Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boze buurman breekt been bellentrekkende boy (12)

Purmerend, waar alle echte Amsterdammers naartoe verhuisden toen Mokum niet meer te betalen werd. Waar het nog ouderwets gezellig is. En wat is er nou gezelliger dan op je vrije zaterdag even flink tekeergaan tegen een 12-jarig ventje dat aan het belletje trekken is? Nee, natuurlijk pak je dan je auto, knal je die jongen van zijn fiets en rijd je daarna nog eens over zijn been heen zodat hij met een gecompliceerde botbreuk in het ziekenhuis belandt. Maar goed, de politie is op zoek naar getuigen van deze laffe daad, dus als u op zaterdagavond in de buurt van de Nijlstraat was, moet u even contact opnemen met de kit. Als die niet te druk zijn met de rechten van de dader, that is, want moeders die boze danwel bezorgde berichtjes op Facebook zetten, dat is natuurlijk de ECHTE schande. Beterschap Ivano!
moederfacebook.png

Reaguursels

Inloggen

Hij heeft het jongetje uitgezet ipv de bel. Kan ook dus.

dildona | 12-01-17 | 20:58

Je kan een bel ook uitzetten.

president osama | 12-01-17 | 01:21

Zo lossen we dat op in Purmerend, loop je te kutten, dan komen we gewoon achter je aan!!

Hoe lang terroriseren die kut gassies al deze buurman en de hele buurt. Aanbellen om te kijken of iemand thuis is om daarna de boel te gaan leegroven. En als de buurman door het lint gaat gaan jammeren. Dit is een goed leermomentje, doet ie nooit meer!

Roberto020 | 11-01-17 | 15:32

Zelfs al gaat er jarenlange terreur aan vooraf, je bent de lul bij gebruik geweld.

Vitayalin | 11-01-17 | 12:04

Kinderen van 8 - 10 doen belletje trekken als kattekwaad, 11 jaar en ouder ben je aan het sarren

Speertjespunt | 11-01-17 | 11:43

Belletje trekken op 12? Dat is gewoon een voorbereidende stap op een inbraak. Is de inwoner thuis? Nee, dan via de achterom de ipad en flatscreen meenemen. Terechte actie.

du Roi Soleil | 11-01-17 | 09:50

Mensen ik zit net te bedenken eigenlijk al een tijdje als ik zie dat de lidl voor de zoveelste keer overvallen wordt en ik ga ze pletten tegen een muur met mijn auto ben ik dan een slecht persoon ?

Jetstream | 11-01-17 | 02:11

@dildona | 10-01-17 | 21:31
Fair enough.
Eens dat we op de feiten moeten af gaan.
Het is nog niet duidelijk OF het om meer ging dan belletjes trekken en OF het een gerichte aanrijding was.
Hij is wel doorgereden na het ongeluk zonder zich te bekommeren om het slachtoffer, dat is door de politie bevestigd en de man heeft zich later alsnog gemeld.
Dus ALS het opzettelijk (dus ook opzettelijk dicht langs de knul rijden) was dan is er geen enkele rechtvaardiging. Zelfs niet als die knul een baksteen door de ruit had gegooid. Klaar.
Het relaas van moeders kant is inderdaad eenzijdig. Dus daar kan je ook geen conclusies aan verbinden.

Overigens over het belletje trekken en wachten op een reactie... dat is nu net de essentie van belletje trekken. En natuurlijk doe je het met meerderen, anders is het geen fun. Mijn kinderen deden het vorige week nog bij de buren. Verstopt om de hoek. Wat een lol, terwijl de buurman hen door de ramen gewoon kon zien staan. Natuurlijk even gezegd niet meer doen, ondertussen gniffelend terugdenkende aan mijn eigen jeugdzonden. Later in de week gingen ze met 3 andere buurtkinderen het spelletje 'ruilen voor een paperclip' de hele buurt af. Uiteindelijk met teddyberen en playmobil thuis gekomen. Niks mooiers dan een wijk waar op straat gespeeld wordt. Maar ja, het zal wel wijkafhankelijk zijn.

Blijkbaar is het moeilijk te accepteren dat mensen ook kunnen flippen van misschien maar 1x belletje trekken. En dat velen er automatische van uit gaan dat er wel meer aan de hand moet zijn wil je zo flippen. Dat is waarschijnlijk ook zo, maar dat hoeft helemaal niet met die kinderen te maken te hebben.

Lafayette | 11-01-17 | 01:40

Iemand kapot rijden is ook weer niet nodig, Zet gewoon 230 op die bel..

spoofzor | 11-01-17 | 01:27

Kutjong

DannyM | 11-01-17 | 01:20

Dat knaapje is goed geïntegreerd, belletje lellen is een oeroude Hollandse traditie.

botbot | 11-01-17 | 00:40

Belletje trekken in de dorpsstraat xx en de dader is onbekend?

Jan Dribbel | 10-01-17 | 23:32

Erge overtrokken actie van de man. Alleen ik zou graag beide kanten van het verhaal horen. Voor hetzelfde geld was dit de bewuste druppel. Vooralsnog geen reden om over iemands been te rijden.

Nehemia | 10-01-17 | 22:20

Lafayette, Panos88 en kornuiten. Tuurlijk is het een feit dat zijn been gebroken is. Belletje trekken is niet bewezen, dit wordt enkel beweerd. Lijkt me niet dat het enkel belletje trekken is geweest. Wellicht combinatie van: veelvuldig belletje trekken / dingen slopen / bedreigen cq intimideren en dan slaan wellicht de stoppen door. Mocht (let op: mócht) het zo zijn dat mijn vermoeden klopt, dan is iedere straf gerechtvaardigd die het slachtoffer bedenkt, aangezien in Nederland de politie je in de stront laat zakken als je over dat soort zaken klaagt. Heb ook eens van die irritante klootzakken aan de deur gehad (stuk of 5 van 15-18 jaar). Ik heb er één bij zijn nek gepakt en gezegd dat dit de laatste keer was. Volgende dag stonden er 8, waarvan er eentje pal voor mijn raam naar binnen staarde. Ik had daar al op gerekend en ben gewoon naar buiten gegaan met een stuk hout met strengen koperdraad eraan. Gewoon daarmee in je hand staan, niets zeggen en heel gewoontjes recht in het gezicht aankijken. Heb er geen last meer van gehad. Had ik dat niet gedaan, was ik daarna nog veelvuldig slachtoffer van treiterijen geweest (denk ik, maar wat ik denk klopt altijd).

dildona | 10-01-17 | 21:31

1x kan leuk zijn, maar keer op keer blijven bellen bij een slachtoffer is nooit grappig.

I.P standing up | 10-01-17 | 21:19

@Prof. v.d. Neuq ja en dan geef je hem een draai om de oren en staat ff later oom agent bij je aan de deur en krijg je boete van pak m beet 100eur ,want mishandeling .dat is die ouweheer van me namelijk een keer gebeurd.maargoed met de auto er overheen karren is nou ook niet echt normaal ,maarrr iets zegt me dat het de combi, getint ,eerdere ervaringen ,en het frusterende, dat er maar niks veranderd, hier ten grondslag aan heeft gelegen.zo niet is het een figuur met een heul kort lontje geweest .

bowlfabriek | 10-01-17 | 20:56

Belletje trekken ? Eén keer, 50 keer of voor de 86456ste keer en dan breekt er wat, na de 4662ste waarschuwing. Ik ken het verhaal hierachter niet, maar er wonen meer gestoorden buiten het gekkenhuis, dan erin.

Anjin Mohammed | 10-01-17 | 19:52

Ik denk niet dat dit een kwestie was van 1 of 2 keer onschuldig belletjetrekken. Niettemin, over kinderen heenrijden met de auto, dan mag je niet meer mee doen.

Binnenbaan | 10-01-17 | 19:45

@ hiesjes

Moord met voorbedachte rade (n)?????

Bruine negroïde man.
Witte sneeuw
Groen gras
enz....

Of doodslag of doodslag met voorbedachte rade (n)=MOORD.

beukjedemoeder | 10-01-17 | 19:29

Gisteren ook nog bijna zo'n gup overhoop gereden. Lkkr in het donker pizza's rondbrengen. Zei hem nog even: "Doe je licht aan man, je bent niet te zien!"

"Ja, maar meneer, dat is het probleem, dat werkt niet..." Domme eikels zijn het....

mrXL | 10-01-17 | 19:23

@miko, anders leer je eventjes lezen, zwakzinnige pauper...

Citeer maar eventjes waar ik aangeef dat ik het vind kunnen dat hij doorrijd... kneus.

Meneer_Snoodaard | 10-01-17 | 19:19

@Oprisp | 10-01-17 | 14:01

En ik heb ook wel eens een oprisping, maar daar post ik hier niet over.

Opslag Medium | 10-01-17 | 19:11

Beter een gebroken been, dan dat je helemaal geen benen hebt.

roze_bril | 10-01-17 | 19:10

-weggejorist-

miko | 10-01-17 | 19:09

@Meneer_Snoodaard | 10-01-17 | 13:31
Ik vind het inderdaad gek dat iemand flipt over belletje trekken.
Kun je snel oplossen door met een emmer water klaar te staan.
Maar jij vind doodrijden wel kunnen, je flipt namelijk.
ga eens heel snel weg mongool dat je bent.

@necrosis | 10-01-17 | 13:40
Jij trekte nog belletje met je zestien??? Ow,...

miko | 10-01-17 | 19:09

Ik vind haar post best wel een belediging voor zowel mensen met een Syndroom van Down alsmede inwoners van Mongolie. Ik gun geen enkel jongetje van 12 dat een auto over z'n been rijd..... Nou ja, er zitten natuurlijk wel enorme etters bij...Hoe dan ook, het is de schuld van haar opvoeding. Had ze daar wat tijd aan besteed en minder grof taalgebruik gehanteerd dan had haar zoon nooit gaan belletje trekken.

liflafje | 10-01-17 | 19:01

Daar zullen wel klachten bij de politie over geweest zijn met het klassieke zaaddodende: "Daar kunnen wij helaas niets aan doen muneerj" (domme bonnenbrigade)
Dan gebeurd er op een gegeven moment zoiets idd. Niet dat het mishandelen van een minderjarige ooit goed te praten valt overigens.

Sano | 10-01-17 | 18:12

-weggejorist-

telelezer | 10-01-17 | 18:10

@ Gaute | 10-01-17 | 15:58
+1

telelezer | 10-01-17 | 18:10

Maar heeft hij zijn lesje geleerd vraag ik me toch af?
#WAANZIN

Raad_maar_raak! | 10-01-17 | 18:10

Hoe dan ook moet er iets mis gegaag zijn in de opvoeding van die broertjes.
Vertel 's moeder, geen tijd voor gehad ofzo???
Beterschap met je pootje jochie. En nou ophouden met dat getreiter hé?!

Theemutz | 10-01-17 | 18:08

@lafayette.... oorzaak: rotzooi uithalen..gevolg: pootje kapot

zeg maar brabo | 10-01-17 | 17:51

@Panos88 | 10-01-17 | 15:43
Ehmm... Nee... Het filmpje en het verhaal geven mij een beeld bij zijn persoonlijkheid. En gek genoeg is z'n kleur juist niet erg van belang bij mijn onderbuikgevoel.
Maar laat je vooral niet tegenhouden en zoek een weblog op waar de comments meer overeenkomen met dingen die jij fijn vindt.

ZegMaar | 10-01-17 | 17:50

Eens met wat Peter Emile | 10-01-17 | 14:57 zegt.

Deze snaak kwam er (gelukkig voor hem) af met een gebroken been. Het kan erger. Begin 90er jaren is er eens een tiener beschoten door een boze buurtbewoner elders in het dorp, die met een jachtgeweer naar buiten kwam omdat hij het continu getreiter van een groepje "belhamels" zat was. Die jongen is toen overleden.

Dit waren Marokkanen van de 1e generatie die in de jaren 70 bij ons in de buurt zijn komen wonen. Was an sich niets mis mee want de meesten van dat gezin waren goed geïntegreerd. Het ene achterbakse rotte ei echter deed met de verkeerde soortgenoten mee en terroriseerde dusdanig mensen in een andere buurt, dat die het zat werden.

Het valt niet goed te praten. Mensen kunnen rare dingen doen als ze gestresst raken door continu getreiter.

SDI | 10-01-17 | 17:42

Vroeger hing het touwtje gewoon uit de brievenbus en hoefde je niet aan te bellen.

frisdenker | 10-01-17 | 17:33

@zeg maar brabo | 10-01-17 | 16:36
"niemand stapt bewust in de auto om een persoon of dier om te rijden."
En waar baseer jij die goedheid in de mens op?
Als je nu zegt "niemand met een gezond stel hersens..." of "niemand die een beetje bewustzijn heeft van oorzaak en gevolg..."...

Lafayette | 10-01-17 | 17:24

Schuld van die ouders. Je kinderen opvoeden is kennelijk te moeilijk in deze tijd.. Wie kwaad zaait zal kwaad oogsten helaas.

Brainder | 10-01-17 | 17:23

drimble.nl/112/wijken/43907/weidevenn... om half 10 buiten bij mensen ''belletje trekken''....

En moeders die binnen een half uur na het incident het al op FB heeft weten te plaatsen, lekkere prioriteiten heb je dan...

Meneer_Snoodaard | 10-01-17 | 17:02

Poging inbraak belletje trek noemen .... Politiek correct

msgambler | 10-01-17 | 16:49

Peter Emile | 10-01-17 | 14:57
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Koning BongoBongo | 10-01-17 | 16:43

@lafayette ik praat het niet goed, verre van. Ik zeg alleen dat er meer aan de hand is dan belletje trekken. Wij gingen vroeger met een afstandsbediening de tv van de buren harder zetten.. het ergste wat er kon gebeuren is dat de buurman op de stoep stond.

Zoals ik al aangaf, niemand stapt bewust in de auto om een persoon of dier om te rijden.

zeg maar brabo | 10-01-17 | 16:36

@zeg maar brabo | 10-01-17 | 16:10
Buurtagenten, 9-jarige messentrekkers in Eindhoven, tweedeling in de samenleving. Kul... we hebben het over belletje trekken.
Je kan het ook omdraaien hoor. Ik en mijn vriendjes trokken altijd aan de bel bij de grootste lul van de straat. Wie niet?
@zeg maar brabo | 10-01-17 | 16:20
De politie mededeling maakt ook melding van doorrijden na een ongeluk zonder zich te bekommeren om het slachtoffer.

Lafayette | 10-01-17 | 16:29

Mooi dubbelop voor die moeder, een jong kind dat door een debiel overreden word en een zoon van 16 die nog steeds belletje trekt .

Castor12 | 10-01-17 | 16:28

Laten we het opgeven, deze is niet meer te redden.

Panos88 | 10-01-17 | 16:24

@theluggs.. nogmaals, niemand rijdt zomaar over iemand heen..

zeg maar brabo | 10-01-17 | 16:22

@panoss.. het enige feit wat bewezen is is dat het ventje z'n been is gebroken. Meer weet jij ook niet. Dus als hij zegt belletje trekken dan is het ook belletje trekken...begrijp dat jouw kinderen nooit liegen of jokken?

Geef het een paar dagen en we zullen het zien..

zeg maar brabo | 10-01-17 | 16:20

"terwijl de galbakjes ermee weg komen" huilie huilie

Panos88 | 10-01-17 | 16:17

Belletje trekken deed ik vroeger ook wel,onschuldige vertier.
Beterschap.

gabbamonk | 10-01-17 | 16:12

Laatste wat ik erover zeg.. een buurtagent kent z'n pappenheimers wel. Helaas zijn deze mannen ook met handen en voeten gebonden, hij kan niets en mag niets.
Zoals @gaute verteld, je zal het maar meemaken. Buurt agent mag geen drol, als jij zelf iets doet dan komt die zelfde buurtagent jou ophalen en zo raakt iedereen maar meer gefrustreerd terwijl de galbakjes ermee weg komen. Je krijgt straks in nederland een tweedeling van de maatschappij - als die er al niet is- waarbij je mensen hebt die geld hebben om niet afhankelijk te zijn van buren, vrienden of overheid en de andere groep is de lul. Ook als jan modaal kun je niet meer weg uit je vinex wijkje en dan mag je de goden smeken dat je niet bij galbakken komt te wonen want je bent de lul

zeg maar brabo | 10-01-17 | 16:10

-weggejorist-

Accident_Prone | 10-01-17 | 16:09

@Gaute | 10-01-17 | 15:58
@zeg maar brabo | 10-01-17 | 15:59
Ja dat snapt iedere geit met ten minste 2 hersencellen, het punt is dat er een jongetje van 12 is overreden en dat we tot nu toe geen enkele aanleiding hebben om te geloven dat het meer dan belletje trekken is geweest. Dan ga je toch niet met dit soort achterlijke theorieën komen om de dader al vast vrij te pleiten. Er is bij een kind van 12 zoals het er naar uit ziet met opzet zijn been gebroken, thats it.

Panos88 | 10-01-17 | 16:08

Een feestboek bericht weghalen omdat het "niet prettig voor de dader is."

Vraagje, die straffen daar bij de rechter, zijn die ook een beetje dader vriendelijk?
Een weekje schoffelen of zo? Op tijd een pauze, want anders krijg je blaren in je tere handjes.

Welke imbeciel durft dit te vragen? Niet prettig voor de dader ...

Raider Twix | 10-01-17 | 16:08

@ zeg maar brabo | 10-01-17 | 15:46
Kom je thuis en heeft ISIS samen met een bende marsmannetjes een commandopost opgezet in je woonkamer, het zou je maar gebeuren.

Maar vooralsnog is het enige wat we weten dat het jochie heeft belletje getrokken, zwaar irritant kattenkwaad, en die kerel is over dat jochie gereden. Beide staan niet in verhouding, en alle vermeende misdrijven die je er bij fantaseert zijn niet echt relevant. En om misdrijven van andere personen er bij te halen heeft ook weinig zin. Of hadden ze jou moeten platrijden want Breivik...?

TheLuggs | 10-01-17 | 16:08

@lafayette
Wat ik wil zeggen, het hoeft geen opzet te zijn geweest. Hij zal echt niet in de auto stappen met het idee ik rij iemand even de vernieling in. Ik denk dat het ventje pech heeft gehad. Hoe was de reactie als hij een 17 jarige van z'n fiets rijdt.
Het lijkt erop dat er een voorgeschiedenis is, welke dat zal wel moeten blijken.

Mijn punt betreffende de action, www.ed.nl/regio/eindhoven/jongen-9-bed...

Ook een ventje van 12 kan jou beschadigen, dan heb jij pech. Als je 2 meter groot bent, maar je hebt een mes in een slagader dan is het alsnog snel afgelopen..

Moraal is dat het meer is dan belletje trekken en deze zaak kent alleen maar verliezers

zeg maar brabo | 10-01-17 | 15:59

Inderdaad, de maatregel de deze meneer heeft genomen is wat aan de forse kant, maar buurtterreur door kinderen kan mensen echt tot wanhoop drijven. Dat wordt er dan in dit soort gevallen allemaal niet bijverteld. Men doet alsof het om 1 keer 'onschuldig' belletje trekken gaat, door de nog veel 'onschuldigere' kindertjes, die natuurlijk nooooooit iets doen, maar vaak is er veel meer aan de hand.
Mijn vader was een heel rustige, alleenstaande man die veel las, muziek luisterde en gelukkig ook onder de mensen kwam. Naast zijn huis waren garageboxen waar tegenaan werd gevoetbald. Dagelijks kwam de bal 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8... keer in zijn tuin terecht en steeds belden de kinderen aan of ze de bal 'terug' mochten hebben. Mijn vader heeft dat maanden volgehouden, totdat hij het zat was. Hij zei: je mag 'm per dag 2 keer in m'n tuin schoppen, daarna is de bal van mij. En dat deed hij ook. Hij had een hele ballen verzameling en af en toe gooide hij deze weer op straat. Maar daarna begon de ellende: z'n muren werden besmeurd met eieren en afval, er werd van alles in zijn tuin gegooid (tot brandend materiaal aan toe), stenen tegen de ramen, belletje trekken, stelselmatig hard tegen de ramen slaan, sneeuwballen gooien... Hij kon daardoor vaak niet meer slapen en je zag hem er echt onder lijden. Hij is/we zijn wel eens met ouders gaan praten maar dat hielp niets. Ik weet nog toen ik een vader, die er nota bene bijstond, erop aansprak dat hij zei: "ach, het zijn kinderen hè". Ook de wijkagent kon weinig doen, behalve een keer vaker op de fiets langsgaan. Maar dan wisten ze niet hoe snel ze weg moesten zijn en diegenen die er nog waren hadden natuurlijk 'niets gedaan'. Na een ziekenhuisopname kon hij niet meer thuis wonen en is daarna naar een verzorgingstehuis verhuisd. Maar neuh, zo onschuldig zijn dit soort dingen meestal niet. Niet goed te praten, maar ik kan me goed voorstellen dat iemand dan soms letterlijk door het lint gaat.

Gaute | 10-01-17 | 15:58

@sliptong

De argumentatie van de politie had hier natuurlijk moeten zijn, "als u niet wilt dat de dader strafaftrek gaat krijgen", want zo rollen onze rechters ook.

accijnstoerist | 10-01-17 | 15:57

mijn bel staat al sinds jaren op de uit stand.. fantastisch,
Kan het iedereen aanbevelen.
Rust, geen dagelijkse belletjes meer van postorderdiensten die mij als thuiswerker constant van mijn werk afhalen om het pakketje van de gehele straat aan te nemen, om vervolgens van mijn eten in de avond te worden afgehaald, door de bestellers van die pakketjes, die de hele dag niet thuis zijn...

fikkieblijf! | 10-01-17 | 15:53

@zeg maar brabo | 10-01-17 | 15:46
Zoals je zegt niemand rijdt zo maar iemand van zijn fiets... ook niet als je getreiterd wordt (wat helemaal niet vast staat en er niet toe doet), enkel een totale hufter die zich niet kan beheersen en blijkbaar niet in staat was tot een andere daad te komen dan een moordaanslag. Geen begrip voor. Opsluiten.
Het Eindhoven verhaal. Zelfverdediging is een heel andere orde.

Lafayette | 10-01-17 | 15:52

Boontje komt om zijn loontje.

theo1610 | 10-01-17 | 15:51

Ivan, heel veel sterkte! Hoop dat je revalidatie voorspoedig zal verlopen en dat de dader heel zwaar gestraft wordt.

bieropener | 10-01-17 | 15:50

Ik garandeer je dat er meer aan de hand is, die kleine galbakjes treiteren een kerel en hij knapt. Rijdt erachteraan en raakt toevallig de kleinste. Dikke pech, ben benieuwd wat de reacties waren als hij door een 16 jarige of een 19 jarige van z'n fietsje had afgereden.
Of nog beter, hij komt thuis en betrapt daar 6 kansparels in z'n huis. Dan was het ook vechten geworden waarbij de uitkomst zomaar andersom had kunnen zijn. In Eindhoven is bij de Action van de week een 9 - negen- jaar oud belgisch kereltje aangehouden en tijdens zijn aanhouden steekt hij met een mes.

Moraal van het verhaal, niemand rijdt zomaar willens en wetens een persoon van z'n fiets. Uit eigen ervaring weet ik dat als je een treiter jong in de straat hebt dat de buurtagent iig geen drol doet, want kinderen mogen spelen..

Ben heel benieuwd naar de andere kant van het verhaal, maar het stinkt iig.

zeg maar brabo | 10-01-17 | 15:46

@mallekater | 10-01-17 | 15:40
Ik neem ff aan dat je op mij reageert... Die emmer water behoorde tot het risico wat je nam. Wat deze man gedaan heeft staat gewoon in geen enkele verhouding.

TheLuggs | 10-01-17 | 15:44

@ZegMaar | 10-01-17 | 15:20
Ah een getinte huidskleur hebben zegt dus automatisch iets over je karakter... Wat een ongelofelijk dom gelul. Ik ben hier snel weg als het zo door gaat.

Panos88 | 10-01-17 | 15:43

Het is helemaal niet van belang wat dat joch gedaan heeft.
1. het is louter speculatie
2. een moordaanslag op een 12-jarige getuigt van volslagen getiktheid.

- PS: Baptista is gewoon een van oorsprong Portugese naam. Jongen heeft gewoon een blanke vader en ik vermoed een Hindoestaanse moeder. Dus de getint tuig kaart is bullshit.

Lafayette | 10-01-17 | 15:40

Tja, wanneer je kloterigheid uithaalt moet je niet janbken wanneer je een kladder over je kopt krijgt.

mallekater | 10-01-17 | 15:40

'Niet prettig voor de dader' wat een kudtland is dit...

Sliptong | 10-01-17 | 15:39

@sinar2 | 10-01-17 | 13:36
Daar hadden we een emmer water voor. Als ze belletje trekken flikker je er een emmer water over heen, kunnen ze thuis gaan afdrogen. Is mij als kind ook overkomen en ik hoefde thuis ook niet op medelijden te rekenen.

TheLuggs | 10-01-17 | 15:36

@duitse herder | 10-01-17 | 15:13
Tip: de Randstad volgende keer overslaan ;)

Zeepvrij | 10-01-17 | 15:25

-weggejorist-

eigen-mening | 10-01-17 | 15:20

Wel apart dat de reacties zo verdeeld zijn. Ik snap beide kanten.
Lijkt me een treiterkutjoch dat het bloed onder je nagels vandaan haalt met z'n broer. Maar met een auto in blinde woede over hem heen rijden... Let's not.
Ik denk ook dat daar het probleem op grotere schaal ligt. Getint explosief volk dat introvert blank volk met een dikke huid niet kan lezen en vice versa. Toch iets met cultuur/raciaal en clash.

ZegMaar | 10-01-17 | 15:20

@arbanafal .. Dat is een gebrek van het nederlands gerechts systeem.... Elke nederland weet dat de nederlandse wetgeving zo scheef als wat is.

CyberFreak | 10-01-17 | 15:16

Bij mijn laatste bezoek in Nederland, november/december 2016 vond ik, dat de mensen agressiever en zuurder waren geworden.

duitse herder | 10-01-17 | 15:13

Sterkte voor de buurman/automobilist in kwestie.

kapotte_stofzuiger | 10-01-17 | 15:13

loser | 10-01-17 | 15:02

Het is een 12 jarig knulletje loser.. Doe toch eens normaal.

eigen-mening | 10-01-17 | 15:12

Nadat ik de roddelende, intimiderende, "ik heb foute vriendjes" buurtbully achterna heb gejaagd, sta ik in de buurt te boek als gevaarlijk(spannend!). Ik hoef mij dus iets minder snel druk te maken om dit soort buren.
Ik heb wel eens sparringsessies in de achtertuin en ik laat mij niet intimideren, dat staat echter niet gelijk aan gevaarlijk. Maar goed, we laten ze lekker in de illusie.

Neemt uiteraard niet weg dat mijn zoon zich gewoon moet gedragen. Dit gaat echter behoorlijk veel te ver.
Geld ook voor het eeuwige beschermen van de dader door onze weinig veiligheid garanderende vrienden van de politie.

eigen-mening | 10-01-17 | 15:11

Tuurlijk is het van de zotte om je auto als wapen in te zetten tegen een kind maar dit verhaal gaat nog een staartje krijgen zoals al vaker is gezegd hierboven.
.
Maar erm...Meneer was blijkbaar onderweg met die auto, waarom was voor hem "belletje trek" de trigger om in kill modus te gaan? Waarom rijd hij op een kind in dat op de fiets zit vanwege "kattekwaad"? Dit verhaal stinkt, en das niet op afkomst gebaseerd zoals blijkbaar soms gedacht word.

BootleggersSmurf | 10-01-17 | 15:08

Ik weet het niet. Een kant van het verhaal. Misschien had prinsje Ivano wel meer geflikt. Geloof er ook geen reet van dat een agent zou hebben gevraagd een berichtje van internet te halen omwille van de dader.
Maar gelukkig is mevrouw blij met haar 'likes'. Is er toch nog we silver lining in het verhaal.

wapster | 10-01-17 | 15:05

De enige die belletje bij mij trekken zijn jehova getuigen. ;)

Basil Fawlty | 10-01-17 | 15:03

Hoewel de reactie van die man niet goed te praten is omdat hij over de benen van dat ventje reed, heb ik er wel veel begrip voor. Dit zijn van het soort #*$%^lijers die net zo lang lopen te etteren en het bloed onder je nagels halen dat elk normaal mens op den duur helemaal door het lint gaan. Heb hier zelf ook weken lang last gehad van die getinte belletje-trekkers. Gelukkig voor mij had ik geen auto. Maar dit soort gasten zijn ook een meester in het treiteren en vervolgens als ze worden aangepakt, zijn zij het slachtoffer. Totaal geen medelijden met dat ventje met gebroken poot. Hopelijk leert hij hier wat van anders is hij nog achterlijker dan ik vermoed.

loser | 10-01-17 | 15:02

Wil de andere kant van het verhaal ook horen graag

Waakvlam | 10-01-17 | 15:01

Hoe dan ook, dat joch trekt geen belletje meer. Heb zelf ook de deurbel weg moeten halen vanwege dit soort treiterijen.

Keyboardspeler | 10-01-17 | 15:00

In een tijd waarin in dit land 14-jarigen met pistolen lopen te zwaaien en 9-jarige kudt-allochtoontjes zich gedragen alsof ze een buurt in eigendom hebben, ga ik niet meer automatisch in de medelijden-modus voor 12-jarige 'belletjestrekkers'. Helemaal afgezien van het feit dat met een auto over zo'n 12-jarige heenrijden, wel érg ver gaat, en dat zulks getuigt van waanzin. Waarbij je je dan weer kunt afvragen hoe die waanzin is ontstaan. Waarbij ik moet aantekenen dat als er bij mij 30 keer in een uur tijd aangebeld wordt door een roedel van een half dozijn opgefokte straatratten, ik niet meer voor mezelf zou kunnen instaan. Qua reactie. Maar ik zou hoe dan ook niet mijn auto pakken.

Peter Emile | 10-01-17 | 14:57

Ik krijg toch even last van plaatsvervangende schaamte als ik al die quasi racistische goedpraterij hier lees. En zoiets hoor je mij niet snel zeggen; andere kant van het verhaal willen horen prima, maar ik krijg bij de meesten het gevoel dat hun gevoel van achterdocht puur op de huidskleur van dit kereltje is gebaseerd. Dat kind is verdomme met opzet aangereden.

Panos88 | 10-01-17 | 14:55

Hulde voor de alliteratie, Ronaldo. Zesmaal B.

Lewis Lewinsky | 10-01-17 | 14:44

CyberFreak | 10-01-17 | 14:32
...En toen kwam het in een rechtbank ter sprake dat de dader al genoeg te schande gezet is op internet en daarom strafvermindering krijgt. En dan kom je hier waarschijnlijk zeuren dat de politie dat van tevoren had moeten zien aankomen en voorkomen.

arbanafal | 10-01-17 | 14:40

Dat er nog figuren zijn die begrip proberen op te brengen voor die hufter, of proberen te relativeren... Er is geen enkele rechtvaardiging voor zijn daad. Geen enkele.
Dit soort geïrriteerde boze mannen zijn wandelende explosieven en die moet je voor jaren opsluiten. Gewoon omdat dat jochie waarschijnlijk de rest van zijn leven de gevolgen van deze moordaanslag zal ondervinden.

Lafayette | 10-01-17 | 14:40

Is ook irritant

Drs. Lampelul | 10-01-17 | 14:39

@Graaf van Egmont | 10-01-17 | 14:27
LOL

Lewis Lewinsky | 10-01-17 | 14:39

Hing er geen touwtje door de brievenbus?

maar toch | 10-01-17 | 14:38

Iets zegt mij dat er nog een grote aap uit de mouw gaat komen, zodra we meer gaan horen over de geschiedenis tussen de bellentrekkers en de buurman. Denk niet dat het uiteindelijk rechtvaardigd dat er met een auto over mensen heengereden wordt; de daad staat niet in verhouding tot het gelopen gevaar. Maar ik ben benieuwd.

arbanafal | 10-01-17 | 14:37

Belletje trekken, geen reactie. Belletje trekken, geen reactie nog een keer belletje trekken, geen reactie, belletje trekken, geen reactie. Ik kan me herinneren dat als ik belletje trok ik snel wegliep en ergens achter stond te schuilen. Ging de deur niet open dan was de lol er snel vanaf. Dit lijkt meer treiteren met als gevolg, dit. Belletje trekken zal die nooit meer doen, dat is zeker nu!

Mr_Pikibelly | 10-01-17 | 14:36

Het eerste gedeelte van de reactie van de politie is begrijpelijk, maar het motief voor het tweede gedeelte van de reactie deugt niet: HEt kann inderdaad het onderzoek en de schuldvraag belemmeren of beinvloeden. Dat de man "gekrenkt" wordt zou an sich een rotzorg moeten zijn.

Het is voor de rechtbank daadwerkelijk zo dat je op je woorden moet passen, omdat de kans bestaat dat je foute uitlatingen doet die, ook onbedoeld, kunnen leiden tot strafvermindering. Daarvoor zijn er advocaten.

Zowel de moeder als de politie hebben gelijk, Maar als de moeder slim is, zorgt ze ervoor dat ze per direkt alleen nog via haar advocaat reageert en die kl**tzak zijn verdiende loon geeft. In de rechtbank wel te verstaan.

Gladiator Fap | 10-01-17 | 14:33

Inderdaad. Dat wordt 40 uur schoffelen voor die man, onder aftrek van de schade die hij heeft opgelopen door gemene mensen op sociale media.

Lafayette | 10-01-17 | 14:32

Kut politie ook soms..... Blik op de weg iedereen voor lul zetten op camera voor de aandacht en het geld zodat er mensen rijk kunnen worden. Heel social media, dumpert staat vol met politie propaganda over wat voor helden het niet zijn. Kleine kinderen zetten ze zonder pardon op facebook als ze ook maar iets verkeerd doen om te laten zien hoe goed ze zijn. Zelf verzonnen verhalen worden er ook gewoon opgezet mooi en mindere mooie. Word een een jochie aangereden en vragen de ouders of iemand wat gezien heeft via facebook dan komt de politie jou eventjes vertellen dat dat niet slim is en slecht is voor de dader en of je het van facebook wilt halen.

Die mensen bij het politie bureau moeten eens achter hun oren gaan krabben ipv hun eigen propaganda te geloven, tijd om eventjes lekker kritisch in de spiegel kijken

CyberFreak | 10-01-17 | 14:32

gek word ik van de autocorrectie en lag op mijn buitelandse internet computertje.

HA, BIER!1! | 10-01-17 | 14:28

"Met 6 jongens aan het belletje trekken", "in een steegje wachten, want hij kwam maar niet en kwam maar niet". Mag hier worden aangenomen dat de man reeds tot op het bot getreiterd is geweest afgelopen dagen, weken, maanden en nu tot een wanhoopsdaad is gekomen?

klamme.vla | 10-01-17 | 13:47

... en dan de politie bellen en keihard in gezicht uitgelachen worden, want kinderen.

DouweDoperwt | 10-01-17 | 14:27

net even te weinig context om hier iets zinnigs over te zeggen bahaalve dat het natuurlijk een volslagen overdriven reactive is.
maar zijn de kereltjes al maanden aan het etteren? probeerde het kereltje stoer te doen en voor de auto te springen dan wel een deuk erin te schoppen?
Laten we eerst maar eens het onderzoek afwachten want ik denk niet dat iemnad zomaar over een 12 jarig ventje rijdt, daar moet itets meer aan de hand zijn.
Dit 'kattekwaad' kan je wel degelijk tot waanzin drijven, ik heb op het moment last van een paar idioten die vooral in het weekend denken grapppig te zijn om 's avonds op de ramen en deuren te kloppen. Eerst word je boos en schreeuw je ze de tering en sta je met een knuppel achter de voordeur, dan reageer je nergens meer op en dan is het dus de hele nacht raak omdat ze net zolang doorgaan totdat je dus iemand wel een keer in een hinderlaag lokt en hem iets aandoet.

HA, BIER!1! | 10-01-17 | 14:27

necrosis | 10-01-17 | 14:10
Ik heb een porta-potti boven staan. Is altijd gevuld en op kamertemperatuur.
Helaas geen belletje trekkers in mijn gehuchtje. Maar de buurvrouw van 86 is ook een puik doelwit als ze langs wandelt.

Graaf van Egmont | 10-01-17 | 14:27

-weggejorist-

fikkieblijf! | 10-01-17 | 14:24

belletje trekken, in mijn jeugd, en da's toch al een ruime 40 jaar gelee in de vorige eeuw, leukste spel wat er bestaat en zeker net in de avond.. dikke lol! We waren niet de enigste, zo in de jaren 60-70 waren er nog veul heel veul kinderen in de belletjetrekleeftijd, dikke vette lol als dan zo'n withete bewoner van het 'pechhuis'van zijn warme prak werd gehaald en achter ons aan ging. Dan was het rennen, met zijn allen alle kanten op.. lol.
Kortom, het is een mongool die een kinderspelletje afstraft met het toebrengen van zwaar letsel bij een kind, een kind notebene! Bewust over een kind rijden en laten liggen!
Dit heeft niets te maken met een gekleurd kind of belletje trekken als excuus voor het levenslang toebrengen van letsel..niets..

fikkieblijf! | 10-01-17 | 14:24

@pietje precies | 10-01-17 | 14:18

*VVD modus* "Een mooi particulier initiatief. Hier hoeft de overheid zich niet mee te bemoeien".

ODF | 10-01-17 | 14:24

Waarom is deze beltrek-terreur ineens niet zo erg. Stel dat je in je huis je partner aan het reanimeren bent (verder niemand thuis). Deze levensreddende handeling kun je alleen stoppen als je zeker weet dat bij aanbellen ambulancebroeders binnen komen stormen met reanimatieapparatuur. Dan is helaas de partner overleden, bij de actie van deze belhamels.
Vergelijkbaar dus met Zaanse Vloggers.

TB2318 | 10-01-17 | 14:22

Over een paar jaar is die jongen een puberende steeldiefcrimineel.

Dan is het natuurlijk gepast om hem doodt te rijden toch?

Kinderen hoor je niet expres te overrijden.

Hersenspray | 10-01-17 | 14:22

Peter Emile | 10-01-17 | 14:09

Ik weet niet waar u domicilie kiest, maar hier in het oosten van het land resulteert dergelijk gedrag van de papa in kwestie meestal in een tweede huisbezoekje om het even met papa "uit te praten", al dan niet in verenigingsverband. Daarnaast is het over het algemeen slecht kersen eten met een paar grote kwaaie boerenklauwen.

Prof. v.d. Neuq | 10-01-17 | 14:20

Het is heel fijn dat er nog blogs zijn waar mensen met nuance op zoek zijn naar het hele verhaal.

Niet direct de ogenschijnlijke dader veroordelen zonder van alle feiten op de hoogte te zijn. Nee, zo zijn wij niet. Misschien is de aggressor wel heel erg getreiterd. Misschien was het geen belletje trekken maar kijken of er iemand thuis was om het huis leeg te roven. Tsja misschien. Veel te vroeg in ieder geval voor een oordeel over deze man die met zijn auto over een 10 jarige jongen is heen gereden.

En die hang naar nuance heeft niets (absoluut niets!!) te maken met de kleur van het slachtoffer he. Het gaat ons gewoon om de hele waarheid en niets dan de waarheid. Als een blank jongetje was overreden door een grote boze moslim dan waren we net zo hard op zoek gegaan naar het echter verhaal.

Nick da Prick | 10-01-17 | 14:19

Halve verhalen altijd. Heeft hij maar één keer belletjes getrokken? Deed hij het alleen, of deden er (veel) meer mee? Woonde de jongen bij de man om de hoek, of ging hij ver op pad om elders te treiteren en te sarren?
.
De tijd dat mijn sympathie automatisch bij 12 jarigen ligt is voorbij, in ieder geval als ze een getinte huidskleur hebben. Wen er maar aan!

Peter_K | 10-01-17 | 14:19

@ Graaf van Egmond. Dus de temperatuur doet ertoe ;-) Dan maar een emmer kokend water. Dan is het zware mishandeling in plaats van poging tot moord. En was een belletje naar Beverwijk beter geweest.

Ce ca! | 10-01-17 | 14:18

*van der steur modus* "Ik ken mensen die aan belletje trekken zijn overleden".

*groen-links modus* "We denken na over een verbod op voordeurbellen".

*pvda modus* "We zien brede steun voor Marokkaanse deurbelvaders die hun kroost in toom houden om onnodig op deurbellen te drukken".

*Sunny Bergman modus* "De neiging tot drukken op deurbellen is een wit probleem. In West-Afrika is dit fenomeen onbekend".

*Nancy Holten modus* "zoalng er niets tegen koebellen wordt gedaan moeten mensen niet zeuren over hun eigen bel".

*Dolf Janssen modus* "Bellen trekken. Waarom zo'n negatief beladen krantenkop? Alsof iedereen die ergens aanbelt een belletjetrekker is!"

*SP modus* "Zolang de overheid niet voor iedereen gratis een deurbel ter beschikking stelt blijft dit probleem bestaan"

*D66 modus* "Het Europese parlement is het instituut om dit gedrag aan de kaak te stellen. Het is geen exclusief Nederlands probleem"

pietje precies | 10-01-17 | 14:18

Objectief onderzoek, geen idee wat die knul verder misschien heeft gedaan. Maar dat berichtje verder laten staan, die vrouw heeft volledig het recht zich te uiten over de kwestie en ik vind dat ze dat nog erg netjes doet gezien omstandigheden.

Upendo | 10-01-17 | 14:12

Hersenspray | 10-01-17 | 13:59
.
Eens. Zonder te weten of er meer speelde rijd je niet met je auto in op kudtkoters. Zijn altijd andere, wettige en geweldloze manieren om het op te lossen...

Graaisnaaiert | 10-01-17 | 14:12

Rechters kennende word de arme verdachte ernstig gekort op eventuele straf. De arme stakker heeft niet gevraagd om deze aandacht.

Rooddraakje | 10-01-17 | 14:12

Ik trok belletje met een leeftijd dat een ander vriendje je nog moest optillen omdat je anders niet bij de bel kon. En je rende weg, om vanaf een afstandje te kijken of er iemand opendeed. Zo niet, dan belde je bij het volgende huis aan, en na 3 huizen had de hele straat al door dat er iedere keer een groep kinderen gegiecheld voorbij gerend kwamen.
Met 6 man, leeftijd 12+ bij mensen aanbellen en als ze dan niet open doen achter in het steegje bij de poort gaan hangen heeft niks, maar dan ook niks, met belletjetrekken te maken.

DaJonkel | 10-01-17 | 14:11

Misschien terroriseerden die jochies die gozer al weken.

Mali | 10-01-17 | 14:10

@Graaf van Egmont | 10-01-17 | 14:01
Ik weet niet wat uw blaascapaciteit is, maar zelfs na een avondje stevig drinken, krijg ik geen emmer vol.
Tegen de tijd dat de emmer wel vol zit, is de inhoud afgekoeld.

necrosis | 10-01-17 | 14:10

@Prof. v.d. Neuq | 10-01-17 | 13:37
"Even meetrekken aan het jasje naar papa's voordeur"? Om vervolgens door die papa in elkaar gemept te worden zeker. Want dat is de realiteit tegenwoordig.

Peter Emile | 10-01-17 | 14:09

Goedkoop sentiment bespelen.

pollodepiemel | 10-01-17 | 14:07

haat | 10-01-17 | 13:48
Een paard | 10-01-17 | 14:01
Die bestuurder en dader gaat het zo gezellig krijgen in de gevangenis.

Feynman | 10-01-17 | 14:07

Ik denk dat dit weer eens zo'n Amsterdamse k*tautist is die niet tegen spelende kinderen kan. Even gekeken of dit zigeuners waren, maar ze zijn (sowieso) deels Hindoestaan vanwege hun moeder. Lijkt me niks mis mee, maar ja, moeder zal wel zó superdruk zijn geweest dat ze niet doorhad wat d'r kinderen aan het uitspoken waren.

Jostifiel | 10-01-17 | 14:07

Geen excuus, je rijd nooit over een kind heen en belletje trekken is van alle tijden al moet ik zeggen dat het verhaal van de oudere broer waarin hij verteld dat de man maar niet kwam ze waren aan het wachten tot hij thuis kwam dan eerder gericht treiteren is .
Nog steeds rijd je dan niet over een kind heen .

Castor12 | 10-01-17 | 14:06

Iets zegt me dat het niet zomaar belletje trekken was.
Hoe oud is die broer? 16?
Als je dan op de bel blijft rammen, kan het ook gericht treiteren zijn, of testen of iemand thuis is alvorens de keet leeg te roven.

Vage_eddie | 10-01-17 | 14:05

Bij dit soort verhalen heb ik altijd het idee, dat er meer achter zit. En ja, ik kan het niet hard maken, want ik ken de feiten niet allemaal. Maar de volgende zaken vind ik opvallend.

Moeder "vergeet" in haar zielige verhaal even te vermelden, wat de aanleiding was voor het geheel.

Een normaal iemand reageert niet op dit soort kwajongensstreken, als het éénmalig gebeurt. Dit kan betekenen, dat de persoon inderdaad niet goed bij zijn hoofd is. Maar het kan ook betekenen, dat hij inmiddels tot op het bot getergd is en de stoppen deze keer zijn doorgeslagen.

Uiteraard is de reactie niet goed te praten en compleet buiten proportie, maar mijn onderbuikgevoel zegt, dat het niet een simpel belletje trekken was.

The_Black_Knight | 10-01-17 | 14:05

Panos88 | 10-01-17 | 13:53
Sterph volidioot. Als jouw huis wordt leeggeroofd, praat je wel anders.

accijnstoerist | 10-01-17 | 14:05

Belletje trekken is, net als het Sinterklaasfeest een oer-hollandse traditie waar getinte medelanders veelal een afkeer van hebben. Lulkoek dus, er is veel meer voorafgegaan en dat verzwijgt de media vanzelfsprekend. Hoor en wederhoor: ik ben erg benieuwd naar het verhaal van de buurman....

D.Ormin | 10-01-17 | 14:03

Belletje trekken a-me-hoela.....

Aanbellen om te kijken of je thuis ben, niet opendoen is reden om je huis leeg te halen, trap er niet in..... #denk

Onze man in Mockba | 10-01-17 | 14:02

Het bericht is me wat te eenzijdig om direct de boze buurman alle schuld te geven. Laten we eerst zijn verhaal eens horen. Wie weet is de man al dagen, weken of maanden getreiterd en is hij daarom doorgedraaid. Ik kan me niet voorstellen dat zon heftige reactie op een keer kattenkwaad komt.
Zoals klamme vla zegt: alleen maar verliezers al zal er vast niet meer aan de bel worden getrokken bij de boze buur.

Therapietje | 10-01-17 | 14:02

Feynman | 10-01-17 | 13:45

I'm pretty _fucking_ far from okay.

Een paard | 10-01-17 | 14:01

Ce ca! | 10-01-17 | 13:59
Een emmer pis was beter geweest. Lekker lauw.

Graaf van Egmont | 10-01-17 | 14:01

Tja, je kan ook de deurbel even uitzetten, dit is toch wel erg omslachtig.

ikdenkwat | 10-01-17 | 14:01

Opslag Medium | 10-01-17 | 13:56

Ik had ook een schrikapparaat met een accu. Ik denk dat ik dat opslagmedium nog steeds ergens heb liggen..

Oprisp | 10-01-17 | 14:01

Een ouderwetse emmer ijskoud water was wel voldoende geweest in mijn ogen. Dit is poging tot moord.

Ce ca! | 10-01-17 | 13:59

"kutventje dat eindelijk zijn verdiende loon gehad"

Kom op zeg, volgens mij waren de meeste reaguurders hier vervelende kutkinderen.

Heel vervelend, maar kinderen hoor je niet te overrijden als volwassen man. Zet dan (zoals mij) de deurbel uit.

Hersenspray | 10-01-17 | 13:59

Belletje trekken klinkt zo lekker onschuldig. Politie interesseert het niet want kattekwaad. Ouders interesseert het niet want blank slachtoffer en prinsjes. De kinderen aanspreken? Ja, ga dat vooral proberen...
.
Ik zou kortom dus ook wel even willen weten wat de omstandigheden zijn, want dat mensen op een zeker moment doorslaan als ze eindeloos getreiterd worden heb ik zeker wel begrip voor. Wat heet, het verbaast me dat het niet vaker gebeurd.

Opslag Medium | 10-01-17 | 13:56

Boontje komt om zijn loontje 2.0, emmer water over de kudtkinderen of schop onder de hol was voldoende geweest. Afwachten wat er in het onderzoek naar voren komt aangezien langdurig treiteren hier ook een oorzaak/motivatie voor de carmageddon-meneer kan zijn geweest.
.
Ondergetekende is zelf ook wel eens als 10-jarige aangereden door een boze man op leeftijd, want voetballen op veldje wat hij niet goed vond. Je kent het wel, zo'n oude knar uit de buurt welke over alles klaagt en bij het minst of geringste uit zijn plaat gaat. Zou me ook niks verbazen als het hier om een dergelijk type gaat.

HaatAth3ist | 10-01-17 | 13:55

Fout om die jongen van zijn fiets te rijden. Maar ik zit met het probleem "kind". Dit zijn dezelfde "kinderen" die als je eindelijk wel de deur opendoet meteen beginnen te schelden: ongelovige, kankervarken, kankerhoer.

Graaf van Egmont | 10-01-17 | 13:55

Inderdaad vast jochies in de treitermodus, die man is geknapt en heeft het opgelost. Niet goed te praten maar hopen op een milde rechter.

Het Noorden | 10-01-17 | 13:54

Kutmannetjes zijn kutmannetjes, ongeacht kleur ras of afkomst!

Palmares0 | 10-01-17 | 13:54

Belletje trek doen, met 6 jongen en als die vent niet open doet ga je hem opwachten in een steegje bij zijn huis...?

Als iemand niet open doet met belletjetrek ga je toch naar de volgende deur?

Belletjelellen ok, maar iemand zo gek krijgen dat hij zijn auto als wapen gaat gebruiken, het riekt er heel erg naar dat deze jongens die man al langere tijd getreiterd hebben en dat de maat gewoon vol was voor meneer.
Nu lekker het slachtoffer uithangen en hopen dat die vent in de gevangenis komt...

Politie doet niks tegen zulke kut keuters en als volwassene mag je eigenlijk ook niet ingrijpen... Ik begrijp dan wel de machteloosheid als jouw woonruimte en rust telkens verstoord worden.

a4p | 10-01-17 | 13:53

@accijnstoerist | 10-01-17 | 13:22
Stoere praatjes van achter je toetsenbord, achterlijke gek.

Panos88 | 10-01-17 | 13:53

Dus je stapt eerst woedend in je auto, start, gaat op zoek naar de blijkbaar bekende dader, die vergeet het ouderlijk huis in te vluchten, etc.etc.etc? Knap staaltje chaufeuren van die buurman! Ook fout, maar een welgemeende oorvijg is echt stukken praktischer.

Hetkanverkeren | 10-01-17 | 13:52

het kan niet wat de buurman gedaan heeft maar moeders had dat kutjoch van haar wel beter op kunnen voeden.

Porta | 10-01-17 | 13:51

Oef, ben ik even blij dat ik mijn kindertijd heb gehad in de fantastische jaren '80.

First Contact | 10-01-17 | 13:51

Waarschijnlijk een ongelooflijk kutventje dat eindelijk zijn verdiende loon gehad. En zijn maten kijken nu ook wel 3x uit voor ze weer rottigheid uithalen.
Dit kwam vroeger ook al voor, mooi beschreven in "Jelle van Sipke-Froukes" door Nynke van Hichtum. De held van het verhaal werd in dat boek eens compleet afgetuigd door een gestoorde kleermaker, na een belletje trekken (of zoiets). Maar daar was de teneur wel dat de held van het verhaal weliswaar zielig was, maar het ook wel had uitgelokt. De gestoorde kleermaker (niet erg geliefd in het verhaal) werd "gedwongen" na een goed gesprek met de dominee om weer terug te verhuizen naar de groote stad.

glebber | 10-01-17 | 13:51

Feynman | 10-01-17 | 13:45
Ken uw klassiekers.

haat | 10-01-17 | 13:48

"Met 6 jongens aan het belletje trekken", "in een steegje wachten, want hij kwam maar niet en kwam maar niet". Mag hier worden aangenomen dat de man reeds tot op het bot getreiterd is geweest afgelopen dagen, weken, maanden en nu tot een wanhoopsdaad is gekomen? Beterschap voor 't mannetje. En sterkte voor de dader. Dit verhaal kent zo op 't eerste gezicht uitsluitend verliezers.

klamme.vla | 10-01-17 | 13:47

Bakkeleures | 10-01-17 | 13:33
I`m pretty far from okay...

Feynman | 10-01-17 | 13:45

"Hij kwam maar niet, hij kwam maar niet" zegt broertje over belletje trekken dus ik denk dat er wel vaker aangebeld is. Maar je auto als wapen gebruiken is schandalig dus van mij mag die man veroordeeld worden voor zware mishandeling.

Simon_GS | 10-01-17 | 13:44

Bakkeleures | 10-01-17 | 13:33
Das lekker voor je zoontje dan, komt ie eindelijk uit het ziekenhuis, zit pa in de bak voor (poging tot) moord met voorbedachte rade. Ga niet in discussie met je motief, want ik geef je ergens groot gelijk. Zaak is om in dit soort gevallen je hoofd koel te houden en niet uiteindelijk je eigen ruiten in te gooien. En wat die kerel heeft gedaan valt niet goed te praten, auto instappen, opstarten en rijden, zijn voor de rechter genoeg momenten om tot inkeer te komen, maar er moet wel meer gebeurd zijn dan wat drukjes op de deurbel om zijn bloed zo te laten koken.

haat | 10-01-17 | 13:43

Ik deed het zelf ook in mijn beste jaren. En ik sloot de deurklink aan het schrikdraad van een naburig weiland. Kan tegenwoordig niet meer.

Oprisp | 10-01-17 | 13:42

Raar verhaal. Het voelt niet helemaal compleet. Echter kan ik me niet helemaal voorstellen dat het echte verhaal rechtvaardigt om een 12-jarige zo toe te takelen.

Bertie Wooster | 10-01-17 | 13:42

Om de een of andere reden denk ik dat het hier misschien ooit iemand op iemands bel heeft gedrukt, maar dat het bij lange na niet het hele verhaal is.
Petskast | 10-01-17 | 13:33
Inderdaad beetje vaag verhaal dat ze wachten en dat hij niet opendoet en vervolgens gaan kijken maar z'n auto is weg.
Zijn ze die man aan het terroriseren ofzo? Neemt niet weg dat over een kind z'n benen heen rijden absurd is. Maar dat hier toch wel meer aan de hand is.

ca12nag3 | 10-01-17 | 13:41

@Gags Beasley | 10-01-17 | 13:33
Dat hangt er vanaf wat een kind doet.
Belletje trekken heb ik in mijn jeugd ook gedaan, ik heb echter geen conrector doodgeschoten toen ik 16 was.
Google eens op Hans van Wieren.....

necrosis | 10-01-17 | 13:40

Laat die kinderen toch lekker spelen. Ik doe nooit de deur open als er wordt aangebeld, het zou de politie kunnen zijn.

Toen ik jong was plaagden we een vrouw in de buurt. We verzamelden hondendrollen, legden die voor haar deur en staken er een rotje in.

Aansteken, aanbellen en hard weglopen :)

Kinderen, begin er niet aan.

Hersenspray | 10-01-17 | 13:39

Ja je weet niet wat er allemaal afgespeeld heeft , er zijn genoeg buurten waar bewoners weggepest worden en dagelijks geterroriseerd worden door bepaalde groepen , je weet het niet ik wacht wel tot het ware verhaal.

Jetstream | 10-01-17 | 13:37

12 en 14 die belletje trekken? Geloof er niks van. Die waren op rooftocht. Zomaar een gokje.

Libertinowitz | 10-01-17 | 13:37

DouweDoperwt | 10-01-17 | 13:31

Lijkt me dat je in dat geval ook kunt volstaan met een ouderwetse draai om de oren en even aan het jasje meetrekken naar papa's voordeur. Dit is tamelijk buiten proportie.

Prof. v.d. Neuq | 10-01-17 | 13:37

Dus hij was aan het belletje trekken, en hij is in die straat aangereden? Dan lijkt het mij dat men weet waar de dader ongeveer woont! Iets zegt mij echter dat het toch iets anders gelopen is.....

FasiscovanJole | 10-01-17 | 13:36

Dit was zo te zien geen belletje trekken maar systematisch treiteren.
Neemt niet weg dat je dan niet met je auto over iemand heen moet gaan rijden.

sinar2 | 10-01-17 | 13:36

@Hiesjes | 10-01-17 | 13:25
Helaas zal de rechter 'slechts' poging tot het toebrengen van ernstig lichamelijk letsel opleggen.
Maw, dat wordt een taakstrafje, een voorwaardelijke rij-ontzegging en een 'foei, niet meer doen'.
En dat, terwijl het gebruik van een auto als wapen, in geen verhouding staat tot 'belletje trekken'.

necrosis | 10-01-17 | 13:35

Hopelijk leert ie ervan.

3*links=rechts | 10-01-17 | 13:34

Kijk, als zo'n ventje mij loopt te klieren met de deurbel dan wacht ik 'm en krijgt hij een schop onzer z'n hol. Voldoende leermomentje lijkt me.
Je auto pakken en dan over dat kereltje van 12 heen rijden, dat is poging tot moord danwel doodslag.
Als het mijn zoontje was waar hij overheen was gereden, dan deed ik hem publiekelijk de belofte dat hij binnen afzienbare tijd bezoek ging krijgen van enkele oostblokkers. "A couple of pipe hittin' niggers with a pair of pliers and a blowtorch" zeg maar.

Bakkeleures | 10-01-17 | 13:33

Om de een of andere reden denk ik dat het hier misschien ooit iemand op iemands bel heeft gedrukt, maar dat het bij lange na niet het hele verhaal is.

Petskast | 10-01-17 | 13:33

Kinderen doe je geen pijn, punt!

Gags Beasley | 10-01-17 | 13:33

Gelukkig dat ze bij 112 wel reageerden op zijn belletje.

neemjemoederindemali | 10-01-17 | 13:32

Tjah.... Mijn onderbuik zegt iets heel anders. Triest voor dat jochie natuurlijk, dat gun je hem natuurlijk niet.

Maar als ik in dat filmpje van de oudere broer hoor dat ze met z'n 6'en(!) bezig waren ''en die man kwam maar niet en kwam maar niet''... Tjah, gek hè dat iemand flipt?

Ook gezien het onderontwikkelde taalniveau van zijn moeder, de wel erg hoge leeftijd om belletje te trekken (12 jaar gaat nog wel maar z'n broer is duidelijk een stuk ouder), en het feit dat ze met z'n 6'en waren lijkt meer op een proletengezin wat hun tuig niet in bedwang kan houden dan een klein jochie die onschuldig wat kattenkwaad aan het uithalen was en door een malloot is neergemaaid...

Meneer_Snoodaard | 10-01-17 | 13:31

Je kan knettergek worden van dat belletje lellen, zeker als je gedurende langere tijd wordt lastiggevallen door die kinderen. Ik spreek uit ervaring.

DouweDoperwt | 10-01-17 | 13:31

Het ergste vind ik de reactie van de Politie: "verwijderen, want anders kwets je de dader".
Dit is *** de omgekeerde wereld: de politie dient er met alle middelen voor te zorgen dat de dader ingerekend wordt en voor de rechter gebracht! Dan is een dergelijk feestboek schrijfsel in mijn ogen een uitstekend middel!

Brulboei_61SB | 10-01-17 | 13:30

@accijnstoerist | 10-01-17 | 13:22
Had hij maar belletje moeten trekken zo als Balkenende,alleen bij zijn moeder.

miko | 10-01-17 | 13:26

Sterkte gewenst.

Overigens wordt Nederland steeds veiliger, aldus de statistieken en politici.

Hoe deze primair poging tot doodslag, secundair zware mishandeling plaats heeft kunnen vinden, is voor mij volledig een raadsel.

Dat de politie, justitie en de rechtelijke macht nog steeds wat te doen hebben, verbaas ik mij slechts over.

ProAsfalt | 10-01-17 | 13:26

Die buurman mag van mij op de name and shame wall. Rijbewijs inleveren, nooit meer voertuig besturen. Aanklagen voor poging tot moord met voorbedachte rade. Jammer dat dit soort volk opsluiten zoveel geld kost. Als die kerel een hond was geweest was de oplossing een stuk goedkoper.

Hiesjes | 10-01-17 | 13:25

@accijnstoerist | 10-01-17 | 13:22
;-)

miko | 10-01-17 | 13:25

"oh nee de dader is zielig"
Letterlijk geen ene kut geeft zulke laffe mensen dus waarom zijn ze nog bij wet beschermd?

niemand specifiek | 10-01-17 | 13:23

Beetje een zware straf. Die trekt voorlopig niet meer aan de bel. Het laatste belletje wat hij maakte was naar 112. Komt meneer agent nu ook langs bij deze twee raddraaiers wegens het terroriseren van de boze buurman?

Uw Psychiater | 10-01-17 | 13:23

Zelf woon ik niet in die pauperstad, dus weet van niets. Maar zou nog wel wat willen weten voordat ik weet wat ik hiervan vind. Bijvoorbeeld, is het een keer belletje trekken, of honderden keren per jaar geluids- en andere overlast die tot dit soort gedrag heeft geleden. Of natuurlijk een geestesziekte, van de een of de ander.
In ieder geval beterschap, voor iedereen.

destemmert | 10-01-17 | 13:23

miko | 10-01-17 | 13:22
Bij deze bediend!

accijnstoerist | 10-01-17 | 13:23

-weggejorist-

******** | 10-01-17 | 13:22

'Belletje trekken' door getint gespuis. Als je vervolgens niet open doet, weten ze dat je niet thuis bent en roven ze je huis leeg. In deze leeftijd ja. Als deze jongen geen kwade bedoelingen had, is hij het slachtoffer van zijn eigen pigmentgenoten. Een harde leerschool.

accijnstoerist | 10-01-17 | 13:22

Nog even wachten 3.2.1 en dan zien we de wet van Lukas in werking en dan komen de reaguursels over,getint,geen belletje trekken, luisteren etc etc.

miko | 10-01-17 | 13:22

REAGEER OOK