Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl verwijst klachten DENK naar prullenbak

screenshotkamerklacht.png Geachte heer Duijzer, Bij dezen ontvangt u de reactie van GeenStijl op de kinderachtige klachten van de voormalige PvdA-Kamerleden van DENK, aan het adres van verslaggever Jan Roos en cameraman Nick Toet (hierna: GSTV). Hieronder hebben we ze puntsgewijs behandeld. - Uw medewerkers hebben op 24 mei ji. (rond 13.00 uur in de omgeving van de Oudkamer) de Kamerleden Kuzu en Öztürk met ingeschakelde opnameapparatuur gefilmd en aangesproken. De Kamerleden hebben uw medewerkers daarvoor geen toestemming gegeven. Deze opnamen zijn gepubliceerd op uw website www.geenstijl.nl Dat klopt, daar heeft GSTV opnamen gemaakt. We wilden namelijk graag een reactie van de meest besproken fractie van de afgelopen week, op hun succesvolle werving van de gasthoofdredactrice van Paravisie magazine. Daartoe vatte GSTV strategisch post bij de Oudkamer, alwaar het duo DENK haar fractieberaad hield, in afwachting van een gelegenheid om een paar vragen te stellen. Tijdens dat wachten werden zij overigens zelf heimelijk, op het kinderlijke af, gefilmd door medewerkers van de DENK-fractie. Toen de heren Kamerleden uit hun beraad kwamen, vroeg Jan Roos aan de heer Kuzu hoe zijn week verlopen was. Daarop gaf de heer Kuzu, die een gehaaste indruk maakte, gewoon antwoord ("Heel goed!"), waarbij hij geen blijk gaf van het feit dat GSTV vooraf toestemming had moeten vragen om hem aan te spreken. Daarop vraagt Jan Roos overigens alsnog keurig of hij de heer Kuzu enkele vragen mag stellen, waarop de heer Kuzu besluit met een ferm "Nee" te antwoorden. Gevraagd naar het waarom, is zijn nogal puberale respons "Daarom!" Dit scenario herhaalt zich nog een keer, en daarna verdwijnt de heer Kuzu fluks in zijn eigen fractiegang. Dit tafereel duurt enkele seconden en nergens is er daarbij sprake van een serieus vraaggesprek. Logischerwijs moet je overigens sowieso eerst iemand aanspreken, voor deze wel of geen toestemming kan geven om te worden aangesproken. GeenStijl acht deze klacht dan ook ongegrond. En behoorlijk kinderachtig, bovendien. - Uw redacteur/verslaggever en cameraman hebben medewerkers van de betreffende Kamerleden met ingeschakelde opnameapparatuur benaderd en aangesproken. Dat klopt. Dat hebben zij inderdaad gedaan, zoals heden ten dage gebruikelijk is aan het Binnenhof, alwaar audiovisuele media altijd met parate opnameapparatuur op passerende volksvertegenwoordigers aflopen. Desalniettemin hebben wij hiernaar navraag gedaan bij de heer Jos Heymans, voorzitter van de Parlementaire Pers Vereniging (PPV). Op de vraag "Hoeveel % van de parlementaire pers spreekt politici met draaiende camera aan, denk je?", antwoordde hij: "Van tv- en deel van internetjournalisten iedereen; dat is zo'n 35 procent van de parlementaire pers, denk ik." Bewijsstuk A. In strikte zin zijn deze media daarmee in overtreding van artikel 7.1 van de richtlijnen (pdf), maar uit het antwoord van Jos Heymans dat "iedereen" op die manier werkt, blijkt dat GSTV zich ten opzichte van collega-media niet van ongebruikelijke methoden heeft bediend. GeenStijl acht deze klacht dan ook ongegrond. En behoorlijk vergezocht, bovendien. bewijsstukAheymans.png- Uw medewerkers hebben de gang/voorruimte tot de fractiekamers van de groep Kuzu en Öztürk betreden en hebben daar opnames van de heer Kuzu gemaakt. Dit is gebeurd zonder toestemming van de fractievoorlichter. Dit is een aperte leugen. Om bij de fractiegang van de Groep Kuzu/Öztürk (zoals zij officieel heten volgens het fractieregister) te komen, moet je door de SP-gang. Tot daar, en niet verder, heeft GSTV zich begeven. In het door GSTV geproduceerde item is zelfs te zien hoe SP Kamerlid Jasper van Dijk middels handgebaren uitlegt waar de "SP-gang" ophoudt, en de "Kuzu-gang" begint. Zie bewijsstuk B, hieronder. Van Dijk voegt daar aan toe: "Hier is de SP-gang, en hier mag je filmen." Hij maakt daarbij een ontspannen indruk en voelt zich duidelijk niet belaagd door GSTV, waardoor de verhoudingsgewijs nogal hysterische reactie van de heer Kuzu op een camera en een plopkap - twee doodgewone instrumenten in een vrije samenleving met vrije media - des te meer opvalt. Kortom: GeenStijl acht deze klacht dan ook ongegrond. En aantoonbaar leugenachtig, bovendien. bewijsstukbkuzugang.jpg Naschrift: We willen hieraan toevoegen, dat de heren Kuzu en Öztürk zich in deze kwestie bedienen van een houding die ons doet twijfelen of we die moeten typeren als een typisch Turkse censuurneiging, of gewoon ouderwetse kleinzieligheid. Hoe dan ook is het een zorgelijke ontwikkeling dat een tweetal zetelrovers zich een houding aanmeet die tot persbreidel in het hart van onze parlementaire democratie leidt en waar niet alleen GeenStijl, maar ook Algemeen Dagblad en De Telegraaf de dupe van zijn. We kunnen ons daarnaast voorstellen dat u betere dingen te doen heeft met uw tijd dan het gejeremieer van dit bedenkelijke duo aanhoren. Wij in ieder geval wel. Enfin. DENK heeft z'n populismepuntjes tegen de media gescoord bij de achterban. En laten we eerlijk zijn. Wij hebben ook weer smakelijk gelachen om deze clowneske Kamerleden, en gaan over tot de wanorde van de dag. Met vriendelijke groet, de immer goedgeluimde redactie van GeenStijl

Reaguursels

Inloggen

@GifKikkert | 27-05-16 | 14:59

Dat is inderdaad de dark-side die me eraan doet twijfelen om op Wilders te stemmen. Hij is waarschijnlijk de enige die krachtig genoeg is om de grenzen dicht te gooien en om de woestijncreationisten het land uit te knikkeren, maar voor de rest gaat ie het waarschijnlijk een beetje verkloten. De economie zal gaan instorten door corruptie, eeuwig principegezeik van de oppositie, een Arabische olieboycot en misschien nog een handelsboycot vanuit Groen-Duitsland.

Alexander des Burgus | 28-05-16 | 10:02

De klachten naar de prullenbak.... doe DENK zelf er dan ook effe bij, graag.

mallekater | 28-05-16 | 09:06

De AKP en de dochterpartij DENK in Nederland hebben nu eenmaal een broertje dood aan kritiek.
Net als goeroe Erdogan, hun grote leider, leugenaar, bedrieger, moordenaar, dictator en crimineel, kunnen ze daar niet zo goed tegen en rennen ze gelijk naar justitie om met hun gekwetste zieltjes uit te huilen.
Soit.ps. gisteren op TV gezien wat de goede burgervader Erdogan doet in steden waar veel Koerden wonen.
Eerst de Armeniers, nu de Koerden.
Welk volk pakt hij daarna??

mallekater | 28-05-16 | 06:58

Volgens het CBS is 11 procent van de mensen die in Nederland wonen niet in Nederland geboren. Als je kijkt naar de lijst met mensen die in de Tweede Kamer zitten met een niet-oorspronkelijk-Nederlandse naam, dan kom je op 15 stuks uit. Dat komt redelijk overeen met de geschatte 16,5 personen. Je komt alleen erg in de problemen als je per partij gaat kijken. PvdA, SP, CDA, GrKÖ en D'66 komen procentueel veel hoger uit.

Ik zie niet goed in, waarom er zo veel mensen van buiten Nederland in de verschillende partijen moeten zitten, alsof elke partij zijn eigen knuffelmarokkaan wil hebben. Zelfs de christenen hebben een Mustafa in hun midden! En meer dan de te voorspellen 11 procent!

Tychikus | 28-05-16 | 00:30

Er zullen wel een paar mannetjes bij Duijzer thuis zijn geweest,
die durft niks meer tegen die clowns te doen en zal GeenStijl het wel weer gedaan hebben.

poisonivy | 27-05-16 | 21:51

P Partij
V Van
D DENK
A Aanhangers

Rene046 | 27-05-16 | 20:49

Kijk, zo'n tekst van GS maakt mijn dag weer helemaal goed. Ben net thuis van een harde dag werken, maar ondanks DENK/Sylvana S. kan ik toch weer lachen !

FW Ta-183 Huckebein | 27-05-16 | 20:32

Dat flut partijtje van die 2 geschiften met Eucalypta in hun partij zal volgende verkiezingen wel weg zijn lijkt me. Net als hun moederpartij.

Mask | 27-05-16 | 19:25

Prachtig stukje.
+veel

XaaD666 | 27-05-16 | 19:23

Hahahahaha ik zit me hier een 3 dubbele drol in me broek te lachen dit zal ze leren stelletje donerhonden

Poldergek | 27-05-16 | 19:16

@GifKikkert | 27-05-16 | 14:59
In dit topic kunt u niet aantonen dat ik De PVV een warm hart toedraag.
Iedereen heeft schijt aan de regels in de Tweede Kamer. RTL en NOS benaderen politici ook gewoon met een draaiende camera. Maar omdat het nu Jan Roos van Geenstijl betreft vindt u het ineens prima dat de regels strikt worden nageleefd. Dat getuigt niet van objectiviteit.

Duifmans | 27-05-16 | 18:09

We moeten zien Nederlanders in het turkse parlement te krijgen

wimpies | 27-05-16 | 17:39

-weggejorist-

Floater | 27-05-16 | 17:35

Wat ik nog even kwijt wil: de verontwaardiging van politici deze week over de discriminerende opmerkingen richting Sylvana Simons vind ik wel wat wereldvreemd. Ik kijk de laatste weken nogal wat Youtube filmpjes omdat er niks leuks op TV is en onder ieder filmpje staan beledigingen. Bijna zonder uitzondering. Ik wil daarmee niks goed praten maar het is helaas normaal op het Internet en vanuit anonimiteit. Er was eens een programma en dan gingen ze dit soort scheldtypes opzoeken en meestal zijn het watjes die nog niet eens bij de buren durven aanbellen.

Simon_GS | 27-05-16 | 17:19

Goede repliek. Zoals ik gewend ben. Sla ze om de oren met hun engheid.

Normpje | 27-05-16 | 17:18

@GifKikkert | 27-05-16 | 14:59
Deze heren worden door ons betaald. Het is vreemd dat zij ons dan, via een journalist, niet te woord willen staan. Jij hoeft je baas ook geen verantwoording af te leggen voor je doen en laten?

Maria.1 | 27-05-16 | 17:09

Is duidelijk geval van racisme tegen een keurige witte man, ik zou direct aangifte doen tegen deze 2 discriminerende donkere types met kolonisatie neigingen.
.
Koekje, deeg enzo.

GerMonster | 27-05-16 | 17:04

Wie op deze partij stemt, stemt niet op een andere. Dat is al een forse winst.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 16:57

@ProAsfalt | 27-05-16 | 13:52
ja, gied idee, een superkleine knalroze drone die langs het plafond de geheime krochten van DENK in vliegt.

Crufty | 27-05-16 | 16:34

Als je je niet verbaal staande kan houden heb je echt niks te zoeken in de TK

Haatejaculaat | 27-05-16 | 16:24

"Ik stel U in de gelegenheid om uiterlijk vrijdag 27 mei (schriftelijk of mondeling)op de ze feitelijke bevindingen te reageren"

Dachet Effe Niet Klojo.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 16:17

Waarom,daarom,haha . Wist niet dat die twee Turkjes zo een kinderlijk gedrag kunnen vertonen.De loonslaafjes van de Erdo-gang zijn bang het verbaal af te leggen tegen Jan Roos zo simpel is dat.Door zo lagerschool achtig te reageren hebben ze hun IQ nog maar eens bevestigd.Wat loopt die vette neger eigenlijk te doen behalve zichzelf voor schut te zetten?De kleuter-gang is een betere naam.

tegenalles | 27-05-16 | 16:12

Wat zijn het töch een zielepöten die twee.
"Ik stel U in de gelegenheid om uiterlijk vrijdag 27 mei (schriftelijk of mondeling)op de ze feitelijke bevindingen te reageren"
Zo... echt waar? Het lijkt verdomme wel een sharia rechtbank

marlin5215 | 27-05-16 | 16:01

Dus dat verstaat Denk onder verbinden; de censuur van Turkije naar Nederland overbrengen.

miss error | 27-05-16 | 15:38

Waarom zo'n lange reactie. "Ja, en ...?" volstaat.

Rommelende Onderbuik | 27-05-16 | 15:37

@Duifmans | 27-05-16 | 14:36
Ten eerste:
www.google.nl/search?espv=2&q=Dui...
ik kom alleen maar reaguursels van u tegen waarin u het opneemt voor de PVV of haar ideeën. Dus derhalve concludeer ik dat u de PVV een warm hart toedraagt. Maar voel u zich vooral vrij om het tegendeel aan te tonen; ikzelf ben na de bovenste 7 resultaten gestopt.
De VARA nodigt de PVV nog steeds uit; dus hoe kom je er bij dat ze "het debat niet aan willen gaan"? Het is juist de PVV die de uitnodigingen meestal afslaat, dus dan mag je concluderen dat dat de partij is die kritische vragen het liefst uit de weg gaat. Tot slot; het "ja maar zij doen het ook"- verweer is wel heel erg van een VMBO-niveau. Als iedereen de regels overtreedt dan geeft dat jou nog niet het recht om hetzelfde te doen. Als u een groep tokkies een supermarkt leeg ziet jatten dan neemt u toch ook niet uw boodschappen mee zonder te betalen, of wel? Mochten er parlementariërs zijn die last hebben van andere journalisten dan van GeenStijl dan kunnen ze daarover een klacht indienen en zal die worden beoordeeld op grond van dezelfde regels als waar nu GeenStijl op wordt beoordeeld.

GifKikkert | 27-05-16 | 14:59

Simons: narciste in midlife crisis met een grote bek op kapster niveau

constant | 27-05-16 | 14:56

Ik ben bang dat DENK heel groot gaat worden. Er wonen wel heul veul Turken en Marokkanen in Nederland :/ Nederland heeft z'n eigen graf gegraven.

halfvolle glas | 27-05-16 | 14:45

@Predateur | 27-05-16 | 12:14
Je bent nu appels met vliegtuigen aan het verglijken kerel.
Nl dat door rood rijden bij constatering consequent beboet word en mensen dat onwenselijk vinden.
Of je bent aan het trollen dat kan natuurlijk ook.
Sano | 27-05-16 | 12:18
Ik veronderstel dat Kuzu en Öztürk het gedrag van Geenstijl ook consequent zullen gaan aankaarten.

Charlie36 | 27-05-16 | 14:39

@GifKikkert | 27-05-16 | 14:00
Waarom draag ik de PVV een warm hart toe?
De VARA wil duidelijk niet echt in debat met de PVV, dat constateer ik. Wilders afbeelden als kampbeul op een VARA site en vervolgens verwachten dat Wilders opdraaft in een VARA programma.
Als PowNed iemand uitmaakt voor zeikneger, dan is het toch meer dan logisch dat de zeikneger ik kwestie bedankt voor een uitnodiging van Studio PowNed?
Als u het bericht van Geenstijl gelezen heeft, dan kunt u zien dat dit niet alleen de werkwijze is van Jan Roos, maar dat de gehele parlementaire pers op deze manier te werk gaat.
Wie bepaalt er wat respect en fatsoen is? Als ik uw reactie lees, dan bent u verre van objectief om hierover te oordelen.

Duifmans | 27-05-16 | 14:36

even terzijde. Hun gang? ze mogen blij zijn dat ze daar mogen lopen. Trouwens er staat nergens verboden toegang.

santadomenica | 27-05-16 | 14:35

"Dit tafereel duurt enkele seconden en nergens is er daarbij sprake van een serieus vraaggesprek." Is dit niet de kern van elke gesprek van Jan Roos? Wanneer er afspraken zijn gemaakt over de plekken waar gefilmd mag worden, is het wel zo netjes je daar aan te houden. Rondom het Koningshuis werkt dit immers ook goed. Omgekeerd zal de redactie van Geen Stijl het ook niet leuk vinden als daar ineens een cameraploeg komt binnenvallen. Neemt niet weg dat het erg kinderachtig van beide heren is om zo te reageren.

Mannes | 27-05-16 | 14:28

In plaats van clowneske las ik eerst downeske (en vond dat woord ook wel aardig gevonden).

taxhond | 27-05-16 | 14:13

En verder: go GS!

Maria.1 | 27-05-16 | 14:04

@Taxi!! | 27-05-16 | 12:18
Men moet een spoedwet maken: geen dubbele paspoorten in overheidsfuncties!!! Dan zal alles duidelijk worden en de islamisering van Nederland kan een halt toegeroepen worden.

Maria.1 | 27-05-16 | 14:03

@Nacho_Vidal zoals commentaar leveren op het 'kinderachtige over en weer gezeik??'

beerboeloe | 27-05-16 | 14:03

Het beDENKelijke duo zetelrovers en hun zwarte Piet-hatende 'godin'. Wat een aanfluiting. Wat een dom land is dit aan het worden.

Fijnstoffer | 27-05-16 | 14:03

Kan iedereen niet godverdomme iets nuttigs gaan doen dan dit kinderachtige over en weer gezeik??

Nacho_Vidal | 27-05-16 | 14:01

@Duifmans | 27-05-16 | 13:45
Dat vindt jij, omdat jij de PVV blijkbaar een warm hart toedraagt. Als wat meer objectieve toeschouwer zie ik inhoudelijk weinig verschil tussen de manier waarop de VARA met de PVV omgaat en de manier waarop GeenStijl/PowNed omgaat met Denk. Het verschil is dat je de kritische vorm van journalistiek bij de VARA wel makkelijk uit de weg kunt gaan (dan kom je dus gewoon niet opdraven) en bij GeenStijl is dat veel lastiger, want Jan Roos achtervolgt je net zo lang met z'n draaiende camera tot je een officiële klacht indient. En Jan Roos heeft schijt aan de afspraken voor de parlementaire pers, die overigens pas gelden sinds zijn voorganger Rutger in Den Haag iedereen schoffeerde die ie maar wilde. Want mensen behandelen met respect, zoals we dat in Nederland ook verwachten van bijvoorbeeld nieuwkomers, dat zit er bij GeenStijl niet in. De GeenStijl-manier van "journalistiek" bedrijven is het equivalent van iemand geen hand willen geven. Het is gewoon een kwestie van gebrek aan fatsoen.

GifKikkert | 27-05-16 | 14:00

Zou het nog relevant zijn te vermelden dat die man van de kliklijn jullie voortdurend aan het filmen was zonder toestemming?

Simon_GS | 27-05-16 | 13:55

@Crufty | 27-05-16 | 12:12
Volgens mij kan dat tegenwoordig al met apparatuur die eruit zien als vliegjes en als vliegjes vliegen.
Vandaar dat ik de laatste tijd zo'n beest met behoorlijk wat argwaan bekijk want ik kan niet uitsluiten dat Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) mij dag en nacht in te gaten houdt.

Ik mag aannemen dat het mij wel vrij staat om zo'n object uit de lucht te halen hetgeen ik ook doe. Het liefst elektrisch. Pats!

ProAsfalt | 27-05-16 | 13:52

Heeft Sylvana al opgeroepen om de wandelgang een nieuw likje verf te geven? Vogels haar stamt de muurschilderingen af van de koloniale tijd.

Uw Psychiater | 27-05-16 | 13:50

Taxi!! | 27-05-16 | 12:18
Dat is de waarheid, en niets anders dan de Waarheid!!

watmagjenogwel | 27-05-16 | 13:50

Zou de SP het recht van overpad door hun fractiegang niet kunnen intrekken?

marcoplarco | 27-05-16 | 12:34

Heb je de rijdende rechter al geraadpleegd?

Brulboei_61SB | 27-05-16 | 13:48

ontslaan wegens plichtsverzui, het niet willen antwoorden van de nederlandse pers, en daarmee een groep die, waarvan ze weten dat ze zelfs de kiesdrempel van een enquete kunnen behalen. is minachting van diezelfde groep. dit is wel degelijk een grotere groep dat door wie ze in het pluche werden geholpen. en mede daardoor zijn ze dus hun plicht aan het verzaken. ze worden betaald door alle nederlanders, niet door hun 23000 voorkeurstemmers.

001001001 | 27-05-16 | 13:46

necrosis | 27-05-16 | 12:15
N.m.m, Als je als lid een paartij verlaat, om welke reden dan ook heb je totaal geen recht om je als nieuwe partij te vestigen in de tweede kamer, daar gaat het om.
En ja, ik weet het uit de geschiedenis, het is zoveel gebeurd, incl. Wilders. Maar het is en blijft krom, als een hoepel.
Oeps... wat zeg ik nou.

watmagjenogwel | 27-05-16 | 13:46

GifKikkert | 27-05-16 | 13:34
Wilders heeft groot gelijk om niet bij de VARA te gaan zitten. Je kunt niet zeggen dat de VARA eerlijke kritische journalistiek bedrijft m.b.t. Wilders en de PVV.
Dat Wilders geen zin heeft om in een VARA programma te zitten, nadat hij is afgebeeld als kampbeul op een VARA website, staat hem natuurlijk vrij. Dat is wat anders dan aangifte doen of mierenneuken met een achterhaalde Tweede Kamer regel in de hand.

Duifmans | 27-05-16 | 13:45

Implants | 27-05-16 | 13:37
Het is een afkorting net als VARA, dat schrijf je ook met hoofdletters. Doner en Kebab

Jos Tiebent | 27-05-16 | 13:42

en gaan over tot de wanorde van de dag +1!

IkWilOokWatZeggen | 27-05-16 | 13:42

te gek voor woorden, dat een volkvertegenwoordiger zichzelf niet te woord kan staan voor de pers.
al zou het de pest zijn, in mijn ogen is dit handelen wat groep ozturk doet dus ook in strijd met algemeen belang. immers hij doet expliciet een groep uitsluiten en dat mag niet van artikel 1.
maarja politici en de wet... daar staan ze idd boven denken ze.hij verzuimd dus zijn functie en kan mag/kan van mij ontslagen worden.

001001001 | 27-05-16 | 13:40

@sinar2 | 27-05-16 | 12:49
Waarom met hoofdletters die toko beschrijven, zo krijgen ze onnodig veel aandacht. Ik zie het meer als 'denk' aan het wachtgeld. Geen respect voor denk en de andere wachtgeldgroepen lijkt me op z'n plaats.

Implants | 27-05-16 | 13:37

Weet je welke partij liever ook geen kritische pers wilde?
kapotte_stofzuiger | 27-05-16 | 11:56
Jazeker; de PVV. Wilders komt al jaren niet meer bij programma's van de VARA omdat die "te kritisch" zouden zijn. Joop plaatst 1 cartoon, (een cartoon! daar hebben echt alleen moslimextremisten en Wilders problemen mee) en dhr Wilders gaat meteen volledig Erdogan op de VARA. Greetje weigert vervolgens als een boze stampvoetende kleuter om mee te doen met een debat. Meer mensen die het ook niet zo hebben op de vrije pers? Putin, Trump, Assad om maar een paar van Wilders' gelijkgestemden op dit gebied te noemen.

GifKikkert | 27-05-16 | 13:34

Wat een droeftoeters die Groep K&O mannetjes. Ik vind het GS 'Iedereen doet het'-argument niet echt sterk, maar soit. Dat stukje over die gang is dan wel weer mooi. Verder lijkt het mij logisch dat dit tot een herziening van de regels leidt, en wat gangbaar is, regeltechnisch ook gangbaar wordt gemaakt.

Sjors W. | 27-05-16 | 13:28

@Lupuslupus | 27-05-16 | 13:12
ja, maar ze kwamen dus op plek 5 en 9 terecht.
Daarvoor hadden ze wel genoeg stemmen, daarom mochten ze de kamer in. En als ze er eenmaal inzitten, krijg je ze er niet zo maar uit.
De AIVD zei dat ze 'schoon' waren, niets aan t handje, terwijl iedereen die met hen te maken had zei dat ze geradicaliseerd waren.
Dus met dank aan de immer stemgeile PvdA en de idioten van de AIVD zitten we nu met dit Trojaanse paardenduo.

Crufty | 27-05-16 | 13:27

Ik heb ineens heel veel zin om een liedje van MOD te plempen, maar dat kon wel eens het einde van mijn reaguur-carrière betekenen....
necrosis | 27-05-16 | 13:20
.
Nou als dat de consequentie is zou ik het niet doen hoor.

Lupuslupus | 27-05-16 | 13:21

@Lupuslupus | 27-05-16 | 13:12
Ik heb ineens heel veel zin om een liedje van MOD te plempen, maar dat kon wel eens het einde van mijn reaguur-carrière betekenen....

necrosis | 27-05-16 | 13:20

N.m.m. zouden voldoende voorkeurstemmen het uitgangspunt moeten zijn om na afsplitsing verder te mogen gaan als zelfstandig partijtje.
Lupuslupus | 27-05-16 | 13:12
.
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Kiesdrempel is niet goed denk ik, want dan sluit je partijen zoals de SGP uit (een partij waarmee ik het niet eens ben, maar wel pal staat voor hun principes).

frenkievee | 27-05-16 | 13:19

@Sano | 27-05-16 | 12:18
Hij is denk ik van Denk, of een spreekgeitje van Erdogan.
Kan natuurlijk ook zijn dat ie een wegkijkert en goedpratert is die nederig knielen voor zielige moslims.

Tostiman | 27-05-16 | 13:17

Geitenneukers hebben helemaal niks in de Tweede Kamer te zoeken. Geef ze een Toerkse geit en laat ze vertrekken.

Wonderful-Life | 27-05-16 | 13:16

@necrosis | 27-05-16 | 13:00 , Crufty | 27-05-16 | 13:01 en frenkievee | 27-05-16 | 13:02 ,
hartelijk dank voor uw informatie en het opzoeken daarvan.
.
Voor zover ik weet zijn voor 1 zetel 60.000 stemmen nodig dus beide zetels zijn gejat, ze halen er samen niet eens één.
N.m.m. zouden voldoende voorkeurstemmen het uitgangspunt moeten zijn om na afsplitsing verder te mogen gaan als zelfstandig partijtje.

Lupuslupus | 27-05-16 | 13:12

Zie hier de etter van de democratie. Te gek voor woorden dat deze twee eikels überhaupt dat gebouw in mogen. Opzouten!!

potloodvent | 27-05-16 | 13:12

Ultiem episch geschreven. Hulde en andere toejuichingen.

Hoerentoeter74 | 27-05-16 | 13:09

@panadol | 27-05-16 | 13:03
Schop die Sylvana er dan gelijk achteraan.
Wat zij uitbraakte over Ebru, daar lusten de honden geen brood van.

necrosis | 27-05-16 | 13:08

Dat zij door de screening van de AIVD zijn gekomen zegt met name veel over de AIVD. En de PvdA.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 13:06

Alle Erdo-hielenlikkers terug naar Turkije. Ex-Turken die de Nederlandse samenleving en waarden omarmen zijn hier van harte welkom, maar Erdo's klikturken niet. Zij verpesten de naam van alle turken in Nederland.

panadol | 27-05-16 | 13:03

Lupuslupus | 27-05-16 | 12:50
Het aantal stemmen voor de beide heren in 2012:
Kuzu, T. - 23.067
Öztürk, S. - 9.831
Dus bij lange na niet de 120.000 stemmen, die je noemt.

Waarbij Kuzu wel gelijk in de 2e Kamer was verkozen (op de vijfde plek met 23067 voorkeurstemmen) en Ozturk pas later zitting nam. Beiden zoals bekend voor de PvdA.
Uitvlooien kan je zelf hier eventueel: www.kiesraad.nl/sites/default/files/K...

frenkievee | 27-05-16 | 13:02

Kiesdrempel is echt een goed plan. *zwaait PvdA alvast uit

roze_bril | 27-05-16 | 13:01

@Lupuslupus | 27-05-16 | 12:50

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11...
.
Kuzu kreeg maar liefst 23.067 voorkeurstemmen en Öztürk 9.831 stemmen. Hierdoor stegen zij op de groslijst respectievelijk van plek 27 en 39 naar plek 5 en 9.

Crufty | 27-05-16 | 13:01

@Lupuslupus | 27-05-16 | 12:50
Even van internet geplukt:

De twee Kamerleden kwamen twee jaar geleden in de Kamer en leunen op een stevig mandaat. Kuzu haalde bij de verkiezingen in september 2012 ruim 23.000 stemmen, Öztürk bijna 10.000 stemmen.
33.000 zetels is beduidend minder dan 120.000....

necrosis | 27-05-16 | 13:00

@Solar666 | 27-05-16 | 12:22
Niet alleen de partij heet denk. Kuzu (?) heeft ook een bedrijf met de naam denk.

Mark_D_NL | 27-05-16 | 12:59

Pracht stuk! Ga zo door GSTV!

alusion | 27-05-16 | 12:58

Open en transparant graag Kuzu , anders is het Binnenhof geen plek voor jou.

devil13 | 27-05-16 | 12:57

Van ozturk weet ik zeker dat hij een paar lijken in de kast heeft. Ga maar eens graven in zijn verleden. Hij heeft mensen bedreigd en zat alleen in de gemeenteraad van Roermond om zijn zakken te vullen. Doet zich erg westers voor maar is gewoon een domme bergturk waarvan de vrouw 3 meter achter hem loopt met een hoofddoekje.

Smallhausen | 27-05-16 | 12:56

ik zeg discriminatie.. waarom mogen hullie, overige 35% wel met draaiende motor filmen en jullie niet.. na!

fikkieblijf! | 27-05-16 | 12:53

@fleurtje | 27-05-16 | 12:43
Het aantal Turken in Nederland (die ongetwijfeld een stemadvies uit Ankara krijgen) plus de Sylvana fans gaan nooit tien zetels halen.
Hetzelfde geldt voor de partij van 'snotneusje'.
Die kiesdrempel lijkt me een strak plan!

necrosis | 27-05-16 | 12:50

Alsof de zetel aan de partij toe zou behoren, dat is zeer zeker niet het geval.
Solar666 | 27-05-16 | 12:46.
.
Vanwaar deze mening? Dat kan alleen beoordeeld worden als men weet hoeveel voorkeurstemmen deze lieden tijdens de verkiezingen hebben gekregen. Als dat (samen) geen 120.000 stemmen zijn geweest (2x60.000) gaat het wel degelijk om zetelroof.

Lupuslupus | 27-05-16 | 12:50

Dit krapuul in confectie-pak weet uitstekend de voordeel brengende paadjes te bewandelen. Wat dat betreft zitten ze, niet alleen qua salaris, hier beter dan in Türkistan en dat weten ze verdomd goed.
Nog een paar jaar hier aanpielen met 2/3 zetels en dan op naar het riante wachtgeld.

daytripper | 27-05-16 | 12:49

Zodra iemand van DENK in de Commissie Stiekem zit kunnen we die commissie ook wel meteen opheffen want letterlijk alles zal direct aan Ankara doorgebriefd gaan worden.

sinar2 | 27-05-16 | 12:49

Zoals het volgens goed islamitisch gebruik betaamt zal die Kuzugang dus altijd van de moslim blijven, van die Erdogang. Ook al zitten er straks VNL-ers. Het is en blijft moslimgrond.

Piet Karbiet | 27-05-16 | 12:48

Dit gaat erin als koek bij de achterban van DENK. Altijd slachtoffer en oneerlijk behandeld.
Het is van de zotte dat we ze dit soort achterlijke regels in handen geven om te misbruiken.

Duifmans | 27-05-16 | 12:48

'Kamerleden met ingeschakelde opnameapparatuur benaderd en aangesproken. '
Ja, en?
ALLE Nederlanders kunnen worden afgeluisterd zónder dat zij ergens van verdacht worden.
Dan mogen wij dat ook met onze 'volksvertegenwoordigers' doen, ik zie geen enkele reden waarom niet.
Ik doe niet mee aan dit soort met regeringsdwang opgelegde hiërarchieën en zeker niet om die twee valse en stemmen ronselende Turken ruimte te bieden.

Crufty | 27-05-16 | 12:47

Ik vind overigens de term 'zetelroof' niet helemaal correct. Alsof de zetel aan de partij toe zou behoren, dat is zeer zeker niet het geval. Wel zou je kunnen stellen dat Kuzu en Ozturk niet loyaal zijn geweest aan hun partij. De term verraders is daarmee wel van toepassing, wie wil er nu stemmen op onbetrouwbare kamerleden? Ooh wacht... politicus en betrouwbaar dat is natuurlijk al een combinatie die onnatuurlijk is.

Solar666 | 27-05-16 | 12:46

Rutte het haribo beertje. Al zal hij bitter smaken.

ET007 | 27-05-16 | 12:45

Denk dat die partij heel groot gaat worden.
Dit is het begin van het eind.
Eindelijk komt de aap uit de mouw.
Deze partij maakt duidelijk hoeveel buitenlanders
Nederland haten.
En dat is nu precies het punt waar Wilders voor waarschuwt.
dortse poorten | 27-05-16 | 12:34
Duurt nog wel even voordat er verkiezingen zijn. Er zal ongetwijfeld nog wel wat 'dirt' te vinden zijn over de DENK pipo's en kroeshaar Mammaloe. Ik heb pas nog ergens gelezen dat Kuzu tijdens de ramadan zelf volledig halal de kelen van schapen doorsnijdt vanuit moslimtraditie, dat hoort namelijk zo bij de religie van vrede.

XaleX_2 | 27-05-16 | 12:45

DENK - Doe Eens Normaal Kamerleden!!!

Sateetje | 27-05-16 | 12:44

Ijzersterk weerwoord overigens.
Ik blijf van mening dat iemand die bij zijn partij afhaakt ook zijn zetel moet opgeven!

Einde van de Domheid | 27-05-16 | 12:43

Met de hedendaagse houding had Hitler ons nog beloofd zelf paar duitse steden te bombarderen voor zo'n makkelijke bezetting. Waarschijnlijk had de NL staat de duitsers nog benzinegeld gegeven.

ET007 | 27-05-16 | 12:43

necrosis | 27-05-16 | 12:15
Goed idee, en een kiesdrempel van minimaal 10 zetels ,zijn we van gelijk van al die mee-eters en gedoog partijen af .

fleurtje | 27-05-16 | 12:43

@Peter_K | 27-05-16 | 12:36
(IJzeren) Rita heeft met haar poten in de klei gestaan, ze was directrice van een gevangenis.
Rutte is een geschiedenisleraar zonder noemenswaardig cv.
Ze hadden Rutte eruit moeten gooien, maar dat is mijn mening....

necrosis | 27-05-16 | 12:42

Kuzu is een zeikerd. En Jan Roos ook.

Koos Knak | 27-05-16 | 12:42

Was het niet Samsom die dit wetje heeft geregeld?
Ik kan me nog herinneren dat hij daar heel kinderachtig triomfantelijk over deed.

Einde van de Domheid | 27-05-16 | 12:41

Met SS erbij ziet het dus zwart van de mensen in die denk gang.

Mark_D_NL | 27-05-16 | 12:39

Duijzer leunt snikkend tegen de koffieautomaat ....

Rien7847 | 27-05-16 | 12:39

Die Duijzer, zou die nou nog lekker kunnen slapen?

bft | 27-05-16 | 12:37

Als deze klanten moedwillig hebben gelogen zoals betoogt door GS, is er dan niet een tegenklacht in te dienen ? Of een zaak wegens smaad en laster ? Gewoon om terug te treiteren ? Gooi bij enige zaak maar een crowdfund in de lucht, er gaan er hier een hoop graag betalen.

netniet | 27-05-16 | 12:36

Ja , we hebben het allemaal aan ons zelf en onze *kuch* rechtsstaat te danken dat we nu met het Paard van Troje zitten opgescheept , waarbij de inhoud van het Paard allerlei gedaantes aanneemt maar één ding zeker is: de rekening gaat worden gepresenteerd.
Colijn zei het in 1939 onovertroffen : "gaat u nu allen rustig slapen...."
Nou, dat is tegen de helft van Nederland onderweg naar de bonusaanbieding van A Heijn, niet tegen dovemansoren gezegd.

daytripper | 27-05-16 | 12:36

@necrosis | 27-05-16 | 12:25
De laatste keer dat ik op de VVD stemde, was op Rita verdonk. Toen Rutte haar eruit gooide was het daarmee meteen de laatste keer dat ik op de VVD gestemd heb.

Peter_K | 27-05-16 | 12:36

Zeer goed verhaal. Hopelijk zal dit gedrag zwaar tegen die twee clowns werken. Eerst kon ik nog wel lachen om die idioten maar ik begin meer en meer te beseffen dat zij heel gevaarlijk zijn en dat het zeer bedenkelijk is dat het in Nederland zo met de politiek gesteld is. We dienen ons ernstig zorgen te maken.

bft | 27-05-16 | 12:36

*Het is niet toegestaan om Kamerleden en/of bewindslieden aan te spreken met ingeschakelde opnameapparatuur*.

Totaal achterhaalde richtlijn uit het wijnjaar nul. Doe eens eigentijdsen, Duijzert.

Lewis Lewinsky | 27-05-16 | 12:34

Zou de SP het recht van overpad door hun fractiegang niet kunnen intrekken?

marcoplarco | 27-05-16 | 12:34


Denk dat die partij heel groot gaat worden.
Dit is het begin van het eind.
Eindelijk komt de aap uit de mouw.
Deze partij maakt duidelijk hoeveel buitenlanders
Nederland haten.
En dat is nu precies het punt waar Wilders voor waarschuwt.

dortse poorten | 27-05-16 | 12:34

lol goed gedaan, ik ben geen jurist maar weet er wel wat vanaf en Dracüla is kansloos, team supermarktroller Erdogan is echt kansloos

Bokito ergo sum | 27-05-16 | 12:33

Zullen we het dan ook voortaan zo noemen? Als geenstijl begint met de titel te wijzigen naar
"GeenStijl verwijst klachten groep Kuzu en Öztürk naar prullenbak".

dopert3 | 27-05-16 | 12:33

Alleen jammer van de taalfouten in die reactie. Anders was het perfect geweest.

zuiderduin | 27-05-16 | 12:32

Zouden die twee DENKers hun dienstplicht wel hebben vervult in Erdostan?
*gaat kliklijn bellen*

necrosis | 27-05-16 | 12:31

Wanneer wordt dit anti-nederlandse uitschot opgepakt voor hoogverraad? of ten minste ongewenste bemoeienis van buitenlandse mogendheden.

Antitheïst | 27-05-16 | 12:29

Blijf ik met de vraag zitten wie nu die heimelijke filmer was en waarom die heimelijke filmer zo heimelijk filmde. Ik krijg de kriebels bij dat soort figuren. Mijn paranoïde gedachtes gaan dan al snel richting een bepaalde foute organisatie uit WOII.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 12:27

@Solar666 | 27-05-16 | 12:22
Beter hadden ze die partij AKP-NL genoemd.
Dan weet je waar je NIET op wil stemmen.

necrosis | 27-05-16 | 12:27

Prachtig weerwoord.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 12:27

Die Kuzu heeft een complex van dunne naar dikke lippen.

succesvol | 27-05-16 | 12:26

@TheseDays00 | 27-05-16 | 12:21
Als we het gaan hebben over voorkeurstemmen, dan was Rita Verdonk MinPres geweest ipv slappe zak Rutte.

necrosis | 27-05-16 | 12:25

Uitstekend verhaal.Wat een treurigheid van die twee Trans-sylvaniërs... or whatever. Gewoon zakken vullers.. niet meer en niet minder. Tja .. dat heet dan democratie.

daytripper | 27-05-16 | 12:24

Kuzu is een geitenneuker

HarrydeWilde | 27-05-16 | 12:23

Ik mis een paar professionele boe-roepers in dit draadje....

necrosis | 27-05-16 | 12:22

Ik snap niet waarom die partij DENK heet. Of zou dat die naam gewoon ter herinnering zijn?

Solar666 | 27-05-16 | 12:22

Wat een detaillistisch ge'emmer op de vierkante milimeter. Dit had veel stylozer, botter en lomper gekund.

Koettoerk | 27-05-16 | 12:22

@ necrosis | 27-05-16 | 12:15
Simpeler: de stemmen horen aan de partij en daarmee de zetel, tenzij voorkeurstemmen. Niet de zetel per definitie aan de persoon.

TheseDays00 | 27-05-16 | 12:21

@Interpoolbal | 27-05-16 | 12:14
Die denkt dat ze een godin is omdat ze een kind op de wereld heeft gezet.
Ik had destijds een Ierse collega, waarvan haar moeder maar liefst zeventien (!) kinderen op de wereld heeft gezet.

necrosis | 27-05-16 | 12:19

DENK: Sneaky mannetjes zijn het. Sneaky. Niet te vertrouwen. Ze hebben de legale weg ( met dank aan de PvdA!!!), gevonden om voet in de aarde te krijgen van ons parlement. En ze zullen met hun macht, die ze gaan krijgen door de honderdduizenden stemgerechtigde booslims en dat aantal groeit met de dag, ons land gaan besmetten met de islam. En we kunnen er niets meer aan doen. DENK: het (legale) begin van het einde van onze vrijheid!!!!!

Taxi!! | 27-05-16 | 12:18

DENK en DENK ("pepernoten, pepernoten, pepernoten, pepernoten, taai, taai, taai, taai, pepernoten ...")

Watching the Wheels | 27-05-16 | 12:18

@Predateur | 27-05-16 | 12:14
Je bent nu appels met vliegtuigen aan het verglijken kerel.
Nl dat door rood rijden bij constatering consequent beboet word en mensen dat onwenselijk vinden.
Of je bent aan het trollen dat kan natuurlijk ook.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 12:18

Die gang is van de NL burger. Betaalt door de NL burger en dus van de NL burger.

Mark_D_NL | 27-05-16 | 12:18

Welkom De Redactieraad! Oh, wacht eens eventjes..

Het zal je 'werk' maar zijn dat je op deze brief moet antwoorden, J.W. Duijzer veel sterkte gewenst.
Oja, JaSPer altijd +1.

Boris die Sauertopf | 27-05-16 | 12:17

en gaan over tot de wanorde van de dag.
.
Heerlijk :D

centre pompidoe | 27-05-16 | 12:17

"Sluit u me uit, omdat ik een Nederlander ben?", hij blijft grappig :).

Watching the Wheels | 27-05-16 | 12:15

Ben benieuwd of de PvdA, of wat daarvan over is, weer allochtone weglopers op hun lijst gaat zetten. En dan die grote bek van die afvalligen. Kafka! Dat dubbele paspoorten gedoe zou helemaal verboden moeten worden in ons parlement. Kan je jezelf voorstellen dat een Nederlander in het Turkse parlement zou zitten? Nee dus.

070 | 27-05-16 | 12:15

Wat mij betreft zijn die twee zetels nog steeds van de PvdA en niet van DENK.
Dat gedoe met die splinterpartijtjes moet men maar oplossen door een kiesdrempel in te stellen.
Zeker voor splinterpartijtjes die Erdosnor's AKP vertegenwoordigen.
Tenslotte woon ik niet in Schurkije....

necrosis | 27-05-16 | 12:15

Sano | 27-05-16 | 12:13
Leg jij gewoonterecht maar eens uit aan die motoragent bij het rode stoplicht.

Predateur | 27-05-16 | 12:14

Wat zou Sylvana hiervan DENKen?

Interpoolbal | 27-05-16 | 12:14

Het meest bedenkelijke is wel dat deze twee lieden ooit door de selectie van de PvdA heen zijn gekomen.
Dit is wel een verbeterpuntje voor die partij.

Peter_K | 27-05-16 | 12:13

Kan de gehele pers niet een kritisch stukje schrijven.
Negeren ze iedereen, zijn wij van die "Peppie en Kokkie" en gevolg af. Op de kleuterschool reageren nog volwassener.

Zegg | 27-05-16 | 12:13

@Predateur | 27-05-16 | 12:10
Dat betekend het wel degelijk, heet gewoonterecht. Als je geen verstand van zaken hebt kan je beter maar stil zijn.

Rest In Privacy | 27-05-16 | 12:13

We kunnen er in geval wel zeker van zijn dat de minkukels van DENK nog een hoop aanleiding tot lachen zullen geven, maar eigenlijk is het te triest voor woorden dat dit allemaal kan in Nederland, dat langzaam maar zeker afzakt naar bananenkoninkrijk.

gescheurdrubber | 27-05-16 | 12:13

"Bewijsstuk B" (foto met SP): geweldig. GS is tenminste nog gezegend met intelligentie en humor. Kun je van die zakken van denk niet zeggen.

oranjerood | 27-05-16 | 12:12

Ik zou de volgende keer een richtmicrofoon meenemen en sloop zo'n driehoekige lensje uit een verrekijker; kijk je zo mee om de hoek.
De regering heeft er geen probleem mee de hele bevolking continu en overal af te luisteren, vindt dat zelfs nodig, terwijl mij het logischer lijkt dat wij als bevolking weten dat die zelfde 'vertegenwoordigers' van ons doen.
Lijkt me toch niet dat dat verboden is, we leven hier niet in de voormalige DDR, al lijkt Europa daar met de dag meer op.

Crufty | 27-05-16 | 12:12

De handtekening/paraaf van Duijzer is ook best wel kinderachtig, lijkt wel alsof hij een spasme had tijdens het zetten van de handtekening.

XaleX_2 | 27-05-16 | 12:11

Maar ja, artikel 7.1. Samen met Heymans jijbakken dat toch niemand zich daaraan houdt betekent nog niet dat het op democratische wijze tot stand gekomen artikel ineens niet meer geldt, en dat klachten die zich op dat artikel beroepen ineens ongegrond zijn.

Predateur | 27-05-16 | 12:10

Prima verweer jongens!!

Berbaar | 27-05-16 | 12:10

Rassies!

Jamal | 27-05-16 | 12:09

Zich voordoen en zich laten betalen als volksvertegenwoordiger en zich vervolgens gedragen als een Erdogannetje of Hitlertje met dictaten, eisen en bevelen.

Crufty | 27-05-16 | 12:08

Toch wel een sneue baan heeft J.W. Duijzer dat hij in opdracht van Kaza/OsErdogan moet reageren. Tijd voor gewetensbezwaar, J.W. Duijzer

Guust Kadaver | 27-05-16 | 12:07

Hebben ze iets te verbergen misschien?

Handsomeboy | 27-05-16 | 12:06

Turken . Ben er klaar mee .

fleurtje | 27-05-16 | 12:05

Goedzo jongens, met gestrekt been erin. Andere taal begrijpen die islamofascisten niet.

SmegmaSmeer | 27-05-16 | 12:05

Hij vroeg "Wo ist der Kuzu-gang?" en toen heeft mijn vader bij wijze van verzet "Do" gezegd, terwijl het eigenlijk "do" was.

Watching the Wheels | 27-05-16 | 12:05

Doet me sterk denken aan de uitspraak van Sjoerd Sjoerdsma (buitenland woordvoerder D66 in 2e kamer) over Erdogan: "We hebben nu niet alleen kennis gemaakt met de lange tenen van de heer Erdogan, maar ook met de lange arm van de heer Erdogan."
Voor de Kuzturk fractie geldt inmiddels hetzelfde.

Brulboei_61SB | 27-05-16 | 12:04

Goed geschreven Geenstijl! Ik vertrouw DENK voor geen meter. Dat kleinzieligheid is om te kotsen, ik kijk uit naar een debat met PVV en DENK voor leuke televisie, en daarna maar hopen dat DENK aka Partij Erdogan, eruit gebonjoured wordt. Gatverdamme wat heeft Kuzu een vies gezicht.

opzaterdagnaardeikea | 27-05-16 | 12:04

Moeten ze maar fatsoenlijk antwoord geven op normale vragen. Zo werkt dat in een open democratie(nog wel). Weglopen en zwijgen omdat je geen antwoord weet is een blunder van de bovenste plank.

doskabouter | 27-05-16 | 12:04

Het inperken van de persvrijheid volgens Turks model
komt al goed van de grond hier ... :-((

hotmint | 27-05-16 | 12:03

Zou De Lange Arm van Edrogan zich niet beter aan de Nederlandse regels houden, in plaats van dit soort dicatoriaal en territoriaal gedrag à la De Grote Geitenneucker in te zetten?

Ach, ze hebben hun momentje gehad, en krijgen misschien ook wat stemmen tijdens de verkiezingen. Maar daarna is het feest over en gaat ook de overheid over tot de wanorde van de dag.

kanon0503 | 27-05-16 | 12:03

Heeft DENK baas Erdogan al gereageerd op deze aantijgingen aan het adres van GS?

General McAuliffe | 27-05-16 | 12:01

Weet je welke partij liever ook geen kritische pers wilde?

kapotte_stofzuiger | 27-05-16 | 11:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland