Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

1Vandaag Opiniepanel boos op Rutte (om GeenPeil)

Morgen is het Prinsjesdag dus VVD en PvdA doen enorm hun best om de kiezer het idee te geven dat het fantastisch gaat met het polderlandse pappen & nathouden van hun geslagen bruggen. Maar daar denkt het gezaghebbende EenVandaag Opiniepanel (± 3,5 miljoen respondenten) dus ff heel anders over. Rutte is een 'onbetrouwbare leugenaar' en zijn kabinetje scoort nog maar een hele magere 23% op de Schaal van Goedbezig. De bodemscore wordt door Van der Steur geleverd, die maar 8% op de Vertrouw-O-Meter scoort waardoor je dus beter kunt spreken van een score van 92% op de Schaal van Lazerop & Gauw. In het bijbehorende televisie-item, waarvan hierboven een fragment en hier de hele repo, regent het 60% pessimisme over de staat van de samenleving: te veel moslims, te veel buitenlanders en te veel andere culturen die te veel over ons lopen. Zeg maar alle dingen die Wilderrjs in de kaarrjt spelen. Ons favoriete tussenkopje van het hele onderzoek (pdf) is natuurlijk 'Afhandeling referendum Oekraïne'. En dat is, zoals ze dat noemen, "een heikel punt": 62procentzegtjebenteenlulmark1.pngBijna tweederde heeft er geen begrip voor dat Rutte al bijna een half jaar lang geen antwoord op het referendum heeft gegeven. tweederdezegtwegermeemark1.png Tweederde van de ondervraagden wil het Oekraïneverdrag in zijn geheel van tafel indien er niets wordt gewijzigd. Mensen houden hun hart vast voor hun kinderen in het weggegeven Nederland, waar een veenbrand woedt.
En dan hier nog een keer de TumbleWeedTeller omdat elke gelegenheid telt om Rutte aan zijn eigen onbetrouwbaarheid te herinneren.

Reaguursels

Inloggen

Wat een cijfertjes. Wie van hier is allemaal uitgenodigd voor paar vragen?

Mertom | 20-09-16 | 19:43

Hoog tijd dat de VVD de V&D achterna gaat.

LuckyGirl | 20-09-16 | 13:43

wat een kwats. Feiten graag!

JanusvanVert | 20-09-16 | 11:59

Het is heel simpel; geld is macht en Brussel trekt steeds meer budget naar zich toe plus controleren de ECB die naar believen geld kan maken. De marionetten in onze 'regering' zien die zak geld bungelen en doen er alles voor. Hebberigheid. Geeft ook direct het denk- en ontwikkelingsniveau aan van deze lui.

Dutchbeaurouge | 20-09-16 | 11:19

Als veel mensen blijven stemmen op de pvda/vvd/cda/d66/gl dan zal de ontevredenheid (lees: verwendheid) wel niet door iedereen gedeeld worden. Zo simpel is het.

JanusvanVert | 20-09-16 | 10:58

ik wil de teller delen op fb, hoe ?

Acidbrain | 20-09-16 | 10:31

50% van de Nederlanders denkt maandelijks nog rond te kunnen komen. Goed bezig, heur.

Piet Karbiet | 20-09-16 | 09:43

Ik heb de moed wat democratie betreft via de bovenbazen in heel W-Europa al lang opgegeven. Onze bestuurders zijn allemaal marionetten die dansen aan de touwtjes van Brussel.
Al leggen ze mij als domme boerenlul hun linkse standpunten nog 100x uit, ik ben tegen hun "weg met dit volk" pseudo-democratie.

Mantisomantis | 20-09-16 | 09:33

Onze minister van financiën gaf gisteren aan dat er ruimte is voor loonstijging. We zullen eens kijken hoe het nieuwe kabinet de voet dwars zet als ze zijn geïnstalleerd. Dijsselbloem zal wel op de Nederlandse Bank of een ander hoge bestuur-/werkgeversorganisatie worden gezet om daar het andere belang weer te dienen.Net maffia: degene met de meeste streepjes achter zijn naam dwingt het respect af.

sickworld | 20-09-16 | 09:29

the Jackdawn | 20-09-16 | 08:28
Wat jij beschrijft zou volgens jou ook in de Tweede Kamer kunnen gebeuren. Gebeurt niet. Mag ook niet. Niet al jouw idiote ideeën zijn referendabel. Gelukkig. Misschien moet je je even inlezen in wetgeving, referenda en grondwetten voordat dingen opschrijft die niet kloppen.

Doper | 20-09-16 | 09:26

-weggejorist-

the Jackdawn | 20-09-16 | 09:25

Heb inmiddels ook wel de bodem bereikt van het incasseringsvermogen. Hier geen financiële problemen of anders maar ik raak leeg, uitgeput en ga steeds meer kapot aan dit hele circus genaamd "de hoogontwikkelde westerse, democratische samenleving". Zou ik het vroeger nog hebben gegooid op bijwerkingen van de "ratrace", tegenwoordig kan ik niet anders concluderen dat de cohesie in onze samenleving naar de kloten gaat (is?). Waar gaat dit eindigen?

sickworld | 20-09-16 | 09:24

-weggejorist-

Toontje-lager | 20-09-16 | 09:15

@the Jackdown | 20-09-16 | 08:28
'onze Mark'?
Spreek voor jezelf!

necrosis | 20-09-16 | 08:39

*na17maart2017*

Dr. Frambozenjam | 20-09-16 | 08:39

Ben zeer benieuwd naar het politieke stoelendansje en wie de aangewezen formateur wordt. Donner als formateur? Of?

Dr. Frambozenjam | 20-09-16 | 08:37

@kweethetooknietbeter | 20-09-16 | 07:58
Ik laat mijn auto altijd keuren bij een onafhankelijk keuringsstation dat niets anders doet dan auto's keuren binnen 20 minuten voor een vast bedrag.
Reparaties en kleine/ grote beurten doen ze niet.
Word je auto afgekeurd, dan heb je twee weken de tijd om de afkeurpunten te (laten) herstellen voor een gratis herkeuring.
Een kapot achterlicht is een afkeurpunt, maar zelfs die vervangen ze niet, maar als je zelf een lampensetje bij je hebt en je vervangt het lampje zelf even, krijg je een verse APK.

necrosis | 20-09-16 | 08:37

Accident_Prone | 20-09-16 | 04:40
"Tricky, Jack, daar alleen PVV voorstelt...."

Er zijn wel meer partijen voor een referendum te vinden. Op zich ben ik niet ontevreden wanneer de PVV meer dan 35 zetels haalt. Hierdoor krijgen we Rutte 3 en zal er weinig aan het beleid veranderen. Het kan een probleem worden wanneer de PVV minder dan 35 zetels haalt. Dan komt er onzekerheid en ik haat onzekerheid, stel dat ze naar 50 plus gaan de horror.

Ik geef alleen aan waarom een referendum antidemocratisch en zelfs fascistisch is. Als voorbeeld geef ik "moet de PVV verboden worden, Ja of Nee". Als uitleg geef ik dat de PVV slecht voor de democratie is omdat het alle partijen tot het midden dwingt. Een referendum kan dus een democratisch gekozen partij verbieden en sommige mensen zien dit als de utopie van een democratie. Zolang er niets verandert is een referendum top, probleem komt wanneer het beleid aangepast moet worden want dan blijken zaken meer met elkaar verweven dan voor het oog zichtbaar is.
Ik stem mede VVD omdat ze tegen het referendum zijn en zie onze Mark graag als Minister President.

the Jackdawn | 20-09-16 | 08:28

necrosis | 20-09-16 | 08:08
Oké, dankjewel voor de tip !

Príncipe | 20-09-16 | 08:17

@Príncipe | 20-09-16 | 07:54
Geldt ook voor je luchtfilter, benzinefilter, etc
En je peilstok vastplakken heeft dan weinig zin, als men je olie ververst, vervangen ze ook ALTIJD je oliefilter.
Buiten dat, olie verversen kan iedereen zelf en hoeft er geen olie in van dik €10 per liter.
Bij bouwmarkten kan je goede minerale/ synthetische motorolie kopen, is een stuk goedkoper.
Wel opletten dat je de juiste olie erin gooit.
Te dikke/ te dunne olie is slecht voor je motor.

necrosis | 20-09-16 | 08:08

Leffe Blonde | 20-09-16 | 07:37

U kunt beter een lijst opvragen van alle mensen die "strategisch" hebben gestemd. Want hoezeer men dit kabinet veracht, het is de uitkomst van het stemgedrag van de Nederlanders.

Borrelende Boris | 20-09-16 | 08:06

*herstel: necrobosis*

necrosis | 20-09-16 | 07:58

@necrosis | 20-09-16 | 07:46
En gelijk heb je (zowel van dat boos worden als het markeren van die onderdelen met viltstift)!

kweethetooknietbeter | 20-09-16 | 07:58

necrosis | 20-09-16 | 07:46
Misschien een plakbandje aan de peilstok maken. Als ie er niet uit geweest is, dan ook geen olie verversen betalen. :-)

Príncipe | 20-09-16 | 07:56

necrosis | 20-09-16 | 07:46
Markeren met een zwarte stift. :-)) Dat is wel slim ja. :-)) Zeker aan te raden !!!

Príncipe | 20-09-16 | 07:54

@Leffe Blonde | 20-09-16 | 07:37
@mezelf | 20-09-16 | 07:44
En als je in die lijst op de naam klikt en als je daarna klikt op 'bekijk de persoonlijke pagina van dit kamerlid', dan vind je op die pagina die je dan krijgt ergens het e-mailadres.

kweethetooknietbeter | 20-09-16 | 07:48

@kweethetooknietbeter | 20-09-16 | 07:31
Belazerd word je overal, breng je auto maar naar een garage voor een APK en een kleine beurt.
Een ex-collega kreeg vorig jaar achteraf de rekening gepresenteerd: €1150 (!).
Mij zal dat niet gebeuren omdat ik bepaalde onderdelen markeer met een zwarte viltstift.
Als er op mijn rekening iets staat als 'oliefilter vervangen' en mijn oude filter zit er nog in, word ik necobosis!

necrosis | 20-09-16 | 07:46

-weggejorist-

Lupuslupus | 20-09-16 | 07:43

-weggejorist-

Leffe Blonde | 20-09-16 | 07:37

Al dat geroep over revolte, hooivorken staatsgreep enz. Ik geloof er niets van. De laatste keer dat de elite met de rug tegen de muur stond sloeg links en islamitisch gewoon terug met dubbele Moord. Eerder dat zogenaamde "moreel gerechtvaardigde en religieus gemotiveerde geweld" plaatsvind zonder enig schuldgevoel.

ristretto | 20-09-16 | 07:31

-weggejorist-

enorme sukkelzak | 20-09-16 | 07:31

@necrosis | 20-09-16 | 07:16
Toch lijkt me dat niet juist. De huisarts heeft je maar één recept voorgeschreven á 60 pillen. Dus zouden ze volgens mij maar 1x een toeslag mogen rekenen. Dat zou wat zijn; je hebt zestig pillen nodig, de apotheker haalt ze uit de oorspronkelijke verpakking van 30 en doet ze in een plastic potjes met in elk potje maar 1 tabletje; dan mag jij volgens jouw pillenboer 60x een toeslag betalen. Gouden handel! Als dat echt zo mag/is, dan verklaart dat wel die enorme toestroom van apothekers uit den vreemde...

kweethetooknietbeter | 20-09-16 | 07:31

Flipus | 20-09-16 | 07:08
Een ander 'genenpakket'. Vijftig generaties inteelt, wordt daarmee bedoeld. Schijnt lang genoeg te zijn om helemaal niet meer hersteld te kunnen worden.
Mogen we aan meebetalen...

Poesmobiel | 20-09-16 | 07:25

@Dutch_Holland | 20-09-16 | 07:07
Lasten verlagen of afschaffen?
Dan houden mensen geld over waarmee ze wat leuks kunnen doen en dat moeten we niet willen.
*imiteert Rutte-lachje*

necrosis | 20-09-16 | 07:23

@mallekater | 20-09-16 | 06:55
In de zorg word je werkelijk aan alle kanten genaaid, tot aan de apothekers toe.
Ik kreeg van de huisarts een recept voor één medicijn, 60 tabletten.
Tegenwoordig betaal je een toeslag per recept (tenminste, bij mijn apotheker).
Die 60 tabletten bleken twee doosjes van elk 30 tabletten.
Toen moest ik ineens die 'toeslag' per doos betalen, dus dubbel kassa.

necrosis | 20-09-16 | 07:16

Als het beter gaat waarom wordt de inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting nu niet fors verlaagd en erfbelasting helemaal afgeschaft.

Dutch_Holland | 20-09-16 | 07:07

Opvallend is dat, in de dagen voor Prinsjesdag, altijd superblije berichten worden gelekt en dat we toch echt, - voornamelijk m.b.t. de aanstaande kamerverkiezingen - , supergelukkig moeten zijn met deze fantástische regering.

We gaan er allemaal een procentje op vooruit!!! Joepiedepoepie!
Nadat ze je aan alle kanten hebben genaaid, voor sommigen tot bijna 10 %, krijgen sommigen( maar dat zijn dus ándere sommigen)er een percentje BIJ!!
TOF!

Het is dus de bedoeling dat we dit rampzalige stel krukken nog een keer ons leven laten verzieken, en wat erger is, er zijn zelfs nogal wat idioten die dat allemaal nog geloven ook.

Maar lees je goed tussen de regels door:
De zorg gaat duurder worden, en dat geld gáán ze ergens halen.Bij U en bij MIJ.(Schippers).
De zorg gaat echter NIET beter worden.(v. Rijn), want is prima zo.
De bijdragen aan Europa worden NIET minder(Rutte)
Integendeel er gaat méér naar Defensie en veiligheid(v.d. Steur cs.)
De WOZ waarde gaat wéér omhoog ook zonder waardestijging van het huis.
De gemeenten mogen hun tekorten vrij aanvullen uit de gemeentelijke belastingpot.
Onderwijs krijgt niet meer geld, behalve onderwijs en scholing voor immigranten en natuurlijk voor de daarbij behorende emolumenten als Moslimscholen, Mosketen en allerlei aanpassingen aan ONS openbare leven teneinde de gevoelig moslimzielen niet te ontrieven.

Aan diegenen die ervoor de zoveelste keer in dreigen te trappen:

Het gáát niet beter, en het wórdt niet beter, laat je niet fucken door de kletspraatjes van Rutte en Co.

mallekater | 20-09-16 | 06:55

NB-Stb | 20-09-16 | 06:29
Nou, Rutte is misschien wel de eerlijkste politicus. Het is maar hoe je het bekijkt. Rutte is vooral een lobbyist van de banken en multinationals. De VVD is misschien wel de eerlijkste partij.
~
CDA, PvdA, D666 en GL zijn wat leugens betreft veel verderfelijker. Daar loop je een veel groter risico dat je er in trapt. Je zou bij die partijen weleens kunnen denken dat die achter andere belangen staan. Maar dat is niet zo.

Príncipe | 20-09-16 | 06:36

Onbetrouwbare leugenaar ? Als leugenaar is Rutte juist zeer betrouwbaar ! consequente leugenaar of ruggengraat loze leugenaar of wegkijkende leugenaar of zelf betrouwbaar als leugenaar zijn meer gepaste beschrijvingen.
Echter kies ik meer voor volksverrader daar hij een volk heeft voorgelogen en vervolgens in de handen geeft aan Brussel, volksverrader daar hij zich laat dirigeren door Brussel, hij liever een volk benadeeld dan weerstand biedt, hij liever de sociale zekerheden (de trots van Holland) afbreekt en rest weggeeft aan gelukzoekers.
Nadat Balkenende Nederland weggeven heeft gaat het met rutte gewoon door, bijna 16 jaar terreur.

8 jaar Rutte terreur

NB-Stb | 20-09-16 | 06:29

Wel apart dat dit een AVRO uitzending is. AVRO was altijd de VVD omroep. En dan op de NPO staats kritisch(?). Ook bijzonder.
~
Wilders heeft wel het leukste cadeautje voor de bevolking: een referendum systeem.
~
Ik moest overigens hartelijk lachen om het laatste punt in zijn verkiezingsprogramma. De halvering van de motorvoertuigenbelasting. Ehm... Ik denk, dat daarrrr Wilders echte hart ligt. Bij de afschaffing van de accijns op brandstof, afschaffing van de wegenbelasting en afschaffing van de motorrijtuigenbelasting. Dat is Wilders ultieme doel. Zueren over de islam is slechts het middel om het uiteindelijk doel te bereiken. Namelijk afschaffing van de accijns op brandstof. :-))
~
Hij heeft zijn ultieme punt helemaal onderaan gezet. Zo van dat is niet belangrijk, maar let maar eens op. Als Wilders wint... dan... ja, dan... is het eerste wat ie doet... accijns op brandstof afschaffen... :-))

Príncipe | 20-09-16 | 06:00

@the Jackdawn

Tricky, Jack, daar alleen PVV voorstelt om vierjaarlijks een referendum te houden. Mijn advies: stem PVV. Maar je mag ook op de onbenullen stemmen waar je voorheen op stemde hoor. No problemo.

Accident_Prone | 20-09-16 | 04:40

Accident_Prone | 20-09-16 | 04:13
"Waarom niet de PVV groot en machtig maken door massaal te stemmen."

Waarom niet het ultieme democratische middel, moet de PVV Ja of Nee verboden worden in een referendum.
Zijn we in een klap van het gezeur van de PVV-adept af.

the Jackdawn | 20-09-16 | 04:35

Wanneer is genoeg ook echt genoeg? Oekraïne, Toetreding Turkije, visumvrij reizen Turken, Economische vluchtelingen, pensioenen die verdwijnen, toenemende moslimgekkies, die achterlijke Europese unie? Als wij niet heel snel iets doen wordt dit een zekere ondergang voor ons. Waarom niet de PVV groot en machtig maken door massaal te stemmen. PVV op zijn slechts kan ons nooit zo teleurstellen zoals het huidige kabinet ons heeft gedaan. Laten we een eind maken aan de rotzooi. Vier jaar later kun je altijd nog stemmen op de kneusjes. Dat heet als we dan nog stemrecht hebben en niet massaal in boerka's rondlopen.

Accident_Prone | 20-09-16 | 04:13

Maar ik blijf het raar vinden dat Wilders een geblondeerde Limburgse Indo is, die getrouwd is met een Hongaarse, en die als een soort Napoleon te paard de troepen aller Nederlanders aanvoert, om alle buitenlanders het land uit te jagen.
En nu komen zeker alle paralympiers terug naar Nederland, en dan gaan die zeker een beweging opzetten om alle gehandicapten te euthanaseren ofzo? Ik snap het niet meer.

Lefgozer | 20-09-16 | 03:56

Het probleem is dat er de komende dagen allemaal weer koopkrachtverbeteringsworstjes aan het volk worden voorgehouden en het gros hapt er wéér in en dan lijkt alle pijn en ellende weer vergeten en vergeven. #trapernietin

Overigens kan ik niet wachten op de Algemene Politieke Beschouwingen die vanaf woensdagochtend 10.15 uur weer worden gehouden in de Tweede Kamer. Ik ben benieuwd of Geert Wilders met deze cijfers in de hand een motie van wantrouwen gaat indienen tegen Rutte en co. Niet dat ie het gaat halen, want VVD houdt Rutte de hand boven het hoofd, PvdA stemt sowieso tegen want cordon sanitaire en dan heb je al niet genoeg stemmen meer om kabinet Rutte weg te sturen. #StopKabinetRutteIInu

Overigens weet ik niet of er veel Kanniewaarzijn-kijkers zijn hier, maar dit Vara-programma heeft wekelijks een item over verspilde EU-gelden. Toch een aanrader om te zien waar de EU de belastingcenten naar toe smijt. Het zal dan ook niemand verbazen dat het naar zinloze en nutteloze projecten gaat. Dat maar veel mensen het moge zien en dat bij velen de ogen open mogen gaan! Ook daarom #Nexit.

kweethetooknietbeter | 20-09-16 | 03:35

Borrelende Boris | 19-09-16 | 22:42

Hahaha: "Ik zeg alleen dat moslims onderling veel meer voor elkaar opkomen"
Onder welke steen lig jij? Ooit over de Soennieten en Sjiieten gelezen die sinds de zevende eeuw tot heden er een hobby van gemaakt hebben om elkaar de strot af te snijden, kinderen levend verbranden, vrouwen verkrachten en volledig uitwonen alleen maar over de vraag wie Mohammed, een soort Lou de Palingboer, moest opvolgen.

Baronwater | 20-09-16 | 03:28

De kwaliteitsmedia juichen Rutte toe maar de domme meute raadplegen alleen maar sociale media zo missen ze de noodzakelijke professionele context en duiding over hoe geweldig het kabinet Rutte en de EU zijn

lingo star | 20-09-16 | 02:21

dijkbewaker | 20-09-16 | 01:44

En dat zeg je tegen de enige die wel in de landelijke politiek gezeten heeft. :D
De wereld is reddeloos verloren.
No offence en toch welterusten. :)

robertdoesnEro | 20-09-16 | 02:12

@La Bailaora | 20-09-16 | 01:31

Op zich heb je gelijk dat de peilingen er 10/20% naast kunnen zitten. Ook in Engeland echter werd het volkssentiment onderschat. In Frankrijk gaan we dat ook beleven het volgend voorjaar.
Optimistisch blijven! :)

daytripper | 20-09-16 | 02:06

Ondertussen loopt de Rutte-opvolger-kloon, Schippers, zich al warm.
Vandaag in een intervieuw: de eigen bijdrage in de ziektenkosten is sociaal, maar de minima begrijpen dat niet.
Bijna €400 ophoesten als je €200 per maand overhoudt om van rond te komen.
Zo is het: het volk begrijpt het niet.
Bij Joop, daarentegen worden de treitervloggers Boef en Neus, neergezet als nuttig en onmisbaar.
Jan Dribbel | 20-09-16 | 01:22

@Jan Dribbel. Geloof me , ik heb een beetje in de keuken kunnen kijken: Schippers is een gewetenloze volger/trekpaard van de zorgmaffia.

daytripper | 20-09-16 | 02:02

@dijkbewaker | 20-09-16 | 01:44 Nou mien jong, als de PVV 80 zetels krijgt verandert er wel degelijk wat.

knutsel | 20-09-16 | 01:54

robertdoesnEro | 20-09-16 | 01:18
Maar ook de PVV, en ook de PvdD niet. Als je daar je stem op wil baseren verlies je altijd. Tenzij er een partij is, die zodra ze aan de macht zijn zegt, doel bereikt, we trekken ons terug en stoppen al die nep baantjes die we hebben gecreëerd in iets wat echt nut heeft..
Er valt dus niets meer te winnen, kiezen is verliezen, maar niet kiezen ook. Er bestaan geen oprechte volksvertegenwoordigers meer.
-----------
Dus als de PVV 80 zetels krijgt verandert er niets is uw redenatie. En het maakt allemaal toch niets uit.
'

Met mensen met zo,n onzinnig jankverhaal gebeurd er inderdaad niets.
- geen carriere...
- Geen ambitie
-Geen diploma
- geen enkele oorlog of het nou fysiek is, puur economisch of met sport.
Zonder wilskracht en een doel in het leven gebeurd er inderdaad niets.
De Merkels en Rutte van deze wereld weten dat je er wel iets voor moet doen om iets te bereiken, wil je daar iets tegenover zetten zal je met nog meer energie het zooitje weg moeten vagen en dat gebeurd zeker niet met een jankverhaal dat het allemaal toch niets uitmaakt.
Wat een tergende slapjanussen kom je hier toch tegen.
Zeker altijd verwend en verveelt voor de tv te hangen in plaats van het enige wat je moet doen om het zooitje weg te krijgen: Naar de stembus gaan en MASSAAL PVV stemmen. Er zijn geen oprechte BURGERS meer die iets voor hun land willen doen lijkt me een betere kreet dan het zogenaamde gemis aan oprechte volksvertenwoordigers.
Vraag je niet af wat de volksvertegenwoordiger voor jou kan doen, maar vraag je af wat jij voor onze volksvertegenwoordiging kan doen. Namelijk het zooitje helpen opruimen door PVV te stemmen! Nooit was er iets makkelijker in het leven om het leven positief te veranderen dan naar de stembus om de hoek te lopen en het juiste rondje rood maken. Velen gingen u voor.
Hoe simpel kan het leven zijn om eindelijk iets fundamenteel goed te doen voor de toekomst van onze samenleving.

dijkbewaker | 20-09-16 | 01:44

@daytripper | 20-09-16 | 01:13
Peilingen kunnen er wel iets naast zitten, maar niet meer als 10%. Er is nog altijd zo'n 80% dat volgens de peilingen op dat soort partijen stemt. Laat het dan 70% zijn, gaat sowieso niet meer goedkomen, want een minderheid is het zeker niet. En dat is nodig om iets te kunnen veranderen. En dat na zovelen aanslagen etc... Het is echt onmogelijk om dat blok beton voor de ogen van velen weg te slaan.

La Bailaora | 20-09-16 | 01:31

Ondertussen loopt de Rutte-opvolger-kloon, Schippers, zich al warm.
Vandaag in een intervieuw: de eigen bijdrage in de ziektenkosten is sociaal, maar de minima begrijpen dat niet.
Bijna €400 ophoesten als je €200 per maand overhoudt om van rond te komen.
Zo is het: het volk begrijpt het niet.
Bij Joop, daarentegen worden de treitervloggers Boef en Neus, neergezet als nuttig en onmisbaar.

Jan Dribbel | 20-09-16 | 01:22

Graaf van Egmont | 20-09-16 | 00:55

Hij gaat dat zeker niet doen, maar ook de PVV, en ook de PvdD niet. Als je daar je stem op wil baseren verlies je altijd. Tenzij er een partij is, die zodra ze aan de macht zijn zegt, doel bereikt, we trekken ons terug en stoppen al die nep baantjes die we hebben gecreëerd in iets wat echt nut heeft..
Maar dat kan dus ook weer niet omdat je praktische bezwaren tegenkomt. (niet alleen in Nederland, dus ook van toepassing op u)
Er valt dus niets meer te winnen, kiezen is verliezen, maar niet kiezen ook. Er bestaan geen oprechte volksvertegenwoordigers meer.

robertdoesnEro | 20-09-16 | 01:18

"Zeg maar alle dingen die Wilderrjs in de kaarrjt spelen."

Inderdaad, tot voorrj kort leek de VeuveuDee het patent te hebben op dit spraakgebrek, maar ik vrees dat het een hardnekkig virus is.

daytripper | 20-09-16 | 01:17

En toch blijven de meesten gewoon doorstemmen op de malloten: PvdA/VVD/CDA/GL/D666. Nou dan weet je dat het niet goed gaat komen.
La Bailaora | 19-09-16 | 21:02

áls we de "peilingen" moeten geloven. Maar hoe betrouwbaar zijn die?

daytripper | 20-09-16 | 01:13

Zou Nederland dan toch, God zij dank, in een minder diep coma verkeren dan ik dacht?

daytripper | 20-09-16 | 01:10

@Graaf van Egmont | 20-09-16 | 00:55
Zijn bijnaam is niet voor niets Pinokkio. Ik begrijp sowieso niet hoe hij zichzelf zo op de borst kan kloppen dat het beter gaat met Nederland, terwijl steeds meer mensen in de problemen komen.

Maria.1 | 20-09-16 | 01:05

Bubsy | 20-09-16 | 00:57
;)

Maria.1 | 20-09-16 | 01:01

Maria.1 | 20-09-16 | 00:48
Oh sorry, ok dan.

Bubsy | 20-09-16 | 00:57

Maria.1 | 20-09-16 | 00:48
Daarom is Rutte ook een aartsleugenaar. Hij heeft het tot kunst verheven. Toon hem een rode SP tomaat en hij zal zeggen dat die groen is. Zeg hem dat hij de zorg duurder wil maken (Roemer) en hij zegt keihard nee.
Dus nu kun je zelf inschatten, wat dat "we gaan er allemaal op vooruit"en "we zijn sterker uit de crisis gekomen" allemaal waard is. Gaat hij mij 0,5 koopkracht geven, terwijl mijn pensioenfonds me met 3% gaat korten?

Graaf van Egmont | 20-09-16 | 00:55

@Bubsy | 20-09-16 | 00:46
Nee, jij wil geen NEXIT. Volgens Rutte willen wij geen referendum over een NEXIT.

Maria.1 | 20-09-16 | 00:48

En weer zit men op de fb pagina van de VVD te huilen dat de meerderheid voor het verdrag was. En dat qua aantal kiesgerechtigden. Hadden ze maar niet thuis moeten blijven in de hoop dat de kiesdrempel niet gehaald werd. Ha!

Maria.1 | 20-09-16 | 00:47

Ik weet niet eens meer exact hoe Rutte het voor elkaar heeft gekregen, maar hij heeft een trouwe VVD'er kwijt gespeeld. (Ik ben de tel een beetje kwijt geraakt en ben murw geslagen.)
Echter, waarom zou ik stemmen op iemand die geen democratie in zijn eigen partij duld? Verder hebben we CDA, D66 onder Peggold, de zeikwijven partij en de buitenlander partij van de arbeid. Bah!
De rest wordt gewoon buiten de deur gehouden. Ik denk dat ik dan maar SP moet stemmen?! 50 shades of brown.
.
Ik wil NEXIT! En ik wil een partij die mensen vertegenwoordigd die voor zichzelf willen zorgen, in plaats van een partij die enkel aan de penis hangt van bedrijven en zich in de kijker spelen voor de gesuikerde baantjes in Brussel.

Bubsy | 20-09-16 | 00:46

@EefjeWentelteefje | 19-09-16 | 23:51

Ik vergeef je je cynisme... Die hokjes gaan vroeger of later rood gekleurd worden.

peterdh | 20-09-16 | 00:39

Door 't niets doen met 't adviserend referendum over Oekraïne wordt alle Nederlanders duidelijk, dat zolang de Wet niet dwingend is, en zolang de letterlijke tekst van de referendumwet 'zo spoedig mogelijk' wordt genegeerd, wordt Nederlanders duidelijk, dat de politiek en de regering zich niets aantrekt van wat 'n hele grote groep kiezers vindt. Sommigen worden cynisch; anderen woedend.
Maar nu volgt 't goede nieuws.
In de representatieve democratie moéten politici hun kiezers serieus nemen, op straffe van te verliezen verkiezingen. Dat wéét Rutte. Dus zal Rutte vòòr de verkiezingen de boel laten klappen op de Europese onwil van Brussel. Er komt dus nog spektakel; niet omdat Rutte voorstander is van referenda, maar omdat hij de verkiezingen wil winnen. Rutte wil nog 'n korte termijn succes, ten koste van 'Europa', omdat Europa toch wel gaat vastlopen, en macht teruggeven aan de nationale staten. (wordt vervolgd)

Der Paulie | 20-09-16 | 00:32

Driewerf Hoezee | 20-09-16 | 00:07
Hongarije.

de honden blaffen... | 20-09-16 | 00:19

Zeldzaam nietsverhullend nieuwsitem van de NPO. EenVandaag is een van de weinige vaak objectieve nieuwsprogramma's die ook dit keer weer dichter bij het volk staat dan de politiek die enkel bruggen opblaast.

Tegelijkertijd onstaat hier voor mij weer een zoektocht naar een Plan B voor dit land. En dan niet op een A4'tje, nee: een gedegen plan van knappe koppen die dit land en iedereen die hier rondloopt weer naar het goede leidt. Succes.

Driewerf Hoezee | 20-09-16 | 00:07

En toch blijven de meesten gewoon doorstemmen op de malloten: PvdA/VVD/CDA/GL/D666. Nou dan weet je dat het niet goed gaat komen.
La Bailaora | 19-09-16 | 21:02

En juist dat is de vraag, is dat zo, blijven ze dan toch wéér op hetgeen ze niet meer vertrouwen stemmen?

Jan, Leiden | 19-09-16 | 21:06

Ja!! De domkoppen.

Clittie de Clown | 19-09-16 | 23:51

Het is haast ongelofelijk, drommen mensen in mijn omgeving die jaren geleden er niet over peinsden om PVV te stemmen;
vrijwel allemaal om

@Tobi | 19-09-16 | 21:50

Vergeef mij mijn cynisme, maar ik ben pas overtuigd als ze inderdaad eens een ander hokje roodgekleurd blijken te hebben gemaakt, en dat weten we pas ná de aankomende verkiezingen.

Weet u nog, de vorige verkiezingen? De PVV zou 'groot' worden. Tsja, totdat bleek dat de helft van de kiezers niet eens de moeite had genomen om op te komen dagen.

Ik vrees herhaling.

EefjeWentelteefje | 19-09-16 | 23:51

Wat een lol ..
Het stomme stemvee stemt inderdaad weer op de zelfde groep oplichters die er nu zitten !
In Nederland is het eigen belang vele malen groter dan het landsbelang .
Na ons de zondvloed .. dat is het credo van de gemiddelde stemvee idioot .

ban-de-gebruiker | 19-09-16 | 23:47

@Handsomeboy | 19-09-16 | 20:58
Tja, stemmen vanuit de keuken is nogal moeilijk is het niet?? ;-)

miko | 19-09-16 | 23:42

Goed, zal me ook weer op nog meer buren,familie en klanten moeten concentreren ben nl. weer van joop verwijderd tot morgen, maar we gaan door, ieder oog wat we openen is er een, toch? Welterusten.

corbiere | 19-09-16 | 23:39

Zoals het nu gaat hier en om ons heen dan kan het maar één kant opgaan. Een die ik het liefste niet zou willen meemaken. Het zittend pluche wil niet van de troon af en dan rest ons maar een ding. Wat Greet aangaat, al jaren consistent en wat die aankaart is iets wat die al jaren ons voor heeft gewaarschuwd. Hij had al voorgangers, denk aan Pim of Janmaat, al vond ik Janmaat een racist, toen. Nu terug kijkende naar die man kan ik al veel zaken vinden die nu actueel zijn. Maart weer PVV voor me en daarin blijf ik consistent en ik ken velen om mij heen die hem ook volgen. Natuurlijk hebben we nog volgzame makke schapen rondlopen, maar ook die twijfelen nog op ze traditioneel stemmen of toch maar die stap naar de PVV overwegen. Het is een kwestie van tijd!

Mr_Pikibelly | 19-09-16 | 23:35

Wat is dat nou weer voor krullenkabouter.

dezenicknameisbezet | 19-09-16 | 23:32

Nep parlement..... Nep parlement.....

kat-de-kat | 19-09-16 | 23:28

Rutte wijst op het einde het referendum af omdat hij dan op een gegeven moment weet dat hij er toch uit ligt.
Tot nu toe hoopt hij nog genoeg volk achter zich te krijgen.

De rest van die gasten in Den Haag hebben hun kansen totaal verspeelt, en nu vlak voor de verkiezingen beginnen ze hun kont alle richtingen uit te draaien, om het volk een beetje naar hun zin te maken... daar hadden ze 4 jaar de tijd voor....

mijn stem en bijna van de hele familie gaat naar de PVV,
die blijft bij zijn woorden, al vele jaren, weet dat het niet opmaal is, maar dan komt wel hopelijk het signaal bij de rest dan die bende aan. Die mogen van mij een beetje meer invloed krijgen op wat daar gebeurt.

Rene046 | 19-09-16 | 23:23

joepiedepeopie | 19-09-16 | 23:17

Wat ik denk, mijn linkse socialistische vrienden zijn ook in twee jaar tijd racistische xenofoben geworden. Ik keur het goed.

Tuborg øl | 19-09-16 | 23:20

Zie inderdaad ook wat termen die van mij afkomstig kunnnen zijn, maar was dus niet alleen met wat puntjes van kritiek op de huidige elite en hun incompetente en corrupte beleid, het is gewoon zoals Trump zegt; Zo stom kan je gewoon niet zijn.

corbiere | 19-09-16 | 23:20

Als ik zie welke zorgen mensen uiten krijg ik de indruk dat Wilders met z'n A4tje nog een heel eind gaat komen.

joepiedepeopie | 19-09-16 | 23:17

Ook ik maak deel uit van dat panel en heb heerlijk mijn hart kunnen luchten. Uiteraard heb ik niet op de gevestigde leugenaars gestemd tijdens de vorige verkiezingen en zal ik dat ook zeker niet doen in de toekomst.

BekiekUtMoar | 19-09-16 | 23:06

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-09-16 | 22:45

Ja precies die bedoel ik.

Borrelende Boris | 19-09-16 | 22:59

Oogst voor u zaait | 19-09-16 | 22:05

Die hele politieke as van vvd en pvda en d66 zit er inderdaad vooral voor het bedrijfsleven. Rutte zal zich over dit EenVandaag onderzoek niet erg ongerust maken. Op de linkervleugel durft niemand te zeggen dat er een grens moet komen aan de agressiviteit van die integratie. Resteert over een half jaar voor mij waarschijnlijk alleen Wilders. Je kunt zeggen wat je wilt maar hij is er al 10 jaar voor anderen en niet voor zichzelf.

HijgentHert | 19-09-16 | 22:56

2/3 van NL zit altijd op de deugzenders en die propaganderen steevast de partijen die er een puinbak van gemaakt hebben. Dezelfde zenders weten de huidige ellende zo te spindokteren dat de oorzaak volgens hen ligt bij de PVV.
Kafka had het niet kunnen bedenken.

Dirk III | 19-09-16 | 22:55

Nederland is in en in verrot. Omdat er nooit een kabinet heeft gezeten die met zijn vuist op tafel sloeg. En nu is het genoeg en nu gaan we alles aanpakken. Poetin en erdogan zijn geen ideale leiders maar stralen wel leiderschap uit. rutte is zwakke slappe stinkende dweil die verzuipt in zijn smerige leugens samen met zijn oplichters de vvd. Deze regering zat er niet voor het volk maar voor hun eigen gewin en hun vriendjes te verrijken op de kosten van de belasting betaler. Heb geen goed woord over voor deze smerige oplichters en ook cda d66. Het is toch te erg voor woorden dat je bang bent voor de toekomst van je kinderen. Terwijl je zou denken dat je in een westers beschaafd land leeft. Geld ook voor het EU parlement, die hebben europa in brand gestoken. Waar nu beesten al verkrachtend moordend intimiderent rovent rondtrekken geheel verzorgt van jouw en mijn belastingcenten en nog vrolijk met haatvlaggen staan te zwaaien en de politie nog een give me de boks vuistje geeft.

jitro | 19-09-16 | 22:54

In Nederland is het 1938 en niemand beseft nog dat straks de pleuris uitbreekt.

Rest In Privacy | 19-09-16 | 22:52

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-09-16 | 22:45
14-18 hadden we weinig last van omdat Kaizer Wilhelm hier op Landal Greenparks logeerde. Het ging ons goed tot eind jaren dertig, toen we duur betaalde voor onze wegkijkerij.

Sliptong | 19-09-16 | 22:47

Maar een antwoord is mogelijk op dit fopkabinet dat Nederland heeft weggeven aan immigratie en EU.
In maart 2017: PVV.

meneer Q | 19-09-16 | 22:45

Borrelende Boris | 19-09-16 | 22:42
Maar je schreef ook: "In mijn optiek waren de decennia in de vorige eeuw een stuk fijner". Welke bedoelde jij dan, die van '14-'18 of '39-'45 misschien?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-09-16 | 22:45

Mensen in de jaren dertig maakten zich ook zorgen. Er was alleen weinig media. En wat hadden ze gelijk.

Sliptong | 19-09-16 | 22:43

roze_bril | 19-09-16 | 22:29
Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-09-16 | 22:33

Blijkt toch een grotere obsessie te zijn dan ik had gedacht. Ik heb het over sociale cohesie en jullie pikken allebei net dat ene stukje over moslims er uit. Alsof jullie door een wesp gestoken zijn. Ik pleit nergens voor een tribale cultuur. Ik zeg alleen dat moslims onderling veel meer voor elkaar opkomen en dat de huidige Westerse maatschappij is opgebouwd rondom prestaties en individualisme.

Borrelende Boris | 19-09-16 | 22:42

Borrelende Boris | 19-09-16 | 22:21
Ja maar als ze krijsen in jouw achtertuin mag jij dan de hond loslaten? Of doe je dat dan gewoon niet omdat jij het wel zo gezellig vindt die manier waarop ze onderling met elkaar omgaan? En wie ruimt de stront op en maakt het nog uit wie of wat er poept op jouw stoep?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-09-16 | 22:33

@Borrelende Boris | 19-09-16 | 22:21

Jij wilt terug naar een tribale cultuur. Dat is je goed recht. Maar niet de richting waar we met deze maatschappij opgingen. Helaas kan dat niet meer omdat we zoveel door jouw bewierookte achterlijken het land hebben binnengelaten. Vroeg of laat gaan zij de ruimte opeisen. Dan ben ik al weg. En zit jij nog steeds vol bewondering te kijken.

roze_bril | 19-09-16 | 22:29

@Sans Comique | 19-09-16 | 21:25

Binnen een jaar of 15 burgeroorlogje als het zo door gaat... Hooivorken en fakkels zullen slechts de start zijn.

peterdh | 19-09-16 | 22:27

@noerg | 19-09-16 | 21:17

Dat is om de intellegentie van de kijker te tarten... Mensen die niet snappen dat die eerste getalletjes gewoon voor de fun zijn en daardoor echt in de war raken begrijpen het zowiezo niet zo goed denk ik ;)

peterdh | 19-09-16 | 22:25

@Muggenmepper | 19-09-16 | 21:13

Als we niet meer op landverraders stemmen....

peterdh | 19-09-16 | 22:22

Denk dat het probleem niet door de politiek op te lossen valt. Het is eerder een maatschappelijk probleem waarbij de nadruk steeds meer komt te liggen op individualiteit en prestatiegerichtheid. Je kunt van alles roepen over moslims, maar ik vind de manier waarop ze onderling met elkaar omgaan wel een voorbeeldfunctie uitstralen waar wij nog iets van kunnen leren (ik zie mijn landgenoten liever als broeders en zusters, dan gepolariseerd tegen ze te schreeuwen). In mijn optiek waren de decennia in de vorige eeuw een stuk fijner omdat er toen nog sprake was van een sociaal solidariteitsbeginsel. Tel daarbij op dat we nu al bijna twee generaties prinsjes en prinsesjes hebben opgevoed die niet meer weten hoe het is om met tegenslag om te gaan en je hebt alle ingrediënten voor een tot op het bot verscheurde maatschappij.

Borrelende Boris | 19-09-16 | 22:21

@deechteprins | 19-09-16 | 21:08

Omdat 'demense' een stelletje mietjes zijn, die durven niet op een andere partij te stemmen... Bang gemaakt door de media... Komt vanzelf goed, kost ons straksjes (binnen een jaar of 15) een burgeroorlogje ofzo, maar komt vanzelf wel goed.

peterdh | 19-09-16 | 22:21

@Maria.1 | 19-09-16 | 21:08

Je bent niet de enige Maria ;)

peterdh | 19-09-16 | 22:19

Het lijkt me toch het belangrijkste dat allebei de huidige regeringspartijen zo snel mogelijk de oppositie in geschopt worden, de partij van Rutte, Zalm, van Artsen, Verhofstadt, enz. enz. zéker ook.

JTKDM | 19-09-16 | 22:18

@Mesmer | 19-09-16 | 21:02

Is toch niet zo heel moeilijk of wel dan?

peterdh | 19-09-16 | 22:17

En Wilders wil samen met die VVD gaan regeren?
JTKDM | 19-09-16 | 22:03
Willen is een groot woord. Het punt is dat de meeste partijen niks met hem te maken willen hebben, met uitzondering van de VVD die niks uitsluit.

Akiron | 19-09-16 | 22:13

ProAsfalt | 19-09-16 | 22:03

Veel mensen in allerlei situaties neigen vaag tot PvdD is mijn persoonlijke ervaring. Eric de Vlieger, en nog heel veel mensen die daar geen oprechte persoonlijke overtuiging achter hebben staan.

Ik heb het idee dat voor de mensen die het echt spuug- en spuugzat zijn, dat het tussenstation is of zo.

robertdoesnEro | 19-09-16 | 22:10

Dit politieke systeem staat in dienst van de grootte bedrijven in Nederland niet van in Farage termen "little people" dit land is is inderdaad gewoon weg gegeven vanwege de belangen die bedrijven hebben bij goedkoop personeel wat er daarna met dat personeel gebeurt is alleen goed uitgedacht en nog steeds word daar niet over nagedacht door de huidige politiek. Maar een man die dat wel doet en dat is de heer Wilders maar die beschermt de belangen van ons cultuurtje dus automatisch fascistisch en racistisch . Ik heb het allang opgegeven maar ja.....

Oogst voor u zaait | 19-09-16 | 22:05

Zou mij benieuwen of zich dat uit in mrt 2017. Ik denk het niet. Het volk stemt gewoon Pvvd'66Acda. Allen Pro EUSSR, pro klimafaat en anti directe democratie.

ProAsfalt | 19-09-16 | 22:03

En Wilders wil samen met die VVD gaan regeren?

JTKDM | 19-09-16 | 22:03

NOu, dat is duidelijk he. De tijd van politiek correct geneuzel is wel voorbij. Ik ben al jaren lid van de Dierenpartij, en daar stem ik ook altijd op, maar dit keer stem ik toch maar een kee op Wilders. Ik baal er van dat het zo ver moet komen, want ik geloof totaal niet dat de man dit land kan besturen, maar toch moet het punt maar een keer gemaakt worden.

Poes Fiep | 19-09-16 | 22:02

@Jan, Leiden | 19-09-16 | 21:06
Ja, alle peilingen wijzen dat uit. Als ze al veranderen, veranderen ze over het algemeen van een van die oude partijen naar een andere oude partij, bv. VVD naar D666, van PvdA naar GL etc... Nee, het schiet niet op.
La Bailaora | 19-09-16 | 21:37

Verschrikking, dan blijft het stuivertje wisselen. Tja, een volk krijgt weer terug wat het stemt...

Jan, Leiden | 19-09-16 | 22:01

Tobi | 19-09-16 | 21:50

Ik zou nog liever mezelf aansluiten bij een nieuwe revolutie dan die ondemocratische plucheplakker steunen. :D
Maar meningen... No offence. :)

robertdoesnEro | 19-09-16 | 22:00

Hooivorken, strontkar, tondeuse en pek met veren!!! op naar Den Haag!! 60% is pessimistisch. Wij Nederlanders laten ons toch niet kennen..

Dr. Frambozenjam | 19-09-16 | 21:57

Ik kan in herhalingen blijven vallen maar dit kabinet Rutte is het meest walgelijke kabinet dat ik in mijn 64 levensjaren heb meegemaakt.
.
Onze moeder hield haar kinderen reeds op jonge leeftijd, via wat zij in de krant had gelezen, op de hoogte van wat er in de wereld gebeurde, en dat wijffie had er kijk op. Na 2 wereldoorlogen meegemaakt te hebben in Nederland en het buitenland weet je wel waar je vrienden zitten.
.
Dus Rutte c.s. maak z.s.m. een einde aan dit kabinet en lazer voorgoed op, en geef dat ook nog even door aan dat mens Merkel. Met je leugens, bedrog, anti democratische houding en minachting voor de belangen van Nederland. Mismaakte slapjanus.
.
Ben blij dat dit opiniepanel voortbrengt wat velen onder ons voelen. Veel te veel Islam, veel te veel onaangepaste allochtonen (Zoals die vrouw sprak: "Erdogan is mijn vader", steek die maar in je zak Rutte, want jij bent het niet; hoe duidelijk wil je het hebben).
.
Ik vrees ook voor mijn kinderen en kleinkinderen.
Grenzen dicht, weg met Schengen, een Nexit en graag een ander verenigd Europa, want dit doet ons de das om.

Memek | 19-09-16 | 21:57

Het is haast ongelofelijk, drommen mensen in mijn omgeving die jaren geleden er niet over peinsden om PVV te stemmen;
vrijwel allemaal om

Tobi | 19-09-16 | 21:50

Ik denk dat Rutte opdracht heeft gekregen van Junkcer om een
antwoord uit te stellen zodat ze ondertussen een 'aangepast' verdrag kunnen maken. Rutte ratificeerd met het aangepaste verdrag...

Dickk | 19-09-16 | 21:50

het is ook bijzonder dat de eu als organisatie en de rest van de landen die al wel getekend hebben het kennelijk wel ok vinden dat nederland met het uitblijven van een definitief besluit de boel loopt te traineren..

ko uit groningen | 19-09-16 | 21:50

Het is wachten tot de ballon barst.

Brabantse Leeuw | 19-09-16 | 21:47

Er kan van alles in dit nu nog mooie land. Ellenlange polderdiscussies, iedereen mag zijn zegje doen (betaald vaak zelfs) en alle meningen, zelfs de gekste, worden gehoord. Totdat alles gewikt is en gewogen. Dan is er uiteindelijk een laatste woord en neemt men een beslissing, anders komen we nergens toe. Dat laatste woord was in dit geval zoals netjes afgesproken het referendum: iedereen boven de achttien mocht Ja of Nee stemmen. Ik ben er helemaal klaar mee als de uitslag dan genegeerd wordt. Zo kinderachtig, dat zou geen verantwoordelijkheid mogen dragen en zeker geen verantwoordelijkheid voor heel Nederland. Zeker als het in de wet staat. Alle krediet, en daar zijn we niet zuinig mee geweest, verspeeld. Jammer voor de rechter, maar de interpretatie van 'zo snel mogelijk' is: zo snel mogelijk. Praktisch gezien schouders eronder en in een week of twee moet het afgerond zijn. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Ik had verwacht dat het kabinet hierover wel zou zijn gevallen, maar gek genoeg is dat niet gebeurd. Dan maar maart 2017. Ik twijfel nog tussen VNL en de Piratenpartij. Als de PVV niet al zo groot was zou dat zelfs een optie zijn. VNL mogelijk meer schijn dan visie. Als de Piratenpartij niet jong & naïef blijkt op het gebied van veiligheid en de EU, dan stem ik daarvoor. Minimaal een van hun kandidaten moet daar toch wel voor kunnen zorgen? Ze zijn nu nog zo jong, dat goede mensen deze partij sterk zouden kunnen maken. En dat ze zich maar hard mogen maken voor een goede grondwet en bindende referenda, want daar zullen we het op de lange termijn van moeten hebben.

Doper | 19-09-16 | 21:47

Brexit. Geenpeil. De AfD heeft in Berlijn gewonnen. De tegenkrachten nemen sneller toe dan ik aanvankelijk dacht. Waar blijft de conservatieve partij a la de AfD in NL? Ik zie de PVV de macht niet grijpen. Hoewel ze ik ze de stemmen gun.

heilgeil | 19-09-16 | 21:45

-weggejorist-

Glasgow Argus | 19-09-16 | 21:45

F. von Zeikhoven | 19-09-16 | 21:35

Mag je nooit boos zijn? Ik was 1 van de eerste 10000 ondertekenaars van het referendum, en ik zie een stel incompetente spindoctor idioten dat initiatief de nek omdraaien omdat ze dom zijn, zelfs niets goeds voorhebben met mensen die leven in de Oekraine, enkel omdat het door Europese idioten zo bepaald dient te worden. Ik zie dus lafaards die zich volksvertegenwoordiger noemen en omdat het geldgekkies zijn, die niets serieus nemen, en waarschijnlijk stiekem lachen om de mensen die ze vroegen een keer oprecht te zijn.
Het is maar 1 dingetje, maar waar halen deze incompetente gekken het lef vandaan om een gekozen besluit niet te vertegenwoordigen zoals opgegeven?

robertdoesnEro | 19-09-16 | 21:44

Klootzakken partij VVD maakt deel uit van het slechtse kabinet ooit, van schandaal tot incompetentie tot valse naiviteit. Van arrogantie tot corruptie tot keihard liegen. Van zorg tot MH17, van bonnetjes tot referendum.

De VVD is het schuim op de grijze politieke drab bestaande uit CDA-PvdA-D66-GL. Een kleurloze laffe incompetente EUroscistische brei waar als je ook maar een greintje politiek besef hebt niet (weer) voor zal kiezen.

litebyte | 19-09-16 | 21:43

Maar die Rutte zegt één keer "Sorry" en "Tuig van de richel" en ze lopen weer kwijlend achter hem aan.

The_Black_Knight | 19-09-16 | 21:43

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-09-16 | 21:41
troost je met de gedachte zoals ooit door Emma Goldman geuit: wanneer verkiezingen iets zouden kunnen veranderen, dan waren ze wel verboden!

Glasgow Argus | 19-09-16 | 21:43

Ja Maurice de Hond, dat is wat anders dan die fop onderzoekjes van jou elke week.

seasicksteve | 19-09-16 | 21:43

het oerdomme stemvee zal straks puur uit gewoonte weer "vertrouwd" gaan stemmen waarna er een zelfde soort regering met een zelfde soort mensen en een zelfde soort beleid zal komen dat niet gaat veranderen. Rutte hoeft echt geen verhuisdozen te kopen. Die kan gewoon blijven zitten.

jan-lul-de-behanger | 19-09-16 | 21:43

De truc van Rutte gaan we ook eens toepassen op de komende Tweede-Kamer verkiezingen. Van alle stemmen op de VVD gaan we eerst eens kijken wat de stemmers er mee bedoelen. Willen ze wel een VVD of een aangepaste vorm? Hoe kunnen we tegemoet komen aan al die VVD stemmers zonder dat die stemmen naar VVD zetels gaan. En uiteindelijk gaan die stemmen dan toch naar de PVV.

Steinway | 19-09-16 | 21:42

Ook ik moet schuld bekennen: In 2012 heb ik VVD gestemd! En geloof mij, werkelijk waar, ben ik nu van mening dat dat één van de allerdomste dingen is die ooit in mijn leven heb uitgevreten! *Was jij toen dom?* Nou niet veel meer of minder dan nu of daarvoor. *Waarom deed jij dat dan?* Ach omdat ik hoopte dat de VVD een gezond rechts alternatief was voor de PVV tegenover al het linkse geweld dat onze samenleving al gedurende langere tijd teistert. *Bent u van plan om ooit weer VVD te gaan stemmen?* Nee natuurlijk niet sukkel! Ik voel me genaaid en ik schaam me.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-09-16 | 21:41

@Jan, Leiden | 19-09-16 | 21:06
Ja, alle peilingen wijzen dat uit. Als ze al veranderen, veranderen ze over het algemeen van een van die oude partijen naar een andere oude partij, bv. VVD naar D666, van PvdA naar GL etc... Nee, het schiet niet op.

La Bailaora | 19-09-16 | 21:37

Old_Spice 21:23
54% van de VVD-stemmers heeft een standpunt, dat Mark Rutte niet heeft en Jan Roos wel, zo blijkt uit het 1Vandaag-onderzoek. Daarmee zeg ik niet dat Jan Roos een goede volksvertegenwoordiger is. Dan moet je hem eerst aan het werk zien, denk ik. Hij is echter wel een betere volksvertegenwoordiger van meer dan de helft van de VVD-stemmers. Dat is een vaststaand feit. Dat ze op Jan gaan stemmen dan. Of eeuwig hun mond houden.

tipo | 19-09-16 | 21:37

Sans Comique | 19-09-16 | 21:34
"journalisten" zeg je. Dat hangt vooral af van de gehanteerde definitie van wat een journalist is. Ik ben van de lijn-Orwell: "journalism is to print what someone does not want to see printed. All the rest is Public Relations".

Glasgow Argus | 19-09-16 | 21:37

Een onbetrouwbare leugenaar... heft dat elkaar niet op?

Raad_maar_raak! | 19-09-16 | 21:35

Zeau? Alwéér een boostopic? En wat zegt het onvolprezen GS-archief? ZOEKRESULTATEN [boos]
Er zijn 2050 resultaten gevonden voor 'boos'...

F. von Zeikhoven | 19-09-16 | 21:35

Glasgow Argus | 19-09-16 | 21:15
Zet achter iedere keer het woord 'politicus' in uw betoog nog '/journalisten', en het plaatje is compleet.

Sans Comique | 19-09-16 | 21:34

@redactie: jullie schrijven 3,5 miljoen respondenten. De uitkomsten van dit onderzoek gaan over een peiling van 20.000 mensen.

Raad_maar_raak! | 19-09-16 | 21:27

"Something is rotten in the state of Holland."
Als het maar niet uitdraait op rieken en fakkels.

Sans Comique | 19-09-16 | 21:25

Ofzo2 | 19-09-16 | 21:19

Ik heb het wel geprobeerd in het verleden, ook echt in de politiek, en niet de dorpspolitiek, maar de landelijke. Misschien was ik te lui of laf, maar het heeft mij buiten wat meer kennis waar ik niet naar zocht, geen ene flikker opgeleverd.

robertdoesnEro | 19-09-16 | 21:25

@tipo | 19-09-16 | 21:17
Sorry maar Jan Roos vind ik nou niet echt het type om daadwerkelijk volksvertegenwoordiger te worden. Prima dat hij roert waar het stinkt, maar als men Wilders al ongeschikt acht, dan is Jan Roos dat al helemaal.

Old_Spice | 19-09-16 | 21:23

Typisch Nederlands. Klagen, klagen maar er iets aan doen zoals stemmen op een persoon die daar een einde aan wil maken, nee hoor. Ik verklaar Nederland tot het meest masochistische land dat er is. (Op alle islamitische staten na dan). En misschien Duitsland, Frankrijk en Belgie misschien.

Ofzo2 | 19-09-16 | 21:19

54% van de VVD-stemmers, gaat op Jan Roos (VNL) stemmen. Mooi.

tipo | 19-09-16 | 21:17

Waarom loopt die tumbleweedteller eerst langs een paar hogere waarden voordat hij naar 160 springt? Zou een oplopende teller niet gewoon duidelijker en eerlijker zijn?

noerg | 19-09-16 | 21:17

Wie kan mij zeggen wat de reden is waarom Rutte geen keus maakt? Het lijkt mij simpel.... als hij de uitkomst respecteert, en dus het verdrag niet accepteert, zal hij waarschijnlijk problemen in de EEG krijgen. Dat kan ik zelfs snappen. Maar wat kan nu de reden zijn dat hij niet gewoon zegt dat hij kennis heeft genomen van de uitkomst van het referendum en dat hij het naast zich neerlegt. Dan is er 2 weken gemor, en daarna gaat alles weer zijn gangetje. Er moet wat diepers achter zitten waarom hij de uitkomst niet gewoon negeert. Hij is geen voorstander van een referendum, zoals hij al vaker heeft gezegd, dus dat kan het probleem niet zijn. Iemand een idee?
Overigens goed bezig GeenStijl!! Lekker die wonde open houden, met een climax richting de verkiezingen. Dat de wond dan open ettert. Kunnen we geen Wikepediaklein beginnen over alle streken die Rutte al uitgehaald heeft tijden zijn politieke loopbaan? We mogen bijvoorbeeld ook niet vergeten wat nu die onverwachte extra bijdrage aan de EU was vorig jaar. Dat soort zaken moeten richting de verkiezingen in een mooi tabelletje staan. Daar zouden we posters van kunnen maken..........................

Herr Zimmermann | 19-09-16 | 21:17

het grote probleem met de politici van dit moment is dat ze geen enkel principe meer hebben. Alle beginselen zijn uit te ruilen met de tegenpartij door aan de hand van een kwartetspel een spelletje te spelen. Wouter Bos van KPMG heeft ze dat aan de hand gedaan, met zijn lekkere kontje.
Alle " hoogopgeleide" " weldenkende" mensen gaan erin mee, alles is relatief en dus voeren we de kinderen op aan de krokodil.
Zo is Rome ook naar de tering gegaan, met paarden als senator. De illusie dat geld waarde vertegenwoordigt heeft de huidige wereld gehypnotiseerd. De keizer heeft geen kleren aan en het is wachten op het kleine jongetje dat de massa daarvan overtuigt.
Het politieke jaar uit de hel komt eraan, dus Mark - watch your back.

Glasgow Argus | 19-09-16 | 21:15

Er woedt een woestijnbrand in dit land.

Raad_maar_raak! | 19-09-16 | 21:14

Wanneer krijgen we eens een kabinet met visie en volksvertegenwoordigers die het volk vertegenwoordigen?

Muggenmepper | 19-09-16 | 21:13

Ik zag het al voorbij komen. Eigenlijk ook verbaast dat ze dit zo uitzonden. De percentage's trouwens kun je ook gewoon een cijfer van maken. 23% = 2,3 en dat verdeeld over de schaal van 1 tot 10 waarvan 6 een voldoende is. Tijd om af te rekenen en al deze zittenblijvers maar van school sturen!

Mr_Pikibelly | 19-09-16 | 21:13

92% op de schaal van Lazerop & Gauw.
Hoe kom je er op. Briljant

brughslurph | 19-09-16 | 21:11

En in maart wordt het gewoon weer VVD-CDA-PvdA-D66.
Er is meer voor nodig om die grijns van Rutte's smoel te vegen.

Leipniz | 19-09-16 | 21:10

-weggejorist-

Yigael | 19-09-16 | 21:09

Ongeacht of je mensen uit andere landen die hier zijn beland moet vrezen of in de armen moet sluiten of (en ik ben blijkbaar echt een idioot op dit gebied) gewoon per geval zou moeten beoordelen, is wat mij betreft (dus niemand, wan duizenden meningen) het grootste probleem dat er ergens is bedacht dat hele domme mensen op een plek kunnen komen waar ze hun gebrek aan capabel zijn niet alleen kunnen verdedigen, maar af en toe ook nog zo kunnen spinnen dat het net lijkt alsof critici van dat gebrek aan capabel zijn niet weten waar ze het over hebben.
Prima als je Wiegel een goede vertegenwoordiger vond, prima als je Den Uyl een goed vertegenwoordiger vond
Mark Rutte is de meest verkeerde persoon op de meest verkeerde plaats ooit. En ja, dat is subjectief, maar kom op. :)

robertdoesnEro | 19-09-16 | 21:09

Het wordt ook hoogtijd dat een anti-EU partij gaat regeren. Een partij die het Nederlandse belang dient en niet eerst het EU belang. Tevens moeten de grenzen dicht voor asielzoekers en economische vluchtelingen. Laten we eerst die ellendelingen die we de afgelopen decennia hebben binnengehaald eens goed in het gareel schoppen. Geen uitkeringen meer, criminaliteit zwaar straffen en als sanctie denaturalisering. Je moet de rotte appels van deze groep mensen het leven zo zuur maken dat ze vanzelf terugkeren naar hun zandbakken van afkomst.

Old_Spice | 19-09-16 | 21:08

Gaat nooit meer goed komen. Want stemmen ze niet op vvd of pvda... dan kiezen ze weer voor cda en d66. Om 4 jaar later weer niet op cda en d66 te stemmen maar weer op vvd en pvda. Gaat al jaren zo..

deechteprins | 19-09-16 | 21:08

Hey, die was van mij: "Ik houd mijn hart vast voor de toekomst van mijn kinderen".

Maria.1 | 19-09-16 | 21:08

Het kan Rutte allemaal geen fuck schelen. Hij lacht hierom. Laten we de feiten onder ogen zien: we worden verraden door onze eigen politici. Vertrouwen in deze hele regering en dit kabinet opzeggen en een nieuwe regering installeren. Ik vond die coup in Turkije wat dat betreft heel leerzaam en inspirerend. Zo moet het dus niet. Wat rigoureuzer wel. Als hint geeft ik dat het bijzonder jammer is dat de aanslag op Erdogan is mislukt. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden (totale dictatuur, zoals ook de EU die wil) zo hebben we gezien. Als je schiet, schiet dan raak. Dit is vanzelfsprekend symbolisch bedoeld.

Rheia | 19-09-16 | 21:08

Was ook wel drastisch van Geenstijl om dat referendum te 'winnen'. Schaakmat. Keuze tussen Brussel en eigen volk. Waar die keuze zo beargumenteren met 'eigen volk' als nationalistische kanker wordt omschreven. Omgevingen verschillen zoveel van elkaar dat de EU maar weer aan een stukje begripsbepaling mag gaan doen.

Overigens is de druk op de welvaart voor (toekomstige) kinderen een stuk dragelijker als je nog naar je oma in Marocco, of je roze geverfde flat in Krakow, kan vluchten als hier echt de pleuris uitbreekt. Luxe die het gros van de Nederlands ingezetene niet heeft en onderhand ook niet meer wilt hebben.

Pompenkoning | 19-09-16 | 21:06

En toch blijven de meesten gewoon doorstemmen op de malloten: PvdA/VVD/CDA/GL/D666. Nou dan weet je dat het niet goed gaat komen.
La Bailaora | 19-09-16 | 21:02

En juist dat is de vraag, is dat zo, blijven ze dan toch wéér op hetgeen ze niet meer vertrouwen stemmen?

Jan, Leiden | 19-09-16 | 21:06

Gewoon een kwestie van nóg beter uitleggen.

DonBasco | 19-09-16 | 21:05

Niets aan de hand mense. Gewoon vertrouwen dat we het nóg beter gaan doen. Zorg, veiligheid, scholing, banen, immigratie: alles is onder controle

gewoondoorlopen | 19-09-16 | 21:04

Ergens verwacht je dit soort uitkomsten wel, maar gezien eerdere uitkomsten van hetzelfde eenvandaag pannel verrast me dit positief!

Maar ja, gaan ze dan met dat verminderde vertrouwen dan ook anders stemmen? Mmmmmm....

Jan, Leiden | 19-09-16 | 21:04

En toch blijven de meesten gewoon doorstemmen op de malloten: PvdA/VVD/CDA/GL/D666. Nou dan weet je dat het niet goed gaat komen.

La Bailaora | 19-09-16 | 21:02

En die teller is gewoon raar. Wat doen die andere getallen daar? Kan iemand uitleggen hoe het in elkaar zit?

Mesmer | 19-09-16 | 21:02

Ze zien het volk niet. Hun ego zit in de weg.

Mesmer | 19-09-16 | 21:00

Kan die GeenPeil teller niet gewoon het aantal dagen dat Rutte het NEE van de bevolking negeert aangeven ipv steeds te veranderen?

Lasius | 19-09-16 | 20:59

Daar kunnen ze weer vrolijk op los spindokteren en luchtkasteelbouwen. Als Dhr Wilders mijn stem wil, krijgt hij hem! En die van mijn vrouw ook, aangezien die mij altijd machtigt.

Handsomeboy | 19-09-16 | 20:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken