Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zal wel. "IS beraamt duizenden aanslagen in Europa"

P-A-N-I-E-K. "IS heeft duizenden aanslagen voorbereid in Europa en andere delen van de wereld. Dat blijkt volgens een Britse commandant in Irak uit meer dan 10.000 documenten en digitale gegevens die de geallieerden in handen hebben." Klinkt heel imposant natuurlijk, maar aangezien er nog geen details gegeven mogen worden, kan het net zo goed een landkaart betreffen met duizenden punaises erin geprikt. Bovendien heeft IS wel even wat andere zorgen aan het hoofd. De Sjiitisch-Koerdisch-Turkse-Christelijke regenboog coalitie trapt dat zooitje door heel Mesopotamië, Poetin hamert ze de grond in met kruisraketten en luchtaanvallen, hun eerste ontmoeting met Israel was weinig succesvol, het aantal rekruten is teruggelopen van 2000 tot 200 per maand, en ze zijn hun sex appeal en momentum sowieso al een tijdje kwijt. En dan is Trump nog niet eens Commander in Chief. Natuurlijk, Mohammed's geteisem is nog altijd een dreiging, ze blijven met nieuwe vlogs proberen lone wolfs te inspireren, en vorig week werd er nog een Franse ring van zeven zingende baardmannen opgerold, maar op duizenden IS-aanslagen hoeven we de komende tijd echt niet te rekenen.

Reaguursels

Inloggen

Tja, mensen die denken dat dit verhaal niet waar is zijn te stom om te leven, maar verzieken inmiddels met die flauwekul wel het klimaat in dit land, en zijn verantwoordelijk wanneer er WEL een aanslag wordt gepleegd.Wegkijkers zijn potentiele moordenaars.

mallekater | 29-11-16 | 10:50

Commando Z | 28-11-16 | 21:33

U snapt t niet, maar ik ga m niet uitleggen. Het komt er iig op neer dat ik met tegenzin pvv ga stemmen. En Wilders sorry voor al zijn fans vind ik n miserabele debater. Liever een Fortuyn die inhoudelijk blijft. Wilders is een zwaktebod. Een agressivo waar niemand mee wil samenwerken, dat ligt voor grootste deel aan zijn grof taalgebruik. Desondanks stem ik pvv.

Tirade | 29-11-16 | 10:39

Handjes in de lucht graag. Voorbereiden is niet strafbaar (zie uitspraak Nederlandse rechtbank in liquidatievoorbereiding zaak) en optreden vooraf is discrimineren van jihadisten (zie Raad van Europa. Dus wat moeten we met dit nieuws?

batvoca2 | 29-11-16 | 09:37

@Taxi!!
Men denkt nog steeds dat het zo'n vaart niet loopt. Ook totaalmalloten zoals "Midden Oosten deskundigen en Arabist" Bertus Hendriks van Clingendael (één van de belangrijkste adviesorganen van parlement, regering en overheid) of Rena Netjes proberen dat de mensen wijs te maken. Wie vijf minuten naar de toestand in het M-O, Zuid Oost Azië en landen als Pakistan en Afghanistan kijkt, zou toch moeten inzien dat dat op zijn zachtst gezegd een "andere realiteit" is dan de politiek de mensen tracht voor te schotelen.
Nogmaals, ook in die landen is de Islam ooit begonnen als een marginaal iets. Een paar nomaden die er ooit mee begonnen. Byzantium was niet Islamitisch, Jordanië en Syrië ook niet. Afghanistan was niet Islamitisch, maar Boeddhistisch. Iran/Perzië was niet Islamitisch maar kende het Zoroastrisme. Wat is daar nog van over? Men heeft in Iran wat ruïnes laten staan voor de toeristen, maar die groep is vrijwel verdwenen. En wie zegt dat het honderden jaren geduurd heeft, heeft wel gelijk, maar het tempo waarin de vervanging plaatsvindt gaat nu veel sneller dan vroeger.

Heiner | 29-11-16 | 08:52

-weggejorist-

Taxi!! | 29-11-16 | 08:37

"Tough times breed strong people. Strong people make good times. Good times breed weak people. Weak people make tough times."
.
Wij zitten nu in een zwaardere tijd gemaakt door de zwakkere en je ziet ook dat er steeds hardere mensen opstaan die klaar zijn met deze ongein.

Barkruk2 | 29-11-16 | 08:24

Lees eens goed wat de Raad van Europa vindt van ons wetsvoorstel om Jihadisten te bestrijden....
De Raad van Europa wil ons overleveren aan gestoorden die hier een aanslag willen plegen.
Wie is er nu gestoord? Ja, de Raad van Europa.
Weer een argument om de EU te verlaten.

Albert5000 | 29-11-16 | 07:38

Het aantal IS strijders in Europa is aanzienlijk groter als 1000. Als al deze idioten zich opblazen kon deze generaal wel eens gelijk krijgen. Maar laten we de andere kant op kijken, dan zien we het niet.

bergsbeklimmer | 29-11-16 | 06:22

alshetware | 29-11-16 | 04:44
Je geloofd toch niet echt dat het schorem wat er nu aan de macht zit ook maar iets op heeft met het eigen volk.
Die hebben hele andere belangen, van deze landverraders hoef je niets maar ook niets goeds te verwachten.

endofdays | 29-11-16 | 05:58

Mede mogelijk gemaakt door merkel en onze eigen NWO politici (landverraders) die deze gasten hierheen hebben gesleept.
U weet wel de zogenaamde Syrische vluchtelingen die door onze overheden zo mooi strategisch zijn verdeeld over heel Europa van grote steden tot de kleinste dorpjes aan toe, rara waarom zou dat nou zijn?
Reken maar als ze hier los gaan, iets wat geheid gaat gebeuren dat ze er in rap tempo een Europese geheime dienst en leger en politiemacht doorheen jassen en het internet zwaar gecensureerd gaat worden.
Dan gaan de overheden pas echt los op het eigen volk, dat was namelijk het hele doel van deze invasie.
Dit was ze nooit gelukt zonder het destabiliseren van het Midden-Oosten en het importeren van miljoenen haatbaarden die een gruwelijk hekel hebben aan het westen en getraind zijn in het afslachten van mensen dankzij het machtsvacuüm gecreëerd door het westen en vriendje Saoedi Arabië in Irak, Libië en Syrië.

endofdays | 29-11-16 | 05:55

Omdat het een risico-groep betreft is het beter dat de islam zich verwijderd uit ons land , islam is zeer onbetrouwbaar .
Mijnheer Rutte : Het is uw taak als premier om het volk te beschermen ga aan het werk ! Handhaaf de wet !

alshetware | 29-11-16 | 04:44

Psst, baardje kopen?

Patatter | 29-11-16 | 01:56

Heiner | 28-11-16 | 23:05

Uw schrijfsel is helemaal correct.

Arachne | 29-11-16 | 01:03

De islam moet verboden worden.

Wonderful-Life | 29-11-16 | 00:17

@Bepdehuisvrouw | 28-11-16 | 20:57
Goliath??

miko | 29-11-16 | 00:06

@mezelf
Beetje dubbelop dat laatste.

Heiner | 28-11-16 | 23:42

@Jan-Joris-Jaap-Joop
Misschien zit die morele en culturele superioriteit ons in de weg. Door die morele en culturele superioriteit kennen we sentimenten als mededogen, medelijden, barmhartigheid, noem het zoals je wilt. Wij willen niet vernietigen wat ons wil vernietigen. Die sentimenten bestaan in de Jihad niet. Vraag maar aan de nabestaanden van slachtoffers van Islamitische terreur. Het gaat om vernietiging.

Heiner | 28-11-16 | 23:41

-weggejorist-

Heiner | 28-11-16 | 23:35

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-11-16 | 23:19
Denk jij nou werklijk dat de pleuris gaat uitbreken bij een volgende aanslag?
Dacht ik even niet... is dat gebeurt na Theo van Gogh?Londen,Madrid,Nice,Brussel,Parijs,Marseille etcetcetc?
Dacht het niet, uiteindelijk is men allemaal dan weer 'geschokt' en 'bedroefd', gaat men met zn allen in een demonstratie rondlopen en het hebben over verbinden en zingen we samen Imagine. Dan horen we weer harde taal van 'aanpakken' en meer geld voor politie en terreurbestrijding, de wat extremeren roepen over grenzen dicht, het zal een week in de praatprogrammas komen en dan gaan we met zn allen weer over naar de orde van de dag.... tot de volgende aanslag zich weer aandient...

Julia | 28-11-16 | 23:35

Jeetje laten ze nog wel wat over voor Trump? Die staat te popelen om IS in de magnetron te zetten.
Straks wordt het WW3 omdat Trump Poetin op z'n sodemieter komt geven omdat die laatste niet wilde delen.
Wat een wereld mensohn.

Draak uit Brabant | 28-11-16 | 23:35

Ha! En ik vergeet 'intellectueel'! Wel eens een besneden snorremans of haatbaard echt iets slims horen zeggen? Nou dan!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-11-16 | 23:22

'Op duizenden IS-aanslagen hoeven we de komende tijd echt niet te rekenen'. En dat zal wel. Maar alweer slechts een incident met tientallen doden (Parijs, Madrid, Nice, Londen) en er breekt hier mogelijk de pleuris uit. En dan is de vraag wie daarbij uiteindelijk overwint. Zijn het die smerige, hakbar gillende baarden in hun grauwe jurken of wij die moreel, cultureel en technologisch zwaar superieur zijn?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-11-16 | 23:19

Wel te hopen dat Putin zijn vacuümbommen op deze lui loslaat. In het bijzonder in Aleppo.
Dan heeft Rutte toch nog iets aan zijn populistische gedoe.

Munchhausen | 28-11-16 | 23:12

@Julia
Dat dus. Wie denkt dat het zo'n vaart niet loopt, vergeet een paar kleinigheden. Ook in de landen waar de Islam nu de absolute macht heeft, is de Islam ooit heel klein begonnen. Verder zijn daar nog wat demografische dingetjes. De gemiddelde leeftijd van Moslims (ok in NL) is relatief laag en ze vermenigvuldigen zich nogal snel. Zeker sinds de zuigelingensterfte en kraamvrouwensterft enorm is afgenomen en de levensverwachting zowat is verdubbeld. Syrië en Jordanië waren oorspronkelijk de bakermat van het Christendom. Er zijn nog wel Christenen, maar dat is een minderheid. Datgene wat men nu Turkije noemt was vroeger niet Islamitisch. Het was het Byzantijnse Rijk. Net als de leugen dat St. Nicolaas een Turk zou zijn. Toen St Nicolaas in Myra (nu Izmir) woonde, waren daar helemaal geen Turken en bestond er helemaal geen Islam. Nu is de oorspronkelijke bevolking totaal vervangen. Afrika gaat het helemaal met een noodvaart.

Heiner | 28-11-16 | 23:05

Heiner | 28-11-16 | 22:27
Fidan Ekiz had een docu gemaakt wat te zien was bij DWDD, na het hele gebeuren bij Charlie Hebdo en Bataclan etc.
Ze interviewde een Marokkaanse jongen die van streek was na Bataclan etc. want zoals hij zelf zei; hij had ook een slachtoffer kunnen zijn. Dat hele gebeuren met Charlie Hebdo deed hem eigenlijk wat minder gaf hij zelf toe.
Eigenlijk kan je de rest wel zelf invullen, waarom deed dat hem minder? Omdat hij zelf niet de spot dreef met zijn profeet, etc, dus zoiets zou hem niet overkomen... impliciet geeft men eigenlijk gewoon toe dat men niet achter het concept van vrijheids van meningsuiting staat.
De demonstratie na Charlie Hebdo heb ik bijna de hele tijd gevolgd.. wat mij opviel, ik zag geen hoofddoekjes, toevallig interviewde een nl journalist een voorbijganger en die zei hetzelfde (wat natuurlijk niet zo leuk was voor de NPO)
Geheel 'toevallig' was er daarna welgeteld 1 hoofddoekje gefilmd en zelfs uitvergroot en bij het nl commentaar kijk; er staan ook moslima's!
Ik dacht nog bijmezelf hoe schijnheilig en hypocriet kun je zijn NPO!
Ook na het gebeuren bij Charlie Hebdo werden er moslims op hogescholen geinterviewd en naja uiteindelijk keuren zij wel het geweld af, maarja.... ze hadden eigenlijk ook niet hun profeet mogen beledigen etc.
Conclusie... de islam neemt en geeft uiteindelijk gif terug. Vrijheid van meningsuiting zal worden vernietigd, zelfkritiek en zelfreflectie zal iets zijn waar wij eeuwen op kunnen wachten maar de islam en de islamitische cultuur heeft dat niet in zich, alleen destructief gedrag.
Kritiek binnen in hun eigen gemeenschap zal er niet komen, want zij leven op de slachtofferrol... daarom zul je nooit grote demonstraties verwachten van moslims op hun eigen 'broeders'... daarom werden de terroristen van Parijs verstopt in Belgie onder hun eigenlijk geloofsgenoten... daarom worden er gewoon radicale imams uitgenodigd en moeten wij ons mond houden daarover want anders je islamofoob.
Islam is GIF.

Julia | 28-11-16 | 22:47

@EEnzame SchizofrEEN | 28-11-16 | 22:20
Als ze zichzelf niet weten te verlichten zullen ze als groep ook nooit ver komen.

Panos88 | 28-11-16 | 22:37

*Een aanval als in Nice is inderdaad ook heel doeltreffend, alleen leert men daar van en zal het geen tweede keer lukken.*
Panos88 | 28-11-16 | 21:09
.
Wees daar maar niet zo zeker van. Er had hier in mijn gemeente tijdens de intocht van Sinterklaas zomaar een vrachtwagen in een grote menigte kunnen rijden. Enorme drukte op het marktplein, en meerdere straten welke uitkomen op dat plein zonder noemenswaardige afzetting of politie.
Tijdens de optocht met Sint Maarten waren honderden kinderen en volwassenen op de been. Zonder enige bescherming tegen een aanstormende vrachtwagen... vrijwilligers met fluoriscerende hesjes houden zo'n wagen echt niet tegen.
Dit zijn slechts twee voorbeelden in mijn gemeente. Kijk zo eens in heel Nederland.

appelvink | 28-11-16 | 22:35

@Lupuslupus
volgens mij valt het wel mee, maar of het er nou 700.000 of 2 miljoen zijn doet er niet toe.
Het gaat er mij om dat het altijd hetzelfde liedje is.
Vraag een moslim waar ie staat en hij steekt onmiddellijk het geijkte verhaaltje af. "Ieslam is vrede, De Jihadisten en Salafisten halen de Ieslam door het slijk. De Jihadistische predikers zijn een schandaal. Het is vreselijk"
Enfin, u kent het wel.
Maar als het echt zo vreselijk is. Waarom zie ik dan geen activistische houding tegen haatmoskeeën? Waarom wordt daar niet gedemonstreerd door gematigde moslims. Waarom kunnen er nog steeds haatpredikers in en uit lopen en worden preken pas afgeblazen, na indringende gesprekken met de overheid? Waarom heb ik nog nooit gehoord van haatpredikers die gemolesteerd werden of haathutten die kort en klein worden geslagen?
Stel, je hebt een miljoen moslims. Dan kan je iedere week een demo houden met 20.000 deelnemers. Komt iedereen één keer per jaar aan de beurt. Niets dieskrieminatie, niets "Ieslaamoovoobie" Gewoon elf je tent schoonvegen. Ga je twee keer per jaar, heb je iedere week het Malieveld of het Museumplein (bijna) vol. Maar behalve gejuich over Erdogan of gehuil over de Nakba en "de Jodûh/Zionistûh heb ik nog nooit iets gezien wat op een demo lijkt.

Heiner | 28-11-16 | 22:27

Vanmiddag weer eens een blik op het schoolpleintje geworpen. Er is duidelijk te zien hoe de overwegend islamitische jongetjes voortdurend elkaar in het gareel houden; er viel iets voor, wat er ook geprobeerd werd, de groep hield stijf de lippen op elkaar en naderhand kregen een aantal jongens (die richting een docent liepen) snel een paar rake tikken.
Dit is de jeugd. ZIj hebben deze manier van 'leven' met de paplepel ingegoten gekregen. De 'zwaksten' onder hen zijn vreselijk beïnvloedbaar en doen alles wat ze verteld wordt. Kleine criminaliteit, daarna middelzware en daarna verdwijnen ze in de bak omdat ze niet slim genoeg zijn. De iets slimmere types sturen aan. Ze delen de lakens uit en als zíj door hun vader of imam opdracht krijgen, wordt het gevaarlijk.
Loop eens een dag rond op de grotere VMBO's in Rotterdam of Den Haag (mijn 'regio') en je ziet een compleet andere cultuur, die zich aan het voorbereiden is om hun invloed te laten gelden. Hopelijk zijn er een groot aantal die tegen de tijd dat ze 18 worden, het licht zien ('Verlichting', iemand?) maar er zijn er zat waarvan ik oprecht twijfel of het wel goed gaat. En het onderwijs loopt hier compleet mank.
Als schrijnend voorbeeld zit er in de klas van een collega een mannetje, inmiddels al 3 maal uit school gehaald voor een speciaal traject voor jonge criminelen, heeft al een strafblad en zijn mentor geeft stilletjes toe dat die bang is dat die 'held' op een goede dag op de stoep van de woning van de docent staat.
Deze 'held' heeft inmiddels vier meelopers. Ze doen gewoon wat hij opdraagt. Stel nu, dat de lokale imam onze 'held' inpalmt. Dan lezen we binnenkort in de krant dat er op school weer iemand uit het onderwijs is gedood.

EEnzame SchizofrEEN | 28-11-16 | 22:20

Heiner | 28-11-16 | 21:53
.
Toch bent u wel een beetje in de war hoor met uw 1 miljoen moslims in Nederland. Het zijn er al 2 maar veel waarschijnlijker 3 miljoen. De overheid denkt dat zij dat onder de pet kan houden door de laatste generatie(s) moslims gewoon niet meer als zodanig te benoemen.
Maar wie 20 jaar geleden vergelijkt met het heden weet wel beter. Veel beter. Gewoon op straat rondkijken. Hoeven verder geen tabelletjes voor worden bijgehouden.

Lupuslupus | 28-11-16 | 22:10

Is toch gek. Rusland bombardeert de trrrrsten naar de 72 maagden, maar wij krijgen de aanslagen. We moeten zeker bang zijn?

Pimp my Voortuin | 28-11-16 | 21:56

IS niet groter maker dan het is. (Haha lol) De Islam en over het algemeen is religie het probleem, maar geen uitdaging. Laten we mensenrechten respecteren en het artikel recht op religie eruit halen. Ik zie daar de oplossing voor vrede op aarde. Mijn hoop zoals ik al jaren pretendeer ligt bij de vrouwen in die culturen. Wat als Maria Jezus op schoot had en de apostelen vrouwen. Love dat idee.

BMCJG | 28-11-16 | 21:55

10 of 15 aanslagen is meer dan genoeg. Dat gezegd hebbende, het moet maar eens afgelopen zijn met die massale demonstraties van moslims tegen moslim extremisme en door de Islam geïnspireerde terreur iedere week in alle hoofdsteden van Europa en Azië. Er zijn >50 miljoen Moslims in Europa,en zowat een miljoen in NL, maar die hoeven echt niet ieder weekend massaal de steden te ontwrichten met hun protesten tegen het Salafisme en de terreur die volgens hen "niet des Islams zijn" en ook niet "de wil van allah en mohammed" respecteren.
-
Oh nee, ik ben in de war. Want er zijn wel >50 miljoen moslims in Europa, maar er zijn nog nooit echt massale moslimdemo's tegen ISIS, Al Nusra, Boko Haram of de Moslimbroederschap gehouden en die komen er ook niet. Men mekkert wat over de Joden, eh de "Zionistûh" en "Het Westen" (waar ze van vreten) of men rent achter de boef Erdogan aan, maar het echte probleem, nl de Jihad en de Moslims die die Jihad voeren, is niet bespreekbaar of verheven boven iedere vorm van kritiek. Men wil wel zoveel mogelijk geloofsgenoten importeren (terwijl daar alleen maar nadelen aanzitten, voor ons, voor die vluchtelingen en voor de landen van herkomst) maar de oorzaken wil men niet benoemen.

Heiner | 28-11-16 | 21:53

niet verslappen geenstijlers.
zijn het geen duizenden aanslagen middels bommen
dan zijn het wel duizenden toeslagen middels de baarmoeder.
het houdt niet op....

nemeton | 28-11-16 | 21:52

Van Duyvenbode | 28-11-16 | 21:16; Nee joh ; 'Wij zijn met meer.'
Tot de gewone burgers op zijn en ze van nood aan politici moeten beginnen... dan zijn de rapen pas gaar.

MacMiep.nl | 28-11-16 | 21:45

Brussel 27/01/2015, Never Forget. Een leraar in het atheneum van Anderlecht keurt de aanslag op Charlie Hebdo van diezelfde maand af. Een leerling laat een petitie rondgaan in de klas om zijn ontslag te eisen. 18 van de 20 leerlingen tekenen die met naam & toenaam. 2 leerlingen weigeren te tekenen. 1 van de 2 wordt afgetuigd met een baseballknuppel.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-brussel/leerling-afgetuigd-na-steun-aan-charlie-a2202866/
Handenwrijvend toekijken hoe eerst Al Qaeda en dan ISIS verslagen wordt is als golfje springen bij eb. Denk aan het tij mensen, het tij!

Vlaan | 28-11-16 | 21:36

Dan komt het Westen wel met een 1000-klapper in Raqqa

IndoFortuyn | 28-11-16 | 21:35

@XaleX_2 | 28-11-16 | 21:27
Het zijn gelukkig merendeels zielige jongemannen, die dankbaar gebruikmaken van onze jarenlange moeizaam opgebouwde sociale voorzieningen, volgens Linkse brigade van landverraders.

FreeVogelaar | 28-11-16 | 21:35

Het conflict is onvermijdelijk. We willen het niet, wie zit daar nou op te wachten. Maar we worden er langzaam maar zeker ingezogen. De storm gaat naar het schip toe.
Uiteraard hadden de passagiers liever gedineerd, en een dansje gemaakt.
De realiteit vraagt niet of het misschien gelegen komt.

Van Duyvenbode | 28-11-16 | 21:34

Ik vind die Wilders echt een enorme eikel. Ik hou van scherp, ironie, maar niet van grof en op de man.
Tirade | 28-11-16 | 20:17

Beste Tirade, lees je eigen tegel nog eens goed door vriend. Hoe jij jezelf in drie zinnen kunt tegenspreken is bijna poetisch.

Commando Z | 28-11-16 | 21:33

Hoe meer de wegkijk westerlingen hun gaan haten.

Brainder | 28-11-16 | 21:27

"maar op duizenden IS-aanslagen hoeven we de komende tijd echt niet te rekenen."

Nee want er zitten helemaal geen duizenden IS maniakken tussen de melk en honing kluchtelingen die zo maar even een broodmes of iets anders primitiefs kunnen oppakken om 'spontaan en verward' een eenmans/groepsdaad te kunnen uitvoeren.

XaleX_2 | 28-11-16 | 21:27

IS is de werkelijke vijand niet, IS is slechts een symptoom.... het symptoom van slappe beleidsmakers, slappe politici, slappe hap, soft geworden maatschappij, überfatsoenisten.

Slappe volken overleven niet, die nemen altijd een doodlopende evolutionaire afslag.

Oepsie1234 | 28-11-16 | 21:26

Wat als die lui nou eens 500 baardmannen (met afgeschoren baarden) Europa in hebben gestuurd en gezegd dat ze op datum X zoveel mogelijk ongelovigen om zeep moeten helpen? Dat kan nog een hele heisa worden.
Gewinflipt | 28-11-16 | 20:55 Dan moeten de ongelovigen het advies van de politie opvolgen: "Mocht u slachtoffer worden, dan is het verstandig om niet tegen te werken. Het gaat immers om uw veiligheid. Het is beter om het signalement van de dader(s) in u op te nemen en wanneer de gelegenheid daar is dit direct op te schrijven. Een goed signalement kan de politie helpen de dader te achterhalen. De politie adviseert ook voor het RAAK-principe: Rustig blijven, Aanvaarden, Afgeven van geld of goed en Kijken. Bel zodra het kan 112. Hebt u professionele hulp nodig? Neem dan contact op met Slachtofferhulp."

A.S. Perien | 28-11-16 | 21:22

Echt iets voor de Elite van Nederland B.V, eerst belegde ze via pensioenpotten in landmijnen en clusterbommen, en nu blijken ze al jarenlang terroristen te financieren. Kan het nog gekker, ik denk het wel.
http://www.elsevier.nl/economie/achtergrond/2016/10/hoe-nederlandse-bedrijven-jarenlang-terreur-financierden-387683/

FreeVogelaar | 28-11-16 | 21:21

-weggejorist-

metagod | 28-11-16 | 21:21

In de dagelijkse omgang met moslims gaat het er trouwens ook flink stroef aan toe. Niet allemaal natuurlijk, maar ik ken er van dat "geloof" waar ik met een grote boog omheen loop. Die beginnen altijd over de islam te praten, of over racisme. Altijd hetzelfde liedje. En van het westen deugt niets, terwijl ze hier wel mee-eten.
Dat soort zuigers.

Van Duyvenbode | 28-11-16 | 21:20

Infidel66 | 28-11-16 | 20:58
1 USB stickje vinden is genoeg.

Vlaan | 28-11-16 | 21:19

@Lupuslupus | 28-11-16 | 21:15
Ik begrijp je zinspeling niet, graag nogmaals en dan zonder Caps.

Panos88 | 28-11-16 | 21:18

Natuurlijk Spartacus, niks aan de hand hoor. Slaapt u rustig verder. Er sijpelen steeds meer onderzoekscijfers door dat het merendeel van de moslims in Europa eigenlijk wel achter de 'dappere strijders' en hun beoogde doelen staat. De meesten daarvan zullen niet zo snel zelf aanslagen gaan plegen, maar met de tientallen miljoenen moslims die we al binnen onze poorten hebben, hoeft het ook maar een heel klein deel te zijn dat tot actie overgaat om een enorm bloedbad te veroorzaken. En die fijne islamitische gemeenschap gaat ze niet tegenhouden, dat zagen we ook wel aan die Abdeslam die zich maandenlang in het kalifaat in Brussel kon ophouden dankzij de bescherming door zijn moslimbroeders.
Misschien loopt het met een niet al te bloedige sisser af, maar om na alles wat er al gebeurd is en met het besef dat verovering en onderwerping met geweld zo ongeveer de kern van die hele kutislam vormt, doodleuk te roepen dat het echt niet gaat gebeuren, da's gewoon naïef.

Dr. Snoepjes | 28-11-16 | 21:17

@Parel van het Zuiden | 28-11-16 | 21:08
Sterker nog, het zijn er ook enorm veel, waarschijnlijk inderdaad enkele duizenden in heel Europa, Maar een zware aanslag met gas, explosieven of vuurwapens vergt een serieus netwerk, discipline en veel planning en dat hebben ze niet. Ze zullen niet verder komen dan hooguit enkele schietpartijen, een paar dozijn steekpartijen en zo nu en dan een auto die op een menigte inrijdt. Erg genoeg natuurlijk, maar ik verwacht niet meer dan dat.

Panos88 | 28-11-16 | 21:16

Even opfrissen: hoeveel aanrandingen waren er ook al weer toen in die Duitse nieuwjaarsnacht? Honderden of duizenden? Volgende keer in meer steden en allemaal een mes mee... Het kan snel oplopen hoor.

Stoned Hengst | 28-11-16 | 21:16

De reactie van de politiek is voorspelbaar: "diep triest, maar absolute veiligheid is niet haalbaar.
Een fijna avond verder."
Geen woord over de open grenzen, geen woord over de islam.
Het zijn de burgers in de W-Europese landen die dit elkaar aandoen, door te stemmen op de kom maar binnen -partijen.

Van Duyvenbode | 28-11-16 | 21:16

alleen leert men daar van en zal het geen tweede keer lukken.
Panos88 | 28-11-16 | 21:09
.
Hoe kunt u DAT nou beweren. Echt onbegrijpelijk.

Lupuslupus | 28-11-16 | 21:15

Een ding dat in elk geval staat, is dat isis niet kan voortduren. Het is helemaal geen staat, het is een misdadigersclub.
Ze hebben wat middelen, uit roof en plundering. Maar je raakt een keer uitgeplunderd. Bovendien helpt het niet echt als je de hele wereld op je dak hebt.
En in het Syrische zonnetje samen liedjes zingen, zittend op ruines, en aan de drugs.. dat kan best een poosje houden, maar niet heel lang. Op een gegeven moment willen mensen toch wel weer eens naar een gewone wc en normaal eten. Zeker de buitenlandse rekruten.
En vergeet niet: ze maken helemaal niks he.
Ja, "kapot maken", dat kunnen ze goed.
Maar een kind kan uitrekenen dat een club die zelf helemaal niks maakt, maar alleen rooft en vernielt, op een gegeven moment uitgezongen is.. Daar hoef je ook geen topeconoom voor te zijn.

Lefgozer | 28-11-16 | 21:14

@macmiep.nl | 28-11-16 | 20:52
Nee, maar het helpt wel. Een aanval als in Nice is inderdaad ook heel doeltreffend, alleen leert men daar van en zal het geen tweede keer lukken.

Panos88 | 28-11-16 | 21:09

@Panos88 | 28-11-16 | 20:45

Ik denk dat u onderschat hoeveel jihadi pro's zich onder ons bevinden. Die wachten af. Nu is het te heet onder de voeten. Waarschijnlijk wachten ze totdat er zich op voldoende plaatsen cellen hebben gepositioneerd en wellicht de altertheid van veiligheidsdiensten is verslapt. De datum staat al wel vast.
.
Ik heb de indruk dat men bij voorbereidingen van de heftige aanvallen denkt in termen van jaren. Ze gaan voor weer een hardere klap. Net weer een tikje schokkender. Meer plekken, vlak na elkaar, gevoelige doelen (ze lijken zich nu voluit op plekken van vertier en samenkomst te richten). En als die pro's toeslaan doen ze het goed hebben we wel gezien.
.
Uw laatste alinea is zowel onheilspellend, als voorspellend ben ik bang. Niet persé in Nederland, maar Europa kent wel wat flink heetgebakerder volkjes en dan... zijn er nog de Duitsers... als daar de knop omgaat. Oei.
.
Jammer van de avond.

Parel van het Zuiden | 28-11-16 | 21:08

Gewinflipt | 28-11-16 | 20:55

Nee, nee, Judith heeft gezegd het is allemaal hysterie.

swapper | 28-11-16 | 21:05

@netniet | 28-11-16 | 20:43
Nou dat zou heel mooi zijn, maar dat gaat niet gebeuren hoor, daar is namelijk geen gratis geld en zorgverzekering.

FreeVogelaar | 28-11-16 | 21:04

Eruit met alle tuig. Alle katholieken naar vaticaanstad !!!!

Uilenspiegel | 28-11-16 | 21:03

"maar op duizenden IS-aanslagen hoeven we de komende tijd echt niet te rekenen."
Nou, ik zou die uitspraak niet durven doen...
En persoonlijk vind ik één er al één te veel.

Wijze uit het Oosten | 28-11-16 | 21:03

@spartacus,
Ik hoop dat je gelijk hebt. Beter voor iedereen. Heb je overigens de laatste tijd gelet op de opmerkingen van de duitse en franse inlichtingendiensten over hoeveel potentiele aanslagplegers er rond lopen. En dat van landen waar de policor regeert. Vergeet niet dat die cellen geduld hebben. Kijk maar naar de aanslagplegers van 9-11. Voor hun is het niet nu of nooit. Over twee jaar is het ook prima.
Jij gaat zeker weer bidden voor de volgende slachtoffers en dan denken dat het voorbij is. Toch een beetje naiief of ben ik een doemdenker?

Ofzo2 | 28-11-16 | 20:59

"meer dan 10.000 documenten en digitale gegevens die de geallieerden in handen hebben". Toen ik het las dacht ik meteen: hoe zouden zie die allemaal in handen gekregen hebben?

Infidel66 | 28-11-16 | 20:58

Weet je wie ook zijn tegenstander onderschatte?

Bepdehuisvrouw | 28-11-16 | 20:57

Wat als die lui nou eens 500 baardmannen (met afgeschoren baarden) Europa in hebben gestuurd en gezegd dat ze op datum X zoveel mogelijk ongelovigen om zeep moeten helpen? Dat kan nog een hele heisa worden.

Gewinflipt | 28-11-16 | 20:55

Ligt het nou aan mij, of begint isis steeds meer te klinken - raaskallen - als Hitler in januari 1945?
Aan de andere kant, die vocht wel met Pruisische generaals die nog op een bepaalde manier een trots in hun militaire vakmanschap stelden. Isis is een volkomen losgeslagen roversbende, moordenaars en hufters die allemaal aan de dope zijn, en uit een eerwraakcultuur komen. Ik heb er helaas veel ervaring mee uit de eerste hand wat een kort lontje die gasten hebben als ze zich "beledigd" voelen.
Geweld en agressie waarvan zelfs apen nog zouden zeggen, nou jongens, zo kan ie wel weer.
Toch zou ik, als ik handig was met videoshoppen (quod non), wel eens een filmpje willen zien van een een zingende baardmansen barbershop quartet onder een filmpje van Der Untergang.

Lefgozer | 28-11-16 | 20:55

Ik houd mijn hart vast , ze zien cristenen ook als ongelovigen en dit met kerst ...
PSVEHV1913 | 28-11-16 | 20:45
.
Kerstmarkten, Kerstdiensten in talloze kerken, keus genoeg zou ik zeggen. Maar we zullen zien wat het wordt.

Lupuslupus | 28-11-16 | 20:53

@Panos88 | 28-11-16 | 20:45
Je hebt geen AK-47 nodig om een bloedbad aan re richten.

MacMiep.nl | 28-11-16 | 20:52

Gezien de loyaliteit van de haatpolitici van DENK, is het niet ondenkbaar dat zij een enorm veiligheidslek vormen, en kunnen we in dit verband ook echt vertrouwen op de AIVD?
smdyasc | 28-11-16 | 20:04 Denk wordt volgend jaar middels onze commissie Stiekem juist door de AIVD ingelicht. Heel veel Nederlandser kan je het niet verzinnen.

A.S. Perien | 28-11-16 | 20:47

@LinkseWreker | 28-11-16 | 20:41
Yep, die zijn inderdaad goed op weg. Met dank aan de PVDA.

Panos88 | 28-11-16 | 20:47

Ik houd mijn hart vast , ze zien cristenen ook als ongelovigen en dit met kerst ...

PSVEHV1913 | 28-11-16 | 20:45

@Lupuslupus | 28-11-16 | 20:23
De vijand kent dan ook vele gedaanten, ik zou echter stellen dat een aanslag plegen in Europa lastiger is dan je op het eerste gezicht zou denken. Om te beginnen zou de gemiddelde wapenhandelaar wel gek zijn om nog een kalasjnikov te dealen waarvan hij weet dat het voor een aanslag gebruikt gaat worden; wetende dat hij vervolgens het complete inlichtingen- en justitieapparaat achter zich aan krijgt.
Ten tweede zijn die jihadi's doorgaans geen organisatorische talenten te noemen, het zijn doorgaans kneusjes die moeite hadden met het VMBO en ook niet bepaald uitblinken in hun bedrevenheid betreft militaire operaties; zodoende acht ik de kans niet groot dat de aanslagen op zich voor veel meer ellende gaan zorgen.
Wat wel een gevaar is is dat de paar aanslagen die wel slagen tot nog verdere polarisatie zullen leiden tussen moslims en niet-moslims dat we Balkantoestanden gaan zien.

Panos88 | 28-11-16 | 20:45

*maar op duizenden IS-aanslagen hoeven we de komende tijd echt niet te rekenen*
####
Kun je rekenen? Reken er dan maar wel op.
Het is nog geen 2 januari 2017.
Dan weten we meer en zijn we een ervaring rijker.
Hoop dat ik ongelijk heb maar ben er bang voor.

Dostranamus | 28-11-16 | 20:45

Het idee dat Trump er een punt aan gaat draaien daar staat me wel heel erg aan. Kunnen al die Syriërs weer fijn naar huis om hun lamd op te bouwen.

netniet | 28-11-16 | 20:43

LinkseWreker | 28-11-16 | 20:35
JE betoog klinkt wat Cru maar je hebt een punt. Scholen zijn in NL een makkelijk doelwit. Maar wanneer je dat aankaart op scholen ben je een racist. Nederlandse kinderen zijn sitting ducks. Ik houd mijn hart vast.

Mark_D_NL | 28-11-16 | 20:42

En gewoon 2 topics hieronder nog een mohammedaanse lonen wolf attack
rode peper | 28-11-16 | 20:20
.
En de Telegraaf vermeldt NIET de afkomst van die moordenaar. Over downplayen gesproken. Wat een vieze krant is het toch.

Lupuslupus | 28-11-16 | 20:42

Er is geen greintje bewijs dat duizenden zingende baardmannen het westen gaan aanvallen. Is hysterie. Aldus Judith Zalallemaalwelertini in Brussel...

Gezwelgje | 28-11-16 | 20:42

Panos88 | 28-11-16 | 20:02

Laat dat maar aan DENK over, kan je er op rékenen binnen een half jaar

LinkseWreker | 28-11-16 | 20:41

Doen jullie een Sargentini?

MacMiep.nl | 28-11-16 | 20:41

Pas bij de eerste aanval op een mooi groot en druk bezet kinderspeelparadijs ofzo zullen de aasgieren in Brussel en den Haag inzien dat ze op het verkeerde ass hebben gegokt, maar ja dan zijn ze jaren te laat en doen ze niets dan de schuld afschuiven op een ander.

Nee, die 1000 aanslagen zullen er wel niet direct komen, maar één flinke grote op onze kinderen is genoeg, en dát weten die mislukte moslims maar al te goed.

Als de paraatheid is afgezakt en je denk: er gebeurd niets meer, dan kan je rékenen op het tegenovergestelde en kun je de doodgraver bellen voor een mooie kleine witgeborstelde eiken kist, nét als je denk dat je geluk niet meer stuk kan !!

Sterkte met het begraven van uw kroost, en haal er nog maar heel veel van die immigranten binnen, ze zijn zooo liev !!!

LinkseWreker | 28-11-16 | 20:35

Watjes !
Dijselbloem beraamt er miljoenen alleen al in NL.

von Strumpfhausen | 28-11-16 | 20:35

DearMud | 28-11-16 | 20:24
De regering heeft wel degelijk een agenda, ze hebben met hun NPO weer een klimaat geschapen dat een politieke moord mogelijk wordt.

smdyasc | 28-11-16 | 20:35

Aanslag 502.394: Nee, dit is een incident, geen terreur
Aanslag 502.395: Nee, dit is een incident, geen terreur
Aanslag 502.396: Nee, dit is een incident, geen terreur
...

h3* | 28-11-16 | 20:33

@Tirade | 28-11-16 | 20:17
nee.

doitdoit | 28-11-16 | 20:31

De auteur lijkt een en ander te downplayen. Dat het er geen 10.000 zullen worden geloof ik direct, maar de ondertoon van dit artikel lijkt me iets met een dubbele agenda te maken te hebben.

Johnweer | 28-11-16 | 20:30

Iedere aanslag is er één teveel, dus of het er nu 10, 100, of duizend zijn doet niets af aan het leed, de terreur en langzame afbraak van onze waarden en normen door onze laffe machthebbers. Om dan te gaan roepen 'zal wel' komt op mij bijzonder arrogant over, zeker nu ik net lees dat de aanslagpleger in Ohio een Somaliër was. Die hebben we hier ook! En de grens staat wagenwijd open. En de politie kan nog niet eens de 'reguliere criminaliteit' de baas. En het leger heeft geen tanks of kogels. Alsof het kippenhok open staat voor de vos.
Maar goed, tot nu toe is het Amerika geweest, en Frankrijk, Duitsland en België, dus waar praten we over?
Het enige dat ik weet is dat Nederland een regering heeft die geen verantwoordelijkheid voelt voor binnenlandse veiligheid op welk gebied ook. 'Zal wel' zullen ze daar op het Binnenhof wel denken.

DearMud | 28-11-16 | 20:24

Geloof mij, alleen andere leiders kunnen de ondergang van Europa nog stoppen of gaan we ons toch lijdzaam door hen die ons haten laten vernietigen, allemaal aangestuurd en zelfs verdedigd door het politiek correcte pact tussen linksgroen, linksliberaal en islam?

FreeVogelaar | 28-11-16 | 20:24

De grootste fout is om de tegenstander te onderschatten.

Lupuslupus | 28-11-16 | 20:23

Wir schaffen das. Merkel bedankt.

Wolly | 28-11-16 | 20:23

En sowieso... bij zulke aanslagen komen doorgaans Westerse autochtonen om. Who cares?
.
Goed dat GS zich begint aan te sluiten bij de huilende politiekcorrecte wolven. Dat roze biggetjes idee van zorg om onze vrijheid, veiligheid, en vrede werd toch al oud.
.
Oh, en niet vergeten om het hardst mee te huilen als de autochtone bevolking zelf maatregelen begint te nemen, hè jongens!

Parel van het Zuiden | 28-11-16 | 20:22

En gewoon 2 topics hieronder nog een mohammedaanse lonen wolf attack

rode peper | 28-11-16 | 20:20

Volgens Peppi van der Steur en Kokki Schoof is er helemaal niets aan de hand. Alles veilig en onder controle. Slaapt u vooral rustig verder.

metzonderzijwieltjes | 28-11-16 | 20:20

Allemaal hysterie. Ik luister wel naar een wat gewichtere mening van weg-met-ons-expert @judithineuropa.
Nou, Mw. Sargentini, hoe hangt de vlag erbij? Duidt ons, bitte...

Graaisnaaiert | 28-11-16 | 20:18

Ik ken hele aardige moslims, en hele onaardige boze blanke mannen. Toch stem ik pvv. Ben ik nu gek ?
.
Ik vind die Wilders echt een enorme eikel. Goede omgangsvormen dat is mijn levensmotto. Ik hou van scherp, ironie, maar niet van grof en op de man. Toch stem ik pvv. Moet ik naar de psychiater?

Tirade | 28-11-16 | 20:17

Tegen lone wolfs hier in het Westen valt weinig preventiefs te doen
maar ginder in de zandbak moet de oorsprong met wortel & tak worden uitgeroeid
en dat betekent dan dus echt uitgeroeid
Niet leuk om te zeggen maar het doel moet zijn om zoveel mogelijk van dat isis-geteisem naar de eeuwige jachtvelden te helpen
dus dat betekent [oa] Mosul en Raqqa volledig afgrendelen om te voorkomen dat iemand van die club de stad levend verlaat
Iedereen grondig inspecteren en de baarmannen terstond tegen de muur, geen proces want dat gaat met tienduizenden isis-lui een zooi worden
Mag niet wat ik zeg maar waar gehakt wordt vallen spaanders
Ze zitten ook elders, weet ik, maar alleen zo verklein je de kans op meer aanslagen dan we ongetwijfeld gaan krijgen

Tobi | 28-11-16 | 20:11

weet je, ik denk dat ik het begrijp.
In syrie is een situatie ontstaan die niemand meer in een paar regels kan uitleggen. 1 ding staat vast: in arabië hebben altijd wrede barbaarse volken gewoond. En die zijn elkaar nu aan het uitmoorden. Volgens mij hebben Rusland, Turkije , Amerika en Israël even een teleconference call gehad: gecontroleerd laten uitbranden/moorden. Salafisten, koerden, IS-ers, soenieten, shiieten uiteindelijk heb je er last van . En als dat elkaar opruimt is dat wel zo overzichtelijk. Het verbaast mij zo dat Rusland en Amerika daar gezamenlijk in de lucht bezig is......

effedenke | 28-11-16 | 20:11

Alle terugkerende jihaat (pun intended) gangers tegenhouden. Niet op Nederlands maar op Europees niveau. Anders hebben we de volgende 3 jaar 1 aanslag per dag. En niet naar Judith Sargentini en andere feiten ontkenners luisteren.

Osdorpertje | 28-11-16 | 20:09

Hele filmpje gezien.
Cursus halal slachten van een ongelovige en koken met IS.
En dat soort tuig overspoeld nu Europa.
Mede mogelijk gemaakt door onze regeringslijers.
We staan er alleen voor, dat moge duidelijk zijn.

Schietmijmaarlek | 28-11-16 | 20:06

@ Lewis 20:05
Sorry, was een reactie op DaJonkel 19:56

Lewis | 28-11-16 | 20:06

Moet zeggen dat die scenario's ook wel eens door mijn hoofd spoken. Het feit dat je daar überhaupt over na moet denken en dit soort scenario's niet eens uit kunt sluiten is natuurlijk al te bizar voor woorden.
We zijn onze onschuld volledig kwijt.

Lewis | 28-11-16 | 20:05

We moeten we ons ook serieus afvragen of IS niet de grootste bedreiging is naar onze binnenlandse politici toe. Gezien de loyaliteit van de haatpolitici van DENK, is het niet ondenkbaar dat zij een enorm veiligheidslek vormen, en kunnen we in dit verband ook echt vertrouwen op de AIVD?

smdyasc | 28-11-16 | 20:04

Wellicht hopen ze de actieve cellen in Europa nerveus te maken door te laten weten dat ze 'alle' plannen doorhebben. Dit is pure propaganda/bluf/shot in the dark. Maar ja, baat het niet, dan schaadt het ook niet.

van heinde en verre | 28-11-16 | 20:03

Als IS duizenden aanslagen zou kunnen plegen in Europa hadden we er tot nu toe we meer gehad. Ze zijn simpelweg te dom en roekeloos om meer te doen dan wat ze tot nu toe hebben laten zien. Een groter gevaar zit hem in een mogelijke burgeroorlog; wat er nu dagelijks in steden als Parijs en Brussel gebeurt begint dreigende vormen aan te nemen en kan zo overslaan naar Nederland.

Panos88 | 28-11-16 | 20:02

-weggejorist-

oranjerood | 28-11-16 | 20:01

Prima ,maar pleeg nou onderhand eens aanslagen op de mensen die uiteindelijk verantwoordelijk zijn voor alle ellende .
Politicians for example........
Why target the man on the street when you can do so much better!

Koning BongoBongo | 28-11-16 | 19:59

heldheino | 28-11-16 | 19:49
En dat is één.

de honden blaffen... | 28-11-16 | 19:58

Hier zijn de veiligheidsdiensten (en politie) ook -heel- erg bang voor. Het is al te lang stil. Dat er in Nederland bijvoorbeeld op 25 plaatsen tegelijk door teams van 2 of 3 met AKs, en genoeg kogels voor een half dorp, het vuur geopend wordt, en dat de diensten zo overbelast raken dat we drie dagen later nog afgelegen campings, dorpjes en bedrijven vinden waar iedereen afgeslacht is, en de helft van de weggekomen daders, samen met een nieuwe lichting terroristen, de volgende ronde al weer aan het voorbereiden zijn, en zo iedere week, maanden lang. Daar hebben ze maar een man of 200-300 voor nodig.
We moeten niet vergeten dat IS geen klein clubje van een man of 5-10 psychotische politieke gekkies is die vooral haat hebben voor een specifiek staatshoofd, maar een leger van 50.000 martelaren met connecties en steun in AL onze landen.

DaJonkel | 28-11-16 | 19:56

Ook in deze moderne tijden doen oude spreekwoorden nog verbazend goed dienst. Mag ik er 1-tje uit de blikken trommel opvissen: 'Een kat in 't nauw maakt rare sprongen'. Maar laten we hopen dat de zaak niet al te veel uit de klauwen gaat gieren.

Vesta | 28-11-16 | 19:55

Kat in het nauw maakt vreemde sprongen. Dat IS misschien aan de verliezende hand in de woestijn is. Moet juist alarmerend zijn voor de Westerse landen. Ben van mening dat het zomaar kan gebeuren. En weet zeker dat er veel reële plannen voor aanslagen zijn. Er zal maar een fractie uiteindelijk slagen. Maar een fractie kunnen al 100 aanslagen op 1 dag zijn. Want dat zijn maar 100 Jihadi's, of minder. En het is bekend en bewezen dat er 1000-en jihadi's in Europa vrij rondlopen.
--

Mark_D_NL | 28-11-16 | 19:55

Veel beloven, weinig geven,
doet een gek in vreugde leven.
(ook de haatbaard-reli-gek)
.
Gezien het goede nieuws uit Aleppo vandaag zal het zo'n vaart idd niet lopen met aanslagen.
Maar 1 of 2 reli-gekken kunnen er altijd tussendoor glippen :-(

hotmint | 28-11-16 | 19:54

Eén gelukje... islamieten krijgen toch bijna niks voor elkaar...

alexbl | 28-11-16 | 19:54

Beangstigend steeds weer dat nieuws.

altijdfeest | 28-11-16 | 19:53

@Redactie: "Zal wel".

Doe dat nou niet!! Dat is de Allah's verzoeken.

*Slaat kruisje en danst zenuwachtig een rondje*

Raad_maar_raak! | 28-11-16 | 19:52

IS is een aflopende zaak. zoals een Iraakse generaal afgelopen zomer al aangaf: de echte oorlog in Iraq begint als IS is verdreven.

@Schoorsteenveger | 28-11-16 | 19:45

Een klein vrachtauto'tje kan al een behoorlijke massaslachting aanrichten. Bijvoorbeeld op een drukke strandboulevard of tijdens een drukke kerstmarkt.

Het relifascisme roei je alleen uit door het bij de wortel aan te pakken.

litebyte | 28-11-16 | 19:52

Die kerstbomen zullen goed branden met de kerst.

rechtsdwalendeautist | 28-11-16 | 19:51

Hey there Mr. Muslim!
Merry fucking Christmas!
Put down that book the Quran
And hear some holiday wishes!

Muggenmepper | 28-11-16 | 19:47

@Spartacus: En Ali Mohamed in Ohio dan?

tipo | 28-11-16 | 19:46

Beramen is nog wat anders dan uitvoeren. Die "lone wolves" moeten maar bereid zijn en slim genoeg om uit te voeren wat hen wordt opgedragen, als die opdracht al goed doorkomt.

Schoorsteenveger | 28-11-16 | 19:45

Trump, Poetin en Netanyahu, wat betreft het buitenland zijn zij de hoop naar de toekomst toe, zonder enige twijfel.

smdyasc | 28-11-16 | 19:45

Gewoon lekker islam blijven faciliteren in de Westerse wereld. "What could possibly go wrong..."

marcoplarco | 28-11-16 | 19:45

Proberen lone wolves te inspireren?.. Ze inspireren al lang en breed lone wolves..
.
Die in Ohio State is namelijk een Somalische vluchtelingen steek-hakker.
www.dispatch.com/content/stories/local...

heldheino | 28-11-16 | 19:45

Gaat misschien wel een 'warme' winter worden. Ook al zijn het de laatste stuiptrekkingen *hoopt*, fraai zal het niet zijn.

MarcS | 28-11-16 | 19:43

Op 12 feb van dit jaar bezigde de Amsterdamse driehoek ook zulke stoere spierballentaal jonges. Guess what happened de rest van deze jaartje?
Zoiets noemen ze 'de Goden (JWZ)' verzoeken. www.volkskrant.nl/binnenland/liquidati...

Nanker Phelge | 28-11-16 | 19:43

Dankzij de nieuwe Britse Internetwet hoeven we nergens meer bang voor te zijn.

happen_maar | 28-11-16 | 19:43

Er zijn best veel uitverkoren volkeren, degenen die elkaar naar het leven staan zijn het niet! (Ik maak het een beetje simpel...)

Einde van de Domheid | 28-11-16 | 19:43

Om achteraf opgelucht te kunnen verzuchten: hahaha duizenden? Het waren er maar een paar honderd.
Het valt allemaal reuze mee mensen!

keestelpro | 28-11-16 | 19:42

Misschien een idee voor de jaarwisseling, valt het niet zo op

crankshaft | 28-11-16 | 19:42

Weg met IS. Het is 2016.

Binnenbaan | 28-11-16 | 19:42

Geen idee wat ons te wachten staat. Duizenden lijkt belachelijk veel ja, maar wie nauwelijks meer dan tien jaar geleden de huidige frequentie had voorspeld was ook voor gek verklaard.
Dat we het nodige kunnen verwachten lijkt zonneklaar, dát lijkt me de belangrijkste bottom line.

Lewis | 28-11-16 | 19:41

Prima! Het zal de beste remedie zijn om van die verdomde islam af te komen.
*eiges glazen eerst*

Rest In Privacy | 28-11-16 | 19:41

Daar gaan de stokpaardjes van Saoedi Arabië en de CIA.

Nehemia | 28-11-16 | 19:41

Help het jullie hopen!

Jastno | 28-11-16 | 19:39

".. op duizenden IS-aanslagen hoeven we de komende tijd echt niet te rekenen."

Terugkijkend op de afgelopen jaren hadden we er enkele tientallen. Maar wat mij betreft was dat wel genoeg.

Godsammekraken | 28-11-16 | 19:38

Islam is een gezwel. Ruim snijden het devies.

Godsammekraken | 28-11-16 | 19:37

Duizenden is idd ott, maar wanneer IS in het nauw wordt gedreven moet het volgens de ideologie geen gezichtsverlies leiden. Dat doe je dus als IS door jihadlutsers op jankerige Europeanen af te sturen.

Berkemef | 28-11-16 | 19:37

Nou en? We vegen de scherven op en gaan vrolijk verder met integreren. Who is looking stupid now huh???

Pedronegro | 28-11-16 | 19:36

Famous last words?
Laten we hopen van niet.

CoJoNes | 28-11-16 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken