Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Linkse partijen DOODSBANG voor elkaar

Met de PVV als powerhouse op rechts wordt het de Partij van de Adieu al enige tijd lekker heet onder de voeten, want de verkiezingen dreigen een een-tweetje te worden tussen PVV en VVD. Lolo Asscher vuurt schoten af op Mark Rutte en dat is fijn voor Mark, die zich op zijn beurt weer fijn op Geert kan richten. En dus wil Lolo een links pact en rept hij zelfs over een 'links stembusakkoord', alleen heeft Lolo een probleem. De andere linkse partijen hebben geen benul van het stembusakkoord. Nu zit Lolo met zijn handen in zijn haar, want de verkiezingen gaan tussen PVV en VVD en voor links rest een rolletje als wisselspeler. Tegelijkertijd willen de PvdA, GroenLinks en SP de grootste partij op links worden en dus is een linkse mars niet wenselijk. Tot zover de duiding, en dan nu de waan van de dag. Geert en Mark spelen bij EenVandaag zeteltjepik, maar door het geplande debat op links gaat een dikke streep. Klaver wil wél tegen Roemer en Asscher, Roemer wil niet tegen Klaver maar wél tegen Asscher en Asscher wil niet tegen Roemer en niet tegen Klaver. “We willen in debat met VVD en PVV, niet met SP of GroenLinks”, mekkert een woordvoerder van Lolo. Right, choose your enemies carefully. Een minder stevig pact dan je dacht. Niet in debat durven. Bang zijn voor Jesse en Emile. Niet je nek durven uit te steken. Als je geen uitnodiging had gekregen Calimero zijn. Huilen over het debat tussen Geert en Mark. Totaalschizofrenie op links, hier is de laatste tweet nog niet over getweet!

Reaguursels

Inloggen

McMarx | 25-01-17 | 15:29 | | Reageer+ | 0
Ja klopt, en VNL is ronduit rechts, FVD zit in het midden en heeft christelijke grondslag, evenals GP waarbij je zelf de grondslag bepaald, dus alle smaken zijn voorradig om geen oude politiek meer te hoeven stemmen,maar ze hebben twee dingen gemeen en dat is stop/ weg met Islam, behoud van onze eigen cultuur,en n stop/ weg met de EU, behoud van democratie, geld, en grenzen, zonder deze twee zaken aan te pakken, is de BV Nederland straks weg. Dus kies maar!!!

corbiere | 26-01-17 | 08:54

@ Schoorsteenveger | 25-01-17 | 14:39 Dank!

sickworld | 25-01-17 | 18:29

De PVV is behoorlijk links.

Rest In Privacy | 25-01-17 | 15:29

Een treurig zootje en op zich is dit onderlinge haantjesgedrag niet nieuw. Een kenmerk van veel linksen is het onverzoenlijke eigen gelijk. Zie hoe pathetisch er gereageerd wordt op Trump, het wegkijken voor geweld van democratische partij aanhangers in de US. links hier heeft elkaar vaak de tent uitgevochten, op een samenwerking ( uiteindelijk) van extreem links in GL na.

Ik begrijp dat de PvdA dus vooral niet wil. Bij SP en GL is nog enige wil tot debat. Klopt ook met de historie. PvdA was lang de grootste op links. Daarnaast een machtspartij die mensen alles te verdelen met VVD en CDA, en beetje D66. Die partij hield altijd arrogant de deur gesloten voor toenadering door SP en GL . Los gezien van wat je van linkse politiek vindt, is samenwerken strategisch voor de hand liggend. PvdA koos altijd voor zichzelf, en de baantjes die dat voor de heren en dames carrière politici opleverde.

En nu willen ze een pact!!!!?? Als,SP of GL had ik de deur al lang keihard in het hypocriete gezicht gesmeten. Nou hopelijk gaan ze met elkaar ten onder en gaan we een fijne PVV tegen VVD strijd zien.

En dan gaat Thierry of Jan er lachend met de buit vandoor!, :)

Nuuk | 25-01-17 | 14:53

Heerlijk, die verkiezingskoorts. Asscher zit met een probleem. Binnen de PvdA is hij het 'nieuwe gezicht', in elk geval het gezicht dat die clownssmoel van Samsom moet vervangen, maar naast GroenLinks en de SP oogt de PvdA natuurlijk niet fris na al die jaren machtsgeil gedrag en compromis na compromis sluiten om in 't zadel te blijven. Bovendien, de PvdA is nog steeds gewend de partij van de gematigde arbeider te zijn, althans in naam, en blijft de neiging vertonen zich af te zetten tegen de meer radicale partijen, die van gestaalde arbeiders en onder de douche pissende salonmarxisten.
Het is te triest voor woorden dat men op links elkaar niet weet te vinden. Tekenend ook voor de toestand in het land, waarin niks meer normaal is, en niemand meer weet wat normaal is, behalve de minister-president die in zijn eentje in een prachtig land toeft en zelfvoldaan het ene lege inlegvelletje na het ander ondertekent met zijn naam.
Jesse Klaver, de snotneus, had zo graag als JFK de Linkse Kerk nieuw leven ingeblazen en elke kerkganger bij het verlaten van de dienst persoonlijk de hand geschud, maar ook het handen schudden is niet meer wat het geweest is sinds Rutte de handeling tot prioriteit nummer één heeft verheven om te meten of iemand al dan niet is ingeburgerd, ingeburgerd in een land waarin nagenoeg elke burger ervan verdacht wordt racist,xenofoob of zelfs fascist te zijn en 's nachts droomt van het koloniale verleden waarin zijn voorouders het nog voor het zeggen hadden in de Oost en slaven brachten naar de West.
O ironie, op rechts kan men mekaar zonder meer verketteren, de PVV is toch al groot genoeg, maar op links moet men de dialoog aangaan, de "echte" dialoog waas Bas Heijne het over had, op links moet, om met dominee de Jonge te spreken, de Een de Ander willen vinden, En zelfs dat krijgt men op links niet voor mekaar. Gelijkgestemd, zo lijkt het, dezelfde vrienden en dezelfde vijanden, zo weten we, maar desondanks wil men niet door één deur. Jesse, jongen, alleen een pose is echt niet genoeg. Als die haatdragende apparatsjiks achter je rug niet willen buigen gebeurt het gewoon niet. En Asscher,, nu al de arrogante blik naar Europa is niet echt verstandig als de partij waarbinnen je je omhooggevreten hebt aan het inzakken is en je dus helemaal geen hoogte hebt. En Roemer, alleen op willen komen voor de roetveeg-arbeider en a priori geen compromissen willen sluiten zal je opnieuw nekken.
Asscher zit met een groot probleem. Hij had willen oogsten na al die jaren van zich omhoogwerken, maar de oogst is slecht, de socialistische velden zijn kaalgevreten, en de arbeiders die voorheen het eerlijke verhaal slikten en braaf hun arbeid verrichtten zijn weggetrokken.
In een vervallen schuurtje liggen, achteloos neergegooid,een roestige hamer en een roestige sikkel, wachtend op een fotojournalist die ze ongetwijfeld op elkaar zal leggen en in elkaar zal schuiven, als in een innige omstrengeling, en vervolgens geduldig zal wachten tot de zon bijna is ondergegaan en ze perfect worden uitgelicht voor een epische foto die op World Press Photo de eerste prijs zal gaan halen.
Echt nieuws.

Schoorsteenveger | 25-01-17 | 14:39

@Dostranamus | 25-01-17 | 14:23
Liedje slaat nergens op.

Rest In Privacy | 25-01-17 | 14:29

In plaats van lolo en die andere knakkers hoor ik liever deze;https://www.youtube.com/watch?v=PL8CD8PjVmA

Dostranamus | 25-01-17 | 14:23

@ corbiere ... Ook mijn overweging en hier al vaker geschreven: liefst FvD of PVDD op basis van inhoud en werkelijk fatsoen (Rutte!) en een definitieve keuze zou ik nog moeten maken, ware het niet dat er één zeer-zeer dringende zaak is welke directe actie vraagt; deze van het ontnemen van onze identiteit, van onze vrijheid, van onze veiligheid en het opgebouwde vermogen. Het is toch nondeju te gek voor woorden welk een uitverkoop er de laatste 10 jaar plaats heeft hier.

Waarom FvD of PVDD: om de gevolgen van die rampzalige invulling van het begrip kapitalisme door neo-liberalen c.s. te stoppen. Duurzaamheid en groei zijn bij VVD, PvdA, D66 en nog zo wat nog géén fijne combinatie.

sickworld | 25-01-17 | 13:20

Voor de PvdA is het belangrijk zich te onderscheiden van SP en GL, maar dat durft ie niet omdat het beleid van Samson en Asscher allesbehalve dat was wat men oorspronkelijk met het land voor had, nl. geen bezuinigingen en meer investeringen www.volkskrant.nl/politiek/verkiezings...
Toen de buit na de verkiezingen binnen was tekende de PvdA voor het meest omvangrijke bezuinigingspakket sinds WO II. Om de kritiek van de linkse broeders te ontlopen is het simpeler om maar wat te schimpen op de PVV of VVD.

jochum1980 | 25-01-17 | 13:20

Dat je je als politieke partij moet profileren bij een programam als 1Vandaag zal het wel zijn.

Actualiteitenprogramma met een Sesamstraat niveau en gebracht op een manier alsof ze het zelf allemaal gemaakt hebben.

litebyte | 25-01-17 | 13:15

I Love it when a plan comes together. : )

Moneytron | 25-01-17 | 13:13

@Reinaert | 25-01-17 | 10:45
Die van der Steur heeft al zoveel gedraaid, verdraaid en ronduit gelogen. Ik vertrouw zelfs zijn behaalde tentamen resultaten van de Universiteit van Leiden bij hem niet meer. Bovendien heeft van der Steur heeft nooit gewerkt alleen in de lokale politiek gezeten als gemeenteraadslid.
.
Ik heb het gevoel dat hij alleen maar minister is geworden om zijn naam in de geschiedenisboeken te laten bestaan, de man doet er alles aan te disfunctioneren. Soms maakt het niet uit hoe er over je geluld wordt als er maar over je geluld wordt.

Beroep = Boerenlul | 25-01-17 | 12:45

Beschouw de geschiedenis van het linkse gedachtegoed wereldwijd. De partijen vechten elkaar letterlijk de tent uit (Portugese revoluties, Spaanse Burgeroorlog. etc.). Is links aan de verliezende hand dan wordt terreur (FARC-Colombia,NPA-Filippijnen, Rode Brigades in o.a. Italië en Griekenland) onderdeel van de strategie. Weet een linkse partij de macht te winnen dan wordt een ausradierung van andersdenkenden, waaronder ook afwijkende linkste stromingen, niet geschuwd. (China, USSR, N-Korea, Cambodja etc.). Cohesie binnen het links gedachtegoed is net zo verbindend als binnen de islam.

r@face | 25-01-17 | 12:30

Mr. Dr.Thierry Baudet is een bevlogen en begaafd politicus. Bovendien gestudeerd in het vak waar hij goed in is.
Een net persoon die niet schreeuwt en weet waar het over gaat. Dit soort mensen zouden wij als minister moeten hebben.
Mijn favoriet in de politiek. Evenals Mr. Theo Hiddema.
Wat steken deze mensen toch positief af bij de vele l*lhannessen in ons politieke bestel!

ALLESANDERSSHOW | 25-01-17 | 12:26

Ze vallen ook hier, bijna van hun stoel af, omdat Trump zich aan zijn verkiezingsbeloftes tracht te houden, dat is toch te gek voor woorden, er vanuit gaan, zowel bij de politici als bij de media dat wat je zegt tijdens de verkiezingen gewoon lulkoek is?
Maar het zegt weer wel iets over de buitengewoon deplorabele staat waarin onze democratie zich bevindt.
Lees boek Van Thierry Baudet, over de partijkartels, die moeten we zien te doorbreken door absoluut geen oude politiek meer te stemmen.

corbiere | 25-01-17 | 12:13

Maar liefst 81 partijen hebben zich aangemeld voor de Tweede Kamerverkiezingen 2017. Dus er lijkt me genoeg keuze om een debat te kunnen organiseren. Het zou eens goed voor de democratie zijn als TV-makend-Nederland ook eens aandacht besteed aan de nieuwkomers. Maar nee, hoor. Het is net als bij de Gemeenteraadsverkiezingen; alleen de grote partijen kunnen op de landelijke TV debatteren met elkaar en de lokale partijen maken worden gewoon niet uitgenodigd, worden genegeerd. Zo krijgen de nieuwe initiatieven nooit een eerlijke kans. Daarom mijn dringend advies: schaf die zogenaamde objectie democratische tv-debatten maar helemaal af. Je zag wat er gebeurde bij de vorige Tweede Kamerverkiezingen. TV-Makers, jullie worden bedankt!

Maar dat is maar mijn mening.

Rest In Privacy | 25-01-17 | 12:08

Luister eens, alle smaken zijn voorhanden om geen oude politiek meer te stemmen, daar moeten de verkiezingen over gaan. Oude of nieuwe politiek, niks links rechts, we hebben een probleem met de Islam, en het steeds meer in moeten inleveren van onze cultuur, en we hebben een probleem met de EU, het steeds meer in moeten leveren van zeggenschap en pecunia en er niets voor terug krijgen, dus de keuze is reuze STEM PVV, VNL, GP of FVD, om die problemen op de agenda te krijgen, als we dit geen prioriteit geven, blijven we langs alle kanten leeggeroofd worden.

corbiere | 25-01-17 | 12:07

@reaguurders
Dank

Nacho_Vidal | 25-01-17 | 12:00

Links gaat ten onder aan hun eigen falen.

Solar666 | 25-01-17 | 11:41

De enige manier voor linkse partijen om meer zetels te halen, is om deze zetels van een andere linkse partij weg te halen. Dan snap ik wel dat ze te bang zijn om met elkaar in debat te gaan. Zeker een Asscher die geen enkele geloofwaardigheid heeft.

Beter_Posz | 25-01-17 | 11:39

De enige manier voor linkse partijen om meer zetels te halen, is om deze zetels van een andere linkse partij weg te halen. Dan snap ik wel dat ze te bang zijn om met elkaar in debat te gaan. Zeker een Asscher die geen enkele geloofwaardigheid heeft.

Beter_Posz | 25-01-17 | 11:38

De kamerdebatten op tv zijn altijd al,een debat op zich. U volgt het op tv.

Moestuinier | 25-01-17 | 11:28

@Effe_beter_bukkake | 25-01-17 | 11:12
Je zal toch raar staan te kijken als het echt gebeurt.

Rest In Privacy | 25-01-17 | 11:27

Nacho_Vidal | 25-01-17 | 10:42
"In een bedrijf of commerciele instelling was een persoon als Ard er allang en breed uitgetrapt."

Ik heb het idee dat je van een uitkering leeft want zo werken bedrijven niet. 15 maart zijn er verkiezingen en waarna v.d.Steur vervangen wordt. In het bedrijfsleven zou deze man dus een verlof aangeboden krijgen met de vermelding zich beschikbaar te houden voor het bedrijf.

Nathan R Jessup | 25-01-17 | 11:22

Het is een zooitje en het blijft een zooitje. Wie lacht niet die den mensch beziet!

ALLESANDERSSHOW | 25-01-17 | 11:21

Even reageren op de factcheck, asielzoekers krijgen ook de tandarts volledig vergoed door de belastingbetaler.
Staat er voor handigheid niet bij, COA = landveraad!

pannekoekgezicht | 25-01-17 | 11:19

-weggejorist-

Effe_beter_bukkake | 25-01-17 | 11:12

De VVD heeft destijds Groen Links (Sap) een enorme kater bezorgd met het Kunduz grapje. De VVD heeft de PvdA zichzelf laten ontmaskeren als een partij die niets meer met het sociale van de mens heeft, tenzij het hen persoonlijk geldelijk voordeel oplevert. Dan praten ze er wel over, maar daar blijft het bij.
.
De PvdA heeft in de afgelopen regeerperiode trouw aan de coalitie betuigd maar ontrouw aan hun kiezers. Ja dan ga je knuppel hard op je dakpan.
Ik geniet van de ondergang van de PvdA, daar heb ik zoveel jaren naar uitgekeken, en het gaat nu echt vorm krijgen.
Asscher valt in hetzelfde putje als Cohen en Samsom, beiden van het kaliber flapdrol.
.
Waar zouden PvdA en GL het over moeten hebben in een debat? Ze hebben maar 1 issue en dat is de PVV, waarom dan nog debatteren.
GL spint er wat garen bij, maar Asscher toont dat de PvdA niet meer van een eigen kracht kan uitgaan en strandt op de PVV klippen.
Domme man, maar heerlijk om te zien.

Memek | 25-01-17 | 11:11

Geen enkel debat of verkiezingsprogramma is exclusief bepalend voor de verkiezingsuitslag. Wél bepalend is de onderbuik van de kiezer. Tot mijn genoegen zie ik steeds meer ouderen (toch een belangrijke kiezersgroep) die inzien dat ze deze keer zullen moeten stemmen op een andere partij dan die waarop hun ouders en grootouders altijd stemden. VVD, CDA en PvdA zijn geen serieuze opties meer, evenals splinter- en protestpartijtjes. Het gaat niet per sé om Geert of Mark, niet om Rechts of Links, maar meer om de algemene trend. Stemt Nederland weer voor korten, afbraak en het bevoordelen van nieuwkomers ten koste van de autochtone bevolking? Of is het tijd voor vernieuwing, wat absoluut voor veel onzekerheid en twijfel zal zorgen. Tekenend is dat de gewone mens op straat alleen onthoudt dat hij nog 1000 euro tegoed heeft van die grijzende gladjakker. Dat geld krijgt hij niet meer, en dat gaat Links opbreken. De grote meerderheid zit niet te wachten op kakelkippen die pretenderen een debat te voeren. De manier waarop Links elkaar onderuitschopt drijft de kiezer richting de weinige overgebleven stabiele partijen. De meest zichtbare partij met een stabiel programma is de PVV met Geert als gezicht. Deze keer is pompen of verzuipen het motto. Hopelijk zien voldoende kiezers in dat Links geen oplossing gaat bieden voor de ellende die zij zelf bewust hebben veroorzaakt. En hopelijk stemmen ze deze keer op iets anders dan struikrovers, pathologische leugenaars en gewetenloze zakkenvullers.

Nivelleermarionet | 25-01-17 | 11:08

Nederland telt maar één (1) linkSe Partij, de anderen zijn fout-links (exact daarom heeft links zo'n slechte naam, terwijl an sich met links helemaal niets mis is) of hebben als motto 'links lullen en rechts zoveel mogelijk vullen' (F. Halsema / R. van Boxtel lezen jullie ook mee?).

Boris die Sauertopf | 25-01-17 | 11:08

@ mezelf: het is alleen de politiek die voordeel heeft bij deze gepolariseerde weergave met twee vleugels: jij wel in mijn kamp, jij niet, nu weer wel...

sickworld | 25-01-17 | 11:08

Al nam Greet zelve deel aan het debatje.
Het zou in welke samenstelling ook een ingeteeld debat tussen mededaders worden. Want roepen dat iets waaraan je zelf deel hebt genomen, het zelf hebt helpen "opbouwen", NEP is, zonder daarbij de daders aan te klagen en concreet op vervolging in te zetten is in goed Hollands "munafiqeen".
(voor mensen die geen kansenwijkisch spreken: fokking schijnheilig)

Na ampel beraad en slapeloze nachten herzie ik mijn standpunt ten aanzien van de enige partij die beweert uit EU te willen vertrekken. Terug naar de overtuiging dat die ene slechts een katvanger is om genoeg toestemming voor het neppe rituaal los te peuteren uit de bevolking.
Ferengi rule of aquisition nummer één noopt mij te heroverwegen wat ik met mijn laatse rolo doe.
Niet weggeven aan de gehele ingeteelde genocidale poppenkast met haatreader op tafel, en niet weggeven aan één vrijblijvende NEP roepert.
Resteert een onuitgebrachte stem die door niemand en geen systeem kan worden misbruikt om "draagvlak onder de bevolking" mee aan te tonen.

Ik snap het niet doorgaan van het debat wel: elkaar zwarte pieten toespelen is immers verboden wegen rassies.

hallevvezool | 25-01-17 | 11:06

@ Vlaan | 25-01-17 | 10:24 Daarom ook dat het links-rechts denken geen weergave van de huidige maatschappelijke situatie is. Waarschijnlijk ook nooit geweest in ons meer partijenstelsel maar soit.

sickworld | 25-01-17 | 11:04

Nacho_Vidal | 25-01-17 | 10:42
Jouw vraag: "Waarom is hij er nog niet uitgetrapt."
Antwoord:

Omdat hij heel veel weet. Vele beerputten kent hij. Daarom mogen ook alleen de gevestigde partijen aan de macht komen/blijven.

Ook een van de redenen waarom de SP en PVV uitgesloten worden...

oh nee niet weer | 25-01-17 | 11:04

Trouwens wat heb je aan een debat op links als één linkse partij zegt links te zijn maar extreem rechts doet, namelijk dat je moet werken tot je dood bij neer valt en mocht dat niet het geval zijn dat je op zijn minst versleten knieën, rug en armen moet hebben. Zie www.telegraaf.nl/dft/27495760/__Flexib...

ProAsfalt | 25-01-17 | 11:01

moonshiner3519 | 25-01-17 | 10:50

Spamhoer.

Desmoulins | 25-01-17 | 11:01

En Mark's VVD probeert geheel verwacht opportunistisch alz ze zijn een PVV-light in de lucht te krijgen, ondertussen op het fatsoen insprekend. Wat dat laatste betreft: je hebt geen vlooienkam nodig om de VVD politici aan de paal te nagelen wegens GEEN fatsoen. Tientallen voorbeelden in de hoogste gelederen, de namen zijn hier allemaal voorbij gekomen.

sickworld | 25-01-17 | 10:59

"want de verkiezingen dreigen een een-tweetje te worden tussen PVV en VVD."

Dat gaat niet gebeuren dat voorspel ik nu al.
Ik gok dat het VVD vs PvdA weer wordt maar aannemelijker is VVD vs CDA.
Daar gaat de NPO wel voor zorgen.

ProAsfalt | 25-01-17 | 10:58

Politiek zonder draagvlak is roepen in de woestijn, een kabinet dat vier jaar heeft gezeten om in de laatste twee maanden te concluderen dat het totaal niet heeft gefunctioneerd, de partijen zijn hand in hand over de streep gekomen maar het publiek bij de finish was al naar huis vertrokken.
Het enige wapenfeit van het slappe beleid is de politieke versplintering. het is duidelijk dat een land niet geregeerd kan worden door een clubje ego's van bedenkelijk allooi, politieke tegenstanders in een vierjarige stoelendans om in het pluche te blijven zitten, dat kan de burgerlijke ontevredenheid en de Nederlandse economie niet aan.

hovawart | 25-01-17 | 10:58

@Onze man in Mockba | 25-01-17 | 10:37
Een soort jukebox. Gooi er een kwartje heen en het draait een plaat naar keuze af. Er zitten wel altijd krassen in, het einde van het liedje wordt nooit gehaald.

Guido | 25-01-17 | 10:55

@koeberg | 25-01-17 | 10:36
De VVD doet eventjes of ze rechts is, ze is niet rechts. Kan ook niet met Rutje als lijsttrekker. De macht binnen de VVD is al jaren in handen van de linkige pseudoliberalen a la Dijkstal, Voorhoeven, Van Aertsen enz enz.

Guido | 25-01-17 | 10:53

Grove schande dat kansloze deugers de partij van de arbeiders hebben laten afdwalen tot een partij die arbeiders zo hard mogelijk in hun reet beukt. Zelfde verhaal voor bijna alle arbeiders partijen in Europa. En geen haar op hun hoofd om de opkomst van de "Populisten" aan hun eigen falen te wijten.

geenspam | 25-01-17 | 10:53

Er is alleen rechts rechtser reichtst.

cat22 | 25-01-17 | 10:53

Nacho_Vidal | 25-01-17 | 10:42

De VVD heeft waarschijnlijk niemand in voorraad die gek genoeg is om nog twee maanden die job te doen.

eerstneukendanpraten | 25-01-17 | 10:51

Nacho_Vidal | 25-01-17 | 10:42
Het antwoord is simple. Ard zijn opdracht is niet om de Minister spelen, maar een rookgordijn trekken rondom alle VVD fraude en spelletjes. Dat is zijn baan, dat Minister ding is bijzaak, En interesseert hem werkelijk waar geen zak. Hij lost wat brandjes op voor zijn vrinden, meer niet.

Mark_D_NL | 25-01-17 | 10:51

IK hoop zo op Wilders, al was het maar voor 4 jaar. Nieuwe wetgeving: derde vergrijp,en jij voelt je nog steeds marokaan in de derde generatie: eruit, terug naar marokko, met al je familieleden.
2 x doen en dan houd het heel snel op.

Ja, dromen zijn bedrog, maar wel lekker!

Worajai | 25-01-17 | 10:50

Wilders en zijn PVV gaan het deze keer winnen. Maar dán pas komen we er als land achter dat die visieloos zijn, en we als land echt zelf voor een maatschappelijke omwenteling moeten zorgen: viewspire.com/2017/01/15/nederland-wil...

moonshiner3519 | 25-01-17 | 10:50

Anders debatteren bij pauw ? oh.. wacht .. die is op welverdiende kerstvakantie sinds half december..

daytripper | 25-01-17 | 10:50

@Nacho_Vidal | 25-01-17 | 10:42:

Morgen is er een debat over van der Steur. Rubberen ruggengraten in optima forma voorspel ik u. Ik vermoed dat meneer gewoon mag blijven plucheplakken want dat is usance in dit land, zeker in verkiezingstijd.

Reinaert | 25-01-17 | 10:45

zelfs de SP is amper van de rest te onderscheiden. Wanneer iedereen het met elkaar eens is heb je geen debat.
Overigens is VVD niet rechts, het zijn de liberalen. Even googlen en je weet dat de liberale stroming het tegenovergestelde is van de conservatieven. Ik ben het met de reaguurder hier boven eens, de enige conversatieve beweging in Nederland is of islamitisch of gereformeerd.

nStilgar | 25-01-17 | 10:43

@eerstneukendanpraten | 25-01-17 | 10:30
Je hebt leugens, grove leugens en statistiek.
En wij hebben Ard van der Steur......
necrosis | 25-01-17 | 10:34

Snap een aantal dingen niet:
1. Waarom protesteert niemand tegen het niet vertrekken van vd Steur.
2. Waarom spreekt niemand hem aan verder in de 2e kamer
3. Waarom is hij er nog niet uitgetrapt.

4. In een bedrijf of commerciele instelling was een persoon als Ard er allang en breed uitgetrapt.

Nacho_Vidal | 25-01-17 | 10:42

@necrosis | 25-01-17 | 10:34:

Van der Steur is statistisch gezien een simpele casus:
- Kans dat 'ie leugens verkoopt: 99%.
- Kans dat 'ie er omheen draait: 1%.

Reinaert | 25-01-17 | 10:40

De Nederlandse linkse politiek in een notendop; "een pact vormen van linkse partijen" waarmee ze dus de facto aangeven dat het geen bal uitmaakt op welke partij je stemt, ze gaan toch wel knus tegen elkaar aan snugglen. En tegen wie vormen ze een pact en soms zelfs de meest schaamteloze ondemocratische van allemaal; een cordon sanitaire? tegen de burger uiteindelijk. Doek dan meteen al die splinters op en maak er een twee partijen stelsel van naar Engels voorbeeld. De NL'se politiek is inmiddels net als de NL'se belastingen, alleen pompen zij naar believen kiezers in het rond van de een naar de ander ipv geld. Onnodig ingewikkeld dus en zo langzamerhand bijna stuurloos zeker in aanmerking genomen dat er ook nog een EU boven dat politieke kraterlandschap hangt waar onze gekozen politici en dus wij als burgers schijnbaar ook nog eens onderhorig aan behoren te zijn.

Dutchbeaurouge | 25-01-17 | 10:39

necrosis | 25-01-17 | 10:34

En dat debat is morgen maar onze kasteelheer is vol vertrouwen dat het goed zal aflopen. En anders heeft hij gewoon twee maanden eerder vakantie...

eerstneukendanpraten | 25-01-17 | 10:38

Er schijnt een keiharde kern van belanghebbenden te bestaan in dit land die het vanwege hun belangen geen ene moer kan schelen hoeveel leugens Rutte produceert ..
De redenen van hun stemgedrag kunnen in ieder geval niet te maken hebben met *kuch* normen en waarden.

daytripper | 25-01-17 | 10:38

Wat is lolo ?

Onze man in Mockba | 25-01-17 | 10:37

"de verkiezingen dreigen een een-tweetje te worden tussen PVV en VVD"
Toch een debat op links dus. De PVV is economisch gezien meer links dan rechts en de VVD is alleen in verkiezingstijd rechts.

koeberg | 25-01-17 | 10:36

@Vlaan | 25-01-17 | 10:24
Die foto... kansloos!

keestelpro | 25-01-17 | 10:35

Vlaan | 25-01-17 | 10:24
Juist, het enige zogenaamde linkse waarmee partijen zoals de PvdA en GL zwaaien zijn onderwerpen zoals:
Discriminatie
Racisme
Populisme
Zwarte Piet
En zogenaamde prachtige vergezichten van de EU.
Dat noemen ze dan progressief.
Maar uiteindelijk zijn PvdA/GL/D66 gewoon ordoliberale partijen die kunnen aansluiten bij de VVD.
Als het aan die clubjes ligt dan is er over 4 jaar geen ouderenzorg meer, is de criminaliteit helemaal sky high, is gezondheidszorg niet meer te betalen, de AOW afgeschaft, iedere werknemer een dagloner, Nederland demografisch verwoest, de middenklasse weggevaagd, en alle zeggenschap naar het corporatistische Brussel verdwenen.

bakoenin | 25-01-17 | 10:34

@eerstneukendanpraten | 25-01-17 | 10:30
Je hebt leugens, grove leugens en statistiek.
En wij hebben Ard van der Steur......

necrosis | 25-01-17 | 10:34

Het is altijd lullig debatteren voor de Partij vd A.., als je 4 jaar lang je achterban aantoonbaar hebt verneukt en de partij het visuele nadeel heeft van rijkelijk gevuld met De Türkmensch annex Erdogan-aanhangers.
En dan hebben we het nog niet over de giller van het participatie"contract" van oom Lodewijk... zóó 1972.

daytripper | 25-01-17 | 10:33

@plaksnorhater | 25-01-17 | 10:25
Je kent toch niet dat zijn zetelroversparijtje meer dan één zetel gaat halen?

necrosis | 25-01-17 | 10:32

@jemagookniksmeer | 25-01-17 | 10:19
Maar de resultaten daarvan zijn niet meer onder het tapijt te verstoppen. Tering wat is Europa afgegleden door 30 jaar wanbeleid.

keestelpro | 25-01-17 | 10:31

Ook de EU, Soros en de miljoenmiljard PvdA wethouders en burgemeesters zullen middels al die lokale nieuwskrantjes nog vol op het orgel gaan.
Nee, pragmatisch meedenkende reaguurders stemmen niet op de PvdA natuurlijk, maar onderschat niet de zwijgende meerderheid.
.
Die kiezen niet voor niets al decennialang meer EU, meer Islam. Die staan ook te hossen bij een Glazen Huis, te janken op de Dam na de zoveelste Lone Wolf, die staan ingehaakt mee te deinen bij de 723e schaatswedstrijd in Thialf.
.
De zwijgende massa die het prima vindt dat we vrolijk meestemmen met de meest waanzinnige voorstellen in het Europees Parlement. Die het prima vinden dat Rutte alle oorlogsretoriek van Verhofstadt steunt. Duizend euro? hadden we toch niet nodig! Immigranten? Liever niet, maar ja oorlog en we moeten toch wat. Het is vreselijk maar we staan in Nederland niet echt op de barricaden.
.
Het volk gaat straks weer goed gemutst de kieswijzer invullen en die uitslag bepalend laten zijn.

de Voorzittert | 25-01-17 | 10:30

tweede en = dan

eerstneukendanpraten | 25-01-17 | 10:30

Een van de pluspunten van de PVV is dat ze niet links, maar ook niet rechts is.

Hoen | 25-01-17 | 10:30

Je hebt leugens, grove leugens en en politiek.

eerstneukendanpraten | 25-01-17 | 10:30

Links heeft geen oplossingen voor de huidige problemen. Het is dus wel te begrijpen dat een debat over wie nu het meest zinloze voorstel heeft een belachelijke tv show gaat worden.

niemandzielig | 25-01-17 | 10:29

Lege winkelpanden in alle steden en dorpen, het platteland staat vol met lege schuren... maar de Azc's puilen uit, de door linkse politiek gecreëerde puinhopen zijn zo groot dat Europa ten onder gaat, maar blijven neuzelen over het vormen van een linkse oppositie, om de linkse schijn op te houden.
Zo blijven we bezig maar geraken we steeds verder van huis.

hovawart | 25-01-17 | 10:27

bakoenin | 25-01-17 | 10:19
Precies. En nu verwacht hij hiervoor beloond te worden.
Misschien mag hij nu wel een keer MP worden ;)

Petrus Poortwachter | 25-01-17 | 10:25

Graaf denkula lacht zich kapot!

plaksnorhater | 25-01-17 | 10:25

de Voorzittert | 25-01-17 | 10:20
Klopt, dit worden twee vermoeiende maanden voor mensen die naar de rommel van de NPO kijken.

bakoenin | 25-01-17 | 10:25

Met de PVV als powerhouse op rechts
Mosterd | 25-01-17 | 09:59

De PVV is links. Het willen behouden van betaalbare sociale voorzieningen. Het willen behouden van de vrouwen- en de homo-emancipatie. Dat zijn linkse standpunten.

Vroeger stond links op de barricaden om de mensen te bevrijden van godsdienstige indoctrinatie. Nu zijn ze zelf verworden tot een treurig stelletje pilaarbijters:
ejbron.files.wordpress.com/2015/10/sc...

De enige extreem-rechtse ideologie die nog een rol van betekenis speelt in Europa is de islam.

Vlaan | 25-01-17 | 10:24

Wie nou nog steeds VVD stemt kan beter in Rusland (of beter nog: Oekraïne) gaan wonen. Het "beleid" van de kabinetten Rutte is gewoon ronduit misdadig geweest; in iedere functionerende democratie zouden deze kabinetsleden vervolgd worden voor hun misdaden tegen de maatschappij; de Nederlandse belastingbetaler in het bijzonder.

jemagookniksmeer | 25-01-17 | 10:23

Het faillissement van de Nederlandse politiek in een notendop.

Paininthebutt | 25-01-17 | 10:21

De NPO laat de PvdA echt niet vallen. GS en reaguurders zijn tamelijk naief valt me op.

de Voorzittert | 25-01-17 | 10:20

-weggejorist-

Demrocks | 25-01-17 | 10:19

Petrus Poortwachter | 25-01-17 | 10:15
Ach die minkukel is vier jaar lang de hoer van Rutte en Asscher geweest met zijn zogenaamde constructieve oppositie.

bakoenin | 25-01-17 | 10:19

Het is ook moeilijk debatteren als je geen argumenten en standpunten meer hebt.
keestelpro | 25-01-17 | 10:03
Dat is ze de laatste 3 decennia anders prima afgegaan.

jemagookniksmeer | 25-01-17 | 10:19

Asscher: kapitein op een zinkend schip.
Roemer: charisma van een baksteen.
Klaver: narcistische snotneus.

Dat worden inderdaad mooie debatten. Not.

Reinaert | 25-01-17 | 10:18

Regeren is vooruit zien...
Normaal zijn ze daar niet zo goed in maar, nu het om hun eigen hachje gaat, zijn ze heel voorzichtig geworden. Er moet tenslotte wel een coalitie van minstens vijf partijen gesmeed worden en veel 'kleine jongens' ruiken hun kans. Zie ook wat de kleinste vorige week al liep te smoezen:
www.elsevier.nl/nederland/anp/2017/01/...

Petrus Poortwachter | 25-01-17 | 10:15

Het begint inmiddels op Amerikaanse taferelen te lijken. Uiteindelijk wordt het kiezen uit de minst slechte. Gelukkig strepen de meeste partijen, alleen al door hun gedrag, zichzelf weg.

Geenzuiverkoffie | 25-01-17 | 10:13

Vanmiddag blokkeert de PvdA ook mede het flexpensioen, dus ze zitten nog helemaal op schoot bij de VVD. Asscher kijkt wel uit om in discussie te gaan met Roemer of Klaver. Dan valt hij helemaal door de mand als VVD paladijn.
Daar kan hij alleen maar verliezen. Morgen zullen ze v.d. Steur ook wel laten zitten dus dan wordt het helemaal pijnlijk. Overigens, moet Asscher met Rutte in discussie?
Ze zijn het vier jaar roerend eens geweest.

bakoenin | 25-01-17 | 10:10

Ze willen de kiezer blij maken met een dode mus.

maar toch | 25-01-17 | 10:09

Er IS geen debat tussen Geert en Mark.
Het zijn leugens van Mark en inkoppertjes voor Geert.

pjotr nicknaamtov | 25-01-17 | 10:09

Alsof iemand al die verkiezingsretoriek nog serieus neemt .....

Veel beloven, weinig geven, doet den gek in vreugde leven.

Reinaert | 25-01-17 | 10:05

Het is ook moeilijk debatteren als je geen argumenten en standpunten meer hebt.

keestelpro | 25-01-17 | 10:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl