Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREEK: GOUDEN ANNA REDT POEPSAAIE NOS

CpR2f-UWYAAxhj_.jpgGOUD. Wielrenster Anna van der Breggen Olympisch kampioen.
1goudenplakrio.jpg Update: NOC*NSF: "Eindelijk van de hatelijke 0 af" Update: Koningshuis stuurt telegram Update: MinPres reageert opgetogen op Twitter Update: Frans Timmermans past header Facebook aan Update: NOS vliegt 400 extra deskundigen in. NOS LIVESTREAM
Laatste nieuws. Annemiek van Vleuten (op P1, met minuut voor) viel hard in de beslissende afdaling, maar is oké. Gevolgen val vallen mee. BRRRRVIDEO: Toeschouwer filmde crash Van Vleuten

Reaguursels

Inloggen

Die gast staat godverdegodver te filmen met z'n debieltje, zo dicht mogelijk bij iemand die net een (misschien wel letterlijke) doodsmak heeft gemaakt. Hij staat nog net niet bovenop haar, de klootzak. Niet eens het begin van een poging om te helpen, of zelfs maar hulp te alarmen.

Misschien beheerst de filmer geen EHBO, maar als DIT je sensatiezoekende, zelfbevlekkende reactie is ben je geestelijk niet in orde.

Ze mogen die hem wat mij betreft zijn debieltje rectaal inbrengen en daarna vierendelen - film dat maar! Wat zijn we tegenwoordig een emotioneel compleet afgestompte, achterlijke bende geworden.

Pierke Pierlala | 08-08-16 | 21:05

@dijkbewaker | 08-08-16 | 16:15
Dat is precies wat oorlog is! He beschermen van territorium, het beschermen van bestaansmiddelen of het veroveren ervan. Dat IS oorlog. Door de complexere menselijke sociale structuren zitten daar allerlei bedachte belangen overheen, maar dat is in wezen wat het gewoon is. De koning strijdt om om meer land. Niet om het land op zich, maar meer landerijen voor hogere belastingen. Exact hetzelfde.

En ja, Milgram's test werkte door hiërarchische sociale structuren en vooropgezette ideeën over macht die mensen hebben ontwikkeld door verhalen, ook door religie. Maar in hiërarchische structuren laten dieren ook hun ondergeschikten het vuile werk opknappen. Het is geen typisch menselijk verschijnsel. Mensen laten zich manipuleren door complexe taal, dieren hebben machtsmiddelen. Hoorns, geweien, sterker fysiek, maar het principe is het zelfde. Het alphamannetje bepaalt. In een roedel wolven, in een groep apen, in elke hiërarchische groep. En sterkere groepen verdrijven zwakkere. Dat is in feite oorlog.

En wat betreft de bonobo's, die groepen blijven wel degelijk bij elkaar uit de buurt. Wat er gebeurt om inteelt te voorkomen is jonge mannetjes in een groep met een mannetjesoverschot een nieuwe troep zoekt, of dat een boventallig vrouwtje een nieuwe troep vormt. Het verschil tussen chimps en bonobo's is namelijk dat chimps een patriarchale samenleving hebben en bobnobo's een matriarchale.

Stormageddon | 08-08-16 | 17:45

Stormageddon | 08-08-16 | 12:25
-----
Sorry, je voorbeelden hebben niets met oorlog te maken.
Het afbakenen en verdedigen van een territorium heeft niets met oorlog te maken. Of strijd om de hegemonie. dan wel ruzie tussen soortgenoten. Het binnendringen van een vreemde in je huis heeft ook niets met oorlog te maken.
Het gaat om gestructureerde oorlog waarbij " soldaten" op pad gaan om soortgenoten uit te moorden. Bonobo groepen blijven niet continu bij elkaar uit de buurt want dan krijg je inteelt. Dus er is altijd interactie tussen groepen. Bij elkaar uit de buurt blijven heeft niets met oorlog te maken wat bonobo's ook niet kennen.
Vergeleken met onze technische kennis (en kennis in het algemeen) is onze moraal, en dit is niet persoonlijk, maar als soort in het geheel nogal makkelijk in het uitschakelen van moraal. Vooral als een " hogere" in rang een bevel geeft. Wereldberoemd zijn de studies met studenten die als proef iemand een schok moesten toebrengen en wel heel gemakkelijk een dodelijke dosis gaven of groepen splitsen waarbij de ene groep de gevangenen moesten voorstellen en de andere groep de bewakers. Het loopt dan al snel uit de hand. Een soortgenoot niet meer als mens zien maar als vreselijk wezen kan in een handomdraai met wat manipulatie voor elkaar gekregen worden. "De mens is zijn eigen grootste vijand" Wie de beste wapens heeft wint( en geeft zijn genen door). Een heel oud concept wat nog steeds geldt.
Wat mij overigens blijft verbazen is de totale afwezigheid van kennis over zelfs maar de meest eenvoudigste biologische kenmerken van alles wat leeft en hoe alles met elkaar te maken heeft. Die lacune heeft waarschijnlijk alles te maken met het religieuze concept en misvatting van de mens als centrum waar alles om draait. Gods creatie.... Ver verheven boven alle dieren terwijl we als soort net komen kijken. En het nog maar afwachten is of we het nog een klein miljoen jaartje uithouden.
Over het unieke religie: het barst natuurlijk van de dieren die bepaalde unieke eigenschappen hebben. Maak morgen maar een spinnenweb na. Specialisatie door natuurlijke selectie. Een natuurlijke overlevingsstrategie. In die zin kan religie een uitkomst zijn om zaken te verklaren of om een gemeenschappelijke rituelen te delen. Een soort orde te scheppen in een chaotische wereld. Men blijft er in steken omdat het gemeenschappelijke goed aanvoelt. Groepsdenken. Terwijl het als kennis bron een totaal achterhaald concept is. Wat ook nog eens een bron van agressie is. Elk dier heeft bepaalde rituelen. Dus niets bijzonders in biologische zin.
Maar goed, we gaan een beetje verder dan misschien de bedoeling is over dit onderwerp. Sorry GS. Nog 1 uitsmijter dan.
Iedereen heeft voorouders anders was je er niet.
Welke dieren waren onze voorouders tijdens de Dinotijd Trias, Jura, Krijt, 230-66 miljoen jaar geleden? Of je het geloofd of niet doet er niet toe. nogal belangrijk want zonder het uitsterven van de Dino waren we er niet. Daarna kwam het zoogdier pas goed op gang. Het is ook zo op te zoeken. Basis kennis over wie je bent en waar je vandaan komt.

dijkbewaker | 08-08-16 | 16:15

@dijkbewaker | 08-08-16 | 11:43
Dat is niet helemaal waar. Elke diersoort die een territorium afbakent is in oorlog met soortgenoten die daar binnenkomen. Bescherming of afpakken van bestaansmiddelen is in feite oorlog en dat doen dieren net zo goed. Veelal solitaire dieren, maar ook groepsdieren doen het. Bonobo groepen blijven ook bij elkaar uit de buurt, en dat kan omdat er weinig groepen van zijn en het gebiedwaar ze leven uitgestrekt. Bevolkingsdruk is er niet.
Onze moraal is helemaal niet achtergebleven maar ontwikkelt zich net zo goed.
We zouden niet zo succesvol zijn als soort als we elkaar alleen maar zouden uitmoorden en geen moraal zouden hebben. Dan zouden we niet van een klein groepje in Afrika de hele aarde kunnen bevolken.
Het is misgegaan toen die gedachten over moraliteiten werden vastgelegd in verhalen waarin een onzichtbaar wezen de kennis van goed en kwaad aan de mens gaf. Daarmee werd de moraal buiten de mens geplaatst en een idee dat er een onzichtbare stamoudste is die gediend moet worden. Nou ja, het verhaaltje is niet zo erg, maar de priesterklasse die daarmee ging parasiteren op de rest en een moreel machtsspelletje ging spelen, daar gaat het mis. Met religie kun je goede mensen hele slechte dingen laten doen. Ik hoef geen voorbeelden te noemen. Kan iedereen bedenken.
Georganiseerde religie, dat is een uniek dingetje van de mensheid ten opzichte van de rest van het dierenrijk. Althans, religie is nog niet echt geobserveerd bij dieren. Chimpansees hebben wel een soort protoreligie met allerlei rituelen, maar veel verder gaat het niet.
www.theatlantic.com/science/archive/20...

Stormageddon | 08-08-16 | 12:25

@macmiep.nl | 08-08-16 | 02:13: Nou ja, maar goed dat wij mensen zulke softies zijn vergeleken met de rest van de dierenwereld. Anders wordt het zo'n 1933-1945 toestand.
macmiep.nl | 08-08-16 | 02:20
--------
Sorry, even uit de droom helpen.
Mensen zijn de meest wrede wezens die ooit bestaan hebben.
Ook de enige die massaal de eigen soort uitroeien wanneer het zo uitkomt. Het concept oorlog komt je alleen bij mieren tegen en op zeer beperkte schaal bij de chimpansee.
We hebben dus ook meer eigenschappen van de chimpansee dan de andere tak van de familie, de Bonobo die met seks de gemoederen weet te bedaren. Ook al is onze technologie, kennis, ver gevorderd, onze moraal is daar mijlenver bij achtergebleven. De dagelijkse stroom van wrede, niets ontziende terreur, ook onder dezelfde bewoners van een land, ook in eigen familieverband geeft aan dat we toch ergens een afslag hebben gemist.

dijkbewaker | 08-08-16 | 11:43

-weggejorist-

dezenicknameisbezet | 08-08-16 | 10:40

Nou, jullie hadden me tuk. Ik geloofde inderdaad dat dhr. Frans Timmermans zijn Faecesboek-pagina had aangepast.

Maar nee, hoor, staat nog steeds Bauke Molema. Niets mis met díe topsporter natuurlijk! Omgekeerd evenredig qua prestaties aan die van ons aller (kots) Frans Timmermans.

Ben benieuwd, zeer benieuwd wat zijn volgende reactie zal zijn. Misschien moet er wel weer eerst een emotionele toespraak ergens gehouden worden. Kan Twan Huys hem nog niet eens fêteren of zo?

Ik mis doe man gewoon als clownsact.
Sow koffie weer op en an die Arbeit, weer zwoegen voor die habbekrats.
Komt dat schot! Evocatus

Evocatus | 08-08-16 | 10:39

Met brood en spelen kan je nog steeds het klootjesvolk dom houden.

maar toch | 08-08-16 | 10:25

Goedkoop kut land heeft niet 1 stobaal neer kunnen leggen in een dodelijke bocht... Tjah OS2016

PantyHamster | 08-08-16 | 10:16

"Zendt een telegram... "
Waarom geen postduif ?
Een grapje van de RVD zeker ?

Kamervraag | 08-08-16 | 09:44

Gefeliciteerd.
Ik hoop dat ze HHH (Holland Heineken Huis) overslaat. Geen zin om naar die sekte te kijken.

luto | 08-08-16 | 09:34

@Mariolo | 08-08-16 | 00:49
Met de meest kleurloze hakkelaars die je maar kan verzinnen als gast.

Slogra | 08-08-16 | 09:06

@Mark de Grootte | 08-08-16 | 08:39
Zeg dat maar tegen die voetbalclub uit Amsterdam.
*wegduikt voor boegeroep*

necrosis | 08-08-16 | 08:59

Balen voor die meid, ze heeft er zeker hard aan getrokken om zo ver te komen als ze is. Dat gezegd hebbende wil ik wel even kwijt dat al dat *sportnieuws* op radio en TV en nu ook op GS pure overkill met een hoog pruimentijd gehalte is. Tja, geef t plebs brood en spelen... aan mij niet besteed!

Negatyfus | 08-08-16 | 08:54

-weggejorist-

knappekapster | 08-08-16 | 08:40

Heftige valpartij. Remde zich er van achteren onderuit.
Verder: wie zit er op olympisch voetbal te wachten ....

Der Schnitzeljäger | 08-08-16 | 08:40

@necrosis | 08-08-16 | 07:54
De olympische gedachte was toch dat meedoen belangrijker is dan winnen.

Mark de Grootte | 08-08-16 | 08:39

@RoBD=Skullfucker | 08-08-16 | 08:25
En dan te bedenken dat Van Vleuten waarschijnlijk goud had gepakt als ze niet gecrasht was.
Enne... laat dat asperientje maar kletsen.

necrosis | 08-08-16 | 08:37

@panadol 08:01
Ben indd trots en heb veel respect voor de 4 Nederlandse dames. Ze hebben jaren harder getraind dan jij vermoedelijk ooit 1 dag hebt gedaan.

@Necrosis 08:11
Hij heeft een rancuneus tegeltje geschreven.

RoBD=Skullfucker | 08-08-16 | 08:25

@panadol | 08-08-16 | 08:01
Mag ik vragen wat jij vandaag al gepresteerd hebt?

necrosis | 08-08-16 | 08:11

Jeeuj dat hebben we goed gedaan zeg! Laten we een dagje heel erg trots zijn op de prestaties van iemand anders, in een sport waar we allemaal een bloedhekel aan hebben.

panadol | 08-08-16 | 08:01

Hoeveel medailles heeft Palestina *kuch* ik bedoel Jordanië/Syrië al?

PikinhetBlik | 08-08-16 | 07:55

@Mark de Grootte | 08-08-16 | 06:41
Dat win je nooit!
*gne*

necrosis | 08-08-16 | 07:54

WTF, hoe lang ligt ze daar voor dat er iemand haar helpt?!?!1

HetPhantom | 08-08-16 | 07:54

@fredjuhh | 08-08-16 | 07:21
Ik ben al blij dat ze nog leeft.
Ik heb de beelden gezien van die doodsmak en schrok me de pleuris

necrosis | 08-08-16 | 07:40

400?????

Bokito ergo sum | 08-08-16 | 07:35

@ RugOp81,
Ik dacht ook: dat duurt lang!
Maar aan de andere kant, je ziet dat ze ademt, ligt niet op haar rug waardoor ze zou kunnen stikken door tong die in de luchtweg zakt, en je weet niet wat ze verder voor letsel heeft. (Als je haar gaat verplaatsen, wat verder geen zin heeft, en ze heeft nekletsel, maak je het alleen maar erger.)
Dan kun je volgens mij beter wachten, of door een pijnprikkel zoals een kneep in haar schouder of arm kijken of ze bij bewustzijn komt. Volgens mij zie je die Arts ook eerst kijken/voelen hoe de nek is, en daarna pas helm losmaken.

fredjuhh | 08-08-16 | 07:21

Zou over vier jaar reaguren ook als olympische sport mee kunnen doen.(veilig vanuit de rukbunker, dat dan weer wel)

Mark de Grootte | 08-08-16 | 06:41

dijkbewaker | 08-08-16 | 01:47

Geloof je dat soort onzin nou zelf ook, of slaap je dan beter?

Elmauro | 08-08-16 | 03:43

-weggejorist-

Intelroy | 08-08-16 | 03:25

Sinister-President | 07-08-16 | 21:23

Moresnetunited | 07-08-16 | 23:05

Sinister-President | 08-08-16 | 00:22

Wat is dat met die zwitsals van tegenwoordig?
Komen net kijken,de spreekwoordelijke teelballen zijn nog niet ingedaald maar al meteen bijdehand of zelfs een grote muil.
Dat was vroeger wel anders hier.

ska ska ska | 08-08-16 | 02:56

Ik verlaat de discussie. Gegroet.

AntiSoof | 08-08-16 | 02:30

@AntiSoof | 08-08-16 | 02:16
Ach ja, waarom zou je wetenschappelijk onderzoek vertrouwen als je intuïtie en je gevoel wat anders zegt... [zucht]

Stormageddon | 08-08-16 | 02:24

@macmiep.nl | 08-08-16 | 02:13
Jawel hoor, mensen doen dat ook, als de nood hoog is. Komt nu amper meer voor, maar het was ooit normaal gedrag. In sommige streken nu nog. Er zijn gebieden daar worden misvormde kinderen ergens gedumpt in de bergen. In het beste geval verborgen gehouden voor de stam, maar soms gewoon voor dood ergens achtergelaten. Ook een nieuwe partner van vrouwtjes die de kids van de oude vader verwaarloost en zelfs doodt komt bij mensen voor.

Stormageddon | 08-08-16 | 02:21

@macmiep.nl | 08-08-16 | 02:13: Nou ja, maar goed dat wij mensen zulke softies zijn vergeleken met de rest van de dierenwereld. Anders wordt het zo'n 1933-1945 toestand.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 02:20

En geloof niet alles wat ZE zeggen! Wie bewijst wat National-Geografic of zo beweerd? Ze liegen wel veel denk ik.

AntiSoof | 08-08-16 | 02:16

@Macmiep,

Volg je hart, Sweetie.

AntiSoof | 08-08-16 | 02:14

@Stormageddon | 08-08-16 | 02:09: De uitzonderingen die de regel bevestigen.
Zieke of gehandicapte dieren zullen worden achtergelaten. Leeuwen zullen pups doden als ze nieuwe leider van de groep zijn. Ook katers doen dat wel eens. Dit is normaal gedrag in de natuur.
Dit zie je niet in de mensenwereld.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 02:13

@Stormageddon | 08-08-16 | 01:59: Medelijden.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 02:05

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:51
Nee, menselijk gedrag is niet wezenlijk anders dan dat van dieren. We hebben een groter verstand voor betere oplossingen en technologie dankzij dat verstand en onze handen die makkelijker zijn voor gereedschappen dan de snavels van vogels. Maar is geen menselijk gedrag te noemen dat een ander dier niet ook heeft.

Stormageddon | 08-08-16 | 01:59

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:48
Dat is 'ie stiekum ook. Maar dan zo'n postmoderne, als Deepak Chopra en Dinesh d'Souza. Creationisme verpakt in pseudowetenschappelijk geneuzel over donkere energie en kwamtumonzekerheid en zo meer, een goddelijke universum zoals Spinoza da bedacht. Nou ja, vermakelijk allemaal maar erg serieus moet je het allemaal niet nemen. Het is gebazel voor bij de brandende wierookstokjes en de waterpijp met hasj.

Stormageddon | 08-08-16 | 01:54

@Stormageddon | 08-08-16 | 01:48: Ja, dat sowieso. Eerst over 5 miljard jaar onze Zon de pijp uit, dus dan moeten we al Star Trek hebben gedaan. En daarna de Big Chill... of Crunch...
Maar als je naar alle dieren op deze planeet kijkt en hun gedrag, dan wijken wij mensen daar dusdanig van af dat we dat waarschijnlijk al niet redden.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:51

macmiep.nl | 08-08-16 | 01:47
Een luie flikker dus. Ik heb geen vijanden dus ik ga nergens meer in investeren.

Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:49

@Stormageddon | 08-08-16 | 01:45
Ook daar heb jij natuurlijk ook gewoon gelijk in. Maar hoe moet ik me dan uitdrukken? Je hebt gelijk, beter te zwijgen dan onzin te verkondigen. Ach. Maar wat de natuur betreft, daar blijf ik bij. DIe liegt niet.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:49

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:42
Op de lange termijn is de overlevingskans NUL, voor alles in dit universum.

Stormageddon | 08-08-16 | 01:48

@AntiSoof | 08-08-16 | 01:43: Oh gelukkig, ik dacht even dat je een creationist was.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:48

macmiep.nl | 08-08-16 | 01:09 Echter: de moderne mens heeft een eigenschap die het dierenrijk niet kent: medelijden. Dit is slecht voor de soort, slechte genen blijven in de pool... en niet zoals de "natuur" zou doen. Dus de mens en de natuur... staat op dat gebied te ver van elkaar. Tenzij je "medelijden" ook een natuurlijke eigenschap vindt natuurlijk.
----------
Sorry,,,kolder,
Ten eerste is een mens een dier, er is geen enkel bewijs dat een mens geen dier is , er zijn miljarden bewijzen dat een mens een dier is omdat elke cel (en dat zijn er al miljarden nagenoeg identiek zijn met elk zoogdier. Dat een dolfijn of een olifant toevallig iets intelligenter is dan de rest maakt de olifant of dolfijn niet iets anders dan een dier. Hetzelfde geld voor de mens als soort. Tamelijk krakkemikkig schepsel vol met overblijfselen van alle voorouders die terug gaan tot de eerste cel. Ook allerlei gevoelskwesties die men zo graag aan de mensen soort als top van de keten wil toeschrijven als uniek. (het minst primitieve dier) komen algemeen voor bij verschillende diersoorten. Empathie, medelijden, gevoel voor onrecht komt algemeen voor onder verschillende diersoorten. Eerst waren het de primaten waar het opviel, logisch, omdat ze het meest verwant aan ons zijn. Het unieke blijkt niet zo uniek. Een vogelbekdier is vele malen interessanter dan een mens die genetisch gewoon een uitgegroeide muis is. De cellen krijgen vanuit eenzelfde soort embryo seinen om wat langer door te groeien. Dat is alles.
De genetische code wordt uitgevoerd. En sommigen staan uit. Daarom zijn we een heleboel eigenschappen die we vroeger (onze voorouders) hadden kwijtgeraakt. Overigens kunnen sommige eigenschappen als geheel behaard (ook vrouwen) als de natuurlijke selectie het bewerkstelligt gewoon terugkeren. Wat niet een foutje van de natuur is of degeneratie. Het pakket zit nog steeds in onze genen. die aangezet of uit blijven.

dijkbewaker | 08-08-16 | 01:47

Ik citeer Wikipedia: "De dodo kon niet vliegen en had, tot de komst van Nederlandse kolonisten, geen vijanden."
Nou da's toevallig...

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:47

@Stormageddon | 08-08-16 | 01:38
Mooikijker! ( ;) )

AntiSoof | 08-08-16 | 01:45

@AntiSoof | 08-08-16 | 01:38
De natuur heeft geen wil. Er is geen willende entiteit, er is slechts energie en entropie die de energie herverdeelt. That's it. Daar zit geen wil achter, het is een onvermijdelijkheid. Het gebeurt omdat het kan gebeuren.

Stormageddon | 08-08-16 | 01:45

AntiSoof | 08-08-16 | 01:38
Ik bezie het eerder als een kans die de natuur biedt aan alle schepselen en krachten. Grijp je die kans niet, ben je gedoemd te verdwijnen. De Dodo had ook beter zijn tijd kunnen besteden aan het leren van vliegen. Deed hij niet. Dan gaan je vleugels degenereren en wordt je een loopvogel. Zelfs lopen wilde hij niet. Dan wordt je een sitting duck en ben je zo wie zo de lul. Zeg ik niet, zegt de natuur.

Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:44

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:36
Omdat ons oog niet perfect is, betekent dat nog niet dat we geen recht op bestaan hebben. Nee, ons oog blijkt (?) niet perfect te zijn omdat het uit een gemuteerde huidcel zou zijn ontstaan. So What? Omdat de natuur brokken intelligentie uit het verleden zou gebruiken zou het niet slim zijn? Zou dat de redenatie zijn? Ahum. Nogal vanuit de 'mens' geredeneerd.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:43

@Stormageddon | 08-08-16 | 01:38: Ik kijk naar de lange termijn.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:42

@Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:34

Als de natuur ons kan missen, dan hadden we niet bestaan. Met je Dino en je Dodo! Misschien zijn zie verhalen leugentjes.

Nee. Ik zie het liever positief (noem mezelf een optimist). Als de natuur ons niet had willen laten zijn, dan waren we er ook niet geweest.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:38

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:32
Welnee. Niks paradox. Het is nog nooit zo goed gegaan met onze soort. We zijn met 7 miljard. Op alle continenten. En dankzij ons gaat het evolutionair ook uitstekend met schapen, geiten, kippen, varkens, koeien, katten, honden, ratten, muizen, konijnen.

Stormageddon | 08-08-16 | 01:38

AntiSoof | 08-08-16 | 01:31: "De natuur is een beetje perfect." Hmmm... heb je een menselijk oog wel eens bekeken? Wat een slecht ontwerp met die blinde vlek. Zenuwen hadden ook aan de achterkant gekund. Waarom tepels bij mannetjes? Blinde darm?
@Stormageddon | 08-08-16 | 01:31: Hmmm... eigenlijk bestaat alles uit kansberekening... zit wat in ja...

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:36

AntiSoof | 08-08-16 | 01:31
De natuur kan ons missen als kiespijn. Ze heeft waarschijnlijk ook geen traan gelaten om het uitsterven van de dino of de dodo. De natuur gaat gewoon door. Misschien wel gedreven door die hogere macht. Al wat niet mee kan komen, blijft achter in vergetelheid.

Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:34

@Stormageddon | 08-08-16 | 01:26
Redelijk een beetje (met vragen) mee eens.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:33

@Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:27: Ben ik met je eens. Overigens ben ik atheïst, dus ik heb niks met een hogere entiteit die ons dat mentale onderscheid met de dierenwereld gegeven zou hebben. Ik bekijk de zaak liever logisch: alle dieren zijn qua instinct maar op 1 ding uit: instandhouding van de soort. Daar horen wij ook bij, maar door ons emotionele gedrag werken we dat ergens ook weer tegen...
Paradox dus... :)

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:32

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:26
Dat betekent niet dat het onnatuurlijk is. Ook onze technologie en wetenschap gehoorzaamt darwinistische wetten.

Stormageddon | 08-08-16 | 01:31

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:24
Dat begrijp ik. Maar ik geloof ook in de kracht van de natuur. Die wil ons heus niet missen. De natuur is een beetje perfect. (en aangezien ik ook meerdere religieuze boeken bestudeerd heb zie ik er ook wel een 'Hogere geest' in (om niet te zeggen 'H'm). Maar ja, dat wordt te zweverig. Daarom hou ik het vooralsnog maar wetenschappelijk verantwoord. Alles is met alles verbonden in de natuur.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:31

AntiSoof | 08-08-16 | 01:21
Biologisch behoren wij tot de natuur. Maar wij gedragen ons als een anti lichaam in die natuur met het oogmerk om de natuur óf de baas te zijn, óf haar een stapje voor te blijven.In die zin zie ik ons eigenlijk als onnatuurlijk.

Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:27

@Stormageddon | 08-08-16 | 01:22 Tot op zekere hoogte heb je gelijk, maar zo extreem als de mens het doet, doet geen enkel dier het.
@AntiSoof | 08-08-16 | 01:24: Tsja.. het vermogen tot empathie enzo is wat ons onderscheidt van de rest ja. Best lief, maar slecht voor onze soort, logisch bekeken.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:26

@Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:19
Onzin. Een mensenstad is niet wezenlijk anders dan een termietenbult. De Hoover dam is niet anders dan een beverdam. Alle menselijke gedrag is natuurlijk. We zijn er beter in om natuurlijke processen naar onze hand zetten dan de meeste andere beesten, maar we zijn er zeker niet uniek in.

Stormageddon | 08-08-16 | 01:26

@AntiSoof | 08-08-16 | 01:21: we zijn ook gewoon natuur, maar hoe we ons gedragen maakt dat we steeds minder tot de natuur behoren. En dat zal zich ooit tegen ons gaan keren. We zien het nu al in de resistentie van diverse organismen tegen bestrijdingsmiddelen / antibiotica / vaccins. Dit gaat ons uiteindelijk de kop kosten omdat onze soort steeds zwakker wordt.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:24

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:20
Oh, macmiep! Misschien wil G-d zich wel openbaren via ons? Wel eens aan gedacht? Misschien is medelijden wel een hele LIEVE eigenschap van ons, lieve mensen? (Klootzakken daargelaten, want die hou je toch)

AntiSoof | 08-08-16 | 01:24

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:14
Nee, zijn we niet. Allerlei beesten doen aan zelfmedicatie. Mensen gaan hooguit een stapje verder door een iets groter brein.
en.wikipedia.org/wiki/Zoopharmacognos...

Stormageddon | 08-08-16 | 01:22

@Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:19
Waarom denk jij, dat wij mensen, niet tot de natuur behoren? (Ik denk namelijk dat wij mensen gewoon natuur zijn).

AntiSoof | 08-08-16 | 01:21

@AntiSoof | 08-08-16 | 01:16: Dan zal de mens, dankzij deze eigenschap. uiteindelijk de zwakste soort op aarde worden en uitsterven... Ervan uitgaande dat de zwaktes in de soort de genenpool verder zullen blijven verzwakken. Ook natuurlijk.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:20

AntiSoof | 08-08-16 | 01:16
Kom ik tot de slotconclusie dat de mens eigenlijk niet in de natuur hoort. Onze dierensoort wijkt teveel af van wat gangbaar zou moeten zijn. Dus de mensheid verkloot eigenlijk jouw idee.

Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:19

@Stormageddon | 08-08-16 | 01:10
En U bedoelt?
Vertel.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:18

@RugOp81 | 08-08-16 | 01:13: Sterker nog: als jij morgen een ongeluk met de fiets krijgt, moet de ambulance er binnen 10 minuten zijn... en als je zoals ik op het platteland woont redt ie dat niet eens...

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:17

@macmiep.nl | 08-08-16 | 01:09
Ja, ook medelijden vind ik een natuurlijke eigenschap.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:16

AntiSoof | 08-08-16 | 01:03
Ik ben het met je eens. Als je de natuur zijn werk zou laten doen, dan regelt de mensenstand zichzelf. Hetzelfde zou ook moeten gelden voor lava- en modderstromen, aardbevingen enz.
Maar zoals macmiep op 1.09 zegt: zo zit de mens niet in elkaar. Althans niet meer in onze cultuur. Hoe het in de binnenlanden van Zuid-Amerika en Nieuw Guinea zit weet ik niet.

Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:15

@Stormageddon | 08-08-16 | 01:10: "Een bewuste keuze om bv. ziekten te willen genezen is even natuurlijk als de bacterie die de ziekte veroorzaakt."
Hmmmm... daarin zijn wij als mens dan wel de enige soort op deze aarde die dit doet... dus hoe "natuurlijk" dat is daar zou je vraagtekens bij kunnen stellen.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:14

Waanzinnig !! twee hele volle minuten lang ligt Annemiek in de goot te creperen, voordat er ook maar iemand komt kijken hoe het met haar gaat.

RugOp81 | 08-08-16 | 01:13

@nemoj me jebat | 08-08-16 | 00:58
Hoezo zonde? Laat je niks aanpraten door die holistische kwakzalver. Elke menselijke keuze is ook natuur. Het maffe idee dat bewuste keuzes niet natuurlijk zouden zijn is absurd. Een bewuste keuze om bv. ziekten te willen genezen is even natuurlijk als de bacterie die de ziekte veroorzaakt. En als jij je akkertje braak wil laten, desnoods met roundup, dan is daar niks zondigs aan.

Stormageddon | 08-08-16 | 01:10

@AntiSoof | 08-08-16 | 01:03 Tsja... dan kom je al gauw bij: "wat doe je bijvoorbeeld met zo'n kind dat uit een Zika moeder geboren wordt... "
Ieder dier zou het achterlaten om te sterven, omdat er iets aan mankeert. Het zou prooi zijn voor roofdieren en aan een snel einde komen. Hetzelfde met alle zieke, gewonde of gehandicapte dieren.
Echter: de moderne mens heeft een eigenschap die het dierenrijk niet kent: medelijden. Dit is slecht voor de soort, slechte genen blijven in de pool... en niet zoals de "natuur" zou doen. Dus de mens en de natuur... staat op dat gebied te ver van elkaar. Tenzij je "medelijden" ook een natuurlijke eigenschap vindt natuurlijk.

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:09

@macmiep.nl | 08-08-16 | 00:59

Mensen zouden zich moeten aanpassen aan de natuur, maar ook een beetje 'verstand' lijkt mij ook van de natuur. Als de natuur stom wilde blijven, dan had zij ons (misschien) niet geschapen laten worden.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:08

@nemoj me jebat | 08-08-16 | 00:58
Ik zou toch willen opmerken: 'volg je hart', ook die wijst je de weg, want ook je hart is eerlijk en 'van de natuur', denk ik.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:05

@Graaf van Egmont | 08-08-16 | 00:57
Zeer goede vraag.
Los even van menselijke empathie: Ja.
De natuur is volgens mij fair. Hoe minder we ons ervan afkeren, des te zuurder het wordt.
Sorry, maar zo is de natuur volgens mijn inzicht.

AntiSoof | 08-08-16 | 01:03

nemoj me jebat | 08-08-16 | 00:55
Was me bij de mannenwedstrijd ook al opgevallen. Zeker in de afdaling duurt het lang voordat er hulp komt. En er had wat gedaan moeten worden aan die stoepranden en goten langs de weg. Wat meer afvang materiaal zoals bij de afdaling bij het skiën.

Graaf van Egmont | 08-08-16 | 01:00

@nemoj me jebat | 08-08-16 | 00:55: Ik was allang blij dat ze van haar afbleven... stel zo'n leek gaat aan haar zitten, haar bewegen... daar komt je dwarslaesie... brrr..

MacMiep.nl | 08-08-16 | 01:00

@AntiSoof | 08-08-16 | 00:50 U draagt slips of boxers? Bij slips beïnvloed u ook de natuur. Slips zijn slecht voor het zaad, omdat de boel te warm wordt. Ballen hangen niet voor niets buiten het lichaam bij zoogdieren...
Helaas is de mens de boel dusdanig naar haar hand aan het zetten, dat er van "natuur" eigenlijk nog weinig sprake is, behalve dan in ontwikkelingslanden waar anti-conceptie niet bestaat. HIV doet daar zijn werk, ook "natuur"... of toch dankzij poliovaccin experimenten mogelijk gemaakt... Anders is het het gebrek aan voedsel door droogte wel... alhoewel: ook de graanschuur van Afrika is door wanbeleid (Mugabe jaagt blanken weg) niks meer...

MacMiep.nl | 08-08-16 | 00:59

AntiSoof | 08-08-16 | 00:50
Daarom doe ik niets.
Het mag een zonde heten, maar ik vind het in deze tijd (of andere tijden) een hele geruststelling dat ik me geen zorgen hoef te maken over mijn kroost.

nemoj me jebat | 08-08-16 | 00:58

AntiSoof | 08-08-16 | 00:50
Dan zou je volgens jouw gedachtengang dus alle hongersnoden aan ons voorbij moeten laten gaan. Als de aarde niet genoeg opbrengt om zoveel monden te voeden, dan moeten die monden maar verdwijnen?

Graaf van Egmont | 08-08-16 | 00:57

Wat is dat voor een raar filmpje op Facebook?
Jezus. Duurt het twee minuten voordat iemand zich om Annemiek bekommert? Komt het in niemand op om naast haar te gaan zitten en ervoor te zorgen dat ze zich niet beweegt in afwachting van professionele hulp? Om haar te laten weten dat ze niet alleen is?
Echt vreselijk dit.
Bah.

nemoj me jebat | 08-08-16 | 00:55

@macmiep.nl | 08-08-16 | 00:44,

Neen, dit was mij niet bekend. En als het idee is om de bevolkingsgroei in toom te houden? Wee! Wie de natuur naar zijn eigen kleine grijpgrage handje wil zetten komt bedrogen uit!

Mensen moeten zich vermenigvuldigen totdat de natuur zegt: 'Nu is het genoeg!', dat is de wet van de natuur. Hoe graag men het ook anders wil. Wil men (persoonlijk) minder mensen, dan pleegt men een zonde (tegen de natuur) en dan is de wraak zoet. Laten we maar wijs zijn en nix doen. (Denk ik)

AntiSoof | 08-08-16 | 00:50

@La Bailaora | 08-08-16 | 00:48
Sorry :)

Lewis Lewinsky | 08-08-16 | 00:49

Wel mooi dat de NOS van zo'n mondiaal belangrijk sportevenement toch weer een praatprogramma weet te maken in plaats van sport uit te zenden.

Mariolo | 08-08-16 | 00:49

@Lewis Lewinsky | 08-08-16 | 00:34
no sh*t...

La Bailaora | 08-08-16 | 00:48

PS Wil hier nog aan toevoegen dat NOS voor de spaarzame live-beelden steevast de verkeerde keuzes maakt, stumperds. Kortom: Laat over vier jaar de OS uitgezonden worden door een zender die A. van sport houdt B. neutraal is en C. verstand van live-sport heeft.

pissebed | 08-08-16 | 00:46

@AntiSoof | 08-08-16 | 00:19: U is bekend dat veel hardlopers last krijgen van hun knieën en dan maar op een racefiets gaan zitten? Wielrennen kun je rustig dagelijks 200km doen, maar een marathon maximaal een paar keer per jaar.
Voor mannen is het overigens weer niet zo gezond voor de familiejuwelen. Maar gezien de overbevolking van deze planeet: alle Afrikanen op de racefiets!

MacMiep.nl | 08-08-16 | 00:44

Volg OS via de Belg, Duitser en de Brit. Wie de NOS volgt is rijp voor zelfmoord: bladiebladiebla, afgewisseld door reclameblokken en af en toe wat live-beelden.

pissebed | 08-08-16 | 00:42

Oh gut wat een vreselijk beeld.. het lijkt zo lang te duren voor er hulp is, maar ik klokte precies 2 minuten... en intussen "oh gut laat haar liggen, alsjeblieft laat haar liggen... "

MacMiep.nl | 08-08-16 | 00:41

@La Bailaora | 08-08-16 | 00:31
Die foto is een jaar oud.

Lewis Lewinsky | 08-08-16 | 00:34

-weggejorist-

Sinister-President | 08-08-16 | 00:22

Watching the Wheels | 07-08-16 | 22:06

Zijn profielfoto blijft voor mij een feest. Een feest van herkenning. Van de stupiditeit van Frans. Van de enorme achterstand van politici. De blik van de man achter een 'computer'. De verbazing. De verwondering. Je hoort hem zeggen "Wat een geweldige machines maakt die IBM."

metzonderzijwieltjes | 08-08-16 | 00:20

Mensen zijn niet gemaakt om te fietsen. Het klinkt hard, maar het is zo. Hard-fietsen is dan ook een ongezonde bezigheid. Wie daar aan meedoet, die nou ja, die doet maar. Maar natuurlijk vind ik het niet. Lopen, das pas gezond. En wie hard gaat lopen moet zeker de sluitingstijd halen. Met je sport. Bah! Das voor. (Nou ja, laat ik het maar beschaafd houden). Maar toch. Doe gewoon normaal. Geen fratsen met technische dingetjes. Dat schaadt. Denk ik.

AntiSoof | 08-08-16 | 00:19

Schitterend die Olympische spelen! Eens per vier jaar bekijk je sporten die je normaal nooit bekijkt. Heb vol begaving zitten te kijken naar synchroon dames schoonspringen en schermen. Fantastische sport dat schermen. Volgens mij super vermoeiend. Volledig in een beschermend pak met helm en je moet zo'n gigantische reactiesnelheid hebben. Oh ja, fantastisch voor Anna!

Basil Fawlty | 08-08-16 | 00:16

Wat een klap, dat ze leeft is al wat en geen dwarslaesie of zo heeft opgelopen. Wat zijn die fucking stoepranden daar hoog zeg. Hopen op herstel. Inderdaad beter de fiets plat kunnen gooien, alhoewel ik met deze stoepranden een katapulteffect had ingeschat.

ristretto | 08-08-16 | 00:15

Hier een langer filmpje die aantoont dat ze inderdaad veel en veel te snel aan de binnenkant van de bocht zit, al ver voor de bocht begint, wat een verschil met Sagan:

www.dumpert.nl/mediabase/6853921/d7c9b...

La Bailaora | 08-08-16 | 00:15

@tipo | 07-08-16 | 23:56
jemmig, wat erg is dát. Nou ja, als ze uiteindelijk maar weer gewoon kan leven is het al heel wat.

La Bailaora | 08-08-16 | 00:06

@tipo | 07-08-16 | 23:56
Ze is inderdaad met haar onderrug op de stoeprand geklapt, zie ik nu ik het filmpje nogmaals bekeken heb.

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 23:59

Van Vleuten heeft drie fracturen in haar lumbale wervelkolom (onderste 5 wervels van je rug) opgelopen. Die fracturen zouden klein zijn volgens de NOS, maar die plek in de onderrug is dan weer lang pijnlijk en geneest langzaam. Tillen en lopen is lang lastig. Fietsen kan ze vergeten. Zeker professioneel.

tipo | 07-08-16 | 23:56

@La Bailaora | 07-08-16 | 23:49
Geen idee. De NOS had het over breukjes, of scheurtjes, als je dat geruststelt. Het blijven wegkijkers, die NOS-terroristjes, dus ik heb het verkleinwoord niet overgenomen.

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 23:53

Sinds het dopingschandaal heb ik deze shit geboycot.

Slogra | 07-08-16 | 23:51

@Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 23:44
ok, maar gaat ze wel weer 100% herstellen, maw hoe erg zijn die wervel-breuken?

La Bailaora | 07-08-16 | 23:49

@mezelf: toch maar de ruggegraatbeschermer van mijn Klingon pak slopen en erbij aan...

MacMiep.nl | 07-08-16 | 23:47

Serieus: wie en wie?

Slogra | 07-08-16 | 23:47

Ze klapte ook met de rug op die stomme stoeprand... brrrr... Ik weet weer waarom dat ik een helm op heb op de racefiets.

MacMiep.nl | 07-08-16 | 23:45

Nos zegt op tv: Van Vleuten heeft een zware hersenschudding, drie breuken in wervels en moet nog 24 uur op de IC blijven.

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 23:44

@Crematorium-de-Asbak | 07-08-16 | 21:10
Iets met dood en gladiolen

dehandigesmeerlap | 07-08-16 | 23:38

Dat de NOS keuzes moet maken, is logisch. De stream biedt mogelijkheden alles te volgen. Maar van het digitale kanaal NOS Sport snap ik niets. Zo wordt vaak hetzelfde uitgezonden als op NPO 1 of er staat 1 1/2 uur een tekst in beeld dat om 20.30 de beachvolleyballwedstrijd begint.
Waar dan daar niet de wielerwedstrijd of een ander event uitzenden?

Mannes | 07-08-16 | 23:26

@ Jan Dribbel | 07-08-16 | 23:09
Lekker hè.
Je wil niet weten hoe heerlijk ik het vind om even in een sportbubbel te zitten en te genieten van mooie sport en vooral ook van Nederlandse successen. Je kunt alles wel relativeren, en ja, sport is maar sport, maar daar ik toevallig dus even helemaal niets mee te maken. Dit zijn de Olympische Spelen en daar geniet je gewoon van, een keer in de vier jaar.
Voorál als het ellendig gaat met de wereld.

Lewis | 07-08-16 | 23:16

@Stormageddon | 07-08-16 | 22:50
Het is een gewoon antwoord. Ik heb het ongeluk van de turner niet bestudeerd, ben geen turner geweest, dus ik weet het niet. Zo beter? De uitleg over wat er fout ging bij Van Vleuten was toch helder verder?

Of doe je dit nou gewoon om te stangen omdat we andere meningen hebben tav. Clinton?

La Bailaora | 07-08-16 | 23:12

Zo en nu is er hockey.
En 1-0 voor NL.
En ook nog eens 2-0.

Jan Dribbel | 07-08-16 | 23:09

@Moresnetunited | 07-08-16 | 23:05
Puntloze plempsels.

Mark_D_NL | 07-08-16 | 23:07

Goed gedaan meiden.
Eindelijk weer eens goed nieuws.

Jan Dribbel | 07-08-16 | 23:06

Mark_D_NL | 07-08-16 | 21:39
Eh een goude medaille want daar heeft ze invloed op, die andere niet. Maar wat is je punt met deze zogenaamd, zeer vergelijkbare filosofische, en relevante keuze aan een sporter ? Not.
Mogen we jou in return vragen te kiezen tussen puntloze plempsels en vrede op aarde ?

Moresnetunited | 07-08-16 | 23:05

@ de Voorzittert | 07-08-16 | 22:23
Ik lolde.

Lewis | 07-08-16 | 23:04

Gevalletje target fixation denk ik. Vanuit de zijlijn prima op te lossen, zo blijkt hier! Heel sneu voor haar, hoop dat ze snel opknapt.

Lowdown | 07-08-16 | 23:01

NOS op de kijkbuis is niet te doen. Daarintegenovergesteldendesalniettemin: Stream op NOS is fantastisch. Alle sporten, dertien streams en zonder Commentaar! Hulde!

Het Licht | 07-08-16 | 22:55

Herman van der Zandt gaat nu verder met studio interviews.

CoffeePatch | 07-08-16 | 22:54

Mooi dat goud maar verschrikkelijk voor van Vleuten. Ik had het haar gegund, ze was echt de beste vandaag.

INH.30CL | 07-08-16 | 22:51

@La Bailaora | 07-08-16 | 22:42
Na ja... Wat is dat nu voor antwoord? Ik ben nooit een kip geweest, maar ik weet wel hoe je een omelet moet maken. Ik ben ook nooit bankier geweest maar ik weet prima hoe je geld moet uitgeven. En failliet gaan. Nou ja. Laat maar zitten dan.

Stormageddon | 07-08-16 | 22:50

Mark_D_NL | 07-08-16 | 21:39
Ja, want dat is een realistische keuze.
De sporters hebben er niet voor gekozen om de spelen daar te houden, hoe misplaatst dat ook is. Dat waren de braziliaanse elite + IOC.
We hadden dit gedoe ook al met de spelen in Rusland. De homo's in rusland en de kindjes in de favela's boeien normaal gesproken (bijna) niemand, maar als de spelen daar zijn moeten sporters ineens standpunten innemen of zelfs verantwoording afleggen voor hun deelname. Terwijl sport en met name de olympische spelen a-politiek zou moeten zijn.
Het probleem zit in de wijze waarop dit soort evenementen tot stand komt. Door en door corrupt en zoete praatjes over de kansen die dit biedt voor (enkele) arme brazilianen. Wie dat aan moet pakken weet ik niet, maar eerder sportbonden of de landen waar deze organisaties gevestigd zijn dan individuele sporters (die winnen).
Iemand een idee trouwens, hoe de structuur van bedrijfjes achter de spelen er uit ziet en waar men (geen) belasting betaald?

noerg | 07-08-16 | 22:47

Lewis | 07-08-16 | 22:45
Klopt, heb het gevolgd bij de Belg

CoffeePatch | 07-08-16 | 22:46

@ Kameroudste | 07-08-16 | 22:42
Een (te) groot deel van het wielrennen was gisteren, toen het er om ging, helemaal niet te zien bij de NOS.
Maar ik begrijp dat ze de schade inge..., eh, nog erger hebben gemaakt door de beelden alsnog uit te zenden toen het er níét meer toe deed.

Lewis | 07-08-16 | 22:45

Kameroudste | 07-08-16 | 22:42
Studio geleuter zit meer naar de Belg te kijken dan naar de NOS.

CoffeePatch | 07-08-16 | 22:44

Update , Ruttegraat geeft zo spoedig mogelijk een reactie. Dank u .

ja,diedus! | 07-08-16 | 22:42

Gisteren 6 fucking uur wielrennen. En dat gaat de NOS vandaag gewoon doodleuk HERHALEN. Terwijl er 364 andere wedstrijden aan de gang zijn in Rio. Maar de wielrengeile NOS-amateurs duwen je die fietsen door je strot, net zolang tot je "ja meneer dank u wel meneer" zegt. En maar ouwehoeren in die studio, met mensen die ik niet ken, niet wil kennen en die me geen ene KUTMOER interesseren.

Dan moet je dus naar de site, want daar kun je kiezen uit streams. Die haperen. Die niet werken. Die low-res zijn.

Dat is onze NOS. Wát een armoede.

Kameroudste | 07-08-16 | 22:42

@TegenBeterWetenIn | 07-08-16 | 22:32
-
Brazilië, hé?

bisbisbis | 07-08-16 | 22:42

@Stormageddon | 07-08-16 | 22:33
Nee, ik ben nooit een turner geweest, dus nee, ik weet niet wat daar mis ging.

La Bailaora | 07-08-16 | 22:42

@La Bailaora | 07-08-16 | 22:09
Heb je deze wel gezien? Hier gaat ook wat ook mis. Jij als expert weet vast hij fout doet.
(Tip: zet geluid uit, dat eh... Nou ja... Je wilt het niet horen. Eigenlijk.)
www.youtube.com/watch?v=lK73v3rHcqA

Stormageddon | 07-08-16 | 22:33

Leefbaar | 07-08-16 | 22:20

Het is in mijn ogen onbegrijpelijk dat een olympisch fietsparcours met een gevaarlijke afdaling een dusdanige berm mag hebben. Daar hadden ze wel iets overheen kunnen leggen.

TegenBeterWetenIn | 07-08-16 | 22:32

Ik zit te wachten op Americho.

Balletje Mayo | 07-08-16 | 22:25

Orakel1958 zijn persoonlijke "eigenhass" meting.
Vanaf nu iedere dag op GS een "eigenhaat" statistiek voor Duitsland en Frankrijk.
Mijn stelling is dat "eigenhaat" minder medailles oplevert.
Dus: Londen 2012:
Duitsland G 11 Z 19 B 14 totaal 44.
Frankrijk G 11 Z 11 B 12 totaal 34.
Tot nu toe Duitsland en Frankrijk beiden in alles op de nul.
Maandag 22 augustus de einduitslag.
Ik ben geen politicus, dus krijg ik ongelijk dan is dat zo.
Mocht de redactie van GS mee willen doen, dan graag.

Orakel1958 | 07-08-16 | 22:25

@ploppy | 07-08-16 | 21:43
Herbert Dijkstra. Heeft tijdens de Tour de France ongeveer 1.500x verteld of Dylan Groenewegen goed gepositioneerd zat om de sprint te winnen. Eerste tour, joch komt net kijken en werd één keer per ongeluk 4e (in 21 etappes). Was ook de enige renner die hij heeft kunnen herkennen.
.
Het is een buitengewoon vermoeiende man en het kan niet anders dan dat hij een set naaktfoto's van de hoofdredactie bezit want het is me een compleet raadsel dat hij jaar in, jaar uit de Tour de France mag verslaan.

de Voorzittert | 07-08-16 | 22:23

-weggejorist-

Piet Karbiet | 07-08-16 | 22:22

ze had zelf ook wel door dat ze bocht niet goed instuurde, normaal heb je dan berm, hier ligt tankwal op je te wachten en gaan ze in paniek gekke dingen doen om die te ontwijken....

Leefbaar | 07-08-16 | 22:20

Glasplaswas | 07-08-16 | 22:07
Onderaan deze pagina kun je een link zetten naar een wel nieuwswaardig feit. Kun je dat niet, dan moet je ook niet zeuren.

Graaf van Egmont | 07-08-16 | 22:17

@Graaf van Egmont | 07-08-16 | 22:14
Thx! Beschouw de zaak als opgelost, graaf.

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 22:17

@La Bailaora | 07-08-16 | 22:08
Het mooiste voorbeeld zie je vanaf 1:50, dan gaat ie, terwijl ie net een bocht uitkwam zeer snel naar de buitenbaan van de weg, daar heeft ie maar heel even voor, dan komt ie weer naar binnen, en terwijl ie daaraan begint ligt de fiets alweer helemaal plat (01:52). Op 01.54 ligt ie plat in de bocht en als ie er weer uitkomt gaat ie automatisch naar buiten, maar heeft daarvoor dan de ruimte.

La Bailaora | 07-08-16 | 22:16

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 22:04
Hij zal wel Kemal heten. Tip, zoek even op de overlijdensadvertenties in la Dernière Heure

Graaf van Egmont | 07-08-16 | 22:14

@Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 21:58
Dat ongeluk heb ik niet gezien.

La Bailaora | 07-08-16 | 22:09

@CaptainKurk | 07-08-16 | 21:59
Zo zijn ze gewoon bij de NOS ;).

Watching the Wheels | 07-08-16 | 22:09

@ho4x | 07-08-16 | 21:55
Nou, dat klopt wel, maar je ziet dat ze ervaring mist. In een afdaling kun je de bocht verkeerd inschatten, en dat ie, net als hier, daarna nog een scherpe ruk maakt. Dat kan allemaal gebeuren. In dat geval, dat je dus teveel naar binnen zit, kan je alleen nog maar je fiets zo platgooien dat de trapper bijna de grond raakt, met de trapper in de binnenbocht zo hoog mogelijk. Dan kan je er alsnog afvliegen als de bocht te scherp is, of plat gaan als je te schuin moet gaan. Maar remmen op zo'n moment kan niet meer, dan weet je zeker dat je op muil gaat. Ze had dus, terwijl ze verkeerd instuurde, ook nog eens d'r fiets veel platter moeten gooien. Stel dat ze door te plat te gaan onderuit was gevlogen, dan had ze haar benen etc geheel opengeschuurd op het asfalt. Geen pretje. Toch denk ik dat het er nu voor haar erger uitziet. Om je fiets plat te leggen is lef nodig.

Hoe het wel moet:
www.youtube.com/watch?v=zR3QoZWMkok

La Bailaora | 07-08-16 | 22:08

Als je de bocht niet kan overzien kan je toch aan de binnenbocht zitten en dan bedenken, fuck de bocht gaat nog even door. Volgens mij kneep ze ook de voorrem in wat helemaal uit den boze is. Probleem is meestal, kijk door de bocht (motorrijders weten wat ik bedoel)

ojee1966 | 07-08-16 | 22:08

@ho4x | 07-08-16 | 21:57
Was grapje, ik was nieuwsgierig genoeg om de update onder bovenstaand stuk te verifiëren www.facebook.com/frans.timmermans :) en moest vervolgens iets met het brakke gevoel dat ik erin getrapt was (vooraf al zo'n vermoeden en dan toch willen zien of het zo is :) ), maar Frans heeft gelukkig nog gewoon de foto van z'n nieuwe huis als achtergrond van z'n Feestboek. Verkansie hè, computerverbod van het vrouwtje.

Watching the Wheels | 07-08-16 | 22:06

Wie???

Pat1982 | 07-08-16 | 22:04

@Graaf van Egmont | 07-08-16 | 22:01
LOL. Nou ja, dat we de naam niet weten van de dode Algerijnse onthoofder K.B van jouw collega's in Charleroi, dan is wel een los eindje. Maar daar wil ik jou niet mee belasten.

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 22:04

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 21:59
Dank je wel. Moet ik nog ergens achteraan gaan? Heb je nog losse eindjes?

Graaf van Egmont | 07-08-16 | 22:01

@Watching the Wheels | 07-08-16 | 21:59
Juist. Hopen maar dat ze niet vraagt of hij homo is.

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 22:01

Van Vleuten doet Michael Schumacher. Gaat goed = nieuws uit Braziliaanse propagandamedia? Waar waren hulpdiensten? Van der Breggen / Johansson reden volgens buitenlandse media nog langs bewegingloze lichaam van Van Vleuten. Not good.

Schwanz | 07-08-16 | 22:00

Met in het achterhoofd de mooie onthullingen omtrent doping gebruik tijdens eerder edities van de Olympische Spelen. Wacht ik tot 2026 met juichen.

Mark_D_NL | 07-08-16 | 22:00

Best een lekker chickie onze Anna :)
Crash was vreselijk, en die zogenaamde " het is OK " berichten stemmen mij niet bepaald vrolijk. Beterschap alvast

de nilles | 07-08-16 | 22:00

Waarom altijd zo zuur op de NOS?

CaptainKurk | 07-08-16 | 21:59

@Graaf van Egmont | 07-08-16 | 21:56
Proost, rechercheur.

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 21:59

@Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 21:52
Olympisch kampioen worden en dan op het podium de t*f*s geslagen worden door Kameel, het zou wat zijn. "Maxime, beste CDA-vrienden, ik word nooit van het IOC."
.
Gefeliciteerd @Anna! Knap gedaan!

Watching the Wheels | 07-08-16 | 21:59

Tellen medailles behaalt door vrouwen mee in het klassement?

cucaracha | 07-08-16 | 21:59

@La Bailaora | 07-08-16 | 21:46
Die Fosbury Flop zag er anders ook niet vlekkeloos uit.

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 21:58

@Watching the Wheels
Waar vergist hij zich dan? De post van hem dateert van vorige week. Mollema heeft vorige week San Sebastian gewonnen.

ho4x | 07-08-16 | 21:57

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 21:53
Nee. Gewoon whisky. Aberfeldy dit keer.

Graaf van Egmont | 07-08-16 | 21:56

Nos-verslaggevers aan de finish, die niet in staat zijn De Kijker te informeren over de toestand van Van Vleuten, maar wel als een speelse hond meehollen met de ouders van Van der Breggen. Erwin Wennemars, achterlijke klapschaats.

Droop | 07-08-16 | 21:56

@La Bailaora
In het heetst van de strijd, zo snel mogelijk naar de finish. Zenuwen door je lijf, voorop rijden in de olympische wegrit, het hoogst haalbare. Je begint al te dromen, je weet dat dat niet mag, maar je kunt er niets aan doen. Een stuurfout, in combinatie met een enorm gevaarlijke afdaling, regen. Zo'n fout is zo gebeurd. Minder dan één seconde om je fout te herstellen. Het gebeurt gewoon.

ho4x | 07-08-16 | 21:55

Wize 21.49
U doelt op het UWV of hofleverancier Opsporing Ver? Ook een soort van goud.
.
Graaf van Egmont 21.48
Als ze allemaal zo acteren als die hitsige bokser zal zelfs dat er niet in zitten.

Nehemia | 07-08-16 | 21:55

Van Vleuten had die voorrem beter niet in kunnen knijpen toen haar achterwiel wegschoof.

tipo | 07-08-16 | 21:54

@Graaf van Egmont | 07-08-16 | 21:46
Wat ging er door je heen, graaf? Chocomel?

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 21:53

Gefeliciteerd, Anna. Tip: armlengte afstand houden tot Eurlings. Geen oorbellen dragen.

Lewis Lewinsky | 07-08-16 | 21:52

Nehemia | 07-08-16 | 21:48
Ik hou het op één diploma voor het behalen van een finale.

Graaf van Egmont | 07-08-16 | 21:50

Nehemia | 07-08-16 | 21:48
Dat tekort aan goud maken ze vast op een andere manier wel goed.

Wize | 07-08-16 | 21:49

Meedoen is belangrijker dan winnen. Toch?

Steinway | 07-08-16 | 21:49

Vraag blijft natuurlijk of Marokko hun ongekende prestatie van de Zomerspelen van 2012 kan evenaren. Welgeteld één bronzen medaille.

Nehemia | 07-08-16 | 21:48

@ristretto | 07-08-16 | 21:40
Ja, een foutje kan gebeuren. Iedereen overkomt wel eens iets. Maar in dit filmpje is echt te zien dat de bocht fout wordt genomen.

La Bailaora | 07-08-16 | 21:46

MichelDenHaag | 07-08-16 | 21:41
NOS is inderdaad verschrikkelijk. Oeverloos geouwehoer in een studio met veel "wat ging er door je heen?" vragen. De gasten en sidekicks die er totaal niet toe doen, worden op onze kosten ingevlogen en daar, waar de NOS miljoenen voor moet betalen, laten ze te weinig zien.

Graaf van Egmont | 07-08-16 | 21:46

Lekkerrrr

Nehemia | 07-08-16 | 21:45

Beachvolley gaat ook lekerrrrrr.

Nehemia | 07-08-16 | 21:45

Eens met La Bailaora | 07-08-16 | 21:42

Je kon duidelijk de bocht goed aan zien komen, dus een stuurfout van Van Vleuten.
Vergeet ook niet dat de renners het parcours al meerdere malen verkend hebben he ..

Wize | 07-08-16 | 21:45

Ja landlopertje, daar heeft Bailora wél gelijk in. Ze zat echt fout in de bocht.

ristretto | 07-08-16 | 21:44

@De voorzitter; juist, Herbert Dijkstra is een achterlijke schaatsboer met een kinderlijk zieke chauvinistische afwijking. Zijn specialiteit is heel hard "GHA!" Blèren wanneer een Nederlander in beeld rijdt. Het rund.

ploppy | 07-08-16 | 21:43

Mark_D_NL | 07-08-16 | 21:39
Tyf eens even heel gauw een eind op met je negatieve gelul.

Wize | 07-08-16 | 21:43

Aan de ene kant haalt Pietje goud maar aan de andere kant sterft Jose aan een gore infectie.

@Mark_D_NL | 07-08-16 | 21:31
.
Euh zeker, maar waar kan ik mijn medaille ophalen?

Piet Karbiet | 07-08-16 | 21:42

@landlopertje | 07-08-16 | 21:40
Ze zit al helemaal op de binnenrand als de bocht nog een zeer scherpe draai maakt. Foute boel.

La Bailaora | 07-08-16 | 21:42

Henk Krol feliciteert Joop Zoetemelk met deze fantastische overwinning

Tobi | 07-08-16 | 21:42

@ Flatuleerder | 07-08-16 | 21:30
U leeft in de veronderstelling dat er echt edelmetaal wordt uitgedeeld?

Brutus_Bosch | 07-08-16 | 21:41

Thriller. Ik dacht nog even: daar gaat weer zo'n Nederlander op zijn/haar bek met de overwinning in zicht. Maar fantastisch dat een andere alsnog die gouden plak kon pakken.
De NOS is inderdaad vreselijk. Om de haverklap reclame (schandalig) en idiote herhalingen van gisteren. Laat gewoon lekker de olympische spelen zien.

MichelDenHaag | 07-08-16 | 21:41

La Bailaora | 07-08-16 | 21:36

Lul toch niet zo dom man, je kunt helemaal niet zien waar ze vandaan komt, en dan bedoel ik de 100m voordat het filmpje begint.

landlopertje | 07-08-16 | 21:40

@ la Bailora, gelul. Een van de beste dalers, Nibali, lag gisteren op zijn plaat.

ristretto | 07-08-16 | 21:40

Kijk dit is nou mooi man, op die valpartij na dan.
Beter dan dat kudtnieuws over de religie van de linkschen en die van Erdogeit.

blanke pool | 07-08-16 | 21:40

-weggejorist-

Mark_D_NL | 07-08-16 | 21:39

Van Vleuten is ok? Hoor alleen dat ze ademt en praat. Met 50kmh op de stoeprand met je rug.. Ik hoop het beste voor d'r. Weer lopen zal al een klein wonder zijn. #prayforAnnemieke

waarisdelol | 07-08-16 | 21:38

Van Vleuten is ok? Hoor alleen dat ze ademt en praat. Met 50kmh op de stoeprand met je rug.. Ik hoop het beste voor d'r. Weer lopen zal al een klein wonder zijn. #prayforAnnemieke

waarisdelol | 07-08-16 | 21:38

Superspannende wedstrijd met alle 4 de Nederlandse dames ergens tijdens de wedstrijd aan de leiding. Anna Proficiat met je overwinning. Klasse. En Annemiek, ik hoop dat het goed met je gaat en in de toekomst nog eens goud voor Nederland binnenhaalt. Sterkte.

lulleficatie | 07-08-16 | 21:38

@La Bailaora | 07-08-16 | 21:36
of bel eens met max, die heeft nu toch vakantie...

sennholz | 07-08-16 | 21:37

Nederlanders kunnen niet dalen. Eerst Kruyswijk in de Giro, dan Mollema in de Tour en nu van Vleuten.

Vooral hier kun je zien dat ze de bocht instuurt vanuit de binnenbocht. Dat is echt foute boel. Je moet van buiten naar binnen sturen en dan weer naar buiten komen, niet in de binnenbocht beginnen, dan is de bocht nog scherper dan ie zou kunnen zijn.

Ik zou zeggen, stuur ze in de wintermaanden op 'dalingscursus' en geef ze een leraar die wel kan dalen, bv. een Sagan of een Cancellara of zo.

La Bailaora | 07-08-16 | 21:36

@His Lordship | 07-08-16 | 21:27
Het getuigt wel van enige leegte als je dit ene OS-topic niet op waarde weet te schatten. Een legendarische race waar alles in zat. Een Nederlandse die een zekere gouden medaille zou winnen en dan primetime live op televisie tegen een betonnen goot knalt en stil blijft liggen. Maar jij wil dan liever nóg een hondentopic?

de Voorzittert | 07-08-16 | 21:34

Bijna identieke race. Gisteren nibali op zijn plaat. Nu van Vleuten. Gisteren Majka solo sterven in het zicht van de haven. Nu de Amerikaanse. Gisteren Een Vlaming, nu een andere lagelander. Top. Gelukkig schijnt van Vleuten Ok te zijn. Ze pakt die stoeprand op een vreselijke manier.

ristretto | 07-08-16 | 21:33

Daar hebben ze wel een punt bij de NOS. Een van de gasten zegt dat het eigenlijk niet fair is dat de gouden plak niet aan het hele team gegeven wordt, maar slechts aan degene die dankzij het knechtenwerk van de andere het karwei kon afmaken en daarnaast zijn die teams veel kleiner dan bij de Tour.

Nehemia | 07-08-16 | 21:33

@Mark_D_NL | 07-08-16 | 21:31
FIA = FIFA

Mark_D_NL | 07-08-16 | 21:32

Dat hele IOC is een grote maffia kliek. Leuk voor de sporters, daar niet van. Maar de corruptie binnen het IOC is schijnbaar heel erg groot. Ze doen in ieder geval niet onder voor de FIA, UEFA of EU.
--
En de armoede in Brazilie is schrijnend. Aan de ene kant haalt Pietje goud maar aan de andere kant sterft Jose aan een gore infectie.
--
En altijd blijkt achteraf dat de Olympische spelen niets toevoegen aan de economie van een land. Bijvoorbeeld al die stadions die nu nog leeg staan na iedere edities van dit megalomane, geldverspillende patser event..

Mark_D_NL | 07-08-16 | 21:31

Ik mis het commentaar van Heinze Bakker

lingo star | 07-08-16 | 21:31

Was van plan deze spelen te boycotten (zijn teveel arme sodemieters nog verder de goot in geholpen) nu hier, ik hoop dat ze er blij mee is.
Goedmakertje, allemaal het goud en zilver verkopen en geld naar Braziliaanse gaarkeukens terug.

Flatuleerder | 07-08-16 | 21:30

En ik dacht nog wel het Olympische nieuws op GS een beetje te kunnen ontlopen. Dom dom dom..

His Lordship | 07-08-16 | 21:27

Frans Timmermans
July 30 at 5:21pm ·

Zow. Bauke Mollema is een baas!

Hans Gruber | 07-08-16 | 21:24

GS.. Stop alstublieft met generaliseren.
Ik heb geen goud. Dus hebben WE geen goud. Is gewoon logica.
Leuk voor de liefhebbers, maar niet voor iedereen, waaronder uw sinister-president.

Sinister-President | 07-08-16 | 21:23

Teringteletubbie. Wat een race. Wat een thriller. Ik dacht heel even dat Annemieke van Vleuten haar nek gebroken had. Die val zag er gruwelijk uit. Wat een verlossing toen ik hoorde dat ze weer aanspreekbaar was. Als ze niet was gevallen had ze voorzeker gewonnen. Maar als is verbrandde turf. Het leek erop dat de Amerikaanse met gemak zou winnen, maar de laatste paar honderd meter nog ingehaald. Alsnog goud voor van Breggen. Tijdloos. Wat een rit
Eentje om in te lijsten.

Nehemia | 07-08-16 | 21:23

Goud halen op de 400m discusfierljeppen en je bent opeens een held. Fuck toch op.

Eduardo- | 07-08-16 | 21:22

Captain Pervert | 07-08-16 | 21:15
voetbaltokkie

cabrão | 07-08-16 | 21:20

Rutte dacht dat ze een gouden kalf gewonnen had.

Conan de Rabarber | 07-08-16 | 21:19

Morgen heat 1 Holland Acht.

Piet Karbiet | 07-08-16 | 21:18

Een hooibaaltje kon er niet meer vanaf ondanks de miljarden.

mierus | 07-08-16 | 21:18

Dit was werkelijk waar een briljante finale. Wel op België gekeken natuurlijk want die Herbert Dijkstra en Maarten Ducrot zijn NIET te doen. En de analyse met Koos Moerenhout en Smeets-imitator Dione de Graaff tsja....

de Voorzittert | 07-08-16 | 21:18

Captain Pervert | 07-08-16 | 21:15
Echt wel. Over twee jaar kijk ik zelfs weer naar curling. Heerlijk, die sporten die zich de rest van de tijd gewoon laten negeren.

spoiver | 07-08-16 | 21:17

Olympische Spelen. Een grote verzameling saaie sporten waar je normaliter nooit naar kijkt met sporters die je eigenlijk niet kent maakt het niet tot een leuk evenement.

Captain Pervert | 07-08-16 | 21:15

-weggejorist-

Piet Karbiet | 07-08-16 | 21:15

Die van Vleuten lag er niet lekker bij, ze bewoog ook niet.

Frits_v_Schuttingen | 07-08-16 | 21:13

-weggejorist-

Piet Karbiet | 07-08-16 | 21:12

Van Vleuten is OK!

eerstneukendanpraten | 07-08-16 | 21:12

van vleuten lag er een beetje bij zoals de wijsvinger van eljero elia vanmiddag.

sennholz | 07-08-16 | 21:12

De NOS haat nog steeds Hollandse buitenlanders op zijn TV beeld.

duitse herder | 07-08-16 | 21:12

Sidderen...

deEerlijkeLeugenaar | 07-08-16 | 21:11

Update: Frans Timmermans plaatst eerbetoon aan Anna van Der Breggen in haar plaatselijke dialect, legt link naar kracht van eenheid van Europa.

th3freeze | 07-08-16 | 21:11

1x goud en een 1x bijna dood.. Het kan verkeren.

Crematorium-de-Asbak | 07-08-16 | 21:10

Maar dat andere!! Need info

hendrikjandetuinman | 07-08-16 | 21:10

ligt van vleuten nog ergens in de berm?

sennholz | 07-08-16 | 21:10

Ja maar Van Vleuten...... kippenvel hier.

Parsons | 07-08-16 | 21:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken