Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Duiding. AD: 'Nederland heeft meer islam nodig'

hoibenmoslims00.jpgAch ja, de islam. Het lukt de modale Europeaan allang niet meer een sluitend antwoord te formuleren op de vraag: wat doet die religie hier nu eigenlijk? Rendeert het? En zo ja, zien we het dan gewoon niet? Op de academie / bij de NPO geldt de islam nog altijd als een exotische bron van goedaardige verwondering. Maar in de echte wereld is het door zijn etnische, tribale en metafysische dimensie een nog agressievere splijtstof dan het communisme ooit is geweest. Iedereen die zich niet heeft laten corrumperen door de staatsopinie voelt dit instinctief aan, maar hoe nijpender de situatie in de echte wereld wordt, hoe ronduit bizarder de apologieën in de opiniemachine worden. En vandaag spant AD-hoofddoekmoslima (zo stelde ze zichzelf immers op de eerste date voor) de absolute kroon. Niet met een origineel concept overigens - de uitspraak "I went to the West and saw Islam, but no Muslims; I got back to the East and saw Muslims, but not Islam," gaat al een eeuw mee. Maar toen deed het er niet toe, want wat al dan niet islamitische moslim-mohammedanen wel of niet deden, ze deden het op hun eigen grond. Nu doen ze het hier, en is het niet meer grappig. Enfin, Hanina Ajarai aan het woord. "Nederland heeft eigenlijk meer islam nodig, niet minder. (...) In de lezing brengt Schippers een ode aan de Nederlandse kernwaarden zoals vrijheid en gelijkwaardigheid. Ze zet dat expliciet af tegen bepaalde interpretaties van de islam die deze waarden afwijzen. Ik moest denken aan de Islamicity Index, een middel bedacht door twee Amerikaanse wetenschappers om de mate waarin een land zich houdt aan de belangrijkste islamitische waarden te meten. Die waarden destilleerden zij uit de Koran en de gedragingen van profeet Mohamed. Zij waakten ervoor interpretaties van de islam over te nemen die geen wortel hadden in deze twee bronnen. De wetenschappers kwamen uit op vrijwel dezelfde waarden als minister Schippers: rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid, gelijke kansen voor iedereen, eerlijkheid, rechtvaardig leiderschap (good governance) en duurzaamheid. Om te meten in hoeverre landen zich houden aan deze waarden, werd gekeken naar onder meer regel­geving op het gebied van economie, sociaal beleid (hoe goed zorgt een land voor zijn armen?), mensenrechten en politiek. De resultaten van de allereerste Index (2014) waren verrassend en toch ook weer niet. Ierland kwam als beste uit de bus. Natuurlijk gevolgd door andere West-Europese landen. (...) Stel je nu eens voor dat alle moslims in Nederland deze adviezen ter harte zouden nemen. Wie kan daarop tegen zijn? En nog beter: stel je voor dat álle Nederlanders zich zouden gedragen zoals een moslim zich zou moeten gedragen. Volgens die wetenschappers zijn we op de goede weg, want raad eens welk land zich in de Index van 2015 'het meest islamitische land' ter wereld mag noemen? Juist, Nederland! Dat is iets om trots op te zijn." Herlees het zo nodig nog een keer, en besef hoe sterk de magneet onder een moreel kompas moet zijn om dit voor valide aan te nemen. Want dit is wat de islam werkelijk is: een codificering van een voor die tijd progressieve vorm van Arabisch-tribale waarden, waar vervolgens een goddelijk mandaat en een universele geldigheid aan toe is geschreven. Vervolgens kun je de discussie gaan voeren (zoals Paul Cliteur dat doet in het voorwoord van "Waarover men niet spreekt") over wat de aard van een godsdienst werkelijk is. Is het 'Religie als tekst', 'Religie als wat de meerderheid van gelovigen gelooft', 'Religie als gezaghebbende interpretatie' of 'Religie als morality tinged with emotion'. Voor wie Ajarai wil begrijpen, is de laatste term het belangrijkst, en wordt beschreven als "de vaststelling dat men een concept van religie kan hanteren dat inhoudt dat religie niet alleen morele voorschriften bevat, maar dat religie en moraal identiek zijn. Vanuit deze conceptie is een immoreel religieus voorschrift eenvoudigweg een contradictio in terminis, want religie is per definitie wat moreel verantwoord is." Dat is wat Ajarai doet: alles wat goed is = islamitisch, want de islam is per definitie goed. Ze gaat er natuurlijk volledig aan voorbij dat de juridische ongelijkheid tussen man en vrouw is opgenomen in de Koran en de overleveringen van de profeet [(Koran Soera 2:282, 4:34, 4:11, 4:15, Bukhari 3:48:826 en Reliance of the Traveller: A Classic Manual of Islamic Sacred Law, p. 259/260 PDF).] Of wat te denken van het afhakken van handen [Koran 5:38], de doodstraf op geloofsafval, een verbod op het bekritiseren van de profeet [Koran 6:93, 33:57, 33:61 en Bukhari 59:369, 3:106 en 4:241)], en ga zo nog maar even door. In het gunstigste geval, en daar gaan wij vooralsnog vanuit, is Ajarai in haar wezen een goed mens, en wil ze gewoon in een samenleving wonen die voldoet aan de door haar hierboven beschreven en bewonderde waarden. En dat is prima. Wij ook. Maar kun je AUB een keertje ophouden die fucking religie van je bij iedereen door de strot te douwen. We willen hem niet. Echt niet.

Reaguursels

Inloggen

@arbanafal | 13-09-16 | 14:51
Ik als niet gelovige en niet horende bij een isme. Of het nu socialisme, communisme maak bezwaar tegen je opmerking atheïsme. Atheïsme is een verzinsel van de gelovigen om ons niet gelovigen in een groep te drukken. Wij niet gelovigen (atheïsten in jouw visie) hebben geen bijeenkomsten, bemoeien ons niet met hoe een ander zich moet gedragen, en horen zeker niet tot een groep die andere uitmoordt in naam van een groep of een zogenaamd opperwezen.
Dus kunnen wij nooit als groep verantwoordelijk worden gesteld voor moordpartijen gepleegd door andere omdat ze niet geloven, want denk niet dat zij iemand vermoorden omdat ze in iets geloven of niet.

Tostiman | 14-09-16 | 15:37

@Lupuslupus | 13-09-16 | 14:36
Tuurlijk joh! Ik weet niet hoe je daar bijkomt, maar het is meer het probleem van de christenen. Die denken dat de moslims vanzelf christen worden. Ze geloven tenminste al in god

Tostiman | 14-09-16 | 15:13

@Lupuslupus | 13-09-16 | 14:36
Tuurlijk joh! Ik weet niet hoe je daar bijkomt, maar het is meer het probleem van de christenen. Die denken dat de moslims vanzelf christen worden. Ze geloven tenminste al in god

Tostiman | 14-09-16 | 15:12

40 jaar knuffelpolitiek resulteert in een neo-hellenistische periode waarbij de islamitische overtuiging een hellenisering genoemd kan worden, oftewel islamisering.

hovawart | 14-09-16 | 12:57

En in Nederland moet D'66 en de PvdA ook verboden worden.
Zij halen al deze stinkers binnen.

waarzeggertje | 14-09-16 | 12:46

De Islam heeft er nooit iets van gebakken. In hun eigen landen is het alleen maar oorlog, geweld en doodslag.
Nog nooit hebben zij iets technisch uitgevonden of geproduceerd. Enkel de Olie is hun bron van bestaan.
De Islam moet verboden worden.
Want overal waar aanslagen worden gepleegd is het de Islam.

waarzeggertje | 14-09-16 | 12:44

kindapaas | 14-09-16 | 03:53 Een, zoals u zegt, ‘Islam versie 2.0 zonder etnische dominantie’ zal nog altijd kenmerken vertonen van een destructieve sekte, fascisme, nazisme en maffia. Waarmee enig normaal samenleven echt niet mogelijk is. Of anders gezegd: een dergelijke islam zal nog altijd een primitieve terreurstaat produceren, waar andersdenkenden worden afgemaakt, en dat bestaat op basis van uitbuiting en slavernij. Een islam waar mee valt samen te leven, is een islam waarvan algemeen door moslims wordt gedacht dat de koran een historisch ontstane tekst betreft (men ziet nu de koran als totaal absoluut), dat Mohammed mogelijk nooit bestaan heeft (men ziet nu Mohammed als praktisch goddelijk rolmodel), dat zich volledig conformeert aan de universele rechten van de mens (men stelt nu de sharia boven de mensenrechten), dat zich volledig openstelt voor wetenschap als bron van betrouwbare kennis (men stelt nu de koran boven de wetenschap), dat volledig openstaat voor andere vormen van cultuur en wereldbeschouwing (men stelt nu de koran boven al het andere), enzovoort. Hier een interview waarin Prof. dr. Sami Aideeb uitlegt wat er zoal versleuteld moet worden aan de islam, wil een normaal samenleven ermee mogelijk zijn: www.youtube.com/watch?v=1PM7LDCYsBo

notamused | 14-09-16 | 12:08

@kindapaas | 14-09-16 | 04:29

Dat is toch logisch dat ze beide doen. Anders kwamen ze er nooit mee weg. Wij krijgen de "wir schaffen das" versie te zien op de tv, met verontwaardiging dat er daarna problemen zijn.

Achter de schermen wisten ze al lang wat voor gevolgen het zou hebben. Door de schaduw agenda die tegelijkertijd wordt uitgevoerd. Ik vind het ook altijd fascinerend dat mensen er zomaar vanuit gaan dat dingen onze leiding gevende allemaal overkomen. Terwijl er hele denktanks zijn die jaren vooruit plannen met de meest geavanceerde up-to-date data vanuit allerlei hoeken.

Het is hun baan om de koers te bepalen, maar als er dan allerlei vervelende gevolgen zijn van bijv. x aantal vluchtelingen door het beleid wat ze zelf in gang hebben gezet, dan gelooft het gros dat ze dat niet van te voren zagen aan komen? Fascinerend.

De massa moet snappen dat onze machthebbers er voor hun eigen belangen zitten en niet voor die van ons. Zolang dat besef er niet is, hebben we het nu over moslims, morgen over aanslag x, gisteren over aanslag y. Valt allemaal niet te rijmen met de agenda die wij te zien krijgen, heel toevallig valt het wel te rijmen met de agenda die buiten beeld blijft;

EU MEP Nick Griffin confronts EU Parliament & Ana Gomes on Kalergi Plan
www.youtube.com/watch?v=Wc2IN4C2Z5k

Durereaguurder | 14-09-16 | 11:59

AD, leest iemand dat vodje nog?

EefjeWentelteefje | 14-09-16 | 11:56

Als wij volgens de islam zouden leven moet dat vrouwmens zwijgen en terug de keuken in.

FinFucker | 14-09-16 | 10:50

Zucht AD, het verlinkste en verjihadiste krantje vol met leugens.

NOSjournalist | 14-09-16 | 09:12

Minder minder turken
Minder minder Mocros
Minder minder Islam

zwarte_bonen | 14-09-16 | 07:45

Integreren doe je bij hetgeen er voor jou reeds was, een land, de samenleving. De islam wil geen medewerker zijn, maar eigenaar. Niet integreren door aanpassing, maar de samenleving claimen zodat anderen zich aan de islam moeten aanpassen!

Frtv | 14-09-16 | 07:35

Je moet wel een verschrikkelijk naar mens zijn als er zelfs een god voor nodig is om je in toom te houden.

Overtwar | 14-09-16 | 06:54

AD = Allah Devoten

Weg met die afschuwelijke rotkrant die via een debiel wijf propageert dat westerse waarden zich moeten schikken naar een wanstaltige ideologie.

Memek | 14-09-16 | 05:42

@Bertus Bolknak | 13-09-16 | 17:00
Het lezen van de oorspronkelijke stukken is sterk aan te raden. U zult tot de conclusie komen dat men tegelijkertijd onderling tegenstrijdige plannen aan het uitvoeren is.
Onze politieke leiders leiden aan Babylonische ideologie verwarring: verzelfstandiging van koloniale rijken onder invloed van de Frankfurter Schule gedachte compleet met waarborging van mensenrechten enzovoorts met tegelijkertijd wereldwijd uitrollen van federatieve plannen (Coudenhoven-Kalergi, Clarence Streit en anderen) gaan alleen dan samen zolang de voormalige koloniën een inpasbare eenheid vormen en ieder federaal geheel zich afbakent.
Zonder eenheid voor iedere afzonderlijke federatie lopen complete continenten ongecontroleerd leeg bij de minste of geringste aanleiding en worden andere juist weer overspoeld.
Zelfs met inzet van decennia lange islamisering is er in de Derde Wereld van welke eenheid dan ook geen enkele sprake; desondanks in isolatie doorgaan met het CK plan binnen de EU is derhalve bij voorbaat kansloos. Onze lokale politieke partijen bewaren het zwijgen hierover want zonder steun vanuit de EU reikt hun invloed niet verder dan tot bij u in de huiskamer.
.
Pan-Europa: archive.org/details/PanEuropaCoudenho...
Praktischer Idealismus: archive.org/details/Coudenhove-Kalerg...
Union Now: streitcouncil.org/uploads/PDF/Union%20...
The New World Order: archive.org/details/pdfy-hwevgNwolPH1...
.
Veel leesplezier en speciale aandacht voor Pan Europa blz 156, "Kolonie Afrika"!

kindapaas | 14-09-16 | 04:29

De Islam is ontworpen vanuit een arabisch-etnocentrische gedachte. Leiderschap dient volgens de twee dominante takken (shia en sunni) te komen in de vorm van een nazaat van de profeet of een tot een verwante stam behorende nakomeling. Onenigheid hierover zorgt nog dagelijks tot spanningen tussen de twee groepen.
Wij, het verlichte en bevrijde Westen, zijn met enige terughoudendheid bereid een Islam versie 2.0 zonder etnische dominantie te aanvaarden. Dat wil zeggen dat de mono-etnische Arabische dominantie van de wereldwijde Islam plaats moet maken voor een verlichte vorm waarbij leiderschap en inbreng van andere etniciteiten ook aanvaardbaar wordt.
Zolang de etnocentrische grondhouding van de Islam blijft voortbestaan zijn de uitgangspunten ervan echter onverenigbaar met de kernwaarden van moderne Westerse democratiën.
Willen de twee tot elkaar komen dan moeten beide elementen van elkaar overnemen of de wegen gaan uiteindelijk scheiden. Vooral dat laatste moet onze opniemakers tot nadenken stemmen want de historie laat zien dat dat niet altijd geweldloos gaat.

kindapaas | 14-09-16 | 03:53

Als ik een abonnement op het AD had zou ik hem nu opzeggen. Deze columniste is een belediging voor ieder weldenkend persoon. Domme gans. Domme, domme gans.

Daisy Cutter | 14-09-16 | 03:28

Types als Hanina Ajarai zijn als totaal gehersenspoelde sektebewoners waar geen enkel zinnig gesprek mee te voeren is, en die dan bij het AD gelegenheid krijgen hun waan tentoon te spreiden. waarschijnlijk als een soort vlag van hoe ‘ruimdenkend kosmopolitisch politiek correct’ dit AD wel niet is. Als je dit soort mensen in een discussieprogramma plaatst tegen bijvoorbeeld een Wim van Rooy of Hamed Abdel-Samad of Robert Spencer, dan blijft er helemaal niets van over, behalve dan de algemene indruk dat deze Hanina Ajarai in een eigenaardig soort waan verkeert. Wat in dit geval een waan betreft die al 14 eeuwen de mensheid teistert (270 miljoen vermoorde andersdenkenden, de vernietiging van diverse culturen) en die tegenwoordig ongeveer 1,5 miljard mensen verhindert deel te hebben aan culturele ontwikkeling. En overal waar deze mensen opduiken, daar breken ze de cultuur af en verbreiden ze weerzinwekkende en diepgestoorde gewoonten.

notamused | 13-09-16 | 23:51

De wereld heeft helemaal geen islam nodig.

watergeus | 13-09-16 | 23:42

Da’s niet zo moeilijk. Als niet-islamitische landen de waarden van de islam beter realiseren dan islamitische landen, dan kunnen de islamitische landen het beste heel gauw niet-islamitisch worden, toch?

Friedrich Frayek | 13-09-16 | 23:22

Overal in de geschiedenis waar de Islam in opkomst was, liep het slecht af. Overal waar de islam in opkomst was, liep het slecht af voor de oorspronkelijke bewoners. Overal in de geschiedenis waar de Islam in opkomst was, ging de plaatselijke beschaving ten onder. Waarom zou het in hemelsnaam anders zijn deze keer, bij Zeus.

Sans Comique | 13-09-16 | 23:16

Peter Emile | 13-09-16 | 18:41
En wederom Chapeau!! voor uw duidelijke verwoording betreffende de valse religie genaamd 'islam'.
Het (te) strak gehoofddoekte en ietwat loensende vrouwspersoon dat vrijuit haar leugencampagne VOOR islam mag voeren in het AD, het is pure volksverlakkerij.
.
Islam staat niet gelijk aan simpele Jehova's, ueberbrave grefo's of biblebelters, noch met Roomsen.
Islam volgt mohammed, een barbaarse moordenaar en slavendrijver, een pedofiel en vrouwenhater, een psychopaat en massamoordenaar.
Alle christelijke stromingen volgen ene Jezus, prediker van vrede, verdraagzaamheid, vergeving.
Er bestaat geen enkel land op deze wereld waar islamieten in de meerderheid zijn en waar zij in vrede leven met andersgelovigen. De opdracht van mo de pedo was duidelijk: doodt allen die niet behoren tot het volk van allah. Meer uitleg is niet nodig.
-
Dat het AD, ooit ('70's) een door mij gewaardeerde krant, zich inlaat met dergelijke bullshit, is tekenend voor de verloedering van de huidige dodebomenmedia.
.
NEE tegen islam, tegen te strakke kopvodden, tegen onderdrukking van vrouwen en last but not least: NEE tegen kindbruidjes en vrouwenbesnijdenis!

appelvink | 13-09-16 | 22:49

Pieter V | 13-09-16 | 22:25 Het probleem steekt vooral in de islamitische doctrine, waarmee alle moslims gehersenspoeld zijn, en die maakt dat ze als moordende zombies willen moorden en afbreken om zo bij allah in de hemel te komen. En iedereen die dit bestudeert, die zal uiteindelijk concluderen dat het hier een zeer destructieve psychose betreft. In vroeger tijden zouden culturen om zoiets te overleven, een dergelijke beweging totaal vernietigd hebben. Opdat daarna het leven zich gewoon verder kan ontwikkelen. Maar in de westerse cultuur, althans in landen als Zweden, Engeland, Duitsland, enzovoort, steekt een enorme drang om die islam af te schermen tegen kritiek en om steeds maar te benadrukken dat het een religie van de vrede betreft. En het is om deze reden dat we nog heel veel ellende van de islam zullen meemaken. Totdat het uiteindelijk iedereen dermate de neus uitkomt, dat men teneinde raad overschakelt op hoe men vroeger met dit soort bewegingen omging.

notamused | 13-09-16 | 22:41

@jezusisonzin | 13-09-16 | 20:27

"Het geweld dat in de bijbel staat beschreven is echter nog erger dan de Koran. Het enige verschil is, dat 99% van de christelijke wereld zich gelukkig niet houdt aan alle voorschriften en straffen die in de bijbel staat beschreven."

Christenen leven niet volgens de bijbel (het oude testament) maar volgens de leer van Christus, het nieuwe testment.

Pieter V | 13-09-16 | 22:30

Mevrouw zegt dus dat een ongelovige nederlander een grotere klootzak en immoreel wezen is dan een moslim. Tja, als in de bakermat van de Islam kijkt zijn ze toch echt niet zo lief voor elkaar als wij hollanders hier. (in wezen zei Hitler hetzelfde. Duitsers zijn ook moreel superieur dus hoe meer men zich als een echte sociaaldemocraat gedraagt, hoe beter men is. Als we dan allemaal nationaalsocialistisch zouden gedragen, ziet de wereld er inderdaad veel beter uit).
Misschien xijn dat dan geen goede moslims, maar ik had dat dan graag uit haar mond vernomen.

Sans Comique | 13-09-16 | 22:25

De tactiek van de islamisten is volstrekt duidelijk"

1 Sarren en treiteren van de autochtone bevolking
2 Intimidatie van alle niet moslims
3 Gewelddadigheden tegen niet moslims
4 Grove gewelddadigheden en aanslagen op niet moslims
5 Een openlijke burgeroorlog tegen alle niet-moslims

Fase 1 t/m 4 zijn al dagelijkse realiteit
Fase 5 zal bij voortzetting van het huidige wanbeleid van de regeringen binnen 10 jaar zijn bereikt.

Meer dan een oproep van Erdogan aan alle Turken in Europa om in opstand te komen is daar niet voor nodig.

Kijk naar het Zaandamse tuig en realiseer u dat dit soort schorem in alle grote steden aanwezig is, zeker niet beperkt tot Turken en zie de haat die ze in zich dragen. Vuurwapens hebben ze veelal al maar meer dan een hakmes om de buren te vermoorden is er niet voor nodig.

Pieter V | 13-09-16 | 22:25

Het is een aardappelzak.
Willen we meer of minder aardappelzakken?

Jan Dribbel | 13-09-16 | 22:25

-weggejorist-

Flappie2006 | 13-09-16 | 22:23

-weggejorist-

Flappie2006 | 13-09-16 | 22:14

-weggejorist-

Flappie2006 | 13-09-16 | 22:13

Nederland heeft niet meer maar minder islam nodig. En juist MINDER islam is een heel slim idee, want islam betekent seksueel gestoorde en zwaar psychopate gangsterdictatuur. Hebt u nog in herinnering de filmpjes waarin IS andersdenkenden afslacht? DAT wordt de toekomst van Nederland als er in Nederland steeds meer islam komt. Deze eenvoudige waarheid is inmiddels af te leiden uit honderden boeken, websites, lezingen, interviews, enzovoort. Je hoort er alleen nooit of nauwelijks over in DWDD, PAUW, BUITENHOF, JOOP, enzovoort. Want de redacties van deze media zitten nog altijd in de trip van ‘islam is vrede’, ‘islam is liefde’. Dus als u weer eens in zo’n IS-filmpje ziet hoe een arme stakker de strot wordt afgesneden, bedenk dan, zo het politiek correcte dogma, dat dat liefde is, en vrede, en barmhartigheid. En dat dat de toekomst is van uw kinderen en kindskinderen, vanwege die morele zwakzinnigheid die zo endemisch is aantreffen in kringen van politieke correctheid.

notamused | 13-09-16 | 22:10

@jaap932057795966 | 13-09-16 | 16:00

Zindelijk en klinisch redeneren is dit soort achterlijke warhoofden niet gegeven en ze zijn echt te dom om dat te kunnen begrijpen.

Pieter V | 13-09-16 | 22:05

@ChatBot | 13-09-16 | 14:54

Ik heb dat laatst ook hier genoemd maar in een iets andere context.

Dat schorem werd bij ordeverstoringen door de politie keihard met de harde lat uit elkaar gedreven en de raddraaiers meegenomen.

De vergelijking is dus prima als de politie dat Turks- en Mocrotuig nu op dezelfde manier zou aanpakken.

Pieter V | 13-09-16 | 21:46

@Zweefvliegje | 13-09-16 | 15:01

Zaandam? Inderdaad en wat dacht je van Ede, en een groot aantal andere steden waar het mocrotuig dagelijks hele wijken terroriseert en waar niemand het meer over heeft?

Pieter V | 13-09-16 | 21:39

het AD is immoreel.

Bram van Ojik | 13-09-16 | 21:11

Hoe kom ik op een nette manier van Hanina Ajarai af? Met die vraag worstelt Hans Nijenhuis, hoofdredacteur AD. Haar column kost te veel lezers. 'Op een nette manier', want anders breekt op de redactie de pleuris uit. De halftalenten zullen elke politieke incorrectheid aangrijpen om eigen falen te maskeren. Alvast gefeliciteerd Hanina met je onwaarschijnlijk hoge afkoopsom.

Bieslander | 13-09-16 | 21:08

orange pekoe | 13-09-16 | 15:12
Heb je nog geluk... Tijdens een gesprek met een aantal collega's in een discussie terecht gekomen. Duidelijk dat zienswijzen mijlenver uiteen lagen. Zo dom geweest om te zeggen dat "wanneer je je ogen ervoor wilt sluiten, je m.i. onderdeel bent vh probleem". Discussie afgerond, verder gegaan met orde vd dag.
Week later mocht ik bij PZ op het matje komen, zou ik weet niet wat hebben gezegd. Het is dat mijn overige collega's me hebben vrijgepleit, anders was ik koos werkeloos geweest, uiteraard zonder WW ivm verwijtbaar werkeloos.

Dus ik hou mijn mond op de werkvloer, stem hopelijk de juiste partij en bereid me vast voor indien dit niet het geval is.

JP B. | 13-09-16 | 20:57

Mevrouw Ajarai,

Allah is niet dood.
Hij heeft Kanker.

Gerard Reve.

tering! | 13-09-16 | 20:46

Het geweld dat in de bijbel staat beschreven is echter nog erger dan de Koran. Het enige verschil is, dat 99% van de christelijke wereld zich gelukkig niet houdt aan alle voorschriften en straffen die in de bijbel staat beschreven.

Het enige maar ook wezenlijke verschil is, dat 90% van de moslims de Koran letterlijk geloven en daar ook Naar handelen. De verlichting die in de moslimwereld tussen 800 en 1300 heeft bestaan is omgeslagen in radicalisering.

De moslimwereld en de christelijk wereld lopen daarom omgekeerd paralel asn elkaar. Dat is ook de reden, dat de moslimwereld in het verdomhoekje zit. De enige reden dat ze mee mogen doen in deze wereld is, dat ze veel olie hebben

Als je echter de westerse wereld wilt aanvallen en je kunt alleen zelfmoordaanslagen verzinnen, dan is het intellectuele vermogen laag te noemen.

Noord Korea is in zijn eentje veel gevaarlijker dan de volledige moslim wereld, aangezien dat een krankzinnig regime is met de intellectuele vermogens om daadwerkelijk de wereld in vuur en vlam te zetten.

Er is namelijk geen moslimland die zelf een atoombom heeft kunnen ontwikkelen. Alleen Pakistan heeft daadwerkelijk een atoombom, maar heeft deze verkregen door spionage in met name Nederland.

jezusisonzin | 13-09-16 | 20:27

A;s iedere nederlander zich gedraagt als een moslim zijn we geen nederlanders meer. Geen multicul, geen christen, geen LGHBT, geen christen. Dan hebben we een zandbak aan zee.

Eeuh | 13-09-16 | 20:26

@ Peter Emile

Chapeau!

Bieslander | 13-09-16 | 20:12

@Dhr. W. Anhoop | 13-09-16 | 15:52
Een 'goede' en/of vreedzame moslim bestaat bij de gratie van het gebrek aan macht en aantal.

Rest In Privacy | 13-09-16 | 19:50

De Islam kan NL potentieel finaal slopen als het geen halt wordt toegenomen en de trend bekijkende is de Islam goed op weg. Gelukkig ga ik dat niet meer meemaken en heb geen kinderen. Ik troost me enorm met de gedachte dat de gutmensch, de wegkijker, zeg maar de PVDA/CDA/GL/D66er wel kinderen heeft. Als je willens en wetens voor verkankering kiest dan krijg je het ook en verdien je ook niet beter. Zwaait naar PVDA/VARA/JOOP.

Rest In Privacy | 13-09-16 | 19:48

Vraag in cafe: Willen jullie minder Islam?
Antwoord publiek: Minder, minder, minder!

Gaat het OM als ik dit zou doen in een cafe mij dan ook vervolgen? Hallo vriendjes van het OM op deze site, kom eens uit...

knerf | 13-09-16 | 19:44

Ik heb dit al heel lang, bij het horen van het woord moslima denk ik niet aan een mensenkind. Dat kan vreemd zijn, maar voor mij is een moslima iets dat haar originele en biologisch menselijk bestaan verwerpt om zich vervolgens te onderwerpen aan een krankzinnige ideologie.
Normale mensenkinderen doen zoiets niet.

Memek | 13-09-16 | 19:29

Ik wil geen islam. Graag keer een dag geen islam in het nieuws. Dan zijn we pas vrij. Gezeik over godsdienst.

franck7020 | 13-09-16 | 19:25

Veel, veel meer. Want ze brengen ons wetenschap, wijsheid, democratie, gelijkheid van vrouwen en vrede. O ja, en intelligentie.

Rest In Privacy | 13-09-16 | 19:25

Als tegenwicht tegen al die jihad van de pen van Anina Ajarai zou de redactie van het AD bijvoorbeeld Wim van Rooy kunnen vragen een column te verzorgen, waarin hij in heldere taal kan uitleggen wat voor etnocidale psychose die islam is. Maar ik vrees dat de redactie van het AD niet open staat voor een dergelijk voorstel. Hoewel het in de journalistiek toch heel gebruikelijk is om kwesties van meerdere kanten te belichten. Daarom, nog maar eens voor de helderheid deze algemen karakterisering van de islam: “Verkrachting, diefstal, afpersing, oplichting, georganiseerde misdaad, pooierij, pedofilie, necrofilie, slavernij, psychologische oorlogvoering, moord, terrorisme en systematische genocide, leidend tot de dood van meer dan 270.000.000 mensen.” J.K. Sheindlin, The people vs. Muhammad. The trial which challenges the founder of islam’s authority over all mankind. Psychological analysis, p. 304.

notamused | 13-09-16 | 19:15

Als iedereen zich zou gedragen als een reaguurder was Nederland een stomvervelend land waar iedereen elkaar voortdurend de maat nam.
Oh, dat is het al?

Koos Knak | 13-09-16 | 19:14

Hanina Ajarai's column kan maar tot twee conclusies leiden: 1-Nederland heeft geen islam nodig en 2- bestrijden van islamisten (waterkonijnen op 2 pootjes) is noodzaak.

theo1610 | 13-09-16 | 19:08

-weggejorist-

MooseNL | 13-09-16 | 19:05

Als ik me als een islamiet ga gedragen, wilt u mij dan aub net zolang voor mijn kop timmeren dat ik al weer snel op normale menselijke gedragingen terugval. Ik wil het niet, de islam, en ook de gedragingen van een islamiet wil ik niet. De islam hoort niet in het westen en dient zo snel mogelijk beperkt te worden in, dan wel verwijderd te worden uit ONS land.

Harihakbar | 13-09-16 | 19:02

ballenkraker | 13-09-16 | 18:48
Wat te denken van de U.K.? Daar heeft een geflipte hoofdcommissaris van politie het voorstel gedaan islamitische vrouwen die bij de politie werken, in boerka te laten lopen, de kranten daar bezwijken onder deze absurde voornemen!

lanexx | 13-09-16 | 19:01

Mag ik dan morgen ook een verhandeling schrijven in een dagblad met de kop dat Nederland MINDER islam nodig heeft?

knerf | 13-09-16 | 19:00

-weggejorist-

swanenburg | 13-09-16 | 18:54

arbanafal | 13-09-16 | 14:51

Helemaal met je eens wat betreft de ideologieën. Doen niet onder voor religies. Maar aangezien het in dit item over een religie gaat, heb ik ideologie niet als waan bestempeld. Maar er is wat mij betreft geen onderscheid. Echter ik maak bezwaar tegen de link atheisme met communisme.

knerf | 13-09-16 | 18:53

Nederland het meest islamitische land ter wereld: waarom is er dan een substantiele terreurdreiging? Waarom zijn die islamitische hyena's zo actief in onze dorpen en steden?

ballenkraker | 13-09-16 | 18:48

"Stel je voor dat álle Nederlanders zich zouden gedragen zoals een moslim zich zou moeten gedragen."
Ik stel voor dat eerst alle moslims zich gaan gedragen zoals een moslim zich volgens u zou moeten gedragen. Daarna lees ik uw stukjes weer.

Ben-Kotsbeu | 13-09-16 | 18:41

- Het onderdrukken (inpakken, opsluiten, vernederen en mishandelen) van vrouwen is tegen onze grondwet;
- Het als niet gelijkwaardig beschouwen en behandelen van vrouwen is tegen onze grondwet;
- Het discrimineren en demoniseren van homo's en lesbo's is tegen onze grondwet;
- Het verbieden en/of smoren van kritiek op de islam (of op wie of wat dan ook) is tegen de vrijheid van meningsuiting en dus tegen onze grondwet;
- Het discrimineren en demoniseren van joden is tegen onze grondwet;
- Het als ongelijkwaardig beschouwen en behandelen van mensen met géén, of een andere religie is tegen onze grondwet;
- Het bedreigen en zelfs vermoorden van mensen vanwege hun mening is, behalve tegen de menselijkheid, tegen onze grondwet;
- Het trouwen met minderjarigen is tegen onze grondwet;
- Het gedwongen uithuwelijken van jonge meisjes of vrouwen is tegen onze grondwet;
Het hebben van (gedwongen) seksueel contact met minderjarigen is tegen onze wetten;
- Het invoeren en uitoefenen van een (religieus) rechtssysteem anders dan het wettelijke Nederlandse burgerlijke rechtssysteem is, behalve subversief, tegen onze grondwet.

Alle hierboven beschreven zaken behoren tot de core-business en de doodnormale gang van zaken van de fascistoïde, subversieve en anti-democratische beweging die 'islam' heet en die zich vermomt als 'religie' om misbruik te kunnen maken van onze 'Vrijheid van Godsdienst'.

En toch is deze beweging, die streeft naar een totalitaire staatsvorm, niet verboden.

Terwijl deze beweging al verboden had moeten worden toen die pakweg een halve eeuw geleden de kop opstak in ons land.
En sterker nog: deze destructieve beweging wordt niet alleen door regering en overheid, maar ook door een breed gedragen front van politici, media en burgers verdedigd en zelfs gefaciliteerd.

Ik kan maar één omschrijving bedenken voor deze welbewuste, langzame en daardoor extra pijnlijke zelfmoord van een eens gezonde en mooie natie:

Waanzin.

Het is de suïcidale waanzin die óók het AD aan de dag legt, door een gehoofddoekte (dus geüniformeerde) soldate van de islam een podium te bieden.

Dit soort kranten, onderdeel van het 'Ancien Régime', verdienen niet beter dan ten onder te gaan.

Een ondergang die ze zelf hebben helpen orkestreren.

Peter Emile | 13-09-16 | 18:41

Dit is een redenering van een dronken aardbei. De enige conclusie die je mag trekken is dat Nederland helemaal geen moslims nodig heeft om een goed land te zijn. Andersom: dat Nederland meer islam nodig heeft, is onzin.

Ben-Kotsbeu | 13-09-16 | 18:25

Ik ben al ruim 40 jaar getuige van de Islam in Nederland en, na aftrek van de goeden die onder de kwaden lijden, is de enige conclusie die ik kan trekken dat het niet gaat werken.

Onderwegnaarzorgen | 13-09-16 | 18:25

Na dat A4-tje van Wilders had ik even twijfels of de PVV nog wel de juiste partij voor me was. Maar na vandaag weet ik het weer zeker:
* PVV is voor bindend referendum à la Zwitserland: hulde!!! Daar ben ik 100% voor.
* Moslims en moslim-knuffelaars willen NOG MEER islam in NL. De enige die daar voldoende tegenwicht tegen kan bieden is de PVV (wellicht samen met VNL).
Derhalve: maart 2017: maak Wilders premier. Trap niet in de valse beloften van VVD, CDA en alles wat daar links van krioelt...

R van Perzie | 13-09-16 | 18:19

Ik heb geen hekel aan een islamiet, ik heb wel een grondige hekel aan de Nederlandse islam collaborateurs in onze linkse land, het NPO, en de rest van de slijmende linkse meelopers die niet anders doen dan van dit land een islamitische hel maken, het lukt ze al aardig.

lanexx | 13-09-16 | 18:03

Youtube tip: David Wood

LeZwoHa | 13-09-16 | 18:01

De Koran is een oorlogsverklaring aan alle niet-moslims. Een paar feiten. De trilogie Koran, Hadith en sira (biografie Mohammed) telt 327.547 woorden met betrekking tot geweld. De Hebreeuwse bijbel 34.039. Bijna 70 procent van de sira gaat over oorlogvoering (jihad). Er staan meer oproepen om joden te vernietigen in de Koran dan in Mein Kampf. Mahatma Gandhi, wereldwijd erkend als één van de belangrijkste politieke en spirituele leiders van de 20ste eeuw schreef: 'Terwijl hindoes, sikhs, christenen, Parsi en joden samen met enkele miljoenen aanhangers allemaal met elkaar in een relatieve harmonie konden co-existeren, was er één religie die geen compromissen kon sluiten en ver van de rest stond: de islam.' (Met dank aan Wim van Rooy, 'Waarover men niet spreekt')

Bieslander | 13-09-16 | 18:00

The_Black_Knight | 13-09-16 | 17:50
En de heren dragen niet iets maar veul te strakke onderbroeken zoiets?

corbiere | 13-09-16 | 17:57

@Lupuslupus | 13-09-16 | 14:22

Als ik een auto koop die enorm gaat trillen boven een bepaalde snelheid.
Ga ik dan harder rijden of zachter...
@basbadjas | 13-09-16 | 14:19
.
Mijn advies zou zijn: koop een andere auto.
Lupuslupus | 13-09-16 | 14:22 |

Nog een toegevoegd advies:
Vergeet vooral niet je oude auto te laten slopen.

Peter Emile | 13-09-16 | 17:54

Laten we een voorbeeld aan Mohammed de profeet nemen.
Mohammed was een rancuneuze klootzak, een moordenaar, rover, kinderverkrachter en slavenhandelaar. Dus moet iedereen dat maar gaan doen.

Heiner | 13-09-16 | 17:53

Net als stropdassen bij sommige managers de bloedtoevoer naar de hersenen teveel afremmen om goed na te kunnen denken, is dat bij hoofddoekjes blijkbaar bij moslim(a)s ook het geval.

The_Black_Knight | 13-09-16 | 17:50

Stomme verschrijving, ookal zal de bedoeling wel duidelijk zijn:
ik schreef 'keuze-onvrijheid', maar ik bedoelde natuurlijk 'keuze-vrijheid'.

Der Paulie | 13-09-16 | 17:31

Ik snap die index en die vrome mevrouw niet. Niet westerse maar islamitische staten zouden bovenaan moeten staan. Immers, moslims volgen de islam. De islam is goed. Veel moslims in een land leidt automatisch tot een ontzettend goede samenleving. Maar volgens die lijst en die pieuze mevrouw is het juist andersom.

batvoca2 | 13-09-16 | 17:30

"stel je voor dat álle Nederlanders zich zouden gedragen zoals een moslim zich zou moeten gedragen."

Haha, dat zou wat zijn. Dan zou er helemaal geen islam in Nederland meer zijn. Want de enige reden dat Europa er niet uit ziet als bv. Niger, waar men de aanslag op Charlie Hebdo vierde door de Christenen (1% van de bevolking) aan te vallen, is vanwege onze tolerant, humanistische waarden. Slinger die het raam uit, en dan komt die Kruistocht er echt.

Maarja, als dat is wat je wil, blijf vooral zo doorgaan. Op een dag is de koek op.

Piet van het Padje | 13-09-16 | 17:21

Deze mevrouw is niet vrij.
Zij spreekt slechts de taal van haar onderdrukker.
Haar onderdrukker is de religie, gebruikt door de mannen.
Natuurlijk zal deze mevrouw aanvoeren, dat zij wel 'vrij' is.
Maar zij heeft zolang geleefd binnen de wereld van onderdrukking, dat zij haar eigen keuze-onvrijheid niet in haar hoofd heeft kunnen volhouden.
Als zij besneden is, is zij lichamelijk verminkt.
Maar is zij onder islamitische vlag opgevoed, dan is zij ook geestelijk besneden en verminkt.
Psychologische uitleg. Islamitische vrouwen zijn niet 'vrij' bij hun keuzes door langdurig ondergane onderdrukking; de psychologie noemt dat 'verinnerlijkte onderdrukking'; dat komt door processen als identificatie met de eigen groep, door de opvoeding en dus vroegkinderlijke beïnvloeding en door de buitengeslotenheid van anders denkende groepen waardoor deze opgroeiende vrouwen er ook zelf van overtuigd raken dat de hun toebedeelde positie terecht en passend is. Dat overkomt niet alleen de islamitische vrouw; 't verschijnsel vindt ook plaats bij de slaaf, homo, zwarte, de gehandicapte of de Jood; zij allen kwamen als groepen daardoor niet in opstand. Velen bleven zich houden aan de voorschriften - (inmiddels) ook zonder dwang van buitenaf - omdat die onvrije dwang ervaren wordt als eigen en natuurlijk. Wat is 'n vrije keus dan nog waard? We horen hier 'n islamitische vrouw aan 't woord, die thuis geslagen en gestraft zal worden, als zij niet de goede leugens over die vrije en mooie islam ophangt. Wij horen hier de slaven-taal. Dit is de taal van de onderdrukte vrouw die tegen de klippen op goedpraat en liegt om 'in haar islamitische thuis' geaccepteerd te blijven.
Waardoor kunnen wij zo goed zien dat hier sprake is van verinnerlijkte onderdrukking (?), omdat zij als 'n echte vrije vrouw géén enkele steekhoudende kritiek uit op de Islam. Zo is 'n slaaf ook liegend en alles goedpratend, als die zegt, 'dat zijn baas toch echt de allerbeste en allerliefste baas is, en dat hij als slaaf volledig vrij is, gratis te blijven werken voor die baas'.
Zielige islamitische vrouw. Zielige slaaf.
Allemaal zielig verinnerlijkte onderdrukking.

Der Paulie | 13-09-16 | 17:19

Mensen lees nou toch eens het plan van Coudenhove Kallergi. Dát is de EU aan het uitvoeren. Oa Merkel en van Rompuy hebben daarvoor een onderscheiding gekregen. Daarom interreseert het al die regeringen niet wat er met de oorspronkelijke bevolking gebeurt.

Bertus Bolknak | 13-09-16 | 17:00

Het DNA van een mens komt bij 100% overeen met het DNA van een varken. Dus ook de moslim wereld heeft meer varken nodig.

3Xniks | 13-09-16 | 16:51

Correctie op de dubbele: geen.

Memek | 13-09-16 | 16:44

Er is theorie en praktijk.
In de praktijk is de islam de meest perverse, wrede, onrechtvaardige, racistische en moorddadige religie.
"Maar", zeggen mensen van wie de hersenen geamputeerd zijn dan; "in theorie is de islam bijna half zo mooi als de Westerse vrijheid, zolang moslims zich maar niet als moslims gedragen".

Twee kanttekeningetjes;
1) Als de praktijk al aangeeft dat meer islam = meer ellende...
Dan mag meer islam nooit een streven zijn. Zelfs als de islam in theorie bijna half zo mooi als de Westerse vrijheid zou kunnen zijn.
2) De gedachte dat de islam in theorie bijna half zo mooi als de Westerse vrijheid zou kunnen zijn is natuurlijk al belachelijk. De islam is bedacht door een kinderverkrachtende woestijnrover, die zijn geld verdiende met het overvallen van kleine dorpen en karavanen. Daarbij werden de mannen onthoofd, en hun vrouwen en kinderen als seksspeeltjes verkocht.
Probeer daar maar iets moois in te ontdekken.

Het argument van het AD dat zolang de slachtoffers uitsluitend joden zijn er niks aan de hand is, is niet zo sterk. De Plunderende Proleet Mohammed had een extreme hekel aan joden, maar riep zijn volgelingen uiteindelijk op om *alle* niet-moslims te beroven, te verkrachten en te vermoorden.
Ook het argument van het AD dat het verkrachten en uitroeien van alle niet-moslims tot een meer rechtvaardige maatschappij leidt klopt niet. Wie de islamitische sharia er op naleest ziet dat de islam ook moslims aan alle kanten benadeelt. Vrouwen en kinderen bijvoorbeeld hebben niet meer rechten dan een geit; lees de sharia er maar op na.
Nog kwalijker is dat elke vorm van zelf nadenken de doodstraf oplevert. Dat is één van de miljoenen redenen waarom de islam het meest achterlijke en onderontwikkelde deel van de wereld is.

Laten we wel wezen, grote delen van wat we nu "de islamitische wereld" noemen waren ooit toonbeelden van beschaving. Zowel de landbouw als het schrift zijn daar uitgevonden (hoewel beide ontdekkingen onafhankelijk daarvan ook in andere werelddelen opkwamen).
Na de islamitische overnames is er gedurende 1400 jaar niks meer gepresteerd in de landen die ooit wereldwonderen zoals piramides en hangende tuinen bouwden.

Dandruff | 13-09-16 | 16:44

Geen enkele religie, de Islam als achterlijke, tribale, tot het bot verdeelde, onvrije, geweldadige en onaanpasbaar geloof, daarbij vet onderstreept, verdient bij mij geen enkele status of erkenning van gezag.
.
Niets in deze wereld, en daar hebben we zo zoetjes aan een miljoen miljard voorbeelden van, is zo afschuwelijk en verwerpelijk als Islam. Als het in papiervorm te verkijgen zou zijn zou ik mijn reet er niet mee willen afvegen.
.
Deze weerzin tegen Islam heb ik, gemotiveerd en vol overtuiging overgebracht op mijn kijnderen en kleinkinderen opdat zij dit verweer kunnen voortzetten met het oog op een hopelijk betere toekomst.
.
Islam in the West is nog erger dan de builenpest.

Memek | 13-09-16 | 16:40

Die gasten zijn gewoon goedgelovig. Laatst een marokkaan die zei dat het normaal was om als man 4 vrouwen te huwen omdat er op de wereld 4 maal zoveel vrouwen zijn als mannen. Ja waarschijnlijk in de tijd van de profeet omdat ie toen bijna alle anders gelovigen had omgebracht....

breugelaar | 13-09-16 | 16:31

@Lupuslupus | 13-09-16 | 15:33
Kan wel zijn. Of niet. Ben van mening dat we geen religie nodig hebben om de ene mens zich meer verheven te laten voelen dan de ander. In ieder geval de in zichzelf gekeerde abrahamitische varianten stillen de eeuwigdurend lijkende honger ernaar, zonder enige noodzaak van talent, nieuwsgierigheid of vooruitgang. En laten we wel wezen: de islam is in dat opzicht niets minder dan een kankergezwel.
En een kruistocht kun je ook wel beginnen zonder dat bij de dienstdoende paus eindelijk de ratio wint en hij daar na veel te lang wachten toestemming voor geeft.

Ik heb het altijd interessant gevonden hoe men zich in oosterse contreien met veel minder kinderlijke elementen uit stromingen als confucianisme, shintoïsme en boeddhisme een weg weet te vinden zonder al dat gepolariseer.

Slogra | 13-09-16 | 16:31

Zolang een islamitisch land niet bovenaan de hitlijst (bullshit in = bullshit out, bewezen) staat is impliciet bewezen dat islamitisch zijn niet werkt. Die hitlijst bewijst ook dat westerse waarden superieur zijn, zlefs aan de islamitische warden die het zou moeten meten, dank voor de bevestiging daarvan. Klaar, next.

TheseDays00 | 13-09-16 | 16:30

Is goed muts.
Dan vertrek ik in het volgend voorjaar definitief maar een beschaafd land en laat Nederland kapot gaan aan de barbarij.

mallekater | 13-09-16 | 16:27

De juiste conclusie lijkt me dan dus om per direct volledig te stoppen met het uitdragen van de Islam. Juist dan krijgt allah wat ie wil. Haaghutten dicht, hoofddoekjes af.

Rest In Privacy | 13-09-16 | 16:24

Ik wil een islamvrije blog. Gvd dat geneuzel over die sprookjes. Kappen. Tieten, Russen, mooie dingen, ok politiek. Maar religie: doe ff op haleluja.NL of ikenmnschijtgeloof.cum

flat out | 13-09-16 | 16:17

Als álle Nederlanders zich zouden gedragen zoals een moslim zich zou moeten gedragen, was "opsporing verzocht" een dagelijkse uitzending van 24 uur. Rot op met je islam.

funkyd | 13-09-16 | 16:14

Zo in lala-lekker-land waar enkel het goede telt, en we negeren het andere moet er meer islam komen, oke accepteer ik. Zal zij nu ook accepteren dat in de werkelijkheid er dus echt minder moet zijn, want kijk naar ieder islamitisch land en hoe het er aan toe gaat in vergelijking met nederland... Juist Islam zins begin net als enig andere religie doet leuke praatjes makken, en zeker islam in laste 10talle jaren heeft laten zien dat ze wellicht de meeste gewelddadig zijn, en over duidelijk weigeren ook maar enige verantwoording te nemen voor enige acties, want Als het allah zijn wens is...

Fosite | 13-09-16 | 16:14

Typisch een gevalletje van het zoveelste minderwaardigheidscomplex wat zich dan maar identificeert met religie nummer zoveel.

Anders snapt het helemaal niets meer van de boze buitenwereld.

Stortkoker | 13-09-16 | 16:10

Deze excuustruus toont de volslagen debielificatie van de AD redactie aan. Het AD is compleet van het padje af door een kalifaat katern in te voegen. Het is voor mij reden geweest om mijn abbonnement op te zeggen, aan dit soort islampropaganda betaal ik niet mee!

marcoplarco | 13-09-16 | 16:09

Bill Warner Phd zou dit de "jihad of the pen" noemen.
counterjihadreport.com/2014/05/21/bil...

De mensen die vooraan staan om de rechten van moslims te verdedigen, weten niets van de islam. Dat wordt ons aller ondergang.

zwarte_weduwe | 13-09-16 | 16:04

Eigenlijk is haar conclusie dat de islam meer kapot maakt in de maatschappij dan verbeterd. want conclusie van haar geleerden is dat niet moslimlanden met hun sociaalvangnet en haar wetten beter voldoen aan de islam dan de moslimlanden dus voor een beter en sociale wereld hef de islam op!!

Eigenlijk geeft de "columniste" aan dat het Westen superieur is en geeft ze Schippers eigenlijk gelijk alleen heeft ze het zelf niet door. Dus nochmaals minder islam is beter voor maatschappij dat is haar conclusie

jaap932057795966 | 13-09-16 | 16:00

Misschien dat mevrouw, als haar islam zo perfect is, me kan illustreren in welk land precies de islam NIET voor dood, verderf, stagnatie, onderdrukking, en oorlog heeft gezorgd?

Adversary | 13-09-16 | 15:57

Odt: ongezien de typhus voor dat gajes.

Ciprinus | 13-09-16 | 15:57

Voor mij staat vast:
Islam is zeer schadelijk voor alles waar een normaal goed mens naar wil streven en naar wil leven.
Deze politieke ideologie is vanaf begin 7e eeuw verrot.
Het is in wezen een wereldvreemde vorm van plagiaat van de TeNaCH, de joodse Bijbel).Het is een karikatuur, een parodie op de Joodse bijbel en het NT.
Het kenmerkt zich door een sterk gedragsdualisme.
Moslims zien het aardse leven als een verbanningsoord.
En de islam is daardoor geheel gericht op het paradijs, het hiernamaals. Het essentiële van de TeNaCH, n.m., dat je als mens,als Gods Partner wordt geroepen om het leven op aarde te verbeteren, te vervolmaken.(De mens als BEELD GODS),komt in de Koran en Hadith in z'n geheel niet voor. De islam is louter gericht op het leven ná de dood. Terwijl in de Joodse Bijbel (en ook het NT) de boodschap gericht is op het leven hier en nu, van de wieg tot het graf.De Bijbel is in z'n geheel een heel aards boek.
De wereld te verbeteren door medemenselijkheid (Naastenliefde)te betrachten, ongeacht wat de ander gelooft of juist niet, ontbreekt voledig in de islamitische ideologie, de Koran en Hadith. De westerse waarden die uiteindelijk voortvloeide uit de dieptewerking van de bijbelse boodschap (Joods/christelijk),is superieur aan die van de islam.
Mohammed komt nog niet tot de tenen van Jezus van Nazareth.

Alucard | 13-09-16 | 15:53

Een moslim KAN vreedzaam zijn en de Islam op een vredige, goede wijze beleiden en en interpreteren. Het KAN ook anders worden geïnterpreteerd. Vraag is hoe je als maatschappij de goeden van de slechten onderscheidt en zo niet, of je dan uberhaupt een geloof als deze in de gelederen wil hebben.

Dhr. W. Anhoop | 13-09-16 | 15:52

-weggejorist-

dutcherrt | 13-09-16 | 15:52

-weggejorist-

Roken Toegestaan | 13-09-16 | 15:47

Ga eerst maar eens verlichting zoeken en kom over 500 jaar nog maar een keer terug.

Dutch_Holland | 13-09-16 | 15:47

De islam is een leugen en de koran is vergif. Over hun pedofiele roverhoofdman zullen we het maar niet hebben. Feit is dat islam niet thuishoort in Europa en zeker niet in Nederland. Kotsbeu word ik van dat opdringerige toontje van deze columnist.

max zorin | 13-09-16 | 15:44

@Zzzzooooffff | 13-09-16 | 15:21

Nee dat kan ze niet, niemand overigens met normaal functionerend verstand, simpelweg omdat zoiets niet bestaat.
Maar je bijt nu eenmaal niet in de hand die je voedt.

von Strumpfhausen | 13-09-16 | 15:42

Lupuslupus | 13-09-16 | 14:40
Eerst strijd tegen Rome,dan weiniger religie en dan heeft eigen noeste vlijt de Gouden Eeuw gebracht.

nik777 | 13-09-16 | 15:41

@jawor36 14:59: Die normen zijn niet christelijk maar tamelijk universeel. De verdienste van het christendom is niet dat ze die normen opgesteld hebben,maar dat ze ze verspreid hebben.

Muxje | 13-09-16 | 15:40

Alexander des Burgus | 13-09-16 | 15:05
Maar die Japanners van u zijn - anders dan de Calvinisten bij ons en Zwitserland - geen lieverdjes: alleen al in Ned. Indië hebben ze 4 miljoen doden op hun geweten.

Ci Ty33 | 13-09-16 | 15:40

Lupuslupus | 13-09-16 | 15:33
Heb het al eerder opgemerkt: diep respect voor u!

mom van avezaath | 13-09-16 | 15:39

miko | 13-09-16 | 14:42
Partijen als D66, GL, SP, VVD hebben hier niets mee te maken (gehad) alleen het CDA, dàt is de boosdoener. Kortzichtige redenatie, of is u gewoon linkser dan links?

mom van avezaath | 13-09-16 | 15:36

Dom wijf met een bord voor de kop, die dankbaar gebruik maakt van Westerse vrijheden om stupiditeit digitaal te verspreiden.

Rest In Privacy | 13-09-16 | 15:36

De meeste heilige stad voor moslims is Mekka, samen met Medina de enige radicale apartheids-stad ter wereld. Het zijn heilige steden die (op basis van de koran) streng verboden zijn voor niet-moslims. De volgers van mahomet vinden die apartheid logisch en prima, maar eisen elders de inschikkelijkheid van anderen. Dit zegt genoeg over de oninpasbaarheid van dat geloof in de moderne, westerse culturen: het mengt als olie met water.

ben kokhals | 13-09-16 | 15:36

West-Europa is zo hard aan het islamiseren dat het al bijna aantrekkelijker is om naar de islamitische strondzandbak te emigreren dan om hier in het halal slachtafval te verdrinken.

Antitheïst | 13-09-16 | 15:35

Die islamicity index is niet islamitisch. Ze stellen het zelf in hun erkenning van de kritiek. Is niet in lijn met het doel van het hebben van een islamitische maatschappij: ".. because it does not conform to the Maqasid Shariah.
Ën negeert de vijf zuilen: ".. if we had included the five pillars, there would be a strong bias against non-Muslim countries (or more accurately countries with a low percentage of declared Muslims) in the index value.."
De evaluatie van hoe islamitisch landen aan de hand van deze index waar dus arbitrair waarden aan toegewezen zijn die in wezen liberale waarden zijn die in de tekst worden gelezen ten koste van onder uitsluiting van de meest fundamentele en essentiële islamitische waarden, omdat die dus daarmee onverenigbaar zijn is dus een farcicale exercitie. Geen wonder dus ook dat geen enkel islamitisch land aan de hand van een niet-islamitische index hoog scoort. Het is een exercitie in intellectuele oneerlijkheid en politiek correct gesjoemel.
Als je een index zou opstellen aan de hand van islamitische waarden en deze een waarde geven dat correspondeert met hun theologische belangrijkheid, dan zou met stip de heilige Kalifaat van IS bovenaan staan.

Mazzelstof | 13-09-16 | 15:35

Hanina Ajarai , ga het op kleuterniveau aan u uitleggen. Als Jantje het heeft over 'mamma' en Pietje heeft het over 'mamma', dan hebben ze het allebei over de vrouw die thuis het eten kookt en ze 's avonds in bed stopt. Maar het is natuurlijk wel een àndere vrouw. En zo is het ook met begrippen als rechtvaardigheid: dat betekent in westers humanistisch-christelijke wereld dat iedereen gelijkwaardig is. Bij u in hoofddoekië betekent het echter een wereld waar men leeft volgens uw allah. Dat geldt ook voor het woord vrede: bij ons betekent het geen oorlog en in uw thuisland betekent het een maatschappij waar de islam paladijnen het voor het zeggen hebben.
En nu ik u toch spreek: waarom zou ik me eigenlijk moeten interesseren voor uw hersenspinsels. Niemand interesseert het: er zijn 450 veldslagen gevoerd in het territoir van het vroegere Romeinse Rijk om uw denkwereld buiten de deur te houden, en de afgelopen 1350 jaar was er niemand - behalve wat wetenschappers die er hun geld meeverdienden - in de islam geïnteresseerd. Waarom zouden we dat dan nu wel moeten zijn? De islam is de laatste decennia alleen maar afschrikwekkender geworden en er komt niets positiefs uit.

Ci Ty33 | 13-09-16 | 15:35

Je bent het met me eens dat we met de keer-de-andere-wang-toe-dogma's, met autistische domineesdochters en raadsleden als Merkel en die man uit Purmerend die 'zichzelf dan bij de hemelpoort goed kan aankijken' van de wal in de sloot zijn geholpen en dat we in de Gouden Eeuw meer hebben gehad aan handel, kunst, wetenschap en rationalisme?
Slogra | 13-09-16 | 15:18
.
Dat ben ik helemaal met u eens. De 'andere wang toekeren' WAS/IS bedoeld voor het 'persoonlijke' leven. Dus voor mensen onderling: familie, buren etc.
Er staat óók geschreven: 'de Overheid draagt het zwaard niet tevergeefs'.
.
Het gaat er helemaal niet om of men zichzelf 'bij de hemelpoort goed kan aankijken'. Dat is een leugen. Christus Zelf heeft gezegd dat op de oordeelsdag VELEN tot Hem zullen komen en zullen zeggen 'Maar Heere, hebben we in uw naam niet geprofeteerd en in Uw naam allerlei krachten (wonderen) gedaan'? En dan zal Hij tot hen zeggen: 'Ga WEG van Mij, IK heb u nóóit gekend!'
.

Lupuslupus | 13-09-16 | 15:33

Allah's Dagblad.

Tjemig | 13-09-16 | 15:31

Onbegrijpelijk dat dit wicht een podium krijgt in een landelijke krant. Als dit stuk onbenul van streng christelijke huize was, had geen enkele krant interesse gehad in columns met een streng gereformeerde boodschap, maar omdat links Nederland een bord voor de kop heeft als het om de islam gaat, krijgt deze kopvod-mevrouw wel een podium voor haar reli-onzin.

mirvink3478 | 13-09-16 | 15:29

Lees ik nou goed op de Telegraaf dat onze lama vlogger is opgepakt?

peanutpower | 13-09-16 | 15:27

@Zzzzooooffff | 13-09-16 | 15:21
.
Maleisie, een klein beetje dan.

Piet Karbiet | 13-09-16 | 15:27

Ik begin nu wel te begrijpen dat vrouwen binnen die religie geen rechten hebben

Gags Beasley | 13-09-16 | 15:24

@netniet | 13-09-16 | 15:03
Voor het kapot negeren is het te laat. Ik zou eerst beginnen met een kopje kleiner maken en zodra het nauwelijks bestaansrecht meer heeft dan compleet negeren. Dezelfde methode kun je straks toepassen als we dat Zwarte Piet-gezeik weer krijgen.

drekzooi | 13-09-16 | 15:23

Alexander des Burgus | 13-09-16 | 15:05
calvinisme is zuinigheid en predestinatie. ik zie niet hoe dat gezorgd heeft voor rijkdom. weber heeft een hoop nuttige dingen geschreven, maar dat vind ik toch zo'n gezwets.

het hoogtepunt van de gouden eeuw lag overigens vroeg en er waren nog lang veel meer katholieken dan men nu meestal denkt. het omslagpunt dat een meerderheid van holland calvinistisch werd ligt ergens in de loop van de 17e eeuw.

aight.. | 13-09-16 | 15:21

Misschien kan deze muts ons 1 islamitisch land noemen dat én democratisch is, én de mensenrechten respecteert, én welvarend is. Eentje maar.

Zzzzooooffff | 13-09-16 | 15:21

@Lupuslupus | 13-09-16 | 14:40
Je bent het met me eens dat we met de keer-de-andere-wang-toe-dogma's, met autistische domineesdochters en raadsleden als Merkel en die man uit Purmerend die 'zichzelf dan bij de hemelpoort goed kan aankijken' van de wal in de sloot zijn geholpen en dat we in de Gouden Eeuw meer hebben gehad aan handel, kunst, wetenschap en rationalisme?

Slogra | 13-09-16 | 15:18

Dacht eigenlijk dat bij aanvang van haar werken als columniste haar religie niet het belangrijkste onderwerp zou worden.

Een reli waanzinnige zonder vrijheden.

ali komijnekaas | 13-09-16 | 15:18

XaleX_2 | 13-09-16 | 14:58
dat is als je augustinus volgt. oudere bronnen geven een andere etymologie

aight.. | 13-09-16 | 15:18

Waarom moet de islam gepromoot worden?
Wie, anders dan de islamieten zelf, zit er op te wachten?
Stel je voor dat je in een column (nee, geen ingezonden brief) in de krant op zou roepen om allemaal lid te worden van het Volksfront/Stormfront of de NVU of hoe dat mag heten.
Dan was het sowieso je laatste column.

Nuchternederland | 13-09-16 | 15:16

Men neme het meest achterlijke religeuze boek uit de kast en kiest een aantal punten die in welvarende Westerse landen de norm zijn. Vervolgens ga je zoeken en wat blijkt, daarover staan ook wel wat dingen in de koran. Bizar man, nederland is eigenlijk heel islamitisch.
Sodemieter toch op mafklapper. Of nee, nog beter laat die zogenaamde wetenschappers Mein Kampf er eens bij pakken, want dan denk ik dat ze met een soortgelijk resultaat op de proppen kunnen komen.

Lood om oud ijzer | 13-09-16 | 15:15

Raider Twix | 13-09-16 | 15:04
Dat is heel simpel. Immers, het gaat dan om de Ware Islam versus de Ware Islam.

Vigil | 13-09-16 | 15:15

@jawor36 | 13-09-16 | 14:59 "Een atheïst in Nederland heeft de (grotendeels) Christelijke normen en waarden vanuit zijn omgeving overgenomen en draagt die uit zonder religieus te zijn."
.
Prima. Ook binnenkomers, inclusief moslims, moeten die (grotendeels) Christelijke normen en waarden gewoon overnemen, en zich onze tradities en fundamentele waarden eigen maken. Degene die dat niet snapt of daar niet toe bereid is, heeft in onze samenleving niks te zoeken. Dan zou je kunnen concluderen, zoals Stefan Molyneux het zo treffend stelt: "You come for the money not for the values that create the money".

ben kokhals | 13-09-16 | 15:13

@dezenicknameisbezet | 13-09-16 | 15:10
R'amen

Alexander des Burgus | 13-09-16 | 15:12

Meer islam maar dan minder of beter nog GEEN moslims ok? Dan ben ik voor!

WatZalIkErvanZeggen | 13-09-16 | 15:12

De manier van redeneren komt mij bekend voor. Mijn moslim-collega's praten precies zo. Onnavolgbaar,onlogisch, hun geloof/ideologie superieur achtend.

De westerse, blanke autochtoon is altijd fout. En oh ja: het Westen zit zelf achter de bomaanslagen in Europa. Alles is in scene gezet door geheime diensten. De slachtoffers zijn acteurs. Islam is vrede. Etc... Etc...

Ik heb geleerd mijn mond te houden want elk tegenargument wordt weggezet als een leugen.

orange pekoe | 13-09-16 | 15:12

Als ik haar foto bekijk is het voor mij zonneklaar: Haar hersenen zijn gekrompen door de hoofddoek en ingedaald in haar lippen.

BBmetR | 13-09-16 | 15:11

Reed net nog door de Parkstad en toen waggelde er een bruin spook voor me over het trottoir. Toen ik er naast reed zag ik dat het gewoon een als spook verklede vrouw was. Volgens mijn auto was het 30 graden maar volgens mij moet het onder dat bruine vod wel 40 graden zijn geweest. Ze had haar telefoon in haar kopvod gestopt en kon zo beide handen gebruiken om de gratis boodschappen met beide handen te tillen want de tassen puilden uit. Maar nu het goede nieuws: door de afgenomen stroom asieleisers komt er geen boot met 300 asieleisers op één van mijn visplekken te liggen. En tot slot: islam is een zwaar besmettelijke ziekte!

eerstneukendanpraten | 13-09-16 | 15:11

En ook opdonderen met het christendom, inclusief de eerste- en laatste dag adventisten, jehova‘s getuigen, vrijgemaakten, het gekrookte riet, wederdopers, de hervormden, vrijgemaakten en geverherverhervormden, de russisch, servisch en grieks orthodoxen, de mormonen, de lutheranen, mennonieten, presbyterianen, en zeker de katholieken in het algemeen en in het bijzonder de pedofiele monniken en hun beschermers, de corrupte kardinalen, de scientology, westboro baptists, het jodendom, de sikh, het boeddhisme, het hindoeïsme, shinto, die fucking goths met hun magick, de bahaí en het vliegende spaghettimonster.
Nou die dan niet. Ik geloof in pasta.

dezenicknameisbezet | 13-09-16 | 15:10

Ieder leeft in zijn eigen level van bewustzijn leeft en leeft in zijn eigen realiteit van de dag. Wat vandaag als waarheid word aangenomen hoeft die waarheid morgen niet meer waar te zijn. Groei in bewustwoording. Hebben jij en ik recht op want dat gebeurt dat heet het leven.Hebben we daar een koran of bijbel voor nodig. Als het om religeus iets gaat niet. God zoals het gedikteerd word bestaat niet. De mensheid word zwaar en bewust voorgelogen als het om religie gaat. Vroeger kon dat nog als wapen worden gebruikt. Dat geld niet voor het heden. Dat moslims hier het wiel islam aan het uitvinden zijn is totaal tegen dovenmans oren. Dat de EU bewust europa laat overspoelen met moslims om nationalisme als facisme te bestempelen en op deze manier het nationalisme de kop wil indrukken is twee. Maar het gaat niet om nationalisme of religie. Het gaat om cultuur en eigenwaarde. Het gaat om de westerse gemeenschap. Dorp verder gelden andere dorpse cultuur en waarden. Nee wij zitten niet te wachten op bekering die onzin ligt ver achter ons. Wij zitten te wachten op bestuurders die de grote moter kan draaiend houden en ons in onze waarde en cultuur laat leven. En tuurlijk mogen wij bidden mediteren maar wel voor ons eigen ik en om de ander een goed hart onder de riem te steken. Dus islam nee bedankt.

jitro | 13-09-16 | 15:08

Het AD zal wel bedoelen: de bazen hebben meer Islam nodig.

Verder vraag ik mij af of 'godverdomme' in de URL wel mag van google ervan uitgaande dat je wilt worden gevonden door google.

ProAsfalt | 13-09-16 | 15:06

@Lupuslupus | 13-09-16 | 14:40
Calvinisme bracht ons de Gouden Eeuw. Het christendom in het algemeen hoeft niet per se rijkdom te brengen. Kijk maar eens naar het Orthodoxe christendom. Calvinisme maakte men wel hard werkende en integere mensen, maar dat kan zonder het christendom ook. Zie maar eens bijvoorbeeld Japanners en joden. Werklustig en integer zijn met z'n allen, dat maakt een samenleving succesvol.

Alexander des Burgus | 13-09-16 | 15:05

Vraagje: hoe past het dansen van een moslim op een politie-auto in dit waarden plaatje?
En het plaatsen van bommen in Spanje, Parijs, Brussel, Zaventem, Nice?

Raider Twix | 13-09-16 | 15:04

Deze meid is een godsdienstwaanzinnige. Overal betrekt ze de Islam er bij. Waarschijnlijk al van kinds af aan gehersenspoeld. Islam = perfect, en alles wat perfect = Islam. Dat is de connectie in haar brein en verder kan ze niet denken. En dat krijgt gewoon een column in het AD, ongelofelijk.

martymcfly | 13-09-16 | 15:03

Je kunt van andie gasten zeggen wat je wilt maar ze weten zichzelf wel op de kaart te zetten. We hebben het wel beschouwd over ongeveer 7 procent van de Nederlandse bevolking. De hoeveelheid media aandacht staatniet in verhouding. Kapot negeren.

netniet | 13-09-16 | 15:03

Die Islam is niet onderweg maar is er al:
.
Immigratie aantal 2015: 224.956
Emigratie aantal 2015 : 147.156
.
Volgens mijn berekening:
Immigratie 2020: 425.000
Emigratie 2020 : 165.000

duitse herder | 13-09-16 | 15:02

Er is geen enkel succesvol islamitisch land vooral niet op het gebied van mensenrechten.
Er zijn wel heel veel oorlogen en gezeik in islamitische landen.
Wat Nederland nodig heeft! Is vrouwen in bikini en niet in boerkini. Feestjes en gezelligheid en BBQ met varkensvlees.
-
Rare wereldvreemde moslims

Barkruk2 | 13-09-16 | 15:02

Dit is de Islam:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6881481/241f330c/isis_viert_offerfeest.html
Iedereen die zegt dat dit geen Islam is: Ga de discussie maar aan met de makers / hoofdrol spelers en niet met mij. Don't blame the messenger.
Islam is kut. (net als de rest van de hersenspinsels)

Is dit nog nieuws? | 13-09-16 | 15:02

Dit is wat da'wah genoemd wordt: het uitnodigen van mensen tot de islam. Je promoot de islam alsof het de puurste vorm van geluk, vrijheid of emancipatie is en hoopt dat mensen er in trappen. Vergelijkbaar met de gemiddelde tv reclame van maakt niet uit wat. Je ziet op tv hoe fantastisch die Renauwldt is maar als je instapt begint je de ellende en wil je snel weer uitstappen. Althans, als je gelukt hebt. Want sommige mensen blijven er toch in hangen en dan gaat het van da'wah naar jihad want de bekeerlingen zijn erger zelfs.
Nederland scoort zelfs zeer slecht in deze index:
-gelijkheid: Nederland ja, sharia: nee (dhimmi's)
-emancipatie: Nederland ja, sharia: nee (erfrecht, getuigenis bij rechtbank, de vrouw is een veld waar de man overheen mag ploegen wanneer die maar wilt, scheidingsrecht)
-hoe goed zorgen wij voor onze armen? Nou iedereen die in een islamland is geweest hoe dramatisch dat is terwijl hier de mensen in de bijstand met Samsoeng 34's rondlopen
-rechtvaardig leiderschap: okay, dat is in Nederland 0, dan waren we beter af met Gaddhafi of zo.
Maar samenvattend: flikker gewoon een end op met je islam en je AD.

Moonwarrior | 13-09-16 | 15:01

-weggejorist-

Zweefvliegje | 13-09-16 | 15:01

Ik heb het boek "Waarover Men Niet Spreekt" gekocht. Helaas is de auteur (Wim de Rooy) geen begiftigd schrijver. Of wellicht is het zijn Belgische afkomst (er zit ook zeker een woord Frans bij). Maar het kost me moeite om mezelf door het boek heen te worstelen.

Neemt niet weg dat het boek wel de belangrijke problemen met de Islam in Europa benoemt. Had alleen gewenst dat het beter leesbaar zou zijn.

DolfWeerwolf | 13-09-16 | 15:01

Lupuslupus | 13-09-16 | 14:40

Zoveel eer verdient het Christendom echt niet. Elke vorm van vooruitgang is te danken aan het feit dat we steeds iets meer afscheid nemen van religie. En dat is maar goed ook. Er is geen zinnig argument te noemen waarom we religie nodig hebben.

Bovendien; je hebt religie echt niet nodig om normen en waarden uit te dragen. Een atheïst in Nederland heeft de (grotendeels) Christelijke normen en waarden vanuit zijn omgeving overgenomen en draagt die uit zonder religieus te zijn.

jawor36 | 13-09-16 | 14:59

Ze passen en horen hier niet.Ze zijn niet voor niks in het oosten geboren.Daar horen zij thuis.Niet hier in het vrije westen.Dat willen ze zelf ook helemaal niet,na hand van uitlatingen .En het niet integreren willen.Maar waarom zoeken zij het westen uit.Europa daar waar ze op tegen zijn.Ik denk dan toch dat het door de luxe voorzieningen komt.Als men dat alles wil ,dan ook mooi de mond houden en aanpassen .Niet wij voor hen uit het oosten,nee zij uit het oosten voor het vrije westen.En wie dat niet wil en kan moven gewoon moven.

altijdfeest | 13-09-16 | 14:59

Probleem met de Islam is dat dat een ideologie is die een behoorlijk kritische geest, tolerantie, relativeringsvermogen en hele scheepscontainers vol met korreltjes zout vereist om een enigszins leefbare samenleving op te bouwen.
En laat de Arabier nu net die wereldbevolkingsgroep zijn die daarover het minst beschikt. Ergo, Islam en Halvemaangordel is per definitie een kansloos en dus mislukt huwelijk. Boeddisme, dat zou beter voor ze zijn, meer een filosofie hoe je als individu het hogere kunt bereiken ipv krijsend, eisend en kromzwaardhijsend jezelf een weg over de aardkloot te banen.

Graaisnaaiert | 13-09-16 | 14:58

Zoals Nederland zonder criminaliteit, de pest, TBC en de pokken kan, kan het ook zonder de Islam. Het zou alleen maar beter worden zonder die Islamitische achterlijkheid.

Heiner | 13-09-16 | 14:58

Over my cold, dead body

BASinnic | 13-09-16 | 14:58

Nee, opzouten met ale religie (en Islam in het bijzonder)
Arietjuh | 13-09-16 | 14:23
'Religie' betekent 'verbinden'. In die zin is de islam dus helemaal geen religie. Daarnaast is 'godsdienst' niet hetzelfde als 'religie'. Boeddhisme is bijvoorbeeld een religie, maar geen godsdienst.

XaleX_2 | 13-09-16 | 14:58

In haar diepste wezen is ook het Kannibalisme universele liefde en grensoverschrijdend gelijkwaardig. Ik eet iedere ras en sexe met huid en haar.

Piet Karbiet | 13-09-16 | 14:57

Islam gaat niet over ethiek, Islam gaat over islam. Voor rechtvaardigheid en beschaving is zelf kritiek nodig, nieuwsgierigheid en ontzag voor feiten en redelijkheid. Islam neemt een loopje met alles dat beschaving mogelijk maakt. En als Hanina haar idee van beschaving vergelijkt met de normen en waarden van de islam, waar komt haar idee van die normen en waarden dan vandaan? Vanuit zichzelf! Daar hebben we geen religieuze aannames voor nodig.

Mr_Dick | 13-09-16 | 14:56

Alle religie is verderfelijk. Helaas geeft de ene meer last dan de andere.
Changeisthelawoflife | 13-09-16 | 14:34 Zonder de Joods-Rooms-Protestantse geschiedenis- en cultuur in Europa waren uw voorvaderen en u muzelmannen geweest en had u uw huidige mening over religie niet kunnen uiten cq al lang met een pijnlijke keel moeten bekopen. Enige dankbaarheid jegens genoemde religies is dus op zijn plaats.

A.S. Perien | 13-09-16 | 14:55

Het is ook klinklare onzin dat moraliteit niet zonder religie kan zoals humanisten en in zekere zin boedisten tonen.

ratelaar | 13-09-16 | 14:54

... conceptie, immoreel, contradictio in terminis, definitie, destilleerden, index, expliciet, interpretaties,...

Teveel moeilijke woorden voor moslims, dat wordt dus ook weer niks.

slijtageslag | 13-09-16 | 14:54

Onder welke steen komt deze dame vandaan?
Bij mij komen er pissebedden vrij als ik een tegel optil.
Deze dame, ja ja ik blijf netjes, is nog enger dan een pissebed.

animalia | 13-09-16 | 14:52

@ miko | 13-09-16 | 14:47

Onze normen en waarden komen wel degelijk (deels) voort uit het Christendom. Het Calvinisme heeft haar stempel wel degelijk op de Nederlandse volksaard gedrukt.

Enter Yeti | 13-09-16 | 14:52

Minder, minder, minder islam!

Nelis SplitBloes | 13-09-16 | 14:51

knerf | 13-09-16 | 14:43
Per jaar van zijn bestaan is helaas atheisme (in de vorm van communisme en zijn staatsrepressie van alle vormen van religie) tot nu de meest dodelijke ideologie gebleken. Het schreeuwt wel heerlijk verheven, maar alle ideologieen zijn uiteindelijk wanen; de een is alleen erger dan de ander. Dat gezegd hebbende: het is duidelijk dat seculiere maatschappijen op dit moment fijner wonen zijn dan islamitische theocratieen. Om bij de hoofddoekmoslim van het AD te blijven: alle landen waar ze 'meer islam' ten uitvoer hebben gebracht zijn hellen op aarde. Als er iets een bewijs is dat de wereld minder islam nodig heeft zijn het landen waar meer islam is.

arbanafal | 13-09-16 | 14:51

Ze moet dit zeggen van haar man want heb haar foto beter bekeken.

RickTheDick | 13-09-16 | 14:50

Krijgt ze geld voor dit soort wartaal?
Of betaalt Oman gewoon per stukkie?

Piet Karbiet | 13-09-16 | 14:48

Hier gaat het mis: het benoemen van "rechtvaardigheid, gelijkwaardigheid, gelijke kansen voor iedereen, eerlijkheid, rechtvaardig leiderschap (good governance) en duurzaamheid" als islamitische waarden. Je kan deze waarden pas islamitisch noemen als 1) deze waarden door moslims en in door moslims gerunde landen ook echt in de praktijk gebracht worden (wat absoluut niet het geval is), en 2) deze waarden islam onderscheiden van andere levensovertuigingen. Ook dat is niet het geval: dit zijn algemene waarden; de meeste moderne samenlevingen noemen dit als hun kernwaarden, ook als ze ze niet altijd in de praktijk brengen.

Muxje | 13-09-16 | 14:48

Ik wil niet meer Islam. Ik wil überhaupt niet meer religie. Prima dat mensen religieus zijn. Áchter de voordeur. Ik wil er niets mee van doen hebben.

Enter Yeti | 13-09-16 | 14:48

-weggejorist-

miko | 13-09-16 | 14:47

Nederland heeft duidelijk minder AD nodig....

eismctwee2 | 13-09-16 | 14:47

@Lupuslupus | 13-09-16 | 14:40
Je zou je eens in moeten lezen. Onze normen e waarden zijn ouder, de manier van leiding geven de democratie zo als we hem hebben , en nee die komt niet van de grieken, IJsland had al een parlement (thing) voor men daar op de hoogte was van de Griekse filosofen die pas weer bekendheid kregen in renaissance.Zelfs je christelijke feestdagen zijn niet christelijk maar ouder dan dat.
En de republiek was vooral NIET religieus maar seculier.Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Spanje.

miko | 13-09-16 | 14:47

Nog 6 maanden volhouden jongens.

Repetitive Beats | 13-09-16 | 14:47

@Lupuslupus | 13-09-16 | 14:36
Flikker even gauw op,
miko | 13-09-16 | 14:42
.
U voelt zich duidelijk aangesproken. Helaas is elk fatsoen u vreemd. Succes ermee.

Lupuslupus | 13-09-16 | 14:44

Alle religies zijn wanen.

En het AD heeft ruimte aan een godsdienstwaanzinnige..

knerf | 13-09-16 | 14:43

mezelf 14.42u.
"maak" moet zijn "mag"

knerf | 13-09-16 | 14:42

Dat mens is knettergek... dus je maak niet "minder,minder" roepen maar wel "meer, meer" .

Of zou die troela nu ook vervolgd worden door het OM wegens opruiing?

knerf | 13-09-16 | 14:42

-weggejorist-

miko | 13-09-16 | 14:42

@Lupuslupus | 13-09-16 | 14:36
Flikker even gauw op, alle ruimte die ze krijgen is gebaseerd op de uitzonderingspositie van het geloof.
Onder leiding van die landverraders van het CDA die in de islamieten vooral medestanders zagen,immers de zelfde zandbakgod.

miko | 13-09-16 | 14:41

Volgens zij heeft de Donald Duck versie van de Koran gelezen.

Rest In Privacy | 13-09-16 | 14:41

ik zal bij de geachte dame ook iets door de strot duwen.....

vokfeez | 13-09-16 | 14:41

Alle religie is verderfelijk. Helaas geeft de ene meer last dan de andere.
Changeisthelawoflife | 13-09-16 | 14:34
.
Nederland is sinds EEUWEN opgebouwd met Christelijke waarden en normen. Zij hebben ons o.a. de Gouden Eeuw gebracht. Door uw religie-fobie ziet u niet meer zo helder. Zoek eens een psychiater op.

Lupuslupus | 13-09-16 | 14:40

1 vraag.
welke wetenschappers?

Bert Konterman | 13-09-16 | 14:40

Al zou de islam betere waarden voorstaan dan nog kunnen we die invoeren zonder het concept religie en de daar aan gekoppelde dogma's.
Dus nee, ongezien de typhus met je Islam. Na twaalfhonderd jaar onderdrukking door het christendom zijn we wel een beetje klaar met die zandbaksprookjes en hun barbaarse en niet democratische instellingen.

miko | 13-09-16 | 14:39

OT
In het kader van verkiezingen, er hangt nu een teller voor genegeerde dagen op de site maar kan er ook een terugtelteller komen voor 15 maart?
/OT

Jos Tiebent | 13-09-16 | 14:39

Met andere woorden: ook dat doen we beter. Zelfs als we het niet proberen. Trek er lering uit zou ik zeggen.

daan76 | 13-09-16 | 14:38

@Lupuslupus | 13-09-16 | 14:36
Ohw, eh, maar dat was niet mijn punt. Deze atheïst overigens niet :-)

Ignore | 13-09-16 | 14:38

-weggejorist-

Zweefvliegje | 13-09-16 | 14:37

Zo ,nu hebben het pro islam propaganda column ook weer gehad... En nu tot de orde van de dag ,minder islam ...

Lasmeister | 13-09-16 | 14:37

-weggejorist-

R.B.Scott | 13-09-16 | 14:37

basbadjas | 13-09-16 | 14:19
Ik had een auto.... als je 100 reed, deed ie het goed. Als je 110-120 reed, ging ie trillen. Als je 130 reed niet meer.
Maar dat was dan ook een gek autootje.

polt | 13-09-16 | 14:36

Niet uitlegbaar aan onze 'favoriete' religies. Die kunnen niet snappen dat je zonder angst voor een hel of zonder beloning toch nog goed met andere mensen om kan gaan.
Ignore | 13-09-16 | 14:26
.
Ja duh. Het zijn - in merendeel - de atheïsten geweest die de islam alle ruimte hebben gegeven.

Lupuslupus | 13-09-16 | 14:36

Hier kon ik gelijk al een beetje om grinneken (helaas dat het zo triest is): "Zij waakten ervoor interpretaties van de islam over te nemen die geen wortel hadden in deze twee bronnen."
Hier staat dus: na alle essentiele verschillen tussen Islam en de westerse wereld bewust te negeren bleken er geen verschillen tussen de islam en de westerse wereld.

arbanafal | 13-09-16 | 14:35

Index van 2015. Dus m.a.w. er valt niets te klagen in dit kikkerlandje en alle klachten dat iets tegen moslims zou zijn, zijn ongefundeerd.
Mooi. Kunnen we het eens dan eindelijk ergens anders over hebben? Over de paraolympics of medische doorbraken ofzo. Veel interessanter.

polt | 13-09-16 | 14:34

Wat ze eigenlijk zegt is dat moslims zich het minst islamitisch gedragen. Dus ik zou zeggen: stop maar eens met dat gedrag :)

Worst_kaas_scenario | 13-09-16 | 14:34

De Universele verklaring voor de rechten van de mens is door alle landen getekend behalve de islamitische.
Al bij het eerste handvest hebben ze al moeite dat de gelijkheid en vrijheid van elk wezen garandeerd.
In plaats daarvan hebben ze hun eigen handvest dat gebaseerd is op de sharia. Vrouwenrechten worden hierin niet erkent en doodstraf is op velerlei wijze legitiem.

Borghesia | 13-09-16 | 14:34

Alle religie is verderfelijk. Helaas geeft de ene meer last dan de andere.

Changeisthelawoflife | 13-09-16 | 14:34

Europa heeft meer wetenschap, technologische vooruitgang en geïnteresseerde mensen nodig en minder opium voor het zandvolk.
Minder van de ideologie die gebiedt dat je christenen en joden van de weg drukt als je ze tegemoet komt;
die promoot dat je vanuit de eeuwige tuinen van een of andere omhooggevallen, heidense sprookjesmaangod de ongelovigen in een hel mag uitlachen terwijl ze creperen;
en die liegen en bedriegen tot kunst verheven heeft.

Minder treiterislam, dus.

Slogra | 13-09-16 | 14:32

Een buitenlander die meer buitenlanders wil. Duhhh!

Pedronegro | 13-09-16 | 14:32

"stel je voor dat álle Nederlanders zich zouden gedragen zoals een moslim zich zou moeten gedragen."
Dan hadden we er hier een tweede Syrië of Afghanistan bij.
Pleur toch op met je sekte.

Nuchternederland | 13-09-16 | 14:32

En nu doen we het nog prima óndanks de islam.

Conan de Rabarber | 13-09-16 | 14:32

Voor 1960 deden we het anders ook meer dan prima zonder die bezopen pseudoreligie.

Conan de Rabarber | 13-09-16 | 14:31

Trap Er Niet In!

BokoHalal | 13-09-16 | 14:30

Nee dank u. Religie is overbodig en schadelijk. Waarom remt de mens steeds haar eigen ontwikkeling?

jawor36 | 13-09-16 | 14:30

Islam is kanker. Feit

TRUMP | 13-09-16 | 14:28

-weggejorist-

Schietmijmaarlek | 13-09-16 | 14:27

Wat een bizarre manier van redeneren. Dus omdat de islam een aantal kernpunten heeft die overeenkomen met de christelijke moraal die toevallig de reden is waarom dit in Nederland zo is, ga je het omkeren naar dat je meer islam nodig hebt? Niet meer katholieken bijvoorbeeld waar je dit eigenlijk aan te danken zou hebben? Dat het juist in de islamitische landen niet zo goed zit zou je duidelijk moeten maken dat je dus MINDER islam zou willen. Overigens is onze moraal niet meer verbonden met een religie, maar zit in onze cultuur. Vandaar dat ik als atheïst een naar mijn eigen zeggen prima moraal heb. Niet uitlegbaar aan onze 'favoriete' religies. Die kunnen niet snappen dat je zonder angst voor een hel of zonder beloning toch nog goed met andere mensen om kan gaan.

Ignore | 13-09-16 | 14:26

Ik adviseer mevrouw om eens rond te gaan hangen in Zaandam...

Het is net of het AD het erom doet. Een beetje Islamitische agitprop voor de kliks. Begrijp ik best. De uitgever kijkt ook op Google Analytics.

De Islam is wezensvreemd aan de westerse samenleving. Jouw waarden zijn de onze niet Hanina.

LJBrinkhorst | 13-09-16 | 14:26

Hoe kan die Hanina het nou in godsnaam over de islam hebben zonder het begrip sharia (de door de islam voorgeschreven enige interpretatie van koran en hadith) te laten vallen? Zonder sharia geen islam en zonder islam geen sharia. Dat hele onderzoek waarin Ierland en Nederland zo "hoog" eindigen kan niets méér zijn dan methodologisch volstrekte onzin want het meet de stand van zaken kennelijk met allerlei criteria die allesbehalve islamitisch zijn.

J.Morika | 13-09-16 | 14:26

Mijn belangrijkste waarden zijn vrijheid, zelfstandigheid en werkethiek. weinig moslims die dat met mij delen, dus hun geëiste gelijkwaardigheid is totaal niet gerechtvaardigd.

heldheino | 13-09-16 | 14:25

Die onzin is gemakkelijk te bestrijden door aan te geven dat er in de hele wereld geen enkel goed functionerend islamitisch land bestaat.

Bytemaster | 13-09-16 | 14:25

Mooi verhaal, maar er klopt geen flikker van.
Ten eerste is de definitie van wetenschappers in de moslimwereld anders dan die in de westerse wereld.
Kijk, dit is bij de islam bijvoorbeeld een geleerde:
www.geenstijl.nl/archives/images/netge...
En stel dat iedereen zich zo zou gedragen als mohammed (mhrih) deed, dan zit je toch met wat wettelijke beperkingen.
Zo is pedofilie bijvoorbeeld verboden, evenals het beroven van karavanen of het uitmoorden en platbranden van hele dorpen.

Ook praktische beperkingen heb je, want er zijn gewoon niet genoeg joden in dit land om de kop af te hakken.
En mo (mhrih) deed er op een goede dag toch al gauw een paar honderd.
Jaja, niet iedere dag, dat snap ik ook wel, maar dan nog heb je nooit genoeg joden voor heel Nederland.
Dus zoals gewoonlijk, weer een mooi verhaal, maar in de praktijk niet uitvoerbaar, en het AD pleurt het gewoon neer, zonder de inhoud te toetsen.

Cuyahoga | 13-09-16 | 14:25

zij zegt 'wat we de islam moeten noemen is het voorbeeld van mohammed en de koran'. nou, als je het op die manier aan wil pakken kan je het debat als moslim nooit winnen. ik zag het en dacht ik zal es een account bij AD maken. ik dacht: ik post dat ik hier 2 verschillende vertalingen op de plank heb staan. een hoop over moord dit, ondwerping van de maatschappij aan de islam dat, oorlog zus, het haten van ongelovigen zo. maar wat blijkt: AD moet eerst je comment goedkeuren. dat gebeurde natuurlijk niet. iemand mag gewoon in de krant zeggen dat we terug moeten naar de koran om de echte islam te vinden, iemand die erop wijst dat je dan de meest gruwelijke zooi krijgt mag z'n comment die door 10 man gelezen gaat worden daar niet kwijt. kutblad dat AD

aight.. | 13-09-16 | 14:25

er moet gewoon een premier komen die zegt: alle mongolen terug naar mongolie en alle leuke turken die blij zijn dat ze in Nederland zijn en dat er hier ook Nederlanders wonen zoals die mooie snormans van gister mogen blijven. jammer dat meer dan de helft van de politici dit niet kunnen volbrengen omdat ze trekpoppen van Brussel zijn en niets ondernemen als hen dat niet van hogerhand wordt opgedragen/toegestaan. hoi

een maffiabaas | 13-09-16 | 14:24

Het lijkt erop dat de oorspronkelijke bewoners van Nederland dus meer 'Islamistisch' zijn dan de moslims. Bovendien, als ze een Christenindex of een Joodse index hadden gemaakt weet ik wel wie er in janken zouden uitbarsten wegens [vul hier een willekeurig moslim minderwaardigheidscomplex in]

small_town_dude | 13-09-16 | 14:23

Nee, opzouten met ale religie (en Islam in het bijzonder)

Arietjuh | 13-09-16 | 14:23

Dit artikel is ook een beetje boel ruk omdat Jodendom Christendom en Islam origineel een en hetzelfde geloof waren, delen ze inderdaad alle kernwaarden... Like, duh.

Rest In Privacy | 13-09-16 | 14:23

basbadjas | 13-09-16 | 14:19

Harder rijden helpt wel. Als je eenmaal door de eigenfrequentie heen bent, dan trilt 'ie nauwelijks meer.

Grouch | 13-09-16 | 14:22

Als ik een auto koop die enorm gaat trillen boven een bepaalde snelheid.
Ga ik dan harder rijden of zachter...

basbadjas | 13-09-16 | 14:19
.
Mijn advies zou zijn: koop een andere auto.

Lupuslupus | 13-09-16 | 14:22

Ik ben het helemaal met deze schat eens. Ik was tot voor kort zeer gelukkig in ons land. Dus meer islam maar dan zonder de moslims.

Dus meid, help me en neem een enkeltje naar het mindere islam.

Febofiel | 13-09-16 | 14:22

Ja en meer cultuur uit de straten van Chicago en Detroit.

RickTheDick | 13-09-16 | 14:21

"Als een moslim gedragen"
Homo’s van flatgebouwen gooien
Vrouwen zien als gebruiksvoorwerpen of vee
Slaven houden
Beesten slopen met een bot mes
Joden vermoorden

Nee, bedankt.

Vogelbeest | 13-09-16 | 14:20

De EU functioneert niet > Meer EU!
De Islam gaat niet zo lekker > Meer Islam!

Als ik een auto koop die enorm gaat trillen boven een bepaalde snelheid.
Ga ik dan harder rijden of zachter...

basbadjas | 13-09-16 | 14:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl