Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof: Inzake <s>GroenLinks</s> Turkije/Rotterdam

grijzewolven_en_moslimbroeders.jpeg Een kandidaat-Kamerlid van GroenLinks bleek afgelopen week directeur van een postbusfirma in een ver belastingparadijs. Haar naam figureert in de Panama Papers, de uitgekiende belastingontwijking constructie opgezet door de Panamese juridische dienstverlener Mossack Fonsecahet. Economisme in your face, Jesse Klaver. Het is tekenend voor de partij die nota bene Wijnand Duyvendak heeft aangesteld als campagneleider, bekend van inbraak en bedreiging, verdacht van We gooien deze column toch maar even over een andere boeg. Op Periscope zie ik zojuist – het is zaterdagavond rond negenen - beelden van honderden Turken, zwaaiend met Turkse vlaggen. Sommigen roepen Allahoe akbar. Locatie: Rotterdam. Iedereen wint. President Erdogan scoort binnenlands punten met zijn gebral over die verderfelijke Nederlandse fascisten. Minister-president Mark Rutte wekt de indruk daadkrachtig op te treden en later vandaag zit Bert Koenders in Buitenhof alwaar hij zal proberen voor de PvdA wat punten binnen te slepen. AKP, VVD, PvdA; iedereen in bonis. Zou je denken. Maar ondertussen verliest Nederland. Want Jan met de pet en z’n oude moeder weet dat dit handelen van VVD en PvdA louter met de verkiezingen van doen heeft. Dat referendum van de Turk over de uitbreiding van de macht van de sultan stond al enige tijd op de agenda. Diezelfde sultan die sinds de mislukte staatsgreep weet ik veel hoeveel mensenrechten heeft geschonden maar waar het Nederlandse kabinet immer voorzichtig op reageerde vanwege vluchtelingen- en visadeals en andere EU-machinaties. Met in het kielzog verschillende oppositiepartijen, de vlag van goedkeuring wapperend in de mast. Slechts enkelen in de Nationale Vergaderzaal verzetten zich tegen het spelen van het braafste jongetje in de klas. Bovendien laten zaterdag veel in Rotterdam woonachtige Turken wederom zien waar hun loyaliteit ligt: niet bij Nederland maar bij Ankara. Ze gaan de straat op voor hún president, ze keren zich feitelijk tegen Nederland. Het Turkse paspoort dragend op hun hart en daar bovenop pas het Nederlandse. Onderwijl dus Allahoe akbar roepend. In dat doorgaans zo nuchtere Rotterdam, 010 is het brandpunt. Woensdag verkiezingsdag, ik zal uit solidariteit met de Maasstad het vakje van een échte Rotterdammer rood kleuren.

Reaguursels

Inloggen

Waarom noemen we het nog steeds een 'mislukte staatsgreep'? Wie gelooft dat werkelijk? Laten we het gewoon noemen wat het is, een geslaagd stukje toneelspelen...

DickieDick | 13-03-17 | 08:07

De turken hebben ook wel weer gelijk, ze hebben nu eenmaal een Turks paspoort en mogen stemmen heel democratisch daar hoort een campagne bij. dit heeft dus alles te maken met het dubbelpaspoort (opvallend hoor je daar Wilders niet over) in principe kan Erdogan alle mannen een kalashnikov in de handen drukken en mee laten vechten aan de kant van het Turkse leger, tenslotte hebben ze ook gewoon een Turkse
dienstplicht.Puur theater van de VVD trap er niet in.

peter van dijk1186 | 13-03-17 | 07:07

De oplossing is heel simpel. Bij elk conflict gaat het om de vraag wat is de ware aard van de tegenpartij; wat wil de ander? En vervolgens, als je deze eigenschappen en hun ambities goed in het vizier hebt, waar zit de zwakke plek? Op al deze vragen kennen we het antwoord. Erdogan is een machtsdenker die altijd méér wil. Hij ziet zichzelf als de sultan van een nieuw, groot Ottomaans rijk, geheel in overeenstemming met de islamisering van het Westen. De Turken in de EU-landen zijn z'n vooruitgeschoven soldaten. We hoeven slechts te dreigen met een actief terugkeerbeleid van de Nederturken naar hun moederland. Liefst met steun van andere EU-landen. Succes gegarandeerd. Erdogan zal direct inbinden. Hij zal zelfs z'n excuses aanbieden. Want een terugkeerbeleid blokkeert de uitvoering van zijn ultieme doel. Zo simpel is het.

Bieslander | 12-03-17 | 21:20

Ik huiver als ik bedenk dat er onder die demonstranten mensen rondlopen die straks een (top)functie bij de politie krijgen, als we het personeelsbeleid van de huidige voormannen van de politie moeten geloven.

watazooi | 12-03-17 | 18:56

Erdogan is een rasist (beledigt het Nederlanse ras), een groepsbelediger en een haatzaaier.
Heeft mevrouw Van Rens al de voorgedrukte aangifteformulieren klaargelegd?

wijzegeit | 12-03-17 | 18:00

Kan ik mn vakantie nog annuleren?

zeiksmurf | 12-03-17 | 17:39

@telelezer | 12-03-17 | 14:21

.... en een kopvod was in Limburg ook de zweetlap die de mijnwerkers om het hoofd deden tijdens het zweterige werk in de mijn. Vod is normaal Vlaams/Zuid-Nederlands voor lap.Een KOPtelefoon zet je op om naar muziek te luisteren.
Islamitische landen leggen hoge belastingen op aan bv christenen om in hun land te mogen blijven wonen. Een crucifix-taks dus.
Erg hè, dat woord kopvoddentaks. Eh... oorzaak en gevolg, of zoiets?

piloot47 | 12-03-17 | 16:56

De eerste sanctie is bekent we mogen geen varkens meer uitvoeren naar turkistan

AndreM | 12-03-17 | 16:55

-weggejorist-

Janspommerans | 12-03-17 | 16:54

@necrosis
Dat soort landen kunnen niet op mijn sympathie rekenen als vakantieland.
Zeker als er een dictatuur heerst. Je zult maar een scheet laten op een moment dat het niet mag..... zit je zo gevangen.

Janspommerans | 12-03-17 | 16:54

Waarom is het weer 'De Turken vs 'De Nederlanders'. Het ligt toch veel genuanceerder? Er zijn vast duizenden Turken die het helemaal niet zo op de AK Partij hebben. Politici aan beide zijden winnen alleen maar, door alles te framen naar te extremen.

Diotima | 12-03-17 | 16:48

Iedereen zegt telkens dat de staatsgreep mislukt is.....
Volgens mij is die prima gelukt.

FB14 | 12-03-17 | 16:34

Zie het positief; ook PVDA-ers krijgen dagelijks de verrotting voor kun kiezen. Ook de kinderen en vrouwen van de gutmensch worden nagesist, gehinderd of als hoer nageroepen. Socialer kunnen we het niet maken. Stem PVDA/D66/GL/VVD/CDA als je Rotterdam een voorbeeld vind en zo alle steden wil. Het kan gewoon. Doe het gewoon. Ik heb gelukkig geen kinderen maar lach de gutmensch keihard in hun wegkijkerige gezicht uit ;-)

Rest In Privacy | 12-03-17 | 16:20

Het Algemeen Dagblad:

De kans dat er vanavond (zondag 13e) opnieuw een demonstratie wordt gehouden voor het Turkse consulaat op de Westblaak in Rotterdam is behoorlijk. Dat zegt ondernemer Giannis Michailidis van restaurant Olympia, dat pal tegenover het consulaat is gevestigd.
De aanwezigheid van meerdere televisiewagens kan een trigger zijn, zegt hij. ,,Daardoor zijn de demonstranten, die hier gisteravond ook waren, verzekerd van een podium. Gisteravond waren de media niet voorbereid op zo’n mensenmassa en werd iedereen verrast. Nu staat iedereen paraat.’’

Michailidis houdt serieus rekening met een nieuwe ‘hete avond’. ,,Ik ben er echt bang voor dat het kan gebeuren.’’

demaup | 12-03-17 | 16:12

Woensdag 15 maart 2017, de dag dat rechts zegevierde in dit land!

MooseNL | 12-03-17 | 16:03

Ik zie op de foto meerdere teken van grijze wolven en 1 met het teken van moslimbroederschap over fascisten gesproken.

jaap932057795966 | 12-03-17 | 16:00

@Watching the Wheels | 12-03-17 | 14:34

Aan wie kunnen ze anders hun gas kwijt?

BenBack | 12-03-17 | 15:29

Wedden dat Rutte NA de verkiezing alles tav Turkije weer terug draait, hij excuses zal aanbieden, gaat slijmen met Erdogan en heeft ons zo in de maling genomen.

Want je weet hoe Erdogan is.
Het ene moment schiet hij een straalvliegtuig van je uit de lucht ( Russische) en een tijdje later zit hij met Poetin een verdrag over een gaspijp te tekenen.

Rutte is net zo'n draaikont.

Svp.NOOIT meer Rutte.De leugenaar en demagoog.( is volksmenner)

joost2 | 12-03-17 | 15:28

Zie ik daar nu bij het schaatsen op NPO1 een uiting van de PVV op de reclameborden bij het schaatsen met de tekst: "Rotterdam. Make it happen."?

kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 15:05

-weggejorist-

kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 14:55

@ Basil Fawlty | 12-03-17 | 14:08

Haha mooi inderdaad, en geeft meteen het verschil aan tussen 'de andere kant' en de weldenkenden (zelfspot, humor). De gekte van deze tijd is dat er geen eigen morele ijkpunten meer zijn voor de eigen kant anders dan wat de ander van ons vindt (wij deugen immers niet) en dat degenen die echt niet deugen geen morele kritiek behoeven (want zij zijn de ander en deugen om die reden en overigens wie zijn wij om een ander de maat te nemen).

HoogToontje | 12-03-17 | 14:49

@necrosis
Dat soort landen kunnen niet op mijn sympathie rekenen als vakantieland.
Zeker als er een dictatuur heerst. Je zult maar een scheet laten op een moment dat het niet mag..... zit je zo gevangen.

Janspommerans | 12-03-17 | 14:45

@telelezer | 12-03-17 | 14:24
Of als hij een keer in z'n blote Willie wil lopen.

Watching the Wheels | 12-03-17 | 14:36

@Basil Fawlty | 12-03-17 | 14:28
Oké, maar hij ziet wel degelijk het belang van die Tanap pijpleiding waar Shell bij betrokken is https://www.youtube.com/watch?v=ZYM63KFdH78 al was het alleen maar voor het laag houden van de prijzen ten gunste van de economie en voor de Groningers en voor de rest van de EU. We zijn te afhankelijk van Rusland en Turkije.

Watching the Wheels | 12-03-17 | 14:34

@Expert | 12-03-17 | 14:15
Huh ... die woont toch lekker buiten op zo'n grote boerderij in het Friese land?

Watching the Wheels | 12-03-17 | 14:29

Watching the Wheels | 12-03-17 | 14:15

Wij hebben het eergisteren al over gehad. Toch? Echter ik weet toevallig uit eerste hand (en nee Miko zoals gewoonlijk geef ik geen namen en rugnummers ;)) dat er geen master plan is en dat Rutte ad hoc regeert. Heel erg veel grote (Nederlandse) bedrijven hebben geprobeerd bij hem te lobbyen aangaande Turkije maar hij reageert echt vanuit het naïeve "Nederland" gevoel. Maw hij ziet Nederland als geheel en wil niemand voortrekken. Hij is het voorbeeld van het calvinistishe, rigide poldermodel. Outdated analoog systeem van de jaren '90 maar dat is het enige systeem dat hij kent en mee is opgevoed.

Basil Fawlty | 12-03-17 | 14:28

@telelezer | 12-03-17 | 14:21
Verder ook blij dat Wilders een streep in het zand heeft gezet en belachelijk dat hij niet onbeveiligd over straat kan.

Watching the Wheels | 12-03-17 | 14:26

koter | 12-03-17 | 13:31
Wat ze er mee hebben bereikt is dat ze hebben laten zien dat hun loyaliteit volledig bij Erdogan ligt.

me,myself and IK | 12-03-17 | 14:25

@telelezer | 12-03-17 | 14:21
Ja maar je hoeft die nonnetjes niet extra te belasten, omdat ze er op een bepaalde manier bij willen lopen. Partij voor de Vrijheid toch?

Watching the Wheels | 12-03-17 | 14:25

Ik hoop wel dat de Gemeente Rotterdam even de factuur van de overuren van het politie personeel naar het Turks consulaat stuurt. Inzet bereden politie en inzet waterkanon + tolk en 2 a 300 extra opgeroepen mankracht + opruimen en herstellen schade aan de WestBlaak.

Beroep = Boerenlul | 12-03-17 | 14:24

"Maar waarom een vakantiehuis in ?????mozambique (..)of is dat een veilig plekje tijdens het verschuiven van het aards magnetisme(..)"
@ medelmo | 12-03-17 | 14:12
dat is lekker veilig voor als ze een atoom oorlog zien aankomen

telelezer | 12-03-17 | 14:24

@medelmo | 12-03-17 | 14:12
Zonnepanelen en wind gaan het probleem niet oplossen als alles blijft groeien http://eduweb.eeni.tbm.tudelft.nl/TB141E/imgs/elektriciteit-bronnen.png het is wel leuk voor erbij of je zou alle snelwegen als zonnepaneel moeten inrichten of iets dergelijks. Misschien dat het dan een beetje opschiet, maar voorlopig is dat gas nodig. Dus NWO "ja, eens", maar wat zou het alternatief zijn?

Watching the Wheels | 12-03-17 | 14:23

Ik kan het nog steeds niet door het woord "kopvoddentaks".
@ Watching the Wheels | 12-03-17 | 13:03"
"Kopvod" is een oud-limburgs volks-woord voor de hoofddoek die de nonnen droegen.
Helaas begreep Wilders niet dat in de rest van het land (zie uzelf als voorbeeld) dit niet goed zou overkomen en de uitdrukking als neerbuigend wordt gezien.
Hij heeft een betere PR persoon nodig om in te zien wat-en-hoe- anderen zijn uitlatingen zien,
Maar wie daar doorheen kijkt heeft aleen maar bewonrdering voor die modedige man die zijn normale leven opgeeft voor Nederland.

telelezer | 12-03-17 | 14:21

@Basil Fawlty | 12-03-17 | 13:40
Mark Rutte (VVD) stond in zijn vorige baan bij Unilever op de loonlijst, het bedrijf dat voortvloeide uit de Bende van Oss leerde ik gisteren uit de aftiteling van de gelijknamige film. En Halve Shellstra (VVD) werkte jaren voor Shell. Die lui hebben ook verantwoordelijkheid naar de belangen van die bedrijven, wat ze altijd samenvatten met "de BV Nederland" en "de economie". Shell is niet alleen in Oekraïne en Rusland actief maar ook in Azerbaijan en Turkije, nota bene samen met BP en de Turkse regering nemen ze deel in Botas (gaspijpleidingen) en zo zullen er ongetwijfeld meer economische belangen spelen. Rutte moet steeds de dialoog blijven voeren en tegelijkertijd stelling nemen. Die afhankelijkheid lijken ze wel te willen breken via schaliegas uit de VS en ander LNG dat in Rotterdam aan komt http://www.gate.nl morgen niet bij Nieuwsuur, je hoort nooit wat over de achterliggende oorzaken van alle conflicten.

Watching the Wheels | 12-03-17 | 14:15

Dit echte Rotterdammert, dat is Jan DIjkgraaf van GeenPeil.

Expert | 12-03-17 | 14:15

Watching the Wheels | 12-03-17 | 13:59 doorvoer gas geeft hem macht .correct gezien.
Toch maar tijdelijk ,aangezien met macht ook politiek bewustzijn wordt verondersteld.
Energie transitie naar nieuwe methodes gaat langzaam en geregeld vanwege de verdiensten.
Zonnepanelen subsidie is daarom verminderd en afgeschaft , maar niet meer tegen te houden.
Stiekum gaat dat veel sneller als verwacht;-) gnéh gnéh.
Als Griekenland en de gasvelden net voor de kust ontgonnen worden kunnen we(aarde nog ff verder , en weten we meteen waarom dat land wel gered moest worden) ,Shell en oranjes
Maar waarom een vakantiehuis in ?????mozambique
olie gas of water? of is dat een veilig plekje tijdens het verschuiven van het aards magnetisme .
FF jas aan doen . er staan mensen met warm weer in lange jassen voor de deur..;-)check check habibibi
Fight the NWO by telling and waking up the world of sheeples.
voor vandaag einde ..

medelmo | 12-03-17 | 14:12

HoogToontje | 12-03-17 | 13:57

Het is idd redelijk bizar. Zal je vertellen, verse anekdote. Ging gisteren effe uiteten met de Mrs en een Joods Turkse vriendin van haar. En ik heb via mama wat joods bloed (ben zelf niet gelovig maar dat terzijde) en toen ze me zag zei ze: Basil! you jewish Dutch nazi! Hahahaha. Joden en humor, perfekte combinatie.

Basil Fawlty | 12-03-17 | 14:08

@Nehemia | 12-03-17 | 13:07
Dat wel natuurlijk (scrabble).
.
@weethetooknietbeter | 12-03-17 | 13:12
Er is weinig keus https://www.google.nl/search?q=peak+oil&source=lnms&tbm=isch&sa=X als er niet wat bij komt (schaliegas, zon, wind, energie uit luchtdrukverschillen of weet ik wat ze verzinnen) dan gaat de prijs zo door het dak dat de wereld in recessie terecht komt. Juist door het vele lenen na 9/11 (iedere halve gare zonder werk een hypotheek en van de VAT en andere belastinggelden oorlogen gaan voeren https://www.youtube.com/watch?v=QYvtvcBKgIQ ) gesteund door het ABP / APG (Elco Brinkman, Balkenende hello my friend, bedankt voor de 44 miljard http://925.nl/archief/2009/02/05/pensioenfondsen/ ) en de daarop volgende beurscrash in 2008 en de daar weer op volgende QE (geld printen) moeten ze de olieprijzen kunstmatig laag houden (met schaliegas en allerlei trucs) om niet opnieuw in recessie te raken. We draaien op een te hoog niveau en moeten verder groeien. Je kan zeggen "mooi", kijk maar naar de rijkdom bij Albert Heijn in de winkels, alles is te koop, maar ... we moeten blijven groeien doordat rente wordt betaald over alle investeringen. Kortom er moet wel goedkope energie worden toegevoegd, kernenergie wil men niet, dus het is kolen (veel CO2 en vervuiling) of gas (minder C-atomen dus minder CO2) aangevuld met wat duurzame energie. Korter antwoord: Ze verkopen die olie en gas toch wel en een hogere prijs zit er niet in zonder recessie. Verder zullen ze vast en zeker een rol blijven spelen bij de opslag en distributie van energie, het moet alleen eerst duur genoeg worden om er weer in te kunnen investeren. Kwestie van tijd. Overheden kunnen windmolens alleen subsidiëren bij economische groei die met fossiel bewerkstelligd moet worden. Mooiste zou zijn als groei niet nodig zou zijn, maar groei is nodig om de rente op leningen te kunnen betalen via nieuwe investeringen. Die Shell achtige clubs zetten in op gas als vorm van CO2 reductie en daardoor heeft Erdogan zo'n grote bek. https://www.youtube.com/watch?v=ZYM63KFdH78

Watching the Wheels | 12-03-17 | 13:59

@sennholz | 12-03-17 | 13:17
Het is eerder een kwestie van het associatieverdrag met Turkije opzeggen, laat die Turken daarna maar kiezen, hier blijven of retour Turkije.

FreeVogelaar | 12-03-17 | 13:59

Beste Geen Stijl: Jullie zijn zo goed in het mobiliseren vaak grote mensenmassa's; waarom niet eens een inititief starten om een grote manifestatie te organiseren, samen met de goedwillende oranjeturken om die erdoturken voor eens en altijd hun plaats te wijzen (isoleren).

joost3001 | 12-03-17 | 13:58

@ Basil Fawlty | 12-03-17 | 13:25

Haha inderdaad. Dit mag toch de afgelopen tientallen jaren reeds genoegzaam bekend zijn. Het zijn nu eenmaal Turkse staatsburgers, maar dat mocht nooit een probleem zijn want dan zouden de treinen weer gaan rijden. Wat dat betreft is de reactie van Erdogan volledig gepast: zodra we moeilijk gaan doen over die Turkse nationaliteit zijn we ook volgens het officiele beleid van de Nederlandse staat van de afgelopen tientallen jaren de nieuwe nazi's.

HoogToontje | 12-03-17 | 13:57

Beroep = Boerenlul | 12-03-17 | 13:11
Yeah, had mn dochter kunnen schrijven. 100% een kaaskop.
Zelfs haar moeder die zich al jaren een echte NLer voelde voor die kleine was geboren.

Kennelijk blijven we graag het braafste kindje van de klas ..... Volkomen onnodig.

Moet toegeven ... voor dat tientje per jaar verleng ik die paspoorten wel. wie weet wat die meiden denken en willen als ze volwassen zijn. Als ouder geef ik ze graag een extra optie.

Wel net even gevraagd, ze zijn tenslotte ondertussen wat ouder en denken zelfstandig .... wat als je moest kiezen .....
Antw. was geruststellend, dan maar wat langer in de rij staan voor de paspoort controle

Dus NL, stop gewoon met die die dubbele paspoorten!
Geef je je andere nationaliteit niet op (of kan dat niet) .... onbeperkte verblijfsvergunning.
Heb je daar geen probleem mee..... Ben je welkom

btw: dus alleen de laatste groep gaat stemmen en bepaalt mede het beleid.

Kan allemaal zo simpel zijn.

Toch denk ik soms terug naar die naturalisatieceremonie van mijn vrouw. Stond ze daar, zwaar onder de zenuwen in nieuwe kleren. Veel te vroeg aanwezig zachtjes de acceptatie zinnetjes te oefenen. Het betekende iets ...
Maar omringd door 'import' met duidelijk haast in hun t-shirts die te laat binnen kwamen. Een burgemeester die lovende worden sprak over een gast met 'iets van thee op een kleedje' en veel te zoete turkste snacks .....

Heb die (burgemeester) miep nog gevraagd waar zijn de stroopwafels en wat doet die buikdanseres hier? Zou haar blik nooit vergeten

Hebben btw die dag wel een Nederlandse vlag gekregen, waar die gasten die turkse vlag vandaan hebben gehaald weet ik ook niet maar als ze in 010 met een Nederlands paspoort rondlopen hebben ze wel een Nl versie gehad

btw .... hoe die naturalisatie ging en hoeveel geld er toen is verspeeld ..... verplichte opvang EN verplicht overwerk voor de nederlandse leraren (die liever tijdens schooltijden lesgaven), verplichte verplaatsing tussen gebouwen waarvan er nooit twee tegelijk werden gebruikt, voorgedrukte brieven van de gemeente voor mijn werkgever om te verklaren hun deel van de opvang niet te willen betalen (is administratief makkelijker voor die ambtenaar) en ongeloofelijk onnodig kostbaar gezeik binnen de opleider ....

Op het laatst was alles voorspelbaar .... het word de duurste optie, hoe dom het ook is

BenHetZoZat | 12-03-17 | 13:57

@kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 13:37
Een patent op zaden en de komst van pitloos fruit.
Ik geloof niet meer in toeval.

MogeWijEveOvergeve | 12-03-17 | 13:51

Hier radio vrij Oranje. Bestemd voor bezet Nederland.
De geit wordt gemolken.
Ik herhaal.
De geit wordt gemolken.

JanvandeBiertent | 12-03-17 | 13:49

Ik ga nu even Harry Mens terugkijken dus.

Bottleneck | 12-03-17 | 13:48

kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 13:37 is inderdaad een deeltje van het NWO probleem voor de mensheid (vergiftiging door voedsel ter Depopulatie).
Alles leid terug naar de grote bazenfamillies ,..eerder genoemd> Deze bezitten teveel en sturen altijd bij zodat de winst optimaal is en het einddoel blijft staan.
Overigens speelden deze famillies al een rol bij de eerste en tweede ww oorlog. Ook daarvoor al .

medelmo | 12-03-17 | 13:47

-weggejorist-

medelmo | 12-03-17 | 13:44

Nog effe uit dat nos.nl/artikel/2162720-rutte-houding-t... artikel. "Rutte zei dat hij gisteren acht keer heeft getelefoneerd met Yildirim, de laatste keer rond 02.00 uur 's nachts toen het in Rotterdam uit de hand was gelopen. " Mark, Mark, Mark je bent weer veel te netjes. Die gasten lachen zich de ballen uit de broek als je steeds als slaafs hondje belt. Tip 1. Je treedt op, trapt die madamme het land uit en wacht rustig op hun telefoontje. Jij belt dus niet, toont alleen maar zwakte richting die straatvechters. Hoe moeilijk is dat nou? Prutser.

Basil Fawlty | 12-03-17 | 13:40

@medelmo | 12-03-17 | 13:19
Inderdaad. Als je geen beschikking hebt over water, dan ben je kansloos. En misschien dat men om die reden fracking juist bewust toestaat. Men weet dat de kans redelijk groot is grondwater bevuilt raakt met chemicaliën of gassen. Als mensen het zelf niet meer kunnen oppompen, dan moeten ze het van elders halen of laten schoonmaken. En daar kunnen bedrijven weer goud geld aan verdienen.

En naast water heeft men ook voedsel nodig. En dat doen me weer denken dat een of andere rechter het patent-verlenen op zaden heeft toegestaan. En dat is weer koren op de molen voor een bedrijf als Monsanto.

"De toepassing van dit businessmodel door Monsanto op de landbouw, samen met de groeiende vraag naar het globale, uniforme kwekersrecht, zorgde ervoor dat dit in conflict kwam met de toen gangbare praktijk van boeren om hun zaden te bewaren, te hergebruiken, delen en eigen soorten aan te maken. Het patenteren van zaden wordt door tegenstanders bekritiseerd als "biopiraterij" en wordt door hen als een gevaar voor de biodiversiteit beschouwd. Door haar invloedrijke betrokkenheid als multinational, is Monsanto het middelpunt geworden van kritiek op het gebruik van gentechnologie in de landbouw." (bron: nl.wikipedia.org/wiki/Monsanto_(bedri... )

kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 13:37

Zonet op de BRT meer dan 15 minuten nieuwe beelden van Rotterdam. Veel meer dan op de NOS. Wanneer gaan ze de NOS opheffen? Kost toch alleen maar geld.

Ikreaguuralzesjaar | 12-03-17 | 13:34

@Tis nie waar! | 12-03-17 | 13:27
Bedoelt u soms al die Hollandse helden, die vertelde dat ze na de oorlog in het verzet hadden gezeten?

FreeVogelaar | 12-03-17 | 13:33

De oorzaak van deze escalatie ligt hoofdzakelijk bij Nederland, dit alles is namelijk het gevolg van het toestaan van dubbele paspoorten.
me,myself and IK | 12-03-17 | 11:34

Beide partijen hadden er baat bij dat dit zou escaleren. Turkije om nationalisme aan te wakkeren in haar onderdanen en Nederland om immigratie in de middelpunt van de belangstelling te zetten. Die paar Turken voor het consulaat in Rotterdam zijn de typische useful idiots die niet eens door hebben dat ze hiermee Rechtse in de kaart spelen. Oké, ze hebben nu gedemonteerd en gereld... wat hebben ze ermee bereikt?

koter | 12-03-17 | 13:31

Volgens mij zijn er ook veel turkse nederlanders die het volledig met Rutte eens zijn.
Maar die durven hun mond niet open te doen. Voor je het weet krijg je het etiketje 'Gülen' op je voorhoofd geplakt met alle gevolgen van dien.
Om positief te eindigen: Het is een zegen om een hele nederlander te zijn en geen halve nederlander/halve turk.

Koos Knak | 12-03-17 | 13:31

Bestaan er ook Turken met een Nederlands paspoort met enige ballen die opkomen voor Nederland en tegendemonstreren? Of schijten die ook in hun broek voor Erdogan?

DitjaarkrijgikAOW | 12-03-17 | 13:31

Het belangrijkste is volgens mij dat niet alleen nu in verkiezingstijd partijen stoere woorden gaan gebruiken over de dubbele paspoorten (bv Buma). Maar dat het nu eindelijk concreet veranderd wordt.

Onderbuik2 | 12-03-17 | 13:30

Het is geen verkiezingsstunt als de Turkse minister van buitenlandse zaken dreigt met sancties, op dat moment heeft Rutte het juiste besluit genomen. Als de Turkse minister namelijk niet dit soort belachelijke taal zou hebben uitgeslagen was er niets aan de hand en had hij op het consulaat voor een beperkte kring kunnen spreken.

Dat de zaalverhuurders de Turkse bijeenkomsten hebben afgezegd zou wel heel erg house of cards zijn als het idee hierachter was om een provocatie van Turkije uit te lokken.

De Turkse mensenrechtenschendingen, hoe wreed ook, zijn in eerste instantie een interne aangelegenheid. De dreiging van sancties richting Nederland is dat echter niet.

Dus de stelling dat Rutte de diplomatieke rel heeft medeveroorzaakt voor politiek gewin is quatsch. Rutte heeft zich hier weldegelijk staatsman getoont hoe oneens ik het ook op bepaalde punten met hem ben voor de rest was hij gisteren zeker de premier van alle Nederlanders.

Barre_de_k | 12-03-17 | 13:30

Het is trouwens een zegen dat wij op de NPO en NOS sinds 2 dagen verschoont blijven van het linkse gesnater over Trump. Gut ja, er is ook nog een Erdogan . . .
Waar blijft trouwens de demonstratie van echte Nederlanders in Amsterdam/Rotterdam tegen Erdogan? We zijn tenslotte uitgemaakt voor Nazi en Fascist!

Tis nie waar! | 12-03-17 | 13:27

Logies gevolg van ons jarenlang pamperen!

Gags Beasley | 12-03-17 | 13:27

Ünbürgüpülük, üp Periscope.tv zie ik veel meer dan op NPO. Die Türken waren niet happig op een interviewtje met VVS mobieltje erbij. Eentje wilde wel praten maar werd door andere Türken de mond gesnoerd. Hij zei dat Nederlanders geen ballen hebben en Türkije is veel sterker. Woehahaha, tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben ze nog niet één vinger opgestoken, Churchill maar bedelen om de Balkan te redden. Alleen Tsjechoslowakije heeft toen gevochten.

DitjaarkrijgikAOW | 12-03-17 | 13:27

@pissebed | 12-03-17 | 13:16
vroeger stond de helft van de grijze wolven op de payroll van de cia, want koude oorlog en amerikaanse kernwapens in incirlik.

sennholz | 12-03-17 | 13:27

Loyaliteits schizofrenen.

Dat krijg je ervan als je de Nederlandse formulieren allemaal gaat vertalen voor nieuwkomers.
Hier gaat een precedent vanuit dat het allemaal vrijblijvend is.

De volgende stap is dat het kind tijdens ouderavonden zelf de leraar vertaalt voor zijn ouders.

Daar begint de scheefgroei.

Toch kun je de mensen in kwestie niet verwijten dat ze van hun cultuur houden. De fout ligt echt bij ons gevoerde beleid.

Toch zag ik op de beelden ook veel bezorgde Turkse gezichten. Ik denk dat ook het Nee-kamp kwam kijken.

Ik hoop dat Erdo hiermee zijn referendum heeft verloren.

Ben-Bataaf | 12-03-17 | 13:25

Ja, helaas is dit adequate handelen slechts incidenteel,
zo vlak voor de verkiezingen.
Evengoed goed gedaan hoor, Aboutaleb, bedank.
.
Na 15 maart nu graag structureel doorpakken met dingen.
Ik leef niet graag in een land waar op afroep van een buitenlandse president zomaar een 5e colonne amok komt maken.

hotmint | 12-03-17 | 13:25

Al met al raakte die rare Rutte wel de kern van de zaak met zijn uitspraak: "Hij vindt het het grootste probleem dat de Turkse regering het steeds heeft over Turkse staatsburgers in Nederland."http://nos.nl/artikel/2162720-rutte-houding-turkse-regering-totaal-bizar-alles-doen-om-te-deescaleren.html Dus het volgende kabinet moet eens serieus naar het 2 paspoorten beleid gaan kijken. Muwahahaha, sorry. Ik moest cynisch lachen toen ik voorgaande zin typte.

Basil Fawlty | 12-03-17 | 13:25

necrosis 1318
"Ik heb je een tip gegeven over reaguren met datum en tijdstip, maar schijnbaar ben je hardleers."
.
Zeker niet. Het kost echter tijd om een vaste gewoonte in te wisselen tegen een nieuwe.

Nehemia | 12-03-17 | 13:23

Wat de burgers al lang weten,namelijk dat de integratie totaal mislukt is,krijgen de wegkijkers (VVD,PvdA,D66,GL)nu duidelijk gepresenteerd(hallo Dijsselbloem). Dat geldt overigens ook voor de Marokkanen. Die voelen zich net als de Turken ook Marokkaan en geen Nederlander. De grote faal zijn de dubbele paspoorten.En totaal geen dwang om echt te integreren.

Gemeen Mosje | 12-03-17 | 13:22

kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 13:12 Olie en gas zijn passe en aflopend verdienmodel wat alleen maar functioneerd met schaalvergroting.
H2O is het nieuwe wapen .verdiep je eens in water en de mogelijkheden om daarmee de wereld te dwingen en golven van armoede gericht in te zetten.Libië / Syrië enz .
Inmiddels Somalië Jemen en omliggende landen ook .
Waarom watermanagement willie pils ?.;-)

medelmo | 12-03-17 | 13:19

medelmo 1308
Senior Bush had het er al over en ook met de Clintons en Obama administration is het pad verder geplaveid - een opmaat naar een globale wereldorde die rondom een paar instituties verder gecentraliseerd moeten worden. Ze maken er tegenwoordig ook helemaal geen geheim meer van is dat ze naar een centraal geleide wereldregering willen. We gaan zeer spannende jaren tegemoet. De bondgenoten Rusland en China zijn geen kleintje natuurlijk. Trump willen ze lozen. Die gooit roet in de agenda. Daarnaast - hij zoekt ontspanning met Rusland. Dat is vloeken in de kerk van het militair industrieel complex en de neo en democons.

Nehemia | 12-03-17 | 13:18

"De Turkse minister van Buitenlandse Zaken, wiens geplande bezoek de aanleiding was voor de diplomatieke crisis, heeft zondag ook weer een reactie gegeven. Mevlüt Çavu&#351;o&#287;lu zegt dat Nederland zijn excuses moet aanbieden, anders blijft Turkije vergeldingsmaatregelen nemen, meldt persbureau Reuters."

Ik eis dat Cavusoglu de rommel hier op straat komt opruimen en de toiletten op het station komt schoonmaken.

Ben7943 | 12-03-17 | 13:18

@Nehemia | 12-03-17 | 13:07
Ik heb je een tip gegeven over reaguren met datum en tijdstip, maar schijnbaar ben je hardleers.
Jij gaat dus ook achter het reaguurdersfilter.

necrosis | 12-03-17 | 13:18

Ik ben benieuwd welke partijen het afschaffen van dubbele paspoorten tot verkiezingspunt gaan maken.

Onderbuik2 | 12-03-17 | 13:18

@FreeVogelaar | 12-03-17 | 13:09
paspoorten afpakken is uiteindelijk alleen maar symptoombestrijding.

sennholz | 12-03-17 | 13:17

Hiddema bij Harry Mens, nu al beste tv-kwartiertje van het jaar. Zelden zo genoten.

theplunger | 12-03-17 | 13:17

@Nehemia | 12-03-17 | 13:07
Eigenlijk zou het nog meer moeten opleveren.
Gezien de spelregels zou het koppenvoddentax dienen te zijn.
Dacht ik zo.

BBmetR | 12-03-17 | 13:16

Hoe vaak ook het Journaal gisteravond beelden vertoonde van Turken die met hun vingers het symbool van de neofascistische stroming Grijze Wolven uitdrukken (zie ook de foto boven dit stukje), geen enkele maal kwam de redactie op het idee het handgebaar te duiden. Ook de opsteller van bovenstaand topic ontgaat het blijkbaar. Politiek onbenul? nl.wikipedia.org/wiki/Grijze_Wolven

pissebed | 12-03-17 | 13:16

Grote stamper | 12-03-17 | 13:09 NEXIT of NEURO zonder frankrijk als subsidieslurper en verkwister van ons geld..
prima plan ,wil ik al jaren . Het noorden ook .
Morgen doen?

medelmo | 12-03-17 | 13:15

GroenLinks (en de PvdA) lieten in Buitenhof maar weer eens zien met de rug naar de goed geïntegreerde Neder-Turken te staan door over de-escalatie te beginnen.

Sqbar | 12-03-17 | 13:15

Dit is opgezet ,na woensdag als het cda vvd groenslinks d666 op een Accord gooit gaan de excuus gewoon naar turkey zo werk het ,inmiddels zakt volgens de peiling de pvv 3 zetels (waar ik geen bast van geloof)

witchmaster | 12-03-17 | 13:14

@Janspommerans | 12-03-17 | 12:58
Momenteel zou ik Schurkije mijden als de pest.
Als ik een zonnige vakantie wil, sla ik Turkije zeker over.
Tenslotte hebben ze ook zon in Spanje en Italië.
Daar heb ik die Turken niet voor nodig.
Overigens las ik ergens dat Turkije vluchten vanuit Europa wil weren als vergelding, maar wie wil er nu nog naar Schurkije?
Zolang die snor daar aan alle touwtjes trekt, WIL ik niet eens naar dat kutland.
*steekt middelvinger op naar Erdogan*

necrosis | 12-03-17 | 13:12

@Watching the Wheels | 12-03-17 | 13:00
Dat veel, zo niet alles, om macht en geld draait, dat is een ding dat zeker is. Maar als het allemaal draait om olie en gas, dan kan ik die transitie naar een gasloze en een olieloze wereld niet. Oké. Gas- en olieproducerende en gasproducerende lopen dan inkomsten mis. Maar ja, dat geldt dan ook voor directeuren en aandeelhouders van Shell, Exxon, BP. Wat is het belang van laatstgenoemde bij die transitie? Waarom staan die toe dat ze vrijwillig minder gaan verdienen? Wat steekt daar achter, vraag mijn paranoïde brein zich af?

kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 13:12

@BenHetZoZat | 12-03-17 | 13:00
Hier lees de ellende van mensen die van niets weten:
tpo.nl/column/hoe-de-nederlandse-polit...
We hebben het hier over overijverige ambtenaren bij de dienst BRP, die zelfs met terugwerkende kracht mensen een 2e nationaliteit uitreiken zonder dat de betrokkenen er iets van af weten. Geloof me nou er gaat heel veel fout bij NL Gemeenten.

Beroep = Boerenlul | 12-03-17 | 13:11

Albert5000 | 12-03-17 | 12:59
Ik zou er toch nog eens drie nachtjes over slapen als ik jou was.

Rest In Privacy | 12-03-17 | 13:10

Dictator Erdogan en zijn regering hebben er alles aan gedaan om hier een rel te veroorzaken met alles wat ze maar konden bedenken inclusief minachting voor de Nederlandse staat/ burger.Nu spelen ze het verongelijkte jongetje.Wat een doorzichtig volkje zeg.Hun eigen bevolking is enorm verdeeld door zijn toedoen.Turkije zal in de toekomst het zelfde lot ondergaan als de omringende landen.Maar dat is al 2000 jaar zo dus niets nieuws onder de zon daar.Dat grote dubbele paspoort probleem moet eens definitief aangepakt worden want dat zorgt voor veel te veel problemen.Er moeten voorwaarden komen zonder een enkele uitzondering.Duidelijkheid is waar we mee we gebaad zijn.Zowel het verkrijgen als het verliezen ervan moet eindelijk eens geregeld worden.

tegenalles | 12-03-17 | 13:09

Ik voorspel de Europese lente. Nu om ons heen alle bondgenoten voor een multipolaire wereld gaan, blijft de EU alleen staan. Amerika, de Britten, de Turken, de Russen allemaal zien ze in dat de EU een onmogelijk vehikel is.
.
De EU is de oorzaak van dit probleem omdat het ons belet onze eigen grenzen te beheren. Beter creëeren we een Noord Europees bondgenootschap met Scandinavische landen, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België en Luxemburg waarin de deelnemers hun eigen grenzen mogen beheren maar wel vrijhandel mogelijk is. Met eigen munt uiteraard. Het socialistische Frankrijk rot maar lekker op die kosten alleen maar geld! Hoogstwaarschijnlijk willen de Britten dan wel weer meedoen en heb je een sterk economisch blok t.o.v. de andere polariteiten.
.
P.S. En vergeet niet dat we arbeidsimmigratie aan de VVD te danken hebben omdat geld. De PvdA was ooit tegen omdat eigen arbeiders eerst. Dus wat je ook doet de 15e stem niet op gevestigde partijen dan krijg je op den duur alleen maar meer van dit soort rellen!

Rest In Privacy | 12-03-17 | 13:09

Het paard van Paard van Troje heeft gisteren weer eens in de Rotterdamse wei staan grazen.
En we zagen even Mark Rutte die als reactie een vuist maakte richting Erdogan, puur een symbolische maatregel natuurlijk. Terwijl deze ellende juist de schuld is van die zelfde Rutte, hij vind de dubbele nationaliteit geen enkel probleem. En door z'n houding hebben we hier inmiddels meer dan 1.5 miljoen personen met een dubbele nationaliteit. Stem vooral 15 maart voor nog meer VVD en Linkse ellende.

FreeVogelaar | 12-03-17 | 13:09

@ Claudia M. | 12-03-17 | 12:32 ... Turkije ondermijnt hiermee de Nederlandse veiligheid!

Dat spinnen, verdraaien en kleuren van de geschiedenis baart mij ook grote zorgen. Ervaring leert namelijk dat er altijd iets van deel gaat uitmaken in de officiële geschiedschrijving. Hoe onterecht ook. Vervolgens gaan derden dit weer gebruiken in hun dialoog met ons land.

Nee, dit is voor het nu en voor de nabije toekomst geen goede ontwikkeling. De Turkse gemeenschap zal bij het minste of geringste weer van zich doen spreken. Hier is maar één verliezende partij en dat is Nederland.

sickworld | 12-03-17 | 13:09

kempenaer
12 maart 2017 - 12:54:51

onzin want het was het VVD/PVDA kabinet dat die ministers uiteindelijk heeft tegengehouden.

Wilders kan leuk roepen, anderen doen echt wat.

StevenQ | 12-03-17 | 13:09

@DerkArie-ut-de-Achte | 12-03-17 | 11:41

Dikke lül vier döner.

RenHoek | 12-03-17 | 11:45
haha hij is goed :)

DerkArie-ut-de-Achte | 12-03-17 | 13:08

Waarom heeft die linker meneer nos op zijn hoofd geschilderd?

TheseDays00 | 12-03-17 | 13:08

Nehemia | 12-03-17 | 12:59 correct , hij heeft wat beloofd gekregen door de globalisten van de NWO ( lees via de oranjes)
bij de volgende MP gaat die bokkekop van de muur.
hoop ik tenminste....

medelmo | 12-03-17 | 13:08

Watching the Wheels 1303
"Ik kan het nog steeds niet door het woord "kopvoddentaks".
.
Het is echter wel een fantastisch woord om met Srabble uit te leggen. Niet dat ik dat speel, maar je begrijpt de gedachte.

Nehemia | 12-03-17 | 13:07

Wat doet die VARA/PvdA trekpop Witteman nog steeds bij de NPO op tv? Een beetje gezellig onderonzen met links vriendje Klaver, en bewonderend eindigen met: Dát zijn nog eens ambitieuze plannen.
Ook daarom: stop de NPO, stop met die linkse opdringerigheid. Het volk is het zat en heeft tegenwoordig internet en is niet langer afhankelijk van wat de NPO oplegt.

Onderbuik2 | 12-03-17 | 13:07

NoblesseOblige | 12-03-17 | 12:56

Mooi commentaar je doet je nick eer aan! Maar klopt ik krijg sinds gisteravond talloze emails en whatappjes van Istanbul vrienden, Turkse expats in Nederland en Nederlanders met turkse roots die zich kapotschamen en hopen dat ik het niet tegen hun zal gebruiken. Eerste wat ik dan zeg is: "Natuurlijk zal ik dat in den treure tegen jullie gebruiken!" Hahahaha. Gelukkig kennen ze de woorden cynisme en ironie. Maar het is natuurlijk in triest voor die mensen. Mijn vrouw loopt al jaren een beetje met haar hart onder de arm. Stel je eens voor Nederland zou afglijden richting dictatuur (geen goedkope grappen vrienden dat dat in Nederland ook het geval is aub ;) :)) dat zouden wij ook vreselijk vinden.

Basil Fawlty | 12-03-17 | 13:07

Bytemaster | 12-03-17 | 12:50
Ja maar de retoriek vanuit de Turkse regering is dat je OF voor hen bent OF voor de terroristen die een staatsgreep wilden plegen. Een beetje zoals Bush zich uitliet na de aanslagen in de USA. ("You are either with us or with the terrorists"). Verschil is wel dat in de USA de democratie nog functioneert (al is deze wel verzwakt) en in Turkije de democratie eigenlijk al niet meer bestaat.

Simon_GS | 12-03-17 | 13:06

@Aristotalloss | 12-03-17 | 11:36

Ja en volgens de televaag riep degene die hem daar geplant heeft: god is groot.
Zo leer je nog eens wat, zelfs in Turkije kunnen de Turken gewoon Nederlands.

ska ska ska | 12-03-17 | 13:06

Onthoud dat een stem op de VVD, een stem op groenlinks en d66 is. Dus als je over rechts wilt formeren zul je toch echt PVV moeten stemmen. Je krijgt anders geheid d66 en groenlinks in het nieuwe kabinet. Laat ze niet samen de meerderheid krijgen met het CDA. Stem PVV.

Ofzo2 | 12-03-17 | 13:05

De zegeningen van de o zo bejubelde multiculturele samenleving. Mooi waren de beloften dat ze zouden integreren en zich 'Nederlander' zouden gaan voelen. Hier wederom het bewijs dat de linkse droom nooit werkelijkheid zal worden.

bw54354 | 12-03-17 | 13:03

@R.B.Scott | 12-03-17 | 13:01
Ik kan het nog steeds niet door het woord "kopvoddentaks".

Watching the Wheels | 12-03-17 | 13:03

Grote stamper | 12-03-17 | 12:49 de strijd die gaande is klopt.
De wereldoorlogen waartegen ze ons zogezegd tegen hebben beschermd is niet de realiteit.
De oorlogen die in het midden oosten plaatsvinden vallen nog onder het singlepolaire blok.al hoe lang?
De NWO (zo heet het bij mij ) is nog niet om.De organisaties die de afgelopen jaren overal de stoelen bezetten van de NWO zijn nog niet om.
De balans is nog ver te zoeken en zal nog voor veel onrust en meer strijd zorgen.
Je beoordeling is goed maar helaas ontdaan van de ergste voorspiegeling , dat is namelijk het plan van de NWO (singlepolariteit) om aan DEPOPULATIE te doen....deze zou wat meer dan een 3e ww aan slachtoffers kosten.
Dat is de strijd die plaatsvind.They want to kill us...En trump met poetin en de multipoariteit (china en landen die gebaat zijn bij "eerlijke" handel proberen die enge club te stuiten en te stoppen.
But hey thats my vieuw.;-)
We zijn als mensheid beter af met Trump en co . dan met het heersende blok (bijv de VN/UN en allerlei schimmige clubjes en denktanks geleid door de famillies die de aarde bezitten.(rothcilds/rockefellers en hun trekpoppen soros b,v)

medelmo | 12-03-17 | 13:02

@Claidia M
Vooral dit stukje van het bericht
"De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu belde drie keer de vicepresident van de EU, Frans Timmermans, en vroeg hem de Nederlandse premier Rutte op te roepen een eind te maken aan „de schande tegen de Turkse ministers die verhinderd werd om demonstraties te houden."
We kunnen wel heel hard "who the fuck is the EU" of "wie denkt Timmerfrans wel niet dat hij is" gaan roepen maar het maakt wel duidelijk dat ook hier de EU, volgens de Achesoezen in Ankara, de Nederlandse regering zou kunnen overrulen.
En Arrogander zag dat het goed was. Zie 1 van mijn vorige bijdragen.

JanvandeBiertent | 12-03-17 | 13:02

Yasser Klaver en z'n stiekeme graaiers...
15 maart "in your face",gluiphaas.
Twee vliegen in één klap,want iedere mongool doorziet de valse zogenaamde "doortastendheid" van VVD en PvdAllochtonen.
15 maart = PVV.
...(en dat lekkere wijf op plaats 3 is mooi meegenomen.)

R.B.Scott | 12-03-17 | 13:01

Afschaffing van dubbele nationaliteit is de enige oplossing. Geef de Turkse Nederlander hun verantwoordelijkheid terug en laat ze zelf maar beslissen bij wie zij willen horen. Zweer je trouw aan Nederland of aan Turkije? Als je trouw zweert aan Turkije verlies je dus de Nederlandse nationaliteit, zo simpel is dat.

En wat daarbij kan helpen is de dienstplicht herinvoeren want deze mensen zijn teveel geïndoctrineerd en verstoken van de echte samenleving. Zo krijgen zij ook het gevoel om bij NL te horen (visa versa) en zullen zij ook gaan vechten voor Nederland. Je maintiendrai!

zzMichielzz | 12-03-17 | 13:00

@kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 12:50
Het gaat uiteindelijk om geld en macht (gaspijpleidingen, Rusland/VS), die Turken begrijpen hun machtspositie en in plaats van af te wachten wat EU/VS in hun land gaan doen, kiezen zij andersom de vlucht naar voren en gaan lekker lopen kl*ten in de EU. Hoe meer chaos hoe beter voor Turkije, ze zullen alles aangrijpen om onrust te laten toenemen. Als je al een Libelle columnist vasthoudt .. het zegt toch genoeg, of boos worden om een komiek in Duitsland en dar een diplomatieke rel van maken, die Erdogan zoekt steeds nieuwe confrontaties, maakt niet uit wat. Uiteindelijke doel is een goed onderhandelingsresultaat bij toetreding tot de EU, samenwerking wordt uit nood geboren luidt het spreekwoord. We zijn in de islamitische aap gelogeerd.

Watching the Wheels | 12-03-17 | 13:00

Beroep = Boerenlul | 12-03-17 | 12:39
Klopt helemaal, heb een kind met buitenlandse moeder aangegeven. Was het helemaal niet van plan, wist niet dat het kon en zelfs moest. Ook moeders was verbaasd toen ik terugkwam maar die tweede nationaliteit hier direct registreren en simpel formuliertje om op te sturen richting ambassade om dat tweede paspoort aan te vragen kwam toch echt van de BRP.

Was gewoon onderdeel van hun procedure.

BenHetZoZat | 12-03-17 | 13:00

Klaver en Witteman die filosoferen over een premierschap van Klaver en wie zijn ministers kunnen worden. 'Halsema misschien, Rosenmöller?'.

The horror.. the horror.

Die jongen wordt blijkbaar 40+ zetels toebedeeld inde gedachten ofzo? Schei toch uit, PVV wordt de grootste, gevolgd door VVD en daarna CDA.

Bottleneck | 12-03-17 | 13:00

Witteman waarvan bekend is dat hij op de centjes is , schnabbelt nog even wat bij.
Schandalig dat jongetje Jesse mag leeglopen bij een ronkende oom Paul. De VARA ten voeten uit.
Hebben we net de gezamenlijke aanval bij Gutmenschclub Pauw verwerkt op Baudet, krijg je dit .

daytripper | 12-03-17 | 12:59

De Turkse alleenheerser in spe wordt aanbeden door zijn extreem rechtse grijze wolven aanhang wat duidelijk te zien is op de foto.
En wat is het stil in de stinkende krakers holen en bij dito anti-fascistische groeperingen en bij DENK.
Kan er iemand Vülkürt vd G uitzetten naar Turkije om daar zijn fortuyn te zoeken.
Boykot? Dan ook geen geld naar Turkije voor ontwikkeling en uitkeringen.
Zolang Erdogan daar heerst, moet je er niet heen willen op vakantie.

I.P standing up | 12-03-17 | 12:59

Klik_hier | 12-03-17 | 12:35 Het associatieverdrag dat dubbele paspoorten regelt moet van tafel!
.
Sinds jan. 2014 wordt tweede nationaliteit niet meer geregistreerd volgens CBS Begrijp ik niet!
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2015/32/aanta...

Ernst Oosters8389 | 12-03-17 | 12:59

Grote stamper 1249
Juist en dat is ook exact de reden dat Trump, Poetin, Wilders, Le Penn, Farage etc voortdurend door het Europese en Amerikaanse mediakartel in het verdomhoekje worden gezet. Omdat ze een multipolaire wereld voorstaan. Trump en Poetin gaan namelijk niet mee in die globaliseringsdrift. Het establishment en de door hun gekochte media gaat vol op het orgel tegen lieden die tegen globalisering zijn. Rutte daarentegen kan er geen genoeg van krijgen. Met het Oekraïnereferendum stak hij de lange schroevendraaier in ons ruggenmerg. Brussel overstijgt in zijn optiek de soevereine belangen net als Rutte ook al met de pensioenen heeft gedaan. Het is een globalist net als Balkenende pur sang.

Nehemia | 12-03-17 | 12:59

Eureka!!!
.
Breaking news:
Ik ben in ene geen zwevende kiezer meer!
Ik weet wat ik ga stemmen: Geert Wilders.
.
Van mij mag hij over Turken ook roepen: minder, minder, minder.

Albert5000 | 12-03-17 | 12:59

Als de Turkse regering de NL ambassade sluit, heb je geen andere keus dan een negatief reisadvies af te geven. De vakantiegangers kunnen daar dus nergens op terugvallen!!!

Janspommerans | 12-03-17 | 12:58

lol, klaver-groupies in het buitenhof-publiek. meisjes met verliefde oogjes. en klaver maar zeggen dat hij geen sekte leidt.
sennholz | 12-03-17 | 12:54

En Oom Paul maar lievv zijn. Ze kunnen er net zo goed een sprekende bloempot neerzetten. Het is bar en boos.

daytripper | 12-03-17 | 12:57

Het is maar goed dat de column niet over de onverkiesbare Groenlinks-dame, uit rijke huize, gaat. Die had simpelweg niet opgelet; verder niet echt de moeite waard. "Yasser" Klaver zelf is dubieus genoeg.

Door het onbeschofte, provocerende en staatsrechtelijk foute optreden is duidelijk geworden dat Turkije onder Erdogan nooit tot de EU zal toetreden. Dat is winst (hoewel ik me altijd heb afgevraagd waarom een niet-Europees land (90% ligt in Azië), met een afwijkende cultuur, taal en geschiedenis, überhaupt ooit is uitgenodigd).
Als er Neder-Turken beledigd zijn, en die daardoor terug naar het Ottomaanse rijk gaan, zou dat ook winst zijn.
Interessant wordt nu wat de opstelling van de EU gaat worden; Merkel en Rutte voor nazis uitschelden, gecombineerd met het gedrag van diverse ministers, lijkt mij een brug te ver. Aangezien "appeasement" niet werkt bij autoritaire hufters, wordt het tijd dat Erdogan een signaal krijgt dat hij een economische oorlog met de EU zal verliezen. Zo lang Erdogan aan de macht is, moeten we daar niet meer op vakantie naar toe gaan (voor zo ver dat al niet na Ebru Umar en de "staatsgreep" duidelijk was).

Wel moet er voor gewaakt worden om alle Turken in de hoek van Erdogan te drijven. Door zinnen als: "bovendien laten zaterdag veel in Rotterdam woonachtige Turken wederom zien waar hun loyaliteit ligt".
In Rotterdam wonen ongeveer 47.000 Turken, daarvan waren er 1000 (hooguit 2000) gisteravond op straat, een kleine minderheid dus. Daarnaast is de vraag of die allemaal uit R'dam kwamen en of die er waren voor steun aan Erdogan of vanwege de "spanning en sensatie" (dan wel om rotzooi te trappen).
En binnen Turkije zijn ook er ook veel tegenstanders, die systematisch onderdrukt en monddood worden gemaakt.
Dat mag niet vergeten worden.

NoblesseOblige | 12-03-17 | 12:56

-weggejorist-

DerUnterMensch | 12-03-17 | 12:56

Nog meer Hollanders die meer veiligheid voor hun gezin en een veel beter inkomen willen hebben, zullen dit jaar gaan emigreren. Uit Nederland.

duitse herder | 12-03-17 | 12:56

bij Buitenhof zei Bruna zojuist dat nu is aangetoond dat
het multiculti beleid failliet is.
Klaver riep weer dooddoeners als,we zullen moeten samenwerken,we moeten de-escaleren en Turkije is een Navo bondgenoot.
hopelijk dat een kabinet dat bestaat uit VVD,CDA en PVV misschien met CU er gaat komen,alternatieven zijn er niet.
pejoar | 12-03-17 | 12:4

Alternatieven zijn er niet ? :)) Nou , ik vrees dat u nog niet helemaal wakker bent. VVD,CDA, Gl ,D66?

daytripper | 12-03-17 | 12:55

Ik hoop dat dit artikel sarcastisch is... Zo niet, dan heb je een groot alluhoedje op je hoofd.

lsimon | 12-03-17 | 12:55

lol, klaver-groupies in het buitenhof-publiek. meisjes met verliefde oogjes. en klaver maar zeggen dat hij geen sekte leidt.

sennholz | 12-03-17 | 12:54

Doe ook nog even die column over dat andere enge clubje groenlinks.

Keerf II | 12-03-17 | 12:52

A.S | 12-03-17 | 12:06
Het gaat niet om verkiezingen, maar om een referendum.
Sommige zaken gaan in Turkije wel wat democratischer dan hier, al zal Erdogan ook wel met een inlegvelletje komen als de uitkomst 'm straks niet bevalt.

Rommelende Onderbuik | 12-03-17 | 12:52

@bert.s | 12-03-17 | 12:36
Ik eet al een een hele tijd geen Döner meer en ben nog nog nooit naar Schurkije op vakantie geweest en ga dat ook nooit doen.
Dat hele land kan ongezien de typhus krijgen, en flikker ze gelijk uit de NAVO, of zet die Erdogan af, in het kader van Arabische lente.

necrosis | 12-03-17 | 12:50

Het daadwerkelijke probleem is dat zoveel Turken in Nederland zich loyaal verklaren aan een dictator.

Bytemaster | 12-03-17 | 12:50

@Watching the Wheels | 12-03-17 | 12:20
Dat Duits-Turkse conflict heeft wellicht iets te maken met het feit dat Duitsland de Armeense genocide erkend heeft, waar Turkije niet zo over te spreken was. ( nos.nl/artikel/2108702-bondsdag-erkent... ). Althans, dat is mijn theorie. Maar ja, wie ben ik.

kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 12:50

"Ik heb nog geen commentaar van onze Chamberlain Pechthold mogen horen."

JanvandeBiertent | 12-03-17 | 12:43

Klopt. Normaal staat hij vooraan te blaten en moralistisch met z'n vingertje te wapperen maar nu?

Basil Fawlty | 12-03-17 | 12:50

En straks mag Trump ons komen redden...

Piep Knars | 12-03-17 | 12:49

Toch hoopvol allemaal:

Als een kleine poging van Rutte om beleid zoals de PVV en andere partijen op rechts al jaren willen een keertje uitvoert krijgen we slechts 1k demonstanten op de been. Die ook nog eens redelijk eenvoudig en met minimale escalatie onder controle worden gehouden.

Eigenlijk moeten we Rutte (voor het eerst in al die jaren) danken ....
Hij heeft laten zien dat al die bangmakerij van links nergens op slaat. Voer een consequent rechts beleid uit en het valt allemaal wel mee.

Woon op de hoek, heb vele male meer ellende gezien om een simpele voetbal wedstrijd of feestdag.

Ook nog even een rondje gereden in de (ruime buurt)
Giga percentages turken hier, stelde eigenlijk allemaal qua protest niets voor

BenHetZoZat | 12-03-17 | 12:49

-weggejorist-

Rest In Privacy | 12-03-17 | 12:49

@Marochetti | 12-03-17 | 12:28
O leuk, ook dat nog in Rotterdam ("moslimbroederschap"). Zelfs als het gewoon "provoceren" is, dan zegt het genoeg over de tweedeling. Uiteindelijk schieten Turkse Nederlanders die wel deugen hier ook helemaal niets mee op. Zelfs gematigde Nederlanders krijgen hierdoor een gevoel van opzouten met dat spul. Hoe is het mogelijk dat zo'n Erdogan partijen bewust zo tegenover elkaar kan zetten en hoe is het mogelijk dat die Turken zich daar voor lenen? Wat een eikels. Als ze nou eens zouden beginnen om die vlaggen thuis te laten. En als ze echt indruk hadden willen maken, dan hadden ze keurig achter die minister aan moeten rijden om haar in Duitsland aan te kunnen horen. Dat was tenminste nog stijlvol geweest, al is het natuurlijk compleet onzin om in andere landen stemmen te gaan ronselen. Het lijkt Soest wel https://youtu.be/tInN95Z9z38?t=67 oh wacht .. dat zijn dezelfde lui.

Watching the Wheels | 12-03-17 | 12:48

"Turkey: Turkish expats are being held hostage in the Netherlands". Free them, let them go!! #neverforget

Suske | 12-03-17 | 12:48

@

Voor nederMarokkanen: Schrijf een brief naar Koning Mohammed dat u een Marokkaans paspoort bezit, homo bent en graag even op bezoek wilt komen in zijn paleis, ook nu gegarandeerd u bent uw Marokkaanse paspoort kwijt.

Beroep = Boerenlul | 12-03-17 | 11:46

Ik meen te weten dat de koning van Marokko ook een Hagenaar is, dus een uitnodiging om ten paleize te komen ligt meer voor de hand.

JanvandeBiertent | 12-03-17 | 12:48

telelezer | 12-03-17 | 12:39

Wehey " fascistische praktijken." Die kan ik dus officieel afvinken op mijn Turkije Bullshitbingokaart. Overigens dat mens is bloedfanatiek AKP lid, anders zit je niet op die positie. Kan er allerlei Godwins op loslaten, als u begrijpt wat ik bedoel, maar doe dat effe niet. Wil me niet tot hun niveau verlagen.

Basil Fawlty | 12-03-17 | 12:47

In de VS heb je ook vele immigranten met 2 paspoorten. Maar daar worden enclaves niet gefaciliteerd middels soepsidies en outkeringen. Als je in de VS niet meedoet woon je in een doos. Of op zn best in je auto

BASinnic | 12-03-17 | 12:45

Kabinet: VVD/CDA/GRL/D66 = 83zeteltjes
@ Teleo | 12-03-17 | 12:41
Ik ben bang dat u gelijk gaat krijgen.
En met D66 erbij wordt het rampzalig voor Nederland: alle soevereiniteit weggeven aan Brussel, nog meer geld weggeven aan Brussel, nog meer afbraak van rechten van werknemers, nog meer immigratie.
Arm Nederland!

telelezer | 12-03-17 | 12:45

bij Buitenhof zei Bruna zojuist dat nu is aangetoond dat
het multiculti beleid failliet is.
Klaver riep weer dooddoeners als,we zullen moeten samenwerken,we moeten de-escaleren en Turkije is een Navo bondgenoot.
hopelijk dat een kabinet dat bestaat uit VVD,CDA en PVV misschien met CU er gaat komen,alternatieven zijn er niet.

pejoar | 12-03-17 | 12:44

Islam is vrede en jihad is de bloemetjes water geven.

HoogToontje | 12-03-17 | 12:43

Ik heb nog geen commentaar van onze Chamberlain Pechthold mogen horen.
Hij vond het afgelopen week nog best dat de Turken hier campagne mochten voeren, maar het zou volgens deze wegkijkert paaender zijn om het over de verkiezingen in Nederland te tillen, na 15 maart was het volgens D66 prima om toeterend en vlaggenzwaaiende steun te betuigen aan de nieuwe dictator van Turkije.

JanvandeBiertent | 12-03-17 | 12:43

@Feynman | 12-03-17 | 12:29
helaas heeft de nederlandse burger een attention span van minder dan een week en trappen we nu allemaal in de mooie praatjes van het cda & vvd.

sennholz | 12-03-17 | 12:42

@ ridder pompompom | 12-03-17 | 12:37
goed gezien

telelezer | 12-03-17 | 12:42

lol
Die Jesse klaver mag over een paar dagen gewoon meedoen met formeren.

Kabinet: VVD/CDA/GRL/D66 = 83zeteltjes

Teleo | 12-03-17 | 12:41

Foei toch stoute Nederlanders, pas maar op hoor...!
Ik citeer:
""De vrouwelijke minister vertelde, eenmaal teruggekeerd in Turkije, dat ze onmenselijk was behandeld door de Nederlandse autoriteiten, dat er vijf mensen van haar team werden vastgehouden en dat journalisten van de Turkse pers werden aangevallen door honden en paarden van de politie.
-
„Deze nacht was een schande voor de Europese democratie”, zei ze. „De hele wereld zou actie moeten ondernemen tegen deze fascistische praktijken.""
Nog een keer dit linkje als referentie voor bovenstaande text.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/27784507/__Woede_Turken_groeit__.html

telelezer | 12-03-17 | 12:39

@Koos Knak | 12-03-17 | 12:24
En zo is het. En nog een toevoeging: een diplomatiek paspoort geeft NIET automatisch toegang en geeft ook niet automatisch onschendbaarheid.

Guido | 12-03-17 | 12:39

@Klik_hier | 12-03-17 | 12:35
Om te beginnen moeten we dan naar onze eigen procedures kijken. Dat Marokkaanse of Turkse paspoort komt tot stand doordat als een bloedlijn van Marokko of Turkije zijn kind gaat aangeven in een Nederlandse Gemeente, de NL ambtenaar dit kind tevens en 2e nationaliteit uitgeeft. Het is onze eigen BRP (Basis Registratie Personen) waar de ellende begint. Maak ze conform het verdrag of Turk of Nederlander.

Beroep = Boerenlul | 12-03-17 | 12:39

732 Poitiers. 1683 Wenen. 2017 Rotterdam.

henkvaningrid | 12-03-17 | 12:39

@ridder pompompom

Hear Hear!!!!

Dakloze zonder krant | 12-03-17 | 12:38

De hele wereldpolitiek lijkt een schimmenspel en een klucht: bejaarde narren met dyslexie, acteurs die voortdurend hard lachen, spelers die heel erg boos kijken, komedianten die dronken zijn, stoere volkshelden, figuranten die niet weten dat ze acteren.

Er zal een kleine groep toeschouwers zijn die er om kan lachen. De meeste mensen in het publiek hebben niet door dat ze naar een toneelvoorstelling zitten te kijken. Sommige mensen in de zaal weten dat ze naar een vertoning kijken en begrijpen dat iets niet in de haak is, maar kunnen de vinger niet op de wond leggen. Voor verscheidene gegadigden is het gevaarlijk en fataal!

ridder pompompom | 12-03-17 | 12:37

-weggejorist-

Ron van Zon3948 | 12-03-17 | 12:36

stop met met bestellen van fastfood bij de turken vandaag. stop op vakantie te gaan bij corendon. dan pas hebben we ballen.

Rest In Privacy | 12-03-17 | 12:36

"Maar ondertussen verliest Nederland. Want Jan met de pet en z’n oude moeder weet dat dit handelen van VVD en PvdA louter met de verkiezingen van doen heeft".

So true! Na de verkiezingen weer als vanouds; huren omhoog; meer geld naar banken via omweg Griekenland, meer macht voor het grootbedrijf, meer globalisering, meer belastingontwijking, meer leugens, nepnieuws en bedrog....

Trap.Er.Niet.In

#Klaar met Rutte!

Dakloze zonder krant | 12-03-17 | 12:35

Nu bij Buitenhof onze nieuwe premier, Buma. Hij scoort zetels terwijl Yasser geen probleem ziet met dubbele nationaliteiten. Iedereen weet dat het daar schuurt, dat dat de ken van het probleem is. Het associatieverdrag dat dubbele paspoorten regelt moet van tafel!

Klik_hier | 12-03-17 | 12:35

Wellicht gaat de Europese Unie Nederland onder curatele stellen, want Turkije deal?
Het is in ieder geval akelig stil in het fort Europa en nog geen letter bijval uit andere landen.

Eppo | 12-03-17 | 12:35

(sorry, misschien tikkie off-topic)

Rest In Privacy | 12-03-17 | 12:33

-weggejorist-

Rest In Privacy | 12-03-17 | 12:32

De tekens met hun handen inclusief grijze wolven signaal zegt genoeg over de turk .Wij zien het anders om .Hiermee heeft het Pinokkio Rutte cabinet aangetoond dat Wilders gelijk heeft met zijn opstelling tegenover de moslim wereld .Ze hebben op de valreep aangetoond dat hun pappen en nat houden politiek inderdaad gefaald heeft.Hartelijk dank bij deze.Voorts bedanken wij de turken voor hun medewerking hieraan.We hebben voorts het vermoeden dat de zgn zwevende kiezer nu overstag is en uiteindelijk de komende rit naar de stembus de balans naar rechts laat uitslaan .

tegenalles | 12-03-17 | 12:31

We did it! Democratie hersteld. Het Nederlandse gezag treed eindelijk op tegen die vreselijke dictator uit een land waar de genocide van 1.5 miljoen mensen hardnekkig ontkend wordt. Het is trouwens verboden volgens hun eigen Turkse wetten om propaganda te voeren in het buitenland!

Het was ook niets anders dan een provocatie. Een excuses van de Turkse regering voor dit wanbeleid is dan ook meer op zijn plaats.

zzMichielzz | 12-03-17 | 12:31

Rutte had al een tijd terug aangegeven niets te moeten hebben van referenda. Dit had ome Erdo al lang kunnen zien aankomen.

Rest In Privacy | 12-03-17 | 12:31

Rutte kan het wel vervelend vinden dat Erdogan de Turkse Nederanders als zijn staatsburgers ziet, maar in feite zijn ze dat ook door het dubbel paspoort en Turks stemrecht. Als hij daar echt een probleem mee heeft, moet hij daar iets aan doen. Want nu is het in feite zo dat er inderdaad veel Turkse staatsburgers in NL wonen, met goedkeuring van Rutte zelf. En als je dan Turkse ministers (een bevriend land toch?) weigert om hun eigen staatsburgers te ontmoeten, is dat in dat opzicht een onlogische actie, je beperkt hiermee de democratische rechten van de in Nederland aanwezige Turkse staatsburgers. En daarmee roep je de huidige gevolgen ook een beetje op je af.

Als Rutte het ernst is over zijn problemen met het Turks staatsburgerschap, kan hij maar een ding doen. De hier aanwezige Turken laten kiezen tussen Turkije en Nederland. Als hij dat niet doet, neemt hij zijn eigen standpunt niet serieus, en blijft dit probleem zich verergeren.

Realisties | 12-03-17 | 12:31

@DerUnterMensch | 12-03-17 | 12:26
Als jij een manifestatie of een demonstratie wil houden moet je dat eerst even met de Gemeente regelen. Dat is hier niet gebeurt. En ja als deze Minister als privépersoon en incognito ons land was ingereisd om bijvoorbeeld haar familie te bezoeken was er ook geen probleem geweest. Nu kwam zij met een konvooi aan en wilde een toespraak gaan houden juist dat was niet toegestaan.

Beroep = Boerenlul | 12-03-17 | 12:30

De Kneep:https://ejbron.files.wordpress.com/2017/03/turken.jpg

Ernst Oosters8389 | 12-03-17 | 12:30

DerUnterMensch | 12-03-17 | 12:26
"De PVV niet in de kaart spelen." Dat is wat je mist.

me,myself and IK | 12-03-17 | 12:30

Ik zie het allemaal toch in een groter plaatje.
Erdogan is de hamer waarmee Putin Europa sloopt.

Eppo | 12-03-17 | 12:29

De ENIGE loyaliteit die de turkse nederlanders hebben, is met de sociale uitkeringen.

Radijsje | 12-03-17 | 12:29

Buma, die zijn CDA senatoren waarschijnlijk laat tekenen bij het kruisje onder het associatieverdrag met Oekraïne oppert net in Buitenhof om het veel dunnere associatieverdrag met Turkije op te zeggen.

Trap. er. niet. in.

Feynman | 12-03-17 | 12:29

Pedronegro 1224
"En het is nog steeds erg stil op JOOP. Daar gaat je linkse droom."

Ze hebben er wel een artikel over geplaatst, maar nog steeds nul reacties. Alleszeggend.

Nehemia | 12-03-17 | 12:29

-weggejorist-

Marochetti | 12-03-17 | 12:28

Gister hoorde ik van een dame bij de NOS dat Turkije door deze actie een internationaal verdrag heeft geschonden. Bestaat er een kans dat iemand weet welk verdrag dit is? Kom zelf lastig door al die verdragen heen.

Turbulentie? | 12-03-17 | 12:28

In de zendtijd voor linkse partijen Buitenhof mag Bertje K leeglopen en the statesman uithangen terwijl Oom Paul met een glas in de hand zit te ronken en denkt aan dat ie straks nog met de hond uit moet.

daytripper | 12-03-17 | 12:27

Vandaag zal de rust wel weer wat wederkeren en eten de grijze wolven in hun lokale snackbar gewoon weer een catamaran met een blikje naar keuze.

Nehemia | 12-03-17 | 12:27

Nou vindt ik de manier waarom Turkije zich overal probeert in te mengen (zie ook Denk) niet bepaald fris. Maar wel vraag ik me af op basis waarvan die minister niet gewest was. Zover ik weet is ze hier om steun te vinden voor een grondwetswijziging in Turkije. Dat lijkt me onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Van mij had het dus gemogen. Misschien dat ik iets mis?

DerUnterMensch | 12-03-17 | 12:26

Irritant wijf die Fatma Betül Sayan Kaya met d'r hoge piepstemmetje. Ze draaien de boel weer eens om. Kijk 's naar je eigen land wat daar allemaal gebeurt.

Uncle Melon | 12-03-17 | 12:25

Spijker op z'n kop Bas. Verkiezings-opportunisme. Rutte en Erdogan wisten precies waar ze mee bezig waren.

Lenco | 12-03-17 | 12:25

En het is nog steeds erg stil op JOOP. Daar gaat je linkse droom.

Pedronegro | 12-03-17 | 12:24

Wasbakplasser | 12-03-17 | 12:04
Nee, een ambassade/consulaat is geen grondgebied van de andere staat. Maar: in het gebouw mag je als Nederlandse Staat alleen maar iets doen met toestemming van de ambassadeur/consul. Het praktische effect is dat je als Nederland binnen een ambassade net zo veel macht hebt als dat je in het buitenland macht hebt.

Koos Knak | 12-03-17 | 12:24

Dit heeft niets te maken met het feit Turken loyaal zijn aan Erdosnor, Erdo doet wat Mo deed, onderbaas ziujn van hun god. De moslims hebben een gemeenschappelijk doel, een wereldwijde maffia(achtige) organisatie: Profeet Mohammed zei; Eis van hen de djizja, wanneer zij weigeren, zoek dan de hulp bij Allah en bestrijd hen.

Djizja betalingen geldt voor de ongelovige en betreft een compensatie voor het behoud en bescherming van uw leven en bezittingen.

Wanneer moslims een grondgebied in naam van de islam veroveren, krijgen de niet-islamitische bewoners volgens Mohammed drie keuzes:
- bekeer tot de islam (“voeg je bij de familie”),
- behoud uw religieuze identiteit maar betaal beschermingsgeld als tweederangs burger,
- sterven.

Misleiding en huichelarij
Vergelijk dit met Koran 3:28 welke de opdracht geeft ongelovigen niet als vrienden en bondgenoten te nemen tenzij u voorzorgsmaatregelen neemt. Volgens Tabari, betekent “het nemen van voorzorgsmaatregelen” het volgende:
Wanneer u [moslims] onder een niet-moslims bestuur moet leven, dan moet u in dat geval ter bescherming van uzelf, u zich met de mond loyaal opstellen maar innerlijk hen met vijandigheid bejegenen. Neem geen ongelovigen tot uw vrienden behalve wanneer zij in autoriteit boven u staan. U gedraagt zich dan vriendelijk naar hen met behoud van uw godsdienst.

Na de interpretatie van Koranvers 3:28 dat moslims onder niet-islamitisch gezag zich moeten ‘’beschermen met uiterlijk vertoon,’’ citeert gezaghebbend schriftgeleerde Ibn Kathir, profeet Mohammed [als onderbaas]; “Waarlijk, naar sommige mensen glimlachen wij terwijl onze harten hen vloeken.”

Bill Cosby | 12-03-17 | 12:23

Ambassadeur Kees de Rij is ook al niet mer welkom in Turkije. Panden zijn afgesloten of is het na 15 maart weer allemaal pais en vree?
.
"Turkije dreigt Nederland met ‘maatregelen’: hoe belangrijk is de handel?"

De Turkse premier Binali Yildirim heeft zondagochtend ‘zware tegenmaatregelen’ aangekondigd, in reactie op de uitzetting van de Turkse minister Fatma Betül Sayan Kaya. Volgens de premier is de diplomatieke onschendbaarheid van Kaya aangetast.
https://www.businessinsider.nl/turkije-dreigt-nederland-met-maatregelen-hoe-belangrijk-de-handel/?utm_medium=website&utm_source=nieuwskoerier.nl

Nehemia | 12-03-17 | 12:22

@langzullenweleven | 12-03-17 | 12:20
Ideaal momentum om Guy Verhofstadt en Hans van Baalen even op dienstreis naar Istanbul of Ankara te sturen. Kunnen ze daar met zijn tweetjes op een plein gaan staan en wat Turken ophitsen. Dan pas laat de EU zien dat ze ballen hebben.

Beroep = Boerenlul | 12-03-17 | 12:22

@Watching the Wheels | 12-03-17 | 12:17

Mee eensch : VVD, CDA , Gl en D66... of er zal een wondertje moeten gebeuren en het kán hard gaan , dat hebben we de afgelopen 24 uur gezien.

daytripper | 12-03-17 | 12:22

Die foto haha. Ik zag gisteren dat interview. De man vertelde dat hij tegen onderdrukking is. Op hetzelfde moment stonden er een paar achter hem dat verkapte hitler grijze wolven gebaar te maken. Tekenend.

Bottleneck | 12-03-17 | 12:22

@kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 12:16
Dit was al op 4 maart, dus voordat Wilders dat spandoek omhoog hield http://nos.nl/artikel/2161208-turkije-nederland-kan-ons-niet-tegenhouden.html

Watching the Wheels | 12-03-17 | 12:22

DerkArie-ut-de-Achte | 12-03-17 | 11:41

Dat kan niet want dat laat Turkije (en ook marokko) niet toe. En dan buigt nederland weer. Ze moeten er mee stoppen, gisteren. Dan is het jammer dan kun je hier niet wonen.

doskabouter | 12-03-17 | 12:20

@kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 12:16
Zou kunnen, maar anderzijds deed Turkije hetzelfde in andere EU-landen http://nos.nl/artikel/2161388-oostenrijkse-kanselier-eu-moet-turkse-campagne-hier-verbieden.html

Watching the Wheels | 12-03-17 | 12:20

het moge iedereen duidelijk zijn: Erdogan is een manipulator die de macht aan zich wil hebben in dat land én ver daarbuiten. Hij is tot alles in staat om zijn doel te bereiken. Het antwoord dat Nederland nu geeft is "NEE, NIET HIER". Andere landen zwijgen. Dat is fout, heel fout. En weer is er geen antwoord uit Brussel want die schijtluizen daar zijn als de dood.
Wilders heeft gelijk: wat hebben wij in Godesnaam toegelaten aan ellende.

langzullenweleven | 12-03-17 | 12:20

@watmagjenogwel | 12-03-17 | 12:08
PVV werd al te laag ingeschat, GL zoals altijd véél te hoog .(zie de grove foute inschattingen tijdens vorige verkiezingen) Na dit weekend zal juist Wilders van deze shitzooi profiteren want veel mensen zijn dit weekend nogmaals de ogen geopend. Rutte deed het goed maar plukt hier niet de vruchten van.
PVV komt boven de 30 uit. FvD wordt ook een klapper.DENK ook.

Zwizalletju | 12-03-17 | 12:19

-weggejorist-

Pedronegro | 12-03-17 | 12:19

Bertje-flapdrol-Koenders is weer quasi-daadkrachtig in Buitenhof

daytripper | 12-03-17 | 12:19

Waarom belasting geld verspillen aan mensen (zowel dubbele paspoort houders als politici) die de belangen van andere landen & ideologieën voorrang geven boven de Nederlandse ?
Wil men in Nederland verblijven , wonen , in de Nederlandse politiek werken , meeprofiteren van de Nederlandse welvaart, dan heeft men de Nederlandse belangen te dienen en zich te houden aan Nederlandse wetten en normen.
Zo niet , dan moet men vertrekken en zeker niet parasiteren op de belastingbetalende Nederlander wiens belangen men schaadt
Als de kiezer dat duidelijk maakt aan de politiek ziet Nederland er vanaf volgende week heel anders uit en kunnen we weer een normaal , stabiel land worden met gezonde verhoudingen tussen burgers onderling en de burger en de politiek.

enorme sukkelzak | 12-03-17 | 12:18

@osolemio | 12-03-17 | 12:04
Vond het eind niet zo sterk met dat "fysowaliseren", hij bedoelde visualiseren maar ook dat verhaal van Emieleke kwam nou niet echt van de grond (vond ik). Jammer dat ik te laat inschakelde, alleen laatste stuk gehoord over CBS-cijfers criminaliteit en de ongezond hechte band tussen media en politici. Daar raakte hij hem wel goed.
.
Het is jammer dat het allemaal zo versnipperd is geraakt FVD, VNL, GeenPeil, PVV, het zal koren op de molen zijn van het zittend kabinet. Relletje met Turkije er overheen, partij van de gebroken beloften en zoek geraakte bonnetjes van deals met criminelen wordt op deze manier gewoon weer de grootste en gaat gewoon met CDA, D66, GL geregeren. Er verandert niks op deze manier, echt jammer want het probleem wordt op deze manier opnieuw 4 jaar (of iets korter) groter.

Watching the Wheels | 12-03-17 | 12:17

Afschaffen dat geleuter met 2 paspoorten en nationaliteiten. ik heb er, blijkt, ook 2 maar slechts 1 paspoort. de Nederlandse en mag daarom stemmen voor TK2017. min vader niet omdat hij niet de Nederlandse nationaliteit heeft. Wanneer je niet de Nederlandse nationaliteit geniet, geen stemrecht.

Super Grover | 12-03-17 | 12:17

Komt door Wilders dat het zo uit de hand liep. Wilders stond immers te demonstreren met zijn spandoek met de tekst 'blijf weg, dit is ons land'. En dat lieten ze in Turkije natuurlijk niet zeggen; wie denkt Wilders wel dat hij is. Rutte en co konden lullen al brugman. Maar de rode lap had zijn uitwerking niet gemist en de stier was inmiddels al door het dolle heen. Er was geen houden meer aan. En dus zette Turkije alles op alles om toch hier mensen te krijgen. Ik denk dat het zo gegaan moet zijn.

Over verkiezingen gesproken; gaan er 15 maart weer reaguurders naar de stemlokalen om het tellen in de gaten te houden? Ik heb namelijk zo'n nare smaak overgehouden sinds de stemronde voor het Oekraïne-referendum, of ben ik ik nu te paranoïde?

kweethetooknietbeter | 12-03-17 | 12:16

A.S | 12-03-17 | 12:06

Klopt maar hij omzeilt zijn eigen wet (uit 2008), ooit bedoelt om te voorkomen dat oa de CHP en HDP campagne konden voeren in het buitenland, door te zeggen dat het "informatie" bijeenkomsten zijn.

Basil Fawlty | 12-03-17 | 12:12

Ik zie op de foto vingertekens voor moslimbroederschap en grijze wolven. Rutte ziet waarschijnlijk Nederlanders met een Turkse achtergrond met kramp in de vingers van het schrijven van solidariteitsverklaringen aan de Nederlandse regering.

piloot47 | 12-03-17 | 12:10

Alle moslims Nederland uit te beginnen uit Rotterdam. Elke Snackbar schreeuwend sujet moet worden gezien als een potentiële terrorist en hierna behandeld worden.

GerMonster | 12-03-17 | 12:09

En opnieuw wordt ons voorgelogen dat de PVV 3 zetels in de peilingen omlaag zijn gegaan.
Wat zouden ze in hemelsnaam de afgelopen week verkeerd hebben gedaan?
Die Hoax is ook een linkse rakker bovenste plank, en vraagt natuurlijk alleen VVDers, en die geven de PVV er geen zetel bij.
Hoe je de boel ook kunt sturen noemen ze dat.
Ik noem het gewoon belazeren.

watmagjenogwel | 12-03-17 | 12:08


Erdogan zondigd tegen eigen verkiezingswet!
In artikel 94/A van de TURKSE wet staat:

In het buitenland en in de consulaten in het buitenland, mogen GEEN verkiezingsgerichte bijeenkomsten o.d. gevoerd worden. De APK van President Erdogan heeft deze wet ZELF in 2008 ingesteld

A.S | 12-03-17 | 12:06

Bas Paternotte | 12-03-17 | 11:29 |

Amen! +1

Basil Fawlty | 12-03-17 | 12:06

Deze affaire is de ultieme intelligentietest voor de Nederlandse kiezer.
Waar zal hij of zij het meest van onder de indruk zijn? Het geforceerd daadkrachtig optreden van een regent die onder normale omstandigheden "yes mr. Erdogan, of course mr. Erdogan, do as you please mr. Erdogan" zou hebben gezegd?
Of iemand die dit soort standvastigheid jegens buitenlandse potentaten en hun infiltranten al jarenlang bepleit?
Ik hoop dat de kiezers slim genoeg zijn om aanstaande woensdag het kaf van het koren te scheiden.

Leipniz | 12-03-17 | 12:05

BenBack | 12-03-17 | 11:53 Hangt er van af van hoe hoog je ze aangooit;-)

medelmo | 12-03-17 | 12:05

Rutte een r&#369;cksichtlose opportunist? Joh!

Devadip | 12-03-17 | 12:05

@wingload | 12-03-17 | 11:40 Inderdaad... die vent links op de foto, wie is dat??
Enge kop heeft die, lijkt wel een AIVD'er.

Keyboardspeler | 12-03-17 | 12:05

Aristotalloss | 12-03-17 | 11:36
Volgens mij is een ambassade wel grondgebied van het desbetreffende land.

Wasbakplasser | 12-03-17 | 12:04

RTL7 nu, Hiddema en Baudet, genieton.
Harry Turtle | 12-03-17 | 11:48
-
Hiddema is geweldig met zijn "koektrommelwijsheden" en de manier waarop hij Emieleke neerzet. Echt om je rot te lachen maar ook héél waar.

osolemio | 12-03-17 | 12:04

Dat de reactie van de NL regering enkel te maken heeft met de verkiezingen is veel te kort door de bocht. Het zal een rol spelen, er zal zeker over nagedacht zijn. In deze situatie kon niet anders dan zo worden gereageerd. Doet die draaier van een Rutte iets goed.... Niks dan lof voor dit optreden.

donkieshot | 12-03-17 | 12:03

mw Kaya heeft de wereld laten zien hoe onmenselijk zij is behandeld in Nederland.... Tja en dat uit de mond van een Turkse "geemancipeerde" vrouw die slechts netjes gezegd is dat zij geen campagne kan voeren in Nederland.Hadden wij haar nu geheel ontdaan van haar outfit en laten lopen naar de grens en bij de grens gezegd lopen kreng en een schot hagel in haar reet geduwd dan zou ik zeggen mw heeft gelijk het was inderdaad onmenselijk.

Hettiet | 12-03-17 | 12:03

Cavusoglu:
„Wenn sie (die Niederlande) denken, die Türkei werde alles hinnehmen, dann ist die Türkei weg“, erklärte er. „Ich habe ihnen gesagt, dass sie aufhören sollen, uns herumzukommandieren. Wenn Europa so weitermacht, werden sie viele verlieren - unter anderem die Russen und uns.“
.
Cavusoglu erklärt, die Niederländer behandelten die Türken im Land wie Geiseln. „Ich habe sie zu Euch geschickt, damit sie Eurer Wirtschaft helfen. Sie sind nicht Eure Gefangenen”, sagte er. „Wenn meine Reise die Spannungen erhöht, na und? (...) Ich bin ein Außenminister, und ich kann hingehen, wo auch immer ich will.”
www.bild.de/politik/ausland/politik/po...

gemeentereiniging | 12-03-17 | 12:03

marrretje | 12-03-17 | 11:45 veel ?
Juist weinig , en dat zegt genoeg over waarom Erdofascist zo bezig is met stemmen ronselen , hij gaat het ja niet redden.
Ware het 100.000 man geweest was het veel.
Nu zie je alleen de werkenden voor erdofascist, geh agenten en staatsverraders.
Gisteren liepen daar de mensen waardoor de overige turken zich niet kunnen aanpassen en mogen integreren.
Of dacht je dat daar Gülenisten liepen?
Of koerden .?
Erdogan heeft veel minder macht inmiddels dan je denkt .
vandaar deze poppenkast.
Paniek bij Erdofascist.
Dus Rutte niet inbinden maar doorpakken.
maar dat is natuurlijk ijdele hoop.

medelmo | 12-03-17 | 12:03

Als we met honderd autochtonen met een Nederlandse vlag gaan staan zwaaien zin we extreem rechts en gaat de lange lat erover.

genoegisgenoeg | 12-03-17 | 12:02

Aristotalloss | 12-03-17 | 11:36
Godsamme, waarom blijven mensen dit fout zeggen en begrijpen? Een consulaat of ambassade is GEEN grondgebied van het land waarvan dat consulaat of die ambassade is. Het is onder de diplomatieke verdragen een onschendbaar stuk grondgebied waar slechts de consul of ambassadeur toegang toe mag verlenen. Het is verder gewoon grondgebied van het land waar het in staat.

Neemt niet weg dat dit een bizarre overtreding van diplomatieke verdragen is en een grove provocatie naar Nederland. Het enige juiste antwoord zou het uitzetten van de Turkse consul zijn.

Heau even | 12-03-17 | 12:00

De vraag is natuurlijk of het Nederlandse volk de winwin actie van gisteren zal doorzien. Als dat het geval is kan het als een boemerang terugkomen. Zo niet - dan is de VVD behoorlijk in zijn nopjes.

Nehemia | 12-03-17 | 11:59

@Wobbelplatte | 12-03-17 | 11:49
Hij stemt Tanya Hoogwerf van Leefbaar, staat verkiesbaar bij VNL (#4).

heldheino | 12-03-17 | 11:59

#eerstneuken
Het zuur moet u echt door de aderen lopen hè... schrijver van het artikel noemt drie lessen, gaat met name in op het totale gebrek aan integratie en het enige dat u wenst te memoreren is zijn wens dat EU-landen één standpunt innemen jegens dictators. Veel plezier met 'tegen' zijn.

andalucia | 12-03-17 | 11:58

Waarom is er geen tegendemonstratie?
Diotima | 12-03-17 | 11:33
Al die vrouwen en vaginamutsen hebben nog de blaren op de voeten van al dat gemarcheer gisteren... oh wacht!

Onderwegnaarzorgen | 12-03-17 | 11:56

Nederland voor de Nederlanders, Turkije voor de Turken.

Muggenmepper | 12-03-17 | 11:54

Eng dat de turken in een paar uur tijd zoveel mensen op de been krijgen
marrretje | 12-03-17 | 11:45

dat valt onder de noemer van ernstige intimidatie..wen er maar aan.

Of Nederland gaat subiet actie ondernemen met de dubbele paspoorten van 2 groepen in dit land..loyaliteit van die Turken met die vlaggen bij die ambassade ligt 100% bij hun minister en hun leider Erdogan.

en zoals 1 Turk scherp stelde. die meneer Rutte heeft haar tegengehouden.. mijnheer Rutten is in dit land nog steeds de minister-president en nog steeds het allerhoogste gezag in dit land.. grove belediging om als Turk dit in dit land zo simpel te stellen, maar wel helder!

fikkieblijf! | 12-03-17 | 11:54

-weggejorist-

BenBack | 12-03-17 | 11:53


Louis Bontes dus!

Ouwe Jood | 12-03-17 | 11:52

andalucia | 12-03-17 | 11:44

Conclusie van "aan de overkant" is gewoon opnieuw méér Europa. En dat willen we toch niet met zijn allen, behalve dan al het stemvee op Miezerig Mannetje, Rubberen Rutte, Jezus Klaver en de voltallige Partij van de Afbraak. Zalig zijn de eenvoudigen van geest want zij erven het Koninkrijk Gods, amen!

eerstneukendanpraten | 12-03-17 | 11:51

Hoe triest. Men ziet op de pica het grijze wolven gebaar. Cry wolf.

Nehemia | 12-03-17 | 11:51

En Denk zag dat het goed was,die zien in gedachten het aantal stemmers op hun partij toenemen,net zoals Wilders.

Geevee | 12-03-17 | 11:51

Aristotalloss | 12-03-17 | 11:36
Uiteindelijk zijn dat soort plekken geen nederlands 'grondgebied'.
Niet dat dat het minder erg maakt.

noerg | 12-03-17 | 11:50

Harry Turtle | 12-03-17 | 11:48
Bedankt!

Abject | 12-03-17 | 11:50

Ankara heeft de regering een leuk cadeautje gegeven. Toch positief dat die griezel Erdogan best voor lul staat. Baloe is de held in dit verhaal

Bokito ergo sum | 12-03-17 | 11:49

Bassie stempt Louis van VNL. Dat is nog altijd veul beter dan D66 of GL, waarover ik Bassie op dit weblog ook wel eens met bewondering heb zien schrijven.
Professor Superhirn | 12-03-17 | 11:39

Ik denk dat Bassie PvdA stemt en doelde op Aboutaleb.
Bassie is ook gewoon een linkse lul, met een flinterdun rechts papiertje eromheen..

Wobbelplatte | 12-03-17 | 11:49

RTL7 nu, Hiddema en Baudet, genieton.

Harry Turtle | 12-03-17 | 11:48

Stop met dat dubbele paspoorten gedoe. Dit is wat je er van krijgt. Want ook zo maken landen als Turkije en Marokko hier de dienst uit. Ik hoop dat dit nieuwe kabinet hier een punt achter zet. Migreren is keuze's maken. Wil je Turk blijven dan ga je maar terug.

En, wat hebben die gasten met Bambi?

doskabouter | 12-03-17 | 11:48

Allahoerakbar, wat ben ik die lui zat. Goeie column!
.
@DerkArie-ut-de-Achte | 12-03-17 | 11:41
De W van Willem.

Watching the Wheels | 12-03-17 | 11:47

@DerkArie-ut-de-Achte | 12-03-17 | 11:41
Je kunt zogenaamd geen afstand nemen van de Turkse of Marokkaanse nationaliteit. Das ist gelul!
Voor nederTurken: Schrijf een brief naar Erdogan dat U een Homofiele Nederlandse Journalist bent en graag even een negatief interview met hem wilt hebben, voor een leuke column. Gegarandeerd u bent uw Turkse paspoort kwijt.
Voor nederMarokkanen: Schrijf een brief naar Koning Mohammed dat u een Marokkaans paspoort bezit, homo bent en graag even op bezoek wilt komen in zijn paleis, ook nu gegarandeerd u bent uw Marokkaanse paspoort kwijt.
De manier is wat omslachtig, dat moet u gewoon zien als bureaucratie.

Beroep = Boerenlul | 12-03-17 | 11:46

Ondertussen gaan de ronselpraktijken middels het geestelijke Diyanetwerk in de theologische bukhutten alhier op volle oorlogskracht doorrrr. De imams zijn geïnstrueerd om campagne voor DENK te voeren. Het resultaat gaan we op 15/16 maart aanschouwen.

Nehemia | 12-03-17 | 11:46

Eng dat de turken in een paar uur tijd zoveel mensen op de been krijgen

marrretje | 12-03-17 | 11:45

@DerkArie-ut-de-Achte | 12-03-17 | 11:41

Dikke lül vier döner.

RenHoek | 12-03-17 | 11:45

Zoals Theo van Gogh het al eens fijntjes opmerkte...de 5e colonne der geitenneukers is onder ons.

RenHoek | 12-03-17 | 11:45

Dat gezwaai met die stierenlappen lees buitenlandse vlaggen op de openbare weg moet gewoon verboden worden, ga naar eens in Turkije met een buitenlandse vlag zwaaien dan is het snel einde oefening.

Koeienflat | 12-03-17 | 11:42

Vuur dien je met vuur te bestrijden.
Turkse islamisten moeten we hier niet willen en het geeft wederom aan dat we hier met een grote groep grijze wolven c.s. zitten opgescheept die op ieder moment geactiveerd kunnen worden.

Desmoulins | 12-03-17 | 11:42

Toch zou het wel een stunt zijn als Wilders 80 zetels zou halen. Een beter protest van de Nederlandse bevolking zou niet bestaan!

Rest In Privacy | 12-03-17 | 11:42

Loyaliteitsvraag bikkelhard stellen;, je bent Nederlander, of je bent Turk. Ben je Turk dan lever je Nederlandse paspoort, ben je Nederlander dan lever je Turkse paspoort in. Hoe moeilijk kan het zijn.
.
Foto boven, het teken van de grijze wolven ken ik maar zie op de foto en op beeld materiaal ze ook vier vingers in de lucht steken, iemand een idee??

DerkArie-ut-de-Achte | 12-03-17 | 11:41

Nederlands grondgebied in Turkije (ambassade) geannexeerd door Turkije. Doe vooral olie op het vuur gooien Erdogan. Je trekt toch aan het kortste eind, brulaap.

Ofzo2 | 12-03-17 | 11:41

Het zou interessant zijn als aan mensen die met de turkse vlag zwaaien gevraagd zou worden of ze thuis ook een Nederlandse vlag hebben, en zo nee waarom niet.

Dr. Ka wo lo | 12-03-17 | 11:41

Multiculti is een rampzalige illusie die ons al miljarden heeft gekost en als het niet snel wordt gestopt, ook onze (onze!) samenleving.

HijgentHert | 12-03-17 | 11:41

Wie is die meneer op de foto?
Is dat ook een meneer gelieerd aan één van onze linkse partijen? Verdomd veel grijze wolven om zich heen. Maar ach, socialisten zijn eigenlijk ook een beetje wolven in schaapskleren, hè? Gelukkig voor hen hebben hun kiezers nog nooit van 'Fabian socialists' gehoord. Ze zouden verschieten bij het zien van hun logo.
2.bp.blogspot.com/_VoFM4aW7x9A/TLfHseW...

wingload | 12-03-17 | 11:40

En als aanvulling:
.
Ik denk niet dat het alleen een verkiezingsstunt is. Wat er gebeurd is, is ronduit bizar. Een unicum volgens mij. En dat zal navolg krijgen. Voor een verkiezingsstunt hadden lichtere maatregelen vermoedelijk ook wel volstaan.

Gräf&Stift | 12-03-17 | 11:40

Stem lijst 16 woensdag, FvD

Hebbiehemookweer | 12-03-17 | 11:40

@ Diotima | 12-03-17 | 11:33
Omdat tegendemonstranten meteen als rassies bestempeld worden door Turkije.
Of als facisten door links gekkies.
Waarom als Nederlander demonstreren tegen Turkse aangelegenheden in Turkije? Omdat de lange arm van Turkije hier invloed heeft. Alsof een tegendemonstratie door Nederlanders dan nog nut heeft. Turken kwamen hier als gast-arbeiders. "Gast" heeft door links een andere betekenis gekregen, van deze gasten komen we nooit meer af. Zodra je je zorgen hierover uit ben je meteen een PVV-Tokkie. Probeer maandagochtend maar eens op uw werk bij de koffie automaat.

Is dit nog nieuws? | 12-03-17 | 11:40

Een ijzersterke Baudet bij Mens

Dommelsch | 12-03-17 | 11:39

al die mensen die nu heel opportunistisch voor de vvd gaan stemmen verdienen het gewoon om de komende 4 jaar flink worden genaaid.

sennholz | 12-03-17 | 11:39

Ik denk dat veel mensen wel doorhebben dat het hier gaat om politieke interne belangen (zowel in NL als in Turkije) dus dat het een hoop theater is die niet zoveel met de Nederlands Turkse betrekkingen te maken heeft. Maar voorlopig zal dit theater nog wel even voortduren. Het toerisme in Turkije zal er onder lijden, wij zullen wat sancties voor onze kiezen krijgen maar politici hebben vooral hun eigen nationale belangen gediend.

Simon_GS | 12-03-17 | 11:39

Bassie stempt Louis van VNL. Dat is nog altijd veul beter dan D66 of GL, waarover ik Bassie op dit weblog ook wel eens met bewondering heb zien schrijven.

Professor Superhirn | 12-03-17 | 11:39

WC Experience | 12-03-17 | 11:36
Kuzu wel in ieder geval, hmmm....

Kees.kwarktas | 12-03-17 | 11:38

Juist de reactie van veronderstelde "Turkse Nederlanders" laat juist het probleem zien. Ze hebben geen dubbele loyaliteit, maar zijn enkel loyaal aan Turkije. Nu dit steeds duidelijker wordt kun je er juist ook naar handelen.
.
Het probleem ligt uiteindelijk bij Turkse Nederlanders wier loyaliteit ligt bij Turkije. Meer dan ooit zullen zij het gevoel krijgen te moeten kiezen. En dat we die enkele loyaliteit aan Ankara en de Turkse vlaggen gewoon steeds minder accepteren.

Gräf&Stift | 12-03-17 | 11:38

Ik denk dat dit eerder stemmen voor de PVV gaat opleveren. De enige partij die zich duidelijk en openlijk tegen de komst van propaganda ministers van een islamitische dictator keerde.

zorbo_de_grok | 12-03-17 | 11:37

Winners: Erdogan, Wilders, Putin.
Losers: turkish democracy, NATO, multiculty.
Remains to be seen: Rutte.

wezen | 12-03-17 | 11:36

Is Ancilla Rottûhdams dan?

WC Experience | 12-03-17 | 11:36

Waar is de tegendemonstratie inderdaad? Of zijn we door decennia socialisme zo murw gebeukt dat we niet meer weten hoe we voor onszelf op moeten komen?
.
Ik stem FvD in ieder geval, revolutie!

Rest In Privacy | 12-03-17 | 11:36

Wordt het niet tijd dat Nederland terug gegeven wordt aan de Nederlanders? Maak woensdag uw keuze!

IkBetaalNixMeer | 12-03-17 | 11:36

De allergrootste provocatie, de bezetting van een stukkie Nederlands grondgebied, moest nog komen: Turkse vlag gehesen op Nederlands consulaat!!!
www.telegraaf.nl/buitenland/27784349/_...
Hier is maar één antwoord mogelijk: populistisch rechts!
Thierryyyyyyy!!!

Aristotalloss | 12-03-17 | 11:36

De oorzaak van deze escalatie ligt hoofdzakelijk bij Nederland, dit alles is namelijk het gevolg van het toestaan van dubbele paspoorten.

me,myself and IK | 12-03-17 | 11:34

Diyanet en de Grijze Wolven tot verboden organisaties verklaren lijkt mij het minste. Rutte, lees je mee?

Abject | 12-03-17 | 11:34

PVV, niks anders!

kapitein_iglo | 12-03-17 | 11:34

Het grote gelijk van de PVV.
Iedere keer maar weer.
Dat gedoe met die minister is een bijzaak.
De hier aanwezige vijfde colonne is het ware probleem dat onze politieke elite eigenhandig gecreëerd hebben.

Desmoulins | 12-03-17 | 11:33

Waarom is er geen tegendemonstratie?

Diotima | 12-03-17 | 11:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken