Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Heel veel BOA's versus 1 meneer

Interessant VVS-filmpje over de staat van ons land. Over de taxichaos bij Schiphol. Over BOA's die het werk van de politie moeten doen. Over mensen die niet willen luisteren. Over mensen in gele hesjes. Over de onuitroeibare zwarte gewatteerde jas. Over de KMAR die dan weer moet ingrijpen. Hallo, hallo, hallo, hallo, hallo. Dit is toch niet normaal?

Reaguursels

Inloggen

Dat een vent met een retedik accent vertelt dat 'ze' hem niet mogen aanhouden, dat hij niet hoeft te luisteren, etc. En dat een andere vent met een retedik accent gaat staan vertellen hoe iemand aangehouden moet worden. Zou het er in z'n 2e paspoortland ook zo vriendelijk toegaan.

Tja2 | 05-03-17 | 17:37

Waarom zie op dit soort filmpjes nooit een Chinees of een Indiër of een Indo of een Belg die zich zo misdragen in het openbaar in Nederland?

oscarharris | 05-03-17 | 17:31

IK mag hopen dat met een nieuw kabinet dit soort gasten het land uit worden gelazerd. Net als Canada doet, 1 keer te veel veroordeeld dan het land uit, ook al spreek je geen woord Nederlands: terug naar Nederland. Dus marokkanen en andere agressievelingen ook terug naar geboorteland, ga je daar lekker iedereen het leven zuur maken, stelletje onderontwikkelde idioten.

ILF2 | 05-03-17 | 13:54

Oh dus zo creëert de VVD banen. Je geeft gewoon allemaal incapabele mensen extra bevoegdheden en laat ze maar een beetje rond hannesen in gebieden waar het zogenaamd 'veilig' gemaakt moet worden. In plaats van dat je er een of twee goed opgeleide politie mensen laat rondlopen die deze man waarschijnlijk niet eens hadden aangesproken. Weet je wel van die professionele agenten die weten wat hun bevoegdheden zijn maar ook goed begrijpen dat je die in de meeste gevallen helemaal niet nodig hebt voor je werk.

laminaatplaat | 05-03-17 | 09:35

Een tragiecomische weergave van de Staat Der Nederlanden.
Stuitend onbenul!!!

Theemutz | 05-03-17 | 07:22

zorbo_de_grok | 04-03-17 | 11:09
U slaat de spijker op zijn kop.

Groot deel van die lui is Turks ze willen het recht hebben om in Nederland Turkse ministers te horen spreken om tot een totalitair regiem te komen middels aanstaand referendum in Turkije.
Laten we beginnen met alle Turken die stemmen boor Turkse verkiezingen of meedoen met dat referendum het Nederlands paspoort afnemen en uitzetten.
Ook al die idioten doe continue openlijk onze wetten en regels met voeten treden zoals op Schiphol omdat ze weten dat ons bestuur soft is. Over de schreef, land uit.Internationaal recht, in dergelijke gevallen niets van aantrekken want dat dient voor deze situaties aangepast te worden.

Moneytron | 04-03-17 | 23:26

Weer een Achmed met een grote bek, ik KOTS op die lui.

Wienerschnitzel mit | 04-03-17 | 22:33

Maar goed dat ik geen BOA ben. Zou eerst die filmer z'n camera door de strot duwen en daarna met een honkbalknuppel die andere idioot even bewerken, net zo lang tot hij wel kan luisteren. Met dit volk valt niet te praten, ze zijn nog niet goed doorontwikkeld.

poisonivy | 04-03-17 | 21:36

We glijden af naar de status van een apenland. Ik ben op veel luchthavens op de wereld geweest en vooral in achtergebleven gebieden word je altijd besprongen door dit soort types zodra je met je spullen uit het vliegtuig komt. Ik wens de Boa's veel sterkte met de bestrijding van dit tuig.

donkeyman | 04-03-17 | 21:26

En waar ging het nu om?

jcvjcvjcvjcv | 04-03-17 | 21:16

Onze politie moet net zoveel bevoegdheden krijgen als de Amerikaanse variant. Want ja, de tijd van vriendelijk handhaven komt nu toch wel op z'n einde.

Keihard aanpakken, afvoeren en in de bak smijten. Desnoods met een kogel in de aars...

Alpengeist | 04-03-17 | 20:41

BOA's zijn bevoegd gezag en daar heb je naar te luisteren kutvolk! Nog een paar weken, ik kan niet wachten tot de kaarten opnieuw geschud zijn! Optyfussen. Allemaal!

Barchimes | 04-03-17 | 20:18

-weggejorist-

kruid | 04-03-17 | 18:42

Niet aanraken, niet aanraken, niet aanraken, niet aanraken... Human rights is for humans only. Fascistische zandnazi's horen daar niet meer bij. Seculiere goed gedragende werkende liefst niet gelovige buitenlanders welkom ( tot een % van een radler dan)

rattenvanger XL | 04-03-17 | 18:40

Dat komt men in heel Europa tegen, verwarde mensen die zich niet aan de ouderwetse gedragsnormen willen houden, de integratie van de multiculturele EU-samenleving is klaarblijkelijk geslaagd, zoals ene DijsselBloem beaamt, ook het grote aantal "rare" mensen (voornamelijk jonge mannen met oosterse kenmerken en gedrag) zijn volgens ene Rutte een wens van de maakbare samenleving, ......... de toekomst word mooi man..... zucht.

hovawart | 04-03-17 | 18:07

Het enige probleem dat in dit filmpje met allure wordt vertoond vindt plaats in de eerste 44 seconden. Die schoolbord-nagel-krassende-irritante houding dat iemand denkt te kunnen eisen niet aangeraakt te worden, de arrogante houding en het gepleegde verzet bij sommering: DAAR zit het probleem: Het totale disrespect voor gezag. Alle linkse wegkijkers smullen vast van alles wat na de eerste 44 seconden gebeurt, maar die mensen neem ik totaal niet serieus. Sterker nog: Die zie ik nog slechts als gevaar voor de rechtstaat.
.
44 seconden om de hele onvrede bij weldenkend, vrij-westelijk liefhebbend volk in beeld te brengen. Chapeau. We hebben het paard van Troje inmiddels al langere tijd rondrijden binnen onze grenzen.

klamme.vla | 04-03-17 | 18:04

Schiphol waar een blinde man met hond extra lang mag wachten want. Onrein
Schiphol waar terroristen landen om toch maar in zaventem yanks op te blazen
Schiphol waar de fantastische nieuwe nederlanders; toeristen een 3e wereld welkom geven.
Rechtstaat zullen we zelf moeten gaan verdedigen.
Als ik last van zandnazi's of hun kinderen heb(naar mijn mening bovengemiddeld) reaguur ik ronduit agressief. Ik kan er niets meer aan doen. Gvd 3 jarig marokkaantje die mijn 6 jarige trapt terwijl hij op de grond ligt.... uit t niets! En dan een vriendelijk tja sorry van een hoogzwangere zandnazi... feck it. Zwembad intimideren van mijn kids door .... finnen ja. Ik sta erbij en vraag of deze 14 jarige dikke finnen niet meer met mijn 6 en 8 jarige willen praten, JA! Of wat?
Ze verneuken de sfeer, roepen racisme over zich af. Ik ben er klaar mee en ga aan de trappist, fijne avond

rattenvanger XL | 04-03-17 | 18:00

Dit soort types komen met drommen de EU binnen en gaan noooooooit meer weg.Het is nog maar net begonnen.
Gebruik maken van de rechten en plichten en democratie om vervolgens met diezelfde rechten en plichten de democratie naar de kloten te helpen. Gezag van overheidsdiensten in Nederland stelt niets meer voor, mede dankzij onze softe rechters.

Rest In Privacy | 04-03-17 | 17:48

De boa's moeten zich aan protocollen houden, de asocialen hoeven dat niet, daarom moeten er zoveel mensen bij om het geheel in goede banen te leiden.

Doe mij maar twee ! | 04-03-17 | 16:57

Die Boa's dragen heel glad gepoetste schoenen, zo heb ik ze niet hoor !

Doe mij maar twee ! | 04-03-17 | 16:52

Hoe komen die "gewoon even Taseren" figuren erbij dat de gewone politie die dingen al bezit?
www.politie.nl/nieuws/2017/februari/1...
Zelfs bij eventuele algemene invoering zal het gebruik ervan wel weer verbonden zijn aan het invullen van 20 formulieren achteraf of het wel nodig was.
Gelukkig hebben de AOT-eenheden ze al sinds 2009.

Roadblock | 04-03-17 | 16:48

Ik vind dat 'hey, hey, wat doe je?' of 'hij wordt mishandeld!!' geroep altijd zo zinloos.
Een duidelijker voorbeeld van de apathie in Nederland bestaat er niet.
Het alleen maar filmen bewijst op de duidelijkste manier mogelijk dat het alleen maar om jezelf te doen is en niet om de situatie. Alles voor de kudo's, likes of reclameinkomsten.
.
Als je echt vind dat er iets gebeurt dat niet door de beugel kan, DOE ER DAN WAT AAN!
Mobiliseer medestanders en pak degene die over de schreef gaan aan. Maak ter plekke een voorbeeld van ze.
Of film duidelijk de gezichten van de betrokkenen en zet ze (indien mogelijk) met naam en toenaam op het internet.
Maar kap alsjeblieft met het zinloos rondlopen en piepen dat het 'zo toch niet kan'.
Het herstellen van de rechtstaat begint bij jezelf.

Johanvb | 04-03-17 | 16:46

plaszak | 04-03-17 | 12:35

Nee man: stroomstootwapen (gewoon in het Nederlands dus)

Bijtendehond | 04-03-17 | 16:34

Het failliet van justitie en politie, tot op het bot bezuinigd door VVD Opstelten en zijn V&J, wat hebben we een geweldig land!

Flatuleerder | 04-03-17 | 16:30

Croisantneuf | 04-03-17 | 12:11

Wat was hier zo buitenproportioneel aan dan?
Er staat nog een horde rifapen klaar om te chargeren hè? Ze doen het niet, maar in zo'n geval vind ik met drie man een baardaap vasthouden niet buitenproportioneel.

Zoals ik al eerder zei: ik ben blij dat ik de bevoegdheid niet meer heb, ik kon in mijn eentje toch niks beginnen tegen die agressievelingen.

Bijtendehond | 04-03-17 | 16:29

Ik hoorde toch duidelijk x-maal de opdracht aan die zuigende filmer om op afstand te blijven.
Als je zo'n opdracht geeft, moet je er ook consequenties aan hangen als die opdracht niet opgevolgd wordt.
Zo niet, wordt je ter plaatse ongeloofwaardig.

Roadblock | 04-03-17 | 16:24

oliebolletje123 | 04-03-17 | 16:02
En waarom gebeurt er niet aan de taxi-hel in Amsterdam?

Roadblock | 04-03-17 | 16:20

Maar meneer, hoe kunnen ze u arresteren zonder u aan te raken als u niet meewerkt ?

ReeferNL | 04-03-17 | 16:04

Die maffers denken boven de wet te staan. Dweil de vloer maar met ze aan.

Astroturfer | 04-03-17 | 16:04

Daar behoren geen BOA'S rond te lopen, maar normale geuniformeerde agenten; zeker de eerste tijd nadat er een verbod is afgekondigd op taxi-ronselen. Het zoveelste teken van onmacht van de rechtsstaat.
Deze situatie ligt in het verlengde van de taxi-hel die Amsterdam is en waar al jaren niets aan gebeurt, welke kleur het gemeentebestuur ook heeft.

oliebolletje123 | 04-03-17 | 16:02

Ik blijf steken op het volgende voor het gros:

50+
Man.
Alleenstaand of buitenlandse partner. (Ironisch)
Niet tevreden met het leven.
Vaak woonachtig in het buitenland.
Laag inkomen of bijstand.

Zit ik in de buurt?
De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 12:48

Eh nee, ik ben nog lang geen 50.
Ja.
Ja, mijn vriendin is Duitse.
Nee, ben redelijk tevreden.
Ja en Nee, ik werk momenteel nog in Nederland en ben in de weekenden in Duitsland waar ik wel als het meezit binnenkort voltijd zal verblijven.
MBO opleiding gehad in de tijd dat dat nog enigszins iets voorstelde.
Tegen de 36.000 per jaar(dus geen totale armoede) en nog nooit een uitkering gehad.

ska ska ska | 04-03-17 | 16:02

De tazer gun, binnen 2 minuten opgelost en afgevoerd en steeds meer gaan netjes meewerken al voordat ie afgaat !

Castor12 | 04-03-17 | 15:51

ik had even de aansteker onder zijn baard gehouden en dan blussen met de poederblusser ,op zijn couscouspens leggen dan de boeien om en als toetje een snufje pepperspray

geeratz8217 | 04-03-17 | 15:48

Altijd weer datzelfde toontje: 'niet aanraken!!', 'vriend', 'ik ben aan het filmen'... En ja, dan weten ze zich opeens deskundige van de nederlandse grondwet. Van het land dat ze verder in alle opzichten haten (behalve als er iets te halen valt uiteraard).

Gaute | 04-03-17 | 15:43

Ik begrijp uberhaupt niet dat er nog mensen via schiphol vliegen wanneer je ook via andere luchthavens op je bestemming kunt komen.
Na landing op 'Rotterdam-the Hague' sta je met 3 minuten buiten en zonder al die irritante taxi ronselaars.

ska ska ska | 04-03-17 | 15:36

Beter gewoon het leger inzetten tegen zanderige profiteurs. Als die rassenoorlog dan toch moet beginnen dan maar op Schiphol.
*Dit duurt inmiddels al meer dan 5 jaar*

pennestront | 04-03-17 | 15:27

"Dat is niet correct!" Maak ik een sample van... Loop ik de stad in en kan m'n vinger op repeat houden de rest van de dag..

Tom Hagen | 04-03-17 | 15:24

@npo | 04-03-17 | 14:11
... en "duurzaam" boodschappen doen bij de Marqt

Zwizalletju | 04-03-17 | 15:22

Ik heb niet echt wat tegen BOA's, maar wat dit filmpje duidelijk maakt is dat deze mensen totaal fysiek ongetraind voor de wolven worden geworpen. Theoretisch zal het allemaal wel goed zitten en misschien ook nog een cursusje de-escaleren gehad, maar wanneer het escaleert niet meer in staat zijn om effectief op te treden. En Nederland is nou zo'n typisch land geworden waar escalatie de norm is.

Graaf van Egmont | 04-03-17 | 15:20

-weggejorist en opgerot-

tvz.e | 04-03-17 | 15:12

-weggejorist-

eriksweet | 04-03-17 | 15:07

@kruid | 04-03-17 | 14:46

+1. Ga er maar aan staan, dit klotewerk.

Waarom dat tuigh daar nog steeds mag rondhangen is mij een volstrekt raadsel. En wat mij betreft zou er best een nachtje cel mogen staan op alleen al het schelden met KKKK. Bah!

EefjeWentelteefje | 04-03-17 | 15:03

@Schmalz | 04-03-17 | 14:06

Volledig mee eens. Het gescheld op de BOA's alhier is ongepast; deze - wellicht inderdaad niet zo 'hoogopgeleide' mensen mogen opdraaien voor dit soort rotklussen, terwijl de bureautijger-pliesie liever wegkijkt en door gaat met koffiedrinken.

En inderdaad, ze pakken het niet zo handig aan. Maar wat wil je dan, in een maatschappij waarin geldt dat áls je eens het lef hebt om zo'n smerige bloedzuiger keihard aan te pakken (ja, met wellicht letsel ten gevolge), je meteen een aanklacht wegens 'rassiesme' aan je broek hebt?

De Nederlandse maatschappij oogst wat het de afgelopen decennia gezaaid heeft. Helaas.

EefjeWentelteefje | 04-03-17 | 14:59

Ik was van plan om een gewone, ouderwetse verstandige stem uit te gaan brengen op 15 maart. Een stem die deze 'heren' (vervelende man op de grond + filmer) wellicht nog in zekere zin in de kaart zou spelen. Maar ik ben om. Geen idee of het gaat helpen maar het is gewoon klaar.

Hannibeaul Lectuur | 04-03-17 | 14:56

@jangordelroos dat was vroeger zo.
Tegenwoordig is een boa opleiding er een waar je je voor moet selecteren.
En een hele pittige opleiding.
De nu opgeleide boa's zijn dus heel anders dan een paar jaar geleden

Lilia2 | 04-03-17 | 14:50

Tsja daar lig je dan met je bijdehand gedoe. Werk gewoon mee dan is er geen aanhouding noodzakelijk. Dat hier veel BOA's aan te pas moeten komen is een gevolg van het niet krijgen van enig respect voor een handhaver die zijn werk doet.
Lekker makkelijk om te zeggen dat kan professioneler...
ja geef ze de bevoegdheid en de middelen maar.
En zou je deze koekwaus op de harde manier aanpakken dan ga je als handhaver nog nat ook.

Het is allemaal zo simpel vanachter jouw toetsenbord. Ga er maar aanstaan....

kruid | 04-03-17 | 14:46

Stelletje relronselaars.

Simon_GS | 04-03-17 | 14:40

Als meneer vriendelijk vraagt hem niet aan te raken moet je daar wel gehoor aan geven. Wil je hem dan toch nog even aanhouden is er maar één oplossing.... pepperen, iedere keer als hij met zijn ogen knippert, of nog beter, taseren, iedere keer als hij beweegt. Scheelt bovendien veel menskracht en vuile uniformen.

ArieC | 04-03-17 | 14:38

Ha HA HA Tokkies die Bokkies aanhouden !!

postbus51 | 04-03-17 | 14:31

Alle dwarsliggende (!) onrendabele turken per decreet oppakken en buitensluiten.

swassannuf | 04-03-17 | 14:22

Wel veel x k*nker. Zegt al genoeg. Rest is duidelijk.

Kamervraag | 04-03-17 | 14:21

Tja, en dan praten over meer blauw op straat. Sorry, maar met zelfs vijf keer zo veel man wordt het niks. Niet met deze "kwaliteit".

J.van-Bontekoe | 04-03-17 | 14:12

De Turken nemen alles over , er komt een Turkse minister naar Rotterdam om de boel op stelten te zetten en om stemmen te werven voor de Turkse Dictator Erdogan.
Alle Turken moeten voldoen aan de Nederlandse wet , als ze dat weigeren mogen ze direct vertrekken.

alshetware | 04-03-17 | 14:11

Dit aub elke avond tot 15 maart op NPO 1, 2, 3 en RTL 4 t/m 21, als zendtijd voor politieke partijen. En dan een commentaarstem eronder die zegt: "Het huidige kabinet en alle kabinetten daarvoor hebben er voor gezorgd dat er te weinig politieagenten en militairen zijn in dit land. In plaats daarvan laten we slecht opgeleide Tokkies in een stoere jas met "Handhaving" erop dit werk opknappen. En ondertussen stikt het in dit land van de booslims die niets anders doen dan de hele dag de wet overtreden en de hardwerkende blanke Nederlander in hun bek schijten. En als ze daar dan op aangesproken worden roepen ze "Rassiesmoe, of "niet anraqqa". Wilt dit een halt toebrengen? Maak dan een verstandige keuze op 15 maart" Maar helaas zien we dat niet op TV en worden we opgezadeld met allerlei KUDT-spotjes over AOW op 65 of 67 en over het milieu! Alsof dat de problemen zijn in dit land anno 2017. Slaapt u maar rustig verder terwijl dit land nog verder naar de kloten gaat. Dat wordt vast het motto van het nieuwe kabinet!

Mark zit te Dutten | 04-03-17 | 14:09

BOA's doen hun werk hier. Weinig op aan te merken, behalve dat het wat handiger, sneller en kordater kan. Maar daar moeten ze dan ook voor worden getraind en uitgerust.
Het probleem bij de politie zit toch echt aan de top, met hun compleet mislukte reorganisaties, overbetaalde adviesbaantjes en ongefundeerde diversiteitsdrift.

Schmalz | 04-03-17 | 14:06

Een week geleden getuige geweest bij een bushalte waar een Maroc aangehouden werd die de mevrouw die de bus bestuurde aanviel. Politie erbij. En ook weer een neef/broer aan het filmen en schreeuwen dat ze die meneer moesten laten gaan, want: "Het is een goede moslim, dus die kan niets fout gedaan hebben". Hij is uiteindelijk weggevoerd in het busje. Jammer dat ze die schreeuwer/filmer niet meegenomen hebben.

artie | 04-03-17 | 14:05

Maar waarom gingen ze nou met zijn allen op die man zitten, omdat hij irritant deed? Handiger als ze dan de politie bellen en hem binnen 5 minuten laten afvoeren als daar reden voor is. Niet te lang praten, als hij in de weg blijft lopen oppakken, registreren en ergens diep in een bos weer los laten youtu.be/x0bFJ3w45qs?t=119

Watching the Wheels | 04-03-17 | 13:57

Er wordt hier veel afgegeven op BOA Ik kan rustig in de metro zitten dankzij de BOA

Rest In Privacy | 04-03-17 | 13:55

@telelezer | 04-03-17 | 13:28
-
Geloof mij: die Turkse minister komt, linksom of rechtsom.
-
Al was het maar om zijn landgenoten (met dubbel paspoort) te bewijzen, dat Turken ongestraft en ongehinderd de dienst uit kunnen maken in Noordwest Europa en dat ze zich aan niets of niemand aanpassen.
-
Terwijl onze Patriots Zuid Turkije twee jaar lang á raison van een miljoen Euro per dag hebben beschermd van uw en mijn belastingcenten, en wij die dingen nu voor tientallen miljoenen moeten opknappen, hebben de Turken nog niet eens netjes: 'dank je wel'gezegd.
-

bisbisbis | 04-03-17 | 13:54

Los van de bekende riedel over het onverbeterlijke woestijnvolk: de BOA is een van de uitwassen van een decennialange anti-politiek waarbinnen de overheid haar verantwoordelijkheid van handhaving in de openbare ruimte niet meer wenst te nemen. Schrappen dat faalproject en de politiekorpsen weer uitbreiden met echte agenten.

De Vrijlansier | 04-03-17 | 13:54

voorspelbaar scenario en hoofdrolspelers. Wat zijn we pvda en groenlinks dankbaar voor het verrijken van onze normen en waarden.

npo | 04-03-17 | 13:49

Zoals ik ook op dumpert al zei; Filmpje, 1:12: "Ga aan de kant of ik breek je kaak eh ezel." Aldus filmmeneer. Kansloze kansenparel. Gewoon afschieten, niks mis mee.

Samba-boy | 04-03-17 | 13:49

Een van die baarden zegt op 1.45 min. "ik ben nog gekker als hem", waarom zouden we aan de woorden van zo'n man twijfelen?
.
@De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 12:48
Met "schetsen" bedoel je "construeren"? In je hoofdje schetsen? Laat mensen toch gewoon zijn wie ze zijn en vooral "vrij" dus probeer ze niet allemaal in je hokje te duwen of ben je van "handhaving"?

Watching the Wheels | 04-03-17 | 13:46

Ongeacht wat deze man wel/niet gedaan heeft ik vind dit pure mishandeling en nog gevaarlijk ook. Boei hem, desnoods ook bij de voeten en aan iets verankerds maar ga niet met tig ongecontroleerd iemand vasthouden en pressie met gewicht toepassen. Zou persoonlijk gillend claustrofobisch worden en wss gaan hyperventileren van kwaadheid of angst hetgeen zon vicueuze geweldscirkel alleen maar erger maakt. Geloof ook graag dat mensen hier vrij eenvoudig aan onderdoor kunnen gaan zoals al vaker bewezen. Achterlijke Amerikaanse praktijken moeten we gewoon niet willen hier en zeker niet door Melkert popoz. Mocht ik het overleven dan zou ik dat BOA volk compleet de T procederen in deze.

HdJ | 04-03-17 | 13:46

De Marechaussee moest eerst koffiedrinken. Want het duurde minstens vier minuten voordat ze gemoedelijk aan kwamen wandelen om de vijf BOA's te ontzetten die de grootste moeite hadden om één man in bedwang te houden. Overigens is het niet zo slim om verzet te plegen tijdens een aanhouding door gezagdragers, zelfs al zijn dat alleen maar BOA's.

Nivelleermarionet | 04-03-17 | 13:44

Het zou goed zijn als de KMar de rol in de samenleving gaat speen die ze van oudsher hebben; de veiligheid van de staat. Een aparte geweldsinstructie net zoals in Spanje met de Mosos of de Guardia.
Wat betreft boa's, die mensen zijn vaak te dom om te poepen. Zo iemand bevoegdheden geven zorgt vaak voor onnodig veel problemen.

Bobdesloper | 04-03-17 | 13:41

-weggejorist-

sixarp | 04-03-17 | 13:41

De hele tijd politie vertellen wat ze moeten doen. Vroeger kreeg je dan een wapenstok als argument terug.
Ander opvallend iets.. die ene zegt dat ie een veroordeling wegens mishandeling (van politie?) op zak heeft (onterecht natuurlijk) maar dan mag je nog steeds in adam een taxi rijden? Mooi man.

Alquest | 04-03-17 | 13:41

"(..) Hoewel hier een vrij cynische trend rijst zijn de meeste mensen helemaal niet zo depressief. Integendeel."
@ De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 13:22
Heel goed gezien; en wij NLers moeten daarom onze best blijven doen om positief te blijven en ons niet te laten beinvloeden door boze mensen "van verre"

telelezer | 04-03-17 | 13:34

Maar toch niet helemaal

plaksnorhater | 04-03-17 | 13:29

Boa's die het werk van de politie doen. Dat is voor mij te vergelijken met light producten. Beloofd de zelfde smaak, maar toch. Iet helemaal.

plaksnorhater | 04-03-17 | 13:28

En dit alles met dank aan de overheid.

De taximarkt is geheel open voor iedereen.

Geweldig!!!!

Taxi!! | 04-03-17 | 13:28

telelezer | 04-03-17 | 13:15

Projectie. Je kan eerder stellen dat sommige mensen reddeloos, radeloos en hopeloos zijn.

Hoewel hier een vrij cynische trend rijst zijn de meeste mensen helemaal niet zo depressief. Integendeel.

De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 13:22

Dit is dus gewoon weer koren op de molen van Pechtold...

De Griezelaar | 04-03-17 | 13:21

'Blijf van me af mevrouw. U bent haram.'

Nehemia | 04-03-17 | 13:20

"Ik zou iets gestameld hebben in de trant van .. "Meneer, u bent aangehouden. Ik begrijp dat u liever niet aangeraakt wil worden maar ik ben genoodzaakt u te boeien, kunt u zich even omdraaien?"
@ dugo | 04-03-17 | 13:09
als je beleefd en vriendelijk (dus nederlands) tegen ze bent dan zien die primitieve woestijnvolken dat als zwakheid.
Helaas maar al terecht..

telelezer | 04-03-17 | 13:20

Wijze uit het Oosten | 04-03-17 | 12:52

Voor jou persoonlijk of statistisch?

De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 13:20

duitse herder | 04-03-17 | 12:51

Wat is meervoud?

De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 13:18

"Naffers en Turken hebben schijt aan de regels; laat het ze op de harde manier leren.(..)"
@ HaatAth3ist | 04-03-17 | 12:20
Mag niet, iesse raassjiest.
-
En zoals @doskabouter | 04-03-17 | 12:12 reeds opmerkte:
"Dit land is reddeloos, het volk is radeloos, de politiek is hopeloos."

telelezer | 04-03-17 | 13:15

-weggejorist-

Zeikkonijn | 04-03-17 | 13:15

Ik heb het helemaal gehad met die baardapen: ik praat niet met jou en raak me niet aan. Voor straf baard afscheren

Rest In Privacy | 04-03-17 | 13:15

Baard: "Niet aanraken!"
Stadswacht: (graai) "Jawel"
Ik ben diep onder de indruk van de assertieve communicatieve vaardigheden van die mevrouw. Ik zou iets gestameld hebben in de trant van .. "Meneer, u bent aangehouden. Ik begrijp dat u liever niet aangeraakt wil worden maar ik ben genoodzaakt u te boeien, kunt u zich even omdraaien?"

dugo | 04-03-17 | 13:09

Het valt me wel op dat de filmmeneer angstvallig het filmen wordt belet, alsof ze vermoeden dat deze aanhouding niet eentje is uit het boekje.
Het zou de Marokaanse gemeenschap sieren wanneer ze stellig afstand neemt van deze ronselpraktijken. Daarnaast zal de handhaving beter, professioneler, sneller moeten anders blijft dit maar voort woekeren.

Klik_hier | 04-03-17 | 13:09

De cultuur en gedragingen die we hier met zijn allen niet meer tolereren.
15 maart!

Antitheïst | 04-03-17 | 13:09

Ze mogen wel eens op vechttraining, die BOA's. Dit lijkt nergens op.

Pimp my Voortuin | 04-03-17 | 13:08

duitse herder 1238
Niet zo somber. Hoe erger het gaat worden, des te meer mensen op rechts gaan stemmen. Een beweging die in heel Europa gaande is.

Nehemia | 04-03-17 | 13:05

Vrouwen zijn niet geschikt voor dit werk op straat.

meneer_rinus | 04-03-17 | 13:03

Gelukkig is dit straks allemaal voorbij als de politie net zo divers is als de Amsterdamse bevolkingssamenstelling.
-
Zoals profs van de UVA de baas van nationale politie al probeerde duidelijk te maken; niet westerse allochtonen zijn over het algemeen zo racistisch en seksistisch dat ze alleen maar luisteren en respect kunnen opbrengen van iemand van hun eigen soort.
-
Deze neo-rassenleer is geheel omarmt door links dus het komt allemaal goed.

Phoenix van Milete | 04-03-17 | 12:59

necrosis 1225
Je bek valt toch gewoon open van dat amateurisme? Ze moeten die opleiding eens goed doorlichten. Punt is de linksche kerk. Dan krijg je van die bezweringen als - het moet allemaal humaner - rooibosmentaliteit - de hele theebrigade, terwijl 'knuppel uit de zak beleid' veel meer achting afdwingt.

Nehemia | 04-03-17 | 12:59

@Muskatnuss!!! | 04-03-17 | 12:02
dat is exact hoe het er in marokko ook aan toe gaat, dus. welkom in nederland.

geenspam | 04-03-17 | 12:56

Het failliet van nederland in 5.53 minuten!!
Zum kotzen is het en na 15 maart gaat dit gewoon door onder het kopje ,,herstelbetalingen,,!!

maasdonk | 04-03-17 | 12:55

necrosis | 04-03-17 | 12:27

Een auto in Amsterdam? Dan verbrand ik nog liever mijn geld op straat ;-))

Basil Fawlty | 04-03-17 | 12:54

Kan de wapenstok er niet gewoon over?

Sovy | 04-03-17 | 12:53

@De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 12:48
Nou nee,
Je hebt er maar één goed..

Wijze uit het Oosten | 04-03-17 | 12:52

Nieuw Nederlands:
"Niet aaanrrrrrraaken, iekke chewwooon nieks gedaan, ieesse niet norrrrrmaal

telelezer | 04-03-17 | 12:51

Nee, je moet vooral met zijn allen bovenop een moslim gaan zitten. Straks gaat dat bomvest af en dan?

Pedronegro | 04-03-17 | 12:51

Ik ben trouwens al een tijdje bezig met het profiel te schetsen van de 'nieuwe' reaguurder.

Ik blijf steken op het volgende voor het gros:

50+
Man.
Alleenstaand of buitenlandse partner. (Ironisch)
Niet tevreden met het leven.
Vaak woonachtig in het buitenland.
Laag inkomen of bijstand.

Zit ik in de buurt?

De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 12:48

daytripper | 04-03-17 | 12:42

Alleen Hollanders kunnen in Denemarken aarden. Nederlanders niet.

duitse herder | 04-03-17 | 12:48

Hier kunnen geen tien tv debatten tussen politici tegenop.

watazooi | 04-03-17 | 12:47

daytripper | 04-03-17 | 12:42

Och een overweldigend gedeelte van reaguurders is expat. Als je dan alleen GeenStijl leest dan denk je dat het hel op aarde is in Nederland. Tussentijds staat Nederland hoger op de ranglijsten voor positieve indicatoren dan Denemarken.

De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 12:45

Nederland... onbewoonbaar verklaar land. Ook na 15 maart 2017.
duitse herder | 04-03-17 | 12:38

En zeg je dit omdat wij in Danska terecht kunnen of gewoon om het zoals gewoonlijk ff proberen in te smeren...? :-)

daytripper | 04-03-17 | 12:42

Jan, Piet, Tjoris en Corneel,
die hebben baarden, die hebben baarden.

........ en het ging er om, om de kapers en het tuig uit Barbarije een lesje te leren.

Zuidlaren | 04-03-17 | 12:40

Primitieve macho-wereld versus over-gefeminiseerde watjeswereld.
Peter Emile | 04-03-17 | 12:34

Inderdaad ... overal waar de islam veel voorkomt is het stront ... zie simpelweg reisadvies-pagina van de overheid. Zo eenvoudig is het.

daytripper | 04-03-17 | 12:40

En ondertussen gooit onze zgn onafhankelijke rechterlijke macht, haar veren af.
Of liever gezegd haar blinddoek.
Tis maar dat u het weet als u weer voor zo'n kraai staat:
politiek.tpo.nl/column/anti-trump-peti...

Kanarie_Geil | 04-03-17 | 12:40

@Basil Fawlty | 04-03-17 | 11:49
Overigens geef ik toe dat navigatie in Amsterdam een ramp is.
Ik heb een tijdje als koerier gewerkt, voornamelijk in Amsterdam .
Ik moest ooit wat afleveren in de Ferdinand Bolstraat, die was toen geheel opengebroken vanwege de Noord-Zuidlijn.
Ik heb mijn auto toen maar op een zebrapad geparkeerd aan het eind van de straat en de knipperlichten aangezet.
Snel de bestelling afleveren en heel snel weer weg.
Als ik geen heel dringende reden heb om in Amsterdam te zijn, dan ga ik daar absoluut niet naartoe.

necrosis | 04-03-17 | 12:39


perdelul | 04-03-17 | 11:43

LOL. Lang geleden dat ik nog zo hard heb gelachen. Heerlijk droge humor. Bedankt!

Smelldacoffee | 04-03-17 | 12:39

Nederland... onbewoonbaar verklaard land. Ook na 15 maart 2017.

duitse herder | 04-03-17 | 12:38

Gravin v Kippenbouth | 04-03-17 | 11:35

De wapendragers van de douane, ook boa, hebben 5 keer zoveel trainingsmomenten dan de politie.

thekolere | 04-03-17 | 12:38

Nederland... onbewoonbaar verklaar land. Ook na 15 maart 2017.

duitse herder | 04-03-17 | 12:38

Stormageddon | 04-03-17 | 12:28

Och ze zullen niet gemist worden. Dat dan weer wel.

De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 12:35

Mensen hoe es op met het woordje "teaser" te gebruiken voor het stroomwapen.
Een teaser is een lekkermakertje voor een nieuw album, film, game oid, maar geen wapen.
Die heet: TASER.
en.wikipedia.org/wiki/Taser

plaszak | 04-03-17 | 12:35

Primitieve macho-wereld versus over-gefeminiseerde watjeswereld.

Peter Emile | 04-03-17 | 12:34

bert.s | 04-03-17 | 11:38

Douane is boa, jachtopziener is boa etc.
Er zijn verschillende gradaties in Boa. Geeft alleen aan waarvoor je opsporingsbevoegd ben. Politie heeft niet de kennis in huis om douanewerkzaamheden te doen. Is wat meer gespecialiseerde kennis. Echter de douane moet wel kunnen bekeuren en opsporingsonderzoeken doen. Daarom zijn zij Boa mbt tot de douanewet,strafrecht en strafvordering. Echter niet voor alle artikelen binnen het strafrecht. Maar wel weer volledig opsporingsbevoegd binnen AWR. Geen enkele agent zal zonder grondige voorbereiding slagen voor de douane boa.

thekolere | 04-03-17 | 12:34

Dat laat me los, je doet me pijn, zou zo maar een uitspraak van een kindbruidje kunnen zijn. En z'n hoofdje niet op het beton door het boa beentje, ik ben geen racist maar de peilingen moeten nog komen.

Implants | 04-03-17 | 12:33

Logisch, een ongelovige vrouw mag geen moslim aanhouden.
basweetutwel | 04-03-17 | 11:29

Tja ... op zo'n moment mis je inderdaad kereltje Pechtold die dit had kunnen *kuch* verbinden.
Maar goed : de Turkmensch krijgt een nieuwe kans bij de D66-rechter.

daytripper | 04-03-17 | 12:33

-weggejorist-

chrisjuh | 04-03-17 | 12:32

In Marokko gebruiken ze hele pelotons kinderen tot 14jaar zowel savonds als overdag en worden betaald! om te klikken over van alles en en nog wat.

Vliegendtapijtje | 04-03-17 | 12:31

@De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 12:16
Nee, dat werkt niet. Dat kunnen ze niet betalen en dan gebeurt er helemaal niets. Oninbare boetes blijven oninbaar. De enige manier voor hun om voldoende inkomsten te genereren is door nog meer en andere criminele activiteiten. Met alle overlast van dien.
In het gunstigste geval draaien ze met een bijstandsuitkering de WSNP in, wat hetekent dat ze na 3 jaar een schone lei hebben en de samenleving met de inhoudingen op de bijstandsuitkering de boetes en schulden heeft betaald. (En ondertussen gewoon met de auto van hun neef -want ze hebben allemaal duizend neven- als illegale snorder Schiphol blijven teisteren. En dan worden ze door de BOA's weer met zachte handschoentjes aangepakt, want tja... anders is het racisme en islamofobie en Wilders!)

Wat hebben ze daarvan geleerd? Niets. Dus gaat het gewoon door. Echt, de enige manier is op het vliegtuig zetten. En dan zonder papieren. Want mensen die hier zonder papieren komen gaan ook nooit meer weg. Landen van herkomst nemen ze niet terug, dat is de mantra die we altijd horen van Vluchtelingenwerk en en asieladvocaten. Dus Nederland heeft dan blijkbaar zorgplicht. Nou... dat trucje kunnen wij ook. Zonder papieren op een vliegtuig zetten en we nemen ze niet terug. Ze zoeken het maar uit.
Dat is het enige dat werkt. Dat werkte bij de Pre-Romeinse Germaanse en Keltische stammen al perfect: verbanning uit de samenleving. Oprotten. Heel simpel. Al het andere is allang geprobeerd, en werkt niet.

Stormageddon | 04-03-17 | 12:28

Toch vormen taxichauffeurs een van de weinige echt globale culturen. Waar je ook komt op deze aardkloot, het grootste deel zijn kankerlijers. Om het maar eens genuanceerd uit te drukken. Ik wil de discussie natuurlijk constructief houden...

Parel van het Zuiden | 04-03-17 | 12:28

Jan Gordelroos | 04-03-17 | 11:20

Zwager van mij is ook BOA. Heeft een natuurkunde gestudeerd. Hij doet iets met toezicht op nucleaire installaties. Verdient zo'n 5000 euro per maand. Hij is opsporingsbevoegd mbt overtreding kernenergiewet( ofzo iets )

thekolere | 04-03-17 | 12:27

en weer een Marokkaan die stennis schopt. Ik wordt zo moe van dit land...
Nefret | 04-03-17 | 11:28

Denk (sorry) dat dit de Turkmensch was. Qua jammeren overigens van hetzelfde laken een pak.

daytripper | 04-03-17 | 12:27

@Basil Fawlty | 04-03-17 | 11:49
Twee tips:
1 - koop een auto
2 - mijdt Amsterdam

necrosis | 04-03-17 | 12:27

Nehemia | 04-03-17 | 12:02
Ik voorzie een gore grote corrupte bende.

Dirk III | 04-03-17 | 12:26

Typisch geval van het niet serieus nemen van normale regels :
Meneer uw identificatie graag! " Heb ik niet " Ok dan bent u aangehouden.
2 keuzes of je luistert naar Oom Mark en doet normaal of we moeten u meenemen. U verzet zich ? Ok dan moeten we enig geweld gebruiken.
Wat vindt Graaf Denkula hiervan ? lol

daytripper | 04-03-17 | 12:25

Inderdaad. Op de buik wordt je het meeste in je bewegingsvrijheid belemmerd
@Nehemia | 04-03-17 | 11:45

Waarom leren die BOA's dat dan niet.
Iemand die op zijn rug ligt kan klappen of schoppen uitdelen.
Dan krijg je frustraties en voor je het weet wordt een lastpak helemaal de typhus geslagen/ geschopt.
Met als risico dat je je baan als BOA kwijtraakt, zeker als er omstanders staan te filmen, wat later als bewijslast kan dienen.
En als je slim bent, ga je gewoon in gesprek met een BOA over een 'conflict'.
Gewoon luisteren en niet moeilijk gaan lopen doen, eventuele orders opvolgen en je loopt gewoon rustig door.
Helaas zijn sommige mensen nogal hardleers en vergeten dat BOA's ook de politie in kunnen schakelen.

necrosis | 04-03-17 | 12:25

In Israël pakken ze dit toch wat effectiever aan.

Nehemia | 04-03-17 | 12:23

Ik vrees met grote vreze dat de uitslag van 15 maart geen soelaas zal bieden. De wegkijkende zachte heelmeesters zullen een cordon sanitaire rond de PVV vormen en de sociaal-economische open wond veroorzaakt door de ons vijandige islam gewoon laten dooretteren. Islam ja, ook in dit filmpje. Etterbuilen met een islamitische achtergrond. Diezelfde islam die neerkijkt op alles wat niet door de koran is voorgeschreven, inclusief onze wetten, onze gezagsdragers, onze wetshandhavers en onze leefwijze. De islam die geen ander middel kent dan dreigen en geweld, zoals ook in dit filmpje is te zien.

Maar een land waar het grootste deel op wegkijkerspartijen stemt verdient eigenlijk ook niet beter...

Professor Superhirn | 04-03-17 | 12:22

De jammer- en klaag-cultuur nu es niet middels Graaf Denula en kornuiten , maar in het echt ... en piepen en klagen maar ...

daytripper | 04-03-17 | 12:21

Dat etnisch profileren he, zou dat iets te maken hebben met die constante aanstellerige verongelijktheid van de moezelmannen?

His Lordship | 04-03-17 | 12:21

Kunnen we alstublieft naar een zero-tolerance beleid en intensieve controles. Naffers en Turken hebben schijt aan de regels; laat het ze op de harde manier leren.
 
Overigens zijn arrestatie filmers die binnen 1 meter van de actie vandaan komen er alleen om te provoceren, ze ziet namelijk geen kudt van die afstand en gaat ze alleen maar om het treiteren.

HaatAth3ist | 04-03-17 | 12:20

Is dat nou die dierentuin in Amsterdam, waar we het volgens Sylvana niet over mochten hebben?

plaszak | 04-03-17 | 12:19

Croisantneuf | 04-03-17 | 12:11
Als u het dan zo goed weet noem dan de rede maar waarom er zoveel man nodig was.

botbot | 04-03-17 | 12:17

Stormageddon | 04-03-17 | 11:59

Gewoon bekeuren. 1,000 euro voor de eerste overtreding, 2,000 voor de tweede, 3,000 voor de derde dan 5,000 en uiteindelijk 10,000 euro. Werkt prima hoor.

De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 12:16

Taxi-tuig? Keihard aanpakken die ranzige schoften. Als me iets irriteert op Schiphol dan is het wel dat schorriemorrie dat je probeert te rippen in hun illegale taxi. Bah bah bah.

De Koreaanse Slet | 04-03-17 | 12:13

Dit land is reddeloos, het volk is radeloos, de politiek is hopeloos.

doskabouter | 04-03-17 | 12:12

No way dat er op Schiphol ruimte is voor BOA's met de bevoegdheid tot geweldtoepassing. Dit is alleen mogelijk indien de BOA geen beroep kan doen op de politie en zelf de 'verdachte' naar het politiebureau moet vervoeren. Als een BOA over deze bevoegdheid beschikt dat is hij/ zij uitgerust met geweldsmiddelen. Op Schiphol is er altijd KMAR in de buurt dus de geweldsbevoegdheid ligt bij de KMAR.

Ik ben toch al wat jaartjes BOA binnen het groene domein. Geheel zelfstandig en wel volledig bevoegd. Als ik dit soort toestanden zie dan schaam ik me voor het insigne. Die lui hebben weinig gevoel voor proportionaliteit. Een BOA kan, en mag nooit de politie overschaduwen.

Croisantneuf | 04-03-17 | 12:11

Basil Fawlty | 04-03-17 | 12:04

Airplane! dus, sorry. Gaat nog een bak koffie halen.

Basil Fawlty | 04-03-17 | 12:06

Als je gewoon normaal je legitimatiebewijs geeft, is er niks aan de hand...

tiseffenietanders | 04-03-17 | 12:05

@Stormageddon | 04-03-17 | 11:59
wat er echt verkeerd gaat is dat deze figuren in de eerste plaats al vrij in nederland rondlopen.

geenspam | 04-03-17 | 12:05

proces omhoog gooit

Kanarie_Geil | 04-03-17 | 12:04

Jan Gordelroos | 04-03-17 | 11:20
Klopt in 1998 was dat inderdaad zo. Tijden veranderen.

Ikbenknap | 04-03-17 | 12:03

Verschrikkelijk die taxironselaars...! En geloof mij, het zijn ALLEMAAL Marokkanen, maar dat mag niet gezegd worden... "Taxi sir, taxi?" Ze pakken de rolkoffertjes van de toeristen uit hun handen, zgn. om te helpen, en lopen dan snel met de rolkoffer naar hun zgn. 'taxi' aan de overkant van de busbaan tegenover het Schipholgebouw. Daar staat hun auto geparkeerd. En ondertussen "It's good, it's good, come come with me, follow me!" roepend... En de verbouwereerde toerist loopt maar mee. Als een koe naar zijn eigen slachtbank...

Muskatnuss!!! | 04-03-17 | 12:02

Dan wil zo een hotemetoot van de politie het aantal agenten en aanverwante 'gezagdragers' flink opschalen uit de etnische taart. Ik voorzie een loyaliteitsconflict.

Nehemia | 04-03-17 | 12:02

@Check-zei-de-Gek | 04-03-17 | 11:31
Bij Den Haag centraal was het vroeger beter geregeld.
De taxi's sloten gewoon netjes aan in de rij en als klant diende je de eerste taxi in de rij te pakken.
Maar dat was in de tijd dat taxichauffeurs nog in ruime Mercedessen of Chevrolets reden.
Tegenwoordig zie ik taxi's rijden waarvan ik denk dat ze zo naar de schroot kunnen, van die afgeragde ouwe bagger.

necrosis | 04-03-17 | 12:02

Graag aanraken. Iets sneller zelfs.

Wouterhetkanstouter | 04-03-17 | 12:01

Joh, als je als (natte)krant een fotootje publiceert,
van een zo ontzettend goed geïntegreerde smoeslim,
op Schiphol, dan krijg je al een process aan je broek.
-
Bedankt dogbreath dijsselbloem.

Kanarie_Geil | 04-03-17 | 12:01

-weggejorist-

Datkanjenietmenen | 04-03-17 | 12:01

Jahaa..., het is een fantastisch land waarin leven, volgens Rutte dan. Ik vind het één grote klotezooi! Maar, geeft niks onze "grote" bazen in Brussel regelen het wel, binnenkort mogen toeristen uit de VS een visum aanvragen om deze teringzooi te mogen bezoeken... en geen hond die straks nog komt!

Claudia M. | 04-03-17 | 12:00

Ik denk dat politie en boa's bang zijn geworden voor de racismekaart die ineens kan worden getrokken. Of zoals dat nu genoemd wordt het 'etnisch profileren'. Ik denk dat men om die reden zo voorzichtig is met het aanpakken van mensen met een migratie-achtergrond die een overtreding (hebben) begaan. Maar dat is slechts mijn mening.

Rest In Privacy | 04-03-17 | 11:59

Hebben ze nou helemaal niets geleerd van Mitch Henriquez? Iemand legt zijn knietje in de nek, een ander gaat op de rug zitten, een derde houdt de benen in bedwang en dan langzaam laten stikken. Zo moeilijk is het toch niet?
Dit schiet niet op zo.

Maar goed... alle gekheid op een stokje, mensen. Wat er natuurlijk echt verkeerd gaat is dat deze meneer op de grond en de meneer met de videofoon na een uurtje op het bureau weer bij de Arrivals staan met hun illegale taxi om ritjes te ronselen. Terwijl ze al op Schiphol zijn... wat is er dan makkelijker om ze a la B.A. Baracus (A-Team, anyone?) te drogeren, op het vliegtuig te zetten naar heel ver weg en ze het dan maar te laten uitzoeken? Hoe fokking ingewikkeld kan het zijn? Ze zijn al op het vliegveld. Gewoon meteen deporteren. Niet ingewikkeld doen met papieren en procedures... gewoon in een vliegtuig zetten. Easy is gemakkelijk.

Stormageddon | 04-03-17 | 11:59

Niet boeiend ! Gebeurt elke dag tig keer overal.

Lichtstadfan | 04-03-17 | 11:57

Dit krijg je als de meerderheid van de steden niet eens meer Nederlands is. Zelfs de politie baas wil nu al asielzoekers als politie hebben.

Brainder | 04-03-17 | 11:56

Die boa's moeten een grondige fysieke en mentale training ondergaan en hier ook een examen voor afleggen. Zonder geslaagd examen niet de straat op. Als ze de focus nou op weerbaarheidstraining leggen met wat extra testosteron in het program in plaats van alles op zo een communicatiemodel als bijvoorbeeld de Roos van Leary te willen gooien. Hanteer dezelfde manier van optreden zoals ze in hun geboorteland gewend zijn.

Nehemia | 04-03-17 | 11:55

Neertaseren zo'n kutaap (ongeacht afkomst).
Als je hier liever minder voorbeelden van wilt hoor je volgens de gutmensch voor de rechter. Dit land is zo ziek.

Rest In Privacy | 04-03-17 | 11:54

@King of the Oneliner | 04-03-17 | 11:28
Toen ik op vakantie was op Mallorca, nam ik ook regelmatig een taxi.
Die gasten gebruikten nooit hun meter maar je sprak vooraf gewoon een bedrag af.
Moesten ze omrijden, kwam er geen dubbeltje bovenop.
En geen agressief wervingsgedrag, je stapte in de taxi die je wilde.
Maar ze hadden dan ook klanten (lees: dronken toeristen) genoeg.

necrosis | 04-03-17 | 11:53

Na het lezen van de reacties ga ik het filmpje maar niet kijken. Dat is beter voor mijn hartslag en bloeddruk. Stem met je hart en verstand op 15 maart. Je mag daarna weer 4 jaar je bek houden en belasting betalen. Go go go Geert en Theo Hiddema. Pak de macht en ga samenwerken.

3xminder | 04-03-17 | 11:52

Standaard situatie; geïmporteerd tuig overtreedt de wet, handhavers grijpen in en dan wordt verzet geboden bij aanhouding en eindeloze discussies met, eveneens geïmporteerd, mede tuig.
In Texas lost een sheriff dat op met zijn shotgun en daar waagt de rest niet in discussie te gaan.
Maar ja, in de VS heb je dan ook een rechterlijke macht die de wetshandhavers steunt en draai je voor verzet tegen arrestatie al een paar maanden de bak in.

Franker | 04-03-17 | 11:49

Standaard situatie; geïmporteerd tuig overtreedt de wet, handhavers grijpen in en dan wordt verzet geboden bij aanhouding en eindeloze discussies met, eveneens geïmporteerd, mede tuig.
In Texas lost een sheriff dat op met zijn shotgun en daar waagt de rest niet in discussie te gaan.
Maar ja, in de VS heb je dan ook een rechterlijke macht die de wetshandhavers steunt en draai je voor verzet tegen arrestatie al een paar maanden de bak in.

Franker | 04-03-17 | 11:49

necrosis | 04-03-17 | 11:33

Mwah, valt tegenwoordig mee. Gebruik en Uber en TCA en vind TCA tegenwoordig een stuk beter want Uber gebruikt thans ook chauffeurs uit bijvoorbeeld Utrecht, Den Haag of Almere die puur op de navigatie rijden en dat werkt niet in Amsterdam met de 100-miljard wegopbrekingen en bouwtoestanden en ik heb geen zin om iedere keer de kortste weg te moeten uitleggen aan zo'n Uber joker wat dat betreft kennen de TCA chauffeurs de weg wel. Zijn idd een beetje duurder maar ik ben wel sneller op mijn bestemming.

Basil Fawlty | 04-03-17 | 11:49

King of the Oneliner | 04-03-17 | 11:28
Dat hadden we ooit. Het heette TCA en toen mocht t niet meer. De markt moest open. Die TCA gasten waren ook niet altijd even fris, maar dit is nog tien keer erger.

Weerduivel | 04-03-17 | 11:48

@Barbarous_Relic | 04-03-17 | 11:38

Dat softe heeft veel waarde. Kon, kan ook, met een grotendeels met Westerse waarden opgevoede bevolking.
.
Het onaangepaste tuigh is het probleem. Aanpassen of oprotten, zo moet dat opgelost worden.
.
Doen wij beschaafde normale mensen het gewoon verder met de softe benadering...

Parel van het Zuiden | 04-03-17 | 11:48

Op 3:57 hoor ik duidelijk Rutte roepen "Dit is toch niet normaal."

Elessir | 04-03-17 | 11:46

necrosis 1130
Inderdaad. Op de buik wordt je het meeste in je bewegingsvrijheid belemmerd. Het is me droef te moede als je deze strapatsen moet aanschouwen en zo een vrouw maakt toch niks klaar tegen een paar stuiterende mocro's en het cultuurdingetje natuurlijk. Een westerse vrouw die een muzelman aanraakt is vloeken in de theologische bukhut.

Nehemia | 04-03-17 | 11:45

De ongetraindheid van politieagenten en BOA's in dit land is stuitend. Hoeveel overheidsdienaren waren hier viereneenhalve minuut lang 'aan het werk'? Een jánkend gebrek aan toepassing van gangbare simpele, effectieve communicatietechnieken, kennelijke onzekerheid over de eigen bevoegdheden, ingaan op zo ongeveer alles wat meneer Baardmans uitkraamt, geen 'lijn in het zand trekken', aarzeling, uitstralen van angst - om maar niet te spreken van de traagheid en het dilletantisme waarmee fysiek ingegrepen wordt. Vervolgens mag (overwegend) één meneer met z'n reet in de goot liggen om met een rooie kop Baardmans in bedwang te houden (die alláng door 'collega's' geboeid had kunnen worden) en dan komt ook nog eens de Marechaussee collegiaal kijken of de zon al schijnt. Er is maar één enkele zaak waarvoor Baardmans c.s. respect kunen opbrengen: aantoonbare (over-) macht. Niet meer, niet minder. Als dit op Heathrow of Charles de Gaulle gebeurt, dan wordt zo'n meneer binnen negentig seconden geboeid in een bus geduwd, die meteen met hoge snelheid weer verdwijnt.
-
Only in Holland - en oh ja: laat ik nu denken dat die ronselaars van Schiphol zouden verdwijnen? Ze staan er nog steeds! (omdat ze schíjt hebben aan iedere rechterlijke uitspraak) Als je dat als gemeente Haarlemmermeer weet, dan stuur je er toch een paar weken lang ouderwetse dienders op af, met een stevig gebiedsmandaat - en géén half getrainde BOA's???

bisbisbis | 04-03-17 | 11:45

Pettertje | 04-03-17 | 11:41

Ik word regelmatig in het openbaar door een vrouw vastgehouden maar ik heb dan ook geen cultuur.

Medianix | 04-03-17 | 11:45

Schiphol is een vliegveld voor paupers.

Mark_D_NL | 04-03-17 | 11:44

ff los van wat baartmans allemaal mogelijk fout had gedaan... wat een wanvertoning van die pleurisBOA's. Lekker professioneel, kudtmelkert politie-wannabe's. Die vent moet idd aangepakt worden, maar doe dat dan ff wat professioneler dan dit. Wat een vertoning!

DeSteef | 04-03-17 | 11:44

Omdat ik in het buitenland woon heb ik mijn stem op de PVV al uitgebracht. Dat er maar snel een einde mag komen aan dit soort wangedrag.

kommabijmebinnen | 04-03-17 | 11:43

Maar ja, dit is toch de zegen van marktwerking zoals de VVD voor ogen heeft.
loser | 04-03-17 | 11:34
Het heeft weinig met marktwerking te maken, maar meer met een uit een bepaalde cultuur afkomstige types.

Kikero | 04-03-17 | 11:43

Volgensmij raken ze hem toch aan.

perdelul | 04-03-17 | 11:43

Volgens mij zijn deze 'medeburgers' het gewoon niet gewend dat iets eerst netjes wordt gevraagd. Dan denken ze dat ze brutaal kunnen worden waarna de zaak steevast escaleert. Mijn advies: het vriendelijk vragen gewoon overslaan. Toch? Timmermans Sargentini Juncker?

dr. Paul | 04-03-17 | 11:42

In het openbaar vastgehouden worden is in sommige culturen extra vernederend als dat door een vrouw gebeurt

Pettertje | 04-03-17 | 11:41

-weggejorist-

Rico den Hollander | 04-03-17 | 11:39

meer echte agenten hebben we nodig, maar ja die zijn kapot bezuinigd. In plaats hiervan krijgen we BOAS die echt niet geschikt zijn voor dit werk. BOAS zijn meestal mensen die lang in de bijstand zaten en door gemeentes als goedkope arbeidskrachten aan het werk gezet worden. Een Soort Silvana slaaf dus. krijgen we over 100 jaar de naweeën van.

Rest In Privacy | 04-03-17 | 11:38

Wie wil er nu wel door dit slappe zootje aangeraakt worden?

Musset | 04-03-17 | 11:38

En hierin zit het grote probleem van Nederland. Nederland is te soft. Er moet een signaal gaan komen naar al het onaangepaste tyfustuig (wit zwart groen of geel) dat maar denkt dat ze niet hoeven te luisteren naar ordehandhavers, ambulancepersoneel, brandweer e.d.
Gewoon weer een politieknuppel toepassen, pepperspray of taser. En daarna praten we dan wel verder.
Had je niks gedaan? Sorry dan. Maar als je gewoon gelijk had geluisterd, dan had je nu geen pijnlijke ogen en blauwe plekken heh ?. Dus volgende keer gewoon luisteren en dan is er niks aan de hand. Kost je 5 minuten tijd.
En ondertussen staan de Benedicte Fiqc's al weer in een rij om deze man aan een schadevergoeding te helpen.

Barbarous_Relic | 04-03-17 | 11:38

Tja als dat tuig denkt dat ze politieagenten of in dit geval BOAs kunnen vertellen hoe ze hun werk moeten doen ('raak me niet aan!') dan krijg je dit. Gewoon meewerken, lapzwans. Dit zou je in je thuisland ook niet moeten flikken.

panadol_extra | 04-03-17 | 11:37

-weggejorist-

jeng | 04-03-17 | 11:37

Zorg ook voor ducktape voor de boa's, zodat je zo'n figuur meteen zijn bek kunt afplakken en ook zijn handen achter zijn rug kunt binden.

Zwizalletju | 04-03-17 | 11:37

marrretje | 04-03-17 | 11:36

Dat dus.

Bijtendehond | 04-03-17 | 11:36

Als hij gewoon meewerkte was er niks aan de hand geweest, maarja cultuur he

marrretje | 04-03-17 | 11:36

Boa's moeten veel beter getraind worden. Ze komen hier mentaal en fysiek veel te onzeker over.
En verder: geef ze teasers.

Gravin v Kippenbouth | 04-03-17 | 11:35

Pleuris volk !!

ouwerups | 04-03-17 | 11:35

-weggejorist-

loser | 04-03-17 | 11:34

Ik mag die BOA's niet maar ben blij dat ik dat werk niet hoeft te doen. Toch om moedeloos te worden van dit soort figuren met hun baarden en gewatteerde jassen die niet luisteren en maar lopen te zuigen en te zeiken. Maar ja, dit is toch de zegen van marktwerking zoals de VVD voor ogen heeft.

loser | 04-03-17 | 11:34

necrosis | 04-03-17 | 11:30

Het moet ook nog MOGEN, hè? Justitie trekt vrij vlug de opsporingsbevoegdheid van een BOA in, als die iets te veel onterecht handhaaft. Laat staan wanneer deze (een soort van) geweld gebruikt.

Bijtendehond | 04-03-17 | 11:34

BOA's moeten natuurlijk ook met hun poten van de mohammed fans afblijven. Gevalletje taghoet in beeld, vvs nog wel!

koosnaam | 04-03-17 | 11:34

@Basil Fawlty | 04-03-17 | 11:22
TCA zijn anders ook niet van die lieverdjes....

necrosis | 04-03-17 | 11:33

Hij staat al schiphol met zijn vrienden dus kan zo met boeien en al het vliegtuig in.Al dan niet in bewusteloze toestand.Met zijn vrienden.

van stampij | 04-03-17 | 11:33

Het is de inefficiëntie ten top. Zoveel man voor 1 verdachte. Geen wonder dat ze het ronselaarsprobleem niet kunnen oplossen.
Onze allochtoon is rete-irritant, maar de handhavingsmachine van Schiphol is een complete mislukking.

Check-zei-de-Gek | 04-03-17 | 11:31

Op de luchthaven van Beirut is het ook zo'n taxi feest. Ik haat die opdringerige randdebielen. Schiphol is hard op weg naar een soortgelijke.. euhhh.. ervaring... Ongeloofelijk te zien hoeveel gedogen stuk maakt...

Trashman | 04-03-17 | 11:30

Ik had hem meteen een ram voor zijn kop gegeven die maffe aap.

Zwizalletju | 04-03-17 | 11:30

@Nehemia | 04-03-17 | 11:13
De grootste fout die de BOA's maken: de man op zijn rug leggen.
Je moet iemand juist op zijn buik leggen, dan is de kans op slaan en/ of schoppen vrijwel nihil.
En mocht die persoon zich alsnog hevig verzetten: een knie in de nek en desnoods een stomp op de nieren.
Moet ik die lui nou alles gaan uitleggen?

necrosis | 04-03-17 | 11:30

Logisch, een ongelovige vrouw mag geen moslim aanhouden.

basweetutwel | 04-03-17 | 11:29

Jan Gordelroos | 04-03-17 | 11:20

Overigens heb ik mijn BOA-papieren op eigen initiatief gehaald, omdat ik bij de douane terecht wilde komen.
Parkeercontroleur zag ik ook niet zo zitten, maar het pakte wel zo uit.

En wat mij betreft mogen ze dat hele BOA-gedoe nu ergens steken waar de zon niet schijnt.
De "echte" politie wordt al niet (meer) gerespecteerd, dus een BOA kan het al helemaal schudden.

Bijtendehond | 04-03-17 | 11:28

Kan dat gedoe met die taxi's eindelijk eens opgelost worden bij Schiphol?
Of gewoon alles vrij voor iedereen, of een vergunningstelsel, desnoods met loting.
Het lijkt daar altijd wel oorlog om de klanten, er wordt aan je getrokken door ongure islamitische types, en ik krijg er gewoon een unheimisch gevoel bij altijd.
In Barcelona bijvoorbeeld zijn de taxi's allemaal van hetzelfde bedrijf, en nog goedkoop bovendien.
Alleen in Nederland wordt je belaagd door een soort Jihad van arabisch/turkse schorem, die je in het normale leven op grote afstand zou houden.
Oftewel op Schiphol ontmoeten de parallelle werelden zich even in volle glorie/afschuw.

King of the Oneliner | 04-03-17 | 11:28

-weggejorist-

Nefret | 04-03-17 | 11:28

Baardaap doet duidelijk niet de instructies opvolgen van de boa.
Dan denk ik waarom niet pepperspray gebruiken of met de teaser.

Mo het varken | 04-03-17 | 11:26

Hallo minsister Dijsselbloem, kijkt u even mee?
Ik hoor alleen maar geschreeuw van halve haatbaarden, maar dat is een succes toch?
Idioot....

Ommezwaai | 04-03-17 | 11:26

Die mocro's staan op de grens van Nederland....!
Gewoon naar de andere kant duwen en weg laten vliegen.

demaup | 04-03-17 | 11:24

Jan Gordelroos | 04-03-17 | 11:20

Tuurlijk. In mijn geval was het meer "het vuile werk opknappen van de politie", omdat ze het zelf te min vonden.

Bijtendehond | 04-03-17 | 11:24

In zijn geboorteland doet men dat anders.

Een vrije paling | 04-03-17 | 11:23

Lijkt wel alsof er moslims bij betrokken zijn, dat zie je ook niet vaak.

krijgenwedatweer | 04-03-17 | 11:23

Nightstick in de knieholte en dan handboeien
Taser en dan de handboeien
Pepperspray en dan de handboeien.
Zo maar wat oplossingen op zaterdagochtend.
Bloedirritant volk die ronselaars. En als ze dan een toerist aan de haak hebben, vaak argeloze oudere Amerikanen en Aziaten, dan worden ze gigantisch afgezet door de maat van de ronselaar in zijn taxi met de gemanipuleerde meter. Tips voor toeristen (die geen auto willen huren) omdat te voorkomen. OV, Uber en als je dan toch een reguliere taxi wil hebben loop naar de vertrekhal en houdt daar een TCA taxi aan die net mensen heeft afgeleverd.

Basil Fawlty | 04-03-17 | 11:22

Wie maakt me los, .... op de Albert Cuyp

Hebbiehemookweer | 04-03-17 | 11:21

Zo herkenbaar.
"Niet mee bemoeien!", snapt dat meest gehate volk niet.
"Aanwijzingen opvolgen", snapt dat typhus volk ook niet.
"Verzet tijdens aanhouding", snappen ze ook niet.
En nóg zijn er mensen die maar niet willen begrijpen dat er op Wilders gestemd wordt. Dát snap ik dan weer niet.

Anjin Mohammed | 04-03-17 | 11:21

-weggejorist-

Jan Gordelroos | 04-03-17 | 11:20

Waar is de lange lat als je hem nodig heb.

Nuchter1955 | 04-03-17 | 11:20

kalukula | 04-03-17 | 11:04

Je mag bij een aanhouding op heterdaad iemand tegen de grond werken om hem in bedwang te houden. Geldt overigens niet alleen voor BOA's. Artikel 53 Strafvordering: Een ieder is bevoegd.

Tevens dien je op EERSTE vordering gehoor te geven aan het bevel van een opsporingsambtenaar (OA), dus ook aan dat van een BOA.

Veel mensen onderschatten de bevoegdheden van een BOA, deze staan echter wel in zijn Akte van Opsporingsbevoegdheid.

Ik weet het niet van alle wetten, maar laat ik eens beginnen over de parkeercontroleur.

Hoeveel mensen weten dat deze ook mag schrijven voor geslotenverklaringen, het niet dragen van een helm op een bromfiets en belediging van ambtenaar in functie? Juist...

Ik vermoed dat het hier om de klantenronselaars gaat van de taxichauffeurs die geen vergunning voor Schiphol hebben, dus inderdaad een heterdaad.

Neem het maar aan van ex-BOA (gestopt om reden in het filmpje, want moest alles alleen doen) en ex-taxichauffeur (na de BOA) (ironisch hè?) :

Bijtendehond | 04-03-17 | 11:18

KabbelendKontwater | 04-03-17 | 11:15
leuke nick haha... heb zelf ook nog een tijdje aan Vochtige Drol gedacht, als nick name.

Ing. Van der Pik | 04-03-17 | 11:18

Duidelijk geval van discriminatie, geen rekening houden met zijn astma en deze man blijkt een heel gevoelig type te zijn. Wat dat betreft is deze man wel een watje geworden in deze maatschappij. In de VS staat er één grote gespierde agent voor je neus met glimmende emblemen en rangen op zijn mooie overhemd en ben je per direct de lul en weet je dat ook. Deze man weet ook heel goed dat aandacht trekken en zielig doen iets is waar de Nederlandse ordehandhavers gevoelig voor zijn. Dat is het na-/voordeel van Nederland, we zijn gemiddeld gezien te aardig en te lief, omdat we hebben aangeleerd dat we met verstand en praten het wel op kunnen/konden oplossen. Hoe je met dit soort figuren moet omgaan is even uitzoeken en experimenteren, maar daar gaan we vast wel uitkomen.

Wybe Wabes Abbema | 04-03-17 | 11:17

Waar blijft die Nekklem als je h'm nodig hebt!

TonyD | 04-03-17 | 11:17

Er moet echt een wet komen die beschrijft dat er minimaal 10 meter afstand moet worden gehouden bij een aanhouding. En anders mag je gewoon getaserd worden. Zou veel schelen.

KabbelendKontwater | 04-03-17 | 11:15

zolang ik niet weet waar dit over gaat, geef ik de BOA's het voordeel van de twijfel. Ik mag ze niet, totaal niet, maar ik weiger te geloven dat ze die vent zomaar grijpen.

langzullenweleven | 04-03-17 | 11:15

Ken-Ik-Jou? | 04-03-17 | 11:11
Ik zeg dat ook altijd op verjaardagen; gewoon keihard aanpakken dat tuig.

Ing. Van der Pik | 04-03-17 | 11:15

Een BOT of LBB team heeft zo een amokmakende couscoushapper binnen een minuut in een geblindeerd busje gestopt. Die boa's moeten een veel betere training ondergaan. Dit kan echt grondiger.

Nehemia | 04-03-17 | 11:13

Gewoon keihard aanpakken dat taxi tuig.

Ken-Ik-Jou? | 04-03-17 | 11:11

Het gaat er in Hong Kong toch een stuk beter aan toe met de vliegveldtaxigebeuren

Weerduivel | 04-03-17 | 11:10

-weggejorist-

wake-up-pete | 04-03-17 | 11:10

Hier zou je gewoon een taser in moeten zetten, zappp en rustig.

huismerk | 04-03-17 | 11:10

Illustreert precies wat er mis is met dit land. Erger me altijd groen en geel als ik Schiphol uitloop en dat tuig me aanspreekt. BOA schaf maar een taser aan.

Risingson | 04-03-17 | 11:09

Altijd hetzelfde met dit soort types. Eerst de stoere man gaan uithangen en zich afzetten tegen de Nederlandse wetten en regels, en als ze dan terecht aangepakt worden het over een andere boeg gooien. Dan gaan ze ineens zielig doen en zich beroepen op de Nederlandse wetten en regels

zorbo_de_grok | 04-03-17 | 11:09

Hoeveel BOAs zijn er eigenlijk in de Noord-Afrikaanse of Arabische landen? Of gaat het daar gewoon anders, de lat er over of een 9mm?
Zo maar een vraagje.

LaatmaarLu? | 04-03-17 | 11:07

Dat lijkt me nou niet echt een hele leuke baan.

Nehemia | 04-03-17 | 11:07

Ik hoor het die agent nog zeggen: 'Meneer, het is ALTIJD een marokkaan...'.

Rest In Privacy | 04-03-17 | 11:06

15 maart roert zijn staart....

Vozz023 | 04-03-17 | 11:05

Dom om je te verzetten tegen 5 man.

i-Wonder | 04-03-17 | 11:05

Welke partij is er voor dat je veel meer geweld mag gebruiken tegen dit soort gasten inclusief de filmert.

dam-dame | 04-03-17 | 11:05

boa met geweldsbevoegdheid mogen je best aanraken, moet je maar luisteren.

kalukula | 04-03-17 | 11:04

Hier hoef je niet veel woorden aan vuil te maken, dit is inderdaad simpelweg 'niet normaal'.

robertdoesnEro | 04-03-17 | 11:04

'Niet aanraken', gewoon teaseren.

pa_niek | 04-03-17 | 11:03

Taxi!

Sgt. Pepper Spray | 04-03-17 | 11:03

Het is mij niet geheel duidelijk waar the fuck dit over gaat.

kwark001 | 04-03-17 | 11:02

Apenland

Yamapama | 04-03-17 | 11:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl