Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Samson. Gert. Moslimterroristen

Different country, same shit. Staatsomroep probeert een migratiestandpuntje te voxpoppen en wat er vervolgens gebeurt zal u verbazen: nauwelijks articulerende heikneuters roepen ineens allemaal hele erge dingen die niet in lijn zijn met de officiële standpunten van de staatsomroep. Maar dan op z'n Samson en Gerts. Ge moe kloppe want de bel doet het nie!

Reaguursels

Inloggen

De reden waarom ik nu een GeenStijl account heb is het woord "Mosselterrorisme". Die moet in de de Van Dale.

Eric_Moreland | 13-02-17 | 12:49

Heerlijke journalistiek. Bel aan in een buurtje stel een vraag en stuur in de beantwoording. Gooi wat appels en peren vergelijkingen naar binnen en klaar is Jef.

tismilucas | 13-02-17 | 10:17

Ik zie in het ge-embedde filmpje geen "nauwelijks articulerende heikneuters"? Is het filpje veranderd sinds het geplaatst is?

Captain Pervert | 13-02-17 | 09:29

IS dit de Belgische versie van DWDD ofzo wat een kudtpropoganda weer

me_paranoia | 13-02-17 | 08:52

Leuk geprobeerd, maar niet hetzelfde. Volgens de Wet wordt iedere verdenking of veroordeling ter zake van een misdrijf als een gevaar voor de openbare orde aangemerkt. Op grond daarvan mag een vreemdeling worden uitgezet.

Bron: wetten.overheid.nl/BWBR0012287/2015-05... Zoeken naar 'verdenking'.

Hoen | 12-02-17 | 23:16

Wat een enorm verhaal... nobody cares.
@Ton8695 | 12-02-17 | 22:18
Geloof me, dit wordt belangrijk uiteindelijk. Uiteindelijk wordt dit een ideologische strijd (en die is eigenlijk met beperkte middelen te winnen ook - zelfs al zou men iets later op gang komen).

nickolaas | 12-02-17 | 23:05

nickolaas | 12-02-17 | 19:49

Wat een enorm verhaal... nobody cares.

Ton8695 | 12-02-17 | 22:18

Ik heb het vermoeden dat terrorisme ondersteund en gefaciliteerd wordt in de wijk Molenbeek. Maar dat is slechts een vermoeden.

Fratello | 12-02-17 | 20:55

OK logisch.
-
Door het vermoeden van op de fiets door rood licht te rijden te vergelijken met een islamitisch gerelateerde aanslag. Dan sla je wel een paar stappen over in je naïeve wereldbeeld.
Door rood licht rijden is makkelijker waar te nemen en de gevolgen zijn wat minder ernstig. Iemand die een aanslag pleegt, doet andere mensen bewust iets aan met als dood tot gevolg. Een terrorist kun je na zijn daad enkel bij elkaar rapen in plaats van oppakken.
Het type moslimwaar we hier over praten heeft van achterbaksheid zijn tweede natuur gemaakt. Zit de hele dag naar een haatimam te luisteren, heeft niets met de samenleving waarin hij woont. Sterker nog hij verafschuwt het land waarin hij woont. Laat staan dat hij ooit nog een iets van een positieve bijdrage levert.
Ja wat rechtvaardigt het dan om niet heel menselijk overigens gewoon afscheid van elkaar te nemen?
-
Denk, laat ik nog een beetje serieus er op in gaan er zijn namelijk mensen die op de GroenLinks/D66/PvdA meute stemmen. Hoop zo een beetje bij te dragen aan het normaliseren van eigenwaarde en een minder naïef wereldbeeld.

bananabanana | 12-02-17 | 20:51

Chiant | 12-02-17 | 16:10
Voel me altijd meer thuis als ik in Vlaams-Brabant/Limburg ben dan wanneer ik over de sloten in de Randstad ben.

Draak uit Brabant | 12-02-17 | 20:46
-weggejorist-
sabinahogervorst | 12-02-17 | 20:24

Welke doelgroep bedienen dit soort journalisten eigenlijk?? De linkse grachtenpand ideologen..?? Hoezo het eigen volk voor kortzichtige bangen mensen verslijten???
@Ton8695 | 12-02-17 | 19:17
Check ook ff die 'rechts conservatieve' ideologen.. "[..] which cast materialism as an eroding influence on ancient values" www.nytimes.com/2017/02/10/world/euro... (mooi excuus om zelf al het geld naar boven af te romen en zo'n Dodd Frank regeling terug te draaien - ook al had ik geen klachten van 'jan met de pet op' gehoord over dat ie bepaalde speculatieve beleggingen niet meer kon doen onder die wet.. ).
Maar als daar al dat gefake-news, hacken, geïnternet-troll, poll2016-fucken - en 2017 in het vooruitzicht.. op gebaseerd moet zijn. Paars van het lachen als je de ideologie van zo'n Bannon (maar hij heeft dus deels dezelfde mensen aangehaald, die je ook in de ideologie van Wilders en de nieuwelingen op rechts tegenkomt). Die verklaren ongeveer iedereen die zelfstandig heeft nagedacht sinds 1700 als vijand ("It viewed humanism, the Renaissance, the Protestant Reformation and the French Revolution all as historical disasters that took man further away from a transcendental perennial truth.") en noem nu die inspirator.. de mensen die deze filisoof het meest nauwgezet gevolgd hebben - Mussolini vond die auteur een 'watje' (afgezien van wat de persoon die ik wel bedoel verder nog heeft aangericht, laten we daar niet lichtzinnig over doen) hebben zich in een conflict gestort wat hun eigen nageslacht (of herdershonden) over het algemeen niet eens overleefd hebben (alsof het allemaal nog niet zinloos en onverstandig genoeg was vanaf het begin.. ).
Het zou me niet verbazen als wat mensen met hun vingertje door allerlei geloofsboeken zijn gegaan en daar wat dingetjes selectief uit naar voren hebben gehaald om een en ander op de spits te drijven (uitgerekend het meest die religieuze stromingen, die zelf nauwelijks reformatie hebben doorgemaakt.. hoe tegenstrijdig is dat of misschien dus juist niet).
Anyway, wat ik tegenkom in diverse artikelen is een handvol boeken van 'filosofen' (inclusief die van Putin.. ). Als die mensen hun eigen denkwerk/reformatie niet kunnen doen en daar dus andere mensen mee lastig vallen, mag als ze dat zelf niet kunnen de AIVD me morgen bellen om die boeken even door te vlooien en dan haal ik er wel selectief even wat dingen uit, om die rechts-populistische stromingen mee te kunnen ondergraven.. wat er allemaal gebeurd is kut - maar als Banon denkt dat ie Lenin is en de halve wereld nuttige idioten dan valt er iets voor te zeggen dat ie zelf ook best wel een idioot is als ie denkt dat dit op termijn gaat werken (en al die mensen die samen met hem het schip in proberen te gaan). Knal een leesclubje in het leven (desnoods part-time) en je hebt volgens mij nog tijd genoeg om dit te keren (en op onze beurt desnoods zo'n Putin en andere sneukneuzen om te kegelen.. ). Als 'links' (lees humanisme, etc) een 'ideologische grap' is, is dit het helemaal (ik neem in ieder geval nog even de tijd om te lachen.. ).

nickolaas | 12-02-17 | 19:49

-weggejorist-

beaujudas | 12-02-17 | 19:43

Deze reportage laat precies zien waarom de wijk Molenbeek in een terroristische rattenburcht is veranderd.
Politiek correct tot op het bot, met alle gevolgen van dien.

Eppo | 12-02-17 | 19:39

Appels en peren. De 'vermuudens' van die bromsnorbelg zijn volledig uit de lucht gegrepen. Vermuudens van inlichtingendiensten zijn dat niet. Bovendien is sympathiseren met terroristen wel wat ernstiger dan een verkeersovertreding. Ge zijt een ambetant zotteke, Canvasbelg.

His Lordship | 12-02-17 | 19:27

peter emile.
Zo is het maar net. Moslim terroristen horen door het leger aangepakt te worden. Het zijn soldaten van een vijandige mogendheid. Ze moeten in krijgsgevangen kampen opgesloten worden. Het burger strafrecht hoort hier helemaal niet aan te pas te komen. Zeker geen islamofiele d66 rechters.

Veritas Splendor | 12-02-17 | 19:17

Welke doelgroep bedienen dit soort journalisten eigenlijk?? De linkse grachtenpand ideologen..?? Hoezo het eigen volk voor kortzichtige bangen mensen verslijten??? Als je in je grachtenpand leeft kan je idd niet snappen dat 'jan met de pet' bang is voor wat er DIRECT om hem heen gebeurt. Wacht maar tot de terroristen ook in grachtenpanden en vrijstaande villa's gaan wonen... Dan moet er ineens een buurtcommissie komen en een buurtwacht en een selectieprocedure om te beoordelen of iemand in de wijk past. We worden uitgeknepen en misbruikt door de 1%... wakker worden allemaal want ze vreten de kaas van je brood en laten je zelf voor de schuld opdraaien.

Ton8695 | 12-02-17 | 19:17

WirMachenMusik | 12-02-17 | 17:33

Verontrustend. Ruwweg zo'n 43% vindt het wel prima zo.

vanvandaag | 12-02-17 | 19:12

Massa-immigratie is eigenlijk een achterlijk concept. Je nodigt een enorme groep buitenlanders uit om onderdeel van je bevolking te worden. Dit terwijl juist de mensen die naar het Westen willen afkomstig zijn uit de Derde Wereld, met bijbehorende gebrek aan onze normen en waarden en werkethiek. Dit zijn dingen die niet zomaar met een klasje zijn op te lossen.

Zosima | 12-02-17 | 19:09

Dus hardrijden en door rood rijden is te vergelijken met terrorisme...

Goed stukje journalistiek! Journalisten.. zelfbevlekkende, gütmenschen in dienst van het grote geld, die nieuws maken en koppen schrijven zoals het grote geld dat wil. Lekker onafhankelijk. En helemaal tof dat hij ook gewoon ff bij een migrant aanbelt. Lekker makkelijk scoren weer. Laffe journalistjes.

Ton8695 | 12-02-17 | 19:02

Als je al niet door hebt dar het tapijtje onder zijn neus zo nep als de pietenpruik van silly Syl is, dan heb je een echte betonplaat voor je kijkers.

Uw Psychiater | 12-02-17 | 18:55

@Nonkel Frituur | 12-02-17 | 18:52 Ik zie dat wel eens, dat VRT-journaal. Daar vallen je echt de schoenen van uit. Als je al denkt dat de NOS erg is...

knutsel | 12-02-17 | 18:54

knutsel | 12-02-17 | 18:48
Het VTM-journaal is in ieder geval neutraler dan het knalroodgekleurde VRT-journaal. U kan het ook online bekijken.
De overige VTM-programma's stellen weinig voor. Pulp voor het plebs, op enkele goede uitzonderingen na.

Nonkel Frituur | 12-02-17 | 18:52

@Nonkel Frituur | 12-02-17 | 18:34 Even een serieuze vraag. We kunnen hier in Nederland geen VTM ontvangen. Is dat net zo erg qua policor?

knutsel | 12-02-17 | 18:48

Het mooiste aan De Ideale Wereld vind ik dat de interviewer, Luc Haekens, als twee druppels water gelijkt op Filip Dewinter.

Nonkel Frituur | 12-02-17 | 18:34

Door rood rijden of een paar kilometer te hard rijden zijn wetsovertredingen met een onverbiddelijke, bijna 100 procent pakkans.

Maar in heel Europa kunnen aantoonbaar foute moslims gewoon ongehinderd - en meestal ongestraft - hun gang gaan met vrouwenmishandeling, kindermisbruik, straatroof, straatgeweld, het opblazen van geldautomaten, het probleemloos aanschaffen van Kalasjnikovs, het neermaaien en onthoofden van concurrerende misdadigers en kunnen ze bovendien na het plegen van een bloedige aanslag met tientallen slachtoffers, fluitend door Europa reizen of wekenlang onvindbaar blijven onder de beschermende deken van de moslimwijk waar hun holen en nesten - én hun honderden familieleden - zich bevinden.

Het gaat niet aan om moslimterreur af te zetten tegen door rood licht rijden.

In een oorlog - waarvan in feite al lang sprake is in het jargon van de moslimterroristen en hun zich nog gedeist houdende zwijgende aanhang - ga je óók niet eerst uitgebreid naar bewijzen zoeken of je vijand je nou wél of níet dood wil hebben.
Je pakt ze aan, die vijanden. Vastberaden. Doortastend. Oppakken, doen oprotten of uitschakelen. En de conspiratieve holen en nesten waarin ze zich verbergen, uitroken. Mét hun loyale familieleden.

Moeilijke vragen stellen achteraf doen gewichtig-doenerige historici en ethici wel in dikke boeken, veertig jaar later. Als die zelfde historici en ethici dankbaar mogen zijn dat ze überhaupt nog boeken kunnen en mogen schrijven.

Peter Emile | 12-02-17 | 18:22

@lingo star | 12-02-17 | 17:57
Ze heeft in haar jeugd te veel gekeken naar Will Simon van Opsporing verzocht. "De man drrroeg een kojte zwajte jas en had een brrruine snojj"

Chiant | 12-02-17 | 18:18

Als ik te hard rijd krijg ik een acceptgiro binnen en dan moet ik gewoon betalen zonder rechtzaak. Hierbij gaat de overheid ook uit van een vermoeden. Het is namelijk hun vermoeden dat IK te hard heb gereden. Maar misschien heb ik mijn sleutel van mijn auto wel die dag aan mijn buurman uitgeleend. Ik word dus schuldig bevonden vanuit een vermoeden.

waarom dan | 12-02-17 | 18:11

Nog even en mossels die met een vrachtwagen op menigten inrijden krijgen alleen nog een bekeuring voor te hard rijden.

LuckyGirl | 12-02-17 | 18:07

Je zou de omroep spontaan een vermoedelijk-door-rood-rijder toewensen.

LuckyGirl | 12-02-17 | 18:04

Chiant | 12-02-17 | 16:10
Om nog maar te zwijgen hoe Mariëlle Tweebeeke de 'r' uitspreekt in Nieuwsuujrj

lingo star | 12-02-17 | 17:57

Ik vermoed ,nee weet het haast zeker dat er in België weer een terroristische aanslag wordt gepleegd dit jaar .

blauwe zander | 12-02-17 | 17:53

-weggejorist-

Veritas Splendor | 12-02-17 | 17:41

Wat een walgelijk moralistisch zeik filmpje. Alsof door rood licht fietsen hetzelfde is als zoveel mogelijk burgers proberen af te maken. Links jaagt met dit soort doorzichtige agitprop nog veel meer stemmers naar rechts.

Veritas Splendor | 12-02-17 | 17:41

tikkeltje flauw en te verwachten.

Schepvogel | 12-02-17 | 17:37

Diotima | 12-02-17 | 16:43 Ook zonder vermoeden tapt men hier je kabel internet af,..

medelmo | 12-02-17 | 17:36

In 10 door het Londense ‘Chatham House’ ondervraagde Europese landen stemt een totaalmeerderheid (55%) in met een immigratiestop uit alle landen met een islamitische bevolkingsmeerderheid.
Met België met 64% als derde.
GB en Spanje waren de enige landen waarin geen meerderheid instemde.
(Nederlanders werden overigens niet ondervraagd, ander zou het totaalgemiddelde nog wel wat hoger zijn uitgevallen.)

De vraag luidde: “All further migration from mainly Muslim countries should be stopped. »
Ja :
Polen 71%
Oostenrijk 65%
België 64%
Hongarije 64%
Frankrijk 61%
Griekenland 58%
Duitsland 53%
Italië 51%
GB 47%
Spanje 41%
www.independent.co.uk/news/world/europ...

WirMachenMusik | 12-02-17 | 17:33

Wat is het verhaal nou van de mossel en de mosselkar?
Raad_maar_raak!

Als er een vermoeden is dat enkele van de mosselen op de mosselkar besmet zijn, komen die mosselen dan nog bij jou op tafel?

Lasius | 12-02-17 | 17:31

Even los van het feit dat een paar oude seniele bejaarden met hun eigen domheid geconfronteerd worden slaat dit nergens op.
"Ze" links dus, gaat geheel aan het FEIT voorbij dat mensen steeds wanhopiger bereid zijn ALLES toe te staan om deze multicul islam WAANZIN te stoppen.
Hiermee doorgaan is net zo dom als de beredenering van deze oudjes en ondermijnd zoals hier bewezen de rechtstaat omdat mensen uiteindelijk tot alles in staat zijn. (Zie opkomst NSDAP) een kopie van onze tijd!!!

pannekoekgezicht | 12-02-17 | 17:23

België loopt zoals altijd 10 jaar achter op NL dus daar is de politieke correctheid nog ten hemel schreiend

R van Perzie | 12-02-17 | 17:20

Een vermoeden van een kleine verkeersovertreding met een vermoeden van een terreurdaad vergelijken. Dan heb je het als staatsomroep ook niet helemaal begrepen. Kijk anders ook even naar de mogelijke gevolgen.

Ebert de R | 12-02-17 | 17:20

De gewone man voor lul zetten en uitlachen, het is n beproefde methode van de progressieven. Tot de gewone man massaal zijn stem laat gelden, dan is het janken geblazen. Overigens zal het niet lang meer duren voor de gewone man, de gewone mens wordt, want genderneutraliteit en zo.

Afgeschminkte Bassie | 12-02-17 | 17:17

Zosima | 12-02-17 | 17:11
OK, dat siert je!

Foezela | 12-02-17 | 17:14


Rommelende Onderbuik | 12-02-17 | 17:10

je hebt groot gelijk! haha, denktrol....

Foezela | 12-02-17 | 17:12

Foezela | 12-02-17 | 17:07
Maak je niet dik, het was een grapje.

Zosima | 12-02-17 | 17:11

Domme mensen pesten. Vermoeden moet je uitzoeken.

@Foezela | 12-02-17 | 17:07
Ik zou niet op Zosima reageren. Zij is vermoedelijk een DENK-trol.

Rommelende Onderbuik | 12-02-17 | 17:10

Zosima | 12-02-17 | 17:02

Mijn GOD....dit is wel de aller,allerdomste reactie die ik gelezen heb, jezuschristus, vermoedelijk is deze reaguurder afkomstig uit de Maghreb?
Achterlijker krijg je ze niet.

Foezela | 12-02-17 | 17:07

Wat is dat toch, dat je 'correct' bent wanneer je miljoenen van Allah's primaten verwelkomd.

Vrijhetzelaar | 12-02-17 | 17:06

Het enige leuke item over mosselen komt van Jiskefet met hun mosselspel.
Belgen zijn raar.

R.B.Scott | 12-02-17 | 17:06

StijlvolRechts | 12-02-17 | 16:56:
Of: Wanneer er vermoedens zijn, voortkomend uit bewijs, dat op jouw vlucht ook een terrorist in het vliegtuig zit, zou je dan samen met jouw gezin nog instappen?

LuckyGirl | 12-02-17 | 17:05

piloot47 | 12-02-17 | 16:59
hear,hear!

Foezela | 12-02-17 | 17:03

Daar heeft deze publieke omroep deze domme blanke burgers mooi een poepie laten ruiken! We vermoeden dat u door rood gereden heeft, ha! Dit bewijst wel weer, anti-immigratie = dom. Toch?

Zosima | 12-02-17 | 17:02

Vermoed als zoiets aan den deur komt, uw zeit gene agent doe hierbij ene burgeraanhouding reeds den hermandad verwittigd om dat vermoeden te staven! lol

william7055 | 12-02-17 | 17:01

Je oprechte mening geven is dus ook niet gewenst bij de zuiderburen,liegen is dus beter als iemand op straat iets vraagt.... VTR is onderdrukking in optima forma.

houjebekmaarzak | 12-02-17 | 17:01

Mwah, als je qua nieuwsgaring de laatste 15 jaar niet onder een steen geleefd hebt, dan heb je misschien ook wel vermoedens als het gaat om de huidige geopolitieke ontwikkelingen, Trumpisme en andere 'rechts-conservatieve' fratsen.
Opvallend trouwens dat ik heel veel conclusies deel met de 'chief strategist' van Trump, Steve Bannon (met dus een hele andere onderbouwing - maar dus wel overlap.. hij schijnt het deels uit 'Griekse filosofie' te halen ;) ) - maar er zitten fouten in ook (net als anderen dus ook naar voren brengen die een aantal van die zaken geanalyseerd hebben). Eerst ff volgende kabinet afwachten, maar als dat zou klappen (en die nieuwe 'conservatief rechtse partijen' daar garen bij zouden spinnen), dan loont het om op 'hun strategie' een zware baksteen te leggen qua gaspedaal - er zitten namelijk dus fouten in en ik vermoed dat ze de regie van wat betreft de dingen waar zij naar streven heel snel zullen kwijt zijn (ze proberen namelijk te drijven op de krachten die henzelf bedreigen - beter dan stilzitten voor die lui maar ik zie ze wel als een van de eerste vliegen op de ruit ook net als Bannon geloof ik feitelijk Trump als een vehikel ziet.. ik praat niet zo graag in dat soort termen - maar als een ander die een agenda lijkt te willen zetten zo denkt - tsja, maar met een beetje goede timing heeft het best wel weinig kans schat ik zo in er relatief oppervlakkig naar kijkend zoals de kaarten nu liggen). Nou ja, dan is het dus bouwen aan een nieuwe dominante orde (en ik deel dus al wel - ver voor 2008 - een opvatting dat het wel duidelijk is waarom een 'oude orde' aan het vastlopen is, dat kan je in de jaren '90 voor je ogen zien voltrekken).

nickolaas | 12-02-17 | 17:00

Dit is van hetzelfde niveau als een Grunberg die het grappig vond om in een voetnoot in de VK Marokkanen te vervangen door Joden. Je ziet de redactie bij elkaar zitten en gniffelen hoe ze die domme tokkieburgers op het verkeerde been kunnen zetten.
Appelen met mosselen vergelijken.

Mijn vraag is dus: Awel, wat wilde ge hiermede zeggen?

piloot47 | 12-02-17 | 16:59

Ik heb ineens trek in mosselen.

Vesta | 12-02-17 | 16:59

Het is heel simpel. Als er een vermoeden bestaat dat er op een bepaalde school kinderen worden misbruikt. Zou jij je kinderen dan naar die school sturen?

StijlvolRechts | 12-02-17 | 16:56

Belgie gaat nog eens ten onder aan verkeersovertreders.

roze_bril | 12-02-17 | 16:56

België en vooral Vlaanderen is zowel wat betreft staatsomroep als gazetten, sowieso een irritant paternalistisch land. Ik bedoel dus, vol op de volksopvoedingstour.
En probeer in Vlaanderen maar eens een krant te vinden waar je zonder vooraf-censuur een lezersreactie kunt plaatsen.
Wat niet wegneemt dat ik in Vlaanderen gestudeerd en gewerkt heb en er ook dinnetjes gehad heb waar ik nog met plezier aan terugdenk.
Trouwens de kwaliteit van de Vlaamse wielersportreportages is onovertroffen.

WirMachenMusik | 12-02-17 | 16:56

Wat een ontzettend flauw filmpje. Gelukkig gemaakt van Belgische belasingcenten

batvoca2 | 12-02-17 | 16:53

Net verse cijfers binnen:
"De kans is groter dat je voorgelogen wordt door media dan dat je omkomt door een terrorist die door rood rijdt".

LuckyGirl | 12-02-17 | 16:53

Maar als iemand wel contacten heeft met bepaalde mosselen, dan mag je die toch gewoon weg sturen?

Stijl-vol | 12-02-17 | 16:52

Tsja, dus mensen worden onredelijk als hun land veranderd is in een militaire zone met een permanente staat van beleg door onaangepaste geweldadige import en de pleitbezorgers van zulks.
.
Moet niet gekker worden, zeg. Sinds wanneer is de destructie van je samenleving iets om je druk over te maken?

Parel van het Zuiden | 12-02-17 | 16:50

Die ene man heeft het toch over "vermoeden op basis van bewijs"?
En inderdaad, hoeveel mensen hebben ze op deze wijze benaderd voordat ze hun 3 minuten aan TV bij elkaar hadden?
En een terroristische daad vergelijken met een verkeersovertreding geeft wat mij betreft vooral aan hoe onze leiders denken.
Totale faal dus.
Ze bewijzen ongewild het tegenovergestelde van wat de bedoeling was.

LuckyGirl | 12-02-17 | 16:50

Dat is dus het niveau van Canvas : een paar simpele lieden er in luizen met twee onvergelijkbare grootheden namelijk terreur en door rood licht rijden of te hard o.i.d.

Zwizalletju | 12-02-17 | 16:46

Awel zulle
Nonkel, komt gij maar duiden

Tobi | 12-02-17 | 16:45

Dan kunnen ze hier in Nederland de BIBOP wet ook in de kliko gooien, die is ook gebaseerd op vermoedens en niet op gerechtelijk bewijs.
https://www.justis.nl/producten/bibob/wet-bibob/

stormtijd | 12-02-17 | 16:45

Laten we ons aub even op Nederland focussen, het probleem is(lam) daar nog groter en onoplosbaar.
Terug naar NL dus: lees net dat er jongeren opgeroepen worden om stemmen te ronselen voor hun opoe/omoe, doe een even n topic GS.
Verder lezen de reaguursels weer fijn weg vandaag, gaat goed zo.

MinderStijl | 12-02-17 | 16:44

Prima tv-stukje. Wat ons onderscheidt van de barbaren is dat we hier wetten hebben en mensen niet naar willekeur behandelen.
Diotima | 12-02-17 | 16:35

Ja, zelfs de barbaren gaan hier vrijuit door goeie,linkse advocaten en "goedmensen" zoals U.
U begrijpt er kennelijk nóg niets van/ heeft nog niets geleerd,

Foezela | 12-02-17 | 16:44

Glasgow Argus | 12-02-17 | 16:40
Ja, dat is idd bedroevend. Maar toch, liever de huidige situatie dan eentje waarbij een 'verdenking' genoeg is voor overheidsterreur.

Diotima | 12-02-17 | 16:43


Diotima | 12-02-17 | 16:35
Een rechtsstaat die accepteert dat slechts 4% van de misdrijven wordt opgelost, maakt zich zelf schuldig aan willekeur.
De overheid hangt aan elkaar van willekeur.
We hebben geen proncipes meer, maar wel voor iedere uitzondering een eigen regel.

Glasgow Argus | 12-02-17 | 16:40

Conclusie: die mensen kennen de betekenis van het woord vermoeden niet.

DikkeTROL070 | 12-02-17 | 16:40

Om te kotsen dit.

Je standpunt maken door terrorisme te vergelijken met door rood rijden.
Bah.

In feite praten ze alles goed wat terroristen doen. Want ja, vermoeden.

Nacho_Vidal | 12-02-17 | 16:38

Stuur de vermoedelijke schikking maar op dan zal ik hem vermoedelijk betalen.

Moresnetunited | 12-02-17 | 16:38

netniet | 12-02-17 | 16:29
Allemaal gepokt en gemazeld met Saul Alinsky' s "rules for radicals". De cultureelmarxisten hebben Antonio Gramsci' s gradualisme tot in de puntjes tot zich genomen. Toch zien we inmiddels de grenzen van hun leugenachtigheid. De mensen geloven het niet meer.

Glasgow Argus | 12-02-17 | 16:37

Prima tv-stukje. Wat ons onderscheidt van de barbaren is dat we hier wetten hebben en mensen niet naar willekeur behandelen.

Diotima | 12-02-17 | 16:35

Zelfde kunstje kennen we natuurlijk uit Nederland. Wilders draagt ie overigens zelf ook aan bij door zijn schreeuwerige retoriek. Gelukkig zijn er ook mensen die wel in een paar mooie volzinnen een standpunt duidelijk kunnen maken: www.youtube.com/watch?v=7WH2jypGnkI

Pauper CC | 12-02-17 | 16:35

Foezela | 12-02-17 | 16:27 En dat niet alleen. Wat gebeurt er als deze mensen zichzelf terugzien op TV? Gaan ze dan denken "Goh ze hebben een punt" of denken ze "we worden aan alle kanten bezeken".

knutsel | 12-02-17 | 16:34

Van een ongelooflijke akeligheid, deze fatsoensjournalistentactiek.
Maar wie verbaast zich er nog over?

De Vrijlansier | 12-02-17 | 16:33

Zunne bedoel ik natuurlijke. Bloody autocorrect.

Hebbiehemookweer | 12-02-17 | 16:31

De vergelijking tussen een terroristische dreiging en een verkeersboete gaat behoorlijkmank. Wat een misselijkmakende televisie zeg. De bedenkers van dit programma hebben vast geen familieleden verloren in Brussel. Kudtfascisten.

netniet | 12-02-17 | 16:29

Ligt de hoofdstad van het verraad niet in België ?
Niemand vraagt om i.d .
links draaien om rechts te naaien.
Andersom volgt er geweld.
policolor agitprop.

medelmo | 12-02-17 | 16:29

Vooral niet panikeren zinnen.

Hebbiehemookweer | 12-02-17 | 16:28

Ik vraag me af hoeveel mensen ze hebben geprobeerd te tackelen voor ze dit paar onnozele Hansen hadden.

miko | 12-02-17 | 16:28

Zeg kende gij de muzelman, den onzen komt uit Aartselaar en heet Lambiek.

Hebbiehemookweer | 12-02-17 | 16:27

Domme Belg verwisseld zeker en vast "vermoeden" met "ernstige bezwaren".

Spare Rib | 12-02-17 | 16:27

wat een vreselijk kinderachtig programma om zo de mensen voor de gek te houden,precies zoals die ene omroepclub in Duitsland , ca 1 jaar geleden, die mensen op straat aansprak met een citaat zg. uit de koran , maar in werkelijkheid uit het oude testament.
Kinderachtig en onvergelijkbare grootheden.
Het gevaar dat dreigt vanuit terrorisme is van een totaal andere orde dan een snelheidsovertreding met een fiets of door rood licht rijden.
Dit zijn allemaal flauwe argumenten , bedacht door wegkijkers en "goedmensen".
Zouden ze nou echt denken: "goh, die interview-man had wel gelijk eigenlijk met zijn vraag over een vermoeden"?
Bullshit!

Foezela | 12-02-17 | 16:27

Hiermee wordt op een humorvolle manier de hypocrisie van de (blanke) man/vrouw aangetoond. In hun eigen geval moet de overheid zich aan de rechtstaat houden, en anderen hebben kennelijk niet eens recht op een eerlijk proces.
Natuurlijk moet je een vermoedelijke terrorist oppakken en desnoods in afwachting van zijn/haar proces opsluiten, maar zonder meer het land uitgooien kan echt niet. Wat is de volgende stap: dan maar meteen doodschieten? En met zijn allen maar schelden op Turkije.

Mannes | 12-02-17 | 16:27

De creativiteit van de Belgische policor omroep doet niet onder voor die van de agitprop die uit de nederlandse propagandakanalen komt. Net zo doorzichtig als een voorstelling van John Lanting' s theater van de lach, inclusief de opzichtig opgeplakte snor.
Ik mag aannemen dat de programmamaker van zijn bed gelicht gaat worden, misschien niet vanwege zijn klaarblijkelijk misdadige ondermijning van de westerse samenleving, maar tenminste voor het ook in belgie verboden zich uitgeven voor een politieambtenaar.

Glasgow Argus | 12-02-17 | 16:25

Nep nieuws van de staatsomroep doet ook in de Belgiek zijn intrede !

Castor12 | 12-02-17 | 16:25

Wat is het verhaal nou van de mossel en de mosselkar?

Raad_maar_raak! | 12-02-17 | 16:24

We moeten nu toch echt een muur gaan bouwen om ons te beschermen en de Belgen gaan hem betalen. Man man man wat een volk is dat joh.

Texacoballletje | 12-02-17 | 16:15

Die Belgen zijn nog erger dan Nederlanders qua politiek politiek correcte omroepen. En natuurlijk, het vermoeden dat ge door het rode licht bent gefietst is exact hetzelfde als het vermoeden dat ge een aanslag beraamt om mensen te doden...

knutsel | 12-02-17 | 16:15

Ik heb meer dan een vermoeden dat er heel veel (vermoedelijk ook westerse) landen zijn waar je vermoedelijk niet binnenkomt, wanneer men het vermoeden heeft dat je een gevaar bent voor de openbare orde. Deze landje is vermoedelijk een van die landen, maar daar hebben de vermoedelijke terroristen een list voor bedacht. Ze gaan als vermoedelijke asielzoeker.

atheïstisch stemvee | 12-02-17 | 16:12

Moet ik me op de zondag weer een rechtse/blanke boze man voelen, door Belgen nondeju...

Paulus de Bk | 12-02-17 | 16:11

Gaan we nu weer Vlamingen bashen? Want dat lompe gekraai uit de Randstad is de norm en alles dat anders klinkt is raar, of zoiets?
Met je rare uitspraken die eindigen op "-ond" (duizend, veelbetekenend, spannend) en "is" (eens).

Chiant | 12-02-17 | 16:10

Islam staat voor vrede; inclusiviteit, echt waar.
Dat het onderwerping; overgave betekent is slechts een detail...
Altijd aardig om te zien wanneer de realiteit de architecten van de ondergang van het westen inhaalt en vol in het gezicht spuugt.

Desmoulins | 12-02-17 | 16:08

Vergeleken met de VRT is de NPO een rechts-populistisch bolwerk.

de_profeet | 12-02-17 | 16:07

Zeg ken jij de mosselman? Of was het nou muzelman?

Nehemia | 12-02-17 | 16:06

Waarom zou de nederlandse staatsomroep het monopolie moeten hebben op politiek correct geneuzel?

jules degrelle | 12-02-17 | 16:05

Alle mosselims op de mosselkar naar het oosten!

Godsammekraken | 12-02-17 | 16:03

Laten we wel onze rechtsstaat handhaven! Een vermoeden is natuurlijk niet genoeg! Neemt niet weg dat bij het waarnemen van zandorcjes gewoon meteen gericht vuur uitgebracht moet worden. Met de rechtsstaat hebben die toch niet zoveel. Bovendien is dat laatste een luxeartikel in oorlogstijd.

Godsammekraken | 12-02-17 | 16:02

Gelukkig hebben ze in Belgie een cordon sanitaire, dan kan de import ongehinderd doorgaan.

Glasgow Argus | 12-02-17 | 16:01

Mosselterroristen

nee_toch? | 12-02-17 | 16:01

Wat is een "vermeuden"?

Godsammekraken | 12-02-17 | 16:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken