Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouwen zijn niet geschikt voor defensie

salestopicdefensie.jpg Vrouwen in de krijgsmacht? Nee. Gewoon nee. Zijn ze *krasgeluidje* gewoon ongeschikt voor. Met hun dingen. En gefrutsel. En dat typische vrouwengeklaag over de temperatuur. Of over of het vreten wel glutenvrij is. Om over de maandelijkse stonde nog maar te zwijgen. Hebben jullie wel eens een oorlog gewonnen terwijl je al bloedt zonder geraakt te zijn? Dat dachten wij ook. Daar komt bij. Camouflagekleding staat vrouwen slecht. Ze lijken er altijd lelijk en dik in. Ja echt. Zijn gewoon observaties die we hier doen. Vrouwenhaters? Wij? Welnee. We zijn juist ontzettend fan van vrouwen. In allerlei functies. Alleen niet bij Defensie. Sorry dat we geen sorry zeggen. Maar we willen de oorlog als het even kan graag winnend afsluiten. En dat lukt niet met vrouwen. Of zijn we nu ontzettend misogynistisch bezig? Niet mee eens? WAT VIND JIJ ER DAN VAN!?

Reaguursels

Inloggen

Ik ben nog steeds aan het wachten tot Mark Rutte weer het sein geeft om aangifte te mogen doen.

Pebbles_says | 01-06-16 | 01:55

Sey | 31-05-16 | 00:25

Ach kijk, iemand die nog gebruik maakt van pijl en boog.

harstef | 01-06-16 | 00:20

Neem een voorbeeld aan het IDF, kunnen we ophouden met zeiken

Meloxicam | 31-05-16 | 21:19

Neem een voorbeeld aan het IDF, kunnen we ophouden met zeiken

Meloxicam | 31-05-16 | 21:18

@geeftnix | 31-05-16 | 00:58
ROFLOL. Mooie opsomming kerel!

WatZalIkErvanZeggen | 31-05-16 | 10:29

@appelvink | 30-05-16 | 23:46
Slijmbal :)

geeftnix | 31-05-16 | 01:05

Sexisme in de IDF: "Two of the four commendation for female soldiers for the operation, state that 'they didn't lose it'. Male soldiers by comparison were commended for bravery and boldness."
.
www.liveleak.com/view?i=af4_1421903528...

bambi1970 | 31-05-16 | 01:05

Het scheikundig element "vrouw"

Element: vrouw
Symbool: vr
Ontdekker: Adam
Atoomgewicht: gemiddeld 53,6 kg, maar alle variaties tussen 4 en 200 kg zijn mogelijk

Fysieke eigenschappen:
1. Het oppervlak is normaal gesproken bedekt met verf of andere kunststoffen.
2. Bereikt kookpunt razendsnel, maar bevriest op voorspelbare momenten.
3. Smelt bij de juiste hoeveelheid aandacht.
4. Wordt bitter indien onjuist gebruikt.
5. Kneedbaar indien er druk wordt toegepast op de juiste punten. Maakt dan ondefinieerbare geluiden.
6. Kenmerkend is het voortdurend stemgebruik waarbij de klanken doe-di en doe-da overheersen.

Chemische eigenschappen:
1. Grote affiniteit met goud, zilver en diverse waardevolle stenen.
2. Absorbeert enorme hoeveelheden waardevolle substanties en goederen.
3. Kan zonder waarschuwing of aanleiding exploderen.
4. Is niet oplosbaar in water, maar gedrenkt in alcohol wordt het aantal nuttige toepassingen vergroot.
5. Is duur in aanschaf en onderhoud, bij Westerse elementen is het rendement laag. Aanzienlijk hoger rendement en lage aanschafkosten zijn haalbaar bij bepaalde elementen uit Azië of Oost-Europa.

Algemeen gebruik:
1. Is uitermate decoratief, met name in en op dure sportwagens.
2. Is een effectief ontspanningsmiddel.
3. Kan een uitermate effectief reinigingsmiddel zijn.

Testgegevens:
1. Wordt rood indien men het element ontdekt in natuurlijke staat.
2. Wordt groen indien geplaatst naast een beter uitziend specimen.
3. Het jonge specimen oefent een aanzienlijke aantrekkingskracht uit, die met de leeftijd vermindert.
4. Claimt aangetrokken te zijn tot het tegenpoolelement Man. Dit geldt echter alleen indien het element Man in het bezit is van de juiste eigenschappen te weten:
1) geld
2) knap uiterlijk (het element Vr ontkent dit meestal in alle toonaarden).

Risico's:
1. Is uitermate gevaarlijk behalve in ervaren handen.
2. Het is illegaal om meer dan een specimen tegelijk te bezitten. Het is echter wel mogelijk om dit te doen, indien de verschillende specimens dit niet van elkaar te weten komen.
3. Het element Vr neigt naar reproductie. Dit kan voorkomen worden door ze alleen met rubberen beschermingsmiddelen te behandelen.
4. Indien het element uit uw beheer verdwijnt kan dit gepaard gaan met aanzienlijke kosten.

geeftnix | 31-05-16 | 00:58

Met uitzondering van duim en pink zijn alle vingers ongeveer even lang. Raar!

rijk | 31-05-16 | 00:42

Pas als een vrouw één van haar borsten afsnijdt gelijk een Amazone die haar lichaam geschikt maakt voor de strijd, dan slechts heeft ze evenveel recht als een man om doodgeschoten te worden.

Sey | 31-05-16 | 00:25

Dom, vrouwen zijn bij uitstek geschikt om kinderen te krijgen ( 1 man en 10 vrouwen geeft 10 kinderen per jaar, 10 mannen en 1 vrouw geeft 1 kind per jaar; raad eens welk volk wint. Het volk met de meeste baby's). Daarbij wil ik de reacties wel eens zien, wanneer er massaal dode vrouwen naar huis gestuurd worden. Een reden waarom Israël gestopt is met vrouwen in de frontlinie. Daarbij zijn vrouwen zwakker en je team is zo sterk als je zwakste schakel. Dus voor het gelijkheidsbeginsel prachtig, mits je een leger hebt die dit gelijkheidsbeginsel kan verdedigen. Idealen kunnen ontzettend slecht tegen de werkelijkheid van de sterkste.

Jesaja | 31-05-16 | 00:16

Mmmwahhh, ken enkele dames met beduidend meer guts dan menig weglopertje van mannelijke kunne!
Fysiek in topconditie, flinke dosis lef, zeer slim en bereid tot vechten voor hun land en nageslacht, behept met ouderwets oerinstinct! Kan menig kereltje een voorbeeld aan nemen.

appelvink | 30-05-16 | 23:46

De lekkerste vrouwen gaan het leger in omdat ze daar de beste jongens vinden.

Ongeblustekalk | 30-05-16 | 23:41

Onzin! Vrouwen kunnen prima in het leger. Waarom niet? Omdat een stelletje eikels het niet aankan dat er ook vrouwen mee doen. 'Het enige recht is het aanrecht' waarom zijn vrouwen dan wel veel hoger opgeleid. Dan doen de mannen toch iets verkeerd.
Vrouwen moeten wel door de test komen natuurlijk. Er wordt een bepaald niveau verwacht, maar als ze dat hebben, - dat hebben ze als ze de test halen-, wat is het dan hypocriet om te zeggen dat ze er niet bij mogen omdat ze vrouw zijn?

Bob-303 | 30-05-16 | 23:37

Het is al eerder geschreven.. De Nederlandse man is op. Ik zou gewoon over gaan op een volledig vrouwelijk leger, met een paar mannetjes eromheen voor de verzorging, en het eten.
Dan zetten we de laatste 2000 echte mannen aan onze grens.
We zijn toch alleen nog maar aan het klootviolen op plekken waar de vrolijke zon nooit meer zal schijnen.. Somalië, Mali.

geen koning | 30-05-16 | 23:28

-weggejorist-

broervandenhollander | 30-05-16 | 23:13

Meer vrouwen in het leger, minder vrouwen in het ministerie. Dat lijkt me wel wat.

Balsnorvis | 30-05-16 | 23:10

Wasbakplasser | 30-05-16 | 10:15

M.a.w. je hebt weinig zelfbeheersing.
Kerels die geen zelfbeheersing hebben horen al niet in de maatschappij, laat staan in het leger.

FYI op bivak ook geen wasbakken, dus dan heb je een probleem.

harstef | 30-05-16 | 23:01

Ik zou zeggen "vecht het uit", als je overeind blijft in een gevecht met marloes coenen of bv lucia rijker, ok dan geef ik je gelijk... zo niet "watje zegt ben je zelluf"

harstef | 30-05-16 | 22:56

Volgens mij is nu het Koerdische leger onder aanvoering van een vrouw en met behulp van de Amerikanen Isis aan het verslaan......

sallandstrots | 30-05-16 | 22:47

Nou met vrouwen op gemengde slaapzalen zou je nog wonderen kunnen verrichten in het leger. De haantjes worden weer haantjes en de kipjes mogen weer op stok.

Jan Gordelroos | 30-05-16 | 22:45

-weggejorist-

kornelis prul | 30-05-16 | 22:10

ik werk voor die lui,.. ken genoeg tough bitches die iedere reaguurder met gemak onder het kleed vegen. dus doen.

horsteknots | 30-05-16 | 21:22

Klopt. Mannen lijken trouwens ook lelijk en dik in camouflagekleding.

Fridtjof | 30-05-16 | 21:19

O zich zou het kunnen, ware het niet dat zoiets in onxe oh zo politiek correcte maatschappij toch weer zou uitlopen in een vorm van positieve discriminatie wat alles nog veel ingewikkelder zou maken met een uiteindelijk negatief resultaat, wacht nog maar een jaartje of honderd met die flauwekul.

zwellevertje | 30-05-16 | 21:15

@Mad Jack the Pirate | 30-05-16 | 20:03
-
Misschien moest u uw uniform dan eens áán trekken?

bisbisbis | 30-05-16 | 20:20

Ik vind vrouwen in uniform wel sexy, alleen vinden ze dat niet van mij.

Mad Jack the Pirate | 30-05-16 | 20:03

Geen vrouwen in front line duty, daar zijn ze te waardevol voor.

Ongeblustekalk | 30-05-16 | 20:01

@tweetybird | 30-05-16 | 16:14
Dit artikel slaat terug op dat korps mariniers vrouwen in gevechtsfuncties moet aannemen, dan zijn er niet zo veel andere manieren om dingen op te lossen. Of gaan vrouwen de dialoog naar het front toe brengen? Schijnt wel dat de eisen zo zwaar blijven dat je als vrouw eigenlijk wel aan de anabolen moet wil je er door komen. Nog even naast alle ongemakken van je doos wassen naast 2 kerels in een mini tentje.

mmx | 30-05-16 | 19:21

laten vrouwen maar lekker de gutmensch spelen met vluchtelingen in de AZC (bijna 100% vrouw wat daar rondloopt) en andere bagger gutmensch projecten. In het leger bij gevechten gaan ze straks ook de moslims knuffelen of ze lopen over.

vinzDH | 30-05-16 | 19:21

Nederlandse powervrouwen idd nee maar petje af voor BV de IDF Israël vaak lekkere wijven met meer klote dan de doorsnee Europeaan

Poldergek | 30-05-16 | 19:18

kutreclame voor defensie.

NIKSBETERstedoen | 30-05-16 | 18:32

ook in verwachting raken en een kind baren is niet bepaald handig in een crisissituatie.

D. G. Narrator | 30-05-16 | 18:30

hoog opgeleide middelbare leeftijd mannen met reeds een goede baan en auto. Nee ze weten de doelgroep wel te vinden bij defensie.
Geeft meteen aan hoe goed de organisatie is.

miko | 30-05-16 | 18:29

Welk leger?
de Voorzittert | 30-05-16 | 16:07

Tja, that about sums it up. Lekkere tetten trouwens!

Xirdalan | 30-05-16 | 18:16

Iedereen die aan de functie eisen voldoet mag wat mij betreft aan de slag. En dan bedoel ik 1 set functie eisen voor iedereen. Als je als man in 10 minuten x afstand moet kunnen lopen met 30kg op je rug is dat blijkbaar nodig voor het uitoefenen van de functie. Ben je langzamer of kan je niet zo veel tillen ben je dus niet geschikt. Of is het soms normaal om op missie overal later aan te komen kakken en de helft van je spullen thuis te laten. Lijkt me niet.

noerg | 30-05-16 | 18:02

Pro Politie en Leger Propagenda ... gewoon NEE, niet doen.

SyntaxError | 30-05-16 | 17:17

Ik geloof best dat er genoeg vrouwen zijn die een geweer kunnen vasthouden, of een tankje kunnen besturen (zolang ze die maar niet achteruit hoeven in te parkeren.) Maar natuurlijk is het niet. Moeder natuur heeft namelijk liever dat we de mannen naar het front sturen. En dat de vrouwen gewoon thuisblijven om het daaruit voortvloeiende mannentekort weer een beetje aan te vullen. Hé, zolang er tenminste nog één (vruchtbare) man over is, is dat mannentekort zo weer aangevuld. Als we daarentegen een beetje krap zitten in de vrouwen omdat die bij bosjes gevallen zijn aan het front, dan hebben we als oorlogvoerende natie wel een probleem.
Dus ja, vrouwen zouden het op zich best wel kunnen. Maar of we dat ook moeten willen...? In ieder geval niet in grote getale.

VanBukkem | 30-05-16 | 16:41

Is dezelfde onzin dat vrouwen niet bij de politie horen. Die horen daar weldegelijk in. Of lopen er geen criminele vrouwen rond in nederland ofzo. Ook de politie hoort een afspiegeling te zijn van de samenleving. En in onze samenleving zijn ook vrouwen. Dus horen ze bij de politie en ook bij het leger. En tuurlijk ze zijn niet altijd even sterk als een man . Maar weten het weer op andere manieren op te lossen.En hebben weer andere positieve kwaliteiten in leger of bij politie. Onzin dus dat vrouwen niet in het leger zouden horen.

tweetybird | 30-05-16 | 16:14

Welk leger?

de Voorzittert | 30-05-16 | 16:07

wazakzegguh | 30-05-16 | 13:02

Nee hoor. Onzin. Laat nou juist bij de koerden een vrouwelijke eenheid de meest effectieve en meest harde eenheid blijken te zijn. Ze zijn zo succesvol dat IS werkelijk hun poep laten lopen als ze tegenover die eenheid staan. Die vrouwen vechten namelijk echt tot hun dood en geven zich nooit over. Ze sterven liever dan gevangen te worden genomen. En ze zijn ook nog eens zeer bang door de hand van een vrouw gedood te worden. Want dat betekent zelfs geen 72 druiven. Vrouwen kunnen in sommige gevallen juist zelfs veel harder als mannen blijken te zijn. Juist door hun vermogen om een groter plaatje te zien. Waardoor ze juist makkelijker kiezen. Omdat ze het gevaar vaak beter in zien als ze dat niet doen. Ze kijken vaak iets verder vooruit. U moet maar eens kijken naar de vehtpartijen tussen vrouwen.Dat gaat er vaak veel harder aan toe en moeten vaak werkelijk beeindigt worden omdat ze doorgaan. Vrouwen zijn dan vaak venijniger.

tweetybird | 30-05-16 | 16:06

Geen probleem, zolang de toelatingscriteria voor iedereen onverkort hetzelfde blijven zie ik het probleem niet. Nou ja, behalve de romances natuurlijk, die lastige taferelen kunnen geven, maar so be it.

xspalm | 30-05-16 | 16:06

Vrouwen in het leger is onzin en ze dienen hoogstens als officiersmatrassen.

Maar ja, gelijkheid muss sein. Daarnaast is ons "leger" niets meer dan scouting voor volwassenen, afgezien van een paar elite en technische eenheden. Dat kunnen vrouwen inderdaad ook nog wel aan.

Trekbeest | 30-05-16 | 15:36

-weggejorist-

kornelis prul | 30-05-16 | 15:32

@vimheld | 30-05-16 | 10:48
Bedankt voor de voice of reason. Het feminisme had zin zolang er belachelijke vrouwbuitensluitende conventies waren. Maar nu is het zo dat je als vrouw eigenlijk geen keuze meer hebt dan alles te doen wat de man ook doet anders word je gezien als een muts zonder ambities.

zwarte_weduwe | 30-05-16 | 15:25

Ik had gegokt dat Jeanine iets grotere memmen had dan ze hier laat zien.

Gaz21 | 30-05-16 | 15:22

Ik hwb nooit echt die drang van vrouwen gesnapt om ook het vuile werk op te knappen, decenia lang naar kantoor, oorlog voeren, machines besturen. OVer tig jaar hebben ze misschien door dat traditioneel rol verdelen helemaal niet zo slecht was.

stenenbeen | 30-05-16 | 15:01

Vrouwen kunnen er prima bij, dat ze fysiek de mindere zijn speelt amper een rol, zwaardvechten is er niet meer bij heden ten dage. Qua trefzekerheid en hardheid kunnen ze in principe net zo veel als een man. Geen probleem dus.
Maar dan wel onder normale voorwaarden, dus geen gezeik over aparte wc of aparte slaapplek, dan ga je maar bij de een of andere wijvenclub zitten.

KarelMarks | 30-05-16 | 14:51

Meer, meer, meer vrouwen en het liefst in goedzittende sexy outfits. De vijand geeft zich dan maar al te graag over. (more ways than one to skin a cat)

nl04922 | 30-05-16 | 14:46

-weggejorist-

John.Peterson | 30-05-16 | 14:43

Kan defensie niet beter tanks kopen van ons belastinggeld? Die vacatures worden toch wel gevuld. Wat een onzin dit.

metalj | 30-05-16 | 14:35

Vrouwen zijn niet geschikt voor defensie...
Je vraagt je af wie dan wel? De 90% gemiddelde man van 18-35?Ga maar eens een paar dagen sportscholen bezoeken of zie die vette kale tattoomotormietjes. Geschikte mannen voor leger en politie zijn al jaren op. De voorraad kan het beste aangevuld worden met een snelle herinvoering van de de algemene dienstplicht van 1.5 jaar voor iedereen. Uitgangspunt is het model Israël op basis van marinier light. Afvallers gaan 1.5 jaar lang nader te bepalen Nationale Cultuur Diensten (NCD) verrichten. De kosten bestrijden met extra belasting op buitenlandse vakanties met een extra extra op die naar Turkie en Marok. Zo, NL weer terug op de kaart.

Musset | 30-05-16 | 14:02

Nederland ten voeten uit: binnenkort artikelen in Elsevier over de 'feminisering van de krijgsmacht'

bisbisbis | 30-05-16 | 14:00

Ik ben voor meer jopen, overal, altijd. Stevige, strakke, goed peproportioneerde jopen. Klein of groot. In camfouflage, onder camouflage, zonder camouflage. Hoe meer, hoe beter.

glebber | 30-05-16 | 14:00

Kek stukje omgekeerde psychologie met een handje vol viral-potentie, de betreffende paarse broek scoort goed voor defensie (als dat de organisatie is die er achter zit :P)

Anthem | 30-05-16 | 13:53

Je kan hier als ouwe paal danseres al minister van defensie worden zegt genoeg over dat hele toneel spel in den haag.

Sjonie01 | 30-05-16 | 13:46

Reageren op advertenties? Dat wil ik vaker zien. Normaal gesproken is reclame altijd een monoloog.

Vrouwen zitten gelukkig al ja-ren bij onze krijgsmacht. De tijd dat vrouwen alleen bij de UitzwaaiBrigade stonden, is voorbij. Vraag is natuurlijk, puur biologisch, of zij ook aan de eisen van LMB, KMs of KCT kunnen voldoen. Sinds kort kunnen zij niet meer op basis van geslacht worden uitgesloten. Dat had (heeft) niets doen met discriminatie, maar met veiligheid. Iedereen die de uitdaging aan wil: succes!

Driewerf Hoezee | 30-05-16 | 13:39

Ohja | 30-05-16 | 12:29
Voor dergelijke functies zal de gemiddelde NL vrouw waarschijnlijk niet in aanmerking komen. Ze moeten op zoek gaan naar een bepaald type vrouw denk ik dan eerder.

watdomjaa | 30-05-16 | 13:36

-weggejorist-

andywatt | 30-05-16 | 13:35

Zit ik nou gewoon te reageren op een advertentie van de landmacht?!?!

J. Jarig | 30-05-16 | 13:31

Wie aan de test voldoet mag meedoen.
Net zoals op school waar 'jij hebt een spleet' ook geen reden meer is om je van examens uit te sluiten.
Ongesteldheid? So what, vrouwen kunnen tenminste tegen het zien van bloed.

******** | 30-05-16 | 13:27

-weggejorist-

Professor Pollewop | 30-05-16 | 13:24

Onzin . Kijk maar eens hoe succesvol de vrouwen in het koerdse leger zijn. Om het leger de islam van de wrede te verslaan. Waar het voordeel ook erg duidelijk is. Ze zijn uit geloofsoverweging als de dood voor vrouwelijke brigades. Voor hun geen 72 maagden. Ik zeg dus . Zekerheid voor alles. Laten we maar vast wat vrouwelijke brigades nemen. Verder staan ze vaak weldegelijk hun mannetje. Vrouwen in bet leger heeft weldegelijk nut en ook zijn voordelen.

tweetybird | 30-05-16 | 13:23

Alles wat niet in staat is om staand te pissen zonder de schoenen nat te maken, hoort niet thuis bij de krijgsmacht.

IJzervreter | 30-05-16 | 13:18

@zeertegendradig | 30-05-16 | 10:00
-
Met excuses voor de late reactie (er moet ook nog gewerkt worden...) al sinds de 'milicianas'uit de Spaanse burgeroorlog en de 'vrouwenbatallions'aan de Russische fronten na de oktoberrevolutie en de grote parades in Beijing op TienAnMen weten heel wat overheden dat vrouwen in het leger het héél goed kunnen doen voor de PR.
-
De Koerden en hun milities zijn bepaaldelijk geen lieve koorknaapjes, en dan kan het geen kwaad om de 'zachte'westerse pers - die er maar al te graag in tuint- wat groengekleed vrouwenvlees voor te schotelen, zodat er 'invoelende' - en overigens: uitstekend geacteerde -documentaires gemaakt kunnen worden ter roering van het Noordwesteuropees publiek en Amerikaans publiek. Altijd goed voor de fondsenwerving en het imago van de Koerden in de wereld, altijd goed voor een eigen staat na de val van IS.
-
De Amerikaanse media slikken alles voor zoete koek en nemen de berichtgeving ook klakkeloos van elkaar over ('pack journalism') : weaponsman.com/?p=17859
-
Ik vrees dat ik nieuws voor u heb: vrouwelijke Pesh Merga werken a c h t e r de frontlijn.
-
edition.cnn.com/2015/03/12/world/cnnph...
-
En er is ook nogal wat misleidende propaganda om de dames heen, voorbeeld:
www.news.com.au/world/famous-kobane-de...
-
Oh ja, nogmaals: de Koerdische nationalistische bewegingen zij geen leuke lieve meneren. Als zij ooit een eigen staat zouden krijgen, dan moet u eens opletten hoé snel vrouwen 'rechten' daarin tot het verleden zullen behoren - en hoeveel het westen met deze eeuwige lastposten te stellen zal krijgen.

bisbisbis | 30-05-16 | 13:05

Als vrouw twijfel ik ook. Vrouwen zijn van nature nu eenmaal uitgerust met een hoger empathisch vermogen. Dat kan funest zijn als er bijvoorbeeld een (kind)soldaat voor je neus staat met een AK47.
Aan de andere kant heeft het misschien een afschrikkende werking, want IS-idiootjes verliezen hun eer wanneer ze door een vrouw worden gedood. Dan is het wel weer erg aanlokkelijk.
Maar hoe dan ook: gelijke rechten en plichten en geen gejammer en gezeik, want dan ben je ongeschikt. Ik zou het in ieder geval niet kunnen, iemand doden. Diep respect voor mensen die die nodige stap wel kunnen zetten. Ik denk dat ik alleen tot doden in staat ben als mijn kinderen in levensgevaar zouden zijn (instinct).

wazakzegguh | 30-05-16 | 13:02

Prima toch. Altijd beter als op de zijlijn staan te wachten en bij verlies van de manschappen weten dat je verkracht wordt! Hup meiden!

Mr_Pikibelly | 30-05-16 | 13:01

Het is heel simpel hoor. Gewoon niet in gevechtsfuncties. Dat werkt niet.

Brits Folkestein | 30-05-16 | 13:00

Vrijwel allemaal lui die niet in dienst zijn geweest. Toen ik diende, hadden we ze er maar wat graag bij gehad. Ook al kunnen de meeste niet klaverjassen.

das dom | 30-05-16 | 12:59

Natuurlijk kan het. Maar ik denk bij voorkeur in aparte vrouweneenheden. Hoewel de Israëlies gewoon mengen.
Je moet in ieder geval vermijden dat er een paar dames op heel veel heren zijn. Dan woedt de oorlog namelijk binnen eigen gelederen. De Russen en Chinezen houden het gescheiden. Ziet er mooi uit bij de jaarlijkse parade.
En camouflagepakken? Die zijn tegenwoordig nogal lelijk.
Dus laat een bekende couturier iets leuks maken.

squadra | 30-05-16 | 12:58

In de loopgraven van Verdun of het Ardennenoffensief... vrouwen?... Het is duidelijk dat onze politici niet meer weten wat echte oorlog is (dat is schieten op de vijand zonder toestemming van het OM en advocaten) en toch heeft Hennis stiekem geregeld dat ook alle dochters van Nederland zo hun EU dienstplicht moeten vervullen.... want EU dienstplicht die gaat er komen

Ronnie_Tober | 30-05-16 | 12:56

Als ex-militair sluit ik me hier graag bij aan. Vrouwen bij defensie, aangepaste eisen, andere rechten, altijd gezeik..... Krijgen ze hun zin niet dan wordt de ongewenste intimiteiten kaart gespeeld!

Maximus Cesar | 30-05-16 | 12:39

sparrow | 30-05-16 | 12:32 Mag je vinden maar zou t ooit zo ver komen ga ik alsnog niet. Ik heb met niemand ruzie, ik ga het ook voor niemand uitvechten. Zet die staatshoofden maar in een ring dat ze het zelf uitvechten. Wordt vanzelf minder cool als niemand het meer voor ze oplost. Als ze niet zelf mee vechten doe ik helemaal niks.

Ohja | 30-05-16 | 12:34

als ze geschikt zijn voor het leger , vindt ik dat ze ook onder de dienstplicht moeten vallen .
en mocht de regering besluiten dat we toch maar beter oproepbare militairen dienen te hebben hun ook aan hun opkomstplicht houden !

sparrow | 30-05-16 | 12:32

als ze geschikt zijn voor het leger , vindt ik dat ze ook onder de dienstplicht moeten vallen .
en mocht de regering besluiten dat we toch maar beter oproepbare militairen dienen te hebben hun ook aan hun opkomstplicht houden !

sparrow | 30-05-16 | 12:32

welk leger ?

sparrow | 30-05-16 | 12:30

watdomjaa | 30-05-16 | 12:15 Denk niet dat het heel realistisch is om landen daar in naast elkaar te leggen zonder alle inherente verschillen tussen die landen die het mogelijk maken daarin mee te nemen. Dat het daar kan zegt niet dat het hier ook kan. Ook niet dat het niet kan trouwens. Maar wellicht kan het alleen totaal anders.

Ohja | 30-05-16 | 12:29

Vrouwen zijn NIET geschikt voor defensie . De grote Bazin zelfg bewijst het dagelijks.

Lichtstadfan | 30-05-16 | 12:29

niet omdat het kan, maar omdat het (zo nodig) MOET

beerboeloe | 30-05-16 | 12:26

Zie vrouwelijke Koerdische strijders...

watdomjaa | 30-05-16 | 12:15

Vrouwen in het actieve leger is verspilling van talent.

McMarx | 30-05-16 | 12:09

Lupuslupus | 30-05-16 | 11:57
Ik heb een relatie met zo'n ge-emancipeerde/ hoogopgeleid vrouwtje gehad; van het 1 op het andere moment was ik in een "vechtscheiding" beland (1 jaar lang durend).

Ing. Van der Pik | 30-05-16 | 12:07

Mee eens... dat gelijkheidsdenken in dit land. 9 van de 10 vrouwen wil ook gewoon met de kinderen thuiszitten. Wat ik zie, registreer, waarneem in mijn dorpse omgeving.

Ing. Van der Pik | 30-05-16 | 12:05

Ik zie geen enkele reden waarom (sommige) vrouwen niet in het leger kunnen, ook niet bij de elite-eenheden. Ze willen indemanseplaassie dus dan ook dit en niet alleen de leuke dingen.

langzullenweleven | 30-05-16 | 11:59

Vrouwen in het leger (en bij de politie) zijn figuren die thuis niets te vertellen hebben en denken dat ze zodra ze een uniformpje aanhebben, heel wat zijn want dan kunnen ze tegen het publiek een grote waffel opzetten.
.
Normale(!) vrouwen zijn fysiek de mindere van mannen. Dat is gewoon zoals de natuur heeft bepaald. En daar kun je natuurlijk met allerlei kunstgrepen tegenin gaan maar het feit blijft.
.
Vrouwen moeten weer eens trots worden op hun vrouw-zijn en geen pseudo-kerels willen zijn. Die zogenaamde "emancipatie" heeft alles kapot gemaakt.

Lupuslupus | 30-05-16 | 11:57

Een vrouw als MinDef, een dienstweigeraar als MinDef, dit land is stuk. Kennelijk hoef je nergens verstand van te hebben om het toch ver te kunnen schoppen, zolang je het maar in de politiek doet...

Air van Boven Dorens | 30-05-16 | 11:55

Tijdens mijn dienstplicht in 88-4 waren er al meiden die zich vrijwillig hadden aangemeld maar voor wie een volle plunje te zwaar was zodat er een paar dienstplichtigen werden aangewezen die voor hun de boel naar boven mochten sjouwen, toen al...

Air van Boven Dorens | 30-05-16 | 11:52

Vrouwen in ondersteunende functies is prima. Niet in gevechtsfuncties. Want net als in WW2, moeten de vrouwen tijdens een oorlog thuis blijven om het land draaiende te houden. En om bommen te fabriceren. Want die zullen we hard nodig hebben om ons het hakbarrende geboefte van het lijf te houden.

Nivelleermarionet | 30-05-16 | 11:50

Niks mis met vrouwen in de krijgsmacht, zolang ze maar gewoon meedoen met de mannen en niet gaan lopen miepen over aangepaste eisen. Gelijke behandeling in álle gevallen, ook als het ze niet zo lekker uitkomt.

Tha Man | 30-05-16 | 11:47

Wat een non-discussie is dit. Welk leger hebben we het over? die padvinders van ons land zijn toch maar een schijnvertoning en daar past het vrouwvolk prima bij. beetje opsmuk kan geen kwaad.

simplie | 30-05-16 | 11:47

Lijkt me een beetje onzinnig. Vrouwen zijn juist geschikt voor het type oorlogen dat we nu voeren. Die zijn sinds de val van de muur voornamelijk tegen moslims. Die mogen niet gedood worden door vrouwen, dus vrouwen kun je perfect inzetten voor in het front mits ze goed gedekt zijn door de mannelijke collega's. Ze lijken me ook uiterst geschikte dronepilotes (mits er geen kinderen of dieren met droepieogen in het veld zijn natuurlijk).

Alexander des Burgus | 30-05-16 | 11:40

Ik ben dan wel een man, maar met mij kun je ook geen oorlog winnen. Erger nog: met mij kun je er niet eens een beginnen!

keeshx | 30-05-16 | 11:36

-weggejorist-

grapo | 30-05-16 | 11:33

Foto van Zwarte Piet anno 2040?

ET007 | 30-05-16 | 11:33

Vrouwen lijkt me prima mits ze aan dezelfde training, eisen en keuring worden gehouden als mannen.

WellusNietus | 30-05-16 | 11:32

... Een jongens jeugdteam, wel te verstaan.

observer59 | 30-05-16 | 11:32

Voor de echt zware taken moeten ze dan maar vereisten opstellen waar vrouwen niet aan kunnen voldoen.

zwarte_weduwe | 30-05-16 | 11:32

Een enkele vrouw op zeg een man of tien kan goed werken voor de moraal maar men moet ophouden om te beweren dat wat mannen kunnen kunnen vrouwen ook.
Voorbeeld: Australische nationale damesvoetbal elftal staan 5e op de wereldranglijst en maken kans op een medaille op de OS in Rio. Speelden vorige week een oefenwedstrijd tegen Een jeugdteam (sub 15) van Newcastle Jets (!??) en kregen 7-0 op hun kloten (Oeps. hebben ze niet. Hoe zeg je dat?)
Van B junioren nota bene.
Dat zou betekenen dat ons leger teveel vrouwen zou tellen, wij zelfs voor Luxembourg moeten oppassen.

observer59 | 30-05-16 | 11:31

Geenstijl: jullie hadden toch nog leuke foto's van vrouwelijke militairen uit Israel?
Vrouwen in het leger gaat uitstekend. Het enigste punt is dat ze geschikt moeten zijn voor de functie, waarbij geen rekening gehouden wordt met geslacht.
En ook moet er rekening gehouden dat je bij sommige functies niet kunt permitteren dat er bepaalde risico's bestaan.
Zo hebben veel vrouwen last van blaasontsteking. Kun je bv niet gebruiken als je twee weken op 1 plek in de sneeuw moet blijven zonder te mogen verplaatsen.
Maar er zijn zeker meer functies waar vrouwen geschikt voor zijn, dan niet.
En daarbij heb ik liever een sportief mokkel in het leger dan een islamiet met twee paspoorten.

ET007 | 30-05-16 | 11:30

He, heeft quid een nieuwe werkgever?

frank87 | 30-05-16 | 11:25

Je gaat niet in het leger om er goed uit te zien. Je bent daar om je land te verdedigen en dan zal esthetiek me worst wezen. Laatst ging het nog over hoe goed Israël haar burgers (Joden) beschermt. En laat nou net Israël 2 tot 3 jaar militaire dienstplicht verplicht stellen voor vrouwen.

zwarte_weduwe | 30-05-16 | 11:25

Sinds een vrouw genaamd Jeanine Hennis-Plasschaert minister van Defensie is, roepen ze in het leger "pang, pang".

MoonBeebe | 30-05-16 | 11:25

Vrouwen kunnen prima in het leger, maar voor wat betreft gevechtseenheden vind ik het niet slim.

KlunsJohannus | 30-05-16 | 11:24

Regelmatig uitgezonden voor korte en langere missies.
In het kort: vrouwen erbij = gezeik.
Niet zozeer van die vrouwen dan wel van mannen die er niet mee om kunnen gaan en hun pik achterna gaan lopen.
Vrouwen in mijn ervaring dus niet direct het probleem dan wel de reuring die veroorzaakt werd.

valdhaute | 30-05-16 | 11:23

Afgezien van een doorgeschoten islamisering, leidt deze samenleving aan een doorgeschoten feminisering.

Peter Emile | 30-05-16 | 11:21

wtf een enquête vraag ipv schoorsteenlinkje??? serious??

Interpoolbal | 30-05-16 | 11:20

Zou een vrouw het wel doen en kunnen zou ik haar daar niet op aan kijken want ik gun iedereen zijn en haar eigen levenskeuzes. Zou leuk zijn als feminazi's dat andersom ook konden, ijdele hoop natuurlijk, vrouwen die vrouwen helpen zijn zeldzaam. Ze helpen zichzelf en andere vrouwen moeten worden zoals zij, mannelijk. Dat feminisme noemen heb ik nooit begrepen. Ieder persoon heeft zijn/haar eigen kwaliteiten en moet exact daar iets mee doen. One size doesn't fits all. Zou liever een extreem goede ietwatpast worden dan een zwaar teleurstellende ietswatnietpast. Als dit past en je bent een vrouw is good for you en ga ervoor maar er zijn 100.000 manieren om iets nuttigs te doen. Een leger is zo sterk als zijn zwakste schakels en soms dien je dus het beste door het niet te doen en iets anders te gaan doen wat beter helpt.

Ohja | 30-05-16 | 11:13

In 1 woord: "GELUL!"

In 1 zin: Vrouwen kunnen best een potje knokken in het leger, zie Israël.

Tel Aziaat | 30-05-16 | 11:09

in het leger maken ze een man van je "kijk maar naar de vrouwen"

Beeld fapper | 30-05-16 | 10:58

Toen ik een eeuwigheid geleden in het leger zat moest een man 2400 meter kunnen lopen en een vrouw 2000 meter. Ook voor handgranaatwerpen, touwklimmen, voor alles waren er aangepaste eisen.
Wat mij betreft klopt dat niet.

Vogelbeest | 30-05-16 | 10:57

Ik ben het er mee eens, vrouwen horen niet in de frontlinie van het leger thuis en maar voor 1 reden:
Mocht zo'n vrouw-soldaat of pilote een keer gevangen worden genomen door zo'n allah snackbar figuur dan kun je er op rekenen dat ze compleet doodverkracht wordt door die schoften.

Gotcha! | 30-05-16 | 10:56

In ons leger liever zwakkere vrouwen dan de twijfel over de loyaliteit van een sterke moslimse man.

Ci Ty33 | 30-05-16 | 10:55

*Wanhopig in oude doos zoekt naar porno-boordschutter Patricia a.k.a. "Summerqueen"*

Glandula magna | 30-05-16 | 10:53

Nee. Gewoon omdat ik niet wil. Al zou ik het wél kunnen. Die feminazi's hebben al genoeg verneukt kan geeneens meer huisvrouw spelen zonder dat iedereen raar kijkt, nou dit weer. Opgesodeflikkerd met dat gelijkheids gezeik, we zijn niet hetzelfde, hoeft ook niet, we hoeven alleen een eerlijke rol verdeling te regelen en een beetje lief voor elkaar te zijn. Dat gezeik altijd.

Ohja | 30-05-16 | 10:52

Laat het vechten maar aan mannen over. En vrouwen in het leger doen dan de rest. Administratie, planning, dat soort gedoe.

J. Jarig | 30-05-16 | 10:51

Geen problemen mee. Als ze de fysieke en mentale tests voorbij komen hebben ze mijn zegen. Hoewel vaak wel blijkt dat verkrachtingen en sexuele intimidatie schering en inslag zijn bijbgemengde legers maar dat moeten ze zelf maar weten. Mocht er ooit weer dienstplicht komen ben ik sowieso voor een algemene dienstplicht. Van de gekken dat alleen mannen dat moesten.

WatZalIkErvanZeggen | 30-05-16 | 10:50

Zijn er sommige vrouwen geschikt voor het leger? Vast wel. Maar dat zullen er vele malen minder zijn dan de mannen en om de cohesie van de mannelijke groep te verbreken omdat er 1 vrouw tussen die 100 mannen wil is waanzin. Dan is dat maar lekker lullig en ongeemancipeerd.

Je kunt een Israel model naleven waar vrouwen wel het leger in kunnen. Maar zelfs daar worden vrouwen niet op de frontline gezet.

In leven en dood situaties waar je volledig moet kunnen rekenen op de persoon naast je hebben vrouwen simpelweg geen plek. 80kg man met 10-20kg bepakking til je niet zomaar weg en 99% van de vrouwen zijn daar gewoonweg niet capabel toe ook al trainen ze nog zo hard.

En daarnaast is het hele 'vrouwen in het leger' verhaal ook een product van het op hol geslagen feminisme. Feminisme zou je tegenwoordig eerder masculiniteit kunnen bestempelen omdat feminisme klassieke feminiteit tot iets schandelijks heeft gemaakt.

Je kunt als vrouw niet meer zeggen dat je voor je kinderen wilt zorgen(misschien wel de belangrijktste baan die er is) en in plaats daarvan voor de carriere gaat. Vrouwen moeten dus meedoen met de mannelijke 'wie heeft de grootste lul' rat-race van carriere. Iets wat compleet haaks staat op hoe wij als mens zijn geevolueerd.

De man vergaard de goederen, de vrouw verzorgd de kinderen. Dit is hoe het 300.000jaar ging(waarschijnlijk langer). En nu moet het ineens compleet omgegooid worden omdat er zo'n 60 jaar emancipatie is. In diezelfde 60 jaar geven vrouwen trouwens aan dat hun gelukkigheidscijfer stelselmatig afneemt. iets wat geen toeval is.

Het is alleen erg moeilijk in onze huidige maatschappij om als vrouw terug te keren naar klassieke feminiteit. Dit word ervaren als zwakte door andere vrouwen en er word op neergekeken. En voor vrouwen is groepscontact en bevestiging vanuit de groep belangrijker dan voor mannen.

Daarnaast worden we ook constant gebombardeerd met het concept van de 'sterke' vrouw op televisie en in films. Als een vrouw als 'sterk' word afgebeeld in hollywood betekent dit altijd dat ze supergoed kan vechten en supertechnisch is etc.

Eigenlijk word er ons constant verteld dat je als vrouw alleen maar sterk bent als je je als een vent gedraagt. Een uitermate destructieve boodschap. Zeker als je meerekent dat de vrouwen die als 'sterk' worden afgeschilderd in hollywood vaak hun kracht op een magische wijze bezitten en daarmee dus vrouwen afschilderen als een soort supermensen.

Neem als voorbeeld de nieuwe star-wars. Luke skywalker moest maanden trainen met Yoda en verloor gruwelijk zijn confrontatie met Vader en verloor zelfs zijn hand. Vervolgens trainde Luke nog harder met Yoda en zelfs hierna verloor hij alsnog zijn confrontatie met Vader. Vergelijk dit met de nieuwe star-wars waarin rey 1x naar een lightsaber kijkt en enkele seconden later heeft ze volledige controle over de force en verslaat ze heel behendig de schurk.(reken daar nog bij dat ze de millenium falcon beter begreep dan han-solo zelf, ze twee 90kg soldaten zomaar even in hand to hand combat versloeg. En dat allemaal zonder enige training.)

Dit zijn super destructieve boodschappen die we geven aan vrouwen. En daarmee zijn al deze 'sterke' vrouwelijke rolmodellen eigenlijk vreselijk destructief voor vrouwen. Vrouwen hebben geen magische eigenschappen zoals hollywood ons graag wilt doen geloven.

Dus ik zeg NEE! vrouwen horen niet in het leger thuis(onderstuinende functies erbuiten gelaten). En ik hoop dat vrouwen weer meer in contact kunnen komen met hun eigen aard en klassieke feminiteit niet meer als iets schandelijks of zwaks zien.

vimheld | 30-05-16 | 10:48

Heee ... dit is een Schoorsteen-artikel. Dus betaald door Defensie?

appelboor | 30-05-16 | 10:43

Ik had een vrouwelijke luitenant, en die ging sneller over de hindernisbaan dan ik. RESPECT!

appelboor | 30-05-16 | 10:38

Vrouwen kunnen prima in het leger functioneren, net als bij de politie en de brandweer. Wel graag gelijke eisen en dan natuurlijk niet de eisen over de hele linie verlagen!

Geen hollander | 30-05-16 | 10:36

@heldheino | 30-05-16 | 10:26
Een aantal van de sterkste hedendaagse legers hebben vrouwen in dienst: US-Army, UK, Israël. Nederland heeft ook stoere meiden in dienst, maar dat leger is kapot bezuinigd door grijze boekhouders, socialisten en feministen.

atheïstisch stemvee | 30-05-16 | 10:33

Als ik naar die watjes om me heen kijk zijn vrouwen mentaal een stuk sterker, maar hebben wellicht teveel emphatisch vermogen. En dat glutenvrije gejank is meer op toepassing op yuppen. Daarnaast hoor ik nooit een vrouw zeiken over ongesteld zijn? Ik denk dat iemand die maandelijks bloedt met scherpe pijnen en een kind eruit kan poepen, niet jankend op de bank ligt als ze griep hebben (in tegenstelling tot mannen als ze de 'mannengriep' hebben) in dat opzicht geschikter zijn. Daarnaast: hebben jullie enig idee hoe irritant het is omringd te zijn door mannen? Jullie denken graag dat jullie zo leuk zijn en vrouwen irritant, maar andersom is het net zo. Kortom: je bent geschikt of je bent het niet. Ik vertrouw mezelf eerder in het leger dan die luie blowende jongetjes die moe zijn van hun mbo opleiding.

Halveneger | 30-05-16 | 10:31

Belachelijk. Als je als vrouw het mentaal en lichamelijk het aan kan kun je gewoon bij defensie. Discipline en vorming tot een soldaat kan ook als vrouw.

Mooi_weer_man | 30-05-16 | 10:31

-weggejorist-

Eparchus | 30-05-16 | 10:26

De kans, dat the best man for the job van minister van defensie een vrouw is, is erg klein.

byzantium1453 | 30-05-16 | 10:26

Om te bepalen of vrouwen in defensie een goed idee is, kan je beter naar de historie kijken en tellen hoeveel landen/volken/gemeenschappen met een vrouwen krijgsmacht nu nog bestaan.... Nul, dus doe maar niet.
.
Betekend niet dat vrouwen niet in het leger kunnen functioneren, want administratieve of medische specialisten kunnen er prima gebruikt worden.

heldheino | 30-05-16 | 10:26

Zolang ze maar niet bij de elite-eenheden (KCT, NL Marsof)komen lijkt het me geen probleem. Zie onderstaand artikel:

www.volkskrant.nl/buitenland/experimen...

En laten we wel wezen: je kunt een eenheid wel formeel openstellen, maar bij gelijkblijvende toelatingseisen halen ze het toch niet (net als 80% van de mannen overigens).

malang | 30-05-16 | 10:23

Genoeg bazinnen hoor

Pienow | 30-05-16 | 10:23

Ik denk dat er ook vrouwen zijn die niet Syl Simons heten.

GormSuil | 30-05-16 | 10:17

Met vrouwen in het leger is niets mis. Je moet gewoon zorgen dat de best geschikte persoon op de plek staat waar je die wilt hebben. Dat heeft niets te maken met je geslacht maar alles met wat je ambieert en of die ambities passen bij je talenten. Ik heb jaren in het leger gezeten. Vrouwen voor gevechtstaken was niet altijd een even goed idee, zij werden er ook gewoon ingedeeld en dat werkte niet altijd even goed. Overigens gold dat voor een aantal mannen net zo goed. In het huidige leger word er veel minder rucksichtlos ingedeeld en veel meer gekeken naar wat iemand kan. Dan zul je vanzelf de juiste vrouwen op de juiste plekken zien verschijnen (foutloos zal het overigens nooit zijn) De vrouwen die ik zelf heb ervaren in gevechtstaken (cavalerie, pantserverkenners en gepantserde infanterie) dat liep voor geen meter. Er waren wachtmeesters (sergeants) bij die de rang uitsluitend hadden gekregen om niet volkomen ondergesneeuwd te worden door alle mannen. Dat is geen goed idee want strepen op je schouder maken je niet automatisch iemands meerdere. Kortom zij werden unfair behandeld, zowel door hun meerderen (positieve discriminatie) en hun ondergeschikten (accepteerden hen vaak niet wegens ongeschiktheid als leidinggevenden). Daarbij heb ik vrouwelijke militairen over de stormbaan zien gaan bij OIO oefeningen en ik schat dat 70-80% er slechts met gróte moeite en vaak met hulp van anderen overheen kon. Tot grote hilariteit van de toeschouwers, die de zoveelste te dikke dame in een te strak pak met 3 man (letterlijk) over de muur geduwd moest worden. Ik vond het sneu om te zien, en heb er tegelijk dubbel om gelegen. Er zijn zat vrouwen prima geschikt voor gevechtstaken, er zijn er ook zat die perfect zijn voor ondersteunende taken. Logistiek, administratie, verzorging, er is zo fukking veel te doen. Maar ja. Perse mee op oefening willen, en na 2-3 dagen ziek terug naar de kazerne of de boeg gaan want vies vuil oververmoeid en ongesteld, dat werkt draagt alleen negatief bij aan het algemene beeld wat mannen toch al hebben. En gebeurde toen veel te vaak.

Dutchbeaurouge | 30-05-16 | 10:16

Je bent jong, de hormonen gieren door je lijf en dan na bijna 2 weken bivak in een 'zweetpakketje' met een vrouw. Tja..

Wasbakplasser | 30-05-16 | 10:15

Als ik de film GI Jane moet geloven, en natuurlijk doe ik dat, heb je maar een paar van die super wijven nodig om de oorlog te winnen. En het zag er nog geil uit ook. Win/Win situatie.

dummass | 30-05-16 | 10:09

Ik heb slechts één tegenargument: het IDF!

atheïstisch stemvee | 30-05-16 | 10:07

"Ingezonden mededeling" ?

Best wel lollig eigenlijk...

J.Morika | 30-05-16 | 10:06

Geeft tijdverdrijf S avonds.. dus voor. Net als de matrassen bij de marine

msgambler | 30-05-16 | 10:05

"Met hun dingen. En gefrutsel. En dat typische vrouwengeklaag over de temperatuur. Of over of het vreten wel glutenvrij is."
Dit is net zo goed toepasbaar op meer dan 90% van de jonge mannen tegenwoordig. Ik hoor ook in die doelgroep, maar draag nog gewoon spijkerbroeken met sneakers en een shirt. Geen halve jurken met vreemde petjes en een halve handtas.
Van die gasten die 'designer' willen worden en de 'feelz' van blablablabla ik weet niet eens wat die mafketels voor lulverhaal ophangen om hun niets-kunnen te maskeren.
Als vrouwen niet geschikt zouden zijn voor defensie, dan zijn de meeste mannen dat ook niet.

Draak uit Brabant | 30-05-16 | 10:01

bisbisbis | 30-05-16 | 09:50
Als ik het mij goed herinner waren het gemixte Koerdische troepen in Noord Syrië die als eerste ISIS een grote nederlaag wisten toe te brengen. Deze bestonden in veel gevallen voor minstens de helft uit vrouwen. Vrouwen kunnen dus prima frontlinie vechten als het moet.

zeertegendradig | 30-05-16 | 10:00

Een vraag die men kon verwachten: hoofddoek onder of boven een helm toegestaan?

lijn5 | 30-05-16 | 09:59

Als ze door de zelfde selectie procedure weten te komen dan zie ik niet waarom zij niet hun/ons land zouden mogen verdedigen.

Maximus89 | 30-05-16 | 09:58

Ach, als het in Israel en bij de pesmerga's kan? Maar niet voor elke eenheid. Als de tijd daar is zullen we iedereen die een geweer kan vasthouden hard nodig hebben, ook de vrouwen. Ik heb zelfs de indruk dat vrouwen veel meedogenlozer zullen zijn als het aankomt op het beschermen van hun kroost.

BlowingBubbles | 30-05-16 | 09:56

@Russells Teapot | 30-05-16 | 09:34
-
En oh ja: ook leuk: het aantal rechtszaken dat de Staat der Nederlanden straks zal mogen gaan voeren tegen dames die zich ongelijk behandeld achten - en het aantal commissies dat zich daar straks in de tweede kamer mee gaat bezig houden.

bisbisbis | 30-05-16 | 09:56

Zolang ze een spuit kunnen vast houden,mogen ze wat mij betreft in het leger.

holegeluba | 30-05-16 | 09:56

@Russells Teapot | 30-05-16 | 09:34
-
Leest u eerst onderstaande link maar even. Dan kut u zien dat zelfs in een land waar het noodzakelijk is om vrouwen bij defensie in te schakelen je daar eerst een stevig achterliggend apparaat voor moet inrichten - en ondanks een ervaring van ruim zestig jaar er nog steeds de nodige problemen zijn. Vrouwen in het leger kost om te beginnen geld. Heel veel geld.
-
En ten tweede moeten wij natuurlijk vooral niet willen leren van een land als Israël, waar ze geen vrouwen (meer) in 'frontline units' (en dat ZIJN de Mariniers nu nog) hebben, omdat het iedere keer uitloopt op een kostbaar drama.
-
Arme Mariniers. Want réken maar dat de Haagse elite er nu alles aan gaat doen om een Magda Berndsentje uit te halen: geschikt of eigenlijk toch niet geschikt, er moét en er zal een zooitje vrouwen tussen geduwd worden.
-
Wat zullen die Russische luchtlandingstroepen over een jaar of vijftien staan te popelen om in Noord-Noorwegen te mogen aanvallen...

bisbisbis | 30-05-16 | 09:50

Sinds defensie stevig wordt uitgekleed zie ik er graag meer vrouwen bij.

Maaiveld | 30-05-16 | 09:49

Als je aan de eisen voldoet dan doe je mee zo simpel is het. Vindt het alleen wel stom als vrouwen dan een makkelijkere test krijgen. Verder mag van mij alles in het leger zolang het maar loyale Nederlanders zijn. Viel mij namelijk wel op dat veel van onze ISIS strijders een achtergrond bij defensie hebben. Verder mag van mij alles meedoen dat fit is en goed kan schieten, man, vrouw, homo, trans, oudere mannen.

zeertegendradig | 30-05-16 | 09:49

Is toch cool als zo'n ISIS-ventje neergemaaid wordt door een vrouw. Ik vind ook dat in het geval van ISIS varkensneuzen en krulstaarten moeten worden geplaatst op de outfit.

ikzalhandhaven | 30-05-16 | 09:46

Waarom niet... daar is toch een selectieprocedure voor? Er zullen (waarschijnlijk) relatief minder vrouwen dan mannen door de selectie heen komen (of aanmelden). Maar de vrouwen die erdoor komen zijn dan toch gewoon geschikt?

Ongestijld | 30-05-16 | 09:45

Wat probeert u nou te verkopen? Snap er geen tiet van.

citywok | 30-05-16 | 09:43

Vroeger kon het wel. Maar ja, sinds je zelf je yoghurtbuks moet meenemen om te kunnen schieten valt zelfs 90% van de mannen al af.

Geert Linkers | 30-05-16 | 09:42

Hangt er vanaf uit welke hoek ze komen.
Een stormbaan nemen in burka lijkt me namelijk vrij onmogelijk.

Schietmijmaarlek | 30-05-16 | 09:40

Geen problemen mee. Met genoeg training stopt die maandelijkse periode en verdwijnen de vrouwelijke eigenschappen een voor een. Dingetje met hormonen en zo. Kijk maar naar sportvrouwen. Na de dienst komt dat wel weer terug.

Harry_Witkamp | 30-05-16 | 09:40

Vrouwen in t leger willen: Die willen ook gewoon "pang pang" kunnen roepen....

Is dit nog nieuws? | 30-05-16 | 09:38

Wédden dat er straks in die landingsboten gescheiden plees moeten komen???

bisbisbis | 30-05-16 | 09:35

Waarom niet? 1 set eisen aan bepaalde functies stellen. Wel wellicht compleet mannelijke of vrouwelijke bemanningen aan boord van onderzeeers.

Bacchanaal | 30-05-16 | 09:35

Nee, oorlogen winnen dat lukt niet met vrouwen in het leger. Vraag maar aan Israël.

Oh, wacht....

Russells Teapot | 30-05-16 | 09:34

De laatste keer dat een vrouw bij Defensie ging, hebben we daarna nooit meer wat van haar vernomen: Demi Moore in GI Jane...

fluh | 30-05-16 | 09:32

Ik vind tieten +1
Er zijn zeker wel vrouwen die in het leger kunnen. Maar dan moeten wel al die 'powervrouwen' eruit gefilterd worden, want dat zijn de types die vooral een grote mond hebben maar niet die-hard doorknokken wanneer ze ongesteld zijn, of modder tussen hun vagijn hebben.

Flapuidt | 30-05-16 | 09:31

En dan te bedenken dat (ex-)milfdef een vrouw is...

Mastermattie | 30-05-16 | 09:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken