Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eh... Blokker. Nu doet u het weer

blokkerfolder2.jpgOkee, stelletje schijterige dozenschuivers/resellers van Tomado-rekjes, Tefal-meuk en Brabantia-Blokkerzooi. We leggen het nog een keer uit. Die avond van de VIJFDE DECEMBER, als de Nederlandse families samen thuis Sinterklaasgedichten voorlezen en vervolgens surprises & cadeautjes uitpakken, dat noemen wij in NL het HEERLIJK AVONDJE. En niet 'schitterend avondje'. Slaat nergens op. Onzin. Gelul van een oikofobe aardbei. Een schitterend avondje is als Messi er 4 tegen Real Madrid in schiet. En het Heerlijk Avondje gaat over een kinderfeestelijk aspect van onze Nederlandse koeltoer. En als die u niet bevalt, mijnheer Blokker. Dan pleurt u maar op naar uw eigen land. China ofzo.

Reaguursels

Inloggen

Gelukkig hebben wij Blokker niet nodig!

MoonBeebe | 19-11-16 | 11:07

Vandaag ook in het winkelcentrum geweest. Waar zijn de afbeeldingen van Sint en zijn Pieten? De ouderwetse Sinterklaas deuntjes uit de speakers. Groepje blije en strooien Zwarte Pieten? Volwassenen die ook wel 'een handje' pepernoten van Piet willen? Dolle kinderen en glimlachende ouders? Ik word oud...

gewoondoorlopen | 19-11-16 | 01:58

Tjah, ze weten wie hun (laatste) klanten nog zijn...
-2.

hotmint | 18-11-16 | 23:59

Was vandaag in winkelcentrum Overvecht in Utrecht. Overvecht is een wijk met zeer veel moslims. Tot mijn verbazing hing boven elke winkel op 3-4 m hoogte een acrobatische echt Zwarte Piet. Ook was er een plek op begane grond, dus op vandalenhoogte, een plek ingeruimd met pakjes en Zwarte Pieten.
Echter nergens, maar dan ook nergens, was de Sint te bekennen, zelfs geen mijter.
De moslims zouden daar eens aanstoot aan kunnen nemen.
Wat een laf volk zijn wij toch.

dagpauwoog | 18-11-16 | 23:20

En sinds Blokker in het foldetje een 'stuntaanbieding' doet, ik het artikel koop, omdan DE WEEK ERNA weer een aanbieding van hetzelfde artikel te zien met nog weer meer korting, weet ik dat ook Blokker zijn klanten haat en niet aarzelt ze zo in de val te lokken.

Bye bye. :-)

PS: niks oneerlijks, je kan kopen voor de aangeprezen prijs of je kan het laten. Maar het gaat erom, dat je probeert je klanten te grazen te nemen. En dat is dus gelukt. één keer :-)

xspalm | 18-11-16 | 23:14

Hier thuis boycotten we de bl#kk#er al even, niet de naam willen noemen en er wel aan willen verdienen? Haal je omzet maar uit het suikerklontjespartygedoe en kijken of je het nog een paar jaar red met je kut-winkels, met ongeïnteresseerd laaggeschoolde paupers achter de toonbank. Verder doen wij niks met de discussie over de kleur van. Het sinterklaasfeest is inmiddels vervallen in een omzethefboom voor de detailhandel, daar stel ik mijn kinderen niet aan bloot. We hebben het gelijk in de groep gegooid, na ze redelijk begonnen te praten en er over begonnen: Sinterklaas bestaat niet, een cadeau krijg je van ons en niet van van een vreemde. Ik ben er voor per direct dat hele feest af te schaffen, als het om de kleur en die racisten gaat. Ik keer mijn ander wang wel toe, laat die nazaten van de slaven maar janken en hun zin krijgen. Volgend jaar is er weer wat anders wat niet mag en dan keer ik weer mijn andere wang toe. En dan, heel misschien bij het volgende punt of die er na, dan wordt het pas shit! Dan wordt het als het ware, een beetje Joden jagen door de Nazi's en gaan we er vol in. Vuile fascistische racisten, de haat in de ogen van die hoer die de naam Sylvana draagt!

PieterC | 18-11-16 | 20:54

Doet me denken aan de feeststol vs. kerststol van de AH en de lente-eitjes van de HEMA. Blijkbaar allemaal voorstanders van een islamitische samenleving want daar is Sinterklaas, Kerst en Pasen natuurlijk uit den boze. Een andere reden kan ik me niet bedenken. Weg met ons, leve het suikerfeest!!

broodjemetkaas | 18-11-16 | 20:34

Zelf heeft de familie Dawn Sinterklaas al jaren geleden de deur uit gedaan en vervagen door Tante Arie en de zwarte Piet discussie is voor ons iets tussen vechtende woestijnideologiën onderling.
nl.wikipedia.org/wiki/Tante_Arie

the Jackdawn | 18-11-16 | 20:17

Tostiman | 18-11-16 | 13:46
"Het gaat om onze cultuur. Stap voor stap worden we onze tradities afgenomen"

Ik daag je uit om een aantal echte Nederlandse tradities te noemen, zwarte Piet is namelijk geen traditie maar een aanpassing van een Nederlandse traditie. Verstand en geheugen zijn de enige knechten van Sinterklaas volgens de Nederlandse traditie, zwarte Piet is vanuit de woestijn ingevoerd.

the Jackdawn | 18-11-16 | 20:07

In het oude Rome had men het al door. Het volk wil brood en spelen. Voor ons brood werken we al hard genoeg we gaan naar school (we hebben leerplicht), staan in de file (dus niet voor de lol) om ons zelf en ons gezin een bestaan te geven. We hopen, leren door en zoeken altijd hoe we het samen beter kunnen krijgen. Na al deze inspanning is het tijd voor vertier, voor ontspanning, voor onze spelen.... zoadat we daarna weer verder kunnen met ons brood. Blijf van onze spelen af....

Lausig | 18-11-16 | 19:26

@HollandsGlory | 18-11-16 | 17:15
Ik bemerk steeds vaker dat juist vol-/halfbloed Surinaamse Nederlanders er net zo goed tabak van krijgen als wij 'blanke Ollanders'. ;-)

Enige weken geleden, in de plaatselijke Aldi, een bijzonder aardige oudere Creoolse dame, die zich hardop beklaagde over het feit dat de kindjes van gehoofddoekten (zo zal ik ze maar noemen, aangezien 'allochtoniërs' niet meer schijnt te 'mogen') werkelijk óveral met hun jatten aanzaten, zonder dat 'moeders' er ook maar íets van zei.

"Mag ik hierover mijn mening uiten, want ik ben zèlf 'zwart', dus ik doe toch niet aan 'discriminatie'?" zei deze dame tegen me.
Ik antwoordde dat het geen ene klap met 'discriminatie' te maken heeft, maar wèl heel erg veel met 'een ontluisterend gebrek aan opvoeding'.
De dame knikte instemmend.

EefjeWentelteefje | 18-11-16 | 18:54

Ik snap al helemaal niet waarom er überhaupt nog iemand ooit iets koopt bij Blokker, Hema, en aanverwanten. Voor huishoudelijke artikelen kun je prima terecht op het internet, als niet marktplaats.

EefjeWentelteefje | 18-11-16 | 18:47

Maak je even druk om een folder.... man, man. Je kan ook overal complottheorieën in zien... allemachtig.
Fervent | 18-11-16 | 17:47

Het gaat stapje voor stapje, als de kikker in de pan. Een foldertje hier, een hele school die zwicht voor de boosheid van een paar enkelingen daar, intocht op TV, en het gaat niet alleen om de zwarte Piet, het gaat om de taal, cultuur, morele waarden en zelfs straatnamen.
Ten minste, voor sommigen geldt dat. Anderen zien wel de tekens aan de wand maar als ze daar iemand opmerkzaam op maken krijgen ze te horen; "Maak je even druk om een folder.... man, man. Je kan ook overal complottheorieën in zien... allemachtig."
Welnu, met die kikkers loopt het doorgaans slecht af. Als ze iets bemerken zijn ze al veel te laat.

Sans Comique | 18-11-16 | 18:03

@keestelpro | 18-11-16 | 17:53
Sorry die was voor
Tostiman | 18-11-16 | 13:43 |

keestelpro | 18-11-16 | 17:54

Nee. Nee. Nee. Ja ik heb een slavin (tenminste dat vindt ze van zichzelf) maar die kan niet koken vele keukenmachines ten spijt.

keestelpro | 18-11-16 | 17:53

"Okee, stelletje schijterige dozenschuivers/resellers van Tomado-rekjes, Tefal-meuk en Brabantia-Blokkerzooi.".
Waarom het winkelend personeel, die hier ook niets aan kan doen en misschien liever anders had gezien, zo geschoffeerd moet worden is mij een raadsel.

Sans Comique | 18-11-16 | 17:51

Maak je even druk om een folder.... man, man. Je kan ook overal complottheorieën in zien... allemachtig.

Fervent | 18-11-16 | 17:47

Mijn buren hebben Sint-stickers op hun ramen. De Pieten zijn caramelgekleurd, een beetje als die Werther's echte boterballetjes van vroeger. Ziet er toch heel apart uit, en al die roetpieten op tv, manmanman, alsof ze uit de buiten in het bos hebben gespeeld. Is niet feestelijk, is gewoon goor.

Graaisnaaiert | 18-11-16 | 17:38

Met dat keukengerei maak ik mijn vriendin een keukenprinses.

Rest In Privacy | 18-11-16 | 17:37

Het is al veel verder dan wij allemaal beseffen. Gisteren liep ik met mijn twee kleinkinderen 2 en 5 jaar door het winkelcentrum Kronenburg in Arnhem. Toen mij gevraagd werd door de oudste Opa komt Sinterklaas hier niet ik zie nergens Sinterklaas en Zwartepieten in de winkels/etalages. En ik dacht gelijk tering ze heeft nog gelijk ook buiten een laf mijtertje ergens niets totaal niets te vinden waaruit blijkt dat het Sinterklaas tijd is. Nu vertelde een Arubaanse kennis van mij o maar dat mag niet meer. Om ruzie in het winkelcentrum te vermijden doen ze er gewoon niets meer aan. Bron van deze kennis winkelmedewerker die dit anoniem aan haar verteld had.
Triest is dit omdat mijn kleinkinderen halfbloedjes zijn.En weet u wat nog triester is hun word aangeleerd om met hun hoofdjes naar beneden door de straat te lopen. Vooral maar niemand aankijken dat vinden ze misschien niet leuk. Rotterdam is hun woonplaats. De kinderen hoe klein ook weten precies hoe en in welke richting zij tot Alah moeten bidden.
Kunt u zeggen ja Arnhem tja Rotterdam maar zo zijn er nog veel meer plaatsen waar het als je je ogen open doet niet veel beter is.

HollandsGlory | 18-11-16 | 17:15

De Nieuwe Blokker staat voor het nieuwe beleid, alles om een kleine groep te " pleasen" en de rest van de bevolking ( toevallig een overgrote meerderheid) moet zich maar aanpassen, het is precies wat de niet zo democratische leider Asscher al eerder vertelde:" het gaat om het gaat om een kleine groep en daar moet de rest( de overgrote meerderheid dus) zich maar aan aanpassen" , dit in antwoord op de constatering dat ruim 75% van de Nederlanders tegen aanpassing van Zwarte Piet is.
Er was een tijd dat democratie de wil van de meerderheid was, ineens is het volgens deze PvdA minister dus anders..... het is de wil van de minderheid die haar wil op legt aan de meerderheid

Donnie Brasco | 18-11-16 | 17:03

Ik begrijp de ophef van Geen Stijl niet. Het gaat in december niet alleen om Sinterklaas, maar ook om Kerstmis.
Misschien wil Blokker ook wel aangeven dat het niet alleen maar om heerlijke producten als speculaas, marsepein etc. gaat, maar dat er ook schitterende gebruiksartikelen in staan. De Action noemt zijn/haar folder Het Geheim van Sinterklaas. In het perspectief van de gebeurtenissen in de katholieke kerk is dit ook een dubieuze titel. Kortom: het is onzin om overal wat achter te zoeken.

Mannes | 18-11-16 | 17:03

En dat terwijl allochtonen niet bij Blokker kopen..

Carmelita | 18-11-16 | 16:27

Na de HEMA, Albert Heijn, Jumbo, NPO nu ook een Blokker-boycot! Gelukkig zijn de boycot-roepers hier anoniem, anders moesten ze zich er nog aan houden ook!

Donkersloot | 18-11-16 | 16:25

You Motherblokker!

Tom Hagen | 18-11-16 | 16:24

Kunnen we Lau en Tinie niet als de nieuwe Sint en Piet promoveren ?

Fratello | 18-11-16 | 16:20

maar die airfrayer is wel zwaar oke qua prijs.

Hè Bah | 18-11-16 | 16:08

maar_waarom_dan | 18-11-16 | 15:43
"Ga dan ook gewoon niet naar de blokker. Of de gal & gal, albert heijn en de hema. En bestel niks meer bij bolpuntkom."
Hahaha ,ga wel naar de kapper.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/11/...

kzegje | 18-11-16 | 15:55

Bij de Etos op Bijlmer Arena gewoon nog zwarte pieten ♡

Halveneger | 18-11-16 | 15:48

-weggejorist-

maar_waarom_dan | 18-11-16 | 15:43

Tjonge jonge Geenstilo heeft weer eens wat gevonden,had dan plaatjes van kinderspeelgoed daar geplaatst.Het valt me nog mee dat reclame van een staafmixer of zoiets ontbreekt.Man Man man.

kzegje | 18-11-16 | 15:42

Ik zie een bruine chocolade letter!!! Blokker = Racisme!!!
Had witte of gender neutrale chocolade moeten zijn.

echtpaul | 18-11-16 | 15:29

Zolang winkels een Witte Sinterklaas en gitzwarte (omdat het een Moor is, geen neger) Zwarte Piet negeren, zolang negeer ik de bijbehorende specifieke inkopen.

Gewone bruine chocolade van het huismerk is bovendien een kwart goedkoper, dan die zonder Sint en Piet.

Raider Twix | 18-11-16 | 15:15

net op tijd zag ik dit : jammer blokker ga mijn vrouw een airfryer cadeau doen, maar die gaat nu niet bij jullie gekocht worden.

EvertsNL | 18-11-16 | 15:12

Kijk: dit is waar we naar toe gaan. Geen Sinterklaas meer met dank aan Silvana en de denkturkjes oftewel Erdogan ondersteuners.

Misschien nu dit ook: geen kerstmis.
www.usatwentyfour.com/muslim-religious...

bornasabitch | 18-11-16 | 15:08

-weggejorist-

bornasabitch | 18-11-16 | 15:05

Och ik maak me er niet druk om. Blokker doet het qua verkoopcijfers toch al niet goed sinds de Action er is :)

Dus: laten ze dat schitterend avondje heerlijk houden. Ik koop niets dat te maken heeft met een schitterend avondje... bye bye Blokker...

bornasabitch | 18-11-16 | 15:05

Sjeezis, de feestelijkheid spat er weer af bij meneer blokker. Men neme een koffiezetapparaat, drapeert er een lint om et voila, Party Hardy Blokkerstyle.
Manmanmanmanman. Kan me best voorstellen dat je als grutter geen Zwarte Pietshit over je heen wil krijgen, maar had dat gewoo op elke pagina een paar handen met handschoenen getekend aan de randen die snoepgoed over de pagina uitstrooiden. Best of both worlds...
Dit is meer een gevalletje Porno uit het Victoriaanse tijdperk: "O, schatje, doe je rok nog eens wat hoger zodat ik een stukje van je enkel kan zien..."

Graaisnaaiert | 18-11-16 | 15:04

Ik begin inmiddels te vermoeden dat niet Zwarte Piet door een handvol activisten kapot gemaakt wordt maar dat er van hogerhand, door grootgrutters bijvoorbeeld, actie is ondernomen om de zwart geblakerde kindervriend om zeep te helpen. Mij valt op dat reclame steeds meer gericht is op onze, laten we zeggen getinte landgenoten. Waarschijnlijk zijn het de reclameboys die vrezen dat ze hun zooi niet kwijtraken aan het getinte volksdeel als ze adverteren met Zwarte Piet. We weten allemaal dat de paarse broeken denken dat Amsterdam Nederland is en Amsterdam is voor ruim de helft ontwit. Dus zijn reclameuitingen steeds meer gericht op die niet-witte doelgroep. Het zou verklaren waarom al die grootgrutters ineens Zwarte Piet in de ban hebben gedaan, idem Unilever kanaal RTL. Dat krijgt een handvol schreeuwlelijken echt niet voor elkaar. Als zou uitkomen dat juist de commercie dit doet zou het wel eens tot boycotten kunnen leiden. Bovendien legt het weer eens bloot wie nu eigenlijk de regels bepaalt in Nederland.

TheOneWhoKnocks | 18-11-16 | 14:53

Als ze niet eens een feestelijke folder kunnen maken, dan zal het in de winkels ook wel een chagrijnige boel zijn. En dat in deze tijd van het jaar, waarin je wel een heel vreemd persoon moet zijn als je je bewust aan de Oud-Hollandse saamhorigheid onttrekt en je daarmee van de Nederlandse cultuur afkeert. Dat maakt op internet bestellen ineens een stuk leuker.

Jonkheer Wttewaall | 18-11-16 | 14:47

Ik zit me al een week, groen, geel en kapot te ergeren aan de sinterklaasfolders, waar vroeger mijn kinderen met rode wangen de zwarte pieten, sinterklaas en cadeaus zaten te bewonderen zo heb ik de afgelopen week nog niet 1 folder met sinterklaas of zwarte piet mogen ontvangen.
Waar is de gezelligheid gebleven, waar zijn de Nederlandse tradities gebleven?\
Ik heb het al eerder geschreven nooit had ik een hekel aan buitenlanders maar de laatste tijd kots ik ze uit en ga voor het eerst volgend jaar PVV stemmen, ik ben er helemaal klaar mee..!!!

Mich2007 | 18-11-16 | 14:44

Doet een keer een winkelketen normaal tegen mensen, keert de agressie die normaal wordt geuit naar gemargilaniseerden naar de winkelketen. Doe eens normaal joch!

Kaan78 | 18-11-16 | 14:42

Sinterklaasfolder? Ik zie geen Sinterklaas en al helemaal geen Zwarte Piet. Blokker heeft dat feest al doodverklaard. Nu alleen zorgen dat hun omzet daar ook mee in overeenstemming komt.

Ferdo76 | 18-11-16 | 14:39

-weggejorist-

Moneytron | 18-11-16 | 14:32

Bericht aan blokker via bun contactpagina

sd.blokker.nl/(S(xlhv2p0gd023wqkqjh5z...

Geachte directie,

Heden zag ik uw feestdagen folder. Waar dit gaat over het Sinterklaas hebt u alle verwijzingen en afbeeldingen mbt dit feest weggelaten, evenzo inzake kerstfeest.
U hoort te weten dat de overgrote meerderheid, meer dan 75% van de Nederkanders deze tradties waardeert. U met uw nieuwe huisstijl slaat de plank mis.

U negeert uw klanten, u past u aan , aan een kleine minderheid die de meerderheid een schuldgevoel aan wil praten en deze feestdagen afwijst vanwege een niet causale zaak zoals slavernijverleden en zgn. stigmatisering terwijl dat verband niet bestaat. Zwarte piet is een held voor kinderen en niets anders. Kerst hoort bij onze cultuur hetgeen u ook afwijst door hier geen relatie meer mee te leggen aangaande uw fesstdagenfolder.

Terecht dat velen nu spreken over een boycot van Blokker.

U miet zich schamen dat meen ik oprecht.

Moneytron | 18-11-16 | 14:32

Hier hebben ze alleen zichzelf mee. Iedereen die cadeaus inslaat de komende maand gaat bewust op zoek naar het Sinterklaasgedeelte in de folder. Hier bladert iedereen gewoon overheen, omdat je het niet als zodanig herkent, en men zal dus tot de conclusie komen dat Blokker blijkbaar niet aan Sinterklaas doet. Daarvoor hoef je niet eens pro-zwarte piet te zijn.

Dit is dramatisch voor hun eigen omzet. Je vraagt je af hoe het mogelijk is dat zo'n groot bedrijf marketingtechnisch zulke domme beslissingen neemt.

Welke paarse broek dit ook bedacht heeft, als Blokker haar winstoogmerk enigszins serieus neemt, vliegt die persoon er met de kerst uit.

Russells Teapot | 18-11-16 | 14:23

Prima gezegd Pritt! Netjes en toch heel duidelijk.
Stelletje lafbekken. Doodsbenauwd voor 0,5% omzetverlies

daytripper | 18-11-16 | 14:21

@De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:11
Domoor, sinterklaas is de katholieke versie van Wodan/odin net zoals de meeste feesten een gristelijk sausje hebben gekregen.

miko | 18-11-16 | 14:19

Een schitterend avondje is voor mij meer als het avondje van afgelopen zondag. Als Max Verstappen het hele F1 veld naar de moeder rijd.

miknic | 18-11-16 | 14:19

800 Watt keukenmachine? Daar kan ik 4 stofzuigers van laten draaien! Maar het blijft een schitterend cadeau voor in de schoen.

Jos Tiebent | 18-11-16 | 14:16

Gewoon niets meer kopen bij dit soort land/volksverraders,
dan is het zo afgelopen.

Dr mabuse | 18-11-16 | 14:14

"kerst vieren we alleen bij mijn schoonouders want dat vinden ze belangrijk en overigens wel in soort van mix tussen de Amerikaanse versie van kerst en een traditioneel Slowaakse versie. Dus vies vreten en kadootjes op de bank nadien.

Ik kijk er naar uit."
De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:07

Mooi. Ga je echt op bezoek? Geweldig! Mooie vliegroutes.

Jos Tiebent | 18-11-16 | 14:14

Het Suikerfeest heet vanaf nu in huize Karbiet het Schijtfeest.

Piet Karbiet | 18-11-16 | 14:14

sinar2 | 18-11-16 | 14:07
Daar zal het inderdaad wel op uitdraaien vrees ik.

catomar | 18-11-16 | 14:09

Voor onze Sint Nicolaas inkopen hebben wij BLOKKER GEBLOKT.
rijk | 18-11-16 | 14:04
Dus u was afgelopen week die ene klant in de Blokker. Foei!

Musset | 18-11-16 | 14:08

Sinterklaas die zat te denken
Wie hij nu weer eens zou krenken.
Hij dacht daarbij vooral aan Denk,
En aksievoerders, evenzeer veracht door zowel Ingrid als Henk.
Zwarte Piet bleef uit de buurt,
En dacht: Het is toch de Moriaan geschuurd.

Suske | 18-11-16 | 14:08

Ik vraag Joris al jaren om eens een probleem van mij op te lossen via GS.. Komen jullie aankakken met zoiets.
Man, man.. Heerlijk, schitterend, super of topavondje, wat maakt dat allemaal uit.
.
Maar ach, het is bijna weekeind, dus tijd voor de Vrimibo!

Ommezwaai | 18-11-16 | 14:07

@catomar | 18-11-16 | 14:05
Er blijft maar één feest over dat zijn oorspronkelijke naam mag behouden: het Suikerfeest

sinar2 | 18-11-16 | 14:07

Een feestfolder, natuurlijk. Net zoals de kerst straks een winterfeest is en de Pasen een voorjaarsfeest. Nou, wat een feest.

catomar | 18-11-16 | 14:05

en overal moet bij gevroten worden geen wonder dat iedereen te dik is

vreten vreten eten eten eten vreten vreten

Petroselinum crispum | 18-11-16 | 14:05

-weggejorist-

rijk | 18-11-16 | 14:04

Ook de HEMA folder doet aan cultuurmoord: roetveegpieten

met klem | 18-11-16 | 14:03

Tijd om dit capitulatiewinkeltje ook maar permanent te mijden. Hoe verzin je het... Ik ben benieuwd of ze de paashaas ook gaan ontkennen, of eigenlijk ook niet.

roderickus | 18-11-16 | 14:02

Tsja, als je wel een kleine Zwarte Piet in je etalage hebt staan worden 's nachts je ramen volgeschilderd. Steeds meer bedrijven leggen zich maar neer bij de anti-Pieten terreur want van de overheid hoeven ze geen bescherming te verwachten.

sinar2 | 18-11-16 | 13:59

@necro: Dit pareltje uit de zomer kwam ik toevallig tegen:
...
Jongens waren we - maar aardige jongens. Al zeg ik 't zelf. We zijn nu veel wijzer, stakkerig wijs zijn we, behalve de Slet, die mal geworden is.
Wat hebben we al niet willen reaguren. We zouden hun wel eens laten zien hoe ’t moest. We, dat waren wij, met z’n vijven, Karbiet, Necro, Lupulus, Master M. en Stormyweather. Alle andere reaguurders waren ‘ze’. ‘Ze’, die niets snapten en niets zagen. ‘Wat?’ zei Karbiet, ‘Allah? Je praat over god? Mopie is hun God. (.)
Heele zomernachten zaten we op de site van GS honderd uit te boomen. Een heel dure scooter zou je daaraan hebben kunnen verdienen, als je dat allemaal had kunnen onthouden.
Thomas333 | 19-07-16 | 17:30

Piet Karbiet | 18-11-16 | 13:59

@Mark_D_NL | 18-11-16 | 13:54
Dat dacht ik ook direct. Die zwarte potdinges zo prominent op tafel. Dat kan echt niet meer.

Piet Karbiet | 18-11-16 | 13:57

Blokker zal failliet gaan. Door hetzelfde euvel als waar het politieke establishment de plank misslaat: compleet de feeling met het volk kwijt. Politiek wordt weggestemd, Blokker medewerkers kunnen naar het UWV.

de Voorzittert | 18-11-16 | 13:57

Wij doen thuis ook niet aan schitterende avondjes.. dan hoef ik ook niet naar de blokker. Maaf ik heb medelijden met de dorpswinkelier (franchisenemer) die in dit soort in Amsterdam bedachte zelfontkenning mee moet doen. Ik kom er niet meer.

chosenignorance | 18-11-16 | 13:57

Veel zwarte producten in deze Blokker folder.

Mark_D_NL | 18-11-16 | 13:54

Blokker: Ten Dode Opgeschreven!!
Gênant op zaterdags 1 of 2 personen in de Blokker ongeïnteresseerd te zien winkelen.
Moest onlangs wasknijpers hebben.
Action: Lange wachtrijen, volle winkel.
Blokker dan maar?
Bij de kassa gevraagd aan de jongeman hoe het is zo'n lege winkel om 13.00 uur.
Tja, leuk is het niet, ik verveel me dood en nu alles keurig in de winkel staat zijn er geen klanten!
Blokker, daar is de V&D achteruitgang. Lekker ook geen ZwartePietZorgen meer in 2017.
En nu: Sneeuwwitje en de Witte Kerst. Er was een meisje dat heette SS....

Musset | 18-11-16 | 13:53

wat een laf kutbedrijf

lasttango2016 | 18-11-16 | 13:53

@De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:50
Alleen voor mensen zonder historisch besef.
nl.wikipedia.org/wiki/Moren

MogeWijEveOvergeve | 18-11-16 | 13:52

mijnheer Blokker is helaas niet meer. Anders had hij wel ingegrepen.

van heinde en verre | 18-11-16 | 13:51

@Tostiman | 18-11-16 | 13:43
Heb jij niet zo'n handig tosti-ijzer van de Blokker?
Scheelt je ook zeeën van tijd.

necrosis | 18-11-16 | 13:50

Whahaha Blokker??? daar winkelt alleen Jesse Klaver toch nog

speculoos | 18-11-16 | 13:50

Wacht. Ik bedenk het me net. Zwarte Piet liefhebbers zijn eigenlijk liefhebbers van het islamitische Spanje.

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:50

Blokker.

Een boycot is niet nodig. Nog een paar stuiptrekkingen en die hut gaat ook ten onder. kwestie van tijd.

Honorificabilitas | 18-11-16 | 13:49

Feynman | 18-11-16 | 13:03

Niet zo slap lullen Feynman met jouw "Principes kosten geld!" Inderdaad en als wij als rasechte Nederlanders (volgens de nieuwe definitie van het OM van gisteren) nou eens gewoon de Blokkers en Hema's van deze wereld links zouden laten liggen is het gauw gedaan hoor... Immers wij hebben meer geld te besteden dan al de mensen waar zij nu zo leuk op proberen te focussen...

kunnenzedanniks | 18-11-16 | 13:49

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:47
Is Quincy Marokkaan? Dacht t niet? Wat lopen we nou te zeiken te lopen?

Armin Langbaard | 18-11-16 | 13:49

zijn wel meer bedrijven die sinterklaas en zwarte piet niet in hun folders afdrukken, kijk maar bij bvb lidl et etc, allemaal schijtlijsters voor een paar oproerkraaiers,

bekijket | 18-11-16 | 13:48

Tostiman | 18-11-16 | 13:46

Wat een onzin.

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:47

@Sadomassochristus | 18-11-16 | 13:26
Zeker. Je ziet dat ook bij buren die bijvoorbeeld op de afdeling Marketing werken bij een Amerikaanse multinational. Op verjaardagen worden die ieder jaar nihilistischer en correcter en komen er zinnen uit als: En ja tradities veranderen nu eenmaal en er zit toch wel wat racistisch in Black Pete en vluchtelingen hebben we nodig. Die zijn al helemaal gesorosed. Bang ergens een mening over te geven. Dat krijg je als je continu op je werk de hele dag de ideale schoonzoon moet acteren.

Piet Karbiet | 18-11-16 | 13:47

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:07
lees jij je nu maar eens een beetje in in de poetin cultuur waar je je nu bevindt.
nl.wikipedia.org/wiki/Rikki_en_Wiske_...
is speciaal op niveau voor jou.

Cobalt bomb | 18-11-16 | 13:47

Armin Langbaard | 18-11-16 | 13:39

Moren zijn Berbers. Marokkanen dus. Btw.

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:47

@De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:20
Je hebt het nog steeds niet door, het gaat niet om Zwarte Piet. Het gaat om onze cultuur. Stap voor stap worden we onze tradities afgenomen, en dan opeens loopt je vrouw in een burka en lig jij 6x per dag op de grond om te bidden naar Mekka!
Als deze nieuwkomers onze tradities niet leuk vinden, waarom komen ze dan hier. O ja stom van me, gratiez geld van die domme blanke

Tostiman | 18-11-16 | 13:46

Armin Langbaard | 18-11-16 | 13:39

Moren kwamen uit Noord-Afrika en die hadden zwarte slaven uit subsahara Afrika. Het hele zwarte Piet verhaaltje is een verzinsel. Het heeft niets maar dan ook niets te maken met de historische tradities van Europeanen.

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:46

-weggejorist-

Klokkenspelluider | 18-11-16 | 13:46

Hema is van hetzelfde laken een pak. Mag die bruine S eigenlijk nog wel of zeggen ze daarmee zelf een strontwinkel te zijn?

ViveLaRevolution | 18-11-16 | 13:45

De hema deugt ook niet. Deze NL winkelketens hebben zich bekeerd tot de islam.

maar toch | 18-11-16 | 13:45

Ardbeg | 18-11-16 | 13:37
Tja, het leven is niet eerlijk, big whoop, wanna fight about?
Mensen werken nog niet hard genoeg dat ze nog tijd hebben om geld te spenderen aan dit soort commerciele onzin.

Cobalt bomb | 18-11-16 | 13:44

Ardbeg | 18-11-16 | 13:37

Precies. En het zijn niet eens Nederlandse tradities maar verkracht en opgedrongen door de kerk. Kerst en Sinterklaas zijn verbasterde vormen van heidense feestjes. Als je traditie wil mekkeren moet je juist af van al die onzin en Wodan en de raaf weer in ere herstellen.

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:44

@keestelpro | 18-11-16 | 13:12
U bent werkeloos en heeft zeeën van tijd. Of u slaapt nooit, kan natuurlijk ook. Wat ook nog kan u houdt stiekem slaven die al het werk voor u doen. Weet Quincy en Silvana dat?

Tostiman | 18-11-16 | 13:43

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:20
Lees je ook wat er onder je eigen link staat:

"Traditionally Zwarte Piet is said to be black because he is a Moor from Spain."
.
Het gaat hier dus om een Spaanse moor. Geen slaaf zoals de Quicy's hem ten onrechte zien.
.
"Actors portraying Zwarte Piet typically put on blackface make-up and colourful Renaissance attire"
.
Vroegah, ten tijde van de slavernij, droegen zwarten geen renaissance kledij. Dat droeg alleen de adel.
.
Wat mij brengt tot de volgende conclusie: die zwarte Piet = racisme roeperts zijn een stel racisten ingehuurd door de KKK.

Armin Langbaard | 18-11-16 | 13:39

Sadomassochristus | 18-11-16 | 13:26

Ontkerkelijking is een persoonlijke keuze en daar zijn we al sinds de jaren vijftig druk mee bezig.

De wereld verandert. Straks ben je dood. Het enige waar je zorgen over zou moeten maken is je nalatenschap voor je kinderen en kleinkinderen. En die van anderen. Een stabiel en toekomstgericht Nederland. Dat bereik je nu eenmaal niet door stil te willen staan.

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:39

dit soort verraad is de exposure niet waard

cDR | 18-11-16 | 13:38

@Infidel66 | 18-11-16 | 12:59
Blokker is tegenwoordig toch een k$t winkel. Vermijd deze toko al jaren. Laat die Bep van de reclame met haar vrienden daar maar shoppen.

Tostiman | 18-11-16 | 13:38

De Blokker hier gaat volgende week dicht. Alles voor Actionprijzen nu.

Piet Karbiet | 18-11-16 | 13:38

Sinterklaas, kerst, allemaal religiefeestjes gebaseerd op oude sprookjes en die in 2016 alleen nog maar als doel hebben om zoveel mogelijk geld uit de zakken van ouders te kloppen. Helemaal een feestje als papa of mama net hun baan hebben verloren en ze aan zoon en dochterlief mogen uitleggen waarom de strontvervelende buurjongen wel een gloednieuwe PlayStation krijgt en hun eigen kroost na een jaar lang braaf te zijn geweest het moet doen met een tweedehands raceauto en kapotte Barbie.

Ardbeg | 18-11-16 | 13:37

Boycot Blokker, koop er niets, werkt.

Moneytron | 18-11-16 | 13:36

Op de website hebben ze het weer over 'gezellig avondje' maar dat levert ook geen afbeelding op van Sinterklaas en Piet. Sinterklaas is dood maar gourmetstellen moeten nu eenmaal verkocht.

Simon_GS | 18-11-16 | 13:35

Ik koop niet meer bij de Blokker sinds ze de winkels omgebouwd hebben, ik vind het 3x niks. En goedkoop zijn ze ook niet meer.

quigg | 18-11-16 | 13:34

het is wachten op het kkr avondje, jeweetzelf

Fratello | 18-11-16 | 13:34

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:20
We zitten inmiddels al weer op de weg naar beneden, maar goed, maak je niet druk joh, het leven doet er strikt genomen alleen in je hoofd toe. Alle moeite die je doet is nergens goed voor! Why bother, go f* your ...
Hey dat rijmt, dat is handig voor het heerlijke Sinterklaasavondje, die kan je al weer gratis in je zak steken.
Wat voelt het toch heerlijk om goed te doen! *met blij roze gevoel de regen in loopt*

Cobalt bomb | 18-11-16 | 13:33

Koop vanaf heden niets meer bij Blokker. Zal mijn vrienden en kennissen ook bewegen daar niet meer te kopen. Ga naar Media Markt, Action, Hema of Kruidvat.

Stratum | 18-11-16 | 13:31

En Sinterklaas en Zwarte Piet leefden nog lang en gelukkig door in vele (kinder)harten na het faillissement van Blokker

panacee | 18-11-16 | 13:30

De allerergste Blokker is in winkel'centrum' de Banne Amsterdam Noord. Ze verkopen daar alleen nog maar stofzuigerzakken, voorzover je het geluk hebt dat de kauwgomkauwende, koffielurkende Blokkermeisje de vakken hebben aangevuld.

Rest In Privacy | 18-11-16 | 13:30

Dit is gewoon de amerikaanse trend om feestdagen algemeen te maken, is makkelijker voor de international handel. Zie ook het ontchristelijken van kerstmis en het opdringen van Halloween in het buitenland.
Val Blokker en al die andere ketens aan als ze wel de autochtone feestjes willen veranderen maar niet het moslim ramadam/suikerfeest/alla snackbar meuk. Want religie, dat moet universeel. Uitgebant worden dat is.

Sadomassochristus | 18-11-16 | 13:26

-weggejorist-

PieterOud | 18-11-16 | 13:22

Enkel de kleine ondernemingen pakken tegenwoordig groot uit met Sinterklaas. Daar prijken de Zwarte Pietjes steevast in de etalages. Kruidvat, HEMA, Blokker, AH, Bart Smit enz. capituleren voor de lange tenen van deugend en zeurend Nederland. Douglas en Emte zijn (althans in mijn stad) een uitzondering op die regel, zij doen niet mee met deze cultuurvernietiging.

Maar al met al zijn het de grotere bedrijven die de plank volledig misslaan en uit pure lafheid geen partij durven kiezen of maar gaan voor de veilige weg. Immers, de Nederlander is over het algemeen te geciviliseerd om panden met verf te besmeuren of als een doorgesnoven straatterrorist de straat op te gaan om een kinderfeest te verpesten. Voor Sinterklaas (en eigenlijk steeds vaker) gaan wij daarom tegenwoordig naar de particuliere ondernemingen. Ook hier schijt aan de heersende elite. Ik begin me er in ieder geval steeds beter bij te voelen. Make The Netherlands great again! Of zoiets.

Lieutenant_Gruber | 18-11-16 | 13:22

Dus we blijven elk jaar zaniken over Sinterklaas? Het is maar een kinderfeestje hoor.

Kinderen willen zoete rommel en kadootjes en een leuk feestje. Er zijn altijd wel beroepszeikers te vinden. Persoonlijk ben ik helemaal voor de originele 'Piet' terugbrengen zoals die ontstaan is in de Germaanse mythologie. Die was cool en heavy metal. en.m.wikipedia.org/wiki/Companions_of...

De wereld verandert en dat zal gestaag door blijven veranderen. Onze grootouders keken het met lede ogen aan maar toch werd het beter. Hun grootouders ook trouwens.

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:20

Maar hoe zit het eigenlijk met het consumentengedrag van de diverse bevolkingsgroepen? Als ik in het centrum van mijn stad kijk, lijkt het wel alsof winkelen de favoriete bezigheid is van de dames die, toevallig misschien, de meeste lappen stof om hun hoofd wikkelen. Na afloop worden minimaal drie kinderen en twintig tassen in de SUV geschoven. Is er een verband?

Poesmobiel | 18-11-16 | 13:19

Hoho ze verkopen helemaal niets voor 5 december; www.blokker.nl/SearchDisplay?searchTer...
Voor je kijken doorlopen mensen naar de volgende winkel, doorlopen, natte twat alert

flat out | 18-11-16 | 13:19

Weer een keten voor de boycot lijst.

XverderNix | 18-11-16 | 13:17

Bijtendehond | 18-11-16 | 13:13
Kapot gemaakt door de grote ketens en nu een monopolie positie. Geijkte strategie en erg jammer.

Vout | 18-11-16 | 13:17

Alles kan kapot. Ook Blokker.

Normpje | 18-11-16 | 13:16

Hè Bah | 18-11-16 | 13:01
Veel succes met het kneden van 'n deegje in zo'n ding van 800 watt. Het wordt tenslotte niet voor niks verkocht (mag hopen van niet..) door Blokker.

Boris die Sauertopf | 18-11-16 | 13:16

nl04922 | 18-11-16 | 13:09
Nou ben ik een atheist, maar er is maar 1 ideologie (die religie genoemd wordt) die zorgt voor 99% van al het kwaad. Mag jij raden welke dat is.

Vout | 18-11-16 | 13:16

Boycotten die Blokker

dirty dirk | 18-11-16 | 13:14

Vout | 18-11-16 | 13:11

Die moeten er dan wel zijn. Hier hebben we ze in elk geval niet.

Bijtendehond | 18-11-16 | 13:13

Nou gelet op de absoluut minimale aanwezigheid van Sint-gerelateerd promotiemateriaal in de winkels en etalages denk ik dat Sint op sterven na dood is. Lijkt erop dat winkels vooral enige discussie op voorhand al uit de weg gaan door Sinterklaas zo neutraal mogelijk te maken.

Amherst | 18-11-16 | 13:13

Kerst en sinterklaas zijn ideale momenten voor winkels als Blokker om mensen waardeloze keukenmachines aan te smeren. Van die dingen die je nooit voor jezelf koopt maar die je krijgt van iemand die denkt dat jij er blij mee bent. Zo'n apparaat gebruik je dan een weekje tot het vastloopt, niet meer schoon te krijgen is of je mist een onderdeel en je gaat weer terug naar het ouderwetse hakblok.

Waarom moet sowieso alles geautomatiseerd worden? Eten bereiden met een mes in je klauwen is natuurlijker. Het duurt misschien iets langer maar de beleving is veel intenser.

keestelpro | 18-11-16 | 13:12

Vout | 18-11-16 | 13:07

Dat boycotten lukt niet meer, zwarte Piet is in geen enkele winkel meer te bekennen (en dan heb ik het over een boerengat als Terneuzen, waar de ZwartePietendiscussie helemaal niet leeft). Ze zijn allemaal onderdeel van een landelijke keten en moeten dus gewoon mee met die randstedelijke politiek correcte achterlijkheid.
Maar ik zal toch mijn boodschappen moeten doen. Anders heb ik geen eten.

Bijtendehond | 18-11-16 | 13:12

Is Blokker nog steeds niet failliet?

FnurkY | 18-11-16 | 13:12

Is de Blokker nog steeds niet failliet. Duurt wel lang.

Mark_D_NL | 18-11-16 | 13:12

Ik zou zo graag zeggen dat ik nooit meer iets bij de blokker koop, maar dat deed ik toch al niet

IkWilOokWatZeggen | 18-11-16 | 13:11

stom schaap | 18-11-16 | 13:05
Je bent niet verplicht naar de appie te gaan, maar er zijn (helaas) weinig Zwarte Piet omarmende winkels meer. Ga eens naar de kleinere middenstand in je dorp/stad. Iets duurder, maar het gaat hier om het principe!

Vout | 18-11-16 | 13:11

Optyften blokker. Ga je gedragen als een NL bedrijf, de NL'ers hebben jullie groot gemaakt.

Het Noorden | 18-11-16 | 13:11

nemoj me jebat | 18-11-16 | 13:05

Waarschijnlijk niet. Maar Mikolaus 'vieren' ze in deze contreien wel. www.slovakcooking.com/2009/blog/mikula...

Het is ook geen Nederlandse traditie maar een katholieke en die pieten hebben we er later bij verzonnen.

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:11

stom schaap | 18-11-16 | 13:05
Mijn Albert Heijn heeft gewoon chocolade Zwarte Pieten.
Maar ik woon dan ook niet in een bakfietswijk, maar in een (mag het?) zwarte wijk.
Ik ga er zo nog een paar halen. *mjam*

nemoj me jebat | 18-11-16 | 13:10

Pritt, als rechtse reactionaire lul ben je toch voor Real? En niet voor dat smerige linkse Barca? ;-)

miko | 18-11-16 | 13:10

Religie = de dood van de wereld.
Stop met "de heilig man" en alle andere feestdagen.

nl04922 | 18-11-16 | 13:09

Dat wordt geen inkopen doen bij Blokker.

Solar666 | 18-11-16 | 13:08

Blokker gaat verdwijnenen. Die make-over gaat ze niet helpen. Ik vind het een butzaak.

doskabouter | 18-11-16 | 13:08

Gelukkig is de Blokker vlak bij mij gesloten, dat vele mogen volgen. Kleur bekennen als de meeste Nederlanders kotsbeu hebben van dit gezeik blijkt toch niet zo goed voor zaken. Van Blokker verbaast het me wel, de eigenaar van de keten staat er nou niet bepaald om bekend een blad voor de mond te nemen.

Bokito ergo sum | 18-11-16 | 13:07

Ik koop met m'n kleinkinderen alleen daar waar er een echte zwarte piet op de ruit en in de folder staat voor het Heerlijke Avondje. Anders geloven mijn kleinkinderen het niet. Op school hebben ze ook de echte zwarte piet, die gekleurde piet is niet echt voor hun.

DitjaarkrijgikAOW | 18-11-16 | 13:07

GS410 | 18-11-16 | 13:03

Oh nu snap ik het. Ja dat is toch vrij logisch. Sinterklaas doen we niet aan want geen kinderen en kerst vieren we alleen bij mijn schoonouders want dat vinden ze belangrijk en overigens wel in soort van mix tussen de Amerikaanse versie van kerst en een traditioneel Slowaakse versie. Dus vies vreten en kadootjes op de bank nadien.

Ik kijk er naar uit.

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:07

Volgens mij is het een gat in de markt als je een cadeau -of speelgoedwinkel hebt vol Sinterklaas en Zwarte Piet reclame en dito folders. Ik denk dat dit heel veel klandizie gaat trekken. Tenzij je in de grote stad woont natuurlijk want dan wordt geweld niet geschuwd. Zo langzamerhand wordt het wel een sport om alle Zwarte Piet hatende winkelketens te mijden als de pest. Wel leuk voor de lokale kleinere winkelier. Ik #boycotblokker

Vout | 18-11-16 | 13:07

Nu kan het komen doordat ik in een enorme bakfietswijk woon, maar het viel me al op dat er bij de Appie in de buurt ook nauwelijks iets met een Sint of Piet te vinden is. Zelfs pepernoten zitten in een 'neutrale' verpakking. De cultuurmoord lijkt geslaagd. Zullen we nu kerstmis aanpakken?

stom schaap | 18-11-16 | 13:05

BLOKKER. Passé, voorbij het is leuk geweest. In persoon ben ik er al een tijdje niet meer geweest en eigenlijk heb je daar ook niets te zoeken. 5 december. Welkom Sinterklaas en zwarte Piet. Daaaaag Blokker, daaaaaag, Bart Smit. ook die is er schuldig aan.

Mr_Pikibelly | 18-11-16 | 13:05

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:03
Vieren ze geen Sinterklaas in Noord-Korea?

nemoj me jebat | 18-11-16 | 13:05

Dat wordt een mooi faillissement in 2017!

Stijlicoon | 18-11-16 | 13:04

Misschien probeert de Blokker zowel de kerst als de Sinterklaas vierders in één zin te pakken. Maar onze gebruiken worden niet alleen door de zwarte panters en de moslim kolonisten getergd maar ook door de Amerikanisering.

keestelpro | 18-11-16 | 13:04

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 18-11-16 | 13:03

Vroeger haalde Jaap Blokker nog snoeihard uit in zijn jaarverslagen. www.rtlnieuws.nl/economie/winkelketenk... en media.rtl.nl/media/financien/rtlz/2010...

Nu is blokker gezwicht voor de tucht van de markt. Minderheden zijn in steden de nieuwe meerderheid en klant. Hema deed het eerder, de rookworst maakt plaats voor de hoofddoek. Op zoek naar het nieuwe geld.

De V&D ging dicht, de primark open. Principes kosten geld.

Feynman | 18-11-16 | 13:03

De uitleg van Blokker is ook mooi: We hebben een algemene folder gemaakt vanwege deze feestperiode. We focussen ons niet op Sinterklaas of kerst, maar maken er een feestfolder van.

Rot op.

GS410 | 18-11-16 | 13:03

Lees net dat Bolkestijn heeft gezegd dat ie denkt dat de Euro in zijn huidige vorm over 10 jaar niet meer bestaat. Als dat met Blokker ook het geval is ga ik met een heerlijk gevoel het weekeinde in.

mierus | 18-11-16 | 13:03

hee, tof, bosch keukenmachine voor 74,95!!

Hè Bah | 18-11-16 | 13:01

Gelukkig zijn er nog meer dozenschuivers/resellers van Tomado-rekjes, Tefal-meuk en Brabantia-"Blokker"zooi dan slechts Blokker zelf.

Infidel66 | 18-11-16 | 12:59

Voltreffer!

Narcist_ontmaskerd | 18-11-16 | 12:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl