Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

10.000 euro shoptegoed per vluchtgezin Oisterwijk

topicoisterwijk.pngHoppetee: tienduizend gratis hardwerkende Nederlandermuntjes voor vluchtgezinnen die de mazzel hebben om in Oisterwijk terecht te komen. De gemeente geeft elk geplaatst vluchtelingengezin met twee kinderen zomaar tien keer de Ruttebelofte, voor de inkoop van huisraad; het Brabants Dagblad zocht uit hoeveel geld zo'n gezin nou krijgt in verscheidene stukjes raarpratië en kwam uit op sterk wisselende bedragen: in sommige gemeenten is het budget slechts € 2000 (met een gemiddelde rond de € 3500), maar niet in luilekkerland Oisterwijk. Dat zou toch goedkoper moeten kunnen, op Marktplaats of in de kringloop, denkt u dan, maar goed, van de realiteit losgezongen ambtenaren met geld van andere mensen, dat gaat natuurlijk nooit leiden tot deugdelijk financieel beleid. Wilkommenskultur, het mag wat kosten, maar dan uiteraard alleen voor Apothekers uit Aleppo, niet voor Nederlanders die jaren moeten sparen om een dergelijk bedrag bij de meubelboulevard over de balk te smijten. Dit bericht zal vast lekker aankomen bij de Oisterwijkers die een dergelijk bedrag moeten lenen voor een jaartje studeren, of die toevallig door een chronische ziekte getroffen zijn waarvan de medicijnen niet door de zorgmaffia vergoed worden. Anywaytjes, kamervragen van VNL zijn onderweg en overal in het land breken de nieuwe arrivés zich het hoofd over de vraag waarom je 'oosterwijk' moet zeggen in plaats van 'oysterwijk'. Instant Update: Jep. Daar zijn de kamervragen van VNL al.

Reaguursels

Inloggen

Laat die raadslieden dat uit eigen zak terugbetalen wegens verkwisting van gemeenschapsgeld. Dit valt echt niet te verantwoorden

Kompel | 29-05-16 | 02:35

Je zegt 'Oosterwijk' en 'Oorschot' (maar ook: requisitoor) omdat de i de middeleeuwse verlenging is van ALLE klinkers, inclusief de i zelf.
Vanwege de leesbaarheid werd de i na een voorafgaande i geschreven als ij.
De lange ij dus.
Maar de middeleeuwse lange ij werd gewoon uitgesproken als ie.
Wat je tot op de dag van vandaag hoort in: daar gaat-ie!
Hij uitspreken als hei is feitelijk hypercorrect.
Dat is erin geslopen in latere eeuwen en is nu helaas onuitroeibaar.

Jan Zand | 28-05-16 | 22:19

Zo'n grote gemeentelijke welkomstgift aan migrantengezinnen maakt wel heel duidelijk dat er sprake is van een Voorkeursbevolking.

Zoetwaterpanharing | 28-05-16 | 11:52

Weten die mensen veel, die denken dat wij dat allemaal elke maand verdienen hier.
Maar oei wat een magneet voor bootvluchtelingen als die dat omrekenen naar hun eigen valuta.

kloopindeslootjijook | 28-05-16 | 10:38

Wannner zullen we met hooivorken en een guillotine deze Mongolen eens aanpakken die dit land naar de tering helpen?!!

Balls_Deep | 28-05-16 | 10:30

Als wij een oorlog beginnen, mogen we dan ook vluchten?
Statler en Waldorf | 28-05-16 | 01:23

Natuurlijk.

ZoltarTheMagnificent | 28-05-16 | 02:24

Als wij een oorlog beginnen, mogen we dan ook vluchten?

Statler en Waldorf | 28-05-16 | 01:23

Dit verdient een aanklacht tegen de overheid wegens het onverantwoord aantrekken van migranten en het bevorderen van de mensensmokkel.

ThereseBeez | 28-05-16 | 00:21

Anhoudn Antydn | 27-05-16 | 11:02
Dit is je reinste onzin. Er zijn genoeg Nederlanders met gezondheidsproblemen en in moeilijke situaties, die ook moeten vechten om te overleven. Je hebt vast nog nooit zelf iets meegemaakt of bent een extreme narcist.
Dat het BNP stijgt door het belastinggeld van de Nederlanders door vreemdelingen te laten uitgeven is een gangbare doortrapte smerige leugen. Al wat Nederlanders afdragen aan belastingen om uit te delen aan vreemdelingen die het gratis krijgen, kan de Nederlander niet meer zelf besteden in de economie. Het risico is bovendien groot dat de vreemdeling het gratis gekregen geld van de Nederlander exporteert om de economie elders te voeden. Het BNP zou alleen stijgen als de vreemdeling zijn geld meebrengt om in Nederland uit te geven maar uiteraard gebeurt dat niet. Of als er extra geld bijgedrukt zou worden maar dat is dan weer devaluatiediefstal. Het is duidelijk erg makkelijk praten als het niet jouw geld is dat gratis uitgedeeld wordt. Jij hebt vast nog nooit gewerkt in het zweet des aanschijns en ten koste van je gezondheid voor een baas. Die mensen moeten een rustige en vredige thuis opbouwen in hun thuislanden en niet blindelings en kritiekloos hun oorlogszuchtige culturen volgen. Er is en er zal altijd wel ergens in de wereld oorlog zijn. Hoe durf je in godsnaam beweren dat Nederland al die mensen dan maar moet opnemen voor altijd??? Elk jaar een contingent vluchtelingen binnenlaten maakt dat de Nederlander moet betalen om uiteindelijk binnen enkele decennia een minderheid te zijn in het eigen kapotbevolkte land.

ThereseBeez | 28-05-16 | 00:20

Shoptegoed is alleen te besteden aan eikenmeubelen.

mag ik ook nog ff | 27-05-16 | 23:27

10.000 euro. Toen ik nog in Nederland woonde moest ik daar driekwart jaar voor werken, netto. Ik had geen goeie baan nee. Maar ook niet eens een hele slechte. Maar goed dit soort berichten zijn toch al lang geen nieuws meer? Ik zou iedereen aanraden om te emigreren om zo te voorkomen dat je nog aan die waanzin moet meebetalen.

Daisy Cutter | 27-05-16 | 23:18

vlakt derde e uit !

edelweiss | 27-05-16 | 23:14

CeesCloosd | 27-05-16 | 09:04

Als u zo dacht , bent u ook een eikel. Trots op uw schrijfsel? Minder minder CeeesCloosd .

edelweiss | 27-05-16 | 23:13

Je wilt eigenlijk geen Wilders stemmen (want te populistisch etc) maar deze overheid geeft je geen keus. Minder minder minder

pietpaardenlul | 27-05-16 | 22:48

@Super Grover | 27-05-16 | 08:52

Nederland kent geen remigratie beleid. De asielindustrie, die jij en ik betalen met belastinggeld, die zullen tot het maximale de IND via bestuurlijke en juridische routes bejegenen. Zij kunnen dit 12 jaar lang volhouden. Als na 12 jaar blijkt dat de IND zegt; jij moet terug dan kan de Staat deze mensen niet forceren. Zij hebben dan de illegale status maar hebben gewoon recht op bed, bad en brood volgens het europese hof voor de rechten van de mens. Deze mensen krijgen dan vaak een bijstand in natura dan wel gewoon bijstand zonder enige eisen van de gemeente. Deze mensen kweken kinderen, en zodra ze een kind uitschijten zullen ze binnen de kortste keren een kinderpardon krijgen en dus omdat het kind gelegaliseerd is door het algemene pardon of kinder pardon worden de ouders dat ook.

Nederland kent geen re-migratie beleid, geen uitzet procedure en geen landsgrenzen. Zelf als jij als 'ongewenst iligaal' aangeduid staat. Dan heb je dus criminelen feiten gepleegd als iligaal; dan nog kunnen ze deze persoon niet terug sturen tenzij het land geheel veilig is en het land uberhaubt hem terug wil nemen; vele zeggen gewoon nee. Alleen wanneer je tot persona non grata wordt uitgeroepen kan men je geforceerd uitzetten en dit is toch meer een diplomatische protocol en wordt vrijwel niet toegepast voor Pajeet uit India.

sickstyle | 27-05-16 | 22:37

Ik begrijp er heelemaaal niets meer van

joost3001 | 27-05-16 | 21:58

Leuk voor de (c)Nederlanders die geen fuck hebben en toch 40 uur moeten beunen om iedereen in het gezin te voeden.

MaxiCosi24 | 27-05-16 | 21:55

Vind je het gek dat mensen dan niet blijven hangen op een Grieks eiland hopend op een veilige terugkeer. Die zuidelijke landen slaan ze wel over, gelijk door naar Nederland of Duitsland

Mark van Leeuwen | 27-05-16 | 21:25

Oisterwijk is een mooie plaats, maar dit is niet slim.

lingo star | 27-05-16 | 20:25

Toen ik vroeger Janmaat stemde , was ik volgens iedereen een vuile racist.
Nu stemt nog maar 25 % op Wilders.
Dus sukkels jullie hebben het aan jullie eigen te danken dat de regering jullie plukt voor deze ""vluchtelingen ""
Mij maakt het allemaal niet veel meer uit , ik ben toch Multi miljonair.

A.C.H.M.E.D | 27-05-16 | 19:54

Wel toevallig dat juist in Oisterwijk de nieuwkomers veel geld voor meubels krijgen hahah hoe doorzichtig wil je het hebben. Houden die mensen uit Syrië van eiken?

Tinus Trekveer | 27-05-16 | 19:41

10K vangen bijna alles krijgen van linkse lullen die hun zoldertje opruimen de rest bij de kringloop shoppen en die 9K die overblijft lekker in je zak van mij mag de hele regering op de brandstapel ziek land

Poldergek | 27-05-16 | 19:29

GVD, jaren gewacht op een huurwoning, toen werd bepaald dat je niet meer in aanmerking komt als je boven 31.000 komt. Heb ik maar een opknapwoning gekocht waar ik me het lazerus in heb gewerkt (naast fulltime baan) en vervolgens nog net 800 euro over voor tweedehands meubeltjes en huisraad. Op mijn stoomstrijkijzer had ik nog wel kunnen besparen want strijken kan ik nu met mijn oren.

Ben Hetzat | 27-05-16 | 19:13

Wilders gaat volgend jaar veel stemmen trekken. De gevestigde orde moet dat ook inzien. Er zal dus wel iets gebeuren tussen nu en volgend jaar.

Ramsesz | 27-05-16 | 19:05

Ik weet niet wat ze er allemaal van moeten kopen, maar als er een bom op de kwantum valt is de schade nog geen 10k.

fredjuhh | 27-05-16 | 18:58

Rutte is druk met het kleineren van de TOKKIES die de arme Silvana aan het huilen gemaakt hebben.
Dus geen tijd om zich te bekommeren om verspilling van onze belastingcenten.
Gelukkig kunnen we over een jaartje hier onze mening over uitbrengen.

Toontje-lager | 27-05-16 | 18:12

Word er misselijk van. Nou ja, we tikken de 500 miljard schuld bijna aan dus die paar miljard aan vluchtelingenbeleid kan er ook nog wel bij.

Nikstc | 27-05-16 | 17:59

@ Floater | 27-05-16 | 17:28
Bron?
Daarnaast alle andere voorzieningen die ze krijgen. Krijgen wij dat ook? En als je gedwongen je huis uit te gaan... dan heb je al een inboedel. 800 euro per uur voor een verhuisbusje? *proest*

Is dit nog nieuws? | 27-05-16 | 17:56

Onze oudere leveren alleen maar in, mensen bij de voedselbank, "Mark Rutte" lafaard, bedrag verlagen naar max.2000 euro.

woody1955 | 27-05-16 | 17:54

@Floater | 27-05-16 | 17:28

Belachelijk. Mijn dakloze cliënten krijgen - soms na jaaaaaaren wachten - op een gegeven moment ook een flatje toegewezen, jawel, in een een of andere rukbuurt.
Voor de inrichting zijn ze aangewezen op de kringloop. Krijgen ze (SOMS!) een bijdrage van een paar honderd euro voor van de gemeente. Vaker nog: een lening. Dus t.z.t. terugbetalen.

EefjeWentelteefje | 27-05-16 | 17:38

Te idioot voor woorden. Snapt ieder normaal denkend mens.

Geloof het of niet, maar zelfs mijn ALLOCHTONE schuldhulp-verlening-cliënten snappen hier inmiddels geen KONDT meer van.

EefjeWentelteefje | 27-05-16 | 17:36

-weggejorist-

Floater | 27-05-16 | 17:28

Nog meer discriminatie; de relschoppers uit Geldermalsen komen voor de rechter, de reslchoppers uit Ede (die volgens mij veel meer schade hebben aangericht) die eh...?
www.telegraaf.nl/binnenland/25882677/_...

Maria.1 | 27-05-16 | 17:17

-weggejorist en opgerot-

Floater | 27-05-16 | 17:17

Ze krijgen ook nog geld apart om een tv te kopen en voor fietsen aan te schaffen. Ook een laptop kunnen ze krijgen en voor de kids een ipad. Het is echt waar.. ze zitten in de luxe huizen appartementen. Ze zijn gewoon rijker dan wij kudt Nederlanders! En iedereen pikt het raar of zijn wij gewoon dom?

HdJ& | 27-05-16 | 17:17

@Muggenmepper | 27-05-16 | 15:23
Staken;
Massaal weigeren belasting te betalen.

Maria.1 | 27-05-16 | 17:13

Is dit nog nieuws? | 27-05-16 | 16:30
Onwaarschijnlijk. Of ie nu vast zit of wordt doodgeschoten, de stemmen volgen toch wel, dat heeft de LPF destijds ook laten zien. Zou niet weten waarom Wilders Bosma en Agema niet vanuit de lik zou kunnen aansturen. In ieder geval tot aan de verkiezingen, daarna kan er inderdaad van alles mis gaan en de boel uit elkaar vallen. Maar voor de verkiezingen is die kans heel erg klein.

noerg | 27-05-16 | 16:39

Dit hoort allemaal bij het niveleerfeestje van Samson en Spekman. Niet zo piepen hoor, geniet toch eens. Daar zijn feestjes voor!

BlowingBubbles | 27-05-16 | 16:35

Een gift van 10k.. weet je hoevaak je daarvan een busje kan volladen bij de ikea. Ik vermoed dat de heren B+W geen flauw benul hebben. 'Een eettafel + stoelen kost minimaal 3000 euro' zal men wel gewend zijn.
Wat voor beeld moeten die lui wel niet krijgen van nederlanders, alsof het voor ons heel normaal is om dergelijke bedragen uit te geven. Jan modaal (36k bruto p/j) moet daar jaren voor werken en sparen, een nederlandse werkloze krijgt dat bedrag nooit bij elkaar (wit) want dan wordt ie aan alle kanten gekort.
Als ik er even vanuit ga dat die mensen terecht mogen blijven heb ik er alle begrip voor dat ze geholpen worden met een lening + flexibele voorwaarden maar dit is compleet van de pot gerukt. Bonusvoordeel: Mensen uit een cultuur waar dit soort idioterie niet plaatsvind zien dit soort gedrag als een zwaktebod.

noerg | 27-05-16 | 16:32

LOL @ iedereen die PVV wil stemmen: Graag, maar let op mijn woorden: Wilders moet voorkomen, wordt veroordeeld voor minder-minder uitspraak (Het Openbaar Ministerie = Wouter Bos, met persoonlijke vete tegen Wilders); niet genoeg tijd voor nieuwe kandidaat bla bla, Wilders kan niet meedoen aan de verkiezingen. PVV valt uitelkaar. Plan van links. *Alu hoedje afzet* We zijn al hopeloos verloren.

Is dit nog nieuws? | 27-05-16 | 16:30

Ik ben benieuwd hoeveel hardwerkende Nederlanders er géén 10.000€ te besteden hebben.

panadol | 27-05-16 | 16:04

Tostiman | 27-05-16 | 14:42
Daar hoef je niet slim voor te zijn. Er is gewoon geen ander alternatief meer. Ik stem niet graag op mensen die u en mij graag willen vervangen en ons ook nog voor de kosten daarvan op laten draven. Dan maar stemmen op een zure zeikerd die misschien nog iets te bieden heeft voor de gewone betaalburger.

Vindefin | 27-05-16 | 16:00

Er zijn Nederlandse twintigers en dertigers letterlijk dakloos terwijl ze op een wachtlijst van 10+ jaar staan voor een betaalbare huurwoning. En dan gaan asielzoekers er met voorrang in. Da's nog een gradatie erger dan een buitenproportioneel bedrag voor meubeltjes.

cabbit | 27-05-16 | 15:59

Oeps... ik heb mijn paspoort "verloren"... Ik ga dus maar gauw arabisch leren en asiel aanvragen.
Geheel gratis ingericht gratis woning en gratis levenslange uitkering en gratis OV, en gratis onderwijs voor mijn kinderen en gratis zorg, en gratis vakantiegeld waarmee ik officieel 3 maanden op vakantie naar het buitenland mag, enne... oh ja later gratis AOW.
Die domme Nederlanders betalen toch alles.
Jij bent weeeeheeeelkom in mijhijhijn laaaaand..!

telelezer | 27-05-16 | 15:45

Lupuslupus | 27-05-16 | 09:09
Daar ga ik mijn stem van af laten hangen. Tenzij een van de gevestigde partijen het roept, want dan is het puur kiezersbedrog. Bindend referendum, de rest is bijzaak. Zou best PVV kunnen worden. Of VNL, Piratenpartij etc.

Doper | 27-05-16 | 15:43

Asscher is straks de voorman van de PvdA en roept dat het eerlijker gaat. Rutte belooft weer 1000 euro en we zitten met een VVD/PvdA kabinet. Dat is de straf die we allemaal moeten ondergaan.

artie | 27-05-16 | 15:40

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:37
Het begint steeds minder als een land aan te voelen, meer als een open inrichting. Jammer dat er zoveel belastingcenten in verdwijnen. Het houdt niet vanzelf op.

Doper | 27-05-16 | 15:34

Wat kun je als burger tegen deze totale doorgeslagen gekte ondernemen?

Muggenmepper | 27-05-16 | 15:23

Nederland wordt totaal in de uitverkoop gezet inclusief de eigen bewoners. Ouderen, kinderen, zieken en gehandicapten worden hierbij niet gespaard maar nog even verder uitgeknepen ten bate van de nieuwe gelukszoekers (de echte vluchtelingen uitgezonderd). Maar als makke schapen laat een groot deel van de bevolking het gebeuren en wordt dit langzamerhand het nieuwe normaal, terwijl het een zwaar zieke en immorele situatie is.

miss error | 27-05-16 | 15:03

U weet dus heel goed hoe u straks dient te stemmen en geen gelul van ik wist het niet!

Nelis SplitBloes | 27-05-16 | 15:01

@Flapuidt | 27-05-16 | 09:40
Nee hoor fout, de Nederlandse werkende burger kan i de stront zakken. 3000 Euro is nog teveel. Na de WO2 moesten Nederlandse ontheemden het maat uitzoeken. Konden een kleine lening krijgen, die men uiteraard met rente mochten terug betalen. En dat waren onze eigen mensen. Mensen van andere landen die te beroerd zijn om hun land op te bouwen. Jonge mannen die hun vrouw en kinderen in oorlogsgebied achter laten. Ja die geven we wel alles. En als dank kotsen ze over ons heen en haten ons en onze levensstijl. Gek he dat er slimme mensen zijn die op de PVV gaan stemmen

Tostiman | 27-05-16 | 14:42

In het dossier van de asieleisers heb ik onze bestuurders op nog geen enkele waarheid kunnen betrappen.
Samenstelling van de groep: Hoger opgeleid en vooral gezinnen. Aantallen: regelmatig achteloos naar boven bijgesteld. Aanpassingsbereidheid: Men is prima op de hoogte wanneer politiek correcte antwoorden moeten worden gegeven, maar weet het privé vaak wel beter, meestal dankzij Allah. Verdringing op de arbeidsmarkt: Het FNV heeft bij de staatsomroep eenmaal de kans gekregen om aan te geven dat er wel degelijk sprake is van verdringing. Huisvesting: 8 jaar op een wachtlijst was voor autochtonen geen uitzondering, en dat gaat echt niet gelden voor nieuwkomers. Positief voor de economie: Een belangrijk deel zal, zo heeft het verleden bewezen, over een paar jaar nog in de bijstand zitten. Kosten vallen best mee: ook die leugen wordt regelmatig achteloos naar boven bijgesteld.. Geen kans op meereizende terroristen door prima controle bij binnenkomst: Praktijk bewees het tegendeel.
Je zal maar één van die 1,4 miljoen Nederlanders zijn die onder de armoedegrens -waarvan een groeiend deel langdurig- leeft, en lezen dat er een gemeente is die asieleisers € 10.000,- voor de inrichting van een woning geeft. Je moet als gemeentebestuurder wel enorme plaat voor je kop hebben om zo'n besluit te nemen.

BozeBlankeMan | 27-05-16 | 14:38

Ik ben een rascist,
ik ben een extreem-rechtser,
ik ben zo onderhand een Poetin-lover.

Oh dan heeft u zeker een betaald baan in Nederland.

Dit land is het gvd zo zat.

Alexander Pechkop | 27-05-16 | 14:33

2000 als redelijk om in te richten?ik heb een kringloopwinkel en voor 2000 euro richt ik 2 huizen in bovendien het eerste woord wat ze leren en veelvuldig roepen is "discount discount
laat maar komen voor die 2000 !!

kringloper | 27-05-16 | 14:31

Misschien moeten we met zn ALLEN maar aangifte gaan doen tegen de gemeente Oisterwijk.
Het is tenslotte ONS belasting-geld en het is ook nog een vorm van discriminatie.
Hoeveel mensen kunnen hier helemaal niet meer rondkomen, hoeveel mensen lopen hier bij de voedselbank en de kringloop.
Ongelooflijk.... wat een ***land.

Alexander Pechkop | 27-05-16 | 14:30

@meneer Q | 27-05-16 | 09:36
En men trapt er straks gewoon weer in. Maar ach met zoveel domheid verdienen we schijnbaar ook niet beter.
Ik blijf hopen dat men de oogkleppen een keer afdoet, ja ook de zgn slimme hogeropgeleiden.

Tostiman | 27-05-16 | 14:30

@Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:41
Niet alleen de vrouw maar ook de man en kinderen

Tostiman | 27-05-16 | 14:27

Beste belastingplichtige autochtoon:
U hebt de plicht te betalen en u hebt het recht om een verzoek in te dienen. De overheid heeft de plicht op uw verzoek te reageren en ze heeft het recht uw verzoek af te wijzen.

kweethetooknietbeter | 27-05-16 | 14:14

Nederland is het zat

Steuntrekker | 27-05-16 | 14:08

De aap is al lang uit de mouw. De enige discriminatie die Nederland nog rest is de discriminatie tegen de werkende Autochtoon.

trenthopper | 27-05-16 | 14:04

"Dat zou toch goedkoper moeten kunnen, op Marktplaats of in de kringloop, denkt u dan, maar goed, van de realiteit losgezongen ambtenaren met geld van andere mensen, dat gaat natuurlijk nooit leiden tot deugdelijk financieel beleid."
.
Hulde voor deze zin alleen al. Op deze manier stimuleer je toch dat ze nooit meer teruggaan...

zwarte_weduwe | 27-05-16 | 14:03

Nederland kan lekker politiek correct doorgaan met de filantroop te spelen. Totdat de luchtbel een keer echt barst.

monkey_boy | 27-05-16 | 13:58

Ben er geen voorstander van maar zie het er nog wel van komen dat statushouders straks een voorkeur kunnen aangeven waar ze gevestigd willen worden... dan hebben ze ineens allemaal 'familie in Oisterwijk' en is die gemeente zo failliet!

ikke M. | 27-05-16 | 13:34

Ik hoor graag van de relevante ambtenaar op basis van welk internationaal verdrag - EU of anderszins- dit vereist is.
.
Indien dit niet het geval is, dan hoor ik graag van de relevante ambtenaar wie hiertoe besloten heeft en uit welke gemeentepot dit geld moet komen.
.
Ben bang dat het angstwekkend stil zal blijven. Gewoon idioot!

LaatmaarLu? | 27-05-16 | 13:33

Als dit geen aanzuigende werking heeft.

Tjemig | 27-05-16 | 13:30

Dit is regelrechte subsidie voor mensensmokkelaars. Ik ken mensen die helpen bij de opvang van vluchtelingen die hebben gevraagd wat ze met het geld doen, ze maken het direct over naar hun familie in hun thuisland. Die boeken daarmee natuurlijk ook direct een reis bij opblaasboottocht.com. In geen geval dat dit bij de meubelboulevards terecht komt, waarom geven ze, ze niet gewoon tegoed bonnen?
Ik heb ook het idee dat deze bedragen in sommige gemeenten zo hoog zijn omdat er voor de gemeente een verdienmodel zit aan de vluchtelingen. De vluchtelingen zeggen zelf dat ze naar onze gemeente zijn gekomen vanwege de hoge inrichtingsvergoeding.

down | 27-05-16 | 13:29

Daarom komen ze massaal naar Nederland ,en gaan niet naar Polen .

fleurtje | 27-05-16 | 13:18

huur voor 7 euro per uur een paar studenten in die deze spullen bij de kringloopwinkel kopen en stuur de overige 9000 naar de kampen in libanon waar de echte asielzoekers met tien man in een gezamenlijke tent leven

Kompel | 27-05-16 | 13:18

-weggejorist-

Hallo-32 | 27-05-16 | 13:17

".... of die toevallig door een chronische ziekte getroffen zijn waarvan de medicijnen niet door de zorgmaffia vergoed worden."

Nou inderdaad Zentgraaff , beter en helderder kun je het niet formuleren .. het is Godgeklaagd!
Wat een vol-idioten daar in Oisterwijk.
Moest dit overigens net rond lunchtijd??

daytripper | 27-05-16 | 13:13

Niet normaal... ik kreeg ook geen inboedel mee toen ik het zelf moest gaan rooien! 10.000 euro... Hoe lang moet ik daar als belastingslaaf niet voor werken... Hoe gaat dat precies? M'n paspoort verstoppen en voordoen als "vluchteling" kan niet heel moeilijk zijn toch?

Ramsesz | 27-05-16 | 13:08

Meteen beginnen met die boten terugsturen en desnoods met geweld terug slepen en lek schieten. De enige manier om die stroom bagger richting Europa te stoppen. Als je als zoveel honderdduizendste nog deze kant op komt met het idee dat alles voor je klaar staat heb je het IQ van een krop sla. Oud gezegde: als je achter de kudde aanloopt, loop ja altijd in de drek.

Holland Olee | 27-05-16 | 12:57

@ mielke | 27-05-16 | 11:07

inderdaad, en ik wou daar nog wel heen vluchten, wegens opties daar en geen (nou ja, weinig) moslims. Totdat ik dit las: caribischnetwerk.ntr.nl/2016/03/23/cur...

kennelijk is deze gast als "vluchteling" op Venezuela terecht gekomen (hoe dan??) en heeft daar asiel aangevraagd voor Curacao. Aldaar weten/wisten ze niet wat ermee aan te doen, wegens geen ervaring met gelukszoekers en gaven al aan hem eigenlijk terug te willen laten dobberen. Enfin, lees zelf, maar wat ik stuitend vond, blijkbaar zit/zat hij daar in detentie, maar dat kon maar een half jaar, daarna moet Curacao hem "gedogen". Ach ja, en een nieuwe route is geboren. Dus vluchtelingen gaan naar Venezuela en gaan daar met het bananenbootje verder..... Een half jaar detentie, who cares..... dat zien we in Calais, in Idomeni. Die lui deinzen nergens voor terug. Als ze daarna lekker en onbekommerd kunnen leven nietwaar? Aruba schijnt ook al aangeboden te hebben om er heel veel op te vangen...... en recent zijn er 3 uit een vliegtuig van KLM gehaald, na een tip, op Curacao, waren vanuit St. Maarten, vermoedelijk, op doorreis naar Nld. Gevalletje doofpot. Niets hier over gelezen maar toch echt gebeurd. Vliegtuig was zelfs al vertrokken maar is terug gegaan naar vliegveld. Dat was niet voor zweetsokken. Vorig jaar ook al, waren er ook al 3 Syriers met valse paspoorten opgepakt. Waar kan ik eigenlijk nog wel heen om de gekte hier te ontvluchten?

Fokkelien | 27-05-16 | 12:53

Even tot tien tellen.. Hoeveel druppels nog voordat de emmer overloopt? Werkelijk een grove vernedering en fluim in het gezicht van de mensen die dit land opgebouwd hebben en zich nu overal scheel aan betalen:(

Batavi Magistralis | 27-05-16 | 12:52

Ik weet het niet hoor, maar de gemiddelde Turk of Syriër heeft in eigen land een bank en een paar TL-balken in de woonkamer. Ze wassen op het handje en schijten op straat. Dus 300 EURO lijkt me meer dan genoeg.

frummel | 27-05-16 | 12:51

dit land is ziek , terminaal haast.

bekijket | 27-05-16 | 12:50

'Sober' noemt Dijkhoff de opvang in Nederland (zie nos artikel van vandaag) 'maar goed genoeg'. Ik denk dat hij eens een dagje bij stichting de boodschappenmand moet meedraaien. Die mensen kunnen ook wel 10.000 euro gebruiken. En vele hebben er na een levenlang belasting betalen ook veel meer recht op!

ikke M. | 27-05-16 | 12:44

'Sober' noemt Dijkhoff de opvang in Nederland (zie nos artikel van vandaag) 'maar goed genoeg'. Ik denk dat hij eens een dagje bij stichting de boodschappenmand moet meedraaien. Die mensen kunnen ook wel 10.000 euro gebruiken. En vele hebben er na een levenlang belasting betalen ook veel meer recht op!

ikke M. | 27-05-16 | 12:44

Hoeveel betalen andere gemeentes? 1.500? 20.000? 100.000? Als schrijnende vluchteling is dat wel handig om dat te weten waar je "welkom bent" natuurlijk... vragen, vragen, vragen....

Is dit nog nieuws? | 27-05-16 | 12:44

-weggejorist-

Hr. J. Ceasar | 27-05-16 | 12:36

Ik ben op de vlucht voor me vrouw, waar kan ik mijn IBAN opgeven?

Hr. J. Ceasar | 27-05-16 | 12:36

-weggejorist-

ikke M. | 27-05-16 | 12:34

Nou, dit autochtone gezin van 4 ziet de 10.000 euro gift graag komen... anders voelen we ons gediscrimineerd. Gaan we Sylvana bellen!

ikke M. | 27-05-16 | 12:34

Bedankt VVD! Bedankt PvdA!

Moonwarrior | 27-05-16 | 12:31

Maar in Oisterwijk zijn de meubelen nog van echt eiken. En dan zijn 10.000 eurotjes zo op. Trouwens nog maar een schijntje vergeleken dat Z.K.H op het landgoed de Eijkenhorst 1.4000.000 euro uitgegeven heeft, voor een nieuw tafelservies, damastentafelkleden en servetten. Dus niet heel erg vreemd dat gemeentes bakken met geld verspillen.

Goedverdoemme | 27-05-16 | 12:29

Volgens Dijs is er geen extra geld voor ouderen
die al 11 jaar geen indexering op hun pensioen hebben gekregen
maar wel verlaging van hun pensioenen, hogere huren, hogere eigen bijdrages hebben moeten slikken.

meneer Q | 27-05-16 | 12:28

Rutte, je bent een klooDTzak. Met DT.

Zuidermeerder | 27-05-16 | 12:16

Ik ben geschokt. Nee, ik zit niet in de Tweede Kamer.

gescheurdrubber | 27-05-16 | 12:15

@Kazango LOL.
Dit is natuurlijk een onderhands dealtje met de locale middenstand.
"Gratis" omzet!

hotmint | 27-05-16 | 12:10

TheStef | 27-05-16 | 12:06
Onzin, niet onder deze voorwaarden en zeer zeker niet 10K.

Sovy | 27-05-16 | 12:07

Een bijstandsgerechtigde kan ook aanspraak maken op dit soort bijstand.

Maar omdat het hier over vluchtelingen gaat is het erger?

TheStef | 27-05-16 | 12:06

Ik vraag me echt af hoe het mogelijk is dat NL het liefst nog een rode loper uitlegt voor de vluchteling.
Of ze komen, blijven of vertrekken; ze krijgen altijd een hand vol geld mee.
Maar er is ook geen lijn te trekken: waarom in de ene plaats meer of minder?
Het is gewoon een wild west, willens en wetens.
Voor mij is NL gewoon een kut land!
Maar het ergste is: meeste mensen klagen alleen maar.
En als je iets zegt of doet (zoals met de flyers tegen oekraine) dan noemt je eigen medeburger je Poetinlover, Hitler, Racist, Negatief en Egoistisch. En dan ben ik er nog een paar vergeten.
Is er drugs waar ik niks van weet in de omloop?
Wat is er aan de hand mensen?
Als je niet als groep opkomt voor je idealen, wordt men als individu weggestempeld!
Als we echt iets voor onze kinderen willen doen is dat meer dan op tijd in bed, meehelpen met huiswerk, sparen voor hun toekomst etc.
Vrijheid is niet voor niks. Vroeger moest je daar echt voor vechten. Tegenwoordig kan het vredelievender.
Maar ja: wat lul ik?
Nu zijn mensen bang voor iedere scheet. Vrouwen zijn net mannen maar willen vrouw zijn, Mannen zijn net vrouwen, kunnen nooit als een man zijn.

ET007 | 27-05-16 | 11:59

Knettergek dat gestrooi met belastinggeld.

Muggenmepper | 27-05-16 | 11:57

Stelende asielzoekers worden vergoed door de coa.
Blijvende asielzoekers krijgen een huisinrichting.
Vertrekkende asielzoekers krijgen startersgeld.

Wie wordt er nu gediscrimineerd ??

Reden | 27-05-16 | 11:56

Juist. Het eerlijke verhaal. Niet alleen uitkering, huisje en kinderbijslag. Ook nog eens max zorg en huurtoeslag, allerlei gemeentelijke vrijstellingen en dit soort bonussen. En dan niet te vergeten: een levensgrote kans op een heel leven lang onrendabel de boel wegteren hier. Kost tientallen miljarden, dit volk. Want te grote achterstand. Kansloos verhaal. Elke euro is er 1 teveel. Minder minder minder.

Koettoerk | 27-05-16 | 11:55

Is Piet al gesignaleerd in Oisterwijk? Of zit Sinterklaas daar nu alleen nu Sylvana in de politiek zit?

MoonBeebe | 27-05-16 | 11:52

Ik kan nadat ik keihard werd getroffen door de crisis en mijn vrouw door een chronische ziekte het lekker uitzoeken en mijn interieur via marktplaats bij elkaar schrapen... dan doet dit best wel pijn. En dan vinden ze het gek dat als een persoon als Sylvana (die ik nooit als buitenlander heb gezien)zich ineens zelf als buitenlander gaat opstellen nogal een beerput opentrekt.

banjoman | 27-05-16 | 11:45

@pollens | 27-05-16 | 11:36
LOL. Oisterwijk moet vanaf 209.000 euro Europees aanbesteden!

Hoezo weet VNL dat niet?

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 11:44

Betrokken ambtenaren met hele familie het gevangenis in en al hun eigendom afpakken en in de staatskas stoppen.
Ambtenaren die tegen werken meteen de doodstraf.
Het kan snel beter met NL, maar dan is er wel werk aan de winkel.

ET007 | 27-05-16 | 11:40

GerMonster | 27-05-16 | 08:44

Loser

Fratello | 27-05-16 | 11:37

Nu maar hopen dat er niet meer dan 22 migranten in Oisterwijk terechtkomen, anders moeten ze dat europees aanbesteden.

pollens | 27-05-16 | 11:36

Snappen die lui niet dat het ook een totaal verkeerd signaal naar die vluchtelingen is? Je haalt er iedere vorm van zelfredzaamheid direct uit. Een volgende keer krijgen ze "maar" 2000 euro en dan voelen ze zich al achtergesteld.

Bytemaster | 27-05-16 | 11:35

Zolang de Albert Heijn maar Juden rein is !

Castor12 | 27-05-16 | 11:31

Ooh ja.. en de oudjes kunnen wegrotten in hun eigen ontlasting. Want die hebben immers alle kansen gehad om het beter voor elkaar te krijgen.

Solar666 | 27-05-16 | 11:26

Dit is altijd al zo geweest, vluchtelingen worden overladen met gratis geld. Daar waar Nederlanders eerst jaren moeten sparen voor hun uitzet krijgen asieleisers gewoon de pot met goud in hun mik geschoven.
Geen wonder dat dit volk nooit aan de bak komt want zij zijn immers gewend dat zij verwend worden door de overheid. De autochtone bevolking wordt intens gehaat door de regering, politie en belastingdienst en de gelukszoeker wordt geknuffeld en vertroetelt. Zo werkt dat in Nederland, bek houden en geld inleveren voor de onrendabelen.

Solar666 | 27-05-16 | 11:25

Het gras is altijd groener bij de buren, ergens anders, etc.
Ik had altijd zoiets van: Ach, in Frankrijk, Spanje, waar dan ook is er ook altijd wel wat. Maar ik begin toch serieus te overwegen eens over de grens te gaan kijken. Ik heb nog nooit zomaar geld ergens voor gekregen, nog niet van mijn ouders die altijd zelf overal hard voor hebben gewerkt. Ik gun ieder zijn geluk, maar dit gaat echt te ver. Nederland, althans haar bestuurders, zijn de weg echt helemaal kwijt geraakt. Jammer, maar waar.

Ow-Ja | 27-05-16 | 11:24

Ik hoop dat die oudjes uit die Geer en Goor grappenmakerij dit niet lezen. Die springen spontaan van de serviceflat af. Gister een vrouwtje dat geen geld had voor tafeltje dekje. Moest ondanks hartkwaal en negatief advies van de huisarts toch maar naar de Lidl lopen voor de boodschappen. Om te kotsen dit.

terazino | 27-05-16 | 11:19

Onze regering leent straks 100 miljard uit de overvolle pensioenpot om het vluchtelingen probleem te financieren. Dit geld komt dus nooit meer terug , zoals het verleden heeft bewezen. Jaarlijks extra toelaten van 15000 nieuwe vluchtelingen kost weer een miljard er bovenop.

mielke | 27-05-16 | 11:15

Geef me 10.000 EUR en ik ga me ook afvragen waarom je 'oosterwijk' moet zeggen in plaats van 'oysterwijk', Tessel in plaats van 'Texel' of Wiegen in plaats van 'Wijchen'.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 11:14

En dit is dus precies waarom ze hier komen. Moet je eens zien hoe snel ze de pleiterik maken, zodra we kappen met dit soort onzin.

zelf_bedacht | 27-05-16 | 11:08

Binnenkort breekt de pleuris uit in Venezuela. Dan lopen onze rijks eilanden voor de kust ook vol met vluchtelingen. Raad eens !!!!!!! Die komen ook nog allemaal naar nederland toe straks.

mielke | 27-05-16 | 11:07

ik hoorde ook dat dat soort bedragen in Kaatsheuvel worden overgemaakt, plus allerlei toeslagen..... zijlings betrokkene heeft het zwart op wit gezien, plus gratis OV.
Op t.v was laatst ook een Syrier te zien meen ik, die ook overliep van "dankbaarheid" wegens ontvangst van 7000 euries, dus zo nieuw is dit nieuws niet..... wel beschamend. Ik spring steeds uit mijn vel als ik het hoor, maar ik heb inmiddels reservevellen liggen want ik spring tegenwoordig om het uur uit mijn vel bij al deze ellende. Wij zijn dik de lul hier, en met wij bedoel ik wij Nederlanders...
Bij de tandarts zitten de wachtkamers ook vol, hele gebitten worden gerestaureerd op onze kosten, Eigen risico bestaat voor die mensen niet natuurlijk evenmin als premie afdragen. Toen ik laatst een ontstoken kies had, moest ik kiezen, of een extractie, eruit trekken dus, wel lekker goedkoop (35 euro) of een wortelkanaalbehandeling, 350 euro. Ik heb geen verzekering meer wegens te duur..... Toch maar na even nadenken op de stoel, gekozen voor trekken, zit nu met een lelijk gat in mijn gebit. Maar hey, ik kan dat als brave al jarenlang belastingbetalende Nld burger niet meer betalen. Dezelfde tandarts behandelt Afrikanen (ter plaatse) graties en voor niets en wat ik zeg, ze worden per taxi afgezet. Nooit eerder was een behandeling zo pijnlijk bij de tandarts. Maar ik zal niet de enige zijn met dit soort ervaringen?
Wij tellen niet meer, de kringloop gaat nog groot worden.

Fokkelien | 27-05-16 | 11:06

Dit is nederland,veel zeggen weinig doen (waaronder ikzelf).

2 spreekwoorden en uitdrukkingen bevatten `kop in het zand steken`
de kop in het zand steken (=doen alsof er geen gevaar dreigt en er niets aan doen)
je kop in het zand steken (=doen alsof iets (een probleem) er niet is.)
J

Willem055 | 27-05-16 | 11:05

@Anhoudn Antydn | 27-05-16 | 11:02
Graag ontvang ik van jou 10.000 euro. Geef het. Het is maar geld.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 11:04

Ik vind de verontwaardiging onterecht. In de eerste plaats het is maar geld. Jullie zitten allemaal in een veilige situatie en zijn gezond en deze mensen komen uit omstandigheden waar jullie geen weet van hebben. Bovendien zorgen zij voor werkgelegenheid COA en een heleboel middenstanders en stijging van het BNP waar iedereen op zijn beurt dan weer voordeel van heeft. En mogelijk niet meteen maar over enkele jaren kunnen deze mensen een waardevolle bijdrage aan de maatschappij zijn. Jullie afgunst wint het blijkbaar van de onderbuikgevoelens. Gun die mensen toch ook eens een rustige en vreedzame thuis. Als ik in Nederland zou wonen zou ik er geen enkel probleem hebben dat had in mijn gemeente het beleid was.

Anhoudn Antydn | 27-05-16 | 11:02

Het zou logischer zijn als gemeenten een lening aan asielzoekers verstrekken met een beperkt maximum, waarvan zij hun woning kunnen inrichten. Uiteraard dient de gemeente geen geld aan hen te verstrekken, maar het in een depot te storten, zodat vanuit het depot de leverancier wordt betaald. Zo voorkomen we dat ze het geld achterover drukken en naar hun eigen land toesturen en de vordering wegens niet terugbetaling van de lening oninbaar blijft. Maar tja, gemeente ambtenaren lijken niet zo slim.

Albert5000 | 27-05-16 | 11:02

Wat kan de gemeente het verrotten. Lekker weggeven dat geld! Helemaal gestoord. Maar goed op gemeentelijk niveau worden er jaarlijks grote hoeveelheden belastinggeld weggepist. Dus op zich ook weer niks nieuws.

kenny harder | 27-05-16 | 10:59

Onvoorstelbaar, je word als autochtoon gewoon als voetveeg gebruikt. Om die paracieten te bekostigen. Hoe veel trappen na kun je een volk geven? En we gaan er weer niks tegen doen waarschijnlijk? Gadverdamme.

Elvos is back | 27-05-16 | 10:55

Wat mankeren die idioten daar in Oisterwijk dat er zo'n grote som geld uitgekeerd wordt (boven op alle andere graties voorzieningen!!)?? Ik moet jarenlang sparen en zuinig doen voor ik zo'n bedrag bij elkaar krijg, ws lukt het me nog niet eens! Ik voel me gediscrimineerd in mijn eigen land waar ik geboren en getogen ben. En als het dan toch van die "hoogopgeleide" mensen zijn , dan hebben ze ws nog wel een vette spaarrekening in eigen land. Maar dat wordt gemakshalve niet gecontroleerd. Maar de meesten zijn laagopgeleid en zijn de luxe ,die ze hier op een gouden blaadje aangereikt krijgen, niet gewend. Dus waarom gebeurt dit? Kringloopspullen zijn goed genoeg voor de volk!!! Ik ga nu aangeven dat IK, Nederlandse, gediscrimineerd wordt.

waarmotdatheen | 27-05-16 | 10:54

-weggejorist-

Verbelgd | 27-05-16 | 10:49

Hoera

Verbelgd | 27-05-16 | 10:49

Slechts €2000,- ?!
Tegelijkertijd bezuinigen we alles kapot. Arme oudjes die er keihard voor gewerkt hebben en nu beneden peil zorg krijgen (om maar wat te noemen).
Wat dragen die rijke Arabische landen uit de regio bij?
Wat een kut politiek! Geld uitgeven dat andere verdiend hebben en dan keihard roepen dat dat rechtvaardig en eerlijk is. FUCK YOU!

Betterworld | 27-05-16 | 10:45

Ja lieve oisterwijkers, dit doet jullie burgervader voor u. Volgend jaar zullen we gemeentelijke heffingen, woz en de blauwe zakken verhogen. Groetjes uw gemeentebestuur (ps door uzelf gekozen)

Bill Cosby | 27-05-16 | 10:41

Iedere dag denk ik dat het niet gekker kan, en toch ben ik iedere dag weer verbaast wat er in dit land gebeurd.
Je zou bijna denken dat het geld hier aan de bomen groeit.
En ik als klein ondernemertje altijd gewerkt en nooit wat gekregen kan stikken als het wat minder gaat.. om te kotsen!

GrimreaperNL | 27-05-16 | 10:38

Voor de gemiddelde Ethiopiër is 10.000 euro meer dan 20 jaarsalarissen.
Er zijn ongeveer 100 miljoen Ethiopiërs. Wir schaffen das!

Lentehaas | 27-05-16 | 10:36

Zolang we onze overheden volmesten met belastinggeld (laat u niets wijsmaken, gemeenten en andere overheden in NL zijn stinkend rijk), zullen dit soort 'excessen' blijven bestaan.

Zware Guy | 27-05-16 | 10:33

Is dit nog nieuws? | 27-05-16 | 10:15
Ik zit bij de voordeur te wachten om die 10K door de brievenbus te krijgen. Kreeg afgelopen week wel de aanslag 2015; of ik € 578,- terug wil betalen. De regionale belasting groep kwam wat dagen ervoor: € 316,22. Klote-brievenbus!

Eparchus | 27-05-16 | 10:32

@sinar2 | 27-05-16 | 10:20
Yep. Bij de bijstand is de klant met de grootste bek koning.

Guido | 27-05-16 | 10:28

Oisterwijk, van Meubelfabriek Oisterwijk. Kunnen die apothekers daar niet even een tafeltje in elkaar zetten?

Guido | 27-05-16 | 10:27

"Yep. Daar zijn de kamervragen van VNL al"
Mark Rutte heeft toch gezegd dat kamervragen niet langer passen in deze eeuw van de neo-regentuur en dus niet meer gesteld mogen worden?

dedeurs | 27-05-16 | 10:24

Ik heb vorig jaar mijn eerste huis gekocht. Wilde graag via de gemeente een "starterslening" maar kwam daar niet voor in aanmerking want gezamenlijk inkomen te hoog, laat staan dat ik in aanmerking kom voor gratis geld.. Nee netjes full time werken en geld sparen wordt afgestraft in dit land.

Dagdromer | 27-05-16 | 10:22

Niks nieuws hoor. Heb jaren geleden in een flat in Zaandam gewoond en op dezelfde galerij was ook een woning voor asieleisers. En die werd elke keer als er een stel nieuwe handophouders in kwam geheel opnieuw gestoffeerd met de mooiste spullen. En af en toe zag je dat het bankstel over de reling naar beneden werd geflikkerd omdat het geleverde spul de nieuwkomers niet aanstond. En dan mochten ze zelf uitzoeken wat ze wilden hebben.
Naast hen woonde een bijstandsmoeder (man door ongeluk omgekomen) en die moest maar genoegen nemen met derdehands spul van de kringloop.

sinar2 | 27-05-16 | 10:20

Van Klaveren is uit de PVV gezet, Bontes is uit zichzelf gegaan maar wilde later op zn knietjes terug maar helaas pindakaas.
Lupuslupus | 27-05-16 | 09:32

Van Klaveren is niet uit de PVV gezet maar zelf weggegaan !

Rowa | 27-05-16 | 10:17

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 09:56
Hij had het niet over Griekenland. Leer lezen

Life_Of_Slice | 27-05-16 | 10:17

Goatboy2014 | 27-05-16 | 10:08
Je mag je uiten zoals je wilt.
Maar het is op zijn minst merkwaardig als iemand die het asielbeleid bekritiseert niet stemt op de enige partij die het asielbeleid echt wil omgooien.

Carmelita | 27-05-16 | 10:16

Hoe zit het trouwens in de rest van Nederland... Ook zulke bedragen?

Is dit nog nieuws? | 27-05-16 | 10:15

godver de godver godsgruwelijke godverdomme! DAT is nog eens lekker wakker worden! ik werk me GODVERDOMME helemaal de tyfus in ploegendienst, moet er zelfs een baan bij nemen zodat ik c.a. op 60 uur per week werk en dat grotendeels ongeschoolde, ongeletterde tuig krijgt zomaar even 10k in de reet geschoven? waarvoor? omdat ze "op de vlucht zijn"?! door ongeveer 6 veilige landen zijn gelopen, omdat ze zohooo vreselijk op de VLUCHT zijn??!! was het niet zo dat ze uiteindelijk weer terug gaan naar land van herkomst?? natuuuuuurlijk dat gaan ze ook nadat ze rijkelijk beloond zijn voor geleverde inspanningen.. als er niets meer te halen valt in europa.. dan wel met een gouden handdruk en business class logisch. het zal wel aan mij liggen maar ik kan er met mijn verstand niet meer bij... ik kan niet meer wachten tot de volgende verkiezingen... maar goed mijn dag is weer goed verziekt... ik ga maar eens even mijn zuur zelf verdiende centjes uitgeven om vreten te kopen voor het weekend... een een grote fles whisky oid... /rant mode off prettig weekend

dutcherrt | 27-05-16 | 10:12

Carmelita 270516 09.56
Dus als ik geen Wilders stem dan mag ik mij niet uiten ?
Een dergelijke visie maakt u geschikt voor een plekje bij DENK

Goatboy2014 | 27-05-16 | 10:08

Wilders, 2 minuten geleden:
*He Asscher en OM, waarom pakken jullie deze DISCRIMINATIE niet aan?

Wel voor "vluchtelingen" maar niet voor NL-ers?

Vluchtelingen in Oisterwijk krijgen 10.000 euro shoptegoed (kaart)*
twitter.com/geertwilderspvv/status/73...

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 10:05

Wilders, 2 uur geleden:
*Het Nederland van Rutte:

€10.000 shoptegoed voor "vluchtelingen" en pensioenen van onze ouderen gekort.

Waanzin..*
twitter.com/geertwilderspvv/status/73...

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 10:03

oisterwijk.nl/bestuur-en-politiek/col...
Hans Janssen CDA
Oma Ina Batenburg VVD
Sjef Verhoeven VVD
Peter Smit AB (lokaal Algemeen Belang)
Deze laatste heeft sociale zaken onder zich en dus waarschijnlijk de mafkees die verantwoordelijk is voor die idiotie om ze 10.000€ te geven.

langzullenweleven | 27-05-16 | 10:03

In eens snap je het, ambtenaren zijn kut volk!

Dr.Tatta.Macamba | 27-05-16 | 10:03

@Goatboy2014 | 27-05-16 | 09:50

Iedere stem die niet naar VVD, PvdA, CDA, D66, GL en consorten gaat is er één.
.
Die van mij gaat inmiddels gewoon naar Wilders. Wat mij betreft de enige die 'm verdient omdat hij al heel lang consistent een lijn voert tegen Islam en de EU. De grootste bedreigingen voor een vredige en vrije toekomst sinds de vorige cyclus van wererld oorlogen. Wilders doet dit ongeacht wat er op m afgevuurd wordt. Niet mooi, niet zoetgevooisd, niet altijd on par, maar goed inmiddels is de werkelijkheid dat ook niet.
.
VNL staat niet op mijn optielijstje. Ik zie geen basis voor vertrouwen gezien de tot standkoming en zie mannen die erg graag politicus willen zijn, niet persé mannen die iets voor dit land willen doen. Ze zijn ook ongetest.
.
Overigens geloof ik niet meer dat een stem iets zal doen. Volgens mij is de keuze voor een burger helder. Revolutie of het Brusselse juk op de schouders en buigen voor Islam. Zelfs Wilders is te mild.

Parel van het Zuiden | 27-05-16 | 10:02

En wat krijgen ze nog meer aan uitkeringen, huursubsidie, bijzondere bijstand, ziektekostenvergoeding. Ik las gisteren ook iets over 10.000 euro studiegeld?!? wat niet terug betaald hoeft te worden. Kan iemand hier eens induiken en uitzoeken wat statushouders in totaal ontvangen van onze uitdeel-politici?

GezondVerstand2.0 | 27-05-16 | 10:00

knettergek.
ik ben blij dat ik geen belasting meer betaal in dat kutland.

Wutbürger_ | 27-05-16 | 10:00

De middenstand gaat er goed aan verdienen en in gelul kan je niet wonen.

Spastcommando | 27-05-16 | 09:58

goed, om dit de media in te sturen. Wees welkom, welkom in Oisterwijk..
Overigens, al die apothekers, raketgeleerden, fysioastronomen en bouwondernemers uit verweggistan met name Syrie. Het is bewezen in het verleden dat vluchtmigranten die op eigen kracht het beloofde land aan de gouden horizon weten te bereiken vaak niet de armlastigste zijn uit die contreien. Geen NL waak hond die inzicht en kennis krijgt van de tegoeden op banken elders in de (moslim)wereld. Hoeft ook niet er wordt amper naar gevraagd bij binnenkomst en papieren erover zijn vernietigd. De schrijndende armlastige alles kwijt en verlorene die zitten in de vluchtkampen, in de regio en zullen door deals als Erdo idd uitgewisseld worden naar het (beloofde)land van honing. En een fantastische door de k*dtburgert afdwongen opgebrachte taxpoet inrichting en levenslange verzorging onderhoud tegemoet zien.

fikkieblijf! | 27-05-16 | 09:57

Goatboy2014 | 27-05-16 | 09:50
Als je niet op Wilders stemt verlies je het recht om de asielinstroom met zijn uitwassen te bekritiseren.

Carmelita | 27-05-16 | 09:56

@Life_Of_Slice | 27-05-16 | 09:53
Ik heb dat reisje ook gemaakt. Illegaal bootje van Turkije naar Griekenland. En dan doorreizen naar Nederland.

Ik noemde dat vakantie. Want dat was het.

Wat was je punt ook alweer?

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 09:56

deraderendraaien | 27-05-16 | 09:48
Inderdaad, zo doe je dat.
Of ze gaan die rest 8000,- investeren in rubberbootjes.

klön | 27-05-16 | 09:55

Het kan nog gekker..

https://twitter.com/PrisonPlanet/status/735767615138762752

endtotrolling | 27-05-16 | 09:54

deraderendraaien | 27-05-16 | 09:48
lul niet zo dom, het is geen pretje de oversteek te maken. En die fraude hebben ze echt wel door.

Life_Of_Slice | 27-05-16 | 09:53


VNL krijgt mijn stem.

Ouwe Jood | 27-05-16 | 09:52

Een stem op VVD, PvdA, D66, CDA. Je moet werkelijk dapper zijn om daar nog voor uit te durven komen. Je eigen buren, kinderen, collega's, marginaliseren terwijl er onnoemelijke bedragen en hoeveelheden woonruimte worden weggesmeten naar gelukszoekers. Je eigen land en vrijheid aanvallen door geld en burgerrechten weg te smijten naar een EU.
.
Scheer ze, scheer ze, scheer ze.

Parel van het Zuiden | 27-05-16 | 09:52

De nieuwkomers worden maar in de watten gelegd door onze overheid, tegelijkertijd wordt het (veronderstelde) racisme(/islamofobie) van de autochtone bevolking bij Ze ingeprent.

Wie gaat die mensen ooit nog leren om te werken voor hun geld.

Peter_K | 27-05-16 | 09:52

Wat moet ik nou? Ik wil dat deze waanzin stopt maar ik verrot het om op Wilders te stemmen. PVV is geen echte partij zoals het zou moeten zijn.
VNL dan maar ? Wilders fanboys kom er maar in in 3.2.1....

Goatboy2014 | 27-05-16 | 09:50

Het wordt door onze strot geduwd deze vluchtelingen waarvan de meeste gelukzoekers zijn. De meerderheid wil deze mensen niet.

hautmont | 27-05-16 | 09:48

Even nadenken wat ik als asielzoeker met een net verkregen huis, uitkering en 10 ruggen gratis geld in theorie(maar wellicht ook in de praktijk zou kunnen doen.

Ik zou de vrouw voor pakweg 2000 kunnen opdragen om met de kids een gezellige 2e hands inrichting (die voor mijn gezin al luxe is)te kopen bij kringloop,marktplaat, gratis op te halen adressen.

Dan vlieg ik met mijn nieuw aangekochte paspoort terug naar Turkije, koop daar nogmaals een nieuw paspoort, ries naar Libië en ga weer de vluchteling uithangen aan de Libische grens door een oversteek te maken naar Italië, vanwaar ik doorreis naar Nederland.

Ik meld mij opnieuw aan, wacht een jaar op een huis in Oisterwijk(dat ik ga onderverhuren aan mijn neef of een illegaal), krijg opnieuw een uitkering, en 10 ruggen gratis geld en woon ondertussen gewoon weer bij moeder de burka.

Want wat deze vluchteling geleerd heeft van de Bulgarenfraude is de Nederlandse ambtenaar allang weer vergeten.
Trouwens... ga maar eens bewijzen dat het om 1 en dezelfde persoon gaat als de screening zo belabberd is geweest zoals bij vele vluchtelingen.

deraderendraaien | 27-05-16 | 09:48

Als Oisterwijkers graag zo hun gemeentebelastingen zien uitgegeven, wie ben ik dan om er wat van te zeggen.

Panos88 | 27-05-16 | 09:48

Knettergek....

Hollander01 | 27-05-16 | 09:47

Ik heb mijn hele inboedel bij elkaar moeten schrapen voor nog geen 400 euro. Veel naar van die weggeefhallen, marktplaats, vriendendiensten. En dan dit horen. Wat hebben ze nou bijgedragen? Wat gaan ze uberhaupt bijdragen?

Life_Of_Slice | 27-05-16 | 09:47

Er is maar één manier om deze waanzin te stoppen. En dat is via de stembus.

Linkse politiek moet zowel lokaal als landelijk worden gedecimeerd.

Willianus Wortelus | 27-05-16 | 09:47

Sowieso geen goed idee om zomaar geld te geven. Waarom niet gewoon een standaard inventaris per gezin? Groot ingekocht met korting.

Anderson | 27-05-16 | 09:47

ik ga ook maar moslim vluchteling worden. ik hang duidelijk het verkeerde geloof aan hier in christelijk/joods/humaan Nederland. wij zijn dan ook slecht natuurlijk. weg met ons.

lovekila | 27-05-16 | 09:46

Het lijkt wel alsof het doel van dit land is om zoveel mogelijk geld bij hardwerkende Nederlanders weg te halen en het te geven aan gelukszoekende buitenlanders. What the fuck, regering? Zodra het kan ga ik belasting betalen in een land dat het wel gebruikt waar het voor bedoeld is: zorg, algemene middelen, onderwijs, etc. Niet voor hebberige Syriers.

panadol | 27-05-16 | 09:46

@solcama | 27-05-16 | 09:43
Je hebt gelijk.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 09:46

Er zijn veel, veel mensen die een jaar lang hard moeten werken om 22.037,10 guldens bij elkaar te verdienen. In een kutbaantje.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 09:44

@Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 09:37
En met "tendentieus" bedoelt hij dat het plebs deze informatie nooit tot zich had mogen nemen.

solcama | 27-05-16 | 09:43

Mag toch hopen dat dit een bedrag per jaar is, hoe moeten die arme apothekers uit Allepo anders rondkomen van hun uitkering.

VincentTheSaint | 27-05-16 | 09:42

Geen woorden voor!
Echt, ik ontplof.
Voor het eerst van mijn leven bereid de straat op te gaan.

Carmelita | 27-05-16 | 09:41

Oisterwijk meubelen doet wel een belletje rinkelen ... het zou mij niet verbazen als een gemeenteraadslid of wethouder wat belangen in de meubelbranche heeft en dan is dit allemaal goed te verklaren want wat de vluchteling uitgeeft komt zo weer terug en de belastingbetaler betaalt wel!

Simon_GS | 27-05-16 | 09:41

En het leuke is dat er al allerlei goedvolk FB pagina's zijn om van alles in te zamelen; kleren, schoenen, fietsen, inboedel, treinkaartjes. Heb zelfs een aparte actie gezien voor ondergoed... Dus de 10K is vrij besteedbaar en dat gaat natuurlijk viral in de landen van herkomst...

Pi Mol | 27-05-16 | 09:40

En dan vergeten we nog dat het eigenlijk nog veel erger is.
Als een hardwerkende Nederlander netto € 10.000.- uit wil geven heeft hij € 17.241.- bruto met werken moeten verdienen.(belastingtarief 42%)
Iets dat door dat linkse gespuis altijd vergeten wordt
om te vermelden.
Dus feitelijk krijgen die gelukzoekers veel en veel meer.

Dostranamus | 27-05-16 | 09:40

Ik vind het goed dat we vluchtelingen opvangen, ben zeker voor humane oplossingen. Maar waarom moet dat altijd via achterlijk beleid? Ik heb m'n huis ook goedkoop voor 3000 euro ingericht, inclusief diepvries en wasmachine. Waarom 1 gezin een enorme bak met geld geven terwijl je voor dat geld makkelijk 3 gezinnen blij kan maken? Dit is gewoon zeggen, hier kijk hoe goed wij zijn. En ohja, die andere twee gezinnen kunnen in de stront zakken.

Flapuidt | 27-05-16 | 09:40

Reactie van een directeur van een Brabantse woningcorporatie:
*Tendentieus artikel in BD vandaag inrichtingskosten vluchtelingen. Oisterwijk zou als voorbeeld moeten dienen voor andere Gemeenten*.
twitter.com/Rob_Vinke/status/73609761...

Hij lust er wel pap van, dat elitebaasje.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 09:37

Stem PVV. Dit land is t zat.
centre pompidoe | 27-05-16 | 08:43
==
Ze zijn al druk bezig de kiezer te paaien:
VVD: mensen buiten de EU geen toegang geven.
PVDA: Lonen omhoog.
Kabinet: veel extra geld voor kindertoeslagen.
Precies het tegenovergestelde wat ze de afgelopen 4 jaar hebben gedaan.

meneer Q | 27-05-16 | 09:36

En zo komen er heel, veel naar ons land, Alles gratis en voor niks!!!!!

vanrechteren | 27-05-16 | 09:35

Ik zie nog meer bezuinigingen aankomen,bijvoorbeeld op de zorg en huren omhoog,want Sinterklaas spelen kost veel geld.
En als dank randen ze onze dochters en vrouwen aan,moet wel heel zuur zijn voor mensen die werken en nauwelijks hun vaste lasten kunnen betalen,laat staan een inboedel kunnen kopen.Hoe kweek je verdeeldheid,zo dus.
Dacht dat er geen geld meer was,maar blijkbaar telt dat alleen voor de ouderen en zieken in dit land.

janmetdepet | 27-05-16 | 09:34

Heb je gezien wie de Kamervragen stelt? Precies. Wilders haakt alleen in als het hem zetels oplevert. Stem VNL, die gasten doen ook daadwerkelijk wat ze roepen, of jagen het in elk geval na.
Tha Man | 27-05-16 | 09:24
.
Wat een grote onzin. Net alsof deze vragen de PVV géén zetels zouden opleveren want dáárom doen de weglopers/backstabbers van VNL dit hoor, om zeteltjes/stemmen te winnen en nergens anders om. Ze zijn gewoon bang dat ze in maart 2017 niet meer mee mogen doen.
Van Klaveren is uit de PVV gezet, Bontes is uit zichzelf gegaan maar wilde later op zn knietjes terug maar helaas pindakaas.

Lupuslupus | 27-05-16 | 09:32

De autochtone Nederlander koopt tegenwoordig bijna alles via de kringloop, marktplaats omdat ze geen geld meer over houden. Oké, bruto hebben ze een goed salaris, maar de gaten in de handen van overheden zijn zo groot dat er netto niets van overblijft. En van wat er overblijft gaat een groot gedeelte naar accijns, heffingen, indirecte belastingen. Misschien dat iktoch maar VNL gaan stemmen.

Dutch_Holland | 27-05-16 | 09:32

Hoe zou zo'n gesprek met de vluchtgezinnen nou toch verlopen?
COA: We have a nice house for you.
VG: We want bigger.
COA: Yes, you'll get a bigger one, you're in Oisterwijk!
VG: We want bigger now.
COA: You have to wait a few years.
VG: Why?
COA: It takes a bit more time to get the white people to leave. Don't worry. We will get all their money first. And the government is slowly killing them all, but old and sick people will be dead very quickly.
VG: We want our money.
COA: Yes sir, here's 10.000 and we'll cover all your other costs. Feel free to get whatever you want in our shops. Tell the owner to call us. For some time we will still pay the shop owners.
VG: Islam will dominate.
COA: Yes sir, Islam will rule, inshallah.

Poesmobiel | 27-05-16 | 09:31

Dat laatste punt van VNL is een hele goeie... Iets met draagvlak enzo... Dit gaat een keer zo ontzettend mis, en wat mij betreft eerder dan later...

Ad Hominem Tu Quoque | 27-05-16 | 09:30

Vandaag gelezen in het BD.
**De PVV wil de AOWers een extraatje geven maar dat geld is er helemaal niet stelt minister Dijsselbloem.**
##
Ook voor die 500 kinderen met een dodelijke taaislijmziekte heeft de Nederlandse "gezondheidszorg"aan minister Schippers geadviseert om de levensreddende medicijnen voor deze 500 kinderen niet meer te vergoeden omdat deze te duur zouden zijn.
Maar voor gelukzoekers is er geld in overvloed.
En nog steeds pikken wij, de achterlijke Nederlanders, dit zonder een woord van protest.

Dostranamus | 27-05-16 | 09:30

Dit gaat o.a. via smartphones de wereld rond.
Miljarden zijn bezig hun koffers te pakken naar
Nederluilekkerland. Een superaanzuigende werking.

meneer Q | 27-05-16 | 09:30

Voor asieleisers uit Syrie zijn dit graties twee jaarsalarissen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_KKP_per_capita
Daar komen alle overige kosten nog bij, hoeveel was dat ook alweer?
Gaat u ook 2 jaarsalarissen / €100.000,- gratis van onze overheid ontvangen?

oranjerood | 27-05-16 | 09:30

- Blastinggeld
- kijk en luistergeld
- vermakelijkheidstoeslag
- riool en waterschapsgeld
- volledige afgeperste pensioen bubbelinleg
- herstelbetalingen wegens "heeft nooit van een buurthuis voor doelgroepen" kunnen genieten
- JKKM, Jairassies en straatspuuw smartegeld.

Nu sofort alles zürücksturzen of er zal inflatie plaatsvinden!

Stemmen is collaboratie, Greet is een hoax.

hallevvezool | 27-05-16 | 09:30

Geef elke Nederlander 10.000 euro en een brievenbusfirma! Een partij die dat standpunt inneemt krijgt mijn stem.

Mark Bouwman | 27-05-16 | 09:28

Willen jullie meer of minder PVV? Meer, meer, meer! Dan moeten jullie dat snel zelf regelen.

Kweetnietkweetwel | 27-05-16 | 09:27

Ik trek dit soort berichten steeds slechter, merk ik.
Van de tolerante goedsul die ik altijd was, is weinig meer over.
10.000 Euro? Serieus?? Zijn ze nou helemaal achterlijk geworden?
Tel daar huur, verzekeringen, energie, water, kabel met wi-fi gratis reizen en zorg bij op.
Dat wil ik godverdomme ook wel!!!
Wat heb ik als blanke Nederlander gedaan, om zo tot op het bot vernederd te worden?
Zo lang als ik kon heb ik gewerkt. Hard gewerkt.
Met plezier!
Braaf belasting en pensioenpremies betaald. Nooit schulden gehad.
Mijn eerste huisraad kwam uit de kringloop.
Nooit ben ik iemand tot last geweest.
Als ik straks met pensioen ga, is het meeste van mijn pensioen verdampt.
En als ik dan de pech heb om ziek of oud te worden, dan mag ik verrotten in mijn eigen luier.
Of ik dan maar even snel de pijp uit wil gaan.
Dan komt er tenminste weer een woning vrij voor de gelukszoekers.
Mijn mooie land en mijn toekomst worden in rap tempo afgebroken.
Weg met ons!

Schietmijmaarlek | 27-05-16 | 09:27

Waarom geen kringlooppunten? Geld wordt meteen aan andere zaken uitgegeven. Het is echt te zot voor woorden. En tot het einde der tijden zal ik blijven roepen dat er niets gaat veranderen als iedereen alleen maar reaguren. Hop hop.. De straat op... daar zijn ze in Den Haag wel wat banger voor dan een paar laffe reaguurders.

deministerpresident | 27-05-16 | 09:26

Koekoek, koekoek, koekoek. *trechter op hoofd zetten doet*
Geen andere woorden voor....

Is dit nog nieuws? | 27-05-16 | 09:26

@harry21 | 27-05-16 | 09:23

Zekers, dat ben je zo kwijt aan goeie tafel.

roze_bril | 27-05-16 | 09:25

Stem PVV. Dit land is t zat.
centre pompidoe | 27-05-16 | 08:43
Heb je gezien wie de Kamervragen stelt? Precies. Wilders haakt alleen in als het hem zetels oplevert. Stem VNL, die gasten doen ook daadwerkelijk wat ze roepen, of jagen het in elk geval na.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 09:24

Niet alleen diefstallen worden niet bij de politie gemeld; bijna alle "foute" dingen m.b.t. "vluchtelingen" blijft onder de pet. In Velp werd een voorbijganger door een "vluchteling" in de nek/hals gestoken met een mes, zwaargewond afgevoerd. COA én politie ter plaatse waarbij werd afgesproken dat dit ernstige incident niet bekend mocht worden bij de pers. Wat een democratisch landje zijn we toch.

oter | 27-05-16 | 09:23

@aaitoe | 27-05-16 | 09:16

Alles beter dan wat er nu zit.

roze_bril | 27-05-16 | 09:23

Beste is dit soort "nieuws" gewoon niet lezen, geeft alleen maar stress. 10k. Mijn hemel, als dat waar is. Dat is echt heel veel geld!

harry21 | 27-05-16 | 09:23

Correctie: wij zeggen hier in de regio Ôsterwèèk...

A-Safari | 27-05-16 | 09:23

Eerst mooi even profiteren van een gemeente die voor sinterklaas speelt en dan straks lopen klagen dat dat een racistisch feest is.

Leptob | 27-05-16 | 09:23

Lupuslupus | 27-05-16 | 09:07
Tuurlijk stem ik al jaren PVV. Minst slechte optie.

genoegisgenoeg | 27-05-16 | 09:22

Er is geen hardwerkende Nederlander die erin slaagt om eventjes 10.000 euro beschikbaar te hebben voor meubels, tapijt en zo meer.
Als die gasten hier komen krijgen ze dit in hun schoot geworpen en als ze jatten dan wordt dat door het COA afgehandeld buiten het recht om. Wij creëren nu een staat binnen de staat die onaanvaardbaar is en woede bij de Nederlanders en splijting in de maatschappij veroorzaakt.

langzullenweleven | 27-05-16 | 09:22

Je hoeft ze helemaal geen geld te geven, deze mensen winkelen zonder te betalen.

TDB | 27-05-16 | 09:21

Er bestaat zoiets als een kringloopwinkel.

MarcelNederland | 27-05-16 | 09:20

Allen in Nederland worden gelijk behandeld.
*factuur ad 12.500 euro sturen doet naar gemeente*

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 09:20

AOW-leeftijd zeker al weer vergeten hè...
aaitoe | 27-05-16 | 09:16
.
Er was allang besloten - o.a. door de bonden - dat de AOW leeftijd zou worden verhoogd. Alleen een idioot houdt daar dan - tegen beter weten in - aan vast. Dáárom heeft Wilders dat punt laten vallen maar waarheidsvinding is blijkbaar niet aan u besteed.

Lupuslupus | 27-05-16 | 09:19

Teen | 27-05-16 | 08:53
U vind dit een redelijk bedrag? Te absurd voor woorden.
Dit bericht is allang in Syrië en de rest van die landen aangekomen.
Ik wens hier in ieder geval niet mijn belastingcenten aan kwijt te zijn, die ambtenaren zouden uit hun functie getrapt moeten worden wegens grove incompetentie inzake het verdelen van belastingen!

lanexx | 27-05-16 | 09:18

Ik merk dat bij mij het effect is dat ik steeds minder nieuws wil weten. Ze zoeken het maar uit, ze verkloten de boel maar. Zolang ik mijn eten en een biertje kan betalen is het prima. Ik ben even sparen voor een tafel en een nieuwe bank.

Mesmer | 27-05-16 | 09:18

KRANKJORUM!
DIT is de week van andersmans geld weggeven.

Eerder deze week had incompetente deuglul Rabin Baldewsingh van de PvdAlles- en iedereen is zielig, ook al het idee om jongeren onvoorwaadelijk eensklapspardoes hun schulden kwijt te schelden. Mede doordat ie lijdt aan PvdA-filie. Wat als voornaamste symptoom heeft dat je het verschil tussen je éigen en ándermans bankrekening niet (meer) ziet.

Voorts gaan we ieder gezin vanuit zandbakkië lekker €10.000,- uitzetgeld cadeau geven. Zolang je maar lang genoeg lekker blijft geven en pamperen, zal het midden-oosten voortdurend hier naartoe blijven asieleisen.

KRANKJORUM!

HypoPseudo | 27-05-16 | 09:17

En de heer Wilders gaat al z'n beloftes wél nakomen, denkt u?
.
AOW-leeftijd zeker al weer vergeten hè...

aaitoe | 27-05-16 | 09:16

hoop dat de PVV de grootste gaat worden bij de eerstvolgende verziekingen, eh pardon, verkiezingen. Dat wordt dan echt totale paniek in Den Haag.
Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 09:09
.
"Den Haag" zal er alles aan doen om dat te voorkomen, geen vuile rotstreek zullen ze in de kast laten maar wij.zijn.met.meer en *wij* kunnen ervoor zorgen dat de PVV in maart volgend jaar 50 zetels haalt.
.
*Strijd de goede strijd*! Zoals de oproep van onze onvergetelijke Hans Jansen (R.I.P.) was! Wat een enorm gemis dat hij er niet meer is maar wij kunnen - en moeten - zijn goede strijd voortzetten.

Lupuslupus | 27-05-16 | 09:16

Eigen Volk Laatst, altijd...

Ahasveros | 27-05-16 | 09:14

Veelgeld. Maar geen nood er zit een College van VVD en nog wat plaatselijke belangen clubjes. Waarschijnlijk worden de asielzoekers verplicht hun goederen bij de plaatselijke middenstand te kopen. Deze middenstanders zullen waarschijnlijk lid zijn van 1 van deze partijen. Zo werkt dat namelijk.

Toetsiemonster | 27-05-16 | 09:13

-weggejorist-

1+1 | 27-05-16 | 09:13

Lupuslupus | 27-05-16 | 09:07
Klopt... hoop dat de PVV de grootste gaat worden bij de eerstvolgende verziekingen, eh pardon, verkiezingen. Dat wordt dan echt totale paniek in Den Haag.

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 09:09

@redactie: Zou VNL zich niet kunnen lenen als de GS-bindend referendum partij?
Vogelbeest | 27-05-16 | 09:06
.
De enige bindend-referendum partij is de PVV. Waarom weet u dat niet?

Lupuslupus | 27-05-16 | 09:09

@CeesCloosd | 27-05-16 | 09:04 Ik snap je. Meer als 25 jaar VVD gestemd. Moet je nu kijken.
Ik hoop op MinPrez Wilders. Al jouw argumenten doen er toe. Zijn "partij" is een drama, maar Wilders is de enige die een levensgroot probleem erkent en er wat tegen wil doen.
Zweden heeft al zoveel kanslozen geïmporteerd dat het een 3e wereldland wordt volgens de verenigde naties. Wilders is de enige die dat hier wil voorkomen.
ejbron.wordpress.com/2015/11/13/vn-pr...

Vogelbeest | 27-05-16 | 09:09

En wat we niet weten. Betalen ze ziektekostnpremies? Waterschapsbelasting? Schoolgeld? Ozb? Lid sportclub? Etc etc
genoegisgenoeg | 27-05-16 | 09:01
.
Natuurlijk betalen ze dat niet! Waarvan dan? Ze krijgen allemaal uit de staatskas. Alles is voor hen *gratis*.
Kom.in.verzet.en.stem.PVV. Dat is de enige optie die we hebben om aan dit schandalige drama een eind te maken.

Lupuslupus | 27-05-16 | 09:07

@Muxje | 27-05-16 | 09:05
Wat begrijp jij niet aan het woord gift?

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 09:07

Paljas | 27-05-16 | 08:58
En laat ze papierprikken in een oranje hesje... of schoenendozen vouwen. Dat heeft nog nut.

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 09:06

Tja als je een Miele wasmachine, vaatwasser, droger en een curved flatscreen aanschaft. Dan is een karige compensatie natuurlijk. Er blijft immers weinig over om behoorlijk op te zitten.

Kazango | 27-05-16 | 09:06

@redactie: Zou VNL zich niet kunnen lenen als de GS-bindend referendum partij?

Vogelbeest | 27-05-16 | 09:06

@CeesCloosd | 27-05-16 | 09:04
Leg eens uit waarom jij meer Marokkanen wil.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 09:06

Ongehoord.

Stoned Hengst | 27-05-16 | 09:06

Niet zeuren: de meesten betalen dat bedrag gewoon terug. En 10.000 is niet onredelijk voor het inrichten van een huis, ik vind het eerder aan de lage kant. Was getekend, de eigenaar van uw plaatselijke woonwarenhuis.

Ik heb trouwens ook een handeltje in computers. Heren gemeenteraadsleden, kunnen we niet iets verzinnen om deze vluchtelingen gesubsidieerd online te krijgen?

Muxje | 27-05-16 | 09:05

Normaal zou ik het niet zo erg vinden maar hoe achterlijk is dit? Overal wordt bezuinigd, studenten moeten een lening aangaan omdat het te duur wordt om ze een klein bedrag (€1,100 of €3,000 per jaar) te geven en dan wordt er hier even aan elk gezin €10,000 gegeven zonder dat ze er iets voor hoeven doen?

Wat voor signaal geeft dit af aan mensen die nog maar net rond komen? Als je jaloezie wilt kweken, wat omslaat in haat, is dit de goede weg.

buitenstebuiten | 27-05-16 | 09:04

Ik had mijzelf plechtig beloofd nooit op Geert te gaan stemmen. Ik vind zijn minder-minder uitspraak te ver gaan, en in zijn kielzog zijn veel totaal ongeschikte eikels de kamer binnengekomen. Helaas.... met dit bericht moet ik de belofte aan mijzelf misschien tooh gaan breken. 6 miljard voor Erdogan, 10 mille per gelukszoeker, en mijn kinderen mogen straks gaan lenen om in een slecht onderwijssysteem te mogen studeren. Gezondheidszorg, defensie, justitie, allemaal al 20 jaar aan het afbrokkelen. En dan lees je dit ?!
Als je nu nog op de gevestigde partijen stemt, word je over 20 jaar nagewezen als foute Nederlander.

CeesCloosd | 27-05-16 | 09:04

@kievit: waar is de vvd is je lijstje?

pili-pili | 27-05-16 | 09:04

Laat die mensen kringloopwinkelen zoals zo veel van ons. Niks mis mee.
Paljas | 27-05-16 | 08:58
.
Precies. Waarom krijgen asieleisers alles nieuw en moeten minder-bedeelde Nederlanders naar de kringloop om iets te kopen?!
De gemeenten en het rijk kweken tweedeling en pure haat t.a.v. asieleisers dus ik zou zeggen ga zo door en zie wat het resultaat zal zijn.

Lupuslupus | 27-05-16 | 09:03

In plaats van mopperen kun je er ook van profiteren en je spulletjes op marktplaats te koop zetten en zo onze nieuwe Nederlanders kennis te laten maken met een mooie Nederlandse traditie. Oplichting.

Teen | 27-05-16 | 09:03

Paljas | 27-05-16 | 08:58
Precies. Helemaal mee eens.

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 09:01

En wat we niet weten. Betalen ze ziektekostnpremies? Waterschapsbelasting? Schoolgeld? Ozb? Lid sportclub? Etc etc

genoegisgenoeg | 27-05-16 | 09:01

Laat die mensen kringloopwinkelen zoals zo veel van ons. Niks mis mee.
Paljas | 27-05-16 | 08:58
Ik neem aan dat ze dat ook doen.
De rest van het geld wordt anders besteed.

jemagookniksmeer | 27-05-16 | 09:00

Laat die mensen kringloopwinkelen zoals zo veel van ons. Niks mis mee.

Paljas | 27-05-16 | 08:58

hoe bedoel je, tsunami... dit bericht in het lokale vluchtelingensufferdje op de kolonische landplekken van de grenzen van europa en je krijgt en masse een stroom mieren naar oysterwijk waar niemand een hoog genoege muur voor kan bouwen.

Handsomeboy | 27-05-16 | 08:58

En als ze dan nog wat tekort komen, mogen ze het gewoon gaan jatten, toch? Dat is eigenlijk op rekening kopen voor deze mensen.

Poesmobiel | 27-05-16 | 08:58

De mensen die deze hele vluchtelingenwaanzin hebben opgetogen, linksmenschen, hebben doorgaans nog geen dag in hun leven echt gewerkt, dus waarde toegevoegd, dus echt geld verdiend.
Wie geen idee heeft wat dat betekent, heeft er ook geen moeite mee om andermans geld zo makkelijk uit te geven.
Zo werkt het echt.

jemagookniksmeer | 27-05-16 | 08:57

Bij de opvang moeten we niet vergeten dat we deze mensen weer terug gaan sturen. Misschien niet naar huidige algemeen inzicht maar dat komt wel. Islam namelijk.

Antitheïst | 27-05-16 | 08:57

koppen=kopen.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 08:55

De eerste ambtenaar die dit goed praat omdat dit ook de locale economie stimuleert, ophangen op het dorpsplein.

postmodernismisdead | 27-05-16 | 08:54

Slechts 10000 euro? Daarmee ben je in Oisterwijk (zeg Oosterwijk btw) nog steeds een pauper hoor.

T0matenplukker | 27-05-16 | 08:54

Cfour | 27-05-16 | 08:51
Rob Geus is hier ook niet blij mee... ach nee, die keurt alleen keukens.

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:53

wanneer breekt nou eindelijk de pleuris eens uit, ik sta te popelen....

Zuurmannetje | 27-05-16 | 08:53

Op zich is €10.000 een redelijk bedrag, als ze dan maar wel de bonnetjes laten zien.

Teen | 27-05-16 | 08:53

Schandalig.
Ronduit schandalig dat ze niet direct een nieuwe auto mogen uitzoeken.

Nuchternederland | 27-05-16 | 08:53

Blijf maar mopperen. En strakjes weer braaf D`66, GL,PvdA of iets dergelijks stemmen. Ik zou best weer eens terug willen naar Nederland, maar dan wel naar een Nederland onder premier Wilders.

Kievit | 27-05-16 | 08:52

Dit voelt goed. Als het land nog meer van de tering/nering doet kan er meer geld worden gegeven. Meer geld is meer liefde.

RickTheDick | 27-05-16 | 08:52

Het zou al nieuws zijn als je als Nederlander. werkend met kids, die € 10.000 bij elkaar krijgt! En dan staat de Belastingdienst ook te dansen, want... KASSA! Ik denk dat je met 10 ruggen een huis behoorlijk kan inrichten, maar waarom zoveel geld naar mensen waarvan nog maar moet blijken of ze mogen / kunnen blijven? Opvang hoort sober te zijn. Waarom ben ik aan de ene kan pislink en aan de andere kant totaal niet verbaasd?

Super Grover | 27-05-16 | 08:52

Geer en Goor zullen hier niet blij mee zijn.

Cfour | 27-05-16 | 08:51

Oisterwijk is het wassenaar van brabant. geld zat

gestopt | 27-05-16 | 08:50

@Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:47
.
Mag lijen dat ze er allemaal Israelische producten van koppen.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 08:49

Ik kook van binnen, dit geld kan toch op andere plekken vele malen beter besteed worden!?

Zuurmannetje | 27-05-16 | 08:48

Nieuwkomers zijn een soort van ambtenaren, die krijgen ook alles gratis.

RdeFriesch | 27-05-16 | 08:48

Nederland. Het land van melk en honing, en van gratis geld. (= uitkering)

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:47

Waarom een niet door de landelijke overheid vastgesteld startersbedrag (dus voor iedereen hetzelfde)waarvan men de helft later moet terugbetalen.
Het is uiteindelijk ons belastinggeld !

johnyl | 27-05-16 | 08:47

Deze mensen verdienen zichzelf dubbel en dwars terug binnen 5 jaar. En al die werkgelegenheid die ze met zich mee brengen! /<Volkskrant modus off>

ti ta toverkuffar | 27-05-16 | 08:47

Piet Karbiet | 27-05-16 | 08:44
Straks krijgen ze ook nog een gratis rijbewijs van de roverheid, eh pardon, de overheid.

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:47

PvdA bestuur? Geld uitgeven van anderen is zo leuk.

lulleficatie | 27-05-16 | 08:46

In Nederland klotst het geld voornamelijk tegen de plinten voor linkse hobby's oftewel: Wilders had weer gelijk!

eerstneukendanpraten | 27-05-16 | 08:45

Zag het net op TV. Welgodverdegloeiendetyphusgoevedoemme!
Waar staat in de wet dat asieleisers recht hebben op drie fonkelnieuwe flatscreens? Krankzinnig.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 08:44

Ok het is zover, ik word moslim.

GerMonster | 27-05-16 | 08:44

oranjerood | 27-05-16 | 08:42
lol haha ;-)

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:44

Stem PVV. Dit land is t zat.

centre pompidoe | 27-05-16 | 08:43

-weggejorist-

Blafhoed_piklik | 27-05-16 | 08:43

Krankzinnig kutland.

oranjerood | 27-05-16 | 08:42

toch = tocht

T-Max | 27-05-16 | 08:42

... met z'n slechte klimaat, en lelijke inwoners....

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:42

Tijd voor een stille toch voor Nederland. Ongelooflijk dit..... ;(

T-Max | 27-05-16 | 08:42

yamahaha | 27-05-16 | 08:39
Wordt de vrouw daarbij wel verplicht gesteriliseerd? Dat lijkt me wel wenselijk, in dit overbevolkte kut-landje.

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:41

Zij blijven wel komen en eisen, zolang wij braaf blijven geven.

Knettergek.

Heau even | 27-05-16 | 08:41

vet geld beuren en niet terug hoeven betalen! GVD waar zijn ze mee bezig in NL. terugbetalings regeling 6-10% bijstandsnorm.
dus in mijn woonplaats 4450 euro krijgen en 120 euro betalen als zijnde afbetaling, zo wil ik ook wel 10 k lenen.

voedselbankier | 27-05-16 | 08:41

Op Radio 1 hadden ze het over een gift van 12.500 voor een gezin van 6 in Oisterwijk.

yamahaha | 27-05-16 | 08:39

Minimale ingrediënten om een woning als bewoond te beschouwen zijn stoel, tafel en bed. Dat moet volgens mij wel voor minder dan €2000 lukken.

Eigenaar_IJsland | 27-05-16 | 08:37

Het moet niet gekker worden... in dit land.

Ing. Van der Pik | 27-05-16 | 08:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken