Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tuig slaat weer toe. Autobrand in Ede

Het was weer raak vannacht in Ede Veldhuizen. Opnieuw ging er een auto in de fik in de beruchte Carbecue Crisiswijk. Ondanks veel politie in de wijk, ondanks veel stille politie in de wijk, ondanks Wilders die het leger wil inzetten, ondanks patrouillerende burgerwachten, ondanks bewoners die met de ramen open slapen, en emmers water in de tuin klaar hebben staan (audio bij Omroep Gelderland). Het houdt niet op, niet vanzelf. Speciaaldaarom halen we de iconische, voorspellende Volkskrant-column over kutmarokkanen van Ede-deskundoloog Toine Heijmans even aan. Toine! Kaalkopje van de Azijnbode, met je verslaggeverscolumn (raar woord, daarover een andere keer). Wat schreef je het godverdomme toch weer lekker op, vorige week. Over Veldhuizen in Ede. Home of the Kutmarokkanen. Stuk begon zo hoopvol, sprankelend welhaast. Het voorjaar valt warm op de wijk, en op het woud aan beveiligingscamera's. Maar gaandeweg werd de column zwarter dan zwart. Iedere alinea een mokerslag in de mombakkes van de multiculti samenleving. En dat nota bene in de fatsoensbode! Straks is het een tijdje stil in Veldhuizen A. Daarna begint het gelazer weer. Het komt nooit meer goed (mirror).

Reaguursels

Inloggen

Dit heeft niks met Marokkanen te maken...
Ze hebben opdracht gekregen van de regering om voor 2030 alle auto op elektrisch te krijgen...

Rene046 | 17-05-16 | 23:45

Nu ook in Haarlem ?
http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal/haarlemeo/article28100736.ece/Meerdere-brandjes-in-Haarlem-Schalkwijk?lref=vptop

Jan Leul | 17-05-16 | 09:53

Zo moeilijk is het trouwens niet om dit probleem op te lossen. Maar dan moet je het per individu aanpakken en niet als groep. Als individu straffen en (kleine kans) belonen. Hoe dan ook: speel ze tegen elkaar uit.
.
Natuurlijk veel te hoog gegrepen voor Van der Knaap. Professioneel wegkijker op Defensie en nu in Ede...

alcor | 17-05-16 | 00:23

@blauwe zander | 16-05-16 | 23:36
"Dat tuig lag waarschijnlijk nog in de wieg toen hun papa's uitbundig feestvierde in Ede na de nine eleven terreur daad in New York".
Ze vierden zo uitbundig dat ik en de rest van Veldhuizen er destijds niets van merkte. Maar als ik jou en anderen moet geloven stond destijds de hele wijk in de fik.

alcor | 17-05-16 | 00:12

@bijna_raak | 16-05-16 | 09:57
"[...] en heb je wel eens afgevraagd hoe dat komt? Kansen genoeg gehad en op een gegeven moment is het op".
Altijd leuk die vicieuze cirkeltjes. Als iemand vanwege het gedrag van anderen per definitie kansloos is, wat verwacht je van zo'n iemand?

alcor | 16-05-16 | 23:59

Dat tuig lag waarschijnlijk nog in de wieg toen hun papa's uitbundig feestvierde in Ede na de nine eleven terreur daad in New York.

blauwe zander | 16-05-16 | 23:36

Blijkbaar nu ook in meer steden o.a. Hoogeveen en nog wat plaatsen in het noorden ??

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:30

@Ci Ty33 | 16-05-16 | 10:00

Als ik het dus goed begrijp is het dus volgens de islam, oog om en tand om tand, geen enkel probleem om auto's met papieren zakdoekjes op de hoedenplank in de fik te steken?

Pieter V | 16-05-16 | 22:59

Niks aan de hand. Zolang we tenminste maar niets aan doen want dat zou racistisch zijn.

Patatter | 16-05-16 | 22:44

Was niet één vande redenen die werd aangevoerd om vooral geen buurtwacht te moeten willen volgens een plaatselijke politiewoordvoerder dat 'de situatie in Ede beheersbaar' was?
-
Dan weten wij nu wat de politie in Ede onder 'beheersbaar' meent te mogen verstaan. In ieder geval is het niet iets dat te maken heeft met de bescherming van lijf en goed van burgers.

bisbisbis | 16-05-16 | 22:29

Angry Birds the movie says it all.

Ronnie uit Helmond | 16-05-16 | 22:10

Waar is tofik nu er gefikt wordt?
Referendier | 16-05-16 | 16:59

Zijn sterretje aan het bleken en preventief aan het oprekken en met vaseline aan het insmeren? Je weet het nooit...

Driehoorn | 16-05-16 | 21:24

Mij ook. Dat wordt dan kaalplukken (om alle schade te vergoeden) en uitzetten. Alle andere 'oplossingen' leiden van kwaad tot erger.
ben kokhals | 16-05-16 | 16:34

Kaalplukken kan lastig worden - allemaal parasieten met uitkering, bijslagen en toeslagen. Uitzetten zou ideaal zijn, inclusief de hele (inteelt) aanhang. Uit de besparingen aan sociale voorzieningen kan de schade makkelijk worden gedekt. En dankzij e vrijgekomen sociale huurwoningen is de wachtlijst ook weg. Lokale haathut niet meer nodig dus onderdak voor varkens.

Driehoorn | 16-05-16 | 21:20

@Pieter V | 16-05-16
Korporaal bij de verbindingen. Niet echt Defensie....

Heinzz | 16-05-16 | 20:45

@Eppo | 16-05-16 | 19:29
Als geboren, maar niet meer verblijvende RotterdammerT zou ik graag doneren voor zo'n project !

Wijze uit het Oosten | 16-05-16 | 20:05

@B. Randnetel | 16-05-16 | 19:56
Ja, maar hun zoon was er niet bij; het is zo'n lieve jongen...

Maria.1 | 16-05-16 | 20:04

Als het om minderjarige daders gaat zijn de ouders verantwoordelijk.
Dus: de schade verhalen op de ouders. Ze pakken waar het pijn doet.
Is het zo afgelopen. Weten ze ook opeens weer hoe ze kinderen moeten opvoeden.

B. Randnetel | 16-05-16 | 19:56

@dubbelq | 16-05-16 | 10:17
Die burgemeester Cees is toch een onvoorstelbare politiek correcte oetlul en een onvoorstelbare schoft met zijn € 5000 boete!
En dan te bedenken die dit soort oetlullen in onze defensie hebben geopereerd. Juist ja, als landverraders.

Pieter V | 16-05-16 | 19:47

@pickalilly | 16-05-16 | 09:51

In heel Nederland zijn wijkcentra gesloten omdat het door de gemeentes financieel niet meer is op te brengen.
Hoeveel auto's zijn er door de autochtone Nederlanders in de fik gestoken?
Waaraan ontleent dat mocrotuig het "recht" op en theehuis?
En dan ook nog eens op een door hen gedicteerde locatie?

Iedereen kan een vergunning aanvragen voor het openen van een theehuis. Dat valt gewoon onder de horecaregelingen.
Waarom kunnen die mocro's daar zelf niet voor zorgen?

Misschien een hint! Dat soort tuig van de richel, zoals zich dat in Ede al dikwijls heeft gemanifesteerd, is gewoon crimineel uitschot. Niks zielige jongeren!

Pieter V | 16-05-16 | 19:33

@the haque warrior | 16-05-16 | 19:21
Nou liever niet zeg; je weet hoe het hier gaat: daders vrijuit en slachtoffers in de kou. Marokkanen kunnen alles ongestraft in de fik steken en mensen die zich daar tegen verzetten kunnen een boete van 5.000 Euro krijgen. Grote kans dat de laatsten de doodstraf krijgen dan.

Maria.1 | 16-05-16 | 19:32

Als ondernemer investeer ik graag in 3e en 4e generatie allochtonen die schijten op onze maatschappij. En wel in een galei met roeispanen, de plaatsen voorzien van kettingen en Quinsy Gario op de trommels. De Nieuwe Waterweg uit, linksaf en opgerot.

Eppo | 16-05-16 | 19:29

Kan die Filipijnse president niet voor een paar dagen het roer overnemen?

the haque warrior | 16-05-16 | 19:21

Kleenex tissues achterin de auto. Mooi, dan weten we dat...

Maria.1 | 16-05-16 | 18:23

Gewoon meedoen en alle mocro-patserbakken in brand steken daar.
Dan gaat de lol er wel vanaf.

Mr. Happy | 16-05-16 | 18:23

Volgens mij blijft die burgemeester in gebreke wat betreft de uitoefening van zijn belangrijkste taak, namelijk het beschermen van de burgers van zijn gemeente tegen terreur en straatterreur. Volgens mij is er enorm veel wetgeving aan te wijzen op basis waarvan die burgemeester direct ontslagen zou moeten worden. Maar het betreft moslims en die genieten blijkbaar een voorkeursbehandeling. Dat ze eigenlijk kunnen uitvreten wat ze willen, zonder dat er echt tegen wordt opgetreden, zonder dat er echt gekeken wordt naar diepere oorzaken en achtergonden. De politieke correcte goedmens gaat blijkbaar pas een licht op als het stenigen van verkrachte vrouwen dagelijkse praktijk wordt in Nederland. Pas dan zal de politiek correcte goedmens tevreden zijn, als je overal in Nederland bijna doof wordt van de herrie van de moskee vijfmaal daags, en als er constant mensen worden onthoofd, en kinderen en vrouwen verdwijnen in bordelen, en de cultuur steeds maar achterlijker en stompzinniger wordt. Dat lijkt zo ongeveer het politiek correcte walhalla te zijn, dat overal de islamitische terreur de baas is. Dan zijn we blij. Dan zijn we thuis. Nietwaar, burgemeester?

notamused | 16-05-16 | 18:19

@BenHetZoZat | 16-05-16 | 17:56
.
Mee eens. Als de immigratie maar strenger wordt geregeld, en de lat extra hoog gelegd voor wie een niet-westerse of geen christelijke achtergrond heeft. En geen pardon voor overlastgevers en boefjes: geen risico nemen, dus meteen uitzetten na een eerste misstap.

ben kokhals | 16-05-16 | 18:15

@ben kokhals | 16-05-16 | 17:37
Qua immigratie regels ben ik echt een voorstander van het Canadese beleid, ken de details van Israel nog niet goed genoeg om daar een mening over te vormen maar ga het uitzoeken.
De wijze waarop ze nu dit soort gasten in het gareel houden met hulp van de bevolking spreekt mij wel aan.
Maar hoe dan ook, vele landen hebben tenminste een beleid dat gebaseerd is op 1 simpele basis regel: je bent welkom indien je iets kan bijdragen aan de verbetering van onze maatschappij.

Dat is wel iets anders dan ons: kom maar, wij betalen wel voor je en passen ons waar nodig aan

BenHetZoZat | 16-05-16 | 17:56

Ik durf erom te wedden dat de Marokkaanse gemeenschap in Ede weet wie die auto-pyromanen zijn.

gaffelbaard | 16-05-16 | 17:51

@PissedPauper | 16-05-16 | 17:30 "Die Nederlanders begrijp ik juist maar al te goed!"
.
Ik ook. En het zijn over het algemeen bepaald geen "mafklapers" en zeker geen "kanslozen". Het zijn eerder kansrijke en ondernemende Nederlanders die vast na een zoveelste "de hond-peiling" en optreden van Rutte, Draghi of zo'n lulhannes-burgemeestertje van Ede, hun VOC-genen voelen jeuken, tot tien tellen, en er dan vandoor gaan.

ben kokhals | 16-05-16 | 17:48

@BenHetZoZat | 16-05-16 | 17:12 "Denk dat we in Europa veel kunnen leren van Israel. Die weten als geen ander hoe je je staande kan houden tussen dit uitschot!"
.
Niet alleen dat. Israel heeft ook een strakke immigratiepolitiek "for people with non-Jewish background". Want "the government of Israel wants to maintain the demographic dominance of Jews in the country..." Dat verdient navolging. Nederland zou zich dan een christelijk land moeten verklaren en de bestendiging van de "demographic dominance" van de inheemse Nederlanders voorop stellen. Die rellende dubbellanders zouden er dan meteen uitvliegen.

ben kokhals | 16-05-16 | 17:37

Die Nederlanders begrijp ik juist maar al te goed!

PissedPauper | 16-05-16 | 17:30

@Bill Cosby | 16-05-16 | 17:18 "... die mafklappers zogezegd nederlanders die het land verlaten zijn de meest verachtelijke, kansloze groep."
.
Bedoel je Nederlanders die het spuugzat zijn en hun heil elders zoeken?

ben kokhals | 16-05-16 | 17:26

Goed artikel, precies zoals het is. Maar het probleem is nog veel groter want er zijn in dit land honderden van dit soort wijken die geterroriseerd worden door respectloze mocros of ander soort allochtoon. It ik in en in triest vind in het artikel is dat er dus mensen zijn die jaren hun energie in die wijk hebben gestoken en er nu niet eens meer over willen praten.

DDNL | 16-05-16 | 17:25

die mafklappers zogezegd nederlanders die het land verlaten zijn de meest verachtelijke, kansloze groep. Wat ik mij hardop afvraag, waarom is er nog geen een of andere boze proletariaat opgestaan tegen zo'n groep mekka's die ze een kopje kleiner maakt met wat onorthodoxe methoden? Ik ga het verder niet benoemen, maar ik kan mij niet voorstellen dat je zoiets niet op een slinkse wijze zou kunnen doen.

Bill Cosby | 16-05-16 | 17:18

Zojuist weer eens door die pauperwijk heen gefietst onderweg naar de ah Parkweide.
Geen enkele agent gezien,niet op de fiets noch in een tank.

Op een speelplaatsje voor kinderen hing een flinke kudde lichtgetintiërs rond volkomen ongemoeid door het samenscholingsverbod.

Zou ik echter in het slootje bij de Lindenhorst zijn gaan vissen dan was ik natuurlijk meteen gecontroleerd op het al dan niet in het bezit hebben van een vispas.

Onderweg naar huis in de buurt van het centrum kwam ik uiteraard wel een politiewagen tegen.

Moet wel zeggen dat ik een keer rond de klok van 4 in de ochtend toen ik kranten ging ophalen meerdere politieauto's in die wijk zag rond rijden.

PissedPauper | 16-05-16 | 17:17

Denk dat we in Europa veel kunnen leren van Israel. Die weten als geen ander hoe je je staande kan houden tussen dit uitschot!

BenHetZoZat | 16-05-16 | 17:12

Ook in Hoogeveen is het bal, zo lees ik op de oudertwetsezwetse Teletekst van de staatsomroep:
NOS Teletekst 122
Kort nieuws binnenland
In Hoogeveen is vannacht opnieuw een
auto uitgebrand.Volgens de politie gaat
het vrijwel zeker om brandstichting.
Sinds de zomer zijn negen verdachten
opgepakt in verband met de branden.De
eerste drie zijn al veroordeeld.Een
extern bureau gaat in opdracht van de
gemeente na wat de achtergrond is van
het hoge aantal brandstichtingen.

Ook in Ede brandde vannacht een auto
uit,en ook hier gaat de politie uit van
brandstichting.In Ede is het in een
wijk al tijden onrustig door toedoen
van vooral jongeren met een Marokkaanse
achtergrond.De Marokkaanse gemeenschap
in Ede nam daar afstand van.De laatste
tijd werd intensiever gepatrouilleerd.

IndoFortuyn | 16-05-16 | 17:11

You're a cop and you got a gun, than use it and shut the fuck up. Stop being a coward.

observer59 | 16-05-16 | 17:07

Waar is tofik nu er gefikt wordt?

Referendier | 16-05-16 | 16:59

Ik woon aan de andere kant van ede, kan nu merken dat het een stuk rustiger is met marokanen hier, het tuig trek massaal naar veldhuizen om daar rotzooi te trappen.

BTW. was hier jaar geleden ook raak met een bijna dodelijke steek partij, maar dat heeft het nieuws nooit gehaalt doh.

niemanddoetiets | 16-05-16 | 16:51

@Goedverdoemme | 16-05-16 | 16:35
Eigenlijk zou men eens moeten kijken of burgemeester & wethouders hoofdelijk aansprakelijk gesteld kunnen worden voor alle geleden schade.

ben kokhals | 16-05-16 | 16:49

metzonderzijwieltjes | 16-05-16 | 13:30
Jeetje, wat een lekker overdreven Joris. Ik benoemde alleen de parallel met een ernstige ziekte, die je niet met een zalfje kan blijven bestrijden. K woord is anno 2016 op GS not done? Bij de groep die de onrust veroorzaakt wordt het K woord te pas en te onpas in iedere zin gestopt.

metzonderzijwieltjes | 16-05-16 | 16:39

De CDA farizeeër burgemeester liep onlangs voorop in de Marokkanenstoet in het dorp Ede, zijn manhaftige sergeantsnor trilde van angst boven zijn getuite christelijke lippen. Het dun liep als jongen honden stront uit zijn broekspijpen. Na het gevoerde gesprek met de Marokkaanse Consul opperde hij Buma van de CDA heeft gezegd pappen en nat houden daar in Ede dus sta ik machteloos Zelf ben ik krachteloos en te lafhartig om hier tegen op te treden, als hoofd van de driehoek van Ede, zeg ik keer op keer mannen dit gaat wel weer over. Deze jongens zijn geen tuig maar soms een beetje ruig en het gros van de dorpelingen begrijpen dat niet. Daarom laat ik het maar effe doorsudderen. Totdat er dooien vallen.

Goedverdoemme | 16-05-16 | 16:35

@Driehoorn | 16-05-16 | 16:16 "Indien? Het zou mij zeer verbazen als ze niet allemaal..."
.
Mij ook. Dat wordt dan kaalplukken (om alle schade te vergoeden) en uitzetten. Alle andere 'oplossingen' leiden van kwaad tot erger.

ben kokhals | 16-05-16 | 16:34

Nieuwe Slogan gemeente Ede:
Minder, minder, minder (auto's)

_M3nn0_ | 16-05-16 | 16:26

heeft niets met die verrotte islam te maken.....

gringo-brd | 16-05-16 | 16:20

We hebben geen islam probleem of marokkanen probleem. We hebben een autobranden probleem...

Driehoorn | 16-05-16 | 16:16

Daders opsporen en kaalplukken. Indien ze een reserveland hebben meteen uitzetten nadat ze kaalgeplukt zijn, met gezin en al. Burgemeester ook uitplaatsen. Zoiets.
ben kokhals | 16-05-16 | 15:59

Indien? Het zou mij zeer verbazen als ze niet allemaal vertegenwoordiger waren van de bekende k*t horde "dubbelpaspoortige pislamieten". Voor details zie Opsporing gezocht...

Driehoorn | 16-05-16 | 16:16

Daders opsporen en kaalplukken. Indien ze een reserveland hebben meteen uitzetten nadat ze kaalgeplukt zijn, met gezin en al. Burgemeester ook uitplaatsen. Zoiets.

ben kokhals | 16-05-16 | 15:59

bijna_raak | 16-05-16 | 11:20
Het feit dat Omtzigt aan het CDA blijft plakken zegt genoeg over hem.

BlowingBubbles | 16-05-16 | 15:55

Ook in andere steden
http://www.telegraaf.nl/binnenland/25800191/__Opnieuw_autobrand_Hoogeveen__.html

telelezer | 16-05-16 | 15:34

Niet alleen auto's worden gemold door het tuig; ook mensen
http://www.telegraaf.nl/telesport/25798768/__Triatlete_in_park_neergestoken__.html

telelezer | 16-05-16 | 15:23

Waarom zit die slapjanus van en burgemeester van Ede nog op zijn post. Direct op het dorpsplein aan zijn ambtsketen opknopen aan de hoogste boom Onvoorstelbaar dat de Kommersaris van de Koning niet ingrijpt, evenzo laat den Haag het ook afweten. Het is gewoonweg de schuld van de overheid van Ede dat al jaren wegkijkt. Daardoor kan het Marokkaanse tuig een hele buurt tiranniseren. De bevolking aldaar moet zelf de staat van beleg afkondigen en dat schorem uit het dorp verjagen. Doordat een overheid jegens het gestelde in de grondwet, verzuimd en in gebreke blijft om haar burgers te beschermen. Ook Plastkerk van BiZa moet uit zijn functie ontheven worden, wegens het verzaken van zijn ambt en onbehoorlijk bestuur en toezicht in het dorp Ede.

Goedverdoemme | 16-05-16 | 15:16

Los van de bijdrage aan de beeldvorming denk ik dat een strafblad waarop brandstichting staat ook erg helpt bij toekomstige sollicitaties.

Joffri | 16-05-16 | 14:30

1997 ben ik uit NL weggegaan, heb er eerst spijt van gehad, nu 100% in mijn nieuwe land aangepast en zie NL naar de filistijnen gaan. Bang dat mijn pa die in NL woont die 70 is straks ook aan de kant gezet wordt door de regering als hij die echt nodig heeft. Hij heeft 50 jaar gewerkt als een beest om dit land op te bouwen dat nu door TUIG opgevreten wordt. Of het blanken, donkere, of grijzen zijn maakt niet uit.
Het heeft niet gewerkt.De mensen zijn te lui, te naïef en te altruistsch geworden.
Sterkte voor alle Nederlanders die nog kloten hebben

miachel2003 | 16-05-16 | 14:30

Al jaren speelt zich het gezeik met de marokkezen zich af rond de lindenhorst en ik vind het prima. Woon ook in veldhuizen maar heb nergens last van hoor. Vrijstaand huis geen buitenlander te bekennen hoor.
Gewoon afschrijven dat deeltje v ede. Het tuig zoekt elkaar op en verdrijft het welwillende volk en zo wordt het tuig nog kanslozer. Zo gaat dat in heel nederland hoor. Het blijft een probleem dat nu niet op te lossen is. Het is nog niet erg genoeg. Nederland is er nog niet klaar voor. Maar ik weet... zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Piep Knars | 16-05-16 | 14:28

Brulboei_61SB | 16-05-16 | 13:42
.
U ziet het verkeerd. Hoewel Turken en Marokkanen elkaar niet kunnen uitstaan hebben ze één voor hen heel belangrijke, verbindende factor en dat is de islam.
Dáárom vliegen beide groepen elkaar niet in de haren maar is *altijd* de niet-moslimbevolking de pineut. (Christenen of atheïsten maakt niet uit, het zijn autochtone Nederlanders) Zoals talloze nieuwsberichten bewijzen. Zelfs de huidskleur telt niet - immers Molukkers worden ook aangevallen door Marokkanen -, het is de *islam* die terreur uitoefent. Geheel volgens hun handboek.

Lupuslupus | 16-05-16 | 14:24

@Mark_D_NL | 16-05-16 | 11:22
De meeste mensen zijn zelf niet de oplossing voor hun problemen zoals werkloosheid. Daar zijn ze eenvoudigweg niet toe in staat. Dankzij dat kunnen ze ingezet worden om werk te doen dat jij en niet (willen) doen als het de werkgevers uitkomt.

McMarx | 16-05-16 | 14:04

Heel opvallend: in bepaalde achterstandswijken is lang niet zoveel herrie. Hoe komt dat? Even een voorbeeldje: daar waar ook veel volgelingen van Sultan Tayip Recip Erdogan de 1e wonen en ook een behoorlijke hoeveelheid Mocro's hoor je niets over gelazer. Turken en Mocro's kunnen elkaar namelijk niet uitstaan. Ik wil niet veel zeggen, maar volgens mij houden de militante volgelingen van de Sultan van Ankara de boel hier rustig en kijken de Mocro's wel uit om herrie te trappen, wetende dat de Turken ietsje harder optreden (al dan niet goedgekeurd door het NL stadsbestuur)dan de Vaderlandsche PoPo's.

Brulboei_61SB | 16-05-16 | 13:42

-weggejorist-

metzonderzijwieltjes | 16-05-16 | 13:30

-weggejorist en opgerot-

maagpilleke | 16-05-16 | 13:15

Gristengekkie burgemeester legt zich er bij neer: "het staat in de bijbel" joostniemoller.nl...
Wat een Lampenkap!

Mastermattie | 16-05-16 | 12:56
.
Er staat nog veel meer in de bijbel over de huidige situatie en de toekomst.
Je daarop beroepen "want het staat er nou eenmaal" om dan maar helemaal niets te doen is wegduik gedrag en bijzonder laf! Deze burgemeester is een schande voor het christendom.
.
Weet u wat OOK in diezelfde bijbel staat, burgemeester: "De overheid draagt het zwaard NIET tevergeefs!" U bent in dienst van de bevolking van Ede, die geterroriseerd wordt door moslimhorden. Dus u kunt kiezen tussen optreden of wegwezen.

Lupuslupus | 16-05-16 | 13:14

Dit is slechts een voorproefje.
Vlak na (of wellicht tijdens) de ramadan zal het nog veel heftiger zijn...

Mastermattie | 16-05-16 | 13:11

En zoals altijd blijft een duidelijk, rechtvaardig en politiek incorrect (volgens slap 070 dan) antwoord van onze (nouja, niet mijne iig) overheid uit. Men hult zich in daadkrachtig stilzwijgen. Eigenrichting met als gevolg anarchie liggen op de loer.
En dat is in dit geval
UITSTEKEND!

pennestront | 16-05-16 | 13:07

fleurtje | 16-05-16 | 10:07

eerstneukendanpraten | 16-05-16 | 10:07

Dan in godsnaam maar een soort 'Dirty Harry' of 'Paul Kersey' en consorten erop af sturen.

Nelis SplitBloes | 16-05-16 | 13:06

@Acar_ketimun | 16-05-16 | 13:04
Gemeentehuis in Ede afbranden, daar wordt het nog mooier van ook :O

mvdwarsligger | 16-05-16 | 13:05

Steek het gemeentehuis of het burgemeesters huis eens in de fik, moet je opletten wat er dan opeens wèl kan...

Acar_ketimun | 16-05-16 | 13:04

Ali B. is misschien ook een optie. Onze nationale knuffel-Marokkaan.... Ali B. naar Ede....

Ing. Van der Pik | 16-05-16 | 12:57

Mooie update:
Gristengekkie burgemeester legt zich er bij neer: "het staat in de bijbel" joostniemoller.nl/2016/05/burgemeester...
Wat een Lampenkap!
Zeg Hans (Teeuwen), kun jij deze burgemeester nog een keer duidelijk hoe dat ook alweer met de bijbel zat?

Mastermattie | 16-05-16 | 12:56

@Herstel: Er moest staan
'.. Berbers zelf zijn natuurlijk..'

AntiSoof | 16-05-16 | 12:54

Job Cohen was erg goed in het thee drinken met Marokkaanse buurtvaders.

Ing. Van der Pik | 16-05-16 | 12:52

Kunnen we Job Cohen (oud-burgemeester A'dam) niet naar Ede sturen? Om orde op zaken te stellen...

Ing. Van der Pik | 16-05-16 | 12:51

Ede ligt midden in Bijbelbelt, dat is een grote strook van Nederland waar Christelijke mensen wonen die zich nog tamelijk wijs (volgens mij dan he) opstellen tegen over het losgeslagen Nederland. Taktisch gezien is het van de tegenstander (ja, die is er, er zijn mensen die willen heersen door te verdelen) slim om daar een andere godsdienst te plaatsen. Zo wordt dat mooie stukje Nederland en dan vooral zijn inwoners, van binnenuit stuk gemaakt. De Maroccanen, of liever gezegd Berbers zelf natuurlijk ook slachtoffers van het politieke 'spel' (Het vreselijke verdeel een heersgedoe).

AntiSoof | 16-05-16 | 12:49

-weggejorist-

maagpilleke | 16-05-16 | 12:43

Die mocrootjes wonen toch ook gin een wijk? Een ideetje om daar eens met brandbommetjes in de weer te gaan?Ze zullen best wat turkenbakken of scootertjes voor de deur hebben staan.

mallekater | 16-05-16 | 12:38

Pierke Pierlala | 16-05-16 | 12:17
.
"De branden die we nu zien zijn 100% racistisch geweld van moslims tegen blanke Nederlanders."
.
Iderdaad. Geen woord daarover op Joop. De oplossing is het probleem bij de kern aan te pakken, dan kom je bij de islam uit. Pak de Westersen-haat aan!

steelbreeze | 16-05-16 | 12:37

Het is toch onvoorstelbaar dat een klein groepje tuig heel de wereld naar zijn hand kan zetten ,hoe radeloos kunnen bewoners zijn dat er niet keihard wordt ingegrepen.Het is natuurlijk onze eigenschuld want we hebben ze gasrvrij ontvangen miljarden aan subsidies gegeven gratis geld gratis vaak onterechte uitkeringen straffeloos onze vrouwen en dochters kankerhoeren noemen ja het is echt onze eigenschuld moeten we maar meer doen.

janmetdepet | 16-05-16 | 12:36

Eals ik ga solliciteren wil niemand me hebben.
Dat haalt je Koekkoek.
Voor geen prijs een islamtokkie in mijn bedrijf.
Never.

mallekater | 16-05-16 | 12:30

Ach, het zijn toch maar auto's van ongelovigen, dus goedkeuring van de plaatselijke moskee.
Dit is nog maar het begin, omdat onze politiek boterzacht is zonder ruggengraat zal het roven en moorden ook plaats gaan vinden.
Drink dat maar eens weg met thee.......

Vix707 | 16-05-16 | 12:21

Ah joh, laat de resterende blanken in die wijk ook het nieuwe buurtcentrum in de fik steken en we lullen er niet meer over.
Maar serieus: dit is al decennia lang een kutwijk; sorry maar dat is het enige passende woord. Ik woon er gelukkig niet in de buurt maar werk er helaas wel in de buurt. Je ziet er bijvoorbeeld een islamitische basisschool waar alle meisjes gesluierd rond lopen, overal eenpersoonstenten waggelend over straat, compleet kansloos in Nederland vanaf hun geboorte ... Door die rotte moslimcultuur en niks anders.
De branden die we nu zien zijn 100% racistisch geweld van moslims tegen blanke Nederlanders. De policor media zullen dat nooit melden, die waardeloze burgemeester al helemaal niet, maar dat is het wel.
Oplossingen zijn moeilijk ... In elk geval stoppen met geld investeren daar, dat is zinloos. Het wordt zelfs als teken van zwakte gezien door het tuig en als aanmoediging om nog meer te gaan janken en klagen. Er wordt nu een poging gedaan om blanke Nederlanders in de wijk te krijgen maar wie is zo gek om tussen die klootzakken te gaan wonen? Hoewel ik het een paar linkse idealisten wel gun ... Die zijn dan over een paar jaar net zo gedesillusioneerd als deze wijkagent.
Nee, ik zie meer in de daders verplicht laten werken om de door hen veroorzaakte schade terug te betalen, en dan bedoel ik desnoods tomaten plukken gedurende tien jaar. Bovendien kunnen ze dan geen rotzooi schoppen, kortom win-win. Is ook een zware schande voor de familie, dus dat stoot af. Maar ja, we hebben (nog) niet de wetgeving voor zulke werkkamp straffen. Helaas.

Boven alles: laat ze maar arm worden door hun wangedrag. De vervuiler betaalt ;-)

Pierke Pierlala | 16-05-16 | 12:17

Ah joh, laat de resterende blanken in die wijk ook het nieuwe buurtcentrum in de fik steken en we lullen er niet meer over.
Maar serieus: dit is al decennia lang een kutwijk; sorry maar dat is het enige passende woord. Ik woon er gelukkig niet in de buurt maar werk er helaas wel in de buurt. Je ziet er bijvoorbeeld een islamitische basisschool waar alle meisjes gesluierd rond lopen, overal eenpersoonstenten waggelend over straat, compleet kansloos in Nederland vanaf hun geboorte ... Door die rotte moslimcultuur en niks anders.
De branden die we nu zien zijn 100% racistisch geweld van moslims tegen blanke Nederlanders. De policor media zullen dat nooit melden, die waardeloze burgemeester al helemaal niet, maar dat is het wel.
Oplossingen zijn moeilijk ... In elk geval stoppen met geld investeren daar, dat is zinloos. Het wordt zelfs als teken van zwakte gezien door het tuig en als aanmoediging om nog meer te gaan janken en klagen. Er wordt nu een poging gedaan om blanke Nederlanders in de wijk te krijgen maar wie is zo gek om tussen die klootzakken te gaan wonen? Hoewel ik het een paar linkse idealisten wel gun ... Die zijn dan over een paar jaar net zo gedesillusioneerd als deze wijkagent.
Nee, ik zie meer in de daders verplicht laten werken om de door hen veroorzaakte schade terug te betalen, en dan bedoel ik desnoods tomaten plukken gedurende tien jaar. Bovendien kunnen ze dan geen rotzooi schoppen, kortom win-win. Is ook een zware schande voor de familie, dus dat stoot af. Maar ja, we hebben (nog) niet de wetgeving voor zulke werkkamp straffen. Helaas.

Boven alles: laat ze maar arm worden door hun wangedrag. De vervuiler betaalt ;-)

Pierke Pierlala | 16-05-16 | 12:17

Het probleem is de islam die volledig bedacht lijkt om generatie op generatie mensen te hersenspoelen tot rovende en parasiterende gangsters. Wat betekent dat de islamisering zeer destructief zal uitpakken voor de moderne technologisch hoogontwikkelde maar cultuurrelativistische en oikofobe samenlevingen. Als bijvoorbeeld in Nederland de islamisering werkelijk kans krijgt z’n destructieve werk te doen, dan zakt dit land af naar het niveau van een derde wereldland, zoals dit reeds is voorspeld voor Zweden in een rapport van de VN enkele jaren terug, wat betreft de gevollgen van de massammigratie aldaar. Het probleem steekt dus in ideeën, verzen, soera’s, en niet in mensen. Het is niet iets biologisch. En het is ook geen kwestie van achterstanden en weinig kansen. Maar het heeft te maken met zogenaamde ‘goddelijke bevelen’ die in mensenhersenen worden ingeprent en die speciaal de mannen maakt tot hatende en vernielende zombies, zoals dit is af te lezen aan de islamitische geschiedenis en de vele genociden daarin. Een mogelijke oplossing is daarom te vinden in het moslims ertoe brengen dat zij kritisch nadenken over hun islam en dat zij inzien dat die islam inderdaad de verwerpelijke bron is van zeer veel afbraak en genocide. Waarbij dan wel twee enorme obstakels overwonnen moeten worden. Ten eerste het idee dat de islam de enige en absolute waarheid is, die over heel de wereld moet heersen en die desnoods met geweld aan de mensheid moet worden opgelegd. Ten tweede de cultuurrelativistische idee dat alle culturen en wereldbeschouwingen gelijkwaardig zijn en dat het dus taboe is en eigenlijk praktisch verboden is om kritiek te hebben op bijvoorbeeld de islam. Het is evenwel waarschijnlijk dat het nauwelijks mogelijk is om ook maar iets van beide obstakels te overwinnen, en dat we aankoersen op een toekomst vol islamisering en aanslagen, vandalisme, cultureel verval, economische crisis, straatterreur, burgeroorlog en politiestaat.

notamused | 16-05-16 | 12:15

Inderdaad roze_bril | 16-05-16 | 09:49 van water in je achtertuin krijg je alleen maar muggen en die prikken op hun beurt jou alleen maar lek

caviaa | 16-05-16 | 12:07

Opslag Medium | 16-05-16 | 11:29
Dat begrijp ik dat dit bij een WA verzekering niet gedekt wordt en dat het dus een persoonlijke aanval is op bezit van buurtbewoners. Wat ik niet begrijp is dat ze niet terug gepakt worden. Als ik lees dat drugsdealers in dat theehuis de dienst uitmaakten zou ik hun dure auto's in beslag nemen totdat ze kunnen uitleggen hoe ze betaald hebben voor hun auto's.

Simon_GS | 16-05-16 | 11:58

@MarK_D_NL 11:22
Indd. Het gaat over Ede. En jij vond het ook in dit topic weer nodig de term "uitvreters en profiteurs" te berde te brengen, zoals je dit continu doet. Verwijt mij dus niet dat ik jou daar in dit topic op aanval. Ik ben niet van slag, jij lijkt niet eens te weten wat je hebt opgeschreven.
Verder zal elke brandweerman met ernstige PTSS, elke 63-jarige die ontslagen is, 400 x gesolliciteerd heeft en nu zijn huis kwijt raakt, elke patiënt met multiple sclerose, elke chronisch psychotische schizofreen, iedereen in het laatste stadium van ALS, die moet knokken voor elke ademhaling, je dankbaar zijn voor je analyse:
Iedereen. Is. Verantwoordelijk. Voor. Zijn. Eigen. Situatie. En. Heeft. Zelf. De. Oplossing. In. Handen.

RoBD=Skullfucker | 16-05-16 | 11:53

Het zijn wilde rassenhaters die naar hartenlust autochtone Nederlanders terroriseren. Hyena's zonder volgroeide frontale hersenkwab.
Tegelijkertijd is er altijd weer een VARA-coryfee in cryosleep die de aanklager zelf als racist bestempeld. De Marcel van Dam- paradox.

Jack Jersey | 16-05-16 | 11:53

Het is niet een punt van "het komt nooit meer goed", het is nooit goed geweest.
De culturele verschillen waren, zijn en blijven gigantisch ( vooral achter de voordeur) en op het moment dat men dat kamerbreed in de rubbertegel-samenleving gaat beseffen is een eerste stap gezet naar een oplossing.
Dit volk respecteert alleen een harde hand en die kunnen wij op dit moment in onze comateuze weekdieren maatschappij niet bieden.
Te druk met bonus voordeel bij Albert H.

daytripper | 16-05-16 | 11:36

Goed en kritisch artikel. Wat hier ook weer opvalt is het gebrek aan respect bij de kinderen. Een volwassene aanspreken met "jongen" en "jij" getuigt niet van ontzag.
Terecht wordt opgemerkt dat politici en beleidsmakers nooit in de wijk komen of er in ieder geval niet zelf wonen. Hard optreden is niet aan de orde, nee, er moet gepraat worden. Geen wonder dat zelfs bij de politie de motivatie weg is. De vraag is hoe lang het nog duurt voordat in ons land het nodig is dat burgers met een wapen gaan lopen.

Mannes | 16-05-16 | 11:35

@necrosis | 16-05-16 | 11:18
Precies, ik huur ook en ik hou de ontwikkelingen al jaren in West-Europa scherp in de gaten, elk jaar hoop ik van harte dat de West-Europeanen eindelijk eens wakker gaan worden, maar het wordt alleen maar erger door die islam en wat doet Europa?! Europa gaat nog meer islam importeren, zoveel domheid man, echt niet te geloven.

Mijn hoop in de West-Europeanen is inmiddels al vervlogen, de meerderheid is zwaar naïef, dat is zeer zorgelijk, ik ken mensen die dol blij waren met een hypotheek en ze stemmen vooral op linkse partijen, ik dacht zoiets van, hoe naïef kun je zijn om 30 jaar hypotheek af te sluiten en ook nog op links blijven stemmen, je betaalt geleend kapitaal aan een kippenhok, in een zinkend schip.

Wonderful-Life | 16-05-16 | 11:34

Is er echt geen klein groepje mariniers die even op wil treden? Is er echt geen hoge militair wiens handen jeuken en ook maar een klein beetje de behoefte voelt zijn land te verdedigen? Zit de viersterren Generaal werkelijk nu op zijn gemakje thuis? Bekijkt hij echt de beelden op tv en pakt hij daarna gewoon een wijntje en een boek?

the haque warrior | 16-05-16 | 11:34

Door de gehele media stil gehouden en alleen leesbaar op de politiesite.De dader die de krantenbezorgster in Rotterdam neerstak is een getinte man met een ongeschoren gezicht of een snorretje. De man had een capuchon op en droeg mogelijk een trainingspak.
https://www.politie.nl/nieuws/2016/mei/14/07-politoie-zoekt-getuigen-steekincident-pasteursingel-rotterdam.html

Jan Leul | 16-05-16 | 11:29

@durereaguurder11:24

De (benoemde) boven ons gestelden HATEN hun eigen volk, worden ze op geselecteerd.

compitaal | 16-05-16 | 11:29

Als voormalig slachtoffer van een autobrand kan ik jullie ook nog vertellen dat je bij een autobrand zelf voor alle schade mag opdraven. Je geparkeerde auto valt niet onder de WA-verzekering ('geen deelnemer aan het verkeer ten tijde van'), de inboedelverzekering ('staat buiten'), of welke andere verzekering dan ook. In mijn geval was ik 'zomaar' even 10,000 gulden kwijt, wat in die tijd voor mij een groot bedrag was. De dader is nooit gevonden.

Opslag Medium | 16-05-16 | 11:29

In crisis-stad Deventer is het al weken raak. Vannacht weer 2 auto's in de fik. Maar zolang je geen daderprofiel benoemt, haal je de landelijke pers niet.

exkoppijn | 16-05-16 | 11:29

@Tostiman | 16-05-16 | 11:28
varkensbloedpistool bedoel ik uiteraard, domme dikke vingers weer!

Tostiman | 16-05-16 | 11:28

@Tostiman | 16-05-16 | 11:27
Idee, een varkesbloedpistool ipv een waterpistool

Tostiman | 16-05-16 | 11:28

@bijna_raak | 16-05-16 | 11:20
Houd eens op met het ophemelen van Omtzigt. Hij stelt veel vragen maar duwt nooit door. En wanneer hij geen antwoorden krijgt druipt hij uiteindelijk af als een mak schaap. Omtzigt is een bliksemafleider.

Mark_D_NL | 16-05-16 | 11:27

@roze_bril | 16-05-16 | 09:49
Misschien een emmer met varkensbloed, schijnt voor verschrikkelijk voor ze te zijn, en is volgens mij geen verboden wapen bezit.

Tostiman | 16-05-16 | 11:27

deraderendraaien | 16-05-16 | 11:13
Opvoeding gebeurt voor een groot deel door de 'peers'. En daar horen ook broertjes en zusjes toe. Als die de andere kant opkijken zijn ze n.m.m. gewoon medeschuldig. Bovendien zijn die lui in verhouding tot de gezinsgrootte vaak klein behuisd, dus het kan niet zijn dat de rest van het gezin geen weet heeft van buitgemaakte dure spullen.

Ci Ty33 | 16-05-16 | 11:27

Waarom doet de politie niks? Kan iemand me dat nu eens uitleggen? Is er nergens een interview van een insider/klokkenluider die uitlegt dat er regels zijn van bovenaf om met twee maten te meten? Dat de prinsjes vooral niet aangepakt mogen worden want reden X?

Durereaguurder | 16-05-16 | 11:24

@RoBD=Skullfucker | 16-05-16 | 11:08
Volgens mij ben je van slag. Gaat mijn bovenstaande comment over "uitvreters en uitkeringstrekkers"? Het ging over een falende nep Burgemeester.
--
Maar ik ben de lulligste niet. Ik zal je vertellen hoe dat bij mij werkt. Een mens is ALTIJD verantwoordelijk voor zijn eigen leven, daden en keuzes. Zelfs als je door de schuld van een ander in de ellende beland.
---
Dus mensen die in de bijstand of enen uitkering zitten. Moeten eens toppen met het wijzen naar de "Overheid" en zorgen dat ze iets gaan doen om zichzelf vooruit te helpen. En dat zl je toch echt zelf moeten doen.
--
Het Internet stat vol met KENNIS. Gratis cursussen, ideeen, studies noem maar op. Je kan jezelf tegenwoordig eenvoudig iets leren, je kan eenvoudig jezelf specialiseren door alles wat er online te vinden is.
--
En dus...... Nogmaals. Ja, je kan buiten je eigen schuld om werkeloos worden. Maar betekent dat dan dat je de rest van je leven moet blijven wijzen naar de andere. Is de andere de oplossing of ben je dat zelf?

Mark_D_NL | 16-05-16 | 11:22

@EefjeWentelteefje | 16-05-16 | 10:46
Ik heb momenteel nog een baan maar geen werk, ik weet wat je bedoelt.
Maar desnoods ga ik tomaten plukken, grote kans dat ik naar huis ga met gratis verse tomaten.

@necrosis | 16-05-16 | 10:50

Jij (ook!) sterkte gewenst met het zoeken! (hopelijk ben je nog geen 45+... grrr)
Heb dezelfde instelling als jij, ik heb nog (zeer bescheiden) inkomsten als ZZP'er, en werk drie dagen in de week als vrijwilliger sociaal-juridische dienstverlening bij een sociale instelling alhier.

Best wel veel mocro's als cliënt. Er zitten wel degelijk 'zielige gevallen' tussen (meestal ouderen) en die help ik graag.
De graties geld-klaplopers... nou, die krijgen van mij te horen wat ik al in mijn eerdere post neerplempte. ;-)

EefjeWentelteefje | 16-05-16 | 11:21

Van het CDA is die Pieter Omzigt de enige die deugt, werd ook op onverkiesbare plaats gezet (!) maar kwam toch met voorkeursstemmen in de kamer. Maar door deze burgervader en Van Haarsma Bruma nooit een stem op het CDA.

bijna_raak | 16-05-16 | 11:20

Het is wachten op de eerste die een open brief schrijft aan de ouders van deze prinsjes over hun opvoeding, want hoe kan je het als gemeenschap vol blijven houden "ich habe est nicht gewusst" als het je eigen kroost betreft? Hoe lang kan je die kaart blijven spelen?

Gooi de verzekeringspremie maar omhoog van pa en ma, als hun kind weer eens iets sloopt. Eens kijken hoe snel er dan ineens wel daadkracht is om normen en waarden te leren.

Durereaguurder | 16-05-16 | 11:19

Het is echt de opvoeding hoor! Die jongens brengen ze al vroeg bij dat ze het zijn en dat alle andere fout is. Ze spugen op alles en dat komt van thuis en nergens anders. Kijk ze maar eens aan en je merkt het, direct aangesproken voelen ze zich. Extra politie en noem maar op, niets en dan ook niets gaat die tering klootzakken stoppen dan een goed wapenstok. Links en rechts om de oren, wie zich niet wil aanpassen moet maar voelen. Gewoon het nederlandse paspoort afnemen bij bewezen betrokkenheid en classificeren als ongewenste vreemdeling.

prutserstentop | 16-05-16 | 11:19

@Wonderful-Life | 16-05-16 | 11:14
Daarom huur ik, binnen een maand kan ik weg zijn.

necrosis | 16-05-16 | 11:18

Abject | 16-05-16 | 11:01
De Marokkaanse gemeenschap in Ede heeft al lang aangedrongen op sluiting van dat theehuis omdat er jongens in drugs handelden die met dure auto's door de wijk rijden. Als het gemeentebestuur dan niks doet dan zou ik die eerder wat kwalijk nemen.

Simon_GS | 16-05-16 | 11:16

Overheid is simpelweg aan het wachten op de zomervakantie. Vanwege vakantie in land van herkomst is het dan een aantal weken mega-rustig, waarbij de burgemeester trots gaat vertellen hoe goed het wel niet gaat en hoe goed zijn aanpak werkt. Eind augustus komen ze terug en begint het weer van voor af aan.

DoorDraaiDeur | 16-05-16 | 11:15

@harry21 | 16-05-16 | 10:45
Ik zou in Europa geen vastgoed kopen, vooral West-Europa, want het is een zinkend schip. Er wonen hier zoveel linkse naïevelingen en diezelfde linkse naïevelingen importeren en knuffelen nog meer achterlijke islam, dat gaat een keer flink fout. Zoveel domheid en achterlijkheid op een plek, dat kan nooit goed komen.

Wonderful-Life | 16-05-16 | 11:14

Wat gebeuren moet ga ik niet zeggen, levert meteen een ban op.

compitaal | 16-05-16 | 11:14

--quote--
En het zijn geen domme jongens hoorr. Ali en Mo doen 5 havo en 5 vwo; ik vraag wat hun toekomstplannen zijn, ze zeggen: 'als ik solliciteer wil niemand ons hebben, je weet toch.'
-end-quote--
.
Serieus? Jullie terroriseren de boel al jaren, en niemand wil je aannemen. Hoe, HOE zou dat nou komen?!
.
Denken dan!

davimore | 16-05-16 | 11:14

Komt de vraag op of er in de gezinnen waar het tuig opgroeit deze daden ook besproken worden.
Antwoord nee!
De moeders horen alleen via de dochters dat jongeren auto's in de brand steken, en kijkend naar nieuwsuur zal pa mocro moeder wel naar de keuken sturen voor thee.
Pa doet net of zijn zoon het recht heeft dit te doen, want Nederlandse studenten protesteren ook vaak als zij iets willen van de bestuurders, en gaan zelfs een gebouw bezetten. In de ogen van pa is dat toch veel erger, want de verzekering betaald de schade van de uitgebrande auto's. En die jongens vallen geen mensen aan met messen toch?

Dit zal waarschijnlijk zo'n beetje het intellectuele en morele niveau zijn binnen het gezin waar dit tuig opgroeit.

deraderendraaien | 16-05-16 | 11:13

Die Marokkanen vinden rotzooi trappen gewoon leuk en zijn helemaal blij dat er niet echt opgetreden is tot nu toe. Laat ze maar eens zien wat het betekent zich aan de wet te houden tot ze krijsen als een mager speenvarken geplet onder een paar orde herstellers. Ze wanen zich groot in de groep maar pak ze maar eens stuk voor stuk dan piesen ze in de broek van angst. Waarom snappen jullie niet dat het eens tijd voor de zweep is?

prutserstentop | 16-05-16 | 11:13

Een vrije paling | 16-05-16 | 10:50
Men weet welke groep het is. Met moderne middelen moet je die groep vrij goed kunnen volgen.

Simon_GS | 16-05-16 | 11:12

Nou Pritt, je hebt veel geleerd van de Voelkische Beobachter.

Koos Knak | 16-05-16 | 11:12

Wat een "wijken" ontstaan er zo allemaal he? Toch frappant dat al die kiddo's ouders moeten hebben die links en rechtsom totaal geen weet hebben van wat hun kroonprinsje allemaal uitspookt.

OF ze weten dat wel en vinden het niet erg? Of pa staat er naast en geeft de benzine aan?

Hoe dan ook prachtig om de linkse oogklep gutmensch kei harde feiten te kunnen presenteren wat hun anti polariserende kaartenhuis bullshit elke keer weer compleet omver doet waaien. Ik zeg op naar de volgende wijk! Want alleen zo zal de struisvogel politiek er niet meer onderuit kunnen.

Durereaguurder | 16-05-16 | 11:12

@roze_bril | 16-05-16 | 09:58
Mooi dat je weg bent.
Onze overheid regeert, intimideert, controleert en perst af door verdeel en heers.
Uitsluitend mogelijk gemaakt door jouw soort mensen.
Hoe meer er optyfen hoe beter.

jemagookniksmeer | 16-05-16 | 11:11

Dat = als

RoBD=Skullfucker | 16-05-16 | 11:10

@Mark_D_NL 10:05
Je continue rant tegen "uitvreters" aan wier uitkeringen jij moet meebetalen begint me inmiddels aardig de strot uit te komen. Enig besef dat het grootste gedeelte van die "uitvreters" bestaat uit mensen die buiten hun schuld werkloos zijn, uit mensen die niet meer kunnen werken nadat ze voor egocentrische assholes zoals zij het stinkwerk hebben gedaan of omdat ze door alles leegvretende roofsprinkhanen als jij na 30 jaar trouwe dienst ontslagen worden (en dus ook 30 jaar premie hebben betaald) omdat iemand van 21 goedkoper is zou je sieren.
Naar mijn bescheiden mening zijn mensen zoals jij net zo schadelijk voor de coherentie van de samenleving dat allochtone reljongeren.

RoBD=Skullfucker | 16-05-16 | 11:08

Houdt de gehele Edense Marokkaanse gemeenschap hiervoor verantwoordelijk, en pak hun gebedshuizen af. Met de opbrengst daarvan kunnen de benadeelde auto-eigenaren schadeloos gesteld worden.
Heb nog wel een paar suggesties, maar die mag ik in het openbaar niet uiten.

Abject | 16-05-16 | 11:01

Wie met de vijand knuffelt, graaft vroeg of laat eigen graf. Tja, blijf maar vooral op die linkse idioten stemmen hé.

Geert Wilders hoeft weinig te doen om zoveel mogelijk stemmen te krijgen, die stemmen zullen er van zelf naar hem toe gaan, want hoe meer islam, hoe meer ellende, hoe meer stemmen naar partijen als de PVV. Mede mogelijk gemaakt door de linkse sukkels.

Wonderful-Life | 16-05-16 | 11:00

-weggejorist-

ET007 | 16-05-16 | 10:59

Die Burgemeester schijt 5 kleuren stront voor die jochies. Die durft niets. Want hij is bang voor de familie van die jochies. Wat een loser. Ach, je weet dat dit soort burgemeesters gefaalde politici zijn. Die eigenlijk niets kunnen , weer bewezen, maar toch ergens gestald moesten worden.
--
En hoe is het met die faal burgemeesteres uit Geldermalsen? Zit zeker nog op haar plekje omdat ze... een PVDAllah lidmaatschap kaart heeft?

Mark_D_NL | 16-05-16 | 10:59

Avondklok instellen voor "kinderen" tot 23 jaar.

Genex | 16-05-16 | 10:59

Parel van het Zuiden | 16-05-16 | 10:14
.
+100
.
Alle niet PVV stemmers in dit land verdienen het om de zegeningen van de multiculti eens hard aan den lijve te ondervinden. Wie niet horen wil moet maar voelen.
.
Dit land, samen met de genen van goede wil, gaat kapot aan de policor wegkijkende ratten en hun nazaten. Je zou er haast gratis jerrycans benzine van gaan uitdelen in Ede om het proces te versnellen met de hoop dat er dan nog iets te redden valt. Rotterdam hebben ze na WO2 ook weer kunnen opbouwen, er is nog een sprankeltje hoop over voor de toekomst van NL.

Veni_Vidi_Vici | 16-05-16 | 10:58

-weggejorist-

Luckyten | 16-05-16 | 10:58

En de eigenaar van de auto krijgt ook een bekeuring wegens het in de kaart spelen van Geert Wilders.

wapster | 16-05-16 | 10:56

Leger inzetten zou echt een goed idee zijn. Niet omdat het zo spannend klinkt, maar praktisch: politie ontlasten, meer boots on the ground, meer ogen en oren, meer gezag en bovendoen een goeie oefening voor de brigades beveiliging etc.

Driewerf Hoezee | 16-05-16 | 10:56

Uit info van de Rijksoverheid:
"De burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid in de gemeente. Hij moet overlast en ordeverstoringen voorkomen en bestrijden."
Ontslaan die man!

Maria.1 | 16-05-16 | 10:55

Het lijkt mij duidelijk dat de jongeren uit de islamitisch Marokkaanse gemeenschap uit zijn op het creëren van hun eigen vorm van terreurprovoactie door middel autobranden veroorzaken, en elkaars voorbeeld daarin te volgen.
Wanneer en niet met tegengeweld word gereageerd zullen zij andere, zwaardere middelen inzetten om het gezochte resultaat tot stand te brengen.
Wat dat resultaat moet zijn?... laten zien dat zij hier nu de baas zijn, en hun cultuur,wetten en ideologie de boventoon moet voeren,en zij hier de baas zijn.
Dit heet verovering en overheersing.
Een blind paard ziet dit ontstaan, maar de meeste Nederlanders en hun bestuurders willen het niet zien.

deraderendraaien | 16-05-16 | 10:54

Gewoon met bulldozer over die gasten heen rollen.

Brainder | 16-05-16 | 10:54

Ik neem aan dat toegesnelee buurtbewoners ijverig op de bon zijn geslingerd wegens overtreding van het samenscholingsverbod.

wapster | 16-05-16 | 10:54

Wat is er in godsnaam gebeurt met de Nederlander, kijk naar deze achterlijke vertoning, kijk naar de angst om hard op te treden, kijk naar die burgemeester met een gezicht vol angstzweet, die niet durft te reageren.
Het is te triest voor woorden dat een zootje ongeregelde allochtone nullen dit kunnen presteren zonder consequenties.
Nederland is een schaamteloos en ziek land geworden!
En die wijkagent die na 6 jaar de schellen van de ogen is gevallen, tja....

lanexx | 16-05-16 | 10:54

@Koeky | 16-05-16 | 10:46
Ho ho, ze anders wel een heuse stadspoort, met poortwachter.

mvdwarsligger | 16-05-16 | 10:53

Ede is geen grote stad. En dan dergelijke problemen. Vind dat de burgemeester moet aftreden wegens falen.
Het is in ieder geval goed wat enkele buurtwachters van plan waren, maar waar de burgemeester een stokje (boete van 5000 euro) voor stak.
Misschien tijd dat eerst de burgemeester wordt aangepakt.
Nederland gaat helemaal naar de klote door die natte zakdoekjes.
Want ik weet zeker dat als je die Marokkanen hard aanpakt, problemen afnemen.

ET007 | 16-05-16 | 10:52

Ede is al 10 jaar een jihad opleidingscentrum waar sharia wetten de dienst uitmaken. Dit krijg je vanzelf als er landverraad partijen de dienst uitmaken. Vergeet niet de grondwet in Nederland: Het tegengaan van de islamisering is geen overheidstaak, het promoten van de islam is dat wel. Motie groen links werd met grote meerderheid aangenomen. Dus alle jankertjes die op de land verraad partijen hebben gestemd moeten niet zeuren. De PVV had al 10 jaar geleden de meerderheid moeten hebben van meer dan 75 zetels. Dan was er geen islamisering geweest. Geen aanslagen of Marokkanen probleem. Geen immigranten probleem en geen EUSSR die hier de dienst uitmaakt. Dus waarop de volgende keer stemmen: vul maar in.

dijkbewaker | 16-05-16 | 10:51

@Parel van het Zuiden | 16-05-16 | 10:49
Ik denk dat de oplossing wordt: nóg meer pamperen; mark my words.

Maria.1 | 16-05-16 | 10:50

Zou het misschien zo kunnen zijn dat Ede de daders helemaal niet wil opsporen, aanhouden en berechten?
Als dat gebeurt breekt daar er een warme en hete zomer aan. Als je deze jongelui "echt" met naam en toenaam op een heterdaadje wilt betrappen zal d'r op gejaagd moeten worden. Aloude en moderne jachtmethoden om het wild op te sporen inclusief infraroodbeelden met tijdregistratie zijn ruim voorhanden om het wild te kunnen aanspreken(jagersterm om het voor het geweer te brengen teneinde tot afschot over te gaan). Dat laatste tussen() is hier verboden, daar Flora-en faunawet dit niet op deze soort toestaat c.q. de Provincie geen vrijstelling zal geven. Blijft echter de opsporingsmethode. Gegarandeerd binnen 14 dagen zullen de Veluwse jagers de zaak aan Justitie kunnen overdragen. Als het met wilde zwijnen lukt moet dit ook slagen.

Een vrije paling | 16-05-16 | 10:50

@EefjeWentelteefje | 16-05-16 | 10:46
Ik heb momenteel nog een baan maar geen werk, ik weet wat je bedoelt.
Maar desnoods ga ik tomaten plukken, grote kans dat ik naar huis ga met gratis verse tomaten.

necrosis | 16-05-16 | 10:50

".... terwijl de ouders, moslimleiders, docenten, welzijnswerkers en reclasseringambtenaren zich achter de oren krabben met de vraag 'hoe moet het nu verder'."
.
Ouders; het is de schuld van Nederland en Nederlanders. oh en Wilders.
Moslimleiders; het is de schuld van Nederland en Nederlanders. oh en Wilders.
Docenten; het is de schuld van Wilders
Welzijnswerkers en reclasseringsambtenaren; het is de schuld van Wilders
.
In koor; gewoon door op dezelfde voet. Wat eerder niet werkte, werkt nu heus wel hoor. En iedereen die anders vindt is een rascist, fascist, nazi, tokkie!!!!!

Parel van het Zuiden | 16-05-16 | 10:49

@Glasgow Argus | 16-05-16 | 10:45
"Die dat niet kunnen, willen of MOGEN zien!

Mark_D_NL | 16-05-16 | 10:47

Ede stad? HAHAHA! Dorp bedoelen ze.
HMCuiteraard | 16-05-16 | 09:45
Inderdaad

Koeky | 16-05-16 | 10:46

Uit het artikel 'Als ik ga solliciteren wil niemand ons hebben.' Heel zielig hoor en heb je wel eens afgevraagd hoe dat komt? Kansen genoeg gehad en op een gegeven moment is het op.

@bijna_raak | 16-05-16 | 09:57

Ik kan zó verschikkelijk WOEST worden om dat kudt-excuus-'argument'. Kijk verdorie eens in de spiegel! Donder weg die vuilniszakjas, dat debiele petje, dat opgeschoren tokkie-kapsel. Leer eens fatsoenlijk Nederlands, en dump dat zogenaamd-stoere 'urban' accentje. Maak je opleiding eens af. Om maar eens iets te noemen!
(overigens benadruk ik hierbij dat ik wel degelijk medelijden heb met de allochtonen die wel degelijk hun best doen om aan een baan te komen - die zijn er namelijk óók - en die moeten lijden onder de onwil van het gajes).

Over discriminatie gesproken: misschien moeten deze gastjes maar eens gedwongen worden om eens een goed gesprek te hebben met alle goed opgeleide, zeer werkwillende NEDERLANDERS die gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt: vanwege hun bouwjaar, iets waar ze dus ècht niets aan kunnen veranderen.
Leren ze wellicht eens wat èchte discriminatie inhoudt.

EefjeWentelteefje | 16-05-16 | 10:46

Het enige wat ik denk is "Kut als je daar een koophut hebt."

harry21 | 16-05-16 | 10:45

het is een kwestie van tijd dat de bewoners zelf gaan optreden. Die Marokkaanse jongens hebben niks te verliezen. Ze hebben schijt aan de wereld.

franck7020 | 16-05-16 | 10:45

squadra | 16-05-16 | 10:37
Een coherent beeld voor hen die het zien. Helaas zijn er veel mensen, veel openbare bestuurders n politici bijvoorbeeld, die dat niet kunnen - of willen.

Glasgow Argus | 16-05-16 | 10:45

@Maria.1 | 16-05-16 | 10:33
Dat signalement hebben ze later toegevoegd, ik moest ineens weer denken aan The Exterminator, een film die ooit een keer realiteit gaat worden....

necrosis | 16-05-16 | 10:43

"Als ik solliciteer wil niemand ons hebben, je weet toch"

Ja, met zo'n instelling lukt het natuurlijk nooit. Een werkgever die je uitnodigt voor een sollicitatiegesprek wil iemand zien die wil werken, die baan graag wil, en die in het team past. Als je met een ongeïntresseerde houding een beetje vragen gaat zitten beantwoorden wordt je afgewezen, ja. Wees nou eens dat eerste schaap over de dam daar in Veldhoven, en krijg een baan, hou die vast, en vertel hoe simpel het kan zijn aan de schaapjes die blijven hangen in auto's affikken wegens een gesloten theehuis.

BeunDeHaas | 16-05-16 | 10:40

Ik begrijp er niks van; de Marokkaanse consul is geweest, de Marokkaanse gemeenschap heeft een optocht gelopen. En dit heeft allemaal niet geholpen?

Maria.1 | 16-05-16 | 10:40

Altijd maar weer met mitigerende maatregelen proberen de risico's te beperken, terwijl er geen wortelkaas analyse wordt gedaan: In Nederland geboren, 3e of 4e generatie Marokkanen, uit gezinnen die zich niet voor assimilatie hebben ingezet, terroriseren straathoeken, parken, winkelcentra, middelbare scholen en openbaar vervoer. Dat doen ze overal waar ze in groepsverband samenkomen, van de randstad tot de Veluwe, van Den Helder tot Den Bosch. Elke middag, avond en nacht ontsnappen ze aan het ouderlijk "gezag", voeren ze criminele activiteiten uit (/Marokkaans kattenkwaad) en stomen ze zich klaar voor een draaideurloopbaan bij het MinJus. Dit onder het mom van drogredenen als 'geen kans', 'discriminatie', 'niet mijn winkel vriend' en 'we lijken allemaal op elkaar', terwijl de ouders, moslimleiders, docenten, welzijnswerkers en reclasseringambtenaren zich achter de oren krabben met de vraag 'hoe moet het nu verder'. Door als hyenas te opereren, in groepsverband, met hun eigen taal, blijven ze grotendeels onder de radar. Ze zijn zo snel als ratten, hebben allemaal dezelfde beperkte vocabulaire, stelen allemaal als de gelegenheid ernaar is, maar schreeuwen moord en brand als er iets over hun cultuur, geloof of moeder wordt geroepen.. Dezelfde jongens die over alle vrouwen roepen dat het hoeren zijn.... Hun voorliefde voor het mes (ik ga je prikken zagbi) verwijst naar de middeleeuwse achterlijkheid waarop hun cultuur en geloof gebaseerd is. De oplossing? Simpel: Van de straat halen die gasten.. Bij ieder volgend vergrijp dubbel straffen. De straten leegvegen.

Handsomeboy | 16-05-16 | 10:38

Ja, aan dat Marokkaanse tuig willen die mariniers hun handen niet branden..

knerf | 16-05-16 | 10:37

Een paar Marokkaanse poltieagenten een weekje laten optreden, en die zak van een van de Knaap op zijn kamer opsluiten.

Ruud5 | 16-05-16 | 10:35

Het Britse ¨Home Department¨ (Binnenlandse Zaken) is opgedeeld in drie eenheden. Te weten, immigratie (sinds 2002 massa-), criminaliteit en terrorisme.
Dit is geen toeval. Dit is ervaring.
Dan nu de waarneming: moslims die onze vrije Westerse samenleving goedschiks dan wel kwaadschiks willen islamiseren door het rechtmatige gezag te ondermijnen, misbruik te maken van de democratie en door angst en terreur te zaaien.
Vooral onpartijdigen krijgen het zwaar te verduren, sexueel geweld, straatroof, provocatie, inbraak, overval en brandstichting (vooral auto´s), of een spijkerbom in de metro is hun deel. Er is brede steun voor terroristen en criminelen vanuit de voornamelijk eigen gemeenschap. Geld komt van islamitische organisaties en mogendheden.
Vooral de meest open en tolerante samenlevingen als de onze, multiculturele verzorgingsstaten, blijken kwetsbaar voor het aarden van deze totalitaire religieuze doctrine.
Om hele grote ellende in de nabije toekomst te voorkomen, veel bloed, onderdrukking, burgeroorlog en economische malaise, is het logisch om een einde te maken aan het dit experiment.
De besproken elementen, ervaring, waarneming en logica horen bij het begrip gezond verstand. Dat heb je nodig om te overleven.

squadra | 16-05-16 | 10:34

Is er al uitgezocht hoeveel procent van die auto's van autochtonen was?

Oh nee, dat soort racisme houden we liever geheim.
Net als het feit dat slachtoffers van overvallen, berovingen, aanrandingen etc. door Marokkaans tuig door de jaren heen ook bijna altijd autochtoon zijn.

Maar dat horen ze liever niet bij Joop.nl of de Volkskrant...

knerf | 16-05-16 | 10:34

@necrosis | 16-05-16 | 10:27
Er staat een signalement van de dader bij... Had niet perse gehoeven; zeer laffe daad, dus dan weet je het al wel weer.

Maria.1 | 16-05-16 | 10:33

OT: ben benieuwd wat het daderprofiel is van die aanslag op een triathlonatlete in Antwerpen. Zou me niets verbazen als het wederom een islamitische achtergrond betref. Meestal heeft mijn onderbuik geljk.

Road to serfdom | 16-05-16 | 10:31

In de Trouw van afgelopen zaterdag ook een artikel over Ede. Over dat "theehuis": De uitbater Akitou wist maanden geleden al dat hij eruit moest (zijn antikraak-contract liep af), oudere Marokkanen kwamen er al een hele tijd niet meer, er werden drugs gebruikt en gedeald, jongeren reden in auto's die te duur waren voor hun leeftijd. Verder wordt er gesproken over geharde criminelen, niet over rellende pubers...

Ik zou eens goed kijken naar de rol van die "ondernemer" Akitou bij zijn rol in het opstoken van de "incidenten"...

knutsel | 16-05-16 | 10:31

"De jeugd van nu 'groet op in een andere sfeer', de autobranden zijn een nieuwe, hardere fase, het is de tol van de polarisatie waar iedereen schuld aan heeft, maar niemand bekent."

En dit is nu precies waar het probleem zit. Oorzaak en gevolg worden compleet omgedraaid. Het gedrag van de Marokkaanse jeugd is niet het gevolg van de polarisatie. De polarisatie is het gevolg van het gedrag van de Marokkaanse jeugd.
Een compleet centrum wordt gesloten, maar omdat er een theehuis in staat is het volgens hen gericht tegen de Marokkaanse gemeenschap. Als ze solliciteren dan 'helpt niemand hen'. Ten eerste twijfel ik aan de validiteit van deze stelling, kijkend naar hoe zij zich gedragen en het toontje dat zij hebben in de interviews in het artikel. Ten tweede, denk je dat je als Hollander alles in je schoot geworpen krijgt? Steek de hand in eigen boezem en werk verdomme zelf eens voor je toekomst.
Als je mensen hetzelfde behandelt, maar elke keer dezelfde groep moord en brand schreeuwt alsof je alles in het teken zet om hen het leven zuur te maken, dan worden ze vanzelf uitgespuugd door de rest. Het probleem ligt bij hen en het is dus ook aan de Marokkaanse gemeenschap om dit op te lossen. Ze hebben genoeg speciale behandeling gehad.

Rechts door zee | 16-05-16 | 10:31

Minder, minder, minder!

whoppah_ban | 16-05-16 | 10:30

"Wat zijn het toch ook rotjochies" / Jette Kleinsma mode off.

ad melkert | 16-05-16 | 10:30

"Als ik solliciteer wil niemand ons hebben, je weet toch". Dat komt omdat auto's in de fik steken niet zo goed staat op je CV, kutjoch. Misschien komt het omdat je alleen in dit stukje al overkomt als een hersenloze dwaas? Het is lekker makkelijk om achterover te leunen en de maatschappij de schuld te geven van al je "pech", de weg van de minste weerstand. En dat blijkt, want het is schijnbaar volkomen normaal dat je als snotneus van 16 jaar 's avonds auto's in de fik gaat steken. Iedereen stond erbij en keek er naar. Je zal er maar wonen.

Amherst | 16-05-16 | 10:27

@Tijl U | 16-05-16 | 10:14
Ik heb kortgeleden nog berichten gelezen over een 51-jarige vrouw die de krantenwijk van haar zoons liep.
Die werd 's ochtends vroeg (waarschijnlijk overval) in haar nek gestoken en werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.
www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article...
Godverdomme, iemand overvallen die kranten bezorgd, daar word ik echt boos van!

necrosis | 16-05-16 | 10:27

Alleen een kruistocht kan Ede nog redden. Gelukkig overigens dat de potentiele kruisvaarders al vtroeg wordt bijgebracht dat de kruistochten verschrikkelijk en racistisch waren, want dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen, dat Ede gered wordt van de barbarij.

HoogToontje | 16-05-16 | 10:24

@Parel van het Zuiden | 16-05-16 | 10:14

Toevallig ken ik Ede een beetje. Ze weten ook donders goed welke auto ze wel en welke ze niet pakken. Er zijn een aantal families die niet gaan zitten wachten op actie vd politiek.

dubbelq | 16-05-16 | 10:24

We kunnen nu wel huilie huilie gaan doen over een autotootje maar de burgemeester heeft wel even de burgerwacht van Identitair Verzet weten te voorkomen. Ere wie ere toekomt...

Hufter | 16-05-16 | 10:21

Q; uit de mirror …‘als ik solliciteer wil niemand ons hebben, je weet toch.’
Met zo’n instelling verwacht ik inderdaad niet dat iemand je hebben wil, nee. De meeste werkgevers zitten niet te wachten op klagers en huilebalken, die zoeken mensen met elan! Zolang dat elan echter op de roerende goederen van compleet onschuldige medebewoners gericht is, verwacht ik ook niet dat de toekomstige positie op de arbeidsmarkt verbetert.

Claudia M. | 16-05-16 | 10:20

-weggejorist-

HoogToontje | 16-05-16 | 10:20

It's the islam, stupid.

HoogToontje | 16-05-16 | 10:20

Burgemeester Cees van der Knaap van het CDA laat marokkaans tuig haar gang gaan en geeft Nederlanders die hun eigendommen willen beschermen €5000 boete. Mooie wake-up call voor de komende verkiezingen. Mocht je overwegen CDA te stemmen, nu weet je weer waar het CDA voor staat.

i-Wonder | 16-05-16 | 10:19

@pickalilly | 16-05-16 | 09:51
" Ze zeggen dat ze niet naar het nieuwe theehuis willen omdat ze niet in het systeem willen "

Het systeem waar zij niet in willen is ontstaan door de gedragingen en segregatie van moslims die een parallelle samenleving willen creëren naast ons (eerst)beter werkende systeem. Logisch dus dat wij autochtonen van het systeem af willen dat oa positieve discriminatie, pamperen van allochtonen, beknotten van onze vrijheden en uitgummen van onze eigen cultuur betekend.

En dat er dan met name moslims aankomen met,dat ze niet in het door hen veroorzaakte en negatief doorgeschoten systeem willen, omdat dit controle en repressie veroorzaakt kent maar 1 oplossing.
Zij zouden kunnen vertrekken naar een plaats buiten Europa waar zij zich prettiger voelen door dezelfde cultuur, religie/ideologie en normen en waarden voorgeschreven uit de sharia.
Lijkt mij de beste oplossing voor beide groepen die volgens jou de handen ineen moeten slaan.
Autochtonen kunnen terug naar hun gemoedelijke systeem. Allochtonen terug, of kennismaken met het systeem van hun grootouders = win win.

deraderendraaien | 16-05-16 | 10:18

Misschien kan Cohen iets betekenen? Theekransje?

Tijl U | 16-05-16 | 10:18

Waarom zo moeilijk. Je weet welke groep het is en wie de meelopers zijn. Zet ze vast voor 48 uur. Laat ze vrij. Dag later pak je ze weer op voor 48 uur etc etc. Dan gaat er echt wel eentje praten. Dan ouders korten op allerlei geldstromen. Klaar is Cees (vd Knaap). Zo makkelijk kan het zijn.

dubbelq | 16-05-16 | 10:17

Onderwijs gehad hier, kinderbijslag, subsidies, studietoelagen, buurthuizen, enz enz. Zoals een dichter ooit zei: 'Vlieg verwijt paard dat drol niet deugt.'

Tijl U | 16-05-16 | 10:17

Politie inzet tegen dit tuig is totaal niet meer het juiste middel. Een Guantanamo Bay is wat we nodig hebben om dit tuig levenslang naar toe te verbannen. Leger inzetten graag. Zij hebben ons de oorlog verklaard. Het is tijd dat we terug slaan. Wat de kristalnacht was voor de joden, zijn deze autobranden voor ons. Een februaristaking of stille tocht gaat ons niet meer redden. Hebben we onze les niet geleerd? Gaan we alle signalen negeren?

Rheia | 16-05-16 | 10:17

@eerstneukendanpraten | 16-05-16 | 10:00
Die ging thee drinken om de boel bij elkaar te houden.
Mocht iemand mijn auto in de fik steken en ik sta erbij, dan ga ik dingen doen die ik van Joris niet mag plempen.
Je leest het wel in de krant....

necrosis | 16-05-16 | 10:16

Oud winkelcentrum gesloopt, nieuwe lik verf, nieuwbouw... je kan een drol heel mooi maken met verf, wat confetti, en misschien met een beetje lipenstift, maar het blijft een drol.

Dat blijft een beetje hangen. De aankleding wordt aangepakt, alleen het innerlijk, daar doen we dus niks in. 16 jaar geleden al niet, en 16 jaar lang alleen maar weggekeken. Ik zou het bijna een record noemen qua wanbestuur en wanbeleid.

BeunDeHaas | 16-05-16 | 10:15

Ach ja. Zodra iets laf is, dan weet je uit welke hoek het komt. Messteken, oude vrouwen beroven, bommen leggen en zelf wegwezen, met Kalashnikovs niets vermoedende burgers dood schieten, in het holst van de nacht auto's in de fik steken. Altijd in groepen optreden. Echte helden. Heel mannelijk. Zal wel in de genen zitten.

Tijl U | 16-05-16 | 10:14

Edenaren doen niets. Dat doen ze overigens al heel lang niet.
.
Een dorp vol papa's en mama's die hun kinderen op scholen, sportclubs, en in publieke ruimtes uitleveren aan deze rifhyena's en politiekcorrect blijven stemmen en handelen. Een dorp vol burgers die wanneer zij zelf geen last hebben hun medeburgers uitleveren en politiekcorrect blijven stemmen en handelen. Een dorp vol onderwijzers en leraren die de aan hen toevertrouwde kinderen uitleveren. Een dorp vol politie- en gemeentefunctionarissen die hun bevolking uitleveren. Een dorp vol politici en bestuurders die hun bevolking uitleveren.

Ede mag dientengevolge wat mij betreft nog lang branden.
.
Ede is een microkosmos voor Nederland. Nederland mag wat mij betreft ook branden. Niet omdat ik dat zo leuk vind, maar omdat het hoog tijd is dat er geleerd wordt. En de Nederlander? Tsja, die is nou eenmaal een beetje hardleers. Wil niet luisteren, wil niet zien. Eens kijken of voelen wel werkt.
.
"We don't need no water. Let the motherfucker burn. Burn, morherfucker, burn."

Parel van het Zuiden | 16-05-16 | 10:14

Waar zijn de normaal fans, de zwarte cross bezoekers, de witte zuipkeet-brommer koelers, de klompen, mestvorken Blijdes, de Goedendags, kielhalers van weleer?
Je zou denken dat wat lui uit Ede en omstreken er een weekje met 50 man verstoppertje gaan spelen iedere avond?
Tikkertje?
Busje trap (no Pun intended)?
Cowboy & indiaantje?
Geallieerden tegen de Duitsers...
Enzo.
Men had het in mijn tijd wel geweten als sportieve jongeling 18-25 jaar als 'hullie' de omgeving zo terroriseerde.
De karwats erover, streng en rechtvaardig.
Wel eerst 10km verderop een hoop takken in de fik steken om oom uniform de aandacht te bieden.

hfakker | 16-05-16 | 10:13

Uit de column: Saïd el Bachrioui: "... het is de tol van de polarisatie waar iedereen schuld aan heeft..."
Ja, en wanneer is die polarisatie begonnen? Toen jullie die achterlijke, bloeddorstige levensbeschouwing van jullie hier mee naar toe brachten! Pas je aan! Dit is de 21e eeuw! Geloof niet langer in die achterlijke sprookjes; gooi dat 'heilige' boek van jullie door de plee!

Aristotalloss | 16-05-16 | 10:11

zucht... blijkbaar willen ze vooral de regenten iets duidelijk maken. En dat doe je bij voorbaat door ze uit te dagen en het volk, gepeupel, plebs te treffen met vernielingen, aanrandingen, berovingen, geweld etc etc. Zodat de (plaatselijke) regenten vooral ook bezig gaan die getroffene in de hand te houden. Want je eigen bezit, lijf en leden beschermen en verdedigen doen we niet in deze maatschappij, dat eigenrechter spelen mag niet. De burger in Nl vooral blijven onderdrukken.. ter verantwoording blijven stellen. Voor de kosten van deze terreur op laten draaien, in de WMO potten zit nog overschot. En verzekeringen kunnen altijd nog worden verhoogd.
Ondertussen zorgen de regenten wel subiet voor het eigen goed, lijf en leden veilig te stellen. Net als hun baantjes en toekomst.
Wat 12-22 jarige nieuwe Nederlanders, Marokkaans mag niet worden gezegd nu in een theehuis doen is mij een raadsel.
Onderwijs, werken en iets voor de samenleving betekenen kan ik daarin niet ontdekken.. Het zal hier niet bij stoppen. Het is wachten tot de 1e aanslagen op mensen een aanvang hebben.. Laten we hopen dat de regenten dan wel in actie komen om het eigen volk en cultuur te beschermen.

fikkieblijf! | 16-05-16 | 10:11

De gemeente Ede heeft een aantal jaar geleden al laten zien aan de bewoners van de wijk Veldhuizen dat zij zwichten voor intimidatie en agressie. Een jaar of wat geleden werd er een flat gesloopt waar een aantal probleem gezinnen bij elkaar woonden. Het plan was deze gezinnen uit elkaar te halen. Die gingen daar niet mee akkoord, de gemeente is gezwicht, tuig woont nu in een prachtige nieuwbouw flat en nog steeds bij elkaar.
Die jongens weten dat als ze maar hard genoeg schoppen, krijgen ze hun zin.

mvdwarsligger | 16-05-16 | 10:09


Nelis SplitBloes | 16-05-16 | 10:03

Heb inmiddels groot verlof gekregen en geen zin in 5 mille boete.

eerstneukendanpraten | 16-05-16 | 10:07

Waar blijven de mariniers?

Nelis SplitBloes | 16-05-16 | 10:03
Flikker de eerste en de beste die ze voor geweld oppakken met z'n hele familie het land uit ,en de rest is zo mak als een lammetje .

fleurtje | 16-05-16 | 10:07

@roze_bril | 16-05-16 | 09:58
En in je nieuwe mooie land wonen geen uitvreters en profiteurs? Ik snap je punt, maar dat kan geen argument zijn om Nederland vaarwel te eggen. Er zijn veel andere argumenten. Maar, bijna, overal ter wereld betaal je dmv belastingen mee aan nepotisme en betaal je aan profiteurs.

Mark_D_NL | 16-05-16 | 10:05

Waar blijven de mariniers?

Nelis SplitBloes | 16-05-16 | 10:03

Hoeveel auto's van finnen zijn opgefikt? Cijfertjes?

Heinzz | 16-05-16 | 09:53

Juist, dit zijn vragen waar je eigenlijk mee moet komen. Ik denk dat ik antwoord al weet.

Frapantetante | 16-05-16 | 10:03

M.egafoon | 16-05-16 | 09:54
In veel steden hanteert men de 'Kleenex-code' , d.w.z. op de hoedenplank van de auto ligt een pak papierenzakdoekjes en dat betekent dat men Marokkaans is, en dus in die auto niet moet inbreken. M.a.w. net al overvallen door licht-getinte 'Streepjes' gaat het ook bij auto-branden en auto-diefstallen om een racistische daad, die dus extra bestraft dient te worden.

Ci Ty33 | 16-05-16 | 10:00

Haal Job Cohen erbij, die weet wel wat te doen!

eerstneukendanpraten | 16-05-16 | 10:00

Integratie bestaat niet.

duitse herder | 16-05-16 | 10:00

@pickalilly 09:51
Waarom zouden ze recht hebben op een nieuw theehuis? Dat is net zo zot als Nederlanders die gaan rellen omdat ze recht hebben op een nieuwe v&d.

RoBD=Skullfucker | 16-05-16 | 09:59

5000 euro boete voor de burgemeester.

Koonkluk Huis | 16-05-16 | 09:59

Vergoeilijken

roze_bril | 16-05-16 | 09:59

@puckalilly, serieus door mensen zoals jij woon ik niet meer in Nederland. Gasten die alleen maar een puinhoop van hun leven hebben gemaakt. Zulke nietsnutten vergelijken met mensen die dagelijks proberen wat toe te voegen aan een maatschappij. Bah, ik walg van jou. Hoe haal je het in je hoofd dit te vergelijken.

roze_bril | 16-05-16 | 09:58

De problemen beginnen toch bij de ouders van de overlastgevende jeugd. Niet iedereen kan maar blijven zeggen dat zijn eigen kind een prima kind is maar steeds de verkeerde vrieden treft. Waarschijnlijk gaat het hier zelfs om de 4e generatie Mocro's, Mocro's die hier geboren zijn, goed Nederlands spreken en wellicht nog nooit een moskee van binnen hebben gezien. Het gedrag van deze jongeren (en er komt nog een 5e en 6e generatie aan die nog erger is) wordt door de overheid nauwelijks tot stilstand gebracht laat staan omgeturnt. De ME inzetten en die gasten opsluiten is de enige remedie.

Albert5000 | 16-05-16 | 09:57

Uit het artikel 'Als ik ga solliciteren wil niemand ons hebben.' Heel zielig hoor en heb je wel eens afgevraagd hoe dat komt? Kansen genoeg gehad en op een gegeven moment is het op.

bijna_raak | 16-05-16 | 09:57

Ook grappig: 'marokkaans' protest tegen de marokaanse relschoppers.
Als je goed kijkt zie de vijf excuusmarokanen meelopen.
De rest? Blanke Nederlanders.
nos.nl/artikel/2103802-marokkaanse-gem...

Ars Vivendi | 16-05-16 | 09:57

Heeft iemand al uitgezocht of de brandende autos alleen van niet-marokkanen zijn. Zo niet, lijkt me een interessante aanwijzing voor mate van integratie van de relschoppers.
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat de overheid dit percentage (van bijna 100?) geheim wil houden.

M.egafoon | 16-05-16 | 09:54

Hoeveel auto's van finnen zijn opgefikt? Cijfertjes?

Heinzz | 16-05-16 | 09:53

Niet om het een of ander, maar ik meen hier toch een overeenkomst te bespeuren waar deze kwajongens wel een punt hebben.

Ze zeggen dat ze niet naar het nieuwe theehuis willen omdat ze niet in het systeem willen.
Daar hebben ze wel een heel goed punt!
Ook wij willen niet in hetzelfde systeem, maar wij doen hier verder niets aan en reageren ons hier af.
Ik kan mij voorstellen dat deze jongen kwaad zijn, terecht denk ik ook.
Maar steek niet andermans zuurverdiende centjes in de brand omdat het je niet zint.
Je zet hiermee goedwillende mensen op tegenover jezelf terwijl beide groepen een schijthekel hebben aan 'het systeem'.
Sla de handen in elkaar!

pickalilly | 16-05-16 | 09:51

Wat heb je aan water in de tuin. Daar schiet je toch niemand mee neer?

roze_bril | 16-05-16 | 09:49

Avondklok voor buitenladers, zeker op de vrijdag.
Toch fijn dat we nu de problemen die ze in Israel hebben ook geïmporteerd hebben in NL.
Benieuwd wanneer de eerste bus met schoolkinderen hier opgeblazen gaat worden door vredelievende moslims.

General McAuliffe | 16-05-16 | 09:47

Ede stad? HAHAHA! Dorp bedoelen ze.

HMCuiteraard | 16-05-16 | 09:45

Ik ben altijd blij met die praatjesmakers die je veiligheid beloven en garanderen. Weet je, ik word er zo moe van, laat Ede maar branden als een olympisch vuurtje. Genoeg media nonsens voorbij zien komen en met die gedachte denk ik even weer aan mijn oma #RIP. Wie niet horen wilt moet maar voelen. Laat Ede branden, het volk verdiend het!

Mr_Pikibelly | 16-05-16 | 09:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken