Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Christenen: 'Weg met Pinksteren, hup Suikerfeest!'

godverdekut.pngOp Eerste Pinksterdag vieren wij in Nederland ons christenland het neerdalen van Max Pam op aarde. Op Tweede Pinksterdag vieren we dat NAC is gepromoveerd, maar dat kan volgend jaar weer anders zijn. MAG NIET van drie types in de NRC Handelsblad Ramadan Special. Christa Anbeek, Peter Nissen en Joost Röselaers vieren liever Suikerfeest dan Tweede Pinksterdag. Zijn Christa, Peter en Joost dan bekeerde muzelvrouwen cq -mannen? NEE. Het zijn godvrezende Jezusjuichers van de remonstranten. Dat zijn vrijzinnigers die een beetje afscheid van Jezus hebben genomen en van de weeromstuit het diversity-geloof gaan aanhangen. Volgens hen is "Suikerfeest een feest van diversiteit en veelkleurigheid". Wij dachten dat met Suikerfeest de Slag Bij De Bioscoop werd herdacht. Lijkt ons geen reden voor een feestje. En oh ja, 'NRC Checkt'. Mogen wij de stelling "Nederland loopt voorop in xenofobie" gefactcheckt zien aub? Die is namelijk (net als dat hele verhaal van die Heilge Geest etc.) onwaar.

Reaguursels

Inloggen

Laten we de Christelijke feestdagen in ere houden. Een extra vrije dag op suikerfeestdag is ook geen probleem. En misschien nog een extra vrije dag voor de mensen die vooral of uitsluitend in zichzelf willen geloven. Die mensen staan er tenslotte al zo alleen voor.

Kaashaas2000 | 03-06-17 | 19:19

Laten we de Christelijke feestdagen in ere houden. Een extra vrije dag op suikerfeestdag is ook geen probleem. En misschien nog een extra vrije dag voor de mensen die vooral of uitsluitend in zichzelf willen geloven. Die mensen staan er tenslotte al zo alleen voor.

Kaashaas2000 | 03-06-17 | 19:19

-weggejorist en opgerot-

Nederlander11 | 01-06-17 | 14:31

-weggejorist-

Nederlander11 | 01-06-17 | 14:31

-weggejorist-

Heisessie | 01-06-17 | 14:08

remonstranten lees eens de koran , geschreven door de antichrist mohammed. islam is een levensgevaarlijke politieke beweging die Europa uit moet.

Aboe la | 01-06-17 | 12:02

Met ze bedoel ik vanzelfsprekend de vrijzinnigen.

Onderbuik2 | 01-06-17 | 12:02

-weggejorist-

Nederlander11 | 01-06-17 | 11:59

Vrijzinnigen zijn geen echte Christenen.
Verder zijn ze psychisch ook vaak niet al te fris, en dat is niet erg maar houd dat gewoon voor je.

Onderbuik2 | 01-06-17 | 11:52

Wat een onzin. Waarom een feestdag inleveren als onze buurlanden veel meer feestdagen hebben? Ik heb een winkel en heb al niks al die weinig feestdagen die we hebben omdat we tegenwoordig altijd open moeten zijn.

XverderNix | 01-06-17 | 11:20

of je schaft alle christelijke feestdagen af als verplichte vrije dag.. maar maakt er een voor de school keuzedagen van! of laat het zoals het nu is... vanuit de Christelijke normen en waarden bepaald!
.
tis triest dat alles steeds maar aangepast moet worden aan nieuwkomers... we passen onze kalender toch ook niet aan!?

bArAbAts | 01-06-17 | 09:53

Idd. Lekker optiefen met dit soort drammertjes. Ga maar lekker een ander land lopen verneuken.

Oh nee wacht, voor dit soort ideeën krijgen ze hier waarschijnlijk ook nog subsidie.

Kansloos kutd volk.

Mallepietje1001 | 01-06-17 | 09:43

Hup NAC!

NACademicus | 01-06-17 | 09:40

Het is wel beangstigend om te zien dat links --middels de zogenaamde 'kwaliteitskranten'-- met een felle campagne bezig is om de ramadan aan terrein te laten winnen in ons land.
Nu dit gezeik weer over het inleveren van een Christelijke feestdag ten faveure van een woestijnrelige.
Dit gaat alleen meer erger worden, vrees ik. Denk maar aan de jaarlijkse discussie omtrent zwarte piet, die uiteindelijk gewonnen lijkt te zijn door de linkse drammers.
Dit mag niet nog een keer gebeuren!

Johnny_Longbone | 01-06-17 | 09:28

Mensen, niet zo paniekerig allemaal.

Die remonstranten, daar heb je er ongeveer 7000 van in NL, niet meer. Ze worden gezien als zeer vrijzinnig door de rest van de christenen (zowel katholieken als protestanten).
Ze zijn allesbehalve een spreekbuis voor alle christenen in NL.

malang | 01-06-17 | 08:03

Europa heeft het paard van Troje binnengehaald met al die moslims. Rijkelijk geholpen door de linkse elite, de 5de colonne. Wat een farce. Als suikerfeest hier een officiele vrije dag gaat worden dan ga ik emigreren.

ILF2 | 01-06-17 | 07:59

Rot op met je suikertroepfeest.
Slecht voor de tanden en je wordt er vet van.

mallekater | 01-06-17 | 06:51

Om goede theologische redenen, nee. Nu niet en nooit niet. Schillebeeckx zou zich omdraaien in zijn graf, stelletje achterlijken.

Friedrich Frayek | 01-06-17 | 06:36

Wat een onzin. Kinderen worden evengoed al gewoon thuisgehouden van school en die paar volwassenen die werken hebben vrij of melden zich ziek met suikerfeest

Badnews | 01-06-17 | 04:09

Wat is dat toch met Nederlanders. Altijd maar buigen als knipmessen. Waarom moeten wij in hemelsnaam allerlei feestdagen voor buitenlanders (en dan specifiek islamitische feestdagen) gaan inplannen. Deze doctrine heeft geen oorsprong in ons land en geen raakvlakken met de in ons land geldende feestdagen. Wij hebben vaste feestdagen en al minder dan de ons omringende landen. Gaan we nu dus onze feestdagen cultuur ook al afschaffen. Waar gaat dit eindigen. Er moet eens paal en perk gesteld worden aan deze belachelijke politieke en sociale correctheid. Alles terugdraaien wat er de afgelopen jaren ons door de strot is geduwd en een gevoel van valse schaamte is aangepraat door allerlei groeperingen. Als je het niet bevalt hoe wij leven hier in Nederland dan ga je je heil maar ergens anders zoeken maar ga niet onze levensstijl en cultuur proberen af te breken. Aan tolerantie komt hoe dan ook eens een eind.

clockandhammergame | 01-06-17 | 00:50

Remonstranten. Het waren altijd al de gekke bizarre neefjes van het Protestantisme. Met een hele grote moraalpaal naar bed gaan was meestal het streven. En vooral niet in de christelijke God geloven. Als christenen dan. En ze zijn er weer in geslaagd om zich voor gek te zetten!

batvoca2 | 01-06-17 | 00:16

Het moet afgelopen zijn met dit soort shit. Bij de laatste verkiezingen had iedereen de kans om een keer een dikke middel vinger naar Den Haag op te steken. Maar het gros deedt het niet!. En we blijven boe en bah roepen in dit land, maar nobody doet er iets tegen. En dan krijgen we nu Willink en weer een kabinet waar de oude kliek dit land naar de tering helpt, en ga zo maar door. Mensen het einde is niet in zicht en over tien jaar zitten jullie allemaal met je aars gebukt nar oosten in een moskee. Fijne avond nog :)

Barry Balzak | 01-06-17 | 00:10

Om het eens met een bekende filmquote te zeggen; nein, nein, nein, nein, nein, nein, NEIN!!! Gewoon niet, never nooit, nièn, nicht, kawkrr, šni.

En dat zeg ik als heidense Indiaan die gewoon een vrije dag opneemt als ie de Winter/Summer solstice danwel een andere Indiaanse feestdag/ceremonie heeft. Daar val ik verder niemand mee lastig, noch dat ik die elders ga opdringen...

Dit soort lui, echt...

Sjefke7807 | 31-05-17 | 23:56

Staat en kerk/moskee scheiden en iedereen een adv dag geven die ze zelf mogen invullen.

Bill Cosby | 31-05-17 | 23:24

Heel mooi gebaar. Als dank krijgen we enkele lieve aanslagjes terug. Maar ja, over 30 jaren zijn we toch de minderheid en wordt het verplicht.

Patatter | 31-05-17 | 22:50

Ik ga nog liever werken op Tweede Pinksterdag dan dat ik een moslimfeest ga vieren! Flikker op met die onzin! Moslimsfeesten vier je maar lekker in Mekka en de rest van die zandbaklanden.

Mike Gaatjeniksaan | 31-05-17 | 22:50

Als we dan toch de moslims hun eigen vrije feestdag willen schenken, waarom laten we ze niet de geboortedag van Mohammed vieren? Dat is 20 april, toevallig ook de geboortedag van Hitler. Qua vreedzaamheid kunnen Christa, Peter en Joost zich geen grotere uitdaging wensen.

Bieslander | 31-05-17 | 22:28

En maar kruipen voor de Achterlijkheid.

Jan Dribbel | 31-05-17 | 22:27

Maar dan wel Diabetes feest en geen Suikerfeest.

gratias | 31-05-17 | 22:03

Winter is coming...

Steven Avery | 31-05-17 | 21:59

@Japannert | 31-05-17 | 21:46


Maar wij hebben ze wel en elk van die christelijke vrije dagen die je opheft lever je de Jihad een dienst. Kies maar wat belangrijker is.

omanders | 31-05-17 | 21:52

niks afschaffen,ruilen,of wat dan ook .NEE gewoon NEE .einde discussie .verder succes daar in nederlandistan !!

bowlfabriek | 31-05-17 | 21:50

@Japannert | 31-05-17
Fascinerend pragmatisch.

ReligionSucks | 31-05-17 | 21:49

In Japan hebben ze geen religieuze feestdagen, en omdat mensen niet genoeg vakantie opnemen, hebben ze maar wat dagen verzonnen, elke maand minstens 1:
Grondwetdag, Dag van het Groen, Kinderdag, Dag van de Zee, Dag van de Bergen, Dag van respect voor de ouderen, Dag van de Sport, Dag van de Cultuur, Dag van de Arbeid etc. Allemaal seculier, en er wordt vaak wel een leuke invulling aan gegeven met relevante activiteiten.

Japannert | 31-05-17 | 21:46

@Southpark | 31-05-17 | 20:31


Uitgelegd door iemand met "skin in the game". Nassim Nicholas Taleb.


medium.com/incerto/the-most-intoleran...


Tevens de reden waarom we nooit, nooit, nooit Zwarte Piet mogen aanpassen.

omanders | 31-05-17 | 21:45

Kunnen we ons gvd nou eensch met iets anders gaan bezighouden dan met die achterlijke, achterliggende, wereldverdelende kudtsprookjes. Wetenschap vernietig die gezwellen!
Ik pleit voor een wetenschapsdag. Op 09-05 bijvoorbeeld.
R.i.p. meneer Titulaer.

ReligionSucks | 31-05-17 | 21:45

Gewoon alle christelijke feestdagen afschaffen m.u.z. Kerst en Pasen, want dat zijn van oorsprong gewoon zonnewende feesten natuurlijk. Hemelvaart en Pinksteren zijn nergens goed voor.

Maak 4 en 5 Mei gewoon vaste feestdagen, en bedenk ergens in het najaar nog een leuke dag voor een lang weekend. International Peace Day op 21 september of zo.

En laat verder mensen lekker zelf bepalen wanneer ze vrij nemen, en stel vast dat het opnemen van vrije dagen op religieuze feestdagen niet geweigerd mag worden door de werkgever.

Japannert | 31-05-17 | 21:39

Ik denk dat we deze "christenen" moeten vertellen dat er maar een absolutie - Hihihi, een katholiek woord gebruiken tegen protestanten - bestaat voor de hoofdzonde van verraad en dat is op kruistocht te gaan.

omanders | 31-05-17 | 21:38

Waarom een vrije dag geven aan een groep mensen waarvan de grote meerderheid geen werk heeft?

Cor Netto | 31-05-17 | 21:34

Weten deze pseudo-Christenen eigen wel wat Deus Vult?

omanders | 31-05-17 | 21:33

We leven hier vooralsnog in een seculier Nederland en het algemeen gehanteerde weekritme is werken van maandag t/m vrijdag , zaterdag en zondag vrij en dan weer werken van maandag t/m vrijdag. Uitgezonderd: de zorg, hulpdiensten, veel tankstations, 24/7 produktiebedrijven, horeca enz.
Wat mij betreft houden we dat zo en schaffen 2e paas-, kerst- en pinksterdagen af, alsmede hemelvaartsdag en goede vrijdag. De vrijkomende dagen kunnen dan naar eigen inzicht ( en overleg met de werk/opdrachtgever worden vrijgenomen. Aan islamitische feestdagen wil ik voorlopig helemaal nog niet denken, tenzij ik in een dergelijk land ben maar dat gaat niet gebeuren. Je moet je wat mij betreft namelijk aanpassen aan de regels en gebruiken in het land waar je bent en anders heb je er niets te zoeken. 1 keer geprobeerd om te genieten van zo'n all-inclusive vakantie in het zuid-westen van Turkije en ik moet zeggen: binnen het resort was het prima toeven. (bijna) de klok rond eten, drinken ( zelfs bier en andere alcoholische versnaperingen) en bijzonder vriendelijk personeel, schone kamers ook maar....... na 2 dagen wil je ook iets van het echte Turkije zien en dus loop je de poort uit, richting een aanpalend dorp.. Opdringerig volk dat je van alles wil aansmeren.. en als je na een tijdje op zoek gaat naar een terras voor een koud biertje tref je van alles aan behalve.... een koud biertje. Wel wat theehuizen met tafeltjes en stoelen buiten waar je alleen maar stoffige mennekes zag zitten die geanimeerd in een kop thee zaten te roeren.
Ik gun het ze hoor, laat dat helder zijn maar het is niet hoe ik in het leven sta.

loze stijl | 31-05-17 | 21:28

-weggejorist-

rijk | 31-05-17 | 21:05

Ik zie het probleem niet zo. De moslims krijgen een extra vrije ww dag.
Southpark | 31-05-17 | 20:31
-
Zie je het nou echt niet..?
Waar het in feite om gaat: het is een machtsstrijd tussen twee culturen met volkomen tegengestelde normen, waarden en tradities die totaal niet bij elkaar passen en waarvan de een de ander haat en probeert uit te vreten.
In het algemeen is de enige oplossing voor zelfbehoud en tegen de ondergang van een bepaalde maatschappij (in dit geval de onze) te zorgen dat die bestaande cultuur niet langzaam salami-gewijs omver gelopen wordt door mensen uit culturen die weigeren zich aan te passen aan die van de oorspronkelijke bevolking en steeds meer eisen gaan stellen die tegen het belang van de bestaande bewoners indruisen!
Salamigewijs,totdat er een uitbarsting komt.

telelezer | 31-05-17 | 21:03

Islamisering = aan

GetOffMyWify | 31-05-17 | 21:02

Deze dwazen zijn nog in staat het mes aan te geven voor het afsnijden van hun eigen strot.

Orakel1958 | 31-05-17 | 20:58

Ik ben hindu ik heb 244 feestdagen mag ik die ook allemaal vrij. En dat moet natuurlijk ook voor de rest van de Nederlandse bevolking gelden.

Sjaak4711 | 31-05-17 | 20:57

@Here's Freddy | 31-05-17 | 17:42
Kan je aanraden om vooral niet in de steden Bergen en Oslo te kijken. Ook verder naar het noorden vinden vooral moslims het klimaat, gastvrijheid en landschap niet aangenaam.
Buiten de grote steden is er een gezond wantrouwen naar vreemdelingen en moslims in het bijzonder. Een NL paspoort wordt over het algemeen als een plus gezien en de taal is niet moeilijk om eigen te maken. Succes!

SnartBlirdetRagnarok | 31-05-17 | 20:56

Dandruff | 31-05-17 | 20:46
Wanneer de overeenkomsten zo groot zijn, moet je wel gelijk hebben.
Bedankt voor het inzicht.

Ongeblustekalk | 31-05-17 | 20:48

Ongeblustekalk | 31-05-17 | 20:27,

Socialisten geloven niet in een onsterfelijke god, net als boeddhisten. Maar ze aanbidden wel degelijk hun dictators als ware het goden. Zie de gigantische beelden en portretten op elke m2, maar ook de hysterie als ze overlijden.
En, zoals ik al zei; heilige boeken, martelaren, profeten, dogma's, iconen. De haat tegen ketters en afvalligen.

Socialisme is echt een religie, en een vrij intolerante religie bovendien.

Dandruff | 31-05-17 | 20:46

De Islam domineert Nederland al. Prachtig, succes hé!

Mark_D_NL | 31-05-17 | 20:39

Tegen geestesziekte en massapsychose (religie dus) is geen kruid gewassen.

Lafayette | 31-05-17 | 20:39

Ik zie het probleem niet zo. De moslims krijgen een extra vrije ww dag.

Southpark | 31-05-17 | 20:31

Dandruff | 31-05-17 | 20:15
Socialisme wil alle andere ideeën kapotmaken, maar het is geen religie. Ze zijn anti religieus.
Laatste zin kwam er krom uit, bedoelde hoe jij het beschreef.

Ongeblustekalk | 31-05-17 | 20:27

In de kerken van de auteurs komen alleen maar een schaars clubje bejaarden en pas gepensioneerden. Sinds wanneer is de mening van de auteurs van enige waarde?
Die bejaarden die geen idee hebben van de multiculturele ellende die hun generatie op het land had losgelaten. Het zal hun tijd allemaal wel duren en de jongere generaties zitten er mooi mee opgescheept.

McStuiver | 31-05-17 | 20:25

Neen. Gewoon neen.
Sodepleur op met je meehuilen met de wolven in het bos.

Hollander01 | 31-05-17 | 20:22

Noltie | 31-05-17 | 17:34
turkije wás seculier.

wat de VS betreft: die grondwet is natuurlijk maar een stuk papier. het heeft alleen waarde als men ernaar leeft, en dat gebeurt dus niet. van god op het geld, via de politici die zich op religie beroepen, tot aan het betalen van priesters in overheidsdienst en het subsidiëren (belastingvrijstelling van kerken): het is allemaal tegen de geest van de founding fathers, maar wel praktijk.

aight.. | 31-05-17 | 20:18

Ongeblustekalk | 31-05-17 | 20:00,

Socialisme lijkt anti-religieus omdat ze alle andere religies willen verbieden. Net als de islam dus eigenlijk, en pakweg 500 jaar geleden ook de meeste christelijke sekten.
Vandaar dat schisma's binnen het socialisme net zo hard worden uitgevochten als schisma's binnen de islam of pakweg 500 jaar geleden het christendom.

Mag ik vragen wat je bedoelt met "ik denk dat deze christenen er net zo instaan als jou"?

Dandruff | 31-05-17 | 20:15

Opinie maakt meer kapot dan je lief is. NSB krant. Christenen moeten dood in Nederland dat zeggen ze eigenlijk want christen zijn achterlijk en die mag je beledigen, moslims zijn tof maar kijk uit maak je cartoon moet je dood. Fucked

franck7020 | 31-05-17 | 20:14

Ze vergeten sowieso binnen de bouwlijnen van onze cultuur te denken. Zelfs al is het raar dat we die tweede dagen hebben - het stamt uit een tijd dat vakantie nog geen recht was, en mensen toch een paar dagen per jaar moesten hebben voor een beetje ontspanning of onderhoud aan hun huis - maar nu het om die reden niet meer nodig is, zijn er in de loop van decennia of zelfs eeuwen wel tradities op gepland. Zoals inderdaad Pinkpop, om maar iets triviaals te noemen, maar waar veel mensen wel het hele jaar naar uitzien. En wat niet zou kunnen zonder twee verplichte vrije dagen.

Overigens ben ik bezig met het oprichten van het commite voor de invoering van de verplichte, heilige dag van Hemelvaart in Saoedi-Arabie. In ruil voor een dagje minder Ramadan. Dat moet toch kunnen? Ze hebben er nota bene een maand!

Lefgozer | 31-05-17 | 20:09

Wat een zielige gasten toch. Waarom slamitisch feest? Er zijn er die hier langer zijn en/of meer verdienen: een joods feest? Hindoestaans feest? Chinees feest? Boeddhistisch feest?
Maar nee, er moet weer feest komen voor de meest intolerante groep mensen.

Zuidwest6 | 31-05-17 | 20:09

Wil je suikerfesst vieren? Helemaal mee eens. Maar niet in Nederland.

padbuffel | 31-05-17 | 20:08

Ik voel wat voor vrij op de zonnewendes en equenoxen aangevuld met samhaim imbolc beltain en lugnasa

Drederop | 31-05-17 | 20:07

Vaffanculo. Driewerf. Wat een staatsmongolen. Zelden zulke drogredeneringen gehoord.

ristretto | 31-05-17 | 20:04

Ik vier het midzomer en midwinterfeest. Gewoon binnen of in de tuin. Neem ik een snipperdag voor op, heel makkelijk. Kunnen andere mensen met een niet-Christelijke religie ook doen. Geen probleem meer toch ?

wild geraas | 31-05-17 | 20:02

Heerlijk die diversiteit.
Nemen we afscheid van onze eigen gristelijke/gebruiken gebruiken en gaan we boeddhistisch, soefiaans, soennitisch, sjiitisch, koptisch, oud-Grieks, tribal, whatever.
Alles is goed als het ons maar niet eigen is.

Nog een geblinddoekte hindoeïst die wil knuffelen?

Rommelende Onderbuik | 31-05-17 | 20:01

Dandruff | 31-05-17 | 19:51
Christelijke socialisten zijn het. Socialisme is in de kern anti religieus , het lijkt meer op een sekte. Dat er veel raakvlakken zijn met geloof klopt, dus ik denk dat deze christenen er net zo instaan als jou.
Feit is dat het socialisme aan de winnende hand is in het totaal verkrachten van onze samenleving, alle westerse waarden moeten kapot en ze vinden het mooi.

Ongeblustekalk | 31-05-17 | 20:00

Nou kunnen ze ver gaan, (wat ze al doen) maar de dag dat hier Suikerfeest een nationale feestdag wordt, is mijn laatste dag in mijn geboorteland Nederland. En ik ben tegen de doodstraf, maar als die drie Remonstrantse idioten de laatsten waren geweest die hem hadden gehad, ware ik er ook niet heel verdrietig om geweest.
Zijn ze godbetert helemaal gek geworden.
Ga dan in elk geval niet meer naar de kerk, dan lijk je tenminste minder hypocriet.

Lefgozer | 31-05-17 | 19:54

Ongeblustekalk | 31-05-17 | 19:35,

Toch zijn deze zelfislamiseerders geen socialisten maar christenen.

En verder heeft atheïsme niks met socialisme te maken, integendeel; het socialisme is ook gewoon een religie. Compleet met heilige boeken (das kapital, mein kampf), martelaren (Horst Wessel, Che Guevara), profeten (Marx, Engels), symbolen (hamer/sikkel, ster), vereren van beelden, schilderijen en mausolea van letterlijk elke linkse dictator, noem maar op.

Om over de sterke dogmatiek ("alles is de schuld van het kapitaal") nog maar te zwijgen.

Dandruff | 31-05-17 | 19:51

aight.. | 31-05-17 | 19:16,

Klopt.
Niet zomaar "idioten" trouwens, Stalin sprak letterlijk over "nuttige idioten". Zo noemde hij stalinistische partijen zoals in Nederland de CPN (opgegaan in Groen Links), en allerlei clubjes met dezelfde idealen. Ook andere linkse partijen hingen soortgelijk gedachtegoed aan; en veel CPN-ers vertrokken later naar de PvdA.

We zien nu inderdaad hetzelfde gebeuren, en het is interessant te zien dat nogal wat islamknuffelaars ooit stalinist waren. Of maoïst; zoals SP-er Anja Meulenbelt. Die ooit de Chinese Culturele Revolutie bejubelde "want feministisch", ondanks miljoenen doden; en die nu indirect pleit voor het legaliseren van gedwongen huwelijken;
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/05/...

Nou zijn de meeste linkse feministen natuurlijk voorstanders van verkrachting van blanke meisjes; daar zijn ze ook heel eerlijk over.
Maar het legaliseren van verkrachting van islamitische meisjes zou toch ook door tenminste 30% van de linkse feministen veroordeeld moeten worden.
Maar helaas.
Nuttige idioten, nu niet voor Stalin, maar voor de meest misogyne sekte die deze planeet ooit geteisterd heeft.

Dandruff | 31-05-17 | 19:43

-weggejorist-

matrixbluepill | 31-05-17 | 19:43

Jezus werd ook vanuit eigen kring verraden, dus dit soort uitspraken van "christenen" verbazen mij niets. Hoorden wij de Remonstranten maar eens wat meer feitelijke zaken beweren zoal: "waarom alle christenen in moslimlanden worden verdrukt, vervolgt en vermoord". Laten ze ff een keer op deze link klikken: www.thereligionofpeace.com/pages/artic...


matrixbluepill | 31-05-17 | 19:43

Nee dus. Hoe hard er ook gedramd wordt, nee.
Geen hindoeïstisch feest, ook geen islamitisch feest. Er zijn toch ook geen christelijke feestdagen in Arabië

lingo star | 31-05-17 | 19:43

Gewoon iedereen 4 vrije dagen erbij en alle religieuze feestdagen afschaffen.

Steinway | 31-05-17 | 19:41

Typisch Nederlands weer, stelletje idioten dat hier in Nederland leeft.

En dan bedoel ik waarom bijv. 2e pinksterdag inleveren?
Dat immers een maandag en dag zouden veel mensen normaal gesproken moeten werken.
Dus ja hoor wil best een feestdag inleveren voor het suikerfeest, maar dan wel 1e pinksterdag.

ZomaarEen | 31-05-17 | 19:39

Had ik al gezegd dat ik me als diabetespatiënt zeer ernstig gekwetst voel door zoiets als een suikerfeest? Gaan die kutmutsjes nou daarom demonstreren bij de lokale haathutten? Oh, wacht.

BokoHalal | 31-05-17 | 19:38

Invoering van Suikerfeest druist een beetje in tegen de obesitas-tijdgeest. Laten we er Magere Hamfeest van maken.

Reaguurdeskundige | 31-05-17 | 19:36

Dandruff | 31-05-17 | 19:20
Islamisering is de schuld van socialisten, die in alle facetten van de samenleving zijn binnengedrongen. Kom je inderdaad weer bij die atheïstische viespeuken uit die alles van kernwaarde stuk maken en de Islam rimmen.

Ongeblustekalk | 31-05-17 | 19:35

Soms kijk je terug op een beslissing die je hebt genomen of dat goed was of niet. Iedere keer als ik dit soort nieuws lees weet ik dat mijn beslissing goed was.
Ik ben alweer 2,5 jaar weer weg uit NL. Wil ik ooit eens terug? Nee, er is niks meer om naar terug te gaan.

EmilioEsteves | 31-05-17 | 19:35

GODverdomme!

litebyte | 31-05-17 | 19:34

Als ze in Saoedi-Arabië Kerstmis en Pasen een officiële feestdag maken voor de daar levende Christenen dan praten we er over.

Raskahn | 31-05-17 | 19:29

Fuck islam net als we al tijden voluit kunnen zeggen fuck christendom. Religie is op zijn best voor domme mensen, op zijn slechts voor sluwe ratten om hun eigen belang te dienen. Weg ermee!

WatZalIkErvanZeggen | 31-05-17 | 19:28

CarelJan7937 | 31-05-17 | 19:14
Je vergeet, dat de meeste germanen inmiddels achter een rollator lopen. Het gros is dement en roept iets links uit hun jeugd uit het raam van hun grachtenpand.
Wil jij daarmee in opstand komen tegen volkeren, die voor meer dan 50% uit mensen jonger dan 25 jaar bestaan?

Lentehaas | 31-05-17 | 19:28

Past wel in de tijdgeest. Kerken stromen leeg en moslims puilen uit Moskeën. Dan kan je beter de moderne Islam faciliteren als landsbestuur.

Kaan78 | 31-05-17 | 19:28

Nee Nee en nog eens Nee.
captain-caveman | 31-05-17 | 18:59
-
Verdedig ons goede oude Nederland!
We shall defend our island whatever the cost may be..!
https://youtu.be/14IVzLjoFBQ?t=704

telelezer | 31-05-17 | 19:23

Nog niet zo lang geleden liepen diverse christenen hier te janken dat islamisering "de schuld van de atheïsten is".
Ondertussen constateer ik al jaren dat het slijmen bij de gewelddadige islam ook in de meeste kerkgenootschappen schering en inslag is. Dit is slechts het zoveelste voorbeeld van zelfislamisering door christenen.

Of mag ik in dit geval van christenhonden spreken?
Want als je dan nagaat dat christenen in vrijwel elk islamitisch land dagelijks met overheidsdiscriminatie, dreigementen, geweld, (groeps-) verkrachtingen, willekeurige moorden en bloedige aanslagen kampen.
Laat die kerken daar eerst maar eens wat van zeggen.
Voor ze de aarzen van imams schoon gaan likken.

Dandruff | 31-05-17 | 19:20

Normaal doen.

Upendo | 31-05-17 | 19:17

overigens interessant om in het achterhoofd te houden: academici, bijv timothy snyder, merken op dat wanneer een tyrannie een land overneemt, dat niet alleen met geweld gebeurt. in veel gevallen geeft de maatschappij, middels politieke bewegingen, belangengroepen, instituties, zelf macht uit handen aan de onderdrukker. vrijwillig. snyder merkt bijvoorbeeld op dat de nazi's pas doorhadden hoe volledig ze een continent konden domineren nadat oostenrijkers hen smeekten om anschluss.

moslims hoefden niet te vragen om blasfemiewetten. het werd ze aangeboden, en nu zwaaien ze ermee. ze hoefden niet eens te vragen om hoofddoeken bij de politie. om de halalisering van de maatschappij. om positieve discriminatie. om moslimfeestdagen op de (zeer beperkte) nationale kalender. het wordt ze allemaal vrijelijk en met goede bedoelingen aangeboden door idioten.

aight.. | 31-05-17 | 19:16

Wat betreft de Islam is er momenteel weinig reden tot feestvreugde. Ook vandaag weer 80 doden in Kaboel. Dus maar geen feestje van maken.

Schmalz | 31-05-17 | 19:15

Waarom niet eerste paasdag of eerste pinksterdag .... Booslims hebben zo ie zo niks met zondagen ... dus mooi opgelost ....

FapMaster | 31-05-17 | 19:15

@Mark zit te Dutten | 31-05-17 | 18:58
Dacht het niet, zodra er aan ons bier gemorreld gaat worden komen we als Germanen wel in opstand.

CarelJan7937 | 31-05-17 | 19:14

Allah is satan.

Mvg, een christen.

hallootje kadootje | 31-05-17 | 19:13

De remonstranten stellen procentueel helemaal niks voor dus die staan helemaal niet model voor christenen in het algemeen en qua religie zijn ze net zo of minstens zo vrijzinnig als de VPRO of D66.

Angelica | 31-05-17 | 19:11

geen vrije dagen in nederland:
23 januari (unie van utrecht)
29 maart (grondwet en oprichting koninkrijk)
1 mei (dag van de arbeid)
4 mei (dodenherdenking)
11 oktober (grondwetsherziening van thorbecke)

voordat we beginnen aan uitheemse feestdagen op de kalender zetten voor 1/20 van de bevolking kunnen we beter eerst over dat rijtje nadenken.

aight.. | 31-05-17 | 19:09

Waarom zouden Christenen zich aan de Anti-christ (letterlijk) overgeven? Wat denken die lui?

P.redgleuf | 31-05-17 | 19:08

PusingKepala69 | 31-05-17 | 19:00
Eh.. nee. Niks van dat nationalistische gedoe!
teevee | 31-05-17 | 19:01
Hahahaha! Groundhog day? Independence day?

Is dit nog nieuws? | 31-05-17 | 19:04

Handhaving is waar het misgaat in dit land.

CarelJan7937 | 31-05-17 | 19:01

Het lijkt me niet een goed idee om van Islamitische dagen officiele Nederlandse feestdagen te maken. Persoonlijk zie ik liever een aantal Amerikaanse feestdagen aan de kalender toegevoegd.

teevee | 31-05-17 | 19:01

Hoezo,alleen 2e Pinksterdag? Wat is het nut van 2e Kerstdag en 2e Paasdag?
En waarom hebben geen vrij voor het Loofhuttenfeest of weet ik veel wat niet?
Schaf ze anders allemaal af en houdt het op Nederlandse feestdagen: Koningsdag en 4 en 5 mei.

PusingKepala69 | 31-05-17 | 19:00

Nee Nee en nog eens Nee.
5mei ipv 2de pinksterdag OK
suikerfeest ipv 2de pinksterdag (mag ik een teiltje)
Nee Nee en nog eens Nee.

captain-caveman | 31-05-17 | 18:59

Een land dat voor Korannen zwicht....

Ben echter bang dat dit pas het begin is.
Over 20 jaar zijn alle christelijk feestdagen ingeruild voor islamitische, is het weekend verplaatst naar donderdag en vrijdag, is er nergens meer varkensvlees te krijgen en is alles Halal, drinken we geen druppel alcohol meer, hebben we gescheiden onderwijs voor jongens en meisjes, zijn korte rokjes verboden, krijgen onze kinderen alleen Engels en Arabisch op school en is uiteraard de Sharia ingevoerd.

En dan zullen we zeggen het was best prettig leven in 2017. Waar ons toen druk over maakten... Maar hoe hebben we het in godsnaam zover laten komen ????

Mark zit te Dutten | 31-05-17 | 18:58

En allemaal bedacht door mensen die nog nooit een buitenlander van dichtbij hebben meegemaakt.

Zou ook graag in een witte enclave willen wonen en werken, helaas heb ik hier niet genoeg poen voor.

Heb dus dagelijks te maken met buitenlanders, en ja die zijn echt niet van suiker zoals goedmensen uit witte enclaves denken.

CarelJan7937 | 31-05-17 | 18:57

Overal op drukke plaatsen posters plakken of met graffiti spuiten: "de "profeet" mohammed is een berbaarse kleuterneuker!"

Sarcastisch varken | 31-05-17 | 18:55

Er zijn een heleboel mensen in nederland die last hebben van de islam schimmel die tast het goed wies aan. Zoals de lui van demon66, en schimmel links die hebben wat tegen de christen unie maar omarmen wel de islam in zijn ruigste vorm, dus de ene relie gekkie mag niet want is tegen donorschap en etc. de andere is er ook tegen maar dat geeft niks.

Umberto die trotzoni | 31-05-17 | 18:53

West-Europa is langzaam maar zeker aan het zinken in de eeuwige islamitische stinkende moeras.
@ Wonderful-Life | 31-05-17 | 18:41
https://youtu.be/rN-LlMSS9tU?t=10

telelezer | 31-05-17 | 18:52

Geen wonder dat moslims denken dat ze alles mogen. Er wordt hun steeds een wortel voor de neus gehouden door mensen die helemaal geen wortel te vergeven hebben.

zwarte_weduwe | 31-05-17 | 18:52

@Sarcastisch varken | 31-05-17 | 18:50
Daar kunnen we hem niet meer op aanspreken, zou dat niet verjaard zijn?

Watching the Wheels | 31-05-17 | 18:51

Als de protestanten hun feestdagen willen inleveren, moeten ze dat zelf weten. Maar het kan niet zo xijn, dat ze beslissen dat katholieken hun feestdagen moeten inleveren.
Ik heb geen flauw idee wat een remonstrans is, maar het zou niet in me opkomen om zo'n ding van ze af te pakken en aan iemand anders te geven.

Lentehaas | 31-05-17 | 18:51

Overal op drukke plaatsen posters plakken of met graffiti spuiten: "de "profeet" mohammed is een berbaarse kleuterneuker!"

Sarcastisch varken | 31-05-17 | 18:50

Ik vinut goed. Als de meubel- en autoboelevaar maar open is.

Koos Knak | 31-05-17 | 18:49

Dan zou ik liever een nationale feestdag maken van die dag dat Gerald Roethof bekeurd is wegens bellen in de auto http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/05/hahaha_gerald_roethof_in_wegmi.html

Watching the Wheels | 31-05-17 | 18:49

The Flying Spaghetti Monsterheeft wat mij betreft voorrang.

Schoorsteenveger | 31-05-17 | 18:46

Wat bezielt mensen toch dat ze deze religie van haat en oorlog zo lief hebben? Vinden ze zichzelf goed en liberaal door dat te doen ofzo? Wat een idioten. We hebben behoefte aan minder islam, niet meer islam

DeRobber | 31-05-17 | 18:44

Oprotten met je tyfus islam. Ik ben zelf niet gelovig, maar Nederland is van origine een christelijk land. Het is een belangrijk onderdeel van onze cultuur en geschiedenis. We gaan niet lopen tornen aan eeuwen van onze eigen gebruiken en tradities om een of ander ongewenst en achterlijk woestijngeloof te pleasen, wat hier pas een paar decennia aanwezig is en feitelijk totaal geen roots en bestaansrecht heeft in dit land. Oprotten dus met je linkse NSB gedrag en oikofobie.

Banana008 | 31-05-17 | 18:42

Dat wordt in de CAOs afgesproken.
Als er genoeg mensen lid zijn van een vakbond en zij willen daarover onderhandelen met de werkgevers.....

Gelukkig komen de mensen die dit willen niet vaak hier :-)

DiRadical | 31-05-17 | 18:41

@Maarten VB | 31-05-17 | 17:35
Inderdaad, die Oost-Europeanen blijken veel slimmer te zijn, de West-Europeanen (de meerderheid dan) zijn ongelofelijk zo dom geworden, dat ze al decennia lang bezig zijn om hun eigen graf en die van hun kinderen en kleinkinderen te graven, door zoveel islamitische achterlijkheid te importeren en te pamperen.

West-Europa is helaas verloren, veel te veel domme naïevelingen wonen in West-Europa, dit i.c.m. steeds meer islamitische ellende, daarom het is helaas een zinkend schip, en inderdaad, vooral West-Europa is langzaam maar zeker aan het zinken in de eeuwige islamitische stinkende moeras.

Wonderful-Life | 31-05-17 | 18:41

Het wordt hoog tijd om naar Vaticaanstad te verhuizen zolang het nog kan.
En zolang de paus zich niet bekeerd heeft tot de mislam.

R van Perzie | 31-05-17 | 18:39

Helemaal geen strobreed toegeven aan de islam en wegmetons sukkels. Krijg de tering maar.

Ongeblustekalk | 31-05-17 | 18:37

En waarom niet ruilen voor een ander religieus feest? Er wonen (nog wel) Joden in het land, Hindoes, Boedisten en noem maar op. willen de atheïsten misschien ook ergens een dag?

Dit soort diversiteitsdrammers zijn zo racistisch. Ja zeker. Het is puur de angst een drammerige moslim te beledigen want in het denkraam van diversiteit zijn dit mensen die een oege huls zijn, die echt wel de moderne westerse samenleving willen omarmen maar gepest worden door lelijke witkoppen. Dat moslims een eigen geloof hebben, normen en waarden, een geschiedenis, wil er maar niet is. Ook niet dat tussen mensen met verschil van mening in deze, wel eens onmin ontstaat. Dat is ook de reden dat GL en D66 aanhangers zich graag op sluiten in hun all white reservaten in Grachtengordel, villawijk dan wel middenstandswijk. Lekker op afstand divers zijn.

Nuuk | 31-05-17 | 18:36

Zolang we niet en masse, dus alle boze inheemse Europeanen, naar Brussel gaan en een hartig woordje met die omhooggevallen ambtenaartjes gaan praten, zal dit door blijven gaan en het Eurabië in de nabije toekomst een feit zijn met alle achterlijkheid van dien.
Dat we ons zo laten ringeloren door een handje suffe ambtenaren zonder daadwerkelijk iets te ondernemen kan ik nog steeds niet bevatten.

BadLieutenant | 31-05-17 | 18:36

Opzouten.met.die.onzin!

MooseNL | 31-05-17 | 18:36

NRC is de stem van extreem links Nederland. En hoe zit het met de landen die suikergoed vieren qua diversiteit? Juist in al die islam landen zijn ze niet zo van andere geloven, andere culturen, andere rassen of homoseksuelen die nodig zijn wil men spreken van diversiteit.

Moonwarrior | 31-05-17 | 18:35

Pinksteren inruilen voor het suikerfeest sloeg bij mij in als een bom.

botbot | 31-05-17 | 18:35

-weggejorist-

JantjedeBoer | 31-05-17 | 18:35

Gewoon negeren die rammeldarmen op het werk, ze doen het zichzelf aan.

CarelJan7937 | 31-05-17 | 18:34

Op een mooie suikerdag en dan worden die homo's die het zingen ook zeker meteen van een flatgebouw https://www.youtube.com/watch?v=TWs3wmYwxEA ?

Watching the Wheels | 31-05-17 | 18:32

Ik stel voor om het suikerfeest jaarlijks op 30 februari te houden.

necrosis | 31-05-17 | 17:27

Tenzij dit op een zondag valt, dan de dag erna, we moeten wel een vrije dag hebben!

Paulaner München | 31-05-17 | 18:30

"Een Turks echtpaar leest in de koran tot de zon onder is tijdens de vastenmaand ramadan"... en tot op heden hebben zij besloten zich nog geen centimeter aan te passen aan (oftewel respecteren van) normen en waarden van het gastland. Naar eigen zeggen interesseert het hen geen fluit. Ook vinden zij dat Nederlanders respect moeten hebben voor hun afwijkende culturele achtergrond. In de tussentijd trachten zij via ambtelijke en politieke functies uw natuurlijke leefomgeving te veranderen in een steeds meer karakteristiek oosters straatbeeld met lelijke goedkope winkelpuien, mohammeds in jurk en fatma's in schaamgewaad... Poetin... gooi aub even een bommetje op NL mét voldoende nucleaire lading... het doet maar eventjes pijn...

Sarcastisch varken | 31-05-17 | 18:30

De Islam is ineens het enige andere geloof geworden? De Moslims zijn ineens de enige andere cultuur in Nederland geworden? Daarom ook een Christelijk feest inruilen voor alleen een Islamfeest? Waarom geen vrije dag voor Hindoes? Of een Joodse feestdag? Of gewoon een vrije dag voor iedere Nederlander? De politietop wilt meer Nederlanders met een migratieachtergrond en het voorstel is een hoofddoek toelaten. JOEHOE er zijn nog meer geloven en culturen in Nederland en die krijgen ook geen voorkeursbehandeling. Noem het gewoon bij de naam en zeg dat je meer Moslims bij de politie wilt.

Als je zo graag in een Islamitisch land wilt leven verhuis dan lekker naar Afghanistan. Wel uitkijken voor de dagelijkse autobom die afgestoken wordt om de vrede van de Islam te vieren.

Christa Anbeek, Peter Nissen en Joost Röselaers laat je nakijken. Jullie lijden aan het Stockholmsyndroom en de Weg-met-ons-ziekte.

omwenteling | 31-05-17 | 18:30

Het ballonnetje is opgelaten, dit gaat nog wel verder.... helaas

Vrijheidsstrijder | 31-05-17 | 18:29

-weggejorist-

xyoxyox | 31-05-17 | 18:29

Zeg NRC... doe eens een poll... heb het lef eens...

Spittertje | 31-05-17 | 18:27

Ik zou er gewoon niet aan beginnen. Waar eindig je dan?
En eens met laatste zin, met uitzondering dan van stukje tussen de haakjes. ;-)

Lewis | 31-05-17 | 18:26

Pinksteren omdopen in de dag van de haat.
Er worden duizenden dieren gemarteld tot de dood er opvolgt als dat geen reden is om feestte vieren weet ik het ook niet meer.

botbot | 31-05-17 | 18:26

Diversiteit is: islam knuffelen, islam gelijk geven, islam mooi vinden, islam zielig vinden, alleen het goede van islam inzien, geen kwaad woord over islam, meedoen met islam en tot slot je eigen cultuur vermoorden.
Dat is diversiteit in een nootendop, meer diversiteit smaken zijn er niet.

Memek | 31-05-17 | 18:23

langzullenweleven | 31-05-17 | 18:20
Is er toch nog gerechtigheid.

Van Duyvenbode | 31-05-17 | 18:23

zolang er hier vrijelijk door dit soort idioten een mening mag worden gevormd en mag worden geventileerd is dit land bedreigd. Die klojo's realiseren zich niet dat ze daarmee afstormen op een wereld waarin ook zij hun bek moeten houden, de dames vanonder een boerka de wereld moeten aanschouwen zonder en enige invloed op te hebben. Bah, wat een oerdom volk.

langzullenweleven | 31-05-17 | 18:20

No Fucking Way

De Rennende Rukker | 31-05-17 | 18:20

Van mij mag je van de dag na 2e Pinksterdag een algemene suikerfeestdag maken voor iedereen. Mooi lang weekend.

Oepsie1234 | 31-05-17 | 18:18

Ten eerste maakt het plan van deze drie kwezels net zoveel indruk als het dronken gezever van een zuiplap die katjelam in de kroeg dé oplossing voor alle problemen heeft.

Ten tweede zal ik begodverd zijn om een gegarandeerde vrije maandag (lees lang weekend) in te ruilen voor een heidense feestdag die op elk dag van de week kan vallen, dus ook op zaterdag zondag of een andere dag dat ik al vrij ben.

De Ongematigde | 31-05-17 | 18:17

Man, man, man, dat verzin je toch niet?

Manus Olie | 31-05-17 | 18:17

Ja, plant maar weer een nieuw zaadje in de koppen van grote moslimdenkers. Alvast een prettig winterfeest.

RickTheDick | 31-05-17 | 18:14

De ene relidag inruilen voor een andere relidag? Het overgrote deel van Nederland heeft met geen van beiden iets.
Ik stel voor om een Germaanse feestdag te vieren. We hebben al Kerst (het germaanse Midwinterfeest), Pasen (het germaanse Vruchtbaarheidsfeest), dus laten wij dan ipv Pinksteren nu Allerzielen kiezen (de germaanse Wilde Jacht).
Laten wij wel zijn: Jodendom, Christendom en islam zijn alledrie importreligies uit het Midden-Oosten.

markokahn | 31-05-17 | 18:13

@Noltie | 31-05-17 | 17:34
Dank voor deze verheldering/verbetering!
Je snapt welk model ik zou prefereren!
Anyway, wat mij betreft is elke religie/levensbeschouwing gelijkwaardig. En totaal geen argument voor wat dan ook.
Religion is like genitals. Do with it what you want. But never in public and keep it away from kids.

two ball cane | 31-05-17 | 18:12

@Mannes
Heb ook geen idee waar Pinksteren voor staat, maar van die gratis vrije maandag blijf je af.

CarelJan7937 | 31-05-17 | 18:10

telelezer | 31-05-17 | 17:49

Neen, wij krijgen slechts het randdebielen-overschot welke nog net rechtdoor uit hun ogen kunnen kijken; uitzonderingen daargelaten...

Sarcastisch varken | 31-05-17 | 18:10

Steeds maar weer proberen elementen van een achterlijke, kwaadaardige, vrouw- en homo-onvriendelijke haatcultuur te adopteren. Wanneer houdt dat nou eindelijk eens op? Ik word er schijt- en schijtziek van!

zuiderduin | 31-05-17 | 18:08

U moet de groeten van mohammed hebben.

Van Duyvenbode | 31-05-17 | 18:08

De verkiezingsuitslag van 15 maart is een klap die nog nadreunt.
Er rest slechts de hoop dat boontje zal komen om zijn loontje.
Dus doe dat suikerfeest maar. Lekker toch? Bommen met poedersuiker, met de groeten van mohammed.

Van Duyvenbode | 31-05-17 | 18:07

Ik laat me verdorie toch niet islamitische feestdagen opdringen! Zijn ze helemaal mesjogge. Christa Anbeek, Peter Nissen en Joost Röselaers hebben nog niet door wat voor een vreselijke, barbaarse en onderdrukkende religie se islam is, waar heel veel Nederlanders totaal niet mee in aanraking willen komen of mee geassocieerd wensen te worden!

Nederlanddraaitdoor | 31-05-17 | 18:07

de Voorzittert reaguurt dit al jaren.
Wilt u weten wat er in 2021 door Wegmetonzers wordt gebazeld in het NRC? Volg de reaguursels van de Voorzittert.
.
Overigens gaat dit gebeuren.
Ahold en HEMA gaan dit snel invoeren. Eerst op vrijwillige basis. Kies je eigen vrije dagen principe. We islamiseren iedereen de moeder.

de Voorzittert | 31-05-17 | 18:06

Een klein links clubje, wat totaal geen draagvlak heeft in Nederland brengt ons land in de vernieling. Rot op!

Dutch_Holland | 31-05-17 | 18:03

Christa Anbeek, Peter Nissen en Joost Röselaers pleur dan op naar een land waar Suikerfeest gevierd wordt.
Een mooi gebaar naar de islam is dat we alle moskeeën (haat tempels) beter kunnen sluiten, lijkt me veel beter voor Nederland.

Free will | 31-05-17 | 18:03

Grutjes nog aan toe. Ik ga er van uit dat als ik het artikel ga lezen, ik enkel en alleen hoofdschuddend boos ga worden. Ga ik dus niet doen.

McMarx | 31-05-17 | 18:03

Op een mooie Pinksterdag... Ik ken genoeg christenen die gruwen bij deze gedachte, die vinden dat moslims bekeerd moeten worden. Nu zijn er natuurlijk in ons land heel veel mensen die niet geloven, die totaal geen idee wat Pinksteren is. Waarom moeten die dan vrij hebben? Je zou natuurlijk ook het Suikerfeest tot een extra nationale feestdag kunnen maken. Benieuwd hoeveel Nederlanders dan die dag uit protest blijven werken.

Mannes | 31-05-17 | 18:01

Ik zal gaan werken die dag. Al moet ik er geld op toeleggen en mezelf laten insluiten.

Wedstrijdkrokodil | 31-05-17 | 18:01

Prima! Gewoon invoeren die vrije dag voor het suikerfeest!

Maar van alle andere vrije dagen (waaronder tweede pinksterdag) blijven ze mooi af!

Tel Aziaat | 31-05-17 | 18:01

Suikerfeest? heeft dat met hans en grietje te maken?
Doe maar geen sprookjesfeestdagen.
Scheiding tussen kerk, fabel en feestdag a.u.b.!

Antitheïst | 31-05-17 | 18:00

Ongezien de suikertyfus..!

kinderhoofdje | 31-05-17 | 18:00

Als de muzelmannen hun suikerfeest willen vieren dan doen ze dat maar in hun vrije tijd en bij voorkeur in hun eigen zandbak. Het hoort niet in onze traditie en dat wil ik ook graag zo houden.

Niet mee eens? Gewoon lekker opbokken!

Ik ga me in elk geval niet aanpassen aan geïmporteerde achterlijkheid en inteelt.

Reinaert | 31-05-17 | 17:59

als Atheïst, hecht ik waarde aan onze christelijke feestdagen, en Europese tradities die horen namelijk bij ons, bij onze cultuur, bij onze achtergrond. Mensen die hier graag willen wonen, dienen dat maar te accepteren, en anders rotten ze maar op. Nederland/Europa dient eens op te houden met het zelf vernietigen van onze cultuur en identiteit. Elke feestdag die wij aanpassen elke concessie waar wij een stap terug doen maakt het hier meer en meer als een van die Midden-Oosterse-gruwellocaties.

Ceevoo | 31-05-17 | 17:59

Diabetes roeleert! Vraag maar aan de WHO. Of aan deze hulpverleners pur sang nl.wikipedia.org/wiki/Rode_Halvemaan Binnenkort ook bij u op de stoep!

Hetkanverkeren | 31-05-17 | 17:58

Als je dan een dag moet ruilen voor tweede pinksterdag, dan lijkt me dat bevrijdingsdag daar eerder voor in aanmerking komt. Christengekkies...

Enter Yeti | 31-05-17 | 17:57

Geef ze een vinger en ze grijpen je hand.

Maar die oud-gristelijke zandbewoners konden er ook wat van. ´Met behulp van loting wordt Mattias aangewezen als´een nieuwe geloofsgenoot in plaats van Judas Iskariot.´ Zozo. Dat is makkelijke koehandel. Shalom.

chicago river | 31-05-17 | 17:57

Blijf met je poten van mijn heilige 2e Pinksterdag af, mooie van 2e paas en pinksterdag is dat die altijd op een maandag vallen.

Vermoed dat rammeldarmers ook blij met deze gratis vrije maandagen zijn. Willen ze vrij zijn op suikerdag kunnen ze ook een verlofdag opnemen.

CarelJan7937 | 31-05-17 | 17:57

alle religies zijn voor niet nadenkende ruggegraatloze stakkers die geen eigen wil hebben.
we waren bijna verlost van de kristenen tot de muzelmannen zich begonnen te roeren dankzij linkse eigen-kultuur-hatende onnozele halzen.
flikker toch eens op met die troep.
we weten toch allang dat er geen got is!

pejoar | 31-05-17 | 17:55

Nederland behoort tot de landen met de minste feestdagen.
Kijk naar Duitsland, daar vieren ze driekoningen, de dag van de arbeid, de dag van de eenwording van BRD en DDR, etc
@ necrosis | 31-05-17 | 17:47
-
klopt helemaal
andere landen hebben tig "heiligendagen", "bankholidays" en enorm veel andere feestdagen. En als kerst en nieuwjaar op een weekend vallen gewoon eerlijk compensatiedagen.
Maar wij slavenvolk werken wel door om de halve wereld te onderhouden
Ik ben Nederlander, ik ben gek.

telelezer | 31-05-17 | 17:54

nee, nee, nee! Blijf godverdomme van onze religieuze feestdagen af!

Mastermattie | 31-05-17 | 17:54

@telelezer
Als ik al deze fratsen uitleg aan mensen hier altijd een reactie; jullie land is knettergek

ed.. | 31-05-17 | 17:52

De meeste rammelaar-aanhangers hebben volgens mij het hele jaar al vrij. Ik zie de toegevoegde waarde dan ook niet zo snel.

Tikkie Terug | 31-05-17 | 17:51

@Noltie | 31-05-17 | 17:34
Moet je eens naar Utah in de VS gaan.
Daar is een enorme hoeveelheid mensen die mormoon zijn.
Niet voor niets noemen ze Utah de wereldhoofdstad van de mormonen.

necrosis | 31-05-17 | 17:51

-weggejorist-

Wateengedoezeg81 | 31-05-17 | 17:50

Diversiteit met barbaren.

wieowie123 | 31-05-17 | 17:49

@ ed.. | 31-05-17 | 17:44
misschien wordt het daar nu vrijer omdat we alle fanatieke randdebielen hierheen hebben gehaald?

telelezer | 31-05-17 | 17:49

@henkvaningrid | 31-05-17 | 17:34
Jij bent zeker een werkgever die niet per uur, maar per maand moet betalen?
En verder mot je niet zeuren, Nederland behoort tot de landen met de minste feestdagen.
Kijk naar Duitsland, daar vieren ze driekoningen, de dag van de arbeid, de dag van de eenwording van BRD en DDR, etc

necrosis | 31-05-17 | 17:47

We have King Willy, opperbaas van het luchtruim en watermanagement.

padbuffel | 31-05-17 | 17:47

Het maakt toch niets meer uit. Kijk naar de verkiezingsuitslag van 15 maart. Daar heeft het volk groen licht gegeven voor verdere islamisering. Dus ja, het is toch al te laat. Er is één voordeel: de policore idioten zullen hun trekken thuis krijgen, hun kinderen erven een failliet land. Het is niet fijn met deze wetenschap te leven.
En een ander voordeel is dat je je loyaliteit en solidariteit met het land, dat grotendeels bestaat uit policore hordes, aan de wilgen kunt hangen en rücksichtlos kunt gaan voor het eigen privé-belang.

Van Duyvenbode | 31-05-17 | 17:47

Mijn nieuwe buren vinden het een goed idee
https://pbs.twimg.com/media/CYGv3ImWEAAr0Bu.jpg

telelezer | 31-05-17 | 17:46

Gewoon NEE

tsjajaja | 31-05-17 | 17:46

Leuk zo-kijk-ons-deugen stukje, maar het zou fijn zijn als er dan ook over de praktische zaken worden nagedacht. Aangezien onze moslim vriendjes een maankalender aanhouden in plaats van een kalender gebaseerd op de stand van de aarde en zijn de afstand tot de dichtstbijzijnde ster (met een correctiemodel erin) die wat consequenter is dan de kalender op dat stuk steen dat langzaam van ons wegkruipt. Wat resulteert in een vrije dag die continue veranderd. Wellicht dat de opiniestukschrijvers een ander soort dag hiervoor kunnen gebruiken, namelijk de vakantiedag die elke werkende in overleg kan opnemen.

En als ze niet werken hoeven ze ook niet vrij.

Mellita, domi adsum. | 31-05-17 | 17:45

Grappig, hier in de VAE gaat het juist de andere kant op... tijdens Ramadan 10 jaar terug moest je op zoek om een biertje te drinken na zonsondergang, nu kun je overal al terecht om twaalf uur...10 jaar terug geen muziek, nu staat de muziek op 10...

ed.. | 31-05-17 | 17:44

nee

FLCL | 31-05-17 | 17:43

Remonstranten zijn allesbehalve "Godsvrezend"

Sendis | 31-05-17 | 17:43

@gerrit5042 | 31-05-17 | 17:24
Nederland gaat geen Moslim land worden hoor, het is dat namelijk al. Dus wel trouw belasting blijven betalen hoor, die vele duizenden extra bijstandsuitkeringen moeten wel betaalbaar blijven.

FreeVogelaar | 31-05-17 | 17:43

Met pinksteren vieren wij dat de heilige geest neerdaalde in (op?) de apostelen in de vorm van vurige tongen. Dat dus, en niets anders.

Andreas B. | 31-05-17 | 17:43

henkdekanarie | 31-05-17 | 17:26

De kinderen (arts en ICT-er)overwegen serieus om naar Canada of Nieuw Zeeland te vertrekken. En ik ga deze zomer eens kijken hoe het in Noorwegen is.

Here's Freddy | 31-05-17 | 17:42

@Noltie in Frankrijk is het laïsme de norm, geloof is iets voor achter de voordeur. Seculier zegt meer iets over dat de staat geen voorkeur voor een religie heeft. In VK wat ook seculier is, is HMH Elizabeth wel het opperhoofd van de Anglicaanse kerk idem voor Zweden en Noorwegen.

Hiep Hiep hoer B | 31-05-17 | 17:42

Het houdt niet op, niet vanzelf!
Maar serieus, waar hebben we dit toch aan te denken, al die linkse zelfpijpers die de aarde zo mooi zien dat alleen islam bevredigd moet worden?

dalskog | 31-05-17 | 17:42

Meh, Remonstranten kun je nauwelijks christenen noemen. Bovendien zijn ze bijna uitgestorven.

Meer zeggen hoeft niet.

XHannibalX | 31-05-17 | 17:41

De meeste "krijgers " onder ons zien van de mn christelijke feestdagen alleen maar de materiële waarde en zijn helemaal niet meer bereid om er voor te strijden.

D-Fens_1963 | 31-05-17 | 17:41

Het KAN altijd nog gekker! De overtreffende trap is uitgevonden in Nederland.....

iggy pop | 31-05-17 | 17:39

Nee!! En als u het toch door wil drammen, dan alleen als zwarte Piet ook zwart blijft!

kommabijmebinnen | 31-05-17 | 17:39

Ik vind het een goed idee om dat hele fucking pinksteren af te schaffen. Maar suikerfeest als ruilmiddel: over my dead body.

Foolonthehill | 31-05-17 | 17:38

...ieder kind krijgt enkele snipperdagen, naar eigen inzicht te gebruiken. (leuk voor de administratie van de school)...
@ two ball cane | 31-05-17 | 17:26
-
In bijvoorbeeld Ierland hebben scholieren naast hun bijna 3 maanden zomervakantie, 2 weken kerst, 2 weken paas vakanties, week lente- en -herfst vakanties en vele "bank-holiday" dagen ook 20 extra snipperdagen om vrij op te nemen via ouders met school overleg. Maar daar worden ziekte dagen wel van afgetrokken, dan heb je gewoon pech.
Dat werkt prima en spaart ook nog eens tig opsporings ambtenaren uit.
En het ierse onderwijs behoort tot de beste ter wereld.
Maar ach ja, Nederland is nou eenmaal het land van regeltjes en steeds minder vrijheid

telelezer | 31-05-17 | 17:37

Remonstranten zijn sowieso de hippies binnen de gereformeerde kerk. Of ik 2e Pinksterdag vrij ben of het Suikerfeest... Ik vier het allebei toch niet.

Hiep Hiep hoer B | 31-05-17 | 17:36

Lijkt me duidelijk dat de enige dag die voor ruil in aanmerking komt Diabetesdag is.

Kapitein Stijlvol | 31-05-17 | 17:36

Christa Anbeek, Peter Nissen en Joost Röselaers zijn dus ongelovigen, die gaan er dus als eerste aan als de islamluitjes hier de macht krijgen over een jaar of 10.

Uw verz advs | 31-05-17 | 17:36

@Noltie
Wees voorzichtig vwb Wikifacts

D-Fens_1963 | 31-05-17 | 17:36

In sommige beroepsgroepen zijn de "feestdsgen" de hoogtijdagen, de dagen waarop de hoogdte omzet gedraaid wordt. Het suikerfeest valt hier overigens niet onder. De horeca vaart wel bij de kerstfeesten en paasbrunches, de meubelboulevards zijn overlopen op Pasen 2, de tuincentra kunnen de spullen niet aandragen op Pinksteren 2.

Elke zondag is ondertussen een werkdag, een christelijke feestdag extra druk, de tweede dag idem dito. Kortom er zijn genoeg mensen waarbij deze feesten meer zweetdagen van het werk zijn als rust en ontspanning.

Laat dus iedereen die deze feesten wil vieren op de tweede dag (Kerst, Pasen, Pinksteren) deze dagen vieren en geef de niet gelovigen deze dagen als extra vakantiedagen. Kunnen de Mohammedanen suikerfeesten, de Christenen hun feestdagen (Kerst 2 wil ik sowieso wel houden) en de atheisten of andersgezinden hun vakantiedagen of vergietfeest.

bergsbeklimmer | 31-05-17 | 17:35

Wonderful-Life | 31-05-17 | 17:20
West-Europa.
Hier in Oost-Europa gaan we (inmiddels 'we' ja) er anders mee om.

Maarten VB | 31-05-17 | 17:35

De islam kan van mij een paar holpeuten krijgen. Weg ermee, uit Europa, uit Nederland. Geen nuance nodig want geen uitzonderingen. Ben er voorgoed klaar mee.

Prof. v.d. Neuq | 31-05-17 | 17:35

Kunnen die wijven niet gewoon deaud? Ik, ex gedwongen Gristenhond, vind religie iets persoonlijks!! Ik wens er geen last van te hebben, ook niet indirect!

Mr_Pikibelly | 31-05-17 | 17:35

Ach, misschien moeten we het maar doen ook, volledige dhimificatie tot 2020 en vanaf 2021 worden de kufars op het binnenhof onthoofd.

Vervolgens 5-10 jaar burgeroorlog, ontworsteling uit de EU en met wat mazzel maken mijn kinderen hun volwassen periode in vrede mee.

Szymon | 31-05-17 | 17:34

@two ball cane | 31-05-17 | 17:26

Get your facts straight, wij zijn géén seculier land.
De Nederlandse staat heeft een samenwerking met de kerk, er is een groot verschil.

Niet dat seculier in de praktijk echt wat betekent. Frankrijk is seculier en is daarin best strikt. Turkije is echter ook seculier :'), as if. De VS ook maar nergens doet het er zo veel toe in de politiek om Christelijk te zijn dan in de VS, achterlijk.

Ga maar even lezen: nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_k...

Noltie | 31-05-17 | 17:34

@telelezer 17:27
Numeriek wellicht nog met meer, voor de rest......
Mannen, vrouwen, kinderen....?!

D-Fens_1963 | 31-05-17 | 17:34

Tweede Pinksterdag (de maandag na het échte Pinksteren) ís geen eens een christelijk feest. Dus het lijkt me dat je als christen niet meer dan willekeurig welke andere Nederlander het 'recht hebt' om voor te stellen een feest af te schaffen waar je feitelijk zelf niet eens 'over gaat'.

henkvaningrid | 31-05-17 | 17:34

Nederland loopt voorop in gezonde kritiek op religie.

Harry Turtle | 31-05-17 | 17:33

Ach ja, heel aardig van ze, als dank worden de shariawetten pas als laatste op hen toegepast.

Road to serfdom | 31-05-17 | 17:33

Dit heeft niks meer met respect voor diversiteit in Nederland te maken.
Het is duidelijk dat Europa een hoog aantal woestijnratten in europa wilt stallen om verdeeldheid -tussen bevolkingsgroepen en religie's- te creëren en het verschil tussen arm en rijk te vergroten.

barrypaffert | 31-05-17 | 17:32

Ik zie een "onderhandelingspositie " voor werkend Nederland.

D-Fens_1963 | 31-05-17 | 17:31

-weggejorist-

Noltie | 31-05-17 | 17:31

Diversiteit betekent tegenwoordig niets meer dan islam, islam en nog meer islam in een van origine niet-islamitisch land.

Desmoulins | 31-05-17 | 17:30

de islamisering gast maar door en door het gaat er steeds meer naar toe dat hier de boel gaat klappen en bijltjesdag een feit wordt.

Koeienflat | 31-05-17 | 17:30

-weggejorist-

Snikkelkikker | 31-05-17 | 17:30

Ik stel voor dat de moslims vanaf nu tijdens de ramadan het aantal bomaanslagen en de bijkomende dodelijke slachtoffers gaan turfen die uit naam van hun religie worden gepleegd, en tijdens het suikerfeest een dagje van bezinning en schaamte houden. Wat dacht je daar van NRC?

Rest In Privacy | 31-05-17 | 17:30

Weet u nog dat men riep dat onze zorgen overtrokken waren? Dat het 'niet zo'n vaart zou lopen'? Dus wel. En met de EU ook, gaat ook gewoon een politieke Unie worden. Emigreren.

Lyin Ted | 31-05-17 | 17:29

Ik ben zo klaar met al die religieuze feestjes. Bedenk gewoon 5 feestdagen die geen relatie hebben met welk geloof dan ook, verspreid ze door het jaar en klaar.

Alle relifeestjes vieren de religekkies verder gewoon achter hun eigen voordeur. Lijkt me een mooie taak voor onze overheid, die haar oren steeds meer naar allerlei relifundi's laat hangen, om de scheiding van kerk en staat weer eens echt in de praktijk te brengen.

Paininthebutt | 31-05-17 | 17:28

En weer een stapje dichter bij de afgrond

Taxi!! | 31-05-17 | 17:28

@malang | 31-05-17 | 17:22
En toen deden remonstranten nog wel een beetje aan God en Jezus Christus.

Guido | 31-05-17 | 17:28

Ik stel voor om het suikerfeest jaarlijks op 30 februari te houden.

necrosis | 31-05-17 | 17:27

Steeds een stapje verder, met salamitactiek eerst heel langzaam maar nu steeds sneller heel systematisch steeds meer meer meer
-
"Wij zijn met meer", maar hoelang nog?

telelezer | 31-05-17 | 17:27

Diversiteit betekent: niet des blanks.

vanBarchum | 31-05-17 | 17:26

Nederland is GEEN christelijk land.
Nederland is een SECULIER land.
Al die fantasiefeestjes zijn geen reden voor vrij.
Of we bepalen landelijk wanneer vrije dagen zijn, of we geven scholen daar de keus in (met dus ook mogelijkheid dat er islamietfeestjes gevierd worden) of ieder kind krijgt enkele snipperdagen, naar eigen inzicht te gebruiken. (leuk voor de administratie van de school)
Ik ben voor vaste verkansies en vind het prima als scholen naar eigen inzicht nog 1 of twee dagen vrij mogen geven. Maar hou alsjeblieft op met dat gezanik dat het ene sprookje wel of geen recht op vakantie heeft omdat het andere sprookje dat ook heeft.
Religie is een recht. Religie geeft geen rechten.

two ball cane | 31-05-17 | 17:26

andere mensen conditioneren andere mensen.

duitse herder | 31-05-17 | 17:26

Maak er dan een mooie humanistische feestdag van.

Zware Guy | 31-05-17 | 17:26

@Fappelmoes | 31-05-17 | 17:23
Gelukkig kunnen we altijd nog vluchten naar Polen, Ierland of Portugal als het experiment bij ons toch niet zo voordelig uitpakt.

henkdekanarie | 31-05-17 | 17:26

Btw, de ramadan is ook een achterlijk concept, bedacht door een halve gare.

Waar in het christendom en jodendom alles erop gericht is om een beter leven te leven en in het christendom alle dingen ook vrijwillig zijn, daar is dit gewoon een gezondheidsrisico dat je wordt opgelegd.

Bvdb | 31-05-17 | 17:26

Suikerfeest divers? Als in: het wordt gevierd met aanhangers van andere geloven? Worden er elementen van hindoeïsme, boeddhisme, bahai, jodendom en katholicisme in verweven?

Het zoveelste voorbeeld van politiek correcte newspeak. Als er 1 religie exclusief & intolerant & heerszuchtig is, dan is het wel de islam. Inclusief Suikerfeest. Maar ja, islam hè, dan noemen we dat intolerante en uitsluitende gedram gewoon 'divers'.

raskol | 31-05-17 | 17:25

-weggejorist-

deja_view | 31-05-17 | 17:25

Christa Anbeek, Peter Nissen en Joost Röselaers moeten lekker naar een islamitisch land emigreren en het DAAR voor elkaar zien te krijgen dat er een islamitisch feest wordt ingeruild voor een christelijk feest. Oprotten met dit soort figuren, en ik ben niet eens christelijk.

JI-HAAT | 31-05-17 | 17:24

Waarom moeten wij een feest dag omruilen voor een geloof die mensen vermoord
Hoofden afhakt en terror verspreidt vrouwen als oud vuil behandelen en dieren slacht op een beestachtige manier.
Nederland gaat binnen kort een sharia land worden door steeds meer toe gegeven aan die moslims

gerrit5042 | 31-05-17 | 17:24

Ik heb het zo ongelofelijk kotsbeu met deze mensen. Geef me 1 goede reden waarom we moeten buigen voor de lelijkste religie op aarde. Waarom zij recht hebben op uitzonderingen en elke andere religie die niet geworteld is in onze cultuur niet, het ontgaat me. Stop met die 'weg-met-ons-mentaliteit'.

Ik begin me af te vragen of Nederland wel het land is waar ik oud zal worden.

Bvdb | 31-05-17 | 17:24

Zonder pinksteren geen PinkPop.
Waar moeten wij dan naar toe? Suikerpop? En wat als dat is de winter valt?

Osdorpertje | 31-05-17 | 17:23

Farizeeërs. Ze blijven maar buigen, kruipen en wegkijken. Zelf islamiseren gaat nog groter worden dit jaar.

Weg Met Ons!

Desmoulins | 31-05-17 | 17:23

Wat zijn mensen denkende....

Doominator | 31-05-17 | 17:22

Ja, we gaan een vrije dag weggeven aan de geloofsgroep met gemiddeld de meeste werkelozen, dat is pas een goed idee.

De_ontwarrende_man | 31-05-17 | 17:22

De politiek correcte eeuwig voortdurende opoffering ten behoeve van mensen waar nooit om is gevraagd. Tot er niets meer valt op te offeren of uit te ruilen.

padbuffel | 31-05-17 | 17:22

De starnakelsche remonstranten werden niet voor niets vervolgd door godvrezende en godvruchtige gereformeerden ;-)

malang | 31-05-17 | 17:22

Remonstranten zijn géén christenen, period.

raskol | 31-05-17 | 17:21

Bijna goed, alle geloofsdagen er gewoon uit en de dagen vrij opneembaar maken.

vinzepinz | 31-05-17 | 17:21

Europa is een zinkend schip.

Wonderful-Life | 31-05-17 | 17:20

Ik geef op. Nederland is officieel verloren.

priks | 31-05-17 | 17:20

Nee.

marcoplarco | 31-05-17 | 17:19

Ik zie dat allah ook aan tafel zit.

Ongeblustekalk | 31-05-17 | 17:19

En daar ging de laatste abonnee hopelijk.

TheseDays00 | 31-05-17 | 17:18

Nee.

Meer valt hier niet over te zeggen.

Balsaq | 31-05-17 | 17:16

Hou.Eens.Op!

HiddenAgenda | 31-05-17 | 17:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken