Radio1: "GeenStijl haalde trekker over in Bataclan"
Goedemorgen Nederland! En dat u vandaag moet werken is natuurlijk ook onze schuld. Maar gelukkig gaat een groot deel van de door u verdiende centjes naar de StaatsOmroep zodat er dit soort zieke bagger gemaakt kan worden. Lang leve TPO. Dood aan de NPO.Radio 1: Islamofobie neemt toe, is schuld van Geenstijl & Powned https://t.co/689u57mQPB
— ThePostOnline (@TPOnl) May 14, 2017
Reaguursels
InloggenOok de bedenker van de islam, de Plunderende Proleet Mohammed
Dandruff | 15-05-17 | 18:25
Mo-tje heeft helemaal de islam waarschijnlijk helemaal niet verzonen, de koran is waarschijnlijk ouder dan de stoute avonturen van Mo-tje. Mo-tje heeft misschien helemaal niet als 1 persoon bestaan. En is waarschijnlijk een avatar van een stel Arabische potentaten die soldaten zocht voor hun stroop- en plundertochten.
Overigens waren de plunderingen van moslims een van de meest succesvolle uit de wereldgeschiedenis, ze hebben enorm veel grondgebied gewonnen en blijvend de geschiedenis veranderd.
Geen wonder dus dat de islam zoveel volgelingen trekt, zoveel succes door plunderen en roven en niet alleen ermee wegkomen maar miljarden volgelingen eraan overhouden die hetzelfde willen.
Islamofobie bestaat niet, een fobie is een irrationele angst, angst voor de islam is toch echt het meest rationele wat er bestaat.
Ik wil niet onder druk staan op deze manier, ik heb gelijke rechten altijd verdedigd, minderheden, vrouwen. Nu komen de aanvallen van alle kanten... Ik wil niet zo onder druk gezet worden. Moet ik mijn skills nog investeren in deze maatschappij? Is dat het nog waard?
Ik wil een onderzoek instellen naar moreel en politiek gekleurd wensdenk-onderzoek. Maw: geen cent subsidie meer naar onderzoek voor de sociale wetenschappen.
Als er al islamofobie zou zijn (islamofobie is het favoriete woord waarmee cultuurmarxisten islamkritiek en islamcritici monddood willen maken) dan hebben we nog altijd de wet. Is het niet illegaal? Boeiend, doorlopen mensen, niets aan de hand.
GeenStijl reed ook met een vrachtwagen over die boulevard in Nice.
Stop de import van al die ellende uit het midden oosten. Mw van der valk zegt eigenlijk daar zijn ze zo tolerant. Ga daar dan wonen kijken of je daar ook subsidie krijgt voor je onderzoekjes.
Eigenlijk heel logisch.
Ook de bedenker van de islam, de Plunderende Proleet Mohammed, was ooit een buitengewoon vriendelijk man. Lange tijd onthoofdde hij alleen joodse mannen, en verkrachtte hij alleen joodse vrouwen en kinderen. Precies zoals socialistische leiders als Stalin, Hitler en Sunny Bergman dat ook voorschrijven.
Maar toen vertelde de necrofiele maangod allah aan Pedo Mo dat er over 1400 jaar een website zou opstaan die massamoordenaars en kinderverkrachters met geweldloze, maar keiharde satire en kritiek zou gaan beledigen.
De horror!
Tja; toen kon de Plunderende Proleet niks anders doen dan radicaliseren.
Dus sindsdien vermoorden of verkrachten moslimstrijders iedereen die geen moslim is... En daarnaast vermoorden en verkrachten moslimstrijders ook iedere moslim(a) die de verkeerde islam aanhangt; plus ook nog eens elke moslim(a) die de verkeerde huidskleur heeft; de verkeerde taal spreekt; op een andere datum de ramadan begint; of bij de verkeerde clan hoort.
Allemaal door GeenStijl.
Ik denk dat ik uit berouw maar hamka's ga eten.
Dan weet ik tenminste zeker dat ik na mijn dood ter helle afdaal.
Daar hoor ik thuis, als democraat.
Want als ik zou gaan moorden, plunderen en verkrachten kom ik alsnog in het islamitische paradijs, en dat heb ik als GeenStijl-lezer niet verdiend.
Er zit wel wat in dit rapport. Twee verspilde nietjes.
-weggejorist-
Geenstijl werd opgericht in 2003.
Even een wiki.
Islamophobia komt in 1923 voor het eerst in het woordenboek.
In 1966 richt iemand een commissie over het onderwerp op.
Volgens een rapport in 1997 neemt het dan al toe.
Wat na de aanslag van 9/11 in 2002 vervolgens nog meer toeneemt.
Het ontstaan en de toename van islamofobie kan dus niet zijn veroorzaakt door Geenstijl omdat van het ontstaan en de toename van islamofobie al sprake was lang voordat Geenstijl werd opgericht.
Ach .. volgens gütmenschen ben je een islamofoob, een verschrikkelijk mens en niet te vergeten extreem-rechts, alleen al als je schrijft of praat over islamofobie of een ander gevoelig en controversieel politiek onderwerp. Het zijn mensen die het falen van politiek beleid hun politieke opponent verwijten. De vraag of het gevolg kan zijn van een door henzelf begonnen en decennia lang gevoerde politiek komt niet ineens in ze op.
Islamofobie bestaat niet. Een fobie is een angststoornis waarbij je (irreële) angst hebt voor dingen, dieren, plaatsen of situaties waar geen aanwijsbaar gevaar aanwezig is.
Dus er zou voor de Islam geen aanwijsbaar gevaar aanwezig zijn? Hoe knettergek moet je dan de afgelopen decennia zijn geweest om hierin geen gevaar te zien? Hoe knettergek moet je zijn om het woord Islamofobie te gebruiken.
ristretto | 15-05-17 | 14:40
Hoofdzakelijk een witte lijst van overbetaalde dhimmi,s die die de gutmensch uithangen van jou en mijn belastinggeld.
Maar kijk vooral nog eens naar die witte lijst.
www.kro-ncrv.nl...
koran is een in en in gemeen rotboek. iedereen die het eens is met die tekst is een in en in gemeen rotmens. Ik ben geen islamofoob, ik haat de islam net zoals ik de s.s. zou haten en de rest van die fascisten. de islam is een politieke stroming met een vleugje godsdienst.
GS hoeft niet steeds in de verdediging te schieten. Niet nodig hoor.
Bij de NPO is sprake van GeenStijlofobie.
Geen tijd om 265 commentaren door te lezen.
Iemand GS al de schuld gegeven dat Feijenoord landskampioen is geworden?
www.kro-ncrv.nl/presentatoren
Kijk de lijst eens rustig door. Op misschien Sven Kockelman na is er echt niet één te vinden die het niet eens is met de hetze tegen GeenStijl.
Het is echt een kliek. Een klont van gelijkgestemden. Geen kritisch vermogen.
-weggejorist-
Man man, wat een tijd waarin je zelf moet betalen voor je eigen weg-met-ons propaganda. Maar eerlijk gezegd denk ik dat de meesten die bij het nieuws werken wel weten met wat voor duivels werk ze bezig zijn, ze missen alleen elk ethisch besef. Net als de topambtenaren en politieke elite. Niemand dwingt deze mensen om hieraan mee te werken. Je kan ook een eerlijke baan zoeken.
Tricorder reads: Female Agent Smith, robocop en kleurenblind.
De algorithme is hier:
Geen sympathie voor X is het resultaat van een fobie.
Fobieën zijn een zware belediging.
Geen sympathie voor Islam is het resultaat van een fobie.
Fobieën zijn een zware belediging.
Robocop doet bum, bum, bum.
Geen sympathie voor GS is dan ook het resultaat van een fobie en een zware belediging.
Robocop stuk.
litebyte | 15-05-17 | 12:10
Wie is Ineke? en in welke vorm heb ik gerefereerd aan een Ineke?
Och, zelfs bij de grootste Geenstijl-vijanden maakt men zich met zo'n stelling compleet belachelijk. Dat Marokkaanse jongeren al decennia lang hele buurten terroriseren schijnt ook de schuld van de PVV te zijn.
waarom moet er zoals vaak in de linkse media een oorzaak gevonden worden buiten de DADERS?! waarom ligt het altijd aan de maatschappij maar niet aan de daders zelf!?
.
als je het hebt over de Islamaofobie (die echt niet bestaat als zijnde) dan ligt het probleem toch bij de Islam... en haar aanhangers... zij doen blijkbaar niet genoeg om die angsten weg te nemen! OF die angsten zijn gegrond door gedrag van Islam aanhangers in het verleden! in beide gevallen ligt het probleem bij de Islam.. niet bij bange autotochtonen!
Telelezer 13.26- Oh sorry, ik snap het nu volkomen, heel erg bedankt.
Het patroon was dankzij de vorige topics al duidelijk. Mijn eerste gedachte was dat GeenStijl voor random onzin is aangeklaagd door de "deug"media, Belangrijke Nederlandse Sneeuwvlokjes, de Dolle Mina's en de polletiek.
Datkanjenietmenen
-weggejorist-
De geloofwaardigheid van de NPO loopt ook al jaren terug. Steeds groter deel ziet het 'Journaal' als overheidspropaganda.
Ook de schuld van GeenStijl. Aldus een NPO-onderzoek uit oktober 2017.
Oostenrijkers weten in ieder geval hoe ze het linkstuig die de illegale immigratie faciliteren, moeten aanpakken: Tegenhouden (info-direkt.eu/2017/05/13/identitaere-...). Misschien iets om met crowdfunding te ondersteunen.
-weggejorist-
Nou, dat van seksistisch taalgebruik valt wel mee hoor, stelletje droge kutten.
-weggejorist-
wat dat bataclan verhaal in een ander land met deze site te maken heeft ontgaat me ook totaal.
Wienerschnitzel mit | 15-05-17 | 13:19
-
Nee hoor, dat was gewoon de schuld van Wilders; oh ja en ook van Thierry natuurlijk
Don't shoot the piano player/messenger was het toch?!
En uh..."moslima's die seksistisch worden aangesproken" huh?? volgens mij zijn het vooral de aanhanger van het vredes geloof die niets anders doen bij niet moslima's, maar ik zal het wel niet begrijpen of zo.....
Wat ze al niet uit de kast halen om die lui in bescherming te nemen, mijn hemel hoe ziek ben je dan. Maar wat dat bataclan verhaal in een ander land met deze site te maken heeft ontgaat me ook totaal.
"When the debate is lost, slander becomes the tool of the loser"
~Socrates
-weggejorist-
De kritiek op de Islam neemt in Nederland toe en op Geen Stijl zijn vaak negatieve reacties te lezen. Maar dat GS en Powned nu zo'n groot bereik en invloed hebben lijkt mij iets teveel eer en is schromelijk overschat. Het blijft jammer dat GS de NPO over een kam blijft scheren, want ook binnen de omroep zijn er genuanceerde geluiden. Het is ook wat je wilt zien of horen.
-weggejorist-
-weggejorist-
"Islamorealisme bestaat, en dat is deels de schuld van geenstijl, maar vooral de schuld van de extremistische islam dat nogal een grote impact heeft op de Islam in zijn geheel, het Midden Oosten en nu ook Europa.
Maar kijk gerust de andere kant op, wegkijkofiel!
Kaas de Vies | 15-05-17 | 09:12 "
Geachte heer De Vies,
Dit behoeft toch een kleine correctie:
Niet zo: "deels de schuld van"
Maar zo: "deels dank zij"
Het gaat hier niet om schuldig zijn aan, maar om realistische weergave van het geen letterlijk verordoneerd staat in de diverse heilige boeken. Ja, deze waanzin levert logischerwijs vele krachttermen op, maar dat is niet verwonderlijk.
Als het dan moet, kun je ook beter over Islamvrees spreken, zals o.a., als ik het geod onthouden heb, prof. Cliteur doet.
Persoonlijk wil ik eigenlijk liever de Islam aanduiden met het woord "Mohammedanisme", aangezien het een hersenspinsle is van ene Mohammed.
Veel dank dus aan GeenStijl!
Tschüß, Evocatus
Fake news!
Islamofobie..?
Helemaal geen fobie maar gewoon gebaseerd op de werkelijkheid
Ik citeer:
"The most persecuted group in the world today is Christians. Christians in Nigeria, Egypt, Syria and other nations are murdered, raped, kidnapped, enslaved and persecuted on a daily basis. The reason for the vast majority of all of this violence is that they are Christian among Muslims"
www.politicalislam.com/the-most-despi...
Nogmaals: puur realisme en beslist geen fobie.
Moslims zijn doodsbang voor de gevolgen als ze niet naar de imams, de familie en de geboden in de islam luisteren. Hebben dus allemaal islamofobie.
@Dutchbeaurouge | 15-05-17 | 09:37
Uw tegel snijdt weer eens een enorme balk hout. En als aanvulling op uw mooie uitleg;
Echte wetenschappers doen studies uitgaande van 2 wetten;
De wet van contradictie; spreekt de data de bewering tegen?
De wet van Oorzaak en Gevolg.
Daar is bij dit soort LutserTs absoluut geen sprake van. Want; zolang we maar déugen. En de tóón mensen! Denk toch vooral aan de tóón! Dat het onderwerp hun beweringen wel eens knoeperhard onderuit zou kunnen halen, het komt niet eens bij ze op.
@quantumcollider | 15-05-17 | 09:51
Zeau. Veel duidelijker krijgt men het niet. Dit dus. U slaat de welbekende spijker keihard op de kop. Het ergste? Dat het zo'n enorme vlucht neemt.
Ik zou die Ineke wel eens 1 op 1 in debat met Wim van Rooy willen zien.
Onderzoek o.a. gesubsidieerd door Open Source Foundation (SOROS !!!)
Dan weten we weer genoeg niet.
De islam is zéker niet alléén de vijand.
Misschien zijn er zelfs wel grotere, een msm en politiek die zaken op zijn merites beoordeelt had allang korte metten gemaakt met deze "religie"...
En dát gebeurt net NIET !
Ik hoor die Ineke straks wel jammeren als, door toedoen van haarzelf en de rest van de naïeve linkse mutsen-brigade, als straks de Muzelmannen het hier voor het zeggen hebben. Dat gejammer komt dan wel onder een dikke, zwarte burka / hijaab / nikaab of ander tent-achtig kledingstuk vandaan.
.
Veel succes straks en een fijn leven, Ineke, als vrouw in het door jou zo verlangde kalifaat; ik kom je niet redden. Maar al die fijne rechten waar jij en je feministische vriendinnen decennialang voor gestreden hebben, zijn er dan niet meer en dan is het kop houden en doorgaan met koken in de keuken, overhemden ontdoen van kreuken en nog iets met -euken dat me nu even niet te binnen wil schieten. Mwoehaha!
Als je kritiek op moslims uit die ze niet in het vakje "discriminatie" kunnen onderbrengen, dan heet dat islamofobie. Gewoon vrijheid van meningsuiting, trut.
@ UrbanusII | 15-05-17 | 12:34
-
"Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos= angst, vrees[1]) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust"".
nl.wikipedia.org/wiki/Fobie
-
1/ Psychische aandoening?
2/ Onduidelijke redenen?
3/ Overmatige angst?
4/ Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging?
-
Word toch eens wakker domme deugfascisten!
@ECLP | 15-05-17 | 09:35
U heeft het niet helemaal begrepen. Iets onaardig roepen is wat anders als iets roepen dat niet alleen pertinent onwaar is, maar ook nog eens kan worden uitgelegd als laster danwel smaad.
-weggejorist-
Elke keer weer die hypocriete houding ,dat moslims worden gediscrimineerd.
Elke keer maar een kant van het verhaal belichten en niet vertellen waarom het verhaal zo is.
Moslims sluiten andersdenkenden uit ,minachten ze en discrimineren ze.
En als je tussen moslims jaren gewoond hebt ,weet je dat dit een feit is.
Dat staat namelijk in de geschriften van allah ,waarin moslims dat elke dag leren.
Waarom wordt daar nooit enig rapport of onderzoek naar gedaan?
Hou dan gewoon je hypocriete kop dicht;als je niet objectief genoeg bent ,om het ware verhaal te vertellen.
-weggejorist-
Heb het idee dat Hans Laroes en collegae lijden aan een ernstige vorm van GeenStijl-ofobie.
De kleur rose geeft hen tenenkrommende gevoelens waarbij blindheid voor de werkelijkheid en enige vorm voor objectiviteit per direct als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Wanneer gaat ineke van der valk onderzoek doen ,naar de andere zijde van de medaille?
U weet wel :het onomstotelijke feit dat moslims iedereen minachten die niet- moslim is.
Hier weet ineke van der valk niets van ,aangezien ze in een luxe wijk woont natuurlijk,en zich nooit begeeft tussen moslims.
Zoals ik steeds heb gezegd ; belicht alle kanten van het ware verhaal ,of hou je hypocriete hoofd dicht.
Ik word kotsmisselijk van die blanke correct-menschen die het in hun broek doen voor moslims en een andere de schuld gaan geven voor het gedrag van bepaalde moslims.
tata1981 | 15-05-17 | 09:17
"Islamfobie, wat is dat? Ben ik ziek als ik een gruwelijke hekel aan islam heb?"
Nee hoor is een erkende aandoening. Hoe meer Islam hoe allergischer je er voor word.
Ik heb die aandoening ook opgelopen
Bigi Bana Boy | 15-05-17 | 11:18
Wetenschap is mooi. Wetenschap is het resultaat van ons onophoudelijk zoeken naar de Waarheid. Wetenschap heeft ons geleerd dat er geen Waarheid bestaat, maar dat we leven temidden van kleine waarheden, theorieën die zo goed en zo kwaad als het kan verklaringskaders zijn van waaruit wij de wereld bezien.
www.youtube.com/watch?v=J4geyRcmJJ8
"Seek and you will find."
www.youtube.com/watch?v=-gQ829OTtI4
De ellende is dat er veel, heel veel wetenschappers zijn die moraal verwarren met feitelijkheid, die "de wereld zoals die zou moeten zijn" aanzien voor "de wereld zoals die is", of die op z'n minst de illusie hebben dat de waarheid gecorrigeerd kan worden of zelfs móet worden. Dat zijn wetenschappers die de wetenschappelijke discipline in dienst willen stellen van iets anders, iets hogers, een mensvisie, een wereldvisie, een plan, een model, een Heile Welt, een Utopia. Dat zijn mensen dus die pas in tweede instantie wetenschapper zijn, en in eerste instantie priester, profeet, ziener, of zelfs politicus of dictator.
Wetenschap is een houding, en vereist ijzeren discipline. Slechts weinigen is het gegeven om die discipline op te brengen. Sterker nog, velen hebben in het geheel niet door normatief bezig te zijn en hun positie als wetenschapper te misbruiken.
@atheïstisch stemvee | 15-05-17 | 12:07
Inderdaad, aan het werk, geld verdienen voor de npo.
Heb het gehoord. Bloeddrukverhogend. Stoom uit de oren. Dat er Ineke's rondlopen is inmiddels genoegzaam bekend, maar dat dit soort gesubsidieerd vuilnis ongefilterd en ongegeneerd wordt uitgezonden is een duidelijk bewijs van het onhygiënisch geestelijk klimaat bij de publieke omroep.
@hovawart | 15-05-17 | 11:53
Ineke is niet links hoor. Was ze werkelijk links dan had ze een godvergeten pesthekel aan de islam, en religie in het algemeen.
Ineke is vooral onderneemster - eentje met een academische achtergrond. dat blijkt ook uit een bezoekje van haar website Voor haar inkomsten als onderneemster hoereert ze bij het machtige en vrijwel financieel onuitputtelijke gutmensch collectief.
Onderzoek en feiten zijn belangrijk, maar het brengt geen brood op de plank.
@bambi1970 | 15-05-17 | 11:53
Socialisme, marxisme. Vroeger het imperialisme. Nu de westerse identiteit (cultuur/waarden). Alle mensen, alle culturen, alle waarden moeten gelijk zijn. Zeggen dat je je eigen cultuur beter vindt is uitsluiting. Onze cultuur, onze identiteit wordt op alle mogelijke niveaus uitgehold en verdacht gemaakt. Elke reactie daarop wordt met onze eigen westerse waarden gepareerd. Wij moeten een minderheid worden, opdat er in de toekomst nog slechts minderheden mogen bestaan. Halleluja! *dingen doen gaat*
atheïstisch stemvee | 15-05-17 | 11:51
Precies. Alle mannen terug naar Mannistan!
Schemerlamp | 15-05-17 | 11:55
Amen. Een dogmatische atheist is net zo irritant als een religieus fundamentalist.
Definitie van "fobie" volgens de Dikke van Dale:
Fo-bie; (de; meerv.: Fobieën)
1 (psychologie) ongemotiveerde vrees
En dan even de site Religion of Peace erbij gehaald:
www.thereligionofpeace.com/
Uitgevoerde aanslagen sinds 9/11: 30794.
Slachtoffers: in de tien- zo niet honderd duizenden wereldwijd.
Dan roer ik het verlies van woongenot, dagelijkse terreur op kleine schaal, de onwenselijke invloed van de Islam op allerlei verworven vrijheden etc., enzovoorts, enzovoorts, ad infinitum niet eens aan. Graag hoor ik van dit soort lampjes waar mijn fobie nu precies zit. En hoe het mogelijk is dat zo'n "ongemotiveerde vrees" wel érg veel slachtoffers maakt voor iets dat niet zou bestaan. Vragen, vragen...
Tsja wat wil je anders met een meerderheid van een bevolking die uit dhimmi,s bestaan.
Dan ben je oa als GS zijnde al snel het grote gevaar die de denkwereld van de gutmenschen verstoord.
Links heeft een bord voor de kop, boter op het hoofd, zit met de kop in het zand en heeft de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Het is toch duidelijk meer de schuld van Opsporing Verzocht!
Die zetten al die lichtgetintiërs elke uitzending weer in slecht daglicht!
Maar als je een probleem negeert dan is er toch geen probleem?
WAAAAAT!?
Ik zeg mijn abonnement op Geenstijl meteen op. Ik ga toch zeker niet meebetalen aan een kritische Mediaplatform die dingen zegt die anderen liever onder het tapijt vegen?
Nee, geef mijn belastingsgeld maar naar oetkering, hoersubsidies, v/d Nieuwekerke, NPO, onzinnige onderzoeken, wegkijkende politici, corrupte politici, doorgeknipte enkelbanden, kickbokslessen, ooievaarspassen.......
*doet dag verpesten*
En achter GeenStijl zit natuurlijk weer Poetin.
IntegereVoorzitter | 15-05-17 | 11:25
Mee eens. Beetje off topic: Er is geen werkelijkheid behalve datgene wat we zelf als werkelijkheid creeëren. Daarnaast is dat op het moment dat je iets onderzoekt je onderdeel bent van je (indirecte) waarneming en dit onderzoek dus per definitie onnauwkeurig zal zijn door je eigen verstoring. Daarbij zijn we als mens enkel in staat onze beperkte 3D wereld waar te nemen. Concepten al space time zullen we dus wel theoretisch kunnen bevatten en wiskundig kunnen verklaren echter dit waar te nemen is een ander verhaal. On topic: geloof wat je wil, maar val daar een ander niet mee lastig als zij het een universele waarheid.
Hulde voor GeenStijl, in het belang van de behandeling/therapie van het groeiende aantal DWARS- linksche wegkijkers, is het in het belang van deze patiëntengroep dat zij, tezamen met de evenmin begrepen teleurgestelde euslamieten, in hun gezamenlijke slachtofferrol, een effectieve behandelmethode hebben gevonden voor hun mentale retardatie.
De GS-spiegel die hen word voorgehouden is een harde dagelijkse confrontatie, door hun onvermogen om adequaat op situaties te reageren (afwijkende sociale informatieverwerking) door een laag intelligentie quotiënt(IQ),en overschatting door anderen en zichzelf,
is een medium als GeenStijl van onschatbare waarde gebleken. Patiënten met linksche sympathieën en/of ideologische waanideeën (aangeboren of door de omgeving bepaald),ondanks dat een IQ in aanleg bepaald is, lijken door verbetering van de pedagogische- en sociale aanpak van GeenStijl (als er wordt uitgelegd hoe de wereld werkelijk in elkaar zit), wezenlijk bij te dragen aan het terugdringen van radicalisme en positief van invloed te zijn op het dagelijks functioneren van een GL of EUslam-jeugdige.
Ook het taalgebruik en taalbegrip verbetert door hun beperkte werkgeheugen te stimuleren. Hierdoor begrijpen GL of EUslam-jeugdigen beter wat er gezegd wordt en wordt lezen vergemakkelijkt. Wanneer iemand minder taal tot zijn beschikking heeft, is het moeilijker om gevoelens verbaal uit te drukken. GL of EUslam-jeugdigen uiten emoties dan ook vaak op een primaire manier en kunnen emoties minder goed beheersen, daarom nogmaals hulde voor GeenStijl, de metacognitieve therapie-site.
@atheïstisch stemvee | 15-05-17 | 11:08
Ik had ook niet verwacht dat socialisten de islamo-fascisten aan de macht zouden proberen helpen, maar ze doen hard hun best de rechtstaat te ondermijnen.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups.", George Carlin.
Nog een paar jaar en wo2 word ook herdacht als die periode waarin de joden de nazi's aanvielen.
@ Respeezy | 15-05-17 | 11:45
-
Ja want ook WO-2 was geheel de schuld van GeenStijl
@IntegereVoorzitter | 15-05-17 | 11:47
Daarnaast zijn die nazi's natuurlijk hét bewijs dat blank, westers en man bij voorbaat verdacht is. Een probleem dat dient te worden opgelost.
(..) eerst was dat Greet, daarna Trump en nu weer Geenstijl hahaha. Wat een hopeloze f#cking losers zijn het toch.
@ Mallepietje1001 | 15-05-17 | 11:10
-
Je vergeet Thierry, want die is natuurlijk de allerergste
Respeezy | 15-05-17 | 11:45
Hoezo, nog een paar jaar? Er zijn nu al hele volksstammen die denken dat WO2 en de Holocaust helemaal terecht waren want Israel. Correlatie, causatie, chronologie, allemaal niet relevant. They had it coming.
Nog een paar jaar en wo2 word ook herdacht als die periode waarin de joden de nazi's aanvielen.
TheseDays00 | 15-05-17 | 11:34
Nee, want angst voor witte mannen is volstrekt rationeel en gerechtvaardigd, kan dus nooit een DSM-waardige fobie zijn.
Bigi Bana Boy | 15-05-17 | 11:18
Dat van die eindeloze lading schreeuw-DJ's (al tientallen jaren dezelfde drie overjarige puberjongetjes) enerzijds en doodvermoeiende wauwelaars anderzijds herken ik, al zet ik zelf de radio nauwelijks nog aan. Als ik 'm al aan heb staan in de auto dan wissel ik van station zodra er iemand de mond opentrekt of er (alweer) een reclameblok begint.
Weinig alternatieven in radioland. SkyRadio is DJ-vrij maar de muziek moet je ding zijn en ook daar kom je niet af van lange, schreeuwerige reclameblokken. Voor mij dus gewoon meestal de muziekbibliotheek uit de speakers.
Voor wat betreft de hetze jegens de NPO in het algemeen... sommige zenders en programma's zijn wat genuanceerder dan anderen, maar over de gehele linie is wel degelijk een bepaalde trend waarneembaar. Daar mogen wat mij betreft best vraagtekens bij worden gezet, al kan dat in vorm en toon nog wel wat verbetering gebruiken.
Uiteindelijk maakt iedereen zich schuldig aan een bepaalde mate van zelfbevestiging- de drang om bewijs te zoeken voor het eigen gelijk bestaat overal. In dat opzicht zal er zeker ook hier een bepaalde mate van tunnelvisie bestaan, al betekent dat niet dat die niet op waarheid berust kan zijn.
Raar. Ik heb altijd geleerd dat het allemaal de schuld van de Rabobank is.
Hoi Geen Stijl. Fijn dat jullie zo manmoedig de schuld van alles, iedereen en z'n moeder op je nemen. Weet je wie trouwens ook de schuld van de hele wereld op zich nam?
Ze hoort vast en zeker ook bij de groep mensen welke dacht dat Marine le Pen en haar 'populisme' zou gaan winnen vanwege de opkomst van ... Trump. Maar nu zij het niet geworden is dat wijten aan.... Trump. Dat denkwerk dus.
Zou ze ook de stukjes van Hans Jansen hebben gelezen? Of zou dat irrelevante informatie zijn in haar ogen?
Bestaat er ook witte-mannen-fobie?
@myself
"lijdt" kan natuurlijk ook
Go Pritt :D
Net zoals in WW2 is veel van de media weer fout in de oorlog.
En inderdaad www.youtube.com/watch?v=Im0IisZ77QI&a...
Iets waar een grote groep aan leidt, volgens Prof. Dr. Ineke, kan hoogstens massahysterie zijn geen fobie. Net zo onzinnig als beweren dat mensen agorafobie kan worden aangepraat via de www.geenpleinen.nl.
En dat is dan alleen nog over dat de gebruikte terminologie onzinnig is, over de inhoud, dat nieuwsberichten over een ideologie blijkbaar allemaal verzonnen zouden zijn of teveel aandacht krijgen gaan we het niet eens hebben.
"De beeldvorming over moslims/islam is op beide weblogs vrijwel over de hele linie negatief."
Als je, sinds ca begin jaren 70 vorige eeuw, in ca 4 decennia gaat van ca 7 of 8 gastarbeiders uit Turkije en 5 of 6 gastarbeiders uit de Rif, naar 1.000.000 moslims anno nu; als je vrolijk doorgaat met die mensen maar te laten binnenstromen (COA/VNG opperen het plan om een grote "reserve" AZCs aan te houden om eventuele giga tsunami's in de toekomst goed te kunnen verwerken), zodat de 2 miljoen moslims niet over nog eens 40 jaar wordt gehaald, maar al veel eerder - ik schat over 15 jaar; als je ziet dat er sinds 9/11 een ware hausse is ontstaan van "verwarde" mannen van de muzelmanse persuasie die Europeanen vermoorden; als je ziet hoe de grote steden bevolkt worden door hoofddoekdragers en in toenemende mate gemaskerde struikrovers...
Dan is het niet zo verwonderlijk dat oorspronkelijke bewoners een bepaalde mate van "fobie" beginnen te ontwikkelen tegen deze exponentiele aanwezigheid en opdringerigheid van een cultuur en geloof die uitermate slecht compatibel zijn gebleken met westerse normen en waarden. Veel mensen zien dat het niet de "verrijking" is die ons in de jaren 80 en 90 werd voorgehouden door politici; integendeel, zou ik zeggen.
Maar ipv het tij te keren, hebben de boven-ons-gestelden het slechts over het "vergroten van het draagvlak" (alsof dat er überhaupt nog is), en onderzoekertjes als Ineke vd Valk constateren dat de "beeldvorming" over moslims negatief is.
Nee, écht? Ik voorspel dat zodra die 2 miljoen waarvan ik hierboven sprak, bereikt is, de beeldvorming nog een stuk negatiever zal zijn, en er volgens de overheid nog veel harder aan dat draagvlak zal moeten worden gewerkt.
Overigens... volgens mij is Ineke ladderzat op de radio. Ontzettend dubbele tong. Ze lalt.
Ik herken het onmiddellijk. Daar zitten minstens een fles chablis en een paar dubbele whiskies in.
Iedereen die ook maar iets weet van islam en waarde hecht aan mensenrechten zou moeten pleiten voor een verbod. Het zou illegaal moeten zijn om een moslim te zijn. Ineke van der Valk, wat een farce.
Ja, binnen sommige afdelingen is het, als je het mij vraagt, erg makkelijk om het tot onderzoeker te schoppen. Gewoon de juiste mening uitdragen, en die hoef je niet eens te onderbouwen.
Wel leuk dat ze zoveel tegeltjes van onze medereaguurders in haar werkstukje heeft verwerkt.
Ineke van der Burg moet overleven, net zoals duizenden andere academici, schrijvers, journalisten en bloggers doet ze dat niet meer door goed onderzoek of op basis van feiten, maar door mee te varen op de subsidiestroom van de 'probleemindustrie'
Ineke is niets meer dan het zoveelste kleurloze sliertje poep uit de aars van het 'gutmensch kapitaal'
Schemerlamp | 15-05-17 | 11:17
Als de wereld plat was, zouden katten al lang en breed al het andere ervanaf hebben gemept. En toch bestaan er Flat Earthers. De mensheid blijft bijzonder bizar.
De notie dat het mogelijk is voor het menselijk brein de absolute waarheid te bevatten- ongeacht of die basis in godsdienst of wetenschap heeft- is sowieso idioot. Kunnen wij niet. Gaan wij zeer waarschijnlijk nooit kunnen. Daarom erkennen echte wetenschappers ook steevast dat hun onderzoeksresultaat slechts de dichst mogelijke benadering van de waarheid op dit moment in de tijd is.
Wie beweert de absolute waarheid in pacht te hebben, wie denkt de absolute waarheid in pacht te KUNNEN hebben, is per definitie een leugenaar.
De demonisering van GeenStijl en haar bezoekers is ontnuchterend. Ik geef toe, ik heb ook een Facebook account. Het gescheld, de lompheid, de domheid en de haat is vooral op de nieuwssites op fb stuitend. Hier op GeenStijl corrigeert men elkaar zonder terug te gaan schreeuwen. En anders grijpt Joris wel in.
De diversiteit op GeenStijl in meningen is groot te noemen hier en er worden vaak goede en serieuze discussies gevoerd. Wel vaak met een kwinkslag en soms ook om elkaar te prikkelen. Vind er over het algemeen niks extreems aan en ik voel me hier ook thuis.
Het voelt aan hoe wij vroeger als jongens onder elkaar met een potje bier ook al deze onderwerpen lieten passeren, niet al te serieus. Vaak met elkaar eens en soms ook niet en dat hoeft ook niet. Veel meer respect voor iemand die anders dan me denkt en dit ook met respect kan zeggen dan voor iemand die net zoals mij denkt over bepaalde zaken maar iemand met een andere mening het daglicht niet gunt. Laat je de kop niet gek maken, zou er verder geen aandacht meer aan besteden.
Meneer van NIDA is allergisch voor individuele meningen. Hij vindt dat "De Maatschappij" er iets van moet vinden. Hij zegt het letterlijk.
Echt.
Schoorsteenveger | 15-05-17 | 10:53
Die geef ik je. Ik begin trouwens steeds meer wantrouwen tegen welk soort onderzoek dan ook te krijgen. Vooral ook in de professionele sector. Wil je als CEO bewijzen dat de aarde toch plat is, dan is er altijd wel een consultant die, tegen fikse vergoeding, precies het rapport schrijft dat je stelling ondersteunt. Dus onderzoeken mijn reedt zou ik zeggen.
IntegereVoorzitter | 15-05-17 | 10:52
Tsja, ik ben zoals gezegd trouwe NPO1 luisteraar, al heeft dat in mijn geval voornamelijk te maken van mijn afkeer 's morgens van schreeuw DJ's enerzijds en dat eeuwige irrelevante beursgewauwel van die Harry Mens-achtige types op BNR Radio anderzijds. Dat gezegd hebbende vind ik, en ik ben er nogal alert op, dat NPO1 radio best objectief is. Ik herken die vermeende linkse signatuur van ze helemaal niet zo. Begin ook steeds meer te denken dat het een idée fixe van het populistische deel van de Westerse bevolking is. Want overal is die hetze tegen de publieke omroep gaande.
De naïviteit dat je na 2k+ jaar nog in die sprookjes gelooft en faciliteert. Het is 1 grote drogreden dat een Geloof, welke smaak dan ook, de waarheid zou zijn omdat het op schrift is en omdat je het niet kan aantonen dus dat het daarom bestaat. Wetenschappelijk is al lang aangetoond dat het universum 13,8 miljard jaar geleden is onstaan, uitgaande vd lichtsnelheid (300.000 km/s) leven we dus in een waarneembaar universum van 13,8 milard lichtjaar groot waarin we obv de huidige techniek al miljarden zonnestelsels hebben waargenomen. Het idee dat we als mens daar centraal in staan en van enige betekenis zijn is het zelfde als stug blijven volhouden dat de wereld plat is en de zon om de aarde draait.
Overigens, misschien interessant voor Ineke om te lezen, een anekdote die duidelijk maakt dat mensen nu eenmaal menselijk zijn en dus emotie hebben. In tegenstelling tot wat vele linkse "onderzoekers" en zelfverklaarde "wetenschappers" denken te zijn, die zien zichzelf als een soort verheven of verlichte geesten. Dat is dom. Wie zich verheven voelt verliest altijd. verlicht kun je zijn maar dan moet je zeer objectief en enorm empathisch zijn. Op dat laatste heb ik nog geen "islamofobie" roepende "onderzoeker" kunnen betrappen. Simpelweg omdat je dan zou begrijpen dat mensen dat roepen. Oke. Dat ten eerste. Ik keek gisteren naar Foyle's war een serie over een politieagent in een engels kustplaatsje ten tijde van WW2. Hierin bezoekt hij een Italiaans restaurant, waar een goede vriend van hem de eigenaar van is samen met zijn zoon. De Italianen verklaren de Engelsen de oorlog en gaan meedoen aan de London blitz en bombarderen dus de Engelsen. Nu kun je dus de Engelse publieke mores vanaf dat moment gaan omschrijven als "italofoob" want zij haatten de Italianen. Dat zou ik ook doen als die lui NL'se steden bombardeerden, NL'er s zouden vermoorden, kortom, als zij ons zouden haten zou ik er geen vrienden mee willen worden. Natuurlijk waren niet álle Italianen bommen aan het gooien! Natuurlijk zochten zij niet allemaal de Engelsen op in Noord Afrika, natuurlijk heulden ze niet allemaal met de Duitsers. Maar wat dan. Moesten die Engelsen dan eerst aan iedere Italiaan gaan vragen wat ze voelden, hoe ze dachten enz.? Ineke en overige "wetenschappers" denk nou eens ná. Als Churchill had staan roepen dat "we" niet alle Italianen over één kam zouden mogen scheren, als hij had gezegd dat "Italofobie" strafbaar zou zijn, als hij hun terechte woede en hun terechte angsten had verketterd, uitgelachen, gekleineerd en gebagatelliseerd, waren de Italianen dan ineens lief geworden? Nee. Het restaurant in die serie is geplunderd, in brand gestoken en de eigenaar is erbij omgekomen. Fictief, maar bepaald een werkelijk scenario. Laat het lang genoeg pruttelen en ook hier gaat zoiets een keer gebeuren. In Duitsland, in Frankrijk, ergens gaat het een keer mis. Dan is de autochtoon het strontzat om op de blaren te zitten omdat een ander zich heeft gebrand. En dat kan alleen gebeuren doordat je het probleem negeert. Dom Dom Dom.
39 aangiftes van 1 incident... te weten... EEN BRIEF! Conclusie: Enorme toename van de terreur!
Is dit Jiskefet? Koot en Bie? Koefnoen?
Ja al deze ellende veroorzaakt door geenstijl, ongelooflijk hé.
Maar 't schept misschien orde in de hoofdjes van links /gutmenschen,(alhoewel, ik dacht dat het daar een compleet vacuüm was) maar anyways. wel lekker makkelijk 1 vijand 1 grote satan 1 organisatie die voor alles verantwoordelijk is (eerst was dat Greet,
daarna Trump) en nu weer Geenstijl hahaha.
Wat een hopeloze f#cking losers zijn het toch.
Weer lekker vol op het orgel bij de politiek correcte en zwaar gesubsidieerde NPO. Gelukkig verdien ik mijn eigen geld en kan ik zelf nadenken.
@bambi1970 | 15-05-17 | 10:48
Het maakt allemaal niets uit. Het is een idee dat waarheid is geworden. Dat moslims uit naam van de islam wereldwijd aanslagen plegen en mensen vervolgen, heeft niets met de islam te maken. Dat moslims hier maar moeilijk integreren of zelfs radicaliseren, ligt aan de sociaaleconomische omstandigheden.
Vinden dat islam bedreigend is voor onze manier van leven, voor onze vrijheid, dat ligt wel weer aan het individu. Dat is een fobie. Zeggen dat er veel niet goed gaat, is ontkennen wat er wel goed gaat. Wijzen op de gevaren en dit onderbouwen met voorbeelden, is alle moslims over een kam scheren, is haatzaaien. Nationalistische gevoelens? Dan ben je extreemrechts. Opkomen voor je VvMU is kwetsend, grof, vrouwonvriendelijk en neokoloniaal denken vanuit een eurocentrisch perspectief.
Echt, ik had dit zelf 30 jaar geleden nooit kunnen bedenken. Maar het gebeurt.
Ik luister naar het programma. Terrorisme 2014: een varkenskop bij een moskee in IJmuiden neerleggen. Op klaarlichte dag!
Man, is niet leuk dat je sponsoren weglopen, maar die gasten graven hun eigen graf met hun valse verwijten. Ik zou me geen zorgen maken als ik jullie was.
Zou er geen Soros geld ingepompt worden bij het NPO, het is te toevallig deze overdreven adoratie naar de EU en de haat naar GS?
Hier hebben ze jaren en jaren op zitten wachten. Laat ze. Relax. Uiteindelijk komen ze erachter dat de werkelijkheid toch iets anders is. De meeste reaguurders zullen voor die tijd al actie hebben ondernomen (indien mogelijk) en kijken op afstand toe hoe de gutmenschen zullen worden afgeslacht.
Het zij zo.......
Het is geen Islamofobie als je angst gegrond is.
Een religie die mensen doet vechten voor afschaffing van de democratie, voor invoering van de sharia, en die gevaarlijk is voor vrouwen, homo's, Joden en ongelovigen hoort niet thuis in het Vrije Westen. Als bovendien vrijwel alle terreur uit naam van diezelfde religie wordt uitgevoerd, dan kan je je eerder afvragen of waarom mensen nog zo crimineel naïef zijn om de Islam te bewieroken. Nee, ik ben geen voorstander van vrijheid van religie, en ja, ik vind het dragen van een hoofddoek een steunbetuiging aan vrouwenonderdrukking en geweldsverheerlijking.
-weggejorist-
Het wordt dus nog vele malen erger.
Memek | 15-05-17 | 10:29
@mijzelf, ter aanvulling:
Beide bewindslieden op OCW zullen vrouwen zijn, reken daar maar op.
Het zal D'66 en GL een lief ding waard zijn om via deze weg de PVV verder de pas af te snijden. En als je via de staatsmedia en het onderwijs de mensen naar het beeld van D'66 en GL kunt beïnvloeden dan zijn Pechtold en Klaver volledig in hun nopjes.
Ik ga ook niet in een vliegtuig zitten met Pritt stift achter de knuppel. Alhoewel, met een paar goede dumpertreeten stewardessen misschien toch wel.
Mevrouw is géén wetenschapper. Zij is volkomen vooringenomen en niet in staat om objectief te feiten onder ogen te zien en daar conclusies uit te trekken. Het gehanteerde taalgebruik dat zij signaleert komt voort uit de objectieve waarnemingen van de reaguurders. Die zien wat er in naam van de Islam wordt aangericht hier in Nederland en de rest van de wereld. Mevrouw mag van mij in haar eigen zandbakje gaan spelen, en dan op eigen kosten en niet die van ons.
Schoorsteenveger heeft gelijk.
De diagnose 'fobie' wordt normaliter gebruikt om een pathologische angst aan te geven.
Angst voor Islam is echter niet pathologisch, maar reeël.
Terecht om een wrede, onvrije samenleving te vrezen.
Op hun beurt vrezen moslimkinderen zelf (onlangs onderzocht) hun straffende Allah.
Memek | 15-05-17 | 10:29
Ik ben er bang voor ja...
Van der Valk... die naam komt me bekend voor. Doen die niet iets met appelmoes en schnitzels aan de snelweg?
Zeker. Ik kijk tegenwoordig in grote menigtes altijd om me heen of de GeenStijl redactie niet met een truck op me af komt.
Bigi Bana Boy | 15-05-17 | 10:41
www.nporadio1.nl/homepage/4195-moslimd...
"Uit de analyse van Ineke van der Valk blijkt ..."
Daar staat niet "Ineke van der Valk komt in haar onderzoek tot de conclusie dat...."
Blijkbaar is het een goed verdienmodel, dat islamofobie. Ik moet me er toch eens in gaan verdiepen. Ik had er nog nooit van gehoord. Komt ook een beetje uit de lucht vallen, heb ik het idee.
Bigi Bana Boy | 15-05-17 | 10:41
De NPO kan echter wel verweten worden dat zij structureel op haar diverse kanalen een podium bieden aan dit soort nonsens, EN dat haar journalisten structureel de plicht verzaken kritische vragen over dit soort nonsens te stellen. Daarmee verlaagt de NPO zich tot een spreekbuis voor de uitspraken van fopwetenschappers als Juf Ineke. De uitspraak toeschrijven aan de NPO zelf is dus niet geheel onterecht.
Mochten we dan toch kritisch gaan doen over wie wat heeft gezegd en geciteerd: Pritt maakt zelf de vergelijking niet, en plaatst enkel een tweet van TPO die de stelling bevat.
Islamofobie is de schuld van Mohammed. Punt.
@Schoorsteenveger | 15-05-17 | 10:17
@atheïstisch stemvee | 15-05-17 | 10:24
Misschien lijdt de npo aan islamofobieparanoia.
@Schoorsteenveger | 15-05-17 | 10:39
Het is zeker een gevaarlijk begrip. Nog teveel mensen trappen er in...
Aanvulling.
De pers is schuldig aan de verdrinkingen op zee .
Zo niet dan tochh zeker de zee.
Dit volgens de linkse doctrine.
Links in Europa heeft oogkleppen op en werkt aan de ondergang van onze vrije samenleving.
Het politiek bewuster zijn en kritischer nadenken is ook allemaal de de schuld va Geenstijl. Een beetje de waarheid leren kennen, dat willen wij toch niet met zijn allen?
Hier meer eurabia, van der valk en geenstijl www.republiekallochtonie.nl/reporter-r...
Geenstijl als bliksem afleider voor Geert en Teri. Werkt prima zo te lezen.
Wacht even, met alle respect maar als een gast/geinterviewde iets op NPO1 heeft gezegd of als een onderzoeker geciteerd wordt, mag je dat niet zo maar vertalen in "NPO1 heeft gezegd". Dat weten jullie op de redactie verdomd goed en ik hou niet van dit soort journalistiek. De redactie van NPO1 zal ook zo zijn keuzes maken uiteraard, maar het is mij net even te kort door de bocht, om niet te zeggen uitgesproken misleidend om dit de NPO toe te schrijven. Ik heb overigens voor alle duidelijkheid niks anders met NPO1 dan dat ik er in de oto naar luister omdat ik 's morgens nog niet tegen dat gebler van de Wietsen en de Matties' onder ons heb.
Wie neemt mensen van de UvA nog serieus? Maak er maar UvM van. Wat een debiel clubje is dat zeg. Overal worden er aanslagen gepleegd door moslims en mensen lijden aan islamofobie? Jaahaa, wij weten ook wel dat niet alle moslims aanslagen plegen, maar kijk de statistieken er eens op na tut. Niet alleen aanslagen, maar criminaliteit, overlastplegers en uitkeringstrekkers. Niemand zegt hier iets over de Chinezen, Indonesiers of bv de Argentijnen behalve die tuthola van die bolle.
Rico Tampeloerus | 15-05-17 | 10:24
We kijken er nagenoeg hetzelfde tegenaan, denk ik. Maar juist omdat het zo'n wijdverbreid containerbegrip is geworden is het zo gevaarlijk. Het is toch van de pot gerukt dat er überhaupt zoiets als een Islamophobia Studies Journal bestaat.
irdproject.com/fall-2015-issue/
Over fobie gesproken:
www.plutojournals.com/islamophobia/
"Hatred of Jews swept the Western worlds in the 1930s and 40s. Now we think there is a danger for all peoples with Islamic origins living in Europe, U.S. and other parts of world."
"Jornal of Islamic Hate Speech" heb ik nog niet gezien.
Ik heb het onderzoekje van ineke doorgelezen en een aantal dingen vallen me op:
- extreme stellingen en cijfers zonder onderbouwing of bronvermelding
- veel spelfouten/taalfouten
- extremistische websites als kafka.nl gebruiken als bron
- veelvoudig door elkaar halen van begrippen als etniciteit, nationaliteit of ideologie
- alleen mensen citeren die het met het verhaal eens zijn, nooit weerleggen van andere opvattingen
- veelvuldig gebruik van begrippen zonder definitie
- geen diepgang of nieuwe informatie worden aangedragen
Als dit geschreven zou zijn door een MBO-student had het nog een ruime onvoldoende gekregen.
@atheïstisch stemvee | 15-05-17 | 10:37
Dat denk ik ook ja...
@Stokman | 15-05-17 | 10:34
Ik ben bang dat 'wij' wel eens aan de ontvangende kant zouden kunnen zitten.
Hoe zit het eigenlijk met overheidssites zoals; marokkko.nl en joop.nl.
Lijkt me dat daar ook best kwalijke dingen gezegd worden, maar dat is natuurlijk geen enkel probleem omdat het in het wegmetons-straatje is.
Ondertussen word alles alles zo'n beetje bij beetje afgepakt onder het mom van diversiteit. Vind je dat niet leuk dan ben je racist,seksist islamfoob, xenofoob etc. Sommige scholen in Belgie doet al niet meer aan Moederdag uit respect voor de diversiteit.
@Oeleflaffel | 15-05-17 | 10:15
Klopt helemaal, Ergens is het ook wel weer zielig voor links dat ze genoodzaakt zijn om al hun grote helden uit het verleden uiteindelijk te verbannen naar hun politieke tegenstanders. Gelukkig hebben ze Che Guevara, daar kunnen ze wel nog trots mee te koop lopen.
De NPO is overtuigd van haar bestaansrecht. Echter door dit soort handelen blijkt meer en meer het tegengestelde.
Xenofobie, islamfobie wordt gevoed door deciam zelf en haar aanhangers.
.
Niet meer en niet minder.
.
Het vermelden dat velen op zee verdrinken door de pers betekent dus doordat de pers deze verdrinkingen benoemd. Sterker schuldig is de zee....... dit volgens de linkse denkwijze.
Geduldig wachten op de revolutie die komt.
Want hij komt er!
Schoorsteenveger | 15-05-17 | 10:07
Alles wat uit de stinkende bekken van linksregressieven komt is manipulatie, dus ook en inclusief hun term 'islamofoob'. Dat woord bewijst alleen maar dat ze inderdaad regressief zijn, want een niet verlichte ideologie (annex geloof) staat volgens hen gelijk aan onze westerse waarden.
De term 'fobie' gebruiken ze hier omdat ze kwaadaardig zijn, het is bedoeld om aanhangers van westerse waarden en normen in een kwaad daglicht te plaatsen.
Regressiefobie zou een betere omschrijving zijn, want persoonlijk is dat iets waar ik wel bang voor ben.
Wat een domme mafkezen!
Zo krijgt Geert al jaren de schuld van alles, een verstopte wc? Geert!
Dat die gesjeesde mafkezen echt geloven in hun domme uitbraaksels, dat is nog het ergste.
"Ze beweren dat alle culturen gelijk zijn aan elkaar"
me,myself and IK | 15-05-17 | 10:21
Het is een oudje, maar dan moet ik altijd hieraan denken;
"Als alle culturen relatief zijn dan is kannibalisme een kwestie van smaak." (Leo Strauss)
Dit soort domme uitlatingen zijn de opmaat naar wat nog veel en veel erger gaat worden. Geen Stijl doet er goed aan zich alvast voor te bereiden.
Zodra de coalitie rond is met D'66 en GL in het kabinet dan zal D'66 sowieso de portefeuille OCW krijgen met een GL staatsscretaris.
Dan zal het D'66 bewind over de NPO media pas een vorm gaan aannemen, daar lusten de straathonden geen brood van.
Ook zal er een wetsvoorstel komen van hun zijde wat kritiek op islam strafbaar gaat stellen, zoals dat geloof ik ook in Zweden het geval is.
Het wordt dus nog vele malen erger.
sinar2 | 15-05-17 | 10:09
+1
Verder breiend op het gewauwel van mevrouw werd het mij duidelijk waarom er in dit land sprake is van geweld tegen niet moslims. Dat is niet meer dan de reactie, onze schuld, op discriminatie. En dat wereldwijd. Zeker door christenen, die maken het helemaal bont. Allemaal eigen schuld.
"Dan worden ze ook aangesproken in termen van hoeren, dat is opvallend seksistisch taalgebruik.'
.
Ineke drukt zich niet duidelijk uit, maar ik vermoed (en ben er oprecht van overtuigd) dat ze met 'hoeren' hier niet moslima's bedoelt, maar Nederlandse vrouwen die door moslims voor hoer worden uitgemaakt.
Want dat wordt zèlfs wel door de uberpolitiekcorrecte medemens erkend.
@bambi1970 | 15-05-17 | 10:14
Dat hun droom, hun ideaal, hun wereldbeeld, kortom hun waarheid in duigen valt. Anders kan ik deze verbeten doodsstrijd niet verklaren.
@Schoorsteenveger | 15-05-17 | 10:07
Goed stuk.
Misschien begreep je niet precies wat ik bedoelde. Ik zie "islamofobie" als een waardeloos containerbegrip dat te pas en onpas overal wordt bijgehaald.
Net als "respect", of "racisme" is dit woord onderhevig aan een gigantische inflatie.
Niemand ligt nog wakker van dat woord, laat staan dat men zich aangesproken voelt...
Het ergste is nog wel dat er een tak is binnen de wetenschap die niet voldoet aan de eisen waaraan wetenschap behoort te voldoen. socialewetenschappen zijn een politiek vehikel dat een regressieflinkse boodschap verkondigd. Het doet aan manipulatie en is gericht tegen het heersende westerse waardensysteem wat zich door de eeuwen heen heeft gevormd. Ze beweren dat alle culturen gelijk zijn aan elkaar, maar je hoeft je niet diep in de Islam te verdiepen om te zien dat dat een leugen is. Een cultuur die een periode van verlichting heeft meegemaakt staat in ontwikkeling boven een cultuur die dat niet heeft. Dat is de reden waarom de Islam hier soms als middeleeuws wordt aangeduid. En terecht.
Vroeger nooit voor mogelijk gehouden dat onze culturele- en bestuurlijke elites het zo zouden opnemen voor religie. Laat staan een intolerante en misogyne religie zoals de islam.
Dat GeenStijl, reaguurders en onafhankelijke denkers/journalisten in toenemende mate onder vuur worden genomen zegt mij dat een open zenuw is geraakt. Dat men iedereen met kritiek op een religie en/of beleid wil wegzetten als psychiatrische gevallen (-fobie), is een beproefd en succesvol middel van bedenkelijke regimes uit onze recente geschiedenis. Je moet er maar mee geassocieerd willen worden.
bambi1970 | 15-05-17 | 10:14
Voor Islamofoben.
@DerUnterMensch | 15-05-17 | 10:02
Mussolini was ook een radicaal Marxist en net als Hitler aanvankelijk geliefd door linkse intellectuelen. Tot dat ze net als die andere linkse dictators massamoorden gingen plegen. Toen werden ze extreem-rechts.
Dit is een programma van de club KRO/NCRV. Een overblijfsel van een tijd van verzuiling, waarin deze omroeporganisaties nog een aanmerkelijk deel van de samenleving vertegenwoordigden. Ze stonden voor een eigen religie en bijbehorende christelijke cultuurwaarden. Die tijd is voorbij; nu dit pro-islam-geluid juist uit deze hoek komt, is hun bestaansrecht zojuist vervallen.
Maar waar zijn ze bij de npo dan bang voor?
Schoorsteenveger | 15-05-17 | 10:07
Je was me voor....
goed stuk.
Een onderzoeksjournalistiek vraagje: zijn jullie ook verantwoordelijk voor de verdwijning van àl deze niet autochtone personen?
www.politie.nl/gezocht-en-vermist/ver...
en page2
en page3
en4 en 5 en 6
misschien die ene van page 1 en nog een op page 2 niet, maar de rest???
Wat linksen als islamofobie betitelen zou nooit ontstaan zijn als 'we' wat militant linksfobischer waren geweest.
Islamofobie is een vileine term an sich.
Iedereen die niets op heeft met deze bewezen zieke ideologie, krijgt het stempel opgedrukt van het hebben van een geestesziekte, een fobie. Een onberedeneerde, panische angst voor een omstandigheid of situatie. Zoals mensen met agorafobie, zgn pleinvrees.
Deze mensen hebben een angst voor iets dat 99,9% van de mensen als normaal ervaart.
Bij islamofobie wekt men de schijn dat 99,9% van de mensen geen probleem heeft met de islam, terwijl dat percentage ongetwijfeld meer richtinf de 50% gaat.
Fobie is dus een verkeerde, misleidende, gemene en beschuldigende term.
Eerdere reaguurder stelde islamaversie voor, dat dekt de lading veel beter.
DerUnterMensch | 15-05-17 | 10:02
Als we die pijlers op de islam loslaten, dan is de islam ook een extreem rechtse beweging.
Eerste kenmerk: niet erkennen fundamentele gelijkheid van de mens
- vrouwenhaat
- homohaat
- antisemitisme
- haat voor alles en iedereen die geen moslim is, inclusief moslims van het verkeerde smaakje islam
Tweede kenmerk: weerstand tegen heersend politiek systeem van democratie en constitutionele rechtstaat
- islam erkent geen democratie en echte moslims stemmen niet
- moslims in het Westen erkennen de rechtstaat van verblijf vrijwel nooit
- moslims zien een lokale grondwet als ondergeschikt aan de islamitische wet
Derde kenmerk: de hiërarchische organisatievorm met sterke, autoritaire (of zelfs totalitaire) leider
- hoi ErdoJugend
Graag gedaan.
Je verwelkomt mensen bij je thuis die heel je huis onderschijten en geeft dan de schuld aan de hond.
er is een coherent, deugdelijk (lol) plan nodig om dit soort deugmariekes buitenspel te zetten (ik bedoel niet volkert style voor de goede order), een beetje rellen op geenstijl helpt niet.
Dit doet me sterk denken aan de hetze tegen Fortuyn dat eindigde in zijn moord. De NPO wil blijkbaar nu een Charlie Hebdo'tje uitlokken tegen GS.
Rico Tampeloerus | 15-05-17 | 09:34
Een van de gevaarlijkste woorden die er zijn.
Een fobie (Grieks: φόβος, phóbos = angst, vrees), zo lezen we op Wikipedia,is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een overmatige angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties.
Daar zit een waarde-oordeel in. Iemand met een fobie wordt vergeleken met de doorsnee-mens, en uit die vergelijking blijkt dat degene met de fobie onevenredig méér angst heeft voor een specifiek iets dan gemiddeld, en 'dus' onterecht bang is.
Bij islamofobie zou je mutatis mutandis moeten veronderstellen dat grote groepen mensen ten onrechte bang zijn voor wat de Islam met de wereld wil, maar dat uit vergelijkingen met de totale bevolking glashard blijkt dat die angst bovenmatig is en 'dus' onterecht.
Even afgezien van de vraag of kritiek op de Islam bij definitie voortkomt uit angst, en ook afgezien van de vraag hoe vastgesteld kan worden en ook vastgesteld is dat iemand werkelijk bang is voor de Islam, dus werkelijk angstgevoelens heeft, mag je je zorgen maken over het gemak waarmee dat iets, die specifieke zaak of situatie, geheel onbespreekbaar blijft. Hoogte is op zich niet bedreigend, een plein is dat ook niet, en een lift of vliegtuig zelden of nooit. Dus is het redelijk aannemelijk te noemen dat iemand die hoogtevrees heeft, pleinvrees, aan claustrofobie lijdt, vliegangst heeft een weinig afwijkt van de gemiddelde mens. Maar is het a priori vast te stellen dat de Islam als systeem geen enkele bedreiging vormt voor de westerse wereld? Je zou toch verwachten dat daar iets over gezegd wordt, als met zoveel gemak en vanzelfsprekendheid de term 'islamofobie' te voorschijn wordt gehaald als de een of de andere westerling maar de minste kritiek op dat systeem weet te geven.
Nee, het lijkt er sterk op dat hier de centrale vraag of de Islam al dan niet een bedreiging zou kunnen zijn voor het Westen bij de definitie van de term 'islamofobie' buiten schot blijft. Islam is, net zoals een hoge plek of een plein of een tunnel, iets totaal ongevaarlijks, zo is de impliciete stelling, en dientengevolge is elke vinger die naar Islam wijst een vinger van een islamofoob, iemand met een aandoening, iemand die ziek is en geholpen moet worden.
Hetzelfde Wikipedia behandelt overigens de term met behoorlijk wat nuance, en stelt terecht de vraag of angst voor Islam bij definitie overtrokken angst is.
nl.wikipedia.org/wiki/Islamofobie
Als dat niet het geval is, dan is het gebruik van het woord fobie geheel onterecht.
Als we de term fascismofobie invoeren, zou dat als vanzelf betekenen dat fascisme ongevaarlijk is?
Ben gisteren vreemdgegaan, schuld aan de GS gegeven en de vriendin begreep het wel.
Geenstijl is denigrerend en discriminerend over vrouwen en moslims?
Laten wij even kijken in hoeverre vrouwen binnen de islam gelijke kansen krijgen als mannen. Of hoe moslimpubertjes op straat (of zwembad) zich gedragen tegenover niet-islamitische vrouwen.
Vergeleken met deze zaken is Geenstijl gewoon digitale kroegpraat. Dat niet snappen en daar duur universitair onderzoek tegenaan gooien... de elitairen zijn gewoon wereldvreemd.
Ik heb geen last van islamfobie ik heb wel een heel sterk islamkomtmijkilomtersdestrotuit-obie.
Best grappig om eens door haar publicaties te bladeren.
www.islamophobiaeurope.com/reports/201...
-
Zo suggereert bijvoorbeeld dat een verbod op rituele slachten ook een vorm van islamfobie is. www.islamophobiaeurope.com/reports/201... pagina 380
-
En ook in 2012 maakte zich druk over GeenStijl dare.uva.nl/cgi/arno/show.cgi?fid=4542... waar rechts-extremistische uitingen werden gedaan. Pagina 34 / 44
-
Overigens vindt ik haar definitie voor rechts extremisme ook wel leuk.
Dit is een van de kenmerken volgens haar:
Een directe of indirecte weerstand tegen de erkenning van het principe van fundamentele gelijkheid van mensen zoals dit is neergelegd in 62 | islamofobie en discriminatie mensenrechtenverdragen. Dit komt vooral tot uiting door aan het behoren tot een ras, volksgemeenschap, natie, cultuur of godsdienst de hoogste waarde toe te kennen in sociale en politieke verhoudingen. Pagina 61-62 dare.uva.nl/cgi/arno/show.cgi?fid=4542...
-
Dus socialisten die willen dat we mensen met een andere cultuur voortrekken zijn ook extreem rechts? Fijn om dat te weten.
-
Haar tweede kenmerk voor extreem rechts os:
Een directe of indirecte weerstand tegen het heersende politieke systeem van de parlementaire democratie en de constitutionele rechtsstaat.
-
Ook zie we net zo goed bij het socialisme. Dus die socialisten zijn toch echt extreem rechts.
-
De mooiste komt nog, het laatste kenmerk:
- De neiging een sterk hiërarchische organisatievorm te gebruiken die wordt gedomineerd door een sterke, autoritaire leider.
-
Over het algemeen wilt rechts een kleine overheid en vooral veel persoonlijke vrijheid. Het is vooral links die een grote machtige overheid wilt, al dan niet met een sterke autoritaire leider.
Het socialisme is dus extreem rechts. Dat u het even weet.
Teleo | 15-05-17 | 09:50
Precies: ons hele overlevingsinstinct- ons hele bestaan als mensheid!- functioneert bij gratie van "voor"oordelen, ookwel het "oordeel naar ervaring" waarbij niet alleen de eigen ervaring maar ook de ervaring van de groep relevant is.
We zouden al lang en breed zijn uitgestorven als we geen leercurve hadden doorgemaakt in de geest van "nee, die leeuw moet je dus niet aaien, hij heeft Henk en Kees opgevroten". Die leeuw wantrouwen we dus, en terecht.
Nu zijn leeuwen doorgaans niet zo'n bedreiging meer in in West Europa zul je ze op straat niet zo snel tegenkomen (tenzij er eentje uit Beekse Bergen een Bokito-tje doet), maar het principe bestaat nog steeds. Wie een keer slecht is behandeld door een groepje Polen/Finnen/anders is de volgende keer wat meer op de hoede. Wie meermaals door dezelfde (soort) groep slecht is behandeld, zal deze gaan mijden. Is zelfbehoud.
Oh he kijk ook een stukje sociale wetenschap, zomaar in de panelen van GeenStijl! Mag ik nu ook subsidie?
Het begint al op de lagere school, de indoctrinatie van de linkse bagger geprent in de hoofden van hele jonge kinderen is gewoon misdadig.
Het lijkt op een oorlog dit, en laat de weekdieren die niet uit de toon willen vallen, de hokjesdenkenden, de linkse stupido's van de NPO doodvallen al wordt dat moeilijk, zolang ze in de lucht zijn kunnen ze hun verderfelijke leugens verspreiden, met bakken geld van deze rotte overheid.
Wonder boven wonder: het onderzoek van v.d. Valk is gesponsored door open society: (pdf, zie blz 4)
Dat onderzoek is betaald door George Soros: Zie bladzijde 4 van imes.uva.nl/binaries/content/assets/su...
de term islamofobie is geïntroduceerd door de moslimbroederschap om weerstand tegen islamisering de kop in te drukken. Onderzoekers die dit woord op een serieuze manier gebruiken zijn medeplichtig aan islamisering.
Kijk eens naar de Moslim media, hoe die over onze verdorven westerse maatschappij schrijft. Maar de helft wel het handje op houdt einde van de maand.
Laat die npo aub kapotgaan.
Ondertussen hebben 16.950.000 never nooit niet geluisterd naar NPO1 en waren e hier totaal niet van op de hoogte. Nu wel. Soms moet je iets geen aandacht geven...
"Geenstijl moet kapot! Dood moeten jullie! Weg, dood, kapot!" Dat lees ik in het hele calimeroartikel tussen de regels door...
Het bashen is begonnnen, maar zo laag had ik de NPO ook weer niet ingeschat. Waarschijnlijk een poging tot het uitlokken van een sneeuwbaleffect, publieke verontwaardiging, kamervragen. Misschien kan GS zelfs per wet verboden worden. Dat zou pas een natte droom zijn. Toch? Laroes?
@blikjegrolsch | 15-05-17 | 09:08
@Kamervraag | 15-05-17 | 09:43
Idd, Heleen Mees liep zelfs weg uit het gesprek, wat Anne Fleur natuurlijk erg sterk van haar vond.
Zelden zoiets gehoord, en dat op de NPO.
De vara heeft er een stukje over:
joop.vara.nl/nieuws/wow-keihard-seksi...
Deug-niet | 15-05-17 | 09:42
Het is een morele plicht. Dan moet je als persoon natuurlijk wel enige mores bezitten en voldoende principes en ruggegraat om er vervolgens ook naar te handelen. Contractueel of wetstechnisch is er weinig motivatie daartoe, en als het dan ook nog om een soft science gaat waarbij bewijsvoering en ratio ondergeschikt zijn aan subsidie en vooroordeel... tja, dan is de kans dat er gedegen, goed onderbouwd onderzoek uitrolt natuurlijk ver te zoeken.
Dat men de sociale "wetenschappen" űberhaupt nog serieus neemt sinds Diederik Stapel is sowieso onbegrijpelijk, ieder weldenkend mens weet immers al lang dat de hele boel van stierenuitwerpselen aan elkaar hangt en zonder die mest ook geen enkel bestaansrecht zou hebben.
En toen vroeg mevrouw eens aan een Koerd wat hij/zij van haar stukje vond..... niet? Alleen maar blanke deug steun en pro islam steun. Slachtoffers van de islam komen natuurlijk niet aan het woord, want ongemakkelijk.
Islamofobia: a word created by fascists, and used by cowards, to manipulate morons.
Ineke van der valk dat zijn gaan gevaarlijke mensen. Volgens haar onderzoeksmethode is dat de waarheid. Ik kan haar ding zeggen ik kan Marokkanen die niet gelovige zijn super toffe mensen. En deze mensen worden onder druk gezet door marrokaanse moslims dat het belachelijk is dat hun kinderen niet worden opgevoed met de koraan.
Ik geloof dit soort onderzoekers niet. En ze vergeet ook de politieke agenda van moslims en die is er.
Natuurlijk moet je als mens een oordeel vormen over anderen. Vriend of vijand. Vechten of Vluchten.
Kom je alleen maar kruiperige-handophoudende moslims tegen die wachten tot ze een mes in je rug kunnen steken, dan denk je dat ze allemaal goed zijn.
Kom je alleen maar kkhoer roepende-drugsverkopende scootermoslims tegen die een mes in je rug steken, denk je dat ze allemaal slecht zijn.
Islamofobie.
Is dat de reden waarom heel het centrum van Rotterdam is afgesloten met containers en betonblokken?
Maar heeft iemand dit mee gekregen:
www.nporadio1.nl/kwesties/onderwerpen/...
Een "gesprek" met Anne Fleur Dekker, Heleen mees (die wegloopt!), nog een andere dame en 2 heren, waaronder een versiercoach.
Dat is echt geweldig ... woorden schieten mij tekort.
Luisteren dus!
wat heeft npo1 te maken met een verhaal van een of andere muts?
Dutchbeaurouge | 15-05-17 | 09:37
Goed verwoord. Zou daar wel eens een reactie van de pseudowetenschapper Ineke op willen zien.
Maar helaas bent u niet gesubsidieerd door een neo-marxistische nep-universiteit. Dus ze zal het wel niet serieus kunnen nemen,
Ik ben er wel blij mee, deze hele hetze.
Het is een kwestie van kleur bekennen voor de media en dergelijke. weten we duidelijk wie waar staat.
En excuses als de uitdrukking "kleur bekennen" niet meer mag /strafbaar is, heb het niet zo bedoeld, en zag niet in hoeveel leed ik hiermee veroorzaakte.
Tijdens mijn 120 uur taakstraf zal ik niet alleen de witte bloemperken onkruidvrij maken, maar ook de andere kleuren.
Is de schuld van moslims en een aantal politieke partijen.
GS is van alles de schuld, net als Putin.
GS wordt betaald door de KGB dus. Maar nu om de inmiddels door de KGB als ongewenst gevolg van het eerder door hen gestarte cultural marxism proberen te stoppen.
Jamaar GS, jullie gebruiken humor en intelligentie. Weten jullie wel hoe beledigend dat is voor linksmensen met gebrek aan beiden?
De profeet (met zijn anderhalf miljard volgelingen, mind you) vergreep zich veertien eeuwen geleden al aan een negenjarig meisje en nu is het opeens allemaal de schuld van Geenstijl en haar honderdduizend leden?
Politiek-correct dekt allang de lading niet meer. Dit is je reinste demonisering en een verholen oproep tot geweld tegen Geenstijl. Want we weten allemaal hoe extreem kort de lontjes van (verhoudingsgewijs) veel moslims zijn en hoe 'goed' de islamitische gemeenschap in staat is om haar meest radicale leden in toom te houden.
@blikjegrolsch | 15-05-17 | 09:08
Juist. Werd zelfs persoonlijk toen één van de mannen weerwoord gaf. Iets je "jouw rode vlekken in de nek en moest je zonodig je vriendin meenemen". Tja als er doorheen tetteren, schreeuwen en taart gooien niet meer werkt ?
Trouwens Mees en seksisme ....
NPO boycotje dan maar?
Geen stijl.
Volgens mij ben je als wetenschapper verplicht objectief onderzoek te doen. Het is duidelijk dat deze moffenmeid toch haar voorkeuren heeft. Hoe kan je dan onderzoek doen terwijl de uitkomst in een bepaalde richting jouw politieke voorkeur alleen maar ten goede komt?
Ow wacht, subsidie, dus de uitkomst van haar onderzoek heeft direct invloed op het krijgen van subsidies... Wat een gaaf land!!!!
ANP: "Geenstijl de schuld van Geenstijl!"
Mvr. Chamberlain, de ziekte in een boom kun je enkel bestrijden door dit eruit te snijden. Ontkennen leidt tot grotere problemen.
Waarom zo moeilijk doen? Het is toch gewoon zo? Beetje lange tenen hoor.
NPO is al jaren dood. Ze zijn er zelf alleen nog niet achter.
Ah ja, en we wéér een subsidie slurpertje. Nou mevrouw, ik heb zonder subsidie en op eigen kosten een zeer diepgravend en langdurig onderzoek gedaan naar de Geenstijl. Ik lees dit stijlloos blogje en haar reacties intensief sinds de tijd dat Weesie nog typte. Je kunt wel zeggen dat ik een praktijkexpert ben. Ik volg al diee jaren ook het dooorsnee NPO nieuws. En wat mij in die tijd is opgevallen is een causaal verband tussen moslims, en bloederige aanslagen op westerse landen waarbij de moslim zich exclusief richt op volstrekt onschuldige burgers, die onverhoeds vanuit een hinderlaag opblazen of doodschieten, onthoofden, in brand steken, met een vrachtwagen plat rijden, te gijzelen enz. Praktijk voorbeelden te over. Daarbij maakt men geen enkel verschil tussen man, vrouw, kleurling, kind, meisje of jongen. Voor hen zijn wij (inclusief U) allemaal gelijkwaardig waardeloos. Nu. Het causaal verband wat ik heb onderzocht is het volgende: de mensen in westerse landen vinden het doorsnee genomen geen goed idee om te sterven door 1 van boven genoemde creatieve uitingen. De moslims vinden dat juist wél een goed idee. Uit mijn onderzoek is gebleken dat dit een spanningsboog oplevert tussen beide bevolkingsgroepen. Met enige mate van empathie kunt U zich daar misschien een voorstelling bij maken. NU moet U weten dat uit mijn onderzoek ook is gebleken dat er sinds enige jaren een politieke elite is die het een perfect idee vind om zoveel mogelijk van deze westerse cultuur hatende mensen op te dringen aan de reeds afkerige bevolking. Deze bevolking heeft echter in de reguliere media geen platform om hun onvrede en afkeer te uiten. Sterker nog; de reguliere media en politek (is 1 en hetzelfde) is juist afkerig van de mensen die afkeer voor moslims voelen. En waar vraag is, is aanbod of komt aanbod. Nu is Uw onderzoek dus een kip en ei onderzoek. Want op basis van mijn uitgebreide meerjarige onderzoek inclusief zeer ruime praktijkervaring is mijn conclusie dat de Geenstijl juist bestaat omdát moslims zich permanent misdragen, op grove wijze schofferen, moorden, zich hevig verzetten tegen integratie, vrouw onvriendelijk zijn (ik licht dat niet toe, neem aan dat U dat weet) tegen homo's zijn, tegen anders gelovigen zijn, in de basis wijzen zij iedere fundamentele verworven vrijheid af die het westen juist koestert. Ik meen dat dáár de kern van het probleem ligt en niet bij het uiten van onvrede op een weblog. Misschien dat U dat eens kunt onderzoeken op basis van een meerjarige subsidie?
Als je geschoren wordt en je wilt dat niet (want mooie lange manen wapperend in een koel aanvoelend westerbriesje), dan zeg je: 'Hey, doesniet!'
Dat is niet verboden.
Dus, als je tegen je wil geschoren wordt door een sneue groep mediamensen, dan hoef je wat mij betreft niet stil te zitten. Doet trouwens niemand meer tegenwoordig. En bijkomend is dit niet meer een scheerbeurt te noemen, maar een scalp-roof. Doden en trofee op de deugmuur.
Degene die het licht weet uit te doen krijgt eeuwige roem en subsidie, of het orgelspel nou vals is of niet, lekker vol erop.
ppers is dat ze hun eigen dEUgbeelden als waarheid postuleren.
Zij vormen onomstotelijke uitgangspunten voor een zogenaamd wetenschappelijk onderzoek waar de eigen meningen als conclusie weer op gebouwd worden.
Buitengewoon vermoeiend om met dit soort mensen te praten. Enige principiële twijfel of nieuwsgierigheid naar hoe zaken nu echt zitten, is ze vreemd.
Ik vind het ook wat vreemd dat wij reaguurders het onderwerp van onderzoek zijn. Dat er niet een of ander wetenschappelijk licht eens gaat kijken waar de oorsprong ligt van de kritische uitlatingen.
Ik bedoel, vind de pseudo wetenschappelijke deugmens het maar allemaal prima als je na de verlichting, in tijden waar technologische vernieuwing zich razendsnel opvolgen en economisch en geopolitiek de problemen zich opstapelen... dat door massamigratie de vrijheden en culturele verworvenheden die wij hier gewend zijn sterk onder druk komen te staan?
IntegereVoorzitter | 15-05-17 | 09:34
Dat is toch niet zo moeilijk: het linksmenschenmantra is immers:
Do as I say, don't do as I do.
@Tel Aziaat, geschoren door wat, een bloedhoestende ouwelullenclub?
Dr. Van der Valk publiceert bijvoorbeeld in het Islamophobia Studies Journal.
crg.berkeley.edu/sites/default/files/I....
Waar een dergelijk blad, niet geheel tegen de verwachting in, geheel aan voorbij gaat is dat islamofobie een grotendeels intrinsiek fenomeen is d.w.z. bestaat uit moslimgroeperingen die elkaar diep haten en actief bestrijden.
Dat feit maakt beweringen dat Islamofobie the shadow of Western civilization" is (pagina 20 in bovengenoemd journal), absurd.
Ik wacht nog steeds op het eerste voorbeeld van een islamitisch land dat het toonbeeld is van een duurzame democratie.
Nou niet meteen huilie huilie gaan doen als iemand iets onaardigs over jullie zegt, je zou bijna denken dat jullie je aangesproken voelen. Als je kritiek hebt op anderen moet je het ook kunnen incasseren. Anders ben je niet beter dan een Fin die alles de schuld aan Rassiesme geeft.
Islamofobie...
De waarde van dat woord is nog harder gezakt dan het aantal zetels van de PvdA...
Goed, demoniseren en vooroordelen en hele groepen als een geheel afrekenen mag niet en viesbah en Nie Wieder en zo en dan ben je een Slecht Mens. Iets met treintjes en het oosten. Tot zo ver snap ik het riedeltje op zich nog wel.
Maar waarom telt dat riedeltje dan niet meer als het om GeenStijl en de reaguurders van GeenStijl gaat? Waarom is het dan wel bon ton om zonder enige kennis of ervaring de hele boel als een grote duivelse bende weg te zetten? Waarom is het dan ineens helemaal okiedokie om een hele groep als minderwaardig te portretteren?
NPO doet lekker weer een gevalletje meten met twee maten dus. Wanneer mag de stekker eruit daar?
Dat joop.nl na dit soort dingen nog bestaat is gewoon het bewijs dat nederland al joop-regressief-fascistisch (nee, niet links: die zijn van sociaal, groen en vooruitgang) is.
Boeken en publicaties van der valk
Islamofobie en discriminatie
Extreemrechts in Amsterdam
In en uit extreemrechts
Harde Werkers, migranten van het eerste uur langs Rijn- en Lek 1945-1985
Difference, Deviance, Threat?
Van Migratie naar Burgerschap
-
Gelukkig is mevrouw totaal niet gekleurd. En als je hier iets van zegt dan ontken je de wetenschap. Dat is eng, dat steeds meer mensen niet willen luisteren naar de professionals. Of is het vooral eng dat wetenschap steeds meer politiek gekleurd wordt, daarmee geen echte wetenschap meer is en we daardoor niet meer op de wetenschap kunnen vertrouwen?
Mohammed said, "I was shown the Hell-fire and that the majority of its dwellers are women."
This hadith can be found in:-
SaHeeH Bukhari: 29, 304, 1052, 1462, 3241, 5197, 5198, 6449, 6546 (FatH Al-Bari's numbering system)
Dr. Ineke van der Valk heeft het, zo blijkt uit wat er op haar website te lezen staat, tot haar levensvervulling gemaakt om te berichten over "islamofobie". Is haar goed recht, we leven in een vrij land, ze gaat haar gang maar. Kennelijk heeft ze over een langere periode de plempsels op GeenStijl bestudeerd, met het oogmerk vast te stellen hoe het aldaar met die "islamofobie" gesteld is. NMaar wat ik lees op de site van Radio 1 heeft zij er zélf niet veel schokkends aangetroffen dat de vooringenomenheden van velen tot keiharde feiten zou kunnen omkatten. Integendeel.
www.nporadio1.nl/homepage/4195-moslimd...
"De beeldvorming over moslims/islam is op beide weblogs vrijwel over de hele linie negatief." zo leidt Radio 1 veelbelovend is, maar wat volgt is magettjes.
Zo is er een hele categorie van woorden als zandbakken, woestijnen, middeleeuwen enzovoorts om te benadrukken dat moslims onderontwikkeld en achterlijk zijn. Dat is de negatieve ander presentatie tegenover de positieve zelfpresentatie. Daarmee wil men eigenlijk zeggen: 'wij zijn wél ontwikkeld en wij weten hoe het zit en wij zijn van deze tijd.' Op zich niet beledigend, maar in context brengen ze over dat moslims achterlijk zijn, aldus Ineke van der Valk."
Mijn hemel, op zich niet beledigend maar als je er de hele Gutmensch-context met de haren bij sleept best wel wijzend in de richting van echt wel een beetje een negatief beeld.
Ik zou graag het hele relaas van Ineke Islamofobia lezen, want ik heb het donkerbruine vermoeden dat Radio 1 er alle moeite voor heeft gedaan om de boel wederom op te kloppen, in de hoop dat de haatbal weer gaat rollen en in zijn loop de haat van velen weer weet op te pikken.
Als Ineke de haathutten langs zou zijn gegaan en zou hebben opgetekend wat daar gezegd wordt over onze westerse wereld, je weet wel die wereld die die haathutten zonder slag of stoot heeft toegestaan, dan zou ze er niets anders dan een 'negatieve ander presentatie' hebben gevonden. Wij, de kafir, zullen allemaal branden in de hel, hoe positief ons zelfbeeld ook is.
Nou maar afwachten hoe de andere media dit geval van framing gaan oppikken. Of Inelek vanavona al bij Jeroen aan mag schuiven bijvoorbeeld, naast een Imam met een zielig verhaal.
Ach en dab heb je GeenStijl die zich helemaal nooit schuldig maken aan Poetin-propeganda en de reaguurders die overal in trappen. Om er maar 1 te noemen: "De SGP is een best prima partij!" (proest).
Grow up! en niet zo janken GS. Gewoon stilzitten als je wordt geschoren. En nu verder om eens te laten zien wat een gevaar en wat voorn kutland die Russen eigenlijk vormen.
Maakt het uit, NPO is voor en door. Laat ze lekker ze zijn al lang irrelevant
Variatie op het thema:"Poetin heeft het gedaan".
-weggejorist-
Waarom moet ik al die baggerbende kijken op de NPO. Kunnen we van NPO 1 geen livestream maken. Om 20:00h begint ie gewoon weer opnieuw..
De achterlijkheid van de Islam is de schuld van?
Islamofobie is geen fobie, de zorgen om mensen die deze ziekelijke doodscult aanhangen is gewoon gerechtvaardigd. Niet elke moslim is een bomb-belt-dragende-terrorist maar de meeste bomb-beltodragende-terroristen zijn wel moslim.
De verheerlijking van sterven voor je fantasievriendje is gewoon een ziekelijk denkbeeld en een ieder die dat niet veroordeeld bij voorbaat een vijand van de mensheid.
Het mag best eens omgedraaid worden. Misschien kan de mevrouw in kwestie eens uitleggen dat islam een aantoonbare verrijking is voor het Westen en waar dat uit blijkt. Als mevrouw dan toch aan de gang is, wellicht kan zij ook uitleggen waarom integratie van moslims aan het slagen is en waar dat uit blijkt. Als ze me ook nog aan het verstand gepeuterd krijgt dat de vernietiging van de autochtone culturen van Europa gerechtvaardigd is omdat het eindresultaat aantoonbaar beter is, dan ben ik om.
"OK,Ineke van der Valk,een zo vurig gewenst GS-topic helemaal en alleen over jou is een feit;hèhè,nou tevreden?
En nou oprotten,wereldvreemde leip."
Trouwens... die Heleen Mees, is ze dik of zwanger?
Schuld van geenstijl dat er betonblokken op wegen in Rotterdam gelegd worden nu en tassen verboden zijn bij de huldiging.
En mijn grootste woede gaat naar de overheid zij hebben ons verkocht voor olie en geld.De islam is ons gewoon door de strot geduwd is het dan daar dat wij tegen sputteren?
Jahaa kutmedia, we weten het nou wel. GeenStijl is besmet, een persoon met een extra-overdraaglijke aids-difterie-schurft-bloedpoep-tyfus-zwarte pest-aandoening.
Geen 'weldenkend' mens moet nog te maken willen hebben met GS, kuch demoniseren kuch, en elke dag of week komt er een nieuw sociaal begaan programma even spuien om GS het cachet te geven van een pak-em-beet pedoclub martijn.
@Ars Vivendi | 15-05-17 | 09:06
Oh, ik dacht dat het altijd Geert zijn schuld was. Ik loop schijnbaar al weer achter.
In dat geval geef ik de schuld aan subsidie slurpende linkse blanke deugmensen die een fop studie socio nog wattes hebben gestudeerd aan de UvA of zoiets. Deze mensen kosten ook wat maar dan heb je er gegarandeerd geen zak aan, erger nog je hebt er een heleboel last van en het maakt dingen erger tot aan een WO III aan toe. En daarna roepen deze nsb'ers dat ze in het verzet zaten
Dan had GS beter ook de kaartjesverkoop kunnen regelen!
Als de islam een echte ideologie van de vrede was hadden niet zoveel mensen op de vlucht geweest all over the world om deze onderwerpers te ontvluchten.
@oranjerood: Ik zou maar niet zo hard lachen, mevrouw is een soepsidieslurper.
Rutte heeft eindelijk gevonden wie er schuld is aan de aanslag op de MH17.....
Kaas de Vies | 15-05-17 | 09:13
Goed idee met die NPO lui, dan wel hoe hoger de functie hoe hoger het gebouw. Ik suggereer alvast de Gerbrandytoren voor de directie, lijkt me ironisch erg passend. Wel van het hoogste puntje.....
-weggejorist-
Tijd dat het opgedoekt word ik wil dat mijn premies naar geen stijl gaan
oranjerood | 15-05-17 | 09:13
Dat soort mensen maken het land kapot.
Met die aftandse leesbril van d'r.
Ook mooi is dat:
"Uit de analyse van Ineke van der Valk blijkt dat moslims en islam vaak geframed worden als een politieke of culturele dreiging."
Kan de UvA worden gesloten?
Universiteiten zijn er voor wetenschappelijk onderzoek.
Die files vandaag: GS bedankt!
@maar toch | 15-05-17 | 09:14
NPO en NSB scheelt twee letters.
Stelletje geenstijlofoben.
@tata1981 | 15-05-17 | 09:17
Volgens de linkse Gutmensch is 9mm lood het medicijn daartegen.
Maar zou u haar doen? www.inekevandervalk.com/wp-content/upl...
Het wordt tijd voor een nieuw land. Waar het niet de hele godganse dag gaat over mensen die zich beledigd voelen. Godverdomme wat vermoeiend al dat sub volk dat niks kan behalve janken en terrorisen.
"Hoi Juf Fatima
Ik hou mijn spreekbeurt over het Cultureel Marxisme.
Cultureel Marxisme haat alle blanke geschiedenis, behalve zwarte piet, die haten ze ook maar omdat die zwart is.
Daarnaast is het Jodendom volgens het Cultureel Marxisme Zionisme en dient daarom bestreden te worden. Daarom zijn ze ook vriendjes met de Extremistische Islam, want ze gebruiken dezelfde politieke ideologie van het fascimse en haten het 'Zionisme' ook zo. Ook drammen ze en schuwen ze geweld niet.
Dit was mijn spreekbeurt."
Potjandosie, weer een 3!
Duh. Ik zou eerder verbaasd zijn als ze de files op de Afsluitdijk aan de Geenstijl weten te linken.
-weggejorist-
Heeft de NPO de dood van Theo van Gogh en Pim Fortuyn al opgeëist?
-weggejorist-
WannaCry-Hack Schuld van GS..
@oranjerood | 15-05-17 | 09:13
Je moet het maar durven: erop voorstaan dat je een boekje hebt "met een voorwoord door Prof. Dr. E. Hirsch Ballin". Dat is al een hele tijd geen reclame meer.
Het moet niet gekker worden NPO.
Ik mis nog een artikel, Pritt.. "GeenStijl verdient $26.000 in Bitcoin door uitdelen USB sticks aan onschuldige Windows gebruikers".
"Hoewel moderatoren grote aantallen uitingen hebben verwijderd, is beledigende, discriminerende en choquerende content nog steeds in overvloed aanwezig."
.
Joris komt er ook altijd goed vanaf he.!
.
Overigens kan bovenstaande quote net zo hard gelden voor de Joop, in mijn optiek.
Humorloze zakken zijn het.
Niets nieuws onder de zon dus. Dan ga ik m'n varkenskop maar even uitlaten.
IS en GS: scheelt maar 1 letter.
Ik scrollen, langs al die plaatjes. Had de redactie nou niet even dat plaatje van Herr Schulz óók van "later meer" kunnen voorzien?
Hahahahaha www.inekevandervalk.com/
Sterph NPO Sterph!
*croissantje weer neerlegt
zijn jullie toevallig ook verantwoordelijk voor 9/11? in welk geval restecp.
Man, man, man. Wanneer zijn we nou eindelijk eens van al dat door de plee gegooide geld heen en kan de NPO plaats maken voor een vergelijkbare zender waar de belastingbetaler in ieder geval niet voor hoeft te dokken?
De islam is gewoon kudt van zichzelf; je hebt echt geen kabouterblogje nodig om dat te laten groeien.
Overigens... Heeft GeenStijl die invloed dus ook in het buitenland? Want daar krijgen ze ook steeds meer hekel aan de religie van de vrede.
Is het politiek incorrect als wij alle NPO-ers nu van het hoogste gebouw gaan gooien?
Oh sorry wist ik niet.
Dit gebeurt dus wel met homo's in Rakka, want Islam.
-weggejorist-
Verkoop NPO lekker aan het bedrijfsleven en vergeet het concept 'publieke' omroep. Wel zo eerlijk.
Zou de term islamofobie kunnen worden vervangen door islamaversie? Dekt de lading een stuk beter.
Islamofobie bestaat niet.
Islamorealisme bestaat, en dat is deels de schuld van geenstijl, maar vooral de schuld van de extremistische islam dat nogal een grote impact heeft op de Islam in zijn geheel, het Midden Oosten en nu ook Europa.
Maar kijk gerust de andere kant op, wegkijkofiel!
Zolang het niet rechtstreeks dodelijk of levensgevaarlijk wordt blijft wegkijken de gemakkelijkste en goedkoopste optie. Logisch toch?
En in het andere geval is het simpelweg gewoon te laat.
Wat een tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende aantijging!
Is dit nieuws. Dit verkondigd npo1 toch al jaren. Ik hoor die zure lara rense al kreunen.
"Als het over moslims gaat, gaat het heel vaak over vrouwen. Dan worden ze ook aangesproken in termen van hoeren, dat is opvallend seksistisch taalgebruik.'
Ik begrijp het niet. Ik zeg nooit iets over hoer of seksistisch over moslima's alhier op internet.
Nee, hoor, ik ga meestal juist met een paar mede-reaguurders de straat op om multi-culti te integreren.
Dan zoek ik een hangplek op en roep ik "hoerrrr" tegen passerende boerkaatjes en hoofddoekjes omdat ik geleerd heb dat dit in arabische streken een gebruikelijke manier is om een goed gesprek te beginnen.
Huizenbubbel? Ook Geenstijl. Ik hoor geruchten....
Kritisch en realistisch wordt door sommige nogal graag vertaald als racistisch, xenofobisch, islam fobisch, discriminerend, homofoob, seksistisch, asociaal en nog wat van zulke termen.
Opnieuw worden oorzaak en gevolg omgedraaid. Diepe, diepe zucht....
Haha, één van deze topics zal wel geen nepnieuws zijn. Ik gok deze: `Door GeenStijl gegijzeld katje bevrijd door politie'
Islamofobie is vooral niet de schuld van haatzaaiende imams en aanslag plegende aanhangers, maar van diegene die het genoemd.
Is het niet de schuld van criminele, vrouwonvriendelijke, sissende, schietende,..........
Tja, meer moslims = meer weerstand. En weerstand is geen fobie btw.
Gisteren nog iemand: "GeenStijl is een héél nare website". Ik vroeg, kom je er wel eens dan? Nee, dat niet. Facepalm.
In een wereld zonder GeenStijl waren islamitische terreurorganisaties als Hoko Haram, Al Nusra, ISIS, Al Qaida, de Taliban en vele andere niet nodig.
Of andersom dat kan ook maar twee vechten, twee schuld.
En dit was dan nog Radio 1 van 1900 tot 2000 uur. Om 2000 uur ging het gewoon een uur verder met Geenstijl bashen (dit keer over seksisme).
Nou! Ik zei het de hele tijd toch al!
En dat alles betaald door u, de Boze Witte Man (tm)
Geen nieuwe afleveringen van Dumpertreedten. Ook de schuld van GeenStijl.
De gehele MSM, binnen- en buitenland is een open, globalistische, deugende en incestueuze inrichting.
Van en voor nuttige idioten.
Fuck Radio 1.
Dit is geen 'nieuws'.
GS is al jaren overal de schuld van.
Wat een stel hersenlozen....
REAGEER OOK