Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Radicale Amsterdammer' opgepakt bij Guus Meeuwis

ANP-51818953.jpg Good news everyone. Guus Meeuwis, de sympathieke zanger van het Bourgondische levenslied is ongedeerd door de tweede avond gekomen van zijn vijfdaagse concertreeks in het PSV-stadion - en zijn publiek ook. Feelgoodbericht van de Brabantse politie, waarin eigenlijk alles goed ging: "De politie heeft vrijdag 9 juni 2017 omstreeks 20.15 uur tijdens het toezicht op en nabij het PSV Stadion op de Nieuwstraat een 29-jarige Amsterdammer aangehouden die zich verdacht had gedragen in het centrum van Eindhoven. De man is een bekende van de politie ter zake radicalisering. Na de aanhouding besloot de politie uit voorzorg op te schalen." Dus de aanwezige agenten (die uit voorzorg al in opgeschaalde aantallen present waren) hebben bijtijds de verdachte man gesignaleerd, kwamen er vóórdat hij ontplofte achter dat het Een Bekende Van De Inlichtingendiensten was en wisten de situatie te neutraliseren. Hulde! Guus zelf zong ondertussen een paar liedjes gewoon nog een keer. Nu is de enige vraag die nog rest waardoor de man dan geradicaliseerd zou zijn, maar aangezien het hier een Amsterdammer in de millennialleeftijd betreft, zal het wel om een latte macchiato-drinkende, v-hals dragende baardhipster gaan die oorspronkelijk uit een perifere provincie van Nederland komt maar zich na vestiging in Amsterdam en een opleiding aan de UvA heeft bekeerd tot D66 of misschien zelf wel de nog strengere leer van GroenLinks en zich vanuit die overtuiging een radicale hooghartigheid heeft aangemeten die zijn haat voedt jegens de witte privileges van alles wat volks, provinciaal en schaamteloos gezellig is. Een andere verklaring kunnen wij zo snel ook niet bedenken. ANP-51818944.jpg ANP-51800512.jpg

Reaguursels

Inloggen

Waarom de geradicaliseerde islamist foto's zou willen maken van de ingang is nog niet duidelijk volgens de politie zegt RTL nieuws. Tja....

Lijkt mij evident dat hij hiermee informatie aan het verzamelen was voor toegang t.b.v een aanslag? En dat hoeft niet eens voor bij een concert van GM te zijn, evenwel ramen ze het op een voetbalwedstrijd in dat PSV stadion?

In ieder geval worden de mogelijkheden blijkbaar voor een aanslag in Nederland al onderzocht, misschien zelfs al voorbereid? En geen idee hoeveel locaties hiervoor al zijn bestudeerd?

Griezelige gedachte. Maar toch gaan we morgen gewoon weer op pad, we laten ons niet opsluiten in een nu nog vrije maatschappij.

Jan, Leiden | 10-06-17 | 19:45

Vast een verwarde man... anders had ie wel iets uitgekozen in Amsterdam zelf?

Jan, Leiden | 10-06-17 | 16:01

"Radicale moslim in het katholieke zuiden."
Tja, als je zo bekijkt is de situatie heel erg verdacht.

Anjin Mohammed | 10-06-17 | 15:55

Dit is de 3, 2 of 1van : 3... 2..... 1...... boem

Bedankt voor het geruststellende bericht dat ie 'opgepakt is'...

Bali Lovert | 10-06-17 | 15:54

O ja, gelukkig gaat het hier om een geradicaliseerde Amsterdammer en niet om een geradicaliseerde Moslim; dat zou maar negatief afstralen om de altijd zo tolerante en vredelievende godsdienst die Islam heet en waarvan de aanhangers, zonder enige concrete reden of aanleiding, toch al zo verguisd worden.
.
Bovendien kan ik me het van die Amsterdammer ook eigenlijk wel voorstellen: als ik Guus Meeuwis hoor, krijg ik ook altijd de neiging gewelddadig te worden. Kweenie waarom.

Brou Is Back | 10-06-17 | 15:53

Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen.

Thei6754 | 10-06-17 | 15:32

Het zal weer eens geen geradicaliseerde Amsterdammer zijn! Tuig van de richel is het, die Amsterdammers, allemaal. Er zijn ook wel gematigde Amsterdammers, maar die laten nooit iets van zich horen als één van hun stadsgenoten weer eens doordraait, dus die vinden het eigenlijk wel prima. Daarom moeten alle Amsterdammers het land uit worden gezet, of naar Rotterdam of Groningen worden teruggestuurd als ze daar geboren zijn.
.
Newspeak is niet moeilijk, als je je er toe zet...

Brou Is Back | 10-06-17 | 15:26

Peter Emile | 10-06-17 | 12:25
DearMud | 10-06-17 | 12:36

Sterke betogen.
Mijn twee centen+:

Geradicaliseerde Amsterdammer is een ernstig verkeerde typering - woonplaats staat namelijk nooit bij nationaliteit in een ID.
Dat had dus Nederlander, met eventueel 2e nationaliteit moeten zijn - "van X-afkomst". Welke, dat houd ik open, omdat het voor ons als publiek (ook zo iets...) onbekend is.

In combinatie met geradicaliseerd wordt overigens in de regel religie of andere geestesovertuiging bedoeld. Tot een bepaalde nationaliteit valt niet verder te radicaliseren dan puur het documentgegeven - tot geestesdriften wél.

Voorts is er i.m.h.o. niks om luchtig over te doen.
Grappen maken, allemaal prima (nodig ook, en blijven doen).
Doch dat er gisterenavond slechts één verdachte persoon is opgepakt wegens verdacht gedrag, vind ik onrustwekkend.
Op grond van verdacht gedrag, zoals de poorten van een megalocatie van dichtbij filmen? Dat riekt naar verkenning. Zoals we nu al in weerwil van alles hebben moeten meekrijgen over en op het Europese burgerslagveld, opereren massa-aanvallers niet als lone wolves.

Bedenk tevens hierbij dat Meeuwis een 5-daagse concertreeks ten leste geeft - dat biedt op één locatie een bepaalde constante van massale toeloop. Op dag 2 wordt er verkend hoe de publieksstromen gebaand worden.

De immense politiemacht die nog uren all over bezig is geweest, stemt enigszins gerust - als in blijven hoeden over de massale veiligheid. Die moet volgens mij ingegeven zijn door het kloterige gegeven dát er niet maar één persoon bij deze dreiging betrokken was.

Het duister zwarte schimmenspel der islamterrortisten (onder - hoe verwonderlijk - volle maan) heeft haar eigen gordijnen gisteren boven Eindhoven Stadion laten zakken.

Nabij dit podium moge het één van de monologen van allah (vreet voetballen van plastic) zijn geleken - het wordt altijd vergezeld door een moordcollectief.

Tenzij onze actieve veiligheidsdiensten zulks niet ook op de korrel hebben, maar er niet net zo naar mogen handelen als gisteren, valt er nog niks te juichen over de adequate aanpak.
Waarover zover beslist dank op korte afstand, want deze mensen zetten hun leven in de frontlinie op het spel.


Kudtkip | 10-06-17 | 14:54

@ Foto,
Ik mis nog een Chinese man met een paar plastic boodschappentasjes, voor het bord "Plein van de hemelse voorpret" van Ziggo.

Rest In Privacy | 10-06-17 | 14:08

@ Watching the Wheels | 10-06-17 | 13:44
Gelukkig leven we nog ;)
Nu alleen nog de islam & EU overleven.

Rest In Privacy | 10-06-17 | 13:59

De woorden "Radicale Amsterdammer" naast elkaar geven mij, als ervaren 020er, aanstoot.
.
Liever dan de meer duidende kop gebruiken:
"Geradicaliseerde kutmoslim, die in stomme islam sprookjes geloof, met een huursubsidie huisje in 020".
.
Dank u.

hotmint | 10-06-17 | 13:54

@ D-Fens_1963 | 10-06-17 | 12:02
Doe ik, want de vaste uitdrukking is dat het *vijf* voor twaalf is.

Lewis | 10-06-17 | 13:48

NL politie is altijd op tijd. Itt de politie in de ons omringende landen.

TB2318 | 10-06-17 | 13:46

@Ce ca! | 10-06-17 | 13:28
Je hebt gelijk :).

Watching the Wheels | 10-06-17 | 13:44

@ Watching the Wheels | 10-06-17 | 13:20
-
Rectificatie: "I survived a Guus Meeuwis concert"

Rest In Privacy | 10-06-17 | 13:28

@bisbisbis | 10-06-17 | 09:19
En dan .. lala lala lalalala lala lala lalalala lala lalalala lala lala lala.

Watching the Wheels | 10-06-17 | 13:24

een johny jordaan aanhanger ? een IT extremist misschien ?

sparrow | 10-06-17 | 13:21

Zijn er al T-shirts met "I survived a Guus Meeuw IS concert!" ?

Watching the Wheels | 10-06-17 | 13:20

@parel +++++++

Wij zijn het eens, rest jankt :-)
MarcS | 10-06-17 | 12:08
-
Ja, tranen van geluk dat Parel het zoveel beter kan verwoorden dan ikzelf.

Rest In Privacy | 10-06-17 | 13:19

Onze hoog ontwikkelde democratieën en haar noeste verdedigers lijken nog altijd overtuigd dat alles wat exotische wortels heeft als diveriteitsmascotte getraind kan worden tot een soort gehoorzaam huisdier.

Een rondwandelend bomgordeldier wordt vervolgens geheel in lijn met deze gangbare doctrine gezien als een verwaarloosde Nobele Wilde, die kan worden hertraind en begeleid tot het (niet gedocumenteerde) verwachtings niveau.

Zo gezien hebben vele steden inmiddels meer weg van de Ark van Noach dan van een succesvol multicultureel experiment.
kindapaas | 10-06-17 | 11:23
Alleen is t araratgebergte vervangen door de eu. Verder prima verwoord. Willens en wetens worden blootgesteld aan gevaren is zeer stressvol en zal daarom ook op dat vlak slachtoffers gaan eisen.

Bill Cosby | 10-06-17 | 13:09

@Rayboogie | 10-06-17 | 09:08
Dat was niet slim, kind...
Moehaha !
*Bammetjes smeren doet..*

Wijze uit het Oosten | 10-06-17 | 13:06

Oftewel, weer zo eentje die allang in het vizier was en die ze nu net op tijd hebben opgepakt om maandag weer los te laten.
Was onlangs in discussie met een collega die blijkbaar mijn mening wilde weten over de UK enzovoort omdat ik daar vandaan kom. Nu houd ik liever mijn smoel over politiek op mijn werk omdat ze daar allemaal van de knuffelbrigade zijn, maar op een gegeven moment kwam dus de aanslag op de London Bridge ter sprake. Ik gaf aan dat ik twee weken na 'Westminster' op die London Bridge liep en me verbaasde over het ontbreken van barrières e.d., zeker na zo'n aanslag. Men rijdt al niet zachtjes in Londen, maar enige voorzorgsmaatregelen waren niet overbodig geweest, naar nu blijkt. Uiteraard had ons rooie rakkertje als weerwoord 'ja maar dan pakken ze de volgende brug', 'dan beveilig je die ook', 'ja maar dan pakken ze een café o.i.d.', waarop ik zeg 'je zult toch íets moeten doen', nou, daar was hij het niet mee eens.
Een alternatieve oplossing had hij niet, maar het idee om in ieder geval het de terroristen zo moeilijk mogelijk te maken, was voor hem ook geen optie. Een beetje 'je zit aan het front, ze schieten op je en je schiet maar niet terug omdat ze dan toch weer op je gaan schieten'.
Bij iedere aanslag was de dader al bekend als een potentiéle terrorist, hier dus blijkbaar ook. We zitten erbij en wachten tot ze in actie komen, en proberen dan het ergste te voorkomen. Dat is nu blijkbaar gelukt, er lopen nog 3000 van dit soort figuren rond in de UK, en 23000 die die richting op neigen. Dan moet je toch onderhand iets gaan ondernemen, lijkt me, en niet als een vijg gaan zitten wachten tot ze je woonwijk binnentrekken met kalashnikovs.

DearMud | 10-06-17 | 12:36

Guus, meeuw es !

Doe mij maar twee ! | 10-06-17 | 12:30

Wat is een radicale Amsterdammer? Een Ajax-fan?

Jezus_Boeddha | 10-06-17 | 12:27

Een geradicaliseerde 'Amsterdammer'.

Zoiets als die 'London Boy' die onlangs werd opgepakt omdat ie rondliep met een machete.

Of die 'Londenaren' die onlangs nog willekeurige stadgenoten om niets overhoop staken?

Ik zie ze dagelijks op straat, die 'geradicaliseerde Amsterdammers'. Niet zomaar af & toe eentje, maar bij honderden; hoe stereotiep wil je ze hebben? Witte dop op hun harses, kop vol schaamhaar, domme, onsympathieke oogopslag, soepjurk of Pakistaans hemd:

islamitischekleding.nl/nl/sarwal-qami...

Echt van die super-coole, oer-Amsterdamse, sexy kleding die bovendien zeer geschikt is voor het koude, natte & winderige klimaat in dit Land Van Mest En Mist vol grootschalige varkensfokkerijen.

We hebben wat te stellen met al die 'Amsterdammers'.

Waarom doen die 'Amsterdammers', 'Londenaren', 'Brusselaars', 'Parijzenaars', 'Berlijners' en what have you, mij toch altijd ongewild denken aan die ene vogel? U weet wel, die koekoek, die te belazerd is om zijn eigen nest te bouwen, die daarom in al zijn lelijkheid het nest jat van een andere vogel die, nijver bouwend, wél de verantwoordelijkheid nam om voor zichzelf en zijn nazaten te zorgen voor een fatsoenlijk en veilig nest?
Die koekoek die vervolgens de eieren van die andere vogel uit dat gejatte nest flikkert om er zijn eigen eieren in te leggen en uit te broeden?

Ik kan u dit verklappen: die vogels zijn niet van hier, horen niet hier, en wat ze hier uitbroeden is, behalve lelijk, nog levensgevaarlijk ook.

Peter Emile | 10-06-17 | 12:25

@Leipniz 11:47
Zoals ik al eerder tegelde:
De terror is gezaaid, paranoia zullen we oogsten.
Totdat de pro'-s en con'-s tegenover elkaar komen te staan, letterlijk....

D-Fens_1963 | 10-06-17 | 12:19

@Mannes | 10-06-17 | 11:47 - mijn vrouw zei daarstraks (10:30) concert is afgelopen.
Toen schoot door mij heen, een aanslag is niet fijn, maar 12 uur kedengkedeng is gewoon martelen.

Bleek bericht van gister avond.

MarcS | 10-06-17 | 12:10

Het lijkt hier Joop wel.

Kanernietmeertegen | 10-06-17 | 12:08

@parel +++++++

Wij zijn het eens, rest jankt :-)

MarcS | 10-06-17 | 12:08

Het klasgenootje van mijn dochter, d'r tante oom die weer een buurvrouw heeft die weer een buitenechtelijke zus heeft diens aangenomen dochter was daar gisteravond. Dan komt het wel heel dichtbij.
Is getekend: Kluun

Basil Fawlty | 10-06-17 | 12:05

@Lewis 11:06
Lijkt U maar eens goed naar de klok!

D-Fens_1963 | 10-06-17 | 12:02

24-07-69 | 10-06-17 | 10:15

Niet zo origineel. Is in vorige topic al genoemd door Petrus Poortwachter. Maar u bent nieuw hier zie ik, dus dat kon u niet weten.

Schaaldier | 10-06-17 | 12:00

Feynman, leg dat van Breivik even uit voor degenen die alleen de MSM volgen en denken dat het alleen om het willekeurig uitmoorden van jongeren ging.

sinar2 | 10-06-17 | 10:16
PS ik hou nu op. De brontekst van @feynman is gejorist. Ook hier moet een mens gaan oppassen wat men schrijft. Het politiekcorrecte net sluit zich.

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:50
MSM, politiek correct, anderen die uitleggen hoe Feynman het bedoelt? Manifest vol zinnige punten als legitimatie van een massamoord?
Werkelijk, het is zeer zinvol van Feynman om niet met een uitleg te komen zoals hierboven, want dan fileer ik hem op dit punt waar ie hoofdpijn van krijgt.
Hoezeer ik zijn andere bijdragen waardeer.
Politiek correct, anderen en ik? De bagger die ik geregeld over de islam uitstrooi omdat ik het als zodanig herken zou mij een enkeltje 'kop van romp' in bepaalde streken van de wereld opleveren.

Zoltan | 10-06-17 | 11:58

Er was niks aan de hand en er is niks gebeurd. Alleen een vaag verhaal over een bekende van de politie die geradicaliseerd is. Als je dat weet als politie zijnde, hoezo kan het dan bestaan dat hij nog vrij rondliep? En verder, dat EU-leger gaat erdoor gedrukt worden. Dus moet er wel eerst aanleiding gecreëerd worden.

Schaaldier | 10-06-17 | 11:50

Zo slecht is Guus Meeuwis toch ook weer niet?

Mannes | 10-06-17 | 11:47

Ik geloof dat de PVV al eens werk heeft willen maken van het berekenen van de economische schade die ons land oploopt door massa-immigratie en radicalisering.
Dat onderzoek zou een update verdienen, gezien de golf van terrorisme die Europa overspoelt. En zelfs zonder de nasleep van een concrete aanslag in Nederland (knock on wood), moet de schade aan onze economie inmiddels de spuigaten uitlopen.

Neem alleen al de massa-beveiliging bij ieder evenement. Ik moest voor mijn werk in de buurt van het Pinkpop-terrein in Landgraaf zijn, toen het festival bezig was. Zonder een speciaal pasje kwam je niet eens de woonwijken binnen, grenzend aan het festivalterrein. Duizenden mensen compleet onbereikbaar in hun woningen, Merkel-lego in de straten waar je vorig jaar nog gewoon door kon rijden. En uiteraard massale en peperdure inzet van politie en andere hulpdiensten.

Dat is blijkbaar de toekomst die ons wacht: waar culturele evenementen niet meer mogelijk zullen zijn, omdat de beveiliging onbetaalbaar wordt. Gedwongen zelf-censuur dus, die de radicale islamisten goed uitkomt, omdat alle westerse cultuur haram is. Weer een stap in de richting van de realisatie van hun ideale, vreugdeloze heilstaat.

Leipniz | 10-06-17 | 11:47

Deze radicale Amsterdammer typeerde zich door met uitspreken va de z als een s, de a als e en het constant uitkramen van het complete repertoire van Johnny Jordaan, tante Leen en Willy Alberti.
Terecht opgepakt lijkt mij...

naik65 | 10-06-17 | 11:46

kedengebeng

bergsbeklimmer | 10-06-17 | 11:44

Waarom moet er eigenlijk opschalen bij de politie? Vertrouwen ze elkaar niet meer?

schimanski70 | 10-06-17 | 11:37

Graaisnaaiert | 10-06-17 | 11:26
Dat zou etnisch/religieus/racistisch profileren zijn.
Het gaat om filmende mensen in de gaten houden die als geradicaliseerd te boek staan.
Geen idee hoe de politie die herkent.
Zal wel iets met gedrag te maken hebben.
Dat ze boeddhistische mantra's prevelen oid.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 11:33

Het zijn allemaal Amsterdammers, Italianen, Belgen, Fransen al die Mohammeds. Volgens het nieuws.

Geen zorgen verder, Nederland is de komende 30 jaren nog van ons. Dan pas zijn we een islamitisch land geworden. Dus we hebben nog wel even.

Patatter | 10-06-17 | 11:31

Maar goed, wij als publiek moeten dus filmende Moslims op drukke plaatsen en voor evenementhallen in de gaten houden, en dan meteen aan de politie doorgeven. Doe ik met liefde.

Graaisnaaiert | 10-06-17 | 11:26

Onze hoog ontwikkelde democratieën en haar noeste verdedigers lijken nog altijd overtuigd dat alles wat exotische wortels heeft als diveriteitsmascotte getraind kan worden tot een soort gehoorzaam huisdier.

Een rondwandelend bomgordeldier wordt vervolgens geheel in lijn met deze gangbare doctrine gezien als een verwaarloosde Nobele Wilde, die kan worden hertraind en begeleid tot het (niet gedocumenteerde) verwachtings niveau.

Zo gezien hebben vele steden inmiddels meer weg van de Ark van Noach dan van een succesvol multicultureel experiment.

kindapaas | 10-06-17 | 11:23

ristretto | 10-06-17 | 11:15
ben meer geïnteresseerd in de toekomst (of het ontbreken daarvan) van de door u genoemde personen.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 11:17

kapitein_iglo
Ja, die christenen kunnen ook radicaliseren... vergis je niet!!

Zeker weten dat kan ook, maar moslims volgen een moordzuchtige/verkrachter/pedofiel. Dat haal ik niet uit de libelle maar staat klip en klaar in de koran/hadith.
Zij lezen het ook, maar vinden het blijkbaar prima. Wat voor volk haalt europa in huis.

Wajehie | 10-06-17 | 11:16

Maar goed, onze interne GS gedoe daargelaten. Zijn jullie ook zo benieuwd naar de herkomst van de radicale Amsterdammer, de moordende Den Bosschenaar en de moordende Edenaar? Als we het toch over politieke correctheid hebben.

ristretto | 10-06-17 | 11:15

goh niet echt zonnig vandaag he... gister was het veel lekkerder buiten... iedereen zn zonnebril op

notalien | 10-06-17 | 11:13

Laten ze dit probleemgeval nu dan ook "verdwijnen"? Anders is het wachten tot het wel gebeurt.

Oepsie1234 | 10-06-17 | 11:10

Grappig. ja verschrikkelijk.

notalien | 10-06-17 | 11:08

@ Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:50
Als je het niet eens bent iemands specifieke keuze of uiting val je hem toch niet meteen af? We zijn grote mensen en onmogelijk overal hetzelfde over te denken. Dat betekent nog niet dat iemand dan afschrijven. Ik doe dat met Feynman dan ook absoluut niet, en ook niet met jou.
En mocht het je wat waard zijn: ik waardeer jouw bijdragen op dit punt vaak zeer. Je zegt al heel lang terecht dat we onze naïviteit moeten afleggen en dat het twee voor twaalf is. Dat we een stuk harder zullen moeten optreden om het te redden. Dat had je eerder door dan ik en anderen hier.

Lewis | 10-06-17 | 11:06

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:01

+++ en verder, amsterdam ben er donderdag geweest ivm met ziekenhuisbezoek in de wijk slotervaart.
Voelde unheimisch in een woonwijk waar wij de enige ,,inheemse,,soort waren op straat.
De term ,,amsterdammer,, is een belediging voor echte Amsterdammers!!!

maasdonk | 10-06-17 | 11:06

Als advocaatje zou ik nu zeggen: "Het is een schande hoe mijn cliënt door de politie etnisch cq religieus geprofileerd is. Geen wonder dat de weerstand van deze mensen tegen deze maatschappij toeneemt. Ik eis schadevergoeding."

balustrade | 10-06-17 | 11:06

@Lewis | 10-06-17 | 10:48

Al schrijvende maak je keuzes, soms leidend tot teksten die anderen ongepast vinden. Heat of the moment, het gevoel iets scherp te stellen, willen provoceren, tegenwicht bieden... het kan van alles zijn.
.
Waarom hier Breivik? Waarom in een paneel verder godwins? Waarom nazi-vergelijkingen in het parlement? Waarom villeine insinuaties in kranten of websites?
.
Tsja. Hoe is dat zou gekomen? Een toxic dynamic?
De onbeschaving en taalinflatie zijn fenomenen die al lang in het Nederlandse publieke debat rondwaren. Misverstanden of groteste uitdrukkingen liggen op de loer.
.
Alsmede lange tenen en verontwaardiging. Men heeft ook geen huidje meer, hè.
.
Ook zijn de onderwerpen tegenwoordig veel explosiever. Het gaat niet meer over 1 of 2% hypotheekrenteaftrek maar over slachtingen, een fundamenteel probleem.
.
Ik ben zelf trouwens ook niet vies van een "shock and awe" tegeltje. In mijn wervelstorm van emoties, gedachten of buien komt ook wel eens wat tot stand dat flink kan bijten.
.
De les voor iedereen? Ik denk dat wat op discussiefora gebeurt symptomatisch is voor onze samenleving. Niet andersom. Scherpe kloven, die verscherpen.

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 11:05

Parel, Feynman,
Als je achteraf moet uitleggen wat je bedoelde is je boodschap niet goed geweest.
Kun je lang of breed over lullen, het is zo.

Feynman had gwewoon moeten zeggen: Had Breivik een punt met zijn manifest, niet met de rest.

Fijn dat je voor hem opkomt.

ristretto | 10-06-17 | 11:04

Dat moet geen fijne avond geweest zijn. Allereerst geruchten over radicalen die iets van plan zijn, en wat erger is, daarna Guus Meeuwis die sommige liedjes nóg een keer zingt. Wat een beproeving.

spanarchist | 10-06-17 | 11:03

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:50
Niet meteen de gekwetsterik gaan uithangen. (je lijkt wel een marokkaan;).
Zoals ik al zei, er leiden vele wegen naar waar je naar toe wilt (Rome klinkt meteen zo katholiek) en het is beter om medestanders te hebben dat tegenstanders. Als blijkt dat men zo gevoelig is voor 'de toon' dan zing je toch een toontje lager. Als er ergens ruimte is voor onze mening dan is het hier wel. Keep up the good work!

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 11:03

Haha, zelfs dat soort 'Amsterdammers' vindt zijn eigen stad zo mooi dat hij zichzelf liever in een lelijk provinciegat opblaast. Wat dat betreft is de integratie wel geslaagd.

Ad Hominem | 10-06-17 | 11:01

Trouwens -zie foto- wat bedoelt Ziggo met "Plein van de hemelse voorpret"?
Met gedachten nog vers in het geheugen aan Manchester is dat wel sick.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 10:59

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 10:52 |
Ik denk dat Feynman weinig anders zeggen kan dan: "Ik was een beetje dom.", of zoals hierboven al is gezegd: "M'n account was gehacked..."
Breivik aanhalen voor zijn 'goede' ideeën is net zoiets als zeggen van Hitler dat hij een geweldige vent was omdat hij de parkeerproblemen in Duitsland heeft opgelost oid...

Aristotalloss | 10-06-17 | 10:59

Lewis | 10-06-17 | 10:48
Helemaal mee eens. Er zit maatschappelijk een groot probleem. En dat bedoelt Feynman waarschijnlijk te zeggen. Om deze in mijn woorden te benoemen, dat een deel van onze bevolking zich vrijwillig in een dEUg-spasme naar de halal-slachtbank laat kumbayaat.

Het oplossen van dit probleem doe je naar mijn stellige overtuiging niet door deze weg-met-onziërs af te schieten. Dit omdat dat faliekant strijdig is met precies de normen, waarden en verworvenheden die we willen beschermen. (Ofschoon men enig noodweer ondertussen wel zou kunnen aanvoeren.)

Hoe los je het dan wel?
Ik zou zeggen, begin er eens met de schoolboeken op te kuizen en ervoor te zorgen dat Jeugd- en NOS-journaal objectieve verslaggeving gaan bedrijven.
Dat zou al een slok op een borrel helpen.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 10:57

Maar het begint met informatie. Een accuraat daderprofiel is de start. Politiek en media moeten stoppen met liegen. Ze brengen burgers in gevaar.
Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:26
.
Het is weer een moslim Parel,daar heb ik tegenwoordig geen politiek en media voor nodig om dat te weten.
Door steeds alleen maar op de ideologie te wijzen zal het nooit ophouden,niet vanzelf.
Het zijn moslims die volgens die ideologie leven.
Moslims maken alles kapot,
altijd,
overal.
Roep ik overigens al jaren en niet alleen ik.
Als we zo door blijven gaan verworden we hier in het westen tot sitting ducks (als we dat al niet zijn) en dan is het gedaan met ons.
Prettig weekend verder.

swassannuf | 10-06-17 | 10:54

Aristotalloss | 10-06-17 | 10:45
Het zou inderdaad fijn zijn als Feynman zelf wat toelichting geeft. Hij is dan wel een keer gejorist, maar niet opgerot.
Breivik zie ik meer als een autist. Heel helder op sommig gebied maar verder niet weten zich een houding te geven of zich aangepast te gedragen. Nu ook weer met het wijzigen van zijn naam. Alsof het er in de bajes toe doet hoe je heet.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 10:52

-weggejorist-

Ziekeconstipatie | 10-06-17 | 10:52

Wow, daar sta je dan. In je eentje wat te roepen ter verdediging van @feynman en wat hij daadwerkelijk schreef. Weg zijn de reaguurders die eigenlijk dezelfde standpunten innemen. Weg zijn de reaguurders die normaal zijn scherpe geest benoemen.
.
Wellicht het probleem van de Islamsituatie in het klein. Zodra iemand het probleem bij de kop neemt en wat harde waarheden neerlegt rent de goegemeente naar de rokken van politiekcorrecten of steekt de kop in het zand. Oh, oh wat een harde woorden, zeg. Verschrikkelijk hoor, echt veel en veel erger dan de slacht van medeburgers.
.
Ik ben hier wel eens aangevallen op mijn kritische /negatieve houding richting het gedrag van medeburgers op dit onderwerp.
Dit is dus wat ik bedoel. Laf, gemakzuchtig, weglopend voor realiteit en eigen aandeel daar in. All this shit is of our own making.
.
PS ik hou nu op. De brontekst van @feynman is gejorist. Ook hier moet een mens gaan oppassen wat men schrijft. Het politiekcorrecte net sluit zich.

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:50

Geradicaliseerden zijn toch simpel herkenbaar, zelfs voor de vrijwel blinde veiligheidsdiensten. Ze laten een geitensik staan, gaan voorovergebogen lopen, knijpen hun ogen half dicht en lopen mantra's te prevelen. Vooral allaaaaaaaaaaaaaaaaaahu akhbarrrrrrr schijnt populair te zijn. Observeren geeft veel informatie dus de AIVD/MIVD hoeft niet te wachten tot de zaak ploft. Oh wacht, er is toch een probleem. Veel ploflims terwijl de observanten moeten flitsen.

Nivelleermarionet | 10-06-17 | 10:49

@ Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:16
Ik kan je prima volgen,ben het deels ook zeker met je eens, maar toch snap ik niet goed waarom je (nou ja, Feynan dus) Breivik nodig zou moeten hebben om je punt te maken. Die naam is dermate besmet door de gruweldaden die de man heeft begaan, dat het per defintie averechts werkt als je er een punt mee wil maken. En bepaalde misverstanden wil je gewoon niet hebben.
Ik zou een Glímmerveen al niet eens op die manier noemen, for cyring out loud.
Maar goed, dat zijn mijn twee centen.
Begrijp me niet verkeerd: we moeten absoluut af van de verstikkende politieke correctheid. Als we ons land, onze (westerse) cultuur willen redden moeten we als de sodemieter man en paard gaan benoemen en stappen gaan nemen waar we tot nu toe met een hele grote boog omheen zijn gelopen. Dáár doe ik absoluut niets aan af.

Lewis | 10-06-17 | 10:48

Guus Meeuwis is een reden voor radicalisering

darmflora | 10-06-17 | 10:47

Geradicaliseerde Amsterdammers, zoals ook in Manchester, Berlijn, Parijs, Brussel, Londen.
Of wacht... ik zie een trend:
Geradicaliseerde HOOFDSTEDELINGEN!!
|
Ik denk dat de EU binnenkort de hoofdsteden af zal schaffen. Gevaar geweken door krachtdadig ingrijpen. DAT zal ze leren.

klimgek | 10-06-17 | 10:46

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 10:32 |
Ik heb het hele manifest van Breivik niet doorgelezen; wel samenvattingen e.d. Maar wat je misschien vergeet is dat het een paranoïde christen-fundamentalist was (en een nutcase als je hem in al z'n vreemde outfits zag). En het christendom is mijns inziens ook niet de oplossing. De oplossing van het probleem is: gezond verstand en wetenschap. Religies debunken mbv wetenschap.
Kortom: anderen hebben het probleem van de islamisering van Europa, het marxisme en het cultureel relativisme ook heel helder benoemd en omschreven.
En ik ben het met je eens dat Feynman normaal wel veel meer to the point is: daarom is het juist zo vreemd dat uitgerekend hij met Breivik aankwam.

Aristotalloss | 10-06-17 | 10:45

Gisteren bij het programma Jinek werd de politiekverslaggever rondgeleid bij DENK en raad eens wat Kozu tegen hem zei? Over 20 jaar is DENK de grootste partij van Nederland.
.
Is er al iemand wakker??????

Graaf Monte Cristo | 10-06-17 | 10:41

@ sinar2 | 10-06-17 | 10:25
Inderdaad, en vergeet in deze D66 ook vooral niet. ook dat enge en staatsgevaarlijke clubje staat meer immigratie en uitholling van de NL identiteit voor.
.
Tijd om weg te wezen, Nederland is verloren.

normanius | 10-06-17 | 10:41

Goed aangepakt door de politie.

TheRule | 10-06-17 | 10:39

tijdens ramadan de mohamedaan uitdagen met barbaarse klanken en "gezelligheid ".
Is voor een gemiddeld niet opgeleide mohamedaan al lastig ,laat staan voor een hoog opgeleide kansenparel op slippers en in een tent.
Verleiding en verlokking .die verrekte kuffars.

medelmo | 10-06-17 | 10:36

@Guido | 10-06-17 | 10:31

Schrijf ik niet zoiets? Ja, zoiets schrijf ik, hè.

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:34

@Rayboogie | 10-06-17 | 09:08

Zo hehe, eindelijk een -weggejorist en opgerot- voor dat geplug van je eigen weblog hier.
Misschien had je beter gewoon advertentieruimte kunnen huren.

@Feynman | 10-06-17 | 09:19

U had ik toch wat hoger ingeschat, account gehackt?

ska ska ska | 10-06-17 | 10:34

"Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 10:31"
"Denk niet dat je aan mensen kan vragen door alle doden heen te kijken naar een paar goede ideeën."

Om er vervolgens aan toe te voegen... Van onze EUlite moeten we dat overigens wel dagelijks als het gaat om de Islam.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 10:34

Verderfelijke pumpkin' spice zal er ook mee te maken hebben!

MokumsMoppie | 10-06-17 | 10:33

Leuk die plantenbakken met riet voor de deur. Voor de sier zeker?

TheseDays00 | 10-06-17 | 10:32

Aristotalloss | 10-06-17 | 10:24
Er leiden vele wegen naar Rome. Dat Breivik totaal de verkeerde weg bewandelde maakt de reden van zijn tocht niet ongedaan. Ik heb na die aanslag zijn manifest eens doorgelezen en daar staat weinig onzin in.
Ik gok dat Feynman dat ook gedaan heeft en daarom op een ander niveau praat als mensen die Breivik alleen van het NOS journaal 'kennen'.
Dat dat bij veel mensen onrust veroorzaakt begrijp ik ook weer wel. Maar, zoals Parel al zei, Feynman roept nooit opruiende teksten.
Misschien is er ook nog iemand in de panelen die zich kan herinneren wat Mladic zei bij zijn arrestatie?
Ik zal dat hier niet herhalen maar ook hij gaat steeds meer gelijk krijgen.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 10:32

@Aristotalloss | 10-06-17 | 10:30

Aan de vrucht herkent men de boom.

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:31

@Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:16
Het punt is dat Breivik precies het verkeerde heeft gedaan: een massamoord op onschuldige sociaaldemocratische jongeren, iets wat helegaar niets bijdraagt aan een oplossing tegen islamisering en zelfs verlinksing van Noorwegen en Europa.

Guido | 10-06-17 | 10:31

Hee, onze Feynman wordt gejorist.
Begrijp wel waarom.
Of "Breivink" maatschappelijk een punt had of niet, maakt niet meer zoveel uit als je het punt maakt door geweld te gebruiken.
Denk niet dat je aan mensen kan vragen door alle doden heen te kijken naar een paar goede ideeën.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 10:31

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:29 |
Je moeder is een eikel!

Aristotalloss | 10-06-17 | 10:30

Als dat een Amsterdammer was, ben ik helemaal een Amsterdammer: Je suis Amsterdammer.

teevee | 10-06-17 | 10:29

@Aristotalloss | 10-06-17 | 10:24

Wat schrijf ik nou, eikel? Het geweld van Breivik is fout. Zijn analyse van het probleem niet.
.
Als u zichzelf even in goedheid wilde valideren heeft u dat dus nu gedaan.
.
En nu? Hoe wilt u de Islamslacht stoppen?

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:29

" Een andere verklaring kunnen wij zo snel ook niet bedenken."
Ik wel. Continue 'kedengkedeng toettoet!' in je hoofd doet rare dingen met een mens.

De_ontwarrende_man | 10-06-17 | 10:28

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:16
U moet uitlegger worden. Kunt u goed.

Normpje | 10-06-17 | 10:26

@D-Fens_1963 | 10-06-17 | 10:16

Daar gaat het niet om. We, ook islamitische burgers, hebben recht op informatie. Zoals bij rampen, vervuilde grond, asbest, alle zaken waar informatie van belang kan zijn voor het welbevinden.
.
Ik zie het onderscheid onder burgers niet zo trouwens. Ik vind dat we hard moeten optreden tegen Islam. Er is geen gematigde Islam. Het is een hardcore krijgsreligie met aspiraties voor maatschappelijke dominantie en agressie. Die boodschappen moeten worden tegengegaan.
.
Dat is niet hetzelfde als islamieten aanpakken omdat ze islamiet zijn. Er namelijk wel degelijk veel islamieten die in de praktijk redelijk ver afstaan van eerdergenoemde boodschappen. Door de ideologie te bestrijden kunnen we het voor hen makkelijker maken in naam afstand te nemen van Islam.
.
Maar het begint met informatie. Een accuraat daderprofiel is de start. Politiek en media moeten stoppen met liegen. Ze brengen burgers in gevaar.

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:26

@normanius | 10-06-17 | 10:21
Van GL kunnen verwachten dat islamkritiek nog verder onderdrukt en vervolgd gaat worden. Ik begrijp echt niet hoe een partij als dat die zegt vrijheid en gelijkheid voor te staan zo blind kan zijn voor een haatideologie.

sinar2 | 10-06-17 | 10:25

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:16 |
We leven in een democratische rechtsstaat. En we lossen onderlinge problemen zo lang mogelijk op een fatsoenlijke manier op. Elkaar de harses inslaan kan altijd nog.
Ik ben op zichzelf helemaal niet tegen 'burgerlijke ongehoorzaamheid' wanneer dat gepast is (bijvoorbeeld in 2015 toen de Europese bestuurders alle overeenkomsten en wetten aan hun laars lapten door die 'tsunami' van immigranten toe te laten). Maar het geweld van Breivik was VOLKOMEN disproportioneel. Bovendien waren zijn slachtoffers niet de bestuurders zelf maar hun kinderen die feitelijk nog geen letter aan welke beslissing van het Noorse bestuur hadden toegevoegd.
Daarom: gewoon 100% fout!

Aristotalloss | 10-06-17 | 10:24

@ Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:01
Dat het schandalig is klopt!
.
Helaas zal daar niet zoveel aan veranderen zolang de top van media bedrijven uitsluitend bewoond wordt door volk welk van origine uit links radicale hoek komt.
.
En nu er wederom de dreiging is dat groen slinks mogelijk mee mag gaan regeren kunnen we gevoegelijk aannemen dat we van de politiek helemaal niets meer hoeven te verwachten.

normanius | 10-06-17 | 10:21

Haha Feynman, de koppensnellers vinden het een aanfluiting. De verder denkende mensen snappen het wel.

MarcS | 10-06-17 | 10:21

Ce ca! | 10-06-17 | 10:17
Zat ik ook al aan te denken.
Zo'n belastingknaap, in bijpassend blauw pak, iedere vrijdag bij de ingang van de moskee entree laten innen.

Petrus Poortwachter | 10-06-17 | 10:21

@ Barbarous_Relic | 10-06-17 | 09:41
-
Wellicht kan men moslims extra aanslaan, voor de ellende die hun geloofsgenoten aanrichten. Een soort omgekeerde jizya.

Rest In Privacy | 10-06-17 | 10:17

Hemeltje, de politiekcorrecte wolven huilen door de panelen.
.
Natuurlijk begrijpt iedereen gewoon wat @feynman bedoelt.
.
Breivik publiceerde een manifest waarin hij een analyse gaf van de situatie en ontwikkelingen. Die analyse klopte en we zien die nu in Europa in de praktijk ontvouwen. @feynman constateert slechts dat die klopt. Dat is geenzins een validatie van de verschrikkelijke consequenties die Breivik er aan verbond.
.
Voorts kennen we @feynman en hebben we nooit, nooit enige oproep of inclinatie tot geweld waargenomen bij deze reaguurder. Dat nu wel aannemen is nergens op gebaseerd.
.
[email protected] spreekt een harde waarheid. Niet leuk om te horen, maar zeker geen steun voor geweld zoals we dat van andere groepen in onze samenleving kennen. Wellicht kunnen we beter eens naar deze conclusie kijken en oplossingen bedenken hoe we die adresseren zonder het Breivik-geweld.
.
Ik wil dan ook bij deze afstand nemen van de huilende wolven in dit paneel. Ga je lekker druk maken over daadwerkelijk plaatsvindend geweld in plaats van iemand geweldsmotieven in de schoenen proberen te schuiven en daar "afstand van nemen".
.
Zo lang politiekcorrectheid en probleemontkenning welig tieren zal de Islamslacht doorgaan. Stop shooting the messenger, start shooting at the enemy!

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:16

Hij zal wel verward zijn geweest, vanwege de rammedan. Niks aan de hand. Respect voor hebben.

Ali Bundii | 10-06-17 | 10:16

@Parel
Ik veronderstel dat er ook wel islamitische burgers zijn.
Deze zijn volgens mij geen primary target voor de aanslagen in de "vrije westerse wereld ".
De islam heeft het daar voornamelijk voorzien op andersgelovigen, noemen ze dat geen kufars?

D-Fens_1963 | 10-06-17 | 10:16

Feynman, leg dat van Breivik even uit voor degenen die alleen de MSM volgen en denken dat het alleen om het willekeurig uitmoorden van jongeren ging.

sinar2 | 10-06-17 | 10:16

Was gewoon een geradicaliseerde moslim. Man en paard noemen. Hij heeft vrienden, familie en kennissen die zijn ideeen misschien ook wel radicaal vonden, maar ze hielden hun mond.

ratelaar | 10-06-17 | 10:15

Muus Geeuwis...

24-07-69 | 10-06-17 | 10:15

Vind ik toch tof van Guus.
Om paniek en onwenselijke toestanden te voorkomen, houdt ie het publiek gewoon een tijdje extra zoet.

Rommelende Onderbuik | 10-06-17 | 10:15

Is "Amsterdammer" tegenwoordig ook een religie?

Steinway | 10-06-17 | 10:13

G*dT radicale moslims(pleonasme) gedijen uitstekend in het sjoemel paradijs Mokum;-)
Mag ik de uitvoering van de Goldberg variaties van de toetsenist van Guus Meeuwes aanraden?
*CcMed*

kapitein oosterlng | 10-06-17 | 10:10

Kan de link niet vinden, sorry, maar Douglas Murray heeft uiteraard weer de meest logische stap voor ogen op dit moment. Hij zegt, keurig onderbouwd, dat men de volle verantwoordelijkheid bij de islamitische organisaties moet gaan leggen. Bij de moskeeën, de stichtingen, de scholen, en de 'overleg'organen. Hij zegt dat het tijd wordt om ze te vertellen dat alle redenen die inmiddels zijn opgevoerd om uit te leggen waarom iemand radicaliseert niet juist zijn gebleken. Dat niet één verklaring vanuit die kringen de waarheid benadert. Dat we eindelijk moeten stoppen met zelf allerlei kulverklaringen verzinnen.

Stel iedereen die ook maar iets voorstelt binnen de islamitische gemeenschap voor de taak om met oplossingen te komen en te gaan handelen. Laat de mensen die nu slachtoffer dreigen te worden zien dat er maatregelen worden genomen, plannen worden gemaakt en resultaten worden geboekt.
Vertel de hele islamitische gemeenschap dat het tijd wordt om te laten zien waar je loyaliteit ligt en of je werkelijk vrede voor ogen hebt of kennelijk een hele andere agenda.

Poesmobiel | 10-06-17 | 10:08

-weggejorist-

dildona | 10-06-17 | 10:07

Kedeng.
Kedeng.

swassannuf | 10-06-17 | 10:04

Aanslagen in Engeland, aanslagen in Duitsland, aanslagen in Frankrijk, aanslagen in België, aanslag in Spanje, aanslag in de VS en nu dus ook een bijna-aanslag in Nederland!
Dus nu niet meer zeuren dat 'ze' ons vergeten zijn. We staan in het rijtje, bijna dan hé!

BadLieutenant | 10-06-17 | 10:04

Altijd weer die radicale Amsterdammers. Ik ben ook geen fan van Eindhoven, maar dit gaat te ver

nStilgar | 10-06-17 | 10:02

Een "radicale Amsterdammer"...
.
Nu ben ik gelukkig geen Amsterdammer maar ik kan me goed voorstellen dat men aanstoot neemt aan zo'n kwalificatie. En laten we nou eerlijk zijn. We hebben in Europa geen terreurdreiging door Amsterdammers maar gewoon door Islam. Zoals op vele plekken in de wereld.
.
Het is schandalig dat politiek en media toegestaan wordt de aard van de (levens)bedreiging voor burgers bij voortduring in verhullende termen te omschrijven. Islam heeft het voorzien op burgers. Burgers hebben dan ook recht op een accurate beschrijving zodat zij ook zelf preventieve maatregelen kunnen nemen.
.
The enemy within. Aiding and abedding...

Parel van het Zuiden | 10-06-17 | 10:01

@Rheia | 10-06-17 | 09:37

Hoeft helemaal niet de media/politiek heeft met zijn politiek correct gedoe al bereikt wat ze eigenlijk niet wilde bereiken namelijk dat een hele bevolkingsgroep wordt weggezet, want door juist niks te zeggen zeggen ze alles. Denk dat de vriendjes van deze man nu ook ineens oplichten op de radar van de overheid. Laten we blij zijn dat deze bevolkingsgroepen geen sterren zijn in het aanpassen aan de oorspronkelijke bevolking nu vallen ze nog steeds op.

Umberto die trotzoni | 10-06-17 | 10:00

@ Iedere aanslag is weer een bewijs dat Breivink een punt had.
Feynman | 10-06-17 | 09:19
Kun je iets meer duiding geven voordat iedereen over je heen valt? Ik denk jouw punt te snappen maar iets meer uitleg zou helpen denk ik zo.

Apollo | 10-06-17 | 09:58

Nanker Phelge | 10-06-17 | 09:38

DROEF!

NoNoVio | 10-06-17 | 09:55

Feynman | 10-06-17 | 09:19 |
Die opmerking over Breivik is mijns inziens volstrekt ongepast.
Er hebben zich ontelbare mensen uitgesproken tegen het gevaar van de opkomst c.q. de islamisering van Europa. Maar er is er maar één die dat heeft onderstreept met een aanslag waarbij 77 doden vielen en gewonden. Dat je uitgerekend Breivik gaat noemen als iemand waar we dus blijkbaar een voorbeeld aan moeten nemen....
Had dan Christopher Hitchens of één van die vele anderen genoemd!
Ik distantieer me in ieder geval van je uitspraak.

Aristotalloss | 10-06-17 | 09:53

@necrosis
Humor en goede smaak, het is slechts weinigen gegeven.

Rest In Privacy | 10-06-17 | 09:51

@ Tilburgse bluf | 10-06-17 | 09:41
Wat ben jij nu aan het doen? Natuurlijk zijn er gevoelige mensen in Amsterdam. Ben je echt zo bekrompen of begrijp ik je plempsel niet?

Apollo | 10-06-17 | 09:51

Complimenten aan de politie! Normaal lees ik na de knal pas dat de dader een bekende ven de politie was. Dat is dit keer mooi voorkomen!

kommabijmebinnen | 10-06-17 | 09:51

Theo Maassen gone rogue.

Rubberfetisj | 10-06-17 | 09:48

Zal zien; straks krijgt het Mercatorplein weer de schuld.

McMarx | 10-06-17 | 09:45

Zolang we het niet aandurven hele groepen, die al op de radar van de inlichtingendiensten staan, preventief op te pakken en/of tot ongewenste vreemdelingen te verklaren, zal het altijd een loterij blijven. Vroeg of laat glipt er weer één door de mazen van het net en kunnen we weer naar de obligate deugpraatjes van Rutte luisteren. Want nu ging het dan goed, waar voor hulde, maar het gaat natuurlijk gewoon een keer fout.

Bigi Bana Boy | 10-06-17 | 09:45

@ Sorry voor de mulitiple post. Ging technisch iets niet goed.
Rheia | 10-06-17 | 09:38
Of was je ongeduldig? :)

Apollo | 10-06-17 | 09:42

Gelukkig kosten die terreurdreigingen ook niks.
Misschien kunnen ze in Den Haag een belasting gaan invoeren die ervoor zorgt dat we meer veiligheid kunnen behouden de komende jaren. Bijvoorbeeld bij elk uitje of festival 10 euro veiligheidskosten. Gewoon omdat het kan. Ik zie het nog gebeuren ook eigenlijk.

Barbarous_Relic | 10-06-17 | 09:41

Als we zaken anders benoemen dan verdwijnen de problemen vanzelf. Welkom in de papieren realiteit.

netniet | 10-06-17 | 09:41

Rheia | 10-06-17 | 09:37
Nu zijn "we" godverdomme ineens gevoelig!
Zoiets mag natuurlijk allen bij Belgen Limbo's en Babo's.
Flikker toch op man.............

Tilburgse bluf | 10-06-17 | 09:41

Was ie niet verward?

B0bBer | 10-06-17 | 09:40

Of misschien is het een neo fascistische geensteel blogger die lijpo is geworden van het tijd verspillend zitten achter z'n schermpje en hiermee denkt belangrijke wereldse zaken te bereiken.

tolvandewelvaart | 10-06-17 | 09:40

Guus stond toen zo heerlijk voor lul met Johnny de Mol bij die NoSurrender dudes. Toen zag je dat Guus een beschaafde bange edoch vreemdgaande huisvaderstudent was en Johnny een doorgesnoven allemansvriend die werkelijk bij iedereen een arm om de schouder legt voor maar dat kleine beetje extra fame. Zijn broer was tweede drummer in zijn band op Pinkpop. Zo mooi was dat, met succes en vol overgave het begrip 'voor spek en bonen' de grote mensen wereld in weten te slepen.

Nanker Phelge | 10-06-17 | 09:38

-weggejorist-

Rheia | 10-06-17 | 09:38

Ah... de jordanezen weer. Ik wist het. Sinds de aardappeloproer is het nooit meer helemaal goed gekomen.

ZureJoop | 10-06-17 | 09:38

-weggejorist-

Rheia | 10-06-17 | 09:37

-weggejorist-

Rheia | 10-06-17 | 09:37

-weggejorist-

Rheia | 10-06-17 | 09:37

-weggejorist-

Rheia | 10-06-17 | 09:37

-weggejorist-

Rheia | 10-06-17 | 09:37

-weggejorist-

Rheia | 10-06-17 | 09:37

@kom hoe heet ie | 10-06-17 | 09:25
Jij bent echt niet grappig!

necrosis | 10-06-17 | 09:36

Weer zo'n boeddhist. Verzengende gifaanval met wierook voorkomen. Hulde voor de politie.

Fijnstoffer | 10-06-17 | 09:35

Was deze Amsterdammer niet gewoon aan je stagelopen voor een multimediabedrijf?

Princess_F.W.Bolkiah | 10-06-17 | 09:34

@Sjors W.
En zeer matig zanger met een publiek zonder smaak en klasse.

Rest In Privacy | 10-06-17 | 09:33

De "verwarde radicalen" van de London Bridge moorden kregen geen zware truck mee om nog meer mensen te kunnen vermoorden. En waarom?: Ja hoor, het eeuwige moezzliem probleem: Geen Geld.
Ik citeer:
"De drie islamitische mannen die vorige week zaterdag met een bestelbusje met hoge snelheid inreden op voetgangers op de Londen Bridge in Londen, hadden 's-ochtends geprobeerd een vrachtwagen van 7,5 ton te huren. Ze kregen de truck echter niet mee, omdat ze problemen hadden met de betaling..."
http://www.telegraaf.nl/buitenland/28356860/__Daders_Londen_Bridge_wilden_zware_truck_huren__.html

telelezer | 10-06-17 | 09:33

Hij had vast afgesproken met mannen die hij niet kende om de bomgordel in stukjes terug te geven aan de mensen van wie hij hem geleend had. Maar het is geen terrorisme, want hij dacht dat ze het wilden.

B0kito | 10-06-17 | 09:32

@Rayboogie | 10-06-17 | 09:08
Zit je nou alweer je eigen blog te promoten?

necrosis | 10-06-17 | 09:31

Gewoon de zaken bij de naam noemen graag: acute dan wel chronische islam. Punt.
Niet moeilijk over doen.

Aristotalloss | 10-06-17 | 09:31

Het siert Meeuwis dat hij gewoon doorspeelt en zelfs langer doorgaat zodat het publiek niet in paniek raakt/ een uur verveeld binnen in een hal zit met de lampen aan. Mijn respect heeft hij.

Snorkle | 10-06-17 | 09:29

@ kom hoe heet ie | 10-06-17 | 09:25

Blank, werkend Nederland met eem MBO achtergrond?

Sjors W. | 10-06-17 | 09:27

Wat voor zin heeft dit gedoe, als de man de volgende dag weer wordt vrijgelaten?

maar toch | 10-06-17 | 09:27

Iedere aanslag is weer een bewijs dat Breivink een punt had.

Feynman | 10-06-17 | 09:19
Sorry, je bedoelt zeker zoiets als puntmuts, geslepen puntje van zn potlood of zo? Mag ik jou voordragen als m*ng*ol van de dag op GS?
Vind je anders geslepen opmerkingen maken.

Zoltan | 10-06-17 | 09:27

-weggejorist-

Rest In Privacy | 10-06-17 | 09:25

Waarom worden de feiten niet genoemd? Moslim, islam, islamist, zwakbegaafd?

Wel hulde aan de politie overigens! Al zal de betrokken agent wel een aanklacht wegens racisme en discriminatie aan zijn broek krijgen. Het blijft immer wel zelf-islamiserend Nederland.....

Vogelbeest | 10-06-17 | 09:24

@Feynman | 10-06-17 | 09:19
-
Breivik (zonder 'n') heet tegenwoordig: Fjotolf Hansen.

bisbisbis | 10-06-17 | 09:24

Oeps. Iets te voorbarig, excuus.

Nuchternederland | 10-06-17 | 09:24

Wat een vreselijke tragedie. Onze aandacht gaat uit naar de slachtoffers en nabestaanden.

Nuchternederland | 10-06-17 | 09:23

Iedere aanslag is weer een bewijs dat Breivink een punt had.

Feynman | 10-06-17 | 09:19
DAF*CK?

Zoltan | 10-06-17 | 09:23

'Het concert verliep verder rustig', aldus de kranten. Dat is een vlijmscherpe aanval op Guus, en ik snap niet waar die jongen dat aan verdiend heeft. Met Guus is het potver altijd een feestje!

Sjors W. | 10-06-17 | 09:22

Breivink is de broer van Naaivink en Roelvink?
@veneijnmann?

Hemmenaar7 | 10-06-17 | 09:22

Er wonen bijna geen echte Amsterdammers meer in Amsterdam. Ze zijn (inclusief ik) de stad ontvlucht. Ik spreek regelmatig nog Amsterdammers die zeggen dat het hun stad niet meer is, iedereen heeft zijn eigen redenenen, alhoewel men er graag af en toe nog eens komt, in de binnenstad dan voornamelijk.

Apollo | 10-06-17 | 09:21

In Eindhoven begon de victorie.

franck7020 | 10-06-17 | 09:21

Er is maar 1 verzachtende omstandigheid; het is ook kudtmuziek.

P.redgleuf | 10-06-17 | 09:20

Uit: 'het dondert en het bliksemt'- Guus Meeuwis.
-
Behoed je voor het ergste,
wees zeer goed voorbereid
Houd het hoofd maar boven water
in deze turbulente tijd
Straks gaat het gebeuren
Het is eens en dan nooit meer
De hemel breekt pas open
en dan gaat het hier tekeer

bisbisbis | 10-06-17 | 09:19

Nog exotischer dan de Brabo-neger is ook niet Goed voor Guus

Hemmenaar7 | 10-06-17 | 09:19

-weggejorist-

Feynman | 10-06-17 | 09:19

De meeste Amsterdammers zijn radicaal Amsterdammer. Altijd maar hele verhalen over hoe goed die stad wel niet is. Bah.

Snorkle | 10-06-17 | 09:18

Dit was waarschijnlijk een scout voor een volgend evenement.

Adversary | 10-06-17 | 09:17

Het is wat met die BN'ers van de inlichtingendiensten.

van stampij | 10-06-17 | 09:16

'Foei, meneer de moslim. Wilt u dat niet meer doen, zo met een bomgordel rondlopen bij een stadion. Nu een aai over de bol en weer braaf naar huis, hè?'

Johnny_Longbone | 10-06-17 | 09:14

Filmen met je baard, jurk en sandalen tussen concertgangers valt inderdaad wel op.

sterrefleur | 10-06-17 | 09:10

Goed werk

Marcello Christiani | 10-06-17 | 09:10

kapitein_iglo | 10-06-17 | 09:03:

Vooral leden van de SGP-Jugend moet je goed in de gaten houden. Voor je 't weet krijg je teksten uit het Nieuwe Testament naar je hoofd.

Which reminds me dat het vandaag weer EO-Jongerendag is. En ook daar is de beveiliging vooraf al opgeschaald. Nederland wordt steeds gezelliger!

Reinaert | 10-06-17 | 09:10

Van muiswinkel?

Monsineur pigmon | 10-06-17 | 09:10

-weggejorist en opgerot-

Rayboogie | 10-06-17 | 09:08

En vooral de islam niet noemen. Het zal zo ook nooit beter worden.

sinar2 | 10-06-17 | 09:07

"Amsterdammer" in de breedste zin van het woord.

teevee | 10-06-17 | 09:05

Hij heeft net de nacht van z'n leven gehad,

Oeloeboeloe | 10-06-17 | 09:03

Een islamsterdammer dus, je verwacht 't niet. Desondanks wel respect voor politie / inlichtengendienst. Zet die "bekende" radicale idioot maar direct terug in zijn zandbak van herkomst. Maar dat zal wel niet gebeuren.

T-Max | 10-06-17 | 09:03

Ja, die christenen kunnen ook radicaliseren...vergis je niet!!

kapitein_iglo | 10-06-17 | 09:03

Dacht zeker nog kampioen te kunnen worden tegen PSV??

Leefbaar | 10-06-17 | 09:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken