Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Schippers bij <s>Koning</s> Kamer over coalitie

martinwie.jpgVroeger liepen fractievoorzitters af en aan bij Koningin Beatrix, maar met het oog op haar cognitief wat minder begaafde opvolger is de procedure gefixt. Daarom moet Edith Schippers nu met de Tweede Kamer in debat gaan over de formatie, terwijl er eigenlijk niets te zeggen valt. Dat doet zij onder leiding van terecht herkozen voorzitter Arib en het gaat allemaal om deze brief. Daarin staat dat Terry nog steeds een zakenkabinet wil met premier Omtzigt en ministers Aboutaleb, Hoogduin, Fresco en Gerard Joling, dat Wilders echt met iedereen om de tafel wil gaan zitten maar echt iedereen niet met Wilders. Vandaar dat informateur Schippers nu koerst op de formatie van het kabinet-Verhofstadt I, met Pechtold en Halsema als vicepremiers. Ja mensen, riemen vast en billen bij elkaar, want dit wordt het eurofielste kabinet sinds The Final Countdown. Omdat iedereen weet hoe de bromance tussen Rutte en Samsom afliep (best goed voor Rutte, blijkt nu) gaan de heren nog een tijdje doen alsof ze het allemaal superkut vinden. Enniehoe, NU live op VERNEUKT24.
SPREKERSLIJST:terryterryterry.png

Reaguursels

Inloggen

Ik kan me niet voorstellen dat de VVD dit gaat doen. Zó ruggengraatloos en principeloos, dat zou echt zeldzaam zijn. Mocht de VVD dit wél doen, dan schaar ik deze partij definitief onder 'middenpartij' met eurofiele trekjes.

KlunsJohannus | 29-03-17 | 10:41

Bij Rutte & Buma is er geen sprake van landsbelang.
Bij Rutte & Buma is er geen sprake van partijbelang.
Bij Rutte & Buma is sprake van persoonlijke rancune, en daaraan wordt elk algemeen belang aan geofferd.

Wilders spreekt geen onwaarheid. Buma lijkt te draaien. Spreekt zich niet geheel uit. En het parlementaire klapvee maakt alleen maar lawaai.

j.m.de graaff | 29-03-17 | 01:34

Een coalitie met GL is alleen maar gemakszucht om pvv buiten te houden. Er zijn twee partijen: pro pvv en anti pvv.
Vvd en groen links zouden qua standpunten nooit een coalitie mogen vormen tenzij ze alle kiezers in de bek willen schijten. Vvd kiezers houden dara nu eenmaal van

A la snackbar | 28-03-17 | 23:00

Deze coalitie wordt dus weer gevormd door twee partijen die leugens uit 2012 gebruiken ,om een andere partij buiten de coalitie te houden.
En de burgers met een lulverhaaltje het bos in te sturen.
De nep-democratie bij uitstek op het binnenhof.

alphapapatango | 28-03-17 | 20:24

Even een samenvatting over hoe 1.3 miljoen stemmers in hun aars worden genomen op dit moment.

De vvd en cda weigeren nu met de pvv te onderhandelen door het zogenaamde ''weglopen'' van wilders in 2012.
Ze gebruiken hiervoor dezelfde tifus leugen als waarmee ze in 2012 het cordon sanitaire op hebben gezet tegen de pvv.

A.Het cda zelf heeft de onderhandelingen opgeblazen in 2012 door een belofte niet na te komen aan wilders,en noemt wilders als schuldige om een cordon sanitaire vanaf 2012 op te zetten.

B. de pvv is een grotere partij dan het cda ;dus het cda zou niet eens het recht mogen hebben om de pvv uit te sluiten in onderhandelingen.

En dan komt die hypocriete anuslikker van rutte van 2012 -2017, genaamd buma ;zeggen ''dat de echte zorgen van pvvers niet populistisch mogen worden genoemd''.

En hij denkt dat ie hiermee wegkomt;oftewel hij denkt dat nederlanders achterlijk zijn.
Buma en rutte nemen 1.3 miljoen nederlanders in hun peopert ;en smeert er wat zalf op ,in de hoop dat ze dan de pijn in hun peopert niet voelen.

alphapapatango | 28-03-17 | 20:10

-weggejorist-

erasmus1000 | 28-03-17 | 20:00

kweethetooknietbeter | 28-03-17 | 18:10
In ieder geval is hun impact groot omdat je het met de paplepel ingegoten dan wel gepropt krijgt vanaf je geboorte.

Patje2011 | 28-03-17 | 18:41

Havenwerker | 28-03-17 | 18:37
Ik stem liever op een partij die gaat regeren en de helft van zijn principes verloochent, dan een partij die in de oppositiebankjes gaat zitten, met zijn principes ernaast. Maar goed, dat is dan persoonlijke voorkeur en daar kan ik andere mensen niet op veroordelen.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:40

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:30
Zonder een vvd cda d66? 79 Kamerzetels. Niet haalbaar, doch technisch mogelijk.

en définitive | 28-03-17 | 18:35

Havenwerker | 28-03-17 | 18:26
Kiezers van oppositiepartijen zijn dan 100% belazerd, want die kunnen geen enkele van de door hun voorgestelde maatregelen uitvoeren.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:30

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:12
Meer dan 61% stemde eertijds tegen. U weet toch...

en définitive | 28-03-17 | 18:30

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:23
Het probleem is dat hij bepaald dat de CDA kiezers bedrogen zijn hoe de CDA kiezers het ervaren doet er niet toe.

botbot | 28-03-17 | 18:28

@koeberg | 28-03-17 | 18:14
Aha, dekortdoordebochtwantikvind persoon. Niet echt slim, beste koeberg, om de oorzakelijke verbanden die leiden tot, te willen verontachtzamen.

en définitive | 28-03-17 | 18:27

Havenwerker | 28-03-17 | 18:20
Kiezers die daardoor op het CDA hebben gestemd, zijn blijkbaar niet snugger genoeg om daar doorheen te kijken en zijn inderdaad bedrogen. Maar daar heb ik dan geen medelijden mee. Als je niet zelf kan inzien dat het een loze belofte was, hoef je het wat mij betreft ook niet uitgelegd te krijgen.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:23

Desmoulins | 28-03-17 | 18:19
100% ervan afwijken = 0% verkiezingsprogramma en dus gelijk aan oppositie voeren. Als je in het kabinet zit en geen enkele van de maatregelen in het regeerakkoord staan in je partijprogramma, oke, dan ben ik het met je eens.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:21

@ all& Bart Nijman cs (achterkant sigarendoossie)
Wil je de kiezer willen vertegenwoordigen is er een volgende optie:
-Een minderheidsregering bestaande uit enkel de grootste partij.
Voordeel hiervan is dat er tav de kiezer het partijprogramma dient te worden uitgevoerd. Bij gebreke heeft de oppositie al het recht aan heur zijde om uiteindelijk,met deze moverende reden, om opnieuw een verkiezing te willen uitschrijven. overall komen dan de billen bloot bij alle politieke partijen. Duurt ff, maar dan heb je ook wat.

en définitive | 28-03-17 | 18:21

@Braboblanke | 28-03-17 | 17:46
Volgens mij komt het uit Cicero's Catilinarische redevoeringen. "Quousque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?" Wel raar dat Baudet Cicero quote om de status quo aan te vechten, terwijl Cicero die juist wilde behouden. Baudet lijkt inhoudelijk meer op Catilina dan Cicero.

SamKoeman | 28-03-17 | 18:19

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:13

Dat is polderen; ons model.
Je moet dus altijd wat opgeven maar er zijn grenzen.
Natuurlijk was dat verkiezingsretoriek maar daar 100% van afwijken gaat dus te ver en zou men nooit moeten accepteren.

Desmoulins | 28-03-17 | 18:19

Alpengeist | 28-03-17 | 18:14
Dan hadden ze anders moeten stemmen.

botbot | 28-03-17 | 18:18

Havenwerker | 28-03-17 | 18:13
Als je dacht dat het tweede paspoort intrekken een van Buma's belangrijke speerpunten is, laat staan dat hij het ergens diep van binnen echt meende, om met Desmoulins te spreken 'begrijpt u er weinig van'.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:17

@en définitive | 28-03-17 | 17:59
Wat ik weglaat, en définitive, is de argumentatie voor uw speculatie. Mijn mening is namelijk dat ik de speculatie an sich niet nuttig vind, ongeacht de argumentatie.
Als mensen uw argumentatie terug willen lezen kan dat in deze tread, op 17:45

koeberg | 28-03-17 | 18:14

@botbot | 28-03-17 | 17:59
''Bovendien als 80% van de Nederlandse kiezer gekozen heeft voor meer vluchtelingen in ons land dient dat gehonoreerd te worden!''

En wie gaat dat bekostigen? Juist, Jan met de pet die niet op nog meer verdringing op de arbeidsmarkt zit te wachten.

Alpengeist | 28-03-17 | 18:14

Desmoulins | 28-03-17 | 18:11
Ironisch dan, dat partijen die er weinig van begrijpen toch het meest regeren. Regeren is principes verloochenen. Wil je dat niet? --> lekker roepen in de oppositie.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:13

@Havenwerker

In 2012 was de VVD tot de PvdA veroordeeld, er was geen alternatief. Nu is dat alternatief er wel, met CU. Krijgt de VVD meer mee voor elkaar uit het eigen programma dan met GroenLinks.

Dus als de VVD voor GroenLinks kiest, dan zit daar een andere reden achter dan het zoveel mogelijk realiseren van het VVD-programma.

raskol | 28-03-17 | 18:12

en définitive | 28-03-17 | 18:06
En wat heeft dat te maken met het punt dat ik aanstipte..? Bedoel je te zeggen dat het uitruilen van principes leidt tot dingen als het Verdrag van Lissabon? Lijkt mij niet heel problematisch.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:12

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:03

U begrijpt er weinig van.
Alles staat en valt met de EU.
Ook de punten die u net aangaf en waar er dus 0% vooruitgang is geboekt. Al die ferme taal gepredikt door Buma was voor Jan met de korte achternaam, en u vindt het allemaal best.

Desmoulins | 28-03-17 | 18:11

"Zij bepalen de tv, zij zijn de ambtenaren,zij beslissen wat er geleerd wordt op scholen, en zij gaan over onze humor en satire."
@Patje2011 | 28-03-17 | 16:05
Samengevat; ze bepalen ieders leven vanaf de wieg tot aan het graf en ver daarna.

kweethetooknietbeter | 28-03-17 | 18:10

Cobalt bomb | 28-03-17 | 18:04
Kijk eens naar het stemgedrag.
Of is de Nederlander niet capabel om te stemmen?

botbot | 28-03-17 | 18:10

Braboblanke | 28-03-17 | 18:05
Als ze goed beleid gaan maken, stemmen ze mee met beleid van het kabinet. Buiten dat beleid, wordt er namelijk geen beleid gemaakt. Ja, misschien op het einde van de kabinetsperiode dat de regeringspartijen op grote onderwerpen niet hetzelfde stemmen, zoals nu met de legalisering van hennep. Maar de ideeën die ze nu hebben met 'culturele en maatschappelijke waarden vastleggen in de wet' en een 'zakenkabinet' zijn onrealistisch. Misschien wel goed beleid, maar onhaalbaar. Als FvD nu beleid gaat maken, levert dat 0 zetels op volgende verkiezingen. Als FvD aandacht wil genereren, moeten ze hard schreeuwen en met opmerkelijke wetsvoorstellen komen. Kijk maar naar Denk en 50+. Kleine partijen met redelijke en realistische doelen, als de Piratenpartije en, vooruit, GeenPeil, halen het niet.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:09

Graaf van Egmont | 28-03-17 | 17:58
why change a winning plan? Don't fix it if it ain't broken. Nederland en politiek, gezien het onderwijs gaat dit voorlopig nog niet goed komen.

Cobalt bomb | 28-03-17 | 18:07

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:03
Ziehier de teloorgang die namens de eü in gang is gezet. Verdrag van Lissabon, ringring nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Lis...

en définitive | 28-03-17 | 18:06

@rekennietmachine | 28-03-17 | 17:56

Ik geloof dat ik het daar niet helemaal mee eens ben. Baudet en Hiddema hebben beide gedegen kennis van de rechtsstaat, staatsinrichting en het parlementaire stelsel (Baudet als wetenschapper, Hiddema zowel vanuit de juridisch-theoretische als praktische kant) waarbij ze ook alternatieve mogelijkheden naar voren kunnen brengen die binnen de wettelijke kaders gewoon mogelijk zijn. Dat valt niet onder 'hard trappen' of 'onhaalbare wetsvoorstellen'. Ik begrijp wel wat je wilt zeggen met 'beleid maken is altijd impopulair geweest' maar dan nog is er een onderscheid in goed beleid en slecht beleid. Het FvD, is mijn indruk, streeft naar het maken van goed beleid en in alles wat ik van ze heb gezien kunnen ze hun beleidsvoorstellen zeer goed onderbouwen.

Braboblanke | 28-03-17 | 18:05

botbot | 28-03-17 | 17:59
"Bovendien als 80% van de Nederlandse kiezer gekozen heeft voor meer vluchtelingen in ons land dient dat gehonoreerd te worden!"
Als je echt denkt dat 80% bewust precies daarvoor gekozen heeft dan hou ik het niet meer. ROFLMAO

Cobalt bomb | 28-03-17 | 18:04

Desmoulins | 28-03-17 | 18:02
Deze precieze houding heeft de PVV, nou wat zal het zijn? Precies nul (?) anti-immigratiemaatregelen opgelevert in 12 jaar. Chapeau en petje af.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:03

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:00

U heeft dus geen breekpunten; punten die voor u niet onderhandelbaar zijn. Zomaar een willekeurig percentage roepen, klinkt zo polder. Hulde!
De EU, de Islam... het is voor u allemaal om het even.

Desmoulins | 28-03-17 | 18:02

Nathan R Jessup | 28-03-17 | 17:37
Je lult weer uit je nek. Als PVV-stemmer ga je natuurlijk niet op het CDA stemmen. Die zijn net zo erg als de VVD en D66.
Ik zie overigens veel boze mensen die op het CDA en wederom op de VVD hebben gestemd en door Buma en wederom door Rutte zullen worden genaaid als het door hen zo gehate GroenLinks mee gaat regeren.

Marie Curieux | 28-03-17 | 18:02

botbot | 28-03-17 | 17:50
Zelfs met 24 zetels kwamen ze niet verder dan een gedoog steun voor een minderheidskabinet (2010) en zelfs toen heeft geert binnen 24 uur een breekpunt moeten laten varen (65 is 65)

Drederop | 28-03-17 | 18:01

niemand specifiek | 28-03-17 | 17:36
Honderd procent zeker.
Brussel kan tevreden zijn, de collaborateurs zijn het eens, vol gas alles overdragen, het werkende deel flink uitkleden, als eerste de HRA ontmantelen ten gunste van de zogenaamde "onrendabelen", eis van Ferras, de ouderen tot de bedelstaf brengen en voila, het is ze toch gelukt.

lanexx | 28-03-17 | 18:01

Havenwerker | 28-03-17 | 17:56
Als CDA-stemmer zie ik liever dat het CDA regeert, 20% van hun partijprogramma kan uitvoeren en de rest uitruilt, dan 4 jaar zinloze oppositie voeren en 0% van het partijprogramma uitvoeren. Maar blijkbaar ligt die prioriteit bij PVV-stemmers anders.

rekennietmachine | 28-03-17 | 18:00

koeberg | 28-03-17 | 17:56
Klopt, mee eens.
Edoch, u laat e.e.a. weg uit m'n tegeltje. En dat, koeberg, veroorzaakt mn de verdeeldheid heden ten dage.

en définitive | 28-03-17 | 17:59

omanders | 28-03-17 | 17:50
Wat is dit nu weer? waar slaat dit nu weer op? waar hebben we het over?
U suggereert dat u nu al weet hoe de coalitie tot stand komt.
Bovendien als 80% van de Nederlandse kiezer gekozen heeft voor meer vluchtelingen in ons land dient dat gehonoreerd te worden!

botbot | 28-03-17 | 17:59

@omanders | 28-03-17 | 17:50
Is een keuze. Je kunt kiezen: of een verzorgingsstaat of open grenzen. Beide kan niet. Dat is iets dat linkse partijen maar niet snappen.
VVD maakt een keuze. Is misschien niet jouw keuze, maar een keuze.

koeberg | 28-03-17 | 17:59

Ik verwacht nog steeds dat deze hele informatie niks gaat worden, dat de zaak klapt en dat de PvdA gezellig aan komt schuiven. Mark my words.

Graaf van Egmont | 28-03-17 | 17:58

Braboblanke | 28-03-17 | 17:53
Uiteraard gaat hun partij gestaag groeien. Beleid maken is altijd al impopulair geweest, terwijl hard trappen tegen het kabinet de oppositie geen windeieren legt. FvD zal blijven komen met onhaalbare wetsvoorstellen zonder prioriteit, die altijd zullen worden verworpen. Op die manier kun je zeggen: "zie je, we hebben meer zetels nodig!". Bij de PVV heeft dit altijd gewerkt, maar toen Wilders ging gedogen en beleid maken, kreeg hij het deksel op de neus. Regeren staat gelijk aan verlies volgende verkiezingen en een totaal niet constructieve houding in de oppositie levert winst op.

rekennietmachine | 28-03-17 | 17:56

"VVD-PVV had gekund."
@en définitive | 28-03-17 | 17:45
VVD+PVV hebben 53 zetels.
Speculaties over hoe de verkiezingsuitslag zou zijn geweest als dit of als dat zijn niet echt nuttig.

koeberg | 28-03-17 | 17:56

De benoeming een informateur is nu echt afgegleden naar een lollig onderonsje, met een ginnegappende Rutte. Maar goed, het aanzien van het parlement was toch al weg.

Schmalz | 28-03-17 | 17:55

botbot | 28-03-17 | 17:50
Een 125 volksvertegenwoordigers weten wél wat goed voor Nederland is? #eu

en définitive | 28-03-17 | 17:54

Verder net of er geen verkiezingen zijn geweest.

Dank, onvoorstelbaar domme meerderheid van Nederland.

hijger | 28-03-17 | 17:54

Overigens, GroenLinks ruilt zijn economisch programma af voor klimaatmaatregelen en een kilometerheffing, de VVD ruilt zijn asfaltidealisme in voor financiele cadeautjes, D66 krijgt legalisering van de wietteelt en hulp bij een einde maken aan een voltooid leven in ruil voor wat immigratie-eisen van het CDA.

rekennietmachine | 28-03-17 | 17:53

@rekennietmachine | 28-03-17 | 17:48

Ik denk dan ook dat Baudet en Hiddema een flinke portie volharding nodig zullen hebben de komende jaren. Tegelijkertijd verwacht ik ook dat hun partij gestaag gaat groeien in deze kabinetsperiode.

Braboblanke | 28-03-17 | 17:53

Jammer dat Baudet niet opende met Vergilius, zeau mooi metrisch. Gemiste kans.

malang | 28-03-17 | 17:52

afbouwen.

omanders | 28-03-17 | 17:50

@botbot | 28-03-17 | 17:36


Het punt is dat de VVD standaard *al* hun migratiestandpunten zullen inruilen. Omdat alle linkse partijen het een soort 1933 vinden zullen ze dat als een gigantische overwinning beschouwen. Maar feit is dat de VVD het aan de reet zal roesten wat er aan onderklasse wordt binnengehaald als ze verzorgingsstaat verder kunnen

omanders | 28-03-17 | 17:50

Havenwerker | 28-03-17 | 17:40
Wel stemmen maar niet weten wat democratie inhoud, de PVVers moeten nog een hoop leren.
Ze moeten eens van het standpunt af dat zij met twintig zetels wel even uitmaken wat goed voor Nederland is.

botbot | 28-03-17 | 17:50

> Maarja je staat toch wel voor Janlul als VVD-kiezer.
@Havenwerker | 28-03-17 | 17:32
Hoezo? Je stemt toch op de partij die het dichtst bij je staat? De coalitieonderhandelingen die daarop volgen daar heb je als kiezer geen invloed op.
Moet de VVD nu uit principe maar in de oppositie blijven omdat VVD+CDA+D66 samen niet genoeg zetels heeft voor een meerderheid??

koeberg | 28-03-17 | 17:49

Goed, geen pragmatisch zakenkabinet. We zijn verloren. Mocht Martin Schulz aan de macht komen in Duitsland dan vertrek ik definitief uit Europa.

Alpengeist | 28-03-17 | 17:48

Braboblanke | 28-03-17 | 17:43
Maar dit hele debat is niet serieus bedoeld. Dit debat is een stapje in het informatieproces wat al ingezet is. Er moeten genoeg stemmen worden opgehaald om een informateur aan te stellen die de partijen graag willen. En juist omdat de partijen die het eens zijn over de informatie, per definitie een meerderheid hebben in de Kamer, is het leuk dat iedereen 5 minuten spreektijd krijgt, maar het besluit staat al vast. Het debat is immers gehouden op initatief van de verkenner, die een informatie aanbeveelt van partijen die het met elkaar eens zijn dat ze het moeten proberen en dus een meerderheid hebben tijdens dit debat. Thieme en Baudet kunnen wel leuke dingetjes proberen, maar dat stelt alleen het stemmmoment uit en dat is waar het nou net om draait.

rekennietmachine | 28-03-17 | 17:48

@ SamKoeman | 28-03-17 | 17:27

Wauw, dat je dat herkent als Cicero, ik had het niet herkend eerlijk gezegd. Uit welk werk citeerde Baudet volgens jou?

Braboblanke | 28-03-17 | 17:46

Nathan R Jessup | 28-03-17 | 17:37
Hoe dan ook, vorige weken al ingebracht, krijg je er altijd een vvd bij. VVD-PVV had gekund. Ware het niet dat onze onvolprezen npo meermaals dagelijks allerlei wenspeilingen uitbracht. Vandaar de verdeeldheid bij de kiezer.

en définitive | 28-03-17 | 17:45

@Markuz2661 | 28-03-17 | 17:39

Dat gevoel roept het ook altijd bij mij op inderdaad. Hoewel ik ergens wel begrijp dat bij zoveel serieuzigheid, er ook af en toe een keer gelachen moet worden.

Braboblanke | 28-03-17 | 17:43

@Nathan R Jessup | 28-03-17 | 17:37


Vertel dan maar hoe deze mensen anders hadden moeten stemmen.

omanders | 28-03-17 | 17:41

@niemand specifiek | 28-03-17 | 17:36
Na jarenlang iedere motie van de PVV te hebben weggestemd- want partijpolitiek, moet dadelijk de partij van de negen(hoi Asscher) binnen de opositie een boel water bij de wijn met de ingebrachte moties van de PVV. Spektakel1!11!1111

en définitive | 28-03-17 | 17:40

Elke keer dat de Kamer lacht, gaan er een rilling over m'n rug. De reden doet er niet eens toe, het laat een onverschilligheid zien die niet past op dit niveau. Alsof het een schoolklasje is.

Markuz2661 | 28-03-17 | 17:39

Wel opvallend dat de meeste PVV kiezers boos zijn op de VVD dat er een coalitie gevormd wordt van VVD-CDA-D'66. Zouden deze mensen niet in de gaten hebben dat de PVV-kiezer voor deze coalitie zelf heeft gezorgd.

Nathan R Jessup | 28-03-17 | 17:37

Youhoe Havenwerker | 28-03-17 | 17:32
Ik weet van tevoren dat mijn partij water bij de wijn zal moeten doen, dat is inherent aan de democratie.
Mensen die een andere mening zijn toegedaan zullen ook gehonoreerd moeten worden.
Het zal mij benieuwen wat ze eruit slepen.
Dat heeft niets met kiezersbedrog te maken.
botbot | 28-03-17 | 17:20

botbot | 28-03-17 | 17:36

Zetels verschuiven massaal naar anti EU dus gaan partijen die niet op elkaar lijken maar wel pro EU zijn met elkaar door zee

Ze hebben het door en weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn, na de volgende 4 jaar hebben wij geen sovereiniteit meer waar het telt, zodat wanneer er nog meer zetels wegbloeden van pro EU zetels het toch al te laat is

Het zou me niet eens verbazen als deze coalitie is ingefluisterd door Brussel zelf

Ik ga nog wat aluminium papier halen voor hoedjes

niemand specifiek | 28-03-17 | 17:36

@Koeberg

Levensgevaarlijk, GroenLinks erbij. Hanteren dezelfde newspeak als D'66 met hun 'modernisering van het belastingstelsel'. Dat wil zeggen: versnelde afbouw HRA, overwaarde eigen woning als vermogen meetellen in box 3, eigen auto zwaarder belast.

Om vervolgens cadeautjes weg te geven aan de publieke omroep, 'groene' projecten waarvan de eigen vriendjes rijk worden en die 0,0 daadwerkelijk milieu-effect hebben, en meer subsidie voor de kinderopvang van Sterre en Pepijn zodat mams lekker haar parttime functie van Communicatie-expert kan blijven doen.

raskol | 28-03-17 | 17:33

man man schippers , bizar slechte spreker. straalt ervan af dat het een kartel kabinet wordt waar geen onderzoek naar nodig is.

Recovery | 28-03-17 | 17:33

vind dit toch een uitglijder van Baudet, als ie echt groot wil worden zal ie dat elitaire aura kwijt moeten zien te raken en dat gaat op deze manier niet lukken natuurlijk.

Ben Hetzat | 28-03-17 | 17:33

Dat Europese leger komt er en we zuigen nog wat harder aan de pik van Brussel als beste jongetje van de klas. Je zal VVD gestemd hebben zeg, dan voel je je met D66 en Groene Communisten nóg meer genaaid.

Overigens hoeven we ons over die onderste steen van MH17 ook geen zorgen te maken, die blijft lekker liggen, en die 1000 euro netto die we zouden krijgen wordt 1000 euro netto extra betalen.

BeunDeHaas | 28-03-17 | 17:31

Thierry, je bent een kei, maar dat Latijn snapt niemand behalve jij. De flair mag terug in de kamer, maar ons Nederlands is zo mooi, dus doe het maar in een taal die we allemaal begrijpen.

zwarte_weduwe | 28-03-17 | 17:30

de Voorzittert | 28-03-17 | 17:27
Baudet presenteert zichzelf als iemand die grote dingen gaat veranderen, maar met 2 zetels gaat dat niet lukken. Hij moet andere mensen meekrijgen. En met onzinnige, onrealistische voorstellen gaat dat niet lukken, net zoals dat geldt voor Wilders, Krol en de Lange Arm van Ankara. Nu blijkt dat hij geen andere koers gaat varen, zal FvD net als de PVV, 50+ en Denk even meewarig worden aangekeken zodra ze het woord nemen, maar voor de rest worden ze niet meer serieus genomen.

rekennietmachine | 28-03-17 | 17:30

Maar ik wil nu wel even weten wat hij zei. En wat fijn zo'n mooie man in de kamer, bepaald geen grijze muis zoals de rest.

vlijtig liesje 50 | 28-03-17 | 17:30

Desmoulins | 28-03-17 | 17:27
Klopt, dit laatste. Zie wat in het partijprogramma van het Fvd staat tav dit heikele punt.

en définitive | 28-03-17 | 17:30

@de Voorzittert | 28-03-17 | 17:27
Liet 149 man volkomen Flabbergasted achter met zijn mooie verhaal.

Zwizalletju | 28-03-17 | 17:29

Briljante maidenspeech van Baudet. Vooral het begin in het Latijn. Die verbijsterende koppen, hahahaha.

Marie Curieux | 28-03-17 | 17:29

Volgende keer krijgt FvD mijn stem!
Geweldig!

halfvolle glas | 28-03-17 | 17:29

Met gestrekt been heet dat. Hulde Thierry.

paridae | 28-03-17 | 17:28

en définitive | 28-03-17 | 17:25

Wat is dat?
Islam is Islam.
Gematigde moslims oké.

Desmoulins | 28-03-17 | 17:27

Baudet. Cringe....

Befketier | 28-03-17 | 17:27

Prima speech Baudet. Nul reactie.

de Voorzittert | 28-03-17 | 17:27

Tja, dat krijg je als je een ongeschoolde als voorzitter laat zitten…..

kommabijmebinnen | 28-03-17 | 17:27

@Alpengeist | 28-03-17 | 17:25
Baudet citeert Cicero; een grotere elitist uit de geschiedenis is nauwelijks denkbaar.

SamKoeman | 28-03-17 | 17:27

Baudet begint goed. Nu nog even richting de kiezers verhalen over een samenwerking met de gematigde islam.

en définitive | 28-03-17 | 17:25

Baudet, wat doe je nu? Lol! Geweldige binnenkomer.

Alpengeist | 28-03-17 | 17:25

@Havenwerker | 28-03-17 | 17:16
Als Klaver zich helemaal laat inpakken heeft ie weinig te eisen en is GL alleen maar om een midden-rechts 'motorblok' aan een meerderheid te helpen (en wordt daarvoor compleet afgestraft door hun kiezers volgende verkiezingen).
Als GroenLinks alleen in naam meedoet aan het kabinet heb ik er geen bezwaar tegen.
Maar dat denk ik niet. Ik denk dat GL nog wel iets duurs gaat vragen voor deelnamen.

koeberg | 28-03-17 | 17:25

Baudet ageert tegen de elite - in het latijn. Held!

SamKoeman | 28-03-17 | 17:24

Klaverjessen haha

Recovery | 28-03-17 | 17:24

Gefeliciteerd VVD stemmers, blij met Rutte ?

Onder een aantal stenen zal de HRA netjes begraven worden.

Hoogste inkomens terugschroeven naar 70%

CO2 per CC afrekenen.

You're.....F U C K E D !!

En dat allemaal omdat Erdo wat riep, wat een land...

Sweetlakecity | 28-03-17 | 17:22

Kuzu maakt lekker veel vrinden met zijn aanvallen.

paridae | 28-03-17 | 17:22

Sorry GeenPeil, ik heb voor Thierry de Slingeraar gekozen, maar blijf jullie steunen als lid. Tot de volgende kabinetscrisis.

Use less | 28-03-17 | 17:20

@Desmoulins | 28-03-17 | 16:39
• Al is de leugen nog zo snel...
De gemiddelde Nederlander vindt het wel best, denk ik.
Het merendeel is redelijk tevreden met hun leven.
En willen verder geen geouwehoer.
En geouwehoer gaat er komen.
De wereld gaat flink veranderen en wordt steeds complexer.
Grenzen dicht en schuilen achter een muur zal niet helpen.
Hup krankzinnige kabinet.
Wie dat ook moge zijn.
Doen jullie je rotbest voor ons mooi landje?

h65485665 | 28-03-17 | 17:20

@Jezus_Boeddha | 28-03-17 | 16:45
Ik ook maar belangrijker is dat de Kamer mevrouw Arib heeft herkozen als haar voorzitter.
Wat U en ik er van vinden doet helegaar niet ter zake.
Hun voorzitter, hun keuze.

Berbaar | 28-03-17 | 17:20

Desmoulins | 28-03-17 | 17:11
Ik weet van tevoren dat mijn partij water bij de wijn zal moeten doen, dat is inherent aan de democratie.
Mensen die een andere mening zijn toegedaan zullen ook gehonoreerd moeten worden.
Het zal mij benieuwen wat ze eruit slepen.
Dat heeft niets met kiezersbedrog te maken.

botbot | 28-03-17 | 17:20

Haha, Kuzu die over verbinden praat.

Markuz2661 | 28-03-17 | 17:19

BREEK! Compromis tussen Buma en Klaver. Alle windmolens terug naar Marokko.

Geneeskrachtig Kruit | 28-03-17 | 17:18

ron_78 | 28-03-17 | 17:14
Ach omdat de hele "oppositie" er voor spek en bonen zit. Kennelijk is het de consensus dat men dan niet meedoet. In dat geval mogen die zetels dan opgeheven worden en de mensen naar huis of de zorg in, ik hoorde dat ze daar nog mensen zoeken voor het minimumloon.

Cobalt bomb | 28-03-17 | 17:18

Havenwerker | 28-03-17 | 17:16
Ergo, Roemer zette snotneus op z'n plaats middels een voldongen feit. gl zou geen gesprek aangaan met de vvd in een nieuw te vormen kabinet.

en définitive | 28-03-17 | 17:18

botbot | 28-03-17 | 17:06
Ja wel hoor,lekker iedereen het leven zuur maken in de oppositie.En dat met 20 zetels.Hoezo niet mee kan doen?

ron_78 | 28-03-17 | 17:14

halfvolle glas | 28-03-17 | 17:08
Dat PvdD tevens een zeer kritische houding inneemt tav van de eu moge u bekend zijn. Vooralsnog heb ook ik geen idee wat Thieme binnen d'r spreektijd heeft verwoord. #rokjesdag

en définitive | 28-03-17 | 17:13

botbot | 28-03-17 | 17:06
Alexander, ga toch koken mens!

Cobalt bomb | 28-03-17 | 17:13

botbot | 28-03-17 | 17:06

Dat is mijn punt niet maar dat weet u best.
De zoveelste stroom aan verkiezingsleugens die lieden zoals u blijven slikken als zoete koek daarentegen...

Desmoulins | 28-03-17 | 17:11

@halfvolle glas
Afleidingsmanoeuvre doet zij goed.
en définitive | 28-03-17 | 17:06

Bij mij werkte het... geen idee wat ze heeft gezegd.

halfvolle glas | 28-03-17 | 17:08

@halfvolle glas
Afleidingsmanoeuvre doet zij goed.

en définitive | 28-03-17 | 17:06

Desmoulins | 28-03-17 | 17:02
U moet niet zo drammen.
U wist van tevoren dat de PVV niet mee kan doen.

botbot | 28-03-17 | 17:06

... ik bedoel dat ze die jurk vaker aan mag, van mij.

halfvolle glas | 28-03-17 | 17:05

Ik bedoel niet dat het mijn jurk is....

halfvolle glas | 28-03-17 | 17:04

Thieme mag die jurk van mij vaker aan.

halfvolle glas | 28-03-17 | 17:03

botbot | 28-03-17 | 16:56

Blijft u maar in de ontkenningsfase.
Het moge duidelijk zijn dat zelfs een light-versie van de programma's van GL en D'66 onverenigbaar zijn met het toneelstukje vol ferme taal van het CDA en de VVD.
Dat is alles wat het was... een toneelstukje om de PVV het gras voor de voeten weg te maaien.

Desmoulins | 28-03-17 | 17:02

Jesse moet maar goed van die 14 zetels genieten zolang het duurt. Dit kabinet zit of de rit niet uit en GroenLinks krijgt de blame, zoals Spinning Rutte dat wel weet te regelen. Of het kabinet zit de rit wel uit en GroenLinks krijgt alsnog de rekening, gewoon omdat de huidige jonge kiezers dan weer vier jaar ouder en wijzer zijn...

LJBrinkhorst | 28-03-17 | 17:01

Cobalt bomb | 28-03-17 | 16:54

Dat klopt. De bereidheid om een coalitie te vormen met GL en in iets mindere mate D'66, zegt eigenlijk alles.
Ze bekennen eindelijk kleur.

Desmoulins | 28-03-17 | 17:00

Havenwerker | 28-03-17 | 16:39
U weet inmiddels al wat er afgesproken is om een coalitie te vormen?
Knap, heel erg knap van u dat u dit nu al weet.

botbot | 28-03-17 | 16:56

Drederop | 28-03-17 | 16:52
Zuid Korea ook goed? :)

ron_78 | 28-03-17 | 16:54

Desmoulins | 28-03-17 | 16:42
Realistisch gezien wisten we dit vorig jaar al. Je zal het in NL niet plezierig hebben als je meer dan 2 hersencellen in kan schakelen.

Cobalt bomb | 28-03-17 | 16:54

kan As(scher) alsjeblieft naar dust tot dust gaan??

Boejah | 28-03-17 | 16:53

oranjerood | 28-03-17 | 16:47
Dan ga je toch naar japan, geen moslim te bekennen daar

Drederop | 28-03-17 | 16:52

'we hebben een partij om trots op te zijn'
Tsja, het kiezersvolluk dacht er toch ff anders over.

en définitive | 28-03-17 | 16:52

@koeberg | 28-03-17 | 15:49

Dat is maar de vraag. Je stemt op een partijprogramma, niet op een coalitie. En VVD + CDA kunnen op hun klompen aanvoelen dat hun kiezers niet op een kabinet met het extreemlinkse GL zitten te wachten. Wat bevestigd werd door de peiling van afgelopen weekend: van de VVD- en CDA-stemmers wil driekwart geen coalitie met GroenLinks.

raskol | 28-03-17 | 16:51

Over 20 jaar Europa een Kalifaat o.l.v. Turkije? Het ziet er wel naar uit! Rutte zei voor de t.v. niet met Wilders, omdat die rare ideeen had over o.a. de islam. Ik denk dat de werkelijkheid is dat ze allemaal voor die islam in hun broek schijten, meer niet. Blijven wegkijken dus. En zo gaan we met zijn allen naar de kloten!

Saxofoon | 28-03-17 | 16:49

oranjerood | 28-03-17 | 16:47
Niet verder vertellen #duitseherder
;)

en définitive | 28-03-17 | 16:49

Desmoulins | 28-03-17 | 16:42
Bedankt de tactische VVD stemmer maar.
Ik hoop echt dat ze die juist gigantisch gaan pakken.

ron_78 | 28-03-17 | 16:49

Ik vind Arib prima.

Jezus_Boeddha | 28-03-17 | 16:45

kommabijmebinnen | 28-03-17 | 16:40
tRutte cs zijn pro-eü
De veroordeelde van weleer staat een pro-islam voor.

en définitive | 28-03-17 | 16:42

Meer EU, meer islam, meer vluchtelingen, meer belastingen, meer klimaathysterie en meer positieve discriminatie...
Kortom: meer weg-met-ons!
Ik ga het vandaag ook maar eens op het zuipen zetten.

Desmoulins | 28-03-17 | 16:42

@hangtiet met knoop | 28-03-17 | 16:04
Waar leest u precies "verplichting"?
Het feit dat er geen zakenkabinet komt, is inderdaad het gevolg van een grote meerderheid die lekker door wil met een politieke coalitie. Waar ik alleen benieuwd naar ben is hoe de suggestie afgewezen gaat worden. Anders dan: meerderheid wil niet, doei.

@TegenBeterWetenIn | 28-03-17 | 16:13
Laat de namen los. Levy komt ook niet met zijn nieuwe prachtbaan. Gaat het ook niet om. Het gaat erom dat de Tweede Kamer wellicht ook eens naar verandering (ze hebben er de mond vol van in campagne) kan kijken ipv een 19-eeuws regentenmodel structureel voort te zetten.

de Voorzittert | 28-03-17 | 16:41

Erdogan: "ik rij op de trein die democratie heeft tot het mijn bestemming bereikt en dan stap ik af".
Rutte: "ik rij op de trein die democratie heeft en rij alleen maar langs de stations die ik zelf leuk vind, fuck de kiezer!"
Wie kan mij uitleggen wat het verschil tussen deze twee is?

kommabijmebinnen | 28-03-17 | 16:40

h65485665 | 28-03-17 | 16:37

U blijft in leugens geloven.
CDA-mastodont is hier nogal duidelijk over geweest.
Veel succes met dit krankzinnige kabinet.
Wat is de gemiddelde Nederlander toch ook masochistisch.

Desmoulins | 28-03-17 | 16:39

Desmoulins | 28-03-17 | 16:36

wederom, dat is.

Desmoulins | 28-03-17 | 16:37

@Openbaar Mysterie | 28-03-17 | 16:13
= Is dit een debat om Wilders weg te zetten\? =
• Nee joh.
Wat trommelt Wilders weer hard he?!
Doet ie vaak aan dat tafeltje, let er maar op, de komende tijd.
Hoe hij de boel ook verdraait.
Wij noemen het toch echt weglopen, Wilders.
PVV mag best meedoen, Maar dan weer aan de zijkant.
Hup PVV.

h65485665 | 28-03-17 | 16:37

StevenQ | 28-03-17 | 16:22

Pro-EU.
Groot verschil met uw pathetische gewauwel.

Desmoulins | 28-03-17 | 16:37

Snotneus wil meer vluchtelingen binnenhalen. Mafkees...

eerstneukendanpraten | 28-03-17 | 16:37

-weggejorist-

Promedio | 28-03-17 | 16:36

-weggejorist-

Promedio | 28-03-17 | 16:36

Je zou toch vvd gestemd hebben. lolol.

aardappelninja | 28-03-17 | 16:36

Welke VVD stemmer en politicus kun je nog serieus nemen nadat ze werderom op deze wijze kleur hebben bekend...
Idem voor het CDA. Het grootste afbraakkabinet aller tijden.
Eurofieler en islamofieler gaat het nooit meer worden...
O'ja en daarbij klimaatwaanzin in de hoogste versnelling.
Wat een land.

Desmoulins | 28-03-17 | 16:36

@Hemmenaar7 | 28-03-17 | 16:26
Ego hier, ego daar. Middels een 4,5,6 partijen kabinet over 1 a 2 jaar gedaan,klaar.

en définitive | 28-03-17 | 16:35

Waarom krijgt Kuzu geen ondertiteling ? Zijn zinnen zijn zo beroerd dat ik er moeite mee heb om zijn gebrabbel te begrijpen.

Promedio | 28-03-17 | 16:34

Kuzu lijkt te denken dat iedereen hem aardig moet vinden om met hem samen te kunnen werken...

zwarte_weduwe | 28-03-17 | 16:34

Ik heb 3 minuten en 14 seconden gekeken en geluisterd. Is dat normaal ?

duitse herder | 28-03-17 | 16:34

OH SHIT!!!
.
DENK gaat even kukident rutte afvallen en moslims zijn weer het slachtoffer hoor.
.
Lekker in je safespot kruipen maloot

fifi23 | 28-03-17 | 16:32

hopelijk 1 vice-pm, niet 3!!

Hemmenaar7 | 28-03-17 | 16:26

En we worden weer allemaal genaaid ik ga zuipen

Generatie_1984 | 28-03-17 | 16:25

linkje lezen weer handig, Halsema wordt niet genoemd
(Verhofstadgroep verder ook niet...)

Hemmenaar7 | 28-03-17 | 16:24

pro Europa.
StevenQ | 28-03-17 | 16:22
Vertel eensch!

en définitive | 28-03-17 | 16:24

Tuborg øl | 28-03-17 | 16:18

de 1e partij die referenda wilde invoeren was D66

d66.nl/standpunt-over/referendum/

verder zijn VVD en CDA ook pro Europa.

StevenQ | 28-03-17 | 16:22

RoodGevaar | 28-03-17 |

Wilders wilde niet meer met Rutte

twitter.com/geertwilderspvv/status/68...

en het zijn de VVD leden die bepalen wie de lijsttrekker is, dat bepaald Wilders niet.

StevenQ | 28-03-17 | 16:18

Ik vind ondertussen alles prima, zolang D66 maar niet in het kabinet plaatsneemt.

Met die eurofiele anti referenda partij zijn we gewoon keihard de penis voor de aankomende vier jaar.

Bah!

Tuborg øl | 28-03-17 | 16:18

@Drederop | 28-03-17 | 16:10

Dan hadden ze functie open moeten stellen voor elke Nederlander. Met alle werkloosheid die we hebben wil iedereen wel zo een riant betaald baantje. Dus geen allochtoon in de kamer!

eu=shit | 28-03-17 | 16:18

Uiteraard wordt deze paringsdans alleen voor de achterban van d66 opgevoerd. Over 2 weken blijkt dat er een ontzettend ongunstig akkoord uitkomt en wordt besloten dat CU wellicht een betere partner is. Uitindelijk wordt een akkoord met cu gevormd waarin een energietransitie als een belangrijke onderhandelingstrots gepresenteerd wordt en krijgen we een centrum recchts kabinet.

Deze dans gebeurt elke 4 jaar dat heeft iedereen toch wel door

bamitoren | 28-03-17 | 16:17

Rutte lult als brugman zonder dat hij de leugens omtrent het opstappen van de PVV na 7 weken catshuis wil onderkennen. De 1 mijard bezuiniging op osw bv.

en définitive | 28-03-17 | 16:17

Openbaar Mysterie | 28-03-17

die heeft zichzelf al weggezet toen hij zei nooit meer met de VVD te gaan regeren zolang de VVD Rutte niet zou terugtrekken

twitter.com/geertwilderspvv/status/68...

en maar janken dat hij uitgesloten word, hij begon er zelf mee.

StevenQ | 28-03-17 | 16:16

Waarom krijgt Geert niet 10x zoveel spreektijd als Thierry?
20 zetels is 10x 2 zetels;
1,3 miljoen kiezers worden genegeerd.
Of is dat reeds gemeld?
20 miljard keer pas!

RoodGevaar | 28-03-17 | 16:16

Ieder volk krijgt de leiders die het verdient en zal daar de gevolgen van moeten dragen. Meer EU, immigratie en hogere belastingen dus...

prov1nciaal | 28-03-17 | 16:16

Heej kukident aap.
.
Waar zijn mij 1000 euro lul?!?!?

fifi23 | 28-03-17 | 16:14

El Rico Grande | 28-03-17 | 16:10

GL op justitie kan niet slechter zijn dan de VVD toch?

TegenBeterWetenIn | 28-03-17 | 16:14

Wauw, verspreekt Rutte zich nu? ''de grootste partij'', dus toch gesjoemel met de uitslag van de verkiezingen?

Alpengeist | 28-03-17 | 16:14

Je ziet Jesse iets tegen Pegtold zeggen.
En dan lopen ze beide weg.
Als dat geen pijpen wordt op het toilet!

General Dripple | 28-03-17 | 16:13

Is dit een debat om Wilders weg te zetten\?

Openbaar Mysterie | 28-03-17 | 16:13

Kan, die Arrogander aub uit die peuterklas worden verwijdert..

fikkieblijf! | 28-03-17 | 16:13

@de Voorzittert | 28-03-17 | 15:52

Het is leuk dat Baudet met een naam als Fresco aankomt, maar ik neem aan dat de voorzitter van een internationale organisatie als Wageningen Universiteit, zich niet voor het karretje laat spannen van iemand die over "homeopatische verdunning van de Nederlandse cultuur" spreekt. Fresco is de tegenpool van Baudet.

TegenBeterWetenIn | 28-03-17 | 16:13

koeberg | 28-03-17

jij kan niet rekenen: 33 +19 +19 +14 = toch echt 85

StevenQ | 28-03-17 | 16:12

Kuzu maar 5 minuten, hu, en Turkije dan..die krijgt nog steeds visaversa vrij naar Hollandu..beloofd door Rutte!

fikkieblijf! | 28-03-17 | 16:11

Nou Hans Hillen, fijne CDA-er die jou nu een mes in de rug steekt.

en définitive | 28-03-17 | 16:10

eu=shit | 28-03-17 | 16:02
1) er was niemand anders 2) zelfs pvver dion graus was lovend over haar.

Drederop | 28-03-17 | 16:10

Ik stel voor om GroenLinks op defensie, justitie en binnenlandse zaken te zetten. Dan hebben Duyvendak en Pormes in elk geval een mooi baantje en dan is de kans aanwezig dat defensie en aivd worden omgevormd naar het kader van GroenLinks.
*denkt aan kapingen en brandende lappen in huizen met onwelgevalligen*

El Rico Grande | 28-03-17 | 16:10

Wat voor regenboogbrugverlichtingcoalitie hier ook van mag komen. Ik geef ze geen kans om de termijn af te maken.

brughslurph | 28-03-17 | 16:09

Buma gaat stotteren vanwege de leugens die de ronde doet.

en définitive | 28-03-17 | 16:08

Terecht herkozen? Er waren verder geen kandidaten. Wat is er dus terecht aan de herverkiezing?

FrankVeer | 28-03-17 | 16:06

1.3 miljoen Nederlanders uitsluiten en met Baudet gaat hetzelfde gebeuren. 'Links' kan schijnbaar nooit aangevalllen worden inhoudelijk en is superieur. Zij bepalen de tv, zij zijn de ambtenaren,zij beslissen wat er geleerd wordt op scholen, en zij gaan over onze humor en satire. Hoe kan het dat 40 zetels verlies voor links geen doorklank heeft in heel Nederland?

Patje2011 | 28-03-17 | 16:05

Weer een PVV bash debat in 3, 2, 1..

ron_78 | 28-03-17 | 16:05

@de Voorzittert | 28-03-17 | 15:52

Met alle respect voor FvD: het is een piepkleine fractie met een ideetje.

Er bestaat niet zoiets als een verplichting voor de andere 148 gekozen leden om zich hiermee bezig te houden.

Dat jij het idee tof vindt is prima. Er waren ook bijna 5000 mensen die GeenPeil tof vonden. Maakt dit iets uit? Nee!

Dit is net zoiets als in 2017 roepen dat Betamax beter was dan VHS.

Dus "count your losses" en ga verder met je leven.

hangtiet met knoop | 28-03-17 | 16:04

zijn er nog meer Ruttes bij de VVD?

omineuze omnipotent | 28-03-17 | 16:03

-weggejorist-

eu=shit | 28-03-17 | 16:02

@komtdatschot | 28-03-17 | 15:56
Heeft niets van doen met haar kwaliteiten, maar ook geen statement tegen de PVV: er heeft zich simpelweg niemand anders gemeld.

koeberg | 28-03-17 | 16:00

De werkgroep EU is er allang uit maar hun baas Juncker moet nog even toestemming geven.

komtdatschot | 28-03-17 | 15:59

This is the beginning of the end.

vanBarchum | 28-03-17 | 15:59

Begint alvast te zingen: "Alle Menschen werden Brüder"

koeberg | 28-03-17 | 15:57

En het feit dat de adviseuse van de koning van geitenland werd herkozen als kamervoorzitter heeft niets van doen met haar kwaliteiten,maar is gewoon een statement tegen de PVV.

komtdatschot | 28-03-17 | 15:56

La gaan Geert.Met gutmenschen valt gewoon niet te praten

komtdatschot | 28-03-17 | 15:53

Benieuwd hoe de brief van Baudet inhoudelijk getorpedeerd gaat worden. Er is namelijk geen rationeel element tegen een zakenkabinet in te brengen. Wel eigenbelang, pluchekleverij en volkshaat.

de Voorzittert | 28-03-17 | 15:52

NEderland is geen democratie. Nederland is een particratie.

Partijbelang gaat voor alle andere belangen. De kiezer komt pas op plaats 10 of zo.

nl.wikipedia.org/wiki/Particratie

Vogelbeest | 28-03-17 | 15:51

EU is toch al kapodt. Eerst nog lachen als ze een eensgezinde!! strategie gaan bedenken omtrent de Brexit. Ik lach mijn ballen nu al uit de broek. Dat wordt ff in de wachtkamer voor de Britten.

roze_bril | 28-03-17 | 15:50

Arib terecht herkozen want ze heeft haar Marokkaanse paspoort ingeleverd en werkt niet meer soms voor de Marokkaanse overheid?

Zzzzooooffff | 28-03-17 | 15:49

VVD + CDA + D66 + GroenLinks > 75 zetels. Dus strikt genomen doet deze coalitie eer aan de verkiezingsuitslag.
(net als ieder ander meerdeheidskabinet)

koeberg | 28-03-17 | 15:49

Eurofielste kabinet..

Je verwacht t niet

Koning één oog | 28-03-17 | 15:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken