Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS: 'Kloof tussen moslims en niet-moslims groeit'

cijfurzgoed534saf.jpgKloof. Raar woordje. En het creëren van een kloof, heet dat dan bijvoorbeeld kluiven? Zo ja, dan kluift de NOS er vandaag stevig op los en gooit het OLIE OP DE VEENBRAND, door in plaats van te verbinden HELE BEVOLKINGSGROEPEN tegen elkaar uit te spelen en de VERHOUDINGEN OP SCHERP te zetten. Want op de dag van eeuwige vrede publiceert het zomaar even een onderzoek waaruit blijkt dat het interbellum er binnenkort toch wel echt gewoon op zit. Let wel op; iedereen maakt zich zorgen, maar tegelijkertijd is iedereen gelaten. Alsof dit lot als sinds de big bang vaststond, en we het nu maar gewoon moeten ondergaan. "Zo gaat dat." (Leestip.) Voor de rest gaat het onderzoek ook over zaken waar niemand op klikt, zoals de vermeende toename van de kloof tussen arm en rijk, GroenLinks en de echte wereld, het Kabinet en geloofwaardigheid, alsook tussen Carice en Halina. WE STAAN ERBIJ EN KIJKEN ERNAAR!

Reaguursels

Inloggen

Wij zijn de gastheer, zij de host. De Islam staat er bekend om andere culturen uit te zuigen. Dat hebben ze met tig volkeren en beschavingen gedaan. En als alles is kaalgevreten strijken ze de eer op en slaan zich op de borst: "wij hebben Y en X uitgevonden". Allemaal gestolen van andere beschavingen of uitgevonden pre-Islam.

Admiraal Balthasar | 21-09-16 | 13:08

Waar kan ik me inschrijven om deze kloof fysiek te realiseren? *schep zoekt*

Barkruk2 | 21-09-16 | 08:31

Tot nu toe samengevat:

Als men als links denkende, kritiek hebt op het veel besproken geloof, wordt je ineens en krachtig gezien als een racist dus een vijand door de linkse groep.

Lijkt dit juist niet op de doctrine waar we het, nu ,over hebben?

ali komijnekaas | 21-09-16 | 08:05

Zelf ben ik van het houtje, maar huur van een christelijke woningbouwvereniging. In de hele wijk is niet een moslim te vinden, ideaal.

quigg | 21-09-16 | 06:59

Goed zo flinke aardkloof waar ze allemaal inflikkeren door het gewicht van djellaba, haatbaard, burka, kopvod, gejatte rolex, koran enz en

Badnews | 21-09-16 | 04:13

Gisteren wederom een schitterend voorbeeld hoe de Gutmenschmedia, in dit geval het Rotterdamse AD, verkrampte pogingen doen om *kuch* "objectief"te blijven :verslag van "een" uit de klauwen gelopen voetbalwedstrijd. De bijbehorende foto spreekt boekdelen, maar het AD doet in het artikel als hun neus bloedt.
Na een paar uur regende het commentaren o.a. waarom het beestje niet bij de naam genoemd werd.
Resultaat:alle commentaren verwijderd.
www.ad.nl/utrecht/voetbalwedstrijd-in-...
En intussentijd maar lullen over censuur In Turkije.

daytripper | 21-09-16 | 01:19

Pas op: vandaag zei dijsselbloem bij rtl late night dat de campagneperiode al is begonnen.
Oftewel: vanaf nu is elk woord val elke minister gelogen!

prakkie | 21-09-16 | 01:01

Een Mexit is nodig.
Moslims verlaten de EU.

Jan Dribbel | 21-09-16 | 00:03

Er is geen kloof. Normale mensen blijven normaal en met de tijd worden 'gematigde' normalen steeds normaler. Moslims daarentegen...!!! En daar zit de muur van een vinexgaragebox of een sociale woningmuur tussen. In elk geval, geen kloof.

McShamus | 20-09-16 | 23:40

Dat willen de moslims toch? Ze willen dit land kaalvreten in naam van roofmoordenaar mohammed de p. Aanpassen en dienstbaar zijn naar het land en het volk waarvan je vreet is daarentegen een heel ander verhaal.

Heiner | 20-09-16 | 22:59

Btw, IS heeft weer nieuwe, strak geëdite video's uitgebracht. Ze hebben het er maar druk mee.

Bottleneck | 20-09-16 | 22:50

Je kan wel onderzoek doen maar consequenties, ho maar.
Ondertussen breidt de plaag zich steeds verder uit.
Het aantal achterlijken neemt toe en de politiek, Rutte, komt niet verder dan rot op.

Jan Dribbel | 20-09-16 | 22:47

'Kloof tussen moslims en niet-moslims groeit'

En wat is er eigenlijk op tegen?...

De enig juiste reactie - behalve consequente bestrijding en verzet - is het betrachten van een zo groot mogelijke afstand tot de verspreiders van die achterlijkheid en die morele rotting.

Van mij mag die afstand ook een 'kloof' genoemd worden.
En die kan mij niet groot genoeg zijn.

Peter Emile | 20-09-16 | 22:35

@WatZalIkErvanZeggen | 20-09-16 | 15:19

Ik citeer:

"Iedereen die denkt dat Nederlanders dit tot in lengte der dagen zullen blijven accepteren houdt zichzelf voor de gek."

Ik vrees dat de wal het schip niet meer zal keren; de wal is namelijk van schuimrubber gebleken.

Als je ziet wat Nederlanders al die afgelopen jaren al hebben gepikt, als je ziet hoe vaak ze al niet over zich hebben laten lopen, hoe ze zich hebben laten vernederen en vooral: hoe ze zichzélf steeds maar weer vernederen, dan zie ik niet dat ze, wanneer dan ook, ineens massaal in opstand gaan komen.

Áls er al verzet komt, zal het komen van kleine groepjes avonturiers, vechtersbazen en fanatieke idealisten, net zoals tijdens de Duitse bezetting.

Nederlanders van nu zijn lui, verwend, te veel gewend geraakt aan comfort, aangevreten door een veel te ver doorgeschoten feminisering en ze hebben de neiging om massaal weg te kijken van de rampspoed die er zo duidelijk zit aan te komen.

Soms ben ik wel eens verbaasd dat ze ooit kennelijk wél de moed, het doorzettingsvermogen en de kracht hebben getoond zichzelf te wapenen en te beschermen tegen een machtige vijand als het water.

Met de ingehouden woede en ergernis die ze tot nu toe (niet eens massaal) tegenover de islam aan de dag leggen, bereiken ze niet veel; behalve woede - heilige woede - is vooral daadkracht nodig. En eenheid. En aan beide ontbreekt het ten enen male.

Peter Emile | 20-09-16 | 22:03

Gedwongen separatie is segregatie is apartheid.
En het is natuurlijk onze schuld.
Duidelijk?

Flappie2006 | 20-09-16 | 21:29

En weer wordt het aangeduid als "Moslim" en "niet-moslim".
Is er speciaal nagedacht over het hoofdlettergebruik en de onderhuidse implicatie dat het blijkbaar moet zijn dat de moslim een standaard hoort te zijn voor de mens en een "niet-moslim" blijkbaar fout is?
Maak er dan van dat het allah aanbidders en fatsoenlijke weldenkende mensen zijn waartussen een grotere kloof ontstaat, maar dat is zeker te direct en legt de aandacht op de verkeerde groep?

Dezenaamhier | 20-09-16 | 20:46

Zie het hier overal om mij heen, de volksbrand laat niet lang meer op zich wachten , weer 45000 verse moslims op weg naar de gratis Miele.

blauwe zander | 20-09-16 | 20:28

In Rutte's sprookjesverkiezingstroonrede, door Wim-Lex lekker monotoon voorgelezen, hoorde ik de woorden immigratie en participatie. Maar de term die genoemd had moeten worden: ASSIMILATIE ! Maar dat wil die griezel uit everywhere Turkenland Erdo niet, dan heb je een rel. Laf!

Jan, Leiden | 20-09-16 | 20:26

Was er maar een kloof, dan was het rustig in Nederland. Nu krijgen we duidelijk apartheidstoestanden en ik kan me voorstellen dat niet iedereen daarop zit te wachten.

Alexander des Burgus | 20-09-16 | 20:20

sickworld | 20-09-16 | 19:55

Meerdere. Maar als eenmaal het punt (dat hij wel degelijk heeft) ruim voldoende gemaakt is zie ik persoonlijk niet waarom het nog tot in den treure zou moeten worden herhaald. Dat draagt imho nergens meer toe bij en maakt het argument in zijn algemeenheid ook niet steker. Sterker nog: het tast de impact alleen maar aan.

Prof. v.d. Neuq | 20-09-16 | 20:19

@ gaffelbaard | 20-09-16 | 17:15 ... Moest ik in mijn jeugd daar een beetje 'free mandela' roepen en we moesten allemaal tegen de apartheid zijn want dat was fout, en nu het is afgeschaft voeren we hier in NL het doodleuk weer in in de ziekenhuizen!

Apartheid is de nieuwe sociaal democratie zullen we maar zeggen. Maar wat het MST betreft, mijn mond viel open.

Uit het artikel: "... rechtvaardigt volgens Medisch Spectrum Twente de opening van een polikliniek voor onderzoek van geheugenverlies bij allochtone ouderen." gevolgd door "Allochtonen hebben meer kans op dementie. Ze hebben als gevolg van een ander ‘genenpakket’ vaker last van aandoeningen als verhoogde bloeddruk en suikerziekte, risicofactoren voor dementie. De vergrijzing onder allochtonen speelt ook een rol."

Dat gaat nog wat worden. Hold on to your hat!

sickworld | 20-09-16 | 20:05

Prof. v.d. Neuq | 20-09-16 | 19:12 Zelf wel eens een serieus verlies moeten verwerken? Doet ieder op zijn/haar eigen tempo en wijze. Als PA hier baat bij heeft dan geef ik hem daarvoor graag de ruimte. Er zijn ernstiger zaken te bespreken.

sickworld | 20-09-16 | 19:55

... zoals de vermeende toename van de kloof tussen arm en rijk.

Huh? Die kloof is er en wordt elk jaar groter. Genoeg over te vinden op het web.

sickworld | 20-09-16 | 19:49

Wat dacht je van een kloof zo breed als de afstand tussen de hiel van Italië en de kop van Barbarije, en gevuld met water?

Vreetkonijn | 20-09-16 | 19:47

Minder islam, minder kloof. Geen islam, geen kloof. Islam is het probleem, een religie die alle niet-moslims dood wil zien.

nik777 | 20-09-16 | 19:22

Tjeetje.
Hoe zou dat nou komen?
Dat zou je toch niet verwachten.?

mallekater | 20-09-16 | 19:21

ProAsfalt | 20-09-16 | 18:14

Dat consequente moet ik u inderdaad nageven. Neemt niet weg dat u naar mijn mening steeds meer over begint te komen als een jengelend kind. Maar goed, ik bepaal hier niet de Jorissen. Dat gezegd hebbende zult u op uw beurt moeten erkennen dat ik daar iets van mag vinden, en dat ook als zodanig mag benoemen. Verder even goede vrienden hoor.

*biertje aanreikt*

Prof. v.d. Neuq | 20-09-16 | 19:12

Elke sekte zorgt voor een kloof. De sekte benoemen als sekte en als zodanig verbieden want in strijd met de grondwet is de enige manier om de kloof op te heffen.

Jack Jersey | 20-09-16 | 19:05

@Prof. v.d. Neuq | 20-09-16 | 16:10
Zolang als nodig is.

Geenstijl geeft de voorzet of een andere reaguurder. Ik kop 'm erin.

Heel consequent.

Dat zult u mij nageven.

ProAsfalt | 20-09-16 | 18:14

Als die kloof nog steeds groeit, dan is het inmiddels wel een onoverbrugbare geworden voor zover die dat al niet in den beginne was.

Rest In Privacy | 20-09-16 | 18:12

Zolang ik geen moslim versie van "de lachende kerk" (Fons Janssen) bij de vara heb gezien, zijn moslims niet geïntegreerd en blijven het aanhangers van een onverdraagzame & intolerante religie. Mijn collega durft ze zelfs "inferieur kutvolk" te noemen.

Anjin Mohammed | 20-09-16 | 18:07

Binnenkort hebben we een krimpende groep niet-moslim een hoop dode nooit-moslims, een groeiende groep tochmaarwel-moslims en tot slot een heel hoop moetwel-moslims.

A.I. van Dee | 20-09-16 | 17:54

Zomaar een voorbeeldje over de kloof.

Daar zijn we weer: weggestuurde college Gouda keert vrijwel ongewijzigd terug

Na twee moties van wantrouwen en tik op de vingers van Nationale Ombudsman

nieuws.tpo.nl/2016/09/20/daar-we-weer-...

komtdatschot | 20-09-16 | 17:51

Ook nog steeds op de NOS webstek geen berichtje over de Prinsjesboekenprijs.

Gewonnen door Bastiaan Rijpkema met het boek "Weerbare democratie. De grenzen van de democratische tolerantie"

Het andere genomineerde boek "De Verschrijkelijke Janmaat" was geschreven door Joost Niemöller.

Twee boeken die qua inhoud niet erg Gutmensch-lijk opgevat (zouden) kunnen worden. 8-)) Ergo geen berichtje waard; kennelijk.

Derde genomineerde boek was van de journalist-annex-mislukte-0politicus Peter Hilhorst getiteld " De belofte. Over macht, idealisme en politiek"

We moeten eigenlijk aan Toof Brader vragen waarom de NOS hierover niet bericht, hij is tenslotte de (drijvende) kracht achter het NOSprograma Politiek24. Hij zou het kunnen weten.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 20-09-16 | 17:50

Maarrrrr.... gelukkig hebben we denk! Die gaat de verbinding bewerkstelligen. Hoe? Dat is nog geheim. Nergens geven ze antwoord op maar in oktober komt het programma. Op fb wordt de achterban gevraagd naar wat zij willen (dat noemen ze democratisch meedenken, maar in feite zit de achterban het programma nu uit te dokteren en oplossingen aan te dragen). Het gaat helemaal goed komen.

Maria.1 | 20-09-16 | 17:31

Zielige treitermoslim op de foto?

ali komijnekaas | 20-09-16 | 17:29

Al die kloven-zalven zoals PC-geleuter en het afdwingen van sympathie aan alle kanten hebben niet geholpen?

Tja uit een droge bron valt geen water te halen.

MistaRazista | 20-09-16 | 17:27

Nou de kloof tussen moslims en niet-moslims is weer gecreeerd door de weg met ons blanken die het zoals gewoonlijk weer eens beter wisten dan de ik hou van holland blanken.
Met weer als gevolg dat de ik hou van holland blanken een gloeiende teringhekel hebben gekregen aan de weg met ons blanken.
Maar de lachende derden zijn natuurlijk de moslims die elke dag om het hardst staan te brullen dat ze gediscrimineerd worden door de weg met ons blanken en de ik hou van holland blanken.

komtdatschot | 20-09-16 | 17:27

Oops, sorry joris (voor zover sorry nog iets betekent) voor de dubbel.

Implants | 20-09-16 | 17:24

Die kloof noem ik de slotgracht tussen onze parallelle werelden.

devil13 | 20-09-16 | 17:22

-weggejorist-

Implants | 20-09-16 | 17:19

Mannes | 20-09-16 | 16:44
De vakbonden lopen aan de leiband van de overheid. Net zoiets als de nos en vrije nieuwsgaring.
Eens komt het breekpunt mag ik hopen, als ik die turk of maroc eieren gaat gooien naar powned en daarna glas en de politie braaf wegloopt, moet het volk ingrijpen.
Deze haatmensen moeten weg.

Implants | 20-09-16 | 17:19

Nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, nee, NEE!

Lees dit dan!!

MST opent poli voor [red. alleen] allochtonen
..
Bij de speciale poli krijgen [red. allochtone] patiënten diverse extra’s bovenop het standaardpakket waarvoor de autochtone patiënt in aanmerking komt.
tubantia.nl/regio/enschede-en-omgeving...
De verwijzing vond ik hier twitter.com/geertwilderspvv/status/77...

Ik heb dat bericht drie keer gelezen omdat ik m'n ogen niet kon geloven. What the hell!? Godv...
Moest ik in mijn jeugd daar een beetje 'free mandela' roepen, en we moesten allemaal tegen de apartheid zijn want dat was fout, en nu het is afgeschaft voeren we hier in NL het doodleuk weer in in de ziekenhuizen!?!?!?

En dan vindt Nieuwsuur het gek dat de 'kloof tussen moslims en niet-moslims' toeneemt?? De schuld daarvan ligt niet bij de autochtone Nederlanders want die zijn dit niet begonnen. De schuld ligt bij de islam(ieten) en bij onze overheid (VVD/PvdA/GroenLinks/D66).

gaffelbaard | 20-09-16 | 17:15

Nee nee nee beste Spartacus. Ga je weer, Kloof tussen moslims en niet moslims groeit, is niet goed. Het ontstaan van niet-moslims is te wijten aan moslims. Pre-geboorte is de facto niemand moslim. De kop impliceert nu dat moslims zich afwenden van niet-moslims maar dat deden ze door dat malle geloof toch al. Mensen kotsen islam uit, was naar mijn bescheiden opvatting veel treffender geweest. Trap er zelf ook niet in.

netniet | 20-09-16 | 17:11

Mannes | 20-09-16 | 16:44
De vakbonden lopen aan de leiband van de overheid. Net zoiets als de nos en vrije nieuwsgaring.
Eens komt het breekpunt mag ik hopen, als ik die turk of maroc eieren gaat gooien naar powned en daarna glas en de politie braaf wegloopt, moet het volk ingrijpen.
Deze haatmensen moeten weg.

Implants | 20-09-16 | 17:09

EU staat in brand aangestoken door het EU parlement Verkrachtend rovent moordend grijpt het intimiderend geweldadig omzich heen geheel verzorgt door onze belastingcenten met de regering als fakkeldrager. En die het wil blussen word neergehoekt door politie justitie en het partijdige gerechtssysteem.

jitro | 20-09-16 | 17:09

Een mens van gezond verstand is niet-moslim.
Een mens die vrijheid nastreeft is niet-moslim.
Een mens die vrij spreekt is niet-moslim.
Een mens die zijn vrouw en kinderen niet als huwelijks bezit hanteert is niet-moslim.
Een progressief mens is niet-moslim.
Mensen die van het leven willen genieten zijn niet-moslim.
Een echte Nederlander is niet-moslim.
Niet-moslim is een pré, iets om geweldig trots op te zijn, wees daar zuinig op.
Laat dat laatste vooral merken in je houding naar moslims.

Memek | 20-09-16 | 17:05

Da's natuurlijk niet een steekproef gehouden onder autochtonen, maar een representatieve. Aangezien het % moslims daarin toeneemt over de jaren kan de conclusie ook zijn dat zij de kloof ziern groeien en dat het de Hollanders niet boeit. Onderliggende getallen?

TheseDays00 | 20-09-16 | 17:03

G*dT moge de vloek van het zwarte goud de Arabieren treffen!
Booslims waar zij komen bederft de lucht;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 20-09-16 | 16:58

Maar, mensen mensen...

Hoe lossen we die kloof op? Moslims knuffelen heeft niet gewerkt. Ze erbij betrekken in het onderwijs, bedrijfsleven, politiek, defensie en politie heeft ook niet gewerkt. Tja, wat moet je dan nog verzinnen?

Misschien is het land uit knikkeren nog niet zo'n stom idee??
twitter.com/geertwilderspvv/status/77...

gaffelbaard | 20-09-16 | 16:55

Wat die kop betreft: iets met een open deur.
Veenbrand: geen zorg, de fik gaat er groots in. Enige reden dat het hier nog niet heeft geknald zoals in de VS, Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, affijn, waar niet, de enige reden dus is dat het schuim in de Haagse politiek de religie van de nihilisten nóg meer cadeautjes geeft dan het schuim elders dat doet. Maar ook die relatieve rust - niets anders dan de sluipende islamisering per salamiplakjes - gaat veranderen. Zie Zweden, die doodzieke pionier onder de weeswelkomstlanden.

De Vrijlansier | 20-09-16 | 16:54

Die kloof wordt alleen maar groter.. zie de volgende generatie: regio.tpo.nl/2016/09/19/beeld-zomaar-b...
Gisteren kon je nog klikken op 'Bron'en dan kwam je op de fb pagina van de betreffende school.Inderdaad in Schiedam. Vandaag is de pagina geblokkeerd.

Von Mutzenbacher | 20-09-16 | 16:48

Op mijn CV staat het nu ook. Niet-moslim.

Memek | 20-09-16 | 16:47

Dit klopt toch ook. Nederlanders klagen overal over, liefst in eigen kleine kring. Waar is bijvoorbeeld in Zaandam het tegengeluid? Waarom krijgen de vakbonden geen mensen meer op de been?

Mannes | 20-09-16 | 16:44

Nee, die kloof is maar tijdelijk, het is de bedoeling van onze bezetter om de oorspronkelijke bevolking er op korte termijn uit te wippen.
Daar wordt volop aan gewerkt.
Let er maar eens op hoeveel gemaskerd volk met (dubbele) kinderwagens er rondloopt in de grote steden.
Honderden jaren lang hebben Nederlanders erover gedaan om van dit land een mooie vreedzame plek te maken, en nu laten wij alles binnen één generatie gewoon afpakken, sterker nog, we werken daar zelf volop aan mee met een ‘wees welkom in mijn land’, gratis 10.000 euro, huizen, zorg, uitkeringen, Mieles en ruttes.
Het volk dat hier naartoe komt is zelf niet in staat geweest van hun eigen land iets te maken, hebben daar nooit iets bereikt of willen bereiken, nooit iets duurzaams opgebouwd, ze overstromen de landen die er door hard werken wel iets van hebben gemaakt en nemen die gewoon in bezit.
Onze voorouders draaien zich om in het graf.

Gags Beasley | 20-09-16 | 16:43

@ProAsfalt | 20-09-16 | 15:30
Vanavond komt ze je ook nog even penetreren met een flinke voorbinddildo, dus zet de glijmiddel maar vast klaar.
*gne*

necrosis | 20-09-16 | 16:42

Deze kloof is geen natuurramp wat ons als laag land kan overkomen, nee, alles heeft een oorzaak namelijk Politiek beleid!!
.
Elke kloof is willens en wetens uit de grond gestampt door politieke besluitvorming.
.
Makkelijk te voorkomen geweest met 40 jaar PVV beleid.
Maar de politiek spint garen bij problemen creëren die er voorheen niet waren. Daardoor is landbesturen niet zo simpel meer dat het door 10 man afgedaan kan worden, maar zijn er 10.000 ambtenaren nodig om alle zelfgemaakte problemen met oneindige regeltjes, afspraakjes en jaren bla bla in een soort blender te doen waarvan niemand meer weet wat er ooit in heeft gezeten wat ook de bedoeling is want stel je voor dat er ooit iets echt opgelost wordt. Dan zijn 10 ijverige mannetjes en vrouwtjes genoeg om een land te besturen, en zo simpel is het toch niet? Of wel?

dijkbewaker | 20-09-16 | 16:39

Ben ik de enige die de witte porseleinen god moet omarmen na het aanschouwen van de eerste pica van Aha ten bruaaa......
*weer rennen moet*

necrosis | 20-09-16 | 16:37

Inderdaad, de volgende stap in woordkeuze: 'vrome moslims' en 'anders-gelovigen'. Als opmaat naar iets minder vleiende bewoordingen voor ons.

Generaal Pardon | 20-09-16 | 16:36

Vindt je het gek, dat kutvolk wil niet gediscrimineerd worden maar tegelijkertijd wel een speciale behandeling verwachten. Hoezo hypocriet, branden in de hel mogen ze... #frustratie

Sceptic | 20-09-16 | 16:34

Codetaal voor volkert van der graaf om in actie te komen Vanuit de overheid.

Net zoals "het konijn is uit het holletje!"
Ik herhaal "het konijn is uit het holletje!"...

tipszondertrucs | 20-09-16 | 16:32

Mooi ook dat de politiek spreekt over een kloof en verplichte participatie/taallessen. Voor het gemak word de oorzaak en gevolg(en). de ongebreidelde groei van deze zogenaamde “parallelle samenleving”, zoals minister Asscher die noemt, na het onderzoek “Dichter bij elkaar?” (2012) van het Sociaal Cultureel Planbureau, buiten de beschouwingen gelaten. Spijtig dat de burgers al jaren geleden constateerden dat er tweespalt ontstaan is in hun buurten, een religieuze disharmonie die succesvolle sociale integratie in de weg staat, zoals een vrije opvoeding onze jeugdigen verpest heeft. De Kamer, gehoord de beraadslaging, constaterende dat de oplossing/aanpak van het kabinet komt als mosterd na de maaltijd.

hovawart | 20-09-16 | 16:30

De hele islam bestaat er om een kloof tussen moslims en niet-moslims zo groot mogelijk te krijgen.
Hoe meer je er hier laat woekeren hoe groter die kloof wordt.
Tot de Europees-Islamitische burgeroorlog de hele welvaart hier wegvaagt.
Europa heeft een reboot nodig.

Antitheïst | 20-09-16 | 16:27

Het is 1938. Tik-tik-tik-tik..
@Koonkluk Huis | 20-09-16 | 16:15

Klopt helemaal, ook al wordt dat steevast ontkend, en ook het volksverraad komt weer uit de zelfde hoek als eind jaren 30.

FreeVogelaar | 20-09-16 | 16:22

En ik neem een grote hond.

Piet Karbiet | 20-09-16 | 16:20

@Generaal Pardon | 20-09-16 | 15:38

Ze bedoelen gewoon wat de moslims zeggen: "Ongelovige honden", alleen durven ze dat nog niet hardop te zeggen. Over een jaartje komt dat ook nog wel bij die club van landverraders.

Pieter V | 20-09-16 | 16:17

Het is 1938. Tik-tik-tik-tik..

Rest In Privacy | 20-09-16 | 16:15

De vraag is tendentieus - zeg maar een stuk "duckspeak". Hij valt alleen correct te intepreteren binnen een policor denkraam. Buiten dat denkraam verliest ie elke betekenis - geef toe, dacht u ook niet "wat moet ik hier nou in vredesnaam op antwoorden"?

Tux1337 | 20-09-16 | 16:14

@hovawart | 20-09-16 | 16:00
En nog echt ook, de VVD zal wel weer een paar zetels gaan scoren in de peilingen. Dit land...

First Contact | 20-09-16 | 16:12

-weggejorist-

FreeVogelaar | 20-09-16 | 16:12

@Generaal Pardon
Uiteraard studeer ikzelf niet in dat gebedshuis genaamd vrije *proest* universiteit van 020. Mn fantasie ging met me op de loop na uw tegel.

chicago river | 20-09-16 | 16:10

ProAsfalt | 20-09-16 | 15:30

Hoe vaak ga je dat nu nog herhalen? We weten het nu wel, vervelio.

Prof. v.d. Neuq | 20-09-16 | 16:10

En wie het gore lef had om dit - destijds nog sluipende - proces al halverwege de jaren 1980 aan de orde te stellen, werd doodgezwegen en op z'n 'best' weggezet als racist.
Die eer komt overigens ene Remi Poppe toe, jawel, van de SP.

EefjeWentelteefje | 20-09-16 | 16:06

Eerder een topic over een onderzoek van Nieuwsuur waarin 60% aangeeft geen vertrouwen te hebben in de toekomst van Nederland. Dit topic gaat over een toename van de kloof tussen moslims en niet-moslims. Dan natuurlijk het referendum, de onrust binnen de EU, Griekenland etc. Met soortgelijk politiek falen hebben ze in de VS te maken... En wat is dan logisch? Volgend jaar een kabinet VVD/D'66/GL en Clinton de nieuwe POTUS. *zet 100 Yuan in*

First Contact | 20-09-16 | 16:05

Ik opteer voor een hele diepe trog.

Piet Karbiet | 20-09-16 | 16:05

Nogmaals pleit ik voor het afschaffen van de aanduiding 'niet-moslim'. Dat hoeft niet te worden uitgelegd, toch?
Zelf gebruik ik 'normale mensen'. Als dat te ver gaat, dan maar 'andere mensen' of 'de rest van de mensen'.
Keuze zat dus. Vast bedankt!

Sietske Bergsma schrijft ontzettend goed en mooi. Alweer.

Poesmobiel | 20-09-16 | 16:03

Zelf vind ik een ravijn handiger.

Mr_Natural | 20-09-16 | 16:03

@generaalpardon,
Scherp :)
Ik denk dat ik me voortaan wel ga voorstellen als niet-moslim. Wel zo politiek correct en in lijn der gedachte van de staatsomroep.

Ofzo2 | 20-09-16 | 16:01

@Generaal Pardon
Ja' pcies. Wie bent u? Nou, niet-moslim. Waarom meent u dat te moeten vermelden? Of is niet-moslim uw echte naam wellicht? Weet u, we leven in rare tijden buur. En ik studeer aan de Vrije Uiniversiteit waar elk lokaal 5 keer per dag wordt omgetoverd tot gebedslokaal.

Waar was ik ook alweer. Oh ja. In de echte wereld.

chicago river | 20-09-16 | 16:01

Hulde voor ons kabinet, de cijfers en het vertrouwen in de Nederlandse economie stijgen, helaas is er de Europese begroting en zijn afdrachten. In de komende periode zal de EU-afdracht van ons land omhoog vliegen voordat de "welvaart" die er misschien in het land heerst, tot opbouwende uitwerking zal kunnen komen. De afdrachten zullen onze welvaart (herstel) nog decennia lang minimaliseren om op te draaien voor de gloria van de Europese Unie.............. de pensioenen zullen opdrogen door de financiële nood in zuidelijke staten, de financiële toezeggingen aan de Grieken worden al buiten beschouwing gelaten,(dit geld komt terug) en de duurste gezondheidszorg zal nog duurder worden, Mark, Bedankt.

hovawart | 20-09-16 | 16:00

De NOS noemt ons dus voortaan 'niet-moslims'. Zo stel ik me nooit voor.

Generaal Pardon | 20-09-16 | 15:38

Juist! Een niet-moslim houdt een juridische bepaling volgens de shariah in.

Zoltan | 20-09-16 | 15:59

Geen kloof zo groot of de firma Rutte & Samsom bouwt er wel een brug overheen.

Mr_Natural | 20-09-16 | 15:59

De categorieen hadden 'moslims' en 'moderne mensen' moeten zijn. De kloof is 600 jaar en onoverbrugbaar.

marcoplarco | 20-09-16 | 15:58

Verbinding? hahaha.. Wanneer de rook en vlammen opstijgen uit het veengras zit ik op mijn eigen eilandje, dat ik voor een tondollar heb gekocht langs de canadese kuststrook met een prachtig zeiljacht. *sparen gaat*

Dr. Frambozenjam | 20-09-16 | 15:57

Er bestaan geen niet moslims, net zoals wij geen niet-bloemkolen zijn, zijn wij ook geen niet-moslims.
.
Er is een groep gekken met een stemmetje in hun hoofd waar we volgens de linkse kerk respect voor moeten hebben, zo gaat dat.

GerMonster | 20-09-16 | 15:56

@chosenignorance,
Hoezo zijn de voorstellen van Wilders niet realiseerbaar? Ik vind ze nog gematigd. Zie het zo. De islam is intolerant. Zijn aanhang radicaliseert. De 3e generatie in NL is veel radicaler en meer bereid tot actie dan hun opa en oma ooit waren. We zitten dus met een trend die het tegenovergestelde is van wat men wil, ondanks alle hulpverlening, subsidies etc...
Dat leidt uiteindelijk maar tot 1 ding en dat is de complete verwijdering van de islam uit Europa en dat zal niet vriendelijk gebeuren als je niet heel snel de rotte appels nu gaat verwijderen. Of we worden allemaal islamitisch. Dat kan natuurlijk ook. Maar die clash komt als er niet wordt ingegrepen.

Ofzo2 | 20-09-16 | 15:54

dat klinkt potdomme als polarisatie! wat hebben we daarvoor nodig? verbinding! (well played npo)

Bert Konterman | 20-09-16 | 15:53

Zorgen, welnee. Nou goed, een dingetje dan. Dat als WW3 voorbij is Alexander Pechold weer terug komt naar Nederland en denkt nu wel president te kunnen worden.

Mark van Leeuwen | 20-09-16 | 15:52

'Verschillen tussen verschillende groepen Nederlanders'.
Toch effe nuanceren, dit.
Er zijn weinig Nederlanders die anno 2016 nog bereid zijn om hun medemens om te leggen omwille van een gefantaseerd vriendje, of gewoon als gevolg van een te laag IQ.

Notenkraker | 20-09-16 | 15:52

Je kan niet multicultureel doen met een groepering die uitgesproken monocultureel wil zijn en aan een achterlijke religie uit de middeleeuwen wil vasthouden.

Vogelbeest | 20-09-16 | 15:51

Wat is er mis met een kloof tussen moslims en niet moslims? Laat ze lekker in hun eigen wijken wonen, bij hun eigen winkels komen en naar hun eigen scholen gaan. Als ze nou ook nog hun eigen uitkeringen zouden verzorgen....

prov1nciaal | 20-09-16 | 15:41

lingo star | 20-09-16 | 15:35
Het zou beter zijn wanneer Rutte zijn retoriek achterwege zou laten, of - weinig waarschijnlijk - zou handelen naar zijn woorden.
De aartsleugenaar Mark Rutte verkoopt zijn moede nig voor een mooi baantje in Brussel. Trap. Er. Niet. In. Om in de woorden van een margeblog te spreken.

Glasgow Argus | 20-09-16 | 15:41

lingo star | 20-09-16 | 15:39
Een politicus zegt eens in de vier jaar iets zinnigs. Daar schrikken wij dan van en zo is het begrip 'SCHRIKkeljaar' (eens in de vier jaar) ontstaan.
Feitelijk is alles te herleiden.

Dr. Oplul | 20-09-16 | 15:41

Sasha Grey, die heeft pas een kloof.

Taggart | 20-09-16 | 15:39

Dr. Oplul | 20-09-16 | 15:37
Ik vrees het ook. Maar ik schrok wel even, hij zei echt iets zinnigs, zo vaak hoor ik dat niet van hem.

Rest In Privacy | 20-09-16 | 15:39

De NOS noemt ons dus voortaan 'niet-moslims'. Zo stel ik me nooit voor.

Generaal Pardon | 20-09-16 | 15:38

Als moslim zou ik mij inderdaad zorgen maken over deze kloverijen.
Straks is de draagkracht bij de meesters weg en sta je pardoes zonder uitkering in een land heel ver weg van Mekka.
Had nou je rubberbootje maar bewaard!
Wat een mal onderzoek.

Pedronegro | 20-09-16 | 15:38

Het woestijngeloof voedt de kloof.

Jackanders | 20-09-16 | 15:37

Kloven. Die heb je in de winter of bij droge lucht in je vingers.

Kloven bestaan verder niet in NL, dat met zo'n 300mtr als hoogste punt wel totaalachterlijke religieuze cultuuruitingen inlaten die een scherm opwerpen en die een tweedeling in de samenleving veroorzaken.

1953. Neeltje jans? De dijkprojecten. Wij zijn schippers en handelaren. Die kloven mogen ze wat mij betreft in kloof van herkomst proberen te overbruggen.

Niet dat ik denk dat ze dat gaat lukken.

chicago river | 20-09-16 | 15:37

lingo star | 20-09-16 | 15:35
Verkiezingsretoriek... Zeggen wat het volk wil horen.
Volgend jaar april lult hij weer anders.

Dr. Oplul | 20-09-16 | 15:37

Vrijwel geheel blank west Europa heeft een leven in (relatieve) welvaart geleefd, heeft nooit oorlog gekend, is gewend aan vrede en vrijheid, heeft niet hoeven vechten of zich hoeven verdedigen. Kortom, we zijn slap en week geworden. We herkennen gevaar niet en weten niet hoe we ons moeten verdedigen.
Maar Europeanen hebben het wel in zich om te vechten en zich te verdedigen. Daar hoef je alleen maar de geschiedenisboeken voor te openen. Ik vermoed dat we al in een kerend tij zitten en dat het allemaal in ons voordeel zal eindigen. Daar zal echter veel naars aan vooraf gaan.

zeeman73 | 20-09-16 | 15:36

De kloof tussen moslims en niet-moslims is altijd al groot geweest, pak-em-beet zo'n 600 jaar evolutie.
Het begint nu alleen op te vallen omdat we de laatste jaren te maken hebben met een tsunami van islam.
De oorzaak daarvan is dat de kloof tussen realisten en wegkijkers, de kloof tussen benoemers en goedpraters, de kloof tussen weldenkenden en wensdenkenden, de kloof tussen observeren en staatsmedia, de kloof tussen liefde en haat, tussen goed en kwaad, die kloof is groter geworden ja.

Cuyahoga | 20-09-16 | 15:36

@paulvink | 20-09-16 | 15:23
Of door een splijtzwam.

Slogra | 20-09-16 | 15:35

Rutte geeft nu een goed antwoord op Dominique van der Heyde, hij geeft zowel allochtone treiteraars als AZC boeroepers een veeg uit de pan. Hij moet zich vaker zo uiten.

Rest In Privacy | 20-09-16 | 15:35

Als onder de kloof dichten maar niet wordt verstaan dat we moeten integreren, want daar sta ik mooi niet voor open.

accijnstoerist | 20-09-16 | 15:33

ProAsfalt | 20-09-16 | 15:30
Jetta Klijnsma zat toch bij de extreemharde rechtse kant van de VVD ? Oh nee PvdA.

Rest In Privacy | 20-09-16 | 15:32

Wat me pas écht wakker hield is hoe het toch mogelijk was dat er tegelijkertijd een 'kloof' ontstond tussen autochtoon (blank) en allochtoon (moslim) in Europa, en tussen blanke en zwarte Amerikanen in de VS. Toen kwam ik er achter dat alle wegen naar Soros schijnen te leiden. Dat is wat mij betreft het zorgswekkendste van het hele gebeuren: Niet dat er een kloof ontstaat - dat ziet iedere lamlul gebeuren. Wat me verbaast is dat dat gekozen, bewust BELEID is. Iemand probeert schijnbaar een burgeroorlog/revolutie te ontketenen en probeert dat wereldwijd.

Adversary | 20-09-16 | 15:31

Er is nog een kloof dat groeit en groeit.

De kloof tussen de dwangarbeiders gestuurd door Jetta Klijnsma (PvdA) en de bazen.

ProAsfalt | 20-09-16 | 15:30

Water en olie mixt niet. We moeten streven naar 'ontvlechting'. Ieders zijns weegs. Zonder ruzie.
Uitzetten, repressie, godsdienst verbieden gaat allemaal niet lukken. Grondwet kan onmogelijk gewijzigd worden. #pvv moet zich richten op haalbare oplossingen.

Er is namelijk een oplossing die wel werkt: Verleg de gratis geldstromen. Maak het financieel aantrekkelijker om terug te keren dan hier te blijven. Kleed uitkeringen en toeslagen in Nederland uit, maar tuig ze op in het land van herkomst - in ruil voor permanente remigratie. Verplaats de honingpot. Ze kwamen tenslotte voor het geld, ze zullen ook vertrekken voor het geld.

chosenignorance | 20-09-16 | 15:29

Die kloof tussen mijn leefomgeving en moslims wil ik graag zo groot mogelijk houden. Lekker rustig.

IJzervreter | 20-09-16 | 15:29

'Kloof tussen moslims en niet-moslims groeit' Joh ?! Nee ??!! Je meent het ???!!!. Ik heb ook altijd de vraag richtingen de Koewinsie Gario's, de Sylvana Simonssen, NSB-Turken, Klik-Turken, DENK sneuneusjes, vloggende pantoffeldiertjes (en hun zombiegevolg)uit Rifië en/of All-inkloesief land, gutmenschen, wegkijkers en "weg-met-ons"-lievmenschjes. Namelijk deze: dat altijd maar wegkijken, vergoelijken, bagatelliseren, wegzalven, onmidddelijk de racismekaart trekken.... Wordt de kloof daarmee gedicht of maak je hem (niet gehinderd door de realiteit van alledag) alleen maar groter ?

Grijskijkert | 20-09-16 | 15:26

WimCock | 20-09-16 | 15:24
We zijn hier niet bij de NPO / JOOP he ;)

Is dit nog nieuws? | 20-09-16 | 15:26

Wat ??? Kloof tussen Halina en Carice ?

Rest In Privacy | 20-09-16 | 15:26

@ Armin Langbaard | 20-09-16 | 15:12

Ik ga ervanuit dat jou plempsel heel cynisch is, want het Gooi loopt nl over vd moslims, en vooral s'avonds en s'nachts als ze ontwaken.....

Taxi!! | 20-09-16 | 15:25

Zoals een dode dikke rapper ooit ongeveer gezegd heeft, "Mo Mossels, Mo Problems".

aardappelninja | 20-09-16 | 15:25

zorgen = fobie = extreemrechts

Dus de kop had moeten zijn "Extreemrechts sterk in opkomst"

WimCock | 20-09-16 | 15:24

Halina is momenteel stikjaloers op de tepelkloven van Kries.

Conan de Rabarber | 20-09-16 | 15:24

Ik maak me geen zorgen meer. Dat stadium ben ik al lang gepasseerd. Zorgen maken over de kloof tussen Moslims en Nederlanders is hopen dat het beter wordt, in plaats van in te ZIEN dat het alleen maar erger gaat worden.

Is dit nog nieuws? | 20-09-16 | 15:24

Iedereen ondergaat dit gelaten.
Tijd voor een charismatische leider die mensen weet te enthousiasmeren voor het opkomen voor westerse waarden.

Langzaam aanzwellende stemmen vanuit de verte die *Trump* ten gehore brengen.

In Nederland is het me niet helemaal duidelijk of we nu achter Wilders of Jan moeten staan, de komende maanden zullen het uitwijzen.

Barre_de_k | 20-09-16 | 15:24

WatZalIkErvanZeggen | 20-09-16 | 15:19 stap 1 eet geen enz ,enz.Het artikel gaat over vrijwillige kloofverbreding, doe dat dan ook.

medelmo | 20-09-16 | 15:24

Het creëren van een (letterlijke) kloof heet klieven, oftewel splijten met bijvoorbeeld een bijlslag.

paulvink | 20-09-16 | 15:23

Dominique van der Heyde begrijpt niet waarom de mensen in het land zo pessimistisch zijn bij zo'n fantastisch kabinet.

Rest In Privacy | 20-09-16 | 15:23

Nederlanders zijn verdeeld tot op het bot. Die gaan echt de barricades niet op. Als er al een opstand komt dan zal dat vanuit het Stijlloze Roze Leger moeten komen.

Dr. Oplul | 20-09-16 | 15:21

Zowel de eeuwige mantel der liefde als de sluier der deceptie (soera 36, vers 9, etc.) vertonen hevige slijtageplekken. Prima, dus.

Slogra | 20-09-16 | 15:20

Iedereen die denkt dat Nederlanders dit tot in lengte der dagen zullen blijven accepteren houd zichzelf voor de gek. Dit zal uitlopen op agressie over en weer totdat er een Israel oplossing komt waarbij we Flevoland aan de moslims overlaten en ze niet meer van het eiland laten :-)
Daar heb ik graag dan maar wat minder shoarma/falaffel/döner tentjes in het straatbeeld voor over.

WatZalIkErvanZeggen | 20-09-16 | 15:19

-weggejorist-

epidermalehegemonie | 20-09-16 | 15:19

De kloof tussen normaal doen en vvd/pvda/cda/gl/d66 is vooral groter geworden. Ik neem moslims nieteens veel kwalijk. Als ik sinds mijn jeugd geïndoctrineerd was dan zou ik er ook niets van snappen. T zijn bovengenoemde idioten die ons land hebben verpest.

een maffiabaas | 20-09-16 | 15:18

Armin Langbaard | 20-09-16 | 15:12
Moet je eens in Huizen gaan kijken. Ooit een gereformeerd vissersdorp en nu het Raqqa van het Gooi. Heel veel lange baarden.

Glasgow Argus | 20-09-16 | 15:18

Ik breng tegenwoordig een rangorde aan in de wereldbevolking. Met hogere en lagere volkeren. Heel overzichtelijk.

Stijlicoon | 20-09-16 | 15:16

-weggejorist-

loekdeleeuw | 20-09-16 | 15:16

Ik zal van mijn kant helemaal niets in het werk stellen om die kloof tussen Islam en mij ook maar voor een micrometer te dichten.
Die kloof moet zich vanzelf dichten door het probleem (de Islam) er tussenuit te werken. Minder Islam = minder kloof.

Memek | 20-09-16 | 15:15

"Ipsos vroeg de deelnemers aan het onderzoek ook of ze het afgelopen jaar banger zijn geworden voor een terreuraanslag. Zeventig procent zegt niet banger te zijn geworden"

Niet banger. Wel bozer.

marcoplarco | 20-09-16 | 15:14

Kloofjes komen van schjlecht hakbar,moet goede nederlandse schoenmaker vragen .
Die heb goed leest ,maar onse schoenen pasnie.

medelmo | 20-09-16 | 15:13

Doe eens zo'n polletje voor de kloof (of kunnen we het inmiddels de Grand Canyon noemen?) tussen politiek en burger @nos.

Bijtendehond | 20-09-16 | 15:13

En dan lees ik in het plaatje "Zorgen over toegenomen verschillen tussen groepen Nederlanders".
Hoezo "groepen Nederlanders?"Als mijn katten het aquarium induiken en de vissen opvreten, heb ik het ook niet over een probleem tussen de verschillende vissoorten.

Dr. Oplul | 20-09-16 | 15:13

Als ik het snel zie is dat er meer mensen zijn die zich zorgen maken over moslims. Niet heel vreemd dat dat de afgelopen 15 jaar en 9 dagen (en dan met name de laatste tijd) is toegenomen. Misschien gelukkig zelfs dat het besef een beetje komt.

Bertie Wooster | 20-09-16 | 15:12

Moslims? Nog nooit één gezien hier in 't Gooi. Wat zijn dat?

Armin Langbaard | 20-09-16 | 15:12

Was er maar een kloof, dan bleeft dat kudtvolk misschien gewoon aan de andere kant.

marcoplarco | 20-09-16 | 15:09

We willen gewoon minder gezeik en dat betekent minder minder minder.

Dutch_Holland | 20-09-16 | 15:07

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino