Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielzoekers. De deuger en de realiteit

Modern sprookje vandaag in misschien wel de beste dode beaum van Nederland. Lian Priemus (programmamaker bij HUMAN en VPRO, dus dan weet u het wel, qua fatsoenskloof) werd opgezweept door de emo-pr0n rond asielzoekers meldt zich spontaan aan als vrijwilliger bij vluchtelingenprojecten. Wat er vervolgens gebeurde zal u verbazen: ze werd ineens een stuk rechtser! Even de tl;dr: moslims integreren is niet makkelijk, een integratiecursusje is niet voldoende en gezinshereniging en moskeeverkokering houdt mensen buiten de samenleving. "Ik begrijp de PVV-kiezer. Mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt met de vluchtelingen, hebben gewoon ongelijk. Integratie gaat niet vanzelf. Ik zit er met m'n neus bovenop en het gaat nog moeizamer dan ik dacht." Leuk, toch, idealisten die hun sentimentele principes terugvinden na een jaar in de snelkookpan van de realiteit! (Animatie boven: Timmerfrans Ferries druk aan het werk met de omvolking van het Avondland)

Reaguursels

Inloggen

Helaas heb het al eerder gezegd, Nederlanders hebben het geheugen van Dory
Een paar mooie woorden en iedereen en z'n
Oude moer stemmen weer op pinokkio, zucht.

Mallepietje1001 | 24-01-17 | 13:39

George Soros heeft Nederland goed in de tang.

martymcfly | 23-01-17 | 11:50

"Dus ik vraag me af of de "grote ogen" bij al dat "vreemds" werkelijk van echte Syriers zijn.Dus wat zit hier niet goed?"
@ MistaRazista | 23-01-17 | 02:48
.
het zijn voor grofweg 80% geen Syriers maar primitieve stam-volken uit somalie, sudan, centraal afrika, ethiopie midden afrika enz maar ook uit moderne landen marokko tunesie enz.
Die grote ogen die ze opzetten gaat niet over wat ze hier zien maar over hun verblufdheid dat ze hier zomaar gratis vette uitkeringen, gratis huizen, gratis onderwijs gratis hoerrrrsoepsidie, gratis gezondheidszorg allemaal voor niks zomaar krijgen. DAARover zetten ze grote ogen op.

telelezer | 23-01-17 | 11:09

Over "Deugers" gesproken, Ik zit op dit moment naar Radio-1 te luisteren waar Wilders weer eens gretig kapot gemaakt wordt door de een of andere zogenaamde politiek-godsdienst-wetenschapper (hij heet Alain Verhey).
Ik citeer deze randdebiel:
"".. Die gemene Widers kan niet eens uitleggen wat Joods-Christeljke-Hunatitaire waarden zijn...""
en
"" Wilders is gevaarlijk want hoeveel christenen zitten nou toch te wachten op de populist Wilders als beschermer van het christendom.."
ZUM KOTZEN!!
Ik ben maar opgehouden met luisteren

telelezer | 23-01-17 | 11:00

Allemaal een huis en uitkering. En de mensen die willen werken mogen het niet eens. Dan heb ik het over de Nederlandse ZZP-ers. Géén uitkering.

Patatter | 23-01-17 | 10:51

"Zij begrijpen niet allemaal dat een Nederlands meisje best snel bereid is tot seks."

We zullen deze oliedomme, generaliserende uitspraak maar zien als een goedbedoelde uitnodiging van een wanhopig komkommervrouwtje.

Jonkheer Wttewaall | 23-01-17 | 08:03

Allemaal mooi en wel, maat betáált mevr. Priemus ook voor die woningen, uitkeringen, zorg en scholing van deze Noord-Afrikaanse gelukszoekers(GEEN oorlogsvluchtelingen dus) of laat ze dat aan anderen over?

mallekater | 23-01-17 | 07:13

Syriërs zijn net als Indiërs. Ze hadden altijd al een grote diaspora, werkten als gastarbeiders en hadden remigranten.En daardoor al vroeg kennis van de cultuur van andere landen. In wezen zitten ze in de hele wereld.
Zo had je in het Ruhrgebied al in de 70 jaren een behoorlijk grote Syrische gemeenschap.
Uiteindelijk was/is Syrie met de auto bereikbaar in 3-5 dagen en je had al vroeg vliegtuigen met goedkope vluchten.

Dus ik vraag me af of de "grote ogen" bij al dat "vreemds" werkelijk van echte Syriers zijn.
Men doet net alsof het om stammen van de Amazone gaat die voor het eerst in aanraking komen met de westerse gemeenschap.
Dit is niet zo.
Dus wat zit hier niet goed?

MistaRazista | 23-01-17 | 02:48

Wel jammer dat ze nu zal worden kaltgestellt door de deugmaffia.

Mr. Happy | 23-01-17 | 00:47

George Soros sponsort al die organisaties en 'goede doelen'. Het is al decennia lang zijn droom om de natie staat kapot te maken en het te vervangen met globalisme. Hij is het meest bekend door economische chantage en sabotage middels zijn miljarden, maar ook politieke onrust (middels sponsoring van radicale groeperingen) en maatschappelijke afbraak (door het laten importeren van miljoenen Derde Wereld migranten) bereiken de door hem gewenst destabilisering van de nationale systemen.

stampertje85 | 23-01-17 | 00:41

Het zou een oplossing zijn als we allemaal immigreren naar noord Afrika,en er een gezonde economie opzetten,mede ook dat we alle noord afrikanen hun land uit flikkeren en naar Nederland sturen.
Durf te wedden dat na twee maanden iedere noord-Afrikaner terug wil, want dan zijn onze belasting centen op en de Nederlandse economie ligt op zijn reed.
Dan komen ze weer steun trekken in noord-Afrika.

rexm | 23-01-17 | 00:04

Een beetje handige mensensmokkelaar reserveert een deel van zijn winst om te doneren aan al die reddingsbootorganisaties.
Ik vermoed dat ze dat nog doen ook, om daar bij de thee grappen over te maken. De business moet immers door gaan. De schoorsteen moet roken. Misschien staan ze wel gewoon in de boeken onder het kopje:donateurs.

ijskogel | 23-01-17 | 00:04

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 20:4
Dat jongetje is net zo hard aangespoeld als dat er mensen op de maan gewandeld hadden.

Jos Tiebent | 22-01-17 | 22:20

Het duurt heel lang om de achterlijkheid uit de achterlijken te halen.
Nooit dus.

Jan Dribbel | 22-01-17 | 22:16

Sterkte nog allemaal. Smeedt plannen. Ga op het scherpst van de snede. Joris, ook nog bedankt.
Welterusten.

pennestront | 22-01-17 | 22:08

Wanneer de witte man zo'n inslechte slavendrijver is, waarom hebben dan alle Afrikaanse landen bij de Afrika Cup vrijwillig een blanke trainer aangesteld?

Reaganmania | 22-01-17 | 22:06

en definitive 2128
Het is natuurlijk de migrantenolifant in de porseleinkast van de zieligheidsindustrie. Er blijven vooral veel scherven over. Ze weten dondersgoed dat 70/80 procent om economische motieven komt. Er zijn er gigantisch veel gestickerd met het predikaat vluchteling. Die Somaliers en die knakkers uit Eritrea gaan als het eventjes kan wel op vakantie in hun o zo 'geteisterde' land. Ook in Syrië zijn er gebieden waar het weer veilig is. Die braindrain is ook niet goed voor die landen. Het land moet weer opgebouwd worden.

Nehemia | 22-01-17 | 21:45

@Nehemia | 22-01-17 | 21:20
Opvang in de regio, met elkander in de schaduw van een mangoboom overpeinzen wat te doen met de un resolutie '51. Goed plan, vinnik.

en définitive | 22-01-17 | 21:25

en definitive 2117
Ze moeten Frans Zuurstofkap een flinke trap onder zijn globalistenreet geven zodat zijn adem nog twee weken naar schoensmeer stinkt.

Nehemia | 22-01-17 | 21:25

Het verhaal gaat dat Duitsland en ongetwijfeld is Mutti Merkel er ook bij betrokken - ze in Tunesië een opvangkamp van Goliathachtige omvang willen realiseren. Dam kunnen ze daarheen gesleept worden. Vanuit daar kunnen ze een asielverzoek indienen. Het zijn echter geruchten. Als Brussel ergens goed in is, zijn het rookgordijnen zodat we weer rustig kunnen gaan slapen.

Nehemia | 22-01-17 | 21:20

@Nehemia | 22-01-17 | 21:12 Zonder dit volgevroten jankbrallende talenwonder zou de eü nog enig bestaansrecht hebben. 'ja toch, niet dan?'

en définitive | 22-01-17 | 21:17

Mijn politieke voorkeur is anders, maar ik wens GP knetterend succes.

pennestront | 22-01-17 | 21:15

@pennestront | 22-01-17 | 21:07 Op straffe van Von Loghausen; GP-voor de noodzakelijke ommekeer in het huidige politieke bestel. (not)

en définitive | 22-01-17 | 21:13

en definitive 2105
Kijk. Ik heb vernomen dat Timmerfrans vorig jaar in een Engelstalige speech orakelde dat de homogeniteit van Europa uitgewist moet worden en ingewisseld moet worden voor een multi-etnische. Dan gaat de slow whoop in mijn hoofd af.

www.google.nl/search?q=slow+whoop&...

Nehemia | 22-01-17 | 21:12

@Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 21:04 Deze gast heeft uiteidenlijk toch een Canadeze status verworven. Wél ten koste van vrouw plus kind.

en définitive | 22-01-17 | 21:10

-weggejorist-

pennestront | 22-01-17 | 21:07

@Nehemia | 22-01-17 | 21:03 Yep.'}

en définitive | 22-01-17 | 21:05

@en définitive | 22-01-17 | 20:49
Tja, wil je een vluchteling die zo met zijn vrouw en kinderen omgaat wel de status van asielzoeker geven, of is dit de definitie van een gelukzoeker?

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 21:04

en definitive 2053
Off topic?

Nehemia | 22-01-17 | 21:03

@pennestront | 22-01-17 | 20:56
Inhumaan kan ook zijn dat er moetje hangt bij gemeenten om nog voor 01-07-2017 19.000 statushouders voorrang te verlenen inzake de toewijzing van een sociale huurwoning.

en définitive | 22-01-17 | 21:02

@pennestront | 22-01-17 | 20:56
Ook is het inhumaan om zorgafhankelijke ouderen een etmaal te laten kreperen in hun volgescheten luier, want het geld is op (-gemaakt aan vijandige profiteurs)
.
Ja pennestront maar de oorzaak van dat probleem ligt veel dichter bij huis. Over 2015 hebben de Gemeentes 1,2 Miljard zorggeld in hun zak gestoken en dat voelen we. Dit ging ten kostte van een paar duizend thuiszorg medewerkers en Gemeentes die thuiszorg organisaties afpersten. Nu hebben we minder zorg en meer werklozen dankzij de overdracht van taken van Rijksoverheid naar Gemeentes. Kijk maar eens hoe moeilijk onze eigen daklozen het nu hebben, geen adres = geen enkele vorm van hulp.

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 21:02

Beroep = Boerenlul 2046
Het kost inderdaad altijd mensenlevens. We moeten investeren in neutrale zones daar waar ze de crimigranten kunnen parkeren. Geld is daar ook een veelvoud waard als je het met de Europese landen vergelijkt. Daarnaast zitten ze ook veel meer in hun eigen cultuur. Hier belanden ze qua culturele gebruiken op een andere planeet.

Nehemia | 22-01-17 | 20:59

Inhumaan????
Ik vind het inhumaan als je je dochter van 15 elke keer moet halen/brengen, wat ze vroeger nog op de fiets deed.
Het is ook inhumaan als je bejaarde buurvrouw jou vraagt om voor haar te pinnen, omdat ze het zelf niet meer durft.
Ook is het inhumaan om zorgafhankelijke ouderen een etmaal te laten kreperen in hun volgescheten luier, want het geld is op (-gemaakt aan vijandige profiteurs)

pennestront | 22-01-17 | 20:56

@Nehemia | 22-01-17 | 20:49 offT. Weet je niet hoe te c/p-en?

en définitive | 22-01-17 | 20:53

Beroep = Boerenlul 2047
Zoals het nu gaat is van de zotte. Dat woestijnvlees staat nog niet met hun kuiten in de Middellandse Zee of er verschijnt aan de horizon al een veerboot met geitenwollen sokken om ze op te pikken.

Nehemia | 22-01-17 | 20:53

@Nehemia | 22-01-17 | 20:46
There's no free lunch! Welke optie ten opzichte van de huidige gang van zaken je ook kiest, het kost altijd mensenlevens. Op het moment dat Europa de asielindustrie dichtdraait kost dat ergens anders levens. Echter zo doorgaan met een verlamde EU in Brussel die geen enkel van zijn woorden nakomt kunnen we ook niet. En landen als Duitsland, UK, NL en Finland en andere Netto betalers kunnen het gewoon niet betalen voor heel de EU.

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 20:52

@Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 20:41
En dit dan ten koste van vrouw en kind waar eerder zus in Canada al aangaf de reis, de gebitssanering op zich te willen nemen. Laffe emopOrn van de deugmensch, deze uitermate goedkope berichtgeving.

en définitive | 22-01-17 | 20:49

en definitive 2042
Ik heb redenen om te veronderstellen dat de Brusselse Titanic ze expres importeert naar Europa. Daarom kan die Nexit niet snel genoeg komen.

Nehemia | 22-01-17 | 20:49

@Nehemia | 22-01-17 | 20:45
Ja dat zul je ook moeten doen. Besef wel dat ook die actie in eerste instantie inhumaan wordt geacht en ook levens gaat kosten. Echter op de lange termijn zijn beide continenten beter af. Elke keer als Frontex vluchtelingen laat overstappen op hun schepen en naar Europa brengt is de missie aan de overkant geslaagd. Mee stoppen dus!

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 20:47

Beroep = Boerenlul 2041
Verzuipen er ook veel minder mensen.

Nehemia | 22-01-17 | 20:46

Beroep = Boerenlul 2041
Ik ben van de aanpak die Down Under (Australië) voorstaat. Alle boten terug slepen.

Nehemia | 22-01-17 | 20:45

@Nehemia | 22-01-17 | 20:35 De Sannes van deze tijd weten heus, echt wel, te duiden dat wij-ja, wij idd- allen moeten voorkomen dat er niet nogmaals een x aantal vluchtelingen het grotere belang van de omvolking niet weten te bereiken.

en définitive | 22-01-17 | 20:42

Die mensensmokkelmafia is een industrie. Woestijn, savanne. vlucht en junglevlees is goede handel. Ze geven de bootjes vaak te weinig benzine. Daar zit een gedachte achter. Niet omdat de brandstof zo duur is. Dat kost geen drol. De hoop is dat de Frontex EU veerbootdienst ze dan sneller oppikt.

Nehemia | 22-01-17 | 20:42

@Nehemia | 22-01-17 | 20:35
In 2016 al meer dan 4600 mensen die onder de golven verdwenen.
.
En welk beeld wil jij met die zin neerzetten? Vergeet niet dat zielige jongetje wat dood op het strand in Griekenland lag, voorover. Het bleek dat papa die al een paar jaar in Turkije woonde naar Europa wilde om een nieuw gebit bij de tandarts te kunnen laten vergoeden als vluchteling.

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 20:41

En gaat Fatima Merkel het schaffen? Ik weet alleen dat Duitsland zichzelf afschaft. In 2016 al meer dan 4600 mensen die onder de golven verdwenen.

Nehemia | 22-01-17 | 20:35

@Ing. Van der Pik | 22-01-17 | 20:07
Of paus. Een andere mening verkondigen is inherent aan hitlers waanidieën.Volgens dit 'houd jij ze arm. houd ik hen dom'

en définitive | 22-01-17 | 20:34

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 20:29
Eens, de overheid pampert veel te veel. Ik zou zeggen, eigen volk eerst.

Ing. Van der Pik | 22-01-17 | 20:33

Pennestront 2021
Vind ik ook. Maar je kent onze overheid. Het braafste jongetje van de klas. Viktor Orban heeft schijt aan die Brusselse dictaten of vermeende Internationale afspraken. Net als de Golfstaten. Wij hebben ook het recht om nee te zeggen.

Nehemia | 22-01-17 | 20:32

@Ing. Van der Pik | 22-01-17 | 20:21
Je moet ook helemaal niet eisen dat mensen integreren. Stel mijn 'allochtone buurman' spreekt alleen Marokkaans en Engels. Nou dan kan die prima zaken doen met de overheid. Stel daarnaast heeft hij een baan is niet crimineel, zegt netjes gedag en ik heb er als buurman geen last van. Waarom zou ik dan eisen dat hij moet integreren?
.
Het is de overheid zelf die het fout doet door folders en informatie van de gemeente te vertalen in het Marokkaans en andere talen dan het Engels. Kost allemaal zinloos geld.

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 20:29

Tof hé? Dat EU beleid. De Brusselse draaiboeken gebieden dat migranten voor de Libische kust (operatie Sophia) en in Internationale wateren (operatie Triton) gered moeten worden en vervolgens maar de Italiaanse kust gebracht worden. Naar Italië. Doe maar een pizza met ansjovis en octopus op een bedje van zeewier en als het even kan een verblijfsvergunning.

Nehemia | 22-01-17 | 20:27

Mariolo | 22-01-17 | 20:16
Klopt, je weet echt totaal niet wat je allemaal binnenhaalt, in een land.

Ing. Van der Pik | 22-01-17 | 20:22

@Nehemia
Schijdt aan toch?
Gewoon wel terug slepen. Hekken bouwen op je grens mag ook niet; Hongarije doet het toch, is nog steeds eu-lid. juncker met z'n eu is een tandeloze tijger die zich alleen maar druk maakt over zijn drankenkabinet en of zuigende frans op tijd onder z'n bureau zit.
Rebellie is vaak de opmaat voor gezonde veranderingen.
Wetten zijn er voor het Volk, het Volk is er niet voor de wetten!

pennestront | 22-01-17 | 20:21

Integratie is ontzettend moeilijk. Mijn eigen integratie in een schoonfamilie in de Hoekse Waard, is uitgelopen op 1 groot fiasco. En dan hebben we het nog niet over vluchtelingen c.q. asielzoekers.

Ing. Van der Pik | 22-01-17 | 20:21

Er is ook heel veel doekoe mee gemoeid. Ook de kas voor Europese ontwikkelingshulp wordt leeggetrokken. In 2015 hadden we de afspreken van Valetta (Malta), waarbij landen als Niger en Senegal in totaal 1,8 miljard euro als financiële wortel wordt voorgehouden om ze daar te houden.

Nehemia | 22-01-17 | 20:21

telelezer | 22-01-17 | 19:02

Ik help het u hopen dat het sarcasme was, maar lezend op Joop, aarzel ik.
Nah ja, wel gelachen om uw pennenvrucht. Moest wel beeldscherm cleanen, zat koffie tegenaan.

toetssteen | 22-01-17 | 20:20

We weten niks van de moslims die we binnenhalen en hier zijn. We beschermen ze tegen vrijheden zoals b.v. cartoons van de profeet etc. en voorkomen daarmee dat ze hun ware aard zullen tonen en laten zien hoever ze feitelijk afstaan van onze westerse samenleving.

Mariolo | 22-01-17 | 20:16

Probleem is dat het Europese Hof te Straatsburg in 2012 een uitspraak heeft gedaan die het verbiedt om bootjes terug te slepen naar Noord-Afrika zonder een individuele beoordeling van de migrant. Leuker kunnen we het niet maken - wel zieliger.

Nehemia | 22-01-17 | 20:15

druipsmurf | 22-01-17 | 17:24

Ik sluit me aan! Dat stuk van 'dearmud' kan zo op de draad. Schitterend artikel!

toetssteen | 22-01-17 | 20:07

Echte naastenliefde beste mensen, is asielzoekers zelf in huis nemen. (verdorie, ik had eigenlijk dominee moeten worden)

Ing. Van der Pik | 22-01-17 | 20:07

@okkums reezer heb die twitter link even gedeeld op Facebook.
Kunnen mijn Amerikaanse vrienden hem verder delen

Lilia2 | 22-01-17 | 20:06

@pennestront | 22-01-17 | 19:54 Waar! De uitverkoop van NL is te wijten aan de wegkijkkerts aka eüfantasten.

en définitive | 22-01-17 | 20:01

pennestront | 22-01-17 | 19:54

Zal ik u eens wat verklappen?
Iedereen die mij niet kent en een mening over mij heeft:het zal mij aan mijn achterwerk oxideren.
En mensen die zich wel laten ''leven'' door een ander;die moeten een ruggengraat gaan kweken.
Gewoon omdat het kan.

alphapapatango | 22-01-17 | 20:00

Het is jammer dat ook deze dame door de Gutmenschen zal worden geofferd aan die heilige waan die ontkenning heet.

Orakel1958 | 22-01-17 | 19:59

Belangrijk is dat wij, toetsenridders, vanaf nu ook in real life onze plempsels uitdragen. Velen twijfelen nog en zijn bang voor nazi of racist te worden versleten.
Ik heb al veel kiezers over de streep getrokken en inderdaad, word ook regelmatig voor Hitlerfreund uitgemaakt.
So be it! Schijdt aan!
Het gaat NU om ONS land, onze ouderen en onze kinderen.
Onze landverraders in 070 zijn hier de schuldigen, niet wij.
Zij, en niemand anders zijn verantwoordelijk voor de enorme kloof in onze maatschappij.

pennestront | 22-01-17 | 19:54

offtopic.
Imam en geeft les en blijkt homofoob te zijn.. .je- verwacht-het niet-.alszijnde linksmuts.
Het is net alsof de ene helft van de bevolking geen idee heeft waar moslims en de koran voor staan.
En op een dag gaat de wekker.

alphapapatango | 22-01-17 | 19:53

Ik vind haar nog behoorlijk links. Geen woord over dat asielzoekers zelf verantwoordelijkheid dragen. Geen woord wat die mensen hier eigenlijk moeten. Geen woord over wanneer die mensen teruggaan.

Het gaat allemaal om haar ego. Zij is de wereldverbeteraar, en 'zielige migranten' zijn de o zo zielige kinderen waarover zij zich ontfermt. Dat tig mensen al jarenlang wachten op een sociale huurwoning interesseert haar geen biet.

martymcfly | 22-01-17 | 19:44

Hoe schril staat de veroordeling van Geert Wilders tegen de werkelijkheid.
Nederland is verkocht door watjes met de instelling van lezeressen van damesromannetjes en feestbeesten met totale on-interesse voor wat er gaande is.
Ondanks de optimistische verwachtingen van velen voor maart ben ik bang dat we niet meer te redden zijn en we gewoon zullen doorsukkelen als moderne bananen republiek. Waarom denk ik dat? Ik zie die verderfelijke VVD met zijn leugenachtige ruggengraatloze pinoccio weer steeds groter worden. Belazerd voor de zoveelste keer. Ons land misdaadland nummer 1, drugsland nr.1, fraudeland nr.1
Uitgezogen door EU en illegalen.
Bedankt slap volk.

ALLESANDERSSHOW | 22-01-17 | 19:41

@okkums reezur | 22-01-17 | 19:22
Puberale idioterie. Hoop ik.

Muggenmepper | 22-01-17 | 19:40

MarwinGoverde | 22-01-17 | 18:47
Wie zou die mensen nou toch voorhouden dat je hier gratis een woning, inboedel, mobieltje en geld krijgt? Dat zou ik weleens willen weten want volgens mij worden die drommels hier prima behandeld. Er gelden gelukkig wel regels want anders wordt Nederland ook een negorij.

Sliptong | 22-01-17 | 19:39

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...
paridae | 22-01-17 | 17:26
De link die u doorgeeft heeft het volgende staan:
'Gegarandeerde woonruimte

Gemeenten hebben de taak om vergunninghouders woonruimte te geven. De verdeling van vergunninghouders bepaalt de Rijksoverheid elk half jaar en is afhankelijk van het aantal inwoners van de gemeente. Daarbij nog een doorklikoptie. En hier staat het volgende:
'Taakstelling gemeenten 2017

In de eerste 6 maanden van 2017 moeten gemeenten 13.000 asielzoekers met een verblijfsvergunning huisvesten. Daar komt de achterstand van 2016 nog bij. In totaal moeten gemeenten voor ruim 19.000 vergunninghouders woonruimte zoeken.'
-
Dat *moeten*, in hoeverre wijkt dit af van de keuzes die gemeenten hebben?

en définitive | 22-01-17 | 19:36

@jetstream
'De baarmoeder is ons sterkste wapen' scandeerden de woestijnwilden nog vorig jaar, tijdens de eerste grote invasie van pussygrabbers en relipedo's.

pennestront | 22-01-17 | 19:20

Fijn altijd achteraf gelijk te krijgen als het wéér te laat is.
Daar kunnen de mensen die al 30 lijden onder de linkse dictatuur helemaal niks mee!

pannekoekgezicht | 22-01-17 | 19:19

Tijdje terug zag ik een programma over vrijwilligsters op de Griekse eilanden , haar moeder was zo trots als een pauw hoe geweldig haar dochter wel niet was ze vond het wel jammer dat haar dochter geen tijd had voor een relatie , dochter komt binnenkort terug want ze was zwanger Huuuh ? ik moest gelijk denken staat zo leuk bij het interieur .

Jetstream | 22-01-17 | 19:17

Dank Zentgraaff voor dit inzichtvol stukkie! Ga zo door!

Nibdib Niddib | 22-01-17 | 19:16

@telelezer | 22-01-17 | 19:02
Geweldige afdroogpartij die u hier tav van de gemankeerde trogdoliet ten beste geeft. Hulde!

en définitive | 22-01-17 | 19:14

Langzaam maar zeker word NL overgenomen door lui die ons haten, maar wel 100% geholpen worden door ONZE "overheid". U weer wel, al die lieden die hun dikke salaris te danken hebben aan de NEDERLANDER, die elke dag uren in de file staat om aan het werk te gaan. Straks is het "verkiezingen" kuch, en word de partij die wellicht de meeste stemmen gaat krijgen omdat die "Nederlander" hier geen zin meer in heeft, keihard in de hoek gezet, en gaan we gewoon kalmpjes lekker door de vijand binnen halen. En de zgn. "rechts" extreme heeft het nakijken.

Wienerschnitzel mit | 22-01-17 | 19:13

telelezer | 22-01-17 | 19:02
Mijn buren hebben me horen schateren. Heerlijk.

paridae | 22-01-17 | 19:10

"NL is dom en de eu nog dommer. De bestuurders zijn niet dom, maar pure landverraders.(..) "
@ pennestront | 22-01-17 | 19:02
+1

telelezer | 22-01-17 | 19:05

@ MarwinGoverde | 22-01-17 | 18:47
1. hahahaaaaaa.... a renteloze hypotheek.? dat geld krijg je nooit meer terug want het is de plicht van de boze witmnan om de enige echte religie te onderhouden
2/ haahaaaa een baan vinden, zie opmerking nr.1
3/ hahahahaaaa "Vluchtelingen"..?!? na schattingen en extrapolatie blijkt dat slechts 10 a 15 % echte floegteliengen zijn en de rest sluwe uitvreters
4/ "Wat een gejammer door de nederlanders". natuurlijk jammeren ze als ze zich eerst hun hele leven lang hebben rotbetaald aan premies en belastingen maar nu zien dat lieden die uit het niets komen eisen, nu overal voorrang hebben en alles gratis krijgen zonder dat ze ooit ene rotcent hebben bijgedragen en bovendien hier alles ontwrichten en ons hun eisen en normen en waarden opleggen.
.
Ja ik weet het, ik mag niet generaliseren want dan ben ik een smerige xenofobe islamofobe fascistische ultra rechtse haatzaaiende racistische nazi, maar kijk eens naar de statistieken in Zweden en Keulen enz enz enz.
.
Maar ik neem aan dat u uw reaguursel sarcastisch heeft bedoeld; zo niet dan moet u zich eens goed achter de oren krabben..!

telelezer | 22-01-17 | 19:02

NL is dom en de eu nog dommer. De bestuurders zijn niet dom, maar pure landverraders.
Gelukkig is de onafwendbare 'Wende' in aantocht. Iedereen die denkt dat 'het te laat is', moet nog even wat dieper nadenken.
Het.Volk.Wint.Altijd!
Anderzijds, omdat onze landverraders alles maar hebben laten gebeuren, zal de omwenteling niet zachtzinnig zijn. En zullen er daardoor onnodig goedwillenden het slachtoffer worden.
Vraag uzelf af: 'hoe ver ga IK om mijn familie en mijn land te beschermen/behouden/terug te veroveren?'
Ik ga ver.
Heeeeeel ver.

pennestront | 22-01-17 | 19:02

MarwinGoverde | 22-01-17 | 18:47

Sarcasme hopelijk???

Mr.Robot777 | 22-01-17 | 18:58


MarwinGoverde | 22-01-17 | 18:47 de gemeente Aleppo heeft ruimte voor huisvesting zat. In tegenstelling tot voorgaande jaren, toen een gedeelte (!) onveilig was, is er nu weer in de hele stad genoeg opbouwwerk te doen. Integreren niet nodig, dat zijn de bewoners al.

Er schijnt een schrijnend gebrek aan apothekers en raketgeleerden te zijn. Laten we er daarvan nou genoeg hebben! Ik zeg: terug er mee. Win/win.

BokoHalal | 22-01-17 | 18:55

Gags Beasley | 22-01-17 | 18:19 en 18:22

Ik deel je mening. Het is inderdaad nu te laat. Blijkbaar heeft nooit iemand zich afgevraagd aan het begin van de immigratiegolf van mensen uit moslimlanden eind jaren 60, begin jaren 70, of de islam samengaat met de westerse samenleving. Nu weet ik ook wel dat er geen eenvoudige definiëring van de "westerse samenleving" bestaat en dat normen en waarden van deur tot deur verschillen en ook verklaar ik onze manier van leven niet heilig. Maar... het is veruit superieur aan alles wat naar islam neigt. Islam is een doodscultus en een levensgevaarlijke politieke ideologie, gedreven door haat tegen de zgn ongelovigen en alles wat op hun pad komt. Maar goed, moskeeën afbreken en de Koran verbieden gaat niet gebeuren en vrijwillige of gedwongen repatriëring zal ook niet lukken. Het is wachten op de event horizon.

Mr.Robot777 | 22-01-17 | 18:51

De deuger..?
De realiteit:
Het Duitse Focus Online meldde zondag dat de in Duitsland gepakte verdachte bomaanslagen wilde plegen op Duitse politiemensen en militairen. Samen met de Weense verdachte zou hij in een huis in Neuss hebben geëxperimenteerd met het maken van springstoffen.
www.telegraaf.nl/buitenland/27479651/_...

telelezer | 22-01-17 | 18:49

-weggejorist-

MarwinGoverde | 22-01-17 | 18:47

Iedereen die meedoen aan deze criminele activiteiten keihard strafrechtelijk vervolgen!

Astroturfer | 22-01-17 | 18:37

Watching the Wheels | 22-01-17 | 18:20
Het blijven ratten.

paridae | 22-01-17 | 18:30

GeenStijl, komt elke keer met dezelfde onoplosbare problemen aandragen, en steeds met dezelfde reacties daarop, het gaat niet meer helpen.

Gags Beasley | 22-01-17 | 18:22

@paridae | 22-01-17 | 18:11
Alleen als je dat uiteindelijk na tientallen jaren hard werken voor elkaar hebt, dan hevelen ze het eigen huis over naar box 3 :). Niets zo onbetrouwbaar als de overheid.

Watching the Wheels | 22-01-17 | 18:20

Voor al deze problemen zie ik persoonlijk geen oplossing meer komen, het is te laat daarvoor, de Balkenende, Merkel, Rutte enz., kortom de hele politiek heeft er een onwaarschijnlijke troep van gemaakt, een onoplosbare bende, de schuldigen executeren zal niet helpen, daarvoor is er teveel doorgeblunderd, opzettelijk of niet.

Gags Beasley | 22-01-17 | 18:19

@ Braboblanke | 22-01-17 | 17:06

Alle beetjes helpen. Weer 2 stemmen erbij ;-)

Rest In Privacy | 22-01-17 | 18:15

@DearMud 16:59
Mevrouw zegt: "We moeten...."

Ik zeg u na: "ik moet helemaal niets."

Ik mag dat wel, maar dan inderdaad van mijn eigen centen op vrijwillige basis.

En daar gaat het fout in Nederland. Mensen die in wij-vorm spreken, moeten genegeerd worden.

tipo | 22-01-17 | 18:14

Het is toch godverredomme niet te geleuven dit!! Wat een schoften!

Is er misschien ook EU-wetgeving aangaande verraad? Continentaal Hoog Verraad? Wat is daar de minimale straf op? Waarom is daar geen straf op?

Raad_maar_raak! | 22-01-17 | 18:13

Watching the Wheels | 22-01-17 | 18:02
Ik ben zelf ook voorstander van koop, aflossen en zorgen dat je zo laag mogelijke vaste lasten hebt. Zeker in deze tijd.

paridae | 22-01-17 | 18:11

Multiculturalisme en omvolking is racisme van het zuiverste soort.

smdyasc | 22-01-17 | 18:10

Meest zorgwekkende slotwoord : "Laten we afwachten waar zij mee terugkomen." Het is GVD die houding en nog sterker de afstandelijke gepolitiseerde versie van onze Bovenonsgestelden die tot een onomkeerbare puinzooi leidt!

GormSuil | 22-01-17 | 18:10

@Handsomeboy | 22-01-17 | 15:56
Onzin, want als moslim allochtonen een aanzienlijk deel van de bevolking vormen steunen ze gewoon hun eigen partij (Denk). Nee de reden van links om massa-immigratie te omarmen heeft te maken met schuldgevoel, afkeer van het eigen volk, de eigen cultuur en de hoop op een wereld zonder grenzen. Kortom, landverraad dus.

McStuiver | 22-01-17 | 18:06

-weggejorist-

jemagookniksmeer | 22-01-17 | 18:04

@paridae | 22-01-17 | 17:56
Dat proberen ze toch steeds makkelijker mogelijk te maken www.rabobank.nl/particulieren/hypothe... en met de huidige lage rente www.hypotheker.nl/rentestanden/ is het misschien toch weer mogelijk om iets te kopen en de kosten voor langere tijd vast te zetten. Begrijp me goed, ik ben geen fan van banken noch van het huidige systeem van geldcreatie, maar wilde alleen even aangeven dat het zo blijkbaar werkt. Het is wel waardeloos dat je slaaf van het systeem bent of je nou huurt of koopt. Misschien is kopen en iets aflossen op de lange termijn (20 jaar verder denken) toch iets vrijer dan blijven huren.

Watching the Wheels | 22-01-17 | 18:02

Het is erg jammer dat de integratie niet werkt, nieuwe aanwas is altijd bevorderlijk voor een economie, vooral met het vergrijzen van ons land. Maar het werkt niet. Dus moeten we ermee ophouden, en een andere manier vinden.

diegaatveeltehard | 22-01-17 | 18:01

@Memek | 22-01-17 | 17:48
Die multicul is nodig om druk op het systeem te houden. Zonder nieuwkomers zou het systeem stoppen met groeien. Dan zou je op enig moment het huis overnemen van iemand die naar het bejaardentehuis gaat,maar er zou minder nieuwbouw nodig zijn. En laten nou net hypotheken en andere investeringen de manieren zijn om geld uit het niets toe te voegen aan het systeem en dus groei mogelijk te maken.

Watching the Wheels | 22-01-17 | 17:57

Watching the Wheels | 22-01-17 | 17:47
Kopen, tja, moet wel kunnen natuurlijk. Jonge lui zonder vaste baan hebben het moeilijk op de starters markt, zeker nu de prijzen weer hoger zijn. Of je moet vermogende ouders/tantes/ooms hebben. En, je zal maar ZZP-er zijn: dat blijft een drama.

paridae | 22-01-17 | 17:56

Hoe schril staat de veroordeling van Geert Wilders tegen de werkelijkheid.
Nederland is verkocht door watjes met de instelling van lezeressen van damesromannetjes en feestbeesten met totale on-interesse voor wat er gaande is.
Ondanks de optimistische verwachtingen van velen voor maart ben ik bang dat we niet meer te redden zijn en we gewoon zullen doorsukkelen als moderne bananen republiek. Waarom denk ik dat? Ik zie die verderfelijke VVD met zijn leugenachtige ruggengraatloze pinoccio weer steeds groter worden. Belazerd voor de zoveelste keer. Ons land misdaadland nummer 1, drugsland nr.1, fraudeland nr.1
Uitgezogen door EU en illegalen.
Bedankt slap volk.

ALLESANDERSSHOW | 22-01-17 | 17:55

En zo druppelen de nieuwe Europeanen langzaam binnen om de oude te vervangen.
En daar gaat 15 maart niets aan veranderen.
Het cordon sanitair zal te sterk zijn om dit volksverraad te verijdelen.

jemagookniksmeer | 22-01-17 | 17:54

Integratie gaat langzaam? O ja, hebben ze dan niets geleerd van de totaal mislukte multi culti "samenleving"?
Integratie van veelal moslims gaat helemaal niet en ik neem ze nog enigszins in bescherming als ik zeg: dat kunnen ze niet, dat mogen ze niet.
Hun leer en hun tribal mentaliteit staat dat helemaal niet toe. Onbegonnen werk.
.
En als je dan toch als linksmensch de behoefte om deuger te zijn niet kan onderdrukken, ga dan eens luiers verschonen in een verzorgingstehuis van terminaal zieken, dan hoef je je niet op de borst te slaan, dan doe je goed werk en het is politiek neutraal.

Memek | 22-01-17 | 17:48

@paridae | 22-01-17 | 17:26
Dat is juist goed zal de VVD denken, want dan moeten zij gaan kopen. Het hele beleid was daar al op gebaseerd (wegjagen van autochtonen uit steden richting VINEX wijken). Kopen betekent immers geld uit het niets (hypotheek) in omloop brengen positivemoney.org/videos/introduction/... dus ... economische groei.

Watching the Wheels | 22-01-17 | 17:47

@Tirade | 22-01-17 | 17:44
Zal niet veel helpen. Goedvolk als die Priemus in dat artikel zal altijd als een hoer worden beschouwd, zowel door het nieuwe herrenvolk als door de patriotten.

ChatBot | 22-01-17 | 17:47

Links gaat zich over 50 jaar aansluiten bij de islam. Dat voel je gewoon aankomen. De weg van de minste weerstand, en dat geeft 'minder gedoe'. Ze worden liever moslim dan dat ze ooit moeten toegeven dat ze het fout zagen. Nog eens 50 jaar later, is er weinig keuze meer en beginnen de gedwongen bekeringen.

Tirade | 22-01-17 | 17:44

@Koos Knak Beetje raar om iets `dom` te noemen als je niet eens weet Of het werkt.

Mozes Langebroek | 22-01-17 | 17:43

@de honden blaffen... | 22-01-17 | 16:22
Gelukkig is het sinds 1 januari 2017 toch anders:
"Aanpassing voorrangsregeling

Het kabinet wil dat de wachttijd voor andere woningzoekenden niet oploopt. Vergunninghouders krijgen per 1 januari 2017 niet meer automatisch voorrang bij een sociale huurwoning. Ook al heeft de gemeente een huisvestingsverordening."

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...

Het loopt anders echt de spuigaten uit. De voorrang verdrukt de eigen, belastingbetalende, inwoners.

paridae | 22-01-17 | 17:26

DearMud | 22-01-17 | 16:59
Kudos!

druipsmurf | 22-01-17 | 17:24

En de Coudenhove-Kalergi maandprijs gaat naar Lian Priemus!!! om het Kalergi plan te versnellen en dit continent weer een stapje dichter naar de multicultoerele afgrond te helpen.
curiales.nl/2015/10/24/coudenhove-kale... zo komen we er wel..

emocore | 22-01-17 | 17:23

Wachtende op een burendag waar ik niet verplicht halal eten krijg maar mijn islamitische buren onze BBQ speklapjes naar binnen werken, dan is de integratie geslaagd ,al zie ik dat never gebeuren .

blauwe zander | 22-01-17 | 17:23

Ik zou deze mevrouw willen oproepen om vrijwilliger in een dierenasiel te worden. Daar krijg je wel meer terug dan je geeft.

MacMiep.nl | 22-01-17 | 17:22

Diezelfde vrouw maakt zich ook zorgen over de ideen van deze jonge islamitische mannen. Zij zijn verbaasd over het feit dat Nederlandse meisjes snel bereid zijn tot seks. Ook geven ze toe dat ze meer respect hebben voor islamitische meisjes.
Ondertussen sopt het vrouwelijk linkse kuttenvolk bij de aanwas van zoveel jonge islamitische mannen en janken: wees welkom in mijn land!
Verder breien ze jankend een roze pussyhat en gaan ze protesteren tegen Trump met zijn zogenaamde seksisme en tegen de blanke (onee pardon, WITTE) mannen die zo onderdrukkend zijn.
Annabel had een passend plaatje: vrouwelijke Koerdische soldaten met een wolkje daarboven; then they had a march, because they're 'oppressed'.

Julia | 22-01-17 | 17:22

Goh... helaas gaat het 'wakker worden' van linksen in een veel te laag tempo omdat de meeste linksen niet met de voeten in de klei staan. Anders wisten ze al lang dat de moslims 'type hoofddoek' en strenger in de leer helemaal niet willen integreren, maar is het doel assimileren, m.a.w. verspreiden en vestigen van de islam, todat de islam al-overheersend is.

EnNouJijWeer | 22-01-17 | 17:22

Lian met haar egoboostende fatsoensstage vindt het moeizaam maar niet onmogelijk en is gewoon nog steeds een omvolkende jezuïet.

RickTheDick | 22-01-17 | 17:18

"Onbegrijpelijk is het dat Italië dit blijft accepteren, kennelijk hebben zij er geen probleem mee en willen ze graag uitvoeren wat door Merkel is bedacht!"
@ lanexx | 22-01-17 | 16:24
.
Als Italie stopt, dan stopt de EU bezettingsmacht de (mede door ons NL werkmieren opgehoeste) miljarden Euro leningen en subsidies aan de Italiaanse overheid. Dus ze zitten (net als Griekenland) in de financiele machtstentakels van Brussel.
-
Wij idioten financieren onze eigen ondergang door het onderhouden van de dictatoriale Brusselse megalomanenclub die de immigranten gretig binnenhaalt met als doel om problemen te zaaien en onze bevolking te innunderen met andere culturen, zodat het nationaal gevoel van de originele bevolking van die landen vermindert en er meer roep zal zijn naar een (dictatoriale) EU-regering.

telelezer | 22-01-17 | 17:17

@Koos Knak | 22-01-17 | 16:13

Laten we beginnen met een aantal simpele regels:

- er is alleen ruimte voor echte vluchtelingen, lees afkomstig uit levensbedreigende situatie. Immigratie om andere reden moet van toegevoegde waarde zijn voor de Nl. samenleving (dwz meedoen, werken, belasting betalen).
- een verblijfsvergunning blijft minimaal 15 jaar tijdelijk. Bij wangedrag, afhankelijkheid van uitkering of herstel veilige situatie in thuisland volgt verplichte repatriëring naar land van herkomst.
- vanaf dag 1 moet duidelijk zijn dat Nederlandse wetgeving en algemene omgangsvormen leidend zijn en niet aangepast zullen worden naar regels en gebruiken uit het land van herkomst. Niet zo moeilijk doen over 'het is verwarrend, die cultuurkloof'. Dat is bullshit, gebrek aan aanpassing is onwil en geen onkunde.

Je hoeft echt geen politiek genie te zijn om dit soort dingen te bedenken. Dat het niet allang gebeurt is dus het gevolg van bewust genomen andere politieke keuzes.

raskol | 22-01-17 | 17:17

@ProAsfalt | 22-01-17 | 17:10
Arbeiders? Voor wat? Er wordt in dit land zowat niets meer geproduceerd. En een islamiet werkt niet in de kas of op het land. Die zit gewoon thuis op de bank.

ChatBot | 22-01-17 | 17:14

De PVV wil NUL asielzoekers binnenlaten. Dat is toch een prima oplossing? Het is toch van de pot gerukt dat de islam hier de nummer 1 religie is. Jaja, officieel is het christendom nog groter, maar dat zijn allemaal bejaarden, ietsers en atheïsten zonder ballen. Zodra DENK groter is dan de SGP, weet je dat je achterstaat

Rest In Privacy | 22-01-17 | 17:12

" Los van het feit dat migratie al eeuwenlang een hoofdstuk in beslag neemt in Nederland, vraag ik me nog altijd af waarom dit zowat kleinste stukje aarde de eindbestemming is voor velen. Wat hebben we in de geschiedenis beter gedaan dan al die andere landen - vooral grote gedeelten Afrika en Midden Oosten - waar het nog steeds lijkt of men in het stenen tijdperk leeft? Is dat toch een stukje cultuur misschien?

Wybe Wabes Abbema | 22-01-17 | 16:25 "

Twee woorden: Sociale zekerheid.
Ze komen dus niet voor onze koeien, het natuurschoon of de prachtige steden. Ook niet voor de te vaak genoemde excuus 'vrijheid'. Het gaat om geld. En met name geld waar je niet eens voor hoeft te werken. Gek hè?..

druipsmurf | 22-01-17 | 17:12

Artikel BBC uit 2012: EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
.
Peter Sutherland, van oliechef BP naar migratiechef van de VN, wil dat EU landen per se multicultureel worden.
.
Dat die bootjes gewoon op en neer kunnen varen om rechtstreeks mensen op te pikken in Afrika, dat er zelfs flyers worden uitgedeeld, dat is geen toeval hoor. Als de EU minder vluchtelingen wil dan hadden ze deze boten al lang gestopt, maar ze willen juist meer.
.
Veel plezier iedereen de rest van je leven in de EU.

kaas89 | 22-01-17 | 17:10

Het gaat gewoon om gratis arbeiders. Wie heeft dat nu nog niet door?

ProAsfalt | 22-01-17 | 17:10

Er is maar één oplossing, en die gaat er komen ook (omdat het de enige is): Alle sociale voorzieningen moeten over steeds meer mensen verdeeld worden totdat er zo weinig van over is dat er meer mensen vertrekken naar dan er naar NL komen.
En dat is prima. Met een baan en eigen dak mag je toch alleen kijken naar al die mooie voorzieningen. Pak een stoel en popcorn, dit wordt leuk. Noem het ramp toerisme.

W_F | 22-01-17 | 17:08

Zo'n negen jaar wachten voor uw kinderen een huis kunnen huren is toch geen probleem, de linkse asiel hobby dwingt nu eenmaal om offers van de eigen bevolking, van huisvesting , financiering tot slachtofferschap van misdaden en uiteindelijk word de asielzoeker zelf ook niet gelukkig in onze westerse wereld .
Mensen als Lian Priemus slapen daar niet minder om want verdomme wat voelt het goed !

Castor12 | 22-01-17 | 17:06

Allemaal te laat. Nederland is de zieke vrouw van Europa. Ziek gemaakt door de slaven van de NWO.. dus de NL journalists en politici.

Mark_D_NL | 22-01-17 | 17:06

@ Ce ca! | 22-01-17 | 16:47
Oeps. Naja misschien dat het helpt om tot inzicht te komen....

Braboblanke | 22-01-17 | 17:06

Stel … je woont in Syrië en je bent op zoek naar een apotheker …
Kansloze missie ;)

Remi 1 | 22-01-17 | 17:02

De een heeft het wat sneller door dan de ander.

Muggenmepper | 22-01-17 | 16:59

Nou Zentgraaf, als je het hele artikel had gelezen, kwam toch weer de mantra 'grenzen dicht is geen oplossing' naar voren, dus business as usual. Maar goed, jij bent toch zo tegen 'volksmenners', toch?
Wat mij tegenstaat aan het artikel, zijn vooral de zinnen "ik geloof niet dat wij zonder meer in staat zijn om vluchtelingen in de samenleving op te nemen. Dat kost heel, heel veel moeite. En die moeite moeten we nemen."
Hier zit voor mij dus de crux. Omdat mevrouw zo graag de barmhartige Samaritaan speelt door 'spontaan' met pannetjes soep te komen leuren, moet de hele samenleving offers gaan brengen. Ik moet helemaal niks. Ik heb niet gevraagd om open grenzen en 'wir schaffen das'. Als mevrouw zo graag moeder Theresa speelt, doet ze dat maar in eigen huis met eigen centen, niet met mijn belastinggeld.
"ja maar we moeten de mensen hellepe, niets doen is geen oplossing, Wilders is geen oplossing". Ja, maar Rutte is ook geen oplossing. Ongebreideld de deur openzetten voor 's werelds armoede die als vliegen op stroop komt afstromen op de honingpot Sociale Zekerheid is een recept voor moeilijkheden.
Nogmaals, zogenaamde fatsoenlijke politici die dit mogelijk hebben gemaakt en boude uitspraken doen over 'fatsoen' en 'medemenselijkheid', maken tegelijkertijd zonder een greintje gevoel opmerkingen over de kosten van ouderen, en hoe terminaal zieken maar het loodje moeten leggen want dat kost minder. Het is gechargeerd wat ik zeg, maar wel de waarheid. Dus aan de ene kant 'sterf witte opa die de oorlog heeft meegemaakt, want je kost alleen maar geld', en aan de andere kant 'wees welkom, o uitvretende nietsnut, en graai wat je kan uit onze verzorgingsstaat, er is immers genoeg, wij werken wel door om dat te financieren tot we erbij neervallen'.
Hoe ironisch dat wij dagelijks mogen aanhoren hoezeer Nederlandse ouderen drukken op de kosten van de gezondheidszorg terwijl van de niet aflatende druk instromende uitkeringstrekkers niets mag worden gezegd. Verschijnt er een keer hier een rapport over, loopt de bekende kliek weer te fulmineren over racisme en uitsluiting.
Als grenzen dicht geen oplossing zou zijn, is er ook geen reden om je voordeur op slot te doen of een werkende firewall op je PC. Net zo min als je kwaadwilligen toegang wil geven tot je data zou je ook moeten waken voor het ongebreideld toegang geven tot fysiek kwaadwilligen. De goeien lijden onder de kwajen, en elke weldenkende en eerlijke vluchteling krijgt niet meer de mogelijkheid zich te bewijzen omdat zijn broeders gewetenloze parasieten zijn die misbruik maken van pannen-soep zwaaiende naïevelingen en berekenende politici.
Nederland is niet in staat om 's werelds problemen op zijn schouders te nemen, zeker niet zolang Nederland zelf niet eens in staat is zijn eigen problemen op te lossen. Maar het bekt lekker voor een Pechtold, om mooie vergezichten over fatsoen en medemenselijkheid te toveren om maar te voorkomen dat hij en zijn makkers worden aangesproken op de deplorabele staat van dit land. Het kan zichzelf niet verdedigen, het heeft geen effectief justitiëel apparaat, de politie is verworden tot een groep bureaucratisch sociaal werkers en net als de zorg, de belastingdienst en noem welke overheidsdienst maar op helemaal kapotgemanaged door ongelofelijke prutsers.
Terroristen wandelen hier de Efteling door na een terreurdaad en de Albanese maffia is zich al in aan het nestelen in Amsterdam. Grenzen open is geen oplossing.

DearMud | 22-01-17 | 16:59

Wat jammer dat het filmpje verstoken is van een duidelijk commentaar en/of verhaal. Gewoon, om een groter bereik te krijgen.

Promedio | 22-01-17 | 16:58

"De integratie van moslims is totaal mislukt omdat er (..) te veel in een te korte tijd zijn bijgekomen. Daar is geen enkele periode in geschiedenis vergelijkbaar mee. In 55 jaar van 0 naar 1 miljoen.(...)"
@ Tirade | 22-01-17 | 16:47
1 miljoen? Dat zijn slechts de officieel geregistreerden door het CBS, en dat getal is al sinds 2009 ongeveer gelijk gebleven in de CBS statistieken; wel opvallend nietwaar..! (Ik vraag me af waarom ik het CBS niet vertrouw)
In werkelijkheid moeten het er vast wel, als combi van onderbuikgevoel (je ziet er steeds meer meer meer rondlopen in de steden) en van extrapoleren, zo'n anderhalf miljoen zijn.

telelezer | 22-01-17 | 16:58

Asielzoekers aanbod Denemarken 2016. Incl familiehereniging, dat na 2 jaar wachten pas wordt toegelaten.
.
De Deense grenzen zijn gesloten.

jan 887
febr 451
mrt 497
april 761
mei 990
juni 914
juli 835
aug 540
sept 325
okt 406
nov 442
dec ?
.
Herhaling: De Deense grenzen zijn gesloten.

duitse herder | 22-01-17 | 16:54

Het komt niet goed met die integratie. Die moslimvluchtelingen komen uit een oudtestamentische cultuur. Lopen eeuwen op ons achter. Verachten ons om onze goedheid. Volgens die lieve Amsterdamse mevrouw moeten we die vluchtelingen onze normen en waarden voorleven. Door boven op hen te zitten. Onze politieke correctheid bijbrengen. Maar de elite is er niet in geslaagd om onze PVV-stemmers haar normen bij te brengen, dus hoe denken ze dat ooit te bereiken bij wildvreemde moslims ? Die vluchtelingen hebben alleen solidariteit met eigen stamleden. Ze zien ons als een andere stam , die je mag beroven en belazeren.
Aan het werk komen ze nooit. Kosten handen volg geld.
Wie zal dat betalen nu er ook twee miljoen werklozen verwacht worden als gevolg van robotisering, Dicht die grenzen !

haidewietska | 22-01-17 | 16:54

Met de huidige slappe hap aan politici gaat er niets veranderen en is ons land gedoemd af te glijden naar het niveau van herkomstlanden van de migranten. Wanorde, onvrijheid, economische neergang, onderdrukking van minderheden, vrouwenonderdrukking en geweld tegen homo's. Lapzwansen als Rutte en consorten lukt het niet eens om criminelen uit veilige landen terug te sturen. En met ons kiesstelsel is het niet mogelijk een meerderheid te krijgen die wil opkomen voor de eigen bevolking. En elke extra statushouder is weer een extra stem tegen de belangen van de Nederlanders.
Enige wat ons nog kan redden is een staatsgreep. Ben ik niet voor maar is m.i. onvermijdelijk.

Franker | 22-01-17 | 16:51

@Prof. v.d. Neuq | 22-01-17 | 16:23
Was je ex daar al achter voor de scheiding of pas daarna?

Het gezegde is echter "het achtereind van een varken", u weet wel het beest waar wij ongelovigen door de islamitiche kolonisten in dit land voor worden uitgemaakt.
En dat mag van onze corrupte justitie want dat is godsdienst.

Pieter V | 22-01-17 | 16:50

Over 2 (twee) generaties is alle vrouwenemancipatie VOORBIJ.

Dus niks, inspraak, medezeggenschap, glazen plafond of ander gezeur, het is over en uit!

Onderworpen zijn aan de man is wat er over blijft.

ritter vn hüpfburg | 22-01-17 | 16:50

De integratie van moslims is totaal mislukt omdat er

1) te veel in een te korte tijd zijn bijgekomen. Daar is geen enkele periode in geschiedenis vergelijkbaar mee. In 55 jaar van 0 naar 1 miljoen.

2) de koran erop gericht is mensen zich niet aan te laten passen.

Uiteraard bestaan er ook gematigde en succesvolle moslims. Maar deze hebben nauwelijks of geen invloed op het bevorderen van integratie van hun profiteerbroeders. Daarnaast zetten gematigde moslims zich niet of nauwelijks in tegen een te letterlijke interpretatie van de koran. De islam verbied dat als het ware. Wordt gezien als vorm van afvalligheid.

Conclusie is nogal simpel. Minder minder. Rem de groei af. Stop het importeren.

Tirade | 22-01-17 | 16:47

@ maar pro-milieu/natuur en pro-asielzoekers gaat gewoon niet samen. Onbegrijpelijk dat ze dat niet inzien.
Braboblanke | 22-01-17 | 16:40

Ja hoor!

regio.tpo.nl/2017/01/22/licht-getinte-...

Rest In Privacy | 22-01-17 | 16:47

Wist u trouwens dat u geen 2e paspoort mag hebben? Neemt u de US identiteit aan? Weg NL paspoort, die wordt gewoon opgeheven.

Gevangen in eigen land. Danke!

harry21 | 22-01-17 | 16:47

@SDI | 22-01-17 | 16:34
Ik heb geen verstand van oorlog voeren. Echter 1 ding weet ik wel wil je een land of een stad in puin leggen dan verniel je de infrastructuur. Water, riolering, stroom en telefonie is wat je eerste doel is om te vernietigen. Na al die bommen op Aleppo zou dit nu nog in stand zijn?

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 16:47

"Tot 15 maart dan maar,hè...!"
@ R.B.Scott | 22-01-17 | 16:29
u bent een optimist, het Nederlandse ezelsvolkje zal ondanks het zich al regelmatig te hebben gestoten aan dezelfde steen, weer trouw op de volksverraders gaan stemmen.
Zie de peilingen van vandaag
tpo.nl/wp-content/uploads/2017/01/peil...

telelezer | 22-01-17 | 16:42

Tsja, integratie gaat langzaam.
Koos Knak | 22-01-17 | 16:13

Maar langzaam welke kant op? Ik heb nu niet bepaald het idee dat het de goede kant op gaat met de integratie (gezien de parallelle samenleving, de groei in moskeeën, de radicalisering onder jonge allochtonen en de toch wel duidelijke keuze voor Turkije door een groot van de Nederlandse Turken). En dan hebben we het over meerdere generaties die hier al sinds de jaren 70 wonen en waar de overheid zwaar heeft ingezet op integratie en positieve discriminatie. Als het in bijna 50 jaar niet lukt om succesvol grote aantallen allochtonen die hier geboren zijn, te integreren, welke succeskansen reken je dan de integratie van deze nieuwkomers toe?

FrankVeer | 22-01-17 | 16:41

Deze tuthola begrijpt de PVV-stemmer helemaal niet.

Wij willen niet meer en meer immigratie en daarom noodzaak tot meer en meer kapitaal verslindende, grotendeels mislukkende integratie.
Wij willen opvang in de regio en hier slechts evenredig aan andere, met name buur, landen financieel toe bijdragen.

Wij willen niet de hele wereld redden tenkoste van onze zelf verdiende verzorgingsstaat. Muts

TisNieZoMoeilijk | 22-01-17 | 16:41

Het houdt niet op. Niet vanzelf.

pennestront | 22-01-17 | 16:41

Als ik me goed herinner moest Den Haag in 2015 30.000 statushouders huisvesten. 30.000: Dat is qua aantal een flink dorp op het platteland, zeg maar. En dat is alleen nog maar de stad Den Haag. Realiseren alle 'vluchtelingen zijn welkom'-typjes zich wel wat voor aanslag dit op het beschikbare grondoppervlak van Nederland, en overigens ook voor het natuurlandschap dit betekent? Dit zijn gek genoeg, beide stokpaardjes van het 'linkse kamp', maar pro-milieu/natuur en pro-asielzoekers gaat gewoon niet samen. Onbegrijpelijk dat ze dat niet inzien.

Braboblanke | 22-01-17 | 16:40

@Tirade | 22-01-17 | 16:32
Uitermate irritant en onhandig hoe de hoofddoekjes het wisselgeld terug 'geven'. Het muntgeld op het briefpapier en dan het briefgeld in je hand 'gooien'.
Sinds kort onderneem ik actie: "eerst muntgeld graag", zeg ik dan en wacht af totdat ik ook echt eerst het muntgeld krijg en neem dan pas het briefgeld aan. En dan met een lach: "zie je, een stuk handiger". Begint te werken.
Bij een Vomar in de buurt, hebben ze een oplossing pro-hoofddoekje bedacht: Het briefgeld leggen ze neer voor je en het muntgeld komt uit een automaat.

McMarx | 22-01-17 | 16:40

@lanexx | 22-01-17 | 16:24

Dat is voor Italië het dwangmiddel om geld van de EU te eisen.
Ik bedoel van de Noord Europeanen die de hele EU al betalen, inclusief hun waanzinnig en crimineel beleid.

Pieter V | 22-01-17 | 16:39

Ik weet hoe dat vroeger ging in Age Of Empires 1. Had je eenmaal bootjes dan kon je je hele leger naar de overkant sneaken. En dan maar muren en torens bouwen.

Mooi spel was dat!

harry21 | 22-01-17 | 16:39

destemmert | 22-01-17 | 16:23
juist. Aanvullend daarop, de grondwet geldt voor overheden, niet voor burgers. Burgers moeten zich houden aan wetten die niet in strijd zouden moeten zijn met de grondwet.

bergsbeklimmer | 22-01-17 | 16:39

Geeft niet hoor, sommige mensen zijn gewoon wat langzamer van begrip.

Muggenmepper | 22-01-17 | 16:38

@ Koos Knak | 22-01-17 | 16:13
Het antwoord op uw vraag geeft: Feynman | 22-01-17 | 16:17:
"dat weet je gewoon dat je sneller, veiliger en MEER vluchtelingen kunt redden door ze TERUG te varen naar de Libische kust. (...) Tijd waarin andere vluchtelingen verdrinken. Bovendien heeft die methode aantoonbaar in Australië laten zien dat vluchtelingen stoppen met proberen te verdrinken."

telelezer | 22-01-17 | 16:37

@keihardertegenin | 22-01-17 | 16:33
Die hoor je toch echt eerder zeggen: nog een moskee erbij!

Sliptong | 22-01-17 | 16:37

Het is altijd goed om te lezen dat de realiteit het wint van de fantasie. Echter valt het mij in dit stuk echt op dat volgens de schrijfster de moeite voor het goed integreren van deze mensen door de bevolking van het ontvangende land gedaan moet worden. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat de vluchteling er niks aan kan doen dat de integratie zo slecht verloopt.

Kabouteraap | 22-01-17 | 16:36

Dat koers veranderen naar regs........ Zullen we de komende 5 weken vaker zien. Pluusjgeylheid, narcisme, carrièredrang zijn daar doorgaans de drijfveren voor.
Aan het eind van WW2 waren ook vele nsb-ers plots verzetshelden.
Maar, sommigen zijn integer en deze mensen moeten we koesteren, blij als we horen te zijn met ontluikende realiteitszin.......
Na 3/2017:
Minder
Minder
Minder
......................?

pennestront | 22-01-17 | 16:36

Lian Priemus zijn mensen die we moeten koesteren. Mensen met een uitgesproken sociaal standpunt, met het hart op de goede plaats, die wat over hebben voor demense in nood. Dat zelfs die mensen, nota bene, tot een objectieve observatie komen én daarvoor uit durven komen, is een groot goed. Ik zeg: Lian Priemus uitnodigen voor een gesprek op GS HQ en twee keer per maand een topic laten bakken. Want als de analyse deugt, en zij deugt dus zij kan het weten, dan moeten we werken aan de oplossing. Links en rechts die zich verenigd in een realistisch samenwerkingsverband opdat wij allen aan een oplossing kunnen werken. Want dat is hard nodig!

Sliptong | 22-01-17 | 16:35

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 16:29

Ik verwonderde me al eerder over de NOS die kennelijk appende meisjes en verplegers had gevonden die vanuit de ruïnes van Aleppo hing ding deden. Terwijl History Channel geregeld programma's uitzendt over doomsday scenario's, waarbij de gehele infrastructuur stopt en er dus ook geen mobiele telefonie, kabel etc werkt.

SDI | 22-01-17 | 16:34

@destemmert | 22-01-17 | 16:23

Ieder fatsoenlijk land heeft een constitutioneel hof.

Nederland niet en de criminele overheid die al jaren zijn achterste afveegt met de grondwet als ze dat even beter uitkomt willen ook beslist niet dat er een constitutioneel hof komt.

De wet handhaven. Uiteraard, alleen als het in hun politiek correcte straatje past.
Voor de rest moet burger zijn muil houden en meer dan 60% van zijn verdiensten aan de overheid afgedragen die daarmee de ondergang van de autochtone bevolking financiert zoals is opgedragen door de EU en de VN.

Het handboek om dat te bereiken heet het Coudenhoven-Kalergi plan.
Even googlen en ook u weet met wat voor misdadige praktijken onze politiek bezig is.

Pieter V | 22-01-17 | 16:34

Types als Lian Priemus zijn het nieuwe gevaar: wel de zorgen over de asielzoekers delen (met de PVV-ers) maar als oplossing de vlucht vooruit kiezen (nog meer niet werkende trajecten tot integratie).

McMarx | 22-01-17 | 16:33

Ik kan niet wachten tot de eerste asielzoekers zelf zeggen; 'Ja, en nou is het genoeg geweest hoor. Nu moet het hek dicht!'

keihardertegenin | 22-01-17 | 16:33

Ik heb trouwens mezelf er op betrapt dat ik me ook ben gaan aanpassen aan moslims. Bij mij in de wijk werken louter nog hoofddoekjes achter de kassa in de supermarkten. Waar ik me altijd aan stoorde was dat 90% van deze dames geen mannen mogen aanraken, dus het wisselgeld in je hand gooien. Sommige hebben zich daar zo in gespecialiseerd dat ze de munten pas op het laatste moment loslaten waardoor de contactloze overdracht vrijwel onopgemerkt blijft. Andere proberen het niet eens te verbergen en werpen die munten zonder te blozen in je hand. Ik merk dat ik steeds vaker ga pinnen, het bonnetje koranproof aanpak en dat als ik met cash betaal de allahcode begin over te nemen, het geld in hun hand leg zonder lichamelijk contact. Mijn excuses hiervoor. Ik ga langzaam voor de bijl. Ik pas me aan.

Tirade | 22-01-17 | 16:32

Zoveel onaangepaste, niet intrigerende zwaar religieuze erbij...... Gaat helemaal goed komen!

(# koopt stencilmachine uit voorgaand item #)

Rest In Privacy | 22-01-17 | 16:32

@ roze_bril | 22-01-17 |
Assad gaat ze niet terugnemen, niet zonder bepaalde concessies zoals erkenning van zijn regime , ontwikkelingshulp, handelsverdragjes, enz. Wat never nooit niet gaat gebeuren, niet zonder een PVV of een VNL of een FvD aan het hoofd van een kabinet.

Het soort volk dat naar het westen is gekomen, zijn namelijk niet bepaald Assad-gezinden. Dat zijn namelijk seculieren, de middenklassen, de stedelingen. In plaats daarvan hebben wij veelal de heikneuters, de criminelen, de tokkies van zijn land binnen laten wandelen. Wat we ook bij Marokko, Turkije et al hebben gedaan.

Allemaal dankzij het beste kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog.

Trekbeest | 22-01-17 | 16:31

Ach meiske, zoveel energie stoppen om te helpen met integreren. Alsof het kleuters zijn. Vreemdelingen die echt willen integreren, die ondernemen zelf actie. Vraag maar eens aan een vluchteling die wel succesvol is. De rest blijft trekken aan een dood paard.

atheïstisch stemvee | 22-01-17 | 16:31

"Ik zit er met m'n neus bovenop en het gaat nog moeizamer dan ik dacht" schrijft ze.
Niks moeilijker dan gedacht. Nee, het gaat helemaal niet.
Ze hoeven nergens echt moeite voor te doen. Niet voor huisvesting of woninginrichting. En denken we dat ze de zorgpremie braaf zelf betalen? En hun anderstalige kinderen krijgen op school extra begeleiding zodat ze daar thuis ook niet voor hoeven te zorgen (als ze al zouden kunnen). In de moskee wordt de kliek mooi bij elkaar gehouden door de lange arm van het thuisland.
Als je alles krijgt waarom dankbaar zijn of je inspannen? Die sukkels in Nederland geven toch aan elke wens toe. We zijn sukkel, mijzelf incluis want we doen er verdomd weinig tegen.

Piervisser | 22-01-17 | 16:31

Het grote gelijk van Geert Wilders.
Tot 15 maart dan maar,hè...!

R.B.Scott | 22-01-17 | 16:29

@peterdh | 22-01-17 | 16:26
Toch wel knap dat die asielzoekers naar Aleppo kunnen bellen om hun familie op de hoogte te stellen hoe goed het in Nederland is. Als ik op tv die ruïnes zie, blijkbaar heeft men toch WIFI om via Whatsapp te bellen of een nog werkend mobieltje in een stad die in puin ligt?
.
Vragen, vragen?

Beroep = Boerenlul | 22-01-17 | 16:29

"Dit stukkie is een andere manier om te zeggen dat Wilders gewoon gelijk heeft en had op dit punt(..)"
@ Lauwe Koffie | 22-01-17 | 16:00
en dat nog wel door Zentgraaff...

telelezer | 22-01-17 | 16:26

@Koos Knak | 22-01-17 | 16:13

Iedereen snapt id ook wel data alleen 'grenzen dicht' niet de oplossing id...

Maar genzen dicht beteken: Geen voorrang op huisveting, geen luilekkerland met uitkering. Etc.

Simpeweg om de importgelukszoekers niet meer naar huis te laten bellen met de boodschap: "Ik woon hier fantastish ! hoef geen flikker te doen, me niet aan te passen aan wie dan ook"

peterdh | 22-01-17 | 16:26

Los van het feit dat migratie al eeuwenlang een hoofdstuk in beslag neemt in Nederland, vraag ik me nog altijd af waarom dit zowat kleinste stukje aarde de eindbestemming is voor velen. Wat hebben we in de geschiedenis beter gedaan dan al die andere landen - vooral grote gedeelten Afrika en Midden Oosten - waar het nog steeds lijkt of men in het stenen tijdperk leeft? Is dat toch een stukje cultuur misschien? Zolang het probleem niet bij de bron wordt aangepakt blijft de vluchtelingenstroom nog tientallen jaren doorgaan.
.
Tot slot, vluchtelingen die hier zijn zijn betrekkelijk duur qua onderhoud, investering en huisvesting e.d. Waar je hier 1 iemand kunt voorzien, kun je in eigen regio waarschijnlijk voor dezelfde investering 10 of 20 mensen helpen. Het geld kan dus beter besteed worden.

Wybe Wabes Abbema | 22-01-17 | 16:25

Onbegrijpelijk is het dat Italië dit blijft accepteren, kennelijk hebben zij er geen probleem mee en willen ze graag uitvoeren wat door Merkel is bedacht!

lanexx | 22-01-17 | 16:24

General McAuliffe | 22-01-17 | 16:14
Nee, dat is niet tegen de grondwet. De grondwet verbied alleen discriminatie in gelijke gevallen. U en ik zijn geen 'asielzoekers' en dus is het niet een gelijk geval als U een woning zoekt.
Verder heeft Nederland geen grondwet. Ja, er is een document wat zo heet, maar U kunt zich er niet op beroepen, U kunt er geen aanspraak op doen bij de rechter, en er mag niet aan getoetst worden.
Dit betekend dat het document wat 'grondwet' genoemd wordt, alleen een papiertje met regels is waar de 2e kamer rekening zou moeten houden met het maken van nieuwe wetten. Die wetten zouden zich aan de grondwet moeten onderwerpen, maar dat is vrijwillig, en mag geheel genegeerd worden.
Bovendien staat in veel artikels 'behoudens de wet', en gelden veel dingen daarom ook al niet.
Dus grondwet? Dacht het niet.

destemmert | 22-01-17 | 16:23

Laten we vluchtelingen selecteren op religie, islamieten naar islamitische landen, christenen naar christelijke landen en normale(niet religieuze) mensen naar normale landen (merendeel van Europa)

leb3609 | 22-01-17 | 16:23

Volgens mij is Syrie inmiddels veilig. Iedereen kan weer terug.

roze_bril | 22-01-17 | 16:23

Mijn ex werkte een half jaar als vrijwilliger in de "vluchtelingen"opvang in Heumensoord. Die is inmiddels ook wel om. Gaat niks worden met die lui in Nederland, want ze kunnen gewoon niks en ze zijn zo dom als het achtereind van een koe.

Prof. v.d. Neuq | 22-01-17 | 16:23

Mark_D_NL | 22-01-17 | 16:16
Het gaat over statushouders, maar de voorrang blijft gehandhaafd, de gemeente moet binnen 12 weken woonruimte verschaffen:

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asie...

de honden blaffen... | 22-01-17 | 16:22

Bij mijn ouders een paar huizen verderop kwam een syrisch verrijkingsgezin wonen. Mijn ouders wilden zich netjes even voorstellen. Die vrouw weigerde m'n vader een hand te geven. Duidelijk gevalletje van de koran boven jezelf wellicht aanpassen aan de cultuur waar je te gast bent. Wij moeten ons kennelijk aanpassen. Je hebt hier helemaal niks aan. Door een optelsom van mislukte integratie conflicten ben ik al tijden van mening dst we dit niet moeten doen. Geen moslims meer importeren. En dan is het nog afwachten hoe de 2e en 3e generatie Syriërs zich zal gaan gedragen. Kan ook een tikkende tijdbom zijn. Wie namelijk de sekte van mo aanhangt is een ongeleid projectiel

Tirade | 22-01-17 | 16:20

Koos Knak | 22-01-17 | 16:13
Welke wet? Die illegale EU wetjes? Die negeer je gewoon. En de NL politie is toch compleet onderbezet, pakkans is nihil.

Mark_D_NL | 22-01-17 | 16:20

@Zentgraaff.
Goed stukje. Mag ook een keer gezegd worden. Niet zo zeer om de (treffende) inhoud, maar om de zorg en het voortschrijdende inzicht als het aan komt op leesbare plempsels.

Lafayette | 22-01-17 | 16:20

Breaking news: islamitische vluchtelingen blijken islamitisch te zijn.

Trekbeest | 22-01-17 | 16:19

Dit stukkie is een andere manier om te zeggen dat Wilders gewoon gelijk heeft en had op dit punt. Dank daarvoor.
Lauwe Koffie | 22-01-17 | 16:00
Een beetje teveel eer, lijkt me. Wilders vertolkt alleen wat al lange tijd onder de bevolking leeft. De schoenen van Pim zijn iets te groot voor hem.

Gajus | 22-01-17 | 16:19

@General McAuliffe | 22-01-17 | 16:14 - och, is niet enige waar ze zich niet aan houden. Maar weest niet bevreesd, ze passen de regels naar eigen goeddunken aan of toe.

MarcS | 22-01-17 | 16:19

Osdorpertje | 22-01-17 | 16:10

Vandaar.. :S Dank voor de info

iB€€R | 22-01-17 | 16:18

Herhaling sinds 1980:
.
Integratie bestaat niet. Lees de werken van socioloog/psycholoog Maslow.

duitse herder | 22-01-17 | 16:17

@peterdh | 22-01-17 | 16:12
met nu dus 11 jaar op de teller.... Dus die 'gemiddelde wachttijd van 8,7 jaar" is allemaal mooi en wel, maar gegardandeerd dat ze dat berkenen inclusief mensen die bv bij de loting (dus niet de wachtlijst) wel al na2 of 4 jaar geluk hebben dat ze zijn uitgeloot.. Of in ieder geval een of andere vage berekening om het beter te laten lijken...

peterdh | 22-01-17 | 16:17

Als je ziet hoe lang zo`n hulpschip bezig is van Libië naar Italië te varen dat weet je gewoon dat je sneller, veiliger en MEER vluchtelingen kunt redden door ze TERUG te varen naar de Libische kust. Scheelt ongeveer 90% aan dode tijd. Tijd waarin andere vluchtelingen verdrinken.

Bovendien heeft die methode aantoonbaar in Australië laten zien dat vluchtelingen stoppen met proberen te verdrinken.

Feynman | 22-01-17 | 16:17

de honden blaffen... | 22-01-17 | 16:09
Het voorrang geven voor woonruimte aan ilegale asielzoekers is na 15 maart voorbij. Ouderwetse wijvenpoltiek is voorbij

Mark_D_NL | 22-01-17 | 16:16

@peterdh | 22-01-17 | 16:12: Wat is jouw inschrijftermijn nu?

Handsomeboy | 22-01-17 | 16:16

Mastermattie | 22-01-17 | 15:56
Asielzoekers hebben voorrang:www.rijksoverheid.nl...
.
En dat is gewoon in strijd met artikel 1 van de grondwet. Fijn om te weten dat de overheid zich niet aan de (grond)wet houd, dan hoef ik dat ook niet meer.

General McAuliffe | 22-01-17 | 16:14

Tsja, integratie gaat langzaam. Dom roepen 'Grenzen dicht' of dom roepen 'Geen probleem, ze zijn zielig' is de oplossing niet. Wat dan wel is ... weet ik ook niet (anders had ik wel een politieke partij opgericht).

Koos Knak | 22-01-17 | 16:13

Het houdt niet op. Niet vanzelf.

postmodernismisdead | 22-01-17 | 16:13

Kan iemand mij laten weten wanneer Noord Afrika ontvolkt is, dan ga ik daar eens een leuk woninkje aan de kust uitzoeken.

General McAuliffe | 22-01-17 | 16:12

"Dat kost heel, heel veel moeite. En die moeite moeten we nemen." Want we hebben ze uitgenodigd of zo? Mutti Merkel, díe ziet ze graag komen.

Goldfinger | 22-01-17 | 16:12

Het houdt niet op, niet vanzelf

Hart_von_Hinten | 22-01-17 | 16:12

@Mastermattie | 22-01-17 | 15:56

Ik stond voor de immigratiegof op plek 10 tot 40 van de pak 'm beet 250 mededingers voor een woning in Amsterdam, met toen een inschrijfduur van 9 jaar...

Nu , even een greep uit het aabod:

Aantal reacties
1220
Voorlopige positie
1053

Aantal reacties
917
Voorlopige positie
779

Aantal reacties
454
Voorlopige positie
419

peterdh | 22-01-17 | 16:12

@Osdorpertje 16:10: Heb je een bron?

Muxje | 22-01-17 | 16:11

En wij zijn gek?

Rest In Privacy | 22-01-17 | 16:10

Hee weet je wat, ik heb opeens een idee ...
In 2017 gaan we weer lekker 80.000 apothekers binnenhalen ;)

Remi 1 | 22-01-17 | 16:10

@iB€€R | 22-01-17 | 15:59
Ze nemen alle voorrangsgevallen mee bij het berekenen van het gemiddelde. Een asieleiser moet binnen 3 maanden een woning worden aangeboden en een Nederlander mag een plaatsje naar achteren schuiven op de wachtlijst. En het gemiddelde van die 2 is 8,7 jaar.

Osdorpertje | 22-01-17 | 16:10

Mastermattie | 22-01-17 | 15:56
Asielzoekers hebben voorrang:https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2016/09/29/nieuwe-taakstelling-huisvesting-statushouders-voor-gemeenten

de honden blaffen... | 22-01-17 | 16:09

Dweilen met de kraan open blijft dus wat betreft mevrouw Priemus dweilen met de kraan open, als ik het goed begrijp.
Heel verstandig om de stroom van door een fascistische ideologie geindoctrineerde lieden die wel de lusten (uitkering) maar niet de lasten (integreren) willen onverminderd voort te zetten.

Prof. Pim Pam Pet | 22-01-17 | 16:09

en maar blijven verschuilen achter wilders.
ja laten we nog eens 10 jaar de andere oplossingen van deze trut proberen, tijd zat!

eriksweet | 22-01-17 | 16:07

Allememaggies Zentgraaff, mompelt nog iets over onnavolgbaar.

padbuffel | 22-01-17 | 16:06

Dit stukkie is een andere manier om te zeggen dat Wilders gewoon gelijk heeft en had op dit punt. Dank daarvoor.

Lauwe Koffie | 22-01-17 | 16:00

Mastermattie | 22-01-17 | 15:56

Vraag me af hoe ze aan zo'n laag gemiddelde (8,7 jaar) komen...

iB€€R | 22-01-17 | 15:59

Goh, weet je hoe dit heet? Stemmen kopen. Zolang Links maar zorgt voor voldoende aanwas van potentiële stemmers, kan Links weer aan haar toekomst bouwen. Dit is een bekend trucje. Zorg dat je de demografie beheerst, zodat je de stembus beheerst.

Handsomeboy | 22-01-17 | 15:56

Ja, en dan de quote uit dat artikel:
"Nu, een jaar later, wonen deze Syriërs in sociale huurwoningen over de hele stad verspreid. De meesten hebben inmiddels hun familieleden laten overkomen."
Hoezo wachtlijsten?"
Zet daar dit bericht eens naast: www.parool.nl/amsterdam/amsterdammer-w...

Mastermattie | 22-01-17 | 15:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken