
Vuistregeltje voor het begrijpen van de wereld. Landen waarvan de mannen bekend staan als goede dansers, zijn niet in staat zichzelf te besturen. Teveel passie en te weinig inhibitie. Degelijk staatsbestuur is weggelegd voor stijve calvinisten en nederige Aziaten. Italië's staatsmodel is eigenlijk dat het in een permanente gridlock verkeert, waar iedereen zo aan gewend is geraakt dat het bij benadering functioneert zolang de overheid de aanmaningsenveloppen maar lekker blijft negeren. Premier Renzi is de derde ongekozen premier op rij van het EU-protectoraat voor Alpenturken, en hij dacht, net als de Britse oud-premier Cameron, zijn positie te kunnen consolideren met een referendum. Renzi heeft toegezegd op te stappen als het referendum negatief uitvalt. En ondanks dat de wind hem eerst meezat, lijkt het tij nu gekeerd, want de regeerden hebben het kotsbui met regenten. En op die golf van scepsis keren er zich ook hoopjes van Renzi's partijleden tegen hem. Het referendum gaat naar de letter over het aan banden leggen van de macht van de senaat, maar in de werkelijkheid is het een soort mini-EU-referendum over de euro en voortijdige verkiezing geworden, omdat allen partijen zich
langs dezelfde lijnen opstellen als bij Brexit. Het establishment doet een project fear'tje, de vijf-sterrenbeweging wil vooral met de revolutionaire bezem door het hele systeem, en de EU heeft slapeloze nachten omdat het het Italië in de Eurozone wil houden. De uitslag weten we vanavond, en dan zal blijken of President Sergio Mattarella een voogd-regering moet vormen om het land zonder premier bij elkaar te houden.
Reaguursels
InloggenWeer een nieuwe regering in Italië ? Daar hebben gemiddeld eens per jaar een nieuwe regering. Niets mis mee. Mooi land, lekker eten, prachtige oude gebouwen, land van ministronie en van Berlusconi. Land van de paus. Land van de maffia. Magneet voor dobbernegers en voor opera liefhebbers. Veel te beleven. Land van mijn hart.
Ach, wat maakt het tegenwoordig nog uit in Italië. Die vijf sterren beweging van Brillo met zijn vette haar krijgt net zo weinig voor elkaar als de prima premier Renzi. Bovendien zit Renzi dit jaar nog wel uit, de president van Italië gaat toch niet akkoord met zijn ontslag.
.
En hoezo project fear? Tegenwoordig zijn het toch alleen de media die geil doemscenario's voorschotelen. Er is echt geen serieuze politicus of ambtenaar die dreigt met consequenties van een keuze. Het is inmiddels wel doorgedrongen dat iemand gewoon een goed verhaal moet hebben om mensen vóór verandering en groei te laten stemmen. Alle andere keuzes zijn voor stilstand. Onze linkse Gabber in Oostenrijk, van der Bellen, laat dat knap zien.
Als een premier een referendum uitschrijft en daarbij een advies geeft, kun je er donder op zeggen dat de bevolking juist het tegenovergestelde doet.
waarom staat een nee gelijk aan een nee tegen Europa?
In dit geval lijkt me een hervorming van een vastgeroest politiek systeem toch juist goed? Zouden we hier ook moeten doen, de macht van de eerste kamer inperken. Politici van tegenwoordig kunnen de verantwoordelijkheid niet aan.
@Bigi Bana Boy | 05-12-16 | 08:15
Vlak Zwitserland niet uit hoor - meeste patenten per inwoner na Zuid-Korea meen ik. Ook in Nobelprijzen doen ze het niet gek (al schijnen ze net als Israel een beetje te proberen te smokkelen - oa door wetenschappers aan te treken die feitelijk met pensioen zijn en elders in de wereld hun baanbrekende onderzoeken verrichten).
Het afgelopen weekeinde laat maar weer eens zien dat het Zeuro/Neuro scenario dreigt door te gaan:
Zeuro: IT/GR/ES/PT/FR/SLO/SK en een paar eilandjes in de Middelandse Zee
Neuro: NL/DE/LU/FI/A
De Belgen mogen hierin mee doen want EU, misschien dat ze voor de Neuro ook nog DK en S en misschien CH meekrijgen. De overige EU landen mogen hun eigen Monopoly geld houden.
Gezeur over spelfouten altijd
Nuchternederland | 04-12-16 | 18:10
Fijn dat u eindelijk eens een zin zonder spelfouten produceert! Hulp van de buurman gekregen?
In Italy, for thirty years under the Borgias, they had warfare, terror, murder and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci and the Renaissance. In Switzerland, they had brotherly love, they had five hundred years of democracy and peace and what did that produce? The cuckoo clock.
Dus ....
Het Nederlandse NEE tegen de Europese grondwet, het NEE tegen Oekraïne, de uitslag van de USA verkiezingen, het NEE van Italië, de groei van Wilders en le Pen in de peilingen........ wordt het die linkse klojo's nu echt niet duidelijk dat het volk ze spuugzat is? Ik begrijp dat die Groenteman, blinde vink met oogkleppen, nu eindelijk die oogkleppen heeft afgedaan en uit haar ivoren toren is geklommen en dat ze nu eindelijk ziet hoe het echt is gesteld in ons land en elders.
Er werd toch steeds gezegd, als Italie instort, dan gaat Deutsche Bank mee. Die hebben gisteren ineens 6m euro overgemaakt, naar wie, weet niemand.
En welke landen gaan het gelag betalen voor de financiële problemen van Italië? De bankencrisis in Italië komt er aan, onomkeerbaar. De staatsschuld t.o.v. Het BBP is veel te hoog. Het land is corrupt, de Nadia tiert welig. Het besturingssysteem werkt als een leemlaag.
Natuurlijk, Nederland en Duitsland draaien er wel weer voor op. Nog minder pensioen voor ons Nederlanders en we moeten langer blijven werken om een lui en corrupt zootje in het zuiden van Europa in stand te houden.
Ik ben ook voor een Nexit.
SI 80.899
39,66%
NO
123.075 60,34%--- uitslag Italiaans referendum.
Italianen zeggen, wij kennen onze regering, hij st.
apt op.
Grieken zeggen,wedden dat hij een andere regering moet kiezen.(zij weten wat er in hun land gebeurde).
Staat trouwens niet veel in de telegraaf, het was zo belangrijk, de wereld zou instorten.
Ben benieuwd wat er staat te gebeuren vandaag.
Maar de ja stemmers dan..? dan moeten toch ook een stem krijgen..? oh wacht.. dit is Italië..
Zo dat gaat dezelfde richting op als Griekenland en ons wordt straks weer gemeld dat we kunnen betalen.
Zucht.
Kunnen we, als Europa dan met alle geweld moet blijven bestaan, niet in elk geval die ongeorganiseerde bendes die de Zeurolanden zijn er uit gooien?
@Sleutelplanktovenaar | 05-12-16 | 02:33
Ach, dat past in de Italiaanse corruptiecultuur. Het is alleen zo jammer dat Oostenrijk nu links heeft gestemd. En linksgekkies haten grenzen. Dus als we pech hebben, dan gaat met de aankomende lente de migrantenstroom naar Duitsland weer op gang komen. De Duitsers kennende zullen ze gewoon weer links stemmen volgend jaar. AfD blijft toch te eng voor ze en net zoals met de PVV hier wordt daar de AfD met alle mogelijkheden uitgesloten in de regering door links. CSU-FDP-AfD (een soort gedoogkabinet van CDA-VVD-PVV) lijkt mij nooit een meerderheid te gaan halen door die vervloekte hoge kiesdrempel van 5%. Maar ja, des te meer redenen om hier op de PVV te gaan stemmen natuurlijk. Onze grenzen moeten dringend dicht als ik dit zo zie.
Is het heel moeilijk om te schrijven zonder taal- en spelfouten?
Eucalyptas | 04-12-16 | 18:05
Het is toch Eucalyptus?
@hakbarry | 05-12-16 | 01:53
www.theguardian.com/world/2016/mar/24... O die malloot. Ach, het land bleef er wel goed door bestuurd. Maar ja, gebeurd wel vaker. Leiders die goed zijn stappen zelf op en de leiders die je niet wilt, die blijven zitten.
Ehm, over Italië gesproken...
www.zerohedge.com/news/2016-12-04/some...
Stichting Bootvluchteling klinkt bekend.
hakbarry | 05-12-16 | 01:53
Komt door Kiwigate.
-weggejorist-
Ook wat verder van huis nog eentje die afzwaait:
nos.nl/artikel/2146572-premier-nieuw-z...
@mezelf | 05-12-16 | 00:34
En ik ben ergens ook wel blij dat ik deze campagne beter hebt gevolgd dan de voorgaande (maar daar draaide ik ook altijd wel mijn rondjes over Amerikaanse media en ook rond de 'midterms' heb ik wel het een en ander gevolgd). Maar je kon al een poosje aan zien komen dat er echt een confrontatie van ideologieën aan zat te komen en dat dit 'een grote' aan het worden was (hoe het ook was uitgepakt.. dat besef heb ik in ieder geval altijd wel gevoeld). Iig was dit ergens nog best wel goed bestede aandacht (anders had ik me misschien diezelfde media - nou ja het zit em in het schifting die jezelf in die informatie aanbrengt - moeten laten vertellen 'watskebeurt?' ). Eigenlijk had Geenstijl er ook nog iets dichter op mogen zitten deze verkiezingen (bij de 3 debatten waren er bijvoorbeeld geen 'livetopic'-draadjes), maar dat lijken ze voor komende maart te gaan goedmaken ;) (ben benieuwd naar wat ze morgen gaan zeggen ;) ).
Oh WOW Renzi treedt af!
Tjonge dan is Italië toch niet een totale bananenrepubliek. Wat een verrassing. Op de een of andere manier was ik anders gewend geraakt.....
@litebyte | 05-12-16 | 00:15
Hadden ze hier moeten komen reaguren ;) Ik heb hier en daar toch wel gezegd dat ik afwijkingen zag in wat de campagnes deden ten opzichte van wat de polls aangaven: "En die campagnes hebben veel betere informatie dan de media [..] Maar in theorie zou je meer moeten kunnen zien aan de strategie van de partijen die op hun eigen interne analyse is gebaseerd, want vermoedelijk is die geavanceerder dan de polls." @nickolaas | 05-11-16 | 23:27 www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/11/...
"Hier staat een aardige voorspelling (laatste update 2 uur geleden), van een site die het behoorlijk bij het juiste eind had in 2012 (zaten er naast in 2 staten meen ik) projects.fivethirtyeight.com... Maar bij de 'midterms' in 2014 schijnt hun vorspelling dan weer nergens op te hebben geslagen." @nickolaas | 08-11-16 | 14:04 www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/11/...
Ok, het is summier - maar de twijfel aan de polls zag ik toch wel (nog eeentje dan: "Tenzij kiezers besluiten alsnog het land uit elkaar te willen schroeven uit een soort van rancune (zoals recent met het vredesvoorstel in Colombia, daarvoor Brexit en Geenpeil) en peilingen dat niet helemaal in de smiezen hebben, lijken de komende 24 uur te gaan uitwijzen of 8 november weer een latertje gaat worden - of eindelijk een keer vroeg naar bed op VS-verkiezingsavond.. (ik was trouwens een van de weinigen geloof ik die niet heel verbaasd was dat het 's ochtends toch Brexit was.. " (dat was oktober, toen stond ie heel laag.. ) www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/10/...
Maar ik ben ook geen Nostradamus hoor, maar helemaal blind ging ik er volgens mij ook niet in (maar ik ben dan ook geen "zogenaamde gerenommeerde VS pers" @litebyte misschien, in de zin dat ik niet in een systeempje zit van een of ander als je hier loopt te commenten )
Iets van: hoogmoed komt voor de zonde door de eu .
Is dit dan de benodigde zondvloed om de voetjes weer aan vaste grond te verkrijgen door de eu koningen en koninginnen.
Benieuwd naar de reacties van menig eu parlementsdid vanuit hun ivoren toren.
Las vandaag weer een retweet van een dezers over het negeren van het volk ten bate van het groter goed.
Het gedraai en gekeer kan weer beginnen.
Das wel heel veel kilo's nootjes en drank inslaan op deze manier.
Vanuit duitsland welteverstaan.Wordt al genoeg geript langs alle kanten ten bate van onder andere uggs.
@Munchhausen | 05-12-16 | 00:15
ik denk dat de italianen dan een 2000 jaar oude traditie weer gaan afstoffen en hem voor de leeuwen gooien...
Ik ben wel erg benieuwd hoe de Italiaanse regering "recht zal doen" aan de nee stem.
Ook zijn er ~ 40 % ja stemmers, en dan ook nog lieden die helemaal niet gestemd hebben. Die moeten toch ook gehoord worden. Toch?
Nou het beste war Renzi er van kan maken is dat zijn senaat plan "niet zonder meer" door kan gaan.
@nickolaas | 05-12-16 | 00:11
The WP is not steeds nijdig dat ze er met alles totaal naast zaten. Los daarvan dat die oranje makaak heeft gewonnen. De zogenaamde gerenommeerde VS pers heeft wel zo godtvergeten op hun flikker gehad, dat ze daar minstens tot maart nog om zitten te janken.
@hakbarry | 05-12-16 | 00:06
Lekker... wakker worden met populistische EUroscisten als Junker of Timmermans die ons waarschuwen voor donkere tijden.
@Tikkie Terug | 04-12-16 | 23:20
Er staat een kleine gemeente op dat kaartje, Muhr waar 87,15% van de inwoners (588 in aantal.. ) op Hofer gestemd zou hebben.
Wat wonen daar voor mensen?? Wikipedia had er wat over: "[..] Muhr is also known for its Samson parades." en.wikipedia.org/wiki/Muhr Nu heeft een president niet zoveel macht in Oostenrijk, maar de Bijbelse figuur Samson is misschien wel aardig uitbeeldend wat toch ook wel een beetje een instelling lijkt te zijn geworden.. maar in de VS heeft de president toch wel aanzienlijke macht als de leider van de 'vrije wereld'. Dat mensen die oranje clown verkozen hebben ("What have you got to lose, folks!"), daar zou toch ook een soort van Samson-achtig element in kunnen zitten ("Simson [Samson] vroeg vervolgens aan God of hij nog één keer zijn kracht kon terugkrijgen (zijn haar was inmiddels teruggegroeid) zodat hij twee centrale tempelpilaren omver kon werpen. Zijn verzoek werd ingewilligd, de hele tempel stortte vervolgens in en hij stierf samen met duizenden Filistijnen." nl.wikipedia.org/wiki/Simson_%28perso...
Oh - niet dat mensen mij een alarmist gaan noemen, het kan erger ;) (ik verwonder me toch vooral..) "No one can stop President Trump from using nuclear weapons. Thats by design." www.washingtonpost.com/posteverything...
Renzi gaat zo een toespraak houden...
Overrijp | 04-12-16 | 23:26
De euro maakt zoals gebruikelijk weer een duik . Morgen staat de planeet in de fik
10% geteld, nee op 59,1%
na 1% van de stemmen geteld staat "NO" op 60%
www.repubblica.it/static/speciale/2016...
Hah, mooi, daar gaat de zuidflank van de eu. Hopen dat Renzi onder druk toch aftreedt.
@En nu heel snel verkiezingen in Italië en iexit.
Italië heeft geen belang bij iexit, wel bij euro-exit. Volgens mij kunnen ze het beste de lire herinvoeren naast de euro, 2 munten in 1 land dus. Net zoals de antilliaanse gulden en de amerikaanse dollar in Curacao...
Lyin Ted | 04-12-16 | 23:10
Zoek een Italiaanse zender of overige nieuwszenders. Hoop dat Renzi aftreedt en daarmee de weg vrij maakt voor verkiezingen! Beursen morgen omlaag, das zeker.
En nu heel snel verkiezingen in Italië en iexit.
Rood mag dan (net) winnen, het kaartje van Oostenrijk er wel erg blauw uit: www.oe24.at... Bellen zal zich in moeten houden.
W_F | 04-12-16 | 19:46
Net Nederland dus. Wij moeten ook al het afval slikken (van Zwarte Piet tot Denk en meer) wat in o.a. A', R'dam en Utrecht uitgebroed wordt. Dat is in Oostenrijk ook zo. Het hele land wil Van der Bellen niet, alleen de handvol grote steden met 'studentjes' die omdat ze geen vooruitziende blik, geen baan en geen visie hebben nog steeds links stemmen.
Renzi gaat zijn nederlaag erkennen.
www.rainews.it/dl/rainews/articoli/Ref...
RAI spreekt over dikke NEE. Maar wie heeft internet-bewijs?
Exit poll 54-58% Nee, 42-46% Ja.
Mooi, laat de beurs maar openen...!
(www.lastampa.it/2016/12/04/italia/spec...)
Rai Prognose: Nee wint met tussen de 55 en 58% !!!
Einde van de uro?
@Lilia2 | 04-12-16 | 21:27
Dat vind ik heel opmerkelijk om te vernemen, dank. Natuurlijk is het flauwekul van me om D66-vrijwilligers te weren uit stembureau's. De mensen daar zijn politiek betrokken dus waarschijnlijk allemáál lid of aanhanger van een partij/stroming. Maar volgens mij wordt bij de personeelssamenstelling van een individueel stemkantoor daar helemaal niet op gelet. Dat levert bij het tellen van de stemmen dus al een potentieel risico op, maar dat kan je met dubbel of tripel controle-tellen op de avond zelf al snel constateren (moet dan wel gebeuren, het enige echt juiste is als stembureau's elkaar controleren; wat een gedoe weer).
Maar wat jij aangeeft, dat het doorgeven van de aantallen stemmen door één persoon gedaan wordt (geen controle-mechanisme, alleen achteraf in krant te lezen?) verergert die kwestie. Hier in 020 heb je hele krachtbuurten waar precies nul vrijwilligers te vinden zijn (rara hoe...?), en de PvdAmbtenaren daarom dus "menskracht levert", en zo hele stemkantoren overneemt. Het is niet ondenkbaar dat de onderknuppels van het kantoor moreel willen handelen, maar genoeg onderdanig/angstig zijn om geen weerwoord te bieden aan de Spekman-oekaze uit oblast 020-West om deze "belangrijke verkiezingen in goede banen te leiden." De voorzitter van het stembureau (=gewichtige raamambtenaar; enige criterium voor de PvdA) voert de instructie uiteraard rücksichtslos uit, want het volgende, grotere raam lonkt. De rest van de nuttige idioten doet dus niets tegen de fraude, want ook gratis baantjes. Vergezocht? Nederland staat op een kruispunt van beslissingen als nooit tevoren. De Sovjets konden we nog fysiek op afstand kunnen houden met militaire dreiging. Maar nu hebben we zelfs lemmingen in eigen gelederen die kost-wat-kost bezig zijn om de 5de colonne op te gaan halen, om hier vervolgens Nederland mee over de afgrond te sleuren. Dus die stemfraude is niet alleen gemakkelijk uit te voeren, er zijn ook heus wel genoeg mensen te vinden die "opkomend populisme" een valide reden om de democratie "bij te sturen". Nou moet ik toch nog iets van 75 vakantiedagen opmaken, dus ik denk wel dat ik me in maart aanmeld voor een vrijwillig dagje democratische ergernis. Feind Hört Mit.
Exitpoll: Renzi is out.
-weggejorist-
Basil Fawlty | 04-12-16 | 22:16
Nou was ik ook weleens in Italië en wat mij daar opviel is dat de pizza's daar echt wel heel veel lekkerder zijn dan die bij ons!
Ofzo2 | 04-12-16 | 21:12
Heb daar (in italie) ook een tijd rondgescharreld. En wat viel me op? Ze spreken geen woord Engels. Italie is vooral op zichzelf gericht. Zie het RAI nieuws. 20 minuten Italiaans nieuws en 1 minuut buitenland. Men is dus vooral met zichzelf bezig.
over 2 minuten gaat de valutamarkt open.
ginosino | 04-12-16 | 21:53
Da vero!
We zijn het zat! Pechtold, Plofkop upload.wikimedia.org/wikipedia/common... , Smeerbek static0.hln.be/static/photo/2012/5/6/4... en ander imperialistisch tuig liggen niet meer zo lekker bij ons blanke Nederlandse Arbeiders. En onze Italiaanse Kameraden denken daar wellicht ook zo over. Zij hebben bijvoorbeeld dit en.wikipedia.org/wiki/Prime_Minister_... of neem nou deze en.wikipedia.org/wiki/Prime_Minister_... ook een smerig gebit. Weet je het is lastig want voor wie moeten we dan wel gaan? Blondie misschien?
Anyways vrienden, we kunnen wel gezellig plat lullen maar
om 11 uur is het feest. Eerste exit polls uit Italie. Als Renzi met meer dan 10% verliest is het bal.
le nostre donne sono le piu' belle del mondo! basta!!
miko | 04-12-16 | 20:23
Je gaat weereens te hard!
Wat is hier te zien?
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Neder....
Heb je er zelf wel opgeklikt?
En de "pizza" is een algemene vinding en kan niet worden toegeschreven aan een land. redelijk paneuropese vinding (al helemaal niet aan turkije)lamaniedoen
De tomaten komen dan weer duidelijk van de SP!
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 21:41
Heb ik al ;)
Vlaan | 04-12-16 | 21:31
Mooi he. Maar laat ik eerlijk zijn. Nederland is niet anders in de zin van: D'r is niks depressiever dan de Hollandse bruine baksteen huizen. Valt me altijd op als ik via Munster Nederland invlieg en ga landen richting Schiphol en kijk uit het raam (als passagier). Alles is overgeorganiseerd. Nederland is f*cking saai. Nog depressiever. Het lage wolkendek. Tip. Als je ooit in Parijs of Rome bent kijk eens naar de hemel. De wolken zijn altijd hoger dan in Amsterdam. Kein geloel. ;)
Basil Fawlty | 04-12-16 | 21:26
Basil, ik herken gelul op een afstand, doe geen moeite. Wel een vermakelijk verhaal. Zoek een fatsoenlijke partner. ;)
Stalin zei al dat bij verkiezingen de winnaar wordt bepaald door degene die de stemmen telt. Stemfraude is schering en inslag. Ook (misschien wel: juist) in Nederland, waar iedereen altijd van denkt dat het zo'n voorbeeldig landje is. Italië is niet corrupter dan Nederland. Er is echter wel een verschil: Italianen verkeren niet in de veronderstelling dat er in hun land geen corruptie bestaat, of dat het allemaal wel meevalt. Juist daarom is Nederland zo'n hopeloos geval, want iedereen denkt au fond dat het zo'n fijn en keurig land is.
miko|04-12-16|21|19:56
Punt voor jouw hoor .
@Basil Fawlty | 04-12-16 | 21:16
LOL ik weet er zo nog wel een paar staan die op dat instagram account thuishoren.
@Taggart vorige keer bij stemmen via GeenStijl aanwezig geweest.
Niemand controleert degene die de uitslag invoert op de IPad.
Het wordt opgenoemd en door iemand ingevoerd op een IPad .
Fraude is dus heel makkelijk
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 21:10
"Verpletterend elegant zijn is een voorwaarde om haar te veroveren. Wat dat betreft zijn nederlandse vrouwen een stelletje plorken." en "Een echte sterke vrouw, daar merk je niet zoveel aan in hun houding, taalgebruik en werkkring, die hebben van nature flair."
Hear, hear! Ben ik het helemaal met je eens daarom ben ik ook al 18+ jaar getrouwd met een bloedmooie, Istanbulse (seculiere) madamme. Geen bullshitter, intelligent en "verpletterend" elegant. Zij is op en top vrouw. En het mooie is: zo nu en dan trapt ze mij onder de kont als ik te arrogant ben ;) :).
Hoop overigens wel dat de Italianen niet op hun eigen ondergang stemmen zoals blijkbaar wel de oostenrijkers hebben gedaan.
Vlaan | 04-12-16 | 20:27
Allez mijn beste, dank!
Zoals ik al zei. Ik hou van Belgen en Belgie maar mijn god. Belgische huizen. Kan me nog herinneren dat ik vroeger in Maastricht werkte en dan via Belgie terugtufte naar Roermond (waar ik toen woonde) op vrijdag, Ik reed via Belgie want dan had ik al een pilsje of 2 gedronken en in Belgie nul controle. Maar wat me altijd opviel, die spuuglelijke huizen. www.instagram.com/uglybelgianhouses/?... Schitterend!
Paar jaar in Italie gewoond. Lieve vriendelijke mensen. Ook een paar hoge politici ontmoet. Een en al corruptie maar zo werkt de hele italiaanse economie. Je koopt de guardia della finanza om met kadootjes aan vrouw en familie. Iedereen werkt zwart als het kan, inclusief slager en bakker. De Pvda heeft de baantjes caroussel gejat van hoe het in Italie werkt. Ach de politici in de eu zijn precies het zelfde. Vriendjes-politiek en machtsbasis.
Basil Fawlty | 04-12-16 | 21:00
Verpletterend elegant zijn is een voorwaarde om haar te veroveren. Wat dat betreft zijn nederlandse vrouwen een stelletje plorken.
Ik val niet zo op sterke vrouwen, die zijn zo gemaakt in hun uitingen daarin, het is net een toneelspel waar ze inzitten. Die pik ik er zo uit, ongecontroleerd autorijden, in hun bubble zitten met hun afspraken, ingeklikte opdrachtverwerking en alles counteren met een grijze massa die goed werkt.
Nee, daar ga je een grondige hekel aan krijgen, aan die facade.
Een echte sterke vrouw, daar merk je niet zoveel aan in hun houding, taalgebruik en werkkring, die hebben van nature flair.
En het is weer bal in Italië: de kruisjes van de stempotloden kunnen worden uitgegumd: www.welt.de/politik/ausland/article15...
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 20:44
Dat is een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten! :) ;) Maar idd donkerharig, blond. Italiaanse vrouwen zijn vrouwen! Mooi, elegant en capritieus maar toch bovenal vrouw! Een "wezen" dat je moet veroveren en veroverd wil worden. En voor de Sylvanas onder ons. Ik bedoel dit als een compliment. Niks mooier dan sterke, mooie, intelligente vrouwen. (dat is dus niet Sylvana, want zij is een janker, maar dat is een andere discussie)
miko | 04-12-16 | 20:37
Nee ik ben helemaal gezond. Italiaanse mannen beginnen een relatie met hun moeder omdat ze zo knap zijn :)
miko | 04-12-16 | 20:37
Hahaha, La mama. Klopt. Ik heb Italiaanse vrienden. Inmiddels 45+ maar "la mama!" Getrouwd en kinderen maar "la mama" Dat zijn de dus de mannen niet wetend dat hun vrouw de nieuwe "mama" is voor hun kinderen. Schitterend!
@Basil Fawlty | 04-12-16 | 20:42
Heb er een behoorlijke tijd doorgebracht. En kom er nog steeds. Wel jammer dat het van alle Vlaamse steden degene is die het meest getroffen is door het sisvirus
Basil Fawlty | 04-12-16 | 20:35
Mooie vrouwen, maar niet mijn type, er zijn veel knappere blonde italiaanse vrouwen. Mijn persoonlijke mening, maar italiaanse vrouwen zijn de leukste en mooiste die er zijn.
miko | 04-12-16 | 20:35
"die sinjoren" Fantastisch! Dat is echt een woord dat ik heel erg lang niet had gehoord. En allez "de dikke nek" Klassieker!
@Ongeblustekalk | 04-12-16 | 20:28
Ben jij lesbisch? Italiaanse vrouwen zijn o.k tot ze een zoon uitpeopen, dan beginnen ze daar een ongezonde relatie mee.
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 20:28
Wij zijn het niet vaak eens met elkaar maar how about this one: Margereth Made. www.google.com/search?q=margareth+mad... Yummie! Geboren op Sicilie. En natuurlijk de oermoeder www.google.com/search?biw=1211&bi... ;)
@Basil Fawlty | 04-12-16 | 20:18
Al zo lang i weet gaan Nederlanders op stap in Anvers. die Sinjoren kunnen wel wat hebben en hebben zelf al een behoorlijke dikke nek. Er studeren al van oudsher Nederlanders in Antwerpen en toen den Antwerp nog goed was gingen we ook best regelmatig kijken.
Joffri | 04-12-16 | 18:39
Werkelijk Vreselijk. Las dat verhaal ergens vandaag. Dat zijn van die dingen die je maag doen omdraaien.
Even voor de duidelijkheid (commentaar uit de FAZ): "Alexander Van der Bellens Sieg bei der Bundespräsidentenwahl in Österreich sollte man als Entscheidung gegen Norbert Hofer verstehen, nicht als Rückbesinnung auf linksliberale Ideale. Denn in den Umfragen ist die FPÖ noch immer stärkste Kraft."
Een soort van omgekeerde Amerikaanse verkiezingsuitslag: Van der Bellen wint niet, maar Hofer verliest.
miko | 04-12-16 | 20:23
Italiaanse vrouwen zijn wel heel erg okee, en dan heb ik het over de noord italiaanse. Die vinden zuid italianen trouwens een soort van arabieren en ze verstaan elkaar niet eens.
U is Vlaams?
Basil Fawlty | 04-12-16 | 20:01
.
Ja
.
maar wat u zegt over Brussel bevestigd dus mijn visie.
Basil Fawlty | 04-12-16 | 20:01
.
Jouw visie was grosso modo de nagel op de kop.
Overigens vrienden. Nog effe wachten aangaande Italie. 11 uur de eerste exit polls. Ben zeer benieuwd.
@Joffri | 04-12-16 | 18:39
Bij de NOS is dit nog steeds geen nieuws. Kan er op de site althans niets over vinden.
koosnaam | 04-12-16 | 19:06
Dat is dan ook de reden dat ik het hier weg zet. Op bild inmiddels meerdere artikelen over dit incident.
@Bigi Bana Boy | 04-12-16 | 18:59
Hoezo geen auto's??
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Neder....
Mode is werkelijk overrated, hun treinen zuigen apenballen (auto's ook)
Vliegtuigen maken ze niet alleen onderdelen maar dat doet Nederland ook en veel meer. Op een paar oude renaissance meesters na zijn de Nederlandse schilders in het buitenland veel bekender. het land heeft veel meer mogelijkheden maar presteren een stuk minder. het bbp per Capt. is in Nederland vele malen hoger.En die pizza van ze is ook een Turkse uitvinding. En zonder de Spanjaarden hadden ze ook geen tomaten gehad
Vlaan | 04-12-16 | 19:47
Overigens. Was laatst in Antwerpen met de familie maar die Hollandse vrijgezellen feesten proleten hebben het daar behoorlijjk verkloot. Het viel mij op ondanks dat wij zeer beleefd (op z'n Belgisch) waren dat a la minute dat ik iets bestelde (met Nederlands acccent) in de kroeg men meteen terughoudend werd. "'ne 'Ollander!." Maar toen ik later zei dat ik van geboorte een Limburger was nadat de eigenaar mij vroeg waar ik vandaan kwam (u heeft geen harde "G"). Kein problem.
@W_F | 04-12-16 | 19:56
De grote steden zijn groen, en dat is ook de plekken met de meeste immigranten...
Vlaan | 04-12-16 | 19:47
Dank! U is Vlaams? Aangaande het woord haten daarom had ik het tussen "" geplaatst. Maar ik weet wel dat Vlamingen zich behoorlijk ergeren richting Walen. In de jaren '70 toen ik nog een kleine Basil was en met de ouders in Hasselt ging lunchen op zaterdag. Oi ve. Die Belgisch Limburgers hadden geen goed woord over richting Walen in Luik. "de Cockerill Sambre proleten." Wij werkten en zij feesten. Dat zat heel diep.
maar wat u zegt over Brussel bevestigd dus mijn visie.
W_F | 04-12-16 | 19:46
Sorry dat was de kaart van Mei. Er zitten nu iets meer groene vlekken op de kaart:
file.oe24.at/center/presidential_2sw/i...
@blauwe zander | 04-12-16 | 19:27
Een aantal jaren geleden zwaaide ze ook naar een binnenkomend leger van fascisten.
6 jaar later waren ze niet meer zo blij.
W_F | 04-12-16 | 19:46
Dit is typisch voor links. De steden gaan altijd naar links, de dorpen naar de tegenpartij. Zag je in de VS ook. Als er geen Statenverkiezing was had Trump nooit gewonnen. In Oostenrijk hebben ze een 'meeste stemmen gelden' principe.
Belgie is geen land.
Basil Fawlty | 04-12-16 | 19:12
.
Hier mijn 2 eurocent. Nonkel F of andere Vlamingen denken er niet noodzakelijk hetzelfde over.
.
Vlamingen "haten" de Walen en vice versa
Basil Fawlty | 04-12-16 | 19:12
.
Ik zou het eerder "wederzijdse ergernis" noemen. We zijn twee verschillende volkeren die fundamenteel andere politieke keuzes maken. Op nationaal niveau kunnen we elkaars politici niet electoraal afstraffen. Wat ooit gaat leiden tot een (door mij verhoopte) splitsing van het land.
.
en dan heb je ook nog eens Brussel/Bruxellles. Een eiland. Arrogant van hier tot ginder omdat ze bestaan dankzij de belastingcenten van de EU. Zou er geen EU zijn dan was Belgie al lang uitelkaar gevallen. Toch?
Basil Fawlty | 04-12-16 | 19:12
.
Brussel is een humanitaire ramp in slow motion. Een onontwarbaar bestuurlijk kluwen (België nog eens in 't klein) wiens sociale en economische ontbinding enigzins vertraagd wordt door genereuze transfers van belastinggeld (vooral uit Vlaanderen) en door grote horeca omzet met dank aan Circus Juncker. Of we zonder de EU nu al verder zouden staan weet ik niet maar het vooruitzicht op een tweede Gazastrook of een tweede Johannesburg is m.i. de voornaamste reden dat België nog steeds niet gesplitst is.
Rood mag dan (net) winnen, het kaartje van Oostenrijk er wel erg blauw uit: www.oe24.at/oesterreich/politik/LIVE-T... Bellen zal zich in moeten houden.
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 19:42
Dus iedereen die het niet eens is met jou verkondigt lulverhalen. Genoteerd.
Bigi Bana Boy | 04-12-16 | 18:59
U zei treinen...?
Basil Fawlty | 04-12-16 | 19:38
Dat kan je ook, je moet alleen geen lulverhalen verkondigen, het is hier geen cabaret.
La Bailaora | 04-12-16 | 19:24
Wederom (niet) opmerkelijk:
twitter.com/wol/status/80545519115587...
m.nieuwsblad.be...
Joffri | 04-12-16 | 18:39 `
Zou die Afghaan echt 17 zijn? of gewoon stiekem 21 of meer?
dat zal vast uitgezocht worden, qua berechting.
Volgens mij is 17jr jong voor verkrachting? Dus zijn Afghanen jongere verkrachters? Of gewoon slechter? Of komt nu duidelijk naar boven dat die minderjarigen totaal niet minderjarig zijn, en dat we daarmee nog meer risico's en ellende in huis hebben gehaald?
trouwens: Heeft die ene BN actrice al een gratis douche op zolder? Met of zonder '17'-jarige Afghaan?
Ongeblustekalk | 04-12-16 | 19:30
En wat is arrogant aan mijn "gelul?" Ik heb een mening en die breng ik beleefd richtig Nonkel. Of moet ik een grote en platte bek hebben zodat jij het ook begrijpt?
Geen zorgen, La Maffia zal dit varkentje wel wassen. Glas, plas, was: referendum wordt aangenomen, de Gevestigde Orde blijft aan de macht en, ondanks dat de senaat aan macht zal moeten inleveren, zal alles bij het oude blijven.
.
Niet alleen de EUSSR is met een status quo gebaat, maar ook de Italiaanse banken, bedrijven, Maffia en bedrijven hebben geen zin een een Beppe Grillo die de machtsverhoudingen en status quo op z'n kop gaat zetten..
De President van Oostenrijk is lang niet zo machtig als -bijvoorbeeld- die van de VS. Het is een grotendeels ceremoniële functie. Een soort prins Carnaval.
De verkiezingen van het parlement beloven veel leuker te worden. De FPÖ ligt daar op ramkoers. In het Parlement ligt de echte macht. Oostenrijk is nog niet verloren aan radicaal links. Houdt hoop!
La Bailaora | 04-12-16 | 19:24
Inderdaad, alsof een ceremoniële functie enige inhoud heeft, het gaat om de partijen.
Basil Fawlty | 04-12-16 | 19:12
Misschien dat jij in maastricht links en rechts wat hebt binnegekregen, maar jij lijkt me meer een echte randstedeling met jouw arrogante gelul.
Nou dat wordt dus met Welkom welkom vlaggetjes zwaaien in Oostenrijk,nou ja alles wat daar blijft komt niet hier.
De EU adepten zouden toch nog niet zo vroeg moeten juichen, mogelijkerwijs is de winst van van der Bellen in Oostenrijk een pirrheus overwinning:
twitter.com/GoodwinMJ/status/80546674...
Jij bent duidelijk geen econoom, zwitsal. Sterker nog, je snapt de basisbeginselen niet eens. Lees eens een boekje 'economie en (hyper)inflatie voor dummies'.
Billendoekje | 04-12-16 | 19:19
.
Hebt u het nu over de prutsers die de kredietcrisis niet eens zagen aankomen?
BroederBlockchain | 04-12-16 | 19:16
Jij bent duidelijk geen econoom, zwitsal. Sterker nog, je snapt de basisbeginselen niet eens. Lees eens een boekje 'economie en (hyper)inflatie voor dummies'.
Als maffialand nou óók al de "populistische toer" op gaat, dan is de kans erg groot dat er met de tweede kamerverkiezingen volgend jaar geknoeid gaat worden. Het misdaadsyndicaat van Nederlandse media en 'de gematigde en weldenkende' politici beseffen dan dat agitprop, angstverhalen, leugens en marginalisatie niet meer genoeg zijn om het grauw in het gareel te krijgen en te houden. Dus ze zullen radicalere maatregelen gaan nemen.
Waakzaamheid is derhalve geboden. Vraag in het stemlokaal straks aan de medewerkers of ze lid zijn van een politieke partij. Bij geen antwoord, of lid van D66 (of een D66-angehauchte partij) moeten de alarmbellen afgaan. Als "gematigden/redelijken" radicaliseren in naam van "de" eigen gematigdheid en redelijkheid dan kun je alles verwachten, stemfraude is wel het minste. Remember 6 Mei 2002. Een hoop "gematigden" en "redelijken" hebben toen bijgedragen aan het ideologisch richten van de loop, dus kijk uit met die lui. Fijne avond.
@lanexx | 04-12-16 | 19:15
eerste commentaar is kostelijk:
Björn Snoepers ‏@FartVader1984 17m17 minutes ago
@GuyVerhofstadt Stop abusing the word 'European'. Licking EU's asshole does not make you a true European! Europe can survive without EU!
www.merkur.de/politik/wahl-2016-in-oes...
Rimini | 04-12-16 | 19:04
www.facebook.com/norberthofer2016/pos...
excuus, linkje nu wel geplakt.
of hier: twitter.com/norbertghofer
Heer Hofer Feliciteerd van der Bellen met de overwinning.
en hier nog even een linkje hoe de linksmedia gelijk de overwinning aangrijpen om "een belangrijk signaal af te geven tegen het populisme" , met een 3% meerderheid is dat natuurlijk ook hoe de 47% die niet op links stemden een gerechtvaardigde uitspraak. pfff
Economische 'groei' is vooral te danken aan de vele miljarden die de ECB in de economie van de eurozone pompt. Een oergevaarijk en belachelijk experiment. Zie Tegenlicht van vorigr week.
Billendoekje | 04-12-16 | 19:04
minder gevaarlijk dan economieen kapot te laten gaan in een spiraal van krimp en daar weer op volgende tekorten en daar weer op volgende bezuinigingen en daar weer op volgende krimp en daar weer op volgende tekorten en daar weer op volgende bezuinigingen en daar weer op volgende krimp en daar weer op volgende tekorten en daar weer op volgende bezuinigingen en daar weer op volgende krimp en daar weer op volgende tekortenen daar weer op volgende bezuinigingen en daar weer op volgende krimp en daar weer op volgende tekorten...
Joffri | 04-12-16 | 18:39
Die had ik zelf al getweet aan Nicht Geil (Duitse uitspraak), ik bedoel GeenStijl.
Jastno | 04-12-16 | 18:47
Daarvoor moet je bij Alpengeist zijn, die beweert dat Hofer zwaar voorligt!
Commentaar Guy Fietsenrek, uitslag Oostenrijk.
twitter.com/guyverhofstadt/status/805...
"Landen waarvan de mannen bekend staan als goede dansers, zijn niet in staat zichzelf te besturen"
nee, de EU gaat lekker wil je zeggen.
mr Fawlty | 04-12-16 | 18:09
Hey mr Fawlty. Alles ok?
Nonkel Frituur | 04-12-16 | 18:12
Nonkel. Laten we eerlijk zijn. Ik kom uit het zuiden en ben tussen Duitsland en Belgie opgegroeid. 10 km links was ik in Belgisch limburg en 10 km rechts Nord Rhein Westfalen. En als obeservant kan ik je vertellen: Belgie bestaat bij de gratie van Brussel maw de EU. Ik hou van Belgie en Belgen maar ik maak me geen illusie. Belgie is geen land. Vlamingen "haten" de Walen en vice versa en dan heb je ook nog eens Brussel/Bruxellles. Een eiland. Arrogant van hier tot ginder omdat ze bestaan dankzij de belastingcenten van de EU. Zou er geen EU zijn dan was Belgie al lang uitelkaar gevallen. Toch?
Geheimpje: een land is geen auto, boot of vliegtuig.
Ergo, een land kan best zonder bestuur.
Een waarheid waar menig ambtenaar nachtmerries van krijgt.
keestelpro | 04-12-16 | 17:59
Daar weten ze in België alles van.
Saillant detail: hun economie bloeide toen ook ineens op.
Kijk aan , zelfs de vooringenomen flutnieuwsvermelder geeft iets toe : www.noordhollandsdagblad.nl/algemeen/e...
@Joffri | 04-12-16 | 18:39
Bij de NOS is dit nog steeds geen nieuws. Kan er op de site althans niets over vinden.
Onze economische groei is vooral te danken aan de economische groei in de rest van de wereld en NIET aan het beleid van het kabinet.
Osdorpertje | 04-12-16 | 18:20
Economische 'groei' is vooral te danken aan de vele miljarden die de ECB in de economie van de eurozone pompt. Een oergevaarijk en belachelijk experiment. Zie Tegenlicht van vorigr week.
hakbarry | 04-12-16 | 18:54
Welk nieuws is daar te zien? Mijn Duits is niet meer wat het is geweest en linkjes zie ik niet.
Splits het land dan maar weer op, zoals het was halverwege de negentiende eeuw. Zal de paus wel leuk vinden.
Italie gaat op dezelfde voet verder, want onbestuurbaar en de oostenrijkers slaan linksaf.
Voor zover de zondag.
Svoboda | 04-12-16 | 18:52
Wat een zalvende woorden, vrijheid blijheid. brrr
botbot | 04-12-16 | 18:54
Als we de nationale regering afschaffen hebben we geen regering meer over. Wilt u nu zeggen dat we zonder EU niets meer kunnen? Het ging anders vele, vele jaren goed zonder supranationale overheid die de soevereiniteit van nationaal gekozen partijen overstemt.
Italië zit in de G8. Wij niet. Italië heeft Alfa-Romeo, Bugatti, Maserati, Ferrari, FIAT, Lancia. Italië heeft mode, kunst, cultuur. Italië maakt vliegtuigen, vrachtwagens, treinen, tractoren. En wat stellen wij daar tegenover met onze grote bek ? Niente !
In Oostenrijk heeft links gewonnen. C'est la vie. Dat is democratie. Vond ik die rechtse kandidaat goed? Nope, maar wat ik dus niet wil is morgen dat dom pro EU geblaat van types zoals Verhoftadt die iedere gelegenheid uitbuiten om maar dom te lullen. Overigens heb ik een sterk vermoeden dat de verliezers in Oostenrijk itt tot Engeland en de VS niet de straat opgaan en de boel vernielen en plunderen zoals links in Engeland en in de VS vermeende democraten dat plachtten te doen.
Uw hoogsteigen Spaghetti Incident, Spartacus? www.youtube.com/watch?v=5KTNUq0S4Io
Svoboda | 04-12-16 | 18:50
We kunnen hier ook de regering afschaffen we betalen gewoon belasting en ziekenfondspremie.
Ik zie enkel maar voordelen.
@Koos Knak | 04-12-16 | 18:50
Natuurlijk zijn ze niet 'allemaal' fout. Er zijn er echter genoeg om heel veel ellende te gaan genereren, een grote minderheid. En die ellende zou moeten worden voorkomen, omdat je allereerst je eigen onderdanen van dit soort ellende hoort te beschermen. Net zoals dat de Duitsers in WW2 inderdaad niet allemaal fout waren, maar genoeg om heel veel ellende te genereren. Daarom wilde men in toen ook die nazi's niet binnen hebben. En terecht.
Rimini | 04-12-16 | 18:48
kijk maar even op feestboek bij hofer.
@botbot | 04-12-16 | 18:48
Ik heb geen enkel probleem met een democratische uitslag en zeg dat ook nergens. Een bevolking krijgt de leiders die het wil en verdient.
Of de gekozene goed is voor de bevolking mag iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik toch ook hopelijk?
Joffri | 04-12-16 | 18:39
Ja, en wat dan nog?
Zijn alle vluchtelingen fout omdat er 1 (of meer) fout is.
Zijn alle Duitsers fout omdat er 1 fout is/was?
Wat ik me vandaag afvroeg was wat er nou feitelijk zou veranderen als de EU vandaag nog zou ophouden te bestaan. Landen kunnen EU-regelgeving overnemen, zoals ze in UK van plan zijn, om van daaruit te houden en te schrappen naar believen. Ze kunnen vrijelijk kiezen om een eigen munteenheid in te voeren of toch gezamenlijk de Euro te houden. Ze kunnen grenscontroles invoeren als ze dat willen en, als we de vrije markt ook gelijk opheffen, handelsverdragen sluiten met wie ze maar willen.
Ik zie eigenlijk helemaal geen nadelen.
Svoboda | 04-12-16 | 18:40
Dus?.. omdat de uitslag u niet welgevallig is moeten ze maar gestraft worden?
Het is een democratisch proces,leg u daar eens bij neer!
Alpengeist | 04-12-16 | 18:42
Waarom heeft Hofer dan zijn verlies al toegegeven?
4Dchess? Heb je bronnen van je bewering?
Een kabinet crisis komt in Italië net zo vaak voor als files voor de Coentunnel.
@Lanexx;..... linkjes naar voorsprong van Hofer aub!!
Ik lees overal tegengestelde berichten.
Voorzichtige conclusie; Europa is geestelijk gezien niet klaar voor de "wende" die in de VS al heeft plaatsgevonden?!
@Alpengeist | 04-12-16 | 18:42
Ik lees overal het tegenovergestelde? Waar leest u dat Hofer meer stemmen krijgt?
@Joffri | 04-12-16 | 18:39
Ook gutvolk ontspringt de dans niet. Dit zijn allemaal nog wat schermutselingen. De dader was 17. Die is dus straks op zijn 23e weer vrolijk aan het rondlopen in Freiburg of zelfs gewoon in ons land. Als zijn vrienden en mannelijke familieleden eenmaal door hebben hoe D66-rechters in West-Europa meedenken met hun dierlijke driften is het hek definitief van de dam.
Dit is wel heel beroerd taalgebruik. Is Spartacus eigenlijk een allochtoon?
@lanexx | 04-12-16 | 18:34
Hofer ligt ZWAAR aan kop in de resultaten. En dan bedoel ik ook echt heel erg zwaar aan kop. Natuurlijk spreekt de NOS voor zijn beurt, dat weten we toch al langer?
Oostenrijkers willen dus liever op het zinkende schip blijven zitten. Wellicht toch teveel schaamte aangepraat door media om op een 'ex-nazi, extreemrechtse populistenpartij' te stemmen.
Ze leren het vanzelf wel.
Bindende leestip:
m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161204_026070...
www.youtube.com/watch?v=XH0CSzdHwg0&a...
shish is the word!
Alpengeist | 04-12-16 | 18:16
Daar hopen we dan maar op. Het NOS nieuws gaf aan dat het al over en uit is voor Hofer, of ze spreken voor hun beurt?
necrosis | 04-12-16 | 18:27
Afhankelijk van Duitsland en België en het toch zo goed doen.
Maar er zijn van die simpele zielen die blijven beweren dat als het goed gaat niets met de regering te maken heeft, maar als het slecht gaat alles.
@botbot | 04-12-16 | 18:24
Ja dat mag u schrijven zolang u dit succes niet aan het duo Rutte-Samsom wijt.
Hier ook alles goed, zit 50 km ten zuiden van Cambrils.
Osdorpertje | 04-12-16 | 18:07
juist. Bestuur werkt vaak averechts indien niet in het belang van demensuh.
Misschien een experimentje waard in NL?
@gatito | 04-12-16 | 18:28
Nee, hier niet, bij jou wel?
@Nonkel Frituur | 04-12-16 | 18:04
U zat 3 maanden in het frituurvet?
.
Na de deugende overwinning in Oostenrijk kunnen we alleen maar hopen op een anti-EU uitslag in Italië.
La Bailaora | 04-12-16 | 18:25
Alles goed, geen noodweer gehad?
@botbot | 04-12-16 | 18:24
Op papier zal het allemaal kloppen, de werkelijkheid ziet er anders uit.
Maar ik verwacht hoe dan ook een naheffing van Brussel....
*iets mompelt over domste jongetje van de klas*
Nederlaag comment van Hofer hier: www.facebook.com/norberthofer2016/?re...
-weggejorist-
Het slechte nieuws schijnt uit Oostenrijk te komen, het goede nieuws komt uit Aleppo: jihadisten van Al Nusra en co. verliezen ook vandaag weer veel terrein. Aleppo bijna bevrijd, gebied ten noorden van Citadel gaat de komende dagen of uren geheid vallen:
imgur.com/a/b5Q1w
En ondertussen in Oostenrijk "Bundespräsidentenwahl in Österreich: Van der Bellen gewinnt". Geen Trump effect aldaar dus.
www.hna.de/politik/bundespraesidenten...
Osdorpertje | 04-12-16 | 18:20
We doen het anders het best van heel Europa of mag ik dit niet schrijven?
@Alpengeist; ik hoop óók op het Trump-effect in Oostenrijk!
Meer dan de helft geteld,.... daarna kwam ook voor POTUS de omslag. Lijkt me behoorlijk voorbarig! It ain't over till the fat lady sings. Kan wel dinsdag worden. De stemmen per brief worden pas morgen geopend.
Alpengeist | 04-12-16 | 18:16
Eeeeuh, ik dacht dat het een uur geleden al bekend was? FPO gaf de nederlaag toen al toe.
@Ben-Kotsbeu | 04-12-16 | 18:15
Onze economische groei is vooral te danken aan de economische groei in de rest van de wereld en NIET aan het beleid van het kabinet.
Een beetje op de winkel passen terwijl de kleptomane boekhouder en de alcoholistische bedrijfsleider op ziekenverlof zijn kan alleen maar goed voor de winkel zijn.
@lanexx | 04-12-16 | 18:13
Niet zo panieken.... Het kan nog alle kanten op in Oostenrijk.
Osdorpertje | 04-12-16 | 18:07
Ik hoop voor nederland ook dat we 2 jaar zonder regering blijven zitten. Beetje op de winkel passen moet toch nog wel lukken bij de PVVDA? Of ben ik dan naief?
@hotnot | 04-12-16 | 18:07
Heb je een goede nieuws site voor wat er in Oostenrijk gebeurt?
Is kotsbui hebben de overtreffende trap van kotsbeu hebben?
Oostenrijk gaat naar Van der Bellen? De grenzen gaan dus weer wagenwijd open. Je kunt je echt afvragen wat de burger die op deze man heeft gestemd met het land voorheeft!
mr Fawlty | 04-12-16 | 18:09
Dat u ons met Italië vergelijkt vind ik een compliment.
Prachtig land, heerlijk eten.
op het moment dat zo'n land uit eigen beweging wil stoppen met de EU, gewoon fasciliteren.. op het moment dat wij eruit moeten zijn er gewoon protocollen voor geschreven (zoals het eigenlijk al had gemoeten) stelletje prutsambtenaren daar dus
Gezeur over spelfouten altijd
Nonkel Frituur | 04-12-16 | 18:04
Ach, daar hebben we de nonkel ook weer.
Jullie zitten in B in het zelfde schuitje of denk je dat Charles,de neus, Michel het beter doet ?
De (hoge) opkomst lijkt te wijzen op een No.
Maar vooralsnog een voorbarig stukje. Neem voortaan wat meer de tijd, ook om de spelfouten uit je tekst te halen.
De uitkomst van de verkiezingen in Oostenrijk is nu zichtbaar.
Het zou in Italië ook wel eens anders kunnen uitpakken, een uitkomst waarbij die gevaren voor de EU niet bewaarheid worden. Word het dus weer wachten op een herkansing.
En die volgende kans word steeds moeilijker gemaakt.
keestelpro | 04-12-16 | 17:59
België heeft het ooit anderhalf jaar zonder regering gedaan en het ging nog nooit zo goed met België als toen. En België is toch wel een beetje het Italië van noord Europa qua corruptie, belangontduiking en incompetent bestuur.
"En ondanks dat de wind hem eerst meezat, lijkt het tij nu gekeerd, want de regeerden hebben het kotsbui met regenten."
Eeuhh, huh? Wacht ff... Nee echt, wat?!
Is het heel moeilijk om te schrijven zonder taal- en spelfouten?
"Degelijk staatsbestuur is weggelegd voor stijve calvinisten"
U bedoelt mensen zoals Rutte. Ja, ik begrijp het volkomen.
Volgens mij zijn de Italianen beter af.
Nog niet gelezen net terug uit het bos en eerst aan de Andijvie stampot met spekkies. maar ik hoop dat je de kop mij niet bedriegt
Geheimpje: een land is geen auto, boot of vliegtuig.
Ergo, een land kan best zonder bestuur.
Een waarheid waar menig ambtenaar nachtmerries van krijgt.
REAGEER OOK