Eh... Deze tweet was ons ff ontgaan in al het zondagse BBQ- & Buitengeweld. Maar de heer Wilders communiceert nu ook al dikke schietgeweren op zijn officiële communicatiekanaal Twitter. Nu zijn we in Nederland wel gewend aan politiek-militaristische campagne-uitingen. "Strijd" bij de PvdA, "Kom in Verzet" (PVV) en/of "Doorknokken" (VVD, SP en PvdA). Maar dat is alles woorden, en verder prima enzo, want metaforen. Maar nu gaan we dus alweer een grens over. Moeten we ons zorgen maken, of is het
echt oorlog? Want zo ja, dan zijn we ff doomsday preppen.
Reaguursels
Inloggen@De Koreaanse Slet 1%? Je spoort niet.
-weggejorist-
Heb ik het nou goed gehoord wordt door religieuze terroristen Moby Dick van Herman Melville veel gelezen volgens Beatrice de Graaf bij DWDD? Wanneer demonen en/of duivels van Dostojevski waar is, graven de extremisten hun eigen graf.
Misschien is 'the-winslow-plan-for-defeating-islam-forever' in deze asymmetrische oorlog het overdenken waard...
Laat de strijd in Nederland maar beginnen! Tweederangs burger worden in dit mooie land lijkt me geweldig! Sharia4Nl
De geschiedenis heeft ons geleerd dat geweld inderdaad alleen door geweld kan worden bestreden. Voor onze vrijheid heeft heel veel bloed gevloeid. Het vrije westen leeft in een Utopia waar problemen door dialoog en politiek zijn op te lossen. De samenleving is zo pacifistisch en feminien geworden, dat ik durf te stellen dat we reeds het punt hebben bereikt dat het onmogelijk is om een sterk leger op te bouwen. Al zouden onze leiders dat willen.
Ewedme | 10-04-17 | 12:53
Welnee, joh, das een foto van de ETA.
Waar was meneer Wilders eigenlijk in de weken voorafgaand aan 15 maart j.l.?
Kans gehad, kans verkeken, Geert.
EefjeWentelteefje | 10-04-17 | 11:02
Wat dacht je van ondergedoken omdat zijn eigen beveiliging vol verraders zat.
Allah U Akhbar' is het nieuwe 'Heil Hitler,(...)
@ afdankert | 10-04-17 | 13:54
+1
De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 15:16
Ongecontroleerde asielzoekers blijken dus tijdbommen.
In ieder geval is bewezen dat de meerderheid van de islamisten niet verplicht en gecontroleerd assimileren maar vrij en blij zijn gastland cultiveert onder goedkeurend geknik van de goedgelovige goedmens.
De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 11:41
Waarom hoor ik die goedwillende 99% dan nooit, hè ??
In 1933 waren ook niet alle Duitsers nazi maar een kleine minderheid heeft de wereld toen wel in diepe ellende weten te storten. Blijkbaar zijn de lessen van de 2e Wereldoorlog voor sommigen erg moeilijk te extrapoleren naar het heden vooral als de situatie niet exact hetzelfde is.
Waarom heeft die middelste kerel een langere stropdas ?
Maar je kan hier als overheid weinig aan doen.
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 13:11
Nee dat is te makkelijk. Zou werk gemaakt kunnen worden van die hele asielprocedure, van aankomst tot uitzetting. Op Europees niveau. Zou meer werk gemaakt moeten worden van integratie. Misschien juist door minder beleid, zodat je de noodzaak vergroot. Er zou eens een echt debat moeten komen, nationaal en Europees, over wat we als land en als Unie nu eigenlijk willen. Er zou meer werk gemaakt kunnen worden van screening, opsporing en vervolging van religieuze intolerantie. Men zou eens kunnen ophouden met dat door policor ingegeven omgekeerde racisme, dat groepen allochtonen gevangen houdt in hun eigen parallelle samenlevingen. Het zijn geen nobele wilden, het zijn mensen.
Er zou zo veel kunnen, maar dat klinkt niet zo sexy als 'De koran verbieden!1!' Je kunt er ook al geen deugpunten mee scoren, omdat er altijd schrijnende gevallen zullen blijven. Het stemt dan ook weinig hoopvol dat juist deze flanken (GL/PVV) dé winnaars zijn deze verkiezingen. Weer 4 jaar door de plee.
atheïstisch stemvee | 10-04-17 | 13:34
Je kan doen wat je wil doen. Feit blijft dat asielzoeker het minste van onze problemen zijn. Onze problemen zitten vooral met 'gehervormde' moslims die hier geboren zijn en die eikel in Noorwegen zat er ook al tien jaar.
Hmmm, verkeerde item ...
-weggejorist-
Peter Emile | 10-04-17 | 14:06
Precies. bepaalde religieuzen sluiten zichzelf uit in de samenleving door het strict volgens van hun geloof.
Dat ze niet als nederlanders worden gezien komt door hun eigen houding.
Zij proberen de blanken de schuld te geven ,van hun eigen gebrek aan participatie.Ze leven namelijk volgens de wetten van allah,en niet die van een democratie.
En dan zijn er vervolgens ook nog mensen in nederland ,die deze zieligheidstactiek/aantijgingen nog serieus nemen ook.
Wij nederlanders zijn opgevoed met het idee dat je zelf de verantwoordelijkheid hebt ,om iets te bereiken in het leven.
Wij gaan ook niet een groep religieuzen de schuld geven ,als we zelf falen op school of in de samenleving.
@keestelpro | 10-04-17 | 13:15
"'Rabiate islamofoben' zullen nooit de wapens opnemen tegen moslimterroristen omdat deze vijand onzichtbaar is."
'Onzichtbaar'?
Maak eens een wandeling in Amsterdam-Osdorp, Amsterdam-Slotervaart of Amsterdam-Nieuw-Sloten; daar zie je ze lopen. Niet eens met tientallen, maar met honderden: kerels met baarden in soepjurken. Kerels die niet alleen door hun houding en mentaliteit, maar ook door die kleding, zichzelf bewust afsluiten voor deze samenleving; denk maar niet dat als je er bij loopt als een figurant uit de Passiespelen, je ooit ergens een fatsoenlijke baan krijgt, behalve wellicht als schoonmaker in een moskee. Afgezien van de vraag natuurlijk, of die types ooit een fatsoenlijke baan zouden wíllen.
Ga eens kijken in de Schilderswijk in Den Haag, Katendrecht of Oud-Charlois in Rotterdam. Ook daar waan je je eerder in een conservatieve wijk in Teheran of Bagdad, dan in een Hollandse stad; soepjurken, niqaabs, baarden. Je ziet ze daar lopen, rondhangen, boodschappen doen, moskeeën bevolken. Dát zijn de kringen die de broeinesten vormen van subversief en vijandelijk gedrag.
De vijand is wel zó zichtbaar, dat de openlijkheid en de uitdagende brutaliteit van dat collectieve verzet tegen westerse waarden, ronduit stuitend is.
Voor iedereen die het weer over betere integratie van migranten etc wil hebben:
moslims integreren niet.
Dat weten veel mensen al 30 jaar.
Einde citaat.
'Binnenkort in dit theater' riepen de wakkeren 5 jaar geleden al, nu zijn aanslagen een bijna wekelijks tafereel.. Blijkbaar maakt dit gegeven voor de politiek en de bestuurders van NL en EU (lekker) niets uit, de grenzen blijven open, de subsidies en wetgeving onveranderd. (De kiezers trouwens ook..) we kunnen voorspellen waar dit (nog niet) eindigd; 'elke dag een aanslag' en nog zal men hier gewoon door gaan met ademen en belasting afdragen. Belasting die over een aantal jaren dan Zakat genoemd zal worden en u de onvrijwillige keuze voor 5x dagelijks op de knieën met de reet omhoog zal krijgen. 'Allah U Akhbar' is het nieuwe 'Heil Hitler, inclusief sympolen & vlaggen. Elk volk krijgt de regering die het verdient. Verdeel & heers is een eeuwen oude tactiek die we blijkbaar niet (willen) herkennen indien op ons zelf van toepassing. Het alsmaar blijven oppompen en huisvesten van agressieve en het westen verachtende groep mensen van een diametraal tegenovergestelde cultuur toont waar men naar deze maatschappij naar toe wil brengen.
De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 11:41
1% van 1,2 miljard moslims = 1,2 miljoen idioten met een overdadige lust voor geweld. Anders dan de zittende kabinetten sluit Wilders daar de ogen niet voor. En hij heeft daar inderdaad niet de sluitende oplossing voor. Heeft niemand. Wel wil hij de controles bij de grenzen en alles wat asiel aanvraagt vele malen scherper zien. Dat is al heel wat meer dan de zittende kabinetten hebben gedaan. Die hebben gewoon deur open gezet en niet gekeken naar wie er binnen kwam.
Vertel eens, iemand die onaangekondigd bij jouw op bezoek komt, vindt die een open deur en kan hij vervolgens gewoon binnen lopen en doen wat hem goeddunkt? Of moet hij bij jou aanbellen en laat je hem pas binnen op het moment dat hij zich heeft voorgesteld en jij hem hebt gecontroleerd?
Maar je kan hier als overheid weinig aan doen.
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 13:11
Nee dat is te makkelijk. Zou werk gemaakt kunnen worden van die hele asielprocedure, van aankomst tot uitzetting. Op Europees niveau. Zou meer werk gemaakt moeten worden van integratie. Misschien juist door minder beleid, zodat je de noodzaak vergroot. Er zou eens een echt debat moeten komen, nationaal en Europees, over wat we als land en als Unie nu eigenlijk willen. Er zou meer werk gemaakt kunnen worden van screening, opsporing en vervolging van religieuze intolerantie. Men zou eens kunnen ophouden met dat door policor ingegeven omgekeerde racisme, dat groepen allochtonen gevangen houdt in hun eigen parallelle samenlevingen. Het zijn geen nobele wilden, het zijn mensen.
Er zou zo veel kunnen, maar dat klinkt niet zo sexy als 'De koran verbieden!1!' Je kunt er ook al geen deugpunten mee scoren, omdat er altijd schrijnende gevallen zullen blijven. Het stemt dan ook weinig hoopvol dat juist deze flanken (GL/PVV) dé winnaars zijn deze verkiezingen. Weer 4 jaar door de plee.
Kijk nou es ff goed, Pritt.
Op die afbeelding zijn de silhouetten zichtbaar van islamitische extremisten met hun kenmerkende attributen: pré-middeleeuwse hoofddeksels en hedendaagse Kalasjnikovs, gekocht van westerse subsidiegelden.
En eronder een rijtje westerse wegkijkerds van het soort dat je op de Amsterdamse Zuidas of in de Haagse policor kaasstolp tegenkomt.
Wat is daar nou zo alarmerend aan? Kwa foto betreft dan, hè?
Westerse corporate-types die een probleem niet willen zien.
Kortom: Wilders dóet hier niet aan wapengekletter, hij laat slechts zien van wie het wapengekletter vandaan komt; van pré-middeleeuwers op stoffige Midden-Oosterse heuveltjes. Heuveltjes, die ze overigens aan het inwisselen zijn voor Europese binnensteden.
En ja, ik vrees dat we, eerder vroeger dan later, gedwongen zullen zijn ónze wapens niet alleen te laten kletteren, maar ook te laten spreken. Dan is het geen kwestie meer van dúrven, maar van móeten.
We zijn in oorlog. Permanent. En wel sinds 11 september 2001. Degenen die dat na 16 jaar nog steeds niet in de gaten hebben, hebben kamelenstront in hun ogen en oren.
En ik voorspel dat wij collectief ongenadig veel spijt gaan krijgen van het feit dat we al veertig jaar lang onze politie en ons leger hebben kapotbezuinigd, en onze eigen, persoonlijke weerbaarheid ten offer hebben gebracht aan de feminisering, de rubbertegelisering en de lieveheersbeestjesisering van onze samenleving.
Zag je trouwens gisteren weer op het tv-nieuws die stapels teddybeertjes? In Stockholm? Daar gaan we het dus niet mee redden. We zijn hier in het westen collectief afgedaald naar het gruwelijke misverstand dat je een rauwe, primitieve en archaïsche vijand kunt verslaan door hem te bekogelen met bloemen en teddybeertjes.
Die 'zachte waarden' van Femke Halalsema, waardoor we ons binnenkort weer vier jaar via de GroenLinks-deelname aan de regering in slaap laten sussen, gaan ons duur te staan komen.
keestelpro | 10-04-17 | 13:15
Vergis je niet. Zo ongeveer 1% van alle moslims is bereidt om islam te verdedigen als het aangevallen wordt. Dat zijn best veel mensen. Laat ze lekker hun ding doen binnen onze rechtsstaat. Ik heb geen moeite met kerkgangers zo ook niet met andere sukkels. Belangrijker is hoe voorkom je aanslagen, en meer radicalisering. Dit zijn betere vragen dan 'kill all the muslims'. Nutteloos. Zo win je de oorlog niet.
keestelpro | 10-04-17 | 13:15
We zijn zeker in een oorlog met moslim extremisten maar hoe dit op te lossen is een lastig vraagstuk. Wilders helpt voor geen cent. Hij is eerder een arm van de werving voor de volgende mongool die zich genoodzaakt voelt om een aanslag te plegen. Aan zo'n man heb je niets. Helemaal niets.
@vinzepinz | 10-04-17 | 11:05
DNCORNHOLIO is de cheatcode.
Eppo | 10-04-17 | 12:51
Die aanslagen zijn er genoeg geweest de laatste 4 jaren..
Nee geloof mij ,ze blijven gewoon op d66 gl cda en vvd stemmen.
Een verhaaltje over hoe goed het gaat met nederland ,en al die schapen zijn alles vergeten.
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 12:06
Vinden?
We zijn in oorlog met moslimterroristen.
Dat is geen mening dat is een feit.
Deze oorlog wordt gevoerd tussen de moslimterroristen en de anti-terreur-eenheid.
En dat is goed.
'Rabiate islamofoben' zullen nooit de wapens opnemen tegen moslimterroristen omdat deze vijand onzichtbaar is.
Albert5000 | 10-04-17 | 11:58
Multicultureel hoeft niet perse fout te zijn, we hebben geen problemen met Chinezen, Indo's die in ons land zijn. Het probleem zit in het feit dat we een groep binnengelaten hebben die eerst gast waren, en nu een takeover proberen. Dat is een blunder, alsof we een pak koekjes zijn die allemaal hetzelde smaken, dit gaat niet werken net zo min als een groot Europa onder Jean Claude van Juncker.
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 12:09
Dat is wel een heel klinische observatie. Kijkend naar de recente geschiedenis zou de conclusie zijn dat er veel mensen 'ziek in hun hoofd' zijn geweest. Als het losgaat dan gaat het los. Je doet mee, gaat dood of je vlucht. Geloof niet dat je daar als individu veel invloed op kunt uitoefenen.
Buiten dat; wie is onschuldig? Jij? Ik? Hoewel onbewapend ben ik een legitiem doelwit omdat ik belasting betaal. Ik ben in andere ogen net zo (on)schuldig als een jongen die opgroeit in Raqqa en jarenlang wordt volgepompt met haat. Wij gaan nooit nader tot elkaar kunnen komen. *koffie*
atheïstisch stemvee | 10-04-17 | 12:28
Niet veel. Eigenlijk relatief weinig. Het probleem is dat als ze los gaan er veel doden vallen. Helaas leert de tijd dat dit veelal moslims zijn. Ik vind alle vormen van extremisme teveel. Maar je kan hier als overheid weinig aan doen. We moeten er dus maar mee leven. Het gaat ook wel weer voorbij. Uiteindelijk zijn wij, de niet gestoorde extremisten met meer, pleonasme ik weet maar zij blijven onderdeel van het leven. Of het nu een islamistische moordenaar is of iemand doe over tien jaar tijd honderden mensen vermoord. Het is niet anders. Je doet er niets tegen.
Niet heel belangrijk, tenslotte zal de PVV niet gaan regeren. Een groot gedeelte was en is helemaal content met het ingezette beleid en wil ook de komende jaren hiermee verder. Dus verder met massa-immigratie, islamisering en machtsoverdracht aan Brussel. Veel succes en sterkte de komende jaren NL/EU! Je zal maar kinderen hebben en bewust op een partij als VVD,D'66 of Groenlinks stemmen...
Hoe kan het oorlog zijn, de truckers voor vrede laten zich toch inspireren door de religie van vrede, net zolang tot hier ook de sharia wordt uitgeroepen. En dan gaan we vredig door, zoals Hans Jansen zei capitulatie is ook een optie, maar die was van de foute partij niet.
Zwaar weekend gehad, GS-redactie?
Als je goed kijkt zie je dat de bovenste rij bestaat uit kansenparels/polderjihadi en de onderste rij uit horen-zien-en-zwijgen-aapjes uit de Nederlandse politiek.
Geert is niet het probleem maar ook niet de oplossing, hij komt niet verder dan het probleem te benoemen en met zogenaamde oplossingen komen waarvan hij weet dat die niet mogelijk zijn.
Ik zou hem ook geen winnaar willen noemen, zeker hij heeft meer zetels gehaald dan in 2012 maar zeker niet de nederlaag van 2012 goedgemaakt.
Als de aanslagen blijven komen en het gros van de politiek blijft wegkijken is de PVV samen met FvD de volgende rit de grootste.
Daar hoef je geen Einstein voor te zijn om dat aan te zien komen.
@Pherocks | 10-04-17 | 12:32,
Maar waar was de rest van de PVV dan? O ja, die worden door hun eigen chef zodanig gewantrouwd dat zelfs lidmaatschap hun niet gegund wordt, laat staan dat ze zelfstandig campagne mogen voeren.
-weggejorist-
Wilders is rasopportunist en -demagoog.
Als het erop aankomt - in de verkiezingscampagne - komt Geert niet verder dan handjes schudden in Volendam en Spikecity. Tokkies in West-Brabant en Zuid-Limburg blijven hem nog wel steunen. Anderen kiezen nu voor het FvD van Thierry Baudet.
-weggejorist-
Het kan toch niet liggen aan het feit dat Wilders zo'n intensieve campagne achter de rug heeft. In ieder geval is dit soort retoriek opvallend van iemand die steeds roept dat elk protest zonder geweld moet zijn. Of sorteert hij vast voor op de te verwachten concurrentie van het Baudet/Hiddema?
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 12:09
Dat is wel een heel klinische observatie. Kijkend naar de recente geschiedenis zou de conclusie zijn dat er veel mensen 'ziek in hun hoofd' zijn geweest. Als het losgaat dan gaat het los. Je doet mee, gaat dood of je vlucht. Geloof niet dat je daar als individu veel invloed op kunt uitoefenen.
Buiten dat; wie is onschuldig? Jij? Ik? Hoewel onbewapend ben ik een legitiem doelwit omdat ik belasting betaal. Ik ben in andere ogen net zo (on)schuldig als een jongen die opgroeit in Raqqa en jarenlang wordt volgepompt met haat. Wij gaan nooit nader tot elkaar kunnen komen. *koffie*
Ja, we zijn in oorlog met islamitische terreur. En nu? Allemaal een M16 om de nek? Denk dat de grootste Geert fan het toch wel eens moet zijn dat dit geen gewone oorlog is waar dat veel nut heeft.
Denk dat je toch wel wat beters en vooral slimmers moet verzinnen. En dat beters/slimmers is niet altijd even zichtbaar.
Horen zien zwijgen.
De opmaat voor tragedie.
Is het nou zo moeilijk?
Beetje goedkope frame dit. Of je bent te dom om z'n bedoeling te begrijpen (en dan ben je echt heel dom), of je wilt het niet begrijpen.
kom hoe heet ie | 10-04-17 | 12:04
Sowieso walgelijk om zo'n arm kindje voor je agenda te misbruiken. Maar ik hoor je dan weer niet over al die moslims die ongeveer 95% uitmaken van de slachtoffers van terreur. Ook gisteren in Egypte werden twee moslima's opgeblazen als eerste en een moslim politieagent in Alexandrië.
vinzepinz | 10-04-17 | 12:01
Dit heeft weinig met oorlog te maken. Gewoon met intens zieke mensen die op welk front dan ook willen moorden. Elke veteraan kan je vertellen dat er niets moois aan oorlog is. We moeten leven met het feit dat er mensen zijn die willen moorden als ze kwaad zijn. Vanuit welk ideologisch of religieus standpunt ze dit willen doen is irrelevant. Je bent gewoon ziek in je hoofd als je onschuldige mensen wil vermoorden.
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 11:44
"maar puntje bij paaltje kunnen ze niet eens demonstreren."
Wat is er mis met gewoon een goed Nederlands staatsburger zijn. Demonstraties zijn er alleen om anderen die het beleid uitvoeren de schuld te geven van je problemen. Als je het niet eens bent met de politieke koers dat moet je stem laten horen op de partijbijeenkomst, niet op het Malieveld.
keestelpro | 10-04-17 | 11:56
Er zijn twee soorten die vinden dat we in oorlog zijn. Rabiate islamofoben en terroristen. De rest probeert er maar mee te leven. Het is niet de eerste keer dat extremisten elkaar in de haren vlogen en tig slachtoffers maakten.
Vraag anders even aan de 11-jarige zweedse Ebba Åkerlund of we in oorlog zijn. O nee, die is in twee stukken gereden door een moslim, dat gaat niet meer.
Het onderste gedeelte heeft veel weg van de aapjes scene uit Nijntje de film. Het bovenste gedeelte is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet geinspireerd door diezelfde film. Gaat Knorretje (Marc-Marie) wellicht de voice-over doen voor de F-films?
Je schrijft het zelf al maar ziet het echt niet, terroristen komen uit oorlogsgebieden. Dus als de oorlogen (die vicueuze cirkel) stoppen is de reden weg.
De afbeelding met wapens slaat nergens op. Nog nergens voor nodig. De tekst en onderste afbeelding is wel heel pakkend.
Eerst werd ons door de strot geduwd dat we een multiculturele samenleving ons leven zou verrijken en dat het hard nodig was.
Nu wordt schaarvoetend toegegeven dat de multiculturele samenleving is mislukt. Eindelijk....
Wilders wil awereness creeren, maar de manier waarop....
Zat Stoop verleden jaar nog in een ontkenningsfase t.a.v. Terugkerende Jihadisten en mogelijke aanslagen in ons land, door dde aandacht hiervan af te leiden naar milieuterroristen, ook hij is weer van ziojn rosse wold af en op aarde neergedaald.
Alleen.... een democratie met haar nette (rechts)regels is niet in staat om het op te nemen tegen terroristen die een vuile oorlog voeren. En daar gaat het dus mis in de toekomst.
@Indig0 | 10-04-17 | 11:40
Oezbekistan is geen oorlogsgebied.
De dodrijder in London was een Brit, en Groot Brittannië is ook al geen oorlogsgebied.
De 911 terroristen kwamen uit Saoedi Arabië, ook al geen oorlogsgebied.
Etcetera.
.
Nee, het is inderdaad niet opgevallen dat zowat alle terroristen uit oorlogsgebieden komen.
.
Omdat dat niet waar is.
Hey geenstijl, als jullie affiliate van prozac worden zijn jullie binnen een paar maanden volledig binnen, wisten jullie dat?
@Nuchternederland | 10-04-17 | 11:27
'het bestrijden van drugs heet "War on drugs", en de oorlog in het midden oosten heet een "Conflict".'
Ijzersterk!
Wat is het eigenlijk toch flauw.
Onze ouders en voorouders mogen trots vertellen hoe zij de 2e Wereldoorlog hebben meegemaakt en beleefd.
Wij zitten midden in een oorlog die geen oorlog mag heten tegen een vijand die geen vijand mag heten.
-Honderdjarige Oorlog
-Tachtigjarige Oorlog
-Eerste Wereldoorlog
-Tweede Wereldoorlog
-Conflict
Ik hoop dat je geen vriendin hebt... dartpijltjes... je hebt dan twee kansen vor bullseye. Maar goed, fantaseer rustig verder
Wat een jankert dat hij daar na de verkiezingen mee komt.
Nou niet zo schrikachtig. Vroeger kon je door Brussel, Berlijn of Parijs lopen zonder wapens te zien. Nu zien we daar bijna dagelijks gewoon zwaar bewapende militairen of politie op straat. Voor uw veiligheid. Moet u maar aan wennen, van uw leiders. Hoort bij een grote stad, volgens Khan. Waartegen u dan precies beschermd moet worden, vertellen we er liever niet bij. Dat zou vervelend kunnen zijn voor de beeldvorming en dan stemt u misschien wel verkeerd. Dus u mag alleen zielige kindertjes uit Syrie zien. Maar alleen als Assad er achter zit. Dode kindertjes uit Yemen, Koerdistan, Parijs, Nice, Stockholm of Berlijn laten zien vinden we dan ook ongepast.
-weggejorist-
Nou, ik zou geen personeel willen als manager hoor, dan probeer je àlles om die lui aan het werk te krijgen, dan maar onhippe kwootjes.
drs. P | 10-04-17 | 11:45
Ik kan ook van alles roepen. Maar als het ongrondwettelijk is of onbetaalbaar dan steven je af op chaos en niet op een oplossing. Dus ben je dan onderdeel van het probleem. Zo'n beetje alles wat Geert wil is ongrondwettelijk. Klinkt misschien aardig voor je maar dat zijn ook jouw grondrechten.
Aan de wapens en kledingstijl te zien, zijn het volgens silhouetten van haatbaarden/jihadisten. Het enige wat Geert hier dus afbeeld, is dat het probleem van gewelddadig jihadisme niet opgelost kan worden door weg te kijken.
Niks mis met deze tweet dus.
Amalrik | 10-04-17 | 11:06
Precies, ligt redelijk voor de hand.
@ de honden blaffen... | 10-04-17 | 11:27
Managerstaal uit de jaren 90 om medewerkers ermee op te zadelen zonder dat ze kunnen klagen. Noem problemen gewoon problemen en los ze op in plaats van ze als uitdagingen (liefst met kwootjes-beweging-met vingers te verkopen)
Als geert gelijk had gehad was het probleem allang opgelost. Of denk je dat ze doorzoeken naar een betere, constructieve, longterm oplossing? Ik heb er vertrouwen in dat dit opgelost kan worden.
@ DKS: Wilders geeft al jaren aan hoe hij deze problemen te lijf wil gaan. Daar kan je het mee eens zijn of niet. Jij bent een van de mannetjes op de onderste rij, die met de handen over de oren.
De Koreaanse Slet
+1 èn een paar kudo's
Dat Geert toen binnen bleef, kan ik verstaan. Was jammer.
hotnot | 10-04-17 | 11:17
.
Met zijn zogenaamde 'binnenblijven' hebben er toch 300.000 personen méér dan de vorige keer op de PVV gestemd. Ik schrijf zogenaamde, omdat ik Wilders in diverse debatten heb gezien.
Nee, dan FvD die niet uit het nieuws te branden waren. Met hun armzalige 2 zeteltjes (die waarschijnlijk ook nog komen van voorkeurstemmen voor Hiddema). Nou die gaan ècht spijkers met koppen slaan en deuken in pakjes boter. Haha.
.
Als zij ècht achter hun standpunten blijven staan zullen ze net zo verguisd worden als de PVV door hun "democratische collega's" in de 2e kamer.
NaJoris | 10-04-17 | 11:36
We hebben hier en elders vrijwel uitsluitend van doen met toetsenbordridders. Stoere taal maar puntje bij paaltje kunnen ze niet eens demonstreren. Want geen geld voor een treinkaartje of zoiets. Alsjeblieft.
@ Nathan R Jessup | 10-04-17 | 11:35
Ja, zoals dat vroeger werd gedaan. Kiezen: dopen, of hoofd eraf.
Dank voor je antwoord, de eerste met ballen! Geweld beantwoorden met hetzelfde heft het geweld niet op. Je speelt niet 1 tegen 1. Je excelleert het geweld alleen maar. Waar denk je dat de 'grootste' neutronenbom vandaan komt. Dus daar zijn ze al achter het helpt echt niet. Samenwerken werkt wel.
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 11:25
Geert is niet het probleem "Don't shoot the messenger"
De islam is het probleem samen met wegkijkers zoals jij
NaJoris | 10-04-17 | 11:33
Ik kijk helemaal niet weg. Ik zie gewoon dat Geert niets presteert en dat ook hier een paar idioten rondlopen die een aanslag willen plegen. Volgens statistieken ondersteunt minder dan 1% van alle moslims ter wereld radicale islam en zeker terrorisme je blijft dus haken op een zooitje idioten en je wint die oorlog niet door ze allemaal aan te vallen. Er zijn ook joodse en christelijke idioten. Is heel de biblebelt nu verdacht? Heel jerusalem?
Precies. Daar zit jouw denkfout. De meesten hebben helemaal geen zin in ellende. Maar ze zijn er wel.
Het probleem zit hem bij de 1% die de wereld bestuurt. Hedendaags terreur komt uiteindelijk daaruit voort. Waarom denk je dat rascisme het laatste jaar ineens zo'n hot item is? Het wordt gewoon weer de maatschappij ingedrukt.
Wat is de nr1 reden voor oorlogen? Olie, dus geld en dus macht. Als je problemen wil uitschakelen, wil je zorgen dat we overstappen naar natuurlijk energie en de oliemaatschappijen niet meer nodig zijn. Is het wel eens opgevallen dat zowat alle terroristen uit oorlogsgebieden komen? Is het dan niet noodzaak om die oliemaatschappijen te willen sluiten?
Wat had geert nou beter kunnen doen? Brand maar los.
@vinzepinz | 10-04-17 | 11:35
Soms is er geen andere keus. Je kan je op je bek laten slaan, keer op keer, maar als je niet terugslaat is het toch op een gegeven moment over en uit met je.
islamietjes begrijpen alleen de harde hand
de AK-47 boys in deze zijn duidelijk jihadi's, m.a.w. het probleem en niet de oplossing in de stelling. Ik zie de ophef ook niet zo.
In 1 zin je gelijk halen, waar is de discussie? Ga hem eens aan dan.
@NaJoris | 10-04-17 | 11:33
Geert is onderdeel van het grotere probleem; het onbespreekbaar houden van het eigenlijke probleem. Policor Nederland zal ontzettend blij zijn met zo'n bliksemafleider.
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 11:22
Nee jouw trol reacties hier op GS helpen. Andere beschuldigen dat ze toetsenbord ridders zijn, helpt ook echt!
Dus geweld met geweld bestrijden vind jij slimmer? Ook jij wordt gedreven door emotie.
@NaJoris | 10-04-17 | 11:33
"De islam is het probleem samen met wegkijkers zoals jij"
Dan dopen we ze allemaal tot christen en alle problemen zijn opgelost.
Wij schaffen dat. (vrij vertaald naar Merkel)
Er is verschil tussen wegkijken en zoeken naar de beste oplossing. Omdat jij met oplossingen geserveerd wilt worden kijkt iedereen weg. Onlogische logica.
@vinzepinz | 10-04-17 | 11:17
Ach, de militaire erevelden van hen die gesneuveld zijn tegen het nationaal Socialisme, liggen volgens u vol met mensen die even ver heen waren als zelfmoordterroristen.
.
U bent een speciaal soort achterlijk.
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 11:25
Geert is niet het probleem "Don't shoot the messenger"
De islam is het probleem samen met wegkijkers zoals jij
In Zweden gaan stemmen op om te gaan doen wat ik had verwacht na de aanslag; voorkom uitgeprocedeerde assielzoekers door iedereen migrant een verblijfsvergunning te geven. Met groenlinks in het kabinet gaat dat hier ook vast gebeuren.
@De Koreaanse Slet | 10-04-17 | 11:22
"Wat wil Geert bereiken?"
Wilders slaat mee op de oorlogstrom. Donnie heeft gezegd dat Assad weg moet en Bojo heeft aangegeven dat Rusland en Iran uit Syrie zetten tot de oplossingen hoort. Wilders geeft met de tweet alleen aan dat hij Donnie en Bojo steunt.
Hij heeft zijn leven 'gegeven' zonder uitvoerbaar doel, dus alles is op emotie gebaseerd. Best onhandig zullen we maar zeggen. Maar goed, ze zochten een pispaal en er loopt er dagelijks minstens 1 in de 2k.
GW is door de internationale pers (voornamelijk links georienteerd) neergezet als de verliezer van de NL verkiezingen. Een soort overwinningsnederlaag. Zetels erbij maar toch verliezen.
Problems?
There are no problems!
Wat McMarx over Keestelpro etc zegt klopt!
Raad_maar_raak! | 10-04-17 | 11:15
+1!
verder, het bestrijden van drugs heet "War on drugs", en de oorlog in het midden oosten heet een "Conflict".
Met de islam hebben we alleen een plaatselijk verhitte discussie.
roze_bril | 10-04-17 | 11:20
Er zijn nogal wat westerse politici die beschermd moet worden. Dit is echter om andere zaken. Geert is geen oplossing maar een probleem. Je lost zo niets op.
WTF ik hou nu van geweren
Amarik +1. verder is het natuurlijk altijd oorlog. Een moslim is altijd in jihad, al is dit niet perse de fysieke strijd tegen de kuffr
Wat raad_maar_raak zegt.
Denk ik.
@McMarx | 10-04-17 | 11:13
Wat McMarx van keestelpro van trip666 over Amalrik zegt.
WW2 was natuurlijk helemaal geen oorlog. Slechts wat incidenten, toch?
@roze_bril | 10-04-17 | 11:13
Hij wordt al dik tien jaar bedreigd, dus dat is niets nieuws. Vraag blijft bij mij waarom hij zo'n rammelende campagne heeft gevoerd. Hij hoefde er niet voor 'naar buiten', hij had zich ook via sociale media kunnen roeren, maar liet dat om onopgehelderde redenen volledig na.
Anyways, we hebben nu het FvD om de brokken op te ruimen... want die brokken die liggen er inmiddels.
Wat dat betreft uiteraard helemaal niets mis met deze tweet.
Allemaal mooi en aardig maar het zet echt geen zoden aan de dijk. Ondertussen lopen er gewoon nog steeds idioten rond die hun achterlijke moordlust gerechtvaardigd zien in de ideologie van o.a. Daesh. Dan komen er weer tig toetsenbordridders stoer doen en ondertussen gebeurt er weer niets constructiefs. Daar win je de oorlog niet mee. Wat wil Geert bereiken? Dat we allemaal beseffen dat er absolute idioten zijn? Weten we al. Nu nog met constructieve oplossingen komen Geert. Dat is wat we nodig van je hebben. Maar daar wachten we al jaren op van je en je gaf er geen. Gewoon nul. Niets.
Nee dat mag je vinden maar niet en public zeggen, een gezonde duscussie lijkt me zinvoller
@vinzepinz | 10-04-17 | 11:17
Jij bent niet goed snik. Mag ik dat zo zeggen? Ja, ik denk het wel. Iemand die vrijuit spreekt vergelijken met iemand die vrijuit moord. Dan zit er ergens een steekje bij je los. Ik zou hulp zoeken. Of gewoon onderdak bij GL zoeken, daar zitten ze nog wel te wachten op mensen zoals jij.
@ Timmie2000 | 10-04-17 | 11:13
Volgens mij spreekt Geert al meer dan 10 jaar krachtige taal uit over dit onderwerp.
@bergsbeklimmer | 10-04-17 | 11:13
Ik weet donders goed hoe Pritt over deze materie denkt.
Pritt jaagt ons gewoon op de kast en probeert wat Joop klantjes hierheen te lokken als usefull idiots in de discussie.
Wat een slap artikel. Eens met bergsbeklimmer
Geert doet niks verkeerd. Nooit.
@EefjeWentelteefje | 10-04-17 | 11:02
Er was iets met de beveiliging, die niet meer conform was aan z'n ISO certificering, of iets dergelijks.
Dat Geert toen binnen bleef, kan ik verstaan. Was jammer.
-weggejorist-
Wat McMarx over Keestelpro etc zegt klopt!
@Reynaerde | 10-04-17 | 11:09
Droeg onze vijand maar een uniform uniform zoals de nazi's destijds deden.
Deze moslimterroristen dragen vaak dezelfde gewaden als de migranten in onze straten.
Aan ons om te raden wie goed van wil is en wie het slecht voor heeft. Het is moeilijk te zien.
De islamitische klederdracht komt in ieder geval verre van vriendschappelijk op me over. Het geeft me een verdwaald en verloren gevoel in mijn eigen land.
Jammer Geert, als je nou ook eens krachtige taal uitsprak toen het FUCKING VERKIEZINGSPERIODE WAS!! Maar nee, nu opflikkeren.
@EefjeWentelteefje | 10-04-17 | 11:02
Hij probeerde in leven te blijven? Ik weet het niet, maar ik denk zoiets. Misschien was het je ontgaan, maar hij wordt al een tijdje met zijn leven bedreigd.
De foto toont jihadisten met wapens en blanke mannen die de drie aapjes nadoen en DUS weigeren de problemen te benoemen. Dat is geen communicatie MET dikke schietgeweren maar een tonen van de huidige situatie.
Pritt ook al besmet het policor virus?
@keestelpro | 10-04-17 | 11:09
Wat keestelpro van trip666 over Amalrik zegt.
Ik snap niet zo goed wat jullie punt is. Lijkt me weinig mis met deze tweet. Zij geweldig, wij wegkijkend. Spijker, kop en oud nieuws.
Ik zie 4 mannen (!) waarvan 2 met gestrekte rechterarm in de duinen bij Bloemendaal staan.
@trip666 | 10-04-17 | 11:07
Wat trip666 over Amalrik zegt
Idd. Maar dan wel graag met een t er bij (afbeeldt)
Wilders met z'n twitterpolitiek heeft zijn tijd gehad. Nu is er FvD om de fakkel over te nemen.
Hier is maar één uitleg mogelijk, en die is zoals Amalrik het aangeeft.
Goede tweet, wij hebben een vijand welke ons de oorlog heeft verklaard en wij kijken weg. Je zult het moeten onderkennen wegkijken is geen optie!
@trip666 | 10-04-17 | 11:07
Wat trip666 over Amalrik zegt.
Niet om het een of ander, maar de silhouetten lijken me toch vooral types uit Tulbandië. Die vormen het probleem waaraan gerefereerd wordt en dat we met dergelijke Kalifatista's in staat van oorlog verkeren is reeds geruime tijd een gegeven.
Wat Amalrik zegt.
Aan de wapens en kledingstijl te zien, zijn het volgens silhouetten van haatbaarden/jihadisten. Het enige wat Geert hier dus afbeeld, is dat het probleem van gewelddadig jihadisme niet opgelost kan worden door weg te kijken.
Niks mis met deze tweet dus.
Das ist der Totalen Krieg zeggen ze toch?
Leuk gevonden trouwens die meneren beneden. Hebben uiterlijke kenmerken van Klaver, Buma en Rutte
Wat is de definitie van oorlog? Ter overdenking:
"U wilt het geen oorlog noemen, maar de dader van de volgende aanslag doet dat wel" politiek.tpo.nl/column/u-wil-het-geen-...
Wacht effe, ik ga Duke3D en Doom effe installeren... met RPG...
Sinds de komst van zijn gezelschapsdieren Snoetje en Pluisje is Greet flink aan het fotosoepen geslagen.
Reuze schattige poezenknipsels op het ene account en grimmige oorlogsretoriek op zijn andere account.
Zo houdt hij zijn psyche in evenwicht volgens mij.
Het is oorlog, dat lijkt me klip en klaar.
Waar was meneer Wilders eigenlijk in de weken voorafgaand aan 15 maart j.l.?
Kans gehad, kans verkeken, Geert.
REAGEER OOK