Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeil zet jongste kandidaat van Nederland op 4

De oudjes bouwden dit land op na de oorlog. De generatie '68 organiseerde onze fijne verzorgingsstaat. Waarvoor dank, maar jullie termijn is na een halve eeuw wel op. Weggedreven van de eigen idealen, vastgeroest in het verleden en vooral opgesloten in ivoren torens. TIJD VOOR WAT NIEUWS, vinden wij van de internetgeneratie. De democratie moet behouden blijven voor de toekomstige generaties. En daarom plempt GeenPeil een millennial reteslim rotjong van 21 op plek 4 van de kandidatenlijst voor de Kamer. Damiaan Reijnaers. De jongste kandidaat voor de verkiezingen van 15 maart. Damiaan had vijf jaar geleden al 15 minuten roem en daar willen we vier jaar van gaan maken. Dankzij dat wijsneuzerige hackersdingetje in 2012 weet je: deze student Kunstmatige Intelligentie kan dingen met internet-achtige constructies. Op nummer 4 voor GeenPeil dus. Damiaan. Aangenaam. Damiaan-quote-v1-2.jpg"Hallo! Ik ben dus Damiaan. 21 jaar oud en opgegroeid in het Brabantse Roosendaal. Naast veel doen met security en development hoort frustratie over ons huidige politieke systeem tot mijn dagelijkse routine. Daarom ben ik kandidaat Tweede Kamerlid bij GeenPeil, het is namelijk hoog tijd voor een digitale revolutie in de politiek. En d'r zijn 700.000 jongeren die op 15 maart voor het eerst naar de stembus mogen. Die willen we bij de democratie betrekken met GeenPeil. Daarnaast vind ik soms, naast veel feesten en reizen, nog wel eens tijd om naar de uni te gaan - ik studeer Kunstmatige Intelligentie in Amsterdam."

Reaguursels

Inloggen

Geen Peil, wie startte dat ook weer?
Kan die man aangeklaagd worden wegens idioterie en ondermijning van de rechtstaat?

mallekater | 13-01-17 | 11:58

Hallo, klein gekkie.
Je bent het prototype van je generatie.
Tot op het gebeente verwend en gepamperd, en je wilt alles, en wel nu, per direct.

Dus die dingen waar je ouders meer dan 40 jaar voor hebben gewerkt, zijn dingen waar jij, voor je nog EEN droge keutel hebt gepresteerd, meent recht op te hebben.

Ik snap dat wel.
Je kunt nog niks en je weet nog niks, maar je ouders vonden je een wonder.
Dat je dat niet bent begrijp jij niet.
Probeer eerst eens een beetje te werken met je leptosome lijfje, en studeer dan als het gaat om kunstmatige intelligentie niet in Amsterdam, doe dat in een stad waar men meer verstand van dat soort dingen heeft, namelijk Eindhoven.

mallekater | 13-01-17 | 11:36

Komt uit Roosendaal (Jesse ook) studeert in Amsterdam (UvA?). Twee redenen al om hem af te voeren. Bovendien maakt hij op plek 4 geen enkele kans. De vraag is of plek 1 het wel haalt. Niet goed bezig volgens mij.

Lichtstadfan | 13-01-17 | 11:30

*weekend*

IncomingHuey | 13-01-17 | 10:52

De oudjes hebben helemaal niets opgebouwd. De staatschuld is verdubbeld na 1990. De oudjes hebben ons opgescheept met schulden en badr haries. Meer is er niet van. Een puinhoop hebben de ouderen ervan gemaakt.
Alpenwelt | 12-01-17 | 12:59
*
Hulde, diepe buiging, driewerf hoera, geef deze m/v een met Vic Alouqua

IncomingHuey | 13-01-17 | 10:52

De jongste wachtgeld kandidaat ..

Loebas | 13-01-17 | 09:59

Dat is nog es andere koek dan The Hiddema! Dat zal ze leren ... lol

daytripper | 13-01-17 | 01:26

Tuurlijk joh - een scholier in de Tweede Kinderkamer.

HypodePipo | 13-01-17 | 01:23

de 2e kinderkamer?

gatij | 13-01-17 | 00:14

onnosel | 12-01-17 | 13:46

Voor zover ik weet waren ze niet van plan om op Guy Verhofstadt in de voorzittersverkiezingen. Maar de overige twee kandidaten waren volgens mij Italianen die zij nog minder kunnen luchten (lijkt mij vrijwel onmogelijk, maar soit). Vijfsterrenbeweging wil nog steeds van de Euro af en ze zijn fan van referenda. Dat laatste is denk ik ook een goed reden waarom ze zo wispelturig zijn qua standpunten. Ene punt extreem rechts en andere weer zeer links. Het is inderdaad een soort GeenPeil.

FrenkyP | 12-01-17 | 22:52

GeenPeil lijkt nu een soort technocratische Piratenpartij te worden gevuld met onbekende mensen. Wel zeer slimme mensen die de potentie hebben opponenten met kennis het veld uit te kunnen blazen (het is fijn dat er EINDELIJK iemand uit de wetenschap de wetenschap kan gaan vertegenwoordigen en niet een of andere kunsttrut), maar ze hebben hun integriteit nog niet bewezen. Een machtsgreep door het liberaal-linkse establishment lijkt nog niet helemaal te zijn uitgesloten: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/09/piraten_die_zeggen_dat_hun_partij_gekaapt_is_zijn_nooit_grappig.html (Er is niet een of andere partijgrondwet die dit kan tegenhouden.) Verder zijn er beschuldigingen van subtiele censuur ingediend door reaguurders die me deed denken aan "the Ministry of Truth" https://youtu.be/oe9I0QhV08w Indien jullie dit doen: Stop ermee. GeenPeil is al niet erg populair, voornamelijk doordat een aantal zaken nog niet erg waterdicht lijken binnen de partijstructuur zoals onnosel | 12-01-17 | 13:46 terecht aankaartte. En er is natuurlijk nog het probleem dat de politici in spe het charisma en bekendheid van de reaguurders zelf hebben. Knappe knoppen, maar nikszeggend. Maar gaat dan niet kritiek zitten wegcensureren. GeenStijl is Joop niet! Zeker niet nu in de periode waarin de propaganda-apparaten (CNN, RT, BBC, Al-Jazeera etc...) wereldwijd aan het desintegreren zijn! Integriteit is het sleutelwoord dat in deze verkiezingen een belangrijke rol gaat spelen. Zo, dat was mijn kritiek weer eventjes.

Kunnen jullie misschien nog een islam-kritische arabist strikken en een realistisch persoon* voor infrastructuur? Iemand die zowel van asfalt als van fiets en spoor houdt zeg maar. Dan heb je toch al een redelijk lijstje neem ik aan?
.
*Een persoon die o.a. snapt dat blind snelwegen verbreden weinig helpt wanneer de steden juist hun straten versmallen om vanwege de luchtkwaliteit het fietsen te bevorderen. Meer en grotere distributiecentra en transferia (op de juiste plaats natuurlijk) zijn het antwoord erop. Iemand die rekening houdt met autonoom rijden en die er nuchter over kan nadenken (en dat dit gescheiden moet gaan worden met niet-autonoom transport buiten de zogenoemde erftoegangsweg) en dus inziet dat goed OV nodig blijft. De politiek heeft echt zo'n technocratisch persoon nodig, omdat zowel links als recht zitten aan te kloten, omdat ze niet inzien dat infra politiek neutraal moet. Weet echter dat je geen stereotiep reaguurder zoals ik moet hebben, maar iemand die echt in het vak zit en een netwerk heeft.

Jostifiel | 12-01-17 | 21:52

-weggejorist-

Pferdefotze | 12-01-17 | 20:42

@Hebbiehemookweer Goed man. Lekker blijven stemmen op partijen die lak hebben aan het volk en dan klagen.

Mozes Langebroek | 12-01-17 | 19:45

Ik ben bang dat jullie toch een verkeerd beeld hebben van het eigen publiek...

Anders, als dit het beste is wat je kon krijgen wordt het tijd voor een nieuw imago. Ik zeg hierbij mijn lidmaatschap op en beloof op Hiddema te stemmen.

Succes ermee.

Joffri | 12-01-17 | 19:42

mn pijltje is weggejorist.
In het herhaalding:

Studeert kunstmatige intelligentie - geblondeerd haar
200 reaguursels en niemand trapte deze open deur nog in?
Bij deze: *BAF*
-X-

X-101 | 12-01-17 | 19:36

-weggejorist-

X-101 | 12-01-17 | 19:35

Herstel - Bishop (Aliens)

Nehemia | 12-01-17 | 19:23

La Fayetta 1724
Lol. Dat dacht ik. Wellicht wil die Bisschop (Aliens) wel als sidekick.
https://www.google.nl/search?q=bishop+aliens&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjVtJ6UnL3RAhXLfxoKHfK3D38Q_AUIBygB&biw=360&bih=512#imgrc=EmnTVxKp3r0MKM%3A

Nehemia | 12-01-17 | 19:21

... tussen alle feestjes en reizen door niets doen in de kamer; dat jong is nu al verpest door Timmerfrans als zijn voorbeeld te stellen

Ron van Zon3948 | 12-01-17 | 19:06

-weggejorist-

PieterOud | 12-01-17 | 18:50

Studenten en politiek, altijd een ramp.

Tux1337 | 12-01-17 | 18:47

Misschien moeten jullie Weessie op de lijst zetten. Heeft ervaring met het *kuch* opblazen van de gevestigde orde van binnenuit. En diepe zakken.

Dommelsch | 12-01-17 | 18:47

Een chagrijnige oude man die in staat is een club bij elkaar te houden, check
Een venijnige tante die eruit ziet als een drammer die haar zin krijgen, check
Een bijdehante Marokkaan die al dikke knaken verdient en van aanpakken weet, check
Een 21 jarige hacker die AI, en niet kunstgeschiedenis, studeert, check
.
Kan niet wachten op de rest, voor de overige zure reaguurders. Wat hebben die andere koekenbakkers gedaan in hun leven? Krijg je onafhankelijk ogende kandidaten is het ook niet goed...
.
Vooral stemmen op de club van Bassie waar je niet lid van kunt worden (PVV) en de kans loopt op een Rutte III. Of lekker aansluiten bij Jan de opportunist Verraders van NederLand en anders heb je nog altijd Barry Toilet die van alles belooft en daar voornamelijk op een piano gaat liggen zichzelf geweldig te vinden.
.
Lekker zelf weten, maar als ik zelf kan stemmen dan stem ik op een partij die ervoor zorgt dat mijn stem altijd gehoord kan worden. In ieder geval meer dan wanneer je je stem toevertrouwd aan beroepsgluiperds.

Mocro070 | 12-01-17 | 18:41

Deze blauw-gele promotie vloekt toch behoorlijk met het fel-roze van 't blog. Volgende keer gewoon 'gesponsord' erboven zetten en comments sluiten. Dan klik ik er ook echt niet meer op.. nu klik ik, als ramptoerist, uitsluitend voor de comments.

PureYak | 12-01-17 | 18:16

We hebben dus een moeder van vier kinderen die te eigenwijs was voor de gemeentepolitiek, een Marokkaan in een rolstoel, de moeilijk te vinden "goede" Marokkaan, een pratend ei van middelbare leeftijd met een licht slissend splaakgebrek, en een nerd met meer porno op z'n harde schijf dan goed voor hem is.
Totaal charisma: nul komma nul.
Totale uitstraling of stemmenmagneet; nul komma nul.
Dat wordt dus 0 zetels, sorry.
Heeft dan niemand van jullie verstand van marketing, showbusiness, presentatie-skills, personality attraction?
Jullie moeten gewoon een knappe homo aan het roer zetten met een vlotte babbel en humor.
Maar ja, die werken allemaal al in de showbusiness.
Gerard Joling zou een goede zijn.

Maar goed , dit waren my 5 cents, ik geef gewoon mijn opinie, dat het op deze manier helaas niet gaat lukken.

King of the Oneliner | 12-01-17 | 18:13

Ik heb geen enkel vertrouwen in een digitale revolutie van de manier waarop wij stemmen. Denk dat bijna alles wel te hacken is, wat in het geval van de democratische rechtsorde een vervelend staartje kan krijgen.

Dr. Vigilante | 12-01-17 | 17:59

Als ie die baan krijgt hoeft ie de bril van zn opa in ieder geval niet meer te lenen. Goed verhaal ook.
Wie zit er nu te wachten op een student kunstmatige intelligentie in de kamer, met de levenservaring van een spliterwt..

noerg | 12-01-17 | 17:58

@Nehemia | 12-01-17 | 16:56
Hehehe. Ik hoop echter nog op Luitenant Commander Data als kandidaat. Is een android, daarom de enige logische keuze.

Lafayette | 12-01-17 | 17:24

-weggejorist-

Antonioni | 12-01-17 | 17:06

-weggejorist en opgerot-

Antonioni | 12-01-17 | 17:01

Wahahaha die bril! Back2theSeventies..

Toon Emmils | 12-01-17 | 16:57

Toch bekruipt mij bij deze GeenPeil 'building up' steeds meer de herinnering aan de apotheose van de grote donorshow van BNN uit 2007 destijds.

Nehemia | 12-01-17 | 16:56

Die coupe soleil van Damiaan. Is dat een subliminale flirt aan het adres van Geert?

Nehemia | 12-01-17 | 16:50

GeenPeil moet niet te ver doorschieten in technocratie. Het gevaar van een 'one trick pony' ligt op de loer.

Nehemia | 12-01-17 | 16:48

Niet serieus te nemen deze partij en terug in de luiers met deze knul. De TK is geen dagopvang.

Cinemaniak | 12-01-17 | 16:46

Artificial intelligence. Er is op de kieslijst natuurlijk al een ICT Jedimaster actief binnen GeenPeil. Slaan we niet een beetje te veel door op dit dossier? Zo doet het allemaal wat kunstmatig aan.

Nehemia | 12-01-17 | 16:45

@(Behind)Doors | 12-01-17 | 15:34
Volgens mij is dat masterbyter.

VerenigingVanDieven | 12-01-17 | 16:36

Geen Zetel ja.

Voorbeeldige | 12-01-17 | 16:32

Dit kan toch niet echt zijn? Op basis van onderbuikgevoelens en wat losse kreten zonder nuance politiek bedrijven onder het mom van de stem van het volk?
En wat doen dan de eventuele Kamerleden van Geen Peil voor het riante salaris (belastinggeld) dat ze ontvangen? Laten ze als vrijwilliger bij de Voedselbank gaan werken en de mensen helpen die het echt nodig hebben.

Mannes | 12-01-17 | 16:28

-weggejorist-

Antonioni | 12-01-17 | 16:23

Prima keuze voor een levend stemkastje. Nu graag nog eentje die verstand van sport heeft.

henriette | 12-01-17 | 16:04

Ik will voksvertegenwoordigers die met beide benen in het leven staan en einige ervaring meebrengen, zodat ze begrijpen wat ik als kiezer bedoel wanneer ik over mijn ervaringen praat. Niet een broekie die nog nooit geneukt heeft en hoogstens de Status van "one hump chump" bij de vrouwtjes bereikt. Daarmee sta je niet in de maatschappij en heb je in plaats van een wegkijkpoliticus uit het groene, veilige wassenaar nu dus een World Of Warcraft speler in de kelder met Chips en Cola. Ik zie geen verbetering, beide staan buiten de maatschappij.

Gladiator Fap | 12-01-17 | 16:02

1970 mist een bril.

XaleX_2 | 12-01-17 | 15:57

*Definitief afziet van GeenPeil*

McMarx | 12-01-17 | 15:56

Ik stem nog liever op de geestelijk gestoorde graaf Denkula dan op iemand die Damiaan heet..

Fratello | 12-01-17 | 15:42

en onder welke reaguurdersnick is mijnheer hier bekend?

(Behind)Doors | 12-01-17 | 15:34

donjon | 12-01-17 | 14:09
Ik ben meer voor een vorm van directe democratie (via referenda), dus niet het GP project, maar meer een vorm van het Zwitsers model. De burger meer betrekken en dus bij tijd en wijlen ook doen hetgeen de burger heeft gekozen. Verder ook een neutrale opstelling, met veel samenwerking, maar zonder de vorm van het uit de hand gelopen ondemocratisch EU project.

deEerlijkeLeugenaar | 12-01-17 | 15:34

Ik dacht eerst nu is het wel genoeg met dat GeenPeil. Maar het wordt steeds leuker en GS-waardiger. Gelukkig maar.
Voor de rest stem ik natuurlijk op Hiddema, of anders PVV.

Lafayette | 12-01-17 | 15:21

@John Kreuk | 12-01-17 | 14:33
Joost is persona non grata...

VerenigingVanDieven | 12-01-17 | 15:07

@DaJonkel | 12-01-17 | 12:45
Lol. Zie volgende topic,
Ad Fundum | 12-01-17 | 14:56

Ik zie het inderdaad net. Bel de wouten!

DaJonkel | 12-01-17 | 15:06

@DaJonkel | 12-01-17 | 12:45
Lol. Zie volgende topic,

Ad Fundum | 12-01-17 | 14:56

In een topic van vlak na de bekendmaking van GP heb ik het al eens geschreven: Als je de "appende generatie" wilt aanspreken (inderdaad, een heleboel nieuwe kiezers) zorg dan dat je die aanspreekt. Dat doe je niet met Jan D.

In dat opzicht is het natuurlijk niet zo gek om dit knulletje ook op de lijst te zetten, misschien trappen ze er in. Kandidaten 2 en 3 zijn natuurlijk ook niet uitgekozen alleen maar omdat ze zo goed hun vinger op kunnen steken in de Kamer.

Als er al iemand van GS/P in de Kamer komt te zitten laat deze het dan maar zijn, dmv voorkeurstemmen. Knulletje heeft nog iets van een "gun"factor, Jan niet.

BokoHalal | 12-01-17 | 14:50

Ik wil mannen met ballen, niet met bits!

Radijsje | 12-01-17 | 14:41

Carlitros | 12-01-17 | 14:29
Vinger. Zere plek. Auw.

DerFoehrer | 12-01-17 | 14:41

-weggejorist-

John Kreuk | 12-01-17 | 14:33

Stemmen op een zwitsal ?
Joris hem maar weer weg .

Castor12 | 12-01-17 | 14:33

-weggejorist-

Marie Curieux | 12-01-17 | 14:30

Dit gaat van triest naar treurig naar hopeloos. Denkt GS erm GP nu echt dat je met dit soort onervaren lichtgewichten politiek kan gaan bedrijven? Denkt GS/P nu echt dat ze alleen maar hoeven door te geven wat hun leden willen? Als de afgelopen jaren iets hebben bewezen, dan is het wel dat politiek Den Haag geen ene fuck geeft om de mening en de wensen van haar onderdanen. Dus om daadwerkelijk effectief de politiek te kunnen gaan veranderen, zullen de GP kamerleden toch echt moeten debateren, lobbyen etc etc... en dat gaat dit zooitje (met alle respect) toch echt niet lukken, net zomin als het mij zou lukken als ik daar zou gaan zitten.

En dan dat toontje van Bart Nijman, proest..... in het interview mt intermediair lekker afgeven op het feit dat de PVV een verkiezingsprogramma van een A4tje hebben (wel, iig hebben ze nog een verkiezingsprogramma), terwijl je zelf nog geen enkel idee hebt hoe je ook maar te werk zal gaan in de praktijk:

"Hoe het gaat werken weet ik alleen op papier"

Op de vraag wat is de ondergrens (van mensen wier mening door GP zal worden omgezet in politiek): "Weet ik niet, afhankelijk van de subniveau's. Slechts 1 arts als Geen Peil lid die medisch-ethische kwesties bepaalt wil je voorkomen"

Op de opmerking - Geen Peil kamerleden houden hun salaris, terwijl leden en specialisten al het vuile werk doen, of gaan kamerleden stukken lezen en objectief samenvatten - het volgende tenenkrommende antwoord: "Goede vraag hoe dat in de praktijk zal gaan" en dan heel veel woorden die vrij vertaald betekenen weet ik niet.

Wat een gotspe om kritiek op andere partijen te hebben, terwijl je zelf alleen als antwoorden "weet ik niet, zullen gaan zien hoe dat in de praktijk uitpakt, etc etc" kan geven.

Sterker nog, elke andere partij die dit soort antwoorden zou geven zou volledig afgeslacht en belachelijk worden gemaakt door GS..... maar natuurlijk niet GP.

Bah

Carlitros | 12-01-17 | 14:29

Op naar de 0 zetels!

CommandeurBroekhuis | 12-01-17 | 14:28

Vega Mindy | 12-01-17 | 14:20
Moet je nagaan als dat echt macht gaat uitoefenen. Dan stijgt het ze al helemaal naar de bol.

Gualtiero | 12-01-17 | 14:27

Hallo! U komt voor standpunten van GeenPeil? Hahaha!
"Er is geen partijprogramma, er zijn geen standpunten en er is geen verkiezingsfolder."
= drie keer niks.

GeenPeil houdt zich aan internationale
verdragen?
"Onze democratie rust voor een deel op internationale verdragen, .."

Ook EU is vastgelegd in een dergelijk "internationaal verdrag".
Geenpeil is opzichtig en gezien.

hallevvezool | 12-01-17 | 14:27

@DerFoehrer
@Tirade
Hmmm, interessant. Ben benieuwd naar de intentie erachter. Wellicht is het onschuldig trollen, maar het is in ieder geval opvallend.

Gualtiero | 12-01-17 | 14:26

Excuus verwarring alom. Overal waar ik geenstijl schreef bedoelde ik geenpeil.

Tirade | 12-01-17 | 14:24

De link die Der Foehrer geeft: mijn bericht van 16:49 is veranderd. Reaguurders ipv geenstijl

Tirade | 12-01-17 | 14:21

HaatAth3ist | 12-01-17 | 13:33
Ik begin te vrezen dat dit het voorjaarsoffensief is. En tot nu toe lijkt het offensief gericht op de mensen die het steunen. Niet luisteren naar hun input, geen reacties als mensen hun geld terugvragen en geen enkel inzicht in hoe hun geld besteed is. O, en keihard liegen dat GeenStijl en GeenPiel onafhankelijk zijn van elkaar. Zucht.

Vega Mindy | 12-01-17 | 14:20

Zijn onze Billenmeisjes op? Die trekken meer dan zo'n jong. Of willen jullie hem aan de meiden laten trekken als vingermodel?

Breinbrouwsels | 12-01-17 | 14:19

Potverdorie, Kim Holland komt (...) dus op VIJF???

Martec001 | 12-01-17 | 14:19

Gualtiero | 12-01-17 | 14:11

Is echt gebeurd. Lees mijn reactie hierboven. Ik zou het zo kunnen terugvinden, of u zelf. Een week of wat geleden, een kritisch bericht van mij over geen peil. Iemand heeft 'geenstijl' gewijzigd in 'reaguurders'. Het viel me gelijk op, omdat ik het woord 'reaguurders' zelden gebruik. En omdat de strekking van mijn opmerking nu anders was. Ik heb het erbij gelaten. Maar het is natuurlijk volkomen belachelijk dat zoiets kan gebeuren op geenstijl.

Tirade | 12-01-17 | 14:18

Gaap. Volgende.

van Oeffelen | 12-01-17 | 14:18

Valt me wel tegen dat GeenPeil nog geen klaar antwoord heeft kunnen geven op de stromen van (terechte) kritiek op het systeem dat ze willen introduceren. Alsof ze er zelf niet goed over nagedacht hebben.

ikzalhandhaven | 12-01-17 | 14:18

Dat inhoudelijk wijzigen of verwijderen van reacties door GS gaat volgens mij niet bepaald meer stemmen opleveren aan het adres van Geen Peil. Misschien wil GS zichzelf met dit soort acties langzaam laten doodbloeden?

Schaaldier | 12-01-17 | 14:15

Jongens, door jullie 'levende stemkastjes'-constructie maakt het geen reet uit WIE er op het zeteltje gaat zitten.
De persoon is immers gereduceerd tot eerder genoemd stemkastje, zonder mogelijkheid de eigen mening uit te dragen. Er is dus geen welbespraaktheid, inzicht, charisma, overredingskracht, etc. nodig voor de functie.
Al zet je er een zwakbegaafde neer, maakt niet uit.
De enige reden om wat te publiceren over een aspirant-kamerlid, is wanneer het een bekend iemand betreft, die dus goed is voor de PR.

Vage_eddie | 12-01-17 | 14:13

Straks lekker nog veel meer poen om te feesten en reizen . Wat een linkmichel.

blauwe zander | 12-01-17 | 14:12

DerFoehrer | 12-01-17 | 14:05
Weet u nog welk topic? Dat er kritische reacties worden verwijderd onder GP-topics is me al eens opgevallen, maar dat ze worden gewijzigd niet. Waren het duidelijke, grappig bedoelde edits of gebeurde het onopvallend?

Gualtiero | 12-01-17 | 14:11

@deEerlijkeLeugenaar | 12-01-17 | 13:48
.
____
.
'Dat lijkt toch erg op het huidige systeem.'.
Zo'n systeem lijkt me toch meer democratisch dan het huidige.
Wellicht dat het nog geoptimaliseerd kan worden.

donjon | 12-01-17 | 14:11

Bor2601 | 12-01-17 | 12:51

Dus je bent een Poetin liefhebber als je waarde hecht aan eigen soevereiniteit?

Van Urk | 12-01-17 | 14:10

Reacties gewijzigd, dit is echt waar. Bij mij was vorige week in een gp-thread het woord 'geenstijl' gewijzigd in 'reaguurders' waardoor de angel volledige uit mijn betoog werd gehaald. Dit is geen grap. Echt gebeurd. Of wellicht was het wel een grap van joris. Hopelijk geen kgb-move.

Tirade | 12-01-17 | 14:10

donjon | 12-01-17 | 13:07
Dus ik stem nu op mijn verjaardag en over max 4 jaar, wanneer alles anders is (de gebeurtenissen en grote veranderingen volgens elkaar steeds sneller op) en wellicht hetgeen waarop ik heb gestemd zich heeft misdragen of anders blijkt te zijn dan ik had verwacht, dan zit ik daar aan vast. Dat lijkt toch erg op het huidige systeem. Daar stem ik op dat wat ik denk dat ze voor de maatschappij gaan doen, maar uiteindelijk doen ze dat dus in het geheel niet of tegenovergesteld.
deEerlijkeLeugenaar | 12-01-17 | 13:48
.
____
.
'Dat lijkt toch erg op het huidige systeem.'
.
Met dien verstande dat, gedurende die vier jaar, iedereen elk jaar 'n keer gestemd kan hebben, waaruit de politiek (de partijen) conclusies moet trekken omdat dit, in tegenstelling tot peilingen, bindende consequentie zal gaan hebben.
.
.

donjon | 12-01-17 | 14:09

Ik gun deze ambitieuze jongeman een echte loopbaan. Beetje zonde dat hij zichzelf als stemkastje gaat laten gebruiken. Of... komt nu de aap uit de mouw over de ware ideeën van Geen Peil? In dat geval zijn ze zichzelf al bij voorbaat kansloos aan het maken, en is het voor het landsbelang zeer kwalijk dat zij voor meer versplintering proberen te zorgen. Bovendien wordt GeenStijl er allesbehalve beter op als deze zich eenzijdig bezig blijft houden met reclame maken voor Geen Peil, en af en toe wat topics die beter passen bij de goedkope roddelblaadjes van de kapper.

Schaaldier | 12-01-17 | 14:08

Gualtiero | 12-01-17 | 13:55
Een week of wat geleden zijn er in een ander GeenPeil topic een hoop reacties gewijzigd en verwijderd door GeenStijl.

DerFoehrer | 12-01-17 | 14:05

KDbdl | 12-01-17 | 12:54
Jesse Klaver 2.0 - briljant!
R van Perzie | 12-01-17 | 12:5

neen; just afkomst... en dat of zoiets...

KDbdl | 12-01-17 | 14:05

Geenpeil = geen visie = mark rutte = roze logge olifant = geenstijl

Tirade | 12-01-17 | 14:02

GeenPeil lijkt een symphatiek idee, maar roept wel een aantal vragen op:
Sinds wanneer bestaat er 100% zekerheid op het internet? Kan er absoluut voorkomen worden dat er niet met het "doorgeefluik" geknoeid wordt?
En zelfs als het wél veilig zou zijn: wordt GeenPeil niet een vijfde colonne voor de PVV? Mensen kunnen toch niet alleen op 15 maart op de Grote Blonde Leider stemmen, maar daarna toch ook op (via GP) standpunten die de PVV welgevallig zijn?
Want: is niet minimaal 50% van de GS lezers PVV aanhangers en worden al te kritische vragen/standpunten hier niet door GS (als zijnde vervelio's) gejorist?
Of proberen journalisten via een slimme truc politieke invloed te verwerven? Hoe zit het dan met onafhankelijke journalistiek (4e macht!) en machtenscheiding? Of wordt GS straks een soort WC-eend?

NoblesseOblige | 12-01-17 | 14:01

@bw54354 | 12-01-17 | 13:56
Het zou me zelfs niets verbazen als ie nog maagd is.

Botte Hork | 12-01-17 | 14:00

onnosel | 12-01-17 | 13:46
Spijker, kop, raak. Ook op een hele correcte manier gevraagd, ik ben benieuwd of je antwoord krijgt.

De echte Stolwijker | 12-01-17 | 13:59

En nadat hij zijn studie kunstmatige intelligentie heeft afgerond gaat hij bij Cybderdyne werken om Skynet te ontwikkelen.

Osdorpertje | 12-01-17 | 13:58

Als je 21 jaartjes oud bent dan moet je nog flink wat jaartjes werken en leren hoe het leven in elkaar steekt. Maar nee, dit genie weet al hoe de vork in de steel zit en wilt flink digitaliseren. We glijden verder en verder af.

bw54354 | 12-01-17 | 13:56

De enige serieuze partijen om op te stemmen zijn PVV en FVD, zeker nu Hiddema en Lakeman erbij zitten. VNL? Dat blijven overlopers net als Denk. En GP is leuk maar wordt zo lachwekkend op deze manier en dat gaat niemand serieus nemen.

dalskog | 12-01-17 | 13:56

hier stem ik dus niet op

pejoar | 12-01-17 | 13:55

Leuk. Wel mijn sympathie maar ik geloof er niet in

Bokito ergo sum | 12-01-17 | 13:55

John Kreuk | 12-01-17 | 13:49
"- Reaguursels veranderen in het propaganda blad,... check " - Bron?
"- Lijsttrekker die fraudeert en graait,... check" - Andere Jan Dijkgraaf.

Gualtiero | 12-01-17 | 13:55

Het spijt me zeer, ik kwam best regelmatig op Geenstijl.nl, maar nu dit de campagnepagina van een zeer marginale politieke partij is geworden, ga ik nog liever bij Joop.nl kijken (nee nu overdrijf ik)

Maar nu de machtswellust met onaansprekende mensen aan het roer naar voren is gekomen, zal ik hier wat minder gaan buurten.
Dag

Wuwwa | 12-01-17 | 13:54

Jody Bernal met bril en peroxide.
Neemt niet weg dat ik hem succes wens, jonge mensen met idealen en ambitie die NIET Klaver heten, daarvan zijn er veel te weinig.

Captain Pervert | 12-01-17 | 13:53

Nope. PVV of VNL ligt er een beetje aan.

TempusEdaxRerum | 12-01-17 | 13:53

Gualtiero | 12-01-17 | 13:51
Wat moet je anders in het leven.

Dr. Frambozenjam | 12-01-17 | 13:52

Dr. Frambozenjam | 12-01-17 | 13:48
Jezus, er is flink wat afgeneukt in uw familie.

Gualtiero | 12-01-17 | 13:51

Papa Jones | 12-01-17 | 13:48
Misschien onderschatten we hem wel en is het een echte chick magnet. Zonder bril op (dan heb ik eerder over mijzelf dan over hem), heeft ie in de verre verte wel wat weg van de Justin Bieber.

Rommelende Onderbuik | 12-01-17 | 13:51

-weggejorist-

Hanz Ziezo | 12-01-17 | 13:50

-weggejorist en opgerot-

-edit zwaait-
-edit: Goh, afgewezen worden voor de kandidatenlijst en je dan zo gaan gedragen. Verstandige keus gemaakt om je er niet op te zetten dus. -

John Kreuk | 12-01-17 | 13:49

donjon | 12-01-17 | 13:07
Dus ik stem nu op mijn verjaardag en over max 4 jaar, wanneer alles anders is (de gebeurtenissen en grote veranderingen volgens elkaar steeds sneller op) en wellicht hetgeen waarop ik heb gestemd zich heeft misdragen of anders blijkt te zijn dan ik had verwacht, dan zit ik daar aan vast. Dat lijkt toch erg op het huidige systeem. Daar stem ik op dat wat ik denk dat ze voor de maatschappij gaan doen, maar uiteindelijk doen ze dat dus in het geheel niet of tegenovergesteld.

deEerlijkeLeugenaar | 12-01-17 | 13:48

Geen Pijl , still It could be worse. Als je niet op Wilders stemt kies dan voor het FvD
Goed programma en aansprekende kandidaten . Ik ga as zaterdag naar de partijbijeenkomst . Heb er zin an

Goatboy2014 | 12-01-17 | 13:48

Mijn hele familie gaat GP stemmen. 8 broers 2 broertjes 6 zussen 10 ooms 7 tantes van moeders kant en 12 ooms en 8 tantes van vaders kant.

Dr. Frambozenjam | 12-01-17 | 13:48

Als Damiaan zich verveelt heb ik nog wel wat Duplo staan hier

Papa Jones | 12-01-17 | 13:48

Nacho vidal, 13.00
Nee, ik ken hem niet en dat wou ik graag zo houden.
Datzelfde geldt ook voor jou.
lijk je op je oma, soms?

mallekater | 12-01-17 | 13:46

Is GeenPeil net zoiets als die italiaanse groep van Beppe Grillo? Deze beweging zou de politiek vernieuwen. De leden mochten stemmen. De VijfSterrengroep had zich aangesloten bij Farage in Brussel. Miljoenen Italianen stemden op deze beweging, omdat ze genoeg hadden van de EU. Van de illegalen die het land binnenkwamen, van alles wat naar Brussel rook. Vorige week besloten 40.000 leden, via een digitale stembus, dat Farage, het eurosceptisme, uit was. Zij wilden zich nu aansluiten bij de Alde groep, bij Guy Verhofstadt. Een enorme ommezwaai. De gewone stemmer, de mensen die op hen gestemd hadden, - miljoenen - werd niets gevraagd.
Kan dit met GeenPeil ook gebeuren? Gewoon, uit belangstelling - wil ik dit graag weten.

onnosel | 12-01-17 | 13:46

Een van ons!

fail | 12-01-17 | 13:45

Nou jongens, het idee was niet nieuw, maar dit was wel een goede kans om er eindelijk wat van te maken; directe democratie. Afstappen van een representatieve, meer richting model Zwisterland, maar moderner met internet.
...
Het leek zo mooi.
...
En dan selecteert Bart een aantal vriendjes van bedenkelijke allooi. Jammer, doorgebloed.
....
Sorry, GeenPeil, volgende kieslijst graag laten samenstellen door het Leger des Peils; misschien doe ik over vier haar weer mee.

Rommelende Onderbuik | 12-01-17 | 13:45

"ik studeer Kunstmatige Intelligentie in Amsterdam"

Dat is inderdaad de enige vorm van intelligentie die je bij die universiteit zult vinden.

Admiraal_de_Ruijter | 12-01-17 | 13:44

Raad_maar_raak! | 12-01-17 | 13:20
Dat wel , maar ja andere kant is het raar :P

ron78 | 12-01-17 | 13:43

Geenstijl is vreselijk belangrijk voor Nederland. Het is echt jammer dat jullie het zo misbruiken voor een slecht idee. Valt me ook enorm tegen van Jan Dijkgraaf. Ik had de man hoog zitten.

De Doelgroep | 12-01-17 | 13:42

Vrees dat louter het nobele streven om democratische vernieuwing te bewerkstelligen te weinig is om het GeenPeil momentum uit te nutten in maart 2017. Politiek is ook handig manoeuvreren (min), goede koppen (min), feeling met de achterban (min), timing (min) en waardevolle endorsements (min). De quasi populaire, drammerige toon in de GeenPeil-topics maken het debacle helemaal af.

de Voorzittert | 12-01-17 | 13:42

donjon | 12-01-17 | 13:07
Dít is nu eens echt een goed idee. Geen politiek circus meer, geen beïnvloeding net voor de verkiezingen. Geen partijen die ineens even van koers wijzigen omdat het beter is voor de verkiezingen, om daarna door te gaan met buisiness as usual. Een partij die dit opzet, heeft bij deze mijn stem.
DerFoehrer | 12-01-17 | 13:15
.
_____
.
Als je dit zo veel mogelijk onder de aandacht van de mensen brengt krijgt dit idee wellicht een kans.
.

donjon | 12-01-17 | 13:41

Dit is helaas het einde van Geenpeil. Even een paar minuten langer nagedacht en alles had voorkomen kunnen worden.

De Doelgroep | 12-01-17 | 13:41

VerenigingVanDieven | 12-01-17 | 13:31
Mocht gelukkig even op deze account reageren.
Voor openheid van zaken.. vandaar,en nee geen dubbel account.

ron78 | 12-01-17 | 13:41

Daar ga je geen oorlog mee winnen. Zetels al helemaal niet. Gewoon VNL of PVV stemmen, met je gesplinter

Wachtwoord1234 | 12-01-17 | 13:40

Niet afgestudeerde snotneus die net even komt kijken, ik zou eerder de vuilnisman om de hoek kiezen dan een dergelijk broekje met een grote mond.

ZwarteDag | 12-01-17 | 13:40

Ik wil een keihard kritisch stuk lezen op geenstijl over geenpeil. Geen zwitsal

Tirade | 12-01-17 | 13:38

Geert wordt écht bang nu.#NOT#
15 maart = PVV.

R.B.Scott | 12-01-17 | 13:36

Al het succes van de wereld toegewenst enzo, maar mijn stem gaat geenpeil waarschijnlijk niet krijgen.
.
Hoe zit het trouwens met het voorjaarsoffensief? Ik heb mijn Taliban-outfit (die zijn goed in zulk soort dingen heb ik gehoord) al bij elkaar gegoogled, wanneer geht es loss?

HaatAth3ist | 12-01-17 | 13:33

*koortsachtig en met vergrootglas, naarstig naar het 'elan' van GP Nr.1 zoekt*

arc-en-ciel | 12-01-17 | 13:32

@ron78 | 12-01-17 | 12:38
Dan heb jij meerdere accounts, ron78 had maar 4 reaguursels de laatste maand.

VerenigingVanDieven | 12-01-17 | 13:31

Eddie the Eagle.

Apollo | 12-01-17 | 13:31

VerenigingVanDieven | 12-01-17 | 13:26
Ja, daar zou ik ook wel op willen stemmen.

accijnstoerist | 12-01-17 | 13:30

Baudet op het klavier en Damian op plaats vier, hopelijk hebben ze beiden straks iets te vieren.

Memek | 12-01-17 | 13:30

eerstneukendanpraten | 12-01-17 | 13:21
Kaas de Vies staat 4e op de lijst van GP.

De echte Stolwijker | 12-01-17 | 13:28

Hoe simpel is het leven.
Ik stem op een partij die een bindend referendum *in zijn programma* heeft staan. En niet op een partij die dat eerst nog eens even aan zijn leden gaat vragen als het voorstel er ligt.
Veel te gevaarlijk.

De echte Stolwijker | 12-01-17 | 13:27

-weggejorist en opgerot-

Meneer_Snoodaard | 12-01-17 | 13:27

Dat filmpje zegt alles; de gemiddelde burger is óf te dom om te poepen, óf het interesseert ze geen kut, tenzij het ze in hun portemonnee of internetbundel raakt.

We're so fucked

beschuitfluiter | 12-01-17 | 13:27

@Bor2601 | 12-01-17 | 12:51
Die Poetin klinkt als iemand met gezond verstand.

VerenigingVanDieven | 12-01-17 | 13:26

Stemmen op Damiaan of Geert. Moeilijk moeilijk moeilijk. Not.

Botte Hork | 12-01-17 | 13:25

Gualtiero | 12-01-17 | 13:22
Tot voor nu in ieder geval nog gewoon vrijwel niet. Kop in het zand en heel hard 'lalalalala' roepen. Ik ben het met Vega Mindy eens. Geen GeenStijl alsjeblieft gewoon weer terug.

DerFoehrer | 12-01-17 | 13:24

Hahaha. Nee. Nu voelt mijn geld echt weggegooid.

TheBurnerMan | 12-01-17 | 13:24

Hoe denkt GeenStijl de komende maanden eigenlijk te gaan berichten over partijen als VNL en FvD? Objectief?

Gualtiero | 12-01-17 | 13:22

Ik krijg ineens behoefte Opstelten te quoten:

"Powerrrrr"

O wacht, ik bedoel zijn andere quote:

"Het was niks, het is niks en het wordt niks".

Komaan jongens, geef GeenStijl terug aan het trouwe roze leger (jullie bezoekersaantallen moeten bijna wel dalende zijn met deze schaamteloze GP-plugs) en start het voorjaarsoffensief, waar ik en velen met mij een financiële bijdrage voor hebben gegeven.

Vega Mindy | 12-01-17 | 13:22

Ik wil Kaas de Vies als lijstduwer!

eerstneukendanpraten | 12-01-17 | 13:21

@ron78 | 12-01-17 | 12:38
Hahaha leuke troll actie van Joris als dat waar is!

Raad_maar_raak! | 12-01-17 | 13:20

GeenPeil hackt alle partijen de moeder. Binnenkort op Wikileaks hoe Pechtold, in de teugels, ponyplay speelt met Oekraïnse prostituees

Ravissant | 12-01-17 | 13:19

@Bor2601 | 12-01-17 | 12:51
Vanwaar jouw obsessie met Poetin?

Rest In Privacy | 12-01-17 | 13:18

Tocj jammer, die versplintering op rechts.
Schelden op Rutte (terecht), maar ondertussen die kloothommel wel on de kaart spelen.
Ik kan er met mijn verstand echt niet bij...

McPhart | 12-01-17 | 13:17

Studeert Kunstmatige Intelligentie.... Dan moet je een IQ van over 9000 hebben!

Raad_maar_raak! | 12-01-17 | 13:16

donjon | 12-01-17 | 13:07
Dít is nu eens echt een goed idee. Geen politiek circus meer, geen beïnvloeding net voor de verkiezingen. Geen partijen die ineens even van koers wijzigen omdat het beter is voor de verkiezingen, om daarna door te gaan met buisiness as usual. Een partij die dit opzet, heeft bij deze mijn stem.

DerFoehrer | 12-01-17 | 13:15

Zou ook een leuk typetje zijn voor Koot en Bie.

Ben7943 | 12-01-17 | 13:14

Ik ben ook lid geworden van de FvD

Mans5 | 12-01-17 | 13:13

De Geenpeil-kandidaten verbleken nogal naast een Hiddema, Bosma of Beertema.

solcama | 12-01-17 | 13:12

Sinds Hiddema zich bij fvd heeft aangesloten ga ik toch voor fvd ipv Geenpeil. Sorry.

despecialist | 12-01-17 | 13:09

Hij ziet er tenminste wel uit als een echte reaguurder.

Teen | 12-01-17 | 13:09

Dit wordt echt niks. Niemand gaat z'n stem weggeven voor niets. Alvast succes met het uitleggen waarom het zo heeft kunnen mislukken.

Hier wordt Hiddema gestemd.

De Doelgroep | 12-01-17 | 13:08

'De democratie moet behouden blijven voor de toekomstige generaties.'
.
______
.
Dit zou wellicht een betere formule kunnen zijn om de democratie optimaler te laten functioneren:
.
IEDEREEN STEMMEN OP Z'N VERJAARDAG:
Eens in de vier jaar zitten we twee maanden lang midden in een politiek circus. De overige 46 maanden doet politiek ons niets tot weinig. Dat moet anders, vindt Nynke Tromp. Samen met hoogleraar Paul Hekkert en Jeroen van Erp ging ze op zoek naar een simpel antwoord op een complexe vraag: hoe creëer je een betere relatie tussen burger en politiek?
.
Het antwoord waarmee ze kwamen: stemmen op je verjaardag. Ieder jaar krijg je een week voor je verjaardag een kaartje van koning Willem Alexander waarop hij je feliciteert en uitnodigt te stemmen. Er is geen politiek circus gaande dus je zult zelf moeten onderzoeken wat je gaat stemmen. Je vraagt wat je collega heeft gestemd en misschien komt die wel met een incident dat speelde rond zijn verjaardag. Je merkt dat dit nu niet meer relevant is en focust op langetermijnvisies van partijen.
.
Als je hebt gestemd, gebeurt er niet direct iets. Pas na vier jaar worden alle stemmen geteld. Dit is Teldag, de kick-off van een nieuwe regering. Media kijken terug op de afgelopen vier jaar – en dus niet op de afgelopen twee maanden zoals nu het geval is. De momenten waarop politiek echt bijdroeg en beloften maakte voor de toekomst worden belicht. Na Teldag is er geen zwart gat, want er zijn altijd mensen jarig en die moeten stemmen.
Het voordeel van dit systeem is dat politici een betere kans krijgen hun capaciteiten te tonen, minder worden beoordeeld op hun glimlach en de waan van de dag niet langer regeert.
.
Bekijk deze TED-talk over dit idee:
www.youtube.com/watch?v=O90nfczjNHA

donjon | 12-01-17 | 13:07

Is dat niet 'Zenterklaas' ?

Palmares0 | 12-01-17 | 13:07

@Bor2601 | 12-01-17 | 12:51
Ga eens terug naar Joop.
*zwaait*

necrosis | 12-01-17 | 13:05

Ik ga toch voor Hiddema

spuit-12 | 12-01-17 | 13:03

Vreemde constructie, kamer leden zijn alleen doorgeefluik zonder inbreng dus wat doen kwalificaties er dan toe, wat doen ze met de vergoeding voor kamer leden ?

Castor12 | 12-01-17 | 13:03

Kuntsmatige intelligentie voor kunstmatige politici, ik begrijp het helemaal.

Simon_GS | 12-01-17 | 13:02

Dit is een grap toch, toch?! Klaarblijkelijk is die jongen toch niet zo slim als hij zich voordoet. Als hij dat wel was wist hij dat er veel meer te bereiken was op bijna iedere andere manier dan wanneer je je bij GP aansluit. Man man man wat een treurigheid.

DerFoehrer | 12-01-17 | 13:01

Stormageddon | 12-01-17 | 12:55
En debatten voeren en compromissen sluiten - hoe gaan ze dat doen? Daar heb je intellect en retorische begaafdheid voor nodig. Jan Dijkgraaf wel eens horen praten? En dan bedoel ik analoog en niet op Twitter.

Gualtiero | 12-01-17 | 13:01

Alvast succes met het uitleggen waarom het zo heeft kunnen mislukken.

rekennietmachine | 12-01-17 | 13:00

mallekater | 12-01-17 | 12:57
Ho ho, niet gelijk zo hè.
Je kent hem niet eens.

Daarnaast vind ik dat argument dat alle grootouders vroeger hard hebben gewerkt onzin.
Ik ken mijn oma niet anders dan met pensioen, terend van opa's centen een beetje de hele dag RTL4 kijken.

En als ik dan kwam had ze altijd wat te zeiken. Nu, zo dement als een paard, zit ze kwijlend de sokkenla vol te schijten.

En nu jij weer.

Nacho_Vidal | 12-01-17 | 13:00

Tijd voor een digitale revolutie ! Wat dacht je van hoofdelijke aansprakelijkheid voor politici ? Binnen een jaar draait Nederland winst !

SlimmeBelg | 12-01-17 | 12:59

De oudjes hebben helemaal niets opgebouwd. De staatschuld is verdubbeld na 1990. De oudjes hebben ons opgescheept met schulden en badr haries. Meer is er niet van. Een puinhoop hebben de ouderen ervan gemaakt.

Alpenwelt | 12-01-17 | 12:59

ho4x | 12-01-17 | 12:38

wat hij zegt. al kunnen ze hem misschien nog koppelen aan Klaver, kunnen ze samen in de ballenbak.

Loodje | 12-01-17 | 12:59

Nummer 1 t/m 3 komen ook niet in de kamer, wat een farçe dit.

plint eastwood | 12-01-17 | 12:58

KDbdl | 12-01-17 | 12:54
Jesse Klaver 2.0 - briljant!

R van Perzie | 12-01-17 | 12:58

Ik hoopte eigenlijk op wat meer Pim Fortuijn achtige "types" die in de kamer als spreekbuizen en stemhokjes zouden dienen. Kan deze jongen dat wel?

Daarnaast: Dit soort types heb je uiteraard keihard nodig in de achterkamertjes, ideeën ontwikkelen en implementeren. Tenzij deze jongen OOK goed de discussies aan kan gaan, blijve ik twijfelen over GP.

Ik neig nog steeds PVV of FvD. FvD maakt grote stappen de laatste tijd met extreem goede plannen.

LangeTijdGeleden | 12-01-17 | 12:57

Wij van wc eend.. Ik kan dit geneuzel niet uitstaan. GP gaat toch de kiesdrempel niet halen. En zoals Jan Roos al duidelijk maakte kan GP gewoon gekaapt worden. Mijn stem gaat naar vnl of fvd. Kan dit soort zooi a.u.b. op glamorama? Dat domein ligt vast nog ergens bij Joris.

illuminated | 12-01-17 | 12:57

Prima idee hoor, dat geenpeil. Maar betekent dit dat we helemaal geen geenstijl-verslaggeving over de aanstaande verkiezingen kunnen verwachten? word geenstijl alleen maar het verkiezingskrantje van Geenpeil? zonde hoor. Zou zelf dit soort berichten lekker op de geenpeil-site zetten, en geenstijl gebruiken waarvoor het ooit bedoeld was.

R.E.Lee | 12-01-17 | 12:57

Dus dit niet te goed gelukte uitkaksel is van plan zijn ouders maar vooral zijn grootouders hun rechten te ontnemen omdat dit echt lelijke ding van mening is dat hij, aangezien hij nog nooit een vinger heeft - hoeven te -bewegen op zijn 21ste recht heeft op dezelfde gelden waarop zijn grootouders na 45 jaar werken recht hebben.
Zou je het wurm niet terugdouwen en overknuppelen?

mallekater | 12-01-17 | 12:57

Kan er eigenlijk niet een filter op geenpeil nieuws komen? Als het gaat over het referendum vindt ik het interressant om te lezen.
.
Alle artikelen aangaande de nieuwe partij sla ik liever over. Ik weet dat ik ze dan niet aan *hoef* te klikken, maar zoui fijn zijn als ik ze uberhaupt niet zou hoeven zien. Vindt het persoonlijk een beetje zonde om gebruik te maken van de "topic real estate" van GeenStijl om dit te promoten.

ViagraFalls | 12-01-17 | 12:56

De kandidaten zijn toch levende stemkastjes? Dus wat maakt het dan uit wat voor kleur en leeftijd het stemkastjes heeft? Verder is het zeer onzeker of Geenpeil überhaupt 1 zetel gaat halen...

First Contact | 12-01-17 | 12:56

EmilioEsteves | 12-01-17 | 12:52
Kan zomaar een Cazal zijn. Maar de meeste optiekzaken hebben wel zo'n bril ergens liggen.
Het is ook weer 'hip'.

Maar eerlijk gezegd vind ik het persoonlijk een beetje pretentieus. Het worden niet voor niets 'hipsterbrillen' genoemd.

Nacho_Vidal | 12-01-17 | 12:56

Don't care. Het maakt niet uit wie er op de lijst staan. Ze moeten kunnen typen, wetsvoorstellen samenvatten en foutloos Nederlands produceren voor schriftelijke kamervragen vanuit de leden. Wat ze verder kunnen, hoe ze heten, en hoe ze eruit zien: boeit niemand iets. Hooguit hun eigen moeder.
Maar goed, het gaat bij jullie dus ook om de poppetjes die anderhalve ton in schoot geworpen willen krijgen, en zelf een mening hebben en dus zetelrovers worden.

Echt totaal oninteressant voor het principe wie er op de lijst staan, voor de debatten hoef je ook niemand in de bankjes te hebben: zet met een laptop met webcam neer. Wat veel en veel belangrijker is: endorsements krijgen van bekende koppen, hoogleraren, bestuurders en andere experts, binnen- en buitenland die iets zinnigs te zeggen hebben over bestuurlijke vernieuwing en democratie in de 21e eeuw.
Alle mogelijke aansprekende binnenlandse namen heeft Thierry al gestrikt, die slag is al verloren. Met dit soort kandidaten ga je het spel niet winnen.

Stormageddon | 12-01-17 | 12:55

Aha, een Jesse Klaver 2.0? Go for it!

KDbdl | 12-01-17 | 12:54

GeenPeil, als het je niet interesseert of mensen weten waar ze op stemmen.

ikzalhandhaven | 12-01-17 | 12:54

Dit begint een grotere grap te worden dan 4chan's plashoertjesrapport.

Leipniz | 12-01-17 | 12:54

Filmpje werkt nu wel. Effe kijken.
.
*facepalm*

ViagraFalls | 12-01-17 | 12:53

Volgens mij moet je goed zoeken om zo'n bril te vinden. De gemiddelde opticien heeft dat montuur niet meer.
Misschien wel custom-made.

EmilioEsteves | 12-01-17 | 12:52

We hebben al een snotneus in de kamer.
Elmauro | 12-01-17 | 12:43

Dank, ik moest lachen :)

Sarcastisch varken | 12-01-17 | 12:52

-weggejorist-

Bor2601 | 12-01-17 | 12:51

Nou ja, hij heeft mij net ook al uitgeschakeld als "vastgeroest in het verleden"... *gaat maar vast op zoek naar rollator dan*

balletje_1967 | 12-01-17 | 12:51

Tijd voor wat nieuws? Bart Nijman en Jan Dijkgraaf zijn volgens mij toch echt oudere jongeren (als ze inmiddels al niet tot de babyboomers behoren)

En Damian? Is dat niet dat duivelse jochie uit The Omen? Als Damian met AI aan de slag gaat, dan kunnen we onze borst natmaken. Apocalypse Now meets the Matrix, zeg maar.

Dan toch liever blonde Geert met lekkere PVV blondines van 'm!

R van Perzie | 12-01-17 | 12:51

happen naar de baas | 12-01-17 | 12:45

Met dank.

stroopa | 12-01-17 | 12:51

DaJonkel | 12-01-17 | 12:45
Nog geen 50, maar de Chips en cola zijn op. U heeft gewonnen. hoestbui van het lachen.

deEerlijkeLeugenaar | 12-01-17 | 12:50

Jezus, wat een kop, daar is Rutte nog een Don Juan bij vergeleken (m'n vader zei eens: Die Rutte, die heeft zo'n harses van iemand die een week in de sloot heeft gelegen).

Wienerschnitzel mit | 12-01-17 | 12:50

Alweer een goede kandidaat voor Geenpeil. Success Damiaan!

Mark_D_NL | 12-01-17 | 12:50

-weggejorist en opgerot-

Bor2601 | 12-01-17 | 12:49

Kunstmatige intelligentie als opmaat naar een toekomstige maatschappij met vooral ongeschoolde burgers die niet meer gewend zijn nog zelf na te denken. Een opleiding tot bijvoorbeeld ingenieur of advocaat volgen is dan vrij zinloos.
De toekomst is voor de dommen.

druipsmurf | 12-01-17 | 12:48

Ik nam het al serieus, maar nu kan ik het sowieso nooit meer serieus nemen. Wat een klucht dit. Begrijp ook niet waarom de kandidaten steeds aangekondigd worden met wat ze allemaal kunnen en welke achtergrond ze hebben als het toch 'stemkastjes' zijn.

Valruin | 12-01-17 | 12:47

@elmauro,

Uit roosendaal welteverstaan

de count | 12-01-17 | 12:47

Geenpiel maakt me de pis niet lauw, maar goed dat er PVV is

bergsbeklimmer | 12-01-17 | 12:46

We hebben al een snotneus in de kamer.
Elmauro | 12-01-17 | 12:43
Snotneuzen uit Roosendaal gaan in 2017 nog eens heel groot worden.

Gajus | 12-01-17 | 12:46

Beste GeenStijl, eindig jullie volgende bericht met een komma in plaats van een punt als jullie al maanden gegijzeld, en onder dwang van een wapen, gedwongen worden jullie eigen platform om zeep te helpen.

DaJonkel | 12-01-17 | 12:45

Nou nog wat Comic Sans en wat Hyves zuurstokken erbij en het beeld is compleet.

VerenigingVanDieven | 12-01-17 | 12:45

Stroopa
tweiffel=twijffel
stroopa | 12-01-17 | 12:41

En nu nog een keer met een f'je minder...

happen naar de baas | 12-01-17 | 12:45

We hebben al een snotneus in de kamer.

Elmauro | 12-01-17 | 12:43

Hans Gruber | 12-01-17 | 12:41
Ik wil een transgendere half-aap half Godzilla 1/16e Taiwaneese hermafrodiet.

MAARJA

Nacho_Vidal | 12-01-17 | 12:43

Nogmaals, de "to be" Kamerleden voor Geenpeil zijn niet alleen een doorgeefluik, maar zullen ook in de debatten de bestaande kliek het vuur aan de schenen - moeten - gaan leggen, dus een bepaalde vorm van scherpte, assertiviteit, kennis en kunde zullen ze zeer zeker moeten hebben. Kan niks over deze kandidaten zeggen omdat ik ze niet ken, maar ik ga er vanuit dat GP wel behoorlijk heeft geselecteerd. Grootste probleem is het ontbreken van een naam, een karakter, een personality a la Hiddema, Baudet, Fortuijn, noem maar op. Iemand die iig zorgt voor aandacht en daarnaast zinnige dingen te melden heeft ( en nee, Jan Dijkgraaf is dat imho niet )...

Graaisnaaiert | 12-01-17 | 12:43

Nee Geenpeil.

Gele Beer | 12-01-17 | 12:42

Leuke bril Demian. Wel een beetje groot qua pasvorm.

Sorry, beroepsdeformatie.

Nacho_Vidal | 12-01-17 | 12:41

En toch...
Volgens mij heeft die knul in zijn 21 jaar al meer gepresteerd dan menig reaguurder in zijn hele leven voor elkaar zal krijgen.
Respect daarvoor, maar toch net niet genoeg om erop te gaan stemmen denk ik dan persoonlijk.

happen naar de baas | 12-01-17 | 12:41

Mijn kunstmatige intelligentie zegt dat Damiaan meer kans maakt om in de kamer te komen als hij de nummer 4 van DENK is dan van Geenpeil.

Bertie Wooster | 12-01-17 | 12:41

Hij lijkt me een slimme vos.

alshetware | 12-01-17 | 12:41

Ik mis na de homo, vrouw, allochtoon omdat het moet de gehandicapte en de indiaan nog. Voor de rest alle succes gewenst.

Hans Gruber | 12-01-17 | 12:41

Stroopa
tweiffel=twijffel

stroopa | 12-01-17 | 12:41

Roosendaal. Waar ik vandaan kom. Waar Klavertjenul vandaan komt. Ik ben er reeds meer dan 20 jaar geleden gillend weggerend.
GeenPeil? Waar zijn jullie mee bezig. Ik wil niet meer computernerds. Ik wil minder Marokkanen. Ga dat eerst eens effe regelen.

Gajus | 12-01-17 | 12:40

Wow, hoe lang gaan jullie hier nog mee door? Deze grap is nog groter dan die van denk en Artikel1 bij elkaar.

Hunter S. Thompson | 12-01-17 | 12:40

Toch leuk zo'n vergoeding voor een zetel in de Tweede Kamer. Vervolgens hoef je niks te doen als Kamerlid, want je legt gewoon alles voor aan de kiezers!

Verzuimer | 12-01-17 | 12:40

Ik wacht gewoon even de eerste 50 plempsels af.
* cola en chip pakken doet *

deEerlijkeLeugenaar | 12-01-17 | 12:39

*week

ron78 | 12-01-17 | 12:39

-weggejorist en opgerot-

ron78 | 12-01-17 | 12:38

"naast veel feesten en reizen" en dan ook nog in de kamer moeten zitten voor GeenPeil, die gaat nog heel wat jaren doen over zijn studie. Goed dat de stufi is afgeschaft.

ho4x | 12-01-17 | 12:38

Ok de lokroep/jeugdstemmentrekker voor de beginnende stemmers is binnen. Is dit dan het voorjaarsoffensief?
Wacht op iets beters.
Na mijn enthousiaste lidmaatschap van het eerste uur begint de tweiffel steeds meer op te spelen, sorry.

stroopa | 12-01-17 | 12:38

Hoezo onderzoek doen naar wat leeft onder de jongeren? Dat boeit Geenpeil toch niet? Men gaat alleen voor of tegen stemmen, dus enig eigen initiatief met ideeen hoort daar niet in naarvoren te komen. Dat eigen initiatief kan namelijk weer door de leden van Geenpeil worden weggestemd.

Beter_Posz | 12-01-17 | 12:37

Damiaaaan? En een puike Ad Visser bril. Wat een zetelmagneet.

drijflijk | 12-01-17 | 12:36

-weggejorist-

destemmert | 12-01-17 | 12:34

Maar de eventuele kamerleden van GeenPeil dienen toch als doorgeefluik voor de uiteindelijke mening van de GeenPeil-leden? Eigen inbreng hebben ze toch niet? Dan is 'slimheid' toch eerder een diskwalificatie, want de frustratie ligt bij slimmerds op de loer...

Toontje50 | 12-01-17 | 12:34

Damn GP, jullie willen gewoon geen zetels hè.

Roeieber | 12-01-17 | 12:34

-weggejorist-

Einde van de Domheid | 12-01-17 | 12:33

Brabander, molens, geblondeerd, frustratie.
(Ik typ even wat woorden over.)

Einde van de Domheid | 12-01-17 | 12:33

Niet interessant, heb net mijn lidmaatschapskaart van het FvD binnen.

Hebbiehemookweer | 12-01-17 | 12:32

Jullie zijn gewoon aan het opbouwen naar de grootste 1 april grap ooit, toch?

Dofolo | 12-01-17 | 12:32

Youtube video is door de gebruiker verwijderd.

ViagraFalls | 12-01-17 | 12:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken