Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeil tussen leuke PVV-stemmers in de Bijlmer

-GeenPeil Propaganda-
On the road again! De GeenPeil goudbus toert in de afteldagen naar 15 maart door het land (schema deze week). De eerste bestemming: 020 Bijlmer. De markt bij Amsterdamse Poort. D'r was maar 1 iemand echt niet van GeenPeil gediend - da's minder dan in de panelen hieronder. D'r liepen trouwens wel minstens net zo veel PVV-stemmers rond. Ongemakkelijke waarheid alsook niet leuk voor het wereldbeeld van Partij van de GL66'ers, maar een uurtje flyeren met een natte peilvinger in de lucht leert dat Geert hele hoge ogen gooit onder de Suristemmers. Mogen Mark en Alexander mooi hopen dat die "boze blanke burgers" uit de Bijlmer allemaal thuisblijven op 15 maart. Wij gingen des middags nog naar de Uithof want de meeste regen valt toch naast je maar nee, in onze bus geen paaltje voor je OV-chipkaart... Dinsdag zijn we in Purmerend (ochtend) en Volendam (middag). Maar vanavond van tien tot middernacht eerst nog #RadioBART. 32302572694_35a6080ee2_k.jpg 33146881035_1d4d78bf94_k.jpg

Reaguursels

Inloggen

Hij is al blij als je niet op D66 stemt, inspirerende man hoor. Wat een leider...

suqmadic | 28-02-17 | 16:07

man man man. Als je op deze partij stemt ben je volgens mij echt de weg kwijt.

Ali Fal Salarm | 28-02-17 | 12:38

Hij had beter bij 50+ kunnen gaan werken.
Want als er iemand niet te vertrouwen is ,dahn is het die krol wel.
Wat gaat die falikant de mist in;de hele tijd.

Die krijgt het voor elkaar om nog minder geloofwaardig te zijn ,dan asscher.

alphapapatango | 28-02-17 | 11:44

Stel he, stel dat dit GP gekkie in de kamer komt. Benieuwd hoe hij dan de eed aflegt "zonder last of ruggespraak". Oftewel leuk wat subsidiegeld verbrassen, (is GeenPeil sowieso goed in begrijp ik) is ie weer even van de straat.
Verder is het een ordinaire kopie van het Rousseau project van Beppe Grillo in Italie.

KomodoVaraan | 28-02-17 | 10:39

@Normpje | 28-02-17 | 09:03
Ik weet niet zoveel van @Lupuslupus.
Ik weet alleen wat ze zelf schreef (wonend in het noord-oosten des lands, 71 jaar, gelovig en twee honden)
Ik hoopte dat ze gewoon boos was op één van de GS scribenten en even een reaguurpauze had ingelast.
Totdat een andere reaguurder wist te melden dat haar on-line mailbox was uitgeschakeld.
Het is al net zo'n raadsel als het verdwijnen van Dhr. de Wit....

necrosis | 28-02-17 | 10:01

@necrosis | 28-02-17 | 08:55
Hoewel het "cordon sanitaire" natuurlijk volslagen belachelijk is, is de PVV alsnog niet veel meer dan geschreeuw in de ruimte. Wat Lubach beweerde vorige week, roep ik al tijden: Er is geen enkel concreet uitgewerkt plan. Geen debat aangaan doet het vertrouwen daarbij geen goed. In de weinige interviews die hij geeft ontwijkt hij ook het concretiseren van zijn ideeen.
Tot slot is Geert natuurlijk gewoon een afvallige VVD'er. Er is geen enkele reden, geen aantoonbaar wapenfeit, om aan te nemen dat hij niet de zoveelste volksmennende leugenaar is.
.
Zelfs wat hij zoal roept:
Hoog hek om Nederland, terug naar de gulden en je lekker afzonderen van de rest van de wereld, nul moslims erbij en zoveel mogelijk jorissen bij dubbel paspoort + strafblad, is nou niet bepaald realistisch te noemen. Daarbij: De NL grenzen op slot doet enorme economische schade, want doorvoerland. Bovendien draagt het niet bij aan een afname van de hoeveelheid gelukszoekers die naar Europa komen - daarvoor is EU-samenwerking nodig en moeten de buitengrenzen dicht(er).
.
Stel dat Geert gelijk heeft, je Nederland af kan sluiten en stel dat de rest van Europa dan inderdaad omgevolkt gaat worden zoals sommige aluhoedjes hier denken (Coudenhove-Kalergi), dan nog helpt dat afsluiten niet, omdat een expansiegerichte godsdienst als islam dan alsnog over een halve eeuw de boel over komt nemen.
.
Geert schreeuwt, Geert heeft enkel gelijk over het feit dat de islam als doctrine een bedreiging voor de westerse cultuur vormt en daar houdt het ook mee op.
Geert heeft geen visie, Geert heeft geen oplossingen en Geert is een socialist als het op binnenlandse staatsinrichting aan komt.

Den Heerscher | 28-02-17 | 09:58

Wat is er weer aan de hand met de server?

Normpje | 28-02-17 | 09:04

necrosis | 28-02-17 | 08:44
Weet je nog dat ik het over die oudere dame in Groningen had? Dat kan Lupuslupus wel eens geweest zijn. Het gemis is groot!

Normpje | 28-02-17 | 09:03

-weggejorist-

Normpje | 28-02-17 | 08:59

necrosis | 28-02-17 | 08:44
Ja, het gemis is groot! Weet je nog dat ik het over die oudere dame in Groningen had? Ik heb het idee dat zij Lupuslupus was.

Normpje | 28-02-17 | 08:59

De internal server errors stapelen zich hier op.
Wat is er aan de hand?

necrosis | 28-02-17 | 08:58

het loze geschreeuw van een Wilders?
@Den Heerscher | 28-02-17 | 08:42

De oorzaak daarvan ligt bij de andere politieke partijen die elk voorstel van Wilders naar de prullenbak verwijzen zonder het te lezen.
Die partijen begrijpen schijnbaar niet dat ze de keuze van ruim een miljoen stemmers gewoon negeren.

necrosis | 28-02-17 | 08:55

Lubach heeft mij over het randje geduwt. Geen PVV maar FvD. Ik sta helemaal achter de kernpunten van de PVV maar Geert is door de jaren sociale afzondering een klein kind geworden:
- van 1000 naar 0 vluchtelingen per jaar. Inhumaan. Zitten namelijk gewoon bewezen harde werkers bij die je met een greencard moet binnenhalen.
- onnodig inhakken op totaalverbod Islam. Mooi, maar onhaalbaar en niet pragmatisch, leidt enkel tot meer radicaliering.
- geen concrete plannen op welk ander gebied dan ook
- totaal zwabberend stemgedrag in de TK
- Geert kopieert nu overduidelijk Trump in een anti-media tactiek. Hij weet dat hij nu echt door de mand valt op inhoud dus ga je maar ruzie maken met elke nieuwszender als afleiding
- nog steeds geen ledenpartij of enige beweging die kant op. Als je een bedrijf od land wil besturen moet je fundament meer zijn dan je eigen ik.

Ik ben dubbel universitair afgestudeerd en eigenlijk gewoon te intellectueel voor een stem op de PVV. Met FvD is er aan waardig alternatief dus hup en vooruit.

Inferi0r | 28-02-17 | 08:53

@VerenigingVanDieven | 28-02-17 | 02:20
Lupuslupus had geen ban, voor zover ik weet en tot eind vorig jaar tegelde ze flink door.
Ik hou er rekening mee dat ze haar schepper heeft ontmoet.
*verdrietig is*

necrosis | 28-02-17 | 08:44

Ga gewoon weer PiratenPartij stemmen en erop hopen dat ze deze keer tenminste één zeteltje halen.

Redenen genoeg:
Pro-Europese samenwerking: Check.
Democratische vernieuwing: Check.
Rechtstreekse inspraak / burgerparticipatie: Check.
Transparantie in het overheidsapparaat: Check.
Individuele vrijheid en overige burgerrechten: Check.
Anti-islam: Niet expliciet, maar zie voorgaande punt, dus Check.
Hervorming intellectueel eigendomsrecht: Check.
Liberaal drugsbeleid: Check.
Goede ideeen over migratie en vluchtelingen: Check.
Duurzaamheids- en energiebeleid: Geen "we gaan allemaal dood"-gegil enerzijds, geen "alles is een hoax"-gegil anderzijds, maar gewoon realistisch: Check.
Groningen niet laten instorten i.v.m. gas: Check.

E.e.a. een stuk concreter uitgewerkt dan het loze geschreeuw van een Wilders en concretere ideeen over hoe burgerinspraak te faciliteren dan Geenpeil.

Den Heerscher | 28-02-17 | 08:42

-weggejorist-

Hettiet | 28-02-17 | 08:37

Gelikte bus.Ziet er zeer professioneel uit.Wel jammer van de foto van die arme schapen.Ze gaan al naar de slachterij in Breukelen waar de slogan is hoe meer lijden voor het dier hoe beter allemaal in de naam van allah en dan gaan ze ook nog zo op de foto.Een beetje jammer.

Hettiet | 28-02-17 | 08:36

Na 15 maart kan het gaan gebeuren, het vierde Rijk gaat er als nog komen. En Hitler zou dit geweldig hebben gevonden, uiteindelijk is het dan toch gelukt, dankzij verraders van de zogenaamde democratische partijen. In Nederland zijn het de verraders van de volgende signatuur: PvdA,SP,GL,VVD,D66,CDA die dat vierde rijk mogelijk gaan maken. En helaas kan het zomaar gaan gebeuren, dat de kiezers weer op deze verraders stemmen.

FreeVogelaar | 28-02-17 | 08:22

Na 15 maart kan het gaan gebeuren, het vierde Rijk gaat er als nog komen. En Hitler zou dit geweldig hebben gevonden, uiteindelijk is het dan toch gelukt, dankzij verraders van de zogenaamde democratische partijen. In Nederland zijn het de verraders van de volgende signatuur: PvdA,SP,GL,VVD,D66,CDA die dat vierde rijk mogelijk gaan maken. En helaas kan het zomaar gaan gebeuren, dat de kiezers weer op deze verraders stemmen.

FreeVogelaar | 28-02-17 | 08:22

@Glasgow Argus | 27-02-17 | 21:15
Eigenlijk zou elke politicus verplicht zo'n 'krijtblok' moeten dragen. Iedereen een apart kleurtje natuurlijk. Dan is meteen te zien welke burger door wie 'genomen' is.
Rutte zal na een paar dagen zijn krijtje wel op hebben maar dat terzijde.

pa_niek | 28-02-17 | 08:11

Onze man in Mockba | 27-02-17 | 22:30
Denk dat Antilli's (Antillianen), de islam ook beu zijn.

Ing. Van der Pik | 28-02-17 | 08:11

De Bijlmer? Nee daar wil je nog niet dood gevonden worden. Maar ook niet op Pendrecht, Rotterdam-Zuid, om nog even een voorbeeld te noemen.

Ing. Van der Pik | 28-02-17 | 08:09

Het wordt één grote oefening incasseren voor de gemiddelde GeenPeil-stemmert. Zeker bij 50-50 onderwerpen zullen toch grote aantallen mensen teleurgesteld zijn in het uiteindelijke stemgedrag van de partij. Kan je nog zo goed geinformeerd zijn, dan haak je uiteindelijk af en sluit je je aan bij een partij die voorspelbaarder stemgedrag vertoont. Na een tijdje is ook het stemgedrag van GeenPeil duidelijk en hoef je niet meer tussentijds te stemmen want de uitslag staat bij voorbaat vast. Benieuwd hoe leuk het dan nog allemaal is.

de Voorzittert | 28-02-17 | 08:07

@Marie Curieux | 28-02-17 | 00:41
Ik ben anders nog flink aan het twijfelen tussen PVV en GeenPeil. Ik ben lid van Geenpeil en wil hun de Kamer in hebben, maar de noodzaak van een sterk islamkritische partij vind ik ook heel erg belangrijk.
Dus het hangt er even vanaf wat de peilingen EN mijn gevoel aan het eind van de rit zeggen.

Raad_maar_raak! | 28-02-17 | 08:06

@duitse herder | 28-02-17 | 07:55 Ik blijf het gewoon herhalen: als je het niet probeert zul je het nooit weten.

knutsel | 28-02-17 | 08:00

Iets in me zegt dat dit niet gaat werken.

duitse herder | 28-02-17 | 07:55

-weggejorist-

Rayboogie | 28-02-17 | 07:53

"Stem op jezelf" zou een kreet kunnen zijn van Peter Jan Rens , tel uit je winst (Theo Eerdmans)

alshetware | 28-02-17 | 07:48

@redje70 | 28-02-17 | 06:21
Het gaat om de leden, je hoeft niet op ze te stemmen.

Watching the Wheels | 28-02-17 | 07:46

@Glasgow Argus | 27-02-17 | 21:15
Zo smerig was die trap nou ook weer niet ..

Watching the Wheels | 28-02-17 | 07:42

Even een vraag, op 2:12 zegt Jan "De kiezers gaan na de verkiezingen, over alles mogen ze meestemmen". Hoe werkt dit dan? Hoe weet Geenpeil dat ik op hen gestemd heb? Of wordt hier onjuiste informatie verstrekt aan die mevrouw? Ik meen dat ik gelezen had dat alleen leden mogen meebeslissen.

redje70 | 28-02-17 | 06:21

@koeberg | 27-02-17 | 23:44

Dat getuigd ook meteen dat je niet echt verstandig bent, tenzij misschien je stem naar Fvd gaat. Maar anders houdt het toch echt op.

peterdh | 28-02-17 | 04:54

@spanarchist | 27-02-17 | 23:13

Pollfucken met je eigen inkomen en broodvoorziening, jij bent vast en zeker de slimste thuis...

peterdh | 28-02-17 | 04:53

@VerenigingVanDieven | 27-02-17 | 23:50

En die lager opgeleiden hebben ook gewoon een huis, een baan, een inkomen, kinderen, familie en leven ook gewoon hun leven van hun geboorte tot hun 80e... Ze betalen ook gewoon belasting en hebben ook gewoon te maken met wat Den Haag voor hun besluit.

peterdh | 28-02-17 | 04:48

@spanarchist | 27-02-17 | 22:44
Welke dan?

peterdh | 28-02-17 | 04:46

@TegenBeterWetenIn | 27-02-17 | 22:31

Alleen al door dit geleuter gaat mijn stem daarheen.

peterdh | 28-02-17 | 04:45

@miko | 27-02-17 | 23:59

En die andere 14 dan die nu in de tweede kamer zitten? Zijn die er niet?

peterdh | 28-02-17 | 04:43

@de Voorzittert | 27-02-17 | 22:13
Mensen die niet snappen dat je zelf kan stemmen bij de voorstellen in de 2e kamer, die dat met poppen en blokjes moet worden uitgelegd met een kleutertaaltje, daarvan wil je misshien niet dat ze gaan stemmen over dingen die je inkomen en leefbaarheid in deze maatschappij een richting geven... Maar da's mijn idee hoor, GP zal daar anders over denken.

peterdh | 28-02-17 | 04:41

-weggejorist-

noarhuus | 28-02-17 | 03:49

-weggejorist-

noarhuus | 28-02-17 | 03:49

-weggejorist-

noarhuus | 28-02-17 | 03:49

@Zoltan | 27-02-17 | 23:09

Ze zijn nu eenmaal gelieerd aan elkaar, ze komen uit dezelfde kantine waar ze hun middageten oppeuzelen, get over it... dat verschil kunnen we zelf toch wel maken? of niet? Dan skip je die 2 van de 80 artikeltjes toch gewoon als die je niet zinnen. Doe ik ook bij 9 van de 10 op joop.... Overleef ik wel.

peterdh | 28-02-17 | 03:18

@XaleX_2 | 27-02-17 | 21:11

Of gewoon zoekende.... waneer ben jij meteen instantly direct overtuigd van hetgeen wat je moet doen, verander jij voor die tijd niet van idee.... Het minste wat je kunt zeggen is dat ie wel actie onderneemt ipv dat het bij hersenspinsels blijft zoals bij zovelen van ons...

peterdh | 28-02-17 | 03:15

Al dat ge'hoi', praat normaal man.

Gele Beer | 28-02-17 | 03:01

jammer dat er regelmatig gesteld word dat een stem op een partij als de pvv een verloren stem zou zijn.
iedere uitgebrachte stem is voor elke partij belangrijk lijkt mij.
verder word volgens mij een eventueel afgedwongen oppositie positie voor de pvv toch wel wat onderschat.
de totale zetelaantal is het belangrijkste voor een partij.
hoe meer zetels,hoe groter de invloed die een partij kan uitoefenen op een gevoerde beleid.
hiervoor hoef je als partij dus echt niet in een kabinet te zitten (zoals het verleden heeft bewezen) en persoonlijk vind ik dat zelf ook niet echt belangrijk.

ko uit groningen | 28-02-17 | 02:40

@Mark_D_NL | 28-02-17 | 01:55
Hoef je niet te doen mits Abou overstapt naar een andere partij. De PVDA haalt zijn vijfenzeventigste verjaardag niet.

miko | 28-02-17 | 02:21

De nieuwe lichting Der Paulie, Marie Curieux, en LuckyGirl en zijn waardevolle aanwinsten. De laatste twee troosten mij ook nog richting Lupuslupus. Ze had jullie twee gemogen.

VerenigingVanDieven | 28-02-17 | 02:20

@VerenigingVanDieven | 28-02-17 | 01:39
Dan heb jij het laatste woord. En ik geloof je nog ook.

miko | 28-02-17 | 02:18

miko | 28-02-17 | 01:46
Ik maak me zorgen om het Kabinet Aboutaleb 2 in 2025.

Mark_D_NL | 28-02-17 | 01:55

@Der Paulie | 28-02-17 | 01:26
Ik verheug me nu al op een kabinet Wilders I. Kijken of ze het record van kabinet Zijlstra kunnen breken. Vast wel.

miko | 28-02-17 | 01:46

@Glasgow Argus | 27-02-17 | 21:15
Ze zien er niet ongeschonden uit in ieder geval.

keestelpro | 28-02-17 | 01:44

@miko | 28-02-17 | 01:35
Een vriendin van me is al twee keer aangerand in het zwembad door the usual suspects. Blijft toch D66 stemmen. Tja dan houdt het op wat ik kan doen.

VerenigingVanDieven | 28-02-17 | 01:39

@denii | 28-02-17 | 00:24
Of ik denk dat hij wat gaat veranderen??? Nee, hij niet.Maar er lopen wel wat goede mensen rond. Ze zijn alleen bang voor Greetje.

@VerenigingVanDieven | 28-02-17 | 00:25
Een vriend van me heeft een hele goede baan vrouwtje verdient ook lekker bij,mooi huis ,twee studerende kinderen,noem maar op.
Hij reist veel en heeft best gezouten kritiek op het vluchtelingen beleid, de politieke islam en toch,..... D66!!
*headdesken doet*
Tja,...

miko | 28-02-17 | 01:35

@koeberg | 28-02-17 | 00:11
Dat zal best, maar als de redelijke binnen die partij zich OF aansluiten bij een andere partij (VNL of zo) of zelfstandig verder gaan is de kans groter dat ze mee mogen gaan regeren dan nu.Wat is voor Fleur en co. belangrijker? Minder kwade burgerstemmen en beleid of 35 zetels en toe kijken??

miko | 28-02-17 | 01:27

Nog even en 'leuk' wordt de nieuwe geheimtaal.
Waarom gaat de PVV niét naar Nieuwsuur op 9 maart, 'n paar dagen vóór de verkiezingen (?); omdat ze 't 'niét leúk' vinden. Há.
In de PVV taal betekent 'niet leuk' dus hetzelfde als F*** you, klote Nieuwsuur.
F*** you, klote media die alleen maar de PVV wil schaden.
F*** you, dit is 'n oorlogsverklaring aan de nep-pers en de nep-media.
Want de PVV hoeft aan niemand, maar dan ook aan he-le-maal niemand meer in Nederland uit te leggen, wáár de PVV voor staat.
'Dus' komt de PVV helemaal niet in 't nauw, als ze op 't laatste moment zich nog in de kijker zouden willen wurmen om met slijmpraatjes de gunst van kiezers te winnen.
Dat heeft de PVV helemaal niet nodig.
En om goed duidelijk te maken, dat de media de PVV hárder nodig hebben, dan de PVV de media, geeft de PVV 'n extra lullig excuus om niet te komen opdragen; want ze vinden 't bij Nieuwsuur niet zo 'leuk'.
Nog nóóit is een televisiezender zó afgebrand.
Nog nooit is 'n televisiezender zó vernederd.
Helemaal met deze prachtige f*** you.
Meesterlijke zet van de PVV om met 'n uiterst lullig; 'you're no fun' de oude media tot onbelangrijk te degraderen.
Loopt 't goed af (?), ja natuurlijk.
Ook als de PVV niét dominant uit de verkiezingen komt (?), ja, dan ook; juist dan wél.
Want de oudere partijen moeten éérst falen; door met 'n zakenkabinet van wel vier, vijf partijen te moeten proberen, 'n kabinetsformatie te proberen.
Wat ze uiteindelijk niet gaat lukken; want alle stemmers op de oude partijen willen juist niét, dat er wéér zo'n gedrocht van de VVD en de PvdA, en nog zo'n setje onbetrouwbare partijen als D'66 én misschien wel CDA uit de onderhandelingen komt.
De oude partij-politiek van 't oude kliekje moet éérst mislukken. En daar gaat de PVV prima in slagen.
En pas dan (!), dan pas kan er serieus gekeken worden naar 'n oplossing mét de PVV, 'omdat 't niet anders kan'. Psychologie 2.0. Het jaar 2017 wordt voorbeeld voor de toekomst.

Der Paulie | 28-02-17 | 01:26

j.m.de graaff | 28-02-17 | 01:02
Jawel:

Op 13 maart gaat het erom spannen: Geert Wilders en Mark Rutte zullen het tegen elkaar opnemen in een één-op-één-debat bij EenVandaag. Het wordt hun enige directe confrontatie waar verder geen andere lijsttrekkers bij zijn, en is dus hét premiersdebat van deze verkiezingscampagne.

de honden blaffen... | 28-02-17 | 01:20

@Marie Curieux | 28-02-17 | 00:41
Yep. Insiders weten dat al lang. De hindoestanen nog meer dan de creolen. We zijn niet gek.

VerenigingVanDieven | 28-02-17 | 01:20

Wilders verschijnt nergens voor een debat. Hoe jammer, ik had me er op verheugd. Hij is blijkbaar geen carrièrepoliticus.

We gaan het dus weer doen met de gouden bergen die ons beloofd worden.

j.m.de graaff | 28-02-17 | 01:02

Jups @GeenPeil, er gaan veel Surinamers op de PVV stemmen, zowel Creolen als Hindoestanen.
En nogal wat Turken en Marokkanen en ook behoorlijk wat Oost-Europeanen met een dubbele nationaliteit.

Enfin, PVV stemmers gaan jullie niet overhalen maar het zou mooi zijn als jullie kiezers kunnen bereiken die niet meer wilden gaan stemmen.

Iig succes met de campagne.

Marie Curieux | 28-02-17 | 00:41

OT/ Groenlinks vindt dat de helft van het nieuwe kabinet vrouw moet zijn.

Reactie van Pritt:
"DAN GAAN WE DAT REGELEN! Hup Agema, Maeijer, Helder, Van Weerdenburg, Gerbrands, Popken, De Winter, Dulfer (en Kardol op MinDef)"
twitter.com/Pritt/status/836313307296...

LOL! Allemaal Tweede Kamerleden van de PVV.

Marie Curieux | 28-02-17 | 00:27

@miko | 28-02-17 | 00:03
Ik snap het ook niet. Het is PvdA D66 en GL.

VerenigingVanDieven | 28-02-17 | 00:25

@miko

Potentieel? Een leger van onderdrukte politici die één a4-tje weten op te stellen met wat doelstellingen zonder uitwerking? Laat me niet lachen.

Heeft de heer wilders valide punten? Absoluut, maar als je denkt dat hij wat gaat veranderen kom je bedrogen uit.

denii | 28-02-17 | 00:24

@miko | 27-02-17 | 23:59
Kan. Maar dan loopt de PVV wel leeg kwa aanhang. Voor veel stemmers is PVV gelijk aan Wilders. Als je Wilders eruit wipt gaat die op Twitter enorm tekeer over hoe onrechtmatig het is van zijn oud-partijgenoten. En dan heb je een heleboel Wilders-fans die boos worden.
Coupe binnen de PVV betekent een implosie van de PVV.

koeberg | 28-02-17 | 00:11

@VerenigingVanDieven | 27-02-17 | 23:50
Zou kunnen, de onderbuik heeft wel vaker gelijk.
Ik moet zeggen dat mijn meeste vrienden en kennissen goede banen en dito opleidingen hebben. de meeste wonen dan ook nog eens in wonen daarentegen in de grote steden en zien op zeker de problemen.
Maar de meeste stemmen toch in de linkse hoek met een aantal VVD'ers. Ik snap het niet.

miko | 28-02-17 | 00:03

@koeberg | 27-02-17 | 23:49
Ik denk dat er momenteel best wat potentieel bij de PVV zit. Maar Greet is afgelopen, zit te lang in zijn schuilplaats en mist duidelijk de sociale capaciteiten. Zijn zure toontje en weg lopen voor zelfs de kleinste discussie zorgt er voor dat de gevestigde orde zich niet druk zal maken en geen enkele druk voelt om met hem samen te werken. Ik zou, als ik fleur, Bosma en misschien die helder en Kleever eens een coupe zouden kunnen plegen. ben je van dat ventje met zijn schreeuwerige toontje,gebrekkige communicatie en onkunde af.

miko | 27-02-17 | 23:59

Dat is niet de bedoeling.
Ik ging stuk.

geek87 | 27-02-17 | 23:50

@miko | 27-02-17 | 23:45
Dat komt omdat hogeropgeleiden denken dat ze slim zijn, waar de lageropgeleiden meer hun gevoel hebben leren vertrouwen.

VerenigingVanDieven | 27-02-17 | 23:50

@miko | 27-02-17 | 23:42
Is PVV straks de grootste en wil er niemand met 'm samenwerken omdat de lijsttrekker onmogelijk is om mee samen te werken.
Nee, daar gaan we de oorlog mee winnen.
Wat wil Wilders doen? Een minderheidskabinet in z'n eentje beginnen??

koeberg | 27-02-17 | 23:49

Nederland is nog niet klaar voor directe democratie. Eerst moeten die "progressieve" partijen het veld ruimen met om te beginnen de Pvda.

Admiraal Balthasar | 27-02-17 | 23:46

@W_F | 27-02-17 | 22:54
Ik heb anders wel eens de indruk dat juist de opgeleide Nederlander zich het meest zand in de ogen laat strooien. het zijn ook altijd redelijk opgeleide mensen die zich tegen vaccinatie keren.

miko | 27-02-17 | 23:45

@King of the Oneliner | 27-02-17 | 23:27
's avonds een beetje bijbeunen op GeenPeil is niet heel nuttig he als GeenPeil geen zetel in de tweede kamer heeft omdat iedereen PVV gestemd heeft.
.
"zoals elke verstandige Nederlander gewoon PVV stemmen"
Ik stem geen PVV.

koeberg | 27-02-17 | 23:44

@Zwizalletju | 27-02-17 | 22:31
Dat was nog in de tijd dat Katholieken en protestanten elkaar bij elke kermis de hersens insloegen.

miko | 27-02-17 | 23:43

@mia | 27-02-17 | 22:29
Een stem aan de PVV is ook verloren want ze gaan nimmer never nooit regeren. of denk je dat Henkie 'fuck de werkende Nederlander' Krol en Greet 'schreeuwlelijk' Wilders samen een meerderheid halen??
Je maakt je eerst onmogelijk maar je verwacht dat mensen met je willen samenwerken?? Stem dan niet, doe ik ook niet.

miko | 27-02-17 | 23:42

@Harry_Witkamp | 27-02-17 | 22:58
Ik denk dat de leden het onacceptabel vinden dat GeenPeil kennis opdoet die het geheim houdt voor de leden. Als deze principiële opstelling betekent dat GeenPeil niet welkom is bij commissie stiekem dan zij dat maar zo.

koeberg | 27-02-17 | 23:41

King of the Oneliner | 27-02-17 | 23:03
Prachtig.

de honden blaffen... | 27-02-17 | 23:40

Sorry GP, ik ga dit keer nog voor de PVV. Het is een leuk initiatief maar nog totaal onduidelijk hoe één en ander ingevuld gaat worden.

sinar2 | 27-02-17 | 23:31

Ik ben zo benieuwd ooit te vernemen naar het proces van GeenStijl dat die heerlijke negatieve ambitieuze energie om de regeringspartijen + D66 te slopen werd omgezet naar een positief androgyn electoraal experiment?
Die zaterdag dat het AD het plan lekte, nou op GeenStijl lieten de 'panelen hieronder' lieten niets heel van het geniale plan de democratie van binnenuit te hervormen.
De maandag dat de kadootjes uitgedeeld werden, stond ik in dat zaaltje waar meer een persconferentie gehouden werd dan dat GeenStijl bezig was met reaguurders hun kadootjes te geven, vol ongeloof aan te horen dat het AD toch echt de primeur had.
Maakt niet uit, over 4 jaar zijn de verkiezingen veel belangrijker. Misschien speel ik dan wel mee als GeenStijl weer een sloopactie aankondigd.

Zoltan | 27-02-17 | 23:27

Jan "milf-magnet" Dijkgraaf heeft wel één goede opmerking:
Je kan natuurlijk zoals elke verstandige Nederlander gewoon PVV stemmen, en ondertussen ook 's avonds een beetje bijbeunen op GeenPeil.
Zo heb je een win-win situatie en kan je in feite op 2 partijen tegelijk inzetten.
Zoiets als rood en zwart tegelijk spelen: je KAN niet verliezen.
Nou ja, misschien krijgen ze één à twee zeteltjes, GeenPeil.
9 voor het idee
9 voor inzet en vlijt
6-je voor timing en naamsbekendheid

King of the Oneliner | 27-02-17 | 23:27

Een negatief kiesadvies:
De VVD is de club van en voor globalisten.
De club van marktwerking in de zorg en andere sectoren waar marktwerking onnodig is.
De partij van de afbraak van de sociale cohesie in dit land.
MH17.
Referendum.
Niet doen dus, de VVD, de Partij Van De Afbraak.

Jan Dribbel | 27-02-17 | 23:21

Onze man in Mockba | 27-02-17 | 23:06
Ik tel ongeveer 12% positieve reacties, dat zijn 18 zetels.

W_F | 27-02-17 | 23:14

Maar mocht GeenPeil onverhoeds toch een zetel krijgen, dan gaan we 4 jaar lang ongegeneerd pollfucken. Gewoon omdat het kan.

spanarchist | 27-02-17 | 23:13

GeenPeil is niet GeenStijl.. maar goed, snap je punt..

WellusNietus | 27-02-17 | 21:56

Als dat zo was, dan hadden we alsnog het voorjaarsoffensief kunnen openen op de VVD, PVDA en D66 met inzet van de reaguurders. De reaguurders van GeenStijl zijn gevraagd zich in te zetten voor GeenPeil. Misschien kunnen we het over 4 jaar overdoen, want de PVV gaat de verkiezing winnen, maar niet de formatie.

Zoltan | 27-02-17 | 23:09

Vieze handen. Dat heet nou "met de poten in de modder"

Pierke Smulders | 27-02-17 | 23:07

spanarchist | 27-02-17 | 23:02
Waarvan 2 positief.

Onze man in Mockba | 27-02-17 | 23:06

"want tussen droom en daad
staan wetten in de weg
en praktische bezwaren,
en ook weemoedigheid,
die niemand kan verklaren,
en die des avonds komt,
wanneer men slapen gaat."

Willem Elsschot

King of the Oneliner | 27-02-17 | 23:03

In ruim 2 uur 37 reacties. Een aardige indicatie van de populariteit van GeenPeil.

spanarchist | 27-02-17 | 23:02

@ W_F | 27-02-17 | 21:59
Zal niet lang goedgaan met geenpeil zodra de stukken van de commissie stiekem getwitterd worden. En zo zijn er nog wel wat commissies waarvan de communicatie niet gelijk op straat hoort te liggen...

Harry_Witkamp | 27-02-17 | 22:58

spanarchist | 27-02-17 | 22:46
Iedereen in Nederland (18+) mag stemmen, het maakt niet uit of je kan lezen, blind bent, twee linkerhanden hebt, in de gevangenis zit, etc. Als je maar een vakje kan inkleuren. (Gezien het aantal ongeldige stemmen is dat laatste al een hele opgave, maar toch.)

W_F | 27-02-17 | 22:54

Dat klopt. In deze panelen zijn velen niet voor Geenpeil. Het is een brug te ver. Het is te vergezocht. Met maximaal twee poppetjes in de kamer maak je het verschil niet. Sluit de rijen op rechts, sluit een pact met FvD, VNL, PVV, en ja ook met VVD. Meerderheid in de zak, en regeren dat land!
marcoplarco | 27-02-17 | 22:08
Ik ben best te porren voor het idee erachter, maar zeker niet onder deze constructie en visie. Dat het huidige politieke (corrupte) stelsel aan vervanging toe is lijkt me nogal evident, maar het fundament dat GP wil zetten zit vol met valkuilen en is praktisch gewoon niet haalbaar. Desalniettemin, ik waardeer de statement die ze (van Rossum) willen maken.

XaleX_2 | 27-02-17 | 22:54

Sowieso zouden mensen die aan de hand van een flyer hun stemkeuze bepalen een stemverbod moeten krijgen.

spanarchist | 27-02-17 | 22:46

Briefje aan Jan.
Het was een aardig idee 3 uur 's nachts in de kroeg, maar veel te veel praktische bezwaren. Hou er mee op.

spanarchist | 27-02-17 | 22:44

Een trekpop met het charisma van een zak tuinaarde. Sorry maar het gaat hem niet worden wat mij betreft.

Prof. Pim Pam Pet | 27-02-17 | 22:40

Ik heb het al zo voor mezelf geregeld dat het voor mij geen fuck meer uitmaakt wie daar in Den Haag loopt te doen,want een paard loopt voor de wagen uyt.

kzegje | 27-02-17 | 22:33

Wat een tragische afgang is dit aan het worden. Ook ik vertrouw deze man niet. Het begon mooi met het referendum, maar het is tragisch geëindingd. Jan Roos weggelopen, de eigen achterban die op PVV of FvD stemt. GeenPeil gaat nog geen halve zetel scoren.

TegenBeterWetenIn | 27-02-17 | 22:31

Herinnering aan Holland, Hendrik Marsman
.
Denkend aan Holland
zie ik breede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan,
.
rijen ondenkbaar
ijle populieren
als hooge pluimen
aan den einder staan;
.
en in de geweldige
ruimte verzonken
de boerderijen
verspreid door het land,
.
boomgroepen, dorpen,
geknotte torens,
kerken en olmen
in een grootsch verband.
.
de lucht hangt er laag
en de zon wordt er langzaam
in grijze veelkleurige
dampen gesmoord,
.
en in alle gewesten
wordt de stem van het water
met zijn eeuwige rampen
gevreesd en gehoord.

Zwizalletju | 27-02-17 | 22:31

Geert gaat echt hoog eindigen, Suri's zijn die islam helemaal kotsbeu.

Jantje krijgt 1 zetel en clowntje Roemer gaat heihard richting de 5 zetels.

Onze man in Mockba | 27-02-17 | 22:30

Jammer dat Geenstijl voor GeenPeil is gegaan want GeenPeil stemmers zijn verloren stemmen voor de PVV.Of je moet al de illusie hebben dat GeenPeil stemmen genoeg krijgt om de PVV te overtreffen.

mia | 27-02-17 | 22:29

Ja, mee eens. Al halen ze maar één zetel; het wordt een ander systeem binnen het systeem. Dat gun ik hen, dat gun ik mij.
Ik stem op ze/jullie, voor de rest is het toch allemaal veel van hetzelfde. Of wordt het vanzelf van hetzelfde
www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het

Go Geenpeil!

Organische evolutie | 27-02-17 | 22:24

@koeberg | 27-02-17 | 22:12

Want hoeveel leden heeft de commissie steikum?

Bac | 27-02-17 | 22:15

Leuk initiatief, verkeerde poppetjes. Jan heeft het charisma van een zak hooi. Kansloos.

DonovanP | 27-02-17 | 22:14

marcoplarco | 27-02-17 | 22:08
Wat voor regering het ook wordt, zo ruim zal hun meerderheid niet zijn (en zeker niet blijven), dus 2 stemmen kunnen vaak het verschil maken. 1 stemkastje is ook voldoende om te laten zien dat het echt werkt, want er zijn over 1 jaar weer lokale verkiezingen, waar burger inspraak nog belangrijker is.

W_F | 27-02-17 | 22:13

De enige manier waarop GeenPeil daadwerkelijk zetels kan halen was vooraf te peilen bij de leden inzake 25 belangrijkste thema's. En daarmee dan de verkiezingsstrijd ingaan. Technisch mogelijk niet haalbaar maar echt een gemiste kans. Ook zou in Jip & Janneke taal duidelijk gemaakt moeten worden wat het Kamerwerk precies voorstelt voor het "levende stemkastje".
.
Nu blijft het voor de zwijgende meerderheid niet meer dan een onduidelijk gebbetje.

de Voorzittert | 27-02-17 | 22:13

@W_F | 27-02-17 | 21:59
Dat is mijns inziens ook de grote plus van GeenPeil. Ze hoeven maar 1 zetel te hebben en dan zijn ze aan hun leden verplicht om informatie te leveren waarop de leden hun keuze kunnen baseren. Kijk, die ene stem gaat nooit het verschil maken, maar we krijgen wel inzicht in de politiek. En dat maakt 1 zetel voor GP veel meer waard dan 1 zetel erbij voor een andere partij.

koeberg | 27-02-17 | 22:12

Dat klopt. In deze panelen zijn velen niet voor Geenpeil. Het is een brug te ver. Het is te vergezocht. Met maximaal twee poppetjes in de kamer maak je het verschil niet. Sluit de rijen op rechts, sluit een pact met FvD, VNL, PVV, en ja ook met VVD. Meerderheid in de zak, en regeren dat land!

marcoplarco | 27-02-17 | 22:08

-weggejorist en opgerot-

Gebruikersnaam2 | 27-02-17 | 22:05

Tirade | 27-02-17 | 21:16
Een partij zonder standpunten, en de stemmen die bepaald worden door de leden, niet door de mening van de stemkastjes, maar die stemkastjes hebben allemaal wél een eigen mening, waarmee ze gaan graven naar onderste stenen, scherpe kamervragen gaan stellen en alle geheime overleg en besloten stukken live gaan twitteren en streamen. De stemkastjes van GeenPeil gaan niet alleen stemmen, ze gaan keihard aan de slag om de GP leden van complete en overzichtelijke informatie te voorzien, zodat die een weloverwogen keuze kunnen maken.
Dat zie ik andere partijen nog niet doen, die stoppen op 16 maart met luisteren naar de kiezer.

W_F | 27-02-17 | 21:59

Geenstijl, kap met deze onzin.
Blijf lekker bij "journalistiek".
fapz0r | 27-02-17 | 21:44
GeenPeil is niet GeenStijl.. maar goed, snap je punt..

WellusNietus | 27-02-17 | 21:56

Glasgow Argus | 27-02-17 | 21:46
De vlogs van Quid gingen nog harder

A la snackbar | 27-02-17 | 21:53

-weggejorist-

Bac | 27-02-17 | 21:52

Limburgs Volkslied
(31 januari 1909)
Tekst: Gerard Krekelberg - Muziek: Henri Thijssen

Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt,
Over ’t malse korenveld, lied des leeuw'riks klinkt.
Waar de hoorn des herders schalt, langs der beekjes boord:
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord !
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord !

Waar de brede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit,
Weelderig sappig veldgewas, kost’lijk groeit en bloeit.
Bloemengaard en beemd en bos, overheerlijk gloort:
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord !
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord !

Waar der vad'ren schone taal, klinkt met held're kracht,
Waar men kloek en fier van aard, vreemde praal veracht.
Eigen zeden, eigen schoon, ’t hart des volks bekoort:
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord !
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord !

Waar aan 't oud Oranjehuis, 't volk blijft houw en trouw,
Met ons roemrijk Nederland, één in vreugd en rouw.
Trouw aan plicht en trouw aan God, heerst van Zuid tot Noord:
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord !
Daar is mijn vaderland, Limburgs dierbaar oord ! Iech bin Bezope, Mere Koatsens vin iech de weeg naor Hoes

BenBack | 27-02-17 | 21:51

fapz0r | 27-02-17 | 21:44
dan heb je tenminste ook meer dan 11 reaguursels in drie kwartier.

Glasgow Argus | 27-02-17 | 21:46

Ik vertrouw die man niet.
fapz0r | 27-02-17 | 21:03
Zijn fout was om te solliciteren bij 50+ een paar weken voordat hij het bij GP ging proberen. Dan komt je toch een beetje over als een opportunist ipv iemand die zijn politieke visie met passie uitdraagt.
XaleX_2 | 27-02-17 | 21:11
Exact wat ik dacht.
Geenstijl, kap met deze onzin.
Blijf lekker bij "journalistiek".

fapz0r | 27-02-17 | 21:44

My hometown en blij toe dat het niet alleen maar SPPVDAD66 niveau is, want gratis geld daar is men in de Bijlmer niet vies van.. De islam daarentegen...

volgende keer die grote moskee hier om de hoek eens bezoeken Jan

Tha Analyzer | 27-02-17 | 21:40

LOL wel top van Jan/GS dat men gelijk de Bijlmer in gaat.
Kan je prima broodjes scoren trouwens in de Amsterdamse Poort.
Succes jongens!!

Berbaar | 27-02-17 | 21:38

Leuke reportage. Succes met flyeren, de komende weken!

Lauwe Koffie | 27-02-17 | 21:38

Nou dat wordt als lid dus vaak stemmen over wetsvoorstellen van de PVV.

atheïstisch stemvee | 27-02-17 | 21:38

Over 4 jaar nog maar een keer proberen GP, met andere gezichten geef ik het wat meer kans.
En waarom een tukje doen in de bus, lamstraal! Ga bellen/mailen en interessant doen.
Verder positief om te zien dat onze Surinaamse vrinden ook op Geert gaan stemmen! Zonder te twijfelen zelfs.

MinderStijl | 27-02-17 | 21:29

De treurnis

Raad_maar_raak! | 27-02-17 | 21:23

Werkelijk hartverwarmend die mooie surinaamse dame! Top!! Dát is nou precies wat er aan de hand is, dat islam patienten overal zijn en boem kunnen doen.

Bali Lovert | 27-02-17 | 21:23

Het punt wat ik al vanaf het bekendworden aandraag, is dat Dijkgraaf bekend staat als iemand die overal een (pittige) mening over heeft. Z'n duidelijke voorkeuren altijd liet merken. Daar verdiende ie z'n geld mee. Hoe kan je nou juist zo iemand partijleider maken van een partij zonder standpunten ?

Tirade | 27-02-17 | 21:16

heeft hij ook die schapen gedekt?

Glasgow Argus | 27-02-17 | 21:15

Ik vertrouw die man niet.
fapz0r | 27-02-17 | 21:03
Zijn fout was om te solliciteren bij 50+ een paar weken voordat hij het bij GP ging proberen. Dan komt je toch een beetje over als een opportunist ipv iemand die zijn politieke visie met passie uitdraagt.

XaleX_2 | 27-02-17 | 21:11

Ik vertrouw die man niet.

fapz0r | 27-02-17 | 21:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken