Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Merkeldeal: kerst verboden in Turkije

topicturkseschoolkerst.pngOnderhandelen met Mohammedaanse fanatici gebeurt hier in het westen altijd op principes van gelijkwaardigheid, wederkerigheid en dialoog: wij laten de moslims hun gang gaan en dan doen zij dat ook bij ons. In de echte wereld, ver weg van de Klavertjes en Bregmannetjes/Bergmannetjes die denken dat het zo werkt, gebeurt deze vrede-op-aardebullshit helaas niet. Nee, daar heerst de monocultuur: zo is het dit jaar verboden voor de Duitse school in Istanboel om kerst te vieren. Sultan Erdogan wil geen propaganda van het christelijk geloof: toch niet helemaal eerlijk, aangezien hij zelf miljarden investeert in een wereldwijd fijnmazig netwerk van islamitische indoctrinatie, Diyanet. Toch onaardig, aangezien onder leiding van Duitsland miljarden eurootjes is bedialoogtafeld om de vluchtelingencrisis te bezweren. Ook Duits: het verhaal van Faust, die zijn ziel verkoopt aan Mephistopheles en uiteindelijk toch op de blaren komt te zitten, omdat het nu eenmaal slecht onderhandelen is met het kwaad.

Reaguursels

Inloggen

@Basil Fawlty | 18-12-16 | 19:16
Ik heb hem al vaker gepost. Het kan namelijk niet genoeg worden herhaald. De ogen móeten open. Het alternatief is namelijk nogal onverteerbaar. En dat is precies waar ik zie dat we met gierende banden op af stormen. De stuitende naïviteit en het tenenkrommend gezwatel moeten maar eens over zijn. Onze kinderen/kleinkinderen zullen ons tot in eeuwige dagen vervloeken waarom we dit allemaal zonder slag of stoot hebben laten gebeuren.

Sjefke7807 | 19-12-16 | 12:18

Ik heb nu al medelijden met de vrouwen in Amsterdam-West die over 5 jaar vriendelijk verzocht worden het terras te verlaten door mannen met een migratieachtergrond. (Femke, bedankt)

Droop | 19-12-16 | 10:05

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 17:55
Wat 'n manke vergelijking.Voor zover het meisje met de zwavelstokjes: het is een verhaal over barmhartigheid en delen. De vergelijking met Alepo ontgaat mij volledig, maar gezien uw reacties zal het wel vooral aan mij liggen.

stroopa | 19-12-16 | 08:53

De islam zou eigenlijk aangemerkt moeten worden als zeer besmettelijk virus , dan kan er preventief geruimd worden .

alshetware | 19-12-16 | 06:26

En Geenstijl had weer eens een fijne canard. Overgetikt van het AD. Doe dat dan ook eens niet.

Kameroudste | 19-12-16 | 01:19

Het enige probleem in deze is; zijn ze dan ook zo seculier jegens andere religies... inclusief de islam? Het antwoord (sinds Erdogan) is helaas... ja, seculier jegens andere religies behalve de islam... Turkije mag wat mij betreft best (voor altijd) buiten de EU blijven!

Nederlanddraaitdoor | 19-12-16 | 00:29

Jos Tiebent | 18-12-16 | 21:42
Klopt. De samengang van religies/cultuur is gewoon gegroeid. Zo heet Odin Sinterklaas, zijn raven Piet, is het lichtjesfeest/zonnewende naadloos opgegaan in de geboorte van Jezus (immers ook een symbool=terugkeer van het Licht). Laatste avondmaal/Pasen=dood en opstanding wat wel in te passen is in dat ei, immers daar komt nieuw leven uit.
En zo zijn er vele zaken samengesmolten, who cares?

toetssteen | 18-12-16 | 23:39

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 18:04

Say what? Het ging in de door mij aangehaalde artikelen de door u geponeerde aanname dat Europa binnen Europa meer genocide op zijn/haar naam zou hebben staan! Maar ja als u te beroerd bent te lezen en uw conclusies uit de losse pols trekt en dan met een lachwekkend verhaal komt, dat is uw probleem.

toetssteen | 18-12-16 | 23:31

telelezer | 18-12-16 | 16:17

Jezus is ergens in een zomer geboren, er is toch geen enkele herder die 's nachts tussen de schapen in het veld gaat liggen? Laat staan dat er al lammetjes waren. De ster was de komeet van Halley en let een beetje op de jaartelling. De Juliaanse kalender stoeide een beetje met schrikkeldagen en 13e maanden in die tijd... Nou weer bier.

Jos Tiebent | 18-12-16 | 21:42

En wij moeten van Denk ook ons leger (voorzover je van een leger kunt spreken) ook ontmantelen! Morgen word ik wakker en is dit allemaal gewoon een droom geweest: veroordeling Wilders, massa's gelukszoekers, Turkije, Zwartepietendiscussie, Kerstdiscussie, aanslagen.

Mart6037 | 18-12-16 | 20:52

Een artikel in de NRC van afgelopen vrijdag van een Algerijnse filosoof. 'Als je mee gaat in de hoofddoekjesmanie, kortom toegeeft aan alle grillen van moslims is het einde opening en nemen ze het land over'. Geef ze 1 vinger en ze nemen beide handen en voeten. Geef nooit en te nimmer toe, was zijn motto.

Schweinchen Dick | 18-12-16 | 20:09

En dan hoor je die gasten van DENK ineens helemaal niet. Vreemd hé...

VincentTheSaint | 18-12-16 | 19:32

Sjefke7807 | 18-12-16 | 15:09 en
ratelaar | 18-12-16 | 15:47
.
Dank! Ken het artikel .Heb hier ook al vaker de link gegeven. ;) Is inderdaad een goed artikel en geeft een kijkje in het brein van Erdo en daar wordt je niet vrolijk van vandaar dat het oude leger (dat toen nog seculier was) geen fan van hem was. "Enter the EU." De EU had nml in al zijn "wijsheid" bedacht dat Erdo mild islamitisch was en het leger fout. Nu was het leger na zijn laatste coup ook zijn perken te buiten gegaan tegen linkse politici en aanhangers, het was toen nog koude oorlog. Maar in 1 ding had het leger wel gelijk. Pas op met types als Erdo en kornuiten maar die waarschuwingen werden door de EU terzijde geschoven. Niet gehinderd door enige lokale kennis vond de EU dat het leger moest worden kaltgestellt. Nou dat vond Erdo wel mooi want binnen no time had hij zijn partij georganiseerd en mobiliseerde hij zijn stemvee in centraal en oost Anatolie. Nadeel was ook dat de seculiere partijen natuurlijk niet populair waren in de diep religieuze conservatieve gebieden en als "elite" werd gezien. Daarnaast had Erdo nml de EU ook nog eens wijsgemaakt dat hij het Koerden "probleem" wel effe vreedzaam zou oplossen. Yeah right. In het begin gaf hij idd de Koerden wat TV kanalen en mochten ze hun taal spreken maar het was nooit de bedoeling dat Turkije een autonome regio zou creeren laat staan afstand zou doen van die gebieden wat de koerden diep in hun hart graag wilden. Inmiddels weten we wat voor puinhoop het is in zuidoost Turkije en heeft de EU totaal geen greep meer op die man. Sterker nog heeft hij de EU bij de ballen met zijn "vluchtelingen" deal. In eigen land heeft hij genoeg chaos gecreerd en kwam de vermeende coup als een gods... sorry Allahgeschenk om zijn macht uiteindeljk te vergroten tot dictator en inderdaad ratelaar we zijn nog lang niet van hem af.

Basil Fawlty | 18-12-16 | 19:16

OK, dan vanaf heden geen vrijdagsgebed in alle Diyanet-moskeeën in Europa. Oog om oog, tand om tand. Staat in zowat alle sprookjesboeken.

En nu niet zeiken over vrijheid van religie, OK? Als ze in hun huiselijke vrede hun achterwerk naar de ondergaande zon willen richten dan zal niemand ze daarvan verhinderen. Elders willen we gewoon geen islamitische propaganda, simpel.

Voorgeenchanterikpeu | 18-12-16 | 18:17

toetssteen | 18-12-16 | 17:43

Je hoeft mij niet te vertellen dat je als Westerling in Bangladesh voor 50 euro iemand kunt kopen die de hele dag je voeten kust als je voor hem gaat zorgen of denken sommige mensen nu echt dat die lelijke westerlingen in Thailand echte liefde vinden bij "me love you longtime" Elk volk gaat anders om met de laagste in de maatschappij, daar moet je niet hypocriet over doen, dat laat je over aan mensen zoals Peter R.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 18:04

stroopa | 18-12-16 | 16:57
"Dus uw punt wat u wilt maken met het meisje met de zwavelstokjes en Aleppo is??"

Het leven is niet eerlijk, wen er maar aan.
Net als naar het meisje zal de wereld naar Aleppo kijken en er schande van spreken maar niemand waarschuwde toen deze mensen hun hoofd gek werd gemaakt dat ze een beter leven konden krijgen als de heersende politieke Elite verdreven zou zijn.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 17:55

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:29
stroopa | 18-12-16 | 16:57

Iemand Nathan naar buiten zien gaan?

stroopa | 18-12-16 | 17:45

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 17:27
Oeps sorry ,wrong topic...

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 17:29

In Amsterdam is op een paar scholen kerstfeest toch ook al verboden? Dat gaat zich uitbreiden, net als afschaffing van Zwarte Piet. Het uiteindelijke doel is duidelijk: wij moeten allen de islam als mooi gaan zien en moslim worden.

Patatter | 18-12-16 | 17:28

-weggejorist-

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 17:27

Ik geloof helemaal nergens in maar kerst is wel gezellie. Jammer dat de p islamieten alles kapot willen maken

GetOffMyWify | 18-12-16 | 17:08

@Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:29

Volgens mij zit jij zwaar aan de LSD, meisje met de zwavelstokjes hahaha een sprookje gebruiken voor je eigen rare hersenspinsels.

Tuurlijk joh, die slaven hadden geluk..., volgens mij besef je zelf niet eens wat je allemaal raaskalt.
Ongelofeloos.

authentic | 18-12-16 | 16:59

We hebben geen wetenschap nodig om te begrijpen dat het leven niet altijd eerlijk is.
Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:29

We hebben geen wetenschap nodig, maar verhalen uit overlevering worden telkens weer veranderd/aangepast aan de heersende tijd. Dus uw punt wat u wilt maken met het meisje met de zwavelstokjes en Aleppo is??

stroopa | 18-12-16 | 16:57

@authentic | 18-12-16 | 16:12
"Nog veel verder in de geschiedenis waren we verdomme zelfs allemaal slaven"

In mijn ogen hadden slaven geluk aangezien het alternatief de dood was. In het oude Europa boden mensen zichzelf aan als slaaf wanneer ze geen mogelijkheid zagen om zelfstandig door de winter te komen. Dat in Amerika de slavernij werd afgeschaft had meer te maken met het feit dat dagloners goedkoper waren dan de zorg voor slaven.
Maar iedereen mag natuurlijk zijn eigen geschiedenis oppimpen.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:43

@stroopa | 18-12-16 | 16:16
"Welke Europese waardes wilt u , die van de Franken, Kelten, Saksen of u wilt weer Wodan en Donar, très basic."

Pas op dat je mensen niet wijzer maakt dat Marokkanen eigenlijk Vandalen zijn.
nl.wikipedia.org/wiki/Vandalen

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:36

telelezer | 18-12-16 | 16:17

Je kunt het geloven of niet in het midden oosten waar de christenen vandaan komen wordt de geboorte dag op 7 januari gevierd.
www.rd.nl/oud/kl/010106kl03.html

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:33

Vind je het gek dat Poetin bij verkiezingen steevast 90% van de stemmen krijgt? Hier in Europa doen we alleen maar bukken, nooit eens fier het mannetje staan. Dit zal Poetin nooit overkomen, die toont spierballen en daar houdt het volk van i.p.v. altijd maar bukken voor alle vijanden. Dus doe als Poetin en verbiedt alle islam feesten, sterker nog verbiedt alle uitingen van deze vreemde ideologie.

lulleficatie | 18-12-16 | 16:32

@stroopa | 18-12-16 | 16:04
"Feit is dat u geen kaas gegeten hebt van geschiedenis, cijfers, statistieken en antropologie."

Dat is ook niet nodig, oude Europese verhalen zoals het meisje met de zwavelstokjes doen al lang de ronde om gebeurtenissen zoals in Aleppo een plaatsje te geven.
www.youtube.com/watch?v=WJ3pAhcgMss
We hebben geen wetenschap nodig om te begrijpen dat het leven niet altijd eerlijk is.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:29

Balthasar, Melchior en Caspar - beter bekend als de drie wijzen, kwamen eens heel lang geleden op hun stoffige kamelen uit het oosten om aan kindeke Jezus hulde te bewijzen met wierook, mirre en goud. Ze konden alleen niet al te lang espresso blijven drinken in de stal te Bethlehem want Herodes - ongetwijfeld een verre oud achteroom van Erdogan was op zoek naar ze. De wijzen gingen via een andere route weer naar huis, want koning Herodes had ongetwijfeld shoarma van ze gemaakt nadat ze de locatie van Jezus hadden doorgegeven.
.
Getuige de onderdrukking van christenen in AZC's, het Midden Oosten waar ze bijna volledig zijn uitgeroeid door de muzelman zal het niemand verbazen dat onze geitenminnende 'vrind' die zich waarschijnlijk elke avond voor de spiegel in zijn bloedrode pumps versierd met halve manen en minaretten loopt af te trekken in zijn overmaatse paleis het kerstfeest verbiedt. Het Diyanetwerk dat zelfs de aspiraties van Mc Donalds laat verbleken qua groei moet natuurlijk wel van onze sneeuwvlokjes alle ruimte krijgen. Waarom laat onze Joods Christelijke cultuur zich martelen in de SM kelder van de islam? Kamervragen.

Nehemia | 18-12-16 | 16:18

""De geboortedag van jezus is 7 januari niet 25 december.""
@ Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:06
http://www.marypages.com/GeboortejaarJezus.htm

telelezer | 18-12-16 | 16:17


Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:05
Welke Europese waardes wilt u , die van de Franken, Kelten, Saksen of u wilt weer Wodan en Donar, très basic.

stroopa | 18-12-16 | 16:16

@Nathan R Jessup | 18-12-16 | 15:50

Zal best, maar daar heeft een kerstboom of de naam kerstfeest geen zak mee te maken, die zijn voor iedereen hier traditioneel en horen bij het feest, net als zwarte piet, die heeft ook niets met racisme te maken.

Nog veel verder in de geschiedenis waren we verdomme zelfs allemaal slaven: http://www.geschiedenisbeleven.nl/racisme-en-slavernij-in-de-romeinse-wereld/

Toen ging het zelfs niet eens over ras en kleur.

In Turkije is de Turkse cultuur dominant,net als in Marokko de Marokkaanse, en hier is dat de Nederlandse, en dat is heel normaal.
En dat is waar iedereen zich maar naar aan heeft te passen, gelovig, ongelovig, blank, zwart etc, en hoe de feesten hier heten of gevierd worden is onderdeel van onze cultuur en tradities.

Ongeacht kleur, ras of geloof.

authentic | 18-12-16 | 16:12

dat weet je | 18-12-16 | 16:00
"Dus de geboortedag van Jezus mag je niet vieren? want islam?"

De geboortedag van jezus is 7 januari niet 25 december.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:06

D.A.A.R. | 18-12-16 | 15:50

Jij denkt dat het trollen is, maar er zijn mensen zijn die genoeg hebben van de reli onzin en blij zijn dat alles wat met religie te maken heeft los gekoppeld wordt van de nationale feestdagen. Een groot gedeelte van de Nederlanders laat zich gek maken daar een man wiens volk tot op heden alleen een treinkaping als bijdrage aan de Nederlandse cultuur heeft gebracht.
Het wordt tijd dat de Nederlandse maatschappij van zijn joods-christelijk-islamitische nepcultuur afscheid neemt en dat de Europese waardes weer leidend worden.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 16:05

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 14:42
Feit is dat u geen kaas gegeten hebt van geschiedenis, cijfers, statistieken en antropologie.

stroopa | 18-12-16 | 16:04

Dus de geboortedag van Jezus mag je niet vieren? want islam?

dat weet je | 18-12-16 | 16:00

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 15:53 Ik wil Kerst vieren zonder reli onzin en dat moslims hier hetzelfde overdenken kan ik alleen maar waarderen in deze mensen.
-------------------------------------
Maar beste man ,ik denk dat verreweg de meeste mensen hier in Nederland kerst vieren zonder daarbij enige religieuze overtuiging aan te willen hangen ; het is gewoon gezellig met die bomen en lichtjes en oliebollen. Loosen up man ! Net als met Sinterklaas ... gewoon gezellig voor de kinderen.... niets meer.
Kan toch ook ?

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 15:58

Heh, maar alle reaguurders hier die dit zo erg vinden, en vinden dat het niet moet kunnen, vinden het helemaal geen probleem dat de supermarkt in hun buurt mogelijk gedeeltelijk op Eerste Kerstdag, maar zeker wel op Tweede Kerstdag haar deuren opent.

Die in onze buurt is dan dicht, opgehouden te bestaan. Komt een Turkse super voor in de plaats. Die vast volgend jaar op alle dagen van de week en Kerst open is.

Ageless | 18-12-16 | 15:58

D.A.A.R. | 18-12-16 | 15:21
"Bijna. Denk eens in de richting van een koreaanse slet."

Laat deze halve Germaan er buiten.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 15:53

@authentic | 18-12-16 | 15:26
"Gekwetst vanwege geloof, al die geloofsfanaten met hun gezeik komen mij m'n strot uit, vrijheid van religie ?"

Is dat niet wat ik verkondig.
Ik ben net als jij ziek van de christenen die de Europese feestdagen verzieken.
Eerst waren volgens de christenen de heksen die vermoord moesten worden, toen de joden en nu de moslims. Ik wil Kerst vieren zonder reli onzin en dat moslims hier hetzelfde overdenken kan ik alleen maar waarderen in deze mensen.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 15:50

Waaom iemand het christendom vergelijkt met de Islam is beyond me
Koning BongoBongo | 18-12-16 | 15:35
Slet is volgens eigen zeggen joods. We hebben dus een stereotype Skank Hunt, die gewoon aan het trollen is en het christendom en islam pakt omdat hij zelf joods is.
en.wikipedia.org/wiki/Skank_Hunt

D.A.A.R. | 18-12-16 | 15:50

Basil Fawlty | 18-12-16 | 13:06,

Het is heel treurig allemaal. Meer omdat vrijheid belangerijk is voor vooruitgang. Van Erdogan zijn we voorlopig nog niet af net zomin als van de oorlog in het M.O. Mijns inziens is het belangerijk om de waardigheid en gelijkheid van alle mensen te beschermen. Ik zou graag zien dat we een begin maken daar waar we iets te zeggen hebben. Dat is dus in Nederland en Europa. Mensen die anderen bedreigen of intimideren zoals in de opvangcentra gebeurd moeten aangepakt worden. Alleen en zero- tolerance beleid hiertegen werkt denk ik.
Tegelijk is het belangerijk om het over de lelijke dingen te blijven praten en ons af te vragen waarom dingen gebeuren, zie de kop boven dit artikel. En als we het erover hebben en proberen te begrijpen moeten we er gelijk voor waken dat we niet in dezelfde val van generalisaties en vijand denken stappen.
Het lijkt allemaal heel indruwekkend al die geweldadige en totalitaire regimes maar in feite zijn die heel kwetsbaar. Uiteindelijk zullen die ofwel gematigder moeten worden om het volk te vredente stellen en een bepaalde mate van welvaart te creeeren ofwel continue in conflict zijn. De waarheid is gewoon simpelweg dat niet iedereen exact dezelfde denkbeelden erop na houdt. Ook in de islam niet. Het begint bij de erkenning daarvan.

ratelaar | 18-12-16 | 15:47

Prachtig! Ga zo door Erdo. Goed reclame voor de anti-islam politiek.

Rest In Privacy | 18-12-16 | 15:39

Gelijk oversteken. Alle Duitse scholen en uitingen van Christelijk geloof weg uit Turkije. En alle Turkse scholen en uitingen van islamitisch geloof weg uit Duitsland. Fair deal.

marcoplarco | 18-12-16 | 15:37

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:23
U bent moslim ?
Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:32
Bijna. Denk eens in de richting van een koreaanse slet.
D.A.A.R. | 18-12-16 | 15:21
-----------------------------------
Zo.. ben ik weer ,lekker dutje gehad...
Djiezus , het andere uiterste van een moslim extremist of.... Djiezus himself . Ik had in ieder geval gelijk dat ik dacht dat het een dromer was. Waaom iemand het christendom vergelijkt met de Islam is beyond me ; het zijn allebei verfoeilijke overtuigingen . Maar blijf aub even bij de les ,het is 2016 en die vergelijking heeft nu weinig nut nietwaar.
We zitten hier in de realiteit met de Islam en niet met allerlei Jessups of sletten. Focus ,mr. Jessup !!!!

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 15:35

@Nathan R Jessup | 18-12-16 | 12:52

Wat mij betreft lullen jullie allebei maar een slag in de rondte om je eigen gelijk te halen, Kerst in Nederland is voor 90% van de mensen gewoon een gezellige traditie, die 90% heeft zoiezo weinig tot niets met het geloof.

En doen het ook helemaal niet vanuit geloof maar gewoon om dat het gezellig is, we hebben het in december dan ook altijd steevast over de "feestdagen" dat is Sinterklaas, kerst en oud en nieuw, meer is het niet.

Gelovigen maken daar onderling ruzie over en dat moet gewoon stoppen, de benamingen van die feestjes zijn gewoon ingeburgerd als zijnde traditie, zwarte piet en kerst en dat moet gewoon zo blijven.
Heeft geen moer met slavernij of geloof te maken.
We zijn hier in Nederland en daar beslissen we zelf hoe iets heet, niemand hoeft ons te vertellen hoe onze tradities mogen of moeten heten.

Gekwetst vanwege geloof, al die geloofsfanaten met hun gezeik komen mij m'n strot uit, vrijheid van religie ? ja maar niet om dat te misbruiken om verdeeldheid in de gehele samenleving te veroorzaken, alsof ze boven de wet staan met al dat geouwehoer.

Pleurt op zeg...

authentic | 18-12-16 | 15:26

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:23
U bent moslim ?
Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:32
Bijna. Denk eens in de richting van een koreaanse slet.

D.A.A.R. | 18-12-16 | 15:21

@Basil Fawlty | 18-12-16 | 13:06
Hier een linkje leesvoer voor u:
www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-land...

Het zal u de ogen nog wat verder openen wat Erdosnor nu eigenlijk echt van plan is. En dat lieden als GL en Merkel met deze nieuwe dictator lopen te heulen, het is je reinste breinrot. Af en toe heb ik het gevoel in de Twilight Zone wakker geworden te zijn. Waar water omhoog in plaats van omlaag stroomt en varkens daadwerkelijk kunnen vliegen...

Sjefke7807 | 18-12-16 | 15:09

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 14:52
He Job Cohen, nog steeds aan het theedrinken met de theologische nazis? Fijn dat u ons via de reaguurbuis op de hoogte houdt.

Bram van Ojik | 18-12-16 | 15:03

@knutsel | 18-12-16 | 13:54
"@ erbij zetten voordat mij allerlei reaguursels worden toegedicht :)"

Dat deed ik, het christendom is oorspronkelijk het geloof wat de slaven mochten hebben. Daarom de lessen in moraliteit en wordt van een christen verwacht dat de andere wang wordt toegekeerd. Deze totalitaire religie heeft maar een doel en dat is mensen te laten geloven in zaken waarvan je eigenlijk weet dat ze niet kunnen.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 15:02

Duitsland steunt openlijk terreur en doet naar tegen Turken (dönermoorden) en Turkse prominenten. Zo was een Turkse kamervoorzitter die ondiplomatiek onheus werd behandelt. Op een gegeven moment is je geduld op als land en betaal je met gelijke munt terug. Zo inhumaan om onschuldige burgers te laten vermoorden zijn ze niet in Turkije. Maar het kerstfeest voor Duitsers verbieden is misschien een verkeerd middel( ze konden wel iets beters verzinnen) maar wel een goed signaal voor de klootzakken. Je moet ergens beginnen met de opvoeding.

Kaan78 | 18-12-16 | 15:01

Niemand staat hier van te kijken... behalve driekwart van de onnozelen om je heen. Ben weer even tot tien tellen..

Bram van Ojik | 18-12-16 | 14:56

Grand Ebbetteh | 18-12-16 | 13:52
"Als je elf in dit ziekelijke statement gelooft, ben je een tijdbom. Graag monitoren, AIVD. Dank u!"

Zeg mij waar in de christelijke bijbel ik kan vinden dat Kerstmis gevierd wordt op 25 december met een boom in huis, vrienden en familie aan tafel en om geschenken uit te delen. Het zijn de christen gekkies die er een probleem mee hebben dat we een scheiding maken tussen een cultuurfeest en een religie.
Ik heb er geen probleem mee dat jij denkt dat er iemand is die je in de gaten houdt zodat je niet in de hemel komt maar dat is jouw geloof en dat hou je maar mooi achter je voordeur zoals wij van goede rechtschapen Nederlanders verwachten.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 14:52

frisdenker | 18-12-16 | 12:38

Tsja de moslimkrachten die achter de schermen aan de touwtjes trekken weten niet wat ze overkomt de laatste 50 jaar. Ze zijn dan misschien wel achterlijk, maar niet gek, en kunnn rekenen. Met autochtone Westerlingen die gemiddeld minder dan 2 kinderen hebben, en een constante, immer groter wordende instroom van moslims, die gemiddeld veel meer kinderen hebben, en die tegenwoordig zelfs met applaus(!!) binnengehaald worden, is de uitslag van de "long game" duidelijk.

Ja, de moslims spelen hier de "long game"... beetje bij beetje is beter dan plostklaps. Net als de islamisering van de samenleving.

Denk eens terug aan begin jaren 80. Op de bureaus stonden veelal nog typemachines. (Bijna) iedereen had 1 (een) telefoon thuis met draaischijf. Er was nog geen Compact Disc en ja had misschien 15 kanalen op je kabel-TV. Loodvrije benzine was in geen enkel pompstation. De Familie Knots was op TV, en Zeg 'ns Aaa. Breng een paar mensen naar het jaar 2016 en ze weten niet wat ze zien.

Maar ze verwachten wel kerstbomen op scholen. En kerstconcerten. En kerstdiners. En "Vrolijk Kerstfeest!" En 1000 andere dingen die er niet meer zijn vanwege "aanstootgevend voor moslims".

En dat is minder dan 40 jaar. Dus denk nu vooruit naar 2057. Het is in maart 2017 tijd om de richting aan te geven waar je naar toe wil. Islamisering van Europa of niet?

EnNouJijWeer | 18-12-16 | 14:51

@Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:48
"Zolang er moslims zijn zullen er spanningen blijven"

De christenen in Europa hebben meer doden op hun geweten dan moslims, dat zijn feiten. Verder zijn het niet de moslims die het Europese winterfeest hebben gekaapt maar de christenen.
Wat willen de nieuwe Europese kerstverhalen zoals Scrooge en het meisje met de zwavelstokjes duidelijk maken. Deze verhalen komen uit het Europese geloof en soortgelijke verhalen worden al vanaf de oudheid verteld mensen aan de normen en waardes te herinneren die nodig waren om te overleven ver voor dat de grote blonde verlosser geboren was.
Zet daar tegenover het verhaal van de andere wang toekeren van het idool van de christenen, iets wat vroeger verwacht werd van slaven, en je snapt dat het toch echt het christelijk geloof is wat de spanningen met zich meebrengt.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 14:42

Wen er maar vast aan. Het is slechts het begin maar langzaam maar zeker worden we met huid en haar opgevreten door die achterlijke politieke religie. Tij is imo niet meer te keren. Over een jaar of 25 is er van onze cultuur weinig tot niets meer overgebleven. Vreemdeling in eigen land. Gelukkig ben ik tegen die tijd dood en begraven en hoef ik het niet mee te maken. En kinderen heb ik godzijdank ook al niet.

geengemaar | 18-12-16 | 14:39

en wij ons maar door elke allochtoon die daar zin in heeft, maar in de hoek laten drukken om afstand te doen van onze normen, waarden en cultuur ten behoeve van de normen, waarden en cultuur van allochtonen. Dat alles onder jet juk en de beschuldiging van racisme.
Turkije doet gewoon wat het moet doen. Het is een islamitisch land. Dus, fuck you met christelijke vieringen.
En zo hoort het bij ons ook te gaan. Wij bepalen in ons ruggen land en gasten gedragen er zich naar of rotten maar op.

Albert5000 | 18-12-16 | 14:37

-weggejorist-

Mocro2897 | 18-12-16 | 14:36

-weggejorist-

Mocro2897 | 18-12-16 | 14:36

@Basil Fawlty | 18-12-16 | 14:20
Ha,ha, dank je wel. Zal ik met graagte gebruiken, ha,ha. Oei, oei, die dekselse sultans toch: slavinnen houden.....
Wat zal Sylvana hier nu toch van zeggen, die houdt wel van zwart witte meningen..... wordt het toch nog leuk!

LaatmaarLu? | 18-12-16 | 14:35

De vergelijking met Faust is treffend.

Orakel1958 | 18-12-16 | 14:31

@necrosis | 18-12-16 | 10:51
Mijn waarde necrosis, ik heb Zwitsal @Ardberg hoogst zelden echt steekhoudende tegels zien neer plempen. Ik ben er dan ook nog niet uit of; hij/zij echt zo stuitend naïef is, of gewoon lekker aan het trollen in de hoop reacties te ontlokken.

Verder wat deze zaak betreft. Je had het van mijlenver kunnen zien aankomen dit. Geef ze een vingerkootje en ze nemen je hele arm tot aan de schouder. Hier lopen blaten dat ze zo onderdrukt worden door de vieze witte haram onderbuikers terwijl ze zo'n beetje op elke straathoek een nieuwe haat hut kunnen neerdonderen, hun misbaksel van een ideologie geen strobreed in de weg gelegd wordt en hele wijken in vrouw en andersdenkenden vijandige moslim enclaves zijn veranderd. In Schurkije zie je nu hoe "tolerant" de Islam écht is, niet. En hier zijn we ook al goed op schuif. Kerststol heet nu ineens "feeststol", kerstbomen worden preventief geruimd want oei oei, we mochten eens wat lange tenen bezeren. Zie verder het topic van GeenStijl over de échte asielzoekers in de AZC's en hoe het deugdvolk met de wolven mee huilt in het bos t.a.v. hun veiligheid. Het is totale breinrot, anders kan ik deze collectieve waanzin niet verklaren.

Sjefke7807 | 18-12-16 | 14:30

In Amsterdam is het toch ook al afgeschaft. Daar heet het nu decemberfeest. De ramadan en het suikerfeest zullen straks uiteraard wel uitgebreid gevierd worden. Niks geen hongerstaking of snoepfeest.

Steinway | 18-12-16 | 14:25

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:32
"constructief" "sterker Europa"
Het is natuurlijk niet netjes van me, een godwin, maar je klinkt als, hoe heet die NSB-er, die ondemocraat, die zijn eigen land aan vijandige machten overleverde, ah, als Jesse Klaver. Aan Jesse Klaver doe je me denken.

LibertasSimplex | 18-12-16 | 14:20

LaatmaarLu? | 18-12-16 | 14:02

Idd tenenkrommend. Ander mooi detail. De Sultans hadden en hebben de familieachternaan Osmanoğlu. Is achternaam zoals van Oranje en die zijn in 1923 na hun afzetten allemaal gevlucht en Ome Erdo adoreert die familie want dat is puur Turks. Nou ik kan iedere Ome Erdo en pro Sultan ass kisser mededelen er zit nul Turks bloed in die familie want sinds de 17e eeuw werd bijna iedere opvolger verwekt bij Oost Europeesche, vooral Russische en Oekraiense vrouwen, ergo dure slavinnen (oa de bekende Roxelana nl.wikipedia.org/wiki/Roxelana_(Ottom...) ) uit de harem maw het verwaterde, verwaterde en verwaterde. Vandaar dat er blauwogige Sultans waren vanaf de 18e eeuw. Niks vermakelijker dan niet onderbouwt dom Turks misplaatst Ottomaans nationalisme. Wil je een Turkse nationalist/Erdonista kloten dan moet je dat verhaal aanhalen. Begrijpen ze niks van. Gaat hun vermogen te boven.

Basil Fawlty | 18-12-16 | 14:20

Heb het hier misschien wel 100x gepost dat:
Moslims alles kapot maken
Altijd
Overal.
(tot nu toe hoofdzakelijk elkaar gelukkig,nog wel, maar dit terzijde...)

swassannuf | 18-12-16 | 14:15

Iedere organisatie die artikel 1 van de grondwet niet accepteert moet verboden worden
gestopt | 18-12-16 | 10:38

-----------------------------------

De grondwet is een "contract" tussen de burger en de staat.
Iedere burger is voor de wet (contact burger met staat) gelijk. Wat men onderling van elkaar vindt, daar heeft de staat feitelijk niets mee te maken.

Arachne | 18-12-16 | 14:08

@Basil Fawlty | 18-12-16 | 13:54
Ja, ja, die sLinkse deugrakkertjes toch, die moeten steeds verder gaan met hun ontkenningsmodus, het is gewoonweg ronduit onmogelijk voor hen om de realiteit van de wereld vandaag de dag onder ogen te zien vanuit hun ivoren toren van deugdmenselijkheid en hun morele superieure gelijk.
De subtiele verwijzing naar het Nederlandse alcohol promillage spreekt boekdelen........."zo erg is het nou ook weer niet" en zo......

LaatmaarLu? | 18-12-16 | 14:02

jezusisonzin | 18-12-16 | 13:53

Ironische is dat het juist Erdo's grote voorbeelden nml de Ottomaanse Sultans voorstander waren van Buitenlandse scholen zoals de Duitse, Franse, Engelse en Amerikaanse want dat verbreedde de blik op de wereld van het toenmalige Ottomaanse rijk (19e eeuw). Want die Sultans hoe slecht ze economisch ook waren hadden wel door dat je niet a la Japan of China in die tijd op jezelf gericht moest blijven maar naast je eigen cultuur ook naar het buitenland moest kijken. Nog ironischer. Ieder jaar had je een optocht voor de sultan en daar was een groep die dan voorbij de Sultan paradeerde, nml drag queens en dat was een officiele beroepsgroep. Hahaha!

Basil Fawlty | 18-12-16 | 14:01

Overigens, het verschil in één regel: Ik was er niet bij toen onze voorouders zich lieten kerstenen, ik ben er nu wel bij om mij niet te laten islamiseren.

knutsel | 18-12-16 | 13:58

@Grand Ebbetteh | 18-12-16 | 13:52 Zoels ik zelf dus nu doe
*headdeskt*

knutsel | 18-12-16 | 13:55

@Lentehaas | 18-12-16 | 12:35
Welke schapen?
In Baarn staat een dobberzielenstal.
Geen schaap te zien.
Maria, Jozef of kindje Jezus trouwens ook niet.
Vervangen door Aisha, Mo en Ali.
www.ad.nl/amersfoort/vluchtelingenverh...

Schietmijmaarlek | 18-12-16 | 13:55

@Nathan R Jessup | 18-12-16 | 12:56 Eh, wil je dan wel even de juiste @ erbij zetten voordat mij allerlei reaguursels worden toegedicht :)

knutsel | 18-12-16 | 13:54

LaatmaarLu? | 18-12-16 | 13:43

Zoals jij al quote:

"is er geen sprake van een campagne tegen christenen of het christendom."

Ah joh. Nou weet ik toevallig dat orthodoxe christenen (waaronder dus oa de Armeense en Griekse gemeenschap) in Istanbul wel van een borrel houden maar uit diezelfde Volkse beobachter in 2013: www.volkskrant.nl/buitenland/strenge-t... en uit de Elsevier: www.elsevier.nl/buitenland/news/2013/0...

Basil Fawlty | 18-12-16 | 13:54

Kerstmis is een heidens feest (de geboorte van Mithrades) en de boom en versieringen hebben te maken met het vereren van heilige bomen door de Germanen. Het christendom heeft er hun plasje overheen gedaan en zo ontstond het christelijk kerstfeest.

Dus om het nu een christelijk feest te noemen, is een beetje kort door de bocht. Dat miljoenen christenen niet beter weten heeft te maken met de katholieke kerk en hun vermogen om cultuurverschijnselen op te nemen in hun geloofsbelijdenis. Ook de protestanten maken hiervan nog steeds gebruik van.

Maar om nu dit feest te verbieden, gaat wel een beetje ver en zegt wat over Erdogan, die ook de geest en het denken van zijn land wil veranderen naar zijn denkbeelden. Het zegt ook wat over de Turkse bevolking die dit laat gebeuren en dus qua denken niet verder zijn dan hun voorouders in de 7e eeuw. Dat laatste is niet niet helemaal waar. De moslims in de 7 eeuw waren toleranter dan die mafkezen nu.

jezusisonzin | 18-12-16 | 13:53

Knutsel: "Kerstmis moet weer Kerstmis worden zoals de oude Europeanen het bedoelde en dan zul je zien dat er ook geen spanningen ontstaan tussen de joods-christelijke volgers en de moslims." Als je elf in dit ziekelijke statement gelooft, ben je een tijdbom. Graag monitoren, AIVD. Dank u!

Grand Ebbetteh | 18-12-16 | 13:52

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:40
Kerstmis moet weer Kerstmis worden zoals de oude Europeanen het bedoelde en dan zul je zien dat er ook geen spanningen ontstaan tussen de joods-christelijke volgers en de moslims.
-----------------------------------------
Zolang er moslims zijn zullen er spanningen blijven ; dat is helaas een gegeven.... of... je bekeert je tot de Islam want er is maar 1 geloof .
U meneer bent een dromer....

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:48

PS
En ik plei niet dat wij het zelfde gaan doen.
Iedereen moet zijn sprookjes kunnen vieren.
.
Maar ik pleit wel om die school te sluiten waar jongeren aangezet worden tot crimineel gedrag. Door BV geen criminele moslims aan te mogen geven.

hotmint | 18-12-16 | 13:47

Een verbod op burka en boerkini's en meer van die concentratiekamp mode levert hier al hysterie op bij moslim fanatici en hun deugende witte helpers. Overigens niet van de gematigde moslims die door deugmans en deugvrouws fijn in de kou gelaten worden. Stel toch dat we hier islamitische feestdagen gaan verbieden. De linkse wereld zou te klein zijn.

Waar blijven de kamervragen van DENK, GL, PvdA, D66?
Zal wel blijven bij een oprisping van SGP of CU die vervolgens hautain weggelachen worden.

Nuuk | 18-12-16 | 13:45

Dit is weer erger dan erg natuurlijk.
(En nee, ik ben niet religieus)
.
Ik hoop dat alle politici, die Turkijke ooit bij de EU wilden:
- de kop inmiddels uit het zonde getrokken hebben
- zich diep, diep, kappot aan het schamen zijn
- de werkelijkheid onder ogen zien.
.
Ja @GroenLinks -ers, ik heb het in het bijzonder tegen jullie. "Ballen tonen en kleur bekennen" , zoals jullie opperhoofd gisteren in de krant zei. (Al bedoelde hij het anders)

hotmint | 18-12-16 | 13:45

Ik verklaar bij deze Groot Kind Erdogan tot Vuilzuigende Poliep. Immers: van staatswege polariseren, verschillen vergroten en benadrukken, verboden instellen uit naam van een verzonnen en bovendien giftige entiteit, dat hoort alleen in goedkope horrorfilms thuis. Turkije is een ramp. Het is een kiem van ellende, van ondermijning van de wereldorde, één grote cel van haat. Degene die dat ontkent, is ook een Vuilzuigende Poliep.

Grand Ebbetteh | 18-12-16 | 13:44

Ik stel voor dat wij hetzelfde doen.
Een aspirant EU land als Turkije moet dat toch kunnen begrijpen.
Dus wij verbieden per direct alle moslimscholen, alle moskeeen, en elk vertoon van achterlijke gebruiken als ramadan en suikerfeest.

Gelijke monniken gelijke kappen.

SERIEUS, dit is het handvat dat we nodig hebben om dat liederlijk zooitje de bek te snoeren.

mallekater | 18-12-16 | 13:44

Een grote schande hoe ze omgaan met het westen .De geldgevers voor armoedzaaier.Maar men hoeft er niet aan mee te doen.Hier blijft de kerst en ook de zwarte piet.

altijdfeest | 18-12-16 | 13:43

Ah, de Volksbeobachter is wakker geworden, een citaat:
"Islamitische waarden
Niet duidelijk is waarom de maatregel wordt getroffen. Hoewel de regering van president Recep Tayyip Erdogan de laatste jaren sterker de nadruk legt op islamitische waarden (vooral in retoriek, niet zozeer met concrete maatregelen), is er geen sprake van een campagne tegen christenen of het christendom."
Yep, dat moest er natuurlijk wel bij gezet worden, er is geen sprake van onderdrukking of zo, vrijheid blijheid in diversiteit in Turkije. Die sLinksche deugrakkertjes toch he, ze kunnen het maar niet laten......

LaatmaarLu? | 18-12-16 | 13:43

"Daarom is Erdogan een Turkse Wilders."
@ Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:11
.
https://www.youtube.com/watch?v=L0pCMFHkHSs

telelezer | 18-12-16 | 13:42

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:32
"U bent moslim ?"

Ik kom niet uit de woestijn dus heb niets met een woestijnreligie.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:42

knutsel | 18-12-16 | 13:19
"Ik zou vooral eens naar de religies zelf kijken, en dan met name naar die ene totalitaire."

Dat doe ik, waar staat in de bijbel dat je een boom in huis moet halen die versierd wordt, dat geschenken uitgewisseld worden en er smakelijk gegeten wordt.
Het christendom heeft een feest opgeeist dat volgens hun eigen boeken pas 7 januari gevierd mag worden. Kerstmis moet weer Kerstmis worden zoals de oude Europeanen het bedoelde en dan zul je zien dat er ook geen spanningen ontstaan tussen de joods-christelijke volgers en de moslims. De normale mensen moeten Kerstmis weer terug nemen van die religekkies en vieren zoals het bedoeld is met boom eten en geschenken en die hele stal met mensen en dieren uit het Midden Oosten hebben hier niets mee te maken.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:40

""Ze passen zich niet aan, zijn achterlijk en verwoesten onze samenleving!(...)""
@ Lexus01 | 18-12-16 | 13:34
.
elke realistische nederlander zag dit al 20 jaar geleden aankomen

telelezer | 18-12-16 | 13:39

""Zo ziet u maar weer, de fascistische bewinden van Europa en Turkije groeien snel naar elkaar toe.""
@ jemagookniksmeer | 18-12-16 | 10:37
.
+1

telelezer | 18-12-16 | 13:37

Goed omschreven, "Onderhandelen op basis van gelijkwaardigheid!" Niet dus! Wij moeten van die moslims af! Ze passen zich niet aan, zijn achterlijk en verwoesten onze samenleving! Als doe klojo's in Den Haag en in Brussel het nu nog niet snappen! Hoe stom zijn ze dan? Turkije uit de NAVO en kappen met Erdogan!
Nexit!

Lexus01 | 18-12-16 | 13:34

Gisteren in een een of ander NPO-nieuwsitem voorbij zien komen: twee meiden, van die GroenLinkse mutsen die geprakte avocado op hun boterham smeren in plaats van choco-pasta of Saksische leverworst. Ze werden gefilmd eerst thuis aan het groene ontbijt en daarna op weg naar een massa-bijeenkomst waar de Groene Here Jezus zou spreken: Jesse Klaver-met-de-opgerolde-hemdsmouwen.

Gevraagd naar wat ze nou het meeste aansprak aan de jonge, frisse messias: "Dat hij zo de nadruk legt op verbinding".

'Verbinding'. Ja. Tjonge.
Maar als ik 'verbinding' zou moeten aangaan met lieden uit een archaïsche macho-cultuur die ons vijandig gezind is, en bovendien mijn vernietiging nastreeft (want homo), dan kan ik net zo goed meteen in mijn graf gaan liggen.

Partijen en stromingen die op zoek zijn naar dit soort 'verbinding' zijn niet goed bij hun hoofd en een regelrecht gevaar voor onze vrije samenleving.

Peter Emile | 18-12-16 | 13:34

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:23
U bent moslim ?

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:32

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:22
"Nou nee hoor , Wilders wil haatfabriekjes sluiten en Erdogan is politiek aan het trollen en treiteren richting EU."

En Wilders trollt de EU niet maar bouwt constructief mee aan een sterker Europa?
Alle 2 willen ze de EU opblazen en alle twee willen ze de oppositie de mond snoeren. Wat riep Wilders ook al weer na de rechtszaak over de rechters en wat doet Erdogan met rechters.
Als je niet ziet dat deze mensen exact dezelfde politiek bedrijven dan snap je echt niet wat er om je heen gebeurd.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:32

En hier MOETEN de kinderen tegenwoordig op school alles leren van de islam en zijn zielige anhang om er maar sympathie en respect voor te kweken..

ag-kansloos | 18-12-16 | 13:29

Onder dat artikel in het AD lees je meteen weer een typisch Turkse reactie: "Erdogan is al 13 jaar gekozen president van Turkije, waarom gaat hij nu pas zo iets doen. Ik geloof niet dat dit van hem komt, het zal weer zo een Gulen verrader achter zitten die nog in overheid orgaan zit. Vliegtuig van Russische leger was ook al door zo een Gulen verrader neergehaald, waarom om Turkiye in oorlog met Rusland te kregen. Vervolg van dit nieuws zullen jullie nooit te horen kregen. Het is gewoon vieze propaganda van media. Tijd je geleden hadden we ook nieuws gelezen dat Turkse regering IS steunde en nu voert Turkije oorlog met grondtroepen tegen IS. ". Tja. Zo gaat dat dus. Bemoedigend dat driekwart van de Turken in Nederland op Erdohitler stemt.

Hommel | 18-12-16 | 13:26

Ja mensen, het gaat nu wel erg hard, de samenleving verandert voor onze ogen, en we doen er niets aan, hiervoor zal er een ander soort actie nodig zijn!

lanexx | 18-12-16 | 13:25

@kloopindeslootjijook | 18-12-16 | 13:13
"Eigenlijk zou je pas met religie iets moeten doen als je volwassen bent,"

Het geeft toch aan dat het christendom, jodendom en islam niets in Europa te maken hebben. Het zijn toch de volgelingen van deze stromingen die het voor de meerderheid van de Europeanen het winterfeest wat in Europa al millennia wordt gevierd verpesten.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:23

Daarom is Erdogan een Turkse Wilders.
Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:11
------------------------------------
Nou nee hoor , Wilders wil haatfabriekjes sluiten en Erdogan is politiek aan het trollen en treiteren richting EU.

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:22

Ik blijf het herhalen tot er - misschien, maar niet waarschijnlijk - iemand luistert; de islam moet verboden worden.

De islam is geen religie, maar een totalitaire staatsvorm.
De islam is een subversieve onderstroom in elke westerse samenleving die de fundamenten ervan aantast.
De islam is een tweedracht-zaaiend en destabiliserend mechanisme; in elke samenleving waarin ze opduikt, ontstaan problemen en onderlinge ruzies.
De islam is een veroverings- en onderwerpings-ideologie.
De islam streeft naar een totalitaire staatsvorm met eigen, exclusieve religieuze wetten en een puur op religie gebaseerd rechterlijk systeem.
In een islamitische samenleving is geen plaats voor critici, andersdenkenden, andere religies, ongelovigen, homo's en vrouwen.
De islam is intrinsiek anti-democratisch.
Dus is de islam in strijd met elke grondwet van elke westerse democratische samenleving.

De islam is onze vrije, democratische samenleving vijandig gezind en moet dus als zodanig beschouwd & behandeld worden: als De Vijand. Als een bedreiging.
En wel als de grootste bedreiging van onze vrijheid, onze vrede en van de westerse beschaving sinds de Tweede Wereldoorlog.

Peter Emile | 18-12-16 | 13:19

@Nathan R Jessup | 18-12-16 | 12:56 Je doet net of het iets externs is. Alsof anderen religies tegen elkaar opzetten. Ik zou vooral eens naar de religies zelf kijken, en dan met name naar die ene totalitaire.

knutsel | 18-12-16 | 13:19

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 12:56
"Wat heeft verschillende religiën tegen elkaar opzetten en haat kweken met scholen te maken."
Programmeren van kinderen. Kinderen geloven alles wat hun ouders en volwassenen zeggen. Eigenlijk zou je pas met religie iets moeten doen als je volwassen bent, dwz boven de 20 of zo, dan passeren we meteen de gevoeligheden van pubers voor sektes e.d. die bij gebrek aan eigen identiteit die van een ander aannemen en dat vrijheid noemen omdat ze nog geen verantwoordelijkheden aanwillen.

kloopindeslootjijook | 18-12-16 | 13:13

@Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:07

Daarom is Erdogan een Turkse Wilders.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 13:11

Wat heeft verschillende religiën tegen elkaar opzetten en haat kweken met scholen te maken.
Nathan R Jessup | 18-12-16 | 12:56
---------------------------------
Lijkt me evident : in elke Islamitische school wordt haat gekweekt tegen alles wat westers en ongelovig is ,want Islam .
Dat u dit niet weet bevreemd me .

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 13:07

En gelukkig 'vieren we december samen' hier.
Kots. Er wordt nog steeds gedacht dat je terug krijgt wat je uitzendt. Dat je voor tolerantie geven ook tolerantie terug krijgt. Eén blik op landen waar islam de overheersende godsdienst is, leert dat het zo niet werkt.
Berichten over Kopten in Egypte, vrouwen en homo's in Iran.
Indonesië: Kritiek op het geloof? De bak in!
Dát is de islam, en dan niet eens de tak die aanslagen pleegt. Gezien miljoenen mensen zulk beleid aanhangen, mag je het over de 'gematigde' tak hebben in dat opzicht.
Ook de 'gematigde' tak is ziek.

Vage_eddie | 18-12-16 | 13:07

ratelaar | 18-12-16 | 12:32

Goede beschouwing ratelaar. Laat ik daar aan toevoegen, als het mag, dat Turkije al tot op het bot is gepolariseerd. 50% (als het niet meer is) van de bevolking waaronder de seculieren, christenen, joden, koerden, alavieten en sinds kort ook de gullenisten hebben een bloedhekel aan de AKP. Had het daar deze ochtend in mijn plempsel van 01:10 al over in dit topic: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/12/... (hoef ik het niet te herhalen, scheelt me typwerk ;). Erdo heeft goede leermeesters gehad. Toen hij op de uni zat was er nog de Sovjet Unie, Mao was net dood in China, Polpot liep nog rond in Cambodja. Ceaușescu in Roemenie. Hoxha in Albanie en zoals wij weten en ook toegeeft is hij niet vies van Hitler. Allemaal totalitaire onderdrukkende regimes met persoonsverheerlijking en daar heeft hij veel van geleerd. Zijn AKP is strak geregeld en geregisseerd als een klassieke communistische partij inc. allerlei bewegingen zoals een vrouwenbeweging (nee niet vrouw moet sterk en onafhankelijk zijn maar vrouw in keuken, 3 kinderen minimaal en dienen van man). Indoctrinatie begint al op de basisschool en ook het motto: "Own the media, own the country" plus hij gooit er ook nog eens zijn religieus sausje overheen. De eerste slachtoffers in die regimes zijn altijd de intellectuelen, leraren, vrijdenkers en dan afhankelijk van de kleur of religie van het regime de joden en atheisten.

Basil Fawlty | 18-12-16 | 13:06

inderdaad. we zouden het eens moeten omdraaien...

zeiksmurf | 18-12-16 | 13:03

Zullen wij het Suikerfeest verbieden en ook andere uitingen van de islam ??
Nou nee..... dan breekt de pleuris uit.
In plaats daarvan blijven wij onderhandelen met dat achterlijke Turkije voor toetreding tot de EU.
Ondertussen schuiven wij al miljarden naar dat land.

Wij zijn hier stapelgek geworden en hebben ons laten intimideren door mensen die koste wat het kost politiek correct willen blijven.
En dus kijken wij weer de andere kant op.

Ik denk dat ik een boze blanke man ben.

ftI | 18-12-16 | 12:58

We hebben de index van veboden boeken in kerk gehad. In 16e eeuw werden vertalingen van de bijbel verboden. Toen was de wereldlijke macht van het geloof groot.

In 1542 werd de Koran geconfisceerd in Basel maar door interventie van oa Luther is dan ongedaan gemaakt (vrijheid van religie e.d.). Eens was de Koran een verboden boek, maar dankzij deze westerse seculiere opvattingen zoals vrijheid van meningsuiting kunnen moslims in dit land de Koran lezen. Dat kan niet overal met de Bijbel of atheistische opvattingen, vandaag de dag.

Zelfs een fatwa is beschermd door de vrijheid van meningsuiting. En diverse dingen die mensen die misschien liever niet horen of aanstoot geven of verontrusten. Maar blijkbaar wordt dat verschillend gewogen. Wat iets anders is dan hinderlijk getreiter.

Als je niet kunt zeggen wat je denkt, krijg je een opmerkelijke samenleving, voorbeelden genoeg. Alle grote wetenschappelijke doorbraken en vrijheden zijn namelijke bevochten op gekweste gevoelens.

"In feite vraag je dan van een religieus constistentie. Dat ie de principes erkent waar hij zelf gebruik van maakt. Dat is niet iets wat hem aanspreekt, consistentie in ethiek." (Paul Cliteur in hoorcollege over Humanisme)

kloopindeslootjijook | 18-12-16 | 12:56

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 12:52
"Zijn Duitse scholen in Turkije hetzelfde als Islamitische scholen in Nederland ? Welke doctrine of gevaarlijke ideologie wordt gepropageerd in die Duitse scholen?"

Wat heeft verschillende religiën tegen elkaar opzetten en haat kweken met scholen te maken.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 12:56

@koosnaam | 18-12-16 | 12:46
Herstel, ik bedoel natuurlijk winterstal. *Zichzelf kastijden gaat*

koosnaam | 18-12-16 | 12:53

@daytripper | 18-12-16 | 11:35
"Kerstmis is een Christelijke traditie. Het vieren hiervan is een persoonlijke aangelegenheid en kan gewoon in persoonlijke kring gevierd worden."

Nee hoor, een boom in huis halen, kadootjes uitwisselen en jezelf vol gooien met eten met vrienden en familie heeft niets met het christelijk geloof te maken.
Dit feest werd gebruikt om zaden te ruilen met je buren zodat er meer kans bestond op een goede oogst en te vieren dat het nieuwe jaar was begonnen
De christenen proberen dit wel te kapen door de geboortedag van christus te vieren maar in het christelijk geloof is de geboortedag van christus 7 januari.
Het vieren van de zonnewende, Kerstmis, is een oud Europese traditie die vrij van religie moet zijn. Turkije heeft gelijk dat het Kerstmis wil beschermen tegen de christelijke invloeden.
De geboortedag van hun verlosser vieren ze maar op 7 januari zoals de rest van de wereld.

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 12:52

Erdogan doet dus wat Wilders graag wil doen in Nederland.
Nathan R Jessup | 18-12-16 | 12:34
-----------------------------------------------
Zijn Duitse scholen in Turkije hetzelfde als Islamitische scholen in Nederland ? Welke doctrine of gevaarlijke ideologie wordt gepropageerd in die Duitse scholen?

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 12:52

@Lentehaas | 18-12-16 | 12:35
De paus heeft de kerststal bij het Vaticaan voorzien van een vissersboot, uit solidariteit met de "vluchtelingen".

koosnaam | 18-12-16 | 12:46

Als Erdo zo graag bij Europa wil horen, moet hij dit soort dingen niet doen. Kerk en staat moeten gescheiden zijn. Dit laatste houdt natuurlijk wel dat in ons land de Islam ook toegestaan moet zijn. En daar is ook niet iedereen het mee eens.

Mannes | 18-12-16 | 12:45

Dat Turkije komt zichzelf in de toekomst tegen dat heet karma.

Koeienflat | 18-12-16 | 12:44

déjà vu...
1492 De Islamieten worden uit Spanje verdreven.
1683 De Islamieten worden verslagen bij Wenen.
2017 anti immigratie president Trump wint verkiezingen.
2017 anti immigratie partij PVV wordt grootste in NL.
2017 Anti immigratie partij Front National wint verkiezingen in Frankrijk.

frisdenker | 18-12-16 | 12:38

Is er ook een REDEN opgegeven door de Turkse autoriteiten voor het kerst-verbod?

dysdiadochokinese | 18-12-16 | 12:35

De schapen in een kerst-, pardon, winterstal zijn wit. Zouden dat geen stroopwafelschapen moeten worden?

Lentehaas | 18-12-16 | 12:35

-weggejorist-

Nathan R Jessup | 18-12-16 | 12:34

Typisch geval van: Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten, Turkiye probeert dus de islam op te dringen via diyanet. En omdat het Turkse heethoofdje bang is dat zijn ge-wel-(da)-dige cultuur aan duigen valt richt het driftkikkertje zich op Duitsland. Turkije is niet langer een constructieve NAVO partner of gericht op aansluiting bij de EU.
Prima, laat Erdogan maar toenadering zoeken tot de soennieten van IS in zijn strijd zich tegen Assad (shiiet) en Irak (shiietisch regime). Ik denk dat in Turkije dezelfde polarisatie zich voltrek als in Europa. Alleen waar het in Europ links vs rechts is is dat in Turkije religieus versus secularisme. En Erdogan gaat voor de religie.
.
In welk licht zie ik dit?
In het zuiden van Turkije is het oorlog, de Koerden hebben een defacto autonome regio in Irak en in noord Syrië. Dat is een dreiging voor Erdogan, namelijk de oppositie in Turkije bestaat deels uit Koerden.
Verder bestaat de anti ISIS coalitie uit shiieten, gesteund door Iran, Iraakse soennieten en shiieten aangestuurd door de shiietische regering in Bagdad. Erdogan is als soenniet denk ik doodsbang voor al deze bewegingen. Rusland steunt trouwens ook Assad.
.
Kortom het is een potje in de achtertuin van Turkije en Erdogan weet het eigenlijk ook niet. Europa doet weinig in de regio omdat de VS niets doet. Daardoor onstaat er de ruimte waar oa Iran en Rusland in zijn gedoken. De steun die de VS en Europa leveren is oa aan de koerden. Diezelfde Koerden die Erdogan als vijand beschouwd.
.
Gooi daar de aanslagen van het door SA, Qatar en Koeweit gesteunde IS nog eens doorheen om de warboel helemaal compleet te maken en dan besef je je al gauw dat de islamitische wereld in een doodsstrijd verwikkeld is om macht in de regio. Als iedereen zou samenwerken dan zou het allemaal wat vreedzamer worden. Maar hoe krijg je alle moslims bij elkaar? Door een gezamelijke vijand te creeeren en een politiek systeem te bouwen dat recht doet aan de gelovigen. Maar ja dat streven zowel shiieten als soennieten na.
Kortom de enige manier om een dominante islamitisch land te worden is om alle anderen te verslaan en zelf te regeren. Maar zo denken alle partijen in het M.O.

ratelaar | 18-12-16 | 12:32

Let op: dit is geen 'officiëel beleid'.
-
Officieel bestaat er vrijheid van godsdienst in Turkije. Dit is de zoveelste kleinzielige poging van een paar Turkse bestuurders om de buitenwereld vooral te tonen hoe vroom ze wel niet zijn - en hoe ze hun wil kunnen opleggen aan buitenlanders -en dan nog wel: aan de gewoonlijk zo door Turken verafgode Duitsers, in het 'zedeloze'en véél te 'wereldse' Istanboel.
-
Want islamiet zijn, dat ben je toch vooral voor de buren. en kerstmis verbieden, dat doe je toch vooral om de burgemeester en de provinciegouverneur en hun corrupte kliek te laten zien hoe je een paar buitenlandse schooljuffies onder de duim houdt.
-
Een Deugturk, zeg maar.
-
Nu nog even Oberbürgemeister Müller van Berlijn die het vieren van het suikerfeest in zijn stad verbiedt. (schön wär's).

bisbisbis | 18-12-16 | 12:27

@kommabijmebinnen | 18-12-16 | 10:32
Die zien dat niet, daarom GeenPeil!

poisonivy | 18-12-16 | 12:23

Gelukkig wordt ons alles beetje bij beetje verboden.
Voordeel is dat we straks net zo dom en cultuurarm zijn als die islammietjes overal.
Gelukkig ?? ja want dan kunnen wij ook met bommen gooien uit armoede.
En onze wil opleggen aan armere mensen die wel cultuur kennen.

medelmo | 18-12-16 | 12:23

Het wordt hoog tijd dat die terroristische dictator Erdogan is op zijn plaats wordt gezet.Alle moskeen sluiten en suikerfeest en ramadan verbieden.

mia | 18-12-16 | 12:21

Zelfs de Paus zal er uiteindelijk aan moeten geloven!

Gags Beasley | 18-12-16 | 12:17

-weggejorist-

automobilaterealist | 18-12-16 | 12:12

botbot | 18-12-16 | 11:49,
Duidelijk. Twee reacties: de laatste zin" Snap je het nu? " is niet erg logisch gezien het eerste onmogelijk te lezen stukje. ( bongobongo)
Ten tweede bewijs je hier dat je wél coherent en ter zake doende kúnt reaguren. Hulde.

ristretto | 18-12-16 | 12:05

Lol @ schoorsteenveger. Ook lol @ nickname in dit verband

Road to serfdom | 18-12-16 | 12:05

Op de Duitse school:
Klassikaal de tafel van nein blaffen.

LibertasSimplex | 18-12-16 | 12:04

Turkije zal zorgen voor een wereldoorlog en er zijn een hoop landen die een hekel hebben aan Turkije. Het is al jaren gesodemieter. 1996 de bijna oorlog tegen Griekenland. De enige 2 navo landen die tegen elkaar oorlog hebben gevoerd in de jaren 70 over cyperus. Erdogan heeft een grootheidswaanzin. En probeert via turken die in Europa chaos te creëeren. Beste voorbeeld zijn die mannen van Denk. Nl overheid moet eens gaan investeren in defensie. Rutte grote bek maar als de pleuris uitbreekt kunnen we niks en moeten we weer gered worden door USA.

franck7020 | 18-12-16 | 12:04

daytripper | 18-12-16 | 11:35
Fatih heeft de stront van de Profeet (de Duivel hale hem) in de ogen, stront die door de hulptroepen van Erdogan op open strontkarren wordt aangereden, stront die steeds harder gaat stinken hier in het Westen. Het soort lucht dat zich via de raampjes van die door Diyanet aangestuurde moskeeën zich een weg naar buiten zoekt en zich over een steeds groter gebied wil verspreiden. De lange arm van Erdogan, met aan het eind een hand met bruine, gore vingers die wroeten in elke aars die daarvoor openstaat, en er die stront in duwt. Constipatie, daar is het hem om te doen, chronische constipatie. Niemand mag van hem zelf schijten.

Schoorsteenveger | 18-12-16 | 12:02

Ardbeg | 18-12-16 | 10:42
Af en toe geeft u commentaren dat ik denk ik geloof dat Ardbeg het begint te begrijpen hij is toch intelligenter dan hij voordoet. Dan lees ik dit weer en kan ik alleen maar regageren met: Vooruit Ardbeg terug je hok in, ga met je baasje spelen en vraag een bot.

stroopa | 18-12-16 | 12:01

Misschien kan de verrader Rutte en zijn vriendjes uit Brussel nog wat banden aanhalen met Kalief Erdogan! Onder de mom van lands- en of geopolitiek belang!
De Turken moeten per NU uit de NAVO gegooid worden! Voordat wij verplicht worden oorlog te voeren in Syrië!
Nexit!

Lexus01 | 18-12-16 | 11:54

oh rats: sarcascme is sarcasme

LaatmaarLu? | 18-12-16 | 11:51

yyy | 18-12-16 | 11:45
"De Christenen zijn de nieuwe Joden." Heeft dat al iemand geopperd?

Schoorsteenveger | 18-12-16 | 11:50

Niets van gelezen in de Volksbeobachter, dus het bestaat niet, is alleen maar fascistische racistische onderbuik onzin, moeten wij toch niet willen met zijn allen, tra la la la
[/] sarcascme modus off

LaatmaarLu? | 18-12-16 | 11:50

ristretto | 18-12-16 | 11:25
De Nederturken moeten hun tweede paspoort wel behouden en opkomen voor de belangen van Erdo.
Bij verlies van je Turkse paspoort kun je geen aanspraak meer maken op familie bezit, eigendommen,of erfenissen.
Je moet wel laten blijken dat je pro Erdo bent anders kom je het land niet meer in of wordt je bij de grens gearresteerd.
Nu Erdo het land in de afgrond stort zullen de Nederturken ervaren dat hun bezittingen in Turkije nauwelijks waarde meer hebben.
Snap je het nu?

botbot | 18-12-16 | 11:49

knutsel | 18-12-16 | 11:40

Goede column. Probleem alleen is, denk ik, dat op dit moment die "kleine" elite nog steeds de media en zodoende het debat kapen met hun ongenuanceerde multi culti hysterie en dat zie ik niet zo snel veranderen als ik naar de universiteiten en opleidingen journalistiek kijk. Bakken met deugmensen in de dop worden daar klaargestoomd en het lijkt erop alsof ze steeds meer macht krijgen dan ze al hadden.

Basil Fawlty | 18-12-16 | 11:47

@Ardbeg | 18-12-16 | 10:42
Hoe miezerig en geestesziek ben je als de misdaden van een dictator als Erdogan je koud laten, maar je diezelfde misdaden wel als kapstok gebruikt om je rabiate Wildershaat aan op te hangen?

Professor Superhirn | 18-12-16 | 11:47

Logisch. Als kerst hier wordt verboden, dan daar zeker.

Hoen | 18-12-16 | 11:47

Eerst de joden, dan nu de christenen.

yyy | 18-12-16 | 11:45

Zou overigens nu Geenstijl ook zo flink zijn als een jaar geleden toen de Grote sprongen Voorwaarts van Greet met tromgeroffel werden ontvangen ?
PVV volgens Oom Maurice naar 36 zetels!! VVD dik verlies.

daytripper | 18-12-16 | 11:45

@Ik snap er niks van! | 18-12-16 | 11:39
Pauw snapt natuurlijk wel dat hij op feestdagen dubbel betaald wil krijgen.....

necrosis | 18-12-16 | 11:44

[Kerstgedachte AAN] Ondanks dat er niks positiefs lijkt aan dit bericht zal het geleidelijk aan onze ogen openen. De globalisten en linkse eurofielen lopen op hun tandvlees. En Nederlanders? Nederlanders hebben doorgaans flink wat klappen nodig alvorens ze gaan terugslaan. Ons ingedutte temperament wordt langzaam wakker, iets dat overal gebeurt. Tradities die we voor lief namen staan nu op de tocht en we zullen zegevieren, geen twijfel. Ik ga het nieuws een week uitzetten. Fijne Kerstdagen allemaal![Kerstgedachte UIT]

Lieutenant_Gruber | 18-12-16 | 11:43

Volgend jaar aanpassing artikel 1.

Erdogan de malloot gaan we boycotten geen export geen import, geen vakanties meer naar Lulkije geheel verbod op alles wat Turks is. dus ook op vrouwen met snor.

dat weet je | 18-12-16 | 11:41

@fikkieblijf! | 18-12-16 | 11:30
Die mafklapper van DENK wilde 'integratie' vervangen door 'wederzijdse acceptatie'.
Ik ga inmiddels lang genoeg mee om te weten dat acceptatie slecht éénrichtingsverkeer is.
Ik hoop dat men in maart dat ook snapt.

necrosis | 18-12-16 | 11:40

Morgenavond bij PAUW: Kuzu die dit mag verdedigen en pleit voor een algeheel verbod op Goede vrijdag, Pasen, hemelvaart, Pinksteren en Kerst. Waar Pauw het natuurlijk mee eens is want, hij heeft niks met die dagen.... (zucht)

Ik snap er niks van! | 18-12-16 | 11:39

Het lijkt inderdaad de NPO wel. Staat er trouwens een Turk aan het roer daar?

Princess_F.W.Bolkiah | 18-12-16 | 11:37

@ristretto | 18-12-16 | 11:25
Ik heb @botbot achter het reaguurdersfilter gestopt.
Ik hou van pittige discussies maar sommige reaguurders lopen willens en wetens te trollen.
En dat vind ik zonde van mijn tijd.

necrosis | 18-12-16 | 11:37

Tijd om Constantinopel op de mossels te heroveren.

Keerf II | 18-12-16 | 11:36

En schrijft ene Fatih Aydin in de Rotterdamsche gutmenschbode:
" Wat een haatreacties weer hier zeg. Turkije is een Islamitisch land. Kerstmis is een Christelijke traditie. Het vieren hiervan is een persoonlijke aangelegenheid en kan gewoon in persoonlijke kring gevierd worden. Weer een selectieve krantenartikel om de Islam weer eens in een negatief daglicht te zetten, "de kruistochten" op subliminale niveau. Wanneer houdt dit nou eens op???? Vraag je eerder af waarom de media er een handje vol van heeft dit soort nietszeggende berichtgeving naar buiten te brengen."

Tja menschen, het is te laat .. Het Paard van Troje is binnen inclusief bijpassende grote waffel.
Laten wij ons eens voorstellen wat er zou gebeuren als een *kuch* Turk met Nederlandse achtergrond ( sic) een dergelijk commentaar zou schrijven in een Turks landelijk dagblad.

daytripper | 18-12-16 | 11:35

Ardbeg | 18-12-16 | 10:42
Even afgezien het mij heel weinig boeit hoe de Turken in Turkije elkaar gaan uitmoorden uit naam van een pedofiele narcistische varkenshoeder, denk ik toch dat jouw vergelijking met Wilders nogal onjuist is. En ik denk dat jij dat zelf ook heel goed snapt. Dat je Wilders misschien niet mag is je goed recht, maar om dan indirect een dictator een minderjarige veer in zijn reet te stoppen om Wilders visie op een kansloos mislukte manier onderuit te kunnen halen, dat kan je vast veel beter.

Wilders geeft je daarvoor genoeg schoten voor open doel, die je alleen nog maar hoeft in te koppen.

Promedio | 18-12-16 | 11:35

-weggejorist-

Pferdefotze | 18-12-16 | 11:35

Nou goef dan, da's dan afgesproken. Elke godsdienst daar waar het thuis hoort.

Mark van Leeuwen | 18-12-16 | 11:33

Best wel flauw ja van Erdo.

Rest In Privacy | 18-12-16 | 11:31

Ik hoor KUZU morgen alweer een kamervraag stellen over journalistische vrijheden. Inperken zal hij zeggen, wat in Turkije wordt beslist is aan Erdogan. Wij (Islamieten en Turken) leven in het westen..en willen het recht hebben om niet te integreren maar de eigen cultuur te behouden en te beleven.

In Nederland spelen we; HOI MARK, Erdogan in de hand, geven we hem alle kansen en ruimte winst te boeken, hem te ondersteunen zijn leger te bouwen in het westen,en in zijn eigen land zijn superstaat Erdostan te faciliteren met EUgeld, schaffen we de westerse cultuur af in eigen land en heet het protest daarop xenofoob of racisme, dag sinterklaasje,kerst en pasen, voor een vreemde indringende islamitische cultuur,halen we hele kudde's strijdbare jonge islamitische mannen binnen die hun vrouwen en kinderen hebben achtergelaten met het idee dat het westen ze wel gaat beschermen in oorlogsgebied, onder de noemer van vluchtelingenhulp, kunnen we enorme stromen zandbakstanners niet terug de grens over zetten en verzorgen en vertroetelen we ze terwijl onze hele samenleving wordt ontwricht daardoor.

Maar he, Mark kan niet alle Nederlanders gelukkig maken!Hij doet dit allemaal in het belang van Nederland!!

fikkieblijf! | 18-12-16 | 11:30

Ik verwacht dit soort dingen hier in Indonesië ook binnen niet al te lange tijd.

HMCuiteraard | 18-12-16 | 11:29

botbot | 18-12-16 | 11:08
Volgens mij bent u in de eerste zin het woordje 'niet 'vergeten...

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 11:28

@botbot, wat bedoel je? Ik kan er geen touw aan vastknopen. Leg uit.

ristretto | 18-12-16 | 11:25

Islam is geen geloof. Het is een ziekte van de geest.
Islam heeft de wereld alleen maar ellende gebracht. Geen
greintje vooruitgang. Zij maken elkaar dagelijks af.
Over 50 jaar bestaat dit geloof van achterlijken niet meer.

Wistikniet | 18-12-16 | 11:25

-weggejorist-

bijna_raak | 18-12-16 | 11:25

Het probleem van politiek correct Nederland, en met name de linkse kant van het spectrum, is het feit dat men blijft wegkijken ook al zijn de feiten voorhanden. Willen we meer of minder islamisering in Nederland was een betere uitspraak geweest. (Verzin ik gewoon ter plekke deze laatste zin).

Mr.Robot777 | 18-12-16 | 11:24

Erdogan=Hitler, en Erdogans aanhangers=Nazi's. Dat zullen die Duitsers intussen ook wel inzien. Wat zullen ze zich ongemakkelijk voelen.

Professor Superhirn | 18-12-16 | 11:23

Damn ,mij bekruipt steeds meer het gevoel dat aan deze ontwikkelingen NIETS te doen is.....

Koning BongoBongo | 18-12-16 | 11:22

Is dit trouwens geen NepNieuws? De nieuwe strohalm waar de policor zich aan vastklampt.

ristretto | 18-12-16 | 11:21

Nobelprijs voor de vrede voor de eerste wereldleider die het openlijk praktiseren en uitdragen van de Islam verbiedt.

Rommelende Onderbuik | 18-12-16 | 11:21

Mephistopheles is een lief babypoesje vergeleken met de mohammedaanse haat-doctrine.

Elessir | 18-12-16 | 11:20

Reageerder Elsevier.

Iedere dag horen en lezen we gezeur over islamisten.
Het islamisme is als onkruid, het woekert voort en verstikt langzamerhand onze Europese vrijheden en andere culturele gewoontes.
Het door belastinggeld in leven gehouden NPO neemt alvast schaamteloos een voorschot op het inperken van onze culturele gewoontes door te gaan leuteren over decemberfeest in plaats van Kerst.
Het Sinterklaasfeest is al ontaard in een walgelijke inperking van onze cultuur; nu is blijkbaar Kerst aan de beurt.
Waarom moeten wij altijd maar ingeven, waarom zijn er nog steeds autochtonen die zich steeds cultureel laten gijzelen door autochtone minderheden.
Wat is er fout aan om trots te zijn op je eigen cultuur en gewoontes?
Inderdaad ik ben een zeer boze blanke man, helaas voor het linkse volk, goed opgeleid.

Chinook Elsevier | 18-12-16 | 11:20

Die linkse idioten gaan dit weer wegwuiven met de opmerking "wij moeten de Islam blijven omarmen omdat wij niet zo zijn zoals zij".
De Islam is een kwaadaardige politieke ideologie en streeft naar wereldoverheersing. GroenLinksgekkies geloven nog in wereld vol liefde. Zelf met het mes op de keel zullen ze nog roepen "ja, we kunnen er toch over práten, in de dialoog zullen we elkaar vinden. We moeten verbinden want de Islam is vrede....."
Yeah, right, wordt nou toch eens wakker.

catomar | 18-12-16 | 11:19

Geen Kerst in Turkije? Dan ook geen Suikerfeest in Europa.

Rheia | 18-12-16 | 11:19

Het zelfde verhaal als het slopen van de wrakken in de Java zee, moslim graven mag je niet schenden, oorlogsgraven? Mwah ...

gentle giant | 18-12-16 | 11:18

Schoorsteenveger | 18-12-16 |

Exact. Samen met de Britse, Amerikaanse, Franse, Robert college en Internationale school de middelbare scholen waar je je kinderen op wil vanwege het zeer goede onderwijs. Rib uit je lijf (begint bij 30.000 dollar per jaar). Vieren die trouwens wel kerst want ik heb het gevoel dat dit vooral Duitsland pesten is want de relatie is de laatste tijd nogal ijzig.

Basil Fawlty | 18-12-16 | 11:17

Ik wacht op de 'kop': ramadan/ suikerfeest/ offerfeest verboden in Nederland.
Maar dat mag ik zeker niet zeggen....

necrosis | 18-12-16 | 11:17

verbied islam.
Drijf het terug de woestijn in.
Meer is er niet nodig.

medelmo | 18-12-16 | 11:16

Die (burger-) oorlog der idealen komt er wel. Met dank aan de haatislam.

Antitheïst | 18-12-16 | 11:15

chicago river | 18-12-16 | 11:08
Oh scheisse. Dit topic ging over de oosterburen. Gut, voor hun geldt het net zo goed. Met hun uberpolicor peristaltische k(r)ampen.

chicago river | 18-12-16 | 11:15

Zo langzamerhand, gezien de opstelling van de indoctrinerende moslimwereld t/o Het Vrije Westen, kun je de wegkijkende en ontkennende policors daadwerkelijk beschuldigen van landverraad. Als DEZE signalen nu nog geen politieke gevolgen krijgen.........
Gelukkig (hahahaha ROFLOL) is het internationaal gerechtshof in 070 gevestigd. Dan kan deze tandeloze tijger het kunstgebit in de slappe billen van mark de pindakaasman c.s. zetten......

pennestront | 18-12-16 | 11:13

@eerstneukendanpraten | 18-12-16 | 11:05
Wacht maar tot ik je de rekening presenteer van het schoonmaken en een nieuw ontbijt.
*gnehehe*

necrosis | 18-12-16 | 11:11

Eurofielen dus, alles gaat op de schop..

Sweetlakecity | 18-12-16 | 11:10

Onze politici zijn geen haar beter.
Net als de door hen gedomineerde rechterlijke macht.
Als er iemand minder, minder, minder laat roepen door zijn achterban wordt die man gedemoniseerd en door de rechter veroordeeld.
Dezelfde figuren hebben geen enkel probleem met een associatieverdrag en een miljardendonatie aan een volledig corrupt land dat gedomineerd wordt door èchte nazi`s.
Zoek op youtube, nu het nog kan, maar eens op Pravy sector, Azov batallion en Stepan Bandera.
Meer is niet nodig om de walgelijkheid van deze figuren (onze politici), aan te tonen.

Dostranamus | 18-12-16 | 11:10

Feitelijk heeft heel Nederland in relatieve zin een pact met de Duivel gesloten zolang we in de EU blijven. Zolang we onze middenpartijpolitieke lapzwansleidertjes hun plannetjes laten bedisselen in de vele achterkamertjes die ze rijk zijn.

Maar het dikste pact van al die pacten met de Duivel die zijn gesloten, die kent talloze zinloze voetnoten en mitsen en maren. De ligt simpelweg in de dieprode kluis van de Partij van de Doekoe van de Ander (vrij naar reguurder Bakkeleures - dank, Bakkeleures).

De aanhangers van deze club 'mogen' hierdoor als een blad in de wind met zelfs de kleinste bries meewaaien. Zonder schaamte of op de knieen, na het schandaal, achteraf. Hoe we dat weten? De kluis kent net zoveel te kraken gaten als de gemeentekas van Amsterdam. Want als je zelfs na een pact met de Duivel nog altijd te simpel bent om te kakken, dan wordt een land besturen met gezond VERSTAND een lastige klus. Nu niet, nooit niet. Maar wel blijven plakken.

chicago river | 18-12-16 | 11:08

Ik verwacht dat er nu een onomkeerbaar en permanent negatief reisadvies komt voor Turkije.

langzullenweleven | 18-12-16 | 11:08

De islam en voorspoed gaan nu eenmaal samen met ziet dan ook het Turkse rijk zo langzamerhand instorten.
Erdo is democratisch gekozen dus de Turken krijgen precies wat ze willen hebben.
Het zal vervallen in een vazalstaat en alle Nederturken raken daar hun bezittingen kwijt.

botbot | 18-12-16 | 11:08

Wij pleiten ervoor dit land snel in de EU op te nemen; wij weten zeker dat wij dan en alleen dan in staat zijn ze te overtuigen van hun ongelijk om dit soort dingen te verbieden.
Was getekend,
Mark, Alexander, Diederik en Job

langzullenweleven | 18-12-16 | 11:07

necrosis | 18-12-16 | 10:53

Geen dank, het schijnt toch heel aparte soort van "sport" te zijn voor de meer gevorderde toerist...

eerstneukendanpraten | 18-12-16 | 11:05

Jessy Klaver had het gisteren over zijn christenvrienden, die hem zouden moeten helpen in zijn megalomane strijd tegen de wil van het volk. We mogen aannemen dat hij nu met verve afstand neemt van Erdogan en het duivelse loeder Merkel. Het ergste valt echter te vrezen, toen een paar dagen geleden de Kerst bij de NPO werd uitgebannen hield hij ook al keurig zijn mond.

Jonkheer Wttewaall | 18-12-16 | 11:04

@TheseDays00 | 18-12-16 | 10:59 - hoezo? Bedoelde ik jou? Of versterkte ik jouw statement ......

MarcS | 18-12-16 | 11:04

-weggejorist-

Papenblok | 18-12-16 | 11:02

hans6100 | 18-12-16 | 10:55

Die schrijven sinds tijden alleen maar haatdragende topics over Wilders, alsof ze wisten dat natte tostie Asscher dit tot binnenkort tot zijn core business zou gaan rekenen.

eerstneukendanpraten | 18-12-16 | 11:02

De wet van de werderkerigheid zorgt er dan voor dat islamitisch onderwijs in Duitsland en Nederland ook verboden moet worden. Prima.

tipo | 18-12-16 | 11:01

@@TheseDays00 | 18-12-16 | 10:39
Ja ik verwacht dat dat Christentuig binnenkort aanslagen gaat plegen. Toch?

Heinzz | 18-12-16 | 11:00

De islamistische aap komt weer eens uit de mouw, maar dat mag je van EU66 niet zeggen #tochechteentotalfreak

Bokito ergo sum | 18-12-16 | 11:00

-weggejorist-

Keanu | 18-12-16 | 11:00

Maar, mensen, jullie begrijpen het nie-iet. Als we in gesprek blijven, dan kunnen we ze uitleggen dat wij het anders zien, kunnen we ze bijsturen en dan zullen we ze tonen hoe het ook kan. Doen we er een foldertje bij in hun eigen taal. Ze weten het zelf nog niet dat ze volgens de vrije westerse normen en waarden willen leven. We halen ze naar het westen. En als ze eenmaal geproefd hebben van de westerse waarden, dan willen ze nooooooooit meer anders. Ze passen ze heus wel aan. Heus. Echt. Let u maar op, hoor! Je moet ze alleen even de tijd geven en dan zijn ze echte heuse westerse ingeburgerde burgers. Zeker met die inburgeringscursussen die ze gratis overal kunnen volgen. En ja, wie wil dat nu niet? Maakt u even uw belasting over, ons hulp-subsidie-potje is weer leeg.

kweethetooknietbeter | 18-12-16 | 10:59

MarcS | 18-12-16 | 10:49
Zal ik er voor jou voortaan maar sarcasme bijzetten?

TheseDays00 | 18-12-16 | 10:59

Je moet ook geen zaken doen met turken, moslims, negers en ander midden oosten en afrikaans volk. Zo onbetrouwbaar als het maar zijn kan.

Banana008 | 18-12-16 | 10:59

Ik blijf dat altijd een zwaktebod vinden. "Ja maar, bij hunnie in het apenland mag het ook niet". Nee. Daarom is het een apenland.
Het interesseert mij niet wat er in Turkije, Iran of Saoedi Arabië wel of niet mag. Het zijn landen die sowieso enorm zouden opknappen als je de volledige heersende klasse tegen de muur zou zetten.
Waar we wél altijd voor moeten waken, is dat wij in ons eigen land ons geen dingen laten verbieden. Als jij moeite hebt met het woordje "kerst" of met "zwarte piet", dan ga je toch fijn ergens anders wonen?

TheEgg | 18-12-16 | 10:59

@Darkbutcher | 18-12-16 | 10:51
Die denken niets, die zijn alleen maar gekwetst omdat dat nou eenmaal in hun bloed zit.

necrosis | 18-12-16 | 10:59

Minder minder Kerst

larie koek98765 | 18-12-16 | 10:58

Ik hoor dat tuig van JOOP er nog niet over??? Waar zit je Fascisco? Waar zit je Han???Ik brand van nieuwsgierigheid naar jullie reactie. (hahaha)

hans6100 | 18-12-16 | 10:55

-weggejorist-

ljcoster | 18-12-16 | 10:54

Hoezo Kerstfeest? Tegenwoordig moeten we dat toch Midwinterfeest noemen, om de booslims met Erdogan voorop niet tegen het hoofd te stoten?

ljcoster | 18-12-16 | 10:54

De islam is voor een mens net zo gevaarlijk als hondsdolheid voor een hond.

yyy | 18-12-16 | 10:54

@eerstneukendanpraten | 18-12-16 | 10:47
Bedankt hè, daar ging mijn ontbijt zojuist over mijn tikplank en TFT ;)

necrosis | 18-12-16 | 10:53

Wees nooit tolerant met intolerantie.

papillon46 | 18-12-16 | 10:53

Als dit geen duidelijker signaal is welke koers Turkije aan het varen is weet ik het ook niet meer. Wanneer worden de Europese leiders eens wakker en beseffen ze dat samenwerking op welk gebied dan ook met een land die een islamitische samenleving (kalifaat) nastreeft, en daarbij de westelijke cultuur haat, niet mogelijk is?

broodjemetkaas | 18-12-16 | 10:52

Merkel witheet. Een veroordeling door de EU is ongetwijfeld in de maak. Die zullen de dolle sultan wel even een lesje leren.

Fijnstoffer | 18-12-16 | 10:52

@Ardbeg | 18-12-16 | 10:42
Sinds wanneer laat Wilders mensen opsluiten zonder vorm van proces of verbiedt hij religieuze bezigheden van andersdenkenden?
Heb je voorbeelden?
Of lul je lekker mee met de anti-PVV kliek?

necrosis | 18-12-16 | 10:51

TheseDays00 | 18-12-16 | 10:39
Kijk, dat is nou precies het probleem, die weegschaal die ook jij hier hanteert, een weegschaal met een enorme, ingebouwde en constant actieven "weg met ons"-bias. Het is volstrekt niet het geval dat Duitsland van staatswege christelijke kerken financiert en bepaalt wat er in die christelijke kerken wordt gepredikt. En het is al helemaal niet zo dat Turken van Duitse afkomst daar met een dubbel paspoort wonen en zich éérst Duitser voelen en in tweede instantie pas Turk. En het is al nooit het geval geweest dat de Turkse overheid het prima vindt dat Turkije volgebouwd wordt met Duitse kerkgebouwen met hoge torens en torenspitsen waarop het kruis prijkt.
Het gaat hier om é´én elite-schooltje dat ook elk jaar lieve kerstliedjes mocht komen zingen op het Duitse Consulaat en zo. Kwestie dus van een lange vinger richting de Duitse autoriteiten. Kinderachtige spelletjes van een dictator, en voorbode van nog kinderachtiger spelletjes, die ook steeds gemener en uiteindelijk ronduit misdadig zullen worden.

Schoorsteenveger | 18-12-16 | 10:51

Wat zouden de mensen van DENK hiervan denken?

Darkbutcher | 18-12-16 | 10:51

Islam past zich nooit aan. Als je dat weet, dan weet je ook hoe je moet reageren als ze weer wat eisen.

roze_bril | 18-12-16 | 10:50

De NPO is de Sultan voorgegaan want daar praat men ook niet over kerstdagen maar over feestdagen.

De gelukszoeker | 18-12-16 | 10:50

Gelukkig zetten de amerikanen hier alvast 1600 tanks neer.Die zien de bui al hangen.En dat is niet de bui uit rusland.

van stampij | 18-12-16 | 10:50

@TheseDays00 | 18-12-16 | 10:39 - sommige mensen zijn nu eenmaal onmetelijk dom.

MarcS | 18-12-16 | 10:49

Dan sluit je die school en de turken gaan schriftelijk onderwijs volgen. Was niet moeilijk. Next.

Pedronegro | 18-12-16 | 10:49

Op Joop wordt waarschijnlijk gezegd dat wij niet zo willen worden. En klaar.

roze_bril | 18-12-16 | 10:48

Dit is m.i. de kern van het probleem: het westen moet zich aanpassen, onze samenleving moet multicultureel zijn en moet tolerant zijn, waarbij tolerantie jegens geloven (lees: de islam) altijd voorrang krijgt boven andere vormen van vrijheid en gelijkheid. Het multiculturele uit zich tegelijkertijd in weinig anders dan een monocultuur.

In deze kwestie weet de islam (voor het gemak gooi ik het even op een hoop) altijd van de ander te eisen, zonder enige vorm van compromis. Het westen neemt een soort onderworpen (haha) houding aan. We weten niet hoe snel we de kroonjuwelen weg moeten geven. Wat we missen is dat we geen streep trekken. We kunnen wel wijzen naar onze leiders, maar wellicht dat wij dit zelf in alle lagen van de samenleving tot op heden ook niet doen.

KapiteinClaus | 18-12-16 | 10:48

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 18-12-16 | 10:47

Wat een stom idee. Geen zwarte piet en geen kerst en als we ff doorgaan ook geen vuurwerk op oud en nieuw. Geen Carnaval, een Pasen , geen Pinksteren, beter gezegd in Nederland is het stiekem al lang verboden. Ik heb echt niemand gehoord die het offerfeest of de ramadan wil verbieden. Het is simpelweg eenzijdige aanpassing aan een andere ideologie waarvoor men bang is, in zijn broek schijt. De tolerantie die achter het idee zit is prima, alleen niet om de weg te bereiden voor de intolerantie zoals homohaat, vrouwenhaat en andersgelovigen.

ristretto | 18-12-16 | 10:47

Erdogan neemt dus het kerstbeleid van Amsterdamse basisscholen over.

Muggenmepper | 18-12-16 | 10:47

Wanneer worden die infiltranten van Diyanet Nederland uitgegooid, islamitisch onderwijs niet meer gefaciliteerd en komt er een stop op het bouwen van nieuwe mosketen/ haathutten?
Merkel is te dom om te begrijpen dat ze alleen maar geeft en niets terugkrijgt van de sultan.

necrosis | 18-12-16 | 10:44

Hier heet het toch ook al winterfeest, Erdogan volgt de trend alleen maar.

Bennie Boos | 18-12-16 | 10:42

-weggejorist-

Ardbeg | 18-12-16 | 10:42

Stap voor stap..........

demaup | 18-12-16 | 10:41

ok dus nu hebben we oorlog met Turkije neem ik aan?

decepticon | 18-12-16 | 10:41

"Wir schaffen das"

Het grote succesverhaal van Merkel. Niet bepaald.

DIe school moet gesloten worden en de leraren moeten terug naar Turkije. Dit soort Turken zijn racisten van de bovenste plank... oh wacht, alle blanken waren racisten als we dit soort wanpraktijken zouden bekritiseren, toch?

kanon0503 | 18-12-16 | 10:40

Deze politici zouden nooit onderhandelen met bijvoorbeeld fascisten. Echter met deze religieuzen die even schadelijk en radicaal zijn gaat men lachend en handenschuddend op de foto als ware het beste maatjes.

Het komt neer op een compleet gebrek aan kennis en inzicht over hoe gevaarlijk deze religie wel niet is.

Statler en Waldorf | 18-12-16 | 10:40

Turkeye is hard opweg een combinatie van fascisme en Turkse opper cultuur samen te smelten tot een derde rijk.

wie zal het zeggen | 18-12-16 | 10:40

-weggejorist-

Berend_Breedreet | 18-12-16 | 10:39

Het is wel een beetje de Duitse lange arm in Turkije, betaalt door, duitse leraren en duitse cultuur. Omgekeerd wordt het ook niet zo gewaardeerd.

TheseDays00 | 18-12-16 | 10:39

Trap er niet in mensen. #zucht

Rico den Hollander | 18-12-16 | 10:38

Iedere organisatie die artikel 1 van de grondwet niet accepteert moet verboden worden

gestopt | 18-12-16 | 10:38

Trap er niet in mensen. #zucht

Rico den Hollander | 18-12-16 | 10:38

Tja, we worden in ons gezicht gespuugd en dien niets.

Drs. D. | 18-12-16 | 10:37

Zo ziet u maar weer, de fascistische bewinden van Europa en Turkije groeien snel naar elkaar toe.

jemagookniksmeer | 18-12-16 | 10:37

En wie het hier niet mee eens is is racist en xenofoob, allemaal!

eerstneukendanpraten | 18-12-16 | 10:37

Een mooi precedent om de islam te verbieden lijkt me.

Zoiets | 18-12-16 | 10:36

De rapen zijn gaar als je het zou omdraaien. Verbied het vieren van Islamitische hoogtij dagen Duitsland als reactie hierop. Kunnen ze zich niet voorstellen maar Merkel zou het voor de grap vandaag nog moeten zeggen, misschien gaat er een lichtje branden bij die malloten.

Zwizalletju | 18-12-16 | 10:36

Op de Joop wordt er ook al schande over gesproken. Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 18-12-16 | 10:33

Minder minder minder islamitische achterlijkheid svp.

yamahaha | 18-12-16 | 10:33

Wanneer vallen bij de politici nu eens die multikulti-schellen van de ogen? Europa is verloren als we nu niet keihard ingrijpen en de invloeden van de islam op onze maatschappij wegnemen.

kommabijmebinnen | 18-12-16 | 10:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken