Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Plasterk danst op sociaaldemocratisch massagraf

Hé, wie hebben we daar, Ronald Plasterk. Tijdens de verkiezingscampagne hoorde je hem niet en ook tijdens de koffie en cake-sessie op de begrafenis van de PvdA gaf 's lands bekendste hoedendrager (na Memphis Depay en André Hazes) niet thuis, maar nu het het kalf al lang en breed verzopen is probeert hij de put te dempen middels een dolksteek in de rug van de kiezer. Het visioen van Plasterk is als volgt: men neemt een sociaaldemocratisch massagraf met 598,791 idealisten/naïevelingen, men stort de boel vol met modder en cement en men danst hand in hand met de wáre verlosser van links op het graf. Een ongelooflijk dédain voor de achterban: eigenlijk hadden alle roden beter op GroenLinks kunnen stemmen, want dit wordt helemaal niks en we zijn te lamgeslagen om er nog voor te vechten. 'Ondertussen blijven inzetten voor sociaaldemocratie' blijkt toch niet zo'n stevige belofte en het instant-gebrabbel in de media toont maar weer eens aan dat PvdA-bobo's een ongeëvenaard vermogen tot zelfdestructie bezitten. Roon, de kiezer is niet weggelopen vanwege de verdeeldheid op links, de kiezer is weggelopen omdat jullie er de afgelopen jaren een zooi van hebben gemaakt. Kom dan niet aan met 'opheffen en aanmodderen zijn niet aantrekkelijk en niet in het belang van het land', want je hebt blijkbaar geen idee wat dit land wil. Dus sta voor je idealen en vecht ervoor, of hef de boel maar helemaal op.

Reaguursels

Inloggen

" Een enorme dreun - en ZO onverwacht ook.
Dat zagen we 25 jaar geleden echt niet aankomen - gewoon SHOCKING "

enorme sukkelzak | 20-03-17 | 18:14

-weggejorist-

Bigi Bana Boy | 20-03-17 | 16:57

Nee Ronald, jullie moeten dat neo-liberalisme en marktdenken overboord zetten en weer een partij voor de arbeiders worden. Herstel wat die afgrijselijke Wim Kok je partij heeft geflikt en wordt weer een socialistische partij.

Bigi Bana Boy | 20-03-17 | 16:57

@Nehemia | 20-03-17 | 15:19
Op Aboutaleb had ik wel gestemd, al was hij van de pvda.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 16:41

Grappig hoe al die socialisten vrijwel de hele dag iedereen zitten te blokkeren op Twitter. Stel je voor dat je eens een andere waarheid dan die van jezelf onder ogen krijgt. Dat willen we niet hoor! Zelfs op de foto zie je ze druk bezig met blokkeren. Blokkeren is socialistisch overleven.

dr. Paul | 20-03-17 | 15:26

PvdA doet even voor de buhne zielig en bescheiden, maar ze weten dondersgoed dat ze in de vierde macht nog ruim in de meerderheid zijn. Die kaart gaan ze op zeker moment achter de coulissen uitspelen

BASinnic | 20-03-17 | 15:19

De PvdA is een rood kerkhof geworden van verloren idealen en valse solidariteit - alleen Aboutaleb kan misschien nog een Thriller veroorzaken.

Nehemia | 20-03-17 | 15:19

ze zijn druk bezig alsnog het karwei van Didi en Spektrui af te maken, PvdAbolitie, op naar 0, en oprotten.
T was natuurlijk al lang een rare en nare sekte van pluchegraaiende, ambtenarenbestuurders geworden, die deden of ze deugden, arbeiders wegduwden en infiltranten aan de baard drukten

Hemmenaar7 | 20-03-17 | 15:13

Als je als partij een enorme nederlaag krijgt en dit verrast je........ dan had je geen enkele binding met je achterban. Dan was je de wil van diegenen die je betalen volkomen uit het oog verloren. Van de PVDA verbaast me dat geen seconde; stuk voor stuk incompetente omhoog gevallen arrogante "eigen volk laatst" rakkers. Als je de pakweg afgelopen 10 jaar iets met de PVDA hebt gehad, dan ben je behoorlijk van het padje af. Niet voor niets dat ik walg van de lange lijst PVDA corifeeen. En van de VARA & JOOP; allemaal 1 pot vies nat.

Tutanchamon | 20-03-17 | 14:53

bisbisbis | 20-03-17 | 13:26
Zij was inderdaad een gruwel, letterlijk en figuurlijk. Lees op Wikipedia dat zij '30 jaar wetenschappelijk onderzoek aan de UvA' heeft gedaan. Waarnáár vraag je je af, en wat heeft het opgeleverd, behalve voor haarzelf 30 jaar lang een ongetwijfeld riant ambtenarensalaris. Affijn, protesteren tegen het verloop van de wereldgeschiedenis (val van de Berlijnse Muur) omdat deze toevallig net plaatsvindt op een herdenkingsdag (Kristallnacht), dat is net zoiets als op 5 mei 1945 de straat opgaan om te protesteren tegen de bevrijding van Nederland omdat deze toevallig net plaatsvindt in De Week van het Brood...

Zenzeo | 20-03-17 | 14:46

De oude mannetjes van de Muppets. Jesse Klaver zou wel gek zijn om deze stront eigenwijze gerontofiele dwazen in zijn partij op te nemen.
Bovendien: Lodewijk Asscher zegt andere dingen dan hij denkt. Ook hij weet dat de Joodse instellingen (Bijv. Cheiderschool) in Amsterdam zwaar bewaakt worden. En zijn "er is niets aan de hand" geleuter is er dan ook alleen om de blanke Nederlanders (wij dus) de klappen te laten opvangen.

Orakel1958 | 20-03-17 | 13:58

Sterfhuizen daarvoor moet je bij d666 zijn. Nog even en iedereen krijgt na 67 gewoon een spuitje want je hebt al lang genoeg geleefd.

ca12nag3 | 20-03-17 | 13:37

Geen sterfhuisconstructie voor de PvdA.
Jesse Klaver zou wel gek zijn als hij salonsocialisten toe gaat laten bij GroenLinks.
GL bestaat weliswaar eveneens uit de CPN-bloedgroep, maar verder heeft men niets met arbeiders.
De gewezen sociaal-democraten moeten zelf hun boontjes doppen;
de verschrompelde partij gaat aan interne strijd ten onder.
Einde verhaal derhalve.

RoodGevaar | 20-03-17 | 13:30

De arbeiders zijn op. Waarom een partij ervoor in stand houden?

van heinde en verre | 20-03-17 | 13:27

@Zenzeo | 20-03-17 | 11:31
-
Grewel = gruwel

bisbisbis | 20-03-17 | 13:26

Doen ,zijn we binnen no-time van Groen links af . Weer een stelletje opvreters minder

fleurtje | 20-03-17 | 13:24

Nu de commissaris van Drenthe, PvdA'er Tichelaar, wegens nepotisme heeft moeten opstappen, moet er een nieuwe komen. Van der Laan, de burgemeester van Amsterdam, is ongeneselijk ziek. In beide gevallen ligt het niet voor de hand dat de zevende partij van Nederland, die toch al zwaar oververtegenwoordigd is in het openbaar bestuur, de opvolger levert. Dat is de echte reden dat Plasterk wil aanpappen met GroenLinks. Dan is die partij ineens de tweede partij van het land geworden (14 + 9 = 23) en blijven de lucratieve baantjes voor de PvdA-bonzen behouden.
Leer mij de PvdA kennen!

MAD1950 | 20-03-17 | 13:10

Plannetje volgens Roon de afluisteraar
PvdA baantjesjaaglegioen infiltreert openlijk Groen sLinks om zo alsnog aan de [banen]macht te blijven
Beetje doorzichtig allemaal, Roon
zelfs die sukkels van GL zien dat van mijlen afstand aankomen

Tobi | 20-03-17 | 13:10

Waarschijnlijk is Plasterk zijn hart verkeerd gedoteerd en naar links verzakt. Door menging van rood en groen ontstaat spontane diarree, voor 15 maart jl had hij dit moeten uiten en zaterdag jl op de ledenvergadering moeten zeggen nu steekt die de dolk in de rug van de PvdA stemmers wat neerkomt op PvdA kiezersbedrog. Asscher moet leiderschap tonen en Plastkerk direct royeren omdat hij buiten het bestuur om partijverraad pleegt en de laatste 560.000 duizend PvdA stemmers ongevraagd wil uitleveren aan groenlinks.

Goedverdoemme | 20-03-17 | 12:57

Uitgedroogde rode rozen moet je weggooien, die zijn niet meer levensvatbaar.

miss error | 20-03-17 | 12:54

Een paar jaar geleden zat Groenlinks in hetzelfde schuitje, na dat electorale debacle Bram van Ojik. Een lekker kontje en vier jaar nikszeggend in de oppositie zitten later hebben ze een recordaantal zetels.

Buiten dat de PvdA al sinds het afschudden van de ideologische veren bezig is zichzelf overbodig te maken, is opheffen nog lang niet nodig. De links-progressieve kiezer is niet standvastig en niet trouw en laat zich gemakkelijk door GL, D66, PvdD of over een paar jaar weer de PvdA verleiden.

Sjors W. | 20-03-17 | 12:39

De oplossing voor de PVDA is gewoon een hele grote spiegel. Kijk naar wat je zegt, kijk naar wat je doet en zie daar de discrepancy die een zetelverlies van 29 heeft opgeleverd.
Zelfs de jongens van testament wisten het al; Practice what you Preach.

Graaisnaaiert | 20-03-17 | 12:13

joost2 | 20-03-17 | 11:52

Ja was het maar waar. De PvdA zit in elk haarvat van Nederland en zal van daaruit doorvechten. Kijk alleen maar eens naar de VARA en de NPO.

Bertus Bolknak | 20-03-17 | 12:11

Tja, voor de "arbeider" zijn, best nobel.
Maar als je vervolgens een pure Arabieren knuffel vereniging word, en asiel klaplopers gaat omhelzen, zijn die "arbeiders" niet zo blij meer met je.

Wienerschnitzel mit | 20-03-17 | 12:05

@Sarcastisch varken: De NieuweSDAP.

Koonkluk Huis | 20-03-17 | 12:04

geenspam | 20-03-17 | 11:53

Dan kun je beter de stenengooier aanpakken...

Of had je daar nog niet over nagedacht soms?

Sarcastisch varken | 20-03-17 | 12:02

@ ca12nag3 | 20-03-17 | 11:43
Helemaal mee eens, Klaver is tenminste oprecht. Ik loop tegen de veertig, ben begonnen volgens loopbaanadvies, maar doodongelukkig op het toegewezen niveau (continue verwijten dat ik 'geen ambitie' heb, ik noem het snel tevreden). Nu al een jaar of tien gewoon op de werkvloer, geinen, arbeiden, praatje maken, kroegje pakken. Mijn ding. De PvdA zou mijn partij moeten/kunnen zijn, maar hahahaha NEE! Er is geen enkel scenario denkbaar waarin mijn stem naar de PvdA gaat, al was het de enige partij van Nederland dan nog niet.
Daar mag u het mee doen, PvdA. Een arbeider,

Kouwe Kees | 20-03-17 | 12:01

@Sarcastisch varken | 20-03-17 | 11:46
als je als hulpverlener met stenen wordt bekogeld lijkt me dat redelijk stressgevend.

geenspam | 20-03-17 | 11:53

II.
Ik geniet elke dag dat die rooie pvda in Nederland is weggeblazen.
Weg met die arrogante pamperaars, weg met dat nepotisme en baantjes geverij.

En nu nog eruit gooien: Dijsselbloem nooit meer, die egotripper Timmermans en alle andere rooien uit het Eu parlement, dus svp: inpakken en wegwezen.

Laten zij maar eens echt gaan werken.

Maar ja, wat zal het ONS niet aan wachtgelden gaan kosten voor al deze werkeloze lieden nietwaar?

joost2 | 20-03-17 | 11:52

-weggejorist-

Sarcastisch varken | 20-03-17 | 11:46

Kouwe Kees | 20-03-17 | 11:36
PvdA bestaat al lang niet meer. Alleen in naam. Sociaal democratie is ook zo'n loze term.
PvdA is niet sociaal democratisch nooit geweest ook.
Vakmensen die voor arbeidersrechten opkomen is niet democratisch. Ook het lobbyen voor Brusselse elite niet. Loze term om iets van eerlijkheid weer te geven. Rubberen tegel retoriek.
Kom op voor je ideaal en vecht het uit op democratische fora. Maar ga niet pretenderen dat je partij democratisch is dat is echt lachwekkend.
Ik heb gek genoeg meer waardering voor klaver dan heel die slappe zooi bij de PvdA. Die kwal zegt ten minste wat hij denkt, ookal ben ik het niet met hem eens. PvdA is een enge regenten partij die Idd democratisch zijn plannen altijd heeft aangepast waardoor ze geen aanhang meer hebben. Ze vertegenwoordigen niks.

ca12nag3 | 20-03-17 | 11:43

WirMachenMusik | 20-03-17 | 11:39
En...waarschijnlijk al besproken met Rutte.

WirMachenMusik | 20-03-17 | 11:43

Vermoed dat de demissionaire PvdA-ministers daarmee de kans denken te vergroten dat GL deel van de nieuwe coalitie wordt, en zij daardoor weer een lucratief baantje kunnen bemachtigen.

WirMachenMusik | 20-03-17 | 11:39

@Sarcastisch varken | 20-03-17 | 11:19
De Nederlandse SociaalDemocratische Arbeiders Partij.

TheEgg | 20-03-17 | 11:36

ca12nag3 | 20-03-17 | 11:19
Klopt, zodra ik uitgelachen ben (nog niet) zal de ernst van deze situatie wel indalen. De gezochte combi is zo absurd, dat het nooit als serieuze optie in de openbaarheid had mogen komen. Geeft de totale paniek en teloorgang van PvdA goed weer.

Kouwe Kees | 20-03-17 | 11:36

Niet 1 PvdA'er (ex PvdA lid Monasch uitgezonderd) heeft het lef en/of de intelligentie om eens naar binnen te kijken en toe te geven: wat hebben we de boel toch vreselijk belazerd.
We hebben onze eigen zakken goed gevuld, de beste baantjes veroverd en het socialisme zo van het sociale weten te vervreemden dat we ons dieper dan diep moeten schamen. Niks daarvan, gewoon doorgaan op dezelfde weg en denken dat het zich vanzelf oplost.
.
En nu GL, dat is nog een graadje erger, wezensvreemde mensen omgeven door een cultuur van ontwrichting en geweld.
Vreselijk dat linkse gedoe, wat een vernedering voor de mensheid.

Memek | 20-03-17 | 11:35

Zenzeo | 20-03-17 | 11:26

Annemarie Grewel. Doet me denken aan de Rooie Vrouwen. Ueber hysterisch, oud links. Oa salonsocialisten als D'ancona en Liesbeth den Uyl waren daar lid van.

Basil Fawlty | 20-03-17 | 11:35

Zenzeo | 20-03-17 | 11:26
Anders heeft rutte wel met opzet of niet het hele politieke spectrum verdeeld. Hij had wel in de gaten dat een rutte VS wilders er niet in zat en heeft ook al die linkse gekkies maar laten doen. Allemaal schreeuwen dat ze de premier zouden worden. Nu allemaal tussen 14/19 zetels. divide et impera

ca12nag3 | 20-03-17 | 11:34

Annemarie Grewel, die tégen de val van de Berlijnse muur protesteerde, omdat die op dezelfde dag als de Kristallnachtherdenking viel...Annemarie Grewel, die de romans van W. F. Hermans uit de bibliotheken wilde laten verwijderen, omdat Hermans niet meedeed aan de Zuid-Afrika-boycot...Uiteindelijk komt alles wat je doet of zegt uit naam van een politieke partij, als een boemerang weer bij je terug.

Zenzeo | 20-03-17 | 11:31

@joost2 | 20-03-17 | 11:10 De "alles moet kunnen" politiek is desastreus gebleken.
.
Zeer juist. En dat is veel, veel breder dan islam en import. Dat heeft ook zijn weerslag op de opvoeding van kinderen. In de jaren '70 is het opvoeden van kinderen, en het corrigeren van fout gedrag een taboe geworden. Kinderen zijn geen kleine volwassenen, je kunt niet alles met praten oplossen. Een simpele tik op het achterwerk is bijzonder effectief voor het aangeven van grenzen.
.
Het gevolg van die ongecorrigeerde jeugd is tweeledig. In de eerste plaats de nog redelijk beschaafde Westerse jeugd die hierdoor geen enkele waarde meer hecht aan eigen inzet, en instant vervulling van alle behoeftes eist ("Ik wil het! En ik wil het NU!".) Ook wel genaamd 'generatie sneeuwvlok".
.
Ten tweede op de niet-westerse primaten-cultuur. Daar is het gebrek aan grenzen nu zover ontaard dat ze met grof geweld zich alles toe-eigenen wat ze willen. Ram- en plofkraken, grof geweld bij overvallen, drugs, berovingen en islam-gebaseerde terreur tegen onze samenleving.
.
Links, en PvdA in het bijzonder, is verantwoordelijk voor dit alles. Vergeet het niet.

marcoplarco | 20-03-17 | 11:29

Kan me de partijcongressen met voorzitter Annemarie Grewel nog herinneren, toen de pvda dacht dat ze de wereld regeerden. Lijkt een eeuwigheid geleden, maar is slechts twintig jaar. Vanitas vanitatum et omnia vanitas...

Zenzeo | 20-03-17 | 11:26

Dat Asscher en Spekman nog een halfjaar blijven plakken doet de zaak ook geen goed.
Een beetje partij neemt wat radicaler afscheid , alle touwtjes doorknippen die de faalhazen verbindt met de partij dat is het minste wat je moet doen.
Over afscheid nemen doe je geen halfjaar.
Die Spekman blijft nog gewoon een halfjaar lang door etteren ...niet dat het mij wat uitmaakt , maar toch.

pontius | 20-03-17 | 11:26

Heb altijd bewondering gehad voor Plasterk; een wetenschapper die in de slangenkuil van de politiek verzeild is geraakt en altijd gewend was om te zeggen wat hij dacht. Misschien niet altijd even verstandig, maar wel eerlijk.

oliebolletje123 | 20-03-17 | 11:25

Beetje sneu van Plasterk om dit nu te zeggen. Dan had hij als PvdA lid zaterdag jl op de ledenraad zijn mond moeten open doen. Het credo op die bijeenkomst was dat het niet om de persoon maar om de inhoud gaat. Dit is in het tijdperk van de sociale media wel erg naïef. Het is bij de PvdA tijd voor een jonge leider met frisse ideeën. Kijk naar Klaver en straks bij de SP naar Meyer en Marijnissen. Op zich zou het aantal politieke partijen drastisch beperkt moeten worden, maar bij Nederland past nu eenmaal een veelvoud van clubjes met een eigen mening.

Mannes | 20-03-17 | 11:25

...en aan uw linkerkant ziet u een naar adem happende duivel in een vat wijwater. Negeer hem gerust.
Herbert_von_Caravan | 20-03-17 | 10:32

Shit...koffie! overal! O-VE-RAL!!

Sarcastisch varken | 20-03-17 | 11:23

Die Plasterk is ook niet gek, die is veel te bang dat hij zijn tuinhuis moet afbreken dus hij denkt ... fuseren met DENK, VVD, SP en GL, dan zijn we weer de grootste www.telegraaf.nl/binnenland/27490230/_...

Watching the Wheels | 20-03-17 | 11:23

Groen links != PvdA. Het is ook gewoon fout om samen te gaan en de stemmen die je nog hebt gekregen te verneuken. Die mensen hebben niet op de crypto communistische boomknuffelaars van Groen Links gestemd dus dan verneuk je die mensen. Hetzelfde geldt uiteraard voor alle mensen die uit pure wanhoop hun PvdA stem verruild hebben voor Groen Links. Die zitten ook niet te wachten om dezelfde politieke fossielen weer aan de knoppen te zien zitten.

WatZalIkErvanZeggen | 20-03-17 | 11:22

Kouwe Kees | 20-03-17 | 11:15
Nieuwe lijst zou net zo veel zetels halen als gl nu. Met verandering dat Plasbek bij klaver op schoot zit met een groene hoed. En Timmerfrans voor gl diep voorover bukt in Brussel. Dus alleen de poppetjes zouden veranderen. Laat toch duidelijk zien wat voor uitzuigers het zijn bij PvdA.

ca12nag3 | 20-03-17 | 11:19

Ok...volgende topic:

Hoe zal de naam luiden van een combinatie van de partijen PVDA en Groenlinks?

A. Partij vd Groenen (PvdG)
B. Nederlandse Socialistische Groene Arbeiderspartij (NSGA)
C. RoodGroen (RG) of omgekeerd...
D. GroenWerkt (GW) niet te verwisselen met...
E. Breed
Of...
G. Verzin maar iets!

Sarcastisch varken | 20-03-17 | 11:19

Basil Fawlty | 20-03-17 | 11:17

"gedecimeerd"... Sorry!

Basil Fawlty | 20-03-17 | 11:18

Trouwens ik vraag me af hoe dat nu gaat met de PVDA lokale baantjes carousel? Partij is landelijk gedcimeerd maar heeft lokaal wel nog wat in de melk te brokkelen. Lijkt mij echter correct dat er nu ook geen PVDA burgemeesters, CdK's etc. meer komen.

Basil Fawlty | 20-03-17 | 11:17

Ha. Hahaha. Hahahahahaha. Dus er wordt overwogen om een arbeiderspartij (ooit in een ver verleden) te laten samengaan met een partij die alles betaalt uit de zak van de arbeider. Ja nee ja, doen jongens, succesformule, ik zie geen beren.

Kouwe Kees | 20-03-17 | 11:15

Bytemaster | 20-03-17 | 10:58

Klopt, zat ik ook net aan te denken. Toont maar weer eens aan: links en logica? Muwahahaha.

Basil Fawlty | 20-03-17 | 11:11

Mosterd | 20-03-17 | 09:59 Inderdaad, de PvdA kiezer is niet weggelopen vanwege de verdeeldheid op links, de kiezer is weggelopen omdat het partijbestuur er de afgelopen jaren een multiculturele zooi van heeft gemaakt. Nog mooier maakt Hans Spekman het.'Ik wil geen bende achterlaten,' zei de afzwaaiende voorzitter', waarmee hij toegeeft dat het nu dus een door hem gemaakte bende is en nog een halfjaar blijft rondhangen, geen beleid meer kan maken en anderen tot ergernis voor de voeten loopt. En dat noemt zich een bestuurder? Of gaat het om de financiën bij Hans? Geen CEO, nooit geweest ook. Goed plempsel Mosterd.

Een vrije paling | 20-03-17 | 11:11

Gelukkig is de PVV door Rutte uitgesloten van deelname aan een nieuw kabinet.
Lijkt wel een PVV besluit van Malek Ramadan.
Want de partijen die met de VVD in hetzelfde kabinet gaan zitten zullen bij de volgende verkiezingen net als de PvdA nu, gedecimeerd worden.
Alleen hebben ze dat nog niet door, ja, Buma misschien.
Ze moeten dan wel akkoord gaan met 6 miljard voor wapens tegen een fictieve vijand ten koste van nog meer afbreuk van de sociale voorzieningen.
En de grenzen blijven wagenwijd openstaan, dat spreekt.

Dostranamus | 20-03-17 | 11:11

@Nuchternederland | 20-03-17 | 10:57
De pvda werd niet geïnfiltreerd, ze lieten willens en wetens een Turks patroon-clientnetwerk in de partij toe om van de stemmen te profiteren. Toen de twee heren een te grote broek aantrokken werden ze er uiteindelijk uitgewerkt. Zo is het volgens mij gegaan.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 11:10

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:51
Ooit was de PvdA PvdA nu vandaag is het een elite clubje.
Als ze nou vochten voor de man op de steiger en samen stonden met blauw dat achter de finnen aan moet. En oudjes goede zorg gaven en het aow dat ze verdienen. Dan was de PvdA weer PvdA. Nu zijn het allemaal uitbuiters en uitzuigers. Jaknikkers van Brussel.
Zou me ook niks verbazen als ze meeregeren. Aangezien Timmerfrans de vuist van Brussel zo diep in z'n hol heeft. En de rest te slap is om het boetekleed aan te trekken. Liefst meejuichen met klavertje of toch op commando van Brussel meeregeren.
Op naar de 0 zetels.

ca12nag3 | 20-03-17 | 11:10

De PvdA heeft Nederland met een zeer groot probleem opgezadeld.

De "alles moet kunnen" politiek is desastreus gebleken.
En wie er wat van zei, werd uitgemaakt voor fascist of xenofoob.
Al decennia lang heeft links ervoor gezorgd dat,
belangrijke posten door linkse mensen werden bezet, oud pvda politici kregen altijd nog een best betaald baantje. Kartelvorming en nepotisme heet dat. De media
( vooral NPO=Vara) is in handen van linkse mensen met als doel een links partijdige en niet objectieve
berichtgeving. Altijd die linkse opzetjes op TV is vooral gebleken bij Jinek. Een heel vervelend mens aan het worden, omdat zij zichzelf overschat.
De NPO moet op de schop ( klus voor Thierry Baudet ?).
Zal 100 miljoen belasting geld kunnen schelen.

De grootste blunder van de PvdA, die ons zwaar gaat opbreken is het niet voldoende screenen van hun ex 2 kamerleden Kuzu en Ozturk.
Nu ook die blinde fanatieke anti Nederlander Azarkan er bij is gekomen, zal dit in de toekomst funest blijven voor ons bestel. Maak je borst maar nat voor die schreeuwlelijk!
Ik hoef U niet uit te leggen waar in de toekomst die 1 miljoen moslims op gaan stemmen.

Fortuyn waarschuwde ons ervoor, lees maar zijn boeken.
Maar niet die linkse pamperaars die ons bestuurd hebben.
Nu weer dat holle vat Klaver. Let maar eens op.

De Denk partij zou verboden moeten worden.
Net als dit met b.v. de NSB nu zou gebeuren.
Ten eerste omdat er 2 zeteldieven ten onrechte er munt uit hebben geslagen, door ongekozen voor zichzelf te zijn begonnen en ten tweede staan zij onder gezag van de dictator Erdogan, die ons voor alles en nog wat heeft uitgemaakt.

Zolang partij Denk geen afstand neemt van Erdogan is het zelf ook een fascistische partij en moet volkomen door het parlement genegeerd worden.

"Met dank aan de PvdA derhalve ."

De maatregel, die de nieuwe regering nu moet gaan nemen is, dat in een partij gekozen Kamerleden bij uittreden om wat voor reden dan ook, zij niet voor zichzelf in de kamer kunnen blijven zitten.

Ook het vak vaderlandse geschiedenis ( dat hoefde niet van de pvda) moet verplicht als examenvak gelden en op de basis scholen onderwezen worden.
Inclusief verplicht tevens de geschiedenis van de holocaust, het vermoorden van miljoenen mensen.

joost2 | 20-03-17 | 11:10

Dat Plasterk samen wil gaan met GroenLinks en zo de PvdA alsnog in de 2e Kamer (en het kabinet?) wil loodsen is wel wel erg merkwaardig. Misschien toch wat gewend geraakt aan het pluche?

Simon_GS | 20-03-17 | 11:07

@Bertus Bolknak | 20-03-17 | 10:56
DS70 was al een reactie op de onvrede over'nieuw links' in de partij van de aambeien. Marcel van Dam is gewoon een rijke kasteel heer en van die andere'heren' weet ik niet wat er geworden is. Goed voor zichzelf gezorgd natuurlijk zoals echte socialisten betaamt. De oude Drees was een goede socialist en poepzuinig.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 11:06

Rutte noemde de PvdA weer als mogelijke coalitiepartner, om zodoende GroenLinks uit het kabinet te houden.
En dat terwijl de ledenraad zich had uitgesproken tegen regeringsdeelname.
Tja...

Abject | 20-03-17 | 10:59

@Solar666 | 20-03-17 | 10:30
Die fusiepraatjes hoor ik al jaren van verliezende partijen. Ook groenlinks wilde ooit wel fuseren met D66 of omgekeerd. In de sp hoorde je ook wel eens fusieverhalen.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:58

Waarom denkt men altijd dat wanneer je fuseert je de som van alle partijen als product krijgt? GroenLinks is al een fusiepartij uit meerdere partijen en heeft jarenlang minder zetels gehad dan de afzonderlijke partijen voor de fusie hadden. De zetelwinst van nu is ook slechts te danken aan het gedrag van Klaver en niet aan de ideologie van die partij. Als links zichzelf wil marginaliseren moeten ze inderdaad fuseren.

Bytemaster | 20-03-17 | 10:58

Ronnie 'pluche' plaksterk. Melden bij het uwv in 3,2,1.....

zweeperover | 20-03-17 | 10:57

Ik weet trouwens van gevallen waarin partij van de arbeiders groenlinks binnenkwamen en dan de boel probeerden over te nemen. Leidde tot afsplitsing en zetelroof. Goed plan van Plaatwerk.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:39
Ik ken ook gevallen waarbij de PvdA geinfiltreerd werd, leidde tot afsplitsing en zetelroof.

Nuchternederland | 20-03-17 | 10:57

Laat ik eerlijk zijn. Ik heb veel aan de PvdA te danken. Dan spreek ik over de PvdA tot ongeveer 1975. Daarna is de partij steeds meer overgenomen door zo genoemde intellectuelen als : Max van de Berg, de van Teijnen, Marcel van Dam en noem ze maar op. Vanaf toen begon ik hoe langer hoe minder iets met ze te hebben. Helemaal toen den Uyl met z'n gezinshereniging begon. Waarvan we nu de beangstigende resultaten zien. En dat is nog maar het begin. Met groot genoegen zie ik dat de partij nu in volle vaart op de afgrond afstevent. En ik hoop dat de zelfingenomen VARA en NPO hen snel achter aan gaan !

Bertus Bolknak | 20-03-17 | 10:56

Plasterk zal door mij slechts herinnerd worden als de man die in de aanloop naar het UA-referendum uit alle macht de democratie tegenwerkte, van de "slechts handelsverdrag leugens" en uit alle macht de opkomstdrempel proberen te verlagen tot aan het de nek omdraaien van de daadwerkelijke stemgang door het vermoorden van heel veel stemhokjes.

Ronald stembusmoordenaar Plasterk dus.
Hij zou, net als nivellerende Spekman, voor zijn geloofwaardigheid al zijn wachtgeld aan een goed doel moeten geven.

Ben-Bataaf | 20-03-17 | 10:56

TheEgg | 20-03-17 | 10:15

Hear, hear! +1!

Basil Fawlty | 20-03-17 | 10:55

@ca12nag3 | 20-03-17 | 10:47
Je vergist je. De pvda is de elite zoals de elite pvda is.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:51

Ondanks dat de Pvda de afgelopen decennia de arbeider uitgekotst heeft ten behoeve van de allochtonen, heeft ze wel aan de wieg gestaan van de wederopbouw van Nederland. Links uitleveren aan die imbiciele luchtfietsende kleuter Klaver is echt paniekvoetbal. Links moet gewoon even afkicken van hasr islamofielie en weer de handen uit de mouwen steken.

Veritas Splendor | 20-03-17 | 10:50

G-Do | 20-03-17 | 10:08
Geenpeil had 5106 Zetels. En jij hebt gestemd op een partj met 50(?) mensen op een lijst. Van wie jij alleen maar van de eerste 5 de naam weet en weet welke standpunten ze hebben. Nu jij je stem hebt gegeven, bepaalt die partij helemaal alleen wat ze gaan doen. En hebben ze jou niet meer nodig.
--
Jij wordt dus gebruikt door die mooie partij van je als dom stemvee. En dat vind je heerlijk toch? Want ze hadden standpunten, yeah, standpunten! (die ze weggeven zo gauw het pluche in zicht komt, maar ok). Maar wees jij maar trots op je status als dom stemvee. Als horige belsating slaaf.
--
Jij bent dus 1 van die domme mensen die op de oude zooi heeft gestemd, op de EU en op meer immigratie. Knap hoor, geef jezelf maar een schouderklop dat je bij de meute hoort, dat je groepsslaaf bent en voor de gek bent gehouden door je overlord Rutte.

Mark_D_NL | 20-03-17 | 10:50

@TheEgg | 20-03-17 | 10:42
Een zeer waarschijnlijk scenario. De pvda kan met iedereen regeren want eigen principes hebben ze niet, behalve aan de macht blijven en hun prominente leden aan goedbetaalde banen helpen. Daarom heten ze ook partij van de topbetaalde arbeid.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:49

"Internationalisme" is nu blijkbaar ook al een sociaal-democratisch beginsel. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat dat ondanks alle multiculturele waanzin toch nog altijd het belangrijkste verschil was tussen sociaal democraten van de PvdA en de Marxisten/Internationale Socialisten bij de SP en GroenLinks. Maar blijkbaar voelt ook een Plasterk zich nauwer verbonden met zoutzuur gooiende islamisten in Pesjawar dan met Henk en Ingrid die zien hoe hun traditionele volksbuurten etnisch gezuiverd worden.

Oeleflaffel | 20-03-17 | 10:48

Er zijn genoeg mensen die op een echte eerlijke arbeiderspartij zouden stemmen. Een stem van en voor het volk. Plasbek. Geeft duidelijk aan waar zijn mond voor openstaat. Een ieder die hem op het pluche houdt.
Hard werkende Nederlanders zijn die boten vol kansarmen zat, niet dat we anderen niks gunnen maar ga het eten van 't bord van mijn kinderen niet aan een ander geven. Ook de totale uitverkoop van de zorg, nutsbedrijven en gebrek aan visie heeft niet geholpen.
Waar ooit de PvdA een vuist maakte tegen de elite houden ze nu alleen maar hun hand op. Bah wat een misselijk makende bende.

ca12nag3 | 20-03-17 | 10:47

@TheEgg | 20-03-17 | 10:42
En wederom vrees ik dat u deze weddenschap gaat winnen.

JanvandeBiertent | 20-03-17 | 10:46

Overigens heeft ook het cda veel aan invloed verloren door de trucjes waar ook de pvda van geleerd heeft: dure baantjes verdelen onder de clientèle. Ook het cda zat op een moreel hoog paard en heeft meegeholpen aan het importeren van goedkope arbeid uit Zuid-Europa, Turkije en de Maghreb.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:45

@Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:40
Hij was in uw eerste post al goed. Plaatwerk, hebben van een enorme plaat voor de kop.

JanvandeBiertent | 20-03-17 | 10:45

Overigens, wat ik me zo afvraag. Rutte wil een meerderheid in 1e en 2e kamer, en met CDA en D66 kan ie als 4e partij dan heel goed de PvdA gebruiken.

Die wil weliswaar niet, maar is uiterst chantabel. Ik denk aan een Dijsselbloem en een Timmerfrans. Die kunnen hun pretpakket ook wel door de shredder halen als de PvdA niet in de regering zit. Reken maar dat er in de PvdA achterkamertjes druk gelobbyd wordt om toch deel uit te maken van dat kabinet.

Voor de kiezer heet dat dan verantwoordelijkheid nemen en dat je toch meer kunt bereiken in de regering dan als oppositie.

Als VVD, D66 en CDA eruit komen, wordt de 4e partij de PvdA. Wedden?

TheEgg | 20-03-17 | 10:42

Ik bedoel Plassterk

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:40

Echt weer zo typisch. De burgers zijn kotsbeu van het linkse gepruts van de afgelopen 20 jaar en vooral de afbraak van de verzorgingsstaat NL de laatste jaren. Hiervoor zijn ze terecht gereduceerd tot wat de partij nu is. Nederland wil die afbraak niet verder en is klaar met het genereus rondstrooien van gemeenschapsgeld naar linkse hobby-projecten en subsidies naar clubs waar de honden geen brood van lusten (controle aar de subsidies in niet uitgevoerd, men heeft geen idee in Den Haag). Laat de PvdA eerst maar eens gaan bedenken of ze nog wel gevoel bij de bevolking hebben voordat ze na deze afstraffing toch weer via de achterdeur hun ongewenste invloed willen uitoefenen, want daar zit Nederland niet op te wachten. Nederland is klaar met de PvdA in de huidige vorm van afbraak politiek en geldverspilling.

FrummelPummel | 20-03-17 | 10:39

Ik weet trouwens van gevallen waarin partij van de arbeiders groenlinks binnenkwamen en dan de boel probeerden over te nemen. Leidde tot afsplitsing en zetelroof. Goed plan van Plaatwerk.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:39

@TheEgg | 20-03-17 | 10:15
Volkomen correcte analyse. Ik had het zelf kunnen schrijven.

Jezus_Boeddha | 20-03-17 | 10:36

Arbeiders met een klein pensioen zijn massaal weggelopen bij de pvda.
Oorzaak de enorme huurverhogingen en de verlagingen van de pensioenen van die groep.
De laagste inkomens werden gecompenseerd en het geld daarvoor werd weg gejat bij de bovenste groep.

meneer Q | 20-03-17 | 10:35

Voel hier een gevalletje kiezersbedrog aankomen.

Kwatz | 20-03-17 | 10:33

marcoplarco | 20-03-17 | 10:25
Ljstverbinding naar het hoofd gestegen. Traditioneel zou PvdA de arbeider moeten vertegenwoordigen waar arbeidsmarkt en betere lonen betere zorg en bescherming van de zwaksten de boventoon moet voeten. GroenLinks is een met pus gevuld gezwel van elitair gedrag doordrenkte linksgekkies die groen voorop stellen ten koste van alles en als slagroom op de taart migranten knuffelen.
PvdA is al tijden doorgeslagen naar dat laatste onderwerp en daardoor zijn oorsprong vergeten. Maar beide visies zijn eigenlijk onverenigbaar. Aangezien groen niks te maken heeft in directe zin met arbeid. En eigenlijk schade toebrengt aan de zwaksten doordat iedereen wel snapt dat hoe dan ook alle kosten voor groene meuk doorberekend wordt aan de consument.

ca12nag3 | 20-03-17 | 10:32

...en aan uw linkerkant ziet u een naar adem happende duivel in een vat wijwater. Negeer hem gerust.

Herbert_von_Caravan | 20-03-17 | 10:32

Volgens Plasterk moet de overgebleven PvdA samen gaan met de Groene Khmer. Wat hij eigenlijk bedoelt is dat de verliezer van de verkiezingen een vijandige overname moet doen bij de partij die de meeste zetels heeft gewonnen.
De PvdA heeft altijd het partijbelang boven het landsbelang gesteld. Zo heeft de PvdA altijd voorstellen van de SP geblokkeerd, om later met hetzelfde voorstel te komen. Die linkse partijen gunnen elkaar het licht in de ogen niet, en nu willen ze ineens samenwerken.

Osdorpertje | 20-03-17 | 10:30

Wat Plasterk wil is gewoon niet de wil van de kiezer. Ik zie er wel een lichtpuntje in want feitelijk erkend hij dat het gedaan is met de PvdA en om die reden ziet hij een fusie met GL als de laatste optie om zijn eigen positie te beschermen. Zo kennen wij de PvdA weer, je eigen belang voorop maar het brengen alsof je de belangen van iedereen bediend.

Solar666 | 20-03-17 | 10:30

Rood en Groen is boerenfatsoen zegt een oude spreuk. De kleuren Rood en Groen samen worden dan Bruin. Dus bruine dassen. Laten ze zien dat ze er schijt aan hebben. Is prima. Bruine overhemden zijn misschien ook erg leuk. Er is niets nieuws in de wereld. Dictator aan de middellandse zee en bruin hemden in Nederland. Ik heb dit eerder gehoord gehoord maar wanneer ook al weer. Misschien weet Plasterk het nog maar die is er waarschijnlijk te jong voor.Op naar de Partij voor de Link(s}en of Groen van de Arbeid. Gaat toch weer gezellig worden bij de verkenner.

klull maran | 20-03-17 | 10:30

Natrappen.

Dat tekent de man.

Bernhard de II | 20-03-17 | 10:29

Inderdaad het volledig falen van de PvdA sec. Wel 100% idealistisch maar 0 % realistisch.
.
Hier een voorbeeld van wel realistisch samenwerken tussen de Deense PvdA en de Deense PVV:
.
- de grenzen dicht
- 50% uitkering max
- na 2 jaar pas eventueel overkomst familie
- geen uitkering bij familie ‘hereniging’, indien wel...familielid het land uit
- niet willen werken is het land uit of levenslang opbergen in een opvangcentrum
.
Motivatie: we zijn trots op dat wat we bereikt hebben voor wat betreft de sociale voorzieningen. Maar die laten we ons niet afpakken.

duitse herder | 20-03-17 | 10:29

29 zetels verliezen en dan nog durven spreken van 'eigen kracht' - leer eerst maar eens je wonden likken, laat zien dat je begrijpt hoe ze ontstaan zijn (en hef jezelf dan bij voorkeur op)

bisbisbis | 20-03-17 | 10:29

Of je nou op pvda stemt of op groenlinks, allebei wordt je genaaid...

Jos-Tibant | 20-03-17 | 10:29

Partij van de Aardvarkens heeft er een enorme zwijnenstal van gemaakt. Hypocriet, lomp en hufterig. Afpakken, nijd en vriendjespolitiek. Wegwezen met deze hele bende.

van Oeffelen | 20-03-17 | 10:26

Wat een lul. Niemand houdt hem tegen om lid te worden van Groen Links, maar hij durft het blijkbaar alleen als de rest van de kudde hem voorgaat. Waarom is hij ooit omhooggevallen binnen die partij? Een leider is hij duidelijk niet.

simpelman | 20-03-17 | 10:26

Ook ik heb al jaren een afkeer van de PvdA, maar eerlijk is eerlijk, ik zie ze toch liever dan D66 of GL (SP ga ik niet eens op in, dat zijn communisten).

GeFlipt | 20-03-17 | 10:26

Nog even en PvdA beweert dat ze met 9 + 14 = 23 zetels eigenlijk de tweede partij van Nederland zijn.

marcoplarco | 20-03-17 | 10:25

Vooral doen, hoe eerder hoe beter.
Wordt dat clubje hemelfietsers met een (milieu) terroristische achtergrond tenminste bij de komende gemeenteraadsverkiezingen weer teruggezet waar ze horen, in de smalle marge.
Voor die tijd hebben er in Nederland aanslagen voorgedaan die zelf door de meest verstokte wegkijkers op links niet meer te ontkennen zijn. Men zal geen argumenten meer hebben om de mantra's "het heeft niets met de Islam te maken" en "het is de schuld van Wilders/de boze witte man" te blijven uitkramen.
Beter nog, fuseer gelijk ook even met SP. Dan kan je nog verschuilen achter het feit dat alle ellende van de mislukte multikul ons is aangepraat.

JanvandeBiertent | 20-03-17 | 10:24

Iedereen zou moeten weten wat je krijgt als je rood met groen mengt. Poep.

ca12nag3 | 20-03-17 | 10:24

Je verliest één verkiezing en dan meteen de partij opheffen?! Opportunisme pur sang.
GroenLinks levert nauwelijks bestuurders in het kartel. GroenLinks heeft bezopen economische oplossingen en met het welkomiedereen-beleid ga je nooit de grootste worden.
Roon zit helemaal mis met zijn analyse.
Net als die idiote Gijs de Jong die op de markt ging vragen wat de Nederlander nu van de PvdA vond. Allahver kijk eens een willekeurig debat met Greet terug en verpak die argumenten in een sociaal-democratisch argument. Koppel die aan een charismatische leider en je hebt weer 30+ zetels. Stelletje prutsers.

de Voorzittert | 20-03-17 | 10:22

Je zult toch maar uit hardnekkige gewoonte (de PvdA is wat dat betreft het échte 50 plus...) op de PvdA gestemd hebben...en plotseling maakt jouw partij deel uit van een Appeltjesgroenroderozen kartel...
-
Over kiezersbedrog gesproken...

bisbisbis | 20-03-17 | 10:21

De PvdA is de DENK variant van nu. Totaal niet van deze wereld!

Mr_Pikibelly | 20-03-17 | 10:21

blijkt weer eens dat socialisme zwaar hersenletsel veroorzaakt

wlodek | 20-03-17 | 10:18

Grootste misrekening bij voorstel Plassterk: DAAR hadden de kiezers dus NIET voor gekozen, noch die van GL, noch die van PvdA (of SP). Getuigt van minachting.

SausMaster | 20-03-17 | 10:17

Ongelofelijk dom van de PvdA om te denken dat moslims op een Jood zullen stemmen.

i-Wonder | 20-03-17 | 10:17

Zoals de Telegraaf al zeer terecht concludeerde: solidariteit met de hele wereld (kinderpardonnen, bebadbrood, asieleisers etc.), behalve met de eigen kiezer. En dan ga je dood.

echt_links | 20-03-17 | 10:17

@TheEgg | 20-03-17 | 10:15
Aargh, zin afmaken ei: "... zoveel achterban heeft verloren."

TheEgg | 20-03-17 | 10:16

De kiezer kiest voor spek en bonen.

maar toch | 20-03-17 | 10:15

Aan de idealen ligt het niet, ze zouden het alleen wat exclusiever op de eigen bevolking moeten toepassen. Wat meer nationaal zeg maar.

Alquest | 20-03-17 | 10:15

Leuk dat Plasterk zijn mond mag open doen, maar hij laat _precies_ zien waarom de PvdA zoveel achetrban heeft.

In zijn verhaal maakt hij 3 rijtjes. Rijtje 1: Voorwaarden voor een democratie. leuk dat, inderdaad, de sociaal democraten hebben gevochten voor vrouwenkiesrecht, maar het is natuurlijk helemaal niet uniek voor sociaaldemocraten. Hooguit dat een DENK en SGP er anders over denken.

Rijtje 2: Een lijstje van wat hier "linkse hobbies" genoemd wordt. Allerlei idealen, die eigenlijk vooral bij een bestuurlijke elite goed liggen zoals Europa en cultuur subsidies. De rest zijn dingen die leuk zijn als je ze je kunt veroorloven, zoals millieu. (hoeveel biologisch vlees eet een bijstandstrekker?)

En dan eindigen met "Je zou nog een derde rijtje opvattingen kunnen maken". En laten daar nu net de échte idealen in staan voor de _sociaal_ democratie.

Plasterk, bedankt! Je laat echt feilloos zien waarom jullie zo op je bek zijn gegaan. Opgericht met idealen, en die idealen zijn ondertussen bijzaak. Iets om af en toe leuk mee te schermen, maar ze interesseren je helemaal niet meer. Ze worden alleen nog maar aangehaald als ze het grote graaien en de jacht op de leuke baantjes niet in de weg staan.

(Eigenlijk precies hetzelfde als D66, ik snap ook niet hoe een oorspronkelijk D66 lid nog lid kan zijn van de travestie die Pechtold ervan gemaakt heeft)

TheEgg | 20-03-17 | 10:15

Dit gaat nog een Olympische tak van sport worden : dolksteek in de rug van de kiezer.

gerrie de perrie | 20-03-17 | 10:13

Tijdens het regeren opgaan in de VVD en straks in de oppositie opgaan in Groenlinks, het eigen geluid van de PVDA !

Castor12 | 20-03-17 | 10:12

Liever die gedateerde PvdA als splinterpartij dan een nog groter collectief van gekke groengekkies bij GL in de TK.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 20-03-17 | 10:11

Opgaan in GroenLinks, en dan zeker die partij van binnenuit overnemen he? Hebben ze een woord voor: zetelroof...

RenHoek | 20-03-17 | 10:09

"want je hebt blijkbaar geen idee wat dit land wil"

En GeenStijl weet precies wat het land wil? Hoeveel zetels heeft 'GeenPeil' ook alweer gehaald? ;-D

G-Do | 20-03-17 | 10:08

Socialisme is een zwaar besmettelijk virus, net als islam.

eerstneukendanpraten | 20-03-17 | 10:08

Elke arbeiderspartij die allerlei hoogdravende heal the world idealen boven de belangen van "arbeiders" (in de breedste zin) stelt is ten dode opgeschreven, zo dom zijn arbeiders nou ook weer niet. GL is niets meer dan safespace partijtje van wereldvreemde stedelingen en heeft helemaal niks te maken met een arbeiderspartij.

geenspam | 20-03-17 | 10:07

Socialisten laten maar weer eens zien dat socialisme een misverstand is.

très cool | 20-03-17 | 10:05

Ascher is enkel tegen omdat ie dan zijn baan kwijt is. Ik zie weinig tot geen inhoudelijk verschil tussen GL en de PvdA.

Vic | 20-03-17 | 10:03

REAGEER OOK