Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Filmpje. Negert heeft blanke vriendin. Mag niet

Bijna 1 miljoen views en al 12000 comments in 2 dagen voor dit onthutsende filmpje bij de collega's van Worldstar HipHop. Enorme racist spreekt gemengd stel aan in een 'black owned' restaurant, en dan vooral de zwarte meneer, die rustig zit te eten. "Gast, mankeer je wat ofso? Kon je geen negerin krijgen?" Man man man, leefde mijnheer Obama nog maar. (Via het altijd alerte Joop.nl)

Reaguursels

Inloggen

@omanders | 19-01-17 | 18:07
Ah, oké. Een iets te groot gekozen woord dan. Maar je snapt het punt wel: een enkel foutje kan een groot verschil maken.

Pierre Tombal | 20-01-17 | 09:11

@Pierre Tombal | 19-01-17 | 09:56
Er zal er vast een tussen zitten die 100% neger is, wss later geëmigreerd naar de VS.

@Raad_maar_raak! | 19-01-17 | 07:46
"Pluk-87. Wauw. Dat zulke mensen nog bestaan."

Mensen die de waarheid spreken bedoel je? Ondanks de taboe's? Ik daag je uit 1 element van wat ik onder dit topic heb getypt, te weerleggen.

pluk-87 | 19-01-17 | 19:25

Gaan we berichten van Joop overnemen? Zal ik dan meteen maar verkassen?

Tux1337 | 19-01-17 | 18:38

@Pierre Tombal | 19-01-17 | 17:23


Een mutatie is een verandering in het DNA, in de meeste gevallen een nucleinezuur dat veranderd. Dit is dat niet, het DNA is niet veranderd maar er is iets in het delingsproces misgegaan.


De genen die op het extra chromosoom zitten zijn niet anders.

omanders | 19-01-17 | 18:07

@ Omanders en Pierre Tombal, Dank voor de toevoegingen.

Rest In Privacy | 19-01-17 | 18:06

@omanders | 19-01-17 | 13:50
Klopt. Hoezo is dat geen mutatie dan?

Pierre Tombal | 19-01-17 | 17:23

Nou nou mensen, wat hebben we toch een "vooruitgang" geboekt met black man Obama...
Zeer hopelijk gaat Trump alle gender en linkse social studies aan de universiteiten heel snel afschaffen, zodat we van dit ontzettende zwarte gezeik rap afkomen.

IncomingHuey | 19-01-17 | 14:39

@Pierre Tombal | 19-01-17 | 13:03


Down syndroom is geen mutatie maar een chromosoom teveel.

omanders | 19-01-17 | 13:50

@Ce ca! | 19-01-17 | 11:38


Het enige punt is dat weliswaar op individueel niveau dingen anders kunnen lopen dan je genetisch "voorgeprogrammeerd" bent (vergeef me de term) maar op maatschappelijk niveau veel minder. En gemeenschappen zoals maatschappijen zetten grotendeels de toon wat betreft normen en waarden.


Ik zal een heel eenvoudig en lichtzinnig voorbeeld geven hoe genen invloed hebben op maatschappijen en culturen. Nederlanders zijn vrijwel 100% lactose-tolerant, een eigenschap die volkomen bepaald wordt erfelijkheid. Nederlanders zijn dan ook een land van melkdrinkers en kaaseters. Fransen zijn zo'n 70% lactose-tolerant. Het is dan ook een land van kaaseters. Kaas vermindert de gevolgen voor lactose-intoleranten. In Frankrijk zijn genoeg lactose-toleranten om melkdrinkers te hebben gehad, wat weer een reden kan zijn om kaas te maken. China is nagenoeg 100% lactose-intolerant en kent geen enkele inheems kaascultuur.

omanders | 19-01-17 | 13:48

@Ce ca! | 19-01-17 | 10:02
Strikt genomen komt al het leven voort uit genetische fouten. We blijven ook allemaal ontwikkelen en muteren en dat doen wij als mens eigenlijk in best een hoog tempo. Zo bestaan er in de derde lijn (zeg maar achterneven en -nichten) voor zover bekend bij mensen niet het soort problemen zoals die nu de kop opsteken bij onder andere rashonden, maar ook enkele bedreigde diersoorten. Zo'n mutatie kan zelfs heel drastisch zijn. Kijk bijvoorbeeld naar het Syndroom van Down: dat is een vrij eenvoudige mutatie maar met heel grote gevolgen. Het leuke aan deze mutatie is ook dat het in elke bevolkingsgroep voorkomt en dus geen enkele aanwijsbare genetische oorsprong heeft. Mogelijk komt deze afwijking zelfs ook bij heel andere diersoorten voor. Wat we in ieder geval weten is dat soorten zich aanpassen naar hun leefomgeving en dat zwaar gepigmenteerd zijn zo rond deze breedtegraad geen enkel voordeel oplevert, waarschijnlijk zelfs zeer nadelig. Denk bijvoorbeeld aan een vitamine D tekort (rachitis, osteoporose), hoewel je dat met preparaten natuurlijk wel kunt aanvullen.

Dus ja, negers hier en in Noord Amerika worden steeds blanker. Je kan dat hoogstens vertragen door steeds maar nieuwe genen uit Afrika daar aan toe te voegen. Of versnellen natuurlijk door juist blanke genen toe te voegen.

Pierre Tombal | 19-01-17 | 13:03

LOL, blauwe ras = blanke ras, Goedemorgen!

Rest In Privacy | 19-01-17 | 11:52

@ Omanders, waar is de "missing link", zijn de verdwenen volken? Wat weten we nu eigenlijk? Meer niet dan wel! Zoals ik al zei, we zijn een afwijking onderweg naar een invoeging.

Rest In Privacy | 19-01-17 | 11:43

@ Omanders, de 700 jaar oude filosofie van nature versus nuture. Mijn punt is gewoon dat de geboorte de nulmeting is. Dat genetische afwijkingen/veranderingen continu plaatsvinden.Een zuiver ras bestaat nl. niet. Waar denk je dat genen uit gebouwd zijn? DNA en RNA staan continu onder verandering. Pluk voerde aan dat blauwe ogen bij het blauwe ras horen. En dat gedrag voornamelijk genetisch bepaalt is. Ik zeg ook niet dat genen uit te sluiten zijn tijdens de opvoeding.Maar bepaalde genen zullen iemand anders vormen als mens in een bepaalde omgeving.Niet beter of slechter. Het is zuiver (recessief) versus chaos. Ik kies voor chaos.

Rest In Privacy | 19-01-17 | 11:38

@ Omanders, (dank voor de discussie!) de nulmeting is voor nuture de geboorte.En ik geloof dan echt dat een ieder tot alles mogelijk is met de juiste opvoeding Voor nature geld dat daar 60 miljoen jaar( primaat) aan ontwikkelingen heeft plaatsgevonden en idd vinden.Wij als levensvorm gaan zelf nog verder is de tijd terug. Dat groepen eigenschappen ontwikkelen die er lokaal toe doen is ook waar.Je kan genetica nog beter vergelijken met de chaos theorie (blanke huid onder invloed van de zon,ver kunnen lopen omdat je waterbron 60km naar het zuiden is ed.) Lees mijn mail over de hondenrassen eens en trek dat door naar het mensenras.

Rest In Privacy | 19-01-17 | 11:17

@Ce ca! | 19-01-17 | 10:49


Welke filosofie van nature/nurture doel je op?

omanders | 19-01-17 | 11:09

Toevoeging,. En het Marokkanen-ras uiteraard ;-) @ Omanders, interesant onderzoek ,maar is geheel in de lijn met de filosofie van nature/nuture.

Rest In Privacy | 19-01-17 | 10:49

@Ce ca! | 19-01-17 | 10:02


Maar als je weet dat genetische verschillen al 40.000 jaar geleden bestonden en dat uiterlijkheden die typisch zijn voor die genetische verschillen pas NA die scheiding ontstonden, dan weet je ook dat de groepen klaarblijkelijk redelijk geisoleerd van elkaar ontwikkelden. Verder weet je dat er klaarblijkelijk laat in die ontwikkeling nog vrij grote veranderingen ontstonden.


Verder weet je dat elke menselijke eigenschap tenminste een erfelijke component heeft: Zie mijn reactie van 10.01. Hoe kunnen er dan GEEN verschillen zijn opgetreden? Wat voor krachten zijn er aanwezig die wel genen die verantwoordelijk zijn voor uiterlijk of afweer laten veranderen - muteren, deleten, wat dan ook - maar op magische wijze van gedragsgenen afblijven?

omanders | 19-01-17 | 10:46

-zijn,... naar beneden haalt

Rest In Privacy | 19-01-17 | 10:42

@ FRedklep, krijg zelf de KK met je ge-KK.

Rest In Privacy | 19-01-17 | 10:05

@ Omanders, ( sorry troll feeding ;-) Jij hebt het over 40.000 jaar en niet over een paar eeuwen net als plukje schaamhaar. Op die tijdlijnen werkt genetica namelijk. Ook lokale omstandigheden hebben daarin invloed. Maar zoals ik al aangaf is het blanke ras ook maar een combinatie van 2 of meer soorten. ( zo zijn worden er ook blanken geboren uit zwarte ouders dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-dieren/... ) Whahahaha
Waar de discussie met pluk over ging is dat men gedrag aan ras kan koppelen. Dit is pertinente onzin. Wat betreft het ziektebeeld heb jij volledig gelijk. Er zitten genetische fouten in alle rassen. Zover ik weet is een grotere genetische poel en diversieteit belangrijk voor het overleven van het mensenras... enja over rassen gesproken. Ik ken alleen het mensenras-bloemenras en dierenras.

Ik ben weer weg hier voordat pluk terugkomt. Hij scheld nogal en daar is mijn tere zieltje niet aan gewend volgens hem :-)

Rest In Privacy | 19-01-17 | 10:02

'Dat komt omdat Afro-Americans gemixt zijn met blanken (voornamelijk slavendrijvers).'
@pluk-87 | 18-01-17 | 23:06

Allemaal? Lijkt me buitengewoon sterk. Quincy uiteraard wel, dat kan je zo zien. Als je die een beetje boent heeft hij helemaal niets negroïde meer.

Pierre Tombal | 19-01-17 | 09:56

@TegenBeterWetenIn | 18-01-17 | 18:40
.
Nou, dat "wij" hetzelfde denken als we een bontkraagje met een blanke vrouw zien, klopt niet, althans niet wat mij betreft: ik denk dan echt niet aan de al-dan-niet foute keuze van het bontkraagje, maar meer aan het beoordelingsvermogens van zijn 'dinnetje...

Brou Is Back | 19-01-17 | 09:55

@lingo star | 18-01-17 | 23:30
Werk = werk en moet gewoon betaald worden.
Tegenprestatie is gewoon dwangarbeid.
Als er werk is, dan moeten mensen gewoon dat werk aannemen. En bij weeigering helemaal geen uitkering meer...
Nog beter is een basisinkomen, dan zijn we meteen van een hoop gezeik en een hoop ambtenaren af.

Peter_K | 19-01-17 | 09:53

Alle 2 partijen zijn acteurs, net als toen die moslimvrouw die zogenaamd boodschappen liet vallen en de camera man riep "doorlopen, het zijn opnames" toen mensen haar hielpen met de gevallen spullen.

patrick023 | 19-01-17 | 09:53

FredKlep | 19-01-17 | 07:35

Hey Trol: je profileert je ook echt met de instelling dat je de intentie hebt er ooit verandering in te brengen... NOT! Het kan mij aan m'n witte reet roesten wat misschien mijn over-over-over-over-overgrootvader ooit fout heeft gedaan.
Op het moment dat het jou aan je reet kan roesten dat er in Afrika nog altijd hele bevolkingsgroepen zijn die elkaar de kop inslaan omdat hún overgrootvader tot een andere stam behoorde, komen we er wel uit, denk je niet?

Gladiator Fap | 19-01-17 | 09:23

Ali Bi | 19-01-17 | 08:54
De multiculturele samenleving is ook gewoon een fictie. Ik heb nog nooit, werkelijk nog nooit een Marokkaan met een Antilliaanse, of een Chinese zien trouwen. Jij?

Ing. Van der Pik | 19-01-17 | 09:18

@Ce ca! | 18-01-17 | 22:43


Dat artikel is volkomen achterhaald. We weten inmiddels dat blauwe ogen tijdens het koudste gedeelte van de ijstijd zijn ontstaan. Dat komt omdat we nu genetisch materiaal uit het verleden hebben. Zo weten we ook dat blanke huidskleur, blond haar en blauwe ogen *onafhankelijk* van elkaar zijn ontstaan, en pas redelijk recent.

www.sciencedaily.com/releases/2014/01...


Maar we weten ook dat de *genetische* scheiding al veel ouder is, nav een vondst uit Kostenki:
www.sciencemag.org/news/2014/11/europe...


En we weten dat mensen van 40.000 jaar geleden meer op elkaar leken dan op *enig* modern mensentype. De Hofmeyr-schedel uit Zuid-Afrika leek meer op bovenstaande Kostenki-schedel dan op huidige Afrikanen:
science.sciencemag.org/content/315/580...
dienekes.blogspot.nl/2007/01/new-koste...


Dus weten we dat onze genetische make-up eerder bestond dan de verschillende uiterlijken.

omanders | 19-01-17 | 09:12

@Ce ca! | 18-01-17 | 23:14


Je begrijpt het niet. Inteelt is al te voorkomen door neef-nichthuwelijken te voorkomen.


Een vermenging van Europeanen en Afrikanen zal geen voordeel daarin zijn. Sterker, in potentie kan dat zelfs nadelig zijn. Afrikanen hebben zich genetisch aangepast aan een veel grotere ziektendruk die van oudsher in Afrika heerst. Genetische aanpassingen aan ziektes kunnen echter ook nadelen hebben, zolang die nadelen maar kleiner zijn dan de voordelen. Zo geeft een mutatie die voor enige resistentie tegen malaria zorgt ook sikkelcelanemie. Alleen doet het dat in zeldzame gevallen.


Maar als deze genen nu in een Europese pool komen zijn die aanpassingen nutteloos geworden - er heerst hier immers geen malaria meer. Dus betaal je evolutionaire kosten voor iets wat in deze omgeving geen evolutionaire baten heeft.


Nu is de wereld enorm veranderd, ook de ziektedruk in Afrika. Maar dat Afrikanen en niet-Afrikanen "mengen" goed zou zijn om inteelt te bestrijden is onzin.

omanders | 19-01-17 | 08:55

Sommige negers en negerinnen willen gewoon ook dat er racisme is alleen maar om te zeggen "zie je wel, het is hullie schuld dat we zo dom, lui en crimineel zijn"
Ik niet hoor, maar ik ben dan ook geen neger of negerin...

Ali Bi | 19-01-17 | 08:54

@Aristotalloss | 18-01-17 | 18:39


Dan moeten ze consequent zijn en Papoea's helemaal aapmensen noemen. En Chinezen hebben nota bene meer Neanderthaler bloed dan Westerlingen.


Maar het meest aparte is dat zwarte Afrikanen genen van een onbekende archaïsch mensensoort hebben.


en.wikipedia.org/wiki/Archaic_human_a...

omanders | 19-01-17 | 08:22

@Raad_maar_raak! | 19-01-17 | 07:46

Je conclusie slaat werkelijk nergens op. Ga eens in op het "beetje aangeven" waarover ik het heb.
Heb ik daarin ongelijk?

FredKlep | 19-01-17 | 07:54

Pluk-87. Wauw. Dat zulke mensen nog bestaan.

@FredKlep | 19-01-17 | 07:35
Jij trolt met een oud account. Jij bent niet zwart. Jij loopt de advocaat van de duivel uit te hangen. Beetje aangeven dat zwarten inderdaad een lager IQ hebben en minder uitvindingen. Dan ben je wel erg ontevreden met je huidskleur.

Raad_maar_raak! | 19-01-17 | 07:46

-weggejorist en opgerot-

FredKlep | 19-01-17 | 07:35

vansuyle.com | 19-01-17 | 04:16
Het zijn die donkere, grote ogen. Dat effect kan een Turk of Marokkaan, ook op een "Hollands gansje" hebben. Er is geen pijl op te trekken, op liefde (geilheid) en relaties.

Ing. Van der Pik | 19-01-17 | 06:54

vansuyle.com | 19-01-17 | 04:16
Ik ben veel uitgegaan van 2005 t/m 2008 in Rotterdam. Voor veel vrouwen is een neger, 1 grote fascinatie ja. (vooral die klabanus)

Ing. Van der Pik | 19-01-17 | 06:46

De manier van vragen stellen, is ook 100% racisme en groepsdenken. Maar goed....

Ing. Van der Pik | 19-01-17 | 06:44

wat een beleefde en relaxte jongen.
een stuk aangenamer als die aso achter die camera
ko uit groningen | 19-01-17 | 00:47
Klopt, hij springt niet uit z'n vel van woede. Dat verbaast me dan ook weer.

Ing. Van der Pik | 19-01-17 | 06:42

Ik hoor Sylvana al roepen: "Disclaimer"!

FredKlep | 19-01-17 | 06:22

Als Aboutaleb zegt dat zijn dochter niet met een niet-moslim thuis hoeft te komen (maak daar maar niet-Marokkaan van) is dat verschillig. Als ik zeg dat mijn dochter niet met een muzelman thuis hoeft te komen is dat rassistisch, begrijp dat toch.

Ik heb vroeger veel met Surinamers en Antillianen te doen gehad. Man, wat een discriminatie daar heerst tussen de verschillende groepen, daar lusten de honden geen brood van. Een neger met een blanke kan dan nog net, maar Hindoestaan met Creool bv, no no. Maar nogmaals, dat is geen racisme, dat is verschillig.

bergsbeklimmer | 19-01-17 | 05:49

Tsss. Alsof negers geen racisten zijn. Ik bespaar iedereen het verhaaltje over Washington D.C. met een goede collega van mij. Maar laatst in Amsterdam waren we ook pas welkom in een neger-establishment nadat ik uitlegde dat ik van joods-Surinaamse komaf was. Daarna (pas) gingen de boze blikken snel weg. Het eindigde vriendelijk. Maar toch. Mijn vrouw was eventjes bang.

De Koreaanse Slet | 19-01-17 | 05:15

En altijd rosse meisjes die met negers meegaan.
Ik had ooit een rosse vriendin en die was ook gefascineerd door negers. Nooit begrepen waarom, maar blijkbaar is het genetisch bepaald.
Nonkel Frituur | 18-01-17 | 19:39

Omdat het roodharig gen bij mannen resulteert in een grote penis. Maar het is makkelijker een neger te vinden dan een roodharige.

vansuyle.com | 19-01-17 | 04:16

wat een beleefde en relaxte jongen.
een stuk aangenamer als die aso achter die camera

ko uit groningen | 19-01-17 | 00:47

Waarschijnlijk in scène gezet.
Tsja... Als Hillary en Barack elkaar mailtjes sturen waarin ze afspreken het volk dom te houden krijg je dit soort dingen.

Orakel1958 | 19-01-17 | 00:43

@koter | 19-01-17 | 00:01
Ik ben niet echt een purist, al lijkt dat mss wel zo. Ik zie Sicilianen gewoon als Europeanen. Maar Ijslanders bv zijn wel wat blanker en raszuiverder.

@knutsel | 19-01-17 | 00:18
Kijk maar eens rond bij die links die ik stuurde, dat is wel interessant mss. Weltruste.

pluk-87 | 19-01-17 | 00:26

pluk-87 | 18-01-17 | 23:49 Lol. ik heb het niet over leugens, als het waar is is het waar. Msm interesseert me evenveel als het jou doet. Maar goed, zie je later, welterusten.

knutsel | 19-01-17 | 00:18

Het erge eraan is dat deze shit ook onze kant op komt,

Een donkere medestander (dame) uit Rotterdam van SS sprak in december op Eenvandaag over ons racisme. Ze vertelde doodleuk dat de onderdrukking in Nederland lang genoeg had geduurd.???

DAme in kwestie heeft alles gekregen, opleiding, huisvesting, subsidies, etc. Toch spreekt ze over onderdrukking van haar volk. En vooral INCLUSIVITEIT.

De trut, ze moet eens in de midwest in the US gaan wonen en dan nog eens raaskalen.
Feitelijk hitsen dergelijke types mensen op in dit land, veroorzaken onrust en moeten aangemerkt worden als infiltranten met een terroristisch oogmerk, het omverwerpen van onze maatschappij zoals die is.

Deporteren naar oorspronkelijk land van herkomst is best passende oplossing. Zal ze snel bijleren hoe het werkelijk hier is.

Moneytron | 19-01-17 | 00:16

pluk-87 | 18-01-17 | 23:58

Sicilianen zijn dus geen authentieke Europeanen omdat ze Arabisch bloed hebben? Moet we hier ook de Spanjaarden, Portugezen, Maltezen en Cyprioten onder rekenen?

koter | 19-01-17 | 00:01

Ik ga even stoppen voor vandaag, het was me een genoegen heren. Dag.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:58

@koter | 18-01-17 | 23:54
Sicilianen hebben vaak wat bloed van Arabieren of Semieten geloof ik? Dat zijn allemaal twijfelgevallen die van persoon tot persoon bekeken kunnen worden. Mensen kunnen bij 23andme een DNA test doen, gewoon vanuit Nederland!

pluk-87 | 18-01-17 | 23:58

@koter | 18-01-17 | 23:48
Tja, wie weet hadden de David Livingstones van vroeger ook wel eens zin in seks en er waren nog geen condooms. En anders 1 of andere mutatie, ik weet de oorzaak zo ook niet.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:55

pluk-87 | 18-01-17 | 23:49 Zijn voldoende gekkies op you-tube, gaat om wetenschappelijke publicaties. Oh ja is dit naaste familie van jou, zou mij niet verbazen www.youtube.com/watch?v=V2h8fKTb_tU

1-2tjuh | 18-01-17 | 23:54

De precieze definitie van 'blank' heb ik niet, er zijn ook veel grensgevallen (Finnen bv zijn blank maar ook deels Aziatisch). Maar zeg maar alle authentieke Europese volkeren. Van Griekenland tot Ijsland etc. En sommige mensen in het M-O.
pluk-87 | 18-01-17 | 23:33

Wat versta je onder authentiek?

Vallen Sicilianen en mensen van de Canarische eilanden daaronder?

koter | 18-01-17 | 23:54

@1-2tjuh | 18-01-17 | 23:47
Kijk maar wat ik op 43:49 zei, en doe zelf een beetje onderzoek, niet alleen MSM kijken, dan kom je al een heel eind.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:52

@koter | 18-01-17 | 23:45
Dat is triviaal, wanneer wordt oranje geel? Wanneer rood? Daar zijn geen duidelijke standaarden voor.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:51

@knutsel | 18-01-17 | 23:39
Ik snap het punt van die uitspraak van Koch niet.

"Het ironische is dat wensen dat iedereen gelijk is evenveel betekent als wensen dat er duidelijk aanwijsbare rassen bestaan die niet kunnen wat wij kunnen."
-Nee, dat betekent niet hetzelfde. Gelijkheidsdenken is een mainstreamleugen, en dat er verschillende rassen zijn is een feit. Iedereen met een beetje hersenen kan daar simpel achter komen. Niet door RTLlatenight te kijken, maar bv verdiepen in wetenschap. Ik zal je op weg helpen:
www.youtube.com/watch?v=U2RVIi6M7oM
www.youtube.com/watch?v=nTdMY9RI-7E
www.youtube.com/watch?v=CZPsXYo7gpc

En er is nog veel meer. Dit zijn allemaal vooraanstaande wetenschappers. En kom niet aan met: "jamaar die zijn controversieel dus die geloof ik niet!"
Want mensen die de waarheid over taboes vertellen, zijn PER DEFINITIE controversieel.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:49

-weggejorist-

1-2tjuh | 18-01-17 | 23:47

Het gaat te ver omdat het geen wetenschappelijk feit is. Ken je die vent Darwin? Enneuh jij begon! ;-) Hele dikke Doei!

Rest In Privacy | 18-01-17 | 23:46

pluk-87 | 18-01-17 | 23:34
Wat moet de verhouding zijn om iemand tot de blanken te rekenen? De kleinzoons van Muhammad Ali zijn bijvoorbeeld meer 'wit' dan 'zwart' ze zien er ook totaal niet des Afrikaans uit.

static3.businessinsider.com/image/555f...

koter | 18-01-17 | 23:45

@koter | 18-01-17 | 23:40
Mijn uitleg schiet tekort? Die zogenaamde negers hadden blauwe ogen, omdat ze o.a. blanke voorouders hebben. Dat is een sluitende uitleg. Ga eens filmpjes van 23andme van afro-Amerikanen op youtube bekijken, dan geloof je mij misschien eerder.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:44

Hij interviewt de verkeerde. Die vrouw kon geen blanke man vinden. Ja toch?

MinAsPoppestront | 18-01-17 | 23:41

@Ce ca! | 18-01-17 | 23:36
"Maar om die waarden aan "ons" ras te binden gaat te ver. "

Dat gaat jou 'te ver'. Daarom ben jij niet geschikt voor een volwassen oprechte discussie als deze. Omdat jouw gevoelens opspelen als de waarheid te hard is, en dan ga jij die feiten maar ontkennen. Doei.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:41

pluk-87 | 18-01-17 | 23:12

Ik wil best accepteren dat er verschillen zijn tussen mensen van diverse afkomst. Mijn punt is dat jouw uitleg gigantisch tekortschiet. Mensen met bijvoorbeeld relatief veel pigment zullen in Nederland moeilijker kunnen aarden en meer vatbaar zijn voor mentale ziektes zoals depressie. Ze zijn minder geschikt voor een omgeving met weinig zonlicht en lange donkere dagen.
Persoonlijk denk ik dat het hoog aantal hartziektes onder mensen van Afrikaanse afkomst in Noordelijke landen hiermee samenhangt.

koter | 18-01-17 | 23:40

@pluk-87 | 18-01-17 | 23:26 Nou dat weet ik niet. Ik moest even denken aan een uitspraak van Herman Koch in de vpro-gids ergens in de jaren negentig: "Je bent pas volwassen als je je niet meer afvraagt hoe het mogelijk is dat zo'n domme ouders zo'n briljant kind ter wereld brengen". Of iets in die strekking, daar wil ik vanaf zijn. Qua intelligentie is de spreiding enorm en is ook niet altijd alles even voorspelbaar. Daarnaast kunnen we het ook nog wel eens hebben over IQ, zitten ook heel wat haken en ogen aan. Hoe dan ook, in een van je vorige posts had je het over wensdenken. Dat bestaat in ieder geval. Het ironische is dat wensen dat iedereen gelijk is evenveel betekent als wensen dat er duidelijk aanwijsbare rassen bestaan die niet kunnen wat wij kunnen.

knutsel | 18-01-17 | 23:39

Doe mij maar twee ! | 18-01-17 | 21:59
Zwart, wit, geel, rood maakt allemaal voor de blanken niet veel uit. Onderscheid vanwege de huidskleur is niet meer van deze tijd. Negers hebben echter veel problemen met blanken.
De turken doen trouwens aardig hun best om de acceptatie weer terug te draaien. Marokkanen worden niet snel geaccepteerd. Heeft te maken met een cultuur die bij ons weerzien opwekt.

metdedag | 18-01-17 | 23:38

@metdedag | 18-01-17 | 23:34
Het geweld van zwarten tegen blanken is volledig uit verhouding, en op TV blijven ze maar lullen over hoe racistisch blank tegen zwart de VS is. Bestudeer dit maar eens:
www.bookwormroom.com/wp-content/upload...

Ook verkrachten in de VS zwarten 20 tot 30 DUIZEND blanke vrouwen per jaar, andersom komt dit vrijwel NIET voor.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:38

Ik mix raak? Ik kijk niet eeuwen terug maar de 100.000 jaar zoals vermeld in het artikel over blauwen ogen. Ik bekijk het puur wetenschappelijk en draag soms een kilt :-) Blij dat je staat want ik zou er maar bij gaan zitten (duurt nog tot 16 Maart!) In ik gooi de doden in mijn familie niet weg die in de afgelopen 2 wereldoorlogen hun leven hebben verloren niet weg. Ik ga voor de "blanke waarden zoals onze vrouwenrechten en dierenrechten-de vrijheid van meneing). Maar om die waarden aan "ons" ras te binden gaat te ver. Dus ga je schamen snotneus,met je slapjannus. Je bent en blijft een dodo in mijn ogen. Einde discussie en een nachtzoen met bebaard gezicht, truste.

Rest In Privacy | 18-01-17 | 23:36

Normen en waarden koppelen aan genen. Hoe dom kun je zijn. Er zijn genoeg voorbeelden van 2e generatie Marokkanen, Turken , Irakezen etc die volledig onze normen en waarden zich eigen hebben gemaakt. Ligt er vaak maar aan hoe je bent opgevoed. en wie je vrienden waren. En ja sommigen zijn gewoon slecht en niet te redden , maar dat geld ook voor autochtonen. Of hadden wij voor de intocht van gastarbeiders hier geen boeven. Pluk 87, die 87 is zeker aanduiding voor zijn IQ, nep bioloog.

1-2tjuh | 18-01-17 | 23:35

@koter | 18-01-17 | 23:30
Dat is triviaal, want ze zijn mixed race. Ik reken ze bij zwart. Snoop Dogg bv is meer zwart dan blank. Dat is hetzelfde als: Reken je die oranje kleur meer bij rood of bij geel. Tja zeg het maar.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:34

Is toch bekend. Heel veel negers hebben een bloedhekel aan blanken. Heeft iets te maken met niets om trots op te zijn en een sterk ontwikkeld minderwaardigheidsgevoel.

metdedag | 18-01-17 | 23:34

@koter | 18-01-17 | 23:27
Ik ben een Brabander, en ja ik ben blank, waarom zou een Brabander dat niet zijn?

Europeanen zijn blank. Blanke Amerikanen en Afrikaners zijn uiteraard ook Europeanen en dus blank. Grieken zijn blank, Russen ook (op wat vage volkeren na, het is nogal multi-etnisch daar).

En Wilders is niet echt blank, hij is half Indo geloof ik. Nu waren Indo's al gemixt met Duitsers en Nederlanders dus mss is hij meer dan 50% Europeaan, maar kijk naar hem, erg raszuiver blank is hij niet hè.

Blanken kunnen alle oogkleuren en alle haarkleuren hebben.

De precieze definitie van 'blank' heb ik niet, er zijn ook veel grensgevallen (Finnen bv zijn blank maar ook deels Aziatisch). Maar zeg maar alle authentieke Europese volkeren. Van Griekenland tot Ijsland etc. En sommige mensen in het M-O.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:33

pluk-87 | 18-01-17 | 23:12
Waar moeten we deze Afro-Amerikanen dan onder rekenen, blank of zwart?

koter | 18-01-17 | 23:30

ProAsfalt | 18-01-17 | 18:37
Dat er een tegenprestatie wordt verwacht, kan ik me voorstellen. Dat vind ik geen verschrikkelijk beleid. Wel vind ik dat de mensen zelf hun werk moeten kunnen kiezen, dan is de motivatie ook groter. Dus bv. verplicht een aantal uren vrijwilligerswerk.

lingo star | 18-01-17 | 23:30

Check Your Privilege!

Paljas | 18-01-17 | 23:28

@Ce ca! | 18-01-17 | 23:14
Er staan steeds meer wakkere bewuste mensen op, dus wees niet bang. Slapjanussen als jij mixen maar raak, gooi de eeuwenlange evolutie van je voorouders maar in de prullenbak.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:28

Simpel te verklaren, dat komt omdat ze o.a. blanke voorouders hebben.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:04

Dan moet je wel eerste definiëren wat je onder blank verstaat. Wat is blank? De Arische definitie... blond haar blauwe ogen? Zijn in dit geval Brabanders niet blank? Is Wilders blank of niet?

koter | 18-01-17 | 23:27

-weggejorist-

pluk-87 | 18-01-17 | 23:26

@knutsel | 18-01-17 | 23:10
Ja, indoctrinatie van de gelijkheidsleugen is hardnekkig, ik merkte het ook bij mezelf maar ik heb het volledig afgeschud, en dit bedoel ik niet cynisch. Veel mensen willen koste wat het kost eraan vasthouden, maar ik doe niet aan taboes, ik ben alleen geïnteresseerd in waarheid.
En ik zou echt niet onaardig zijn tegen een Aboriginal als ik er een zou zien, maar we moeten stoppen met de gelijkheidsleugen. Bv Aboriginals zijn genetisch gezien tot minder in staat dan wij. www.youtube.com/watch?v=bBIubgsfK8E&a...
Er zijn ook beroemde tweelingstudies, waarbij eeneiige tweelingen (die dus precies dezelfde genen hebben) afzonderlijk van elkaar opgroeien (in andere milieus, andere continenten), en zelfs hun lievelingskleur blijkt op latere leeftijd hetzelfde te zijn. Dit toont dus de invloed van nature tav nurture aan. Genen zijn gewoon een heel belangrijke factor in het leven. Twee mensen met een IQ van 75 brengen geen tandarts voort, hoe erg je het kind ook pusht.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:26

pluk-87 | 18-01-17 | 23:12

Blauwe ogen komen oorspronkelijk vanuit het zwarte zee gebied. Het gebied dus dat het Midden-Oosten, Centraal-Azië en Oost-Europa met elkaar verbind.
www.occupycorporatism.com/blue-eyes-o...

koter | 18-01-17 | 23:24

Picking up the [email protected] Pluk (de dag eens!-) Het blanke ras is ook een mix! Snap je hem nu? Dropping again!

Rest In Privacy | 18-01-17 | 23:17

@Gualtiero | 18-01-17 | 23:05
Interessant! Ik heb zelf ook mediterraanse invloeden hoor (bovenop Nederlandse genen), voor mij is dit een inhoudelijke discussie, ik heb nog 0 waardeoordelen gegeven. Maar veel mensen worden altijd emotioneel bij deze onderwerpen, en ik bedoel jou niet.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:15

pluk-87 | 18-01-17 | 23:04

Les 1 .Alle rashonden komen van 1 oer ras
Les 2 .In de huidige stand van zaken is alleen maar
meer diversiteit te verwachten.
Les 3 Weet je wat er met honden ( En alle rassen
gebeurt? dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-dieren/...

Dropping the mic!

Rest In Privacy | 18-01-17 | 23:14

Als zo een blank meisje een aanklacht indient wegens racisme zal ze waarschijnlijk heel hard uitgelachen worden. 'Nee mevrouwtje. Voor blanken zijn die aangiftes niet bedoeld natuurlijk.'

Nehemia | 18-01-17 | 23:12

@koter | 18-01-17 | 23:06
Man man man, en je denkt dat dat Afrikanen zijn? Zij zijn mixed race, hoe duidelijk wil je het hebben? Zij hebben o.a. blanke voorouders.

Jullie willen het echt niet begrijpen hè? Hoe moeilijk is het om te beseffen dat negers en blanken heel anders zijn? "Jamaar die neger heeft blauwe ogen en een lichte huid."
Ja, omdat het een HYBRIDE is, een mix.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:12

@koter | 18-01-17 | 23:06
Man man man, en je denkt dat dat Afrikanen zijn? Zij zijn mixed race, hoe duidelijk wil je het hebben? Zij hebben o.a. blanke voorouders.

Jullie willen het echt niet begrijpen hè? Hoe moeilijk is het om te beseffen dat negers en blanken heel anders zijn? "Jamaar die neger heeft blauwe ogen en een lichte huid."
Ja, omdat het een HYBRIDE is, een mix.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:12

pluk-87 | 18-01-17 | 23:08 Nou die reactie had ik natuurlijk helemaal niet verwacht van jou. Zo voorspelbaar. Toucher!!! (Grinnik grinnik)

1-2tjuh | 18-01-17 | 23:12

@pluk-87 | 18-01-17 | 21:38 Lol, als je me zou kunnen zien wist je dat je er niet ver naast zit met dat neanderthalerbloed. Maar even zonder dollen.

Stel je hebt gelijk, dat een set genen een ras maakt, dan nog is het heel moeilijk vast te stellen dat er een genetisch afgescheiden groep bestaat waarbij het gedrag vantevoren vastligt. Je komt dan namelijk in het rijk van de gedragswetenschappen en ofschoon er intussen vast al heel wat is aangetoond (ik zit er zelf niet meer zo in) met betrekking tot genen en gedrag, is het nog heel lastig om een combinatie van specifieke gedragskenmerken aan bepaalde genen te koppelen. Dit is ook vast de reden waarom Dawkins hierbij voorzichtig is in zijn woorden, hij weet er meer van dan ik zeg maar.. Neem daarbij de variatie (dus niet alleen tussen verschillende groups en ingroups) en je komt tot een duizelingwekkend aantal mogelijkheden (ook de reden waarom je als mens uniek bent).

Daarnaast kun je culturele verschillen niet uitvlakken. Ik heb het vooral onthouden omdat je in een van je vorige posts beweerde dat een geadopteerd aboriginal-kind bij wijze van spreken nooit tot het niveau zou kunnen komen van een blank kind. Zelfs zonder enige genetische kennis kun je op je nuchtere klompen aanvoelen dat dit zeker niet het geval kan zijn.

Dus het is vooral de koppeling tussen ras en gedrag die het gevaarlijk maakt om hier al te boude uitspraken over te doen. Ik wil hier niet een al te politiek-correct praatje ophangen (alhoewel dat in het licht van het te gast zijn bij GS ook af en toe geen kwaad kan :)). Het is vooral de stelligheid waarmee zaken gesteld worden. Wetenschap gaat natuurlijk over waar of niet waar, maar gedrag is niet altijd even voorspelbaar en er kan over worden gediscussieerd.

knutsel | 18-01-17 | 23:10

@1-2tjuh | 18-01-17 | 23:04
Not an argument. Je stelt inhoudelijk te weinig voor, ik besteed vanaf nu mijn energie aan reaguurders die iets zinnigs te melden hebben, doei.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:08

@ Pierre Tombal,.. klap.klap.klap! (de handen op elkaar bedoel ik!)

Rest In Privacy | 18-01-17 | 23:07

En de eerste Amerikaanse neger die blauwe ogen heeft zal er hoogstwaarschijnlijk al veel eerder zijn.
Pierre Tombal | 18-01-17 | 23:00

Die heb je allang al. Op youtube heb je bijvoorbeeld de bekend Hodge Twins.

koter | 18-01-17 | 23:06

@Pierre Tombal | 18-01-17 | 23:00
Dat komt omdat Afro-Americans gemixt zijn met blanken (voornamelijk slavendrijvers). Iemand als Snoop Dogg bv heeft o.a. blanke voorouders.

Try again.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:06

werkwaardig = merkwaardig

Gualtiero | 18-01-17 | 23:06

pluk-87 | 18-01-17 | 22:52
De genetische afdruk die de Centraal-Aziaten hebben achtergelaten op het Anatolisch schiereiland is dus werkwaardig klein. [1][2] Turken lijken genetisch vooral op andere Balkanvolkeren. [3][4]
Nee, ben zelf niet Turks. Heb wel deels een Mediterrane achtergrond. Zie er zelf behoorlijk Nederlands uit, maar veel van mijn familie kunnen doorgaan als Noord-Afrikaans of Midden-Oosters. Ik word dus altijd een beetje kriebelig als mensen over ras beginnen. Ik vind ras een te simplistische benadering van complexe zaken.
1: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
2: onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1034/j....
3: onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/aj...
4: onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1046/j....

Gualtiero | 18-01-17 | 23:05

pluk-87 | 18-01-17 | 22:58 Nou nou weer zo'n wetenschappelijke reactie. Ik geloof steeds meer dat die biologie studie ook fake news is. Doe mij een lol en post ff een copie van jouw bul cq diploma. Mag je uiteraard anonimiseren. Niet beschikbaar direct, dan wellicht diploma middelbare school. Ook niet beschikbaar, dan uitslag cito-test lagere school. Anders misschien zwemdiploma. Man je bent zo fake.

1-2tjuh | 18-01-17 | 23:04

@koter | 18-01-17 | 22:54
Simpel te verklaren, dat komt omdat ze o.a. blanke voorouders hebben.

Dit is hetzelfde als dat ik zeg dat alleen Naakthonden geen vacht hebben. En dat Naakthonden dan kruisen met Mechelse Herders, en dat jij dan zegt: Heee kijk, deze Mechelse Herder is ook zonder vacht!
Uhhh ja, dat komt door de genen van die Naakthond die in zijn stamboom zit. Maar dan zijn het nog wel genen van een naakthond, ook al zit het in die 'Mechelse herder', voor zover je dat nog een Mechelse herder kunt noemen. Het is een hybride geworden. Net als veel mensen hybrides zijn, Brazilië en vele andere landen zitten er vol mee.

pluk-87 | 18-01-17 | 23:04

Bv de Nederlandse. De Duitse. De Zweedse. etc.
pluk-87 | 18-01-17 | 22:42

Wat bedoel je specifiek. Wat zijn Nederlandse, blanke en Europese normen en waarden?

koter | 18-01-17 | 23:01

@pluk-87 | 18-01-17 | 22:33
Onzin. Je hebt niet goed opgelet bij de behandeling van de evolutietheorie. Iedere soort past zich aan aan de lokale omstandigheden. Neem nou een rasechte "African American" en zet deze naast een hedendaagse Ethiopiër. Ik heb compleet verwassen T-shirts die kleurechter zijn dan die lui. En dat is dus in iets van tweehonderd jaar. Doe er nog eens zoveel jaar bij en ze zijn waarschijnlijk al blanker dan een een Indiër. En de eerste Amerikaanse neger die blauwe ogen heeft zal er hoogstwaarschijnlijk al veel eerder zijn.

Pierre Tombal | 18-01-17 | 23:00

Het laat zich raden waarom die blanke meisjes in de rij voor ze staan. Ter relativering zal ook de Afrikaan proclameren. Leuk en aardig allemaal, maar een olifant heeft toch de langste.

Nehemia | 18-01-17 | 23:00

!!!!!!Selectieve lezer alert!!!! We zijn een afwijking, door naar een invoeging. Wen er maar aan.

Rest In Privacy | 18-01-17 | 22:59

@1-2tjuh | 18-01-17 | 22:49
Ben je nou echt zo dom, of loop je te trollen. Ik vrees het eerste.

@1-2tjuh | 18-01-17 | 22:29
Je moet nog veel leren in het leven. Er rust nogal een taboe op deze onderwerpen. Mensen die dat taboe erop willen houden, zijn machtige mensen. Zo machtig, dat een autoriteit (De ontdekker van DNA!!!!) op dit vlak, zijn bevindingen in moest trekken omdat hij anders nog verder verguisd werd (www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/10/...).

pluk-87 | 18-01-17 | 22:58

De man die de donkere man aanspreekt is zelf ook een donkere man , dit is SuperFake .
Misschien een vloggerfilm om veel reclamegeld binnen te halen.

alshetware | 18-01-17 | 22:56

1-2tjuh | 18-01-17 | 22:49
Blijkbaar was de Bosporus voor de mensheid zo'n barrière dat mensen aan beide oevers na duizenden jaren genetisch isolement biologisch en cultureel gigantisch verschillen van elkaar.

Gualtiero | 18-01-17 | 22:55

Blauwe ogen bv komen alleen bij het blanke ras voor, dus daar ga je al.

Try again.
pluk-87 | 18-01-17 | 22:33

Volgens mij moet je weer gaan tryen. Blauwe ogen komen in het Midden-Oosten, Azië (met name Afghanistan en Pakistan) en Noord-Afrika gewoon voor. Je hebt in deze gebieden mensen die er blanker uitzien dan de gemiddelde Nederlander.
Er is zelfs een heel bekend voorbeeld van het Afghaanse meisje op de cover van National Geographic. Ook heb je bijvoorbeeld de Kalash in Pakistan die opvallend vaak lichte ogen hebben. Veel Berbers in Noord-Afrika zijn vrij licht (Zinedine Zidane bijvoorbeeld), en onder Syriers zie je het ook vaak. De bekende Syrische fundamentalist Fawaz Jneid bijvoorbeeld.
Afghanistan:
www.google.nl/search?q=afghan+eyes&am...
Kalash:
www.google.nl/search?q=pakistani+trib...
Berbers:
www.google.nl/search?q=the+berbers+or...
Zindedine Zidane:
a2.files.biography.com/image/upload/c_...
Fawaz Jneid:
pbs.twimg.com/profile_images/19949914...

koter | 18-01-17 | 22:54

@Gualtiero | 18-01-17 | 22:44
'Genetisch Anatolisch'? Het Turkse volk is zeer heterogeen en heeft veel Aziatische invloeden. En ja, ook mensen die qua genen meer richting Grieken gaan, vooral aan de westzijde van het land (wat ooit ook van Griekendland was :)) Maar dat laatste is weer aan andere discussie.
Ben je zelf Turks? Ik leer er graag iets over als een ander er meer van weet.

pluk-87 | 18-01-17 | 22:52

Zo een filmpje triggert Sylvana natuurlijk wel. Die zal wel denken. Hell yeah - wat is er mis met mij?

Nehemia | 18-01-17 | 22:50

pluk-87 | 18-01-17 | 22:40 : "Turk - overwegend niet blank, al heb je een enkeling met erg veel Europees bloed
Koerd - overwegend niet blank, al heb je een enkeling met erg veel Europees bloed" Waarom gebruik je meer of minder Europees bloed om onderscheid te maken. Is het volgens jou dan soms zo dat als jij bloed krijgt van een Turk of Koerd die dezelfde bloedgroep heeft als jou, jij dan het leven laat.

1-2tjuh | 18-01-17 | 22:49

Black Lives Matter.

Nehemia | 18-01-17 | 22:49

Black Lives Matter.

Nehemia | 18-01-17 | 22:49

@Ce ca! | 18-01-17 | 22:43
Wat wil je hiermee nou aantonen, dat sommige Turken lichte ogen hebben omdat ze Europese voorouders hebben? Je onderschrijft eerder mijn punt.

pluk-87 | 18-01-17 | 22:48

Hee psst... zwarte filmer... gozert... ja, jij daar... ik vertel je eens een geheimpje... ga maar even zitten en haal diep adem, want dit wordt heftig voor je en je wereldbeeld... klaar? ok, komt ie: wist je al dat je werkelijk ALLES wat je hebt en ALLES dat je ooit in je leven zal hebben aan een blanke te verdanken hebt? Je telefoon? Door een blanke uitgevonden. Je kleren? blanken designed. Je Geld? krijg je van belastingbetalende blanken. Je Auto? je raadt t al: ook al door een blanke uitgevonden! Tot aan de Engelse taal toe, die je spreekt (of iets wat daarop lijken moet)... zelfs dát heb je aan een blanke te verdanken. Laat `t even op je inwerken... duidelijk? Goed, en dan nu eindelijk je bakkes houden over blanken, racist die je bent!

Gladiator Fap | 18-01-17 | 22:48

Fake. En daarnaast, vrijheid van partnerkeuze hoor, in dit deel van de wereld. Leuke vrouw/man is leuke vrouw/man, al is de kans dat je iemand van hetzelfde niveau/interesses/mindset binnen je eigen ras natuurlijk wel wat groter dan die van daarbuiten. Maare, als ik mocht kiezen tussen bijvoorbeeld Asha ten B. en Giovanca ging ik natuurlijk blind voor Giovanca. Zij helaas alleen niet voor mij...

Graaisnaaiert | 18-01-17 | 22:44

pluk-87 | 18-01-17 | 22:40
Turken zijn genetisch Anatolisch (dus nauw verwant aan de hedendaagse Grieken) en niet Centraal-Aziatisch, waar de Turkse taal en cultuur vandaan komt (11e eeuw). Zelfde geldt voor Koerden. Waarom zijn zij niet blank als Grieken dat wel zijn?

Gualtiero | 18-01-17 | 22:44

@ Pluk
Ok! uitdaging aangenomen,

www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i...

Nogmaals, hoe vond je blanke gen Pauw vanavond? Wat was zijn mening en voelde hij zich een beetje superieur? :-)

Rest In Privacy | 18-01-17 | 22:43

-weggejorist-

pluk-87 | 18-01-17 | 22:42

@koter | 18-01-17 | 22:36
Bv de Nederlandse. De Duitse. De Zweedse. etc.

pluk-87 | 18-01-17 | 22:42

@Gualtiero | 18-01-17 | 22:31
Duitser - natuurlijk blank, wat is dit voor vraag nadat ik het vorige lijstje beantwoordde?
Tsjech - blank
Sloveen - blank
Kroaat - blank
Bosniër - blank
Albaniees - ik weet niet genoeg van hun afkomst, ze zijn denk ik gemixt, dus lastig te definiëren en onderling niet homogeen.
Griek - blank
Kretenzer - ik weet niet genoeg van hun afkomst
Cyprioot - ik weet niet genoeg van hun afkomst
Turk - overwegend niet blank, al heb je een enkeling met erg veel Europees bloed
Koerd - overwegend niet blank, al heb je een enkeling met erg veel Europees bloed
Levantijn - lastig, veel personen met veel Europese voorouders. Hangt dus van de mate hiervan af.
Bedoeïen - niet blank

pluk-87 | 18-01-17 | 22:40

Maar watvoor huidskleur heeft de interviewer dan? Mis denk iets..

tommievanieniemienie | 18-01-17 | 22:38

Tuurlijk, wat maakt het uit dat volk, cultuur, gewoontes, tradities verdwijnen? www.erkenbrand.nl...
pluk-87 | 18-01-17 | 22:32

Welk volk, en welke cultuur, gewoontes en tradities verdwijnen er?

koter | 18-01-17 | 22:36

pluk-87 | 18-01-17 | 22:33
Blauwe ogen komen vrij veel voor in het Midden-Oosten. Een lichte huid komt daar ook vandaan. En nee, die blauwe ogen komen niet van de kruisvaarders zoals wel eens beweerd wordt.

Gualtiero | 18-01-17 | 22:36

@Ce ca! | 18-01-17 | 22:30
"blanke genen bestaan niet". Blauwe ogen bv komen alleen bij het blanke ras voor, dus daar ga je al.

Try again.

pluk-87 | 18-01-17 | 22:33

pluk-87 | 18-01-17 | 22:26
Is iemand uit Andalusië blank en iemand uit Noord-Marokko niet?

Gualtiero | 18-01-17 | 22:33

Gualtiero | 18-01-17 | 22:16
Of een:
Duitser
Tsjech
Sloveen
Kroaat
Bosniër
Albaniees
Griek
Kretenzer
Cyprioot
Turk
Koerd
Levantijn
Bedoeïen

Gualtiero | 18-01-17 | 22:31

@koter | 18-01-17 | 22:25
Dat waren de woorden van 'Ce ca!'. Hij bedoelde de normen en waarden die voortgekomen zijn uit-, en pasten bij blanken.

pluk-87 | 18-01-17 | 22:31

@ Pluk, geloof me ff op mijn woord. Blanke genen bestaan niet. (nature -nuture)Door de eeuwen heen is er altijd een mix geweest door migratie ed. Zelfs je voorouders waren zwart gekleurd. De stelling over 60% is waar, maar die is onwaarschijnlijk. De mix is groter dan alleen Somaliërs, en ja eigenlijk te groot voor NL (@wegmetons) En vraag eens aan een gen hoe hij de laatste voorstelling van Hans Teeuwen vond. Ik bedoel maar.

Rest In Privacy | 18-01-17 | 22:30

pluk-87 | 18-01-17 | 22:16 Tuurlijk de bekende pavlov reactie. En ja de
bronnen met JOUW waarheid omtrent menselijke rassen zijn PER DEFINITIE controversieel? Dat snap ik heel goed. Post maar eens een onderzoek van een gerenommeerd instituut of Universiteit die JOUW waarheid ondersteunt. En dus niet van die vage figuren die verbonden zijn aan bruinhemdenclubjes.

1-2tjuh | 18-01-17 | 22:29

@Nebuchednezzar | 18-01-17 | 22:26
De Neanderthaler stamt NIET uit Afrika.

Afrikanen hebben 0% Neanderthalerbloed. Europeanen 3-5%.

pluk-87 | 18-01-17 | 22:28

@Gualtiero | 18-01-17 | 22:16
Noren - blank
Denen - blank
Nederlanders - blank
Belgen - blank
Fransen:
1. Elzassers - blank
2. Provenciasen - blank
Spanjaarden:
1. Basken - blank
2. Catelanen - blank
3. Andalusiërs - hangt van de mate van mixing met Afrikanen af
Marokkanen:
1. Arabier - officieel caucasisch, maar ik reken ze niet bij mijn (Europese, blanke) volk.
2. Noord-Marokkaanse berber met blauwe ogen - hangt van de mate van mixing met Afrikanen (en Europeanen) af
3. Zuid-Marokkaanse berber met kroeshaar - niet blank

Over de twijfelgevallen wil ik nog zeggen dat ik daar geen uitsluitsel over geef. Dat ligt heel complex. Zeg maar zoals het punt waarop rood, paars wordt. Daar valt over te discussiëren en te twisten.

pluk-87 | 18-01-17 | 22:26

Aristotalloss | 18-01-17 | 18:39
Ook de Neanderthaler stamt uit Afrika. Maakt geen moer uit. Uiteindelijk stamt de hele mensheid exclusief Afrika af van een kleine groep mensen die de oversteek bij het huidige Suez waagden. Dit was de Homo Habilis, een oermens. De homo erectus, onze voorouder zou ontstaan zijn in Afrika, maar moderne theorieën vermoeden dat de Homo Erectus in Azië ontstaan is uit de Homo Habilis en daarna is teruggereisd naar Afrika. Het is dus geenszins zeker dat de Homo Sapiens ontstaan is in Afrika.

Nebuchednezzar | 18-01-17 | 22:26

'Blanke' normen en waarden komen voort uit blanke genen.
pluk-87 | 18-01-17 | 22:20

Wat zijn blanke normen en waarden?

koter | 18-01-17 | 22:25

Anders worden we qua etniciteit straks Brazilië aan de Noordzee :)
pluk-87 | 18-01-17 | 22:06

Is dat zo erg? Niks mis met goudbruine dames met lichte ogen en een vol en goed gevormd lichaam.

koter | 18-01-17 | 22:23

@TegenBeterWetenIn | 18-01-17 | 18:40
Ja, jij snapt het echt. Er is werkelijk geen enkele Marokkaan die "een broeder" erop zou aanspreken dat die een Nederlands meisje heeft in plaats van een Marokkaans meisje. Hoogstens feliciteren. En behalve misschien de ouders is er ook geen enkele Nederlander die ermee zit wanneer zo'n achterlijk wicht zichzelf door die zogenaamde liefde van haar leven naar Raqqah heeft laten voeren. Gelijkheid? Waarschijnlijk staat Bakito nog dichter bij ons dan de gemiddelde Marokkaan.

Pierre Tombal | 18-01-17 | 22:21

@Ce ca! | 18-01-17 | 22:14
'Blanke' normen en waarden komen voort uit blanke genen. Je kunt bv niet NL volpompen totdat er 60% Somalische Nederlanders zijn en dan verwachten dat de Nederlandse normen en waarden gehandhaafd blijven. Cultuur en genen zijn geen totaal afzonderlijke entiteiten.

pluk-87 | 18-01-17 | 22:20

pluk-87 | 18-01-17 | 22:09

Stel dat dit waar is dat kan je het nog geen genocide noemen. Het woord genocide wekt de indruk dat het een vijandig kracht van buiten is dit hier verantwoordelijk voor is.
Dat er steeds minder 'blanken' zijn heeft alles te maken met de beslissingen die zijzelf hebben gemaakt en nog steeds maken. Sinds de verlichting van eind 17de eeuw en met name, meer recent, de maatschappelijke bewegingen van de jaren 60 hebben alle instituten die noodzakelijk zijn voor een gezonde gemeenschap ondermijnd.

koter | 18-01-17 | 22:19

Beste pluk-87, wie uit het volgende rijtje zijn 'blank':
Noren
Denen
Nederlanders
Belgen
Fransen:
1. Elzassers
2. Provenciasen
Spanjaarden:
1. Basken
2. Catelanen
3. Andalusiërs
Marokkanen:
1. Arabier
2. Noord-Marokkaanse berber met blauwe ogen
3. Zuid-Marokkaanse berber met kroeshaar

Gualtiero | 18-01-17 | 22:16

@1-2tjuh | 18-01-17 | 22:11
Je stelt inhoudelijk geen ene reet voor, zoals het altijd gaat bij deze onderwerpen. Je hebt totaal geen inhoud, geen kennis van genetica, evolutie, haplogroepen, NIKS. Alleen de assumptie dat wat ik zeg niet waar is omdat dit jouw wereldbeeld aantast.

"Jouw bronnen zijn racistischhhhhhh"
Bronnen met de waarheid omtrent menselijke rassen zijn PER DEFINITIE controversieel, snap je dat?

pluk-87 | 18-01-17 | 22:16

@ pluk-87 | 18-01-17 | 22:0

Je bedoelt eerder de "blanke" waarden en normen en historie die ons onze beschaving heeft gebracht. Helemaal mee eens. Maar ik doe net zo hard met iedereen mee om zomers een kleurtje te krijgen aan het strand :) En over Brazilië aan de Noordzee beginnen met deze temperaturen buiten? (dromend uit het raam gaat kijken)

Rest In Privacy | 18-01-17 | 22:14

pluk-87 | 18-01-17 | 22:06 Ok zie al aan jouw post welke bronnen jouw voorkeur hebben. Heeft geen zin, ga er ook dus geen energie meer in stoppen. Misschien kun je in Drenthe een nieuwe Oranje Vrijstaat oprichten, nu Zuid Afrika geen optie meer voor jou is..

1-2tjuh | 18-01-17 | 22:11

@Ce ca! | 18-01-17 | 22:05
Ik wil blanken behouden. Recessieve genen zijn waardevol. Anders worden we qua etniciteit straks Brazilië aan de Noordzee :)

pluk-87 | 18-01-17 | 22:06

pluk-87 | 18-01-17 | 21:54 "de rasvermenging wordt extreem gepropageerd, terwijl het blanke ras al zo onder druk staat." Geen probleem dus rassenvermenging. Ten aanzien van jouw stelling dat het zo extreem wordt gepropageerd. Je ziet spoken man, uit oogpunt van politieke correctheid ,moet er net zoals bij de meeste TV-programma's tegenwoordig, altijd een homo/lesbiene of kleurling bijzitten. Homo's , kleurlingen zijn daarnaast een grote groep die uit commercieel oogpunt interessant zijn voor bedrijven, dan laat je ook 1 van hullie optreden in commercials toch, lijkt mij klontjes. Dat jij dat als academicus niet begrijpt stelt mij wel teleur.

1-2tjuh | 18-01-17 | 22:05

pluk-87 | 18-01-17 | 22:01

De sterkste (de best aanpasbare)genen winnen. Daar gaat het om in de natuur.

Rest In Privacy | 18-01-17 | 22:05

@TegenBeterWetenIn | 18-01-17 | 18:40
@Doe mij maar twee ! | 18-01-17 | 21:59
Gelijkheid is een communistische leugen. We zijn totaal niet gelijk, verdiep je anders eens in evolutie, erfelijkheid, genen en haplogroepen.

pluk-87 | 18-01-17 | 22:03

Mmm jammer Geenstijl - is dit het niveau voor komende jaren?

harry21 | 18-01-17 | 22:02

@1-2tjuh | 18-01-17 | 21:56
Het uiteindelijke gevolg is dat er steeds minder blanken komen. Hier is uiteengezet wat dit eigenlijk uitmaakt: www.erkenbrand.nl/artikelen/wat-maakt-...

pluk-87 | 18-01-17 | 22:01

Laten we niet hypocriet doen. Veel van ons denken hetzelfde als we een Nederlands meisje samen met een bontkraagje zien. Er is nog een lange weg te gaan tot gelijkheid een feit is.
TegenBeterWetenIn | 18-01-17 | 18:40
---
Met negers niet, die hebben we allang geaccepteerd. Marokkanen acceptatie moet nog komen. Turken hebben we bijna geaccepteerd, nog een paar jaar.

Doe mij maar twee ! | 18-01-17 | 21:59

McStuiver | 18-01-17 | 20:0
Peace bro, now pass that shit. Is dit nou een pleidooi tegen inteelt?

Rest In Privacy | 18-01-17 | 21:58

pluk-87 | 18-01-17 | 21:50 Nogmaals dan maar, want het blijft oorverdovend stil aan de overkant. En welke verschrikkelijke rampen gaan er dan gebeuren, volgens jou als bioloog, als een deel van de wereldbevolking wel interraciaal gaat en dito kinderen produceert. En op welke wetenschappelijke onderzoeken,en wat mij betreft premissen is dit dan gebaseerd.

1-2tjuh | 18-01-17 | 21:56

@1-2tjuh | 18-01-17 | 21:47
Als een deel dit doet, naar mijn mening liefst buiten de voorheen blanke wereld, is er niet direct een probleem. Echter, de rasvermenging wordt extreem gepropageerd, terwijl het blanke ras al zo onder druk staat.

Als dit wat ik zeg je triggered en je denkt dat ik overdrijf, let de komende weken als je TV kijkt eens op de reclames en kijk hoeveel rasvermening er gepropageerd wordt. Datingsites waarin altijd een neger (meestal de man) met een blanke vrouw gaat, of een Nederlandse man die met een moslima met hoofddoek een hypotheek neemt (hetgeen in werkelijkheid vrijwel nooit voor komt).

pluk-87 | 18-01-17 | 21:54

Heel appart man.
Next

Bak_Bier_Hier | 18-01-17 | 21:52

@aight.. | 18-01-17 | 21:44
Klopt, zelfs hij onderkent het, met de toevoeging dat de verschillen helemaal geen verdere implicaties hebben, maar dat hebben ze natuurlijk wel. (www.youtube.com/watch?v=TVBJ5m3sGfk)

Maar dat vergeef ik hem, hij steekt iig zijn nek een beetje uit, ik verwacht niet dat hij zijn kop eraf laat maaien (want boven maaiveld etc).

pluk-87 | 18-01-17 | 21:50

pluk-87 | 18-01-17 | 20:34 "ik ben wel tegen rasvermenging. Als bioloog hou ik van biodiversiteit. Waarom zouden mensen daarboven staan?" En welke verschrikkelijke rampen gaan er dan gebeuren, volgens jou als bioloog, als een deel van de wereldbevolking wel interraciaal gaat en dito kinderen produceert.

1-2tjuh | 18-01-17 | 21:47

De filmert is zo te horen gay. Niet vreemd want de BLM beweging bestaat vooral uit zwarte homoseksuelen. Wordt ook duidelijk als je naar hun site gaat en onder het kopje 'what we believe' gaat. Het gaat voornamelijk over het bevechten van rechten/privileges voor: black women, queers en transgenders.
blacklivesmatter.com/guiding-principle...

koter | 18-01-17 | 21:46

Slipsnifter | 18-01-17 | 18:36
als we canadese wetenschapperts moeten geloven, vinden mensen van alle rassen zwarte mannen gemiddeld knapper dan blanke mannen en blanke vrouwen gemiddeld knapper dan zwarte vrouwen.

----
knutsel | 18-01-17 | 20:37
pluk-87 | 18-01-17 | 21:31
ik heb geen tijd om alle biologie na te gaan waartegen alfa's en gamma's zich proberen te verzetten. ik moet het dus maar dan met wat mensen zeggen die er meer van weten dan ik. alle biologen waar ik het aan gevraagd heb, zeggen dat het wetenschappelijk sense maakt om over raciale verschillen te praten. onlangs zei richard dawkins in een opgenomen gesprek met sam harris hetzelfde.

aight.. | 18-01-17 | 21:44

@knutsel | 18-01-17 | 21:29
There IS a clear difference in genes. Europeanen (lees: blanken) hebben bv Neanderthaler-bloed. Afrikanen niet.

pluk-87 | 18-01-17 | 21:38

@knutsel | 18-01-17 | 20:37
-http://therightstuff.biz/2015/09/30/human-races-exist-refuting-eleven-common-arguments-against-the-existence-of-race/
-http://www.harbornet.com/folks/theedrich/JP_Rushton/Race.htm

Bij het ontkennen van het bestaan van menselijke rassen, zeggen veel mensen dat ingroup rasverschillen groter zijn dan de verschillen tussen outgroups. Hier de debunk daarvan:
-https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1893020/

pluk-87 | 18-01-17 | 21:31

@pluk-87 | 18-01-17 | 20:34 Overigens was het geen uitlokking maar een serieuze opmerking aangezien je dit al vaker hebt beweerd. www.scientificamerican.com/article/ra...

Uit het artikel:"What the study of complete genomes from different parts of the world has shown is that even between Africa and Europe, for example, there is not a single absolute genetic difference, meaning no single variant where all Africans have one variant and all Europeans another one, even when recent migration is disregarded," Pääbo told Live Science. "It is all a question of differences in how frequent different variants are on different continents and in different regions."

knutsel | 18-01-17 | 21:29

Bvdb | 18-01-17 | 21:07 'Je bepaalt zelf of je beledigt wordt of niet'. Ja als je bloemkool in je oren propt dan hoor je niets en wordt je dus ook niet beledigd. Korte termijn helpt dat wellicht, maar vele van deze randdebielen zien dat als een teken van zwakte en gaan gewoon verder met de volgende stap. Dus een beetje assertiviteit is vaak wel gewenst. Zoals ik tegen mijn zoontje altijd zei, jij geeft nooit de eerste klap, maar als er eentje je probeert te slaan pak je hem zodanig aan dat je zeker weet dat hij het never nooit geen tweede keer meer probeert.

1-2tjuh | 18-01-17 | 21:25

@mezelf
het is 'Debiel', debiel!

BadLieutenant | 18-01-17 | 21:14

Dat die gozer niet helemaal 'Worldstar' op die racistische randdiebiel ging verbaast me nog het meest!

BadLieutenant | 18-01-17 | 21:11

Tjah, rascisme is er bij alle rassen.

hotmint | 18-01-17 | 21:10

Als dit echt is dan prijs ik de zelfbeheersing van die jongen. Ik geloof dat ik de enige ben hier, maar zoals hij zelf al lijkt te zeggen aan het eind: 'Je bepaalt zelf of je beledigt wordt of niet'.

Dat is een credo dat ik veel vaker lees op Geenstijl, maar als ik de comments lees dan lijkt dat voor velen te gelden tot aan de poorten van het internet en niet daarbuiten.

Bvdb | 18-01-17 | 21:07

MLK day was niet aan iedereen besteed

michelr | 18-01-17 | 20:56

Te geforceerd, te cynisch. "Is she even human." Een argument dat vaak tegen negroïden gebruikt wordt met achterliggende gedachte dat blanken verder zijn doorontwikkeld van de aap. Zijn idee: "Jullie zijn helemaal niet superieur, wij zijn superieur! Als ik exact hetzelfde gewoon harder schreeuw, overklas ik de blanke racisten wel." Leuke poging maar compleet ongefundeerd, als 'ie wat wil bereiken kan 'ie het beter over een andere boeg gooien.

Jelle. | 18-01-17 | 20:51

En op de Joop houden ze hun smoelwerk dicht over dit filmpje. Sterker nog, als ik dat filmpje wil posten op Joop dan komt mijn comment niet eens door de moderatie. Stelletje fascisten.

Alpengeist | 18-01-17 | 20:46

Die chick is overduidelijk new black. Mag dus gewoon.

His Lordship | 18-01-17 | 20:45

@pluk-87 | 18-01-17 | 20:34 Er is maar één menselijk ras.

knutsel | 18-01-17 | 20:37

-weggejorist-

pluk-87 | 18-01-17 | 20:34

Ik zou mensen nooit zo ordinair aanspreken, maar ik ben wel tegen rasvermenging. Als bioloog hou ik van biodiversiteit. Waarom zouden mensen daarboven staan? En kom niet aan met: "omdat er maar 1 menselijk ras is", want dan overlaad ik je met bewijzen van het tegendeel.

pluk-87 | 18-01-17 | 20:34

Toegegeven; moet je andersom eens proberen.
In een blank restaurant een man vragen waarom hij een negerin heeft meegenomen.
Dan heb je pas de poppen aan het dansen

WC Experience | 18-01-17 | 20:32

@kom hoe heet ie | 18-01-17 | 18:57
Bangerik, we moeten helemaal naar de joenaaitonssteeds voor zo een filmpje. Zelfs bij de negerts lopen dit soort idioten niet dik.
Vriend van me is een twee meter grote suri met de bouw van Yuri van Gelder MET een blanke vriendin. Die had deze kerel kei en kei hard uit gelachen maar volgens mij durft de interviewer zijn smoel alleen maar open te doen tegen een normaal postuur duidelijk net opgevoede jongen.

miko | 18-01-17 | 20:32

McStuiver | 18-01-17 | 20:00

Mooie sarcasmepost.

Hans Gruber | 18-01-17 | 20:27

@Highwoodman | 18-01-17 | 18:35
Als hij die gast in elkaar getremd had werd hij aangeklaagd als homofobe potenrammer. Want die interviewer was zo ruig als een
-kokosmat- sorry,handtas

miko | 18-01-17 | 20:24

en dan durft dat silvanatrutje ons als blanke mannen nog uit te maken voor racist.

jan den hollander | 18-01-17 | 20:23

Hahahahaha! En dit staat op Joop? Dan denken de sukkelaartjes daar vast dat cameraguy een blanke is. Man, je zal toch als neger geboren worden in deze tijd. Dat lijkt me echt gruwelijk verwarrend. Enerzijds de druk van medenegers dat je je neger zijn niet mag verloochenen en anderzijds de druk van je voorouders dat het belangrijk is voor je kinderen dat je jezelf omhoog neukt via een blanke. Hetgeen dus als consequentie heeft dat een blanke die het met een neger doet haar nageslacht naar beneden haalt, maar wees als blanke maar vermetel genoeg om die logica bij Umberto aan tafel aan te halen.

Pierre Tombal | 18-01-17 | 20:22

Respect voor die man dat hij zo relaxed blijft. Lijkt me ook gewoon een toffe vent. Staat duidelijk kilometers boven dat racisme gezeik. Ook van zijn "eigen" gekleurde medemens. Ik krijg wel verhoogde hartslag bij dat "black owned" gedoe. Man, man, man. En de Quincies van dit land gaan daar maar al te graag mee aan de haal.

gewoondoorlopen | 18-01-17 | 20:21

ik hoop dat dit nepnieuws is. Want in het echt had hij toch een stoel door zijn strot gekregen. De vuilspuiterij en racisme wat in de vragen naar voren komt ?! En die kerel blijft rustig zitten ?! Ongetwijfeld nep want niemand met een greintje fatsoen laat zijn vriendin of verloofde of vrouw zo zwaar beledigen in minder dan 1 minuut.

loser | 18-01-17 | 20:20

McStuiver | 18-01-17 | 20:00

Geinig dat je dat schrijft. Dat Brazilie niet echt oorlogzuchtig is dat is bekend maar er is wel degeljk racisme. De Braziliaanse vrouw van een vriend van mij begon er laatst over en in Brazilie is wel degelijk racisme. Was ik me verder ook niet zo van bewust maar ze vertelde mij hoe donkerder des te armer de afkomst en des te moeilijker het is om carriere te maken. en Google maar eens "Racism in Brazil" dan krijg je toch behoorlijk wat hits. www.google.com/search?num=100&q=r...

Basil Fawlty | 18-01-17 | 20:11

Links/nep nieuws, what else is new?

Poekieman | 18-01-17 | 20:10

Het feit dat er in reclames steeds vaker een duo penotti getoond word zegt al genoeg, ergens word dit ons al zachtjes ingeprent.
niks mis mee, een eclectische mix in de genenpool zal wel nodig blijken.

hovawart | 18-01-17 | 20:06

-weggejorist-

Tinus Trekveer | 18-01-17 | 20:05

Volgens mij is de Amerikaanse president voor nog enkele dagen géén zwarte.
Sorry, beste negers en African Americans, maar Obama is not like you a black president.
Kwestie van kleurenblinde perceptie, zoals dat officieel heet.
Obama heeft 'n zwarte vader maar 'n 100% blanke moeder.
Dus nu mogen de mensen gaan denken, bij hun te koesteren geschiedschrijving, of Obama de eerste half-zwarte president was; of dat Obama 'n mulat was.
Voor de correcte beeldvorming: Obama was de eerste mulat; de eerste kleurling die president werd.

Der Paulie | 18-01-17 | 20:05

Ongelooflijk dat die negert zo passief en schaapachtig blijft lachen .You had to go that low, are they human at all. Had toch wel verwacht dat hij die racist een ijzeren stropdas had gegeven, en zo lang en zo hard had aangetrokken totdat hij de kleur van die vriendin had gekregen. Zou zeggen meiske geef die negert de bons en zoek een echte vent.

1-2tjuh | 18-01-17 | 20:04

@ Der Paulie, het gaat alleen om de centen en is in feite jaloezie en angst. Jij (lees als:.. je voorouders,.. die je nooit gekend heb) bent helemaal en alleen schuldig aan het feit dat "ze" "minder" hebben.

Rest In Privacy | 18-01-17 | 20:03

Dit koppel toont aan dat liefde werkelijk geen grenzen kent. Wereldvrede is alleen mogelijk als Zweden met bv. Nigerianen gaan, Indianen met Aboriginals, Joden met Palestijnen. Regenboogkinderen.
Kijk maar naar Brazilië, hoeveel oorlogen heeft Brazilië gevoerd? Peace

McStuiver | 18-01-17 | 20:00

Dat hij nog zo rustig blijft vind ik wel bijzonder. Ik had de filmer een vork in z'n oog geprikt.

Amazing_Mark | 18-01-17 | 19:58

Waarom zie ik geen filmpje?

Raad_maar_raak! | 18-01-17 | 19:56

Nep nieuws. Feit blijft dat negers graag blanke vrouwen hebben als statussymbool.

Astroturfer | 18-01-17 | 19:53

Terug naar 1957, maar in reverse, van white's only naar only blacks, deze trend kan wel eens gaan zorgen voor een wereldwijde herstructurering van de multiculturele samenlevingen, een natuurlijke segregatie die niet geweldloos zal worden bereikt, het linkse gedachtegoed, geholpen door een opdrogende economie, zal een verscheurend effect hebben op het dagelijkse leven.

hovawart | 18-01-17 | 19:52

Overigens is het in Zuid Afrika niet ongebruikelijk dat zwarte mensen zich heftig discriminerend uitlaten over 'kleurlingen', die zowel witte als zwarte voorouders hebben.
De zwarte mensen daar die een hekel hebben aan hun witte medemens, hebben vaak een nog ergere hekel aan halfbloeden.
Bewijs temeer dat sommige mensen helemaal geen verzoening willen. Ze stellen zich op alsof halfbloeden overlopers zijn die hun ras verraden hebben.

Vage_eddie | 18-01-17 | 19:43

Racisme en groepsvoorkeur is ingebakken in ieder Ras, bij elke diersoort!
Het is normaal alleen binnen je eigen groep te verkeren.
Dat is wat een gemeenschap of soort sterkte en overlevings kansen geeft.
Probeer het maar recht te lullen van links of rechts. Het zit ingebakken in onze genen. Gelukkig zijn we slim genoeg om dit onderbuik gevoel opzij te kunnen zetten. Maar helemaal weg gaan doet het niet.

Hiesjes | 18-01-17 | 19:41

En altijd rosse meisjes die met negers meegaan.
Ik had ooit een rosse vriendin en die was ook gefascineerd door negers. Nooit begrepen waarom, maar blijkbaar is het genetisch bepaald.

Nonkel Frituur | 18-01-17 | 19:39

Die interviewer snapt er helemaal niets van. Moet dat witte ras nou uitgeroeid worden of niet?

kadoendra | 18-01-17 | 19:36

Der Paulie | 18-01-17 | 19:26
Keurig verwoord!

Vage_eddie | 18-01-17 | 19:33

Is echt niet vreemd hoor. Ik zie zát blanke vrouwen met kinderen waarvan je ziet dat er ooit een kleurling overheen is gegaan... (Die kleurling is er vreemd genoeg haast nooit bij...)

Muskatnuss!!! | 18-01-17 | 19:33

Zwart racisme bestáát.
Dat wisten we al.
Nu moeten al die nieuwszenders dit eens vertonen.
En al die leraren maatschappijleer in hun gemengde klassen.
En dat daar eens 'n gemeenschappelijk gedeelde overtuiging uit kan voortkomen.
Simpel, alsof 't eigenlijk geen nieuws is.
Maar wel heel behulpzaam bij elke discussie.
Zwart racisme bestaat.
En pas, als dat nieuws goed is ingedruppeld bij iedereen.
Pas dan, dat er weer reëel gediscussieerd kan worden met onze donker gepigmenteerde medemensen.
Dan is dat moreel hooghartige toontje uit de discussie.
Dat zwarten alleen maar slachtoffer zijn van blank racisme. (niet dus)
En ja, ik kan al voorspellen wat de 'black lives matter movement' gaat zeggen over hun evangelie over 'white privilegde'.
Dat als blanken (lees: witten) 't doen, dan is 't verderfelijk onderbewust structureel en iedere blanke generaliserend te verwijten. Maar als zwarten 't doen, dan is 't 'n bijeen gezochte uitzondering; 'n incident, dat helemaal niet als representatief tegenargument kan worden geaccepteerd.
Want hun eindconclusie, dáár houden die masochistische gütmenschen en import-zwarten aan vast; kritiek op de blanken moet mogen; kritiek op de zwarten kan worden vergeten.
Toch moet dit soort filmpjes worden gekoesterd en bewaard en telkens weer worden vertoond.
Niét om de zwarten op andere gedachten te brengen (die menen dat je pas gelijk hebt, als je jouw tekst maar blijft herhalen, wat er ook gezegd wordt); maar voor de blanken zelf, die dan kunnen zien, en hóren, dat 'die zwarten' (waarschijnlijk zonder uitzondering), in de verdediging schieten en hoe-dan-ook en tegen-beter-weten-in, tóch zullen blijven ontkennen, dat zwart racisme bestaat (en niet zo'n beetje ook).
Waarom hebben blanken daar baat bij (?); nou, dan weten wij in ons achterhoofd, dat terecht bekend is dat die 'zwarten' (sorry, donker gepigmenteerden) nooit zullen toegeven, (soit), maar dat wij, de blanken ons in de toekomst ook nooit schuldig hoeven te voelen tegenover de zwarten, die net zo goed racistisch zijn.
Dat we gewoon kunnen denken; 'de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet'; of 'hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen'; of 'kijk lekker naar jezelf, lul'.

Der Paulie | 18-01-17 | 19:26

'Voor een zwarte man gaat kwantiteit boven kwaliteit.'Als je op zwarte mannen valt, heb je echt een probleem'
-Zijn zwarte mannen gewelddadiger?'Ik heb de indruk van wel.'
Was getekend, Sylvana

Princess_F.W.Bolkiah | 18-01-17 | 19:21

Het vervelende aan 'emancipatie' van groepen, is dat een hoop aanhangers van een beweging vaak niet lijken te (willen) herkennen wanneer gelijkheid bereikt is. Ze zijn zich te absoluut gaan identificeren met de social justice warrior.
Roepen en tegen 'onrecht' en 'ongelijkheid' strijden is het enige waar ze voor leefden en het enige dat ze konden.
Wanneer dat wegvalt, valt hun identiteit weg.
Ze WILLEN overal het onrecht om zich heen blijven zien, dus als het midden bereikt is, gaan ze vrolijk over de streep om door te slaan de andere kant op. Zwarte mensen die op witte mensen zeiken over hun huidskleur, hebben NIKS geleerd van het slavernijverleden waar ze zelf zo graag mee te koop lopen, dus mogen ze er van mij over ophouden.

Vage_eddie | 18-01-17 | 19:17

Slipsnifter | 18-01-17 | 18:36
Jij kijkt teveel porno. Statistisch gezien zijn gemengde koppels vrij zeldzaam.

Bubske | 18-01-17 | 19:17

-weggejorist-

Balzakius | 18-01-17 | 19:17

Shit, ik dacht dat dit juist óns privilege was!

Balzakius | 18-01-17 | 19:17

antiknielparasiet | 18-01-17 | 18:56
Old school jijutsu. Niet echt verrassend. Twee opmerkingen: ga niet roepen dat je het eigen mes van de aanvaller in zijn lever steekt, waar hij de nier bedoelt en pak nooit een pistool bij de slede vast. Mocht die af gaan, heb je nog maar één hand over.

Graaf van Egmont | 18-01-17 | 19:14

@Xirdalan | 18-01-17 | 18:56
Dat gelul over *fake news + false flag* is niets anders dan je kop in het zand steken. Wegkijker.

Lewis Lewinsky | 18-01-17 | 19:13

Ruil dat blanke mokkel maar in voor Silvana , zijn we daar ook vanaf.

blauwe zander | 18-01-17 | 19:13

Tenenkrommend dit. Als ik die blanke vrouw was geweest in het verhaal had ik die kerel toch een uppercut gegeven van jewelste. En die loser van een boyfriend van me ook dat hij me zo laat beledigen.

Ik had als goeie feministe de rekening betaald en ze halleluja toegewenst. De groeten en ongezien de typhus voor allemaal.

VictimaDelAmor | 18-01-17 | 19:12

Negers zijn racistisch, 't laatste nieuws.

Hans Gruber | 18-01-17 | 19:12

"Kon je geen negerin krijgen?"
- Jawel, maar heb ik verkocht voor een iphone-4

Onze man in Mockba | 18-01-17 | 19:11

Ik ben een blanke vent die van donkere vrouwen houd. Ik heb met uitzondering één keer alleen maar negerinnen als vriendin gehad. Zijn gewoon geweldige vrouwen. Dit speelt in de V.S een rol in de levens van mensen want ze zijn daar gewoon conservatiever in heel veel opvattingen. Ook heeft Obama hier in negatieve zin aan meegedragen. hij nodigde bijvoorbeeld BLM uit in het witte huis. Hij begon ook telkens over white on black shootings terwijl het percentage black on black shootings veel groter is. (zie Chicago) Daardoor is er natuurlijk een vuurtje aangewakkerd.

son of anarchy | 18-01-17 | 19:10

eddie the eagle | 18-01-17 | 19:03
U neemt mij de woorden uit de mond.
Kent u het verhaal van die Hutu's en de Tutsi's nog?

Ommezwaai | 18-01-17 | 19:09

Overigens ben ik blank en houd ik van een kleurtje.

eddie the eagle | 18-01-17 | 19:09

@TegenBeterWetenIn | 18-01-17 | 18:40 Hahaha, ja maar bontkraagjes zijn ook een andere diersoort!

knutsel | 18-01-17 | 19:08

"Kon je geen negerin krijgen?"
- Nee, die kan je alleen maar kopen tegenwoordig.

Jackanders | 18-01-17 | 19:07

Racisme is onder negers net zo erg ingeburgerd als bij alle andere kleurtjes in deze wereld. Ze zijn tevens erg bekend met de slachtofferkaart dat zal wel iets te maken hebben met die Afrikaanse genen.

eddie the eagle | 18-01-17 | 19:03

als ik naar een restaurant gaat krijg ik altijd een tafeltje ergens achterin. maar daar hoor je mij niet over klagen.

sennholz | 18-01-17 | 19:03

Soms is geweld echt wel gepast. Dit was zo'n moment.

StijlvolRechts | 18-01-17 | 18:58

-weggejorist-

verdwaasd | 18-01-17 | 18:57

Joop? Vinden jullie dat een betrouwbare bron? O wacht, jullie vinden obama ook helemaal te gek, natuurlijk. Laat maar, hier verspil ik mijn virtuele inkt niet aan.
DearMud | 18-01-17 | 18:49
*
Inderdaad, het wemelt inmiddels van de Joop trolls hier op GS. Blijkbaar hebben ze bij de VARA en Joop.nl ook het pollfucken/trollen ontdekt.

Xirdalan | 18-01-17 | 18:57

Ėng

nee_toch? | 18-01-17 | 18:57

Man wat gaan we prachttijden tegemoed. Ik ben zo benieuwd hoe Sylvana er na twaalf jaar beveiliging en eenzaamheid uit zal zien. Rascisme weer helemaal terug dankzij de zwarte medemens.

Rest In Privacy | 18-01-17 | 18:57

Heel Amerika zou op z'n kop staan nu als het omgekeerd was geweest. Als een blanke cameraman aan dat meisje had gevraagd waarom ze met een neger gaat en dat negers niet deugen. Maar goed, volgens Black Lives Matter kunnen alleen mensen met macht racistisch zijn dus alleen de blanken tov zwarten. Ja dan ben je snel uitgepraat.

Dinand | 18-01-17 | 18:57

Waarom? Net zoals je extreme islamitische radicalen hebt, heb je ook extreme blanke racisten. Zulke figuren moeten een verplichte heropvoeding krijgen.
First Contact | 18-01-17 | 18:40
*
En jij bent zo naïef om te denken dat dat "blanke racisme" zo open en bloot gebeurd? Midden in een restaurant? Midden in een "black owned" restaurant? Met draaiende VVS camera? En die neger die een beetje loopt te grijnzen? En die blanke vrouw die niets zegt?
*
Nogmaals, ik zeg: fake news + false flag. Extreem links zet alles op alles om Trumps inauguratie en ambtstermijn te dwarsbomen met van die linkse hysterische gekkies die te pas en te onpas "racisme!" roepen.

Xirdalan | 18-01-17 | 18:56

Racisme is geen enkel ras vreemd en velen doen zeker niet onder voor de boze blanke man.

faz | 18-01-17 | 18:55

Is dat een restaurant? Paupers!

hurenisvoorpaupers | 18-01-17 | 18:55

@BlowingBubbles | 18-01-17 | 18:44
It's a wonderful wonderful life (Black) youtu.be/uMXz3TQOS_c?t=86

Watching the Wheels | 18-01-17 | 18:54

Beslist vakantie liefde ( gespeeld) om er zn negertvoordeel mee te scoren.

repu077 | 18-01-17 | 18:54

Stoot op zijn negermuil voor disrespect.

Rollins | 18-01-17 | 18:52

Gozer klinkt supersupersupersupergay.

RickTheDick | 18-01-17 | 18:51

De wereld is af.

inspector71 | 18-01-17 | 18:51

Joop? Vinden jullie dat een betrouwbare bron? O wacht, jullie vinden obama ook helemaal te gek, natuurlijk. Laat maar, hier verspil ik mijn virtuele inkt niet aan.

DearMud | 18-01-17 | 18:49

Die laatste vraag was humor, "your mother was black right?"
.
Als dit andersom (al is het voor de lol) in een blank restaurant, zoals McDonald's (misschien verkeerd voorbeeld), zou gebeuren dan zouden alle blanken dat donkere meisje meteen in bescherming nemen, geintje of geen geintje. Hier komt het blanke meisje niet eens in beeld, opvallend.

Watching the Wheels | 18-01-17 | 18:49

@tegenbeterwetenin, ga jij eens verdiepen in de cijfers van loverboys. En kom dan nog weer eens bijdehand doen.

roze_bril | 18-01-17 | 18:48

Somebody has to pay the bills..... that's why !

Onze man in Mockba | 18-01-17 | 18:47

@ TegenBeterWetenIn | 18-01-17 | 18:40

Daar zit een kern van waarheid in. Echter, niet alle negers zijn booslims, de bontkraagjes daarentegen.... Bijna allemaal.

Taxi!! | 18-01-17 | 18:47

Ik ben een gekleurde man maar ik val alleen op blanke vrouwen en dan liefst zo bleek mogelijk. Niks mis mee.

Dinand | 18-01-17 | 18:46

@Wim Venijn | 18-01-17 | 18:39
Nee toch? Die vent staat internationaal voor schut, is gewoon een racist.

suqmadic | 18-01-17 | 18:46

@First Contact | 18-01-17 | 18:40
Grote verschil zit hem in het feit dat extreme blanke racisten geen podium in de media krijgen. Sylvana mag van mij ook een verplichte heropvoeding krijgen.

Zoon van Boer | 18-01-17 | 18:45

@Aristotalloss | 18-01-17 | 18:39
Haha, serieus? Zo kunnen we alles wel gaan beargumenteren idd...

suqmadic | 18-01-17 | 18:45

It's a beautiful world......

BlowingBubbles | 18-01-17 | 18:44

TegenBeterWetenIn | 18-01-17 | 18:40
Vind het eerder knap van het bontkraagje. Die heeft nou niet bepaald een positief imago in de media/samenleving.

TeeJee | 18-01-17 | 18:43

Aristotalloss | 18-01-17 | 18:39
Wat weten die zwarten nou van de geschiedenis van de mensheid.En vermoedelijk heeft er ooit wel een geile man op een Neanderthaler gezeten. Zelf zijn die zwarten ook niet vies van het dekken van Jeanne en Allevrouw. Alleen, dat helpt het ras niet vooruit in de vaart der volken.

Graaf van Egmont | 18-01-17 | 18:43

En waarmee is een zwarte vrouw dan beter dan een blanke? Dan kan ik er misschien nog over nadenken.

niemandzielig | 18-01-17 | 18:42

@Xirdalan | 18-01-17 | 18:33
Waarom? Net zoals je extreme islamitische radicalen hebt, heb je ook extreme blanke racisten. Zulke figuren moeten een verplichte heropvoeding krijgen.

First Contact | 18-01-17 | 18:40

Laten we niet hypocriet doen. Veel van ons denken hetzelfde als we een Nederlands meisje samen met een bontkraagje zien. Er is nog een lange weg te gaan tot gelijkheid een feit is.

TegenBeterWetenIn | 18-01-17 | 18:40

Een neger die vind dat je als neger geen blanke vriendin mag hebben. Juist.

Gewoon pure jaloezie. Iets met olie op vuur gooien van de door Obama aangewakkerde "race war".

LangeTijdGeleden | 18-01-17 | 18:39

-weggejorist-

Aristotalloss | 18-01-17 | 18:39

Ik heb de laatste tijd wel eens meer van dit soort filmpjes gezien. Hun argument is omdat blanken ooit met Neanderthalers hebben gepaard en Neanderthaler-genen dragen, ze geen volledige 'mensen' zijn.
Afrikanen hebben die genen inderdaad niet maar kijk eens naar het verschil in culturele ontwikkeling.
#watlullenjullienouman

Aristotalloss | 18-01-17 | 18:39

Tegen blanken is het geen racisme. Is geaccepteerd normaal ofzo. Rare wereld.

Wim Venijn | 18-01-17 | 18:39

Highwoodman | 18-01-17 | 18:35
Tenzij de man, net als ik trouwens, denkt dat hij in Bananasplit zit. Dan liet ik me ook niet opnaaien.
Eerder denk ik dat het twee ingehuurde acteurs zijn die een BLM topicje doen. Zelfs de blanke dame geeft geen krimp en dat is niet normaal.

Graaf van Egmont | 18-01-17 | 18:38

@lingo star | 18-01-17 | 18:34
Zij is druk bezig om het verschrikkelijke beleid van Jetta Klijnsma (PvdA) af te schaffen.

Overigens wordt het verschrikkelijke beleid in Rotterdam gevierd door de politici aldaar.

ProAsfalt | 18-01-17 | 18:37

Praktisch alle negerts die ik zie hebben blanke vriendinnen.
De dames staan voor ze in de rij, op de een of andere manier..

Slipsnifter | 18-01-17 | 18:36

Dat laat ie ook even flink over zijn kant gaan. Ik had de beste man zeker weten niet zijn zin laten afmaken.

Highwoodman | 18-01-17 | 18:35

Kon zeker niks anders krijgen.

roze_bril | 18-01-17 | 18:35

Nepnieuws? Dit is satire toch?

Graaf van Egmont | 18-01-17 | 18:34

Waar is Sylvana wanneer we haar nodig hebben?

lingo star | 18-01-17 | 18:34

Ik gok op: fake (news) en de zoveelste keer dat extreem links probeert olie op het #BLM vuurtje te gooien.

Xirdalan | 18-01-17 | 18:33

-weggejorist-

CoJoNes | 18-01-17 | 18:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken