Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS dakduift blanke plattelandskinderen

haatkidstopic.pngEr zijn nu eenmaal minimoslims die de Islamitische Staat bewieroken, de holocaust vieren en middels de schotel en de imam al klaargestoomd worden voor het aanstaande martelaarsschap. Dan moeten blanke kindjes wel net zo erg zijn, denken ze dan in de linksdraaiend Nederland, want zo werkt dat in Nederland: witte mensen zijn veel erger en haatdragender dan bruine. Daarom worden op de NOS "blanke plattelandskinderen" zowaar "extremistische denkbeelden" aangewreven, omdat ze in AZC-needorpen wonen en een beetje hun ouder papagaaien die hun plattelandsidylle verwoest zien door de influx van een paar honderd jongemannen met weinig te doen en een hormoonlevel dat naar de wanhunderteneetie gaat. De creative director van het als een skittleszak zo veelkleurige onderzoeksbureau Diversion (wat afleiding betekent in het Engels, hebben ze daar over nagedacht?) Kai Pattipilohy zegt dat kinderen haatteksten over dobbernegers opdoen op de grote boze sociale media en die ook in de klas te berde brengen. Typisch, wel, dat de marketingmedewerker van het kantoor dit doet in plaats van de onderzoeker, want het lijkt inderdaad wel erg op framen: gewoon een paar therma's uit het islamdebat pakken, die op weerloze plattelandskindjes plakken en die vervolgens framen als "blank"... Het lijken wel de methodes van een guurrechts haatblog. In ieder geval, Diversion heeft ook een oplossing. Natuurlijk, het is 2016, dus alles moet met schuimrubberoplossingen worden opgepakt. In plaats van een draai om de oren en de boodschap om voortaan eens even normaal te doen moeten docenten volgens het onderzoeksbureau "in dialoog blijven" met de leerlingen. Dialoogtafelen met een heikneuter van acht, wat was u denkende, Diversion? En zoals u weet, overal waar het woord dialoog verschijnt branden de stapels taxpoetjes en heerst het waardenvrije relativisme waar extremisme prima in kan gedijen.

Reaguursels

Inloggen

Ik voelde eigenlijk een soort van puber ruil aankomen Marokanen naar het platteland naar de zuip keet boertjes naar de grote stad laten zien hoe lief ze daar zijn en hoe ze geleerd word om te knielen voor god en hoe je fatsoenlijk moet wassen enzo gemiste kans links Nederland

Poldergek | 07-05-16 | 02:59

@marcus is als de ex-roker die vreselijk fanatiek de rokers bestrijdt. 'Ik behoor tot de groep die nergens functioneert dan in een grote stad'. Man, je hebt de pretenties inderdaad goed overgenomen van dat dorp op palen. 020 een grote stad? Pff, cosmopoliet! Hahaha

pietprikkel | 06-05-16 | 23:23

Stormageddon | 06-05-16 | 16:24
Grappig: jij en ik praten over een totaal verschillende belevenis. Ik zie 'jouw' wereld wel en heb er net zo'n mening over als jij, maar ik behoor tot die groep van mensen die simpelweg nergens anders functioneert als in de grote stad. En ook ik heb Amsterdam zien veranderen van anonieme opvang van vrije geesten naar decor voor allerhande decadente onzin, maar de stad overleeft dat altijd weer. Een beetje grootsteedse stadsguerillia en die hele hipstertroep tyft weer op naar Barendrecht.

-weggejorist-

Ciara | 06-05-16 | 16:47

Dat 'Diversion' heeft aardig wat mensen met vage titels op de loonlijst staan.
Misschien een WOBje over de kosten van een consult?
necrosis | 06-05-16 | 10:47
Inderdaad, goed plan, ik ben voor.
Opheffen die club, zsm, belastinggeld verbranden zou verboden moeten worden.

Bolder | 06-05-16 | 16:37

80 vrouwen ozfo bij Diversion?
zal wel een supersidie tent zijn?

Hemmenaar7 | 06-05-16 | 16:27

@[email protected] | 06-05-16 | 15:35
Ja, die Amsterdamse internationale omgeving van gelijkgestemde d66-achtige kosmopolieten die de stad nooit uitkomen en o zo grenzeloos zijn behalve dan als het om de getto's in de eigen stad gaat, waar zij zelf ook liever niet komen. Die internationaal georienteerde Amsterdammer met z'n biologische sardientjes uit West-Afrika voor €8,99 bij de Marqt en hipster pumpkin latte macchiato in een eco papieren beker met je eigen naam erop. De ksompoliet met airBnB vrienden uit de hele wereld die ook uit exact hetzelfde provinciale milieu in Brooklyn of San Diego komen. Dezelfde eenheidsworst waarin het internationalisme wordt gevierd maar iedereen doodsbang is voor de daadwerkelijke internationale diversiteit en daadwerkelike interesse in andere culturen. Zogenaamd geinteresseerd Afrikaanse tribale kunst en inheemse culturen, maar schijten op authentieke Europese culturen zoals Sami of Roethenen, want dat zijn dan achterlijke provincialen waar je je tegen moet verzetten omdat het blanke culturen dus eigenlijk neonazi zijn.

Maar... Wel helemaal verzot op kunstmatig authentieke regionale dingetjes, als het maar in hapklare urbane brokjes wordt aangeleverd. Heel erg kosmopolitisch St. Patrick's Day vieren in New Yorks Soho, of MLK day in DC, maar niet weten waar Kilkenny of Montgomery ligt en helemaal paniek raken als een bus de stad uit door groen spul rijdt... Maar wel o zo begaan met de Amazone en het regenwoud willen redden, maar nog geen dag zonder wifi kunnen.
Dat soort "internationaal kosmopolitisme" is geen dubbeltje waard en is nog veel provincialer dan de Jordanees die daadwerkelijk niet beter weet dan dat de navel van de wereld op de kop van de Elandsgracht ligt. Het cliché is zo afgesleten dat de afdruk niet meer dan een grijze vlek is.

Stormageddon | 06-05-16 | 16:24

Stormageddon | 06-05-16 |

Die graftombe daarin Duivendrecht mijdt ik als de pest. Natuur is voor mij 'ruimte voor flats!' en voor de rest houdt voor mij inderdaad de beschaving eigenlijk op buiten de ring, en dat zeg ik niet omdat ik dat van huis uit vind, maar omdat de mensen van buiten de ring dat keer op keer bewijzen. Ik ben simpelweg een stadsmens die zich enkel thuis voelt in omgevingen die enigszins internationaal georiënteerd zijn. Ik woon in een internationale omgeving, ik werk in een internationale omgeving, mijn lief woont aan de andere kant van de wereld. Prima!

@[email protected] | 06-05-16 | 12:15
Geen grotere provincialen dan Amsterdammers, die zichzelf opsluiten binnen de ring en afgeven op alles daarbuiten. Zelf komen ze nooit verder dan de Amsterdam Arena, het Amsterdamse bos, of als het heel extreem warm is: Zandvoort. Oh, en Dance Valley in wat de Amsterdammer dan "midden in de natuur" noemt.
Vertel geen kul, Amsterdammers zijn met afstand de allegrootste provincialen van Nederland. Als er toch één groep krankzinnige idioten is die nog provincialer is dan de Amsterdammer, dan zijn het de provincialen die ooit naar Amsterdam zijn gegaan vanuit het ouderlijke nest in Brabant of de Veluwe om de echte wereld te ontdekken en na tien jaar menen dat de echte wereld niet groter is dan de paar vierkante kilometer tussen de Prins Hendrik- en Stadionkade.
En juist die malloten met stemrecht hebben de afgelopen 40 jaar dit land verkracht met hun stemrecht en constante multicul geschreeuw in de media (die ook vrijwel allemaal uit dat provinciale gat met open riolen - grachten, noemen jullie dat - komen). Om daarna het ouderlijk nest onder te schijten en te bevuilen omdat ze waardeloze ouders hadden.

Ok, Den Haag is nog erger dan Amsterdam. Eigenlijk is de hele randstad gewoon kut. Wat dat betreft kan de zeespiegel niet snel genoeg stijgen. Laat maar vollopen, die badkuip. Groot voordeel: 90% van de islamitische vijfde colone woont er en die kunnen over het algemeen niet zo goed zwemmen.

Stormageddon | 06-05-16 | 15:18

Een betekenis van Diversion is afleiding- iets wat afleidt van iets anders. Dat die plattelandskinderen niet leuk meedoen met het muliculti- ideaal en dus met cursusbegeleiding door Diversion omgeturnd moeten worden leidt af van de vraag: willen wij wel deze asielstroom van moslims in onze steden en plattelandsgebieden?

J.Slavink | 06-05-16 | 14:06

De asielindustrie heeft een nieuwe doelgroep ontdekt: "blanke plattelandskinderen". Vreselijke term overigens.

J.Slavink | 06-05-16 | 13:57

Tja, wanneer je vlak naast de woonidylle van dorpskinderen een AZC plaatst met een slordige 700 baardaapjes die herrie schoppen, vechten en het dorp verzieken alsmede de meiden achternaschreeuwen en het busje naar de stad als afvalbak/plee gebruiken dan moet je niet al te verbaasd zijn dat deze jongeren protesteren tegen deze gigantische inbreuk op hun leven.
Okee, in de grachtengordel of het Bezuidenhout heb je daar minder opvallend last van, en je inleven in de gedachtenwereld van zulke jongeren is natuurlijk erg lastig, maar ZO werkt het.
Wie verbaasd is is dom.
OERDOM.

mallekater | 06-05-16 | 13:55

Culturele zelfmoord.

dr Rechts | 06-05-16 | 13:52

De mensen die de naam "Diversion" hebben bedacht hebben nauwelijks nagedacht of kennen de Engelse taal slechts van games of de tv.

Mogelijke Vertalingen
- afwijking
- afleidingsmanoeuvre
- vermaak
- ontspanning
- afwending
- schijnbeweging

Deze naam staat dus voor een groep mensen die met afleidingsmanoevres de realiteit willen ontwijken. Zij bedenken schijnbewegingem die slechts vermaak of ontspanning dienen. Op die manier wenden zij niet datgene af wat zij pretenderen af te wenden.

Godsammekrakepit, wat een stel pretensieuze sukkels met hun steenkolen-Engels!
Salut! Evocatus

Evocatus | 06-05-16 | 13:39

Hoorde zo'n woordvoerende vrouw met een exotische achternaam in t journaal, BNR, vertellen dat" kinderen van 8 of groep 5 alles riepen, die leraren moesten die kinderen eens democratie gaan bijbrengen".
Zei ze letterlijk, democratie bijbrengen.
Alles valt tegenwoordig onder 'democratie', incl het enkel positief benaderen van 'vluchtelingen' die je land naar de afgrond brengen en zelf veelal antidemocratisch zijn, behalve het hebben van een andere mening blijkbaar.

Crufty | 06-05-16 | 13:38

Ik wil die influx ook niet op het platteland hebben. Daar passen ze gewoonweg niet tussen en ik mis dan het herkenbaarheid van het platteland niet meer. Gewoon in de steden stoppen.

CaptainKurk | 06-05-16 | 13:38

-weggejorist-

verzineennaam | 06-05-16 | 13:31

hotnot | 06-05-16 | 12:37
Baat het niet, dan schaadt het wel wanneer je die zooi naar boven trekt zonder succesvol vervolg. En dat succes is er maar zelden. KoffiedikkijkerTs gepruts in de marge waar veel geld mee verdiend wordt.

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 13:30

Nuchternederland | 06-05-16 | 11:33
Ik woon nu een jaar of 7 a 8 in Rotterdam, kom oorspronkelijk van het platteland, en het aantal boerka's dat ik heb gezien is op 1 hand te tellen. Het is vooral de angst die spreekt en mensen bang maakt. In werkelijkheid valt het allemaal wel mee.
ikzalhandhaven | 06-05-16 | 12:26

De werkelijkheid van de een is niet de werkelijkheid van de ander. Uw persoonlijke ervaring is dat het meevalt. Anderen hebben andere ervaringen.

Nuchternederland | 06-05-16 | 13:11

Tjezus dat je met `diversiteit` zoveel witte mensen aan het werk kunt houden. Snap nog steeds niet wat ze de hele dag DOEN. Lijkt wel windenergie.

PrinsesStoepje | 06-05-16 | 13:01

Op het platteland wonen ook veel linksche oude gutmenschweduwen, die elk vogeltje en plantje in hun giga tuin weten te duiden.

Hartgrond | 06-05-16 | 12:55

Hartgrond | 06-05-16 | 11:14
Lol! Mag jij van jullie Social Media Policy hier wel rondhangen? En wie weet ken ik die toko wel heel goed of ben ik heel goed in typeren? Zo, en nu naar buiten.

Risingson | 06-05-16 | 12:54

@ikzalhandhaven 12:17
In het hele diversion-rapport komen die blanke plattelandskinderen die mensen in kapotte boten terug willen sturen niet voor. Dat is een verzinsel van de NOS.

De NOS verzint hier een probleem, dat niet bestaat en zeker geen trend is. Op het platteland waar mijn moeder woont, daar is het gesprek van de dag prins carnaval, voetbal en die ene boer die in de gevangenis gezet werd, omdat die buitenlanders een baan gegeven had. Turken of Polen zijn daar nog mensen die komen als er iets te oogsten valt. Dus die worden vriendelijk onthaalt.

tipo | 06-05-16 | 12:54

Tja tis een ketting reactie welke zijn oorsprong vindt in de islam.

NB-Stb | 06-05-16 | 12:52

General McAuliffe | 06-05-16 | 12:39
Ben jij blank ja?

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 12:46

Sinds zaterdag is mijn dochter ook een plattelandskind geworden.
Zelf werdt ik in de randstaat doodziek van de linkse instampmethodes met oa maatschappijleer.
Als er al een onderwerp werdt behandeld zoals integratie en ik las haar lesboek en huiswerk werdt ik kotsmisselijk .
Geen discussie mogelijk in de les waardoor kinderen niet hun mening durven te geven.
Dochterlief heeft zelf jaren meegemaakt hoe alles in de randstad gaat en wordt zelf door het gepush van de linkse geitenwollensokken langzaam wakker.
Zelf meegemaakt dat haar leiding gevende bij bijbaantje geen vrouwen groette en hand gaf.
Ikzalhandhaven veel plezier in Rotterdam.Wij hebben er onze twee dochters opgevoed en hebben wel de overlast,nasissen van Marokkanen naar onze dochters ervaren.
Oudste heeft zelfs meerderemalen gevochten en een poging tot beroving met mes meegemaakt.Helaas voor het tuig was ze al vanaf vier jaar getraind in karate en kickboksen op latere leeftijd.He meisje of psst slaat om naar Hoer zodra ze niet reageren.

Lilia2 | 06-05-16 | 12:43

Blank zijn gaat nog eens heel groot worden>
Evenals uitgemaakt worden voor fascist, op een goed moment wordt de betiteling fascist een geuzenaam.

General McAuliffe | 06-05-16 | 12:39

Sorry, maar deze tekst loopt gewoon niet. Meestal mag ik de stukken van Zentgraaff wel, maar hier lijkt hij zijn stuk toch wel in enorm brakke toestand geschreven te hebben.

rtxpow | 06-05-16 | 12:38

Dit was mijn eerste gedachte toen ik het topic las.
en.wikipedia.org/wiki/Sensitivity_tra...
Het gaat dan over technieken om mensen met oorlogstrauma's te helpen. Ergens onderaan staat iets over kritiek op de methode's, iets over brainwashing. Maar dat is nu precies wat in de thuissituatie aan weerszijden gebeurt.
In ieder geval lijkt het de goede kant op te gaan, kinderen worden toch weerbaar gemaakt.

hotnot | 06-05-16 | 12:37

ikzalhandhaven | 06-05-16 | 12:26
Dat zal, maar ga eens in Amsterdam kijken, ik weet dat dat niet amg als Rotterdammer zijnde, maar daar is het wel één grote hoofddoeken bende.

Die moslims, dat zijn net mensen he :)

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 12:30

Nuchternederland | 06-05-16 | 11:33
Ik woon nu een jaar of 7 a 8 in Rotterdam, kom oorspronkelijk van het platteland, en het aantal boerka's dat ik heb gezien is op 1 hand te tellen. Kom vaak genoeg op Zuid, Afrikaanderplein, centrum, Kruiskade, Lombardijen, kortom alle plekken waar het bezaaid zou moeten zijn met wandelende tenten. En wat blijkt: klopt helemaal niks van.
Typische plattelandsangst. Er zijn ook genoeg mensen die denken dat je in Rotterdam steevast beroofd wordt of dat er op elke hoek van de straat een groepje Marokkanen 'He maaisje' roept naar roomblanke meisjes.
Hoewel er van dat laatste teveel zijn, is ook dit uit zijn verband getrokken.
Heb een aantal jaar geleden in een callcenter voor telefonisch marktonderzoek (enquetes) gewerkt waar voornamelijk hoofddoekjes werkten. Zij moesten een Nederlandse naam gebruiken, omdat anders niemand wilde meewerken.
Ze spraken voornamelijk met elkaar, maar je kon je zo in het gesprek mengen. Het is vooral de angst die spreekt en mensen bang maakt. In werkelijkheid valt het allemaal wel mee.

ikzalhandhaven | 06-05-16 | 12:26

Hoe staan de zaken er eigenlijk voor in Ede? Is de ME al gemobiliseerd tegen de stenen gooiende Riffijnen? Of gebeurt dat alleen als inheemsen demonstreren tegen asielcentra? Omdat blank het ultieme kwaad en de schuld van alles vertegenwoordigd volgens aanhangers van de linkse kerk.

Batavi Magistralis | 06-05-16 | 12:20

De echte Stolwijker | 06-05-16 | 11:14
Dat is uit zijn verband getrokken. En het heeft ook helemaal niets met dit probleem te maken. Je bent nu aan het wijzen: zij doen het fout, dus ik kijk niet naar blanke plattelandskinderen. De denkfout zit niet bij mij, maar bij jou.
Maar goed: bij klassen die niet naar de verhalen over holocaust willen luisteren moet er serieus gesproken worden met leerlingen, ouders en docenten. Wie niet wil meewerken wordt van school getrapt.
Datzelfde geldt voor plattelandskinderen die vanaf hun geboorte worden geïndoctrineerd met anti-moslim ideeën. Beide groepen kinderen (!) worden door influencers met vooroordelen besmet. Dat lijkt me bijzonder gevaarlijk. Het gebrek aan nuance zorgt over een jaar of 20 voor een sterk gepolariseerde samenleving, waarin twee groepen lijnrecht tegenover elkaar staan.
Het jammere van GeenStijl is dat zij dit probleem bagatelliseren en eigenlijk alleen maar toespitsen op moslimproblematiek. Want moslimhaat is onbespreekbaar geworden in bepaalde groeperingen. Dat er een aantal figuren in Nederland rondlopen die er extreme denkbeelden op nahouden bewijzen Facebookpagina's als Nederland mijn vaderland wel. Onder moslims zijn er trouwens ook genoeg van zulk soort pagina's.
Ik vind dat deze twee groepen al te lang de agenda bepalen. Het wordt weer eens tijd dat de zwijgende meerderheid zijn keel opentrekt. Maar die houden zich vooralsnog afzijdig.

ikzalhandhaven | 06-05-16 | 12:17

Tja: de provincie... Heb zelf mijn puberjaren doorgebracht in een spruitjeslucht walmende middelgrote provinciestad, maar ben, zodra het kon heel hard weggerend richting Amsterdam, en wil daar NOOIT meer weg. de modale Hollander is simpelweg een xenofobe provinciaal. En dat geeft niet, maar je moet ze niet te veel verwennen en ook geen stemrecht geven. En dat is wel gebeurd.

Volgens mij is het Engelse woord "Distraction" het woord voor afleiding, niet "Diversion"

@Mastermattie | 06-05-16 | 10:42

Klopt. Diversion = omleiding(smaneuvre). Net zo passend, overigens. Hoeveel soepsidie per jaar slurpt dit Open Deuren-clubje overigens op?

EefjeWentelteefje | 06-05-16 | 12:14

SnoopNL | 06-05-16 | 12:08
Aardappel köftes zijn ook lekker, maar wel moeilijker te maken, wanneer je teveel tomatenpuree erin stopt zijn ze niet te vreten. Ik hou wél van die vlees köftes, en het liefst zo pittig mogelijk :)
Met kerst eet ik me daar klem in, wel wegspoelen met koude pils natuurlijk.

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 12:14

GifKikkert | 06-05-16 | 10:48

Het toppunt van segregatie ben je zelf. Er zijn dus mensen die bij jou vandaan komen en daarnaast plattelandsmensen. Die zijn anders dan jou en je brengt je kinderen bij dat wij verkeerde denkbeelden hebben. Ben jij dan beter in het opvoeden van je kinderen dan ik?

Leptob | 06-05-16 | 12:13

Ik heb meerdere keren foto´s gezien waarop een moslimkind parmantig een afgesneden hoofd omhoog houdt. Ik vraag me af, wie die blinde mensen hier in het westen zijn, die het verschil niet kunnen en/of willen zien tussen zo´n foto of een kinderopmerking over zinkende boten. Het kind had voor hetzelfde geld kunnen zeggen, dat sinterklaas niet bestaat.

Drslijmstok | 06-05-16 | 12:12

Toch jammer dat die Extreem Linkse Pro Verkrachters en Bomaanslagen (Parijs, 2x, Zaventem) niet meer geloofd wordt.
Gelukkig kan de juf een glashard voorliegen cursus krijgen. Overheidspropaganda zal er in geramd worden.
Straks vanaf 2 jaar.
-
Gelukkig is het geen probleem als moslims juichen bij een aanslag Parijs of Zaventem.

Raider Twix | 06-05-16 | 12:11

SnoopNL | 06-05-16 | 11:59
Hou jij ook zo van köfte met yoghurt saus, dat is echt heel erg lekker.
Gerard Leeflang | 06-05-16 | 12:06

Laat de yoghurt saus zitten en zolang het niet die vlees koftes zijn dan kan ik ze weleens eten.

Dat moet ik wel toegeven, Nederlands eten Is vrij smakeloos en vet.

SnoopNL | 06-05-16 | 12:08

Ik denk dat de blanke, de blanke man in het bijzonder. de komende jaren heel heel goed moet opletten. Het heeft er inmiddels alle schijn van dat de politiekcorrecte kerk en in haar kielzoog vele minderheden de intentie hebben om de blanke naar een tweederangsburgerschap te dirigeren. Vanzelfsprekend in termen van lusten niet de lasten, ongetwijfeld geleerd van Nederlandse "feministen".
.
Dat lijkt me niet verstandig. Dat heeft namelijk niets te maken met zelf emanciperen. Het leidt simpelweg tot niets. Zie Zuid-Afrika voor referentie. Nog even los gezien van het feit dat blanken de ruggengraat van onze samenleving, economie, en logistiek vormen. Iets wat nodig blijft om al die multiculti te financieren.
.
Vanuit mijn blankheid wil ik daar aan toevoegen; simpelweg onacceptabel en reden tot verzet by any means necessary. Verwar nooit beschaving met zwakte. Het Europese alpha-mannetje van weleer is zo weer afgestoft.
.
Leven en laten leven.

Parel van het Zuiden | 06-05-16 | 12:07

SnoopNL | 06-05-16 | 11:59
Hou jij ook zo van köfte met yoghurt saus, dat is echt heel erg lekker.

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 12:06

Plattelands Turk hier. Ik zat op een multi culti basisschool en heb nog nooit zulke racistische buitenlandse kinderen meegemaakt als daar. De kinderen wilden niet met de Nederlandse kinderen spelen, tenzij het stoere jochies waren die foute dingen deden, dan Was het wel leuk voor ze. De meisjes waren net zo erg. Niets met Nederlandse jongens spelen, isch haram, wel met Nederlandse meisjes maar dan enkel op school,want bij elkaar spelen... je zou maar gewoontes leren van Nederlanders.

Het spreekt voor zich dat de meeste Turken niets met mij op hebben, maar dat bevalt mij prima :)

SnoopNL | 06-05-16 | 11:59

@GOEM | 06-05-16 | 11:09
Erger nog: ik denk dat ook onder de leraren er steeds meer zijn die een hekel hebben aan de verplichting tot linkse, politiek-correcte indoctrinatie. O wee als er eentje eens durft te beweren dat er onder de zielige migranten ook wel eens een liegende uitvreter zou kunnen zitten.

Guido | 06-05-16 | 11:59

Je vrouw/minnaar/vriendin of anderszins vol blaffen en daarna een wezen uitpersen is 1 en derhalve niet zo moeilijk. Het opvoeden en zorg dragen voor dit wezen; dat is de kernwaarde voor jou discutabele keuze om dit soort op de aarde te plempen.
En nee, zorgen is niet de deur uit flikkeren of voor een (beeld) scherm zetten/zorgen.
Het Licht | 06-05-16 | 11:12

Minnaar vol blaffen?

Snaajoe | 06-05-16 | 11:56

Ik zag trouwens dat de zakelijk directeur van diversen tjalling halbertsma is. Tjalling halbertsma, a.k.a. de rode bankier. Niet vies van een bonus op zijn tijd trouwens, maar dat is bijzaak.
Na zijn bancaire carriere eerst een tijdje wethouderen en wachtgelden, en nu dus in de quango Diversion.
Gegarandeerde afname van je product door politieke vrienden en als ik het goed begrijp zit blauwhoed/npm capital erachter met geld. Goed voor de exit met het optiepakket.

Glasgow Argus | 06-05-16 | 11:56

Simon_GS | 06-05-16 | 11:43
Drentenaren staan erom bekend extreem in zichzelf gekeerd te zijn. Ze noemen dat zelf, zelfexpressief, maar dat is natuurlijk gelul.

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 11:55

Wie betaalt deze oplichters in godesnaam?

NACademicus | 06-05-16 | 11:54

Het verhaal van Diversion zou best kunnen kloppen: ik hoorde deze week op TV iemand die voorlichting gaf over het Jodendom en WOII en ze had nergens zoveel weerstand ondervonden als bij een voorlichtingsbijeenkomst in Drenthe. Dat verwacht je in eerste instantie ook niet zo.

Simon_GS | 06-05-16 | 11:43

Nou nou wat een probleem zeg, die 'blanke plattelandskinderen'.

pluk-87 | 06-05-16 | 11:40

Glasgow Argus | 06-05-16 | 11:16
Een vriend van me woont al jaren in Almere-haven, en daar kun je prima wonen zonder last te hebben van cultuurverrijkers en ja ik was daar vorige maand nog even op bezoek.
Voor de rest heb je gelijk.

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 11:39

Volgens mij is het Engelse woord "Distraction" het woord voor afleiding, niet "Diversion"
Mastermattie | 06-05-16 | 10:42
Diversion is een woord dat je op het Engelse wegennet vaak tegenkomt als de doorgaande weg afgesloten is: omleiding. Daar word je dan met een kluitje het riet in gestuurd en je moet maar zien hoe je er uit komt. Heeft met afleiding en verschillendheid niets te maken. Maar de bedoeling zal wel zijn dat ze je een andere weg wijzen om je bestemming te bereiken.

Synecdoche | 06-05-16 | 11:38

solcama | 06-05-16 | 11:19
Zo zou er op het "Bevrijdings"festival in Groningen ook een kraampje staan van de Stichting Groningen-Jabalya. Een clubje met virulent anti-semitische banden. Op een bevrijdingsfestival. Op bevrijdingsdag.
www.dvhn.nl/groningen/Groningse-sticht...
Overigens zag ik gisteren in de panelen dat onze tattooboer het ergens op een bevrijdingsfestival aan de stok had met een figuur uit een soortgelijk kraampje. Ergens hoop ik dat dit hetzelfde clubje was. Go tattooboer.

De echte Stolwijker | 06-05-16 | 11:37

kweethetooknietbeter | 06-05-16 | 10:36
Nee hoor, ik heb het op mijn kinderen uitgeprobeerd en dat denken leren ze op school niet af, integendeel, ze zijn en blijven tegen de islam, hoeveel subsidie er ook naar andersoortige propaganda gaat.
Leraren, politici en beleidsmakers gaan het nakijken hebben, let maar op.

ZSU-23-4 | 06-05-16 | 11:37

Geen politieke stroming zo racistisch als het socialisme. Van alle volkerenmoorden in de 20ste eeuw staan de meeste dan ook op de conto van de socialisten.

Piet van het Padje | 06-05-16 | 11:35

@Mastermattie | 06-05-16 | 10:42
Diversion is een combinatie van Diversity en Subversion. Over de laatste term staan een aantal informatieve interviews met Yuri Bezmenov op youtube.

solcama | 06-05-16 | 11:34

Grappig. Ik voed mijn kinderen ook volgens Nederlandse normen en waarden op (gastvrijheid, tollerantie enz, je hebt er vast wel eens over gelezen) en eens in de zoveel tijd rijden we naar de provincie om ze te laten zien dat er ook mensen zijn die qua denkbeelden een stuk minder geëvolueerd zijn en bijvoorbeeld nog geloven in segregatie.
GifKikkert | 06-05-16 | 10:48

Wat leuk! Dat doe ik ook, eens in de zoveel tijd rij ik naar de Grote Stad, en wijs dan op al die geëvolueerde verlichte allochtonen: zowel mannen en vrouwen in lange jurken, en beide met lange baard (alleen bij de vrouwen zie je dat natuurlijk niet onder die niqab en burka enz)
En die zijn niet al te moeilijk te vinden, dus de uitdaging van de zoektocht en de spanning van "zullen we ze vinden deze keer" is er wel een beetje af helaas.
Misschien volgende keer toch Beekse Bergen of zo.

Nuchternederland | 06-05-16 | 11:33

@De echte Stolwijker 11:18
Als je het rapport doorzoekt met de term "platteland" of "blank" of "provincie" of "kapotte boot" kom je geen enkele uitspraak tegen in het rapport. De NOS heeft het hele bericht dus uit de duim gezogen.

tipo | 06-05-16 | 11:27

Aaah, gelukkig! ik hoorde er al even niets meer over, maar lees nu dat het met thee, koekje en even 'sorry' zeggen weer helemaal in orde is. We slapen rustig verder. Dank voor uw bijzondere inzet mevrouw Spies.

www.omroepwest.nl/nieuws/3140278/Moske...

metzonderzijwieltjes | 06-05-16 | 11:23

Mijn kinderen vonden mij ook altijd een rascist toen ze op de lagere school zaten. Nu ze op de havo dagelijks met de echte wereld geconfronteerd worden, weten ze dat hun vader toen al gelijk had. En ja, we zijn blank.

Tikkie Terug | 06-05-16 | 11:23

Hulde aan de plattelandsouders! Het is als moderne ouder (en vooral vader) de taak iedere schooldag de onzin die ze "wijs" zijn gemaakt weer recht te breien. Refugees welcome, witte privileges, islam is vrede, etc. etc. De kinderen worden haast gebrainwashed door pabo-meisjes.

solcama | 06-05-16 | 11:19

tipo | 06-05-16 | 11:13
Een eerste blik in dat rapport bevestigt inderdaad je conclusie. Verbijsterend. Eigenlijk zou dit soort NOS-berichtgeving bij de RvJ moeten worden gemeld.

De echte Stolwijker | 06-05-16 | 11:18

"Diversion (wat afleiding betekent in het Engels, hebben ze daar over nagedacht?)"

Hehehe. Heel goed gezien GS. Een bedrijf dat zo'n loei van een fout maakt, want ze bedoelden in mijn ogen zeker "Diversity", kun je onmogelijk serieus nemen. Next!

Basil Fawlty | 06-05-16 | 11:17

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 10:46
Zeker lang niet in Almere geweest? Moet je eens doen, voor de lol - nou lol, dat is niet helemaal goed uitgedrukt - voor het onderzoek dan. Almere is uitgebreid cultureel verrijkt. Uitzonderingen zoals Almeerderhout daargelaten, maar dat is een hele trieste opeenhoping van mensen die zich "Overgooiers" noemen, hun hut in Blaricum verkocht wegens te duur en goedkoop in de polder gaan zitten.
Het verrijkingsexperiment is voor de grotestadsvluchtelingen niet te ontlopen. De vluchteling is gebonden aan de polder vanwege onverkoopbaar huis en wordt vervolgens "verenigd" met die groepen die hij juist wilde ontlopen in Amsterdam. Oh ironie.

Glasgow Argus | 06-05-16 | 11:16

Linkse indoctrinatie op school is niet nieuw, maar dat het nu door een PVDA subsidie-spons wordt aangestuurd is nieuws voor mij.

Short | 06-05-16 | 11:16

-weggejorist-

Hartgrond | 06-05-16 | 11:14

ikzalhandhaven | 06-05-16 | 10:45
Je maakt een enorme denkfout. In klassen met moslimkinderen kan de holocaust niet meer worden onderwezen, waardoor er op z'n best een gelegitimeerde vorm van geschiedvervalsing op grote schaal bestaat. De leraren hebben er de facto een gedeeltelijk berufsverbot mee gekregen. Nog even los van het feit dat de NOS daar niet over bericht.
Ik moet nog wachten op de eerste plattelandsschool waar vluchtelingenproblematiek niet meer bespreekbaar is.

De echte Stolwijker | 06-05-16 | 11:14

Het rapport staat vooral vol met extreme meningen van allochtoonse kinderen, en dan pikt de NOS er net dat ene plattelandskindje uit. Goh. Wie had dat gedacht. Sterker nog: in het hele rapport komt er geeneens een blank plattelandskindje aan het woord: www.diversion.nl/wp-content/uploads/20...

De NOS zuigt extreme denkbeelden bij blanke plattelandskinderen dus uit haar duim!

Het rapport heeft ook een enorme bias, gegeven de terminologie zoals "Het Israël-Palestina conflict" en "de Armeense kwestie" en het "jood" zonder hoofdletter. Ook zou de aanslag in Beiroet het gesprek van de dag zijn geweest in 2015 (huh?) volgens de eerste zin in het rapport.

tipo | 06-05-16 | 11:13

Opvallend dat bij de radicale Islamkinderen, de ouders altijd vrijgepleit worden, het ligt dan nooit aan de opvoeding. Thuis nooit een kwaad woord over joden hoor! Wij zijn vrome nette moslims.

Asimov6 | 06-05-16 | 11:13

Je vrouw/minnaar/vriendin of anderszins vol blaffen en daarna een wezen uitpersen is 1 en derhalve niet zo moeilijk. Het opvoeden en zorg dragen voor dit wezen; dat is de kernwaarde voor jou discutabele keuze om dit soort op de aarde te plempen.
En nee, zorgen is niet de deur uit flikkeren of voor een (beeld) scherm zetten/zorgen.

Het Licht | 06-05-16 | 11:12

@GifKikkert | 06-05-16 | 10:48
Als het verweer de rooie ratten van dewegmetons club niet aanstaat, gaan we mensen wegzetten als tokkie's en als dat geen indruk maakt fascisten en racisten toch?
Jij zou eens moeten leren om zelf diversiteit te accepteren! Nederlandse diversiteit welteverstaan!
Hypocriete mensen zoals jij, die zo tolerant zijn voor alles wat van buiten komt bevuilen het ons eigen nest.

deraderendraaien | 06-05-16 | 11:12

@necrosis | 06-05-16 | 10:58
Nickelson? Ik zou toch zweren dat het KOMO was.

Mastermattie | 06-05-16 | 11:10

@[email protected] Diversion=diversiteit. Gewoon multicul dus. En dat bureau is het zoveelste multicul propaganda bureautje. Ze denken dat te verbergen achter een Engelse naam.

contramien | 06-05-16 | 11:09

"" Veel leraren vinden het moeilijk om met het probleem om te gaan. "Ze hebben geleerd om te zenden, maar kinderen nemen niet alles meer voor waar aan. Het is dan belangrijk om te vragen hoe ze aan hun eigen info komen", zei Pattipilohy. ""

Met andere woorden: de linkse indoctrinatie werkt niet zo goed meer, door de opkomst van internetachtige constructies.
Dat lijkt me een goede ontwikkeling.

GOEM | 06-05-16 | 11:09

We weten toch dat die linkse bende gestoord en wezenloos is.
Misschien DWDDD pas gezien?
Alles is onze schuld,Boko Haram,Isis en noem maar op.
Wij waren 400 jaar geleden de grootste rovers en moordenaars aller tijden, volgens van Dis,Mak en nog een paar.
En al dat terrorisme is dus onze eigen schuld.
Je mag dus niet boos zijn op islam en terreur maar je moet de hand in eigen boezem steken.

pejoar | 06-05-16 | 11:09

@GifKikkert | 06-05-16 | 10:48
Gefeliciteerd: Uw kinderen zullen schitterende D66 stemmertjes worden.

Mastermattie | 06-05-16 | 11:08

@panadol
We zijn al weg.

compitaal | 06-05-16 | 11:08

Het komt me voor dat Diversion volkomen gerelateerd is aan de PvdA. Misschien kan er eens onderzoek plaatsvinden naar wat zulke politiek indoctrinatieve quatsch nu van algemene budgetten kost?

Takki Yah | 06-05-16 | 11:08

Al dat gejuich van moslim kinderen over aanslagen proberen onder de pet te houden en dan is dit groot nieuws. :')

Links is bezig met vieze spelletjes.

Brainder | 06-05-16 | 11:07

En nu allemaal uit volle borst: WEG MET ONS!

panadol | 06-05-16 | 11:06

"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht." Dit gedicht van Van Randwijck wordt verboden. Gemaakt door een blanke en aanstootgevend voor Moslims. Deze slachtoffers worden gediscrimineerd door de tekst. De reden moet nog verzonnen worden, maar volgt snel bij een aflevering van de Vara.
Daarom op "stil" gezet bij alle staatsmedia.

Kamervraag | 06-05-16 | 11:05

@ristretto | 06-05-16 | 11:01
"Hun tolerantie en gastvrijheid is groot. " - Van die Kaas of van jouw kinderen?

Mark_D_NL | 06-05-16 | 11:02

@gifkikkert, Mijn kinderen hebben zelf een kleurtje en weten prima hoe de gemiddelde kaas reageert.
Hun tolerantie en gastvrijheid is groot. Hun rechtvaardigheidsgevoel gelukkig nog groter.
Ondanks mijn opvoeding komt het wel goed. Ze maken onderscheid tussen goed en kwaad. Dat is belangrijker voor de toekomst.

ristretto | 06-05-16 | 11:01

Ach ja, als je weigert in te zien dat het Europese 'beleid' inzake economische vluchtelingen een ongekende en zeer gevaarlijke polarisatie van de samenleving tot gevolg heeft, en je weigert dus jezelf de schuld te geven, dan zit er weinig anders op dan een ander laakbaar gedrag te gaan verwijten. Vingerwijzen dus. In dialoog blijven? Ja prachtig maar wat je ook doet, het blijft slechts bij symptoombestrijding. Verder komen ook zij niet meer. Iedereen met gezond verstand ziet dat het importeren van al deze kansloze mensen vroeg of laat gaat uitdraaien nog vel grotere problemen dan die we nu hebben, het is maatschappelijk ontwrichtend en dan doen mensen iets heel raars in de ogen van veel politici. Ze zoeken naar veiligheid en zoeken dat in hun eigenwaarde, beschermen hun eigen cultuur steeds sterker en gaan derhalve gedeeltelijk imploderen. DAT is de kern van het zelfgeschapen probleem waar menig politicus graag de verantwoordelijkheid voor bij de burger wil leggen. Diezelfde burger die niets maar dan ook werkelijk NIETS te vertellen heeft als het gaat over economische vluchtelingen binnen de EU. Uiteindelijk zijn het de politici die een enorm, levensgevaarlijk en onoplosbaar probleem creëren en de volledige verantwoordelijkheid voor eventuele toekomstige ellende nu alvast bij de burger, de maatschappij op het bordje schuiven. De klootzakken zitten nu al hun handen in onschuld te wassen. Ze weten dondersgoed wat er staat te gebeuren hoor. En dat is ook de bedoeling. Als hun straat maar schoon is vantevoren, daar draait het spel om.

Dutchbeaurouge | 06-05-16 | 11:00

@ikzalhandhaven | 06-05-16 | 10:45
Douw jij dan even een microfoon onder de neus van die gasten die opvallend vaak in jassen van Nickelson lopen?

necrosis | 06-05-16 | 10:58

Gifkikkert, normaal ben ik geen taalnazi, maar Tollerantie?
Dat is de motor van De Wereld Draait Door zeker?

ristretto | 06-05-16 | 10:57

@ristretto
Misschien maar eens het wereldbeeld van de NPO verbreden, ik heb er zin an.

compitaal | 06-05-16 | 10:56

-weggejorist-

Mark van Leeuwen | 06-05-16 | 10:54

Maar heeft meneer de onderzoekert ook wederhoor toegepast door eens een luistetend oor te bieden in een gemiddelde buurt in een stad waar net even iets meer anders denkenden rondhangen op de hoek?

Mark van Leeuwen | 06-05-16 | 10:54

Deze meneer zag het ook aankomen. Hij heeft het alleen nooit op kunnen lossen: http://www.elsevier.nl/opinie/opinie/2016/05/hoe-pim-fortuyn-net-als-donald-trump-de-elite-ontregelde-302571/

Mastermattie | 06-05-16 | 10:53

Niets is meer heilig om je eigen wensbeelden door te drammen. Het is schandalig dat een nationale zender die voor ons allemaal zou moeten zijn hardnekkig een politiek getinte boodschap uitzendt.

ristretto | 06-05-16 | 10:52

@pietprikkel | 06-05-16 | 10:28
Als het er straks op aan komt zet ik mijn geld op de provincialen. Op de hipsters uit de rubberen stoeptegel generatie hier in 020 hoeven we sowieso niet te rekenen, laat staan op hun kinderen.

Botte Hork | 06-05-16 | 10:50

@necrosis | 06-05-16 | 10:47
WC-eend bureau dus...
"U vraagt, wij draaien (de cijfers naar uw hand)"
Overigens zouden ze hier best gelijk in kunnen hebben, alleen zie ik niet in wat het probleem is. Een beetje nuchtere realiteitszin kan de volgende generatie prima gebruiken.

Mastermattie | 06-05-16 | 10:49

Buiten de randstad hebben mensen inmiddels ook zo hun ervaringen met de Nieuwe Buren.
Daarbij vindt ik dat je als ouder schromelijk tekort schiet als je kinderen niet weerbaar maakt en zorgt dat ze bijvoorbeeld al eens weten om uit onveilige situaties te blijven.

Lotus15 | 06-05-16 | 10:48

@Leptob | 06-05-16 | 10:31
Grappig. Ik voed mijn kinderen ook volgens Nederlandse normen en waarden op (gastvrijheid, tollerantie enz, je hebt er vast wel eens over gelezen) en eens in de zoveel tijd rijden we naar de provincie om ze te laten zien dat er ook mensen zijn die qua denkbeelden een stuk minder geëvolueerd zijn en bijvoorbeeld nog geloven in segregatie. Of die daadwerkelijk denken dat "ja maar hun doen het ook dus mag ik het ook" een reactie is waar je als volwassene mee wegkomt zonder keihard in je gezicht te worden uitgelachen (ja jij ja, Zentgraaff).
Helaas toont onderzoek nu blijkbaar onomstotelijk aan dat dat soort plattelandstokkies hun verwerpelijke denkbeelden ook op hun kinderen overbrengen. Ik neem aan dat de schoolleiding in zo'n geval de ouders uitnodigt voor een stevig gesprek (waarbij de boodschap is "zo gaan we in dit land niet met elkaar om"), en mocht dat niet helpen het kind van school wordt verwijderd en dat de kinderbescherming wordt ingeschakeld om verspreiding van dit gif te voorkomen. Kinderen hebben immers de toekomst, en een kind kan er ook niets aan doen dat ie uit een tokkiegezin komt. Net zoals een moslimkind er ook niets aan kan doen als zijn ouders er extremistische denkbeelden op nahouden.

GifKikkert | 06-05-16 | 10:48

2016 wordt een mooi jaar:
- de landen van de Visegrádgroep en Oostenrijk houden de grenzen dicht
- Griekenland die zijn illegale immigranten niet kwijt kan wordt gedwongen om wàt er nog aan illegalen binnenkomt retour te sturen
- verschillende Oost Europese landen, Griekenland, Cyprus e.a. gaan de invasie van visumvrije Turken vetoën
- de EU knoopt banden aan met Libië als toekomstig alternatief voor de Turkije-deal
- en Erdogan valt door de mand omdat hij al zijn mooie plannen niet waar kan maken en ook zijn economie alleen maar overeind kan houden met chantage-penningen die hij van de EU afperst; hij blijkt alleen maar een fascistisch, islamitische dictator te zijn die om te overleven zijn buren gaat bedreigen. Maar daar is hij uiteindelijk te zwak voor en te alleen...
Heerlijk, de zon schijnt weer!

Aristotalloss | 06-05-16 | 10:47

En wederom richt een geldverslindend onderzoek zich op "wat doen 'wij' fout". Wat meer aandacht/oplettendheid voor wie het moslimfundamentalistische woord verspreid binnen de landsgrenzen lijkt geen optie. De ene haatprediker na de andere komt de meest beïnvloedbare kinderbreintjes voeden met enthousiasme voor een vroegtijdig levenseinde van jezelf en daarin zoveel mogelijk ongelovigen mee te slepen.
Gelukkig duurt zo'n dodenherdenking niet zo lang om ook bij de terreurdoden van de afgelopen 15 jaar stil te staan. Gauw door naar een bevrijdingsfestival, waar iedereen weer lekker in een leeghoofdige roes het leven kan vervolgen. Brood en spelen, persoonlijk geopend door onze grote kleine leider, die zoveel betekent voor onze toekomst en veiligheid.

metzonderzijwieltjes | 06-05-16 | 10:47

mereggie | 06-05-16 | 10:45

Niet hét probleem. Maar wel EEN probleem.

ikzalhandhaven | 06-05-16 | 10:47

Dat 'Diversion' heeft aardig wat mensen met vage titels op de loonlijst staan.
Misschien een WOBje over de kosten van een consult?

necrosis | 06-05-16 | 10:47

Is Ede ook platteland?
ristretto | 06-05-16 | 10:42
Ja

Koeky | 06-05-16 | 10:46

Risingson | 06-05-16 | 10:42
Ook, en klagen vanuit hun "veilige" wijk in Almere of Amstelveen dat moslims hun volkswijkje hebben overgenomen, niet beseffende dat het mede komt door hun eigen jarenlange linkse stemgedrag.
Dat soort volk.

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 10:46

@Muxje | 06-05-16 | 10:45
Ah, ok

Mastermattie | 06-05-16 | 10:46

@sophia noa | 06-05-16 | 10:24

Inderdaad, wat dat betreft weinig veranderd.

Overigens wel knap, zowel vieren als ontkennen..

Terra | 06-05-16 | 10:45

Nee natuurlijk, dat is het probleem, de blanke plattelandskinderen!
Subsidie zuigers zijn het.

mereggie | 06-05-16 | 10:45

Goed hoor Geenstijl. Problemen aan de kant van allochtonen (meer dan terecht overigens) erkennen en benoemen, maar als het om blanke kinderen gaat wegkijken.
Ben zelf opgegroeid in een plattelandsomgeving en ik zie het probleem dat de NOS en dat rare bureau schetst wel degelijk. Het is wel meer dan een beetje na papagaaien. In mijn tijd werd dat de Lonsdalejeugd genoemd. en hun extreme zienswijze loog er vaak niet om.
Als je zo dapper bent om problemen te erkennen die controversieel zijn, moet je dat aan beide kanten van de medaille kunnen doen.

ikzalhandhaven | 06-05-16 | 10:45

@Mastermattie 10:42: Beide kunnen vertaald worden met afleiding, al is de betekenis niet helemaal hetzelfde.

Muxje | 06-05-16 | 10:45

De witte rook komt uit heel joop.nl. Ronkende redacteuren en framen maar.

TheseDays00 | 06-05-16 | 10:44

Wat vindt Yvon Jaspers ervan, dat haar programma wordt omgedoopt tot 'Rechtsextremist zoekt vrouw'?

Kapitein Stijlvol | 06-05-16 | 10:44

Overigens zitten op de plattelandsschool van mijn kinderen ook enkele kinderen van vluchtelingen. Hun verschrikkelijke vluchtverhaal is bij de hele school bekend en deze kinderen worden dan ook letterlijk en figuurlijk omarmd. Des te groter is daarom de afkeer bij de schoolkinderen voor de economische gelukszoekers uit veilige landen. Schoolkinderen zijn niet gek, ook niet op het platteland.

De echte Stolwijker | 06-05-16 | 10:43

Volgens mij is het Engelse woord "Distraction" het woord voor afleiding, niet "Diversion"

Mastermattie | 06-05-16 | 10:42

Is Ede ook platteland?

ristretto | 06-05-16 | 10:42

Even over Diversion; typisch voorbeeld van zo'n bedrijf waar twee heren leeftijd 40-50 de scepter zwaaien over een roedel 'witte wijn, doei-doei' meisjes rond de 30 (enkele heer uitgezonderd). Wat gebeurt er met die vrouwen als ze de 40 zijn gepasseerd, waar zijn ze? Burn out? Yogales als weektaak?

Risingson | 06-05-16 | 10:42

Het laatste zinnetje uit het artikel is nog het ergste: "Het is volgens de onderzoekers erg belangrijk om al met jonge kinderen in gesprek te gaan, omdat op die leeftijd het wereldbeeld nog kan worden verbreed."
.
Het wereldbeeld verbreden is een synoniem voor hersenspoeling. En de NOS publiceert het allemaal kritiekloos.

De echte Stolwijker | 06-05-16 | 10:40

Ik bediscussieerde het nieuws waar mijn kinderen bij waren. Je hoeft ze echt niet te indoctrineren, na twee weken begonnen ze al te spugen als we het nieuws over de EU of moslims bespraken.

Één keer opsporing verzocht kijken helpt ook. Daar kan een jeugdjournaal voor randdebielen niets meer aan veranderen.

bergsbeklimmer | 06-05-16 | 10:39

De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars. Dat er nog een paar blanke tokkies (volgens de gutmenschen) in de provincie dat weigeren te accepteren doet daar niets aan af.

hurenisvoorpaupers | 06-05-16 | 10:38

Gelukkig gaan de kinderen (peuters) binnenkort al heel vroeg naar de opvang (van zodra ze zindelijk zijn), dan kunnen ze al vroeg de juiste richting in worden gestuurd. Dan leren ze dat islamofobische-fascistische- racistische-tokkie-denken wel af.

kweethetooknietbeter | 06-05-16 | 10:36

Weer zo'n nutteloos onderzoeksbureau. Alleen maar subsidie-opdrachten, anders morgen failliet. Bah.

FnurkY | 06-05-16 | 10:36

Als andersgepigmenteerden eers aan zichzelf denken heet dat "cultuur". Als autochtonen eerst aanzichzelf denken heet het "discriminatie". In de linksche media dan. Waar er helaas veel te veel van zijn.

Vogelbeest | 06-05-16 | 10:35

Indoctrinatie noemen we tegenwoordig "het wereldbeeld van kinderen verbreden".

compitaal | 06-05-16 | 10:35

niet meer
dus

BBmetR | 06-05-16 | 10:32

weg met ons, deel ###, maar voorlopig dieptepunt was toch wel weer dwdd van gisteravond

Bert Konterman | 06-05-16 | 10:32

Gisteren bevrijdingsfestival in de randstad meegepakt. Normaal zou ik genieten van het weer, de muziek en 71 jaar vrijheid. Echter viel me op dat alle spotjes op de grote schermen van Amnesty, St Bootvluchteling, Vluchtelingenwerk etc waren. Er schoven muzikanten uit 'Palestina' aan, zinnen als 'vrijheid is de ander accepteren' en 'stijg boven je angst uit' stonden overal geprojecteerd. Het was een politiek festival met een haat-boodschap jegens WIlders-adepten. Gets.

Ebert de R | 06-05-16 | 10:32

Dat zijn geen extremistische denkbeelden, maar realistische, buiten de randstad hebben de mensen die vaardigheid nog.

Gerard Leeflang | 06-05-16 | 10:31

Ik voed mijn kinderen hier op het platteland lekker op met mijn eigen nederlandse tradities, normen en waarden. Ook vertel ik daarbij dat moslims daar veel moeite mee hebben en dat ze die het beste kunnen negeren. En zo doe ik dat gewoon. Punt uit.

Leptob | 06-05-16 | 10:31

Van dat "onderzoek" bureau is volgens de bijgeplaatste foto's alleen de zakelijk directeur niet meet in de schoolplichtige leeftijd.

BBmetR | 06-05-16 | 10:31

Ik heb altijd geleerd niet te liegen, dus doe dit al helemaal niet tegen mijn kinderen, ik ga geen leugens verzinnen om een boek van 1600 jaar oud te beschermen.

Max_D | 06-05-16 | 10:30

Ik vraag me af wat voor soort opdrachtgevers zo'n bureautje als Diversion heeft. Dat moeten toch haast wel enkel gemeentes en overheidsinstellingen zijn..
En zo pompen we het gemeenschapsgeld maar leeg in nietszeggende onderzoekjes van nietszeggende bureautjes die nietszeggende 'oplossingen' produceren voor niet-bestaande problemen.

hakjood | 06-05-16 | 10:29

Goed zo Zentgraaff! Je kunt het wel. Een keer een stukje tikken zonder 'provincialen' naar beneden te halen.

pietprikkel | 06-05-16 | 10:28

De leraar moet het weer doen, aldus Diversion.

Ik vind dat leraren veel klagen, hun bijdrage en werkethos chronisch overschatten en vaak minder capabel zijn dan ze denken. Dat gezegd: een leraar wiskunde moet wel gewoon de kans krijgen een leerling wiskunde bij te brengen zonder ook verantwoordelijk te worden gehouden voor de al dan niet racistische denkbeelden, tienerzwangerschappen en tandpoetshygiene van hun klasje. Ook een basisschooljuf/meneer heeft veel verschillende dingen om op te letten, daar kun je dit niet van verwachten.

Een beetje in de gaten houden wat kids op sociale media doen, dat is een taak van.. eh.. hoe heet dat ook al weer.. jeweetwel, die lui.. eh.. ouders. Die schijnen verder nergens verantwoordelijk voor te zijn in het leven van hun kids, dus dit moet wel lukken. Als het echt niet gaat kan Tapsterk's dienst ook een rol spelen, die zitten toch de hele dag sociale media te gluren.

Sjors W. | 06-05-16 | 10:27

Allemaal verzonnen, we kennen dat soort clubjes er zijn er zoveel van

Bokito ergo sum | 06-05-16 | 10:26

Zoals ik bij de buren van Powned al aangaf:
Hopelijk bestaat de democratie nog als deze kinderen 18 worden:

Mastermattie | 06-05-16 | 10:26

Opvoeding is er niet meer. Ik zie het elke dag. Kleine kinderen mogen alles en als je er wat van zegt dan moet je je er niet mee bemoeien want HUN kroost is heilig!

Ikdachthetniet | 06-05-16 | 10:24

Als ik het woord "dialoog" hoor grijp ik naar mijn revolver.

Muxje | 06-05-16 | 10:24

En dezelfde discussie werd een tijd geleden ook aangekaart over voornamelijk allochtonen leerlingen die stonden te juichen bij aanslagen in Frankrijk en Brussel. Over leraren die discussies en lessen over de Tweede Wereldoorlog vermijden omdat voornamelijk islamitische leerlingen hun Jodenhaat niet onder stoelen of banken steken. Dus ja, ook op het platteland leest men wat er in randstedelijke gebieden over Joden en dergelijke gezegd word. Actie is reactie, niet goed te keuren overigens maar wel begrijpelijk. Mede mogelijk gemaakt door jarenlang wegkijk beleid in de randstedelijke gebieden door socialisten en marxisten. Wie zaait zal oogsten.

Indoneesje | 06-05-16 | 10:24

Die holocaust vierende minimoslims waren 20 jaar geleden ook al in de klas.

sophia noa | 06-05-16 | 10:24

En aan wie zouden die "allochtone kindertjes" hun "gedrag" aan ontlenen ???
Dat zouden ze toch vast en zeker niet van hun ouders hebben hé...

A3an | 06-05-16 | 10:24

Kan iemand die Zentgraaff daar aan een snickers infuus gooien?

C-Bear | 06-05-16 | 10:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken