Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gelukkig. Beveiligingsposten Joodse instellingen verdwijnen

Zo ziet u maar. Wij zijn met meer, en uiteindelijk zullen de zachte krachten overwinnen. Jodenhaat is opgelost en daarmee vervalt de kerntaak van de overheid om deze specifieke groep te beschermen. Lekker gewerkt jongens! "Op vrijdag 14 juli gaat het nieuwe rooster voor agenten in en verdwijnen de bewakingsposten. 'Die gaan verdwijnen doordat de techniek nu zo ver is dat we ze allemaal in de camera's hebben. (...) De beveiligingscamera's zijn volgens het stadsbestuur enorm geavanceerd. Hoewel ze minder afschrikwekkend zijn dan de bewakingscontainers, zouden de camera's wel effectiever en efficiënter zijn. Inmiddels zijn ze ook uitgebreid getest. De gemeente verwacht dat niet alle politieposten direct verdwijnen op vrijdag 14 juli, maar dat het geleidelijk zal gaan." Ah, ja. """Geavanceerde Camera's""" in Amsterdam. Die kennen we inmiddels. Maar goed, nu komt het hè. "'Het plaatsen van de camera’s is niet het gevolg van een verandering in het dreigingsniveau', zegt de gemeente tegen AT5. 'Dat is onveranderd substantieel, en er is nog steeds een verhoogde voorstelbare dreiging op Joodse instellingen in Amsterdam.'" De dreiging is dus nog altijd substantieel en de politie zegt zelf dat camera's minder afschrikwekkend zijn, maar wel "effectiever en efficiënter". Kan iemand ons AUB uitleggen hoe een maatregel tegen terrorisme effectiever en efficiënter is terwijl deze minder "afschrikwekkend" is? Die maatregelen zijn er toch om aanslagen te voorkomen, niet om na afloop de dader te kunnen zien? Bovendien eindigden aanslagen op joodse doelwitten tot nu toe bijna altijd, op wens van de terrorist, in een dodelijke confrontatie met de politie en niet in een fucking rechtbank waar de camerabeelden hem de das om deden.

Reaguursels

Inloggen

En dan zitten ze te kijken op die schermen en dan is er vervolgens geen politieinzet in de buurt beschikbaar?
Je kunt dan net zo goed terroristen uitnodigen die nu daar zelfmoordaanslagen willen plegen? Dit land is werkelijk knettergek ideologisch hardcore Islamknuffelaar geworden. En onze Joodse gemeenschap straks weer vogelvrij...

En straks weer zéggen dat we niets wisten? Niets geleerd uit ons eigen verleden?

Ongelofelijk dit. Kan écht niet! Ben nu echt woest!

Jan, Leiden | 04-07-17 | 21:27

Erdogan heeft zijn Jodenhaat al diverse malen via toespraken laten blijken. Niemand in de moslimwereld die hem op het matje heeft geroepen, logisch want wereldwijd zijn 98% van de moslims het roerend met deze racistische fascist eens.
Wat moeten we doen om geen racisme, Jodenhaat, moslimfascisme in ons land een kans te geven? Moslims verkleed als vluchteling toelaten. En wat doen we onder aanvoering van de linkse elite? De grenzen wagenwijd open zetten en met WELKOM-borden hordes schuimbekkende hoog opgeleide racisten binnenlaten.

Jack Jersey | 04-07-17 | 16:22

Simpel: camera's zijn goedkoper.

Patatter | 04-07-17 | 16:03

@kweethetooknietbeter | 04-07-17 | 10:10
.
Briljant. Overigens vinden de meeste aanvallen op moskeeen binnenin plaats, dus misschien moesten er binnen ook maar een paar camera's opgehangen worden dan...
.
Verder is het signaal van de overheid naar onze Joodse medeburgers overduidelijk: rot op, u bent niet langer welkom in dit land. En als u toch blijft dan doen we niets om te zorgen dat u niet vermoord wordt. Wat een schande.

Opslag Medium | 04-07-17 | 14:49

Overigens lees ik hier zaken - aan beide kanten - die niet kloppen. Met name het vertalen van Persen van 1200 jaar terug naar hetzelfde volk klopt niet ( vermenging, volksverhuizingen, invasies ), en nog veel erger is het om de oude Egyptenaren met die van nu te vergelijken. Hint, Islam, Arabische volksverhuizingen, diverse Arabische rijken en dynastieen tot aan Ataturk in - ik geloof - 1923.
Dat plan Coudenhove-kalergi, om maar wat te noemen, voorzag dat de toekomstige Europeaan een mix van Euopees/Afrikaans/West-Aziatisch zou zijn, vergelijkbaar met de oude Egyptenaar, dus uit de tijd van de Ptolemaeen. Meneer C-k vergat echter 1 ding, namelijk de invloed van de Islam en de migraties en geweldsspiraal die dat heeft teweeggebracht, dus een vreedzame interculturele mix gaat gewoon nooit gebeuren. Utopisch, naief en vooral kwaadaardig om dat te willen.
Leest uw boekjes voordat u zich een mening vormt...

Graaisnaaiert | 04-07-17 | 14:22

@msgambler | 04-07-17 | 11:59
Je bent antisemiet? Joods Museum in Brussel vergeten? Synagoge in Kopenhagen vergeten? Diverse aanslagen op joden in Frankrijk vergeten?

Je nick is een anagram voor antisemiet, lutser.

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 14:20

Camera's? Zoals op het Centraal Station? Waar 58 camera's stonden die helemaal niets zagen, volgens de Amsterdamse politie? Dat soort camera's?
*zoveelste politiefaal, zal levens kosten, markeer mijn woorden*

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 14:16

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 10:46
.
Klopt, na de oproep van Urbanus II tot het heroveren van het Heilige Graf in Jerusalem zijn in de zomer van 1096 in het Rijland diverse pogroms tegen Joden door opgezweepte massa's begaan. En de Kerken waar ze toevlucht zochten werden , inclusief bisschoppen, gesloopt en uitgemoord. Totdat er vanuit Rome duidelijk gemaakt werd dat het toch echt de bedoeling was dat de Islam zou worden aangevallen, en niet de Joden.
Latent antisemitisme is er altijd al geweest, zelf ook ervaring mee. Maar het wordt met de toename van islam erger, veel erger ( omdat een hoop domoren geen onderscheid kunnen maken tussen Nederlanders met Joods bloed of "Turkanezen uit Marokkije" ) en het komt nu ook van beide kanten, zowel van racistisch NL als van de stoottroepen van Mohammed.
En de uitspraak " maar wij zijn met meer" is inderdaad een godspe. Hoe haal je het als MP in je hoofd? Daarm,ee geef je aan dat er een hoop mis is maar dat we toch echt niet bang moeten zijn, want dat wij zullen overwinnen. De lul. Er hoeft helemaal geen conflict te zijn als je verstandig met migratie omgaat, in plaats van onze toekomstige overheersers bukkend en likkend binnen te hengelen en privilege na privilege te geven. Want dit geef ik Neo-rechts mee; je kunt wel staan te juichen dat er de afgelopen 50 jaar 1,5 mio mede-Jodenhaters zijn binnengehaald, maar ook jullie zijn er niet veilig voor, ook jullie gaan worden overheerst en worden 2erangsburgers. Schatting betalen of de dood. Van de stoep af en respectvol omlopen als een Moslim je tegemoetkomt. Dat gaat je toekomst zijn, hier.
Vallen die paar Joden in NL die je nooit ziet en waar je totaal geen last van hebt ineens toch wel een beetje mee, of niet?

Graaisnaaiert | 04-07-17 | 14:02

Die grammofoonplaat van de zich herhalende geschiedenis blijft ook maar aan staan.
Al eerder hebben we de Joodse gemeenschap in de kou laten staan waarbij er een bedenkelijke rol weggelegd was voor de politie.
Benieuwd wanneer Joden preventief opgepakt en geïnterneerd gaan worden.

General McAuliffe | 04-07-17 | 13:57

In de jaren 80 liep mijn vrouw stage in een Joods verzorgingstehuis in Den Haag (meen ik), daar was alles al kogelvrij glas, en de ouderen werden gelucht op een afgesloten plaats (leek de bajes wel). Anno nu, zal het nog wel veel erger zijn. Maar ok, hoorde gisteren dat de politie al niet toekomt aan autodiefstallen, mishandelingen, inbraken etc. was dit niet prio van de VVD "crimefighters" kuch...
Lijkt wel Macron in Fr. in September wil mijnheer de noodtoestand opheffen, het islam problem is zeker opgelost tegen die tijd, geode gesprekken gehad met de jihadisten? Ze hebben denk ik beloofd geen aanslagen meer te gaan plegen ofzo.

Wienerschnitzel mit | 04-07-17 | 13:28

Camera's staan vast toevallig niet aan als er een paar gastjes uit het nieuwe AZC voor criminele asielzoekers ff een bezoekje brengt aan de Joodse instelling.

miknic | 04-07-17 | 13:13

Sja, het grote Coudenhove-kalergi experiment van de volksvervanging gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot, dus wat is er dan simpeler om een kleine 50.000 man/vrouw op te offeren aan het grote geheel? En de Joodse medeburger is het natuurlijk al van oudsher gewend, dus die kan wel tegen een stootje, alles voor dat grote neo-Romeinse Rijk 2.0.
Bah!

Graaisnaaiert | 04-07-17 | 13:12

Gazzerop | 04-07-17 | 11:38
Ik raad u aan om eens met een keppeltje op door willekeurig welke kansenwijk van nederland te gaan wandelen. Er zal (tijdelijk) een wereld voor u opengaan.

Roadblock | 04-07-17 | 13:02

"Overigens hebben alle terroristische aanslagen om ons heen niks te maken gehad met joodse mensen"
msgambler | 04-07-17 | 11:59
Ik snap niet helemaal wat u doel is om hier aantoonbare leugens te verkondigen:

Toulouse, 19 maart 2012
Mohamed Merah schiet bij een joodse school in Toulouse een rabbijn en drie kinderen dood. Het zou een wraakactie zijn voor de aanwezigheid van Franse militairen in Afghanistan.

Brussel, 24 mei 2014
In het Joods museum in Brussel worden vier mensen doodgeschoten met een machinegeweer. De dader is Mehdi Nemmouche, een geradicaliseerde moslim die net is teruggekeerd uit Syrië.

Parijs, 7 januari 2015
Het kantoor van het satirische blad Charlie Hebdo in Parijs wordt aangevallen door zwaarbewapende mannen met kalasjnikovs. Twaalf mensen worden doodgeschoten, waaronder cartoonisten van het blad. Het blad zou volgens de daders de Islam hebben beledigd.
In de dagen na de aanslag op de redactie, vindt er een gijzeling plaats in een Joodse supermarkt. Vier mensen en de dader Amedy Coulibaly komen om.

Roadblock | 04-07-17 | 12:52

Binnenkort is er geen jood meer in Amsterdam, gevlucht naar Israel.

Rest In Privacy | 04-07-17 | 12:47

Het terugschroeven van de beveiliging staat volkomen haaks op de ontwikkelingen die in Nederland plaatsvinden. Per dag worden er honderden moslims hartelijk door ons ontvangen die allemaal Jodenhaat met de paplepel is ingegoten. Het ziet er gewoon slecht uit voor joden in ons land, als ik Jood was zou ik mijn conclusies trekken en Nederland verlaten.

donkeyman | 04-07-17 | 12:41

Castor12 | 04-07-17 | 11:22
Het is zonde van je tijd en energie om te reageren op de koreaanse slet.
Zelfs al kom je met alle qur'an teksten, zal hij zich er nog uitlullen, de boel goedpraten, en de dhimmi uithangen.

Roadblock | 04-07-17 | 12:41

vanaf dezelfde site uit een ander artikel:
"Twee 15-jarige jongens uit Osdorp hebben van de politie een zilveren pluim gekregen, omdat zij zonder aarzeling achter een inbreker aangingen. "

Dit geeft toe: Er is geen geweldmonopolie. Participeren kan je leren.

hallevvezool | 04-07-17 | 12:39

Ach.. het is niet de eerste keer dat de Amsterdamse politie de joden 'in de kou' laat staan. Het is een soort traditie van Amsterdam. Een uiterst succesvolle overigens ook.

arc-en-ciel | 04-07-17 | 12:27

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 11:56
Waarom Hitler? is dat nou echt zo'n prime example?

Cobalt bomb | 04-07-17 | 12:24

Het wordt tijd om de wapenwet aan te passen. Je mag niet zo maar een handvuurwapen dragen/hebben, maar als je in noodweer er gebruik van maakt ga je vrij-uit. Volgens mij is dit krom. Dus trek uw conclusie als Nederlander met Joods geloof.

squadra | 04-07-17 | 12:22

Het tekort moet toch ergens ingelost worden, duidelijk waar men verder gaat. Op het "platteland" is al helemaal geen pliesie meer.

Cobalt bomb | 04-07-17 | 12:10

Uhhh een agent in een container is hetzelfde als een camera met het verschil dat een camera altijd oplet
Daarnaast mag degene die in een container zit NIET zijn hok uit
De schijnveiligheid wordt dus verminderd en die agentjes kunnen gewoon weer werk op straat doen. Dus opheffen dat gelul
Overigens hebben alle terroristische aanslagen om ons heen niks te maken gehad met joodse mensen

msgambler | 04-07-17 | 11:59

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 11:56

Gajus | 04-07-17 | 11:23

Ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen. Ik was in Israël net na de vele zelfmoordaanslagen en tijdens de oorlog met Hezbollah. De publieke opinie is hetzelfde sinds 1945. Men walgt van zinloze terreuraanslagen. En dit is belangrijk want terreuraanslagen zijn behalve walgelijk en misdadig ook nog eens nutteloos. Tenzij je natuurlijk wil dat iedereen elkaar haat en de wereld wil zien branden. Dan zijn ze nuttig.

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 11:53

Hettiet | 04-07-17 | 11:31

Wie sympathiseert hier met een religie of ideologie zoals islam? Of christendom (zie Mike Pence) of jodendom? Ik niet. Ik ben danwel van joodse komaf maar absoluut atheïst en mijn ideologie is liberalisme. Gewoon omdat ik geloof dat vrijheid binnen de kaders van een democratische rechtsstaat de beste manier van leven is.

Jij?

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 11:49

Ach, het linksche reservaat. Salafisme-lessen bekostigd door de gemeente. Men krijgt daar een aso-azc. Dit terwijl 4 dierenrechtenorganisaties zijn niet te spreken over de opvang voor kippen en hanen aldaar. Ambtenaren kunnen ook al geen snoep en fris meer kopen in overheidssgebouwen, want niet duurzaam. Ik wil er dood nog niet liggen.

Fi-Bu-Bla | 04-07-17 | 11:47

-weggejorist en opgerot-

Fotzenhammer | 04-07-17 | 11:45

Randall3.0 | 04-07-17 | 10:42

Niet zielig? Bijv. het claimen van alleenrecht op 4 mei is niet (op meerdere manieren-) zielig doen?

Als ze't niet zijn, dan zouden ze eens wat aan de communicatie-uitingen moeten doen want het sijpelt er continu doorheen...

Gazzerop | 04-07-17 | 11:45

Castor12 | 04-07-17 | 11:22

Jezus was een jood. Dit stopte christelijke geleerden niet om joden te haten en de meest walgelijke antisemitische geschriften te schrijven. Neem Luther. Eeuwen na dato en.m.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther...

Overigens is hetgeen wat je claimt over Mohammed is niet iets antisemitisch maar een politiek geschil. Mohammed had een alliantie met de betreffende joden in zijn gevecht met de 'ongelovigen' uit Mekka (de Medina periode) deze joden hebben hem vervolgens verraden en hij nam wraak. En bruut. Niet meer of minder erg dan wat Nederlanders hebben gedaan in Azië, Amerika of Afrika. Of de Russen in Odessa. Of de Engelsen in Amerika. Of de Fransen in Afrika. Je wil er een punt van maken maar historisch gezien is het natuurlijk onzin. Het is niet beter of erger. En het was heel lang geleden.

Mohammed was een sekteleider, krijgsheer en politicus die middels joodse en christelijke geschriften een nieuw geloof stichtte. Niet de eerste en niet de laatste.

Er wordt hier zoveel onzin geblert over Mohammed die in context onzin is. Neem Aisha - Mohammed zou pedofiel zijn. Onzin. Huwelijken sluiten met kinderen van strategische partners was in die tijd daar maar ook hier de normaalste zaak van de wereld. Het huwelijk consumeren zodra je 'vrouw' daar fysiek klaar voor was (menstruatie) ook. Zowel hier als daar.

Je kan niet 1400 jaar terug in de tijd gaan met de mores van nu en zeggen dat het slecht is als jouw eigen volk zo recent als vorige eeuw nog de meest barbaarse volkerenmoord(en) ooit heeft gepleegd.

Context. Het is best belangrijk.

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 11:44

Die beelden met bewakingscamera's zijn alleen maar geschikt om in Opsporing Verzocht vooroordelen te bevestigen.

Feynman | 04-07-17 | 11:43

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 11:11
Alles ligt aan die andere.. tsja,. Wanneer dat de reflex blijft van den Molsims en hun handlangers dan wordt het nooit wat.
--
Maar, entertaining is het wel.

Mark_D_NL | 04-07-17 | 11:41

Beveiligingscamera tegen kalashnikov. Wie gaat het winnen ?

Wekkertje | 04-07-17 | 11:40

Randall3.0 | 04-07-17 | 10:42

Jaja, zwaar bedreigd VOELDEN ze zich!

Heb je gemist dat behalve Parijs er helemaal niets specifiek tegen Joden gericht is geweest?
En uitgescholden worden door van die straatratjes. Moeten we elke mooie meid die niet op gesis of gefluit af gaat en die erom uitgescholden wordt ook maar gaan beschermen dan?
Echte bedreiging, soit, maar hier worden echt dingen groter gemaakt dan ze zijn.

Gazzerop | 04-07-17 | 11:38

Lewis | 04-07-17 | 10:40
Zat onbedoeld je tegelinhoud onbedoeld te copy-pasten! Had je tegel nog niet gelezen. We dachten blijkbaar in dezelfde sarcastische sci-fi richting.

chicago river | 04-07-17 | 11:36

Maar ehh, hoe zit dat dan met "Meer blauw op straat" als de agenten (weer) op kantoor achter de monitor gaan zitten? Van de andere kant wel makkelijk want beveiligingsbeelden kunnen gemakkelijker kwijt raken dan hetgeen een agent (onder ede) gezién heeft.

pa_niek | 04-07-17 | 11:33

@Koreaanse slet 11.11.He ja laten we vooral gaan sympathiseren met een ideologie waar vrouwen onderdrukking en dood aan alle ongelovigen een gewoon gegeven is.Koreaanse slet ken uw geschiedenis!!

Hettiet | 04-07-17 | 11:31

Van het bureau naar een Joodse instelling is in de regel slechts 10 minuten fietsen voor een agent. Zolang kan de camera de terrorist wel geavanceerd in de gaten houden. Bovendien is met de Joodse gebruikers overeengekomen dat zij bij dreiging in de grote klok zullen kruipen.

A.S. Perien | 04-07-17 | 11:31

Maar cut 'em some slack, die Randstadcommissarissen met hun keus voor de opneemapparaatjes. Randstaddienders worden massaal uitgeleverd aan het platteland, want daar is de situatie helemaal treurig:

https://www.leidschdagblad.nl/nieuws/provincies-te-weinig-politie-op-platteland

Wat die tripjes naar bos en hei en akkerland kosten, de zinloze verspilde reistijd plus keer op keer terugkerende 'inwerktijd' qua specifieke spelende zaken in die plattelandsregio's, vul maar in...

chicago river | 04-07-17 | 11:28

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 11:11
Dank! Dus eigenlijk worden joodse gebouwen en scholen dus al zwaar bewaakt sinds, zeg, de start van de intifadah in 1987?

Ik vraag me vooral af, hoe anders de publieke opinie destijds reageerde op het feit dat bewaking nodig was. In 1987 was ik iets te jong.

Gajus | 04-07-17 | 11:23

Koran :
“O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend. Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.” (5:51)

Pirzada Mohammad Raza Saqib Mustafai: “Wanneer de Joden zijn uitgeroeid … zal de zon van de vrede beginnen te schijnen over de hele wereld.”

Alleen het bestaan van de Joden zette Mohammed al in een kwaad daglicht. Dat leidde uiteindelijk tot een afzichtelijke slachtpartij, waarbij tussen de 600 en 900 Joodse mannen werden vermoord, en hun vrouwen en kinderen tot slaven werden gemaakt. Mohammed had de eerste keuze van de mooiste vrouw als zijn seksslavin. Deze slachtpartij op Joden werd uitvoerig vastgelegd in islamitische boeken over het leven van Mohammed

Castor12 | 04-07-17 | 11:22

sinar2 | 04-07-17 | 10:50

Je punt? Wat zou jij liever willen een extra belasting betalen of met regelmaat uitgemoord worden? Hier een interessant artikel over Spanje. en.m.wikipedia.org/wiki/Reconquista

"During the Islamic administration, Christians and Jews were allowed to retain their religions by paying a tax (jizya). Penalty for not paying it was imprisonment.

The new Christian hierarchy demanded heavy taxes from non-Christians and gave them rights, such as in the Treaty of Granada (1491) only for Moors in recently Islamic Granada. On July 30, 1492, all the Jewish community — some 200,000 people — were forcibly expelled.[28] The very next year the Alhambra decree under Archbishop Hernando de Talavera (1492) dismissed the Treaty of Granada and now the Muslim population of Granada was forced to convert or be expelled. In 1502, Queen Isabella I declared conversion to Catholicism compulsory within the Kingdom of Castile. King Charles V did the same to Moors in the Kingdom of Aragon in 1526, forcing conversions of its Muslim population during the Revolt of the Germanies.[29] Many local officials took advantage of the situation to seize property."

Toch een verschil? Of niet?

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 11:18

Al die christelijke landen die openlijk de vernietiging van Israel nastreven, schande !

Castor12 | 04-07-17 | 11:17

Tja, en als het gaat om de historie van jodenhaat.
Zo'n beetje iedereen van alle tijden heeft een pesthekel gehad aan de zonen en dochters van Sem -niet alleen joden, ook arabieren.

Maar ja, historisch is leuk. Historisch gezien konden Egyptenaren piramiden bouwen, was Nederland ooit een werelmacht en was het ooit in zuid-spanje en Noord-afrika een tijd lang goed toeven onder bewind van de moren.

Prestaties uit het verleden zeggen weinig over het heden en bieden al helemaal geen garantie voor de toekomst.

Rommelende Onderbuik | 04-07-17 | 11:15

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 10:46
Historische gezien, ja.
Maar hoe verklaar je dan de driedubbele beveiliging die in Amsterdam wel nodig is en in Venlo niet?
Gajus | 04-07-17 | 10:49

Die staat er al heel lang. Ruim voor de opkomst van jihadistisch terreur. Dat is iets wat begon in de jaren 80, zwaar Israël raakte in de jaren 90 en voor ons in het westen pas sinds de 21ste eeuw een groot probleem is.

Maar als je zaken wil oplossen moet je de oorzaak begrijpen. Bosnië en Albanië zijn moslimlanden maar toch gaat het daar anders aan toe dan in Irak of Syrië. Hetzelfde geldt voor Oezbekistan en Tadjikistan etc. Rusland heeft met een geschatte 15-20% van de bevolking de grootste moslimgemeenschap in 'Europa'. Ook daar liep het pas uit de klauwen tijdens en na de oorlog in Tsjetsjenië.

Een beetje geschiedeniskennis leert al heel snel dat veel moslims pissed off zijn en niet zonder reden. Natuurlijk ge- of liever misbruiken ze islam om terreur te zaaien en wraak te nemen. Maar in alle eerlijkheid moslims wereldwijd zijn genaaid door vrijwel alle andere religies en volkeren. Na de val van het Ottomaanse rijk verdeelde de Britten en Fransen eventjes hun landen door met een potlood wat strepen te trekken door hun landen zonder enige rekening te houden met tribale en sektarische gevoelens. De Chinezen deden hetzelfde met Mao. De Russen zijn eeuwen bezig geweest om moslimlanden te veroveren en te onderdrukken. Er zit daar nog flink wat butthurt en dat is ergens best te begrijpen. Met name omdat ze nog steeds kontgeslagen worden door het groots superieure westen en de joden. Elke poging voor bijvoorbeeld Arabieren maar ook Perzen om hun cultuur te herstellen en het juk te ontsnappen van een verslagen volk wordt keer op keer gekontneukt en dat vinden ze niet fijn. En dan helpt het ook niet als ze zitten met megalomane dictators/koningen. Dus ja. Best kut om moslim te zijn.

En om het allemaal nog eventjes een gradatie erger te maken worden veel vooral moslim-tokkies met de nek aangekeken in westerse landen. Ze zijn kansloos. Depressief. Suïcidaal. En dat is natuurlijk een probleem.

Hoe dan ook. Jodenhaat door moslims komt niet voort uit islam. Het komt voort uit vernedering. Woede. Frustratie.

Er staat nergens in de Koran dat je joden of christenen moet haten.

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 11:11

Gazzerop | 04-07-17 | 10:11
-"Jij daar, chicago river. Waarom? ."
-"Ehm. Ehm. Ik weet het niet."
-"Volgende keer beter je huiswerk doen, chicago river!"

*toch snel vinger in lucht steekt*
-"Vanwege heul veul hele grote bedreigingen aan hun door mannen in jurken en die praten met visgraatjes in hun keel meneer, alsof ze altijd altijd stikken meneer, meneer Gazzerop?"
-"Zo had ik het nog niet bekeken, chicago river." Maar je antwoord is niet correct. Joden moeten zo bewaakt omdat ze de jodenkoek hebben uitgevonden, chicago river. Mij te fijn van structuur trouwens, de jodenkoeken. En matzes blief ik ook al niet, smakeloze hap. Oh, lust jij dat allemaal wel? Nou ja, volgende keer beter je huiswerk doen."

chicago river | 04-07-17 | 11:11

boerk | 04-07-17 | 10:15
Pre-set? Dat is toch die modus waarin intelligente high-tech camera's policor wegkijken als er iets licht-getintachtigs langs raast?

Rommelende Onderbuik | 04-07-17 | 11:10

Jack Jersey | 04-07-17 | 10:59
Ach joh, ome Erdo is nog lief. Je weet vast nog wel wat hij over Nederland gezegd heeft.

Gajus | 04-07-17 | 11:05

De Jood is altijd weer die vogel in de mijn .
Haat op straat, openlijke haat online op stormfront, Marokko.nl of Joop.nl, gelukkig zien ze het deze keer duidelijk aankomen en vertrekken er veel uit West Europa .

Castor12 | 04-07-17 | 11:05

@ De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 10:46

Mooie tegel hoor. Ik had geen zin noch geen tijd om jodenhaat uitgebreid in context te plaatsen, maar ik ben me bewust van het feit dat het historisch gezien geen Islam-specifiek probleem is.

Toch geloof ik niet dat die camera's in Amsterdam er nu hangen om de conservatieve christenen in de gaten te houden.

Sjors W. | 04-07-17 | 11:03

Als camera's daadwerkelijk "effectiever en efficiënter zijn" dan blauw op straat, hebben we helemaal geen politie meer nodig.

me,myself and IK | 04-07-17 | 11:01

Joden worden als vanzelfsprekend gehaat in de moslimwereld, maar Turkije spant de kroon in de rassenhaat. Erdogan zei over Joden: "De staat die het best weet hoe kinderen te doden is Israël. De voor de hand liggende realiteit is dat Israël het land is dat de vrede in de wereld en in het Midden-Oosten bedreigt. Israël is nooit pro-vrede geweest. Het heeft vervolgd en blijft vervolgen.Israël lijkt nu misschien de winnaar. Maar het zal uiteindelijk verslagen worden. Dit zal ook de Joden die in bepaalde delen van de wereld wonen, bezorgd maken. Wij als Turkije en ikzelf hebben - zolang ik weet - nooit een positieve weergave van Israël gehad."

Jack Jersey | 04-07-17 | 10:59

Mooi signaal voor alle moskee uitbaters er is geen politie meer om jullie te beschermen in de komende tijd, dus let op je woorden/daden, maar dat zal ik wel weer verkeerd zien, zoals gewoonlijk.

Umberto die trotzoni | 04-07-17 | 10:56

Antwoord op alle vragen die dit oproep:
D66, de partij die niet met de PVV en Christen Unie wil regeren, maar wel met DENK (verlengstuk van Erdogans AK Partij in Nederland), die partij is nu de baas in Amsterdam.
D66 is de moslim knuffelpartij bij uitstek, meer nog dan GroenLinks (die zijn alleen maar knettergek), de islam ziet in de joden hun natuurlijke vijand omdat dat in hun boekje staat, en D66 kiest altijd de islam boven alles.

De bedoeling is natuurlijk de joden te laten zien dat ze niet welkom zijn in Amsterdam, in de hoop dat ze oprotten naar Israël.

me,myself and IK | 04-07-17 | 10:56

Supertof dat de Po inmiddels werkt met intelligente robotcamera's die automatisch uitwerpbare typen M60 mitrailleurs en kogelriem tevoorschijn toveren mocht er een busje krankjoreme baarden islamitisch beserk gaan met hun 3ehands Russische AK's.

Jammer dat ze geen rekening hebben gehouden met een platform voor de tweepoot want dan kan de robotcamera nog minder dan niks - maar hee, een kniesoor die daar over zeurt.

chicago river | 04-07-17 | 10:56

lijkt me goed om een clausule in dit soort belsuiten te plaatsen: mocht het verkeerd gaan, betaalt de vbestuurder de begrafenissen en is hij verplicht om op alle begrafenissen op te dagen

Bensel | 04-07-17 | 10:53

Peter Emile | 04-07-17 | 10:44
U bent een van mijn favoriete reaguurders sinds uw column (laat ik het zo noemen, met "reaguursel" doe ik dat stuk geen recht) aan Rosanne Hertzberger.
Woont u in Amsterdam, of ergens anders? Want niet alleen Joden voelen zich bedreigd in Amsterdam....

Gajus | 04-07-17 | 10:53

@De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 10:46
Joden en christenen leefden alleen maar vreedzaam "naast" moslims zolang die maar de ongelovigen-belasting djizja betaalden.

sinar2 | 04-07-17 | 10:50

O jee, nou heb ik ook nog het i-woord genoemd. Sorry, sorry.
Lewis | 04-07-17 | 10:44
Niet meer doen, Lewis. Dat mag niet je weet het!

Mark_D_NL | 04-07-17 | 10:49

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 10:46
Historische gezien, ja.
Maar hoe verklaar je dan de driedubbele beveiliging die in Amsterdam wel nodig is en in Venlo niet?

Gajus | 04-07-17 | 10:49

Is een wapenvergunning voor joodse instellingen niet effectiever? Een half Mossad-mannetje achter de deur telt voor 5 iftar-agenten in een container er voor.

frank87 | 04-07-17 | 10:48

Peter Emile | 04-07-17 | 10:44,
Heel scherp.

U kunt het ook zo zeggen:
Het is al zover. Dat is precies wat u voor uw ogen ziet gebeuren op dit moment.

HP-premium | 04-07-17 | 10:48

@Sneakybastard 10.06. Ik ben het helemaal met u eens dat de enige geavanceerde cameras hangen boven de snelweg...

Hettiet | 04-07-17 | 10:47

Sjors W. | 04-07-17 | 10:12

Jodenhaat is al millennia oud. De grootste jodenhaters zijn historisch gezien christenen. Iets met deicide, banale complottheorieën over joden etc.

Tot begin twintigste eeuw leefden joden (en christenen) in het algemeen in vrede met moslims uitzonderingen daargelaten die vooral politiek waren en weinig te maken hadden met specifieke religieuze haat. Dit verklaart ook waarom de ruime meerderheid joden in Israël Mizrahi zijn en de Europese joden Azkenazi en Sefarden bijna allemaal dood zijn.

Echter, sinds de oprichting van de staat Israël is er iets behoorlijk veranderd. Na nazi Duitsland zijn christenen en atheïsten wat liever gaan doen tegen de joden die ze gedurende de laatste eeuwen bijna geheel hadden uitgemoord met de holocaust als het summum van volkerenmoord. Jodenhaat is nog steeds rabiaat en overal maar tegenwoordig stiller. Het is niet zo populair meer om joden te haten als dat vroeger was. In moslimlanden, en specifiek Arabische landen is de jodenhaat rabiaat. Komt meer voort uit Arabisch nationalisme dan islam.

De eerste Arabische terroristen waren dan ook geen moslimfundamentalisten maar communisten en pan-Arabische nationalisten. In de jaren 80 is dit verandert en is men islam gaan gebruiken om de politieke doeleinden te bereiken wat niets meer is dan de vernietiging van en staat Israël.

Het is een gotspe om te claimen dat jodenhaat een links of islamitisch dingetje is. Het tegendeel is waar historisch gezien. Juist conservatieve christenen zijn en fascistoïde atheïsten zijn nog steeds de grootste jodenhaters en schuldig aan de meest verschrikkelijke pogroms en massamoorden culminerend in de holocaust.

En nee dat was niet zo heel lang geleden. En ja vooral op 'alt-rechts' leeft het nog steeds. Niet dat die moslims lieverdjes zijn. Maar een beetje geschiedenis leert toch dat jodenhaat meer een christendingetje is en was dan een moslimdingetje.

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 10:46

O jee, nou heb ik ook nog het i-woord genoemd. Sorry, sorry.
Lewis | 04-07-17 | 10:44
Bah, rechtse tokkie! Nazi! Xenofoob!

Gajus | 04-07-17 | 10:46

Wel in VVS filmen want anders nep.

Otman | 04-07-17 | 10:44

-weggejorist-

AlexMM50 | 04-07-17 | 10:44

@ Memek | 04-07-17 | 10:37
Geen woord erover inderdaad.
Wat er ook gebeurt (en er gebeurt natuurlijk heel wat), we gaan GEEN inhoudelijke discussie voeren over de positie van de islam in onze samenleving!


O jee, nou heb ik ook nog het i-woord genoemd. Sorry, sorry.

Lewis | 04-07-17 | 10:44

Dat zal waarschijnlijk ook de nieuwe strategie worden van de Nederlandse overheid bij het uitbreken van de Derde Wereldoorlog: niet mobiliseren, want te duur. Gewoon camera's ophangen. Dat zal de vijand leren.

Peter Emile | 04-07-17 | 10:44

-weggejorist-

watergeus | 04-07-17 | 10:43

Memek | 04-07-17 | 10:37
Het is van de zotte inderdaad. Zeker als je bedenkt hoe de samenleving hier in de jaren '70/'80 op gereageerd zou hebben...
Maar ja... iets met kikker & pan

Gajus | 04-07-17 | 10:43

Gazzerop | 04-07-17 | 10:11

Niet helemaal lekker?
Joden zijn niet zielig maar worden wel zwaar bedreigd.

Randall3.0 | 04-07-17 | 10:42

Moeten die Joden maar aardiger zijn voor de Palestijnen. Want dat is de bron van alle Jodenhaat, aldus links. Alleen dat, er is verder geen enkel cultuur-historisch precedent, zeker geen eeuwenlang gecultiveerde haat.
Sjors W. | 04-07-17 | 10:12

Juist. En om diezelfde reden moet "het westen" aardiger zijn voor moslims in het MO. Dan komen er immers geen aanslagen meer.
Hmmm... Zweden, Filippijnen, Myanmar, Indonesië, Egypte...

Gajus | 04-07-17 | 10:40

't Moet natuurlijk weer GeenStijl zijn waar ik dit beschamende klotenieuws lees.

Maar enfin. De overheid waakt over de joodse medemens middels úíterst geavanceerde camera's. Pfoe, een pak van mijn hart. Misschien kan de politie er van afstand gericht mee schieten, of zijn het wandelden robots die terroristen te lijf kunnen gaan. Je weet het niet, 't is alleen duidelijk dat iedereen rustig kan gaan slapen.

Lewis | 04-07-17 | 10:40

Toch wel de 1 of 2MP uitvoering?

Einde van de Domheid | 04-07-17 | 10:38

Het is dus gewoon wachten op de eerste haatlim die naar zijn 72 maagden smacht.

Het is slechts een kwestie van tijd.....

Taxi!! | 04-07-17 | 10:38

In het gebied waar ik woon staan nogal wat beveiligingscontainers opgesteld.
En toen ik 2 weken geleden door Buitenveldert fietste kwam ik bij toeval in een straat waar ik niet eerder was geweest.
En op elke hoek een blauwe auto van de Marechaussee, bemand met gewapend personeel.
Ah ik zie het al, een Joodse school, met een muur en een hek en een hek op de muur.
Vreselijk om dit te moeten zien; vreselijk die haat en bedreiging tegen Joden. Amsterdam schaam je.
En het ergste, de dreiging is bekend, we weten uit welke hoek het komt, maar geen woord erover en ook geen confrontatie van hogerhand.
Nee liefde zal ons redden.

Memek | 04-07-17 | 10:37

Kan iemand ons AUB uitleggen hoe een maatregel tegen terrorisme effectiever en efficiënter is terwijl deze minder "afschrikwekkend" is?

Jawel.

Komt-tie:
"Afschrikwekkend" = aanstootgevend voor moslims en verandert volstrekt vreedzame moslims in reltuig of erger.

"Effectiever" = dezelfde cariere kansen, met veel minder risico.
In dit geval: een "afschrikwekkend" ding met politie agenten erin dat vreedzame moslims in terroristen kan veranderen, vervangen door een onopvallende camera waarmee de politie veilig van achter het bureau goed kan zien dat het volstrekt misgaat en achteraf de daders kan trachten op te sporen.

"Efficienter" = kost minder en de diender kan veel meer veilig op kantoor afhandelen. En dat is goed voor het process en de doorstroming.

Kijk, het is niet moelijk. De fout die je maakt, is er vanuit gaan dat het politie beleid het zeeeer waarschijnlijke slachtoffer centraal stelt. Dat doet het niet.

Het politie kader krijgt echt geen hogere bonussen en budgetten naarmate ze meer aanslagen voorkomen. Zo werkt dat niet.

Het gaat om centen, allereerst natuulijk.

En ja, als je die promotie wilt maken als politie bobo, dan ga je je dus echt niet hammeren op de veiligheid situatie van de Joodse gemeenschap en wat daarvan de oorzaak is, enzo.

HP-premium | 04-07-17 | 10:36

Kunnen gewoon 112 bellen over aanrijtijd pliesie die uiteraard te laat kwam daar hebben we het tig Nieuwsuur DWDD later nog wel over pffff

william7055 | 04-07-17 | 10:36

Goed idee. Heel effectief ook.
Hadden we in 1940 ook maar camera's aan de grens gehad. Dan hadden die Duitsers zich heus wel bedacht.

Schmalz | 04-07-17 | 10:35

@necrosis | 04-07-17 | 10:31 - dan helpt die 1.5 agent ook niet.

MarcS | 04-07-17 | 10:34

Wat is nu het probleem, let onze (r)overheid op de centjes, weer niet goed.

MarcS | 04-07-17 | 10:33

wordt een bezoek aan het anne frank huis nu nog duurderderderderder?

Bread_Pitt | 04-07-17 | 10:31

"Wij zijn met meer"
Dat gaat echt helpen als je met 50 man tegenover een lone wolf met een AK-47 en een bomgordel staat......

necrosis | 04-07-17 | 10:31

We gaan weg want 'meer effectief'.. Mkay.
Als je de hele situatie met booslims etc. mocht overdoen, wat zou je dan anders doen? Zou de Nederlandse staat zich nog steeds opwerpen als een zacht ei zonder ruggengraat? De politie is een beetje als die oom die z'n medicatie niet helemaal op orde heeft.

donkieshot | 04-07-17 | 10:31

Dus wanneer een terrorist zonder controle langs de grenzen is gekomen, comfortabel heeft geschuild in moslimgemeenschappen die normaliter bekend staan als zeer sociaal gecontroleerd en via vervoermiddel, explosief of automatisch geweer een groep joden en andere onschuldige omstanders uiteengereten heeft..
.
Hebben we altijd de beelden nog!
.
Die vervolgens dan weer niet getoond worden door lugenpresse en politiekcorrect aangestuurde instanties omdat bepaalde kenmerken van daders zijn terug te herleiden naar de zo vurig gewenste verrijking en het dan zo moeilijk islamofobie roepen is.
.
De Trias politica verzaakt. Het wordt tijd om deze eenzijdige contract social opzegger bikkelhard tot de orde te roepen.
.
Immoreel tuigh. Die laten zich definieren als houders van lidmaatschappen van vvd, pvda, d66, cda...

Parel van het Zuiden | 04-07-17 | 10:30

Heel Haramsterdam hangt vol met camera's, behalve op dat ene moment wanneer er iemand met een te laag bloedsuikerspiegel full GTA gaat op een groepje Joden.

Broekpaling_bezitter | 04-07-17 | 10:29

Je gaat je als Nederlander wel een vies mens voelen wanneer je de berichten zoals vandaag weer leest.
--
Ben blij dat je het Nederlanderschap nu nog, wel, van je af kan gooien. En je je kan zeggen, Rutte nee dat is geen landgenoot van mij, je vergist je. Timmerfrans, nee sorry, dat is zo'n Nederlander, dat ben ik gelukkig niet,.
--
Bah, de viezigheid druipt van de gemiddelde Nederlander af. Het achterbakse, goedmensch propganda van policor heeft zijn werk gedaan.

Mark_D_NL | 04-07-17 | 10:27

@ Gazzerop / 10:11
Iedereen die bedriegd wordt, zeker groepen mensen, verdient het om pliesiebescherming te krijgen
Als moskeeën op een zelfde wijze zouden worden bedriegd, de bewaking opgeheven zou worden, en de dreiging niet verminderd, zou dat ook bezopen zijn
De zgn 'driehoek' stelt prioriteiten om verschillende redenen,
en ik ben het in deze wel met TheseDays00 @ 10:07' conclusie eens

Tobi | 04-07-17 | 10:27

Joden zijn de nieuwe Joden.

Gajus | 04-07-17 | 10:27

720p 10fps zeker, die camera's
Al waren ze 4k 2000fps, tenzij ze ter plekken mensen kunnen aanspreken waar het gebeurt vis je al achter het net

Er is niets preventiefs aan camerasystemen

niemand specifiek | 04-07-17 | 10:23

Lijkt me logisch... | 04-07-17 | 10:07
Volgens mij zat er al niemand in, net als bij achteruit racen met andre van duin op zandvoort

Fapfap | 04-07-17 | 10:22

Alsof er nog plek is voor Joden in monocultureel Amsterdam. En bovendien moet het tekort aan agenten ook op worden gelost. Gisteren nog te lezen op at5, ze kunnen er daar nog wel 1.000 extra gebruiken. Kennelijk is die schamele 30%, die nog wordt geboren als autochtoon, tuigh van een nieuwe buitencategorie. Sorry Joodse mensen maar 72 jaar na het einde van WO 2 zijn er kennelijk teveel mens en die 7,50 nodig hebben en zijn jullie privileges ingenomen door de Haagse en Brusselse overloards.

netniet | 04-07-17 | 10:21

Het blijft een raar verhaal. De nieuwe joden willen de oude Joden uitroeien. Wie snapt het nog?

Fapfap | 04-07-17 | 10:20

Het wachten is op een grote aanslag op deze Joodse instellingen om dan te zien hoe de politie zich eronder uitdraait maar in ieder geval op zijn bek gaat.

Koonkluk Huis | 04-07-17 | 10:19

Zal wel bedacht zijn door een hoge politiepief met een naam die begint met Mohammed. En die heeft nu eenmaal iets andere prioriteiten.

sinar2 | 04-07-17 | 10:19

Misschien zit er een machinegeweer verstopt in de camera? Toch laat de plaatsing van de vele camera's en verhoogde beveiliging van joodse instellingen wel zien dat de overheid niet helemaal achterlijk is. Het is alleen het ene zeggen en het andere doen.

Barkruk2 | 04-07-17 | 10:19

Nou, dat is dus wachten tot het fout gaat. Maar gelukkig hebben 'we' ze dan wel mooi op beeld. Of niet, dat kan natuurlijk ook.

Vout | 04-07-17 | 10:18

Rammadan voorbij dus er is geen gevaar meer voor de oude Joden. De nieuwe Joden hebben deze bescherming veel meer nodig, want na elke aanslag is er om onbekende redenen een anti-moslim stemming. En we moeten zeker geen islamfobie en negatief islam klimaat hebben.

Gelukkig ben ik misantroop en heb een hekel aan ALLE mensen, dus daarin discrimineer ik niet.

h3* | 04-07-17 | 10:18

De reden dat ik het stemmen, 2kv, al heel lang niet meer serieus neem is nu wel duidelijk... haha. Of anders gezegd, dat hele zogenaamde democratische spel in NL is een farce.
--
En al jullie slaven gaan volgende keer gewoon weer in dat stemhokje staan en jullie slaven plicht uitvoeren. Toch?

Mark_D_NL | 04-07-17 | 10:17

Inderdaad beter om de moskeeën te beschermen. Die gaan namelijk eigen rechter spelen, en dat moeten we niet willen met z'n allen.

Alquest | 04-07-17 | 10:15

Iets met presetmodus...

boerk | 04-07-17 | 10:15

Er zat toch nooit iemand in die hokjes. Staat al 4 jaar zo'n ding in de straat hier. Zitten wel veel camera's in.

gratisaccountnaam | 04-07-17 | 10:14

Hiermee gaat de pliesie weer terug naar hun geliefde natuurlijke habitat;
achter de feiten aanlopen ipv misdaden trachten voorkomen
De Joodse burger is ditmaal het haasje

Tobi | 04-07-17 | 10:13

Moeten die Joden maar aardiger zijn voor de Palestijnen. Want dat is de bron van alle Jodenhaat, aldus links. Alleen dat, er is verder geen enkel cultuur-historisch precedent, zeker geen eeuwenlang gecultiveerde haat.

Sjors W. | 04-07-17 | 10:12

Nou, dan moet ik nog een snel een dagje Amsterdam doen met bezoek aan het AnneFrank huis.

Julia | 04-07-17 | 10:12

ja luister, heel simpel 1=1=2 logica van een kleuter.
Als je elders meer, meer en meer bescherming moet gaan bieden dan zal je de tering naar de nering moeten zetten..

We weten inmiddels dat de nieuwe Joden in de Moskee bescherming behoeven tegen waxinelichtjes en burgers met een hoog frustratie niveau, de nieuwe verwarde mensch.
Bovendien zijn tijdens de zomerreces ook onze (i.o.)hoeders met verkansie..
Ik snap het wel,

en dat die camera's niet altijd werken is niet de verantwoordelijkheid van justitie..

Nog even en het restant Authentieke Joden is ook verdwenen uit Amsterdam en Nederland.. kunnen we met zijn allen trots op zijn, wir haben ess ect ect. en Merkel hass da's also geschafft..

fikkieblijf! | 04-07-17 | 10:12

Ach zo. Dan kunnen zij die politiek verantwoordelijk zijn voor het belachelijke geldtekort bij de politie het ook wel met een paar camera's ipv een hele ploeg beveiligers doen. Spaart ook geld en mankracht!

Zoiets | 04-07-17 | 10:11

TheseDays00 | 04-07-17 | 10:07

"Waarde Joods leven nul".

Ga even overdrijven ofzo hee.
Waarom moeten zij altijd extra-zielig zijn?

Gazzerop | 04-07-17 | 10:11

Kamervraag 04-07-2014: Wordt er nu ook geld uitgetrokken om camera's bij de moskeeën op te hangen? Immers, moslims zijn dubbel slachtoffer. Bovendien, we weten wat er in Enschede is gebeurd. En vergeet niet dat verscheidene moskeeën dreigbrieven hebben ontvangen. Het kan niet zo zijn dat de trias politica wel de joden helpt en niet de moslims.

kweethetooknietbeter | 04-07-17 | 10:10

Niemand snapt dit. Diegene die dit beslissen willen het niet snappen. Wachten is op de gevolgen. Ik ga niet schelden, doch staat mij de wanhoop nabij.

Marcello Christiani | 04-07-17 | 10:10

Amsterdam en camera`s, ja dat is echt een goede combinatie.

Maya de Blij | 04-07-17 | 10:10

Camera kost minder centjes, effect per euro is groter, dat soort gelul

noerg | 04-07-17 | 10:09

Autisten daar

Bokito ergo sum | 04-07-17 | 10:09

Is dit een permanente vermindering of wordt de bewaking straks weer opgevoerd als de groep met het juiste profiel weer terug is van een vijf weekse vakantie in het thuisland?

down | 04-07-17 | 10:08

Die camera's staan toevallig uit mocht er echt een keer iets gebeuren. Dat maakt het makkelijker om de onderste steen ook echt ónder te houden. Plus; de capaciteit zal wel nodig zijn om moskeeën te gaan bewaken tegen de frequente aanvallen van extreem rechts? Iftar iemand? Of toch maar een Pesach?

Dutchbeaurouge | 04-07-17 | 10:08

Onbegrijpelijk. Het wordt gewoon te duur. Zeg dat dan.

osolemio | 04-07-17 | 10:07

Ze hebben natuurlijk mankracht nodig om moskeeen te beveiligen.

Mahatma | 04-07-17 | 10:07

Efficienter kan ik uitleggen: kosten politieman per uur Euro 100, kan hij 5 camera's in de gaten houden: Euro 20 per uur. Waarde joods leven nul, klaar. Per uur Euro 80 verdient. Dat kan een adviseur voor 12k per maand voor je uitrekenen.

Nog een voordeel: er zijn dan politiemannen beschikbaar om moskeen te bewaken, want jongens, die lopen pas echt gevaar.

Dit gaat goed tot statistiek ingrijpt.

TheseDays00 | 04-07-17 | 10:07

Laat die hokjes dan staan zonder personeel erin en blindeer de ramen. Heeft 't toch een afscrikwekkend effect.

Lijkt me logisch... | 04-07-17 | 10:07

De enige effectieve cameras hangen boven en naast de snelweg

sneakybastard | 04-07-17 | 10:06

Cameraś gana vast die ak47 tegenhouden..... proest
--
Tevens: Marakoe's Burgemeester Arnhem en Joden vogelvrij... Welke "belangrijke" islamitische Saoudi is op bezoek geweest bij Willem Alexander?

Mark_D_NL | 04-07-17 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken