Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Deugt u wel? Juicht u voor de EU?

topiceumedaljetrekker.pngVrienden Europeanen, hier spreekt uw benevolente Brusselse Overlord. Kijk eens in de spiegel en stelt u zich eens de volgende vraag: deug ik wel? Juich ik wel voor het juiste team? Of ben ik nog zo'n ranzige paleonationalist die voor zijn eigen beperkte kleine haatlandje juicht? Krijg ik een kleurtje van Oranje, of ben ik al een moderne cosmopoliet? Realiseer ik me wel dat als de Europese Federatie mee zou doen als land, WE als op soixante-neuf medaljes zaten? Hier, domme burger, hier is een site met alle EU-medaljes op een rij. Volgende keer in Tokyo doen we gewoon mee als federatie en gaat het Holland Heineken House tegen de vlakte. En dan nu het Europese Volkslied!

Reaguursels

Inloggen

GS stop eens met dat achterlijke eu bashing en richt je eens op de Euribor manipulatie en de lachwekkende boetes die zijn uitgedeeld. Wat een waanzin, we maken ons drukker om zwarte piet dan om deze dikke middelvinger van de elite

ITEACHYOU | 18-08-16 | 13:11

Terecht

ITEACHYOU | 18-08-16 | 13:09

En net als met de financiële bijdrage is het ook hier zo dat west en noord Europa de medailles mogen aandragen, zeker met ook Winterspelen op deze dEUmagogische wijze de medailles "voor Brussel". Bijeen graaien. Grieken, Spanjaarden, Portugezen mogen pronken met andermans veren. Italië een beetje, die doen zelf aardig mee met medailles winnen.

Nuuk | 18-08-16 | 00:04

Dan vaardig je toch alleen de beste af? Of denk je dat de VS de nummer 9 en 10 naar de OS laten gaan? Het zijn de besten die de medailles winnen.
Diabhal | 17-08-16 | 13:38

Zo simpel is het niet, zoals andere reageerders ook al hebben uitgelegd. Momenteel is het zo dat als de ene Europese topper z'n dag niet heeft, dat dan de medaille wellicht gewonnen wordt door een tweede Europese topper. Dat kan dus niet meer als de EU maar één atleet zou mogen afvaardigen op dat onderdeel.
De medaillespiegel zou er op die manier dus heel anders uit komen te zien.

een-hele-dikke | 17-08-16 | 23:35

Rusland... Voor een land dat niet mee mocht doen is 36 plakken best wel veel.

BLR | 17-08-16 | 22:53

-weggejorist-

Stormageddon | 17-08-16 | 19:49

-weggejorist-

Stormageddon | 17-08-16 | 19:48

-weggejorist-

Stormageddon | 17-08-16 | 19:46

@Orakel1958 | 17-08-16 | 18:50
Dat kan helaas niet meer, alleen bij volledige onafhankelijkheid. Dat doet Curacao ook de das om. Aruba mag nog wel want die hadden al een OC, maar Curacao niet.
Het is krom, maar ja...
nos.nl/artikel/2114121-olympische-droo...

Stormageddon | 17-08-16 | 19:44

Voor diegenen die een paar uurtjes tijd willen stukslaan op wat info over het verre zuiden. Er word zoveel gelogen en verdraaid.
Deze site: rhodesia.nl geeft in mijn ogen redelijk betrouwbare info over militair history Rhodesia en Zuid Afrika.

hotnot | 17-08-16 | 19:27

En als we Friesland nu eens een eigen status geven met de winterspelen?

Orakel1958 | 17-08-16 | 18:50

Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland apart tellen kan natuurlijk ook.

Orakel1958 | 17-08-16 | 18:50

Die hele Olympische Spelen zal me aan mijn reet roesten en ik juich pas voor de EU als deze ter ziele gaat, #dancingontheceiling

Rest In Privacy | 17-08-16 | 18:30

@Mesmer | 17-08-16 | 12:39
'Wij' hebben het eerder gedaan..
History repeating? nl.wikipedia.org/wiki/Beleg_van_Alkma...
OT: Het antwoord is 'Neen.'
Mij geen 'moderne cosmopoliet'.
Gaat niet gebeuren, ook.

Hollander01 | 17-08-16 | 17:48

Wat een megalomane gekken zijn het toch ook met hun EU medaille webstek. Je zou bijna verlangen naar een revolutie en een vrijstaat, misschien kan dit dat het volkslied worden www.youtube.com/watch?v=C208mfnfj2o.

BlowingBubbles | 17-08-16 | 17:45

Je deugt zeker niet als je voor het volkslied van Rhodesia juicht????

BlowingBubbles | 17-08-16 | 17:42

Ik word mijn leven lang al een deugniet genoemd, dus ik vermoed dat ik misschien inderdaad niet deug, qua in de standaard gareels van de veilige middenmoot meelopen en zulks.

Maar de dictatoriale en zelfpijpende EU? Die deugt vanaf dag één al niet, dat is zeker, dus nu snel weg ermee, willen we niet in een opgedrongen Europees bloedbadkalifaat ten onder gaan.

Really? | 17-08-16 | 17:11

Benevolente. Ik las 'benevelde'.

Stijlicoon | 17-08-16 | 16:18

Tja.Je zou er bijna voor vallen voor dat opleuken.
EU met silicone-titties, en met de rest van het bouwpakket.

Als je het EU resultaat door 28 deelt is het gemiddelde NIET om over te juichen. Namelijk totaal 6.89. Somebody is not doing his job here.

MistaRazista | 17-08-16 | 16:08

Die medailletelling klopt natuurlijk niet, Europa heeft veel meer atleten die mee doen die als Europa als 1 land zou mee doen nooit bij de olympische spelen mee zouden doen.

Daisai | 17-08-16 | 16:07

Alle landen van de Russische federatie ook apart noemen graag.

Mali | 17-08-16 | 15:44

@Poeferd | 17-08-16 | 12:24
Sport is gesublimeerde oorlog. Maar jij bent voor het Syrische model, begrijp ik.

Stormageddon | 17-08-16 | 15:35

@Piet Karbiet | 17-08-16 | 12:37
Dat is niet raar, er is een aparte voetbalbond in Schotland, Noord-Ierland, Wales en Engeland, die allemaal los van elkaar lid zijn van de UEFA en FIFA en die allemaal een nationale profcompetitie hebben.
Zou Friesland een nationale voetbalbond hebben, met een eigen nationale competitie en lid zijn van UEFA en FIFA mogen ze ook onafhankelijk meedoen. Je moet niet raar opkijken als in de toekomst dat inderdaad gaat gebeuren als er bijvoorbeeld een aparte Catalaanse voetbalbond komt of een Beierse (daar is ooit wel een serieus over nagedacht).
Dat kan dus.

Stormageddon | 17-08-16 | 15:28

Of alle VS staten afzonderlijk?
Californië 4, NY 3 etc?

Orakel1958 | 17-08-16 | 15:21

Dit had Europa eerder moeten bedenken. Maar nee, in werkelijkheid is het nog steeds ieder voor zich.

Mali | 17-08-16 | 15:17

In 1991 was één van niet bijster slimme argumenten tegen een Duitse hereniging, dat Oost- en West-Duitsland samen onoverwinnelijk zouden zijn bij de Olympische spelen, omdat die landen in 1988 en 1984 gezamenlijk meer medialles pakten dan een ander land.
Nou ja, komt geen reet van terecht natuurlijk. Want no way dat Europa dan met evenveel sporters aan de start komt. Europese kampioenschappen worden dan selectiecriterium, top 3 gaat en de rest niet. En bij de teamsporten is het helemaal dramatisch. Want neem je dan de beste spelers of splers die elkaar ook verstaan in het veld en samen kunnen spelen?
Het hele idee van een gezamenlijk Europees team is idioot. Het werkt voor Groot-Brittannië maar amper. Tot een tiental jaar geleden waren er serieus plannen om Wales, N-Ierland en Schotland apart te laten deelnemen. Is een beetje veranderd met de honderden miljoenen van the National Lottery voor de de Olympische sportbonden, maar de nationale gevoelens leven ook in team GB nog steeds.

Stormageddon | 17-08-16 | 15:07

Ik juich alleen als de EÜ wordt opgedoekt.

Uw Psychiater | 17-08-16 | 14:57

Je kunt ook alle medailles van de 12 vroegere Sowjetunie staten bij elkaar telllen. Zijn ze toch nog mooi 2e. En da's best knap als je je bedenkt dat de helft niet mee mag doen.

Orakel1958 | 17-08-16 | 14:37

Helaas werkt het zo niet, want als de EU als 1 entiteit zou worden beschouwd zoals met de VS, dan zou de EU veel minder atleten naar de Olympische Spelen mogen sturen. Vergelijk het met het start ticket behalen voor de schaatsers. Nederland mag voor langebaan schaatsen 4 atleten oproepen, maar Duitsland mag er ook drie sturen, terwijl de VS met ALLE 50 staten slechts 4 atleten naar de OS mocht sturen. Als de EU zou meedoen met de OS, dan zouden wij veel minder kunnen juichen over Nederlanders welke winnen, net zoals ik ook minder kan juichen voor Atleten uit Virginia dan de volledige USA. Dit jaar stuurt de VS ongeveer 500 atleten (inclusief teamsporten) naar de Olympisch Spelen, echter slechts 29 daarvan komen uit DC, Virginia of Maryland met Michael Phelps als bekendste deelnemer, hoewel hij strict genomen niet meer hier in de regio woont. Maar dat is niet anders dan hoe jullie voor Max Verstappen juichen, terwijl hij niet meer in Nederland woont.

Kijk als je 1000 loten koopt voor een loterij dan is je winkans ook groter dan als je maar 1 lot koopt. Als men op basis van hetzelfde reken model ook in de jaren 90 heeft uitgerekend wat de economie gaat worden als EU blok, snap ik direct waarom het nu zo'n puinhoop is in de Europese Economie.

Maar laten we het verder trekken naar het voetbal. Het EK wordt dan een erg klein tournooi tussen de EU, UK (want zijn min of meer geen EU lid meer), Noorwegen, Zwitserland en Denemarken. Maar geen Nederland-Duitsland meer op een EK of WK. Dus Nederland kan dan nooit meer wraak nemen voor '74 en '78..

TuurlijkNiet | 17-08-16 | 14:28

Dit is gewoon even kijken wie de grootste lul heeft, waarbij ik dan mijn broer uit laat pakken omdat hij mij vele malen overtreft. Maar het blijft oneerlijk.

Graaf van Egmont | 17-08-16 | 14:27

How about this suckers!! : Nederland is gerekend naar verhouding van het aantal inwoners (en daar moet het toch van komen) het beste sportland ter wereld!!
Reken maar na!!

daytripper | 17-08-16 | 14:05

leuk is dat NL meer medailles heeft dan alle moslim landen bij elkaar.

pejoar | 17-08-16 | 14:02

Juichen voor de EU... hahahaha. Dan deug ik maar lekker niet!

Max73 | 17-08-16 | 14:00

Ha, ha, nu even de medailles van het VK en Duitse Herder er af halen, hopelijk ook die van NL en we zien drie landen die het zo ongeveer even goed doen als de rest van de EU.
Wat kost het trouwens om de Engelse nationaliteit te verkrijgen?

Febofiel | 17-08-16 | 13:56

Samenvoegen is juist contraproductief: vóór de Val van de muur stonden de beide Duitslanden resp.2 en 5. En nu is het alleen 5.

Ci Ty33 | 17-08-16 | 13:52

Poeferd | 17-08-16 | 12:40
Sieg EU!! Weg met alle grenzen, ze belemmeren het vrije denken en wederzijdse vriendelijkheid. Laat ons allen behagen in een wereldse groepsknuffel zodat we allen de zelfde, de juiste, de beste liefde krijgen die wij van onszelf verlangen.
Weg met de historie!!
Laat ons allen op een basisinkomen filosoferen over de bestaansrechten van deze wereld. Waarbij wij sommigen meer geld toespelen dan aan anderen want zo gaat dat in een liberaal fascisme.
Arbeit macht frei!!! (aber nicht reich)
Aaaaand post!

Cobalt bomb | 17-08-16 | 13:49

@Poeferd | 17-08-16 | 13:08
Ga weg goktrommel

Vanilla | 17-08-16 | 13:46

Mwah, qua volkslied dat de lading dekt moet je toch meer denken aan een kruising tussen het horst wessellied, de internationale en morgenrood.

kaplaarzenverkoper | 17-08-16 | 13:43

Rhodesië, dat waren nog eens tyden
Selous Scouts FTW

Tobi | 17-08-16 | 13:41

Neen, maar over een jaar of 15 is het zover als het aan de Eurofielen ligt met dhr A Pechtold voorop.

ProAsfalt | 17-08-16 | 13:40

Deze redenering klopt natuurlijk niet en toont weer de bekende denkfout. Als Europa namelijk één land zou zijn (zoals de VS), dan had het lang niet zo veel deelnemers mogen afvaardigen als nu het geval is. Nu mag elk Europees land al zijn toppers afvaardigen. De kans op medailles is dan aanzienlijk groter dan wanneer er sprake is van slechts één afvaardiging.
een-hele-dikke | 17-08-16 | 12:33

Dan vaardig je toch alleen de beste af? Of denk je dat de VS de nummer 9 en 10 naar de OS laten gaan? Het zijn de besten die de medailles winnen.

Diabhal | 17-08-16 | 13:38

Poeferd | 17-08-16 | 13:08
Maar je hebt wel gelijk als je bedoelt dat niemand zich alleen op zijn nationaliteit als superieur kan voordoen. Zoals gezegd: gedrag is (overal en altijd) allesbepalend. In grote delen van Europa wordt dat gedrag bepaald door de van oudsher christelijke moraliteit, gecombineerd met een voortschrijdend wetenschappelijk en vervolgens maatschappelijk inzicht rondom de thema's kennis, macht & samenleven. Nationale Europese staten hebben dat in de 19de eeuw sterk bevorderd op hun grondgebied. Daarom mag je er best trots op zijn om bijvoorbeeld een Fransman, Engelsman of Nederlander te zijn en elke dag te kunnen bijdragen aan de waarden en normen die met veel worstelingen, bloed en geweld uiteindelijk tot stand zijn gebracht.
En inderdaad, ook mag je jezelf gelukkig prijzen dat het toeval heeft bepaald dat je in dit deel van de wereld uit je moeders gat bent gepoept.

Tooibooi | 17-08-16 | 13:36

En hier zie je dus exact waarom je niet van alle landen 1 land moet maken.

Stonecity | 17-08-16 | 13:33

Ik heb laats mijn cosmopoliep laten verwijderen. Ik kan het iedereen aanraden...... Er gaat een wereld voor je open!

Hobbykip | 17-08-16 | 13:30

Poeferd | 17-08-16 | 13:08

Best jammer dan dat u boven nederland uit dat gat gedonderd bent. Want als u moeder wat meer doorgelopen had ze u boven een zandbak kunnen laten pletteren als het u toch niks uitmaakt. Ik ben wel blij hier uitgepoept te zijn en ben trots op het plekje om mij heen.En dus ook op de mensen op dat plekje om mij heen die iets moois presteren.

tweetybird | 17-08-16 | 13:30

@poeferd, wat moet jTij een leeg bestaan hebben. Maar ik begrijp wel waarom je nergens bij wilt horen. Dat komt omdat mensen jou niet moeten, vanaf het prille begin van jouw jeugd. Ik herken het type. Daarom vind je nationionaliteit maar stom. Heb je jezelf te pletter geleerd en daardoor iets bereikt in het leven. Maar veel minder dan je zou willen, omdat je de sociale contacten mist. Blijkt dat ineens ook belangrijk te zijn. Maar geef anderen daar niet de schuld van.

roze_bril | 17-08-16 | 13:29

Ah, van Holland Heineken Huis naar Juncker's Jägermeister Yard, dat is wat om naar uit te kijken.

burgermoedt | 17-08-16 | 13:29

Gewoon een uni opdringen.Het volk zegt nee,en dit is hun antwoord.

endtotrolling | 17-08-16 | 13:28

LOL Rhodesia volkslied,
goeie, Z'Graaff

Hemmenaar7 | 17-08-16 | 13:25

Er staat wel veel beveiliging en hekwerk om het Olympisch dorp. Hekken werken dus blijkbaar wel.

Piet Karbiet | 17-08-16 | 13:23

keestelpro | 17-08-16 | 13:21

lachend van burostoel afdondert ...

Tooibooi | 17-08-16 | 13:22

Poeferd | 17-08-16 | 13:08

Nationaliteit staat ook voor een bepaalde historische ontwikkeling van normen en waarden waarmee jouw ouders jou hopelijk hebben opgevoed en waarnaar jij hopelijk ook dagelijks leeft. Zodoende mag je best trots op je Nederlandse nationaliteit zijn, omdat het veel meer is dan het statische gegeven dat jij ervan maakt.

Tooibooi | 17-08-16 | 13:21

Is er ook een VN medaille lijst?
-Mars: 0 medailles
-Venus: 0 medailles
-Aarde: 354 medailles
-Mercurius: 0 medailles

Ik ben zo trots om aardbewoner te zijn!

keestelpro | 17-08-16 | 13:21

Verder deug ik glansrijk voor geen 100 meter.

Piet Karbiet | 17-08-16 | 13:17

Poeferd | 17-08-16 | 13:08
Vroeger zeker een hekel aan geschiedenisles gehad zeker.

mom van avezaath | 17-08-16 | 13:17

@Poeferd | 17-08-16 | 13:08

U haalt een heleboel zaken door elkaar.
Troost of excuus hebben niets te maken met trots, dat u dat denkt, betekent niet dat deze nogal warrige opvatting gedeeld wordt buiten een wereldvreemd, marginaal clubje van beroepsrelativisten. Uw laatste wanhopige poging om een sneer uit te delen, zegt eigenlijk alles. Je kiest ook niet voor je eigen geslacht of seksuele voorkeur... al proberen de hedendaagse progressieven dat ook al vloeibaar te maken.
Met lieden zoals u valt dan ook niet te discussiëren.

Desmoulins | 17-08-16 | 13:16

Je kan natuurlijk ook als volgt redeneren; door de aanwezigheid van veul LANDEN en nationaliteiten met veul GRENZEN en een eigen nationale IDENTITEIT hebben de sporters zich de afgelopen decennia door internationale competitie en strijd ontwikkelt.

Ben er niet zeker van dat BruSSel deze redenatie deelt.

cucaracha | 17-08-16 | 13:15

Poeferd | 17-08-16 | 13:08

Nou ik zeg welkom in het rijk der kneuzen.

tweetybird | 17-08-16 | 13:15

the agency Euro-Informationen in Berlin.

Iets zegt me dat dat propagandaclubje wel een sloot subsidie krijgt. Wiens brood men eet...

Ferdo76 | 17-08-16 | 13:14

Jamaica haalt toch altijd de meeste medailles per miljoen inwoners.
EU zou het slechter doen dan Nederland per miljoen inwoners. Wij komen boven de 1 medaille per miljoen Nederlanders
EU zou op 0,5 komen hooguit.
Voil'a ik deug!

gestopt | 17-08-16 | 13:14

Van de VS mogen bij atletiek bijvoorbeeld de nummers 1-3 van de nationale kampioenschappen naar de OS. Er zijn 24 atletiekdisciplines, dus zijn er 24x3=72 VS-atleten op de OS.

Er zijn momenteel officieel nog 27 EU-landen. Ervan uitgaande dat bij elk atletiek onderdeel elk EU-land gemiddeld 2 atleten per discipline stuurt (want moeten vaak een afstands/tijdslimiet halen ipv. een bepaalde plek op de nationale kampioenschappen), zijn er 27x2x24 = 1296 EU-atleten

Er zijn dus 1296/72= factor 18 keer zoveel EU-atleten als VS-Atleten op de OS bij atletiek. Deze verhouding zal waarschijnlijk niet veel anders zijn bij de andere sporten en waarschijnlijk zelfs iets groter, omdat het aantal plekken vaak beperkter is dan 3 per onderdeel. De nummeratieve verhouding neemt dus waarschijnlijk alleen maar toe in het voordeel van de EU-sporters.

Als er dan bijvoorbeeld 26 VS-goud tegenover maar 69 EU-goud (factor 2,65) staat, dan is de EU eigenlijk maar een klein, zielig hoopje, kneuzige sportamateurs.

De grappige EU-stagiair die dus helemaal in zijn/haar nopjes was met dit olijke in elkaar geflanste medailleklassement heeft dus wederom de nodige munitie aan de anti-EU gegeven.

Jammer dat zo'n mooi EU-project nu al jaren in handen is van dit soort, onbewust zelfdestructieve bloemenmeisjes -en jongens.

Tooibooi | 17-08-16 | 13:12

Cuyahoga | 17-08-16 | 13:06

Ho ho ze hebben goud voor vlag zwaaien in het buitenland. Hun vlag wel te verstaan. Als dank voor de landen die ze te vreten geeft.

tweetybird | 17-08-16 | 13:12

Ik moest serieus drie keer kijken voordat ik het begreep. Wat een bocht.

Hans Gruber | 17-08-16 | 13:11

@Xirdalan | 17-08-16 | 12:27
Hij is wel oneindig mooier dan ons Wilhellemus.

Rest In Privacy | 17-08-16 | 13:10

Je zult het EU Heineken House bedoelen. Natuurlijk zijn we allemaal voor de EU en juichen we daarvoor want als je tegen de EU bent, ben je racist.

Rest In Privacy | 17-08-16 | 13:09

@frank87 12:30: Dat volkslied was het enige goede van die hele vermaledijde grondwet. En het is ook het enige dat geschrapt is uit die grondwet toen die na negatieve referenda zogenaamd herzien werd.

Muxje | 17-08-16 | 13:09

-weggejorist en opgerot-

Poeferd | 17-08-16 | 13:08

Ik wacht eigenlijk op de oproep van de tattooshop dat ik nu eindelijk eens mijn EU nummer op mijn onderarm kan laten zetten. Beetje moe om iedere keer dat ik een ander streepjespak aantrek weer die gele ster over te moeten zetten.

verbanden | 17-08-16 | 13:08

@ikdenkwat | 17-08-16 | 12:56
Tsja, ik hoorde uitgeschakelde atleten op TV vertellen dat ze nog vier jaar daar wilde gaan, want ze vonden het "wel leuk in Rio". Die komen in de USA dus niets eens in aanmerking voor de voorselecties.

Piet Karbiet | 17-08-16 | 13:07

squadra | 17-08-16 | 12:28
Nee, de 7 van de Oekraïne en de lousy 3 van Turkije (met gewichtheffen en worstelen) zitten hier niet bij, denk ik.
Maar wellicht dat 4 x 200 meter Héél Hard Tütüren, 500 meter Roepen over Straat, Herendubbel Gel in je Haar Smeren, en vrije oefening met zo'n Kralenketting Spelen, ook ooit olympische sporten worden, dan maakt Turkije in ieder geval ook eens kans op goud.

Cuyahoga | 17-08-16 | 13:06

Weet niet of het al eerder is genoemd, maar de maker van deze site heeft de beredenering van een dronken clown, want juist omdat "de EU" niet als één maar als separate landen meedoet zijn er zoveel medailles. Alleen al het opperen dat de EU als federatie of superstaat meedoet diskwalificeert het argument van een winning team. Je impliceert dat onderlinge concurrentie, en niet het samenwerken, de lidstaten tot betere prestaties drijft. De facto geeft de bouwer van de site het perfecte argument om de unie zoals men die nu probeert te bouwen zo snel mogelijk een halt toegeroepen moet worden.

Mr Dixit | 17-08-16 | 13:05

Wat nu opvallend is zijn de aantal gouden medailles van NL t.o.v. de zilveren en bronzen; 8 3 3 tot nu toe. Alle andere landen winnen veel meer zilver en brons. USA 28 28 28. Komen die nog? In Londen was het 6 6 8 voor NL. nl.wikipedia.org/wiki/Medaillespiegel...

Piet Karbiet | 17-08-16 | 13:03

@Poeferd | 17-08-16 | 12:40

Voor hebt gekozen?
U bent een hardnekkige relativist.
Geen idee waar u over spreekt. Geen grenzen is natuurlijk ook een wensbeeld van u...
Over stompzinnigheid gesproken.

Desmoulins | 17-08-16 | 13:03

De medailles van het VK zijn hier ten onrechte nog in verwerkt.

Thomas333 | 17-08-16 | 12:59

Griekenland had bovenaan moeten staan bij de medaillelijst.

die hebben de meeste tijd om te oefenen.

Vogelbeest | 17-08-16 | 12:59

Ja allemaal leuk en aardig, USA heeft in totaal 555 sporters in Rio. Alleen Nederland (onderdeel van de EU) heeft al 241 sporters in Rio, laat staan hoeveel sporters uit de EU in Rio zijn..... Best teleurstellend dus het aantal medailles tegenover de USA.

ikdenkwat | 17-08-16 | 12:56

We zullen geen van alle vergeten als de rekening voorgelegd wordt.En dan te bedenken dat er op een universiteit in het westen van het land ,deze man een graag geziene gast is.
Noemt men volksverraadt een hooglerraarrschapt waarrdt.
Intellect en verrraadt ,playonasmes.extra t extra rr,rraadt de plaatst.

medelmo | 17-08-16 | 12:55

Russische (www.youtube.com... volksliederen toch veel mooier en beter dan dat Europese.
Tel Aziaat | 17-08-16 | 12:30
.
Echt prachtig dat Russische volkslied. De muziek kende ik wel, de tekst nog niet en die is werkelijk geweldig! Trots zijn op je land.....
Hartelijk dank voor de link.

Lupuslupus | 17-08-16 | 12:54

Welke lam gezopen bobo heeft dit lijstje bedacht ??

Nietnagel | 17-08-16 | 12:53

Graag een overzicht EU-GB
Dat wordt de realiteit

Ollie B. Bommel | 17-08-16 | 12:53

1 europees hockeyteam, 1 europese golfer, 1 europese zeiler.... Dan klopt het.

Of mogen de verenigde staten ook namens iedere staat een hockeyteam sturen?

Vogelbeest | 17-08-16 | 12:52

Zinloos tabelletje. De EU is een (gedeelte van) een werelddeel en geen land, dus de vergelijking gaat mank. Vanuit het Europese perspectief gezien scoort Nederland natuurlijk erg goed. Voor de rest heb je er niet aan.

Mannes | 17-08-16 | 12:51

Ik ben liever een ranzige paleonationalist die voor zijn eigen kleine haatlandje juicht, dan een juncker adept.

FCDenBosch | 17-08-16 | 12:50

"Nation: European Union"
.
Uit dagblad Trouw 13.12.2007: "Balkenende (CDA) zei... dat met het vastgestelde EU-verdrag 'voluit recht' is gedaan 'aan zorgen van de Nederlandse bevolking die rond het referendum naar voren kwamen' (...) De Europese vlag en het Europese volkslied zijn in het nieuwe verdrag komen te vervallen..."
Woehaaa :)

ben kokhals | 17-08-16 | 12:49

gaarne in vorig plempsel "de strijd door "doorhalen.
Heftige verlangens voeren de boventoon,strijd en zo geeft me zo,n gevoel van eindelijk iets nuttigs doen, vandaar.

medelmo | 17-08-16 | 12:48
-weggejorist-
tintel | 17-08-16 | 12:47

Wat een afgrijselijke club is het toch. Nee ik deug niet.

Bokito ergo sum | 17-08-16 | 12:46

Iedere keer als ik zo'n stukje EU propaganda hoor of lees krijg ik visioenen van EU burregerTs die het clubje uit het parlement trekken om ze vervolgens op de stoep passend te 'belonen' voor hun inzet.

kaplaarzenverkoper | 17-08-16 | 12:46

Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens, en statistieken (Benjamin Disraeli).
Hoe veel sporters mogen er nog naar de spelen als de gehele EU als een land deelneemt? En wat gebeurt er als we andere continenten op een hoop gooien?

Duifmans | 17-08-16 | 12:44

Dikr | 17-08-16 | 12:42
per capita of afgezet tegen het GDP. Jammer dat we het dan toch nog afleggen tegen landen als Grenada, of Noord-Korea.

Glasgow Argus | 17-08-16 | 12:44

Als je meedoet als unie, krijg je startplekken toegewezen alsof je 1 land bent. Welk Handbal, Hockey, Volleybal team stuur je dan? Hoe hoog ga je de kwalificatielimiet leggen?
Uiteindelijk zullen we door interne strijd zelf worden weggecijferd en promoten we deelname van deelnemers uit een of ander zandbakland.....
Dus laat het maar zoals het is.

Andersdenkend | 17-08-16 | 12:44

@frank87 | 17-08-16 | 12:38
Dat is de EU-paradox; natiestaten zijn eng maar ze staan wel vooraan om Catalanen en Schotten te steunen of Macedonie en Kosovo te erkennen.

Piet Karbiet | 17-08-16 | 12:44

EU bestaat niet .er is wel het betere noorden van europa en het manjana deel in het zuiden.
NEU en ZEU.
Wij en Zij.Of redden we straks alle banken in het zuiden en gaan we zelf op een spaans sinaasappelkistje zitten?
Er zijn dus ook geen EU medailles,.Wel leuk om te zien dat de strijd door de EU commissie eindelijk de echte vijand op de tweede plaats zet.Braindmaged presidents and weird CIA behaviour,are the plage of this world who benefits the NWO.
Zal straks wel weer een virus hebben,;-)

medelmo | 17-08-16 | 12:42

Als je dit zou invoeren zouden we van tevoren weten wie de medaillespiegel zou winnen. Haalt iedere uitdaging en spanning uit de spelen. Waarom zou je nog moeite doen? De Olympische gedachte zal stilvallen.

Dat precies wat de EU nu Europa brengt, maar dan in monetair, financieel, politiek en economisch opzicht. Precies hetzelfde experiment.

De competitie tussen de verschillende kleine landen is datgene wat Europa heeft laten bovendrijven ten opzichte van reusachtige unie`s zoals de Sovjet, maar ook China en India.

USA groeit op papier, maar niet in haar onder en middenklasse. Productie verdwijnt daar ook, en de presidentsverkiezingen gaan tussen een schreeuwer en een leugenaar. Geen democratie, maar een soap show op de voorgrond en een lobby plutocratie op de achtergrond. In USA is alles te koop, maar niet meer alles is het waard om te kopen.

Waarom beschouwen we een bewezen gefaald bestuursmodel als utopisch?!?

Feynman | 17-08-16 | 12:42

Ik vraag mij alleen af hoeveel subsidie deze website direct en indirect heeft opgezogen...

Pompenkoning | 17-08-16 | 12:42

Goed stuk op TPO hier:http://cult.tpo.nl/2016/08/16/kosmopolitische-elite-stuurt-aan-op-volksopstand/
Zo komen we er wel.

Makro777 | 17-08-16 | 12:42

De Belgen konden gisteren hun geluk niet op omdat de Nederlandse hockeyers jankten. Huilende Nederlanders daar ging het om, dus de Europese gedachte lijkt mij (gelukkig!) nog ver weg.

catomar | 17-08-16 | 12:42

Zo kan ik het ook ... 28 potentiële kanshebbers per onderdeel. Altijd prijs.
Wat veel interessanter is: Gouden medailles per capita. Dan doet Nederland het opeens ONTZETTUND goed.

Dikr | 17-08-16 | 12:42

-weggejorist-

Poeferd | 17-08-16 | 12:40

We zouden toch geen EU president krijgen? En we zouden toch geen EU Volksliedje doen? Stiekem toch wel? Ik zeg mijn lidmaatschap bij deze op.

Pedronegro | 17-08-16 | 12:40

ik juich alleen nog maar voor het dorp waar ik woon in de hoop dat dit het dorpje is dat dapper weerstand blijft bieden.

Mesmer | 17-08-16 | 12:39

Deze ranzige paleonationalist juicht alleen voor zijn eigen beperkte kleine haatlandje.
De EU is geen land, dus opzouten.
#Nexit

Schietmijmaarlek | 17-08-16 | 12:39

Maar dit is lekker: nationalisme is slecht, tenzij het EU-nationalisme is.

frank87 | 17-08-16 | 12:38

Osdorpertje | 17-08-16 | 12:28
Juist! Die eenheidsworst kunnen ze vergeten!

Mr_Pikibelly | 17-08-16 | 12:37

@Grote Smurf | 17-08-16 | 12:34
Vind ik ook raar. Bij de FIFA/EUFA zijn het 16 verschillende landen ofzeau.

Piet Karbiet | 17-08-16 | 12:37

En als je onze voormalige overzeese gebiedsdelen meetelt op numero 1.

Piet Karbiet | 17-08-16 | 12:35

Ja, dat zijn dus de resultaten van 25-30 landenteams. Het lijkt me sterk dat als dat allemaal op een hoop wordt geflikkerd nog steeds hetzelfde aantal sporters gestuurd mag worden.
De olympische spelen: Juichen om sporten waar normaal geen hond naar omkijkt.

GOEM | 17-08-16 | 12:34

ik zie dat het verenigd koninkrijk er nu opeens wel weer bij hoort. Nog iets om brexit de schuld van te geven, het beperkte aantal EU medailles dat gehaald wordt op de volgende OS.

Grote Smurf | 17-08-16 | 12:34

Arjen Noorlander doet in elk geval geen moeite meer om net te doen of de NPO-nsb objectief is. Maar los daarvan getuigt een dergelijke opmerking van deze voetsoldaat wel van een enorme domheid op zoveel manieren dat ik me niet voor kan stellen dat het Oberkomando van de kerk zich niet even achter de oren zal krabben. Het lijkt soms wel dat hoe meer het linksfascisme aan autoriteit verliest, hoe meer onaantastbaar de neo-nsb'ers zich voelen. En wie weet, misschien zijn ze 't ook wel. Voorlopig gaat alles voorspoedig voor ze.

Ales | 17-08-16 | 12:34

wanneer je de medaillescore van alle lidstaten van de VN bij elkaar optelt kom je nog veel hoger uit. De VN is dus nog goeierder dan de EU.
.
Maar heel leuk, alles bij elkaar optellen, maar dan ook corrigeren voor deelnemers. Niet meer dan twee per natie. En dan gaat het plaatje er toch echt anders uitzien.
.
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/264254...
manipulatie met cijfers om hoger in het klassement te komen. Stumpers.

Glasgow Argus | 17-08-16 | 12:33

Deze redenering klopt natuurlijk niet en toont weer de bekende denkfout. Als Europa namelijk één land zou zijn (zoals de VS), dan had het lang niet zo veel deelnemers mogen afvaardigen als nu het geval is. Nu mag elk Europees land al zijn toppers afvaardigen. De kans op medailles is dan aanzienlijk groter dan wanneer er sprake is van slechts één afvaardiging.

een-hele-dikke | 17-08-16 | 12:33

Vage club die die site aanbiedt. Dacht eerst puur clickbait maar het lijkt wel op een EU propaganda site Unsere Politikportale EU-Info.de und Europa.mobil.de sind ganz auf die Bedürfnisse der Bürgerinnen und Bürger in Deutschland zugeschnitten. Wir wollen europäische Themen in den Kontext von Wirtschaft und Gesellschaft in Deutschland einordnen und dabei die konkreten Fragen der Menschen beantworten.
Mogelijk een Soros filiaal ?

Goatboy2014 | 17-08-16 | 12:33

Ik wil meer, meer, meer nationalisme. Ik hou van al die afzonderlijk landen, inclusief die prachtige karikaturen.
Dus meer foto's van Duitse lederhosen, Frans alpinopetjes met een stokbrood onder de arm, Nederlandse kaasmeisje, Engelse bolhoedjes met paraplui, En Zweedse blondines met .... ach, maakt niet uit, gewoon Zweedse blondines.

LieberLiber | 17-08-16 | 12:32

Europa wordt nu als enige continént verzameld, terwijl de anderen allemaal individuele landen zijn… zo kan ik ook pochen met "de meeste medailles".

kanon0503 | 17-08-16 | 12:31

Qua inwonertal staat NL op de tweede plek. Na Grenada.

Piet Karbiet | 17-08-16 | 12:31

@Poeferd | 17-08-16 | 12:24

Daar is de eerste nuttige idioot al.
Murw gebeukt over het zogenaamde levensgrote gevaar van nationalisme en trots zijn op je vaderland.
Wat moest onze elite toch zonder simpletons zoals u...

Desmoulins | 17-08-16 | 12:31

@Poeferd | 17-08-16 | 12:24

Inderdaad, zag je die haat tussen de rekstokturners!

roze_bril | 17-08-16 | 12:31

In een eerder topic haalde ik het al aan, dat van TeamEU op de OS. En die EU medaille score klopt niet, want voor de EU mogen maar een beperkt aantal deelnemers meedoen. dubbele deelnemers. Als er een Duitse-EU-zwemmer al meedoet, kan er geen Nederlandse-EU-zwemmer meedoen. Tenzij van het andere en/of neutrale geslacht. Dan weer wel.

Rest In Privacy | 17-08-16 | 12:30

Muziekje is wel goed. De EU doet niet alles fout.

frank87 | 17-08-16 | 12:30

*trots om nationalistische hufter te zijn*

kapotte_stofzuiger | 17-08-16 | 12:29

Misselijkmakende propaganda voor een niet-bestaande en van bovenaf opgelegde eenheid. Boe.

Djengo123 | 17-08-16 | 12:29

Ich bin ein ondeugdiër.

Oktoberfest | 17-08-16 | 12:29

Ik heb al jaren kotsbeu van de EU.

koosnaam | 17-08-16 | 12:28

De EU pronkt hier met andermans veren. Geen van die sporters is namens de EU bij de olympische spelen.

Osdorpertje | 17-08-16 | 12:28

Euro-informationen is het bedrijf dat achter deze website zit. Als je dan één blik werpt op de referenties, dan weet je al genoeg.

Borrelende Boris | 17-08-16 | 12:28

Zijn de medailles van Turkije en Oekraïne al in het getal van De Federatie opgenomen?

squadra | 17-08-16 | 12:28

Geweldig dat volkslied! De EU heeft een volkslied gejat. Mijn dag is weer goed!

LieberLiber | 17-08-16 | 12:27

En dit wordt het nieuwe EUSSR volkslied als De Muur om Europa (zogenaamd om 'vluchtelingen' en "terroristen" buiten te houden) klaar is: De Internationale www.youtube.com/watch?v=_sxTbfeYdO0

Xirdalan | 17-08-16 | 12:27

Deugt u wel?
Neen!

atheïstisch stemvee | 17-08-16 | 12:26

Ik juich altijd voor de underdog.
In het geval van Rio dus voor Rusland.

Leipniz | 17-08-16 | 12:25

-weggejorist-

Poeferd | 17-08-16 | 12:24

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland