Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouw (86) vindt nieuw en online mediaplatform

topicmevrouwvan86.pngKijk, dit is nou mooi. Blijkbaar gaat het dusdanig mis in Hilversum qua instralen van de dogmatieke troep dat zelfs de mensen van de generatietje Radio Oranje onder een dekentje er tabak van hebben. Wij vonden dit mooie schrijven in de mailbox en konden het toch niet laten om het te plaatsen. Ja, ze roepen in het mediapark wel graag "fake news" en hoe de coyboys van het internet de democratie onverwerpen, maar als het gaat om informatie van alle kanten moet u toch echt bij ons op het het www zijn. Accept no substitutes! Het zal niemand iets schelen maar vandaag heb ik na tientallen jaren mijn laatste Oog op Morgen beluisterd. De vooral linkse journalisten slikte ik omdat ik het laatste nieuws wilde horen en duiding. Ik denk aan de tijd dat mijn oude vader aan de transisterradio zat om naar het oog te luisteren. Hij wilde zich als eenvoudig arbeider verheffen en luisterde ook naar GBJ Hiltermann op de zondag. Een ras PvdA’er. Steeds vaker ergerde ik me aan de anti Wilders opmerkingen van die journalisten van het Oog. De serie over de elite gaf de aanleiding om de radio zachter te zetten. Neem een opmerking van Eric Corton toen een PVV aanhangster aan het woord kwam. ‘Goh, u praat wel netjes Nederlands’ zei hij. Alsof alle PPV-aanhangers tokkies zijn. En vanavond was Joost Vullings aan het woord. De NOS gaat geen peilingen meer vermelden. De reden was niet echt duidelijk Wel zei Joost Vullings dat aanhangers van Wilders niet echt wisten waarop ze stemden. Dat Wilders niet communiceerde etc. Ik heb de stekker van de radio uit het stopcontact getrokken. Teleurgesteld. Nu Wilders hoge ogen dreigt te gaan gooien zijn de peilingen ineens niet te vertrouwen, wil NPO zelf gaan duiden, zoals Joost het zei. Nu ben ik lid van de Christen Unie, dus geen PVV’er. Ik verlang naar ongekleurd nieuws. Dat vind ik al sinds lange tijd niet meer bij het Oog, bij de NOS. Ik schrok van mezelf. Ik heb dus het vertrouwen verloren in de journalistiek. DE JOURNALISTIEK die ooit in hoog aanzien stond. De journalistiek die mijn vader tot aan het eind aan de radio gekluisterd hield. Ik denk aan Wilders die zei dat NOS de staatsomroep is. Ik schrok er vaak van, wat een harde woorden. Ik ben nog niet zo ver om de NOS dat stempel op te drukken maar wat er nu gebeurt geeft een vervelend gevoel in de onderbuik. [NAW & leeftijd bij de redactie bekend]

Reaguursels

Inloggen

Tja radio, daar hoor je alleen maar gutmenschen met dikgevulde portemonnee angst. Lekker meelullen want baas ik toch ook gûtnazi. We moeten eigenlijk al deze mensen goed documenteren voor als ze ooit nog gaan draaien. Dan gaat de deur hopeloze dicht met zn vingers ertussen

rattenvanger XL | 26-12-16 | 21:58

Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het te mooi om waar te zijn.

Dude heb je eten | 26-12-16 | 13:28

@Fapfap | 26-12-16 | 02:48
Hartelijke Groeten naar Nieuw-Zeeland.

Vond dat "menschen" en "spreeken" heel leuk, deed me denken aan de oude rector op het lyceum die in zijn eerste les op het bord (met krijt dus) schreef: "boomen" en "menschen". Daarop deelde hij ons mede dat hij het zo geleerd had en niet van zins was dat te veranderen, welke spellingswijziging er ook geweest was of zou komen. Mooi man!

Inderdaad "deporteren", ja, heeft een nare bijsmaak, maar welk woord je ook gebruikt, misdadigers die zich in een gastland misdadig gedragen dienen "geëxporteerd" te worden naar het land van herkomst.

De Tunesische autoriteiten hadden wel eens wat haast kunnen maken met de "vrachtautomoordenaar", dan hadden wellicht die mensen nog geleefd en gezellig Kerst gevierd met familie en vrienden.

Men moet trouwens hier
www.auswaertiges-amt.de/sid_083E926051...
eens lezen hoe Duitsland zijn best doet voor Tunesië.

Ze, die Tunesische ambtenaren, moeten zich daar de ogen uit de kop schamen vanwege dat trage terugnemen van deze non-valeur. Hij zou trouwens zelf dan nog geleefd hebben, maar goed als je jezelf tot Daesh-aanhangsel verklaard dan wil je wel dood.

Als de Duitse regering wat meer moed had getoond en had gezegd opschieten of we hierzien de bilaterale "Beziehungen" dan was deze hele sodemieterij misschien niet gepasseerd. Maar, nee, pappen nathouden net als dhr. Asscher t.a.v. Marokko!
Salut! Evocatus

Evocatus | 26-12-16 | 11:03

Hr.Corton met al zijn tato's, dat is pas tokkie. Wat ik jammer vind is dat we in het medialandschap geen tegengeluid horen. Ik snak naar "rechtse"radio. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Veronica bijvoorbeeld, zit in de goede richting. Kan zij niet verder uitgebouwd worden tot rechtse radio? Kan veel luisteraars opleveren..

lightpole | 26-12-16 | 09:57

Publieke omroep: de hoer van de heersende elite.

maar toch | 26-12-16 | 09:55

Als Corton op TV is moet je eens op zijn tong letten; staat in tattoo "echt niet".

Tjemig | 26-12-16 | 09:37

dat men dit artikel als hoax ziet komt imo vooral door de 86 in de kop.
Maar als ze haar leeftijd (als vrouw zijnde) nou gewoon niet vermeld, en ze een jaar of 50 dan klopt ook alles. GS stopt wel vaker niet-realistische leeftijden achter de namen van mensen, en de jongelui in de redactie werden wellicht misleid door de 'tientallen jaren luisteren'. Zelf luisterde ik echter op ca 14 jarige leeftijd op een oud radiootje ook naar het Oog, en als veertiger had ik ook al tientallen jaren kunnen luisteren.

Hemmenaar7 | 26-12-16 | 05:51

After waking up it's hard to go back to sheep.

Tabernakel | 26-12-16 | 05:23

Mijn vader is 80 en die stemt ook PVV. Mijn vader praat en schrijft helemaal niet ouderwets zoals, zoo is er nu iets anders te wenschen. Hij heeft zijn jeugd in Ned.Indie door gebracht en had veel Indo vrienden. Ook toen ze terug naar naar Nederland moesten omdat we onze kolonien verloren (rampspoed geboren). Dus hij is ook geen rascist. Hij ziet Nederland gewoon naar de verdommenis gaan.

De menschen die ouderwets Nederlandsch spreeken zijn nu dik in de honderd jaar. De brief van deze mevrouw kan zeker echt zijn.

Btw, ik woon in NZ. Als ik hier criminele activiteiten ga ondernemen zetten ze mij het land uit. Deporteren heet dat hier. Niemand heeft een probleem hier met dat woord. Dat zoeden ze ook eens met die marocs moeten doe.

Fapfap | 26-12-16 | 02:48

WTF?
Waar is mijn comment gebleven?
necrosis | 25-12-16 | 16:14

U heeft het maximum bereikt.

Joffri | 26-12-16 | 02:17

Mensen zoals deze dame hebben de tijd meegemaakt waarin nog méér dan de huidige 23% van de bevolking Rooms Katholiek was.
En toch ging niet de gehele politiek op de knieën, hoefde het woordgebruik in Nederland niet aangepast te worden, bleven nationale gebruiken gewoon voortbestaan, etc.
.
Dus misschien begrijpen die mensen niet zo goed dat, nu volgens officiële cijfers slechts 5% van de bevolking uit moslims bestaat, dat die andere 95% zich volledig zou moeten aanpassen en nog slechts betalend, doch op kousenvoeten rond mag sluipen in eigen land, dat alle Nederlanders nu ineens helemaal "fout" zou zijn, voor dom wordt uitgemaakt, etc.?
.
De helft van alle stemgerechtigden bestaat momenteel uit inwoners van 50 jaar of ouder. En zelfs politici beschikken waarschijnlijk over "onderbuikgevoel"; die al te gretige verhoging van de AOW-leeftijd kan hen wel eens duur komen te staan.

Wering | 26-12-16 | 00:44

Hoewel het ventileren van een ongefundeerde mening bepaald geen doodzonde is bij GeenStijl, zou ik degenen die in de brief van de 86-jarige dame een hoax ruiken, willen aanraden te googelen alvorens te reaguren. De in 1947 uitgevonden transistor werd in 1956 toegepast in goedkope radio's die in no time bij miljoenen tegelijk over de toonbank vlogen. GBJ Hilterman presenteerde reeds in 1956 zijn gesproken column en zou dat tot 1999 blijven doen. Dat de 86-jarige brievenschrijfster in 1960 als 30-jarige haar oude vader naar Hilterman zag luisteren is dan ook hoogst plausibel. En wat Eric Corton betreft: die oetlul is eufemistisch uitgedrukt bepaald niet de slimste en heeft meer tattoos dan dertig tokkies bij elkaar. A fine one to talk...

Novanex | 26-12-16 | 00:31

nos /npo is niks neutraals aan ,1 links vara/pvda/d66 bolwerk zowel op tv als radio .zetten ook altijd 3 of 4 man tegenover 1 criticaster zooo doorzichtig luister er allang niet meer na

bowlfabriek | 25-12-16 | 22:31

Mark_D_NL | 25-12-16 | 16:43
De ergernis is groter dan de verbazing, maar wat kan die Eric Karton eigenlijk, of wat heeft ie gepresteerd, dat ie met z'n deugende gekakel op TV ons misselijk maken mag?

Rommelende Onderbuik | 25-12-16 | 22:25

Echte journalisten bestaan haast niet meer, het zijn haast allemaal opinimakers geworden.

Dum Fuk | 25-12-16 | 22:23

Ik walg ook van al die links gekleurde waanzin die we tegenwoordig dienen te verdragen, op de publieke omroep.
Tot daar aan toe. Maar de publieke NPO wordt gefinancierd door de Nederlandse staat.
Met belastinggeld. Ook MIJN belastinggeld.
Wanneer trekt iemand eens een NEUTRALE bezem door die NPO smeerboel?

Maxim253 | 25-12-16 | 21:34

krelus | 25-12-16 | 19:44

De meeste omroepen van de NPO hebben in hun journalistieke programma's te weinig distantie. Te veel bezig met het beïnvloeden van de publieke opinie/bestrijden van het "populisme" en te weinig met het weergeven van wat er speelt in de maatschappij. Ook mij is het gaan tegenstaan.

Paljas | 25-12-16 | 21:16

Het is nog even de vraag hoe lang u nog kan genieten van alt-right blogjes met anonieme schrijvers als GeenStijl die maar wat graag tegen het establishment aanschoppen. Nee, niet vanwege uw leeftijd natuurlijk, maar vanwege toenemende roep van het bedreigde diersoort Main Stream Media om alle tegengeluiden te censureren. Zo heeft Obama bij wijze van laatste kerstcadeau een Ministerie van Waarheid in het leven geroepen (zie: www.zerohedge.com/news/2016-12-24/obam... ) en dit thema waait ook over naar Europa (zie: daskapital.nl/2016/12/nepnieuws_verbie... )

Dus het kan goed zijn dat u binnenkort niets meer te zien krijgt dat niet is goedgekeurd door de Commissie Gelauff-Vandermeersch. En dat allemaal omdat u, als hoogbejaard stemvee, zelf niet in staat wordt geacht om aan waarheidsvinding te doen. Gaat u rustig slapen, wij waken over u en uw gedachtegoed!

alphabert | 25-12-16 | 21:06

86, dus geboren in 1930. Vaders zal dan uit 1910 kunnen komen.
In 1960 is hij 50 en kan dan rustig naar zijn transistorradio kunnen luisteren.

Reden | 25-12-16 | 20:59

Een herkenbare persoonlijke ontwikkeling.

Van Zessen Klaar. | 25-12-16 | 20:56

Graaf van Egmont 15:41
Als jij weet wat het groene oog op een buizenradio is ben je ook oud.

Wekkertje | 25-12-16 | 20:49

Exact dezelfde ervaring als deze vrouw. ! Elke avond vanaf 23.00 uur diezelfde cynische, betweterige en politiek-correcte thema's en commentaren. Zelfs in de intonatie waarop e.e.a. wordt toegelicht valt altijd een uiterst sarcastisch ondertoontje te beluisteren. Overigens geldt dit naast Vara/BNN-programma's ook voor programma's als Tros Nieuwsshow (met dat zelfingenomen duo), Kamerbreed (met dat zure mannetje Boonman) en zelfs Radio 4 in de ochtend is policor vergiftigd. .

krelus | 25-12-16 | 19:44

@Flink Ployd | 25-12-16 | 19:22

Laten we het hopen. Ik denk namelijk dat in alle anti-establisment overwinningen van het afgelopen jaar de rol van de media wordt ondergeschat. Politiekcorrect doorreutelen zal averechts werken.
.
Niet dat verkiezingen echt iets gaan veranderen. De ziekte in ons land vergt een revolutie als geneesmiddel. Een paardenmiddel maar de rot zit dan ook ontzettend diep in alle drie de politieke machten.

Parel van het Zuiden | 25-12-16 | 19:28

De komende maanden gaat u een waar offensief van links meemaken, waarbij alles uit de kast getrokken zal worden om er maar voor te zorgen dat Geert zo weinig mogelijk stemmen krijgt.

Flink Ployd | 25-12-16 | 19:22

kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26

Er zijn meer oude mensen die behoorlijk bij de tijd zijn dan u wellicht denkt.
Mijn overbuurvrouw is negentig jaar. Zij heeft al jaren een laptop en verstuurt haar kerstkaarten via e-mail. Regelt zelf al haar bankzaken via internet en leest talloze nieuwssites en opinieblogs. Deze pientere dame is lichamelijk behoorlijk oud maar zeer jong van geest. Ze kijkt zelden TV, heeft een uitgesproken mening over de huidige politiek en haar eigen visie op de toestand in de wereld. Gesprekken met haar zijn gelardeerd met veel humor, oud-Hollandse spreekwoorden en gezegdes, maar tevens met verrassend verfrissende stellingen anno 2016.
Zij heeft elke kans gegrepen om mee te gaan in de moderne tijd, voelde zich nooit te oud om te leren, en heeft haar levenservaring omgezet in levenswijsheid.
.
Laagopgeleid, (in haar jeugd gingen 12-jarige meisjes na de lagere school gewoon werken) maar door haar honger naar kennis en duizenden gelezen boeken verder, is dit mensje het ultieme voorbeeld van 'waar een wil is is een weg'.
Autodidact, zonder overheidssubsidie, zonder speciale voorkeursbehandeling, zonder met belastinggeld betaalde PvdA-clubjes en buurthuisjes en cursusjes (welke tot op de dag van vandaag jammerlijk falen in het behalen van resultaten).
.
Ik mag graag een kopje koffie met haar doen, haal soms boodschapjes met of voor haar.
Mijn jongere zus daarentegen (PvdA raadslid) mijd ik als de zwarte builenpest. Totaal losgezongen van elke realiteit blijft dit mens vasthouden aan de linkse waanzin dat wij verplicht zouden zijn heel de derde wereld binnen te halen, te knuffelen en te koesteren tot onze eigen dood erop volgt.
Toen haar eigen schoonmoeder overleed sprak zij de oikofobe woorden: Hij (schoonvader) denkt toch niet dat ik voor hem ga wassen en strijken. Daar zoekt ie maar een ander voor...
.
Naastenliefde, zolang de belastingbetaler die liefde betaalt. Mooi!
Komt die liefde voor eigen conto: Liever niet.

.

appelvink | 25-12-16 | 19:20

Beste mevrouw, ook ik ben ooit in de overtuiging geweest dat wij eerlijk en objectief nieuws kregen. Ik ben dan ook in een PVDA nest opgegroeid. Mijn grootouders waren VVD-ers en volgens mijn vader "rijke stinkerts". Inmiddels -nou ja, reeds geruime tijd- ben ik er achter dat hoe linkser het wordt, hoe groter de leugens en het overdrijven... "Eerlijk" heeft in links NL een andere definitie dan bij ons, rechts NL. Er zit ook nog eens een verschil tussen mensen als mijn ouders (die het echt wel goed bedoelen, niet rijk zijn en anderen willen helpen) en de "linkse (VARA) elite", die politiek bedrijft over de rug van "sneue mensen"... bahbah.

Maar mevrouw, eerlijke, oprechte en daadwerkelijk goedbedoelende mensen bestaam echt nog wel.. alleen is de wereld (weer...) een beetje gek geworden.

(En wat is er rechts aan de PVV? Dat is toch socialistisch (want kopie van SP-programma) en nationalistisch (en tegen Islamisering; voor de goede orde: dáár ben ik ook tegen)

Het is volgens mij tijd voor een nieuwe bestuursvorm... maar wel iets meer met de handen ineen.

Jack Berenburg | 25-12-16 | 18:37

"(..)Ze zorgen altijd voor begrip en framen het altijd een bepaalde kant op. Ik kijk er al tijden niet meer dagelijks naar,(...) "
@ Watching the Wheels | 25-12-16 | 17:51
.
dat klopt en vooral ook de hele dag op radio 1 word je gehersenspoeld. Meestal met hele sluwe kleine tussen-de-regels-door opmerkingkjes, en sneren naar de zogenaamde racistische populisten die niet weten wat ze doen.

telelezer | 25-12-16 | 18:28

Ik kijk amper nog naar het Journaal. Bagger. Gisteravond over een geestelijke die mocht vertellen dat er zoveel volk naar zijn voorstelling kwam. Meestal oud nieuws dat heel de dag al via internet tot iedereen en zijn ouwe moet is gekomen. Ze zijn daar zo flexibel als een loden deur.

Papenblok | 25-12-16 | 18:26

""Wellicht kom ik u mede-reaguurders tegen in het Oranjehotel of Westerbork, want die kant gaan we inmiddels weer op.""
@ DearMud | 25-12-16 | 17:53
-
zie mijn commentaar van telelezer | 25-12-16 | 18:21
en dan vooral de laatste link

telelezer | 25-12-16 | 18:24

@Watching the Wheels | 25-12-16 | 17:5.
Vergeet ook het het gebruik van de volledige naam niet, om hem zo een gezicht te geven. Je kunt volstaan met "deze terrorist" of "de aanslagpleger" maar nee, het is Anis Amri voor en Amis Anri na...
Begrip, begrip, daar gaat het om, niet sec beoordelen over wat die terrorboy heeft uitgevreten maar ons vooral afvragen waar wij de fout in zijn gegaan dat hij tot zijn "wanhoopsdaad" kwam.
Bah.

Graaisnaaiert | 25-12-16 | 18:23

Het gaat nog veel verder: de GedahctenPolizei staat klaar om ons de bek te snoeren!
Ik citeer:
"(..)begin volgend jaar gaat het Openbaar Ministerie (OM) de sociale media extra in de gaten houden op beledigen en discrimineren van politici. Dat zei hoofdofficier van Justitie Theo Hofstee zondag bij AT5. Hij stelde dat het OM snel moet ingrijpen als er op sociale media wordt beledigd of gediscrimineerd(..)"
http://www.telegraaf.nl/binnenland/27310216/__OM_houdt_social_media_extra_in_de_gaten__.html

Dus beste mensen pas op wat je zegt hoor
="De Muuren Hebben Ooren"
"Een Spion Op Elcken Hoek"
="Feind Hört Mit"
en
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/%27Beware_of_Spies%27_World_War_I_propaganda_poster_%2814603583360%29.jpg

telelezer | 25-12-16 | 18:21

En dan nóg niet zover om de NOS als staatsomroep te betitelen. Omdat dat waarschijnlijk net iets te onbeleefd is voor deze dame die van de generatie is die het meest uitgekleed is door achtereenvolgende kabinetten. Omdat deze generatie niet protesteert.
Ik heb daar respect voor. Omdat deze generatie (en dan bedoel ik niet de babyboomers) alle redenen in de wereld heeft om te protesteren.
Maar we gaan een zware tijd tegemoet. De 'macht' en hun handlangers zullen de komende maanden het spel zo smerig mogelijk spelen. Wellicht kom ik u mede-reaguurders tegen in het Oranjehotel of Westerbork, want die kant gaan we inmiddels weer op.

DearMud | 25-12-16 | 17:53

@sosnl | 25-12-16 | 17:23
Ander voorbeeld recent door Rob Trip in het NOS 20 uur Journaal: "de vermeende dader van het ongeluk in Berlijn is een man die afgewezen was voor een verblijfsvergunning" of woorden van die strekking. Ze zorgen altijd voor begrip en framen het altijd een bepaalde kant op. Ik kijk er al tijden niet meer dagelijks naar, maar zo nu en dan zap je er langs en dan hoor je weer binnen 5 zinnen die weinig objectieve sussende toon. Wel goed was het interview met Paul Scheffer afgelopen vrijdag in Nieuwsuur. Die begrijpt wel wat er speelt http://nos.nl/uitzending/21152-nieuwsuur.html (vanaf 24 minuten).

Watching the Wheels | 25-12-16 | 17:51

Waanzin. In plaats van dat de overheid het nieuws beïnvloedt zoals dat hoort in een tirannie, doet ons nieuws dat uit zichzelf.

Patatter | 25-12-16 | 17:45

G.B.J Hilterman?
Even nakijken
Aha.
"oktober 1956 en de laatste werd uitgezonden op 22 november 1999" (Wikipedia)
Waarom zou haar vader er niet naar geluisterd kunnen hebben, Hiltermann is een aardige tijd bezig geweest? Kan mij zijn sonore geluid nog wel heinneren.
Salut! Evocatus

Evocatus | 25-12-16 | 17:33

Habt Dank für die Zeit und für Eure Geduld, wenn es mehr als eine Meinung gab ... und ein letztes Glas im Stehen.

Watching the Wheels | 25-12-16 | 17:31

Hoax?
.
Hoezo? De introductie van de transisatorradio, althans de Sony was tussen 1955 en 1957. De Sonyapparatuur ken ik, maar weet niet of en wanneer de Amerikaanse transistorradio's in NL verkocht zijn.
.
De briefschrijfster was toen ongeveer 25-27 jaar. Vader pakweg 20+ jaar ouder. Waarom zou die man geen transistorradio gehad kunnen hebben?
.
Deed het zelf in eerste instantie met een kristalontvangertje, ook onder de dekens. Maar in huiskamer stond een prima Grundig, inderdaad met zo'n oog; mooie schaal met zenders... zat daar trouwens alle golflengtes af te zoeken. Dat geheimzinnige Beromünster!
.
Goede herinneriungen aan o.a. SONY ICF 111. Man, man, man, wat was dat een mooi ding! Later een ICF-5800. Sony was toen de God van de radio's in de zeventiger jaren.
Salut! Evocatus

Evocatus | 25-12-16 | 17:26

NPO (bewijsbaar) links? dat is geen nieuws. Ze doen dat heel subtiel door de keuze van hun onderwerpen en hoe ze die vervolgens weergeven. Voorbeeld? Pvda doet lijsttrekkers verkiezingen? hup onderwerp voor NPO, Asscher gekozen? Hup onderwerp voor de NPO, Asscher wil iets veranderen aan het pvda partijprogramma? Hup onderwerp voor de NPO.etc. etc. Aandacht voor andere partijen met vergelijkbare issues? Nauwelijks. Wat me alleen zo verbaasd is dat ze daar gewoon mee weg komen. Iedereen heeft het er over maar niemand doet er iets aan. NPO is inderdaad een staatsomroep, ze wordt door ons allemaal uit belastinggeld betaald. Daar hoeft op zich niks mis mee te zijn maar dan graag wel neutrale berichtgeving.

Ik ben normaal niet zo van de controle maar ik denk dat er een commissie van toezicht moet komen die de NPO op onafhankelijkheid controleert, klachten hierover in behandeling neemt en corrigerend kan optreden. Welk kamerlid neemt hier het initiatief voor???

sosnl | 25-12-16 | 17:23

Was te verwachten....
Staatsomroep teletekst nr. 105

okkums reezur | 25-12-16 | 17:19

Lupuslupus | 25-12-16 | 16:55

Dat gaan weer huisbezoeken door politie worden net als ten tijde van AZC protesten. Dit soort intimidatie zorgt er uiteindelijk alleen voor dat mensen de overheid nog meer gaan wantrouwen en dat de aardverschuiving tijdens de verkiezingen nog groter zal worden.

cocktailsmaak | 25-12-16 | 17:16

Ongekleurd nieuws bestaat niet. Mensen die hier toe oproepen zijn kleuters. Doei.

a1a2a3 | 25-12-16 | 17:11

Nieuws kun je manipuleren. Dat weten ze bij de NOS als geen ander. Het is per slot van rekening voor een hogere zaak. Dat je jezelf op termijn overbodig maakt is dan niet anders. Zoals ook de PvdA zichzelf kapot heeft gemaakt. Door de oorspronkelijke sociaal-democratische idealen op te offeren voor de multiculturele zaak.

jochum1980 | 25-12-16 | 17:10

Lupuslupus | 25-12-16 | 16:55

En gaat het OM ook politici en journalisten in de gaten houden die burgers beledigen en discrimineren?
En zijn politici soms een ras?

knerf | 25-12-16 | 17:08

"Eric Corton"???
Wie is dat zou ik een tijdje geleden gevraagd hebben, maar toevallig zag ik, ook een tijdje geleden, hem bij DWDD.
(Ja, bekijk da af en toe; waarom niet, soms interessante mensen, soms.)
Het zingt en speelt gitaar, ook dat nog! Beroerd, ook dat nog. Wat doet zo'n B-figuur bij de omroep?
Komt dat schot! Evocatus

Evocatus | 25-12-16 | 17:07

Edit@Graaisnaaiert | 25-12-16 | 17:05.
Bedreigers, discriminatoren en beledigers van Sylvana Simons, bedoel ik. En de server van GS staat ook in de feestdagenstand?

Graaisnaaiert | 25-12-16 | 17:06

@Lupuslupus: sinds wanneer staat belediging in het wetboek van strafrecht? Viel me ook al op aan dat geneuzel van die OvJ die bedreigers ( terecht ) en discriminatoren ( moet je voorzichtig mee wezen m.i., discriminatie is een heel rekbaar begrip ) en beledigers ( belachelijk, beledigen is een recht voortkomend uit de vrijheid van meningsuiting, net zoals het recht om je al dan niet beledigd te voelen ) wil vervolgen.
In casu, als een Turk op straat mij voor "kaaskop" uitscheldt en een maat mij vraagt " laat jij je dat zomaar zeggen?" en ik dan antwoord: "het is maar een Turk, kan mij het schelen wat hij zegt, totaal onbelangrijk" ben ik volgens deze OvJ wel strafbaar en de scheldende Turk niet niet. Kom nou toch...

Graaisnaaiert | 25-12-16 | 17:05

Mijn vader, 74, luistert altijd radio 1. Ja, zegt hij: je moet je vijand kennen.

roze_bril | 25-12-16 | 17:01

Nou mensen, we kunnen onze borst natmaken.

'In de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen begin volgend jaar gaat het Openbaar Ministerie (OM) de sociale media extra in de gaten houden op beledigen en discrimineren van politici. Dat zei hoofdofficier van Justitie Theo Hofstee zondag bij AT5. Hij stelde dat het OM snel moet ingrijpen als er op sociale media wordt beledigd of gediscrimineerd.'


Welkom in Noord Korea aan de Noordzee.

Lupuslupus | 25-12-16 | 16:55

@Lupuslupus | 25-12-16 | 16:46
Over indoctrinatie gesproken: hoe komt religie in de hersenen van de jeugd?
Luistertip: religious vomit van Dead Kennedies.
*vreest dat we nu geen vriendjes meer zijn*

necrosis | 25-12-16 | 16:54

Verstand komt dus echt met de jaren.
Vervelende van de NPO is dat het nieuws selectief wordt gebracht en ook nog eens voor ons geduid. Allemaal leuk en aardig, maar dat duiden kan ik zelf wel, me ergens inlezen en extra bronnen zoeken ook wel, dus wat overblijft is selectieve, beknopte en bijeengegrasduinde staatspropaganda en daar zit ik niet op te wachten. Werkte misschien in de jaren 50 en 60 nog zo, maar anno nu zeker niet meer.
Grote bek over de DDR en Poetin, maar zelf is deze NPO geen haar beter...

Graaisnaaiert | 25-12-16 | 16:49

Waar ik mij in toenemende mate zorgen over maak is de mate waarin de jeugd op scholen wordt bedonderd en geïndoctrineerd.
De uitgeverijen van schoolboeken nemen alleen maar praktiserend Vara-leden aan?
Rommelende Onderbuik | 25-12-16 | 16:40
.
Dat is al gaande sinds de jaren '80. Het enige is de kinderen s avonds aan de keukentafel de waanzin uit hun hoofd praten.

Lupuslupus | 25-12-16 | 16:46

Boko Haram is ook weer gezellig aan het doen?

miko | 25-12-16 | 16:45

Eric cotton, dat sneeuwvlokje met die plak plaatjes.

Mark_D_NL | 25-12-16 | 16:43

kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26

Dat gevoel heb ik ook, maar ik help je niet met je tegenprestatie mocht je het mis hebben.
Ik kijk wel toe. Met een bak koffie. Die jij gezet hebt...

Bijtendehond | 25-12-16 | 16:41

Lupuslupus | 25-12-16 | 16:35
Gelukkig kunnen weldenkende mensen andere kringen zoeken om agitprop en dEUgdzaaierij te vermijden.
Waar ik mij in toenemende mate zorgen over maak is de mate waarin de jeugd op scholen wordt bedonderd en geïndoctrineerd.
De uitgeverijen van schoolboeken nemen alleen maar praktiserend Vara-leden aan?

Rommelende Onderbuik | 25-12-16 | 16:40

Ook in de kerk vanochtend bij de kerst dienst werd er (niet letterlijk) gevraagd niet te stemmen op provocerende partijen.
ojee1966 | 25-12-16 | 15:47
.
In de kerk waar ik voorheen de diensten meemaakte had men daar ook (zeer plotseling) een handje van. Ben subiet overgestapt naar een kerk waar gewoon het Evangelie wordt verkondigd. Zoals het hoort want daar is de kerk voor. Als ik politieke leuterpraatjes wil horen ga ik wel naar de kroeg of zo, die hoef ik echt niet van de kansel te horen.
.
Mijn welgemeende advies: zoek een andere kerk. Want met een rood hoofd van ergernis - tenminste, zo verging het mij - een dienst volgen is nou net niet de bedoeling.

Lupuslupus | 25-12-16 | 16:35

Oorlogjournaliste Eva Bartlett uit Canada heeft in de VN een voordracht gegeven over de onbetrouwbare berichtgeving in Syrie.
En meerdere journaliste zeggen dat.

AnnaJL | 25-12-16 | 16:35

@necrosis | 25-12-16 | 16:29

Haha, nee ik denk dat dat nog steeds een stap te ver is voor haar... ze volgt nu haar eerste cursus "Internetten voor Ouderen". :-D

EefjeWentelteefje | 25-12-16 | 16:34

Eva Bartlett uit Canada heeft in de VN een voordracht gegeven over de onbetrouwbare berichtgeving in Syrie

AnnaJL | 25-12-16 | 16:33

kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26
Een hoax? Dat betwijfel ik.
Er lopen een heleboel goed gebekte, goed opgeleide en belezen 86 jarigen rond.
Ouderen die met de maatschappij mee blijven doen en de MSM volgen, blijven behoorlijk up-to-date en pikken net zo goed nieuw taalgebruik op als ieder ander.
En wie weet is deze 86 jarige brievenschrijfster wel een hard-core reaguurster.

Gravin v Kippenbouth | 25-12-16 | 16:33

kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26
Een hoax? Dat betwijfel ik.
Er lopen een heleboel goed gebekte, goed opgeleide en belezen 86 jarigen rond.
Ouderen die met de maatschappij mee blijven doen en de MSM volgen, blijven behoorlijk up-to-date en pikken net zo goed nieuw taalgebruik op als ieder ander.
En wie weet is deze 86 jarige brievenschrijfster wel een hard-core reaguurster.

Gravin v Kippenbouth | 25-12-16 | 16:33

@King of the Oneliner | 25-12-16 | 16:26
Nooit reaguren als je teveel gezopen hebt!

necrosis | 25-12-16 | 16:32

@tostimaker | 25-12-16 | 16:15

Mama Wentelteefje is (nog steeds) zeer genuanceerd in haar uitdrukkingen maar maakt zich ernstig zorgen over de teloorgang van Nederland. Bij de laatste discussie: "moet ik nou echt PVV gaan stemmen...? ik weet het niet met die Wilders hoor, hij heeft toch helemaal geen echte partij?"

Heb haar Fleur Agema aangewezen als passende PVV-politicus. Maar wat ik eerder al zei, ook Omtzigt past wel bij haar opvattingen. :-)

EefjeWentelteefje | 25-12-16 | 16:32

Toevallig was het deze PVV-aanhangster waar mevrouw over schrijft. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich stoorde aan die opmerking dat ik toch wel netjes sprak. En vooral het verbaasde toontje, bloedirritant! Maar goed, een bezoekje aan het hol van de leeuw heeft de PVV & GeenPeil wel mooi wat gratis zendtijd opgeleverd. Dat mevrouw mede dankzij die uitzending de Staatsomroep zat is, is ook nog eens mooi meegenomen. Was deze uitzending: www.nporadio1.nl/nos-met-het-oog-op-mo...

Robin Hood | 25-12-16 | 16:32

HELEMAAL MEE EENS!! De NOS is echt een staatsomroep geworden.
Nieuws wordt niet geverifieerd maar klakkeloos overgenomen.
Waarheidsvinding komt nauwelijks voor bij de NOS. En meerdere Nederlandse kranten!
Helaas is de journalistiek niet meer wat het ooit was. We moeten ons vooral op o.a. buitenlandse websites op de hoogte stellen.
Bij de VN is ook gewezen op de westerse propaganda die niet anders dan leugens verspreidt t.a.v. Syrie. Het westen voorziet de zgn witte helmen van wapens.
Dat zijn de grootste (voormalige Al quaida) terroristen. Het westen wil geen gezichtsevrlies lijden want ze waren immers tegen Assad. Hij moest weg!! Nu dat niet lukt zijn ze zelfs bereid de grootste terroristen te bevoorraden. En dan met de vinger naar Rusland en Assad wijzen. Walgelijk. Daar berichtn de journalisten ook niet over. We worden stelselmatig voorgelogen.

AnnaJL | 25-12-16 | 16:30

@EefjeWentelteefje | 25-12-16 | 16:24
Gaat ze nu ook op GeenStijl reaguren?

necrosis | 25-12-16 | 16:29

weer eentje wakker geworden, werd tijd

mmkk | 25-12-16 | 16:29

-weggejorist-

King of the Oneliner | 25-12-16 | 16:26

@kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26

Mijn eigen moeder had dit kunnen schrijven, behalve dat ze 82 is en doorgaans CDA stemt. Ik heb haar al geattendeerd op dhr. Pieter Omtzigt, mocht ze op zoek zijn naar een waardige kandidaat voor haar voorkeurstem.

Niet elke 80-plusser is van de pot gerukt hoor. En mams alhier heeft net haar eerste tablet aangeschaft. ;-)

EefjeWentelteefje | 25-12-16 | 16:24

Peter Emile | 25-12-16 | 16:14
Omdat al die VARA cabaretiers een bijbehorende PvdA politici zelf tot het diepst in hun genen doordrongen zijn van het Christendom. Die 2000 jaar cultuur krijg je er niet uit, en daar ben je niet vanaf als je ineens vanaf pak hem beet 1968 stoer niet meer naar de kerk gaat. Dus , het zijn de nieuwe bisschoppen en priesters: zwaar doordrenkt van zowel een superioriteitsgevoel als een zwaar schuld - en zondebesef dat de minderwaardige mens, lees de moslim, niet genoeg wordt bedeeld. En net zoals bij de priesters van vroeger die alle voorrechten voor zichzelf hielden, mag ook voor de linkse machthebbers het volk opdraaien voor hun zgn naastenliefde middels AZC's ver buiten de grachtengordel en je oma gratis ter beschikking stellen ter financiering van de Marokkaanse jeugd.
Ik hoop dat Greet ze allemaal de moeder sloopt in maart.

kadoendra | 25-12-16 | 16:23

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 16:01
Mevrouw zegt niet dat die transistorradio er was toen ze een klein kind was. Bij ons thuis verscheen het eerste transistorradiootje in 1961, of eerder, en toen moest het Oog nog worden uitgevonden. Dus mevrouw zegt het juist.
Overigens kwam die bij ons uit Japan, en dat gaf vanwege eerdere ervaringen met dat land wel een merkwaardige haat - liefde verhouding met het radiootje.

Ci Ty33 | 25-12-16 | 16:22

@Graaf van Egmont | 25-12-16 | 16:01
Dat deze mevrouw zich vergist en denkt dat er toen al een transistorradio was, is haar vergeven. Vergeet niet dat ze heel wat meegemaakt heeft en veel heeft zien opkomen; de Tweede Wereldoorlog, een eigen douche in huis, de wasmachine, gas uit Groningen, de zwart-televisie, de kleuren-televisie met afstandsbediening, de transistorradio, de cassetterecorder, de videorecorder, kabelradio- en tv, de computer, de compact-disc, het internet, de gsm, de ipod, de ipad...

kweethetooknietbeter | 25-12-16 | 16:20

@necrosis | 25-12-16 | 16:13
Zoeken man,
death.fm/

miko | 25-12-16 | 16:19

Och lieve oma,U bent van harte welkom bij de PVV hoor.

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 15:44

Zo te lezen was haar vader een ras pvda,er.

komtdatschot | 25-12-16 | 16:19

@necrosis | 25-12-16 | 16:14
Nou, gewoon drie hoger dan deze..

Wijze uit het Oosten | 25-12-16 | 16:18

@bisbisbis | 25-12-16 | 15:40
Waarschijnlijk heeft Quid dit in elkaar gedraaid.

miko | 25-12-16 | 16:18

Mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt, herkennen fascistische tendensen.
Rommelende Onderbuik | 25-12-16 | 15:26
-
Ik heb laatst in de archieven van mijn vader kranten uit 1939 gevonden, en inderdaad, de gelijkenis van de artikelen met de actualiteit is gewoon eng.

Ben-Bataaf | 25-12-16 | 16:15

"nu ben ik een PVV stemmer in hart en nieren, maar tussen de regels door van dit ingezonden stuk, proef ik toch een hoax, mede door zinsopbouw en uitdrukkingen die niet passen bij een vrouw van 86.
kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26"
Ik dacht hetzelfde. Ze komt ook zo genuanceerd over. Mijn oma van 90 noemt negers nog steeds roetmoppen en Duitsers moffen. Veel ouderen praten gewoon anders. Elke zin begint dan met "vroeger" en "ze moeten gewoon.."
Maar ja wie weet.. ChristenUnie... Ik wil haar graag anti-bedanken voor het stemmen daarop. cu SGP D66 en GL (kunduz)hebben zich de laatste jaren bewezen als het glijmiddel voor elke demissionaire regering. Nog erger dan PvdA vlak na Rutte 1.

Rest In Privacy | 25-12-16 | 16:15

WTF?
Waar is mijn comment gebleven?

necrosis | 25-12-16 | 16:14

@Graaf van Egmont | 25-12-16 | 15:50

Zeer mee eens. En het meest boosmakend is dat linkse omroepen zoals de VPRO en de VARA zich decennia lang hebben ingelaten met het bashen, ridiculiseren en het slopen van het christendom. Dat mocht allemaal. Dat was 'bon ton'. Maar zodra je de islam ridiculiseert - een religie die niet genoeg belachelijk gemaakt kan worden - is er ineens hoogpotige morele verontwaardiging bij dat hele door VARA en VPRO gefinancierde leger cabaretiers dat zich jarenlang met het christen-bashen bezig hield.

Ik vraag me oprecht af waar en waarom al die "verstandige" linkse mensen en hun morele voorlieden uit de cabaretwereld, hun gezonde verstand hebben achtergelaten.

Peter Emile | 25-12-16 | 16:14

@kweethetooknietbeter | 25-12-16 | 16:07
De muziek die ik graag wil horen draaien ze anno 2016 nog steeds niet op de radio.
*snik*

necrosis | 25-12-16 | 16:13

ojee1966 | 25-12-16 | 16:08
Nee. Ik kijk geen commerciële omroepen vanwege de reclame. Maar wel gezien in 5 jaar later. Had hij nog nieuwe vergezichten of andere meningen anders dan die welke we al van hem kennen?

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 16:11

Jackanders | 25-12-16 | 15:57
Natuurlijk, oude mensen worden wijs. Als je de oorlog hebt meegemaakt en de opbouw van Nederland daarna in totale armoede, dan heb je het allemaal gezien. Oma's willen dat hun kleinkinderen en nu al achterkleinkinderen het beter hebben dan zij. En ze zien die hoop voor hun ogen in elkaar storten.
Mijn moeder van 92 is er ook zo een. Ze zien wat er gebeurt en gaan radicaliseren. Het enige waar ze zich echt druk over maken is toch de toon van het debat. Hun generatie schijnt toch wat beschaafder te zijn dan wij.

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 16:09

klinkt niet als iemand van 86.

harry21 | 25-12-16 | 16:09

@Graaf van Egmont,

Bodar vanochtend gezien bij BusinessClass

ojee1966 | 25-12-16 | 16:08

Is dat diezelfde NPO die begin jaren '70 de populaire muziekzeezender Veronica kapot maakte omdat zeezender Veronica vernieuwing bracht en muziek draaide die het gewone volk graag wilde horen, maar dat consequent geweigerd werd door de toenmalige Hilversumse po-zenders? En die uiteindelijk toch krampachtig probeerde iets op te zetten dat moest concurreren met de zeezender(s); thans bekend onder de naam 3FM?

Het lijkt wel of de NPO en de deugmensen niet tegen hun verlies kunnen. Het is alsof je met deugmensen een bordspel aan het spelen bent, en net als je op voorsprong komt, dat de deugmens dan kwaad opstaat, het bord omgooit en stampvoetend en tierend de kamer uit loopt. De zogenoemde deugmensen denken dat zij en alleen zij de wijsheid in pacht hebben. Als je afwijkt van hun mening dan ben je de reïncarnatie van Hitler en moet je bestreden worden.

Puur omdat je houd van Nederland en het niet kapot wil zien gaan, ben je een franxiet, een fascist, racist, aap, nazi, xenofoob, islamofoob, extremist en tokkie.

Hopelijk kruipen de deugmensen eens uit hun linksomgesponnen coconnetje en zien ze wat er écht speelt in de wereld en gaan ze inzien dat zijzelf er de oorzaak zijn van dat er een Wilders is opgestaan en dat zijn PVV zo groot aan het worden is.

Maar, dat is slecht mijn mening.

kweethetooknietbeter | 25-12-16 | 16:07

Ik vind jammer dat 'Echte Jannen' er niet meer is op zondagnacht. Roos wilde niet meer. Nu is die narcistische schreeuwlelijk er voor in de plaats gekomen. Wat een lul is dat die Premnogwat.

Oprisp | 25-12-16 | 16:03

@Pedronegro | 25-12-16 | 15:40 Iemand van 86 jaar is van VER voor de 2e WO en dus geen babyboomer, dat is de generatie van vlak na de oorlog. Ik ben er ook zo eentje.
Overigens moet men consequent de Nos voortaan NoSB noemen, vinden ze niet leuk daar op de Gooise matras.

Keyboardspeler | 25-12-16 | 16:01

Als je je dochter aan de islam wil overleveren moet je de NPO beluisteren. Varadildo's allemaal.

topsporter | 25-12-16 | 16:01

watmagjenogwel | 25-12-16 | 15:53
Klopt. De eerste transistorradio's die ik zag, was in het begin van de jaren 60 en uit Amerika kwamen overwaaien. Mijn oma had in die tijd nog zo'n knop aan de muur, waarmee ze een drietal kanalen kon kiezen, waaronder de kerkdiensten voor bedlegerige zieken.
Zelf deden we het in die tijd met de buizenradio van Grundig of Philips. Zo een met een pauwenoog op de voorkant, voor de fijnafstelling.
Deze mevrouw is 86 en praat over haar vader. Nauwelijks kans dat die aan een transistorradio gekluisterd was. In die tijd ook nog eens een radio met een slechte ontvangst kwaliteit en zwakke antennes.

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 16:01

Nu op NPO1; een grappenmaker die Wilders een "varken" noemt.
Dat eeuwige "nazi" ging kennelijk vervelen.

En lullen over dat "eigen vrijheid eerst" van de PVV, maar wat is daar mis mee?
Als het vrij laten gaan van de islam betekent dat we hier joden en homo's moeten vermoorden en verkrachting moeten legaliseren om moslims tevreden te houden, dan doen we onszelf echt te kort.

Nog los van het feit dat het linkse dogma "wie moslims helpt bij hun genocides, blijft zelf gespaard" zeer naïef en onjuist is. Ook al streef je net als NSB Handelsblad, de kraakbeweging of de Inter-nationaalSocialisten naar de holocaust, dat maakt je nog geen moslim. Dus uiteindelijk wordt je ook gewoon opgehangen, naast de PVV-tokkies die jou al 20 jaar waarschuwden.

Dandruff | 25-12-16 | 16:00

When reality kicks in.
Altijd mooi om te zien.
Welcome to the real world ouwe. Het is nooit te laat om te leren. Het is je gegund.

postmodernismisdead | 25-12-16 | 16:00

Citaatje:

"Ik ben nog niet zo ver om de NOS dat stempel op te drukken maar wat er nu gebeurt geeft een vervelend gevoel in de onderbuik."

... En daarom trok deze dame de stekker uit de NOS. Voor een beter & prettiger gevoel in de onderbuik; de onderbuik, waar zoveel linksmensen een hekel aan hebben. Het is beter om te vertrouwen op een goed & gezond gevoel in de onderbuik, dan door het leven te gaan met een politiek correcte blokkade van het gezonde verstand.

Zo hoor je het ook eens van een 86-jarige met gezond verstand: 'links' veroorzaakt een slecht gevoel in je onderbuik. 'Links' is slecht voor zowel je geestelijke als je lichamelijke volksgezondheid.

Overigens: 'journalistiek' bestaat niet meer. De mainstream Journalistiek is ontaard in links activisme.

Peter Emile | 25-12-16 | 15:59

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 15:37
Steeds meer mensen trappen er niet meer in, ook mijn oude (bijna 80) moedertje niet.
En dat is een prima trend.

Jackanders | 25-12-16 | 15:57

Karton zeg je? Die heb ik nooit kritische vragen horen stellen. Wat was ik blij dat hij uit Penoza werd geschoten.

Zijn hoogte punt van niet kritische vragen was bij een interview met een rijksambtenaar die beweerde dat IS een zionistisch complot was.

Alex Delarge | 25-12-16 | 15:56

De vooringenomenheid van de VVD en andere politieke partijen om de PVV uit te sluiten voor samenwerking geeft perfect aan hoe het momenteel gesteld is met de democratie . De "elite" luistert echt niet naar het volk en zet het merendeel van Nederland ,[wat echter wel even de salarissen mag ophoesten] van dat omhoog gevallen stelletje luizenbossen ,en tevens de omroepen in stand mag houden ,waarvan de bekende Nederlanders tonnen per jaar verdienen ,[voor wat]die ze voor tokkies uitmaakt ,hoogmoed komt voor de val, en ook zij kunnen weer arm worden .
Hoogste tijd dat er eens een flinke bezem door gaat , dat dit gaat gebeuren is nog maar een kwestie van tijd ,en staan ze binnen korte tijd weer met beide benen op de grond .

fleurtje | 25-12-16 | 15:55

knerf | 25-12-16 | 15:53
Als het gelovige goedvolk vanaf de kansel vermanend wordt toegesproken, dient dit alleen het CDA, CU en de SGP.
Gelukkig zijn de kerken bijna leeg tegenwoordig.

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 15:55

kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26
Die gedachte had ik ook, namelijk haar vader die naar een oud transitor radiotje luisterde naar GBJ e.d.. In die tijd waren er bijna geen transitorradiotjes, en voor een "eenvoudige arbeider" is dat helemaal onwaarschijnlijk.
Maar ja, misschien heb ik het mis.

watmagjenogwel | 25-12-16 | 15:53

ojee1966 | 25-12-16 | 15:47

Maar daar werden vast al die partijen mee bedoeld die het "Nee" van het volk in het Oekrainereferendum gewoon negeerden, toch?

knerf | 25-12-16 | 15:53

Rommelende Onderbuik | 25-12-16 | 15:42
De VARA heeft in Nederland het monopolie op humor en cabaret. In dienst staand van betrokken en maatschappelijk geëngageerd deugvolk. Maatschappelijk gezien vanuit de linkse visie. Ik kan mensen als Claudia de Brey, Dolf Jansen en al die incest kunstenaars niet meer horen.

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 15:50

Ook in de kerk vanochtend bij de kerst dienst werd er (niet letterlijk) gevraagd niet te stemmen op provocerende partijen.

ojee1966 | 25-12-16 | 15:47

NPO Radio = Goebbels FM

Corrie-Corky | 25-12-16 | 15:44

(-)en luisterde ook naar GBJ Hiltermann op de zondag. Een ras PvdA’er.
Wat wordt hier bedoeld? Dat GBJ Hilterman een ras PvdA'er was? Nee toch?

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 15:44

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 15:37
Tja, dat is lachen. Zo'n koddige dikke 50'er als Van Muiswinkel die Wilders even op de hak neemt. En daarna een traantje wegpinken bij "Mag ik dan bij jou" van De Breij. NPO is een soort politburo; kleinkunstige agitprop voor en door dEUGmensen.

Rommelende Onderbuik | 25-12-16 | 15:42

Deze dame is zo oud, dat ik dacht dat ze met Het Oog dat groene oog op de buizenradio bedoelde.

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 15:41

Heel goed ouwe babyboomer poepert.
"Beter laat dan nooit" zij onze stamoudste altijd.
Sinds het einde van het Polygoon journaal is het bergafwaarts gegaan met de radio-verslaggeverts.

Pedronegro | 25-12-16 | 15:40

Túúrlijk, joh - als je als zesentachtigjarige aankondigt dat je niet meer naar ' het Oog' gaat luisteren, dan doe je dat als vanzelfsprekend bij Geen Stijl - het aangewezen medium voor bejaarde Nederlanders wier verhaaltrant en zinsbouw in een opmerkelijke mate aan een hedendaagse aangepast is.
-
Of heeft haar VMBO - gaande achterkleindochter dit bij elkaar gekalkt?

bisbisbis | 25-12-16 | 15:40

Corton bij Het oog op morgen tegenwoordig? Wat een slechte grap zeg. Daar hoef ik geen gutennacht freunden van.

Patje2011 | 25-12-16 | 15:40

@kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26
Mevrouw luistert via een radio , zo eentje met een stekkertje , en dat om 11.00 's avonds. Dus dit lijkt me echt.

Zwizalletju | 25-12-16 | 15:38

Ach ,op zekers. Wel nu het is een CU mens dus die vertrouw ik ook niet.

miko | 25-12-16 | 15:38

Heb gisteren ook even geluisterd naar Radio1. Slechte gesproken columns door mensen wiens naam ik niet eens ken. Zogenaamde humorvolle stukjes. Één overeenkomst: schuimbekkend Wilders bashen, alsof het de laatste gelegenheid is dit jaar om te kunnen doen.
Echt een ziekelijke omgeving die NPO.
Voordeel: ze raken in paniek en komen steeds dieper in het drijfzand te zitten.

Graaf van Egmont | 25-12-16 | 15:37

Ik snap sowieso dat vertrouwen in de oordelen van journalisten niet zo. Een wijsheid voor uw allen:
.
Those who can't, write about people who can.

Parel van het Zuiden | 25-12-16 | 15:35

MHOOMorgen... Daar luisterde ik als tiener een tijdje naar. Decennia geleden. Hanneke Groenteman. Zolang er niets politieks aan de orde was best te pruimen, ook wel wat van opgestoken. Maar zodra het wel politiek werd... Policor ruim voor dat dat woord uitgevonden was.

BokoHalal | 25-12-16 | 15:35

@kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26
Eensch. Ik heb nog een zeer ouwe Van Dale liggen om mee te nemen mocht de nood aan de man komen.

Rest In Privacy | 25-12-16 | 15:33

Mensen het is helaas nooit anders geweest: ruim 30 jaar geleden had ik zo'n gefrustreerde linkse lul als leraar die krantenbespreking in de les ging houden en alle leerlingen moesten een krant meebrengen de volgende les maar geen telegraaf want dat was geen krant. Deze jongen dus gewoon een telegraaf meegenomen want zo'n linkse zak gaat niet uitmaken waar ik mijn nieuws haal ook al was ik 15. Vervolgens probeerde de vent mij natuurlijk verbaal af te maken maar ik dacht lul jij maar maar bij mij lukt jouw indoctrinatie niet. Niet zo'n belangrijke anekdote maar ik kan er nog wel tien opnoemen en het geeft wel aan dat het altijd zo geweest is.

Professor Bacterie | 25-12-16 | 15:32

Ach ja, dat dedain van die luitjes..
Maar eigenlijk is die politieke en journalistieke elite razend op het volk dat niet meer klakkeloos achter de oude leiders aanloopt.
Heerlijk toch?

knerf | 25-12-16 | 15:27

nu ben ik een PVV stemmer in hart en nieren, maar tussen de regels door van dit ingezonden stuk, proef ik toch een hoax, mede door zinsopbouw en uitdrukkingen die niet passen bij een vrouw van 86.
Mocht ik het fout hebben, dan bied ik mijn welgemeende excuses aan en als tegenprestatie zal haar kamer schoonmaken in het bejaardentehuis en een potje met haar scrabbelen, want anders gebeurt het toch niet i.v.m. bezuinigen

kapitein_iglo | 25-12-16 | 15:26

Oudste kamerlid ooit was 84. U kunt een record vestigen, door als nummer 2 op de lijst van Dijkgraaf te gaan staan. :)

Expert | 25-12-16 | 15:26

Traag of niet. Mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt, herkennen fascistische tendensen. Vrijheid in de verdrukking, de EUlite en de meeste vormen van Islam vormen de grootste bedreigingen voor onze beschaving.

Rommelende Onderbuik | 25-12-16 | 15:26

-weggejorist-

Fridtjof | 25-12-16 | 15:24

zo is het maar net.
het meest vervelende is dat ze zelf denken een objectief en onpartijdig medium te zijn.
al 20 jaar is dit aan de gang.
natuurlijk wordt dat ontkent maar de feiten liegen niet.
je had vroeger inderdaad Hiltermann en Wibo,een rechts geluidje van de Tros en Avro.
allemaal zijn ze policor geworden en onder Obama is het nog erger geworden.
dus tijd voor iets anders.
misschien kan Fox m.b.v. anderen iets opzetten.

pejoar | 25-12-16 | 15:23

"Ik verlang naar ongekleurd nieuws."
Deze dame moet dan ook niet zoveel naar Opsporing Verzocht kijken....

Ommezwaai | 25-12-16 | 15:23

Maar het is toch evident dat de NOS de staatsomroep is? Altijd meepraten met de regering op dat moment. Zo zal het waarschijnlijk ook in de toekomst gaan, zelfs als de PVV de grootste wordt.

Kees.kwarktas | 25-12-16 | 15:23

Steeds meer mensen worden wakker.
Meer, meer, meer.

Dandruff | 25-12-16 | 15:22

-weggejorist-

Sgt. Pepper Spray | 25-12-16 | 15:22

Tja, als je al 86 jaar oud bent mag je best (fors) achter lopen bij de ontwikkelingen.

Peter_K | 25-12-16 | 15:20

De peilingen zijn inderdaad niet te vertrouwen.
De PVV staat veul hoger dan de 40 zeteltjes van MDH.

keestelpro | 25-12-16 | 15:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken