Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. U wilt hier inhalen. MAG DAT?

A) Ja natuurlijk mag dat, gestippelde lijn, of niet soms?
B) Gvd tyfus tankwagens
C) Even aan Hans Nijenhuis en Frans Weisglas vragen...
D) Even aan popo vragen
E) Anders, namelijk NEE

Reaguursels

Inloggen

@hank Nozemans.

Dat maken ze er nu van. Maar het was ooit een veel voorkomend type weg in Europa. In NL ooit oude weg tussen Tilburg en Breda bijvoorveeld. In België eb Duitsland hebben ze er meestal om en om tweestrooks van gemaakt, maar je ziet in België en Franrkijk nog stukken onaangepast. Meestal oude stukken hoofdweg die het belang verloren zijn en nu onder een gemeente vallen ofzo.
Antwerpse havens had je paar jaar geleden nog hele stukken.

Shoarmamasutra | 30-03-17 | 10:45

Het was een vrouw, schijnt. Misschien was het Annefleur in de Groenlinksmobiel die een roedel fascisten op de hielen zat!

Ramsesz | 29-03-17 | 20:59

Blijkt zo'n Mercedes toch niet zo heel vlot op te trekken..

marcoplarco | 29-03-17 | 19:08

Die zelfrijdende auto's van tegenwoordig....

kloopindeslootjijook | 29-03-17 | 18:12

Die komt nog wel een boom tegen...
@ Maxx! | 29-03-17 | 14:07
Vraagt een agent aan de man die zijn auto total-loss tegen een boom reed:
"Waarom reed je tegen de boom?"
Zegt de man:
"Ik kon niet anders want er liep een licht-getintier over de weg."
"Maar dan rijd je toch gewoon door" zegt de agent
Zegt de man: "Maar hij ging achter de boom staan...."
-
(jaja ik weet het, die is al oud, maar toch even wegens de relevantie ff opgerakeld)

telelezer | 29-03-17 | 16:52

Uit een specifiek frame lees ik 74-JZ-RD, en dat is volgens RDW een zwarte Mercedes C180...

Grote Superknurft | 29-03-17 | 16:51

ff linkje bekijken, geen vent, t was een vrouw, en waarschijnlijk krijgt ze snel bezoek van de popo
@ Hemmenaar7 | 29-03-17 | 12:16
-
Bezoek van de popo ? Zie je nou wel, het zijn altijd de vrouwen die ze willen pakken; "da's nie eeerrrluk"
(*Anne-Fleur-mode out*)

telelezer | 29-03-17 | 16:46

Ik rijd elk jaar met een huurauto door Thailand en daar is dit gewoonste zaak van de wereld. Niet gek dat iedereen daar in SUV's, Pick-Up trucks en minivans rijdt, omdat de berm daar doorgaans slechter is, dus je hebt aardig grote brede banden nodig en een flinke sterke as, want je moet meermaals per dag de berm in.

Flip468 | 29-03-17 | 16:30

Mooi landschap hoor, fietspadje ernaast, zonnetje er bij, wijde/weide blik, prachtig.

ecksema | 29-03-17 | 15:51

Als je zo naar de andere wereld wordt geholpen, lijkt mij het allerergste dat het laatste wat je hoorde maroon5 was...

RonnieTuitL | 29-03-17 | 14:47

@Alfred1977 | 29-03-17 | 13:49

Het is er een uit 2002.
Je hele opsomming faalt.

Ikdus | 29-03-17 | 14:12

In Portugal mocht dit wel...

frank87 | 29-03-17 | 14:09

@Umberto die trotzoni | 29-03-17 | 13:12:

Géén hulp verlenen is in principe strafbaar, al is het in ons land niet erg gebruikelijk dat zulks vervolgd wordt. Moet je in Duitsland eens flikken: "unterlassene Hilfeleistung" komt je daar duur te staan.

Reinaert | 29-03-17 | 14:09

@jemagookniksmeer | 29-03-17 | 13:17
Dan kom ik tot een totaal van maximaal 1, omdat zowel 2 als 22 als 222 als alle daartussen liggende getallen de de grotere, op twee handen te tellen is.

InAnumPerRegimine | 29-03-17 | 14:07

Die komt nog wel een boom tegen...

Maxx! | 29-03-17 | 14:07

Los van dat die inhalert een enorme debiel is, spoor je ook voor de meter niet als je met een nerderige dashboardcamera rondrijdt.

Gümüs | 29-03-17 | 14:06

@Hemmenaar7 | 29-03-17 | 13:28:

Ik had wellicht m'n alarmlichten kunnen inschakelen maar op een weg waarvan iedereen wéét (of zou moeten weten) dat dergelijke risico's bestaan zou dat niet nodig moeten zijn. De maximumsnelheid is daar niet voor niets 60km/u en al die wildroosters die je al gepasseerd bent liggen er natuurlijk ook niet voor de kat z'n flamoes.

Reinaert | 29-03-17 | 14:03

Zo'n (zelf)moordactie op een 100km p/u weg :(

cabbit | 29-03-17 | 14:01

Ach ja, het lost zichzelf wel een keertje op. Dat soort dozen komen vroeg of laat aan de beurt.

Jan Gordelroos | 29-03-17 | 13:59

@koeberg | 29-03-17 | 13:10:

Meneer sprak een taal die ik absoluut niet begrijp.
De modale Limbo begrijp ik, de Brabo ook, Fries spreek ik zelfs een beetje (niet dat ik me daar aan waag) en voor het overige ben ik uit de Achterhoekse genenpool, dus die taal beheers ik ook.

Deze meneer - hoe kan het ook anders met een gepimpte witte BMW - sprak een taal die past bij het standaardprofiel in Opsporing Verzocht. Riffiaans-Berberistaans dialect dus. Shit happens.

Reinaert | 29-03-17 | 13:56

F: tyfusdrugsrunners in hun paupermercedes.

His Lordship | 29-03-17 | 13:53

E: overige verkeer hinderen danwel in gevaar brengen gaat boven markerignen.

Drederop | 29-03-17 | 13:50

Tegenligger is Zwarte Mercedes > Veel Geld > Dikbetaalde baan > Directeur/Raad van Bestuurder > Grote Bek > Elite > Dus heeft gelijk! Blur z'n kenteken anders heeft hij een bevriende advocaat die GS wegens naming and shaming vervolgen gaat! Hoezo? Nou, zo rollen we namelijk in 2017 in NL!

Alfred1977 | 29-03-17 | 13:49

@Koning Willy | 29-03-17 | 12:03

Poging tot doodslag.

litebyte | 29-03-17 | 13:32

@Reinaert | 29-03-17 | 12:53
Oh ja, ipv de BMW verzekering krijgt de brabbelier nog el een credit rekening van de slager voor opa zwijn: dat zou wel ca 100kg op moeten leveren. Opa zwijn is nl van niemand, tot je hem dood rijdt, dan is ie van jou, maar je mag hem dan weer niet zelf meenemen/verwerken, dat moet een slager voor je doen. Hij betaalt je dus wel achteraf voor t vlees.

Hemmenaar7 | 29-03-17 | 13:31

@Reinaert | 29-03-17 | 12:53
taal? Gezien BMW als meest cash afgerekende auto: islamitisch-gerelateerd? Of een Oost-Tokker (blokker, geen Tukker, Oost-Tukkers scheuren dan vooral weer op crossmotoren)

remsignalen goed, maar waren de alarmlichten niet nog beter geworden? Maar okee, die kan ik ook alleen blindelings vinden sinds in een onverwacht opdoemende file het koekblik achter mij zicht totalloss op me reed. Maar remsignalen denken mensen wellicht dat je een te voorzichtige bejaarde bent, en bij de alarmlichten denk ik dus meteen aan file/obstakel.

Hemmenaar7 | 29-03-17 | 13:28

Weet niet heb alleen een fiets.

meneer Q | 29-03-17 | 13:26

Subiet rijontzegging en vervolging, dit is minimaal poging tot zware mishandeling, Art 5 met dwangverpleging

Sgnietzel | 29-03-17 | 13:23

Geen doorgetrokken streep dus: Ja. Alleen of het verstandig is? Nee.
SanderEvers | 29-03-17 | 13:17

DUHH, ja ALS het verantwoord is: ergodus: daar op dat moment niet

Hemmenaar7 | 29-03-17 | 13:20

En ik rij daar vrijwel elke dag heen en weder.

Normpje | 29-03-17 | 13:20

Geen doorgetrokken streep dus: Ja. Alleen of het verstandig is? Nee.

SanderEvers | 29-03-17 | 13:17

Het aantal keren dat ik dit al heb meegemaakt, zijn niet op twee handen te tellen.

jemagookniksmeer | 29-03-17 | 13:17

Direct rijbewijs innemen en nooit meer afgeven. Wat een mongool!

Uncle Melon | 29-03-17 | 13:15

Dat het een idiote actie was ben ik het wel mee eens. Maar zover als ik kan zien is inhalen daar wel toegestaan.

erasmus1000 | 29-03-17 | 13:13

@Reinaert | 29-03-17 | 12:53

Deed je goed maar ik was aangereden op het moment dat duidelijk werd dat andere bestuurder safe was en vooral als hij mij verbaal te na komt, hij zoekt het dan maar uit.

Umberto die trotzoni | 29-03-17 | 13:12

"in een voor mij onbegrijpelijke taal"
@Reinaert | 29-03-17 | 12:53
Duits? Limburgs? Plat-Haags?
"Ik hoop dat meneer er wat van geleerd heeft, met z'n gloednieuwe onverzekerde BMW."
Ja, om maar eens in een onbegrijpelijke taal te spreken: don't hold your breath.

koeberg | 29-03-17 | 13:10

Groene streep = 100 km toegestaan op provinciale weg.
IJzervreter | 29-03-17 | 12:03
En totaal overbodig/verfverspilling. Ten eerste is elk verkeersbord e.d er op gemaakt dat een kleurenblinde 'm ook herkent, maar dat gaat voor dit niet op, die groene streep zie ik niet (is wat andere grijstint). Verder wordt dat 100 al aangeduid met de dubbele lijn in het midden en de ononderbroken lijn aan de zijkant. Dus groen voegt niets toe.

CaseIf | 29-03-17 | 13:03

@Reinaert | 29-03-17 | 12:53
Het enige juist advies.

Valt het u ook op dat op binnenwegen het veel makkelijker is de adviessnelheid te verdubbelen, zonder dat daar, uitgezonderd voor de BMW-rijder in uw casus, financiele gevolgen aan kleven?

Beter 120 km/h op een binnenweg dan 101 km/h op een verlaten A2.

kapotte_stofzuiger | 29-03-17 | 13:03

Berbaar | 29-03-17 | 12:26
Die stroken voor beide richtingen op RN wegen zijn bedoeld om
af te slaan zonder het doorgaand verkeer te hinderen, niet om in te halen..... Daar heb je verbredingen voor, maar die zijn nooit voor beide richtingen.

Hank Nozemans | 29-03-17 | 12:55

Inhalen blijft een kwestie van opletten en anticiperen.
Zelf in december nog meegemaakt op de Veluwe: rustig toerend met zo'n 60km/u (dat is de limiet aldaar) dook er opeens een witte BMW achter mij op die met minimaal de dubbele snelheid rondtoerde. Aangezien ik zag wat de bestuurder van de BMW niet zag (een overstekende zwijnenfamilie op 300m): keurig netjes een paar keer m'n rempedaal aangetikt om aan te geven dat er gevaar was. Meneer de BMW-coureur had daar echter geen boodschap aan en passeerde mij als een dolle, om even verderop onzacht in aanraking te komen met Opa Zwijn, een ever van zo'n 200kg.
Resultaat: Opa Zwijn hemelen, BMW hemelen (total loss), geen gewonden (afgezien van Opa Zwijn, RIP) en een BMW bestuurder die gruwelijk over de zeik ging in een voor mij onbegrijpelijke taal. Zoals het een goede burger betaamt ben ik netjes gestopt om eerste hulp te verlenen (in eerste instantie aan Opa Zwijn, want indien gewond kan zo'n grote dikke jongen behoorlijke bokkensprongen maken, maar dat bleek niet meer nodig) en uiteraard 112 gebeld.
Resultaat: Marechaussee in plaats van politie (dat kan je overkomen op de Veluwe), twee uur tijd verloren (want proces-verbaal en andere shit) en een ziedende BMW-bestuurder die me de tyfus achter de oogballen wenste (en dan druk ik me nog netjes uit).
Ik hoop dat meneer er wat van geleerd heeft, met z'n gloednieuwe onverzekerde BMW.

Moraal van dit verhaal: inhalen op binnenwegen is een kwestie van héél goed uit je doppen kijken en héél goed kunnen anticiperen.

Reinaert | 29-03-17 | 12:53

Is het kenteken niet leesbaar in de raw footage? Moet toch geen punt zijn om deze klapmongool op te sporen.

RepubliekBanana | 29-03-17 | 12:53

Als die gast zich tegen een boom stuurt, zal ik er geen traan om laten.

PijlVader | 29-03-17 | 12:51

Als het mag met een lesauto mag het altijd. kon het even niet zo snel zien, maar zat toch een L op.

TheseDays00 | 29-03-17 | 12:48

-
pook vlot naar vijfde
angst is mij volkomen vreemd
tegenliggers sterph!
-

Herbert_von_Caravan | 29-03-17 | 12:47

In Zuid Afrika gebeurt dit ook geregeld. Klein verschil is, dat er (meestal) een vluchtstrook, "shoulder" is. Gescheiden van de hoofdrijbaan. Google maar eens op "yellow line driving". De tankwagen in dit filmpje kon niet in de yellow line, wegens ontbreken daarvan.
Hierboven word Sri Lanka genoemd, met afgelopen jaar 2800 verkeersdoden, komt op 125 per 1.000.000 inwoners. Is een internationale norm. NL komt op 40 per miljoen, ZA zit op 200. Ook Nieuw Zeeland is gevaarlijk. Denk dat 't ermee te maken heeft, hoelang 't duurt voor er hulp arriveert als je op 't asfalt ligt dood te gaan.

hotnot | 29-03-17 | 12:46

Berbaar | 29-03-17 | 12:26
Ja, ogen strak op de weg houden, want je wist nooit wat er precies ging gebeuren. Iedereen reed sowieso plankgas.In elke Franse auto zat zo'n magnetisch Christoffeltje tegen het kale plaatwerk aangeplakt. Dat ging goed zolang dat ding niet naar beneden flikkerde en de fransman onder zijn stoel kroop om em op te rapen.
Ik zal niet zeggen dat dat beter was, maar men lette wel op. Het grootste gevaar is nu dat we suf worden van het verkeer. En dan domme dingen gaan doen.

glebber | 29-03-17 | 12:43

Werd een aantal jaren terug op een viaduct op de N33 bij Siddeburen ingehaald door een idioot in een Renault 5 terwijl er drie auto's vanuit de andere richting naderden. Had zelf ook nog twee auto's voor me rijden maar die malloot bleef maar inhalen met grote snelheid. Resultaat: zes auto's die moesten uitwijken maar eigenlijk geen ruimte daarvoor hadden boven op het viaduct. Als door een mirakel miste de inhaler alle zes auto's op een haartje. Mevr. ENDP helamaal van de kaart want zwanger. In de consternatie ook nog vergeten het kenteken te noteren...

eerstneukendanpraten | 29-03-17 | 12:42

Dat is echt een bijna dood ervaring. Ik rij daar regelmatig, dit wil je echt niet zien gebeuren.

robot from 1984 | 29-03-17 | 12:41

@StevenQ | 29-03-17 | 12:11
Da's wel handig om te weten. Danks!

keestelpro | 29-03-17 | 12:39

Ongeacht wat voor lijnen er op de weg staan, je hebt toch ogen in je kop zitten om te zien dat je hier zo NIET kon inhalen? Wat een achterlijke debiel.

Akiron | 29-03-17 | 12:39

F) Alleen als het kan.

kzegje | 29-03-17 | 12:36

Misschien toch maar eens overwegen om de maximum strafmaat bij Art.5 WvW op te krikken naar TBS met dwangverpleging.

automobilaterealist | 29-03-17 | 12:35

Die irritante groene streep zou aan moeten geven dat je 100 mag (waarom hebben we dan borden?). De onderbroken streep geeft aan dat je mag inhalen. Dus ja. Of het hier verstandig is laat ik even in het midden.

Karelklep | 29-03-17 | 12:34

@ iedereen hierboven


Volgens RTV-Noord betrof het een dame in de Mercedes. Kutwijf!

eerstneukendanpraten | 29-03-17 | 12:33

Had laatst een ambulance die hetzelfde deed, door het midden komen. Zag de blauwe lampen al komen. Strak tegen de rand, hij snapte de bedoeling en gaaaaan!

Speertjespunt | 29-03-17 | 12:30

@glebber | 29-03-17 | 12:20
Haha inderdaad, met weemoed terugdenkt aan die Franse RN wegen met in het midden een inhaalbaan voor beide rijrichtingen.
Dat was een Franse variant op chicken (in dit geval poulet) spelen.
Anyway mevrouw verdient een bezoekje van de popo en een prent maar ik denk dat ze zelf net zo geschrokken is als de overige weggebruikers. Een (dom) foutje is zo gemaakt.

Berbaar | 29-03-17 | 12:26

Expat... weet ik niet , ben niet bekend met die gekleurde lijn... Het is geen doorgetrokken witte streep

edredbird | 29-03-17 | 12:25

Dirk III | 29-03-17 | 12:12
Absoluut eens. Excuus voor de onduidelijkheid. Ik doelde ook op de perceptie van de mensen in Sri Lanka. Hier zijn we dat inderdaad niet gewend. Wij hadden in Sri Lanka een chauffeur, en emotioneel gaf deze ook geen krimp op het moment dat hij weer moest uit wijken voor een vrachtwagen die zijn baan op kwam denderen. Ik vond dat mooi om te zien. Hier gaat dat er dan zoals bovenstaande aan toe. Met ook bovenstaande respons.

OmedaveNL | 29-03-17 | 12:24

Die vent mag van geluk spreken dat deze bestuurders zo'n goed reactievermogen hebben... levensmoe en sleept zo één of meerdere weggebruikers mee in de dood...
Gewoon lijntjes doortrekken.Inhalen op zo'n weg is te gevaarlijk.
FrieslandDashond | 29-03-17 | 12:13

Ken jij de Tractaatweg in Zeeuws-Vlaanderen? Doorgetrokken streep vanaf Terneuzen tot aan de grens (kleine correctie: vanaf het punt waar de Tractaatweg nog geen gescheiden rijbanen kent)
En daar kom je ook met enige regelmaat zulke idioten tegen.
Een doorgetrokken streep kun je ook overheen. Dit soort idioten trekt zich niks aan van wegmarkeringen.

Bijtendehond | 29-03-17 | 12:23

Niet zeuren ruimte zat

hakbarry | 29-03-17 | 12:23

Ja, dat mag. Een groene baan tussen twee witte onderbroken strepen mag u zien als een derde rijbaan. Gebruiken volgens het principe: wie het eerst komt, het eerst maalt.

Francieux | 29-03-17 | 12:22

Ja groene streep in het midden geeft aan gaan met die banaan.

Hettiet | 29-03-17 | 12:22

De groene lijn is voor de paddentrek en geeft de richting aan die de padden lopen. Parallel met het overige verkeer. In de regel staan hier ononderbroken lijnen naast. In dit geval met onderbroken lijnen mag je wel over de padden rijden, maar niet harden dan met 100 km/u. Daarna je auto wassen. Je kunt dus beter groen links laten liggen.

A.S. Perien | 29-03-17 | 12:21

Eén handje op het stuur?

Dit is geen verkeerde inschatting bij inhalen maar een zelfmoordenaar die nog twijfelt.

Teleo | 29-03-17 | 12:20

Inhalen mag. (mits je geen tegenliggers hindert). Vloeken weer niet, gezien het feit dat deze weg waarschijnlijk ligt in een stuk bible belt met een vloekverbod.
Dit soort rijgedrag was in Frankrijk vroeger heel gewoon. Word je scherp van.

glebber | 29-03-17 | 12:20

@FrieslandDashond | 29-03-17 | 12:13
Inhalen is niet levensgevaarlijk je moet het alleen goed timen. Voor het zelfde geld zit er een voor je die zestig rijdt. Als je daar niet voorbij kan of mag (hier ligt de middenberm vol obstakels) dan duurt de reis lang...

voldemort | 29-03-17 | 12:17

ff linkje bekijken, geen vent, t was een vrouw, en waarschijnlijk krijgt ze snel bezoek van de popo

Hemmenaar7 | 29-03-17 | 12:16

Hulp bij euthenasie wordt steeds toegankelijker

Ravissant | 29-03-17 | 12:14

Die vent mag van geluk spreken dat deze bestuurders zo'n goed reactievermogen hebben... levensmoe en sleept zo één of meerdere weggebruikers mee in de dood...
Gewoon lijntjes doortrekken.Inhalen op zo'n weg is te gevaarlijk.

FrieslandDashond | 29-03-17 | 12:13

Van de planeet aftrappen.

RenHoek | 29-03-17 | 12:12

OmedaveNL | 29-03-17 | 12:07
Je maakt een fout. Het gaat om wat je kan verwachten en gewend bent.
Als iedereen in Sri Lanka dat dagelijks doet dan ben je als bestuurder daar alert op. In Nederland verwacht je het niet en is het risico op ongelukken dus vele malen groter.
Goed gereageerd van de achterligger. De voorste bestuurder ziet dit veel beter aankomen dan de achterligger.

Dirk III | 29-03-17 | 12:12

keestelpro | 29-03-17 | 12:03

bij zo'n groene streep mag je 100, staat er een dubbele streep zonder groen mag je 80

StevenQ | 29-03-17 | 12:11

Ja, want er kwamen geen tegenliggers aan.

Osdorpertje | 29-03-17 | 12:10

tegenligger rijdt links, deze kant rijdt rechts=fascist, mag dus een airbag in het gezicht krijgen.

bergsbeklimmer | 29-03-17 | 12:10

Recentelijk in Sri Lanka geweest. Daar is dit orde van de dag. De weg is immers van ons, niet van jou. Die ruimte moet je dus delen.

OmedaveNL | 29-03-17 | 12:07

ook daarom: overdag je lichten aan, scheelt een hoop in je zichtbaarheid (okee, staat een beetje los van deze inhaalidioot, aar niettemin is het erg vaak nuttig)

Hemmenaar7 | 29-03-17 | 12:07

Van die kamikaze chauffeurs zie ik dus vaker op de weg, helaas zijn de popo's te druk met donuts eten achter de flitscamera in de berm.

Solar666 | 29-03-17 | 12:06

Een eindje verder is het een doorgetrokken streep, hij moet daar haast al begonnen zijn met de inhaalactie.

Roger Rabbit | 29-03-17 | 12:06

kenteken is bekend... kan daar wat mee?

Satria | 29-03-17 | 12:06

A) Geen ongelukken en iedereen kon weer door rijden. Geen probleem dus :-(

Eigenaar_IJsland | 29-03-17 | 12:05

Netjes ontweken van de voorligger en de dashcammerdt. Wil de Mercedes C klassen bestuurder even zijn roze papiertje even inleveren AUB.

Sketcher | 29-03-17 | 12:05

-weggejorist-

Quinzinho | 29-03-17 | 12:04

Ook meer afstand van de truck die ingehaald wordt dan van de tegenligger wutttt!?!?

Noiseja | 29-03-17 | 12:04

die laatste 20 sec van de video zijn dan weer wel erg rustgevend.

LiamP | 29-03-17 | 12:03

Groene streep = 100 km toegestaan op provinciale weg.

IJzervreter | 29-03-17 | 12:03

A

Fi-Bu-Bla | 29-03-17 | 12:03

Die verdient een inbeslaggenomen rijbewijs en auto. Wat een mongool.

Koning Willy | 29-03-17 | 12:03

Goede reflex!
Wat is dat nou weer voor een verwarrende groene middenstreep?

keestelpro | 29-03-17 | 12:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken