Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Vrouw opgesloten in islamitisch huwelijk

Tijd voor weer een prachtig bi-cultureel sprookje. Bovenstaand de samenvatting, onderstaand het gehele item van zeven minuten. Want dit hele euvel kent natuurlijk een maas in de wet van hebben we jou daar. In Nederland is polygamie strafbaar, dus na een mislukte poging via de imam van haar man te scheiden, stapte ze naar de politie om haar man aan te klagen voor polygamie. MAAR. Het betrof een islamitisch huwelijk, dat niet door de Nederlandse wet wordt erkend, en dus ook niet strafbaar is. En ja, dat is dus een parallelle samenleving: waar mensen die weinig van doen hebben met de Nederlandse wet, overeenkomsten sluiten waar de Nederlandse wet vervolgens geen grip op heeft. Maar goed. De betreffende weiger-imam is trouwens een bekende: Shafiq Ur Rahman, bevriend met de beruchte terroristenverheerlijker en doodstraf-voor-beledigen-van-Mo-bepleiter Anas Noorani.

Reaguursels

Inloggen

Kan je nagaan wat voor artelijke land we zijn want ook kinderhuwlijke die afgesloten zijn in landen waar dat goed gevonden wordt zijn hier ook niet verboden. Met dank aan links.

henry4149 | 21-03-17 | 18:32

MIsschien dat Sylvana iets hier aan kan doen. Dan doet ze 1 keer iets nuttigs.

Rest In Privacy | 20-03-17 | 14:23

Titel is niet helemaal juist, moet zijn: Nederland opgesloten in Islam.
Kende een keurig "paardenmeisje", blond, staartje in het haar. Trouwde na veel waarschuwingen van familie etc. met een o zo zielige, maar charmante Maroc. De EERSTE nacht werd ze zwaar mishandeld. Er zit bij die lui gewoon iets in het koppie helemaal niet goed. Ze is overigens gelukkig daarna direct van die gek gescheiden.

Wienerschnitzel mit | 20-03-17 | 12:30

Heeft niks met de islam te maken

IamMysterion | 20-03-17 | 11:46

En daarom, beste mensen moeten wij hier heus, echt shaira rechtbanken importeren! Want die zouden uitspraken doen waar deze islamitische mannen zich WEL aan houden!
Want islam = liefde!
Islam = gelijkheid (tussen mannen... allemaal even hoog verheven boven zoiets als vrouwen)

In Engeland werkt dit nl ook zo goed! En als al dit bovenstaande stukje een beetje negatief lijkt, weet dan vooral dat dit alles NIETS met de islam te maken heeft!!

klimgek | 20-03-17 | 11:12

Ik ga er vanuit dat ze wist waar ze aan begon. Dat haar man eerst heel lief tegen haar doet, en naar het huwelijk niet meer kon ze niet weten. Maar dat ze in zee ging met een man die de islam wet na leefde was haar bekend.

Voor-de-5e-keer | 20-03-17 | 10:45

Die vrouw moet stiekeme opnames maken en dan alles weigeren; dan gaat de man haar bedreigen en kan de politie er iets mee.

Joris Draaksteker | 20-03-17 | 09:42

Dit is nu echt een uitdagende klus voor verbinder Jesse.

Angelica | 20-03-17 | 09:05

Waar blijft de sneeuwstorm.. O ja, wacht, die is al richting fascist/vrouwenhater/racist Thiery Baudet.
Komt goed.

Ben Adam | 20-03-17 | 06:49

Onvoorstelbaar, al die reacties van "dit huwelijk is niet rechtsgeldig, wat is dan het probleem? Je kunt dan gewoon scheiden toch? Gewoon weglopen!"

Wel eens van eerwraak gehoord? Zou dat misschien in een geval als dit enigszins een rol kunnen spelen? Heel misschien?

Maar ja, ze mocht natuurlijk geen PVV stemmen van haar man, dus volgens sommige zwakbegaafde tokkies is het nu haar schuld dat ze in deze situatie zit. Had ze maar PVV moeten stemmen!

Gebruik verdomme eens een keer je hersens, voor één keer in je leven.
Russells Teapot | 19-03-17 | 18:15

Nou Einstein, ik heb gedaan wat je zei en na lang piepen en kraken zijn mijn hersens er dan eindelijk uit: Ik zie niet hoe een beëindiging van een burgerhuwelijk eerwraak nou precies voorkomt t.o.v. een islamitisch huwelijk en stel vast dat je een complete drogredenering uit de kast getrokken hebt.

Jelle. | 20-03-17 | 02:05

Tja.. Waarom verbaast mij dit gedoe al lang niet meer?
Wie moslims zaait, zal ISIS oogsten.

afdankert | 20-03-17 | 00:36

Niet zo flauw doen mensen, een beetje polygamie in Nederland moet kunnen.
-
En de dat loket bij het gemeentehuis erkennen wij so-oder-so al niet, behalve als het om uitkeringen en dubbele paspoorten gaat.

bisbisbis | 20-03-17 | 00:23

En toch vind ik die vrouw een beetje raar. Ze loopt daar nog steeds als moslima met d'r onderdrukkingsdoek op d'r hoofd. Als je dan zo'n van blijft van de pedo-profeet, waarom accepteer je dan niet gewoon zijn regels. Volgens de Islam heeft die man gewoon het recht om die scheiding te weigeren en om meerdere huwelijken aan te gaan. Ze is en blijft islamitisch, dus dan hoort ze gewoon naar de islamitische wetten te luisteren.
Is ze het daar niet mee eens, dan zou ze eens moeten overwegen om weg te lopen van de ideologie waar ze het blijkbaar niet mee eens is. En als dat huwelijk helemaal geen burgerlijk huwelijk is kun je dus gewoon je middelvinger op steken en ontkennen dat je getrouwd bent (maar dan ook geen alimentatie uiteraard).
Kortom, het probleem is niet dat die man weigert, maar dat ze zelf tegen de regels van een ideologie waar ze gewoon achter blijft staan in gaat.

Flapuidt | 20-03-17 | 00:07

McMarx | 19-03-17 | 19:56

LOL,
ik was t zelf bijna vergeten, het was wat laat in de avond. Ook een tijdstip dat er weinig gelezen wordt, naar onthouden, wellicht.

Hemmenaar7 | 19-03-17 | 23:54

Het spijt mij te zeggen maar je leest dat bericht en ziet daarna dat hoofd van die Shafiq Ur Rahman. Mag ik even een teiltje.

Dagelijks berichten die overeenkomen met een situatie waarbij je thuis komt en er vreemdelingen in je huis zitten die niet weg willen gaan en vervolgens jou de les lezen dat je niet proper bent, onrein, verderfelijk etc. Ze eisen jouw stoel op, plunderen de koelkast nadat je op dringend verzoek de koteletten hebt weggegooid en de koelkast hebt schoongemaakt.
Ondertussen bouw je een enorme aversie op tegen dit intolerante volk. Zo erg dat je ze het allerergste toewenst wat je de ergste vijand toewenst.

Dat vinden de demonstranten die gisteren op de DAM waren dan weer erg vreemd en xenofoob. Rare mensen, of nee wacht, je bent zelf raar.

Moneytron | 19-03-17 | 23:53

@sickworld | 19-03-17 | 21:58

Beiden. Maar voornamelijk policor links.

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 23:01

Hier maken zij nog een kans om er uiteindelijk toch vanaf te komen.
Geen enkel vangnet zal het probleem kunnen uitsluiten.

piratenpartij | 19-03-17 | 22:24

Het is een verdienmodel. Meer niet. Ieder gehuwd hoofd is een uitkering extra, kan aardig oplopen. En dan zijn er nog mensen die beweren dat islam met al z'n toeters en bellen (waarvan dit er een is) een verrijking is.

klamme.vla | 19-03-17 | 22:17

@Xirdalan | 19-03-17 | 19:05

"Als je dat allemaal zo goed weet, waarom stuur je die info dan niet zélf door aan de AIVD?"

Laat dat nou precies zijn waar ik mee bezig ben!

Ik houd u op de hoogte!

Peter Emile | 19-03-17 | 22:07

@ EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 21:18 ... Maar vooral weg blijven kijken graag, hè 'deugmensen'? Niks an het handje toch? Het is deze vrouwen hun 'eigen keuze'... toch? KOTS KOTS KOTS!

Wie zijn er in dit reaguursel de deugmensen? Bedoel je policor links of de stijllozen die wijzen op de eigen verantwoordelijkheid van moslima's? Help me svp dit te duiden.

sickworld | 19-03-17 | 21:58

@McMarx | 19-03-17 | 19:35
500 jaar geleden misschien ja. En zelfs toen, iha was de "straf" excommunicatie en niet dood. Er zijn uiteraard wel heksen verbrand enzo, maar in feite waren dat vaak volksgerichten (vergelijkbaar met wat er nu nog in afrika gebeurt) en niet officieel kerk doctrine.

geenspam | 19-03-17 | 21:40

@EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 21:18

Je was er toch wel bij, vanmiddag bij de 21 maart-beweging? Oh nee, die waren te druk met verontwaardigd zijn over iets wat Baudet in een roman schreef.

raskol | 19-03-17 | 21:26

Godverdomme nog aan toe, waarom wordt dat islam-tuig niet gewoon opgepakt en berecht? Dat gebeurt toch iedere andere Nederlander als er een misdaad gepleegd wordt toch ook??
|
Nederland, de Nederlandse samenleving heeft recht op, nee EIST dat alle mensen in Nederland zich tegenover de Nederlandse wet verantwoorden. Als deze misdaden niet bestraft worden, waarom zouden plegers van andere misdaden zich dan nog wél moeten verantwoorden?!? Dat is meten met twee maten, en dat noemt die zelfde Nederlandse wet "discriminatie"!

marcoplarco | 19-03-17 | 21:25

Als je een dik lelijk klein mannetje bent dat niets kan kun je altijd nog imam worden en boos de wereld in kijken.

Wekkertje | 19-03-17 | 21:22

Juist als (voormalig) vrijwilliger sociaal-juridisch dienstverlener in achterstandswijken kan ik het niet vaak en hard genoeg benadrukken: de ergste slachtoffers van de macho-doctrine die 'islam' heet zijn de vrouwen, die in het beste geval slechts als wandelende baarmoeders worden beschouwd - zolang ze zoontjes, pardon 'prinsjes' produceren, uiteraard.

Slaan, schoppen, opsluiten, verkrachten (want dat mag in de doctrine van de koran), enz. is aan de orde van de dag binnen dit soort 'huwelijken'.

Ik heb de blauwe plekken, de blauwgeslagen ogen, de 'sorry-ik-van-trap-gevallen'- gebroken armen onder de lappenlagen met eigen ogen gezien.

Maar vooral weg blijven kijken graag, hè 'deugmensen'? Niks an het handje toch? Het is deze vrouwen hun 'eigen keuze'... toch?

KOTS KOTS KOTS!

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 21:18

@ koter | 19-03-17 | 21:11

Je kan in een doorsnee contract gewoon een rechtskeuze opnemen. Daar zal de Nederlandse rechter zich in principe (tenzij strijdig met dwingend Nederlands recht/openbare orde enz) niet mee bemoeien.

HoogToontje | 19-03-17 | 21:17

Je kan het beter preciezer opschrijven, er zijn namelijk heus wel contracten naar islamitisch recht die voor een Nederlandse rechter stand kunnen houden,
HoogToontje | 19-03-17 | 21:02

Zoals?

koter | 19-03-17 | 21:11

@McMarx | 19-03-17 | 18:20
Wat is het probleem dan, als het religieus huwelijk niet wordt erkent is het blijkbaar niet veel meer dan vaste verkering. En volgens mij is het hebben van meerdere verkeringen tegelijkertijd niet verboden.

Ajeto | 19-03-17 | 21:08

@ koter | 19-03-17 | 20:56

Je kan het beter preciezer opschrijven, er zijn namelijk heus wel contracten naar islamitisch recht die voor een Nederlandse rechter stand kunnen houden, maar een islamitisch huwelijk in Nederland gesloten zal daar niet voor in aanmerking komen (en waarom? -> wegens strijdigheid met het Nederlandse recht...).

HoogToontje | 19-03-17 | 21:02

@Raad_maar_raak! | 19-03-17 | 20:06

Er was geen sprake van een Nederlands wettige huwelijksverbintenis, alleen een islamitisch huwelijk en daar heeft de Nl. wet niets over te zeggen.

En nou kun je wel zeggen 'nou dan ben ik voortaan geen moslim(a) meer dus acht ik het huwelijk ook niet meer geldig', maar de islam verlaten is nogal een gevoelig dingetje. Er schijnt de doodstraf op te staan.

raskol | 19-03-17 | 21:00

-
Geert komt op voor haar
aan het FemiNazi-front
getsjirp van krekels
-

Herbert_von_Caravan | 19-03-17 | 21:00

Ok prima, maar waarom schrijf je dan 'islamitische huwelijken zijn simpelweg contracten die nageleefd moeten worden'? Dat is daarmee nl in tegenspraak.
HoogToontje | 19-03-17 | 20:48

Binnen het islamitisch recht, maar deze wordt door de Nederlandse wet niet erkend. De enigen die hem erkennen zijn individuele moslims in dit land. Zoals ik zei: een religieus huwelijk heeft alleen betekenis zolang je hem zelf betekenis geeft. In Nederland is het dus puur een gewetensvraagstuk.

koter | 19-03-17 | 20:56

Yasmine heet het slachtoffer. Niet alles loopt zo af als in Aladdin.

Nehemia | 19-03-17 | 20:48

@ koter | 19-03-17 | 20:32

Ok prima, maar waarom schrijf je dan 'islamitische huwelijken zijn simpelweg contracten die nageleefd moeten worden'? Dat is daarmee nl in tegenspraak.

HoogToontje | 19-03-17 | 20:48

In jouw beleving gaat de Nederlandse wet niet boven de islamitische afspraak of kan je je opinie gewoon niet helder opschrijven ofzo?
HoogToontje | 19-03-17 | 20:25

De Nederlandse wet erkend zo'n huwelijk überhaupt niet, "boven" of onder is dus irrelevant. Zo'n religieus huwelijk heeft alleen waarde zolang je het zelf waarde toekent. Zoals ik eerder zij "persoonlijke issue".

koter | 19-03-17 | 20:32

Kortom, een sprookjeshuwelijk.

Antitheïst | 19-03-17 | 20:29

zo'n mislukte travestiet moet een ring dragen... om zijn nek.. ietwat te strak graag... is ie ook uigehuwelijkt... in de zuivere betekenis van het woord

Bull1958 | 19-03-17 | 20:29

" In Nederland is polygamie strafbaar, dus na een mislukte poging via de imam van haar man te scheiden, stapte ze naar de politie om haar man aan te klagen voor polygamie."

Behalve het feit dit soort huwelijken niet erkend worden kan de beste man hier zichzelf makkelijk uit lullen. Gewoon zeggend dat de vrouwen zijn maîtresses zijn... want vreemdgaan is volgens de Nederlandse wet niet strafbaar. Rare situatie trouwens dat je in Nederland niet officieel meerdere vrouwen mag maar wel meerdere buitenvrouwen.

koter | 19-03-17 | 20:28

@ koter | 19-03-17 | 20:13

In jouw beleving gaat de Nederlandse wet niet boven de islamitische afspraak of kan je je opinie gewoon niet helder opschrijven ofzo?

HoogToontje | 19-03-17 | 20:25

Wat is het probleem nu eigenlijk? Islam is vrede.

HoogToontje | 19-03-17 | 20:21

@McMarx | 19-03-17 | 19:50
Je begrijpt me niet, of je wil me niet begrijpen. Ik laat het hierbij.

atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 20:19

Wat boeit het of zo'n huwelijk wordt ontbonden of niet? Officieel is hij toch niet erkend. Het enige lullige is dat je met je geweten in de knel komt. Maar ja dat is een persoonlijke issue. Islamitische huwelijken zijn simpelweg contracten die nageleefd moeten worden. Als je er onderuit wil komen moet je met zwaarwegende redenen komen. Het argument "ik voel niks meer voor hem" is niet afdoende zoals binnen het Nederlandse recht.

koter | 19-03-17 | 20:13

@Raad_maar_raak! | 19-03-17 | 20:06 Als je stopt met islam zul je branden in de hel. De titel van dit topic had dan ook beter kunnen luiden "vrouw opgesloten in islam".

knutsel | 19-03-17 | 20:10

Raad_maar_raak! 2006
Dat is de technische kant. Het moslimgeloof verlaten en ook nog je man staat gelijk aan totale uitsluiting binnen de gemeenschap of in sommige gevallen een regelrecht doodvonnis.

Nehemia | 19-03-17 | 20:09

Als je stopt met Moslim zijn dan is het toch gewoon klaar? Mohammed is een sprookje, dus ook dit huwelijk. Je wettelijke huwelijk kun je met een advocaat beëindigen.

Raad_maar_raak! | 19-03-17 | 20:06

Het is overigens standaard dat de imam altijd voor de man kiest. De vrouw mag hij mishandelen en terroriseren naar eigen goeddunken. Immers - de vrouw is in hun cultuur een minderwaardig schepsel dat te allen tijde achter het islamitische net vist.

Nehemia | 19-03-17 | 20:06

Dandruff 1952
"Welnee; dat zei Buma alleen ivm de verkiezingen.
De afgelopen 4 jaar daarvoor hebben we Buma niet gehoord."
.
Laten we hopen dat Buma zijn woord gestand doet en hier mee aan de slag gaat anders is het inderdaad loze verkiezingsretoriek.

Nehemia | 19-03-17 | 20:03

Heel vervelend van moslimvolk is ook dat ze zich nooit iets aantrekken van wetten en verplichtingen, daar waar het die van ons betreft. Men beroept zich altijd op 'koeltoer' en 'religie' om de voor hun nadelige gevolgen van ónze wetgeving te ontlopen.
Daarentegen is diezelfde NL wetgeving goed genoeg om ze *gratiezzzzzz* uit de shit te helpen waarin ze zitten door hun eigen kudtislam.
Ik kan geen enkele acceptabele reden bedenken waarom dit religezanik de NL belastingbetaler geld zou moeten kosten.

pennestront | 19-03-17 | 20:01

Over parallelle samenleving gesproken. In Engeland is shariarechtspraak schering en inslag. De imam regelt het wel effe. Je hebt er meer dan 80 shariarechtbanken. Machteld Zee - kennen we die nog?
.

"Sharia is volgens Europees Hof in strijd met EHRM!
En wat de sharia betreft, moeten deze heren ook niet bij mij zijn, maar ze moeten hun pijlen richten op het Europese Hof voor de bescherming van de rechten van de mens (EHRM). Dat hof heeft in een uitspraak geconstateerd dat de sharia in strijd is met tolerantie, democratie en mensenrechten, en wie de sharia wil laten heersen, mag van dit mensenrechtenhof worden gehinderd."
www.elsevier.nl/opinie/opinie/2016/10/...

Nehemia | 19-03-17 | 20:00

De Islam heeft zo zijn nadelen. Kan niet zomaar veranderd worden van buitenaf.
Sommige vrouwen weten zich eraan te ontworstelen. Die is het wel gelukt.
Waris Dirie is een groot voorbeeld. Schrijfster. Die had werkelijk 0,0001% kans en heeft die gegrepen.

Carmelita | 19-03-17 | 19:59

De Vrijlansier | 19-03-17 | 19:51,

Zoals gezegd; ik hoop het.
Ik vrees dat men alleen wat figuren oppakt die direct aan terrorisme zijn te linken.
Maar dat de veel grotere groep verspreiders van het salafistisch gif zelf vrijuit gaat.

Dandruff | 19-03-17 | 19:58

@Hemmenaar7 | 19-03-17 | 19:04
Deze tegel heb ik gisteren ook al twee keer gelezen. Writers block?

McMarx | 19-03-17 | 19:56

@Hemmenaar7 | 19-03-17 | 19:02
Precies! Al de imams de deur uit. Dan hoef je de koran ook niet de verbieden want die hebben de slachtoffers van de imam toch niet gelezen, als ze al kunnen lezen.

McMarx | 19-03-17 | 19:55

Nehemia | 19-03-17 | 19:48,

Welnee; dat zei Buma alleen ivm de verkiezingen.
De afgelopen 4 jaar daarvoor hebben we Buma niet gehoord.

Dandruff | 19-03-17 | 19:52

@Dandruff | 19-03-17 | 19:43
Soms zijn woorden inhoudelijk als figuurlijk bedoelt, druif.

McMarx | 19-03-17 | 19:52

Dandruff | 19-03-17 | 19:29

Dat dacht ik tot ongeveer vorige zomer ook, maar sindsdien zijn er in D en F al ettelijke salafistische moskeeën en 'culturele' centra gesloten.
De echte winst van de nieuwe rechtse partijen in Europa is dat de establishmentpolitiek al islamkritisch heeft moeten opschalen. Het Turkije-conflict is nog maar net begonnen, maar zal escaleren wanneer de Sultan zijn 'referendum' heeft gewonnen. Erdo-Turken buiten Turkije zullen daardoor meer problemen gaan veroorzaken en daar hebben zelfs de activistisch aartsluie neo-liberalen op dit continent geen zin in.
Ik zie het er zelfs nog van komen dat, als Erdo bij een frontaalbotsing met Duitsland de sluizen voor woestijniërs weer open zet, meerdere landen in Europa hun grenzen acuut zullen sluiten. En die situatie zou, net als de steeds weer verlengde noodtoestand in Frankrijk, wel eens kunnen duren.
Hoe dan ook zijn het spannende tijden. Op naar de Franse presidentsverkiezingen in april/mei.

De Vrijlansier | 19-03-17 | 19:51

Het wordt wel steeds lastiger voor de linkse media om dit soort strapatsen in de maag van Wilders te splitsen.

Nehemia | 19-03-17 | 19:50

@atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 19:43
Er bestaat geen werkelijke wereldwijde solidariteit tussen welke groepen dan ook. Dat is een illusie. Waar je dat vandaan hebt is me een raadsel. Alles in binding is een resultaat van de eigen directe gemeenschap die men voelt in nabijheid.

McMarx | 19-03-17 | 19:50

Er lijkt toch een omslag te komen. Ook Buma van het CDA verkondigt al dat hij van de dubbele paspoorten af wil.

Nehemia | 19-03-17 | 19:48

Als dat huwelijk niet erkend wordt, kan het dus op wederrechtelijke vrijheidsberoving gegooid worden. En dat is wel strafbaar.
Maar dat zal wel weer te simpel gedacht zijn.

Bijtendehond | 19-03-17 | 19:47

Vrolijk mannetje, type machtswellusteling als ik de foto zo bekijk...

Glorix | 19-03-17 | 19:46

@raymond.nl | 19-03-17 | 18:45
In de islam is de 'reductio ad absurdum' van toepassing.

McMarx | 19-03-17 | 19:44

Wel super handig voor die man. Een nephuwelijk met meerdere vrouwen die gevangen zitten in een parallelle wereld en waardoor de man wel 'getrouwd' is maar ook volop kan profiteren van uitkeringen (alles inleveren dames!), zorg- en huurtoeslagen, goedkope flatjes en andere voordeeltjes. En de imam speelt het spelletje mee want die zit er op dezelfde manier in.

Sliptong | 19-03-17 | 19:44

McMarx | 19-03-17 | 19:35,

"Had ie (Reve) het 50 jaar eerder gedaan, dan was ie op het schavot belandt".
Welnee.
Wanneer is er in Nederland voor het laatst iemand wegens godslastering op het schavot beland?
Of überhaupt in West Europa?

Dandruff | 19-03-17 | 19:43

@McMarx | 19-03-17 | 19:30
Je begrijpt me niet. Ik heb het hier over de solidariteit tussen vrouwen wereldwijd. Als je als vrouw geboren wordt binnen het totalitaire islamitische systeem heb je geen schijn van kans eraan te ontsnappen. Als je daar kritiek op hebt dan word je al snel uitgemaakt voor alles wat smerig is. Niet in de laatste plaats door blanke westerse vrouwen.

Als je de moslima's serieus een kans wil geven zich te ontwikkelen en te verenigen, dan wordt het eens tijd dat ze daarin gesteund worden. Bij voorkeur door andere vrouwen. Wereldwijd. En dat gebeurt niet. Nou ja, Machteld Zee heeft het geprobeerd. En we weten van de karaktermoord die het gevolg was.

atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 19:43

Tijd voor weer een prachtig bi-cultureel sprookje..
-
Fijn he, diezelfde verzuiling van de jaren 60 is weer helemaal terug.
Maar ja we hebben Shell benzine nodig en al die andere meuk van Unilever en mega consorten. Bedenk dat de regering en de politie er niet voor u zijn,maar tegen u.

Rest In Privacy | 19-03-17 | 19:41

Lekker geregeld Rutte.......

chrisjuh | 19-03-17 | 19:40

Het heeft niets met de islam te maken, het heeft te maken met mensen die waarde hechten aan dat morbide sprookje en er naar gaan leven. Hierdoor komen mensen dus gevangen te zitten in een imaginaire zeepbel waar je je leven niet zeker bent. Ow wacht, het heeft toch wel alles te maken met de islam. En wie is die haatbaard ork? Het kwaadaardige spat er vanaf.

Sliptong | 19-03-17 | 19:40

Sowieso raar dat een priester/iman geen (sprookjes) huwelijk mag sluiten zonder een burgelijk huwelijk... Je moet een religieus huwelijk gewoon niet erkennen.

loerelau | 19-03-17 | 19:38

Die vrouw moet eerst eens uitzoeken of haar huwelijk geldig is volgens nederlands recht. Indien dit zo is, moet ze eens onderzoeken of ze daar geen voordeel uit kan putten in plaats van benadeeld te voelen.
Kennissen van mij in zuid afrika zijn ooit eens in Nevada getrouwd, was handig voor het verkrijgen van een green card. Terug in zuid afrika bleek dat huwelijk toch wel meer dan een Mickey Mouse overeenkomst, dat bleek op een zeker moment na een scheiding en een onroerend goed transactie. Je kan die transactie behoorlijk belemmeren, ook nadat er al allerlei beschermingsconstructies zijn ingebouwd. Zodoende kan je je ex het leven nog behoorlijk zuur maken.
En het aardige voor die vrouw hier is dan ook nog dat ze gratis kan procederen.
Kortom, always see the bright side of life.

hotnot | 19-03-17 | 19:36

@geenspam | 19-03-17 | 19:27
Die zaken zijn relatief. Moslims zijn nu eenmaal snel op hun heilige tenen getrapt. Wat Reve deed moet ook in z'n tijd geplaatst worden. Had ie het 50 jaar eerder gedaan, dan was ie op het schavot belandt.

McMarx | 19-03-17 | 19:35

Dan scheidt je toch via de rechter? Is je legale huwelijk ontbonden en je islamitische huwelijk was al niet rechtsgeldig dus spullen pakken en ergens anders gaan wonen (met vrees voor eerwraak, broers, neven etc.).

Sliptong | 19-03-17 | 19:34

Dat is de islam hé, je bent toch "moslima"? Is het nou niet meer leuk?! Oké dan, eindelijk ben je wakker, dan heb ik een oplossing voor mevrouw Yasmine: Geef de islam een vette middenvinger en bevrijd jezelf van die smerige fascistische islamitische ideologie.

Wonderful-Life | 19-03-17 | 19:32

@atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 19:04
Dat snap ik wel maar, het gaat erom dat iets een gevangenis genoemd wordt omdat men vastzit. Of dat nou in een cel is of een sociaal systeem maakt weinig uit als je geen kant op kan omdat niemand voor je opkomt dan wel zelf volhard in de gevangenschap omdat het bijvoorbeeld van sociaalculturele druk is. Er is veel moed voor nodig van het individu om boven de groepsdruk uit te stijgen en het leven te riskeren. Het maakt ook niet uit of je als individu schuld hebt aan je eigen situatie.
Vrouwen zijn overigens allerminst onschuldig als het gaat van hoe de man in elkaar steekt in zijn repressie naar de vrouw toe.

McMarx | 19-03-17 | 19:30

De Vrijlansier | 19-03-17 | 19:22,

Ik help het je hopen, maar ik geloof niet dat de gevestigde partijen de gewelddadige islam bijna half zo hard durven aanpakken als democratische politici.
Dat hebben ze nog nooit gedaan, dus ik zie niet in waarom ze daar de komende jaren ineens mee zouden beginnen.

Integendeel; geen gevestigd politicus zal als eerste schaap over de dam van islamkritiek willen lopen.
Immers; kritiek op sharia = islamofoob = racist = Aschwitz-kampbeul.

Dandruff | 19-03-17 | 19:29

@sickworld | 19-03-17 | 19:16
Hetgeen deze gast vandaag bij buitenhof deed doet mij vermoeden dat er krachten aanwezig zijn opdat de omvolking gestalte krijgt. Heozo een probleem, dissensus ftw. www.vn.nl/willem-schinkels-duistere-s...

en définitive | 19-03-17 | 19:28

Lewis Lewinsky | 19-03-17 | 19:22

Ik prefereer ook het cynisme.

kwark001 | 19-03-17 | 19:27

@McMarx | 19-03-17 | 19:00
Ik heb de duivelsverzen nooit gelezen omdat ik het enige andere boek van rushdie dat ik wel gelezen heb redelijk kut vond. Maar anyway, ik heb altijd gehoord dat de duivelsverzen redelijk tam waren ivt bijvoorbeeld nader tot u van van het reve. De reactie van de refos op het schrijfsel van van het reve was overigens dat ze een een rechtzaak begonnen en verloren, en daarmee was de kous af, niks aanslagen, doodsbedreigingen, onherroepelijke fatwas.

geenspam | 19-03-17 | 19:27

Nooit updates bij dit soort topics

027 | 19-03-17 | 19:22

@telelezer | 19-03-17 | 18:22
Welnee. In Nederland kan het gewoon, de islam verlaten.

Wie in Nederland bij de islamclub blijft, is daar zelf verantwoordelijk voor.

Lewis Lewinsky | 19-03-17 | 19:22

Er komt een omslagpunt. Zoals kortgeleden de Turkse Erdogan-hoofddoek over de grens werd gezet, zo zal het in de nabije toekomst met de salafisten gaan. Ze hebben simpelweg een te grote bek. Eerste tekenen van actie zie je al in Duitsland en Frankrijk. Kwestie van tijd totdat ook hier voor een aantal Haagse politici de maat vol is.

De Vrijlansier | 19-03-17 | 19:22

-weggejorist-

Demrocks | 19-03-17 | 19:21

@sickworld | 19-03-17 | 19:00
Ik denk dat er veel waarheid zit in wat je stelt. Helaas.

McMarx | 19-03-17 | 19:21

Laat maar lekker in de stront zakken. Ik ben er allang he le maal klaar mee.

whitechocolateface | 19-03-17 | 19:21

Jasmijn dacht ik ga met Mo romantisch doen en doe gek: ik trouw ook in Las Vegas islamitisch en nu wil Jasmijn niet meer maar Mo wel? En wat moeten we met deze info?
Een runner naar een ander land en ergens in een hangmat bij een nieuwe optrekker gaan liggen is geen optie? Je kan 'problemen' ook uitvergroten. Pfff.

Pedronegro | 19-03-17 | 19:20

@Russells Teapot | 19-03-17 | 18:55 Klopt, op persoonlijk niveau hoef je je er niet zoveel van aan trekken. Echter, als je het groter trekt en bijvoorbeeld kijkt naar de politiek? In twee woorden: cordon sanitaire.

knutsel | 19-03-17 | 19:19

@ vinzDH | 19-03-17 | 19:04

Jij ook vrolijk voorjaar!

En over het item,
tsja,.... ik heb op een partij gestemd die er wat aan wou doen, maar ja ik ben een domme tokkie en had van onze linkse kliek op een "sociale" partij moeten stemmen, een partij die deze praktijken liever door de vinger ziet.

tsjajaja | 19-03-17 | 19:18

telelezer | 19-03-17 | 19:11,

Dat de NPO een kwalijke rol heeft gespeeld ben ik met je eens. Van de NPO ben ik ook niet anders gewend.

Dat neemt niet weg dat Wilders nauwelijks campagne heeft gevoerd. Ik denk dat als hij dat wèl gedaan had, de winst voor de PVV groter had kunnen zijn. Niet voor niets hebben de peilingen de afgelopen 4 jaar vaak zat de 30 zetels aangetikt.
En dat is echt jammer voor dit land, dat dat niet bekleef.

Dandruff | 19-03-17 | 19:18

@Russells Teapot | 19-03-17 | 19:04
Zojuist betoogd dat ik en mezelf dat al ruimschoots heb gepoogd. Het is vechten tegen de bierkaai zolang de mannen niet uitgeschakeld worden.

McMarx | 19-03-17 | 19:16

@ Russells Teapot | 19-03-17 | 19:00 ... En dat kan dus niet, want daar hebben ze de macht niet voor. Hoe triest het ook is, deze mensen zijn grotendeels van de buitenwereld afhankelijk.

Dat mag zo zijn, maar ik denk dat de oplossing zo rauw en existentieel is dat het vanuit de gelederen zelf MOET komen. Geen moslim zal een dictaat van westerse moraal accepteren en het direct verwerpen als een ongewenste inmenging en/of superioriteitsgedrag.

sickworld | 19-03-17 | 19:16

De slechte populisten waarschuwen al jaren voor dit soort gore praktijken en worden daarom weggezet als slechte populisten. Moeten we nu de NPO voortaan ook als slecht-populistisch aanduiden? Gaat de goegemeente van fractieleiders nu eens doorpakken en een Ministerie van Reli-onafhankelijke Rechtshandhaving oprichten? Sylvana móet hierop inspringen. Ze heeft wat kunnen oefenen op de zwartepietjes, maar dit aanpakken is het echte werk. Wel alvast kogelvrij vest maatje 36 bestellen.

jacobh | 19-03-17 | 19:15

-weggejorist-

Professor Bacterie | 19-03-17 | 19:15

Och mij interesseert het geen fuck meer, 85% van de kiezers wil dit kennelijk of vindt het niet belangrijk genoeg om dit tegen te houden via het stemhokje, nou zak maar in de stront dan

Professor Bacterie | 19-03-17 | 19:15

Dus dat betekent dat de sharia wet al gedeeltelijk in Nederland is ingevoerd, ook al in het geval van de kind bruidjes ,het wordt steeds fijner leven in Hollandistan

blauwe zander | 19-03-17 | 19:15

@Russells Teapot | 19-03-17 | 18:52
Als individu waarschijnlijk heel weinig of niets. Dat is triest voor haar maar zo zijn de kaarten op dit moment geschud. Ik zie mezelf nog spreken voor 50 hoofddoekjes van alle leeftijden op wereld vrouwendag met stichtelijke woorden aangaande dat ze het zelf moeten doen en het niet van de mannen moeten laten afhangen. "Van de mannen moet jullie het niet hebben dames. Jullie zullen het zelf moeten doen. Hopelijk hebben jullie inspiratie en steun gevonden in mijn vertellingen over de Nederlandse geschiedenis van de vrouwenemancipatie." Groot applaus (er waren geen mannen bij). En vervolgens moesten de vrouwen weer naar huis. Naar hun man.

McMarx | 19-03-17 | 19:14

@sickworld | 19-03-17 | 19:00
Oké, nogmaals:
Een moslim(v/m) is niet per definitie te scharen onder de conservatieven. Datgene de wegmetonzers hebben gedaan is wegkijken van de impact die deze conservatieven op de(en hun)overtuiging uitoefenen op de niet-conservatieven binnen islam en zodoende iedere moslim(sic) op een gelijk voetstuk plaatsen. Vrijheid van godsdienst enzo.
Geen goede beslissing van de wegkijkerts. Maarja, da's dan weer een visie die niet overall opgang vindt.

en définitive | 19-03-17 | 19:13

Russells Teapot | 19-03-17 | 19:04,

Precies.
We moeten verschil blijven maken tussen *ideologieën* en *individuen*.
Een ideologie kan je voor of tegen zijn; die kan je zelfs absoluut haten als die zo onmenselijk is als nazisme of islam.
Maar individuen zijn mensen. Mensen die soms hele domme keuzes maken zoals D'66 stemmen of zich tot de islam bekeren; maar vaak ook mensen die niet beter weten (islamitisch opgevoed) of letterlijk opgesloten zitten.

Sommige ellende verdient niemand, en dat geldt ook voor Yasmina.

Dandruff | 19-03-17 | 19:13

Wilders heeft gelijk in veel dingen ja. Dat hij maar 20 zetels gehaald heeft is een ongelooflijk slechte prestatie voor iemand in zijn positie.
@ Russells Teapot | 19-03-17 | 18:36
-
Ik denk eerder dat het een "ongelofelijk goede prestatie" is van de NPO cs.

telelezer | 19-03-17 | 19:11

Maar gelukkig, nadat dit probleem al tientallen jaren speelde in Nederland, heeft afgelopen 15 maart het volk de macht teruggepakt!
.
O wacht.... fcuk

Rest In Privacy | 19-03-17 | 19:06

marrretje | 19-03-17 | 18:56

Dan is Rutte III je verdiende loon.

Russells Teapot | 19-03-17 | 19:06

Leest u even mee, dames & heren van de AIVD??
Peter Emile | 19-03-17 | 18:35

Als je dat allemaal zo goed weet, waarom stuur je die info dan niet zélf door aan de AIVD?

Xirdalan | 19-03-17 | 19:05

McMarx | 19-03-17 | 18:49

"De kwestie is dat je in de empathie voor misstanden op een gegeven moment op bent. Dat wil niet zeggen dat je het goedkeurt maar dat een gevoel van machteloosheid over je heen komt omdat er geen maatregelen door de politiek worden genomen om de waanzin te keren."

Die machteloosheid voel ik ook, maar wat ik hier in de panelen lees is dat we hier geen aandacht aan moeten besteden want "ze zoeken het zelf maar uit, moeten ze maar geen moslima's zijn." Dat is wat anders.

"Als individu stem je dan op een partij die er wel wat aan wil doen maar de meeste anderen mensen, getuige de uitslagen van de recente verkiezingen, niet. De gedachte komt dan op; kook dan maar allemaal gaar in je eigen sop. Dat heeft niks te maken met een sociopaat zijn. Zelfbescherming, daarmee wel."

Op die manier verander je nooit iets. Denk je oprecht dat al die VVD- en CDA-stemmers dit soort dingen wel best vindt? Natuurlijk niet, ze verkeren alleen in de foutieve veronderstelling dat deze partijen er wat aan gaan doen.

In plaats van boos te worden op de rest van Nederland kun je beter gaan zoeken naar methodes om deze mensen wakker te schudden.

Russells Teapot | 19-03-17 | 19:04

@McMarx | 19-03-17 | 18:56
Onjuiste vergelijking. Ik heb het over de vrouwelijke helft van de wereldbevolking. Niet slechts over islamitische vrouwen.

atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 19:04

Mensen maak je niet druk het "lentefeest" komt er weer aan met lente-eieren.

vinzDH | 19-03-17 | 19:04

We hebben hier nog maar ca 50 jaar Turken en Marokkanen.
Sudetenland, Polen, Transsylvanie, Wolga-Duitsland hadden 300-600 jaar Duitsers. Nu niet meer.
Het is niet onomkeerbaar en dat zou het ook hier niet moeten zijn.
Dat Izmir in Turkije geen Grieken meer heeft, en Griekenland geen Turken meer: dat ging heel snel, was goed, en het hele gedoe werd beloond met een Nobel-vredesprijs.
Beter boten terug dan treinen naar het Oosten. Voor hun welbevinden.
En de islamieten zijn zo overduidelijk niet integreerbaar, anti-ons, problematisch, onrendabel, niet-democratisch, antiverworven-vrijheden, wezensvreemd en vijandig: we kunnen ze beter nu uitzetten dan dat we ze over tig jaar te vuur en te zwaard moeten bestrijden vlak voordat ze ons overlopen in een burgeroorlog. Nu kan het nog zonder bloedvergieten. Over 10-20 jaar niet meer. Dan gaan zij niet meer, en dan gaan wij niet ten onder.

Hemmenaar7 | 19-03-17 | 19:04

Voor de niet-PVV stemmers onder ons. Kijk maar goed want dan weet u precies wat u kleinkinderen staat te wachten.

Stratum | 19-03-17 | 19:03

Het Islam-probleem in een notendop. Een vrouwonterende ideologie welke kan voortduren omdat de Nederlandse wetgeving hier net op ingericht is. Met als gevolg strafbare maar niet te bestraffen polygamie en wellicht strafbare maar niet te bestraffen corruptie wegens dubbele fiscale voorzieningen. Als mevrouw besluit uit de ideologie te stappen, is zij haar leven niet meer zeker wegens sociale controle binnen eigen kringen. Dat geldt waarschijnlijk ook als zij, terwijl zij verplicht getrouwd blijft, zich niet meer onderwerpt aan de zak die haar liet zitten.

Schaaldier | 19-03-17 | 19:02

Uitzending gezien: die imam mag geen religieuze huwelijken sluiten als er niet ook voor de wet wordt getrouwd: dus meteen aanklagen, arresteren, veroordelen en op laten rotten die imam.
Die is ook het grote probleem!

Hemmenaar7 | 19-03-17 | 19:02

@ en définitive | 19-03-17 | 18:53 ... Poeh, hoe doen die meiden dit etc.

Stel, stel dat alle in het westen wonende moslima's genoeg EQ en IQ hebben en de onderdrukking zat zijn, kotsbeu hebben. Stel dat een meerderheid zegt: stop met deze onzin: geen vreten op tafel, geen sex, geen nageslacht... Stel. Zouden de mannen al die dames over de kling jagen? En wat zouden overheden daarmee doen? En wat zou het betekenen voor de demografie?

Ik denk dat het leeuwendeel van de moslima's het wel best vindt. Beetje baren, beetje theedrinken. Een enkeling die de publiciteit zoekt omdat de zweep er te hard overheen gaat misschien. Maar de meesten zijn gemakzuchtig, overtuigd van het gelijk van mo of helaas laf.

sickworld | 19-03-17 | 19:00

sickworld | 19-03-17 | 18:44
"Hahaha, dat is wel héél kort door de bocht hoor. En dom en gewetenloos ben ik ook niet kan ik je met een gerust hart melden. Maar goed, het is altijd fijn argumenteren met een ad hominem. Toch? Ik onthoud me er beter van."

Kerel, dit is wat je letterlijk zegt:

"Ik heb ook het punt bereikt dat de dames het zelf maar moeten uitzoeken in die samenleving. Klinkt keihard, maar als ze zich goed genoeg voelen om gesluierd-en-al de broedkamer van nieuwe moslim-volgelingen te functioneren verdien je misschien ook niet beter."

Dit zeg je over slachtoffers van vrouwenhandel, verkrachting en seksslavernij, in ieder geval, daar komt het op neer. Ik kan daar werkelijk geen andere woorden opplakken dan "dom" en "gewetenloos."

"Mijn inhoudelijke punt: als we het er over eens worden dat de islam op veel fronten verachtelijk en primitief gedrag (en gewoonten) vertoont, als we constateren dat de buitenwereld daar totaal geen grip op krijgt, als kinderen en vrouwen er de dupe van zijn..."

Als die vrouwen er de dupe van worden, waarom vindt je dan dat we ze aan hun lot moeten overlaten?

"moet de noodzakelijke revolutie misschien dan toch van binnenuit de gelederen worden ontstoken?"

En dat kan dus niet, want daar hebben ze de macht niet voor. Hoe triest het ook is, deze mensen zijn grotendeels van de buitenwereld afhankelijk.

"Ja, er gaat dan veel vrouwelijk moslim bloed vloeien, maar het zijn toch echt de moslima's die de meeste slagingskans hebben enige gedragsverandering bij de "mannen" te bewerkstelligen. Als al. Klinkt bekend?"

Klinkt heel erg bekend, ik heb Asha ten Broeke deze argumentatie heel vaak horen gebruiken. "Het moet uit die vrouwen zelf komen!" Ik zie het als een mooie manier van zeggen: "ze zoeken het zelf maar uit."

"Jij en ik en ons fatsoen gaan het in elk geval NOOIT ten goede buigen."

Natuurlijk wel, alle maatschappelijke veranderingen moeten ergens beginnen.

Russells Teapot | 19-03-17 | 19:00

@geenspam | 19-03-17 | 18:20
Het script ligt er eigenlijk al: De duivelsversen van Salman Rushdie.

McMarx | 19-03-17 | 19:00

Ik spreek uit werkervaring en kan dat ook vrijuit nu ik ben gepensioneerd.
.
Polygamie komt vaak voor in mohammedaanse kringen, scheiding voor de nederlandse wet ook. Niet uit liefde of geilheid maar om het geld: uitkeringen, kinderbijslag, kindgebonden budget, huur- en zorgtoeslag. De diverse vrouwen en kinderen wonen in sommige gevallen zelfs in dezelfde straat. Dat scheelt de amateurpooier, zelf uitkeringsgerechtigde (meest WAO), weer tijd en overzicht bij zijn maandelijkse rondgang. Veelal wordt dat geld gëinvesteerd in
onroerend goed in het land van herkomst.

Ernst Oosters8389 | 19-03-17 | 19:00

@Russells Teapot
De eerst komende 4 jaar interesseert het me geen ruk wat Yasmina er aan kan doen.

marrretje | 19-03-17 | 18:56

@atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 18:20
"Dat de vrouwelijke helft van de wereldbevolking niet luidkeels afstand neemt van deze religie, is me dan ook een raadsel."

Zo ongeveer luidt ook mijn preek tegen gevangenen (lieden die het huis van bewaring vast gehouden worden): "neem nou toch een afstand van die gevangenis. Die sloten zitten slechts in je hoofd."

McMarx | 19-03-17 | 18:56

Opeens valt het kwartje. De Mufti IS Ten Broeke

Langshetrandje | 19-03-17 | 18:56

@Russells Teapot Mooi gezegd. Het is nog steeds onbegrijpelijk dat de meerderheid op de oude voet verder wil. Vraag me wel eens af wat er moet gebeuren voordat men eindelijk eens wakker wordt. Als het dadelijk te laat is, dan wordt het een grote slachtpartij en kent men geen genade voor de niet, of anders geloving. Hopelijk trekt men wel een les uit het feit dat PVV winst heeft behaald op 15 maart jl.

ff serieus nu! | 19-03-17 | 18:55


knutsel | 19-03-17 | 18:41

"Nou, het ligt toch vaak wat anders. Want zo gauw als je je als PVV-er kenbaar maakt, word je als islamofoob gezien en mag al helemaal niks meer zeggen. Dan ben je die boze witte racist die zich niet moet bemoeien met de "emancipatie" van moslim-vrouwen."

Dat weet ik, maar daar hoef je je toch niets van aan te trekken? Wat zou het jou moeten boeien om door een stel verwende eerstewereldfeministen als islamofoob betiteld te worden? Laat ze lekker rondmodderen in hun eigen policor bubbel.

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:55

De 'politie' en de slappe OvJ weigeren de aangifte op te nemen, maar ondertussen hebben ze geen genade voor iemand die 4km/h te snel rijdt of ergens fout parkeert. Dan weten ze je bliksemsnel te vinden...

Over een paar jaar is waarschijnlijk dat hele polygamie sowieso niet meer strafbaar, daar zorgen Marketing Rutte/Malek Ramadan en zijn linkse coalitiegenoten wel voor!

Xirdalan | 19-03-17 | 18:54

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:51
'
Het grootste percentage Wajongers zijn Marokkanen.

kwark001 | 19-03-17 | 18:54

Die meiden zullen het idd zelf moeten doen.
A3an | 19-03-17 | 18:46

Poeh, hoe doen die meiden dit na 50 jaren wegkijken, pamperen en de aanvoer van nóg meer meiden die amper tot geen benul hebben hoe te ontsnappen uit dit systeem? Islam onderdrukt, én haal dit maar uit de koppen van de wegmetonzers.

en définitive | 19-03-17 | 18:53

Als je aan deze praktijken in NL een eind wil maken moet je een 'einde' maken aan de islamitische gemeenschap alhier. De-islamiseren dus. Zolang daar geen werk van gemaakt wordt, blijven mijn tranen verschoten.
McMarx | 19-03-17 | 18:38

Leg mij eens uit wat die Yasmina eraan kan doen dat dat niet gebeurt is.

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:52


Stijlloze_stemmer | 19-03-17 | 18:35

"Ben je ook zo begaan met de mensen in de verpleeghuizen die in hun eigen pis liggen?"

Ja, toevallig wel ja. Onlangs nog behoorlijke ruzie over gehad met VVD-stemmende idioten.

"Of de Wajongers die voor de zoveelste keer worden gekort op hun uitkering en nauwelijks meer naar buiten kunnen?"

Idem. Je spreekt met een 100% voorstander van de verzorgingsstaat.

"Of de mensen die thuiszorg nodig hebben maar het niet meer krijgen?
Want dat is waar ik me druk over maak."

Dat is goed. Wat ik niet zie, is een reden om mishandelde vrouwen aan hun lot over te laten omdat ze moslima zijn, wat veel mensen hier suggereren. Alsof die vrouwen daarin een keus hebben.

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:51

Wat een rotsmoel heeft die imam zeg, alsof een geit sex geweigerd heeft. hahaha!!!

M o. hamet | 19-03-17 | 18:51

Xirdalan | 19-03-17 | 18:49

Whahahaa

kwark001 | 19-03-17 | 18:51

@Russells Teapot
Het is niet dat dit een verrassing is, we weten dit al jaren en de 15e vonden we het allemaal goed.

marrretje | 19-03-17 | 18:51

@Russells Teapot | 19-03-17 | 18:35
De kwestie is dat je in de empathie voor misstanden op een gegeven moment op bent. Dat wil niet zeggen dat je het goedkeurt maar dat een gevoel van machteloosheid over je heen komt omdat er geen maatregelen door de politiek worden genomen om de waanzin te keren. Als individu stem je dan op een partij die er wel wat aan wil doen maar de meeste anderen mensen, getuige de uitslagen van de recente verkiezingen, niet. De gedachte komt dan op; kook dan maar allemaal gaar in je eigen sop. Dat heeft niks te maken met een sociopaat zijn. Zelfbescherming, daarmee wel.

McMarx | 19-03-17 | 18:49

Ondertussen is Schulz als SPD leider gekozen. Daardoor gaat het waarschijnlijk tussen Merkel en Schulz volgens nu.nl. Wat een schrikbeeld.
jip_86 | 19-03-17 | 17:45

Ook goeiemorgen, die verkiezing van Schulz was ongeveer een maand geleden...

Xirdalan | 19-03-17 | 18:49

@sickworld | 19-03-17 | 18:44
+ 10
Die meiden zullen het idd zelf moeten doen.

A3an | 19-03-17 | 18:46

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:36

De prestatie ligt bij de kiezer.

kwark001 | 19-03-17 | 18:45

Iets terzijde van deze draad, maar niet minder interessant om te achterhalen welke belangen er zoal spelen voor de ' propagandisten' die Bart (neen, een andere) hier aanhaalt. m.youtube.com/watch?v=fD0sVsJjDdA . Doorscrollen tot een minuut of 15 en dan e.e.a. concluderen.

en définitive | 19-03-17 | 18:45

Ik snap het probleem niet. Ze is toch niet getrouwd als het niet geldig is. Hoef je ook niet te scheiden.

raymond.nl | 19-03-17 | 18:45

@ Russells Teapot | 19-03-17 | 18:29 ... Menselijke gevoelens zijn jou volkomen vreemd.

Hahaha, dat is wel héél kort door de bocht hoor. En dom en gewetenloos ben ik ook niet kan ik je met een gerust hart melden. Maar goed, het is altijd fijn argumenteren met een ad hominem. Toch? Ik onthoud me er beter van.

Mijn inhoudelijke punt: als we het er over eens worden dat de islam op veel fronten verachtelijk en primitief gedrag (en gewoonten) vertoont, als we constateren dat de buitenwereld daar totaal geen grip op krijgt, als kinderen en vrouwen er de dupe van zijn... moet de noodzakelijke revolutie misschien dan toch van binnenuit de gelederen worden ontstoken? Ja, er gaat dan veel vrouwelijk moslim bloed vloeien, maar het zijn toch echt de moslima's die de meeste slagingskans hebben enige gedragsverandering bij de "mannen" te bewerkstelligen. Als al. Klinkt bekend?

Jij en ik en ons fatsoen gaan het in elk geval NOOIT ten goede buigen.

sickworld | 19-03-17 | 18:44

ook de vrouwenbesnijdenis en kindbruidjes worden hier toegestaan hoor, want Nederland moet zich wel aanpassen en voorbereiden op het Kalifaat Holandistan!

thepinkpainter | 19-03-17 | 18:42

Islam is culturele verrijking: geloof in botte onzin, eerwraak, gedwongen huwelijken, vrouwenvernedering, homohaat, racisme (Jodenhaat), besnijdenis, zuuraanvallen, bomvesten, christenverdrukking, ongelovigenhaat, sharia en oerlelijke baard/snor-mannen aan de macht. ...
Fijnstoffer | 19-03-17 | 18:39
-Welkom in Nederland..!

telelezer | 19-03-17 | 18:42

Leest u even mee, dames & heren van de AIVD??
Peter Emile | 19-03-17 | 18:35
Nee die zijn te druk bezig om Wilders en Baudet te scannen

telelezer | 19-03-17 | 18:41

@Russells Teapot | 19-03-17 | 18:31 Nou, het ligt toch vaak wat anders. Want zo gauw als je je als PVV-er kenbaar maakt, word je als islamofoob gezien en mag al helemaal niks meer zeggen. Dan ben je die boze witte racist die zich niet moet bemoeien met de "emancipatie" van moslim-vrouwen.

knutsel | 19-03-17 | 18:41

Islam is culturele verrijking: geloof in botte onzin, eerwraak, gedwongen huwelijken, vrouwenvernedering, homohaat, racisme (Jodenhaat), besnijdenis, zuuraanvallen, bomvesten, christenverdrukking, ongelovigenhaat, sharia en oerlelijke baard/snor-mannen aan de macht. Maar toch ... islam is vrede.

Fijnstoffer | 19-03-17 | 18:39

Overigens was zij wél wettelijk getrouwd, wilde hij een islamitisch huwelijk met een "tweede" sluiten, pikte zij dat niet en wou scheiden, waar hij weer geen toestemming voor gaf.
Krijg je dadelijk al weer een gevalletje eerwraak als ze naar een rechtbank stapt.

A3an | 19-03-17 | 18:38

@Russells Teapot | 19-03-17 | 18:20
Als je aan deze praktijken in NL een eind wil maken moet je een 'einde' maken aan de islamitische gemeenschap alhier. De-islamiseren dus. Zolang daar geen werk van gemaakt wordt, blijven mijn tranen verschoten.

McMarx | 19-03-17 | 18:38

Nederland werpt zichzelf opnieuw weer terug in de tijdsgeest van heel vroeger. Toen meneer pastoor bepaalde hoeveel kindjes er geproduceerd moesten worden bij de familie. En de dominee schuimbekkend op de kansel zijn beminde gelovigen de ene na de andere bedreiging inwreef...
.
Nederland is op.

duitse herder | 19-03-17 | 18:38


fyi, Bosma, Martin ingekleurd.
en définitive | 19-03-17 | 18:33

Goed zo. Voor de duidelijkheid, ik doelde niet op alle PVV-ers, alleen de subset die hier nu in de panelen brult dat mishandelde moslima's het zelf maar moeten uitzoeken. Ik ben me ervan bewust dat er heel veel PVV-ers zijn die op de PVV stemmen, juist om dit soort excessen uit te bannen. Daar heb ik niets dan respect voor.

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:38

Een overzichtje hoe moezzliem vrouwen onder de duim worden gehouden (zie ook de interessante opmerking: dreig om haar aan te geven bij de uitkeringsinstantie)
www.sbs.com.au/topics/sites/sbs.com.au...

telelezer | 19-03-17 | 18:36

kwark001 | 19-03-17 | 18:33

Wilders heeft gelijk in veel dingen ja. Dat hij maar 20 zetels gehaald heeft is een ongelooflijk slechte prestatie voor iemand in zijn positie.

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:36

Dom geneuzel, fiscaal bezien alleen maar winst voor de samenleving. En als het gaat om "sociale uitsluiting" is je zaak bij de TV leggen toch al niet zo'n goed plan. En wat als het lukt, gaat ze dan werken voor haar geld?
Kortom, zielige muts doet zielig. Je verwacht het niet met een dergelijke achtergrond...

automobilaterealist | 19-03-17 | 18:36

Ach wat mooi, een maas in de wet. Gooi de wet dan maar in de Maas.
Feit is, dat de Nederlandse overheid al decennialang weet wat ze binnenhalen, en dus die mazen hadden kunnen dichten, maar dat deden of doen ze niet. Feitelijk gebruiken ze die 'mazen in de wet' om weer wat lastige problemen te omzeilen, weer wat om te gedogen in gedoogkampioen Nederland.
Tot het uw dochters zijn die het slachtoffer worden van deze venijnige ideologie, dan wordt het hard wakker worden. Net zoals die ouders van die kinderen in Rotherham en Rochdale, waarvan de daders 15 jaar lang de wet ongezien de tyfus wensten en autoriteiten ervoor kozen de andere kant op te kijken. Zou maar voor vervelende publiciteit zorgen. En het heeft niets met de islam te maken, toch? Tot het moment dat zes van die schooiers dan eindelijk het vonnis van de rechtbank te horen krijgen, en luid 'alluah ackbar' roepend worden afgevoerd. Nee, het heeft niets met de islam te maken, maar alles met een maatschappij die zijn zelfrespect heeft verloren.

DearMud | 19-03-17 | 18:35

-weggejorist-

Stijlloze_stemmer | 19-03-17 | 18:35

Die Taibah moskee - met de nadruk op 'bah' - ken ik. Dat is een extremistisch broeinest vol soepjurken. Het volgende is namelijk het geval:

Een kennis van een vriend van mij, een man uit Bangladesh die hier een permanente verblijfsvergunning kreeg op grond van de leugen dat ie uit Myanmar kwam en daar vanwege zijn moslimse achtergrond werd vervolgd, en die een winkeltje drijft in 020-Zuidoost, is enige maanden geleden in contact gekomen met een groepje soepjurk-moslims die kennelijk bij het meubilair horen van voornoemde moskee.

De man is moslim, maar was altijd verre van fanatiek; hij rookte, dronk, gokte wel eens, was dol op Amerikaanse films, en deed verder allerlei andere dingen die niet zo islamitisch waren. Zo trok hij zich bijvoorbeeld weinig aan van de ramadan.
Kortom: De man was tot recentelijk aardig verwestersd. Zijn vrouw droeg wel eens traditionele Bengaalse en Indiase gewaden, maar nooit een hoofddoek.

Totdat die soepjurken in zijn leven kwamen; de man had wat administratief-zakelijke problemen en één van zijn klanten - juist ja, één van die soepjurkbaarden - toonde zich bijzonder hulpvaardig bij het oplossen ervan en haalde hem vervolgens over eens naar de Taibah-moskee te komen, omdat daar zulke goede en hulpvaardige mensen rondhingen die allemaal het beste met hem en zijn gezinnetje voorhadden.

Welnu, om kort te gaan: binnen een paar maanden had de man ineens een baard, een soepjurk, weigerde ineens vrouwen een hand te geven, stopte zijn vrouw onder een hoofddoek en in een zwarte, alles bedekkende hobbezak en werd het zevenjarige dochtertje eveneens gedwongen een hoofddoek te dragen, hetgeen ze verschrikkelijk vond.

De man werd door de groep Taibah-soepjurken geprest zijn winkel voor een week te sluiten, waarop ie werd meegenomen naar een of ander broeinest in Rotterdam voor een week intensieve hersenspoeling, pardon, 'koranstudie'.

Sindsdien is de man begonnen allerlei typisch westerse verworvenheden te verfoeien, hij gaat niet meer naar de film terwijl dat zijn passie was, hij veroordeelt homo's en transgenders terwijl ie jarenlang een stiekeme seksuele relatie had met een uit Indonesië afkomstige (rooms-katholieke) travestiet.
Zijn vrouw mag ineens niks meer, er moet vijf keer per dag worden gebeden, en hij probeert nu elke vriend of kennis van hem, moslim of niet, mee te krijgen naar dat distributiecentrum van haat & achterlijkheid.

Voorwaar: die Taibah-moskee is een broeinest van extremisme en haat tegen alles dat westers is, vanuit die tent wordt intensief geronseld voor de radicale islam en eigenlijk zou die haathut subiet gesloten moeten worden.
Al was het alleen maar vanwege die verschrikkelijke, kitscherige moslimse suikertaart-architectuur.

Leest u even mee, dames & heren van de AIVD??

Peter Emile | 19-03-17 | 18:35

Opeens heb je het, je wordt weduwe.

bambi1970 | 19-03-17 | 18:35

kwark001 | 19-03-17 | 18:31

Dat is het nadeel aan woorden als "deugmens." Ze zijn uitgevonden om hypocriete virtue-signalers te betitelen, maar dan komen er altijd laagbegaafde idioten als jij langs die denken dat ze elke discussie direct kunnen winnen door iedereen een dergelijk etiket op te plakken.

Maar leg eens uit, waarom neem jij het op voor een sociopaat die vindt dat mishandelde vrouwen het aan zichzelf te wijten hebben?

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:35

Maar was nu het probleem? Wettelijk zijn ze nooit getrouwd geweest en woonden ze dus gewoon samen. En aangezien haar man al een half jaar geleden vertrokken is, wonen ze ook niet meer samen.
Of gaat het hier om alimentatie, uitkeringen, etc?

coke eiland | 19-03-17 | 18:34

En dit wordt nog veel erger.
Die machootjes worden allemaal voorbijgestreefd door hun vaak wél studerende meiden die daarbij een stuk beter geaccepteerd worden en een baantje krijgen.
Dat kunnen nu al velen niet verkroppen en gaat hun frustratie helemaal over de top.

A3an | 19-03-17 | 18:34

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:31

fyi, Bosma, Martin ingekleurd.

en définitive | 19-03-17 | 18:33

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:31

Lastig he? Dat Wilders gelijk heeft.

kwark001 | 19-03-17 | 18:33

en définitive | 19-03-17 | 18:26
"Er staan nog -tig docu's op m'n netvlies die aangeven hoe dit patriarchale systeem werkt. Families onderhandelen met elkander welke prijs moet worden bedongen voor alweer een kutje. En daarbij, hoe dit systeem van vrouwenhandel instant te willen houden.

'haha ha'"

Precies, maar vrijwel niemand heeft het erover. Hele goede zaak dat Nieuwsuur er een keer aandacht aan besteedt, maar het is nog veel te weinig. Feministen zwijgen omdat ze geen islamofoob genoemd willen worden, PVV-ers zwijgen erover omdat ze moslima is en het "dus aan zichzelf te wijten heeft."

Misselijk word ik van dat soort mensen.

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:31

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:29

De deugmens in optima forma. Braaaak!

kwark001 | 19-03-17 | 18:31

sickworld | 19-03-17 | 18:21
"Ik heb ook het punt bereikt dat de dames het zelf maar moeten uitzoeken in die samenleving. Klinkt keihard, maar als ze zich goed genoeg voelen om gesluierd-en-al de broedkamer van nieuwe moslim-volgelingen te functioneren verdien je misschien ook niet beter."

Dan ben jij een dom en gewetenloos persoon. Als een vrouw als een stuk vee wordt gehouden door een man en daar niet uit kan zonder te vrezen voor haar leven, en jij roept dat ze het aan zichzelf te wijten heeft en het zelf maar moet uitzoeken, dan ben je gewoon een totale sociopaat. Klaar.

"Hier is de rek qua begrip (lees: empathie) er in elk geval uit."

Zoveel is duidelijk ja. Menselijke gevoelens zijn jou volkomen vreemd.

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:29

Misschien had Baudet wel gelijk in zijn verhaaltje en vinden ze het stiekem gewoon ontzettend geil o.i.d.
atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 18:20
-
Dat zei Baudet niet!
Hij zei dat hij het eens was met de "versier-goeroe" van TV dat veel (dus niet alle!) vrouwen het fijn vinden als een man z'n best voor hen doet
cult.tpo.nl/2017/03/17/julien-blanc-he...

telelezer | 19-03-17 | 18:27

Smerige stronZak.

Astroturfer | 19-03-17 | 18:27

@Russells Teapot | 19-03-17 | 18:15
Goed punt, mijn Waarde.
Er staan nog -tig docu's op m'n netvlies die aangeven hoe dit patriarchale systeem werkt. Families onderhandelen met elkander welke prijs moet worden bedongen voor alweer een kutje. En daarbij, hoe dit systeem van vrouwenhandel instant te willen houden.

'haha ha'

en définitive | 19-03-17 | 18:26

Sorry Joris, kennelijk hapert er iets bij de provider.

meneer Q | 19-03-17 | 18:25

Domme vrouw van een moslim. Als je een islamitisch huwelijk sluit moet je met alle kennis die je hebt van islam achteraf niet zeuren als dat 'islamitisch' huwelijk niet ontbonden kan worden.

Echt, ik als niet-moslim heb tegen wil en dank meer kennis van islam dan al die islamitische wijven bij elkaar.

basweetutwel | 19-03-17 | 18:25

Rutte, Schulz en Macron gaan dit proces van 'integratie' voortzetten. Met steun van de groen links vrouwtjes en de 'het is aangepraat' SP-ers.
fd.nl/opinie/1192888/macron-maakt-ser....
Nou ja, als de dames het zo graag zelf willen, if you can't beat them, join them dan maar.
* betekenis van hedendaags kritisch theoretisch feminisme opzoeken en 'integreren' gaat

radiatorknopje | 19-03-17 | 18:25

-weggejorist-

Stijlloze_stemmer | 19-03-17 | 18:25

geenspam | 19-03-17 | 18:20

Rchting Van het Reve..

kwark001 | 19-03-17 | 18:24

-weggejorist-

meneer Q | 19-03-17 | 18:24

Dat de vrouwelijke helft van de wereldbevolking niet luidkeels afstand neemt van deze religie, is me dan ook een raadsel. Misschien had Baudet wel gelijk in zijn verhaaltje en vinden ze het stiekem gewoon ontzettend geil o.i.d.
atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 18:20
=
Inderdaad, daar krijgen ze een nat broekje van, kijk maar naar de grote aantallen vrouwen die zijn afgereisd naar IS-
gebied.

meneer Q | 19-03-17 | 18:24

-weggejorist-

meneer Q | 19-03-17 | 18:24

Welke islamitische vrouw zit niet gevangen in haar huwelijk?

McMarx | 19-03-17 | 18:23

*verlaat islam, word ex-moslim*
Lewis Lewinsky | 19-03-17 | 17:38
-dan word je, als je geluk hebt alleen maar: levenslang met de dood bedreigd en mishandeld en je ruiten ingegooid en je auto in brand gestoken, enz; en als je pech hebt: erger.
Welkom in Nederland..!

telelezer | 19-03-17 | 18:22

Mensen die in sprookjes geloven en in een sprookjeswereld denken te leven kunnen wat mij betreft zo het gesticht in. Religie is een geestesziekte.

Trekhaas | 19-03-17 | 18:21

@ Russells Teapot | 19-03-17 | 17:39 ... Waarom nog zoveel aandacht aan deze mensen besteden? Omdat iemand het moet doen. Talloze vrouwen zitten gevangen in zo'n huwelijk als dit etc.

Ik heb ook het punt bereikt dat de dames het zelf maar moeten uitzoeken in die samenleving. Klinkt keihard, maar als ze zich goed genoeg voelen om gesluierd-en-al de broedkamer van nieuwe moslim-volgelingen te functioneren verdien je misschien ook niet beter. Hier is de rek qua begrip (lees: empathie) er in elk geval uit.

sickworld | 19-03-17 | 18:21

@hotnot | 19-03-17 | 17:37
Het betreft hier een islamitisch huwelijk welke niet erkend wordt in NL en dus zijn deze ambtshalve protocollen ook niet van toepassing.

McMarx | 19-03-17 | 18:20

Stijlloze_stemmer | 19-03-17 | 18:17

Omdat wij in Nederland wonen, en ieder beschaafd mens met een functionerend brein walgt van dit soort praktijken en er een eind aan wil maken.

Maar goed, misschien vind jij het dikke prima dat islamitische vrouwen als vee worden gehouden.

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:20

@gemeentereiniging | 19-03-17 | 18:13
Waneer komt de musical Mohammed Superstar uit? Welke schrijver durft het aan te schrijven dat Allah een ezeltje dat van achter genomen wordt is?

geenspam | 19-03-17 | 18:20

@A3an | 19-03-17 | 18:11
Islamitisch huwelijk heeft dan ook geen enkele rechtsgrond in NL. In die zin hoef je je er dus niets van aan te trekken. Maar je vader, broers, neven, je buren, de moskee, complete landen nemen dit wel bloedserieus. De consequenties kunnen levensbedreigend zijn. En nu?

Dat de vrouwelijke helft van de wereldbevolking niet luidkeels afstand neemt van deze religie, is me dan ook een raadsel. Misschien had Baudet wel gelijk in zijn verhaaltje en vinden ze het stiekem gewoon ontzettend geil o.i.d.

atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 18:20

Eerst maar eens informatie inwinnen bij Asha, Sylvana, Anja en andere zogenaamde feministen. Voordat je het weet ben je een xenofobe islamofobe racist als je vindt dat dit niet deugt. Net als (vrouwen)besnijdenissen, kinderhuwelijken, boerka´s en jihabs is dit toch een vrouwenrecht.

bergsbeklimmer | 19-03-17 | 18:19

-weggejorist-

Stijlloze_stemmer | 19-03-17 | 18:17

www.at5.nl/gemist/tv/311/25518/- Lekkere discussie met een denk mannetje het is het de schuld van de pvv, PvdA ga zo maar door. Slap D66!mannetje zeg gewoon dat je oneens bent en ook op argumenten aanpakken. PvdA heeft jaren zitten slapen. Heb je gewoon Erdogan fans in je gelederen.

franck7020 | 19-03-17 | 18:16

Onvoorstelbaar, al die reacties van "dit huwelijk is niet rechtsgeldig, wat is dan het probleem? Je kunt dan gewoon scheiden toch? Gewoon weglopen!"

Wel eens van eerwraak gehoord? Zou dat misschien in een geval als dit enigszins een rol kunnen spelen? Heel misschien?

Maar ja, ze mocht natuurlijk geen PVV stemmen van haar man, dus volgens sommige zwakbegaafde tokkies is het nu haar schuld dat ze in deze situatie zit. Had ze maar PVV moeten stemmen!

Gebruik verdomme eens een keer je hersens, voor één keer in je leven.

Russells Teapot | 19-03-17 | 18:15

-weggejorist-

Stijlloze_stemmer | 19-03-17 | 18:15

Ik snap 't probleem niet; als de GrootBongo van de BoeloeBoeloes roept dat Jantje met Klazien, Marietje en Paulien getrouwd is, maar verder niets, en Jantje op een of ander officieel formulier invult dat hij getrouwd is, dan pleegt hij fraude. En las Marietje opeens geen zin meer heeft om "getrouwd" te zijn, dan zegt ze gewoon dat ze single is en voor de wet klopt dat.

Dus Yasmien beste meid. Zeg tegen die imam dat op kan rotten met z'n allah, doe die hoofddoek af, en ga eens even normaal doen. Wat een bevrijding! Dat hadden zie in Iran ook, tot de Ayatollahs de macht overnamen (en dat is het ECHTE gevaar van de islam, niet de "terrorists" en ander gezeik... maar een alles-overheersend ideologisch schrikbewind).

EnNouJijWeer | 19-03-17 | 18:14

Mufti... serieus? Is dat een karakter uit Nijntje?

Fatwabuster | 19-03-17 | 18:13

De linkse kerk geeft niet thuis. Vroegâh was het wel anders, schoppen tegen onze eigen Gristelijke waarden (overigens toen helemaal tof).
Waar is de tijd van de PSP poster met die naakte vrouw. Ontwapenend en je ontdoen van alle dogma's, religie en weet ik allemaal wat. Maak je vrij!!!
Maarja, toen leefden we nog in een monocultuur.
40 Jaar later, hetzelfde slag idealisten hoor je nu niet als het gaat over de geestelijke en lijfelijke beklemming m.b.t. de Islam. De achterlijke religie van de snel gekwetsten. Allahverdomme!
Hang voor de grap zo'n poster achter je raam in De Schilderswijk, het laat zich raden wat er gebeurt. In het kader van eenrichtings tolerantie hebben we ons minimaal 400 jaar terug laten werpen qua morele correctheid. Wij geven ons helemaal weg.

Overigens: Imam Shafiq Ur Rahman = Hoop stront.

gemeentereiniging | 19-03-17 | 18:13

(.) stapte ze naar de politie om haar man aan te klagen voor polygamie.

En hierma bleef 't even stil. Begrijp ik nu dat zij wél een islamitisch huwelijk blieft, doch geen tweede, derde of vierde viool wil spelen?

en définitive | 19-03-17 | 18:12

Imam Shafiq Ur Rahman (linksonder) verwelkomt Pakistaanse haatpredikers Hassan Haseeb ur Rehman en Anas Noorani in 'zijn' Taibah-moskee in ZuidOost: pbs.twimg.com/media/CrwtS0mXYAA22_u.j... (19-08-'16)

Imam Shafiq Ur Rahman (links) verwelkomt Pakistaanse haatprediker Anas Noorani (op 0:17) in 'zijn' moskee Taibah: youtu.be/zy1pud0FtJk?t=17s (11-03-'17)

Etcetera, ad infinitum.

Prof. D.A.H. Vintik | 19-03-17 | 18:11

Er MAG in Nederland geen religieus huwelijk voltrokken worden alvorens er een wettelijk huwelijk heeft plaats gevonden.
Dat is de kern van het probleem.
Dat is hier toch gebeurd en da mag nie...(wettelijk).

A3an | 19-03-17 | 18:11

Tja, vrouwen moeten natuurlijk wel nadenken als ze met een moslim willen trouwen. In zo'n geval geld maar 1 wet, en dat is de islamitische wet. Verwacht dan ook niet dat je gelijke rechten hebt als de man want dat is nu eenmaal niet zo volgen de Koran. Bezint, eer ge begint (-:

ff serieus nu! | 19-03-17 | 18:11

Dus ze klaagt een man aan voor een niet wettig huwelijk wegens polygamie?
Raar.

De Treinende Rechter | 19-03-17 | 18:08

Het is eigenlijk misdadig dat onze overheid zo veel (half) analfabeten binnen haalt terwijl het hier stikt van de werkelozen en je al zowat een HAVO-diploma moet hebben voor achter een kassa te mogen zitten.
Wie moet anders onze pensioenen betalen nietwaar...
Maar wie moet HUN pensioenen en uitkeringen later gaan betalen ?
De vergrijzingsgolf had zich vanzelf weer opgelost als de babyboomgeneratie de pijp uit is.
Zolang een werkend iemand met 30.000 bruto netto 50,- p.m. meer overhoudt dan iemand met 20.000 uitkering (toeslagen etc. verrekend) zou je nog al gek zijn om te denken dat die gasten aan het werk willen/gaan.
Beetje zwart bij hosselen in de shoarma-tent van oom Ali etc. levert al met al veel meer op.

A3an | 19-03-17 | 18:07

Werk aan de winkel voor de Asha ten Broeke's, Anne Fleur's en Sylvana's. Waar blijven deze zichzelf benoemde feministen?

miss error | 19-03-17 | 18:07

In principe is dit een non-issue. Er is geen huwelijk. Degene die dit serieus neemt legitimeert een schijnhuwelijk gesloten door nepgeleerde van een ideologie die nondeju openlijk in strijd is met de westerse beschaving en de Nederlandse wetgeving.

A.S. Perien | 19-03-17 | 18:04

Ik snap niet helemaal wat nou het probleem is. Het islamitisch huwelijk erkennen we niet, bovendien is er niet vóór het huwelijk het burgerhuwelijk aangegaan. Op papier is er dan toch geen huwelijk? Wat zie ik over het hoofd?

Jelle. | 19-03-17 | 18:04

Wees welkom, welkom in dit land. Ras of diersoort maakt niet uit. Ik heb het artikel niet gelezen, dus waarom die foto van een intelligent kijkende aap?

h3* | 19-03-17 | 18:04

Als polygame huwelijken niet erkend worden, waarom wordt kindhuwelijken (minderjarig meisje, man van middelbare leeftijd) dan wel erkend?

Osdorpertje | 19-03-17 | 18:02

-weggejorist-

FrummelPummel | 19-03-17 | 17:59

O ja; Knappe knul trouwens die Mufti hahaha !!!Ziet er wel erg intelligent uit ook.

hans6100 | 19-03-17 | 17:58

Volgens mij is het wél strafbaar. Je mag pas een religieus huwelijk sluiten, wanneer er eerst een burgerlijk huwelijk is gesloten.
Gisteren het item gezien van EenVandaag. Het is echt te gek voor woorden dat deze kwetsbare vrouwen geen aangifte kunnen doen en niet op meer steun van de politie en het OM kunnen rekenen.

Duifmans | 19-03-17 | 17:57

Dus ze is eigenlijk nooit getrouwd geweest en hoeft dus ook niet te scheiden.
Zoek een leuke vent uit die zijn handjes thuis kan houden en ga verder met je leven.

geertzoon | 19-03-17 | 17:56

Zolang er klootzakken zijn die niet op de PVV stemmen, hou je dit soort misselijk makende praktijken van de haatbaarden-industrie. Eigen schuld, dikke bult.

hans6100 | 19-03-17 | 17:56

En in Duitsland loopt er eentje rond met 4 vrouwen en 23 kinderen die samen 295.000 euro per jaar vangen aan uitkeringen. Meneer woont om de 3 maanden bij een van zijn "slavinnen"....
Duitsers zijn ook gek.
Ik had 25 jaar geleden een imam als een van mijn kamerhuurders die toen al 9.500 gulden per 3 maanden kinderbijslag ving voor zijn 8 kids (die in Marokko zaten)...
Nu jullie weer !

A3an | 19-03-17 | 17:56

Ik zie die heilige oorlog nog eens heel erg groot worden...

Manneke Pislam | 19-03-17 | 17:54

Ja ze zoekt het maar uit, de Nederlandse wet is alleen goed als het haar uitkomt!

marrretje | 19-03-17 | 17:54

Wat is Asha ten Broeke stil, wat is Asha ten Broeke stil... want voor Asha is de islam belangrijker dan feminisme! Dikke vette xxxx

funkyd | 19-03-17 | 17:51

Natuurlijk heeft islam geen hekel aan vrouwen en zijn ze totaal niet minderwaardig of zo... volgens slinks en de rest van de leugenachtige wegkijkers dan.

Ezeltjeprik | 19-03-17 | 17:49

Polygamie is in NL niet toegestaan, het 2e huwelijk is dus niet geldig. Eigenlijk kun je het hele nep huwelijk zien als een soort nep-iets.

Onze NL staat erkent deze onzin neem ik aan niet? Scheiden voor de wet kan gewoon vanaf 1 kant. Gevangen zitten in een huwelijk bestaat niet in NL.

harry21 | 19-03-17 | 17:49

Ooit (waar gebeurd) decennia geleden nog voordat we hier in NL de bekende moezzzliem problemen hadden en hier bijna iedereen nog naief was en niemand wist van hun huwelijks moraal(kuch) ging de (mooie domme blonde) zus van een kameraad van me met een oooh zo lieve aardige beleefde behulpzame vriendelijke moezzliem uit Iran trouwen.

Daar ik toen al als student diverse reizen door booslim landen had gemaakt kon ik haar oprecht uitleggen hoe dom ze was. Maar ja ik was natuurlijk een racist want haar verloofde was zo aardig en beleefd en een echte heer.
.
Om een (te) lang verhaal kort te houden: ze trouwde met hem en ging in Iran wonen. Maar ach ja.... na een paar maanden kwam een huilend tersluiks telefoontje [want ze was stilletjes weggeslopen naar een telefooncel (voor onze naieve jongere lezers: nee toen waren er nog geen i-phones)].
Haar paspoort was door de schoonmoeder afgenomen en ze mocht het huis niet uit zonder dat de moeder of een van de zusters meegingen (anders klappen van echtgenoot want kk.hoerrr).
Na nog een maand wist ze weer weg te sluipen en naar de NL ambassade te gaan waar ze om hulp smeekte om terug te kunnen naar NL.
Dat gaf enorme problemen want ze kon zonder paspoort geen uitreisvisum krijgen zonder toestemming van haar echtgenoot (lees=eigenaar). Natuurlijk(zoals gewoonlijk) kon de ambassade niets voor haar doen.
Pas na twee jaar, nadat haar moeder vader en broer naar Iran waren afgereisd om de zaak (met enorm veel geld in de zak) te bespreken, mocht ze mee naar NL.
En dat alleen omdat de vent nogal redelijk was, want als ze een onredelijke man had gehad dan zat ze daar nu nog.
Insh-Allah dus maar; zoals ze daar zeggen
-
De "Moraal": beste lieve domme jonge Nederlandse wichtjes, blijf alert en voorkom de "Homeopatische Verdunning" van Nederland.

telelezer | 19-03-17 | 17:48

Leuke timing ook van 1vandaag, had dit niet een paar weken eerder op te treurbuis uitgezonden kunnen worden? Oh nee, dat had de PVV in de kaart gespeeld.

omwenteling | 19-03-17 | 17:47

Gevangen in haar eigen hoofd. Gelooft in een verzonnen wezen, vraagt toestemming aan een zelfbenoemde autoriteit, leeft in een eigen cultuur binnen een sterk afwijkende cultuur, doet aangifte wegens een niet bestaande misdaad. Blijf vooral je eigen wetten maken en volgen. Maar dan ook niet beroepen op onze wetten.

zonder_moeite | 19-03-17 | 17:46

Een Colombiaanse had een katholiek huwelijk gesloten in Colombia. Kon hier niet huwen, want bigamie. Er wordt wel degelijk met twee maten gemeten.

Joost-Visser | 19-03-17 | 17:46

Ondertussen is Schulz als SPD leider gekozen. Daardoor gaat het waarschijnlijk tussen Merkel en Schulz volgens nu.nl. Wat een schrikbeeld.

jip_86 | 19-03-17 | 17:45

Hadden mensen maar op Greet moeten stemmen. Aan mij heeft het niet gelegen.

omwenteling | 19-03-17 | 17:45

Ja, die moslims regelen het toch maar mooi voor mekaar: vier vrouwtjes tegelijk in je mini-harempje, kindbruidje erbij, en gaan met die besneden banaan.
Uitkerinkje hier, schijt aan de Nederlandse kaffir daar, en als je dood bent linea recta overgevlogen worden naar je vaderland om daar begraven te worden.
Ook kun je na een aantal jaren in de uitkering kiezen om permanent onderhouden te worden door de Nederlander met een vaste uitkering van 600 Euro tot aan je dood, als je remigreert, de zogenaamde remigratieregeling.

King of the Oneliner | 19-03-17 | 17:42

Al die trans faggots gaan het natuurlijk voor haar opnemen.

Schoorsteenveger | 19-03-17 | 17:41

Afgelopen woensdag had ze gered kunnen worden. Maar men wil liever uitgelachen worden.

Normpje | 19-03-17 | 17:41

Zolang de 'Hollandersch' de urgentie niet onder ogen zien van het grote probleem 'olifant in de kamer' gaat de maatschappij achter de feiten aan lopen.

hfakker | 19-03-17 | 17:40

Waarom rotten die lui niet gewoon op.
Autochtonen willen die bloedhonden hier niet hebben, stuur ze maar naar Merkel.

necrosis | 19-03-17 | 17:39

Die mevrouw is volgens de wet dus helemaal niet getrouwd. Dan hoeft zij toch ook niet te scheiden? Gewoon vertrekken en aangifte doen wanneer die booslim van haar haar gaat bedreigen of lastigvallen.

Overigens bewijst dit soort verhalen wel dat de islam toch echt geen geloof maar een absurde en vrouwonterende ideologie is!

Mijn_Visie | 19-03-17 | 17:39

@Spaanse Peetvader

Waarom nog zoveel aandacht aan deze mensen besteden? Omdat iemand het moet doen. Talloze vrouwen zitten gevangen in zo'n huwelijk als dit, en van de Asha ten Broekes van deze wereld moeten ze het niet hebben, die hebben het te druk met first world problems zoals Bart Smit folders.

Russells Teapot | 19-03-17 | 17:39

Het grootste deel van de Nederlanders heeft hier geen probleem mee. Want stemt op partijen die de Islam niet als probleem ziet.

roze_bril | 19-03-17 | 17:38

Gevangen in een nephuwelijk. Ik zie het probleem niet.
*verlaat islam, word ex-moslim*

Lewis Lewinsky | 19-03-17 | 17:38

-weggejorist-

meneer Q | 19-03-17 | 17:38

Bedankt eenvoudige sukkels
die hebben gestemd
op pro-islam-partijen.

meneer Q | 19-03-17 | 17:38

Dat is normaal in die culturen, net als geiten neuken. Daar moet je respect voor hebben, net zoals zij respect voor ons hebben.

Osdorpertje | 19-03-17 | 17:38

-weggejorist-

van stampij | 19-03-17 | 17:37

Gemiste kans, afgelopen woensdag, om ook dit aan te pakken.

Infidel66 | 19-03-17 | 17:37

Wat is 't probleem? Heeft ze een probleem om een uitkering aan te vragen of verstrekt te krijgen? Scheiding aanvragen, dacht dat 't hier in NL toch ook zo is dat je na 5 jaar ambtshalve gescheiden word als 1 partner dit heeft aangevraagd, of zit ik er nou naast?
Een man of vrouw mag toch vreemd gaan hier in NL?

hotnot | 19-03-17 | 17:37

-weggejorist-

meneer Q | 19-03-17 | 17:37

Dankzij bange, laffe en wegkijkende politici
("fijne Ramadan" Rutte) en media
kan dit plaatsvinden.

meneer Q | 19-03-17 | 17:36

Eigen schuld dikke vinger, niet op Greet stemmen is voor eeuwig aan die romanticus en zijn imam vastzitten.

Balletje Mayo | 19-03-17 | 17:36

Gezelligheid kent geen tijd met die lui. Waarom nog zoveel aandacht aan besteden, met die lui valt toch geen enkele zinvolle discussie te voeren. Lik op stuk beleid is het enige wat ze begrijpen. Of gaan we ook met een klas kleuters in discussie hoeveel uren rekenen per dag en hoeveel uur knutselen moet worden gegeven? In die categorie zitten we namelijk.

Spaanse Peetvader | 19-03-17 | 17:34

Komt redelijk vaak voor. Bij een islamitisch huwelijk kan de man bijvoorbeeld administratief op een ander adres wonen. Scheelt weer in huursubsidie en toeslagen.

Islamofiel | 19-03-17 | 17:33

Heeft het 21 maart comite al een protestmars georganiseerd?

Uw Psychiater | 19-03-17 | 17:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken