Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oostenrijk-Hongarije maakt zich op voor NEIN

kaisertjetopic.pngSinds Kaiserin Sissi de wondere wereld van cocaïne ontdekte, is het niet zo spannend geweest in Oostenrijk-Hongarije: op twee oktober gaan de bewoners van het Alpenparadijs/Pusztapark naar de stembus. Oostenrijk mag de presidentsverkiezingen overdoen, de Hongaren mogen stemmen over het migrantenherverdelingsplan van de EU. Het schilderij van de dag wordt getekend in 50 tinten bruin: in Oostenrijk moet men weer een breed front vormen van alle overige partijen+media om de bruinhemden van de FPÖ uit het zadel te houden, in Hongarije is het vooral een oud-Duitse Volksabstimmung waarin een rechtse leider vraagt om bevestiging voor zijn standpunt: de Hongaren mogen namelijk kiezen of ze het migratieplan van de EU door hun strot geduwd willen krijgen. Nu is er nauwelijks een Hongaar te vinden voor die deal, omdat het zou betekenen dat er dan ook een bak asilio's over de grens gedumpt zouden worden. Geen fijn idee, voor een land dat net een beetje van het communisme hersteld is en niet zit te wachten op hoge kosten van migratie en nog meer werkloosheid. Ook lezen de Hongaren wel eens een internet en als ze daar dan zien hoe het met de zwembaden en de uitkeringen gaat in landen die nu wel bestemmingsland zijn, dan denken ze - niet geheel ten onrechte - dat dat toch niet helemaal hun ding is. Geen wonder dus dat de Magyaren de afgelopen jaren keer op keer rechts tot enthousiast rechts gestemd hebben. Als MinBuZa Péter Szijjártó zonder issues kan roepen dat "Brussel gestopt moet worden", dan is de politieke koers van het land wel duidelijk. Premier Orbán hoeft zich dus geen zorgen te maken om de uitslag; het is weer het zoveelste symboolreferendum dat bedoeld is als fuckyou-vingertje naar de EU, maar in Brussel terzijde geschoven gaat worden, met nog bozere burgers tot gevolg.

Reaguursels

Inloggen

Hongarije mooi land en houden zo , over een paar jaar verkas ik daar naar toe , verlost van de racisten die hier de wet bepalen en ook nog een hand boven hun hoofd krijgen met behulp vanuit Den Haag , nee ik wil rustig oud worden en lekker wonen en wel zonder de racisten .

Jetstream | 06-07-16 | 15:00

Captain pervert.14.19

Daar
Het is onlogisch wat je zegt, wanneer Hongarije er uit stapt hebben ze óók de lusten niet meer en moeten zelf e.e.a. terugbetalen.
Ze hebben niet een zak met geld gekregen, ze moeten elke cent aanvragen, hoor.
Verder mag ik je attent maken op het feit dat Oostenrijk niet in Oost-Europa ligt.

mallekater | 06-07-16 | 08:24

Dat gaat de goede kant op ... leve de democrazy ;-)

Juliass | 06-07-16 | 07:44

''wel de lusten niet de lasten'' blabla. Dat wij west europa met onze zgn democratieen reeds vuistdiep in die EU kliek zitten wil nog niet zeggen dat die oost-europese lidstaten alles slikken. Daar hebben ze gelukkig nog wel leiders die opkomen voor hun eigen bevolking en dus de nationale belangen. Landen die na het gordijn dachten aansluitng te zoeken bij een sterk economisch verbonden Europa maar tot de conclusie zijn gekomen dat, ondanks subsidies, die dictators met dubbele agendas de naast buur lopen te provoceren en mbv immigratie de federatie wil bespoedigen. Nou, ze gaan zich in Brussel lelijk vergissen met polen, slowakije hongarije etc

gelachewoar | 06-07-16 | 00:12

Reken mij tot de "enthousiast rechtsen". En ik ben er nog trots op ook.

T. Rammel(l)an(d)t | 06-07-16 | 00:10

"keer op keer rechts tot enthousiast rechts gestemd hebben"

Zentgraaff, 10/10 voor stijl.

Doper | 05-07-16 | 18:59

Oostenrijk, Hongarije, Polen, ze worden afgeschilderd als schurkenstaten binnen de EU. De werkelijke schurken zitten echter in Brussel die gekakt maken van onze soevereiniteit, onze cultuur en onze waarden. Stop Juncker en Timmerfrans!

ILF2 | 05-07-16 | 18:09

Dat geeft hoop! Als vluchten over een paar jaar echt noodzaak is, is Hongarije nabij. Maar misschien beter om die volksverhuizing van autochtone West-Europeanen voor te zijn en maar iets te beginnen daar. "Ik vertrek" mag filmen.

metzonderzijwieltjes | 05-07-16 | 17:51

Die oost europeanen die hebben het wel door. De EU kan ze tig miljoen miljard dobbernegers toewijzen, maar die oostblokkers zeggen doodleuk " wij denken dat deze mensen zich niet thuis zullen voelen, daar wij hele andere gewoontes en standaarden hebben" en de grens blijft vervolgens potdicht!! Rutte heeft er de ballen niet voor.

FinFucker | 05-07-16 | 17:50

Engeland laat artikel 50 mogelijk niet in werking treden, i.p.v. daarvan denken ze aan het terugtrekken uit de European Communities Act 1972. Dat stelt ze in staat om direct via hun eigen parlement weer wetten te mogen maken/wijzigen.

www.youtube.com/watch?v=4Pk_3EuWP9M

mysteryposter | 05-07-16 | 17:37

@Nick da Prick | 05-07-16 | 15:56
Wat zijn "serieuze media"?
Als men nexit als mogelijke consequentie bij voorbaat uitsluit bij het ontwikkelen van ideëen of oplossingen, redeneert men binnen het dogma van een EU. Dat is een handicap op een doodlopende weg. Bedenk eerst wat je als eindpunt wilt.

ben kokhals | 05-07-16 | 16:58

Het is zelfs een leugen. De EEG werkte uitstekend. Had men het zo gelaten was er niets gebeurd. Was het nog steeds de EEG met een 'interne markt'.
La Bailaora | 05-07-16 | 16:42

Helemaal eens, dank. :)

Fa. Sprenger&Kramer | 05-07-16 | 16:48

De opstand van 1848 is nog steeds een nationale feestdag in Hongarije. Toen heeft men de beestachtige moslims het land uit gedreven.
Deze moslims hebben Hongaren als vee de slavenmarkten opgedreven en toen deze markt was verzadigd hebben ze tot 90% van de mensen op het platteland uitgeroeid.
Als ze de kans krijgen doen ze het zo weer, want ze zijn niet veranderd. Zie isis.
Op dat wij het niet mogen vergeten.

watergeus | 05-07-16 | 16:47

Dat het vestigen van een interne markt als vanzelf leidt tot de toeëigening van vergaande bevoegdheden, is een dubieuze stelling.
@Fa. Sprenger&Kramer | 05-07-16 | 16:29
Het is zelfs een leugen. De EEG werkte uitstekend. Had men het zo gelaten was er niets gebeurd. Was het nog steeds de EEG met een 'interne markt'.

Maar het is nog veel erger natuurlijk, ook zonder 'interne markt' kun je als land heel goed heel rijk worden en floreren.

Kijk maar naar stadstaat Singapore, moet zelfs al zijn grondstoffen importeren, of Zwitserland, of Zuid Korea, of Taiwan.

La Bailaora | 05-07-16 | 16:42

De Europese lente trekt door en zal niet meer te stuiten zijn. Mooi.

pluk-87 | 05-07-16 | 16:41

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:56

Het spijt me, met een kwalificatie als 'serieuze media' is niets te beginnen. Daarbij is GeenStijl - gezien de mobilisatiekracht rondom het Oekraïne-referendum - toch zeker als 'serieus' aan te merken.

De kritische discussie over de EU is al een behoorlijke tijd gaande. Dat het vestigen van een interne markt als vanzelf leidt tot de toeëigening van vergaande bevoegdheden, is een dubieuze stelling. Lijkt zelfs al een tikje achterhaald - vindt u niet?
Feit is immers dat we bij de EU al langere tijd zien dat er koste-wat-het-kost een politieke unie moet worden gesmeed. Inclusief een uitbereiding van het aantal deelnemende landen in een hoog tempo. De vraagtekens die hierbij worden gesteld, of dit nu door serieuze en satirische media gebeurt, zijn terecht.

Dat de stem van het volk het alleen waard is gehoord te worden als 'de toon' juist is, is een buitengewoon lage opmerking. Als die 'toon' is ingegeven door bezorgdheid - en wordt versterkt door een gevoel van marginalisering en 'niet-gehoord' worden - , dan ligt bij de verantwoordelijken de opdracht te luisteren! Dat dit niet gebeurt, is met name de politiek - nationaal EN in Europees verband - aan te rekenen.
Boosheid ventileren richting GeenStijl helpt niemand. De vraag blijft: wie kan wel iets doen? En wat?

Fa. Sprenger&Kramer | 05-07-16 | 16:29

Arnold Layne | 05-07-16 | 14:31
bedankt voor de leestip gekocht voor 12.99 voor 1423 pagina's

Alleen al de openingszin maakt de gehele trilogie tot een meesterwerk.

" Boven de Atlantische Oceaan bevond zich een barometrisch minimum; het trok oostwaarts, in de richting van een boven Rusland gelegen maximum, en vertoonde nog niet de neiging hiervoor naar het noorden uit te wijken. De isothermen en isotheren vervulden hun plicht. De luchttemperatuur stond in de voorgeschreven verhouding tot de gemiddelde jaartemperatuur, tot de temperatuur van zowel de koudste als de warmste maand en tot de aperiodische maandelijkse temperatuurschommeling. De opkomst en ondergang van de zon, van de maan, de lichtvariaties van de maan, van Venus, van de ring van Saturnus en vele andere gewichtige verschijnselen stemden overeen met de voorspellingen daaromtrent in de astronomische jaarboeken. De waterdamp in de lucht had zijn hoogste spankracht en de luchtvochtigheid was gering. In één woord, dat de feitelijke situatie heel aardig weergeeft, ook al is het wat ouderwets: het was een mooie augustusdag in het jaar 1913. "

Arnold Layne | 05-07-16 | 16:16

Op een of andere duistere manier moeten we hier in het westen kapot gemaakt worden?
Waarom Markie, waarom? Of hebben ze niets verteld en ben je de met zaagsel gevulde trekpop waar je op lijkt?

Mark_Rubber | 05-07-16 | 16:12

Nog meer potentiele EÜxit- landen. Hoe meer, hoe beter.

Uw Psychiater | 05-07-16 | 16:12

@Nick da Prick | 05-07-16 | 15:56
Ga deze eens even bezien, Nederlands ondertiteld, ben je gelijk genezen;
www.youtube.com/watch?v=z_epNtM0QmY
En dat geldt ook voor vele anderen...
We hebben die EU helemaal niet nodig...

A3an | 05-07-16 | 16:10

Tostiman | 05-07-16 | 15:50
Het gaat over waarde en dat wordt uitgedrukt in geld.
Bent u bereid om morgen 10% van uw loon in te leveren.
Wat zou u er van denken als uw spaar geld ineens 10% (pensioen) minder waard is.
Stel u heeft 1 miljoen in de RR fabriek geinvesteerd en nu blijkt deze nog maar negen ton waard te zijn wacht u dan nog net zolang tot dat het nog maar zes ton waard is?
En daarom trekken de beleggers zich terug met het gevold dat er geen werk kapitaal meer voorhanden is.

botbot | 05-07-16 | 16:08

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:56
Dus je behoort enkel tot de serieuze media als je tegen een Nexit bent? Al dan niet serieus zijn valt volledig samen met een politiek standpunt?
Dus enkel de EU, zoals nu vormgegeven, is in staat om binnen Europa een interne markt voor elkaar te krijgen? En meer bevoegdheden betekent bij definitie ook meer politieke macht, een Europees leger, geopolitieke dromen, enzovoorts?
En, u, of een ander, of een groepje serieuzen of elitairen bepalen eenzijdig wie welke toon dient aan te slaan om gehoord te worden? U bepaalt ook wat GS-publiek is, wat PVV-publiek is en of dat publiek met de stoffer en het blik der weldenkenden bijeengeveegd kan worden?

Schoorsteenveger | 05-07-16 | 16:07

Met de bijdrage zoals GS die nu doet valt niet veel te bouwen, alleen af te breken.
Nick da Prick | 05-07-16 | 15:56
Nou jah, ze zouden de mensen van 'Das Kapital' iets meer in de discussie kunnen betrekken.. maakt de zaak ook iets minder opportunistisch misschien (nu is er toch de neiging om claims te maken, die achteraf niet of nauwelijks onderbouwd blijken - al dan niet bewust).
Verleiding kan groot zijn de discussie 'fact free' te gaan lopen voeren (ongecompliceerd.. ), maar je zou het ook echt anders kunnen proberen te gaan doen.

nickolaas | 05-07-16 | 16:05

We hebben in 2015 all genoeg handtekeningen vezamelt dat, volgens Oostenrijkse wet, vereist is om een referendum voor of tegen het lidmaatschap van de club.

Negeren allom!

artemes | 05-07-16 | 16:05

@broervandenhollander | 05-07-16 | 15:47
Hoef je niet ver voor te zoeken hoor!
*Mrs. A3an kelder in stuurt...*
sandrabrennand.com/corfu-foto-reisver...
Westkant Corfu is het mooiste met zijn natuur en zonsondergangen...

A3an | 05-07-16 | 16:03

Arnold Layne | 05-07-16 | 14:31

bedankt voor de leestip gekocht voor 12.99 voor 1423 pagina's

flat out | 05-07-16 | 16:02

Nog even zo door gaan en we kunnen met z'n allen vluchten naar Hongarije. Kunnen al die asieleisers en mossels zelf de dijken gaan onderhouden.

McMarx | 05-07-16 | 16:00

Fa. Sprenger&Kramer | 05-07-16 | 15:49

Het sneeuwt wat onder maar in serieuze media is echt een heel kritische discussie over de EU. Maar terecht zien serieuze media een Nexit niet als oplossing. En terecht zien serieuze media niet elk EU besluit als enkel slecht.

Het is gewoon krankjorum ingewikkeld. Iedereen kan bedenken dat een interne markt voordelen biedt (zeker voor Nederland, wij exporteren bijna alles). Maar om die interne markt te realiseren heb je supranationale commissies nodig die zich steeds meer bevoegdheden zullen toe eigenen (eigenschap van elke commissie).

Daarbij is aan de ene kant de klacht dat er onvoldoende democratie is. Anderzijds zullen de handen hier ook niet bepaald op elkaar gaan voor verdere centralisatie (wat nodig is voor democratische legitimiteit). Er is nuance nodig.

En heel belangrijk, de stem van het deel van het GS / PVV volk moet worden gehoord. Maar dat kan alleen als zij een toon aanslaan die het waard is gehoord te worden. Met de bijdrage zoals GS die nu doet valt niet veel te bouwen, alleen af te breken.

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:56

@Aristotalloss | 05-07-16 | 14:52
Nee hoor is niet vreemd. Ze komen ook niet voor de vrijheid, maar voor het gratis geld, en als wederdienst brengen zij de islamitische heilstaat. Ze vergeten alleen 1 ding, zodra hun heilige staat er is. Is er niemand meer die voor het gratis geld zorgt. Maar wat wil je met een gemiddeld IQ van 80

Tostiman | 05-07-16 | 15:54

eigen-mening | 05-07-16 | 15:30

Over welke periode in de samenwerking heb je het dan? De EEG? Het Fusieverdrag in 1967? Of nog later? Ik neem niet aan dat je het over de periode voor 1945 hebt ;)

Maar prima, dan ben je dus wel voor een Europees supranationaal orgaan maar in afgeslankte vorm. Dus een soort EU light. Dat is een valide standpunt en daar heb ik niets op tegen.

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:50

@botbot | 05-07-16 | 14:38
Je bedoelt dat je geen goede uitleg hebt waarom een lagere pond nu slecht moet zijn?
Waarom probeert China van alles om hun munt laag te houden?
Zou het iets te maken hebben met export? Bescherming van je eigen markt doordat import duur is

Tostiman | 05-07-16 | 15:50

Dus ga nadenken over hoe die samenwerking eruit moet zien in plaats van desctructieve bagger spuien. Prima om voor een nieuwe unie te pleiten met enkel Noord Europa. Valt iets voor te zeggen. Maar enkel schelden gaat ons echt niet helpen.
Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14

Eens. Maar is het probleem niet dat er op dit moment weinig anders mogelijk is dan 'destructieve bagger spuien'? Gezien de dove-mans-oren in Brussel en Den Haag? Gezien het negeren van de uitkomst van legitieme referenda? Schelden is geen oplossing, helemaar waar, het is de uiting van enorme, groeiende frustratie. Iedereen kan zien dat dit helemaal fout gaat. En velen balen ervan dat zelfs GeenStijl lijkt te verzuren en te verzuipen in negatieve observaties en commentaren. Maar wat is er nog mogelijk? Waar kun je heen met je constructieve ideeen? En wie luistert?

Fa. Sprenger&Kramer | 05-07-16 | 15:49

Volgens mij is half geenstijl in dat paleisje geweest, ik heb nog op zo,n gammel stoeltje van herr franz gezeten, toen dat begon te kraken ben ik er maar snel vanaf gegaan.
Zal de foto,s nog eens zoeken was rond 1998..

broervandenhollander | 05-07-16 | 15:47

Betamax | 05-07-16 | 15:32
"Welke 8% in de min dan op de FTSE?"

Jij kijkt naar de ponden, je moet de FTSE in dollars bekijken. Die geeft een goede indicatie wat de Brexit voor effect heeft gehad op Engeland en de EU. De buitenlandse handel wordt gedreven in dollars niet in ponden waardoor een verlies van de pond grote gevolgen heeft voor buitenlandse investeerders die zich massaal kunnen gaan terugtrekken.

the Jackdawn | 05-07-16 | 15:47

Ga even boodschappen doen. Mail me maar wanneer er een #Nexit is. De redactie heeft mijn email adres en het nummer van mijn pager.

Mark_D_NL | 05-07-16 | 15:41

@Graaf van Egmont | 05-07-16 | 15:32 "maar ze luisteren niet en ze willen niet. Daar zit het probleem."
.
Wie zijn "ze"?

ben kokhals | 05-07-16 | 15:41

Mark_D_NL | 05-07-16 | 15:15
"En daarbij lees je eens wat beter in. Je kan wel achter de EU warmongers aanrennen."

Dus volgens jouw komen de aankondigingen van de Engelse Bank van de EU, misschien moet jij eens Tesco binnen lopen om te merken wat er op dit moment onder de bevolking leeft.
Er zijn er die denken dat de mijnen weer open gaan, en er lopen Pakistanen feest te vieren dat de alcohol drinkende en varkensetende Oost blokkers eindelijk uit hun wijk gaan vertrekken maar het overgrote deel is erg bezorgd om wat er gaat gebeuren.
Handel wordt gedreven in dollars en de val van de pond doet de Engelse burgers pijn in de portemonnee daarbij het weglopen van de aanstichters en het hebben van geen plan geeft geen hoop voor de toekomst.

the Jackdawn | 05-07-16 | 15:40

@mezelf | 05-07-16 | 15:34
Oh - iets te vroeg gepost. Je vaart met de boot met een bocht langs Albanie meen ik de haven binnen (komend vanuit Italie) en dan passeer je een plek waar volgens mij vaak oorlogsschepen voor anker liggen.
Super eiland - maar ik zou wel altijd aan de noordkant gaan zitten (die andere kant is zo'n typische hotelrots, veel leuker is een scootertje huren en dan vertoef je hooguit een paar uur in dat gekkenhuis als je er doorheen rijdt - de rest van het eiland is veel mooier en een week in zo'n overbevolkt openluchtgesticht is echt geen vakantie volgens mij).

nickolaas | 05-07-16 | 15:40

@Piet Karbiet | 05-07-16 | 15:35
Rutte zit er niet voor jouw. Hij zit er voor zijn eigen idealen, dromen en wensen. En in dat plaatje past 50% (60%?) van de NL bevolking niet. En jij dus ook niet, sorry.. ;-(

Mark_D_NL | 05-07-16 | 15:39

@Nick da Prick | 05-07-16 | 15:30
Bij een Nexit zijn er maar weinigen die NL iets kunnen opleggen. Die immigranten blijven dan voor de deur staan. Dan kunnen andere landen roepen wat ze willen. Maar wanneer NL dat niet wilt gebeurt het niet. Dus dat hele militaire ingrijpen is niet eens ter sprake. Dat is, wederom, bangmakerij.
--
#Nexit (EFTA?) is de oplossing voor velen problemen. Eigen baas over onze grenzen bijvoorbeeld. De EU is het probleem, niet de oplossing.

Mark_D_NL | 05-07-16 | 15:36

Rutte was gister premier-onwaardig bezig idd. Als voorzitterje alleen maar het 48% van de Britten herhalen. Nee lamlul, je ziet er voor meer mensen. Voor mij bijvoorbeeld.

Piet Karbiet | 05-07-16 | 15:35

@Nick da Prick | 05-07-16 | 15:30
Het internationaal Gerechtshof heeft niet met de EU te maken. Er zijn voor de EU ook allerlei verdragen afgesloten
Er is internationaal recht.
Mochten ze toch in NL gedumpt worden dan kunnen we ze toch terugschoppen of anders enkeltje Noordzee

Tostiman | 05-07-16 | 15:35

@watmagjenogwel | 05-07-16 | 15:24
Ik wilde destijds een foto maken van een Griekse soldaat met een automatisch geweer, op een plek waar de afstand tussen Corfu en Albanië minder dan anderhalve kilometer was.
Met monotone stem zei hij 'no pictures'.
Ik heb zijn advies maar opgevolgd, ik had geen zin om de rest van mijn vakantie in een Griekse cel door te brengen.
Maar feit blijft: toen waren de Grieken nog bereid om hun grenzen dicht te gooien voor de commies uit Albanië.

necrosis | 05-07-16 | 15:34

Hadden ze tijdens jouw trip ook al een oorlogsschip tussen de kust van Corfu en Albanië liggen?
necrosis | 05-07-16 | 14:43
Ik ben met de veerboot (interrail) het eiland opgekomen en afgegaan, in 1996 zal dat geweest zijn. Toen waren er ook al oorlogsschepen (. Wat niet wil zeggen dat er toen niet ook omvangrijk gesmokkeld werd (vanwege het conflict in Joegoslavië). Nadat we er op attent gemaakt waren, zag je inderdaad kisten met vermoedelijk kalasjnikovs (openmaken ging me net een stap te ver) op kleine stukjes strand staan die kort bij de weg lagen.

nickolaas | 05-07-16 | 15:34

@flat out | 05-07-16 | 15:07 "Make us proud Hungary"
.
Yeah! Keep up the good work!

ben kokhals | 05-07-16 | 15:34

#Waldheimxit

Tobi | 05-07-16 | 15:33

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14
Mooi gezegd, dat WIJ eens moeten gaan nadenken. Ik heb al vele oplossingen voor de EU voorbij zien komen, maar ze luisteren niet en ze willen niet. Daar zit het probleem.

Graaf van Egmont | 05-07-16 | 15:32

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14
"Terwijl dit het prestigeproject is van verschillende regeringsleiders, onder leiding van Rutte, onze nogal democratisch gekozen MP (niet mijn keuze)."
Rutte is MP geworden als gevolg van coalitiebesprekingen. Wij, argelozen, hebben slechts onze stem uit kunnen brengen op politieke partijen, op basis van verkiezingsbeloften die traditioneel nooit worden nagekomen. Wij, de argelozen, hebben zeker niet ene Rutte de opdracht gegeven om buitengaats te gaan en op Europees niveau een prestigeproject te beginnen. En als er geen EU was die zich al te veel macht heeft toegeëigend dan zou er al helemaal geen mogelijkheid zijn tot dit soort prestigeprojecten. San zouden Verhofstadt en van Baalen ook nooit de gelegenheid hebben gehad om de eerste aanzet te geven richting een oorlog met Rusland, en dan zou een tweede aanzet, een Associatie-verdrag als prestigeproject ook nooit van de grond gekomen zijn.

Schoorsteenveger | 05-07-16 | 15:32

@Mark_D_NL | 05-07-16 | 15:19
Helemaal mee eens. De EEG was nog niet zo slecht.
De EU is een dictatuur van Duitsland en Frankrijk.
Wij mogen onze pensioenen inleveren en Duitsland lekker n iet.

Tostiman | 05-07-16 | 15:32

1+1 | 05-07-16 | 15:02
Dat heb ik wel gedaan, de kaptein hete Niek de Griek, hoe kan het ook anders, met de ouzo in de kajuit, en gaan, maar ook daar geen BBQ, en aanmeren op het eiland van Onassis. Jackie niet gezien.

watmagjenogwel | 05-07-16 | 15:31

Jan Roos maakt zich op voor een staart tussen zijn benen?

Einde van de Domheid | 05-07-16 | 15:31

Als de Hongaren G.S. zouden lezen waren ze veel liever voor de EU. Ze ontvangen netto per persoon 569 E per jaar van ons geld. Dat hadden de meeste NL liever besteed aan hun kinderen, ouders of b.v. zichzelf. www.geenstijl.nl/archives/images/graai...

Ci Ty33 | 05-07-16 | 15:31

@Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14
Voor samenwerking heb je geen EU nodig. Tevens is de EU niet het enige samenwerkingsverband in Europa. De EU is niet zaligmakend er zijn vele meer wegen die we kunnen bewandelen. Een keuze uit 1 (EU) is geen keuze. Dus #Nexit!!

Mark_D_NL | 05-07-16 | 15:19

Ok maar als die Nexit er komt. En wat over blijft van de EU dumpt hun asielzoekers in Nederland. Wat doen wij dan? Naar welke rechter wil je dan? Of dacht je het militair op te lossen?

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:30

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14

Voor de EU-bagger hadden we al een prima samenwerking en Frankrijk is al een hele lange tijd in- en doorvoer haven van immigranten. Het ging redelijk ok maar in de huidige vorm gaat het heel hard achteruit. Er is niets goed aan een corrupte groep die alle macht naar zich toe trekt en dat is precies hetgene wat er nu speelt.

eigen-mening | 05-07-16 | 15:30

@Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14
Jeetje man. Het lijkt er zelfs op dat je in dit verhaal zelf gelooft. Nederland is reddeloos verloren zonder Frankrijk en Duitsland dumpt de door hun zelf gelokte migranten in Nederland. Denk dat las je de wetgeving aanpast. Geen uitkering, dat ze snel zelf weer in Duitsland zitten
Voor de EU ging het ook zo slecht met Nederland.
Man doe die oogkleppen af en kijk wie er nu echt beter wordt van de EU. De gewone burger? Nee, Het MKB? Nee. De regering? JA (Krijgen een leuk baantje straks toegeschoven) Ede Multinationals? Ja.
Als je het mij vraagt is men alleen maar bezig om de burger slaafs te maken.
Nou bedankt. We kunnen beter terug naar de EEG. Voor samenwerken hoef je geen grote dictatoriale politieke EU te hebben!

Tostiman | 05-07-16 | 15:28

@1+1 | 05-07-16 | 14:36
Ho ho, ik was er toen ook. Moest je niet per ongeluk van je bootje een voet op de Albanese kust zetten. Pang pang.

Piet Karbiet | 05-07-16 | 15:26

@Bokito ergo sum | 05-07-16 | 15:22
Bedankt, je hebt zojuist mijn eetlust vergalt.
*aan de drank gaat*

necrosis | 05-07-16 | 15:24

necrosis | 05-07-16 | 14:52
Die kastjes kan ik me niet herinneren, wel een boer die ik aan het filmen was, en achter me aan kwam, maar dat was dan ook in 1991, die man had natuurlijk nog nooit een videocamera gezien en dacht dat ik hem aan het bedreigen was. Tussen de olijfboomgaarden.

watmagjenogwel | 05-07-16 | 15:24

@ben kokhals | 05-07-16 | 15:17
Vroeger had je van die zogenaamde 'weckpotten' met een hele grote kurk.
*gnehehehe*

necrosis | 05-07-16 | 15:23

Merkel fucked up, niemand neemt haar nog serieus op Mark Rutte na, die lust die pindakaas wel

Bokito ergo sum | 05-07-16 | 15:22

@Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14
Ik hoef niet te schelden, ik hoef je alleen maar met je neus op het verdrag van Dublin te duwen.
Of moet ik je uitleggen wat dat verdrag inhoudt?
Je hebt je nick echter goed gekozen, mijn complimenten!

necrosis | 05-07-16 | 15:20

litebyte | 05-07-16 | 15:02

Gokje? NL pensioenpot misschien?

eigen-mening | 05-07-16 | 15:20

@Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14
Voor samenwerking heb je geen EU nodig. Tevens is de EU niet het enige samenwerkingsverband in Europa. De EU is niet zaligmakend er zijn vele meer wegen die we kunnen bewandelen. Een keuze uit 1 (EU) is geen keuze. Dus #Nexit!!

Mark_D_NL | 05-07-16 | 15:19

SamKoeman | 05-07-16 | 14:48
Met dank voor de vertaling, lucht op.

watmagjenogwel | 05-07-16 | 15:19

ben kokhals | 05-07-16 | 15:17

Goed punt man! Zo had ik het nog niet bezien. Helemaal gelijk.

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:18

Hongaarse Helden, de slag om EgEr, 1552.

Gedurende de Ottomaanse bezetting van Hongarije, werd Eger een belangrijk grensbastion voor koninklijk Hongarije. In 1552 werd de stad door een grote Turkse legermacht omsingeld. Onder leiding van István Dobó vochten de verdedigers van de burcht (2100 mensen, inclusief vrouwen en kinderen) succesvol tegen een overmacht van 80.000 Ottomaanse soldaten

www.youtube.com/watch?v=iEAj4lwX00Q

mysteryposter | 05-07-16 | 15:17

@Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14 "... het is tijd dat ook onderbuik rechts wakker wordt..."
.
Je moet je achterbuik beter in bedwang houden.

ben kokhals | 05-07-16 | 15:17

@Mastermattie | 05-07-16 | 14:22
Ja hoor, Peppi & Kokkie hebben zich afgemeld.
Stemmingen beginnen nu!

Mastermattie | 05-07-16 | 15:16

beerboeloe | 05-07-16 | 14:38
Nou, nee, wij (de EEU van voor de val van het ijzeren gordijn)hadden beter na moeten denken toen wij accepteerden dat het voormalig Oostblok -wat uitblonk in armoede, fraude en corruptie- zo nodig bij die EU werd getrokken tijdens het machtsvacuüm na de val van het Warschau pact.
Wat betreft het lidmaatschap van de Oekraine, Albanie, Bosnie en Turkije zijn we wat dat betreft gewaarschuwd, maar ondanks dat zitten die over een paar jaar ook bij de EU, of ze zijn kandidaat lid met dezelfde rechten, maar geen plichten.
Het geld dat in west Europa verdiend wordt moet immers in Brussel worden verdeeld en in het oosten hoe dan ook over de balk gegooid worden.

miff | 05-07-16 | 15:16

@Schoorsteenveger | 05-07-16 | 15:05
Ik denk dat hij momenteel zijn roes ligt uit te slapen.
Als de geruchten kloppen, ontbijt hij met cognac.
Dan ligt hij ergens in een apart kamertje met een bordje aan de deur 'niet storen' in 28 talen.

necrosis | 05-07-16 | 15:16

@the Jackdawn | 05-07-16 | 14:33
Ach ze zijn pas begonnen. Spaar je praatjes maar voor over een paar weken/maande. Rome is ook niet in dag gebouwd. En daarbij lees je eens wat beter in. Je kan wel achter de EU warmongers aanrennen. Maar dan sla je de plank zo vaak mis. De #Brexit wordt een groot succes...
--
#Nexit

Mark_D_NL | 05-07-16 | 15:15

Oostenrijk en Hongarije moeten gaan oppassen voor Soros en zijn ontwrichtende organisaties van useful idiots: "[Orbán's] plan treats the protection of national borders as the objective and the refugees as an obstacle. Our plan [Sorosplan > Merkelplan www.esiweb.org/pdf/ESI%20-%20The%20Mer... > Rutteplan] treats the protection of refugees as the objective and national borders as the obstacle". Alles wat in de weg komt van de globalisten zal het zwaar te verduren krijgen, want "with the far right resurgent across Europe, the window of opportunity for decisive action is closing fast" (citaat Merkelplan).

ben kokhals | 05-07-16 | 15:14

necrosis | 05-07-16 | 14:21

Ja want in Hongarije hebben ze het goed man! Echt een top land. Met een modaal inkomen van nog niet de helft van Jan Modaal.

Mensen hier zijn niet te snappen. EU maakt verdelingsregels omdat geen asielzoeker in een land als Hongarije wil wonen als hij ook naar NL kan reizen. Kortom, regels die voor minder immigranten hier zorgen. En zelfs dan is het weer niet goed. Nee het komt uit de EU dus het zal wel kut zijn. Terwijl dit het prestigeproject is van verschillende regeringsleiders, onder leiding van Rutte, onze nogal democratisch gekozen MP (niet mijn keuze).

Dit sentiment maakt alles kapot. Aangewakkerd door de echte landverraders. Nepjournalisten die geen fatsoenlijke baan in de journalistiek kunnen krijgen en op dit blog voor de broodnodige clicks een volkswoede voeden die alles wat wij hebben kapot aan het maken is. Geen alternatief, geen visie op verbetering, alleen maar verbeten woede.

Luis in de pels is nodig en kan ik bewonderen. Maar deze saga tegen de zogenaamde elite is enkel destructief zonder enige hoop.

We wonen in het rijkste deel ter wereld. Het is nergens makkelijker om een bedrijf te starten dan hier. Gelukkig is er altijd ruimte voor verbetering, mooie ideeen welkom.

Maar dit sentiment leidt tot onze ondergang. Stel dat de EU opgeblazen wordt. Wat denk je dan dat ze in Frankrijk en Duitsland doen met hun asielzoekers? Denk je dat ze fatsoenlijk blijven daar? Nope, die worden allemaal de grens overgezet naar het land met de minste weerstand (Nederland ja). Wat kunnen wij er tegenin brengen als er een paar 100.000 asielzoekers in Groningen en Limburg worden gedumpt? O Duitsland en Frankrijk mogen dat niet doen? Dat is niet volgens de wet? Haha, welke wet?

De EU is kut, maar het is tijd dat ook onderbuik rechts wakker wordt en beseft dat Nederland zonder samenwerking op supranationaal niveau volkomen weggeblazen wordt. Wij zijn helemaal niets zonder intense samenwerking met Duitsland en Frankrijk.

Dus ga nadenken over hoe die samenwerking eruit moet zien in plaats van desctructieve bagger spuien. Prima om voor een nieuwe unie te pleiten met enkel Noord Europa. Valt iets voor te zeggen. Maar enkel schelden gaat ons echt niet helpen.

Nick da Prick | 05-07-16 | 15:14

FPÖ bruinhemden? Ben ik beland op joop.nl?

Synthese | 05-07-16 | 15:13

@1+1 | 05-07-16 | 15:02
Ik weet niets meer van eventuele muziek van de kapitein, ik weet wel dat hij iets van 25 toeristen op zijn boot had zitten en een enorme drankvoorraad.
*hips*

necrosis | 05-07-16 | 15:11

Heerlijk, begin van het einde van EU is al een tijdje bezig

MrShadow | 05-07-16 | 15:11

Als je resolutie EU1743 leest, dan heb ik verder geen vragen meer.
Met dank aan A3an | 05-07-16 | 14:42

mom van avezaath | 05-07-16 | 15:09

@A3an | 05-07-16 | 14:42
Ik heb het originele stuk eens gelezen:
www.assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-...
Het is inderdaad een lange verhaspeling van de aanpak van islamitische terreur met de aanpak van de discriminatie van moslims.
.
En dit gaat uds over de aanpak van islamitische terreur.
.
Moet je eens indenken dat als het in een officieel document gaat over de discriminatie (van moslims), en dat daar continu de islamitische terreur in aangehaald wordt.

Peter_K | 05-07-16 | 15:08

Rutte kan dit dus niet begrijpen begreep ik gisteren uit zijn schuimbekkend betoog voor meer Europa. Sowieso raar een MP die belangrijk vindt wat hijzelf vindt en de rest maar onbegrijpelijk vindt. Kan betere domiNEE worden die metroman van ons. In ieder geval opzouten Rutte!
.
In Hongarije wonen nog rokende vleesetende bierdrinkers. Echte zelfstandige denkers. Bier kost er nog weinig. Palinka is de nationale bocht. Dat zij ons gingen redden. Ik had het niet kunnen voorspellen maar ik voel de liefde voor Hongarije. Make us proud Hungary

flat out | 05-07-16 | 15:07

2016: turning point

Bobdesloper | 05-07-16 | 15:06

@A3an | 05-07-16 | 14:56
Ja, natuurlijk weet ik dat.
In Nederland koop je scooters die afgesteld zijn op de max. snelheid van 45 km/ uur.
Die scooters op Corfu gingen een stuk sneller (80).
Ook heb ik een vent op een motor zien rijden die nog veel sneller ging en slechts gekleed in een korte broek en badslippers (helm?, welnee, niet nodig).
En met de nodige drinkies achter de kiezen wil het nog wel eens fout gaan, zeker als je aan de oost-kant van Corfu zit en richting noorden rijdt.
Dan ga je bergopwaarts, en dan wil het wel eens fout gaan...
Maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid.
Wel opvallend: die kastjes werden niet gesloopt of geplunderd.

necrosis | 05-07-16 | 15:06

Ik neem aan dat Juncker nu zit te schrijven aan een vlammend betoog dat zowel de Oostenrijkers als de Hongaren zal overtuigen om voor het goede te kiezen! Ik bedoel, als je er al een politieke federatie van wil maken, dan moet je op het juiste moment scoren en je kracht, je innerlijke kracht laten zien.
En ik neem aan dat hij dat betoog zelf ook zal afsteken, en al zijn charisma in de strijd zal gooien om groter onheil te voorkomen. "Wollt Ihr..." eh, ik bedoel "I have a dream....", eh, ik bedoel "Wir schaffen das...".

Schoorsteenveger | 05-07-16 | 15:05

De Hongaren kunnen zich de Ottomaanse overheersing nog wel herinneren. Ze hebben iets niet met islamieten zeg maar.

van heinde en verre | 05-07-16 | 15:04

@Pompenkoning | 05-07-16 | 14:42

Ja, lekker. Ze zijn destijds de EU in 'gelokt' met verhalen over economische samenwerking en voorspoed. Er is ze nooit vertelt dat ze het USSR 2.0 Paard van Troje er gratis bij kregen. Of dat ze opvang zouden moeten bieden aan -tig booslims omdat een Duitse mevrouw zo graag de Nobelprijs voor de vrede wil hebben.

Hun zijn dezelfde leugens verteld die ons ook altijd verteld werden en worden.

alexbl | 05-07-16 | 15:04

necrosis | 05-07-16 | 14:43

Dassia! ook geweest. Ik zat in Benitses. Ook boottochtje met BBQ. Mag je niet missen als toerist!
.
De kapitein was een fan van 80's muziek volgens mij. lol. Dit in combo met Ouzo.. perfect day idd. Van het oorlogsschip weet ik niets meer. Waarschijnlijk door de Ouzo!!

1+1 | 05-07-16 | 15:02

@the Jackdawn | 05-07-16 | 14:55

Wat de EUroscisten nooit vermelden sinds de Brexit is dat de bijdragen vanuit UK aan de Unie nu ook komen te vervallen.

Vraag jezelf maar eens af, wie gaat dat UK gat in de EU begroting dekken?

litebyte | 05-07-16 | 15:02

Vreemd dat ze juist nu gaan en niet in de rij gaan staan, de EU heeft net een financiële injectie op de gok van zo'n 1200 miljard gehad van een idioten staat .

Castor12 | 05-07-16 | 15:02

@ Captain Pervert | 05-07-16 | 14:19
De toon van je argument zegt eigenlijk dat de EU beide niet moet doen. Dank daarvoor en het stemadvies voor de Hongaren.

TheseDays00 | 05-07-16 | 15:02

@A3an | 05-07-16 | 14:49
Je zal het plafond even willen afstoffen.
Dan heb je toch een steiger nodig aangezien een huishoudtrapje iets te kort is.

necrosis | 05-07-16 | 14:59

Heb je wel die prachtige glazen kastjes op een paal langs diverse wegen gezien met wat persoonlijke bezittingen erin?
necrosis | 05-07-16 | 14:52
***************************
Je weet toch wel dat dit plekken zijn waar mensen verongelukt zijn hè ?

A3an | 05-07-16 | 14:56

Graaf van Egmont | 05-07-16 | 14:38
"een tijdelijke dip in de UK."

Als pensioenfondsen zich uit de pond beleggingen gaan terug trekken door een 10% val in hun beleggingen dan weet je zeker dat het niet om een tijdelijke dip gaat en dat de gepensioneerden het gaan betalen.
Brexit zal het voorbeeld worden waarom de huidige democratie niet werkt en dat je sommige mensen moet beschermen tegen zichzelf door ze het stemrecht te ontnemen.

the Jackdawn | 05-07-16 | 14:55

Peter Emile | 05-07-16 | 14:24
Toch blijft het fijn om een corrector in onze gelederen te hebben.
En Ja, heb de zin 3x nagelezen....
Vermoedelijk zonder (V)outen.

watmagjenogwel | 05-07-16 | 14:52

We leven in een vreemde wereld: islamieten ontvluchten massaal de islamitische landen maar als ze eenmaal in het moderne, 'vrije' Westen zijn aangekomen is het eerste dat ze willen: meer moskeeën.
Ze ooit aan het verstand brengen dat de islam het probleem is, is waarschijnlijk te hoog gegrepen...
(En dan heb ik het nog niet eens gehad over het labbekakken-beleid mbt 'gelukzoekers'.)
Ik vertrek!

Aristotalloss | 05-07-16 | 14:52

Captain Pervert | 05-07-16 | 14:19
Dus eigenlijk zeg jij dat we alles maar moeten slikken wat uit de koker van Juncker komt, want niet doen = lusten willen maar niet de lasten. Dan ben je toch, als ik zo vrijuit mag zijn, werkelijk een grote klapmongool.

Sovy | 05-07-16 | 14:52

@watmagjenogwel | 05-07-16 | 14:48
Heb je wel die prachtige glazen kastjes op een paal langs diverse wegen gezien met wat persoonlijke bezittingen erin?

necrosis | 05-07-16 | 14:52

-weggejorist-

Conan de Rabarber | 05-07-16 | 14:52

Tijd dat die hele EU omvalt: FUXIT.

Conan de Rabarber | 05-07-16 | 14:51

Pompenkoning | 05-07-16 | 14:42
Is het nou net niet het probleem van de EU, dat deze totaal ondemocratische instelling haar steun slechts krijgt door miljarden richting Europese landen te pompen? Dat geldt niet alleen voor landen, maar ook voor regiobesturen, NGO's, bedrijven, gemeenten eb banken en in het algemeen bestuurders en politici. De EU koopt gewoon de steun. Van ons geld, dat dan weer wel.

Graaf van Egmont | 05-07-16 | 14:49

@necrosis | 05-07-16 | 14:34
Indrukwekkend paleisje.
Al is het een beetje lastig schoonhouden zonder personeel....
**************************
Duhhh, het hele gebouw is zo goed als leeggehaald, dus veel schoon te houden valt er niet.
En met die 7 euro entree lachen ze zich daar goed te barsten.
Was er in oktober voor de 4' keer...

A3an | 05-07-16 | 14:49

@Pompenkoning | 05-07-16 | 14:42
Die illegalen WILLEN niet eens naar Hongarije, daar zijn de uitkeringen te laag (als ze al uitkeringen hebben).
Ze bouwen die hekken om te voorkomen dat die illegalen aan de Hongaarse dames gaan zitten of winkels gaan plunderen.
Wat dat betreft is Orbán iemand die luistert naar het volk in tegenstelling tot die landverraders in Den Haag!
*hooivork slijpen doet*

necrosis | 05-07-16 | 14:48

necrosis | 05-07-16 | 14:43

ja, ik ben ook met een bootje naar Kerkyra gevaren, prachtig eiland, lang geleden, maar geen gebraden haan gezien, of je moet de Grieken bedoelen. Ook het oorlogsschip ben ik niet tegen gekomen.

watmagjenogwel | 05-07-16 | 14:48

@watmagjenogwel | 05-07-16 | 14:42
Cocaïne werd in de 19e eeuw gezien als een soort 'wonderdrug' die alles kon genezen, van verkoudheid tot melancholie (depressie). Nederland heeft ook lange tijd een cocaïnefabriek gehad. nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_C...

SamKoeman | 05-07-16 | 14:48

Gehoord op de Oostenrijkse tv:
Am 14. Juni spielte Österreich-Ungarn, aber gegen wen?

Ruud Hazes56616330 | 05-07-16 | 14:47

Het is volkomen de schuld van de EUroscisten dat extreem rechts in opkomst is.

Een opkomst van extremen, of dat nu links of rechts is, is ALTIJD door het falen van de politieke (technocratische) elite.

Die falen op dit moment vreselijk. Wat nog enger is, is wat de EUroscisten gaan doen om hun eigen faal unie overeind te houden totdat TISA/TTIP (middels CETA) in werking treedt.

Vergeet niet, de EU in zijn huidige vorm is voor de technocratische elite een (gepasseerd) tussen station een nieuwe geo politieke-economische unie met als basis de TTIP/CETA/TPP/TISA overeenkomsten is waar nu naar toe gewerkt wordt. Of u dat nu wel of niet wilt, u heeft er geen bips over te zeggen of democratisch aan veranderen.

Iets wat niet democratsich, kun je namelijk ook niet op een democratsiche manier tegengaan of afbreken.

litebyte | 05-07-16 | 14:46

anyway, Péter Szijjártó heeft helemaal gelijk, nu Trutte nog.

watmagjenogwel | 05-07-16 | 14:45

@1+1 | 05-07-16 | 14:36
Ik zat destijds in hotel Livadi Nafsika in Gouvia/ Dassia.
En ik heb toen meer Ouzo gedronken dan goed voor me was.
En verder heb ik een boottocht gemaakt naar het noorden van Corfu met een kapitein die op een strandje een BBQ organiseerde voor zijn 'klanten' met gebraden haan.
Those were the days!
Hadden ze tijdens jouw trip ook al een oorlogsschip tussen de kust van Corfu en Albanië liggen?

necrosis | 05-07-16 | 14:43

"cocaine ontdekt"
Moet ik t.b.v. jullie website nu ook nog Duits gaan leren??
Ik dach 't toch nie, hè.

watmagjenogwel | 05-07-16 | 14:42

We kunnen lullen wat we willen tegen migranten en islam, maar als DIT de bedoeling is, genocide op de Europese bevolking d.m.v. de islam bevorderen ben je uit geluld. Een van de belangrijkste blogs dit jaar.
Delen, delen, delen...
Dit moet Europees aan de grote klok gehangen worden;
ejbron.wordpress.com/2016/07/02/verni...
*******************
Maar ja, met een Juncker die met leiders van andere planeten communiceert is het kwaad kersen eten natuurlijk.
Ze doen er met dit soort uitspraken alles om om zichzelf zo belachelijk mogelijk te maken teneinde een grote opstand te veroorzaken, wat vooralsnog maar niet wil lukken.
Ze zijn uit op geweld tegen ons....

A3an | 05-07-16 | 14:42

Je pompt decennia lang miljarden in Hongarije. Dan vraag je om een beetje hulp met al die mensen die komen op bootjes... omdat je weet dat ze niet komen voor de Donau cruise richting het beloofde land Duitsland

En dan zeggen ze toch heel makkelijk van..'how about... hahaha hahaha, NO'

Die USSR mentaliteit blijf je houden. Hoeveel EU dressing je er ook door de (financiële) strot kan duwen.

Pompenkoning | 05-07-16 | 14:42

Hongarije is een gidsland en Orban een
echte leider

dirty dirk | 05-07-16 | 14:41

alexbl | 05-07-16 | 14:37
Met uw economisch verstand bent u vast voor een Nexit.

botbot | 05-07-16 | 14:38

the Jackdawn | 05-07-16 | 14:33
Gelukkig worden de referenda niet morgen gehouden. Je zou zomaar je stem laten afhangen van een tijdelijke dip in de UK. Ik ben er van overtuigd dat de Oostenrijkers best wel op lange termijn kunnen denken.

Graaf van Egmont | 05-07-16 | 14:38

Oost-Europa: wel de lusten van de EU, niet te lasten. Ze hadden beter moeten nadenken voordat ze zich aansloten.

beerboeloe | 05-07-16 | 14:38

@bft | 05-07-16 | 14:31
Draadjesvlees..... de kwijl loopt al uit mijn mondhoeken.

necrosis | 05-07-16 | 14:37

@miff | 05-07-16 | 14:35
Het laat nog lang op zich wachten.
Het enige land waar ene beetje wat gebeurt vanuit de bevolking is Frankrijk waar men al 5 maanden onafgebroken aan het protesteren is.

Mastermattie | 05-07-16 | 14:37

@he Jackdawn | 05-07-16 | 14:33

Waarom is een daling van het Pond nu plotseling slecht voor de Britten, terwijl iedere centrale bank ter wereld probeert met de meest idiote middelen de eigen munt in waarde te laten dalen?

alexbl | 05-07-16 | 14:37

necrosis | 05-07-16 | 14:34

Hey geinig! Wellicht zaten we samen wel op een dagjes boottrip aan de ouzo.

1+1 | 05-07-16 | 14:36

En toch komt er een moment dat die kritische massa van nee-gestemde referenda die door Brussel vol minachting aan de kant worden geschoven in het gezicht van de hooghartige EU dictatuur explodeert. En dan is het geen kwestie van minder EU of een stapje terug, dan is het gelijk einde EU.

miff | 05-07-16 | 14:35

SamKoeman | 05-07-16 | 14:32

Nou zeker. Kan geen koepeltent tegen op!

1+1 | 05-07-16 | 14:35

@1+1 | 05-07-16 | 14:30
In die tijd was ik er ook met mijn toenmalige 'dinnetje.
Indrukwekkend paleisje.
Al is het een beetje lastig schoonhouden zonder personeel....

necrosis | 05-07-16 | 14:34

@Captain Pervert | 05-07-16 | 14:19
Zouden wij ook moeten doen...

Eurofielen... de meest naïeve mensen die er zijn.

alexbl | 05-07-16 | 14:34

Gezien het feit dat de UK door de aangekondigde Brexit nu in een crisis zit zal een nein voor Oostenrijk en Hongarije er niet bij zijn.
Beurs nog steeds op 8% verlies en de pond op een 31 jaar low.
www.theguardian.com/business/live/201...
Project Fear bleek niet gelogen de beloftes van Farage en Boris Johnson wel.

the Jackdawn | 05-07-16 | 14:33

@1+1 | 05-07-16 | 14:30
Da's een verrekte mooi zomerhuisje.

SamKoeman | 05-07-16 | 14:32

Oostenrijk-Hongarije = Kakanie. Bindend leesadvies bij deze post ishttps://nl.wikipedia.org/wiki/De_man_zonder_eigenschappen

Arnold Layne | 05-07-16 | 14:31

Dan ga ik emigreren naar Hongarije. Goulash heb ik altijd wel lekker gevonden.

bft | 05-07-16 | 14:31

@Nuchternederland | 05-07-16 | 14:20
Hongaren zijn harde werkers, met name de vrachtwagenchauffeurs.
Het is en blijft tuig, maar het zijn goede chauffeurs.
Ik heb nooit problemen met ze gehad.
En dat ze geen mossels in hun land willen, snap ik maar al te goed.
Ze zullen hebben gezien/ gelezen hoe ge-wel-dig die mossels integreren in west-Europa.....

necrosis | 05-07-16 | 14:30

Captain Pervert | 05-07-16 | 14:19
-
Let op: Brussel heeft de Balkaniërs zélf actief naar binnen gesleept en ze allerlei privileges gegeven terwijl iedereen wist dat die landen de komende twintig jaar niet aan enige toelatingsnorm zouden voldoen (want och ja: dat deed Italië óók niet en ze moesten toch uit de handen van ex-communistische apparatchiks blijven) .
-
Wie wind zaait, zal storm oogsten.

bisbisbis | 05-07-16 | 14:30

Ik heb het paleis van Sissi op Corfu bezocht. Ergens eind jaren 90. ik had niet de indruk dat het een paleis was van een coke verslaafde. Maar goed, wie ben ik.

1+1 | 05-07-16 | 14:30

Vreemd dat GS de afscheidsrede van Mark niet publiceert daar wordt dit ook in aangekaart.
Maar ja dat past natuurlijk niet in hun straatje.

botbot | 05-07-16 | 14:29

@Captain Pervert | 05-07-16 | 14:19

Nog veel Christelijke gekkies in Oost-Europa, daar denken ze bijvoorbeeld nog steeds dat de Holocaust de straf van God is omdat de Joden destijds Christus hebben vermoord.

Schmutz Geilmacher | 05-07-16 | 14:29

Nooit gedacht dat die Hongaren nog eens ons lichtend voorbeeld zouden worden. Orbán = held.
.
Sowieso laat het 'Oostblok' zich niet meer de les lezen door het Westen. En terecht!
.
@Zentgraaff: "dat bedoelD is"

Wayfaring stranger | 05-07-16 | 14:26

kleine lichtpuntjes van hoop in een steeds donkerder wordend Europa.
of is het benoemen van kleuren inmiddels verboden.?

zeeman73 | 05-07-16 | 14:25

@Captain Pervert | 05-07-16 | 14:19
-

bisbisbis | 05-07-16 | 14:25

@Nuchternederland | 05-07-16 | 14:20
Het klinkt inderdaad zeer aantrekkelijk.
Een groot gesticht er bij en het is af.

Piet Karbiet | 05-07-16 | 14:24

"... het zoveelste symboolreferendum dat bedoelt is als fuckyou-vingertje naar de EU..."

Zentgraaff toch.
Je bedoelT toch zeker "dat bedoelD is als"?

Peter Emile | 05-07-16 | 14:24

@Captain Pervert | 05-07-16 | 14:19
Geef ze eens ongelijk.

bambi1970 | 05-07-16 | 14:23

@Mastermattie | 05-07-16 | 14:22
Machiel de Graaf nu over de op te richten salafistenschool in Rotterdam.

Mastermattie | 05-07-16 | 14:23

"... maar in Brussel terzijde geschoven gaat worden, met nog bozere burgers tot gevolg. "

Precies daarom is een NExit, of een andere -xit, de enige oplossing. Democratisch doen terwijl de grote baas nog altijd ondemocratisch (zelfs antidemocratisch) is sorteert geen enkel effect.
En met die boze burgers valt het wel mee trouwens.

Driewerf Hoezee | 05-07-16 | 14:22

102 jaren en 4 dagen geleden begon de slag aan de Somme. Met al die eurosceptici gaan we dezelfde kant weer op! L'histoire se répète! /sarcasm/

SamKoeman | 05-07-16 | 14:22

Ik denk dat ik mijn geld van de bank haal, mijn knapzak pak en naar Hongarije ga verkassen.
Orbán heeft meer kloten dan de hele Nederlandse regering.

necrosis | 05-07-16 | 14:21

En zo toont oost-europa zijn ware aard: wel de lusten, niet de lasten. Subsudies voor onduidelijke oncontroleerbare onzinnige projecten, ja graag. Ongeletterd vluchtelinggezin: nee bedankt.

Ik wou dat wij ook zo'n ware aard hadden.

Nuchternederland | 05-07-16 | 14:20

Heel goed, die sneeuwbal komt aardig in beweging.

Bieronimus Josch | 05-07-16 | 14:20

Nee, al die gimmegranten zijn ook niet helemaal mijn ding. Al kunnen we er hier niet over stemmen.
Want reken maar dat richting de 17de maart de PVV en VNL geen MSM aandacht meer zullen krijgen. Met een matig resultaat als gevolg.
Hopende op een knetterende uitslag in Oostenrijk, met groet,

Nuchternederland | 05-07-16 | 14:19

En zo toont oost-europa zijn ware aard: wel de lusten, niet de lasten. Subsudies voor onduidelijke oncontroleerbare onzinnige projecten, ja graag. Ongeletterd vluchtelinggezin: nee bedankt.
Als de EU ballen heeft zetten ze elke geldstroom naar het oosten stop zolang ze niet van gedachten veranderen, maar ja, de EU en ballen, die hoop heb ik allang opgegeven.

Captain Pervert | 05-07-16 | 14:19

#HEXIT

Frankster001 | 05-07-16 | 14:18

Eens zienof ze een referendum waarbij meer dan 90 %tegen is, ook kapot genegeerd krijgen.

netniet | 05-07-16 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken