Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeilTV. 'Ik stem voor het eerst in 45 jaar weer'

-GeenPeil Propaganda-
Rondje West-Friesland en de kop van Noord-Holland op de maandag. Hoorn, Heerhugowaard en Den Helder tot aan de boot naar Texel. Het was ons weer een mooie rit. Maar we hebben dan ook wat nieuws te vertellen: hoe je bij GeenPeil je stem kan verdelen. En dat maakt demense best enthousiast. Zo hadden we vandaag een bezoeker van 68 in de bus die zei: "Ik heb al 45 jaar niet meer gestemd - maar nu stem ik op GeenPeil." Maar het is ook mooi. Kijk maar hoe dat in de praktijk kan werken, bijvoorbeeld over het recht op een voltooid leven. Geen achterkamertjes, geen coalitiebelangen, maar gewoon eerlijke democratie. Met het belang van de burger voorop. Er komt heel snel een demo-tooltje online, zodat iedereen zijn eigen stemwijzer in kan vullen bij GeenPeil - zonder eerst door de stomme stellingen van de StemWijzer te moeten klikken. spiegeltdekiezer.jpg

Reaguursels

Inloggen

@Mental Leo | 07-03-17 | 08:50
Lees de FAQ!

@henkvaningrid | 07-03-17 | 08:52
Dan stem je op de starheid van Staaij, de puppy ogen van Pechtold, de bemoeizucht van Buma, een afglijdende Asscher, klunzende Klaver of rukkende Rutte.

atheïstisch stemvee | 07-03-17 | 09:00

Dan heeft het dus voor mij geen enkele zin om GeenPeil te stemmen, want ik ben het hartgrondig oneens met de uitkomst van een aantal ledenpeilingen, waaronder die over referenda, softdrugs en voltooid leven. Want bij GeenPeil is het 'winner gets all': 51% vóór betekent voor GeenPeil dat al haar leden voor zijn. Ik vind dat weinig democratisch.

henkvaningrid | 07-03-17 | 08:52

Wat nou als Geenpeil 76 zetels haalt? Dan kan je dus alleen met de minderheid meestemmen waardoor geen enkel voorstel of wet het zal halen... of moet er door de leden in dit geval dan wel 4000x per jaar voor elke keutel gestemd gaan worden?

Mental Leo | 07-03-17 | 08:50

@necrosis
Dan is er voorlopig niets aan de hand. Al heb ik vaker meegemaakt dat een nieuwe manager goedlopende projecten afknijpt, ter meerdere eer en glorie van een eigen (nieuw) project. IJdelheid en eerzucht.

atheïstisch stemvee | 07-03-17 | 08:35

@atheïstisch stemvee | 07-03-17 | 08:03
Ze zullen GeenStijl niet gaan slopen, volgens mij is dat de moneymaker van TMG.

necrosis | 07-03-17 | 08:12

@necrosis | 07-03-17 | 07:58
GS heeft journalistieke onafhankelijkheid bedongen tijdens hun overname door TMG. Volgens mij blijft die overeenkomst gewoon geldig na nieuwe overname. Mochten ze correcte Belgen het desondanks toch willen slopen, dan word ik wel tientjeslid (lol). Desnoods schakel ik mijn adblocker uit (God verhoede).

atheïstisch stemvee | 07-03-17 | 08:03

@atheïstisch stemvee | 07-03-17 | 07:49
Met een beetje pech is GeenStijl straks ook in handen van de Belgen.

necrosis | 07-03-17 | 07:58

Sinds de uitverkoop van Nederland onder Paars - eerst op onderdelen en later onze soevereiniteit - is de kaalslag en versplintering begonnen. Na het referendum in 2005 niet meer de moeite genomen om te stemmen. Ik vertrouw ze gewoon niet meer. Partijen zijn allemaal high on EU-crack. Een volstrekt ongeloofwaardige oppositie heeft onze Nationale Vergaderzaal gesedeerd. Af en toe schrikt men even wakker van Wilders, om vervolgens te constateren dat we een geweldig land zijn en gaat weer over tot de orde van de dag. En die orde is wat Brussel ze influistert.

Daarom, stem GeenPeil (of FvD).

atheïstisch stemvee | 07-03-17 | 07:49

Mastermattie 22.16
Zeiken doen mensen toch wel, en dat heeft nog nooit ook maar één millimeter resultaat opgeleverd.

mallekater | 07-03-17 | 07:49

Tja, ik stem al 50 jaar, maar dit keer voor het eerst NIET.

mallekater | 07-03-17 | 07:47

En natuurlijk geen letter over die 300 vermoorde mensen,rutte kijk jij nooit in de spiegel???

napels | 07-03-17 | 07:47

Die stoel waarop Paul Janssen zat bij Jinek is blijkbaar de stoel der verdoemden. Net als bij Jan Roos trapte Jinek er weer in en begon ze, bijna op het niveau van Östurk te 'jijbakken'. Ik had bijna het idee dat ze Paul 'wie bén jij dat je zo met me mag toespreken, wie bén jij' zou toebijten.

pa_niek | 07-03-17 | 07:29

Wanneer krijg Diana Matroos haar eigen programma?
Alle kritieken en recensies vonden het kut, behalve rtl die in haar gelooft!

Weet wel een leuke leader.
" Je moet me niet schreeuwen. Mi no lob"

ristretto | 07-03-17 | 07:02

''Doe eens ff benefietactie voor groningen opzetten jonguh''.
alphapapatango | 07-03-17 | 01:21

Mijn trollen-alert gaat af… ik wacht nog op de u-bocht constructie nadat u zich hier voldoende geassimileerd voelt.

Veluwse-Eikel | 07-03-17 | 05:45

Heb het stukje ‘confrontatie met boze Groningers’ gearrangeerd door Pauw en Jinek gericht tegen dhr. Rutte gezien… ik vond het niet ok om zoveel woede op de tribune te verzamelen en op een man te focussen. Dhr. Rutte werd bijna gelynchte en kreeg de volle strontkar van Den Uil’s goudmijntje (PvdA) over zich heen. Met Gronings gas hebben de rooien immers o.a. het jarenlange ‘uitkeringsparadijs’ en hun linkse luchtfietserij gefinancierd.

Echter, onderschat ook niet de volkswoede welke er nu heerst, die mensen zijn oprecht boos maar wel op de verkeerde man, de NAM in opdracht van Minister Kamp kan zo niet langer doorgaan. Er is echt iets ernstigs aan de hand daar in Groningen. Maar de gasbel leegzuigen is toch echt ’n PvdA dingetje geweest…

Groningers moeten inzien dat ze nogal in de zeik zijn genomen door de PvdA welke nu muisstil is, een paar mld kuub gas voor een schamel beetje uitkering. Groningen had de rijkste Provincie van Nederland kunnen zijn.

Pauw en Jinek zijn overigens nare volksmenners… iedereen trapte in deze list.

Veluwse-Eikel | 07-03-17 | 05:41

@alphapapatango | 07-03-17 | 00:22
"Als de pvv wint ,zullen er demonstraties komen.
En als de pvv niet wint ook.
Durf ik zomaar te stellen."
.
Weet niet precies waar we -uit het niets- uw 150 plempsels/minuut aan te danken hebben maar ben het in elk geval zelden tot nooit met u eens. Er komen helemaal niks, nul demonstraties. Het gros van Nederland is op 16 maart gewoon weer woedend aan het werk of kijkt thuis de hele dag Netflix met 4 halve liters Albert Heijn huismerk bier. En waarom zou je in godsnaam als particulier voor de Groningers moeten gaan dokken? Lijkt me meer iets voor de NAM (geld zat) na toetsing door de rechter. Stop eens met al die onzin.

de Voorzittert | 07-03-17 | 03:03

ik heb Hiddema eindelijk maar eens bekeken, TOP!! zeker over immigratie.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/03/...

nog meer overtuigd: FvD nr2 Hiddema
Dat wordt een feest als hij in de kamer gaat debatteren.

Hemmenaar7 | 07-03-17 | 02:59

Ik heb net gemaild.
Kijken of die hier iets in zien.

alphapapatango | 07-03-17 | 01:26

BINGO!
Het glazenhuis!

Die zouden dit moeten opzetten.

Idee of niet?

alphapapatango | 07-03-17 | 01:23

alphapapatango | 07-03-17 | 01:14
Het wordt Zomer.

Mark_D_NL | 07-03-17 | 01:21

Misschien kan geenpeil dit opzetten.?
''Hey geen peil''.
''Doe eens ff benefietactie voor groningen opzetten jonguh''.

alphapapatango | 07-03-17 | 01:21

alphapapatango | 07-03-17 | 01:04
Heb je wel een punt. Iedereen heeft meegeprofiteerd van dat gas. De NAM/Shell en NL Overheid laten ze vallen. Dan zou het vrijgoed zijn om een keer geen giro 555 te doen voor BN,ers, Ethiopië, de EU of Mugabe maar voor Groningers. De gezinnen die het meeste getroffen zijn.
--
Nederland Helpt Groningen!. oid. Dat helpt is dan weer wat aanmatigend maar dat doet het goed bij tranentrekkende filmpjes van getroffen gezinnen.

Mark_D_NL | 07-03-17 | 01:18

Ik heb geen idee.
Maar als er een burgerinitiatief komt ,dan doe ik mee.
Het comitee ''laat groningen niet in de kou staan''

alphapapatango | 07-03-17 | 01:14

@alphapapatango | 07-03-17 | 01:04
Ik doe mee met 50 euro. Waar kan ik storten?

Watching the Wheels | 07-03-17 | 01:11

@alphapapatango | 07-03-17 | 01:04
10 miljoen huishoudens x 50 euro gebruiken om een lening tegen bijna 0% op af te sluiten, waarna 6% BTW van het leenbedrag de staatskas in vloeit en ook nog een deel van de rest via IB en BTW zo weer richting staatskas vloeit. Ze zouden dat best hebben kunnen doen na al die jaren gaswinning met nog zoveel jaren gaswinning voor de boeg. Investeer je een keer niet in wegen, maar in huizen op trillende klei. Het maakt uiteindelijk toch weinig uit, als er maar nieuw geld gecreëerd wordt en in omloop gebracht wordt. We hebben nou eenmaal een leeneconomie.

Watching the Wheels | 07-03-17 | 01:10

Kijk ik gebruik ook gas uit groningen.
Ik heb er geen probleem mee om 50 euro te doneren om die mensen in groningen te helpen.
Dus als ze iets op zetten voor die mensen in groningen ,doe ik een bijdrage.

alphapapatango | 07-03-17 | 01:04

@de honden blaffen... | 07-03-17 | 01:00
Ik zou ook eerst even de eigen problemen oplossen. Daarna kun je als er geld over is sociaal doen.

Watching the Wheels | 07-03-17 | 01:02

@BSE rundfunk | 07-03-17 | 00:59
Goed idee!

Watching the Wheels | 07-03-17 | 01:00

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:48
Het feit dat ze dat niet doen, is het bewijs dat Nederland helemaal niet zo rijk is als ze voorspiegelen.
En tevens het bewijs dat ze liever tientallen miljarden uitgeven aan de asielindustrie, dan aan het simpelweg de schade vergoeden die de Groningers ondervinden.

de honden blaffen... | 07-03-17 | 01:00

Als jullie nou het water in rijden dan hoef je niets meer te spiegelen.

BSE rundfunk | 07-03-17 | 00:59

@Marie Curieux | 07-03-17 | 00:50
Mee eens

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:58

Ik denk dat de groningers de pvda een enorme draai om de oren gaan geven.

alphapapatango | 07-03-17 | 00:56

Stormageddon | 07-03-17 | 00:40

Ik kan het mij bijna niet voorstellen.
Na jaren van minachting en jaren geschoffeerd te zijn ,door deze regering.

alphapapatango | 07-03-17 | 00:55

Ik lees net op Twitter dat Rutte bij Pauw & Jinek de aloude VARA behandeling heeft gekregen. Bij politci of andere gasten die niet het linkse gedachtegoed aanhangen 3 of 4 tegenstanders uitnodigen, dit keer was zelfs Jan Marijnissen uitgenodigd, en die gast met z'n allen tot aan de enkels afbranden. Nu waren er ook nog boze Groningers uitgenodigd om Rutte op zijn flikker te geven. Groningen een PvdA bolwerk. Die waren zeker vergeten dat de PvdA ook ruim 4 jaar heeft meegeregeerd. En Jan Marijnissen probeert hier nog wat stemmen voor de SP te vergaren.

Begrijp me goed, ik heb niks met Rutte en van mij mag hij afgebrand worden, maar dan alleen als Pauw en Jinek dat ook doen bij Klaver, Pechtold en Asscher. En dat gebeurt nooit.
Ook niet bij DWDD en Nieuwsuur. Foute klups zijn het en ik begrijp heel goed waarom Wilders niet bij deze laffe griezels aan tafel gaat zitten.

Marie Curieux | 07-03-17 | 00:50

Of is verbouwen tegenwoordig 6% BTW? Nou dan nog.

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:49

verplichting = verplichten

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:49

Snap niet, waarom ze niet gewoon die huizen opkopen voor een normale waarde of een normale schadevergoeding geven. Nou dan kost dat een paar miljard, who cares. De overheid leent momenteel tegen bijna 0%. Als ze die mensen verplichting om 75% van de schadevergoeding in de komende 3 jaar te besteden aan versteviging van hun huis, dan geef je toch een enorme impuls (en je krijgt nog 21% BTW terug ook).

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:48

@alphapapatango | 07-03-17 | 00:38
Mensen zijn rare wezens, zou zomaar kunnen dat ze toch weer PvdA stemmen :). We gaan het zien.

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:42

@alphapapatango | 07-03-17 | 00:34
Grunn blijft een rooie provincie. Er zal wel een behoorlijke verschuiving naar SP en GL plaatsvinden, maar de PvdA is erg sterk op de klei, vooral lokaal.

Stormageddon | 07-03-17 | 00:40

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:36
Dat weet ik natuurlijk. Een pvda enclave.
Maar als ze nu weer in de pvda grap trappen ,dan zou maxima ze ''een beetje dom'' noemen.

alphapapatango | 07-03-17 | 00:38

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:31
Daar heb je ook gelijk in.
Maar ik denk wel dat niemand in groningen meer op de vvd of de pvda gaat stemmen
Het zou zomaar zo kunnen zijn, dat men in groningen klaar is met deze regering.
Understatement van de dag.

alphapapatango | 07-03-17 | 00:34

Dinand | 07-03-17 | 00:05
Ja klopt, maar vergeet niet dat al die mensen die nu in de bijstand zitten veelal stemmen op de PvdA, (nu niet meer na de coalitie met de VVD) of de SP. En dat zijn nou net partijen die vinden dat we iedereen hier binnen moeten laten of het nou gelukzoekers of echte vluchtelingen of moslims zijn, maakt niet uit; tegen uitzetten van illegalen zijn en vóór miljarden naar ontwikkelingshulp. Dat kan gewoon niet. Het is het één of het ander. Ze snappen nl niet dat dat geld moet worden opgebracht door hardwerkend Nederlanders die best wel een flink bijdrage willen leveren aan een sociaal vangnet maar niet voor de hele wereld en ook niet voor lieden die op hun luie reet blijven zitten. Daarmee bedoel ik niet mensen die ziek zijn, of ontslagen maar mensen die nog nooit hebben gewerkt omdat ze hier alles gratis krijgen zonder er iets voor hoeven te doen.

Marie Curieux | 07-03-17 | 00:32

@alphapapatango | 07-03-17 | 00:21
Klopt, maar aan het eind van de dag zijn het allemaal burgerservicenummers met een rekening bij één van de grote Nederlandse banken en een hypotheek of huurtoeslag. Dat is het mooie van het huidige systeem, het zijn allemaal slaven.

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:31

Lilia2 | 07-03-17 | 00:01

Lees goed wat Lilia2 daar schrijft!

Je hebt het helemaal begrepen Lilia2, Niet omdat ik zo nodig gelijk wil hebben. Ik ben boven de 60, dus ik heb niet zoveel meer meer te verwachten van het leven. Mijn ego doet er dus niet toe. Jij hebt kinderen en het is hun toekomst waar jij aan denkt. Anders wordt het emigreren. Stem PVV op 15 maart om dat te voorkomen. Laatste kans voor een Nederlands Nederland, waar dan nog toekomst voor ons autochtonen ligt. Voor mij AOW met 65. Dat is ook belangrijk , dat is mijn belang. Laat Nederland niet verloren gaan! Nogmaals laatste kans. 15 maart.

oostermoer | 07-03-17 | 00:29

@sennholz | 06-03-17 | 23:48
Daar heb je wel een punt, kabinet Rutte was het eerste dat de gasproductie flink terug schroefde en juist in de tijd van Den Uijl (PvdA) werd veel meer gas gewonnen. Ze hadden het vanaf 2008 niet moeten verhogen 2.bp.blogspot.com/-WMpLUYbB01U/UtrECY0...

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:25

Als de pvv wint ,zullen er demonstraties komen.
En als de pvv niet wint ook.
Durf ik zomaar te stellen.

alphapapatango | 07-03-17 | 00:22

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:18
Je gelooft toch zelf niet ;dat de bevolking er gewoon naar blijft kijken ,hoe die tweede kamer leden de democratie in zijn poeper nemen ,en gewoon even een verkiezingsuitslag gaan negeren,en miljoenen burgers weg gaan zetten?
We leven nu in een andere tijd.
Dat zag je al bij demonstraties omtrent migranten.
En ik denk dat de demonstraties nu nog vele malen heviger zullen zijn.

alphapapatango | 07-03-17 | 00:21

Hopelijk worden pvv, fvd en vnl aardig groot.

reade romke | 07-03-17 | 00:20

alphapapatango | 06-03-17 | 23:58
We zullen maar zeggen dat u zeer veel verstand van politiek heeft.

botbot | 07-03-17 | 00:19

@alphapapatango | 07-03-17 | 00:17
Ze zullen wel moeten met een hypotheek en andere afhankelijkheden.

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:18

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:14

Maar denk je ,dat de bevolking dat gaat accepteren?

alphapapatango | 07-03-17 | 00:17

@Lilia2 | 07-03-17 | 00:01
Het maakt geen zak uit welke coalitie er straks gevormd gaat worden. Dezelfde klaplopers komen weer aan het bewind en zitten 4 jaar op het pluche. GeenPeil is de luis in de pels van deze lieden en kan lastige vragen stellen e.d. Een stem op de PVV heeft geen toegevoegde waarde, hoezeer ik het Wilders ook gun.
Denk daar maar even over na.

poisonivy | 07-03-17 | 00:16

sennholz | 07-03-17 | 00:12

Nee natuurlijk niet..

Erdogan is verantwoordelijk voor de laatste 6 jaar van wanbeleid in nederland.

alphapapatango | 07-03-17 | 00:14

@Lilia2 | 07-03-17 | 00:07
PVV is ook geen oplossing. De andere partijen wachten gewoon een paar maanden en gaan uiteindelijk alsnog met VVD, CDA, D66, GL een coalitie vormen. Zwakke van Wilders is dat hij geen alternatief beleid geformuleerd heeft en geen medestanders gezocht heeft om delen van beleid mee uit te voeren. Alleen bij 76 zetels heb je er wat aan en om gewoon een lekker gevoel te krijgen misschien. Verder lost het helaas niks op. Je zag het bij Fortuyn, ze gaan binnen een jaar gewoon weer verder op de ingeslagen weg van meer EU, minder democratie en het aan hun lot overlaten van de autochtone minder hoog geschoolde bevolkingsgroepen. Vanavond Zwarte Zwanen gezien www.omroepmax.nl/zwartezwanen/uitzendi... die dievenbende houdt altijd de macht, zo is het systeem bedoeld.

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:14

@alphapapatango | 06-03-17 | 23:58
al was het een cavia -- maar rutte is uiteindelijk maar een toevallige passant, je kunt hem toch niet de schuld geven van problemen in je eigen leefomgeving.

sennholz | 07-03-17 | 00:12

Lilia2 | 07-03-17 | 00:01
Ik zou (om meerdere redenen) nooit PVV stemmen, dus mijn GeenPeil stem is geen verloren PVV stem. In de peilingen zie ik ook niet terug dat GeenPeil 5 zetels omhoog gaat als de PVV er 5 omlaag gaat.

W_F | 07-03-17 | 00:07

Pff het is laat en vorige reactie is niet wat ik bedoelde.
Laat met je stem op Geen peil,Fvd en Vnl niet de Vvd de grootste worden.
Nog een regeerperiode met de Vvd en waarschijnlijk D66,Cda en Pvda brengt dit land naar de afgrond

Lilia2 | 07-03-17 | 00:07

Marie Curieux | 06-03-17 | 23:57
Laten we het hopen. En inderdaad mensen zijn helemaal over de zeik als Wilders het over minder islam heeft, maar Rutte mag een zeer grote groep die in de bijstand zit nog verder de armoede in duwen. Wie zal nou veel meer last hebben van deze maatregelen?

Dinand | 07-03-17 | 00:05

En dat maakt demense best enthousiast. Zo hadden we vandaag een bezoeker van 68 in de bus die zei: "Ik heb al 45 jaar niet meer gestemd - maar nu stem ik op GeenPeil."

Ben je gotver helemaal naar Frankrijk gereden om de stem te krijgen van die ouwe lul Graaf van Egmont??
*om zich heen kijkt*

miko | 07-03-17 | 00:04

Dat was even gezellig vuurwerk bij die Pauwnek, zouden ze dan toch zo langzamerhand door gaan krijgen dat er e.e.a. speelt in de maatschappij?

Watching the Wheels | 07-03-17 | 00:01

@oostermoer helemaal eens met jou.
Mocht zowel Geenpeil en Hiddema en Jan Roos stemmen van de Pvv afsnoepen.Hoe goed ze het ook bedoelen.En de Pvv zou hierdoor een zetel lager eindigen dan de Vvd.Is dit een ramp.
Mocht de Pvv de grootste zijn kunnen ze altijd nog proberen een kabinet te vormen.Zodra de Vvd wint gaat dat niet gebeuren en zit je waarschijnlijk met D66,Cda en wellicht weer de Pvda opgescheept.
En iedereen kan wel zeggen Wilders red het toch wel.Een zetel verschil kan de Vvd groter maken dan de Pvv.En hoe meer zetels de Pvv haalt hoe minder ze ze kunnen negeren.
Mochten de stemmers op Geen peil en Fvd en Jan Roos normaal niet op Wilders stemmen dan is het een heel ander verhaal.
Daarom vanuit hier drie keer Pvv.Want mijn oudste dochter gaf ook aan op de Pvv te willen stemmen deze keer.
Over een paar jaar kan het Fvd worden.Maar niet deze keer er staat te veel op het spel.

Lilia2 | 07-03-17 | 00:01

sennholz | 06-03-17 | 23:48

Is rutte de premier?
Of is pipo de clown de premier van nederland?

alphapapatango | 06-03-17 | 23:58

@W_F | 06-03-17 | 23:41
Met zo goed als geen mogelijkheid tot koehandel of achterkamertjespolitiek zullen er weinig partijen zijn die met GP willen regeren.
.
Het enige waar GP op kan hopen is dat ze groot worden in de oppositie. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren

cheops | 06-03-17 | 23:57

Dinand | 06-03-17 | 23:54
U moet geen enkele waarde hechten aan de peilingen. Die hebben slechts een doel: kiezers manipuleren.

Marie Curieux | 06-03-17 | 23:57

HipsterBrood | 06-03-17 | 23:49
Historische uitzending.

de honden blaffen... | 06-03-17 | 23:57

Met zijn allen op wilders elke dag....''ja wilders zet een hele bevolkingsgroep weg''.
Maar je hoort niemand van die huichelaars van de msm zeggen ; ''ja maar rutte zet de zieken ouderen en mensen in de bijstand weg ,en dupeert ze financieel''.
Al die hypocrieten ,houden daar hun bek over dicht.Niemand hoor je er over.
Ik hoor het nooit op de npo of op rtl4.
Ooit iemand in deze campagne kritisch gehoord tegen asscher en rutte een over het complete wanbeleid,dat ze hebben gevoerd.
Heb je al iemand op tv het aan ze horen vragen?
Hypocriet geleuter over wilders dag in dag uit.
Daar hebben ze het liever over;om de waarheid te camoufleren en rutte en asscher uit de wind te houden.

alphapapatango | 06-03-17 | 23:56

HipsterBrood | 06-03-17 | 23:49
Rutte heeft deze avond weer bewezen dat hij alleen voor de rijken wil opkomen en zeer bewust problemen in Groningen bagatelliseert. Hoe kan deze man nog tweede in de peilingen staan? Wie zijn deze leeghoofden die nog voor Rutte stemmen?

Dinand | 06-03-17 | 23:54

Ik weet niet of iemand Pauw en Jinek aan het kijken is, maar volgens mij werd Rutte gefileerd door boze Groningers.

HipsterBrood | 06-03-17 | 23:49

Ce ca! | 06-03-17 | 23:29
Heb 2 machtigingen maar daarvan gaat er 1 naar de PVV (Bosma) en 1 naar het FvD (Hiddema)

cheops | 06-03-17 | 23:32
Klopt, kan niet. Bovendien gaat GP niet in de regering zitten. (Zie FAQ)

Marie Curieux | 06-03-17 | 23:49

Ik ben om. Ik ben tijdens de bustoer langs geweest en met ze gepraat. Lang getwijfeld maar ik heb de debatten en de diverse optredens van de lijsttrekkers gezien en ik heb er kotsbeu van. Ok, het is nieuw en er zijn best onzekerheden maar ik wil ze van ganser harte een kans geven.Mijn stem gaat naaer Geenpeil. Radio Bart is trouwens ook een aanrader!!

Von Mutzenbacher | 06-03-17 | 23:48

@alphapapatango | 06-03-17 | 23:45
100 jaar pvda stemmen in groningen en dan de vvd de schuld van alles geven?

sennholz | 06-03-17 | 23:48

Die Groningers neuken Rutte de moeder! Hij valt zwaar door de mond met zijn list en bedrog #notmypremier

Dinand | 06-03-17 | 23:47

Rutte wordt eindelijk eens aangepakt.
En nog in zijn eigen circus ook.

alphapapatango | 06-03-17 | 23:45

Waarschijnlijk een hoge opkomst bij de verkiezingen , DAT heeft Rutte dan wel mooi voor elkaar gekregen.
Of hij er blij mee moet zijn is weer een heel ander verhaal
Dat gaat hem zijn beloofde baantje in Brussel kosten , want hoe zou een democratisch afgeserveerd type daar nu een baan kunnen krijgen , euh eau wacht ... shit
.
Nou ja baantje in Brussel zou ook maar tijdelijk geweest zijn met de big bang in aankomst
Nee , dat wordt de rest van zijn carrière geschiedenis lesjes draaien voor de puber klas.
Succes ermee , je hebt het verdiend

enorme sukkelzak | 06-03-17 | 23:44

En die Paul van het clubblad van de vvd ;die is helemaal geschockeerd natuurlijk.

alphapapatango | 06-03-17 | 23:42

Jan Dribbel | 06-03-17 | 23:36
rutte ;''wilders zet een hele bevolkingsgroep weg de moslims''.
Rutte zet de zwaksten en zieken in zijn eigen samenleving weg.
Of hij noemt miljoenen stemmers tokkies of racisten.
Hij moet zijn mond eens gaan houden ,dat misselijke kereltje.

alphapapatango | 06-03-17 | 23:41

Waarom niet? Regeerakkoorden worden nu ook niet zo strak nageleefd, of zijn nu ook vaag. Als je alleen een meerderheid achter je voorstel kan krijgen door her van te voren akkoorden over te sluiten dan is het gewoon geen voorstel waar ze bevolking echt op zit te wachten. Kijk nu naar alle wijzigingen die de afgelopen jaren met veel koe-handel nét door de 2e en 1e kamer gedrukt zijn. daar zit echt weinig bij wat we niet hadden willen missen.

W_F | 06-03-17 | 23:41

En weer betrap ik hem op een leugen. rutte zou de laatste 4 jaar de uitkeringen niet verlaagd hebben.
3 jaar geleden moest er wel bezuinigd worden(iedereen ging het voelen weet u nog) ;en werd ook mijn vaders wao gekort( 36 jaar gewerkt ).Op zijn 800 euro werd er maandelijks ineens 13 euro gekort.

Dus rutte liegt weer door het behqng heen;met hij heeft de laatste jaren de uitkeringen niet gekort.
En ook toeslagen gaan al jaren naar beneden zonder enige opgaaf van reden.
Mijn vader zijn huurtoeslag ging op jaarbasis met 360 euro naar beneden.
En zijn wao ging 8 euro per maand omhoog.
Dat zijn dus de feiten in de praktijk.

alphapapatango | 06-03-17 | 23:39

litebyte | 06-03-17 | 23:29

Die gaat nog met pek en veren weg als hij niet oppast.

Oprisp | 06-03-17 | 23:37

Stemadvies: alles is beter dan de VVD.
Zieken en zwakken moeten erop achteruit en vakantiegeld voor de minima is niet nodig want ze gaan niet op vakantie.
Aldus Rutte.
En nog onvermeld dat Rutte de huurdersbelasting met 3 miljard wil verhogen.
Rutte's VVD haat ook nog eens de huurders.

Jan Dribbel | 06-03-17 | 23:36

@W_F | 06-03-17 | 23:25
Je kunt toch geen regeerakkoord sluiten met een partij waarvan de samenstelling (meer en andere leden) en stemgedrag een half jaar later compleet anders kan zijn

cheops | 06-03-17 | 23:32

litebyte | 06-03-17 | 23:29
Staatstelevisie 1

litebyte | 06-03-17 | 23:30

Al die politici hebben hun bek vol van : wilders zet een hele groep weg.
Rutte zet de zieken en uitkeringsgerechtigden dus weg en mensen in de bijstand.
Iedereen moet er namelijk op vooruit gaan ;maar niet die mensen.
Zo die rutte wordt even voor zijn bek geslagen.
alphapapatango | 06-03-17 | 23:25

Dit geeft weer wat een harteloze hufter die rutte is.

De zwaksten in de samenleving wegzetten.

alphapapatango | 06-03-17 | 23:30

Kloodtzak rutte krijgt op dit moment op zijn incompetente leugenachtige flikker van 'een stel boeren' uit Grunningen.

litebyte | 06-03-17 | 23:29

@ Marie Curieux | 06-03-17 | 23:20
1 woord:
- Machtigingen,.. maximaal 2 PP

Ps, LOL @ Cheops,.. met je 180 graden :) Zie je wel, ze spinnen en spinnen ;)

Ce ca! | 06-03-17 | 23:29

cheops | 06-03-17 | 23:14
Denk aan de VVD qua draaien, de rest spint net zo hard.Jou standpunten zijn namelijk ook te koop.
Alleen heet dat dan lobbyen. Ik zie ook wel de risico dat GP in zich draagt,maar 15 Euro voor je stem is peanuts.
Dus waarom niet beide? En stemmen en lid worden? Ik heb 3 stemmen tot mijn beschikking.En ik ben GP lid en stem mee. Maar 2 stemmen gaan idd naar een gevestigde partij. Maar ipv mijn mandaat af te dragen aan de lobbyisten, stem ik liever zelf mee dagelijks. Elke partij is klein begonnen namelijk. Waarom niet directe democratie. Ik ben er niet bang voor. Ik vind het eerder D666 versie 2017. Het oude bestel is al zoooo 1917.
Ik ga plat,troesten!
Mvgr,
Ce ca!

Ce ca! | 06-03-17 | 23:26

cheops | 06-03-17 | 23:14
De leden van GeenPeil hebben wel standpunten, dus als de andere regeringspartijen het ok vinden dat sommige van de GP standpunten iets kunnen schuiven gedurende 4 jaar, dan zou GeenPeil best in de regering kunnen zitten.

W_F | 06-03-17 | 23:25

Al die politici hebben hun bek vol van : wilders zet een hele groep weg.

Rutte zet de zieken en uitkeringsgerechtigden dus weg en mensen in de bijstand.

Iedereen moet er namelijk op vooruit gaan ;maar niet die mensen.

Zo die rutte wordt even voor zijn bek geslagen.

alphapapatango | 06-03-17 | 23:25

~een

Marie Curieux | 06-03-17 | 23:21

Mocro070 | 06-03-17 | 22:50
Ik ben ook lid, maar mijn stem is kostbaar in deze tijd dus ik stem dit keer nog op de PVV.
Desalniettemin zou het leuk zijn als GP een zetel haalt maar eerlijk gezegd ziet het daar op dit moment niet naar uit met 3543 leden en nog 9 dagen te gaan. Of er moet en wereldwonder gebeuren.

Marie Curieux | 06-03-17 | 23:20

@cheops | 06-03-17 | 23:14
180 graden draaien is meer dan genoeg

cheops | 06-03-17 | 23:19

Ik wens Geen Peil veel sterkte en ik dank ook Geen Stijl, dat ik hier mijn mening mag zeggen.

Toch hoop ik, dat Geen Peil vooral zijn stemmers krijgt van de niet PVV stemmers.

oostermoer | 06-03-17 | 23:15

@Ce ca! | 06-03-17 | 22:55
Denk niet dat er een partij is die na de verkiezingen compleet 360 graden draait.
Met GP loop je wel het risico dat geen van de standpunten waar jij voor stemt de meerderheid haalt.

En de invloed van GP die alleen in de oppositie zal zitten (want geen eigen standpunten) is met 1-2 zetels te klein.

Mochten het er wel meer woorden dan wordt de Nederlandse democratie te koop. Verzamel via een fanatiek geloof iedereen en z'n moeder en met een zak geld om de contributie af te tikken heb je dan controle over een aantal zetels.

Dan stem ik liever op een partij met standpunten die overeenstemmen met de mijne.
Lid worden van- en meestemmen met GP kan dan ook altijd nog.

cheops | 06-03-17 | 23:14

Als de filmpjes een voorbode zijn van wat we kunnen verwachten met Geenpeil in het centrum van de macht dan wordt politiek echt poepsaai.

Ajeto | 06-03-17 | 23:07

a1a2a3 | 06-03-17 | 22:48
Dan kan je ook nog steeds zelf stemmen. Ik zie het er ook nog wel van komen dat je straks mee kan stemmen met andere leden, dus over onderwijs mee stemmen met je favoriete leraar, ouderenzorg meestemmen met je Oma, huisvesting meestemmen met je grote broer, En voor alle symbolische wetgeving meestemmen met Bea.

W_F | 06-03-17 | 23:03

Geenpeil is leuk tot het gekaapt wordt door een partij waar je het niet mee eens bent.... Daar gaat je stem en je lidmaatschap
cheops | 06-03-17 | 22:44
-
Je stem geven is leuk als je het partij programma mag geloven. Daarna doet men niet meer mee na de formatie of men komt alle beloftes niet na. Daar gaat je stem cq lidmaatschap. Lood om oud ijzer dus.
GP is directe democratie 2017. IPV elke 4 jaar, elke dag!
Dat een partij GP kan kapen is waar,maar men kan ook gelijk een tegenreactie geven dan. En niet na 4 jaar!

Ce ca! | 06-03-17 | 22:55

Dank je Mocro!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 06-03-17 | 22:51

Doorziet iemand dat we zometeen live kunnen reaguren in de tweede kamer?
Dat een blogje in een hoekje op het nederlandse internet al zo-fucking-veel voor elkaar heeft gebokst dat dit een absoluut toppunt voor ons allen is?
En waarom niet op die lui stemmen van GeenPeil? Voorlopig kan ik me prima vinden in een nieuwe probeersel en zeker met 1/2 zetels kun je meebouwen aan onze democratie, dit is een verhaal voor je kleinkinderen (of die anderen die in je kelder hebt opgesloten). Dat jij erbij was! *met de NL vlag doet zwaaien*

Mocro070 | 06-03-17 | 22:50

Goed dat jullie hem gevonden hebben, die geenpeilstemmer!

accijnstoerist | 06-03-17 | 22:49

Dus je hebt een stel partijen die allemaal hetzelfde socialistische programma hebben waar ik nooit of te nimmer op zou stemmen. En dan kun je bij Geenpeil je stem verdelen over die partijen. k dan.
-
Mastermattie | 06-03-17 | 22:16
Sommige clichés zijn clichés omdat ze waar zijn, en weer andere clichés zijn clichés omdat mensen ze continu herhalen alsof ze waar zouden zijn. Ik vrees dat deze in de laatste categorie valt. Er zijn goede redenen om van je stemrecht gebruik te maken, er zijn echter ook situaties waar niet stemmen bijkans een plicht wordt. Hoe dan ook is een democratie veel meer dan een briefje in een bus doen. Anders was Noord Korea ook een democratie.

a1a2a3 | 06-03-17 | 22:48

-weggejorist-

hoogstetijd | 06-03-17 | 22:45

Geenpeil is leuk tot het gekaapt wordt door een partij waar je het niet mee eens bent.... Daar gaat je stem en je lidmaatschap

cheops | 06-03-17 | 22:44

Het punt met GeenPeil en GeenStijl is ondertussen dat die te groot zijn om nog klein te wezen. Ik vertrouw er niet op: Wie weet welke macht er weer iets aanstuurd? Soms is het Soros en dan weer iets anders.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 06-03-17 | 22:42

@Normpje | 06-03-17 | 22:30
Meh.

Kaas de Vies | 06-03-17 | 22:40

GeenPeil wordt een succes. Daar ben ik zeker van. Maar eerst minder islam. Islam-vrij eigenlijk. Dus PVV. Wel allemaal lid worden en GP helpen.

Normpje | 06-03-17 | 22:30

Vast genoeg aan te merken op GeenPeil maar minder nadelen dan reguliere stem. Gros stemt op mannetje in vorm of strategisch. En daar zit je dan vier jaar aan vast. Ik ben blij dat er nu een alternatief is voor die huidige gekte

Hans Kraay Sr. | 06-03-17 | 22:29

Vanavond Zwarte Zwanen gezien www.omroepmax.nl/zwartezwanen/uitzendi... en alleen al daarom zou je op Wilders, FvD of GeenPeil stemmen, wat een smerig systeem heeft die zogenoemde elite opgetuigd en wat hebben ze veel van de mensen gestolen. Slaven zijn we.

Watching the Wheels | 06-03-17 | 22:25

Net een debat gezien met Klaver(nr 5 GP).... Is net echt handig om als partij zonder standpunten mee te doen aan een debat met 11 stellingen

cheops | 06-03-17 | 22:21

Wat ziet die Gordon er ineens jong uit op 1 minuut ...

Watching the Wheels | 06-03-17 | 22:20

@Kaas de Vies | 06-03-17 | 22:10
Dan geven de polls in mijn inbox nog steeds echt het gevoel dat ik wat te zeggen heb.

keestelpro | 06-03-17 | 22:20

@Mastermattie | 06-03-17 | 22:16
Oh dan ga ik wel stemmen. Op lijst 95. Bestaat dat lijst 95?

Kaas de Vies | 06-03-17 | 22:17

@fluh | 06-03-17 | 22:10
As above, so below.

MogeWijEveOvergeve | 06-03-17 | 22:16

@Kaas de Vies | 06-03-17 | 22:06
Niet stemmen = niet zeiken. De komende 4 jaar dus een beetje dimmen ;)

Mastermattie | 06-03-17 | 22:16

Ben over de streep getrokken met het zogenaamde delegeren van stemmen. Mooi systeem en ben benieuwd hoe het verder uitgewerkt & verbeterd gaat worden. Ga zo door en succes!

TheTexasSharpshooter | 06-03-17 | 22:15

Eerst PVV stemmen. In een PVV land is er dan daarna plaats voor Geen Peil. Nu lijkt het op een vooropzetje, dus georganiseerde versplintering, om Wilders dwars te zitten.

oostermoer | 06-03-17 | 22:13

Ik hoop vurig dat GeenPeil in de Tweede Kamer komt. Dit moet de politiek van de toekomst gaan worden. Doorlopende directe inspraak van de burger.

Nehemia | 06-03-17 | 22:12

@keestelpro | 06-03-17 | 22:08
En wat nu als ik mijn Kolonelsregime doorzet? Wat dan?

Kaas de Vies | 06-03-17 | 22:10

Goeie pica!

fluh | 06-03-17 | 22:10

Aangezien geen enkele partij meer dan 70% haalt in de stemwijzer is dit een geweldig alternatief. Laten we voor een verassing zorgen en geenpeil op de kaart zetten.

sjonnyBgood | 06-03-17 | 22:08

Wie niet op GeenPeil gaat stemmen moet in ieder geval lid worden.
De polls in mijn inbox geven me echt het gevoel dat ik wat te zeggen heb.

keestelpro | 06-03-17 | 22:08

Ik stem voor het eerst in 45 jaar niet. Ik maak me op voor zware tijden.

Kaas de Vies | 06-03-17 | 22:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken