Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau: Jan Roos en Adjiedj Bakas

Wekelijks elke week op de doordeweekse donderdagavond. De nietsontziende interviewrubriek Gesprek op Niveau. Jan Roos praat 1 op 1, oog in oog én op locatie in ons schitterende Nederland met een actuele gast uit het nieuws, de media en de opinies. Deze week: Adjiedj Bakas. Trendwatcher, twitteraar, schrijver, spreker en door de PvdA betiteld als "kuthindoestaan'. Dan ben je iemand. En als je dan ook nog wegkomt met een term als 'slowbalisering' (*bonk*) dan weet je als glazenbol-o-loog dat op een dag Jan Roos aan de telefoon hangt voor een prettig gesprek.

Reaguursels

Inloggen

Als hij begint over het Chinese jaar van de haan waarin we bescherming zoeken krijg ik behoefte aan iets anders.

t.zeefje | 27-08-16 | 08:02

Adjiedj is een toffe kerel.

Hans Gruber | 27-08-16 | 00:31

-weggejorist-

pluk-87 | 26-08-16 | 20:25

Aardige gast met goed oordeelsvermogen.

pluk-87 | 26-08-16 | 20:25

Decennia geleden noemde hij zich Zuid-Amerikaan, want Suriname lag toen niet zo goed in de markt.
Vind het zeker wel een goed gesprek: en anders dan sommigen schrijven: het aantal comments heeft n.m.m. niets van doen met de waardering, bij GS bestuderen ze het aantal clicks en hoeveel minuten men blijft kijken.

Ci Ty33 | 26-08-16 | 15:11

Jezelf 'trendwatcher' noemen maar dan toch je stulp volstouwen met de afdankertjes van de slechtste uitdragerijen van het land, ja, dan ben je de naam wel waard! 's mans wansmaak mag zelfs de naam 'campy' niet dragen!
De enige echte internationaal bekendstaande Nederlandse trendwacher is Lidewy Edelkoort

BadLieutenant | 26-08-16 | 13:50

Wow wat een interview. Twee keer gekeken.

van heinde en verre | 26-08-16 | 13:00

Jaar van de Haan? Oh god..
En wtf is een 'trendwatcher'?
Als jullie jezelf serieus willen nemen, kom dan niet met dit soort gasten.

Yummy | 26-08-16 | 12:12

Echte BAAS die Bakas. Goeie ideeen.

joepiedepeopie | 26-08-16 | 12:01

Het jaar van de haan..
ik haak af.

eegters | 26-08-16 | 11:38

Goed verhaal.
Niks aan toe te voegen.

Wutbürger_ | 26-08-16 | 11:18

Het jaar van de haan? Klinkt als bijgeloof.

Kets22 | 26-08-16 | 10:59

Ja ik ben eruit, nieuwe politieke partij: Myœlê , dat betekend denk in t pools. Taalcursus hoeft niet, want er komt toch alleen maar onzin uit. lekker goedkoop, we vervangen de pluche met lage lonen politici.

rattenvanger XL | 26-08-16 | 10:46

Er is een parallel tussen het betaalde voetbal en de Nederlandse politiek. Het is beide slap en niet meer van deze tijd.

Schobbejack | 26-08-16 | 10:12

In ieder geval interessante mensen, je hoort eens wat nieuwe ideeën, dingen die in MSM/NPO niet aan de orde komen. Overigens doen die stadsstaten me denken aan de Australië/ Cambodja oplossing. Als afgewezen asielzoekers/migranten niet terug kunnen/willen kunnen ze daar een nieuw bestaan opbouwen, koopje voor de regering.

bijna_raak | 26-08-16 | 09:38

Bakas verzint ze gewoon waar je bij staat. Het is dan ook meer stijl dan inhoud en dat op Geenstijl. En Jan vond het ook kudt getuige het wegloopmoment: beiden zo snel mogelijk de andere kant op. Next.

tejootje | 26-08-16 | 09:35

Als in een "papieren" krant, waar GS zeer op neerkijkt, een topic zo weinig reacties creëert als hier wekelijks het gesprek op niveau van heer Roos, dan was het allang geschrapt. En terecht. Geweldige spreker. Geweldige campagnevoerder. Superslim. Maar dit is gewoon kudt.

RoBD=Skullfucker | 26-08-16 | 09:16

@Jan Roos: Fijn gesprek. Lekker los, goeie follow up vragen. 1 van je betere interviews.
Adjiedj Bakas is een held! Heb hem ooit op mijn bedrijf een praatje horen maken. Echt een entertainer met interessante ideeën.

Raad_maar_raak! | 26-08-16 | 09:02

Nuchternederland | 26-08-16 | 08:36
Als Wilders met een half-zacht programma komt, is hij behalve ongeloofwaardig ook zo zijn stemmers kwijt aan de gevestigde orde die nu al PVV standpunten kopieren.
Bovendien: ik vind dweilen met de kraan dicht niet extreem, en dat is precies wat dit programma zegt.
Je kunt wel weer gaan polderen, maar dan blijft de kraan open staan.
Dat Nederland (nog) niet zover is, is wel duidelijk. Vandaar ook mijn analyse dat we dit via de stembus niet gaan oplossen.

OudeNederlander | 26-08-16 | 08:59

maar 10% heeft geprofiteerd van de flexiblisering. Goh, wat een verrassing. Verder hebben de echte flexwerkers het zwaarder want wekelijkse onzekerheid met een laag salaris, dus meer kans op burnouts en bijstand die weer betaald worden uit... jawel, de belasting. Dus de winsten van flexibilisering gaan naar het bedrijfsleven, de kosten naar de samenleving. Zoals gebruikelijk zijn de risico's weer eens verdeeld over een hele samenleving, de winsten niet. Waar hebben we dat eerder gezien.

kloopindeslootjijook | 26-08-16 | 08:58

Aan het slot van het gesprek gaat Bakas weer snel verder in de tuin? Leuke man verder maar lult ook maar een eind heen met zijn stadstaat voor vluchtelingen.

Simon_GS | 26-08-16 | 08:54

Ik denk elke keer als ik die naam zie aan Ajacied Bakas.

MyCatIsDoingThis | 26-08-16 | 08:42

Wat betreft het PVV programma, sluiten van alle moskeeën en verbod Koran heeft 2 kanten:
- extreem, en stuit op weerstand ook bij mensen die zich wel kunnen vinden in een de-islamisering. Want gaat te ver, zelfs tegen grondwet in.
- zeer effectief, de kwalijke groepen die nu in snel tempo de macht aan het grijpen zijn, of ze nu Gülen, Erdogan, Salafist of IS-fanboy zijn, hebben geen clubhuis meer.
En zullen hun heil (deels) in het buitenland zoeken.
En nodig zijn al die moskeeën niet.
Want vergeet niet dat de eerste moskee in Nederland ook pas in 1960 gebouwd werd, en dat alle moslims daarvoor het zonder moskee aankonden. En de wildgroei ontstond pas in de jaren 90, toen we al zeker 750.000 moslims hadden.
Een keiharde noodzaak voor zoveel moskeeën in NL is er dus niet, om je "geloof" te belijden (ja lange ij)
Verbod op de Koran vind ik lastiger. En is zeker niet uitvoerbaar nog handhaafbaar.
Mijn mening is dat daar meer nuance nodig was geweest.

Nuchternederland | 26-08-16 | 08:36

Als je als Deense politicus iets belooft en je komt dat niet na... dan komen ze je even opzoeken. Erg onprettig. Dat wel.
www.youtube.com/watch?v=37hmg7R1YCk

duitse herder | 26-08-16 | 08:32

@ mallekater | 26-08-16 | 07:58

Dat zou kunnen. Ik vond destijds zijn 'minder Marokkanen-leus' ook zeer ondoordacht.

Desondaks zal het míj er niet van weerhouden. Immers, wat is het alternatief? Hooguit VNL. Althans, wat mij betreft.

.... de overige partijen krijgen mijn stem sowieso al niet.

HypoPseudo | 26-08-16 | 08:04

Dat programma van de PVV gaat het niet brengen.
Wilders drijft weer eens over en maakt dezelfde fouten als Trump: hij trapt mensen die het voor een groot deel met hem eens zijn met zijn extreme uitspraken weer van zich af.

mallekater | 26-08-16 | 07:58

@ necrosis | 26-08-16 | 07:44

Puik plan!

Wellicht kunnen we hem samen helpen inpakken. Ik heb ook nog wel twee bestelbussen ter beschikking voor het vervoeren ervan ;-)
Hoef er níks voor te hebben.

* Zich het hele tafereel al inbeelden doet * Ghehe...!

HypoPseudo | 26-08-16 | 07:49

@HypoPseudo | 26-08-16 | 07:37
Ik ga hoogstpersoonlijk een stapel verhuisdozen afleveren.
*gne*

necrosis | 26-08-16 | 07:44

@ Bottleneck | 26-08-16 | 00:39

Dát wilde ik dus ook zeggen...

Het NOS-journaal ís toch ook gewoon uitsluitend nog besteed aan naïef dociele (bejaarde) mastodonten die uitgeselecteerd nieuws gepropageerd-uitgekauwd voorgeschoteld willen krijgen?!

HypoPseudo | 26-08-16 | 07:41

@ necrosis | 26-08-16 | 07:24

Als dát gebeurt, neem ik een vrije dag op om hem persoonijk uit te zwaaien op Schiphol. (Niét om hem een goede reis te wensen als wel om zeker te weten dat ie echt ophoepelt).

HypoPseudo | 26-08-16 | 07:37

Links wordt conservatiever volgens Jan. De linkse partijen zijn al lang niet meer progressief. Als je niet innoveert wordt je vanzelf conservatief en de linkse partijen hebben al 60 jaar dezelfde riedel. Nivelleren, flexibiliseren, onderwijsvernieling elk jaar meer van hetzelfde. Hun feministische emancipatoire beweging is zelfs zo achteruitstrevend dat ze akkoord gaan met mensenrechtsschendingen door middeleeuwse islamieten in de hele wereld. De linkse partijen worden met de dag communistischer en dat is zo 1847.

Progressieve partijen hebben ontdekt dat de samenleving niet maakbaar is en dat onze samenleving alleen vooruit komt als je achteruitgang met alle democratische middelen tegenhoudt. Veel progressieve partijen houd je dan niet over. PVV, VNL en Omtzigt in zijn eentje, dan heb je het wel gehad. Praatjes vullen geen gaatjes en bij PvdAVVD66GLSPCU (de rest is letterlijk marginaal) zijn het al bodemloze putten

bergsbeklimmer | 26-08-16 | 07:29

@Mastermattie | 26-08-16 | 07:10
Pechtold heeft ook gezegd dat hij gaat emigreren als Wilders MinPres wordt.

necrosis | 26-08-16 | 07:24

Mensen graven zich over het algemeen in. Met teksten als "ik ben links of ik ben rechts" tonen ze dat ze zich persoonlijk hebben verbonden aan een partij of ideologie, en elke kritiek hierop wordt als een persoonlijke aanval gezien. Daarnaast speelt het aspect van winnen: mijn partij is de grootste, jullie zijn de losers!
En maar weinigen (buiten geenstijl om) zien hoe slecht Nederland er voor staat. Fatsoenlijke informatie van de overheid krijgen ze niet, eerder het tegenovergestelde. Misleidende koppen als "meer groei ten opzichte van vorig jaar" of "huizenmarkt weer uit dal" geven de illusie van een gezonde economie.
Het tegendeel is het geval. Sinds Rutte aan de macht kwam in 2010 is de staatsschuld met meer dan 100 miljard gestegen. Wat we daarvoor hebben teruggekregen is hogere belastingen, fors minder werk, een sprinkhanenplaag aan gelukszoekers, minder politie, minder leger, minder gezondheidszorg, minder onderwijs, en vooral nog meer EU.
Dit komt nooit meer goed: Nederland is niet in staat een dergelijke staatsschuld ooit nog weg te werken: we moeten onszelf helemaal kapotbezuinigen als we uberhaupt het tekort richting 0 willen brengen.
Maar tot nu toe was dit niet zo'n probleem, omdat we nog positieve potjes hadden zoals spaargeld en de pensioenpot.
Die potjes dreigen we nu ook kwijt te raken, en wat er dan overblijft is schuld, schuld, en nog eens schuld.
Dan gaat langzaam maar zeker de rating naar A, B, B-, etc. Geld lenen wordt duurder. Bedrijven zullen Nederland vermijden. En dat alles zal de afbraak nog verder versnellen.
Als stemmers dit alles zouden weten, en snappen, dan had ik nog hoop op dat we dit zouden kunnen kantelen. Want daar hebben we geen 4 jaar de tijd meer voor. Het zal nu moeten gebeuren.
De realiteit is echter dat de meerderheid van Nederland weer op de gevestigde orde zal stemmen. Je hoeft maar een middag op een willekeurig terras in NL te gaan zitten om dat te snappen.

OudeNederlander | 26-08-16 | 07:16

Even offtopic: maar Pechtold heeft gezegd dat als D66 niet in het volgende kabinet komt, hij opstapt als leider van D66 (lees: hij heeft z'n baantje in Brussel rond)

Mastermattie | 26-08-16 | 07:10

@Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 23:43
Mijn stem hebben ze. Al maken ze maar de helft van die punten waar.

Botte Hork | 26-08-16 | 07:08

Even een huishoudelijk comment:
De teller van GeenPeil had nu toch op 136 dagen moeten staan?

necrosis | 26-08-16 | 07:07

@Jan Dribbel | 26-08-16 | 01:48
Met alle respect, maar op welke partij stemt u dan wel?
De PVV extreem noemen is natuurlijk gewoon behoorlijk lachwekkend in deze toch wel extreme tijd, vol propaganda, en zoals u terecht al opmerkt, beïnvloeding van vele commerciële media door bijvoorbeeld George Soros elementen, met een gevaarlijke, oikofobe Marxistische agenda. Het is goed dat ze hoog inzetten, al halen ze maar de helft van hun standpunten, dan is het nog een klinkende overwinning. Zo werkt de politiek nou eenmaal.. En verder is er niets onrealistisch aan hun standpunten, waar een wil is, is een weg... Nogmaals wat is volgens u een redelijk alternatief voor de PVV, tegen de verdere islamisering van Nederland, en West-Europa in het algemeen? Is het niet inmiddels al 5 over 12 betreft deze problematiek? Eigenlijk al te laat voor de redelijkheid en gematigdheid, met zoveel vijandschap en afgunst vanuit een ons vijandige ideologie ten opzichte van de vrije Westerse cultuur en omgangsnormen? Nee de PVV is zeker niet ideaal, maar eigenlijk nog een net alternatief, tegen de voortdurende anti-westerse propaganda, kenmerkend voor deze tijdgeest.

Batavi Magistralis | 26-08-16 | 06:02

Interieur trends heeft ie weinig van begrepen zeg. Zelfs mijn oma heeft een modernere inrichting. Man man man wat een wansmaak..

Botte Hork | 26-08-16 | 05:45

Over 10 jaar om de dag in Europa... via isis 2.0, of gewoon home grown? Nogal een statement.

Bram van Ojik | 26-08-16 | 04:55

Inderdaad leuke man, leuk interview, ook vraagt het wat naloop van zijn punten, als je hem voor eerst ziet.
Maar makkelijk met you tube.
Thanks for the introduction.

MistaRazista | 26-08-16 | 04:45

"In Suriname gebeurt precies hetzelfde. De ene dag wordt vanalles beloofd, na de verkiezingen weer ingeruild. En de mensen gaan 4 jaar later weer vrolijk naar de stembus, ze accepteren het."

Knal dáár nou eens op, Roos. Komop hee, dat is nou precies wat uitvoerig besproken wordt op Geenstijl. En dan lul je er zo overheen. Leer eens luisteren en reactievragen stellen, zo wordt het nooit wat.

rekennietmachine | 26-08-16 | 03:20

Gesprek op niveau, de een wil maar kan niet , de andere wil niet maar kan waarschijnlijk ook niet.

miko | 26-08-16 | 03:16

Oktoberfest | 26-08-16 | 02:41

In ieder geval een explosie om bij de feiten te blijven.

Oktoberfest | 26-08-16 | 02:44

-weggejorist-

Oktoberfest | 26-08-16 | 02:41

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 01:19
Nee ik stem geen PVV, wegens te extreem, maar ik sta wel achter de anti-islam standpunten.
Een Koran verbod is gewenst maar onrealistisch.
Want niemand die het controleert.
Laat de Staat eerst bestaande wetten uitvoeren en handhaven.
De van Aartsen's verdwijnen niet als de PVV de grootste partij wordt.
De wegkijkers verdwijnen niet, de goedmensen verdwijnen niet.

De meerderheid van de NL bevolking moet worden overtuigd dat de islam een enge sekte is, maar dat lukt niet met het gedram van Wilders.

De AOW terug naar 65 is ongeloofwaardig.

Jan Dribbel | 26-08-16 | 01:48

@Tobi | 26-08-16 | 01:22
Stoffig zooitje met al die oude troep in dat huis. En dan had hij ook nog eens van die pauper plastic raam kozijnen. Ik miste alleen nog een schilderij dat licht geeft.

Mark_D_NL | 26-08-16 | 01:31

@ Jan Dribbel | 26-08-16 | 01:16

Ik denk dat een Trump lijkende strategie gekozen wordt. Eerst hoofd punten met een controversieel standpunt over een onderwerp wat je op de agenda wilt krijgen.

Er komt dan veel ophef over een onderwerp wat voorheen nog geeneens besproken werd.

Uiteindelijk leven we in een meer partijen democratie, er zal dus onderhandeld dienen te worden.

Zie het als de strategie (art of deal) die Groenlinks toepast met windmolens, tot 100% groene energie in de verkiezing programma met de wetenschap dat dat slechts een onderhandeling positie is.

mysteryposter | 26-08-16 | 01:29

Shit. Deze ga ik wel kijken. Jan heeft het voor elkaar.

Pompenkoning | 26-08-16 | 01:28

Wat grappig en origineel, interview op Adjiedj's rommelzolder opgenomen

Tobi | 26-08-16 | 01:22

@Jan Dribbel | 26-08-16 | 01:16
Je wil dat er dringend veranderingen komen. Dus je stempt PVV?

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 01:19

WhaTsHenneping | 26-08-16 | 00:08
Wat een triest figuur is het hè? Huilen, ik krijg mijn zin niet dan speel ik niet meer mee.
Maar o wee als het hem wel lukt, dan zijn we in de aap gelogeerd, hij zal zo snel mogelijk alle macht aan Brussel geven en nog veel meer ellende ons land laten binnenkomen.

mom van avezaath | 26-08-16 | 01:18

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:57
Natuurlijk moeten er dringend veranderingen komen.
Maar bv. alle subsidies afschaffen, het klinkt leuk maar is dom.
De Publieke Omroep moet blijven, het staat zelfs in de wet dat er een Publieke Omroep moet zijn.
Commerciële omroepen worden steeds vaker overgenomen door belangengroepen als die van Soros.
Subsidies voor Technische Universiteiten zijn nodig om top-onderzoek te steunen.
Het zijn maar een paar punten.
Subsidie voor islam propaganda moet worden afgeschaft maar dat wil bijna iedereen behalve GroenLinks.

Enz, enz

Jan Dribbel | 26-08-16 | 01:16

Woest en Ledig | 26-08-16 | 01:01
Dat zou de echte revolutie kunnen zijn, 2,5 jaar.

de honden blaffen... | 26-08-16 | 01:11

@Oktoberfest | 26-08-16 | 01:01
Mooi gezegd!

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 01:03

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 23:43

Prima programma. Na 45 jaar genuanceerd gekonkel lekker kort de problemen benoemen waar de andere partijen niet over willen beginnen en verbaal en fysiek omheen dansen. Op naar die 50+ zetels. Hoera (3×)

Oktoberfest | 26-08-16 | 01:01

We leven in een interessante tijd. Na de landbouwrevolutie (2500 jaar), de industriële revolutie (250 jaar) en de digitale revolutie (25 jaar) gaan we een nieuwe fase in.

Woest en Ledig | 26-08-16 | 01:01

En VNL was weer tragisch, van Klaveren: "Nederland verdient meer dan 1 A4'tje". Wow. Dat was een ferme tik aan het adres Wilders. Toch? Treurnis alom in de Nederlandse politiek.
--
twitter.com/JoramvKlaveren/status/768...

Mark_D_NL | 26-08-16 | 00:57

@Jan Dribbel | 26-08-16 | 00:31
Wat wil je nou, Jan? Dat er iets verandert of dat alles hetzelfde blijft?

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:57

Borrelende Boris | 26-08-16 | 00:51
Ja, daar had ik eigenlijk al zo'n vermoeden van.

*Out*

Vigil | 26-08-16 | 00:56

Vigil | 26-08-16 | 00:41

Ik ben meer van de Pol Pot en Kim Jong-Un zoals ze dat hier zeggen.

Borrelende Boris | 26-08-16 | 00:51

Adjiedj Bakas. Een feest om naar te luisteren en het is waar. Men vertrouwt de mainstream media niet meer. In de VS is er bijna niemand meer die ze nog serieus neemt. Het volk doorprikt alle leugens dankzij social media en alternatieve media die niet de belangen van het grootkapitaal moeten dienen en of het verlengstuk van de overheid zijn. NOS werd terecht flink te kakken gezet. Een propagandakanaal pur sang. Ook werd DENK goed gefileerd. De muppetshow. Hilarisch. Wat Adjiedj terecht opmerkte. In veel islamitische landen worden negers als untermenschen beschouwd. Wat doet Sylvana dan bij dat rare clubje - de zwarte Jean d' Arc als het om discrimatie gaat. Althans. Zo ziet ze zichzelf graag. Rode lijn is dat het volk aan het ontwaken is.
.
Zij zetten zich in grote getale af tegen het elitaire tuig dat hun eigen zakken vult en catastrofale plannen met de planeet voorhebben. Er is natuurlijk nog veel meer verteld. Buitengewoon interessant en de beweging van het verzet grijpt snel om zich heen. Dat verklaart ook de ongelooflijke haast van Merkel, Brussel, Soros om Europa in allerijl in het verderf te willen storten. Het volk wordt wakker. Deze tendensen zijn in Europa en Amerika al langer gaande. Het wordt een race tegen de klok om het tuig dat ons wil knechten te doen keren. Prerevolutie - inderdaad Bakas.

Nehemia | 26-08-16 | 00:46

Borrelende Boris | 26-08-16 | 00:34
Lewis lewinsky heeft gelijk denk ik. Gewoon geen andere club steunen, want dat leidt alleen tot versplintering.

Vigil | 26-08-16 | 00:41

Ik ga slapen, morgen kom ik met een oplossing. Welterusten wrede wereld.

rattenvanger XL | 26-08-16 | 00:41

Helder, genuanceerd en to the point. Goed partij programma van de PVV. Misschien doen de andere partijen dit goede voorbeeld volgen.

Mark_D_NL | 26-08-16 | 00:40

@Jan Dribbel | 26-08-16 | 00:31
Dat is ook precies wat wilders wil, oppositie voeren. Wilders wil en kan niet regeren omdat zijn ideeën onuitvoerbaarnzijn en dat weet ie zelf ook uiteraard.

INH.30CL | 26-08-16 | 00:40

Leuke vent, grappig ook, en heeft wel een aantal rake punten zoals aternatieve media en de huidige status daarvan, oorlogs economie, hij heeft in ieder geval over zaken nagedacht.

Staat wel voor een paar knaken aan handel in dat huis btw, waarvan een aantal best heel erg mooie dingen, doet hij goed die ouwe !

Onze man in Mockba | 26-08-16 | 00:39

Ja kan lullen als brugman maar heeft inderdaad een paar rake punten, zoals het wantrouwen in de gevestigde media & politiek en de middenklasse als taken for granted. Al is dat niks nieuws natuurlijk. Wel dat (ook) diezelfde middenklasse Geertje aan een hoop zetels gaat helpen, geen glazen bol voor nodig.

Bottleneck | 26-08-16 | 00:39

@Borrelende Boris | 26-08-16 | 00:34
Gewoon PVV stemmen, Boris, dan worden die 50+ zetels wel gehaald :)

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:36

@Vigil | 26-08-16 | 00:30
Eens.

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:34

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:20

50+ zetels? Gaan ze nooit halen, zelfs niet als er een dag voor de verkiezingen een aanslag in Nederland gepleegd zou worden. Wil daar best een weddenschap over aangaan. Als ze daadwerkelijk 50+ zetels halen, dan stem ik de volgende verkiezingen PVV, halen ze het niet, dan stemt u de volgende verkiezingen Groen Links.

Borrelende Boris | 26-08-16 | 00:34

Met zo'n verkiezings-programma blijft Wilders nog lang oppositie voeren.
Veel te extreem, ongenuanceerd en onuitvoerbaar.

Jan Dribbel | 26-08-16 | 00:31

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:27
Ook dat viel mij op. Maar het is, denk ik, voor hem ook van belang om niet te veel op dat soort dingen in te gaan. Immers, hij is ook een zakenman.

Vigil | 26-08-16 | 00:30

@Vigil | 26-08-16 | 00:25
Ach, hij zei wel een paar goede dingen. Hij signaleerde wel dat we op weg zijn naar een oorlogseconomie. Maar met wie we dan in oorlog zijn, dat laat hij weg. *zucht*

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:27

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:20
Dat viel mij ook op. Maar ik heb het idee, dat hij wel een idee heeft, maar dat niet wil zeggen, omdat dat als reclame gezien zou kunnen worden. Maar misschien is er ook een andere reden.

Vigil | 26-08-16 | 00:25

Adas = Bakas

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:20

Adas: aardige man, gezellige babbelaar, handige verkoper. Heeft niet door dat de PVV 50+ zetels gaat halen. Heeft zelfs geen idee wat de verkiezingen zullen brengen. Trendwatcher zonder trendradar.

Lewis Lewinsky | 26-08-16 | 00:20

@ Satria | 26-08-16 | 00:04

Kunt u ook specificeren welke uitspraken niet serieus te nemen zijn? Op dit moment volgt u enkel regel nr. 12 van de activistische Marxist Saul Alinsky

www.bestofbeck.com/wp/activism/saul-al...

mysteryposter | 26-08-16 | 00:16

off topic***..... Pechtold weg als D66 niet in kabinet komt

dat zou ff lekker zijn :P

WhaTsHenneping | 26-08-16 | 00:08

wie deze man serieus neemt is gek.... die heeft er heel wat overheidsgeld erdoorheen gejaagd met zijn praatjes...

Satria | 26-08-16 | 00:04

Bakas had een goed betoog op Jalta een jaartje geleden over asiel in de regio, Asilia's heetten ze geloof ik. Dat was wel een visionair stuk.

Yellow_Fever | 25-08-16 | 23:45

De campagnes zijn inderdaad begonnen, Jan. Namelijk vanavond met het uitlekken van het programma van de PVV. Eén aviertje! Hulde, PVV!
twitter.com/rjklever/status/768858953...

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 23:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken