Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeilers! Mail @MinPres helemaal de moeder

mp-rutte.jpg OK. Het kan dan wel zo zijn dat we een paar dagen op pad zijn in het Verenigd Koninkrijk om de anekdote van het Nederlandse referendum aan de Britten over te brengen, maar dat wil niet zeggen dat het verhaal in Nederland al is afgesloten. Het kabinet zit enorm in de knoop met de uitslag van 6 april. Ze willen (en moeten) de 61% tegenstemmende kiezers negeren, maar dat durven ze niet te zeggen. Daarom probeerde Bert Koenders ons afgelopen week de achterkamertjes in te lokken voor overleg over (aanpassingen aan) het associatieverdrag. Als we daar dan niet uit zouden komen, kan Rutte mooi GeenPeil & co de schuld geven: "Sorry, we hebben het geprobeerd, maar we komen er niet uit en nu moeten we de uitslag helaas naast ons neerleggen." Daar trappen we niet in: de keus om de uitslag te accepteren of te negeren, ligt 100% bij het kabinet. Wij gaan met niemand om de tafel. Desalniettemin riepen Koenders en Rutte in april dat ze 'in gesprek willen' met de tegenstemmers om 'achter hun motieven te komen'. Welnu. Als Mark en Bertje zo graag willen weten wat die dik 2,5 miljoen kiezers heeft bewogen om tegen te stemmen, dan laten we ze dat toch gewoon netjes weten? De uitslag van het referendum wordt besproken tijdens de Europese Raad van 28 en 29 juni. Tot die tijd voeren Rutte en Koenders gesprekken met Brussel, Poroshenko en andere lidstaten, maar niet met de tegenstemmers. Dat hadden zij wel beloofd te doen. Daarom lijkt het ons verstandig dat iedereen de MinPres zélf laat weten wat hij/zij er van vindt. We hebben een voorbeeldbrief hieronder gezet. Die kun je uiteraard aanvullen of herschrijven, maar je kan natuurlijk ook je eigen brief schrijven. (Hou het wel een beetje netjes.) Onze voorbeeldbrief is HIERRR in .docx te downloaden. Geen postzegels? Knip-en-plakken in het contactformulier van AZ kan ook. Mail de MinPres helemaal de moeder! Ministerie van Algemene Zaken t.a.v. de heer M. Rutte Postbus 20001 2500 EA Den Haag [DATUM, PLAATS] Geachte heer Rutte, Graag wil ik van u vernemen hoe u rekening houdt met het feit dat ik 'Tegen' gestemd heb, omdat ik van mening ben dat een associatieverdrag met het intens corrupte Oekraïne, dat liegt over de radarbeelden van MH17, dat geheime gevangenissen heeft, dat haar eigen bevolking bombardeert, niet geratificeerd dient te worden. En komt u alstublieft niet aanzetten met de verklaring dat een associatieverdrag geen opmaat naar lidmaatschap is. Dat had u namelijk voor het referendum ook al beloofd dus dat verhaal ken ik al. U zou een spoedig besluit nemen, maar we zijn inmiddels al bijna twee en een halve maand verder sinds 6 april. Wanneer is dat besluit, dat u volgens de wet 'zo spoedig mogelijk' moest nemen? U zou het maatschappelijk debat laten meewegen in uw oordeel, zei u. Nou, bij dezen vertel ik u dat mijn 'nee', ook daadwerkelijk 'nee' betekent: ik ga op geen enkele wijze akkoord met de ratificatie van de wet tot goedkeuring van het EU associatieverdrag met Oekraïne. Ik heb daar tegen gestemd, en nee is nee. Daarnaast: wanneer eindigt nu de voorlopige inwerkingtreding van het verdrag en gaat het verdrag definitief de prullenbak in? Immers, een 'nee' betekent dat het verdrag niet langer in werking kan zijn - tenzij u openlijk toegeeft dat u van zins bent om de uitslag van het raadgevende referendum aan uw laars te lappen. Ik zou het zeer op prijs stellen als u dit schrijven voor 28 juni beantwoordt. Het lijkt er namelijk op dat u dan definitieve stappen gaat ondernemen. Ik wijs u erop dat u namens Nederland en door verkiezingen in Nederland democratisch premier geworden bent en dat u eerst en enkel alleen verantwoording verschuldigd bent aan het Nederlandse volk en het Nederlandse parlement - niet aan de ongekozen leiding van de Europese Unie. En als u inderdaad de uitslag van het rechtsgeldige en democratisch tot stand gekomen raadgevende referendum wenst te negeren, wees dan een vent, en zég dat gewoon. Ik heb het helemaal gehad met uw politieke spelletjes over de rug van de burger en de democratie van ons mooie Nederland. Met vriendelijke groet, [NAAM & CONTACTGEGEVENS]

Reaguursels

Inloggen

Ik heb het e-mailadres van zijn moeder niet?

Lizio | 14-06-16 | 20:44

gestuurd met de opmerking dat zijn toespraak met totaal totaal tegen referenda niet democratisch is en de kiezer
in zijn hemd laat staan.

Promeush2 | 14-06-16 | 13:35

Heerlijk naief allemaal
Straks is Rutte & Co weg en dan komt alles goed . De PVV of CDA of D66 of SP is er n.l. wel echt alleen voor ons de kiezer . Sarcasme mode uit.
Na de volgende verkiezingen geldt voor de overwinnaars de oude wijsheid

Zij hieven het glas , deden een plas en alles bleef zoals het was

shamaan13 | 14-06-16 | 13:13

@ Tipo: inderdaad kun je de boel oplossen door nieuwe vrijhandelsverdragen (misschien zouden we de hele EU kunnen vervangen door een reeks vrijhandelsverdragen, waarbij we de poppenkast in Brussel en Straatsburg kunnen opdoeken). Maar dat duurt jaren en intussen vallen de economische klappen. Denk jij dat de zittende politici die overgang goed kunnen managen?

JoopRe | 14-06-16 | 11:06

@koreaanseslet. Verdwijn uit Nederland. Bijv.Qatar.

gnor | 14-06-16 | 10:46

Grote fout: In ZZwitserland wordt er geluisterd naar de burger. We zouden elke dag een referendum kunnen hebben waarin 10.000en NL's te kennen geven dat ze tegen een besluit van de regereing zijn, en het zou nog genegeerd worden.

EU-regeringen worden goed getraind en gedrild om anti-democratisch te zijn.

Niek1582 | 14-06-16 | 03:22

@De Koreaanse Slet | 13-06-16 | 14:54

Dit lijkt me een drogargument, want waarom zouden de vierjaarlijkse verkiezingen niet kunnen worden gezien als een soort referenda? TV-debatten met pitches in hapklare brokken zonder feitelijke inhoud maken het net zo, of misschien zelfs populistischer dan referenda ertussendoor. Verkiezingen lijkt mij voornamelijk stoeltjes verschuiven, terwijl de wil van het volk nog steeds genegeerd kan worden. Geef het volk referenda, dan wordt het volk ↪ gedwongen ↩ om goede, tactische keuzes te maken om het land bestuurbaar te houden. Ja, in het begin zal het rommelig zijn, net zoals in het GeenPeil-referendum, maar uiteindelijk krijg je een goed functionerend systeem, zoals in Zwitserland.

Alexander des Burgus | 14-06-16 | 00:29

@JoopRe | 13-06-16 | 23:51
Dan sluit Nederland toch een vrijhandelsverdrag met Duitsland en Engeland? Probleem opgelost.

tipo | 14-06-16 | 00:06

@ JoopRe , welnee niks kapot . NL blijft gewoon bestaan ,naast Duitsland, en de muntwaarde zal gelijk blijven . Enige kans is als het in de EU slecht gaat de gulden duurder wordt , nieuws gezien vanavond ?
1 groot feest bij het kabinet .. ze strooien weer met geld en pronken met hun veren .
En wederom vergeten ze waar het geld vandaan komt en wie er netto heeft ingeleverd en wie dit dus ophoest. Het bedrijfsleven als enige die de staatskas vult.
En oh jah.. belastingverlaging voor de werkende in het bedrijfsleven zit er ff niet in.!!!!!!
Het socialistische gestrooi met geld aan zwak ziek en misselijk viert onder de VVD weer hoogtij.

destructief | 14-06-16 | 00:03

@Rodb: waar denk je dat dit land geld mee verdient? Grondstoffen hebben we amper nog en maak-industrie is marginaal. We moeten het hebben van internationale handel en een internationale dienstensector. Als Engeland uit de EU gaat, raken die sectoren veel kwijt. Als wij dan ook nog zo dom zijn uit de EU te gaan, gaan we kapot. Besef dat wij voor de tijd van de EU welvarend waren door een hechte band met de Duitse economie. Als we die band doorknippen door uit de EU te gaan, maken we onszelf kapot.

JoopRe | 13-06-16 | 23:51

verstuurd.

Lotjeeee | 13-06-16 | 23:00

@JoopRr 22:19
Graag berekening over hoeveel Nederland nu netto aan de EU bijdraagt, hoeveel dat wordt als Oekraïne ook handje op komt houden. Dan berekenen, wat niemand kan, daar zijn zelfs pro-eu "deskundigen" het over eens, wat een Brexit en/of Nexit kost. En misschien ook eens kijken hoe Europese non-EU leden economisch vergaat ivm EU-leden.
Eerder is je bijdrage over economische niet alleen niet serieus te nemen, het is precies de bangmakerij waarnee Rutte en consorten proberen het tij te keren.

RoBD=Skullfucker | 13-06-16 | 22:42

eerder zag ik een plemper met het kenmerk: E3318776, als ze simpelweg opnummeren zijn we nu iets van 600-700 mailtjes verder. dat gaat nog niet echt vlot.

hakbarry | 13-06-16 | 22:39

@ bocelullus: dom zijn die Engelsen en die Nederlanders die denken uit de EU te kunnen stappen zonder ernstige economische schade. Hoezeer ik het wantrouwen jegens de EU deel, dergelijke economische schade kunnen wij ons nu niet veroorloven.

JoopRe | 13-06-16 | 22:19

GEdaan. Hoop dat ie terugbelt.

Poes Fiep | 13-06-16 | 21:23

Ik ben 7 dagen later met vakantie gegaan dan de bedoeling was. Dit om zelf te kunnen stemmen op het referendum.

EvertsNL | 13-06-16 | 20:57

eu=shit | 13-06-16 | 20:44
Klopt, maar zij die dat openlijk aankondigden waren de eerste die op de Waalsdorpervlakte voor het vuurpeloton eindigden.
Zij die hun mond hielden 'en hun ding deden' overleefden de oorlog.

miff | 13-06-16 | 20:54

Heeft Rutte geen -gratis- antwoordnummer dan ? Vanwege laagdrempelig enzo ?

Vesta | 13-06-16 | 20:53

@miff | 13-06-16 | 20:39

75 jaar geleden waren er ook al mensen die tegen de overheersing streden......

eu=shit | 13-06-16 | 20:44

@eu=shit | 13-06-16 | 20:29
Kijk uit met dat soort boude uitspraken, die aangeven dat je bereid bent geweld te steunen en ervoor zorgt dat je naam met stip genoteerd staat bij de AIVD en politie als staatsgevaarlijk.

Beter is het om er met zijn allen volgend jaar bij de tweede kamerverkiezingen voor die historische verassing te zorgen die wereldwijd de kranten haalt; PVV de grote winnaar met 50,5% van de stemmen.

miff | 13-06-16 | 20:39

rutte en zijn vvd club zijn ratten. de d van staat bij deze lui niet voor democratie maar voor dictatuur. Het wordt tijd dat we hier in Nederland een verzetsbeweging krijgen zoals de IRA. Pas dan kunnen we van dit gespuis afkomen. En geloof me, ik zal een enthousiast lid worden.

eu=shit | 13-06-16 | 20:29

@MuitA | 13-06-16 | 13:59

brief, per post, problem solved

mundusvultdecipi | 13-06-16 | 20:25

Rutte vindt de democratie zeer vervelend. Referenda kunnen beter worden afgeschaft. Laten we trouwens heel dat stemmen maar afschaffen. Dan kunnen de politici alles voor ons beslissen want die weten alles veel beter dan wij.

Rest In Privacy | 13-06-16 | 20:19

Sorry maar ik ga geen woorden meer aan die hufter vuilmaken.

Bel me maar tegen de tijd dat we voor pek en veren gaan.

IkWilOokWatZeggen | 13-06-16 | 20:15

Gedaan!!

nightwish | 13-06-16 | 19:28

Oh ja, vergat ik nog : hoopt dat ze nu weer 400.000 reacties binnen krijgen en dat Rutte zelf ze gaat uitprinten.

Keyboardspeler | 13-06-16 | 19:03

Anjin Mohammed | 13-06-16 | 18:57. DENK na, en dat is je goed recht. Maar blijf nadenken voor jezelf. PVV misschien ?

Plantje-1 | 13-06-16 | 19:02

Goed initiatief van Geenpeil, heb de tekst geplakt/geknipt (of weet ik veel hoe je dat noemt) en via contactformulier naar ze opgestuurd.
Kreeg net al een bevestiging ook binnen.
Zijn ze daar nu helemaal besodemieterd!!

Keyboardspeler | 13-06-16 | 19:01

De vvd met rutte voorop, haten democratie en hebben niks met "het pleps", dat zich verzet tegen het beperkte democratisch gehalte van de huidige regering. Balkenende had hier ook problemen mee.
Ik heb tegenwoordig meer vertrouwen in de eerste de beste mocro, dan ik ooit nog vertrouwen zal hebben in de vaderlandse politiek. Het zijn ALLEMAAL leugenaars.

Anjin Mohammed | 13-06-16 | 18:57

Mails met de woorden "mensenrechten' "democratie" of
"feiten" worden sowieso tegenhouden door het gepatenteerde Orwell-filter van AZ.

Niek1582 | 13-06-16 | 18:44

Mails met de woorden "mensenrechten' "democratie" of
"feiten" worden sowieso tegenhouden door het gepatenteerde Orwell-filter van AZ.

Niek1582 | 13-06-16 | 18:44

JoopRe | 13-06-16 | 18:13. Ga lekker verder slapen.
boccelullus | 13-06-16 | 18:25. Goed bezig.

Plantje-1 | 13-06-16 | 18:34

Postbusnummer en postcode en al die shit hoef je niet op te geven. Als je gewoon op de enveloppe schrijft 'tav ongelooflijke eikel, Torentje, Den Haag' dan komt je brief (of bom) ook wel aan. Is mijn ervaring.

VanBukkem | 13-06-16 | 18:31

@Joopre:
Ellende willen veroorzaken ? Nu kan de regering niets anders ? Domme Engelsen ?

Hoe kun je dit zeggen ? De mensen die dit initiatief hebben genomen en degenen die eraan meegedaan hebben zijn volgens mij juist betrokken en nemen hun verantwoordelijkheid. Het enige dat de steunbetuigers hebben gedaan is van hun recht gebruik maken en hier heeft de "regering" rekening mee te houden.
Hetzelfde geldt voor de Engelsen.

boccelullus | 13-06-16 | 18:25

Een briefje naar Rutte?
Ach, hoe goed bedoeld ook GS, maar..........................
weet U hoeveel eerzame burgers een brief of email sturen naar onze parlementariërs of politieke leiders?
Welnu héél veel.
En weet U wat voor antwoord U meestal krijgt?
Niks zeggend en vaak respectloos.
Ik spreek uit ervaring.
De beantwoording van brieven en e-mails van de burger worden zelden door de politicus zelve gelezen.
Je krijgt een brief opgemaakt en ondertekend door een medewerker/ster, een soort schrijver eerste klasse van de overheid. Die heeft zijn/haar best gedaan om een klote antwoord in mekaar te zetten. Je kunt er niks mee meestal.

Het is een schande dat brieven van die de burger, c.q. de kiezer nooit zelf beantwoord worden door de persoon aan wie de brief of de email gericht is.
Het zou wettelijk verplicht moeten worden, dat als de burger, de kiezer, een brief of email zend naar een politicus, ook het antwoord van die politicus komt.
Nu maken zij het zichzelf gemakkelijk door een of andere koekwaus het antwoord te laten maken.

Dat zelfde geldt ook voor de leden van het Europees parlement. Kampen is die mevr. de lange ( CDA).
Als je die een brief of email stuurt krijg je pas na maanden antwoord en dan nog een "antwoord van niks".
Natuurlijk weer opgemaakt en ondertekend door die schrijver 1e klasse. Maar mevrouw moest wellicht shoppen in Brussel van haar riante EU inkomen.

Bespaar dus de moeite.
Ook Rutte leest zijn post niet.
Die heeft zich vandaag weer misdragen met zijn opmerking dat een referendum hem: totaal, totaal, totaal, niks zegt en hij ook niet wil.
En hij wordt gedekt door de staatsomroep, dus de meeste Nederlanders ontgaat dit weer.
Je kunt de arrogante Rutte alleen nog straffen door nooit meer op hem of de vvd te stemmen.

joost2 | 13-06-16 | 18:24

Niet dat Mr Rutte en Co dit ooit zal lezen (en reageren), maar ik heb ook een mail verstuurd met eigen text erin (maar gebaseerd op jullie template brief). Ik hoop dat de UK "nee" stemt en uit de EU stapt. En hopelijk - met heel veel geluk stappen andere landen er ook uit.

wendij22 | 13-06-16 | 18:22

Oeps zie nu pas het antwoord: binnen twee WERKdagen.
Dan gaat het weken duren voor ze twee volle dagen gewerkt hebben. lol.

Olieboer | 13-06-16 | 18:15

LOL, heb er nog even een persoonlijke tint aan gegeven:
Geachte heer Rutte,

Allereerst wil ik u vragen eens goed naar uw titel VOLKSVERTEGENWOORDIGER te kijken.
U bent de vertegenwoordiger van het volk der Nederlanden.
In die hoedanigheid verneem ik graag hoe u die plicht gaat vervullen met de volgende vragen:

en dan de rest van het concept.

Olieboer | 13-06-16 | 18:13

@ Borcelullus: je leest niet wat ik schrijf. Ik bagatelliseer het referendum niet.
De aanstichters van het referendum hebben alleen maar ellende willen veroorzaken. Als ze verstandig waren geweest, hadden ze dit aangekaard toen er nog te onderhandelen viel. NU kan de regering niets anders dan met de andere EU landen mee doen.
Wat wil je dan? dat we, net als veel domme Engelsen, uit de EU gaan? Weet je wel hoeveel economische schade daarop volgt? Begrijp mij goed: ik heb veel kritiek op de EU en ik ben ook niet blij met een handelsverdrag met een door en door corrupt land, maar we moeten nu tussen twee kwaden kiezen. Volwassen mensen weten dat dit soms zo is in het leven.

JoopRe | 13-06-16 | 18:13

Dit was helemaal de bloody limit: ik heb me nu aangemeld als reaguuurder.

@joopre: hoe kun je een referendum bagatelliseren waarin aan alle onmogelijke eisen is voldaan en waarom moeten de nee-stemmers hun nee motiveren ? 30 % is 30 % en 61 % is 61 %.
Bij 'normale' verkiexingen wordt ook niet naar je motivatie gevraagd. een stem is een stem.

boccelullus | 13-06-16 | 18:07

@ Caltomer: je kunt alles wel versimpelen, maar daarmee is het nog niet duidelijk geworden. Het ging hier om de motieven achter de nee stem (en achter de voor stem). Die waren helemaal niet duidelijk. Eigenlijk was het hele referendum een onding, want, zoals zo vaak met een referendum, het haalde een heleboel zaken bij elkaar die niet met een eenvoudig ja of nee te beantwoorden zijn.
Ik begrijp de nee stemmers best als het om het resultaat gaat, maar uit niet blijkt hoeveel van hen nee hebben gezegd tegen ene verdrag met Oekraine, hoeveel nee hebben gezegd uit afkeer van de EU en hoeveel beide motieven kenden.

JoopRe | 13-06-16 | 17:59

-weggejorist-

Nefret | 13-06-16 | 17:49

Hartelijk dank voor uw reactie op de website Rijksoverheid.nl. U krijgt binnen twee werkdagen een reactie op uw bericht.

HJDB | 13-06-16 | 17:44

De EU is net Nazi Duitsland met die "Drang nach Osten".

Monsarrat | 13-06-16 | 17:39

done

jouwgedachte | 13-06-16 | 17:36

hoe kan je nu lid zijn van een club die voor vrijheid en democratie heet , en dan de uitslag van een referendum als het niet in je straatje uitkomt naast je neer wilt leggen,wat ben je dan een onbetrouwbaar mens, dan mag je het woord democratie toch niet meer in je mond nemen.maar dat hij totaal onbetrouwbaar is dat heeft hij al lang laten merken.

bekijket | 13-06-16 | 17:35

Done :)

Maximus89 | 13-06-16 | 17:25

1 juli krijgen we antwoord. Dan is NL EU-voorzitter af. Gezien de reacties weet iedereen al wat het wordt. Ik wil een referendum dat ik een ijsje ga eten met Mark. Dat helpt tegen verhitte koppen, blaren die op de tongen zijn gekwekt en eelt op tikkende vingers.

Spastcommando | 13-06-16 | 17:17

Is al ingevuld. Hopla, allemaal doen.

Grumpy Old Sil | 13-06-16 | 17:09

Done

mafmaarnietgek | 13-06-16 | 16:52

@De Koreaanse Slet | 13-06-16 | 14:54

.
"Het probleem zit 'm er eerder in dat teveel mensen die hartstochtelijk nee stemde niet weten/snappen waar ze nee tegen stemde. We kunnen er lang of kort over discussiëren maar feitelijk gaat het al helemaal nergens meer over."

Is dat zo? Dus jij beweert dat al die tegenstemmers niet snapten waarop ze stemden. De zaken zijn toch in de weken voor het referendum duidelijk beargumenteerd door voor en tegenstanders. Aan de hand daarvan heb ik mijn beslissing genomen om ja of nee te stemmen.
Maar fijn te horen dat ik het blijkbaar 'niet snap'.

.
"Elke argumentatie om tegen het associatieverdrag te zijn bestaat uit drogredenen."

Zo, dus dit zijn volgens jou drogredenen;
-De Oekraine is tot op het bot corrupt, dat eerst aanpakken.
-De belofte dat de oekraine niet bij de EU komt wordt gegarandeerd binnen enkele jaren verbroken.
-Met dit soort verdragen lopen we het risico een volgend griekeland binnen te halen.
-Het land is in Oorlog, we lopen het risico er in meegezogen te worden.
-het is geen puur handelsverdrag, maar ook een verdrag mbt politieke en militaire zaken.
-Brussel draait ons keer op keer een rad voor ogen met allerlei verdragen (denk maar aan de Europese grondwet).
- We lopen het risico op goedkope arbeid uit de Oekraine die onze eigen arbeid verdringt als het verdrag 'stiekem achter onze rug om wordt 'opgewaardeerd'. Want zo werkt de EU.

Leg even uit waarom dit drogredenen zijn

.
"Maar prima hoor. Schrijf de minister-president aan en laat weten dat je boos bent en gooi wat met modder. Er zijn nu eenmaal boze en ontevreden mensen."

Nee hoor, geen behoefte om mark te voorzien van een jaarvoorraad gratis pleepapier.
Wat het referendum echter wel heeft bereikt, is dat het masker van zijn gezicht is getrokken en nu voor eenieder zichtbaar is wat hij werkelijk is; een pathologisch liegende draaikont, een woordenwisselaar en een bedrieger.
En aan dat laatste moeten we de mensen nog even herinneren voordat men volgend jaar het stemhokje instapt bij de tweede kamerverkiezingen.


miff | 13-06-16 | 16:44

Mark Rutte verkwanseld Nederland nog aan zuipschuit Jucker voor een glas bier.

Raider Twix | 13-06-16 | 16:35

Goedzo Rutte, nog harder schreeuwen om TOTAAL, TOTAAL en TOTAAL tegen referenda te zijn net voor de Brexit, want Engelsen ( voor VVD de übertokkies van de EU ) zijn schaapjesvoer en dienen geslacht worden.

Voorspelling : False flag VK, met Bilderberg in de tas moet dat kunnen.

Sweetlakecity | 13-06-16 | 16:21

Ja, Ja....
Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie tegemoet zien.
Uw kenmerk is E3318931
Met vriendelijke groet,
Informatie Rijksoverheid

Nog eentje dan *plop*

Plantje-1 | 13-06-16 | 16:20

Done !, met heel veel plezier om deze landverrader onderuit te halen. *plop*

Plantje-1 | 13-06-16 | 16:10

Done!

B@RRY | 13-06-16 | 16:09

En verzonden!
Laat ze naar de hel lopen met HUN EU!

Bijltje | 13-06-16 | 16:00

Verstuurd. Die kerel is toch totaal, totaal, maar dan ook totaal van het padje af! Begint nu echt idiote en gevaarlijke vormen aan te nemen. Zo'n ongelooflijk gebrek aan respect voor democratie en de Nederlandse burger. Dit moet echt stoppen. Verkiezingen please... Implosie EU liefst nog eerder.

FnurkY | 13-06-16 | 15:59

Motieven doen nu na de verkiezing niet meer ter zaken. Wat nu geldt is de uitslag.
De uitslag is geldig en onweerlegbaar.
De uitwisseling van argumenten doe je voor de verkiezingen, dat noemt met het debat.
Maar inderdaad is het debat niet gevoerd. De regering is enkel bezig met haar monoloog.
Op het moment dat er pas na verkiezingen wordt gevraagd om argumenten, dan wordt het pas eng. Zie referendum 1 inzake EU onder Balkenende. De NEE werd verklaard als een NEE tegen een onderdeel van het verdrag zoals een volkslied alsook het woord "grondwet" .
Maar nee, we zijn tegen de federatie EU. In zijn geheel, van de eerste tot het laatste artikel is dit verdrag weg gestemd opdat er nooit een verdrag zal gaan komen.

rectormagnificus | 13-06-16 | 15:58

Een nette brief versturen aan boeven zit er niet in bij mij. Een boef van een boeven partij die totale minachting heeft naar de democratie en het volk verdient geen nette respectvolle brief, maar een hooivork in zijn reet.

XaleX_2 | 13-06-16 | 15:52

Rutte heeft schijt aan de burger, dus ook aan mij. Ik heb schijt aan hem en zal 'm dus niet mailen.

Rest In Privacy | 13-06-16 | 15:50

Natuurlijk moet je wel referenda kunnen houden over dit soort onderwerpen, flapdrol.

Bert Konterman | 13-06-16 | 15:42

-weggejorist-

watt | 13-06-16 | 15:34

@De Koreaanse Slet | 13-06-16 | 15:18
Je voert een achterhoede gevecht.

Mark_D_NL | 13-06-16 | 15:33

@Iftert | 13-06-16 | 14:07
"We hebben 2.5 maanden geleden met 2.5 miljoen mensen al iets gedaan."

Juist, en dat is dus *precies* de houding die Nederland het volkje maakt dat het is met alle problemen van dien.

Ik heb al gestemd, wat ermee gedaan word zal me aan mijn reet roesten. Omdat je 2.5 maand geleden naar de stembus op de hoek bent gelopen en ze nu hun reet met je stembiljet afvegen vind je wel ok? Daar schik jij je wel naar?

Onderspit delven heet dat.

Exact de houding die het overige nieuws actueel houd...
Stenengooiers tegen bushokjes, ja, ik heb er wel eens ooit wat van gezegd, laat ze dus gewoon maar, is mijn probleem niet.

peterdh | 13-06-16 | 15:32

@De Koreaanse Slet | 13-06-16 | 15:14
Da had de rest van NL maar moeten gaan stemmen. En dat hebben ze niet gedaan. En misschien is die heftruck chauffeer wel een hele slimme, belezen en berezen man. Je weet het niet he...

Mark_D_NL | 13-06-16 | 15:31

-weggejorist-

watt | 13-06-16 | 15:29

Wanneer Jorist Joris eindelijk Rutte voorgoed weg? Zoiets met opgerot of zo.

edelweiss | 13-06-16 | 15:23

Harrymetnuance | 13-06-16 | 14:59

Met dit soort zaken kan je er donder op zeggen dat niemand er een zinnig woord over kan zeggen omdat het simpelweg de gemiddelde Sjaak niet treft. Daarom was het een onzinnig referendum wat veel geld kostte en voor helemaal niets.

De Koreaanse Slet | 13-06-16 | 15:18

Moge de wijze waarop David Cameron omgaat met een referendum in het Verenigde Koninkrijk, een voorbeeld zijn voor Mark Rutte.
succes Pays-Bah

hovawart | 13-06-16 | 15:18

miff | 13-06-16 | 14:42
Volkomen juist, doch Rutte dient een besluit te nemen.
Of de uitslag naast zich neerleggen of niet ratificeren.
Het is of het één of het ander. Kortom hij zal kleur moeten bekennen, zich een vent moeten tonen, een regeringsleider waardig!

Een vrije paling | 13-06-16 | 15:18

telelezer | 13-06-16 | 14:07

Nou, ik wel hoor. Alle gegevens , misschien nog een foto erbij? Laat de pliesie maar komen.

edelweiss | 13-06-16 | 15:17

-weggejorist-

watt | 13-06-16 | 15:16

Done!

libidoos | 13-06-16 | 15:15

Mijn briefje,

Geachte heer Rutte,

Ik ben 1 van de miljoenen tegenstemmers op 6 april. Ik heb dit gedaan omdat ik mij het lot van Nederland aantrek. Nederland is altijd een soeverein land geweest maar gaat zich via de EU nu ook al verbinden met een corrupt in oorlog zijnd land, Oekraïne. In Oekraïne is een regering aan de macht geholpen met behulp van de EU en welke niet wordt gesteund door een meerderheid van de bevolking. Het is een gesplitst land er wordt een scheidslijn opgetrokken tussen Europa en Rusland en de oorlogstaal is niet van de lucht.
Nee mijnheer Rutte daar ben ik een tegenstander van. Ik was er persoonlijk bij toen de Berlijnse muur gesloopt werd. Het was een moment van hoop, van 1 Europees continent. Maar wel een Europees continent zonder centrale besturing. Dat was toch de reden dat die muur gesloopt moest worden. De Oostblok landen moesten onder het juk van de Sovjet regering vandaan.
Nu, een kleine 30 jaar later is er wederom een centrale regering bestuurd vanuit Brussel. Ongekozen bestuurders wel te verstaan. Deze menen over en voor ons te kunnen beslissen. Aangezien ik in een democratisch land woon en wij als Nederlanders eindelijk ook eens mee kunnen praten via een referendum, heb ik mijn stem dan ook doen gelden. Een dikke vette tegenstem, voor uw informatie ik had deze tegenstem ook graag voor 2004 willen doen uitbrengen met de toetreding van 10 nieuwe EU leden. Helaas hadden wij toen nog geen referendum. Een blind paard kon op dat moment al zien dat het de verkeerde kant opging met de EU wat de opvolger is van de eens zo, ook door mij, bejubelde EEG.
Enfin we staan nu in 2016 en hebben als Nederland tegen het uitgebreide associatie verdrag van de EU met Oekraïne gestemd.

Ik las vandaag in de courant dat u 3 x totaal tegen referenda bent betreffende multilaterale overeenkomsten. Dat is veel tegen maar des-al-niet-te-min denkt Nederland daar anders over. En u bent aangesteld als onze Minister President, dus ambtenaar, en heeft de taak om de wil van het volk uit te voeren.

Dat schijnt u geen-zins van plan te zijn. Hoe moeten we dit opvatten? Een opstapje naar de verkiezingen, even goed de VVD mening laten horen? Foei, mijnheer Rutte u bent nu Minister President en moet de pet van VVD lijsttrekker nog even in de kast laten hangen. Of bent u uit op een baantje in Brussel?

Graag zou ik helderheid van u willen. U kunt de uitslag van het referendum gebruiken als toilet papier en het daarna gewoon met water wegspoelen het riool in. Het is tenslotte raadgevend. Of u kunt de wil van de bevolking en de volksvertegenwoordiging respecteren en het associatie verdrag niet ratificeren.
Als u het eerste doet ben ik van mening dat u geen Minister President van Nederland meer kunt zijn. Doet u het tweede zal dat voor uw VVD kiezers en uw Europese vrienden wel behoren slikken zijn maar u doet waarvoor u betaald wordt.
Uiteraard kunt u telefonisch contact met mij opnemen voor de 28e juni via onderstaand telefoonnummer. Ik zal mijn tegenstem dan mondeling gedetailleerder onderbouwen en u er op deze manier van overtuigen om niet te ratificeren.

Met vriendelijke groet,

Toetsiemonster | 13-06-16 | 15:15

Kris | 13-06-16 | 14:50

Wat stellen 2.5 miljoen stemmen voor? Het is 1/5 van de bevolking die stemgerechtigd is. 20%...

20% dat wil gaan bepalen hoe wij handel voeren met een ander land. Democratie is leuk hoor. Maar de laatste keer dat ik meedeed aan democratie keek ik naar mogelijkheden die er toe doen. Een omhooggevallen heftruckchauffeur of werkloze profiteur is in mijn ogen niet de juiste persoon om te beoordelen of we wel of niet regeltjes moeten maken over hoe we handel doen met Oekraïne.

De Koreaanse Slet | 13-06-16 | 15:14

Ga ik zo doen .

edelweiss | 13-06-16 | 15:13

Verstuurd.

Kijken of er nog antwoord komt op de volgende vragen:
Graag verneem ik van u wat nu zo desastreus vindt aan de wens van het volk? Kunt u hierbij ook uitleggen waarom u dit niet direct na de uitslag van het referendum heeft gezegd tegen het Nederlandse volk? Kunt u mij tot slot ervan geruststellen dat u mijn stem nu eindelijk gaat vertalen in concrete handelingen?

Voorbeeldige | 13-06-16 | 15:12

Woensdag zal de paus hem wel even de biecht afnemen, alle zonden zullen ons worden vergeven, want de MP spreekt namens ons allen. Alle Nederlandse Slapende Tegoeden zullen worden ondergebracht bij Banco Vatticano, en de Heilige Eminentius mag binnenkort een bezoekje brengen aan de Zaanse Schans en de Kinderdijk.Hulde en een drupje heilig water ( dat is een oudemensenkwaaltje).
succes Pays-Bah

hovawart | 13-06-16 | 15:11

Gedaan met nog een kleine persoonlijk toevoeging voor Dhr. Rutte (ik heb het wel netjes gehouden).

Zure Boer | 13-06-16 | 15:11

Maak ze maar gek met al die mail!

Leefjeleven | 13-06-16 | 15:06

Brief is eruit.
Zal wel geen reedt helpen bij die lapzwansen maar je moet toch wat.
"what's it gonna be BOY? yes or... "
(no no no no let me sleep on it. well let me sleep on it, I give you one answer in the morning)

met vriendelijke groet,

Cousin Eddie | 13-06-16 | 15:05

telelezer | 13-06-16 | 14:45
Lisa.
Niet Laura.
Laura komt vrij. En waar is Lisa?

nemoj me jebat | 13-06-16 | 15:05

Als je slim bent, doe je er meteen een WOB verzoek bij voor een of ander besluit, in een alinea, dan moeten er binnen 4 weken geantwoord worden.

CrazyB | 13-06-16 | 15:04

@WC Experience | 13-06-16 | 14:59
Die is alvast verrekend met de nieuwe naheffing van de EU aan Nederland.
Je dacht toch zeker niet dat je wat extra mag overhouden van dit kabinet?

necrosis | 13-06-16 | 15:03

Dus de Qatar autoriteiten hadden wel een punt....
telelezer | 13-06-16 | 14:41
.
Natuurlijk hadden die een punt. "Zeg mij wie uw vrienden zijn en ik zal zeggen wie u bent".

Lupuslupus | 13-06-16 | 15:02

Bedankt voor uw e-mail.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie tegemoet zien.

Uw kenmerk is E3318776

Met vriendelijke groet,

Informatie Rijksoverheid

Leefjeleven | 13-06-16 | 15:01

@necrosis | 13-06-16 | 14:59
Of was het nou Laura.
*kluts kwijt is*

necrosis | 13-06-16 | 15:00

We krijgen nog 1000 piek!!!

WC Experience | 13-06-16 | 14:59

@telelezer | 13-06-16 | 14:41
Het verhaaltje over Lisa rammelt aan alle kanten.
Ze ging op vakantie naar Frankrijk (zei ze) en vervolgens zat ze alcohol te drinken in een club in Qatar met een vriendin.
Ik ken de feiten niet, maar ergens klopt er iets niet.
Maar mocht ze Qatar uitgezet worden, dan heeft ze nog mazzel.
Ze had ook 1-3 jaar gevangenisstraf kunnen krijgen.
En de gevangenissen in Qatar zijn geen staatshotels zoals in Nederland.
Overigens laat die vriendin zich niet meer horen.

necrosis | 13-06-16 | 14:59

Gedaan, het kost je maar één minuut, dus doen!!!!

Leefjeleven | 13-06-16 | 14:59

Ik ben ook niet zo blij met Oekraine, maar denken jullie niet dat Rutte en consorten de consequenties beter kunnen inschatten dan de gemiddelde reaguurder?
Er kan dan wel 61% tegen hebben gestemd, maar het gros heeft geen benul waarvoor ze eigenlijk gestemd hebben (van de voorstemmers idem).

Harrymetnuance | 13-06-16 | 14:59

Verzonden.

Mariolo | 13-06-16 | 14:58

Gij kunt wel zo'n mooie brief schrijven maar daar worden zij niet kouder of warmer van.

Enige wat helpt is niet op een Pro EUSSR partij stemmen en dan blijven er maar weinig over.

Of staken natuurlijk.

Maar ja, in maart 2017 zal het volk wel massaal weer Pro EUSSR stemmen.
Het schijnt als de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb lijsttrekker wordt van de PvdA dat de PvdA ineens weer op 22 zetels staat terwijl het nu maar 8 zetels is in de peilingen? Hoe is dat mogelijk? Is het volk dan zo dom? De partijprogramma is geen komma gewijzigd en dan vanwege Aboutaleb weer op de dwangarbeiderspartij stemmen? Ongelooflijk, maar wordt waarschijnlijk nog de waarheid ook.
Dwangarbeiderspartij want in Rotterdam voeren ze een waar schrikbewind waar Aboutaleb (PvdA) burgemeester van is.

Tja, dan verdien je niet beter.

Gij krijgt wat gij stemt!!

ProAsfalt | 13-06-16 | 14:56

miff | 13-06-16 | 14:42

Het probleem zit 'm er eerder in dat teveel mensen die hartstochtelijk nee stemde niet weten/snappen waar ze nee tegen stemde. We kunnen er lang of kort over discussiëren maar feitelijk gaat het al helemaal nergens meer over.

Nederland kiest elke vier jaar volksvertegenwoordigers en de meerderheid bepaald wat de 'beste' koers is voor Nederland. Referenda zijn onzinnig omdat de meeste mensen niet met hun verstand denken maar met emotie. De waanzin van de dag zeg maar.

Elke argumentatie om tegen het associatieverdrag te zijn bestaat uit drogredenen.

Maar prima hoor. Schrijf de minister-president aan en laat weten dat je boos bent en gooi wat met modder. Er zijn nu eenmaal boze en ontevreden mensen.

De Koreaanse Slet | 13-06-16 | 14:54

Bedankt voor uw e-mail.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie tegemoet zien.

Uw kenmerk is E******

Met vriendelijke groet,

twasniks | 13-06-16 | 14:54

Aangezien ze bonnetjes ook al heel snel kwijtraken daar in Den Haag, vergt het weinig voorstellingsvermogen hoe snel al deze mail 'zoek' is.

Negatyfus | 13-06-16 | 14:52

De uitslag van het GeenPeil-Referendum ligt klaarblijkelijk nog zwaar op de maag van het VVD-opperhoofd, na de Bilderberg-lunch geeft het GeenPeil-Referendum hem toch een blijvende zure nasmaak, zowaar mogelijk oprispingen en ernstige flatulentie.
Verwonderen doet het ons echter terdege dat de patiënt, ondanks zijn schijnbare laconieke houding,overtuiging,mening,standpunt, etc. evenals zijn terughoudendheid, zich toch in een buitenlandse taal dusdanig uitspreekt over het GeenPeil-referendum. Zal het dan toch de spreekwoordelijke nagel aan zijn politieke doodskist kunnen worden....................? Als een MP zich al niet kan vinden in s"Lands democratie en rechtstaat.
succes Pays-Bah.

hovawart | 13-06-16 | 14:52

JoopRe | 13-06-16 | 14:41
Het werd niet warrig, het was volstrekt duidelijk. En het is nu ook niet warrig, het is volstrekt duidelijk. Of NEE en met de billen bloot bij de EU, óf JA en dan ben je de stem van het Nederlandse volk aan het negeren. NEE of JA, moeilijk zeg voor sommige mensen.

catomar | 13-06-16 | 14:51

als 2.500.000 stemmen hem de pis niet lauw maakt... wat doet dit briefje dan met hem? juist, niks! Democratie is allang dood.

Kris | 13-06-16 | 14:50

@telelezer | 13-06-16 | 14:43
Ik heb je brievenbus dichtgeplakt met superlijm.
*gnehehe*

necrosis | 13-06-16 | 14:50

Bedankt voor uw e-mail.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie tegemoet zien.

Uw kenmerk is E3318732

Met vriendelijke groet,

Informatie Rijksoverheid

_kees_ | 13-06-16 | 14:49

@ necrosis | 13-06-16 | 14:44
Hier wordt duidelijk iets anders gesuggereerd dan het "alleen Nazi zijn". Denk daar maar eens over na....

Eparchus | 13-06-16 | 14:49

Goed bedacht die onderbroeken reclame onder Rutte. Kan hij ze een voor een vol scheiten met alle kleuren stront die hij nog te verwerken krijgt.

|skander | 13-06-16 | 14:49

Hartelijk dank voor uw reactie op de website Rijksoverheid.nl. Nadat wij alle berichten van het klootjesvolk ongezien weggeflikkerd hebben, krijgt binnen twee werkdagen een algemene en niets zeggende reactie op uw bericht.

Klik_hier | 13-06-16 | 14:47

mail ze de Moeder... dat loeder

harries | 13-06-16 | 14:47

Bedankt voor uw e-mail.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie tegemoet zien.

Uw kenmerk is E3318618

Met vriendelijke groet,

Informatie Rijksoverheid

harries | 13-06-16 | 14:46

@wapster | 13-06-16 | 14:37
Reactie Rutte: hahahahahahahaha

necrosis | 13-06-16 | 14:45

"Zit Lisa nog vast?"
@ nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:43
.
Ze wordt uitgezet met een voorwaardelijke straf en een boete
zie mijn link van: telelezer | 13-06-16 | 14:41

telelezer | 13-06-16 | 14:45

@Eparchus | 13-06-16 | 14:28
Je hoeft niet te moorden om een nazi te zijn, denk daar maar eens over na....

necrosis | 13-06-16 | 14:44

"Ik krijg mijn liefdesbrieven iedere keer retour met de notitie "geadresseerde onbekend"."
*hartstochtelijk snikt*
@ nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:11
.
die aan mij ook..?

telelezer | 13-06-16 | 14:43

telelezer | 13-06-16 | 14:41
Zit Lisa nog vast?

nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:43

Een vrije paling | 13-06-16 | 14:38
Daar zit hem nou juist het probleem, het was een raadgevend referendum, geen bindend referendum.
Zo dom waren indertijd onze politici nou ook weer niet; het volk kreeg een -nutteloos- speeltje in de vorm van een referendum, maar onze politici zorgden er wel voor dat het speeltje geen struikeldraad voor hen zelf kon worden.

miff | 13-06-16 | 14:42

Iftert | 13-06-16 | 14:07
Doorpakken nu!

nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:42

Done, met als afsluiting:

Tenslotte wil ik u graag wijzen op de officiele definitie van het door u zo verfoeide 'Populisme'

Kenmerken Politicologen kennen kenmerken toe aan populistische politici[5]:

afkeer van het partijestablishment; het volk staat op een voetstuk en aan zijn wil wordt constant gerefereerd; charismatisch leiderschap; er wordt een beroep gedaan op eenheid en vaderlandsliefde.

Van populisme kan ik je inderdaad op geen enkele wijze beschuldigen, Mark.

Groet

cucaracha | 13-06-16 | 14:41

Rutte heeft gelijk als hij om motieven vraagt. We hebben namelijk gezien dat zowel voor- als tegen-stemmers motieven hadden die weinig met Oekraine te maken hadden. Zo werd het erg warrig.
Vermoedelijk gaat het de meeste tegenstemmers meer om te protesteren tegen het EU apparaat, en niet zozeer om Oekraine. In dat geval kan de regering daar nog wel wat mee. Zelfs al het handelsversdrag grotendeels een gelopen race is, dan nog kan en moet de regering iets met de zorgen die breed leven in de samenleving over het logge en ondemocratische karakter van de EU.

JoopRe | 13-06-16 | 14:41

sinar2 | 13-06-16 | 14:17
Kejje nagaan wat voor een helden Jan Roos, Van Rossem en kornuiten dan wel niet zijn.
Denk daar maar eens over na!

nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:41

ff helemaal off-topic maar wel interssant:
Laura komt vrij, maarrrr:
"Volgens Laura was zij met Lisa in Qatar op vakantie. Van Lisa is bekend dat zij een prostituee is die vaker in Qatar is en adverteert op meerdere websites."
www.telegraaf.nl/binnenland/25991547/_...
Dus de Qatar autoriteiten hadden wel een punt....

telelezer | 13-06-16 | 14:41

necrosis | 13-06-16 | 14:26
Hou me alsjeblieft uit de schijnwerpers!
*verlegen wegduikt*

nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:40

Godverdomme! De mening van Rutte over referenda is helemaal niet relevant, mocht hij die ùberhaubt ooit hebben gehad of nog krijgen. Bij het referendum over het associatie verdrag met Oekraine heeft 61% van de volgens de Kieswet meer dan rechtsgeldige hoeveelheid opgekomen stemgerechtigden tegen dit verdrag gestemd. Als zetbaas van bv. Nederland heeft hij de Wet uit te voeren, zoals ook ik geacht wordt mij aan de Wet te houden, ongeacht of ik daar een mening over heb. Wetten hebben wij op democratische wijze met elkaar afgesproken en vastgelegd om ons aldus aan deze regelgeving te houden.

Een vrije paling | 13-06-16 | 14:38

Ik wil in het verdrag ook opgezien dat ik nog 1000 euro netto krijg.

wapster | 13-06-16 | 14:37

Ik zie het nut niet van zo'n brief. We kunnen volgend jaar weer stemmen en dan laat ik het wel weten. Ze hebben het debat kunnen volgen, peilingen zijn er genoeg geweest over de argumenten voor en tegen. Ze hebben een goede indruk wat het volk vindt. Nu nog de politieke realiteit die erop volgt.

Simon_GS | 13-06-16 | 14:37

Gedaan.

dreistein34 | 13-06-16 | 14:36

Done and feels good

net ff anders | 13-06-16 | 14:36

Ik heb tegen gestemd omdat ik het Oekraiense volk wil beschermen tegen de chantage praktijken van die ondemocratische EU. En omdat Oekraïne nooit punten aan Nederland geeft op het songfestival.

byzantium1453 | 13-06-16 | 14:33

Quote:

"Daarnaast: wanneer eindigt nu de voorlopige inwerkingtreding van het verdrag en gaat het verdrag definitief de prullenbak in? Immers, een 'nee' betekent dat het verdrag niet langer in werking kan zijn - tenzij u openlijk toegeeft dat u van zins bent om de uitslag van het raadgevende referendum aan uw laars te lappen."
.
Laat mij een voorspelling maken; Uiteraard is Mark met de rubberen ruggengraat niet van plan het verdrag naar de prullenbak te verwijzen; dat kost hem kiezers en aanzien (binnenlands).
Mark wacht gewoon tot het Nederlands voorzitterschap voorbij is, waarna Slowakije (voorzitter 2e helft 2016)het verdrag de dag erop ratificeert.
Dan kan mark zijn handen in onschuld wassen en stellen dat hij niet bij machte is voorzitter Slowakije tegen te houden.
Vandaar ook het zorgvuldige uitstel tot na het Nederlandse voorzitterschap.
En zo speelt men slim de ondemocratische spelletjes om het volk een rad voor ogen te draaien.

miff | 13-06-16 | 14:31

De EU vindt het erg belangrijk dat alle lidstaten de bevoegdheid hebben om een verdrag te vetoën. In feite doet een land dat nu en dan is het niet goed. NEU is NEU hè EU!
Pas als alle landen dit verdrag tekenen, kan het definitief in werking worden gesteld. Dat gebeurt nu net dus moet het BUITEN werking worden gesteld.

demdem | 13-06-16 | 14:30

Aan het einde van de middag drongen opgehitste, dronken en woedende schutters de gevangenis binnen en sleurden de broers naar buiten. Cornelis bezweek onder de slagen van geweerkolven. Johan werd door notaris Van Soenen met een piek in zijn gezicht gestoken. Daarna schoot luitenant-ter-zee Maerten van Valen hem van achteren met een pistool in zijn hoofd.[22] De lijken werden geheel ontkleed, op het Groene Zoodje aan de wipgalg ondersteboven opgehangen, opengereten en gecastreerd. Tenen, vingers, oren, neuzen, lippen en tongen werden afgesneden. De ingewanden werden uit de lichamen gehaald en volgens de ooggetuige en dichter-industrieel Joachim Oudaan deels door de omstanders opgegeten of aan honden te eten gegeven. Hendrick Verhoeff ging er prat op dat hij de harten uit de lichamen had gesneden, iets dat hij de magistraat – de ochtend van de moord – beloofd had te doen. Ze zijn nog jaren tentoongesteld geweest.

Zo. Dat waren nog eens tijden.

WC Papier | 13-06-16 | 14:29

misschien kan dit verstuurd worden door al die miljoenen naar zijn twitter account. Daar zit hij meestal nl op te turen bij debatten.. iemand twitteraccount MP Rutte bij de hand? c.c. Koenders idem..

fikkieblijf! | 13-06-16 | 14:28

necrosis | 13-06-16 | 14:24
Iets met massamoorden enzo, denk ik zomaar in eerste instantie. Daarom vind ik de vergelijking ongepast. Maar dat antwoord kon u toch ook wel verzinnen? Daar zijn uw reacties normaliter en doorgaans te scherp voor.

Eparchus | 13-06-16 | 14:28

Vroegah deed je dan een A4 in de fax die als een koker aan elkaar was getaped. Waren je collega's uren mee bezig. Ja, ik was me er een.

Piet Karbiet | 13-06-16 | 14:27

Hartelijk dank voor uw reactie op de website Rijksoverheid.nl. U krijgt binnen twee werkdagen een reactie op uw bericht.

Exitritus | 13-06-16 | 14:26

@nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:11
Misschien krijgen we binnenkort ons eigen topic.
*gaat redactie tippen*

necrosis | 13-06-16 | 14:26

Zojuist verzonden:
-----------------------------
Geachte premier Rutte,

Het referendum is niet het probleem. Het verdrag is het probleem. Nog preciezer: de opzet van het verdrag is het probleem. De EU heeft doelbewust de nationale bevoegdheden gemengd met de exclusieve EU-bevoegdheden in het Verdrag. Had de EU een verdrag geproduceerd over enkel vrijhandel, dan was er geen referendum. Nu ze er ook militaire, demografische, geopolitieke en financiële elementen in gestopt hebben, is het verdrag te recht referendabel, anders is onze nationale soevereiniteit niets waard. Wat u als premier heeft gezegd is: Sorry dat Nederland bestaat.

Beste premier: Zo een landverrader en volksverlakker wil niemand in ons land als premier. Nooit. Weg met u als premier dus. Vandaag nog. Stap op en ga iets anders doen. U vertegenwoordigt Nederland en haar bevolking niet langer. Ga weg. Onmiddelijk.

tipo | 13-06-16 | 14:25

Als iedereen de onderste steen op gaat sturen naar het antwoordnummer zullen ze het wel snel zat worden in DH.

tejootje | 13-06-16 | 14:24

@Eparchus | 13-06-16 | 14:13
Hoezo grensje over?
Het is maar een klein bloksnorretje, iedereen weet dat Markie net wat pluisjes op zijn gezicht begint te krijgen.
Zijn balletjes moeten nog indalen.

necrosis | 13-06-16 | 14:24

ANTWOORDNUMMERS. VVD. Antwoordnummer 1877. 2500 WB Den Haag.

tejootje | 13-06-16 | 14:23

@gentle giant | 13-06-16 | 13:57
Geen idee, op TPO zat ook laatst een fake Piet K.

Piet Karbiet | 13-06-16 | 14:23

"Graag wil ik van u vernemen hoe u rekening houdt met ..."

Nee, dit is veel te lief en je weet gewoon zeker dat je een langdradig wirwarwoord terug krijgt *van een assistent* waarin gemitst en gemaard wordt tot je in slaapt valt.

Een paar keer zwemmen in de hofvijver is een veel sterker argument dat het vriendelijke verzoek of hij het nóg eens een keer wil uitleggen. Ik hoef namelijk niks uitgelegd te krijgen. Hij moet handelen en wel per direct.

BenBinnen | 13-06-16 | 14:23

Brief verstuurd via email. Nu afwachten wanneer het AT langskomt (hopelijk niet te vroeg, slaap graag uit).

Neelix99 | 13-06-16 | 14:22

Tuurlijk joh...
Blijf bezig, als ie het nog niet begrepen heeft zal zon brief iets veranderen ? Het punt is wel gemaakt hoor, van beide kanten.

nobodyknows | 13-06-16 | 14:21

Ik probeer de tekst te knippen en plakken, maar ik krijg de schaar niet door het beeldscherm.
Teen | 13-06-16 | 14:06

***Reikt kettingzaag aan***

AlexMM50 | 13-06-16 | 14:20

Hij krijgt van mij een steen opgestuurd. De onderste.

Mark_D_NL | 13-06-16 | 14:20

@telelezer | 13-06-16 | 14:07
Ik onderteken gewoon met 'Alexander Pechtold'.

necrosis | 13-06-16 | 14:18

En in de bevestiging van de mail staat er al een excuus:
.
"Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u binnen twee werkdagen een reactie tegemoet zien."
.
Lekker dan.
.
@telelezer | 13-06-16 | 14:07 - Ik woon niet meer in NL. En lijkt me sterk dat de Deense politie zich hier iets van aantrekt. Die zijn druk bezig met het echte politie werk; boeven vangen. Hier zijn ze nog geen verlengstuk van incompetent politici.

ViagraFalls | 13-06-16 | 14:17

@nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:11
Wat gebeurt er met mijn familie als ik in een heropvoedingskamp in Oekraine zit?

sinar2 | 13-06-16 | 14:17

Extragratis tip: De VVD heeft ook een facebookdinges en ze zijn daar actief.
www.facebook.com/VVD/?fref=ts
Lekker volplempen zou ik zeggen.

Vogelbeest | 13-06-16 | 14:17

Nee = nee volstaat volgens mij prima.

Mr_Pikibelly | 13-06-16 | 14:16

Done.

Der Georg | 13-06-16 | 14:16

Overigens ben ik zeer trots dat GeenPeil niet ingaat op het voorstel om te overleggen over de uitslag.
Nee = nee, er valt dus niets te onderhandelen over aanpassingen aan het verdrag.
Wij-willen-Oekraïne-niet!
Wat snappen Rutte en Koenders daar precies niet aan?
Rutte en Koenders overspelen hun hand, in maart hoop ik op 'Wij-willen-Koenders-en-Rutte-niet!
Leve GeenPeil en OekraiNEE!!!!

necrosis | 13-06-16 | 14:16

Mag een geparfumeerde liefdesbrief ook? Gewoon, om te trollen?

His Lordship | 13-06-16 | 14:15

Brief is super. De topicpica is een grensje over GS.

Eparchus | 13-06-16 | 14:13

Of naar het antwoordnr sturen. Kost het ook geen postzegel ;)

tejootje | 13-06-16 | 14:12

Ze willen weten waarom? Dan hebben ze tijdens de NEE-campagne totaal totaal totaal niet opgelet.

zwarte_weduwe | 13-06-16 | 14:12

Done

_Fly66_ | 13-06-16 | 14:12

sinar2 | 13-06-16 | 14:09
Een volk dat voor tirannen zwicht ...

nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:11

necrosis | 13-06-16 | 14:07
Ik krijg mijn liefdesbrieven iedere keer retour met de notitie "geadresseerde onbekend".
*hartstochtelijk snikt*

nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:11

Niet echt slim om in deze tijd nog te mailen. Alles wordt gescreend door de NSA

Teen | 13-06-16 | 14:10

We hebben met miljoenen tegen gestemd,duidelijker kan het toch niet zijn?Hij is niet dom dus al deze brieven zijn gewoon niet nodig.Het geestelijk acsepteren is nog steeds niet doorgedrongen bij Rutte en als hij echt slim is dan belooft hij Brussel net zoveel als hij de Nederlandse bevolking belooft heeft.Hij snapt wel waar we het over hebben zonder dat we herhalingen te vallen.Doen wat je moet doen als vertegenwoordiger van het NL volk met deze uitslag dat is alles.Leuker kunnen we het niet maken ,zeg maar.

tegenalles | 13-06-16 | 14:09

@nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:06
Noem mij maar bang, ik noem het vooruitziende blik. Er word al actief nagedacht om EU-kritische partijen te gaan verbieden. En je ziet nu ook dat de nederlandse democratie al buiten werking is gesteld als het om EU-belangen gaat.
Het is een herbeleving van de 30-er jaren van de vorige eeuw.

sinar2 | 13-06-16 | 14:09

Foto boven het verhaal is zeer toepasselijk.

eva43138890 | 13-06-16 | 14:08

"En jullie denken dat hij ook maar iets met al die brieven gaat doen?"
@ Iftert | 13-06-16 | 13:58
.
Veel erger!
Ik denk dat velen hun naam en adres niet meer durven geven bij dit soort brieven, want anders komt de GedankenPolizei aan je deur.
Daarnaast word je dan gegarandeerd geregistreerd, ena als je later ooit op een belangrijke functie solliciteert, word je om "onduidelijke redenen" afgewezen.

telelezer | 13-06-16 | 14:07

@nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:03
Wanneer krijg ik een brief?
Elke dag loop ik naar de brievenbus maar vind alleen rekeningen en spam.
*huilbui*

necrosis | 13-06-16 | 14:07

Iftert | 13-06-16 | 13:58
Als je niets doet, is hij helemaal gelukkig.
Hup, aan de gang jij!
nemoj me jebat |

We hebben 2.5 maanden geleden met 2.5 miljoen mensen al iets gedaan.

Iftert | 13-06-16 | 14:07

Mij ontgaat even wat AZ'67 hier mee van doen heeft.

Piet Karbiet | 13-06-16 | 14:07

Verzonden per mail

twasniks | 13-06-16 | 14:06

Heeft geen nut.
Het hinderburgerfilter houdt alles tegen en de brieven verdwijnen in de schredder.
Geef zijn huisadres maar, dan stuur ik wel een oer-Hollands kaartje met de tekst NEE is NEE!

Schietmijmaarlek | 13-06-16 | 14:06

sinar2 | 13-06-16 | 14:03
Bangerik.
Jeweettoch: wij zijn met meer!

nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:06

gestuurd!

verdacht | 13-06-16 | 14:06

Ik probeer de tekst te knippen en plakken, maar ik krijg de schaar niet door het beeldscherm.

Teen | 13-06-16 | 14:06

Oh oeps. Wilde deze plakken.
.
Contactformulier - Verzonden
Hartelijk dank voor uw reactie op de website Rijksoverheid.nl. U krijgt binnen twee werkdagen een reactie op uw bericht.

ViagraFalls | 13-06-16 | 14:05

Done!

Sadomassochristus | 13-06-16 | 14:05

Via dit formulier kunt u een vraag stellen aan de Rijksoverheid. U krijgt binnen 2 werkdagen een reactie op uw bericht.

ViagraFalls | 13-06-16 | 14:05

De shredder van Anouchka van Miltenburg schijnt nu in het Torentje te staan.

lady blabla | 13-06-16 | 14:04

MP heeft niet zoveel op met "internetachtige dingetjes"

Biologische_Dildo | 13-06-16 | 14:04

Iftert | 13-06-16 | 13:58
Als je niets doet, is hij helemaal gelukkig.
Hup, aan de gang jij!

nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:03

ik heb nog liever een dictatuur die voor ons land en hun eigen burgers opkomt. wat een land is het geworden zeg.

blanke pool | 13-06-16 | 14:03

Ja leuk, laat ik me met naam en adres melden dat ik tegen gestemd heb en ook nog eens actief hier mee bezig ben. Word ik over een paar jaar namens Jucker door de EU-Stasi van bed gelicht wegens Rijks-ondermijnende activiteiten.

sinar2 | 13-06-16 | 14:03

Done.
Contactformulier - Verzonden

Hartelijk dank voor uw reactie op de website Rijksoverheid.nl. U krijgt binnen twee werkdagen een reactie op uw bericht.
Uw vraag
Aard van uw vraag Privé
Organisatie Het volk.

gentle giant | 13-06-16 | 14:03

De heer Rutte krijgt van mij een keurige brief per post.

nemoj me jebat | 13-06-16 | 14:03

Done!!!

SenorPaprika | 13-06-16 | 14:03

Ik heb een veel kortere brief:

NEE! (karakter grote 60 en bold)

En nu met je hele maffia bende oprutten uit de 2de kamer.

De groenten,
Methylfenidaat

Methylfenidaat | 13-06-16 | 14:02

wat een bruine hond is het ook. nog minder te vertrouwen dan mferkel.

blanke pool | 13-06-16 | 14:02

Jammer dat het telegram heden ten dage wat minder wordt gebruikt
want je moest er zo lekker veel Stop in zetten

Tobi | 13-06-16 | 14:00

Stuur GEEN standaard email. maar verzin zelf tekst en onderwerp. Ander kan de IT afdeling makkelijk alle mailtjes filteren en er uit halen. gaat veel lastiger als alle mail andere inhoud heeft en ander onderwerp.

MuitA | 13-06-16 | 13:59

En Mark, kom niet aan dat dit referendum niet representatief zou zijn voor het hele land. Dat is het namelijk WEL! De uitslag is geheel in lijn met alle peilingen.

demdem | 13-06-16 | 13:58

En jullie denken dat hij ook maar iets met al die brieven gaat doen?

Iftert | 13-06-16 | 13:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl