Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Britse politieke kaste klapt uit elkaar na Brexit

Theresa May (Conservatives) heeft ook een mening: "Brexit means Brexit", zegt de MinBiZa in een toespraakje waarin ze zichzelf kandidaat stelt als nieuwe leider van de Tories en opvolger van Cameron als premier. Michael Gove heeft inmiddels hetzelfde plan opgevat, dus Boris the Bullet Dodger zegt 'fuck die shit' en trekt zich - met een rug vol dolken - terug als premierskandidaat (video onder). De koers van de pond veerde meteen op bij dat nieuws - LOL. "This feels like Italian politics", lollen ze bij Bloomberg. En dan is het totale demasqué van Jeremy Corbyn nog niet eens ter sprake gekomen. Zo'n beetje iedereen die iemand was bij Labour heeft zijn ontslag ingediend bij de Britse PvdA, maar de knotsgekke partijleider vertikt het om zijn stoeltje beschikbaar te maken. Kortom: niet de beurzen, maar de Britse bestuurselite klapt uit elkaar na Brexit. Farage zei het dinsdag in het EP al: "The only upheaval is political upheaval." Disclaimer: wij snappen niks van cijfertjes en waar ze dat wel doen - bij DasKapital bijvoorbeeld maar BOE! @ slotzin - denken ze nog steeds dat alles wat van goud is in lood zal veranderen door Brexit. Maar tot die tijd is het smullen van de smeulende elites in het Lagerhuis en de krijsende klEUters in Brussel. Anarchy in the UK - 40 jaar later maar alsnog right now. Alleen: wie gaat Artikel 50 indienen in Brussel?

Reaguursels

Inloggen

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 16:57
Ja joh, vertel nog eens een leuke anekdote over een kennis van je buren, of een vriend van je nichtje, of een van je vele buitenlandse zwagers die all over europe aan het werk zijn. Leuk, dat overtuigt iedereen. Vast. Behalve diegenen die de wetten, verdragen en regels daadwerkelijk hebben gelezen.
Gooi er nog maar eentje in. Je hebt vast nog wel een broer van een studievrindje met een dropwinkel op IJsland. Kom maar.

Stormageddon | 01-07-16 | 04:45

Feynman | 30-06-16 | 14:17
Hoezo herstel? Het pond staat nog steeds 10% onder het niveau van voor de Brexit, 15% lager dan een jaar geleden. Wat de economen met kennis van zaken hebben voorspeld komt uit, het is alleen een klein beetje erger en komt een klein beetje sneller. Nu komt er ook nog een einde aan de politieke stabiliteit van de UK, het worden Belgische toestanden.

De eigen die zijn genaaid zijn de Britten door Farrage en Johnson en hun leugenachtige campagnes. De Amerikanen lachen hun ballen uit de broek, er is een nog weerzinwekkender feitenlozer verkiezing geweest dan de door Trump gewonnen voorverkiezingen. John Oliver maakt gehakt van het Brexit kamp, lachen:
www.youtube.com/watch?v=nh0ac5HUpDU

Harry uit Rotterdam | 30-06-16 | 20:45

Pieter V | 30-06-16 | 19:48

He pietertje, wil je me wel even in mijn gezicht zeggen als je het over mij hebt? Beetje een typische NSB-move dit...

jawor36 | 30-06-16 | 20:10

@Piet Karbiet | 30-06-16 | 14:22

U bent nog "landverrader" vergeten.
Het soort lieden van het gebroken geweertje en collaborerend met de vijand, ook wel bekend als NSB-er.

Lieden die vanwege hun zelfverklaarde morele superioriteit en onmetelijke stupiditeit ons met plezier aan een dictatuur uitleveren waarvan er op dit moment twee versies zich opzichtig opdringen om onze vrijheid af te schaffen.

Beide versies schuwen list en bedrog, oplichterij en geweld niet.

Pieter V | 30-06-16 | 19:48

Laten we hopen dat Samsom straks net zo star vasthoudt aan zijn zeteltje als Corbyn. Slecht voor de PvdA, goed voor Nederland!

MAD1950 | 30-06-16 | 19:29

Je merkt ook echt aan alles dat die Britten hun vrijheid terug hebben.

Gerard Leeflang | 30-06-16 | 19:24

Worst_kaas_scenario | 30-06-16 | 17:57
"Waarom zou Corbyn het veld moeten ruimen? Ik snap dat niet"

Het zijn de labour stemmers die voor Leave gekozen hebben. Corbyn heeft niemand kunnen overtuigen en wordt er van beschuldigd dat hij zelf Leave gestemd heeft.

the Jackdawn | 30-06-16 | 18:33

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:00,

Wilders konden ze de toegang ontzeggen op basis van speciale anti-terreurwetten, die gelden niet eens voor criminelen en andere ongewesten vreemdelingen uit de EUSSR

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:04,

Een soeverein land is per definitie machtiger dan een vazalstaat. Een soeverein land heeft die macht om over zichzelf te beschikken en dat is toevallig de belangrijkste macht die er is. Liever een vrije arme sloeber dan slaaf van een rijke man!

rode peper | 30-06-16 | 18:25

Ik zou naar Engeland met vakantie. Had nog niet geboekt. Ga ik ook niet meer doen. Wat een kutland is dat geworden.

Prinses Minima | 30-06-16 | 18:13

'Alleen: wie gaat Artikel 50 indienen in Brussel?'

Dat is nog niet gebeurd. Of ik moet wat hebben gemist in de afgelopen 24 uur.
Maar precies dit geeft ook wat geks. Dat niet had mogen gebeuren.

Gisteren zaten 27 EU leiders bij elkaar aan een tafel te praten met elkaar.
ZONDER de UK dus.
Maar, zolang de UK nog geen art. 50 aanvraag heeft ingediend, hadden ze daar dus gewoon aan de tafel moeten zitten.
Of ben ik nou gek?
gaffelbaard | 30-06-16 | 14:32

Nee, jij bent niet gek.
De 27 lijers snappen nog niet dat de bal qua formeel in gang zetten van de artikel 50 procedure nog altijd bij de Britten ligt en dat voor de fanfare uitlopen gewoon 'not done' is ( om er maar eens een mooie Britse term bij te slepen)
En als ze zich dat wel menen te kunnen permitteren dan hadden ze de woorden van de Griekse premier en/ of minister van Financiën ( ben even kwijt wie van de twee met uittreden dreigde) destijds ook serieus moeten oppakken en ze ter plekke buiten gooien.
Hadden ze dat gedaan dan was de schade minder groot geweest dan wat er de komende tijd tussen het VK en de rest van de EU gaat ontstaan.
Sterker: zonder het pappen en nathouden van het Griekse vraagstuk maar door de stekker uit die doos te trekken hadden we nu zeer waarschijnlijk geen Brexit gehad.

loze stijl | 30-06-16 | 18:11

Waarom zou Corbyn het veld moeten ruimen? Ik snap dat niet

Worst_kaas_scenario | 30-06-16 | 17:57

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:08

Veel arbeiders in Engeland hebben niet in de gaten dat de arbeidsregels van de EU vele malen beter zijn dan de regels van de UK. Gelukkig hebben de arbeiders voor Leave gekozen anders zou je nog denken dat er opzet in het spel was.

the Jackdawn | 30-06-16 | 17:35

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:08

Ik hoop dat je je ponden van de hand gedaan hebt want de bank van Engeland is nu de pond naar beneden aan het praten.

the Jackdawn | 30-06-16 | 17:24

Wat is precies het probleem van Corbyn, behalve dat hij linksig is in een tijd waarin het hip is om rechtsig te zijn, en dat hij er niet uitziet als een televisieshowpresentator?

simpelman | 30-06-16 | 17:14

Kijk kijk... Euromuiter Boris smeert em met de Brexit nageboorte tussen zijn benen nadat ie de Britse pond en de United Kingdom naar zijn grootje heeft geholpen, of beter gezegd, van zijn grootje.
Mooi om te zien dat alleen al door het weglopen van de liegebek het Britse Pond weer stijgt.

SlagBijNieuwpoort | 30-06-16 | 17:11

@the Jackdawn | 30-06-16 | 17:06
Dat blijkt maar weer.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:08

@Feynman | 30-06-16 | 14:39
Diegene die daar had moeten zitten heeft per direct zijn ontslag ingediend. Maar goed. Feiten enzo... Het blijft lastig.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:07

@Feynman | 30-06-16 | 14:39
Diegene die daar had moeten zitten heeft per direct zijn ontslag ingediend. Maar goed. Feiten enzo... Het blijf lastig.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:06

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:00

Het is eenvoudiger om mensen voor de gek te houden dan mensen te vertellen dat ze voor de gek gehouden worden.

the Jackdawn | 30-06-16 | 17:06

@rode peper | 30-06-16 | 16:17
Als je denkt dat het VK zelfstandig machtiger is dan de EU heb je er echt helemaal niets van begrepen. Het VK heeft heel veel speciale voorwaarden kunnen bedingen. Die zijn ze nu 'bijna' kwijt en het is naïef om te denken dat de EU dat gaat belonen met betere voorwaarden. Je begrijpt er dus niets van.

Daarom zijn referenda dus waardeloos. Kleinschalig denken door mensen die zich doorgaans bezig houden met totaal andere zaken maar zich hier effetjes mee willen bemoeien.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:04

@rode peper | 30-06-16 | 16:36
Jawel hoor. Weer een van de vele leugens van het Brexit kamp. Als ze Geert Wilders de toegang kunnen ontzeggen dan kunnen ze dat met iedereen. Jij, ik Feynman. Het VK kan iemand uit de EU heel gemakkelijk tot ongewenste vreemdeling verklaren net zoals iedereen anders. Zolang ze maar geen Brits paspoort hebben. Maar daar verandert een Brexit dus ook niets aan.

Nog meer leugentjes van het Brexit kamp die eventjes een wake-up call verdienen voor me?

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 17:00

@Stormageddon | 30-06-16 | 16:43
Waar dan? Kijk daar heb je geen antwoord op. ;)

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 16:57

En zo komt de EU als winnaar uit de bus bij het Brexit, de UK wordt in de vrije handelszone gezet waardoor alle EU regels, immigratie en bijdrages blijven alleen zal de UK niet meer mee onderhandelen over de regels. De UK lag regelmatig dwars omdat het land de EU regelgeving te ver vond gaan maar dat probleem is nu uit de weg.
De kus van Juncker met de woorden bedankt aan Farage staan ineens in een ander daglicht.

the Jackdawn | 30-06-16 | 16:56

Ik vind die Corbyn nog niet zo knotsgek. Hij is nog maar pas verkozen tot partijleider. Nu zijn er een stel policor socialisten, die vinden dat hij zijn best niet heeft gedaan voor het remain kamp. Wat hebben ze zelf dan gedaan. Maar dan krijg je straks de verkiezing van een nieuwe leider van Labour en dan wordt het Jeremy Corbyn. Klaar, kunnen die andere een soort SP beginnen. Klaar en de Conservatieven hebben het voor elkaar.

wallenberg | 30-06-16 | 16:47

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 16:13
Nee, uit je nek lullen, dat doe jij. Maar het is vermakelijk hoor.

Stormageddon | 30-06-16 | 16:43

-weggejorist-

d`n eddy | 30-06-16 | 16:41

Ars Vivendi | 30-06-16 | 14:09
Dat zijn de Brexiteers, allemaal buiten London!

lanexx | 30-06-16 | 16:36

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 16:29,

Iedereen snapte dat allang dat die huidige buitenlanders niet pardoes over de grens gezet gaan worden. Maar aan nieuwe buitenlanders die binnen willen komen kan het VK eisen stellen en het kan ongewenste buitenlanders uitzetten (wat nu niet kan)

rode peper | 30-06-16 | 16:36

Feynman | 30-06-16 | 14:39

Dat van die twee jaar wist ik nog niet. Heb ik vandaag toch weer wat geleerd. Thx.


De Geus | 30-06-16 | 15:26

Eens. Maar.... Als 'we' samen met z'n allen een EU hebben opgericht, incluis regeltjes, die de EU zelf niet naleeft als het haar uitkomt, wat is die hele EU dan nog waard?

Ik heb er genoeg van. Iemand die je X keer heeft belazerd, doet dat bij de X+1e keer ook.
Beter = Nexit.

gaffelbaard | 30-06-16 | 16:36

rode peper | 30-06-16 | 16:17

Niet bepaald want ze gaan al die Polen, Ieren, Nederlanders etc. niet uitzetten noch weigeren. Dat zeg ik niet dat zeggen de Brexiteers. Brexit is en was een leugen.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 16:29

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 16:13,

de exacte verdragen die Noorwegen en Zwitserland hebben met de EU zijn volkomen irrelevant in deze discussie. Het VK is het VK, 's werelds 5de economie, zit in de veiligheidsraad van de vn en grote netto importeur van goederen en diensten uit de EU. Het VK bepaalt zelf de voorwaarden en ik vermoed dat die heel wat beter zullen zijn dan die van Zwitserland en Noorwegen

rode peper | 30-06-16 | 16:17

Stormageddon | 30-06-16 | 15:41

Helaas voor jou wel. Feynman lult namelijk uit zijn nek. Ik weet het uit eerste en tweede hand. Ik mocht werk zoeken in Zwitserland en mijn Tsjechische zwager werkt er nu. Feynman heeft geen feiten hij zoekt wat op wat zijn idee ondersteunt zonder zich in het grotere plaatje te mengen. Hij zegt Zwitserland en Noorwegen (waar overigens Slowaakse kennissen en familie van mijn werken) maar bedoelt Australië wat overigens een immigratie land is. Ik kende daar een Frans meisje die binnenkwam op een opleiding bloemschikken.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 16:13

Feynman | 30-06-16 | 15:11

Gelul. Want een Pool kan hier ook niet aankloppen voor een uitkering wel om werk te zoeken/vinden. Datzelfde kan een Pool of Tsjech ook in Zwitserland. Jij ook trouwens. Zoals ik al zei je cherrypickt uit het grote verhaal.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 16:05

Boris the Bullet Dodger.

Geenstijl kent zijn klassiekers.
Why do they call him the Bullet Dodger?
'Cause he dodges bullets, Avi.

Barry Hay | 30-06-16 | 16:04

Boris wordt het dus niet. Jammer. Ik kan altijd wel lachen om Boris, vermakelijke idioot die stiekem best wel intelligent is.

T0matenplukker | 30-06-16 | 16:02

Die mevrouw heeft overigens wel een ongelukkige naam, ik las eerst per abuis "Katherine Hardon".

kindapaas | 30-06-16 | 16:00

@Mannes | 30-06-16 | 15:43,

vrijheid en zelfbeschikking zijn onbetaalbaar maar zelfs dan nog, de geografie verandert niet als we uittreden dus Rotterdam en Schiphol zullen belangrijk blijven

rode peper | 30-06-16 | 15:58

Wanneer gaan WIJ artikel 50 indienen in Brussel?

meneer Q | 30-06-16 | 15:56

Mannes | 30-06-16 | 15:43
Tot nu toe heeft niemand in 16 jaar mij precies kunnen voorrekenen hoeveel die EU ons precies oplevert. Raar he, want je zou toch denken dat zo'n succesverhaal als de EU van de daken geschreeuwd zou worden door politici.... precies zo met Nexit, alleen maar doemscenario's maar geen enkel hard cijfer.
Ik heb vertrouwen in Nederland en de Nederlandse handelsgeest en net als met Engeland geldt dat de handel met andere landen niet ineens stopt... we maken nieuwe afspraken maar daarnaast kunnen we onze eigen voorwaarden bedingen in Azie, de echte groeimarkt.
En afgezien van dit alles: wilt u in de sovietunie van Europa leven? want dat is precies waar we naar toe gaan.

OudeNederlander | 30-06-16 | 15:51

Heel verstandig. Bide your time. Boris kan nu het mes in 2019 de rug van May steken. (en Gove alsnog ophangen)
-
Hoop ooit nog te vernemen waarmee ze deze absolute solipsist gedwongen hebben om de race te staken. Boris wint het ook zonder Michael Gove, zou je denken.

bisbisbis | 30-06-16 | 15:51

Nep blond,roker botox hoofd kortom nep persoon wie zal haar doen?

Simpele Drenth | 30-06-16 | 15:48

Johnson heeft mij wel een beetje teleurgesteld. Had hem graag als PM gezien.

MrShadow | 30-06-16 | 15:48

OudeNederlander | 30-06-16 | 15:23
Het klopt dat de EU is uitgegroeid tot een bureaucratisch monster. Dit kost veel geld. Als oudere ben ik zeer gefrustreerd over het gebrek aan rente op mijn spaargeld, waardoor de zuidelijke landen nu profiteren. Zo zijn er tal van voorbeelden. Maar wat is het alternatief: Nederland is wat handel betreft een doorvoerland. Wanneer hier de vrije markt verdwijnt is de kans groot dat bijvoorbeeld de Rotterdamse Haven sterk achteruit gaat en dat Antwerpen lachend de schepen ziet binnenvaren. En wat gebeurt er met Schiphol? Hoe moet de teruggang en het verdwijnen van het aardgas worden opgevangen? De EU kost ons geld, maar het uittreden nog meer. Het is dus kiezen tussen twee kwaden.

Mannes | 30-06-16 | 15:43

@Feynman | 30-06-16 | 15:11
Hè, wat naar. Feiten. Daar kan DKS niet zoveel mee.

Stormageddon | 30-06-16 | 15:41

@Tijl U | 30-06-16 | 15:29,
Dima Beeline | 30-06-16 | 15:25,

Johnson heeft juist heel net gehandeld, hij weet dat Gove meer geschikt is dan hijzelf, Gove wou eerst niet, vandaag toch wel, dus maakt Johnson plaats voor Gove

rode peper | 30-06-16 | 15:36

Nogmaals het heeft geen zin afspraken te maken met partijen die keer op keer hebben aangetoond tot op het bot onbetrouwbaar te zijn. En dan heb ik het niet over door en door corrupte landen als Griekenland en Italië maar over Frankrijk en Duitsland. Die hebben gemaakt dat Europese verdragen het papier niet waard zijn waar ze op geschreven zijn.

bijna_raak | 30-06-16 | 15:35

Een opsteker hoor. Hieruit blijkt dat we niet de enigen zijn met timmerfransjes, truttetjes, arrogandertjes, enz. enz. Gedeelde smart is halve smart dan maar... Helaas liggen wij nog krom onder het juk van de EU dictatuur tot na de verkiezingen volgend jaar.

kaplaarzenverkoper | 30-06-16 | 15:31

Bojo is een ongeevenaarde laffe klojo. Eerst de Britten gek maken met een Leave, en daarna weigeren de puinhoop die na een Leave ontstaat op te ruimen. Dat laat hij liever aan een ander over. Ongelooflijk. Wat een zak. Rotzooi schoppen, belletje trekken en ruiten ingooien en er dan als een haas vandoor gaan. Hij verslaat die andere laffe drol, Mark Meeloper, met een straatlengte. En dat wil wat zxeggen.

Tijl U | 30-06-16 | 15:29

@menzo Ik heb daar geen inzicht in. Ik weet wel dat zulke dingen vaak zo'n vaart niet lopen. Misschien heb je gelijk hoor.

De Geus | 30-06-16 | 15:28

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:29
EU trol beter niet op reageren

bijna_raak | 30-06-16 | 15:26

Nee @gaffelbaard, je bent verre van gek. Het VK had erbij moeten zitten. Maar zo rolt de EU. Regels doen er niet toe. In Noord-Korea hoef je ook niet met regels aan te komen.

De Geus | 30-06-16 | 15:26

Boris is een ongekende laffe clown. Wat een lol had hij tijdens de campagne en het resultaat, om nu als een overblufte hond met de staart tussen de benen jankend af te druipen. Met zulke lui moet je de oorlog winnen....

Dima Beeline | 30-06-16 | 15:25

De EU is te complex om dit in een simpel ja of nee uit te drukken.
Mannes | 30-06-16 | 15:18
Voor mij is het heel simpel: baas in huis en vrijheid en democratie zijn onbetaalbaar.
Je mag van mij rekenen tot je een ons weegt maar ik wil mijn kinderen niet zien opgroeien in een een feodaal Europa waar je de leiders niet kunt kiezen nog wegstemmen, en de meeste rechten waar generaties voor hebben geknokt zo overboord worden gekieperd.
Tot slot: de EU is tot nu toe ook economisch een ramp, met een groei van maar pak um beet 1% en een record (jeugd) werkeloosheid, en onvrede en dagelijkse demonstraties in Spanje, Frankrijk, Griekenland, Italie, etc etc.

OudeNederlander | 30-06-16 | 15:23

@Mannes | 30-06-16 | 15:18,

Geen deal is voor het VK beter dan een slechte deal. Landen handelen niet met elkaar, dat doen personen en bedrijven, dan maar met de wto-heffingen, die in het nadeel zijn van "ons". Die grenzen moeten dicht.

rode peper | 30-06-16 | 15:23

@OudeNederlander | 30-06-16 | 15:08
Er staan tienduizenden Filippijnse verpleegkundigsters te trappelen om naar de UK te kunnen... met die multiculturele gemengde samenleving komt het in de UK eerder goed dan op het vasteland, al zal het wel wat tijd kosten.

kindapaas | 30-06-16 | 15:20

De gevolgen van de Brexit zijn nog onduidelijk. Uiteindelijk zal er wel een soort Noors model uitkomen, waarbij men nog moet bijdragen en de grenzen open blijven.
Hervormingen moeten van binnenuit de EU komen. Daar ook in dit land voor het Europese Parlement totaal geen belangstelling is, gaat dit niet lukken. Allereerst zal de nationale volksvertegenwoordiging goed naar het volk moeten luisteren, maar daar D66 en Groen Links voor Europa zijn, zal ook hier weinig veranderen. Dat is de realiteit. Roepen om een referendum en een Nexit is leuk, maar zorg dan wel dan je een goed doorgerekend plan hebt voor het geval dat het serieus wordt. De EU is te complex om dit in een simpel ja of nee uit te drukken.

Mannes | 30-06-16 | 15:18

Feynman | 30-06-16 | 14:44

Man. Ik mocht als Nederlands staatsburger gewoon vrij werken en reizen van en naar Zwitserland. Zwitserland is ondanks alle kansloze propaganda gewoon de facto EU lid. En dat doen die Zwitsers niet omdat ze zo dom zijn. Zij hebben gewoon een bloeiende economie en de EU slechts deels nodig. Ze betalen ook gewoon contributie aan de EU en zijn volwaardig Schengen lid. Evenals Noorwegen.

Het probleem met jouw manier van denken is dat je de stukjes uit het totaalbeeld pikt die jou aanstaan en de rest van de informatie negeert want het komt je niet uit. Dit wordt steeds erger met je naar mate je radicaliseert in je anti-EU retoriek.

Het begint te lijken op agitprop.

Is er enorm veel mis met de EU? Ja zeker weten. Maar dat maakt een Nexit niet beter. Of een Brexit. Dat is het hele eieren eten. Natuurlijk lijkt het prachtig om de eigen grenzen te controleren maar we moeten ook allemaal eten. Ik maak me meer druk om geld verdienen dan het aantal Polen wat hier ook een centje probeert mee te pikken. Al die Polen hebben kennelijk een betere concurrentie positie en als er één ding slecht is gebleken dan is het wel diensten afnemen van mensen die je bestelen. Wat mij betreft liberaliseren we de interne markt nog meer en stoppen we ook met dat achterlijke protectionisme van boeren. Laat ze maar concurreren op kwaliteit en laat kwantiteit maar uit lage loonlanden komen.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 15:12

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:29
Zwitserland geeft namelijk geen nog steeds onbeperkte toegang voor mensen zonder eigen geld of werk in Zwitserland.

People in employment
Both employed and self-employed people have the right
to enter, reside and take up work in any state which has
signed the Agreement (Switzerland, EU or EFTA member
states). Restrictions apply during the transition periods.

People without gainful employment
People without employment such as pensioners and
students also have the right to enter and reside, providing
they have health insurance and financial means sufficient
to ensure that they do not become a burden to the
Swiss social security system. www.sem.admin.ch/dam/data/sem/eu/fza/...

Iedere keer als ik dus iemand hoor praten over dat toegang tot de single market alleen kan door complete free movement toe te staan vergeet dus op zijn minst Zwitserland. Zwitserland weigert uitkeringen aan binnengekomen EU onderdanen, en mag EU onderdanen die geen werk hebben na drie maanden nog steeds uitzetten. Iets wat Nederland niet mag.

Zwitserland controleert trouwens zo heftig op ontduiking minimumloon, ontduiking CAO`s en andere vormen van uitbuiting, dat het inzetten van mensen uit lage lonen landen minder winstgevend is.

Onder het pure Schengen mag iemand zonder opgaaf van redenen door de hele EU. Iets waar UK nooit lid van geworden is, dus op dat punt veranderd er sowieso niets.

Zwitserland is wel lid van Schengen, maar heeft bedongen nog steeds te mogen controleren aan de grens en doet dat ook. Is dus ook geen blind lid van die binnengrenzen opheffen zonder buitengrenzen te hebben filosofie.

Zelfde verhaal in Noorwegen. Kom je daar binnen zonder al werk te hebben moet je je melden bij de politie, en na drie maanden werkloosheid aub oprotten. www.udi.no/en/want-to-apply/?c=nld

Noorwegen is bezig "vluchtelingen" uit Somalië, een failed state, terug te sturen. www.udi.no/en/important-messages/info... De Nederlandse Somaliërs zitten nog steeds voor 80% in de bijstand hier.

De koppeling tussen Free Trade en Free Movement is dus niet zo absoluut als Tusk, Merkel en Juncker ons willen laten geloven.

Feynman | 30-06-16 | 15:11

Overigens blijft het hardnekkige argument de ronde doen dat de UK slechter af is als de Brexit doorgaat.
Je zou je haast afvragen hoe Engeland ooit heeft kunnen bestaan voordat de EU werd opgericht.
De cijfers laten echter zien dat bijvoorbeeld Azie veel en veel harder groeit dan de EU.
En laten de Engelsen nou net uitstekende banden hebben met vele van die (voormalige)commonwealth landen.

OudeNederlander | 30-06-16 | 15:08

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:41
Geen enkele regering ter wereld heeft ooit tegenslagen en verliezen opgevangen. U bedoelde waarschijnlijk dat de Britse belastingbetaler de tegenslagen en verliezen gaat opvangen. Of in geval van Wales en vooral Schotland, de uitkeringstrekkers.

Nivelleermarionet | 30-06-16 | 15:04

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:54,

De commentaren zijn duidelijk, de dolk in de rug van goede vriend Cameron is een teken dat de doorgaans zeer loyale Gove echt gelooft in Brexit.

rode peper | 30-06-16 | 15:00

Als je in de stront roert gaat het stinken. Prima, reset van de nationale parlementen in veel Europese landen is hard nodig. De politieke bubble moet eruit. De Britten zijn de eerste die schoon schip kunnen maken. Dat gaat ze op lange termijn alleen maar voordelen opleveren.

drs. P | 30-06-16 | 14:59

Maar complexe politieke crisis = economische crisis? Besluiteloosheid etc.

Life_Of_Slice | 30-06-16 | 14:59

Ben blij dat de Brexit er is anders moesten we de UK financieel ondersteunen. Let them rot!

Mans5 | 30-06-16 | 14:56

https://www.youtube.com/watch?v=WbAqWA-dxvw

Mark_D_NL | 30-06-16 | 14:56

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:29,

Het VK heeft alle troeven in handen, zij hebben een handelstekort met de rest van de EU. En geen deal is beter dan een slechte deal. Als er geen deal komt die acceptabel is voor het VK gaan gewoon de WTO-regels gelden.

rode peper | 30-06-16 | 14:55

Klare taal van Theresa May. Niet dat slappe ge-OH of wat de duiding wel zou kunnen zijn van de thuisblijvers en de tegenstemmers die eigenlijk voor waren en vise versa. Alle kiesgerechtigden hebben hun stempas in de bus gekregen en hebben ermee gedaan wat ze ermee wilden doen. Dat heet democratie. Well done UK! Het is hier nogal regenachtig, dus het is alweer bijna tijd voor een Nexitje (drie vingers hoog) met tonic, ijs en een schijfje citroen. Met die typische blauwe waas in het glas. Heerlijk!

Een vrije paling | 30-06-16 | 14:55

Dit lijkt me een logische uitleg.

www.demorgen.be/buitenland/-boris-john...

Je kan het linksom of rechtsom willen spinnen maar het is een beetje alsof de enige 'prominente' politieke leider in Nederland die een Nexit voorstaat - te weten Wilders - bedankt voor de eer om het uit te voeren.

Complottheoristen gaan al los over valse vlaggen. Dat kan natuurlijk. Maar logischer is dat de conservatieven balen omdat een Brexit nooit hun doel was maar een pressiemiddel om een nog betere deal te sluiten. Met een artikel 50 moeten ze opnieuw beginnen en dat wens je niemand dat is vechten tegen de bierkaai.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:54

Goed dat Boris weg is. Die had mij iets te veel goede banden met Rothchild.
Ik zet mijn geld op Andrea Leadsom, die een puike indruk maakte tijdens de Brexit campagne.

OudeNederlander | 30-06-16 | 14:53

sc00p | 30-06-16 | 14:07
Je vergeet voor het gemak even het vrije verkeer van mensen. Dat zou erbuiten moeten vallen, wat enorme, jaloersmakende winst zou opleveren t.o.v. de huidige situatie.

BlowingBubbles | 30-06-16 | 14:51

-weggejorist-

Assembled in NL | 30-06-16 | 14:50

Er veranderd maar een ding door de Brexit, en dat is dat ze straks niks meer te zeggen hebben in de EU. Voor de vrijhandel zullen ze toch moeten betalen en vrij verkeer van personen moeten toestaan.

Dutch_Holland | 30-06-16 | 14:49

@sc00p | 30-06-16 | 14:07
EU-light is altijd beter dan EU-full.
Verder is het gewoon chantage van de EU, die regulering.

Haatgenerator | 30-06-16 | 14:48

Wanneer ik het pro-EU kamp zo beluister, dan is de EU zoals de maffia, de islam of een andere religieuze sekte: je mag er wel tot toetreden, maar verlaten is uit de boze en zal hard worden bestraft.

Terence Hill | 30-06-16 | 14:47

@Bijtendehond | 30-06-16 | 14:27
lol.. goeie.

Mark_D_NL | 30-06-16 | 14:46

@vrijheidvoorbeginner | 30-06-16 | 14:02
De autoreply van de politiek op ALLE kritiek is tegenwoordig "populisme!!!"

Haatgenerator | 30-06-16 | 14:45

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:29
Het is niet voor niets dat je in je tweede alinea Zwitserland niet meer noemt.

Feynman | 30-06-16 | 14:44

Feynman [30-06-16] 14:24
Dat is een tyoisch gevalletje van : pass the parcel.
" Can you blame them, when you can hear it ticking".
Jim Hacker.

brughslurph | 30-06-16 | 14:44

"Michael Gove heeft inmiddels hetzelfde plan opgevat"

Dit klopt niet. Michael wil informeel gaan onderhandelen met de EU. Juncker heeft al gezegd dat het artikel 50 is en niets anders.

Wat Theresa May zegt is waarschijnlijk de laatste hoop op een echte Brexit. Zelfs Farage die er niets over te zeggen heeft en niets in de melk te brokkelen heeft heeft al aangegeven dat het 'plan' is om een nieuwe deal te sluiten.

Kortom met een beetje mazzel krijgt Groot-Brittannië een deal zoals Zwitserland en betalen ze 200 miljoen pond aan de EU per week en behouden ze de volle 44% aan handel die ze per jaar verdienen in Europa. Met een beetje pech worden ze Schengen lid en krijgen ze daar bovenop ook nog eens geen subsidie wat voor achtergestelde gebieden een ramp is maar zeker ook voor de Britse overheid want die moeten dit opvangen.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:41

Als er zelfs na oorlogen waaronder de tweede wereldoorlog nog een maatschappij bestaat denk ik niet dat dit het einde is van de sociale beschaafde maatschappij als Groot Britanie. Bangmakerij door de remainers en wakker schudden de de Brexiteers. Dit is de hoop die aan het einde van de tunnel schijnt.

BMCJG | 30-06-16 | 14:41

En de Duitsers kunnen ook hun borst nat maken met
300.000 vluchtelingen uit de sub-sahara dit jaar
die bijzonder veel voorkeur voor Duitsland hebben...

nl.express.live/2016/06/30/106088immi...

steekmug | 30-06-16 | 14:41

Desmoulins | 30-06-16 | 14:26

Ik weet dat je hier altijd moet kiezen voor een van beide kampen, maar daar ga ik toch echt niet in mee. Je kan tegen een Brexit/Nexit zijn en tevens vinden dat de EU een bureaucratisch log kutorgaan is dat dringend aan hervorming toe is (let op; dit is reden voor jou om mij een luchtfietser te noemen, ik vul hem alvast voor je in).

Ik heb nooit de hysterische paniek begrepen of geloofd. Ik vond een brexit gewoon onnodig en onverstandig. Dat het gebeurd is zal me verder aan mij reet roesten, maar ik constateer wel dat het typisch is dat de hardste schreeuwert na het bereiken van zijn doel ineens van het schip springt. Welke argumenten jij hier ook voor aandraagt, je kan je niet op feiten baseren en de brexiteers zullen best balen van hun grote leider op dit moment.

jawor36 | 30-06-16 | 14:39

gaffelbaard | 30-06-16 | 14:32
Niet alleen zolang er nog geen artikel 50 is ingediend ook nog de TWEE JAAR erna.

Feynman | 30-06-16 | 14:39

Wie zich nog de Falkland crisis herinnert weet dat de UK niet zwicht onder druk.
Als ik hun was zou ik het indienen van art. 50 net zo lang rekken totdat de EU-toppers nog meer openlijk valse trekjes vertonen en steeds meer fouten gaan maken. Hun positie wordt vanzelf onhoudbaar.

kindapaas | 30-06-16 | 14:38

Gelukkig is op dit moment de EU zichzelf aant het opblazen dankzij de compleet arrogante en wereldvreemde reacties van Juncker, Tusk & co.

Rest In Privacy | 30-06-16 | 14:36

OT: OM: Geen vervolging Demmink.

Piet Karbiet | 30-06-16 | 14:34

Boris Johnsom verlaat het zinkende schip. Hij kan zijn leugens natuurlijk niet waarmaken.

AntonPantoffel | 30-06-16 | 14:33

Twee honden. Been. Boris.

Geneeskrachtig Kruit | 30-06-16 | 14:33

'Alleen: wie gaat Artikel 50 indienen in Brussel?'

Dat is nog niet gebeurd. Of ik moet wat hebben gemist in de afgelopen 24 uur.
Maar precies dit geeft ook wat geks. Dat niet had mogen gebeuren.

Gisteren zaten 27 EU leiders bij elkaar aan een tafel te praten met elkaar.
ZONDER de UK dus.
Maar, zolang de UK nog geen art. 50 aanvraag heeft ingediend, hadden ze daar dus gewoon aan de tafel moeten zitten.
Of ben ik nou gek?

gaffelbaard | 30-06-16 | 14:32

-weggejorist-

steekmug | 30-06-16 | 14:31

zou mooi zijn als in 2017/2018 2(populistische?)
partijen van Nederland en Italië in de VN-veiligheidsraad zitten.

steekmug | 30-06-16 | 14:31

@rode peper | 30-06-16 | 14:25
Maar er is geen ruimte voor verandering. Ze moeten het kaartenhuis en de zeepbellen overeind houden.

Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:30

Half Engeland zou in UKIP-gebied veranderen.
menzo | 30-06-16 | 14:15

Dat wil nog niets zeggen met die kiesdidtricten van hun systeem. Als net de verkeerde helft van Engeland 100% UKIP zou zijn kunnen ze nog steeds minder dan 5 % van de zetels pakken.

mr Fawlty | 30-06-16 | 14:30

sc00p | 30-06-16 | 14:07
Alsof Nederland ook maar enige zeggenschap heeft

R van Perzie | 30-06-16 | 14:29

Feynman | 30-06-16 | 14:17

De markten bouncen terug om dat al snel duidelijk werd dat het Brexit verhaal op losse schroeven staat en vooral omdat het al duidelijk is dat een Brexit geen Brexit zal worden maar een nieuwe deal met de EU zoals Zwitserland of Noorwegen moet worden. Zo niet dan stort het Brexit verhaal in. En Engeland ook.

Even voor de duidelijkheid dat betekent dus dat het hele Brexit verhaal één grote leugen was. Want Noorwegen heeft gewoon een deal met de Europese Unie van vrij verkeer van goederen en personen. Ze betalen contributie en niet zo'n beetje ook... Het betekent dus eigenlijk een hoop pijn voor waarschijnlijk een slechtere deal.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:29

@Feynman | 30-06-16 | 14:24
Dat is wel waar! (Maar dan hadden ze het risico gelopen op een 'Nee' en dat was niet de bedoeling. Nu kunnen ze niet meer terug, ook al zullen ze er alles aan doen om net te doen alsof.)
.
Misschien gebruiken ze dit moment wel om TTIP meteen breder te trekken. Met TTIP kan de EUKSA in de plaats van de EU komen.

Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:28

De Geus | 30-06-16 | 14:21
Ik denk niet dat je dan praat over 'wat winst'. Volgens mij zou het een totale slachtpartij worden. Een meerderheid van de Tory-stemmers was voor een Brexit, maar ook 37% van de Labour-stemmers.

menzo | 30-06-16 | 14:28

Mark_D_NL | 30-06-16 | 14:14

U heeft de eland wel aangegeven bij de douane?

Bijtendehond | 30-06-16 | 14:27

jawor36 | 30-06-16 | 14:18

Kom er eerlijk voor uit.
Noem mij maar een vuige populistische nationalist.
U veinst iedere keer dat uw kamp vol rede, logica en beschaving zit terwijl de pro-EU lieden zich louter laten kennen door feitenvrije argumenten en doemscenario's. Johnson geeft het op omdat hij weet dat hij het leiderschap niet kan winnen. Brexit betekent uit de EU en niet de instandhouding van tal van supranationale regels die de soevereiniteit blijven ondermijnen.

Desmoulins | 30-06-16 | 14:26

@Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:19,

het vk heeft een oplopend handelstekort met de rest van de eussr, de eussr zou eerder het vk moeten betalen voor toegang tot hun markt

rode peper | 30-06-16 | 14:25

@Desmoulins | 30-06-16 | 14:19
Zie WtW | 30-06-16 | 14:19
Laten we het maar doen om de eer, het gaat niet om die 50 euro maar het geeft zo'n gedoe met zo'n flessie :). Ik denk wel dat ze er formeel uitstappen, maar de praktijk zal onveranderd zijn (ze blijven wekelijks bijvoorbeeld 200 miljoen euro afdragen aan de EU). Geen van beide kanten kan zich een echte breuk permitteren.

Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:24

Ook heerlijk hoe alle Tory kandidaten bezweren dat ze als premier eerst een minister gaan aanstellen uit het leave kamp die de brexit daadwerkelijk gaat uitvoeren. Politiek wraak nemen staat nog steeds centraler dan het zo goed mogelijk uitvoeren van de keuze van de bevolking.

Dit had allemaal voorkomen kunnen worden als de Britten een referendum hadden gehad voordat ze toetraden tot de Unie. Net zoals ze ooit zichzelf in de Europese Economische Ruimte hebben gestemd.

Feynman | 30-06-16 | 14:24

@jawor36 | 30-06-16 | 14:18
Wegkijkert, landverradert en EU-juichaapje!!!

Piet Karbiet | 30-06-16 | 14:22

@menzo @watching the weeks

Vermoedelijk zien Labour en Tories liever wat winst voor Ukip dan een Brexit.

De Geus | 30-06-16 | 14:21

-weggejorist-

Assembled in NL | 30-06-16 | 14:20

Feynman [30-06-16] 14:06
De ftse 250 heeft een andere opinie.

brughslurph | 30-06-16 | 14:20

@rode peper | 30-06-16 | 14:15
Je kunt ook Artikel 50 wel in gang zetten en tegelijkertijd overeenkomen dat je jaarlijks 200 miljoen euro blijft storten richting EU in ruil voor een vrijhandelsverdrag met de EU onder dezelfde condities als de huidige afspraken.

Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:19

Dat zei ik gisteren al; de jongeren van 40 jaar geleden hebben nu eindelijk hun No Future. www.highdive.de/over/stern80-6.jpg
Spijtig dat Joe Strummer het niet meer meemaakt.

Piet Karbiet | 30-06-16 | 14:19

Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:13

Oké, wedden. Een goede fles whiskey?
Merkel zei ook al: onomkeerbaar.
De Britten willen echter de best mogelijke deal dus wacht men liever op verkiezingen in Frankrijk en Duitsland.

Desmoulins | 30-06-16 | 14:19

Desmoulins | 30-06-16 | 14:10

Hou toch eens op met dat gemiep over de remainers. Dat doet er toch geen fuck toe als je zeker bent van je zaak? Leave heeft gewonnen met Boris aan het roer. De manier waarop vervolgens insloeg wat dat voor hem zou gaan beteken was tekenend. Hij wiebert meteen, terwijl hij mensen heeft overtuigd om leave te stemmen, wat is dat voor signaal? Dat hij geen idee had waar hij mee bezig was.

Het zijn de sneuste reaguurders die janken over het weggezet worden als populist, xenofoob en racist om vervolgens elke discussie-opponent uit te maken voor wegkijker, landverrader en EU-juichaapje.

jawor36 | 30-06-16 | 14:18

"Anarchy in the UK - 40 jaar later maar alsnog right now. Alleen: wie gaat Artikel 50 indienen in Brussel?"

Dat is dus de grote vraag. Want het is niet dat de bestuurselite in elkaar klapt. Het hele Brexit gedoe klapt in elkaar. Alleen heb ik begrepen dat een artikel 50 een oneway street is en dat het land dus in een heftige crisis terecht komt.

"Some people just want to watch the world burn Mr. Wayne."

Indien dit gebeurt is het nog erger dan een goed georganiseerde Brexit waar kennelijk iedereen voor bedankt.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:17

jawor36 | 30-06-16 | 14:09
Dat de markten zo hard terug stuiteren toont dat ook aan. Terrein verliezen is altijd zo gebeurd, terugklimmen duurt normaal langer.

Het Remain kamp stond alleen het hele weekend te wijzen op de gevallen beurzen om aan te tonen dat ze gelijk hadden. Veel te veel zenders gingen daarin mee. Nu de beurzen zelfs boven die val noteren hoor je niemand. Daar ging het mij om.

Feynman | 30-06-16 | 14:17

rode peper | 30-06-16 | 14:15
Dat bedoel ik dus. Ik denk dat ze het zich eenvoudigweg niet kunnen permitteren.

menzo | 30-06-16 | 14:17

@Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:13,

als artikel 50 niet wordt ingang gezet zal dat koren op de molen zijn voor ukip bij de volgende verkiezingen

rode peper | 30-06-16 | 14:15

De Geus | 30-06-16 | 14:10
Weet je dat zeker? Je moet je even voorstellen wat het tegenhouden van een Brexit electoraal gezien zou betekenen voor Labour en de Tories. Half Engeland zou in UKIP-gebied veranderen.

menzo | 30-06-16 | 14:15

Boris geeft zijn portie voorlopig even aan Fikkie
totdat zijn tijd daar is, en dat gaat vast nog gebeuren
#teamboris

Tobi | 30-06-16 | 14:14

Nog meer reden voor een #Nexit. Dan valt het hier ook alles uit elkaar en zijn we alle nep politici snel en makkelijk kwijt. En dan kan nederland met fris eland en nieuwe ideeën weer opgebouwd worden. #Nexit dus!

Mark_D_NL | 30-06-16 | 14:14

George Osborne liep de mensen ook alweer bang te maken (hogere belastingen en bezuinigingen www.independent.co.uk/news/uk/politics... ). Uiteindelijk komt er een tussenoplossing dus geen echte Brexit, wedden?

Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:13

Theresa May mwhaa O.K
Wie wordt het eerst gehandbagged ?

brughslurph | 30-06-16 | 14:11

menzo | 30-06-16 | 14:05

Een beetje research kan geen kwaad.
May zal het einde van de Tories betekenen.

Desmoulins | 30-06-16 | 14:11

Het enge van het systeem is dat waarde van huizen, aandelen, alles, zelfs geld (rente), niet bepaald mag worden door vraag en aanbod. Alles wordt kunstmatig hoog gehouden, zodat alles als onderpand kan dienen voor weer nieuwe leningen op van alles en nog wat (zelfs of misschien zelfs juist op aandelen). Kijk een keer die filmpjes op positivemoney.org/videos/introduction/... het is een spelletje.

Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:11

Ik denk dat het nog wel mee zal vallen met de hoeveelheid zeggenschap die ze verliezen. Voor het oog misschien, omdat ze niet meer deelnemen aan het EP, maar via lobby's zal er nog veel invloed uitgeoefend kunnen worden.

Arnold Layne | 30-06-16 | 14:10

Niemand gaat artikel 50 indienen. De beproefde methode wordt toegepast: zeggen dat de uitslag buitengewoon serieus wordt genomen en vervolgens de zaak ophouden tot iedereen murw is.

De Geus | 30-06-16 | 14:10

jawor36 | 30-06-16 | 14:04

U als EU-juichaapje blinkt vooral uit door uw domme gewauwel. Gove zou Boris zijn tweede man zijn maar wil nu zelf een gooi doen naar het leiderschap. Ook bestaan er nogal wat twijfels over Johnson en zijn eeuwige gedraai. Immigratie is het grootste punt van zorg voor de Brexit stemmers en daar heeft Johnson weinig oog voor gehad. Het geschreeuw en gedreig van de 'remainers' is u niet opgevallen? De voorgestelde financiele chaos bleek een zoveelste leugen...

Desmoulins | 30-06-16 | 14:10

Feynman | 30-06-16 | 14:06

Het was vorige week na de brexit zinloos om naar korte termijn beurskoersen te kijken. Nu is het dat nog steeds. De financiële markt is niet hetzelfde als de economie.

jawor36 | 30-06-16 | 14:09

Groot-Brittannië was vroeger een prachtig land. Als je in Londen je stadskaart raadpleegde kwam er altijd een vriendelijke Brit naar je toe met de vraag:"can I help you love?".
Tegenwoordig word je er ondersteboven gelopen door Afrikaans, Oostblok en Russisch tuig.
Where are all the English people?
youtu.be/WJheODYpuEI

Ars Vivendi | 30-06-16 | 14:09

@Feynman | 30-06-16 | 14:06
Steunmaatregelen, alle markten worden gemanipuleerd.

Watching the Wheels | 30-06-16 | 14:08

De Brexiters hebben het inmiddels al over tarief-vrij handelen en blijven in de gemeenschappelijke economische ruimte. Wat dus betekend dat ze in de praktijk gewoon in de EU blijven, maar daarna geen zeggenschap hebben.

Als je als land tariefvrij met de EU wil handelen, zul je je aan alle nare reguleringen moeten houden en grof moeten betalen. Dit gaan ze gewoon doen, mark my words. Dan is het een halve brexit, waarbij ze eigenlijk alleen hun zeggenschap verliezen.

sc00p | 30-06-16 | 14:07

Met zulke volidioten als nationale politici snap ik de Bremainers ineens een stuk beter.

Muggenmepper | 30-06-16 | 14:06

FTSE100 heeft na de Brexit het dieptepunt van Februari 2016 niet getest. Zo ver zijn ze niet gevallen. Nog leuker, de Londonse beurs noteert nu HOGER dan vorige week donderdag, de top vlak voor de bekendmaking van de eerste exitpolls.

Feynman | 30-06-16 | 14:06

'Brexit means Brexit', zo mag ik het horen. Theresa for PM dan maar.

menzo | 30-06-16 | 14:05

Goed om te zien dat ook de Britse Partij van de Anti-ouderen zichzelf aan het slopen is.

Uw Psychiater | 30-06-16 | 14:05

Laten we hopen op Leadsom of Fox. Vooral Leadsom lijkt mij zeer geschikt.
Theresa May maar ook Gove zijn totaal niet kritisch op immigratie vanuit de rest van de EU.
Zij zullen hoe dan ook draaien en vitale zaken opgeven.

Desmoulins | 30-06-16 | 14:05

Natuurlijk. Lekker schreeuwen langs de zijlijn, maar als er men serieus aan de bak moet hoeft het ineens niet meer zo nodig.

jawor36 | 30-06-16 | 14:04

-weggejorist-

vrijheidvoorbeginner | 30-06-16 | 14:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken