Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#Brexit odds: 75% gokt dat Engeland in EU blijft

brexitodds534.pngLeuk, alle prognoses. Voorspelbaar, alle bangmakerij. Maar de enige cijfers die tellen zijn de cijfers van de Britse bookies. Op PoliticalOdds.bet wordt zeer nauwkeurig bijgehouden hoe er gegokt wordt op de uitslag van het Brexit-referendum. En de uitslag is vrij helder. Van de gokkers zegt 75% dat Engeland gewoon braaf binnen de EU blijft. Met inmiddels 1.291.454 pond aan ingezet geld. De odds zijn ook vrij helder op moment van schrijven: Remain scoort 1,34 en Leave staat op 4,05. Het is niet eens spannend. Kortom, ongeacht wat er de komende twee dagen nog geschreven wordt aan propaganda, analyse en moddersmijtwerk, vrijdag zit Engeland nog gewoon in de EU. Gezellig. En dan volgt nu een stukje analyse met grapjes van John Oliver waarom het beter is als Engeland gewoon in de EU blijft. Ah, Oliver. De openlijk Britse seculiere cultuur-presentator die het eigenlijk altijd bij het rechte eind heeft. Die held zet even zijn gedachte op een rijtje over de zogeheten Brexit.

Reaguursels

Inloggen

Zoals hierboven al is gezegd bookmakers geven geen goede voorspelling: 75% van de betters gokt op brexit, maar de bremain betters gokken met groot geld. (banken, bedrijven proberen GBP koers etc. goedkoop te manipuleren.)
http://www.zerohedge.com/news/2016-06-22/something-strange-emerges-when-looking-behind-brexit-bookie-odds

bambi1970 | 22-06-16 | 15:48

Dus mensen, word vooral ambtenaar bij het rijk, je pensioen is absoluut niet zeker want vrij beschikbaar voor elke MP die niet met geld kan omgaan, en daarom jatmoust in je pensioenfonds.
Vind je het gek dat jonge mensen NIET meer bij het rijk willen werken??

mallekater | 22-06-16 | 09:16

necrosis...de pensioenpotten in Nederland bulken van het geld, het klotst er tot ver over de plinten, maar ze mogen het van onze gezegende regering( dat 's Heeren zegen op U daal'als een heiblok op een paal)niet meer lucratief beleggen.
Dus moeten ze het in staatsobligaties( geen drol waard) of bij de ECB( negatieve rente) beleggen en ja, DAN gaat het hard achteruit.
Maar korten hoeft vooralsnog niet, hoor.Er is geld zat en er komt nog steeds bij.
Het moet echter een spaarpotje worden zodat een toekomstige Lubbers en - ik meen - Ruding, teneinde het eigen falen inzake finaciëel beleid te bedekken, daar doodgemoedereerd een slordie dertig miljard uit kunnen trekken.
Overigens heeft Trutmans ook al in de ABP-kas gewoeld, in 2013, meen ik.

mallekater | 22-06-16 | 09:11

op moment van schrijven: Remain scoort 1,34 en Leave staat op 4,05..... lol.... beetje safe spelen hé .... maar trustfonds gokken op veel meer bij een leave .... die gaan er miljarden aan verdienen ;-)

kereltie_ut_drenthe | 22-06-16 | 01:58

Als de hoge heren roeptoeteren dat het beter is voor de Engelsen om in de dictatoriale EU te blijven, ga er dan maar van uit dat het beter voor de burger is om eruit te stappen.

Uw Psychiater | 22-06-16 | 00:42

Quid ga jij maar weer terug naar het Westland, tomaten plukken. Sjonnie Oliver die het altijd bij het rechte eind zou hebben? Man man man. Hopelijk is dit sarcasme dat ik niet begrijp.

T0matenplukker | 22-06-16 | 00:15

@Watching the Wheels | 21-06-16 | 17:57
Nee, ik kwam dit artikel toevallig tegen en dacht dat het misschien aardig was voor deze discussie, maar die Ben Knapen heb ik even opgezocht en die heeft meer invloed gehad dan ik me van bewust was: www.elsevier.nl/politiek/news/2014/02/...
Sorry trouwens voor de late reactie: ik had een hoop andere dingen te doen vanavond.

cugel | 21-06-16 | 23:16

Daily Show was ooit leuk, nu springplank voor saaaie bremain agitprop. Wie kwam er verder dan 1 minuut ?

Niek1582 | 21-06-16 | 23:01

@Lupuslupus | 21-06-16 | 17:54
Ik ween met u mee.

McMarx | 21-06-16 | 22:12

hotmint | 21-06-16 | 20:15
PreCIES!
.
Het is die Engelsen kennelijk/hoop ik wat waard. Vrijheid.

Claude_Vieaul | 21-06-16 | 21:14

De geschiedenis leert ons dat een gewenste koers voor onze beschaving pas dan ingeslagen wordt, als wanneer de onwenselijke situatie waarvoor de juiste koerswending nodig is gierend uit de klauwen is gelopen. Ik ben bang dat onze beschaving (zoals die van de voorgaande twee, drie eeuwen, niet de farce die we nu hebben) pas na heel veel geweld gered kan worden als dat al kan. Een generatie die met Sesamstraat is gebrainwashed kan absoluut niet omgaan met geweld. Anderen hebben daar minder last van en dat geeft een enorm voordeel.
Vanuit deze gedachte denk ik dat Britain bij de EU blijft (hoewel ik absoluut geen vertrouwen heb in een eerlijk getelde uitslag)

Sans Comique | 21-06-16 | 21:09

@De finale eindbaas | 21-06-16 | 19:15
Vaag waarom er soms weggejorist wordt

De finale eindbaas | 21-06-16 | 20:57

John Oliver, wel weer grappig, maar een sterke onderbouwing.
Die 350 (ex projecten) pond per week.
Tegen een ongedefinieerde econimische impact.
.
Een BRexit zal de EU een gezonde, democratiserende schok geven.
En handelsverdragen zullen er sowieso wel blijven.

hotmint | 21-06-16 | 20:15

necrosis | 21-06-16 | 16:22
€ 119.000 spaargeld in een staatsfonds per inwoner.
www.volkskrant.nl...
Feynman | 21-06-16 | 16:31
Verleden week heeft Noorwegen, zeer tegen de wil van het volk in, het financiële toezicht overgedragen aan de ... EU... Die slimme Noorse politikers willen het liefst nog gisteren deel zijn van de EU, en zo kans maken in de EU banen carousel. Probleem is, die domme Noren, die willen geen lidmaatschap.

byebyeholland | 21-06-16 | 20:08

@T.Tussengas | 21-06-16 | 19:41
Serieus, lees eerst eens iets over wat geopolitiek nu precies is. Hint: de geografische ligging is belangrijker als het inwoneraantal.

VerenigingVanDieven | 21-06-16 | 20:06

-weggejorist-

T.Tussengas | 21-06-16 | 19:41

@T.Tussengas | 21-06-16 | 19:17
EU ≠ Europa. En om een geopolitieke 'rol van betekenis' te spelen is een alliantie met Rusland vereist.

VerenigingVanDieven | 21-06-16 | 19:30

T.Tussengas | 21-06-16 | 19:17
Meen je dat werkelijk Tinus? Dat de EU geopolitiek een rol kan spelen? Hoe dan en waarmee?

Graaf van Egmont | 21-06-16 | 19:26

Er zijn zoveel goede debatten op youtube te vinden tussen Remain en Leave. Kijk er eens een paar van een uur zou ik zeggen. Ben zelf van mening dat Leave het op argumenten echt dik wint maar misschien waarderen jullie de argumenten anders. www.youtube.com/results?search_query=...

een maffiabaas | 21-06-16 | 19:23

-weggejorist-

T.Tussengas | 21-06-16 | 19:17

Die John Oliver noemt alleen een paar organisaties die zeggen dat het slecht is voor de Britse economie, organisaties die er alleen maar baat bij hebben als het VK in de EU blijft. Geen onafhankelijke experts dus. Daarna gooit hij wat verwijten van racisme de kant van UKIP op en klaar. Ik vind dat wel echt bar slechte journalistiek. Hetzelfde kan je doen bij de PvdA als je Rob Oudkerk en Job Cohen met "kut marokkanen" laat zien, als je Samsom met "Etnisch monopolie" laat zien en als je Spekman met "we moeten ze vernederen" laat zien. Wat zegt dat nou? En chinky? So what? Ik noem met mijn vrienden chinees ook wel eens spleetogenvoer of blauwe hap. Het maakt mij nog geen racist. John Oliver altijd -1

Old_Spice | 21-06-16 | 19:17

-weggejorist-

De finale eindbaas | 21-06-16 | 19:15

UK blijft. Met als gevolg dat er verder ook niemand uitkan en de hele EU implodeert over een jaar of 10 onder schrijnende armoede en kritieke onveiligheid. Ik hoop zelf tegen die tijd niet meer in Europa te wonen.

panadol | 21-06-16 | 19:15

Ze roepen nu zelfs al dat de benzine duurder wordt bij een Brexit. Werkelijk geen enkel propagandamiddel wordt geschuwd.

VanBukkem | 21-06-16 | 19:11

En als spanje er uit wil krijgen we dan een sexit?

spoofzor | 21-06-16 | 19:00

-weggejorist-

Poldergek | 21-06-16 | 18:54

De meeste Engelsen die ik hier spreek zijn nog steeds pro-Brexit. De moord lijkt daar weinig invloed op te hebben gehad.

Een hoop polls tonen dat Leave een voorsprong heeft en de comments on de BBC propaganda zijn voor het grootste deel pro-Brexit.

En dat filmpje van John Oliver was waardeloos Quid, stop eens met een waardeloze EU-kontlikkende lul te zijn.

reinaarden | 21-06-16 | 18:54

-weggejorist-

Poldergek | 21-06-16 | 18:54

Natuurlijk blijven ze er in want van Europa mogen ze er niet uit

Poldergek | 21-06-16 | 18:54

Na de politieke moord stemt geen een fatsoenlijke Engelsman natuurlijk exit. Dus ik zeg ze blijven.
Sano | 21-06-16 | 15:58
Psies. Met die moord is in één keer het hele referendum om zeep geholpen. Het drama is dat ze niet zo maar over 10 jaar nog eens een keer een remain/leave referendum kunnen houden over de EU, het is de enige kans (op democratische wijze).

XaleX_2 | 21-06-16 | 18:48

@Watching the Wheels | 21-06-16 | 17:07
"Heb je op die pagina dat filmpje gezien en dan met name de opmerking van Wellens over Verhofstadt? youtu.be/ljuBQChe--g?t=236 als die eurofielen nou eens zouden beginnen om hun werk uit idealisme dus zonder inkomsten te doen, dan zou het al een stuk geloofwaardiger zijn. Wat een kruimeldieven."
Hier het transcript van Wellens over Verhofstadt : "Griekenland heeft geen mogelijkheden meer om zelfstandig de recessie af te wenden. [Inmiddels heeft Zwitserland hun applicatie voor EU lidmaatschap ingetrokken] Met Guy Verhofstadt is iets heel vervelends aan de hand. Misschien ken je dat filmpje nog dat hij de Griekse Premier Tsipras aan het uitschelden is, van "Jij moet en zal deze bezuinigings maatregelen uitvoeren." Ja dat is viral gegaan, dat filmpje. Wat hij er niet bij had gezegd, en dat is heel flauw, is dat één van de bezuinigings maatregelen van die Griekenland moet nemen, is het afstoten van het waterbedrijf. Dat moeten ze privatiseren. We hebben een soort neo-liberaal geloof, hebben wij, dat je alles maar op afstand van de overheid moet zetten, en dan gaat het wonderwel goed met de economie. Is dat dan niet waar ? Dat kan, maar dan moet er wel concurrentie zijn .... En ik heb in mijn huis maar één kraan. Een waterbedrijf privatiseren, omdat je dan je economie wil laten groeien, dat is vrij lastig hard te maken. Een soort semi-Kapitalisme wat je dan voor ogen hebt. Ja ... Alleen het vervelende is dat een waterbedrijf, dat is een gegarandeerde afzet. Dus als je de prijzen verdubbeld, van die water afzet, dan kopen wij nog steeds water. Dan ga je nog steeds water kopen. Dus dat is een hele gewilde `asset'. En er is een bedrijf Suez dat aast op dat waterbedrijf. En dat bedrijf heeft Guy Verhofstadt op de loonlijst staan voor Eur 140.000,= . Dus hij heeft een financieel belang bij dat bedrijf, dat eist dat de Griekse overheid het waterbedrijf gaat privatiseren. Dat is het smerige dat hieraan vastzit. En dat is nog maar een tipje van de sluier ? Ja dat is een tipje van de sluier."

rmstock | 21-06-16 | 18:37

In Engeland gebeurt alles 50 jaar later, dus in 2066 zien we wel verder.

Brulboei_61SB | 21-06-16 | 18:36

ja brexit kamp verliest net krap aan denk ik, maar ja er moest eerst iemand vermoord worden ala pim fortuyn om het tij te keren #politiekeisvies

gelachewoar | 21-06-16 | 18:03

Limburg bijvoorbeeld is heel Europees gezind.
Life_Of_Slice | 21-06-16 | 16:17

Je bedoelt noord-holland

Beeld fapper | 21-06-16 | 17:59

@cugel2 | 21-06-16 | 17:47
Een soort "Ben Knapen" :).

Watching the Wheels | 21-06-16 | 17:58

@cugel2 | 21-06-16 | 17:47
Lijkt een erg politieke schrijver. Bij hoeveel conflicten en oorlogen is die man wel niet betrokken geweest https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Fletcher en dan schrijft hij "By the time I arrived in Brussels, editors wanted only reports about faceless Eurocrats dictating the shape of the cucumbers that could be sold in Britain". U vraagt, wij draaien. Heb je ook een link naar een column van een onafhankelijke journalist?

Watching the Wheels | 21-06-16 | 17:57

Leuke variant. Die komt vast uit de tijd van toen we nog beschaafd waren in de omgang, de vrouwen en mannen hoedjes droegen die overigens ook duiding gaven aan de klasse waartoe men toe behoorde.
McMarx | 21-06-16 | 17:40
.
Eens, behalve de laatste zin. Ik heb tijdens mijn lange leven ontelbare hoedjes en hoeden gezien maar nog nooit die "duiding" van een klasse ontwaard.
Mannen namen hun hoed af en bleven staan als er een rouwstoet passeerde, of als de man een bekende dame tegenkwam. En dat zijn nog maar 2 voorbeelden.
Het was - als kind - natuurlijk geweldig leuk om een hoed in het water te zien verdwijnen tijdens een storm. Maar wat een regelrechte ramp moet dat voor de eigenaar hebben betekend die wellicht (want zo ging dat in die tijd) maar één hoed had.....En daar denk je als kind niet aan, dat komt pas later en voor velen helemaal nooit.
.
Helaas, die tijd - de tijd van echt respect voor de ander wie hij/zij ook is hebben, - is voorbij en komt nooit meer terug.

Lupuslupus | 21-06-16 | 17:54

Ik snap het wel... Je stemt Brexit en je gokt op Bremain, win-win... Brexit ben je blij, Bremain dan heb je iig nog Britse knaken om je te bezatten.

Bracula | 21-06-16 | 17:54

-weggejorist-

huh, ian? | 21-06-16 | 17:50

@wapster | 21-06-16 | 16:21
"Nee, nu mogen Europese kiezers periodiek bekrachtigen wat achter de schermen is ‘uit’ onderhandeld tussen de technocraten van de Europese Commissie, een superieur toegeruste lobby van het bedrijfsleven, het Europees parlement en hun eigen premier of president."
Lijken mij goede redenen om een Nexit toe te juichen. Prima van Joris om nog even het EU gedachtegoed te omschrijven. Minimale inspraak, maximaal bek dicht en schuiven maar. Zonder dat er figuren zitten die zich in het minst bekommeren over problemen die op het pad komen van de bevolking. En waarom zouden ze ook ze hoeven nul verantwoording af te leggen aan de EU bevolking.

head_pend_jervin | 21-06-16 | 17:49

Lupuslupus | 21-06-16 | 17:01
Hoe Kwit en Jan Roos door 1 deur kunnen is mij ook niet helemaal duidelijk.

cugel | 21-06-16 | 17:46

John Oliver is een geweldenaar.

Ik vrees dat geen van beide kampen zich rijk kan rekenen. Bovendien blijft het kut dat een simpele ja/nee vraag het enige is wat we het volk kunnen bieden. Alsof er geen tussenweg bestaat. De EU faalt op vele fronten in haar huidige vorm maar wat zegt het over onze beschaafde unie als we de linies niet gesloten kunnen houden. Dan hebben we toch echt gefaald.

jawor36 | 21-06-16 | 17:45

Als ik zou gokken op paarden races, zou ik gokken op het kreupele paard, immers, als dat gehandicapte paard per ongeluk toch zou winnen, zou ik onnoemlijk veel winst maken.

Wat heeft het nu voor zin om bij roulette zowel op rood als op zwart tegelijk te zetten.

vanhetvarken | 21-06-16 | 17:42

@Hollander01 | 21-06-16 | 17:34
Ik denk dat de Eurocraten graag zouden willen graaien in het Noorse staatsfonds.
Helaas voor de Eurocraten zijn de Noren niet van die ruggegraatloze losers als Rutte.

necrosis | 21-06-16 | 17:40

@Lupuslupus | 21-06-16 | 16:50
"Veren op iemands hoed steken...".
Leuke variant. Die komt vast uit de tijd van toen we nog beschaafd waren in de omgang, de vrouwen en mannen hoedjes droegen die overigens ook duiding gaven aan de klasse waartoe men toe behoorde.

McMarx | 21-06-16 | 17:40

Een politieke moord bleek de oplossing om alsnog de neuzen de eurofiele kant op te laten wijzen. Zo regelt men dat. Je kon er eigenlijk op wachten want de nood was hoog.
Willibald von Klúúúk | 21-06-16 | 17:30
.
Er is al een (verijdelde) moordaanslag gepleegd op Donald Trump dus er staat ons nog heel wat te wachten. Satan gaat rond als een briesende leeuw....
.
Ga het boek Openbaringen lezen en u ziet de huidige situatie van de wereldgeschiedenis zich als een boekrol ontvouwen. We zijn bij het laatste deel aanbeland.

Lupuslupus | 21-06-16 | 17:37

@rekennietmachine | 21-06-16 | 16:48
Zo bekeken, kan je alles weg relativeren. Het gaat erom wat er beter kan EN wat er was wat nu afgepakt wordt door machten die het liefst terug zouden willen naar de tijd van de farao's.
Hmmm: Die Egyptenaren had het zo slecht nog niet in die tijd.

McMarx | 21-06-16 | 17:35

@necrosis | 21-06-16 | 16:22
Dat was een tijdje geleden inderdaad in het nieuws, zouden de Noorse wijze beleidsmakers dat fonds uitkeren, waren alle (!) Noren meer dan miljonair.
*iets met visie mompelelen doet*

Maar was het niet zo dat de Noren ergens halverwege de jaren 90 het lidmaatschap in een referendum afschoten, en dat ze daardoor volgens de 'kenners' oa. aan de bedelstaf zouden geraken, geen visje meer zouden verkopen, etcblablabla?

En dat Portugese vrindje José ergens rond '07 riep dat Noorwegen zó bij het fijne clubje kan komen?

Zoals ik het zie, floreren Noorwegen en Zwitserland als nooit tevoren. Zonder Tusk & consorten.

Hoop dus dat de britten beter weten..

Hollander01 | 21-06-16 | 17:34

Ik denk dat ik de pijn in het stukje wel voel. Natuurlijk gaat het geen Brexit worden. Het is weer veel gedoe om niets geweest. Een politieke moord bleek de oplossing om alsnog de neuzen de eurofiele kant op te laten wijzen. Zo regelt men dat. Je kon er eigenlijk op wachten want de nood was hoog.

Willibald von Klúúúk | 21-06-16 | 17:30

Het wordt gewoon een Bremain. Er spelen te grote belangen bij diverse partijen om een Brexit toe te staan. De machthebbers zullen het gewoon niet toe laten.
Bubbels Jackson | 21-06-16 | 17:15
.
Mooi dat er een Machthebber is boven al het menselijke gekrakeel Die ALLE macht heeft, in hemel EN op aarde.
Zijn kinderen hebben hier op aarde géén blijvende stad, wij zitten gewoon onze tijd uit.
Dat laatste betekent natuurlijk niet dat we ons nergens mee willen of moeten bemoeien, we hebben onze plicht te doen op deze aarde.

Lupuslupus | 21-06-16 | 17:25

-weggejorist-

Recapore | 21-06-16 | 17:24

Feynman | 21-06-16 | 17:10

Ik geloof u graag, al kan ik die cijfers nu zo niet controleren zonder daar buitensporig veel tijd in te moeten steken. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat GB binnenkort zijn korting moet inleveren gezien de sterke onderhandelingspositie waar ik eerder op doelde, maar dat is een andere discussie. Echter, buiten invoerrechten om zijn er natuurlijk nog veel andere voordelen aan de interne markt, zoals uniforme standaarden voor productkwaliteit.

GB zou kunnen kiezen dezelfde standaarden voor productkwaliteit te hanteren als de EU. Dan heeft GB echter geen invloed meer op deze standaarden, die toch regelmatig aangepast moeten worden. Ze kunnen ook eigen standaarden hanteren (waar de Brexit-film op zinspeelt); maar dan wordt het voor buitenlandse producenten moeilijker de Britse markt te bedienen (waardoor producten die wel naar GB worden verscheept en aan speciale vereisten moeten voldoen duurder worden) en Britse bedrijven die zowel op interne markt als op de EU gericht zijn moeten dubbele productieprocessen optuigen. Internationale productiebedrijven kunnen dan de logische stap nemen uit GB weg te gaan. Enkelen hebben hier al mee gedreigd. Neem je dergelijke kosten ook mee?

Recapore | 21-06-16 | 17:21

@Feynman. Elke organisatie kost geld. De NAVO ook. Wordt een (ander) land aangevallen dan zegt het verdrag dat je in oorlog bent. Hoezo Soevereiniteit?
Natuurlijk ben ik voor een democratische EU. De EU van nu is een onding, mede dankzij de Engelsen. Ook het parlement heeft niet altijd de wijsheid in pacht getuigende de Engelse onwil bij het openbaren van overheidsinformatie. In mijn omgeving werd aangegeven dat het goed zou zijn als de Engelsen out stemmen. Het is nu een soort gedwongen huwelijk. "De Engelsen hebben er nooit echt bijgehoord met hun uitzonderingen zoals de Euro, Schengen en een boel andere zaken. Ga het maar lekker uitzoeken en vergeet die gunstige tradedeals maar. Rot op met dat eilandje"
Het is een gedachten waar ik treurig van wordt. Gun mekaar nou eens het licht in de ogen. Ik hoop zelf dat de EU een meer democratische koers gaat varen en meer dient als organisatie om regels gelijk te trekken zonder overal een verbod op te leggen. Helaas is het nu meer het laatste dan het eerste, en dat is onverteerbaar. Gebruik de instituten voor goede zaken en laat de machtsboodschap maar thuis. Dus wel een europees leger, maar met een waardevolle opleidingsmogelijkheden erbij. Creeer die interne markt, maar blokkeer sociaal toerisme. Ban corruptie uit en harmoniseer ook het strafrecht voor zover er wel overeenkomsten zijn. En bij elke stap met er een zakelijke reden zijn met een democratische stem die ervoor zorgt dat er daadwerkelijk draagkracht is voor de maatregelen.
UK zonder EU, prima, maar de gevolgen worden door iedereen gedragen dus wees niet verbaasd dat als je later toch wilt terugkomen, je geen voorwaarden meer kunt stellen. En dan hoop ik da tin de tussentijd de EU geneest van zijn ondemocratische gezwel, of anders eraan bezwijkt. Uiteindelijk is de trend schaalvergroting, maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs in de EU of met de UK.

InclinedtoLiberty | 21-06-16 | 17:19

Had onlangs een goed doelverkoopster aan de lijn die blij meedeelde dat de EU mijn bijdrage aan dat goede doel zou verdubbelen! Ik heb toen een Texit gedaan....

BlowingBubbles | 21-06-16 | 17:18

Het wordt gewoon een Bremain. Er spelen te grote belangen bij diverse partijen om een Brexit toe te staan. De machthebbers zullen het gewoon niet toe laten.

Bubbels Jackson | 21-06-16 | 17:15

Ik ben 'Last week tonight' echt zat. Er zitten leuke items tussen, maar het is duidelijk dat ze slechts een kant van een verhaal belichten, en dat niet eens altijd met waarheden heb ik zo het vermoeden. Ik ben gestopt te kijken.

Arie_R | 21-06-16 | 17:11

@ben kokhals | 21-06-16 | 17:00
Sorry, ik begreep je dan inderdaad verkeerd ;). Ik moet eigenlijk geen drie dingen tegelijk doen en iets meer tijd nemen.

Watching the Wheels | 21-06-16 | 17:10

rekennietmachine | 21-06-16 | 17:02
tja, het systeem is veel beter geworden om het plebs uit te zuigen. dankzij lucht=geld, geen goudstandaard meer, kopen ze alles en iedereen om en zorgen ze ervoor dat de overige 99% schuld heeft gecreerd=slavernij 2.0. daarnaast wanneer ze de behoefte hebben, kunnen ze ieder moment oorlog met rusland of china beginnen of over n paar jaar, dankzij balkan brazilie een mad max situatie in europa creeeren. en wie verdient daar goed aan? idd dezelfde mensen welke bijna alle oorlogen in het verleden hebben gecreerd. we hebben geluk dat we een rustige periode hebben meegemaakt in europa. maar wanneer de elite weer ns zin heeft, dan gaat het los en daar heb je als plebs zijnde niets over te vertellen.

blabla9899 | 21-06-16 | 17:10

Een moord veranderde de stemming (letterlijk). Die moord was niet toevallig.

van heinde en verre | 21-06-16 | 17:10


Recapore | 21-06-16 | 16:50
Ik rekende in
Feynman | 21-06-16 | 16:12
Al netjes uit dat gb nu vele malen meer betaalde voor toegang tot die single market, dan het ooit in invoerrechten zal moeten doen bij afwezigheid van handelsverdragen. Dus, nee dat is bangmakerij, reken het maar na.

Feynman | 21-06-16 | 17:10

Wel leuk televee vermaak zo voor de donderdagavond, uitslagen, speeches van winnaars en verliezers.
Jolly good!!
Berbaar | 21-06-16 | 16:53
.
Ik kijk al jaren geen t.v. meer dus het zal mij aan mijn derrière oxideren. Lees het de volgende dag wel op de website van GS en/of de Telegraaf. En die speeches kunnen mij gestolen worden. Allemaal!

Lupuslupus | 21-06-16 | 17:09

"Je kan veel beter de 18 miljard die UK moet betalen zodra de korting wegvalt met de 25 miljard pond die UK naar de EU exporteert. En dan blijkt plotseling dat UK nu al 72% importheffing betaalt voor haar toegang tot de single market."
Feynman | 21-06-16 | 16:12

Feynman, wat is die 25 miljard pond die UK naar de EU exporteert? Volgens mij exporteert de UK ruim boven de 230 miljard pond op jaarbasis naar de EU.

mr. coffee | 21-06-16 | 17:07

@Xirdalan | 21-06-16 | 16:54
Heb je op die pagina dat filmpje gezien en dan met name de opmerking van Wellens over Verhofstadt? https://youtu.be/ljuBQChe--g?t=236 als die eurofielen nou eens zouden beginnen om hun werk uit idealisme dus zonder inkomsten te doen, dan zou het al een stuk geloofwaardiger zijn. Wat een kruimeldieven.

Watching the Wheels | 21-06-16 | 17:07

blabla9899 | 21-06-16 | 16:59

Dat zal wel komen omdat je er in het verleden niet was. Als je eens zou ophouden met jezelf zielig vinden, zou je net zoveel invloed kunnen hebben als je zelf wil. Word lid van een partij, richt iets op, neem initiatief, maak wat van je leven. Je kunt janken zoveel je wilt, maar de sociale mobiliteit is gigantisch toegenomen de afgelopen decennia. De universiteiten zitten vol met kinderen van mensen uit de midden- en onderklasse. Als je geen verschil kan ontdekken met de situatie honderd of honderdvijftig jaar geleden, ben je blind.

Recapore | 21-06-16 | 17:06

@Lupuslupus | 21-06-16 | 16:52
Ik zie nog een paar druppeltjes achter je rechteroor.
*pakt handdoek*
necrosis | 21-06-16 | 16:56
.
mmmmmmm

Lupuslupus | 21-06-16 | 17:03

Wat een FLAUWEKUL, GEENSTIJL
.
De odds staan al vele weken op deze score.
Waar het om gaat is welke odds "driften" cq. "shorten".
.
De afgelopen week gingen de vooruitzichten met sprongen vooruit, waarop enig herstel zichtbaar was voor een Brexit.
Momenteel staken de vooruitzichten, wat laat zien dat het 50/50 is, met een kleine afwijking naar Remain.
.

Bolhoed | 21-06-16 | 17:03


blabla9899 | 21-06-16 | 16:59
Dat bedoelde ik ook net precies in mijn vorige post, ik was je net voor. Aan de andere kant, als het glas halfvol is; er is tenminste íets vooruit gegaan. Gezien de omstandigheden moeten we ons daar geloof ik maar aan vast klampen.

rekennietmachine | 21-06-16 | 17:02

@Watching the Wheels | 21-06-16 | 16:59 "Zie daar ook dat een Brit gisteren op Trump heeft willen schieten"
.
Dat was ook nog een illegale Brit.

ben kokhals | 21-06-16 | 17:01

goh wat een leuke pro Rutte anti brexit posts ineens. Boos telegraaf belletje gehad?
superjan | 21-06-16 | 16:50
.
U schrijft het en ik dacht het. Een kink in de Brexit kabel? Het was toch 55% voor een Brexit en 45% tegen?
Vanwaar die omwenteling bij GS?
Doet onze - door GS op het schild gehesen (!) - held Nigel Farage niet meer mee?
En wat denkt Jan Roos van dit artikel?
Vragen vragen vragen.

Lupuslupus | 21-06-16 | 17:01

@Watching the Wheels | 21-06-16 | 16:29
Ja, ik bedoel hilarische propaganda. Vette Pro-EU propaganda zoals iedereen zal zijn opgevallen, en heel listig gemaakt. Het zit vol valse insinuaties en ridiculisering, verpakt in enorm gevatte rauwe grappen, en dat gaat er vast in als koek bij menig teevee lurkende thuisbanker. Waar maak je je druk om, is de boodschap. Zonder EU wordt het armoe hier, en echte Brit lacht erom en blijft bij die EU. De wegwillers zien spoken, lullen maar wat, en zijn allemaal onfatsoenlijke racisten. Dat is de propaganda-boodschap van die Oliver.

ben kokhals | 21-06-16 | 17:00

rekennietmachine | 21-06-16 | 16:48
dankzij technologische vooruitgang is het voor ons beter geworden. de machtsstructuren zijn dezelfde, het gebrainwash is dezelfde, geopolitiek en $$$ zijn dezelfde. maw ik zie weinig verschil in het nu en het verleden.

blabla9899 | 21-06-16 | 16:59

@tipo | 21-06-16 | 16:41
Zie daar ook dat een Brit gisteren op Trump heeft willen schieten (wist niet dat het een Brit was) http://www.standard.co.uk/news/world/mother-of-brit-accused-of-trying-to-shoot-donald-trump-devastated-at-arrest-a3276931.html

Watching the Wheels | 21-06-16 | 16:59


Lupuslupus | 21-06-16 | 16:52
Ik heb het niet over medezeggenschap in bestuur of de positie op de klassenladder, maar over de algemene levensstandaard. Feit is gewoon dat door technologisch ontwikkeling die ontzettend omhoog is gegaan. Dat het toevallig onvermijdelijk was dat die ontwikkelingen op een gegeven moment tot alle lagen van de bevolking zouden doordringen, heeft daar ook zeker in meegespeeld.

rekennietmachine | 21-06-16 | 16:58

Ach, wat een flauwekul weer, Geenstijl.
.
De odds staan al vele weken op deze score.
Waar het om gaat is welke odds "driften" cq. "shorten".
.
De afgelopen week gingen de vooruitzichten met sprongen vooruit, waarop enig herstel zichtbaar was voor een Brexit.
Momenteel staken de vooruitzichten, wat laat zien dat het 50/50 is, met een kleine afwijking naar Remain.
.

Bolhoed | 21-06-16 | 16:57

@Lupuslupus | 21-06-16 | 16:52
Ik zie nog een paar druppeltjes achter je rechteroor.
*pakt handdoek*

necrosis | 21-06-16 | 16:56

Afgelopen donderdag werd ik nog voor "alu-hoedje" uitgemaakt, inmiddels moge het duidelijk zijn hoe de wereld van geld en macht werkt: 925.nl/archief/2016/06/17/morbide-obli...

Xirdalan | 21-06-16 | 16:54

Dit stond nooit ter discussie. Bremain was altijd een feit. Engelsen zijn gewoon te conservatief en houden niet van risico. Dat is voor de Nederlander weggelegd.

Mozes Langebroek | 21-06-16 | 16:54

🎶... Britannia shaaall beee slaves...🎶

Oktoberfest | 21-06-16 | 16:53

@Lupuslupus | 21-06-16 | 16:41
Haha we zullen zien, verder zal dat hele referendum me aan den aarsch oxyderen, ze doen maar die Eilanders.
Wel leuk televee vermaak zo voor de donderdagavond, uitslagen, speeches van winnaars en verliezers.
Jolly good!!

Berbaar | 21-06-16 | 16:53

🎶... Britannia shaaall beee slaves...🎶

Oktoberfest | 21-06-16 | 16:53

Aan de andere kant, het plebs is er in al die eeuwen wel behoorlijk op vooruit gegaan. Dus ergens gaat er wél iets goed.
rekennietmachine | 21-06-16 | 16:48
.
Voor iemand die net uit het ei is gekropen lijkt het zo. De realiteit is heel anders maar ja, om dat te kunnen zien moet je wel goed droog achter je oren zijn.

Lupuslupus | 21-06-16 | 16:52

"Ah, Oliver. De openlijk Britse seculiere cultuur-presentator die het eigenlijk altijd bij het rechte eind heeft." Neen. De man was grappig in de Daily Show en heeft vaak wel leuke onderwerpen, maar als het gaat om politiek is de man zo ontzettend eenzijdig dat je er moe van wordt. Het is altijd maar 1 zijde van het verhaal en de rest wordt weggelaten.

T3hpwn | 21-06-16 | 16:51

goh wat een leuke pro Rutte anti brexit posts ineens. Boos telegraaf belletje gehad?

superjan | 21-06-16 | 16:50

Is dat de zoon van Juncker ?

netniet | 21-06-16 | 16:50

Feynman | 21-06-16 | 16:31

Ik denk dat het belangrijkste punt dat gemaakt wordt is dat de UK toch niet onder EU-regelgeving uit kan, tenzij ze helemaal uit de Single Market willen. Noorwegen, Zwitserland en Ijsland vinden dat niet zo heel interessant, het feit dat er door anderen veel voor hen beslist wordt zonder dat ze ook maar aan tafel zitten. Gezien hun schaalgrootte ook logisch. Ik betwijfel of het voor het voor een reus als het Verenigd Koninkrijk een goede trade-off is; het inleveren van invloed voor wat minder afdracht.

Wel helemaal uit de Single Market stappen lijkt me onverstandig gezien de economische gevolgen die dat met zich mee zou kunnen brengen. Bovendien blijf je als het Verenigd Koninkrijk afhankelijk van de EU voor een goed handelsverdrag. Nu is die afhankelijkheidsrelatie nog omgedraaid bij de meeste verdragen, wanneer het VK weer eens dwars ligt. Een veel betere onderhandelingspositie.

Recapore | 21-06-16 | 16:50

@Feynman | 21-06-16 | 16:31
GDP per hoofd van de bevolking is het dubbele van Nederland, ze hebben dus wel erg veel mazzel van die olie, maar niet zolang volgens https://nl.express.live/2010/04/21/de-strijd-om-olie-welke-15-olieproducerende-landen-zitten-straks-door-hun-reserves-exp-124953/

Watching the Wheels | 21-06-16 | 16:50

@Lupuslupus | 21-06-16 | 16:29
Dat beschouw ik als een compliment. dank je.
Mark_D_NL | 21-06-16 | 16:39
.
De dank is wederzijds. Waaraan ik wil toevoegen dat u veel van mijn gedachten perfect vertolkt in uw reacties. Veren op iemands hoed steken is niet mijn ding maar soms moet het gewoon. Dus bij deze :-).

Lupuslupus | 21-06-16 | 16:50

@Berbaar | 21-06-16 | 16:33
Jij moet niet zoveel voor andere mensen praten of denken.
Het is een Engels feestje en jij bent niet uitgenodigd.

necrosis | 21-06-16 | 16:49


blabla9899 | 21-06-16 | 16:05
Aan de andere kant, het plebs is er in al die eeuwen wel behoorlijk op vooruit gegaan. Dus ergens gaat er wél iets goed.

rekennietmachine | 21-06-16 | 16:48

Mark_D_NL | 21-06-16 | 16:05
In het geval van een Remain gaat Bubbles plannen maken voor emigratie, welke uitgevoerd zullen worden als de NL kiezers in maart 2017 wederom op grote schaal op ALDE/CDA/PVDA/GL/CU en SP gestemd hebben.

BlowingBubbles | 21-06-16 | 16:48

@Mark_D_NL | 21-06-16 | 16:05
Zelfde verhaal met Hillary en Trump.

VerenigingVanDieven | 21-06-16 | 16:45

Een van de betere opmerkingen was in de trant van: If Europe is so great, why are they begging us to stay.
Het Stay kamp komt alleen maar met argumenten waarom ze niet eruit moeten gaan ipv redenen wat er zo goed aan is met blijven. Als ze nou een probeerden om te doen alsof ze het euro-scepticisme begrijpen en dat willen verbeteren zouden ze een beter punt kunnen maken.

-TJ- | 21-06-16 | 16:43

Die verrekte Britten zitten sowieso maar half bij de EU.

Conan de Rabarber | 21-06-16 | 16:43

@FinFucker | 21-06-16 | 16:27
Als u bekend bent met de serie '4400' begrijpt u waar ik op doel.

VerenigingVanDieven | 21-06-16 | 16:41

We zullen zien donderdag maar er zullen een heaup reaguurdertjes aan de anti-depressiva moeten vreesch ik.
Berbaar | 21-06-16 | 16:33
.
Wat een NONSENS! Net alsof er ook maar één reageerder van een - eventueel- remain wakker zal liggen!Laat staan antidepressiva zal moeten innemen.
Uw reactie is niets anders dan projectie van uw eigen hersenspinsels.
.
Natuurlijk gaat bij mij de vlag uit wanneer het een Brexit wordt maar zo niet, daar wordt mijn leven echt niet anders van. Behalve dan dat mijn vlag in de kast blijft totdat Nederland voor een Nexit zal stemmen.
En geloof het maar, de EU ZAL imploderen. Als u dat niet gelooft, ga eens een paar geschiedenisboeken lezen.

Lupuslupus | 21-06-16 | 16:41

@Lupuslupus | 21-06-16 | 16:29
Dat beschouw ik als een compliment. dank je.

Mark_D_NL | 21-06-16 | 16:39

@GS410 | 21-06-16 | 16:31 :Op deze manier zal er niets veranderen en modderen we lekker door."
.
En dat modderen is machteloos naar beneden doorglibberen, naar de "Brave New World Order" www.zerohedge.com/news/2014-01-21/huxl...

ben kokhals | 21-06-16 | 16:35

@Feynman | 21-06-16 | 16:31
En wij kregen Joop den Uyl.....
*gaat in hoekje zitten huilen*

necrosis | 21-06-16 | 16:35

Tot dusver hebben nog maar 1,4 miljoen mensen het volgende bekeken :
BREXIT THE MOVIE FULL FILM www.youtube.com/watch?v=UTMxfAkxfQ0
Dus KIJKEN die FILM en de juiste keuze maken.

rmstock | 21-06-16 | 16:35

@ben kokhals | 21-06-16 | 16:20
Yep was best grappig, vooral de vergelijking tussen Boris Johnson en Bam-Bam van de Flintstones was geinig.
We zullen zien donderdag maar er zullen een heaup reaguurdertjes aan de anti-depressiva moeten vreesch ik.

Berbaar | 21-06-16 | 16:33

Overigens +1000 voor die opmerking op twitter van John Cleese dat ze Schäuble moesten ophangen.
Ik heb genoten van de vele rollen die hij heeft gespeeld, maar volgens mij was hij dit keer bloedserieus.

necrosis | 21-06-16 | 16:32

Er is een argument dat Brexit nu in de strijd zou moeten gooien: Beleave. Geloof je voldoende in jezelf? Of wil je iemand anders’ sockpuppet worden? Als je in jezelf gelooft, vertrouwd op eigen kunnen, dan kun je met een gerust hart Brexit stemmen. Als je bang bent geworden, kies dan vooral remain.

Het mooie is dat het bangmakers-kamp op geen enkele manier hierop een antwoord kan formuleren! Wat willen ze zeggen? Ja we hebben even naar de punten van onze schoenen gekeken en geconcludeerd dat we eigenlijk sukkeltjes zijn?

Gewoon 100% op de emotie gaan. Beleave!

ole guapa | 21-06-16 | 16:32

Life_Of_Slice | 21-06-16 | 16:17
Europees gezind, misschien. EU gezind: nee. Kijk maar naar recente uitslagen van verkiezingen en referenda.

KlunsJohannus | 21-06-16 | 16:31

De ongekozen globalist Tusk, die EU-Pool die kennelijk heimwee heeft naar de USSR: "As a historian {*kuch*}, I fear that Brexit could be the beginning of the destruction of not only the E.U., but also of Western political civilization." libertyblitzkrieg.com/2016/06/20/its-n... Die antidemocratische farce www.youtube.com/watch?v=Ozj0qwnMGZ0 noemt hij dus "politieke beschaving", en dat is wat hem aan het hart gaat. Niet de westerse beschaving, noch de vrijheid, zeggenschap en welvaart van de burgers. Maar goed, dat wet iedereen hier ook wel, de vraag is wat doen we eraan.

ben kokhals | 21-06-16 | 16:31

Na de moord van vorige week weet iedereen de uitslag eigenlijk al. Brexit gaat 'm niet worden.. helaas. Op deze manier zal er niets veranderen en modderen we lekker door.

GS410 | 21-06-16 | 16:31

Er valt best t nodige tegen 't filmpje in te brengen. Maar desondanks, wat is het toch genieten met die Britse humor. Alleen om die reden al zou je hopen dat ze blijven om de EU lekker van binnenuit te jennen.

Bigaroque | 21-06-16 | 16:31

@ben kokhals | 21-06-16 | 16:20
Ik kan er niet lang naar kijken. Na je tegel opnieuw geprobeerd. We worden voor de gek gehouden. Dei conservatieven zijn zo handig om Cameron en Johnson allebei een tegengesteld standpunt in te laten nemen met de bedoeling om in de laatste week Johnson de foutjes te laten maken en hem dan straks toch weer te gebruiken als zogenaamd gebaar richting Brexitstemmers. Hij zal wel een mooi baantje krijgen. En dan die vader van Boris die in de laatste week ook nog even meldt dat zijn zoon de verkeerde beslissing neemt. Cabaret.
.
190 miljoen per week is nog altijd 10 miljard per jaar x 10 = 100 miljard in het komend decennium. Daar kunnen ze aardig wat bejaarden een keer extra voor wassen en een gezellig praatje kan dan ineens ook weer in de laatste 10 jaar van hun leven.

Watching the Wheels | 21-06-16 | 16:29

Indien dit niet gebeurd is dat voor mij, en ik weet zeker voor velen met mij, het signaal om andere plannen te gaan maken.
--
Ik kan niet begrijpen dat het merendeel van Nederland (en misschien het VK) zich zo makkelijk naar de slachtbank laat voeren.
Mark_D_NL | 21-06-16 | 16:05
.
U hebt precies mijn mening verwoord. Hulde!

Lupuslupus | 21-06-16 | 16:29

@Life_Of_Slice | 21-06-16 | 16:14
Het is een bewijs dát de samenleving verdeeld is.

La Bailaora | 21-06-16 | 16:29

Wat trouwens ook mogelijk is: een hoop mensen die Leave gaan stemmen, wedden op Remain: als het alsnog Remain blijft hebben ze dan in elk geval genoeg geld om hun biezen te pakken.

Als het Leave wordt is daar geen reden toe en hebben zij weliswaar wat centjes opgeofferd maar dat zal de euforie in dat geval niet teniet doen.

JaNeeTochNietDan? | 21-06-16 | 16:29

@Life_Of_Slice | 21-06-16 | 16:17
Limburg is wat mij betreft vrij om zich bij België of Duitsland te voegen, ik zal ze niet missen.

necrosis | 21-06-16 | 16:28

Beetje welvaart inleveren vs ongebreidelde massa immigratie is eigenlijk idem maar kies voor het eerste: Brexit en dan EUexit!

verbanden | 21-06-16 | 16:28

@VerenigingVanDieven Wat heeft Jeremy Clarkson hier mee te maken??

FinFucker | 21-06-16 | 16:27

Sano | 21-06-16 | 15:58
Als de actie van een gestoorde wildeling die het padje af is het stemgedrag van een heel land beïnvloed vrees ik voor de toekomst

niemand specifiek | 21-06-16 | 16:27

Ik dacht al na 3 regels, moet quid zijn.

arc-en-ciel | 21-06-16 | 16:26

De bangmakerij van #VoteLeave is minstens net zo erg als #Remain. De discussie verdeelt vooral de samenleving.
Life_Of_Slice | 21-06-16 | 16:14

Als een samenleving door discussie 'verdeeld' kan raken, dan is hij al tot op het bot verdeeld en is dit referendum slechts een symptoom.

Overigens, bookmakers zijn geen peilingmakers: ditmaal is het mogelijk dat de bookmakers het op uitgerekend dit punt initieel niet bij het juiste eind hebben, maar alsnog kunnen krijgen doordat er één bet van 25.000 op Remain mogelijk wordt uitgemolken totdat het een self fulfulling prophecy wordt : www.zerohedge.com/news/2016-06-20/did-...

Het kan natuurlijk ook dat de Leave stemmer hierdoor extra gemotiveerd wordt om te gaan stemmen terwijl het de Remainer juist ontmoedigt. De nieuwste échte peiling en.wikipedia.org/wiki/Opinion_polling... is dat Remain maar met 1% voorloopt.

JaNeeTochNietDan? | 21-06-16 | 16:26

Please, hou toch op met die John Oliver, die gast is zo totaal NIET grappig.

Xirdalan | 21-06-16 | 16:26

Ik geloof ook dat de UK in de EU blijft maar dat betekend niet dat ik denk dat de uitslag tegen de brexit gaat worden, eerder dat de uitslag doodgenegeerd wordt net als ons oekraïnereferendum

niemand specifiek | 21-06-16 | 16:26

John Oliver de Judith Sargentini van de infotainment. Die is onmogelijk serieus te nemen. Na het belachelijk maken van de suggestie dat er weleens terroristen met de vluchtelingenstroom mee zou kunnen komen. www.dumpert.nl/mediabase/6685160/64e6b...

head_pend_jervin | 21-06-16 | 16:25

Vind John Oliver vaak erg grappig, totdat het over politiek gaat, want jezus wat is die man links...

Lalala Geld! | 21-06-16 | 16:25

aanvullend: ik hoop daarom op een brexit dat leidt tot hervormingen binnen de EU. Nul kans dat dat gebeurt natuurlijk, dus dan maar gewoon het mindere alternatief: ineenstorting van de EU over 5 a 10 jaar, nadat enkele landen uittreden onder druk van binnenlands geweld.

F#ckingAwesome | 21-06-16 | 16:24

3x heeft er al een soortgelijke aanslag als die op Jo Cox plaatsgehad in Europa, niet alleen Anna Lindh, maar ook Henriëtte Reker:
themolesite.wordpress.com/2016/06/19/...

Dat is wel erg veel toeval, zelfde scenario, allemaal vrouw, een rechtse gek, enz...

Brussel is tot veel in staat om de kiezer te beïnvloeden. Het grootste gedeelte weet dit niet en laat zich dus ook beïnvloeden.

La Bailaora | 21-06-16 | 16:23

Matige aflevering, hoewel hij gelijk heeft dat het niet in het voordeel van GB is in economische of politieke zin om uit te treden bestaat er ook gewoonweg zoiets als 'enough is enough' met betrekking tot wat de EU is geworden: een boevennest van bureaucraten, opportunisten en zelfverheerlijkers met een tunnelvisie waar ze in Zwitserland nog jaloers op zijn.

F#ckingAwesome | 21-06-16 | 16:23

Mark_D_NL | 21-06-16 | 16:11
Meten met twee maten. Establishment beschuldigen van Brexit bangmakerij en hier doen we al maanden niet anders in geval van een andere uitkomst. Sommigen kunnen ook weer niet wachten om het woord 'oorlog' er bij weer eens bij te halen. Gaaaap.

Pieleke | 21-06-16 | 16:22

@Feynman | 21-06-16 | 16:12
Noorwegen heeft ook nog eens slimme politici die de opbrengsten uit gas en olie in een staatsfonds stoppen.
Ik meen zo'n 1400 miljard, het grootste staatsfonds ter wereld.
En de EU kan daar met zijn grijpgrage tentakels niet aankomen.
Ik vrees het ergste voor de pensioenpotten van Nederland.

necrosis | 21-06-16 | 16:22

Hilarische een gewiekste EU-propaganda die John Oliver. Lekker op z'n Brits voeteren en een kindje laten zingen dat ze in de EU moeten blijven. Daar is over nagedacnt.

ben kokhals | 21-06-16 | 16:20

@Life_Of_Slice | 21-06-16 | 16:14

Er komt helemaal geen Brexit, ongeacht de uitslag. De belangen, en niet alleen voor de UK zelf - maar voor de gehele technocratie EU zijn gewoon veel en veel te groot om hier middels democratische weg een besluit over te nemen.

De EU afbreken? UK eruit? Dit zal nooit maar dan ook nooit op democratische weg gebeuren. Iets wat niet democratisch is, kan je ook niet democratisch afbreken. Dat weten we vanuit de geschiedenis maar al te goed.

De UK blijft dus binnen de EU, dit is een feit. Wat wel gaat gebeuren is dat de politieke verdeeldheid in de UK enorm gaat toenemen. Cameron - waarbij Rutte verbleekt als lul zal hoogstwaarschijnlijk aftreden.

litebyte | 21-06-16 | 16:20

Mensen van wie de banen en het geld afgepakt is kunnen niet gokken, zijn er genoeg stemhokjes? Slechts 1 miljoen gegokt op 80 miljoen Engelsen. Waarom zou je gokken op iets waar je slechts 2 keer je inleg op terug krijgt? Ze zullen dit ook wel manipuleren richting die factor 4 om nog wat mensen over te halen de gok te wagen. Verwacht 55-45 (stay-leave).

Watching the Wheels | 21-06-16 | 16:19

the Jackdawn | 21-06-16 | 16:00
Dat is dan de prijs die de Engelsen betalen omdat ze zo verdomt koppig zijn. Heel Groot-Brittanië valt gewoon uit elkaar. En misschien, heel misschien gebeurd hier hetzelfde. Limburg bijvoorbeeld is heel Europees gezind.

Life_Of_Slice | 21-06-16 | 16:17

"Rutte verwacht Nee tegen Brexit".
Rutte verwachtte ook een opkomst kleiner dan 30% of een overtuigend 'ja' voor het associatieverdrag met Oekraïne.
Moet die kasthomo niet snel achter Samantha aanrennen?
Een Brexit gaat Nederland een hoop geld opleveren, mark my words.

necrosis | 21-06-16 | 16:16

De bangmakerij van #VoteLeave is minstens net zo erg als #Remain. De discussie verdeelt vooral de samenleving.

Life_Of_Slice | 21-06-16 | 16:14

Ga ik me dalijk toch helemaal te pletter lachen als het écht een meerderheid voor een Brexit gaat worden daar. Ik hoop zo ontzettend hard op m'n blote knietjes dat al die bangmakerij uiteindelijk averechts heeft gewerkt en écht voor een Brexit gezorgd heeft. Brussel verdient een ontzettende nederlaag, en dit referendum is een buitengewone gelegenheid hiervoor. Rutte verdient evengoed een pak op z'n democratische lazer.

Die verwachtingen van Rutte tegenover een ander, maar vervolgens zelf niets nakomen, dat is me een typisch gevalletje "haren overeind in m'n nek". Als díé nu eens een flinke nederlaag gaat meemaken. En dan niet zo'n slappe zeik-nederlaag zoals wat hij bij elk debat wel heeft, maar gewoon een waar hij niet omheen kan. Brexit if you please.

kanon0503 | 21-06-16 | 16:13

Martinspire | 21-06-16 | 16:01
John Oliver vergelijkt ook die 190 tot 350 miljoen per dag met het complete BBP van UK. Sorry, maar het meeste van een BBP van een land heeft niets te maken met import & export en al helemaal niet met Europa.

Je kan veel beter de 18 miljard die UK moet betalen zodra de korting wegvalt met de 25 miljard pond die UK naar de EU exporteert. En dan blijkt plotseling dat UK nu al 72% importheffing betaalt voor haar toegang tot de single market.

Dat is ZEVEN keer zo veel als de 10% Japan betaalt om in de EU een auto weg te zetten. VIER keer zo veel als de 17% die Korea en China betalen om hier elektronica weg te zetten. De regels voor leden binnen de EU zijn dus vele malen slechter dan voor niet-leden. Handel is dus absoluut geen reden voor lidmaatschap.

Noorwegen heeft ook toegang tot diezelfde single market, voor een schijntje van de kosten.

Feynman | 21-06-16 | 16:12

overVecht | 21-06-16 | 16:05

Tuurlijk.... hoe laat begint die oorlog donderdag?

Alexander Pechkop | 21-06-16 | 16:12

@overVecht | 21-06-16 | 16:05
Wie tegen Wie?
--
Ben van mening dat bij een Remain er een oorlog zal komen. Want een Remain zal de Timmermannetjes van de wereld vleugels geven. Die gaan dat uitbuiten als een keuze van het voor voor de EU. En wat dacht je van de EU dienstplicht die binnenkort wordt aangekondigd.

Mark_D_NL | 21-06-16 | 16:11

@overVecht | 21-06-16 | 16:05
Wie tegen Wie?
--
Ben van mening dat bij een Remain er een oorlog zal komen. Want een Remain zal de Timmermannetjes van de wereld vleugels geven. Die gaan dat uitbuiten als een keuze van het voor voor de EU. En wat dacht je van de EU dienstplicht die binnenkort wordt aangekondigd.

Mark_D_NL | 21-06-16 | 16:11

De initialen van Jo Cox zijn JC, just saying...

VerenigingVanDieven | 21-06-16 | 16:09

Een Bremain kan ook iets positiefs zijn, en zelfs voordelig voor EU critici en hun partijen. Als de Britten voor Bremain voten zullen de EU commissarissen en eigenlijk alle pro-EU bewegingen dit tot in de treurnis uitmelken. Ook zal deze stok gebruikt worden om toekomstige referenda over Europa en de EU de kop in te drukken. En laat dat laatste zijn waar de nu al zeer mondige en kritische kiezer in Europa schijnbaar schoon genoeg van heeft. Een Bremain zou zomaar kunnen lijden tot een implosie van Europees gezag. Want de EU kan na een de Bremain maar 1 kant op, en dat is richting de kant van oppressie en onderdrukking. Want de EU en haar elite zijn doodsbang geworden voor het volk (nota bene de eigen kiezer). Dat heeft het Brexit en het Oekraïne referendum wel duidelijk gemaakt.

Indoneesje | 21-06-16 | 16:09

Al die enorme bangmakerij, je zou bijna denken dat het in scene is gezet.

Reez | 21-06-16 | 16:07

Gewoon even een Labour MP omleggen en het is geregeld.

NACademicus | 21-06-16 | 16:06

Het wordt Donderdag een mooie overwinning voor de Leave kant. Geen ruime overwinning, maar wel een mooie.
--
Indien dit niet gebeurd is dat voor mij, en ik weet zeker voor velen met mij, het signaal om andere plannen te gaan maken.
--
Ik kan niet begrijpen dat het merendeel van Nederland (en misschien het VK) zich zo makkelijk naar de slachtbank laat voeren.

Mark_D_NL | 21-06-16 | 16:05

Een Brexit zal een nieuwe oorlog starten.

overVecht | 21-06-16 | 16:05

Aan de ander kant: voor het kampioenschap Leicester kreeg je ook 5000x je geld...

JansJans | 21-06-16 | 16:05

de elite doet wat ie wil en het plebs heeft het nakijken. is al eeuwen zo, zal ook eeuwen zo blijven. de mensch verandert never nooit

blabla9899 | 21-06-16 | 16:05

Ik HOOP dat ze ongelijk hebben, maar ik VREES het ergste.

marcoplarco | 21-06-16 | 16:03

Ik vond het stukje met Oliver wel erg makkelijk. Hij pakt een paar items aan die al niet erg sterk staan en gaat niet in op de 190 miljoen die het allemaal dan wel moet kosten per dag. Noemt het "een kleine prijs voor wat ervoor terug komt". Nou mooi niet dus.

En dat is ook meteen het probleem in Engeland. Het Brexit-kamp is gewoon niet zo sterk. Heeft maar weinig sterke argumenten gemaakt, terwijl er meer te maken zijn. Ook al die doem-scenario's van het pro-EU kamp worden slecht weerlegt. Je zou verwachten dat ze in de vele maanden voorbereiding wel meer konden vinden, maar op wat schamele feitjes na, is het vooral onderbuikgevoel wat ze weten te brengen. En dat gaat het daar gewoon niet halen. Telt nog mee dat menig Brexit-stemmer laaggeschoold is en nu vooral voetbal zit te kijken en je kunt al aan voelen komen dat die Brexit er niet gaat komen. En dat terwijl een Brexit toch zo mooi had geweest. Die moord op Jo Cox heeft niet geholpen, maar is meer de laatste druppel.

Al verwoorde Paul Joseph Watson het wel mooi: www.youtube.com/watch?v=NHaVfJSVEMQ

Martinspire | 21-06-16 | 16:01

Tuurlijk, want zelfs als de uitkomst Brexit blijkt te zijn zal er gedraait, gefrummelt, gemanipuleerd en onderhandelt worden om uit eindelijk toch te blijven (hoi geenpeil, hoi verdrag van Lissabon)... Het is eventjes show voor de pleps daarna (as usual) glas plas...

Katvangert | 21-06-16 | 16:01

Voor zover ik weet was dat helemaal geen politieke moord maar hebben de linkse media dat gretig gebruikt om emoties op te wekken waar het volk nogal gevoelig voor is.
.
Ik zelf zie geen enkele relatie tussen blijven/niet blijven en de moord. Maar goed ik wis wel meer emoties.

GerMonster | 21-06-16 | 16:00

Ik word er zo moe van mensen die zich fact checkers noemen en dan de _structurele_ 350 miljoen pond per week salderen met de _tijdelijke_ korting en salderen met Europese projecten waar het Britse parlement niet voor gekozen heeft.

Die korting die GB nu nog heeft staat iedere zeven jaar weer ter discussie. Moeten nu nog alle andere leden mee instemmen. GB & NL kunnen nu nog de begroting van de Unie veto-en als de korting niet nogmaals gegeven wordt. Het is al heel lang om die veto`s af te schaffen. Het is iedere keer weer heel veel gezeik de korting te behouden. Voor GB & NL stond die in de eerdere versies van de begroting niet vermeld. Er moest weer voor gevochten worden, waardoor NL & GB minder politieke druk konden zetten op alle andere drama`s van de unie.

Daarna wordt die 350 miljoen pond gesaldeerd met Europese projecten in GB. Alsof al die projecten in het belang van GB zijn. Alsof ze die ook zouden doen als ze geen lid zijn van de unie. Een fors deel gaat naar propaganda en prestige projecten waar een normale burger niets aan heeft.

Dus dan vraag ik me af, moeten de Britse kiezers hun keuze baseren op de structurele 350 miljoen per week die alleen maar stijgt over de jaren?!? Of moeten ze deze week in de waan van kortingen en zinloze cadeautjes meegaan met de schatting van 190 miljoen van John Oliver?

Je kijkt bij een nieuw telefoonabbonement toch naar de abbonementsprijs in de laatste 21 maanden je staart je toch niet blind op de actiekorting in de eerste drie?!?

Voor immigratie kan je precies hetzelfde zeggen. Leuk een school of London die zegt dat uit de Unie de mogelijkheid geeft controle te nemen over immigratie, maar niet een garantie. Gebrabbel. Feit is dat binnen de Unie GB totaal niets te zeggen heeft over binnenkomende Europeanen en gebonden is aan een falend Dublin beleid rond migranten van buiten de Unie. Binnen de unie de garantie dat het fout blijft gaan, buiten de unie de mogelijkheid eigen keuzes te maken. Controle. Soevereiniteit.

Als de Unie echt zo fantastisch was, hadden landen zelf die fantastische wetten ingevoerd, zonder daar vanuit Brussel toe gedwongen te worden.

Feynman | 21-06-16 | 16:00

Vandaag is bekend geworden dat ook London er over denkt om zich na een Brexit af te scheiden van het VK om net als Schotland, Noord Ierland en Gibraltar om in the EU te blijven. Zelfs in Wales stijgt het nationalisme om af te scheiden zodat na een Brexit de VK uit een kan vallen als voormalig Joegoslavië.
www.bbc.com/news/uk-politics-eu-refere...

the Jackdawn | 21-06-16 | 16:00

Misschien ligt het toch iets gecompliceerder. Lees dit:
www.zerohedge.com/news/2016-06-20/did-...
Door de bookmakers te verneuken met een klein bedrag, worden miljarden verdiend op de GBP en de beurzen. Het zou nog beter zijn als de #brexit wel door gaat, want de sell stops staan al lang en breed klaar voor als de GBP wel in elkaar dondert.

CoJoNes | 21-06-16 | 15:59

Grote bek maar als het er op aan komt laten ze zich bang maken en foppen

Toontje-lager | 21-06-16 | 15:59

Na de politieke moord stemt geen een fatsoenlijke Engelsman natuurlijk exit. Dus ik zeg ze blijven.

Rest In Privacy | 21-06-16 | 15:58

Kut... Die bookies hebben vaak goede voorspellingen hoorde ik. Dat ze er deze keer maar fors naast zitten!

BlowingBubbles | 21-06-16 | 15:57

Als alle Engelsen gokken, dan is dit een duidelijke prognose.

McMarx | 21-06-16 | 15:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken