Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Perronbericht voor treinforensen: Het gelekte social media protocol van de FNV spoorstaking

fnvsuccesprotocol.PNGPerronbericht voor vastlopende forensen in de maandagmorgen treinspits. Gekregen van een kalende man met een conducteurspetje: het social media protocol voor de nu al ontzettend geslaagde FNV spoorstaking van morgen, maandag 19 juni. Volgens het protocol wordt de staking een groot succes, want 's middags moet iedereen twitteren dat de actie "een groot succes" was en dat veel reizigers hun steun betuigden. "Fijn!" #NS #StopDeKrimp #FNVinactie. Handig om je uitingen af te stemmen natuurlijk, maar wel een beetje gek om op voorhand al een succes te verwachten als je in Den Haag en Zwolle in de ochtendspits de hele boel plat legt. Op veel steunbetuigingen van maandagmorgenforensen hoef je dan niet te rekenen, vermoeden we. Ook de overige tweets zijn nogal ge•com•pli•ceerd opgesteld, met die voorstellen dat stakende NS'ers moeten twitteren over concessies aan de exploitatie van retail tegen het centraliseren van regionale werkgelegenheid. Dat soort onderhandelingstafelteksten gaan het echt niet zo lekker doen op de socials. Vertaling: Conducteurs en perronpersoneel wil hun baan behouden, ook als ze in de prevvinsie wonen, en conducteurs willen met betere bemensing op de dubbeldekkers, want veiliger. Laat ze dat dan zeggen, in hun eigen woorden. Dan is het zowel oprecht als geloofwaardig als leesbaar. #ProTip #GeenDank En of de getroffen forensen morgen wel even steun willen betuigen aan de machinist die hen niet naar hun werk brengt op maandagmorgen. #Fijn Middag-Update: Helaas. Geen steunbetuigingen voor spoorstaking.

Reaguursels

Inloggen

@mijzelf 13:04
Sorry, dat laatste zinnetje hoort er niet.

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 13:08

@Memek 11:19 11:25
Ik snap U punt wel daar gaat het niet om , mensen zoals U ervaar ik ook wel in mijn eigen werkkring.
Hardwerkend (vooral vaak ook wel met de ellebogen, U weet wel), ambitieus (niks mis mee) en vaak ook heel flexibel (het elastiek rekt en rekt totdat, enfin aan de orde van de dag).
Ik kan mijzelf echter ook niet aan de indruk onttrekken dat dat soort conculegas over het algemeen niet zo geliefd is maar ok, ik (en vele knechten met mij vermoed ik)ben zo niet, soit.
Maakt allemaal niet uit, zo rolt het en zo zal het waarschijnlijk voorlopig nog wel even doorrollen.
Ergo, we hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn, als de arbeidsprestatie er maar niet onder lijdt toch?
En voor U tot slot nog een welgemeend advies; stapt U nu eens over dat fallus zijn heen zal ik dat met dat knechtgevoel doen.
Ik ben benieuwd naar die nieuwe wereld.
Misschien wel een wereld zonder vakbonden, oh nee wacht....
eens over dat lul zíjn heen

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 13:04

Actie NS groot succes. Ja dat liegen over, eh ik bedoel vooruitlopen op ontwikkelingen, dat kun je wel aan vakbonden overlaten.
Een tijdje geleden werd aangekondigd dat de onderhandelingen over een nieuwe CAO voor de metaalsector, (niet de heavy metal), van start zouden gaan. Nog geen voorstel of tegenvoorstel, nog geen conflict of wat dan ook. Zegt die vakbondsboer: het wordt weer een hete aktie zomer, de petjes en t shirts kunnen alvast uit de kast. Wat een lul.

Memek | 19-06-17 | 11:25

@Memek 10:37
Alle werknemers zijn knechten.
Ennuh die persoonlijke duels met de werkgever; das leuk als allebei de pistolen geladen zijn he.
Meestal is dat niet zo en dus is er geen sprake van onderhandeling op gelijke voet.
D-Fens_1963 | 19-06-17 | 11:05

Bestaat ook niet (al eeuwen) die "gelijke voet" en dat moet ook niet zo zijn. Daarom is de een werkgever en de ander is werknemer. De een zit op de bok, de ander trekt de kar. Een duidelijker verschil in status kan ik niet verzinnen. Het eindoordeel/beslissing ligt altijd bij de gever, niet de nemer. Er valt namelijk niets te nemen, er valt iets te behalen. En als je alle werknemers als knechten ziet dan is je blik niet ver ontwikkelt. Ik heb 48 jaar, van prille beginneling tot leidinggevende, een werkgever gehad maar was niet 1 dag knecht. En dat heeft mij geen windeieren gelegd.
Stap eens over dat knecht zijn heen en zie wat voor een wereld zich dan ontvouwt.

Memek | 19-06-17 | 11:19

@mijzelf 10:20
Sorry, verkeerd topic.

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 11:12

@Memek 10:37
Alle werknemers zijn knechten.
Ennuh die persoonlijke duels met de werkgever; das leuk als allebei de pistolen geladen zijn he.
Meestal is dat niet zo en dus is er geen sprake van onderhandeling op gelijke voet.

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 11:05

Waarom kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er hier in de panelen een aantal reaguuders de arbeidsverhoudingen het liefst zouden terug bombarderen naar de tijd "Ja meester,nee meesters".
En het liefst dat eerste natuurlijk.
D-Fens_1963 | 19-06-17 | 09:38

Dat is een erg bekrompen indruk. Er zijn namelijk nog al wat bedrijfstakken en beroepsorganisaties waar vakbonden vrijwel geen invloed hebben en bovenal niet gewenst zijn. Daar is een normale CAO voor de generieke onderdelen van de werkgevers/werknemers rechten en verplichtingen.
Maar de indivduele, niet CAO gebonden beloning, prestaties, groei, opleidingen, loopbaanplanning e.d. zijn onderdeel van een persoonlijk duel met de werkgever. Zoiets deel je ook niet met een ander (als je gezond verstand gebruikt). En uit langjarige ervaring (als medewerker en 25 jaar leidinggevende) kan ik u zeggen dat die mensen meer bereiken dan dat vakbondskuddevolk wat doet voorkomen alsof ze zo collectief voor iets strijden. Maar uiteindelijk hun eigen belang nastreven en zich laten gebruiken om die FNV'er straks aan een goed betaald baantje te helpen.
Dat ja meester/nee meester gedoe slaat bovenal op die "knechten" van de FNV.

Memek | 19-06-17 | 10:37

@Quantum Suïcide 10:09
Cijfers liegen niet, mensen liegen.
En voor de rest....
Heeft U het ook zo warm?

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 10:20

@Veluwse-Eikel 03:08
Goh, en ik al die jaren toch gedacht dat het failliet van de bedrijfstak scheepsbouw en -reparatie meer gelegen was in een verslechterde marktsituatie en mismanagement.
Nu ja, misschien wordt het ooit nog weer eens wat beter op die markt.
Wellicht dat m.n. Damen S.G. daar dan weer van kan profiteren.
Staken zullen ze daar i.i.g. niet meer zo snel vermoed ik.
Al het Nederlandse personeel is daar vervangen door buitenlanders.

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 10:03

Inderdaad een hoop brave, makke schaapjes die reageren.

Reaguurderst | 19-06-17 | 09:55

Waarom kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er hier in de panelen een aantal reaguuders de arbeidsverhoudingen het liefst zouden terug bombarderen naar de tijd "Ja meester,nee meesters".
En het liefst dat eerste natuurlijk.

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 09:38

@Albert5000
Helemaal mee eens, als het allemaal zo kut is neem je maar ontslag. ik zou als werkgever aankondigen dan iedereen die meedoet aan de staking zijn baan kwijt is, dan piepen ze wel anders.

PSYx | 19-06-17 | 09:16

Ik snap dat een vakbond er alleen maar is voor domme medewerkers die van alles van hun werkgever vinden. Maar vooral hun werkgever als vijand zien.
Mijn aversie tegen vakbonden, en vooral FNV, neemt alleen maar toe. Het lijkt Air France wel. Brrr...
Waar haalt FNV het recht vandaan om zich te verzetten tegen bedrijfskundige aspecten in de bedrijfsvoering van de NS? Wat is er op tegen dat de NS zich richt op haar kerntaken en andere taken afstoot? Moet de NS niet competitief zijn? Straks is er weer een aanbesteding en dan verliest de NS, met haar 'ambtenaren' als werknemer, hun concessie waardoor vele NS-ers werkeloos zullen worden. Denkt de FNV daar dan nooit over na? Dombo's zijn het, die FNV-ers. Ook nog eens onschuldige reizigers te grazen nemen. Afschaffen die vakbonden.

Albert5000 | 19-06-17 | 09:03

1: We gaan helemaal niet bieden op lokale lijnen. OV is een publieke taak. De NS zorgt gewoon voor fatsoenlijk treinvervoer op alle lijnen.

2: Daartoe schoppen we ook alle baantjesjagers uit de top. Managers werf je maar onder je bestaande personeel.

3: We schaffen, inderdaad FNV, alle winkels op het station af. De NS moet mensen vervoeren. Een beetje raar dat ze nu winst maken door vertragingen/veel te lange overstap tijden. Die winkels belonen de NS voor wanprestatie

4: We schaffen die nutteloze big-brother poortjes af die nog nooit een zwartrijder hebben tegengehouden.

5: Zero tolerance en 100% controle op de treinen. Geen kaartje=boete. (En elk jaar kan 1 boete kwijtgescholden worden, zonder gezeur, zodat mensen die daadwerkelijk eerlijk zijn en iets zijn vergeten hier niet door gestraft worden)

Ja, daar is personeel voor nodig. Dat komt mooi uit, dat betalen we namelijk uit een combinatie van 2,4 en 5.

De problemen op de trein ontstaan juist omdat je er allerlei volk mee reist dat je niet wil hebben. Als je wéét dat je gepakt wordt, altijd, houdt dat ook vanzelf op.

TheEgg | 19-06-17 | 08:44

We moeten veel meer staken in dit land. Politie, Brandweer, Zorg, OV, Defensie ga zo nog maar ff door. Die vuige Neoliberale elites helemaal de moeder staken. En dan alle uitvreters die zich Manager, Consultant of wat voor corporate lingotitel dan ook naar de Veenkolonies voor resocialisatie.

Normalverbraucher | 19-06-17 | 08:32

-weggejorist-

miachel2003 | 19-06-17 | 08:23

48 aaneengesloten jaren van mijn leven gewerkt en ik ben trots nooit lid te zijn geweest van een vakbond.
Een vakbond is voor lieden die de massa nodig hebben om hun zin te krijgen, drammen met z'n allen. Niet mans of vrouws genoeg om voor jezelf op te komen. Een kenmerkende eigenschap van vooral veel (semi) ambtenaren. Waar socialisme het sociale element verder uitholt.
.
Staken is 100% asociaal, je dupeert bedrijven en individuen die part noch deel hebben aan het gezeur van die slappelingen. Wat het kost, ach iemand anders betaalt de rekening; weer zo'n bekend socialistisch kenmerk. Het is een soort terreur van een bedroevend niveau.
En heeft dat ooit gewerkt?, ik bedoel is ooit iemand noemenswaardig duurzaam beter geworden van een staking.
Zie ze staan de sneue mannekes, die zich voor het karretje van vakbonds bobo's laten spannen, met hun zielige felgekleurde vestjes, petjes en t-shirts, bakkie koffie en aktie, aktie, aktie roepen.
En op hun uitvaart speelt het lied: I did it myyyyy wayyyy. Wat een helden.

Memek | 19-06-17 | 08:09

@necrosis 06:33
U is weer aan het werk?

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 08:02

De FNV bemoeit zich graag met zaken waar zij niets mee te maken heeft om haar tanende belangrijkheid te verdoezelen. Alleen de zere knietjes van de conducteurs door het trappenlopen in de dubbeldekkers is nog een FNV onderwerpje. Wat n stakende stakkers

Weerduivel | 19-06-17 | 07:44

Waarom is het een probleem als de NS lijnen afstoot? Gaan die zonder machinist rijden? Zonder conducteur? De vakbond zit hier te huilen terwijl er geen effect op de werkgelegenheid hoeft te zijn.

De vakbond kan beter staken voor een gezamenlijke cao voor alle werkgevers op rails. Dan bestaat het negatieve effect niet meer. Als het er al is.

Om daarna actie te voeten voor een minimaal aantal conducteurs op een trein. Voor de veiligheid, maar ook voor zwakkeren die hulp nodig hebben. Stewardessen hebben vergelijkbare regels. Daarmee borg je werkgelegenheid en werkdruk.

Nu zit de vakbond aan te kloten in de marge als het kalf verdronken is.

Feynman | 19-06-17 | 07:40

-weggejorist-

Stifstafstof | 19-06-17 | 07:34

Het gedrag van de FNV, en dan met name FNV Spoor, zorgt ervoor dat vakbonden een slechte naam hebben. Werkgevers willen er niet meer mee spreken en gebruiken daarvoor ondernemingsraden.
@ happyfamilyman | 19-06-17 | 06:50
Tot op heden heeft de vakbond FNV daar niets voor gedaan. Deze staking gaat daar geen verschil in maken. Sterker nog: daskapital.nl/2015/06/fnv_behandelt_pe...

El Rico Grande | 19-06-17 | 07:22

Ik kijk als volgt naar deze staking. Het is goed dat er EINDELIJK eens gestaakt wordt, omdat anders de rechten van werknemrs achteruit hollen. Nergens is er zo veel " arbeidsflexibiliteit", nergens worden de rechten van werknemers zo uitgehold, nergens anders gaat dit gewoon door, omdat niemand een fuck geeft, als juist in NL. NL' ers zijn makke schapen, ze accepteren alles maar. Juist die mentaliteit maakt NL zo aantrekkelijk voor de werkgevers, want hier wordt niet gestaakt, bazen gegijzeld en uitgekleed, niets in brand gestoken zoals bijvoorbeeld in Frankrijk.

Ik wil geen Franse toestanden in NL, maar het wordt verdomme wel eens tijd dat we nondeju eindelijk eens wat meer gaan verdienen, wat meer rechten bewaren en wat minder snel als werknemer afgeschreven worden.

Heb je 30 jaar gewerkt voor een baas, dondert niet. Ze pleuren je zo op straat, je uitkering duurt 26 weken en Zoek Het Dan Zelf Maar Uit als ZZP' er of zo. Ken je in je eentje gaan vechten tegen bazen en de Belastingdienst, nee da's lekker.

Dus het wordt tijd dat NL eens een beetje gaat vechten voor de rechten van werknemers, niet zo extreem dat men een bedrijf kapotstaakt, maar wel dat we als werknemers gehoord worden, serieus genomen worden of anders gewoon de tent op slot pleuren, geen genade. Andersom hoef je ook niet op veel clementie te rekenen.

Dat die bond een verzameling fossielen is, da's weer een ander verhaal, daar mag ook wel eens de bezem door heen.

happyfamilyman | 19-06-17 | 06:50

toch benieuwd hoeveel leden de FNV met deze actie weer kwijtraakt.
Waarom moet je hardwerkende forensen; op weg naar hun broodwinning; na afdracht hoge tax; met een duur OV abonnement en meestal staand als vee opgepropt in de tussenruimte zo straffen?

Ga naar dat binnenhof of verzin een actie die bestuurders laat voelen dat je het oneens bent met gevoerd beleid. Niet die burger die het allemaal maar lijdzaam moet ondergaan en er nog voor moet betalen bovendien.

fikkieblijf! | 19-06-17 | 06:49

Er is inmiddels een ander social media protocol in werking.
Aanslag london, pleger blank, islamofobie.
Direct allemaal open.
.
Bijzonder hoe anders dan bij de zoveelste islamaanval op ons.
.
Maar nee hoor, we worden niet belazerd...

Parel van het Zuiden | 19-06-17 | 06:40

Rijden er geen treinen vandaag?
Mooi, dan heb ik een extra vrije dag.
*hoort tandengeknars op achtergrond*

necrosis | 19-06-17 | 06:33

@kweethetooknietbeter | 18-06-17 | 23:11

Blijkt wel dat je je naam eer aan doet lutser.

Doordat de Nederlandse regering zo nodig voorop moest lopen aan de leiband van hun europese meesters, werd het nationale spoorwegsysteem in NL als een van de eersten geprivatiseerd want men vond concurrentie zo belangrijk.

Gevolg: onrendabele lijnen werden gesloten, of andere vervoerder met minder frequentie werden ingevoerd. NS opgesplitst in NS Cargo, Reizigers, en fucking Prorail. Gevolg: Duitsland is nu de eigenaar van NS Cargo (DB Schenker), Prorail kan geen behoorlijke treindienst leiden en NS is genaaid.

SDI | 19-06-17 | 05:49

-weggejorist-

de Voorzittert | 19-06-17 | 05:35

Nu maar hopen dat het geen reaguurder is:
'At least 10 hurt' when white van is driven at Muslim worshippers
www.mirror.co.uk/news/uk-news/finsbury...
Zoals een goed wegkijker betaamt.

de Voorzittert | 19-06-17 | 05:26

Nu benieuwd of de islamofobie terreur kaart gespeeld gaat worden. Dat zou hilarisch zijn aangezien we bij alle andere aanslagen vooral niet mogen spreken over islamterreur.

Boos.Wit.Man. | 19-06-17 | 04:49

Twitter gaat uit van een "witte" man. Moslims en wegkijkers opgelucht. Zieke wereld leven we in.

Rimini | 19-06-17 | 03:14

De stakingskliek FNV-CNV heeft nogal wat op z’n kerfstok:

- Verolme Dok en Scheepsbouw Maatschappij - Kapotgestaakt
- Rotterdamsche Droogdok Maatschappij NV (RDM) - Kapotgestaakt
- de Koninklijke Maatschappij De Schelde NV - Kapotgestaakt
- Dok en Werf Maatschappij Wilton-Fijenoord NV - Kapotgestaakt

Maar dat gaf helemaal niets want er was immers een mega gasbel onder Groningen gevonden en volgens het heilige Uilskuiken (PvdA) kon iedereen simpel aan het oneindige uitkeringsinfuus.

Geinig detail is de hypocriete stakingsslogan: de beuk erin, Strijd om het behoud van… (naam Werf)
Nog geiniger detail: zeeschepen worden nu an mass. casco in China of Japan gebouwd, want goedkoper door slechtere arbeidsomstandigheden.

Nu de NS: de kabinetten Kok (PvdA) besloten tot de verzelfstandiging van de NS en de openbare aanbesteding van de HSL. Jorritsma (VVD) en later Netelenbos (PvdA) waren verantwoordelijk voor het dossier. Hierdoor betaalde de NS teveel (miljarden aan de staat) en kon naderhand niet goed meer investeren (Fyra). Tevens deed kabinet Kok (PvdA) ook nog een greep in de Pensioenfondsen (afromen boekhoudkundige overwaarde), enz, enz. De bonden bleven miljarden stapelen in hun zogenaamde ‘stakingskassen’. Geld wat ze ook aan hun leden zouden kunnen terugschenken als zij het zo zwaar hebben.


- NS spoorstaking? Broekzak-vestzak verhaal: totale politieke onkunde hand in hand met totale domheid van de bonden. Elke ondernemer kan in drie stappen uitleggen dat als je ’n bedrijf leegzuigt of kapot staakt er niets overblijft…

Succes op de Stations vandaag en de groeten aan het rode PvdA-FNV kartel.

Veluwse-Eikel | 19-06-17 | 03:08

Steunbetuiging voor de niet stakende werknemers van de NS.
En dat die lieden die op maandagochtend gaan staken en de reiziger in de steek laten maar snel ontslagen mogen worden. #WegMetDeFNV

cabbit | 19-06-17 | 02:04

@D-Fens_1963 | 19-06-17 | 01:53
Hoewel het niet echt veel is, is het misschien voor sommigen toch net te veel om er bij te hebben als maandelijks terugkerende post en is dat de reden dat men afziet van een lidmaatschap.

kweethetooknietbeter | 19-06-17 | 02:04

@kweethetonb 01:46
Voor ik zei de gek welgeteld €17,10 p/m.

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 01:53

@D-Fens_1963 | 19-06-17 | 01:41
Wat kost zo'n vakbondslidmaatschap tegenwoordig?

kweethetooknietbeter | 19-06-17 | 01:46

Ik weet niet vanuit welk belang e/o positie sommigen hier in de panelen menen te moeten propageren tegen de vakbond(en) maar ik ben toch iedere keer weer blij dat ze voor mij en mijn mede CAO genoten op fatsoenlijke wijze een aantal belangrijke specifieke arbeidsvoorwaarden hebben weten te borgen voor een bepaalde tijd.
Echter constateer ook ik de tanende belangstelling (en de hieruit voortvloeiende macht) van de vakbonden.
Door de ongebreidelde fusiedrang van de diverse bonden is m.i. de cohesie binnen de verzamelbond(en) tamelijk geërodeerd en is het vaak voor werkgevers heel simpel om succesvol de verdeel en heers strategie toe te passen.
Daarom zou ik als vakbondslid van een zeer specifieke vakgroep graag opteren voor een veel kleinere bondsvereniging dan nu het geval is.
Zodoende zal het voor de werkgever veel lastiger worden bepaalde groepen werknemers tegen elkaar uit te spelen.
Laat overigens onverlet het feit dat überhaupt steeds minder mensen geïnteresseerd zijn in een vakbondslidmaatschap.
Hoe dat fenomeen opgeloste dient te gaan worden ben ik nogal niet helemaal uit, de enigen remedie hiertegen lijkt vooralsnog dat er weer eens flink hommeles dient te ontstaan "in de polder".

D-Fens_1963 | 19-06-17 | 01:41

Lege sporen dus morgen, ik pak de pomplorrie om lekker filevrij over de rails te pompen.

Harry Turtle | 19-06-17 | 01:22

Bij de Betuwelijn leggen de vrinden van Mark Rutte voor de vrinden van Mark Rutte en VVD, jaarlijks 300 miljoen Euro wegens exploitatie verliezen.
Volgens de liberale regels van een vrije markt een gotspe, maar met deze zelfde 300 miljoen zijn alle problemen op het spoor voor personenvervoer zomaar opgelost en is er zelfs nog geld over de treinen normaal schoon te houden.
En nog mooier kunnen weg en watervervoerders weer normale tarieven vragen.

Flatuleerder | 19-06-17 | 01:19

Net zo spontaan als een moslimdemonstratie na de zoveelste aanslag in England.

Bennie Boos | 19-06-17 | 01:14

Lijkt me een beetje hetzelfde genre als de "massale" moslimprotesten tegen terreur. Er is geen nieuws, er zijn scripten. Welterusten!

Schaaldier | 19-06-17 | 01:12

Hoe weet je nou of die man kalend is als hij een conducteurspetje droeg

Worst_kaas_scenario | 19-06-17 | 01:02

Ja, zo rot als een mispel, die FNV.

Adalgar | 19-06-17 | 00:55

Blij dat ik morgenochtend gewoon in dezelfde file mag staan. Weet je als forens tenminste waar je aan toe bent.

brienenoord | 19-06-17 | 00:55

@kweethetooknietbeter | 18-06-17 | 23:13
Ja! Rijden ze eindelijk eens op tijd!

Joost Maghetweten | 19-06-17 | 00:50

@oostermoer | 18-06-17 | 23:10
Lekker kort door de bocht. Al die NS-ers die gewoon door bleven werken terwijl ze een wagonlading met Joden naar Auswitz reden, en alle fietsen van onze aller opa's hebben opgestapeld in de wagonnen en die naar de Duitse bezetter hebben gebracht.

Toen ze gingen staken was er al een nijpende situatie mbt voedsel ed. Als ze eerder hadden meegedaan toen het werd geopperd in 43 was het effect niet zo groot geweest. Maar nee, de treinen moesten op tijd rijden. Een stationschef heeft ook zo zijn trots! Maakt niet uit wat er in die kar zit!

NS,
NSB.
Lijkt me geen toeval.

Joost Maghetweten | 19-06-17 | 00:49

Dat hele stilleggen vind ik zo'n aanfluiting het is verdomme geen Frankrijk.

The Beard | 19-06-17 | 00:43

De spoorwegen en de brandweer, de laatste bastions van een 'beweging' die niets of niemand meer vertegenwoordigt.
-
Volstrekt bezopen, dat deze restanten uit overgrootvaders dagen nog serieus genomen worden in de 21 e eeuw.
-
Only in Holland.

bisbisbis | 19-06-17 | 00:32

Sterkte OV mensjes!!

Berbaar | 19-06-17 | 00:31

Echt waneer gaan we die vakbonden bij het grofvuil zetten? Steeds minder mensen zijn lid maar nog steeds willen en blijven zij een stempel drukken dmv stakingsdreiging lees chantage en al dat soort ongein. Terwijl de meerderheid niet met een vakbond heeft... euh ziet iemand een parallel??

radbraker | 19-06-17 | 00:21

Gaat de klok vannacht tussen 4.00
En 5.00 een uur vooruit?

Henk3162 | 19-06-17 | 00:00

Geen islam onderwerp? Of sluit de start van de actie direct aan op het tijdstip ramadan ontbijt? Hahaha

Henk3162 | 18-06-17 | 23:58

Fijn, de FNV, de baantjescarrousel van de PvdA, om iets bij de werkgevers af te dwingen worden de klanten gestraft. Die lopen echt een eeuw achter, toen hadden vakbonden nog zin. Nu zijn het hoogbetaalde baantjes voor het partij kader. Half Nederland komt morgen te laat op hun/haar werk omdat de PvdA/FNV zonodig een symbolisch standpunt moet maken.

Osdorpertje | 18-06-17 | 23:35

Ik zou niet eens weten hoe dat paupervervoer werkt, dus staak maar.
Elk groot bedrijf heeft een social media protocol, toch?

Ongeblustekalk | 18-06-17 | 23:28

"Door sein- en wisselstoringen kon de staking niet doorgaan."

kweethetooknietbeter | 18-06-17 | 23:23

alexbl | 18-06-17 | 23:12

Misschien van 4-8 in Zwolle en 5-9 in DH..?

Elmauro | 18-06-17 | 23:15

De middagtweet is wel wat rooskleurig.

ho4x | 18-06-17 | 23:15

In plaats van niet te rijden zouden ze beter een stiptheidsactie kunnen houden.

kweethetooknietbeter | 18-06-17 | 23:13

Een 4 uur durende actie die van 4u tot 9u duurt. Gaat vannacht de wintertijd in of zo?

alexbl | 18-06-17 | 23:12

Ik vind dat de NS hun kansen verspeeld hebben om op regionale lijnen te bieden; die vond de NS te onrendabel en dus mocht (lees:moest) een ander bedrijf het voor ze opknappen. Zouden die bedrijven als Arriva en Syntus (of hoe die vervoersbedrijven ook allemaal mogen heten) niet zijn ingesprongen, hadden de forensen die gebruik maken van die trajecten maar moeten zien hoe ze op hun werk/school/stageplek moesten kwamen.

kweethetooknietbeter | 18-06-17 | 23:11

Spoorweg staking 1944 bevolen vanuit de "democratische" regering in Londen, die genoeg te eten had.
Gevolg; Hongersnood en 40.000 doden in bezet Nederland. Natuurlijk hebben de Duitsers dit op hun geweten. Schreef de overwinningspers naderhand. Flauwekul. Er is niets veranderd. Tijd om ons land terug te veroveren. Maar waar zijn die herveroverings strijders gebleven? Overgebleven zijn, uitgezakte verwende en vooral bange mannen voor die feministische vrouwelijke deugmensen. Komt nooit meer goed. Vinden ze het gek, dat de islam Nederland overneemt. Logisch toch? Mijn God, ik huil!

oostermoer | 18-06-17 | 23:10

NS Actievoeerders hebben geen enkele interesse in dat U de #reiziger op tijd op UW werk komt! #NS #StopDieACTIE

SanderEvers | 18-06-17 | 23:10

En twee HCs op elke dubbeldekker? Dat is zoiets als twee kapiteins op een schip.

PresidenteDeConjovia | 18-06-17 | 23:10

Dat de NS de winkels weg moet doen is besloten door PVDA-er D-boem. FNV, stop dan gewoon met geld storten bij de PVDA.
De grote baas bij NS is een jurist, een afgekeurde D666-er. Die doet dus braaf alles wat zn baasjes in Den Haag m opdragen voor een aantal malen de Balkenende norm.
Veel lijnen en buslijnen worden nu gedaan door de duitse staatsspoorwegen DB. Links Nederland gaat natuurlijk niet tegen duitsers in, slecht voor de loopbaan.

Winston1 | 18-06-17 | 23:09

@Stormageddon | 18-06-17 | 23:07
Vaderdag en papadag: een wereld van verschil!

keestelpro | 18-06-17 | 23:09

Maar het was toch vandaag #papadag?

Stormageddon | 18-06-17 | 23:07

En niet mistypen met je stopdekrimp. Laatste letter weglaten en je hebt Vlad op je rooie dak. #capiche?

PresidenteDeConjovia | 18-06-17 | 23:06

Wie, zoals ik, vaak met de trein reist, begrijpt niks van de staking. Maar helaas wel van de redenen waarom en daarom sta ik ondanks de overlast toch achter het personeel van de NS en veel van hun eisen. Vooral die 2e conductuer is echt hard nodig om de trein wat veiliger te maken voor reiziger en NS personeel.

ZomaarEen | 18-06-17 | 23:05

Protocol! Media!: En happy mensen die Mark stemden ofzo en quinoa eigenlijk ondertussen ook niet meer lusten want zielig voor Indianen. Laat ze lekker in de file of op het perron staan zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-06-17 | 23:04

#indedieselmetsjoemelsoftware
#sorryjesse

PresidenteDeConjovia | 18-06-17 | 23:04

"Acties van 0400 tot 0900, het werk wordt dan 4 uur stilgelegd."

En dat 5e uur? Ik kan niet slapen zo! #cliffhanger

PresidenteDeConjovia | 18-06-17 | 23:03

Staken gebeurt door een minderheid die zijn zin wil doordrammen, aangevoerd door zwakzinnigen met FNV petjes die wel "aksie aksie" kunnen blaten, maar niet weten waarom er gestaakt wordt. En al helemaal niet doorhebben dat ze het geld wat ze eisen voor allerhande verhogingen zelf door die staking het raam uit het pissen zijn.

Sgnietzel | 18-06-17 | 23:02

# lekker spontaan

enorme sukkelzak | 18-06-17 | 23:00

Goed zo jongens en meisjes: leg de zaak maar plat.
Vooral voor die forensen want dat zijn allemaal uitvreters.

McMarx | 18-06-17 | 22:58

Nu al een groot succes! #ThanksGeenStijl #HashtagsSuck

vanBarchum | 18-06-17 | 22:58

#thuiswerkdag #NSstaakt

Infidel66 | 18-06-17 | 22:55

Ik dacht altijd dat Onrendabelen Vervoer op de forensen sloeg?

DoeWatIkZegClowntje | 18-06-17 | 22:55

LOL - en inderdaad. Doe gewoon gewoon.

Dr.Dexter | 18-06-17 | 22:55

Wie morgen de trein neemt spoort niet.

keestelpro | 18-06-17 | 22:53

Dank Alptekin.

Stocktrader | 18-06-17 | 22:53

En die man stond op het perron bij een hoestende trein zeker?

miko | 18-06-17 | 22:51

REAGEER OOK