Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL! Trump enige Republikeinse presidentskandidaat

Die muur die komt er. Donald Trump is de 'last man standing' in de race om het Republikeinse presidentsticket. Vannacht heeft Ted Cruz heel hard 'fuck iedereen de moeder' geroepen toen Trump de staat Indiana won en is naar huis gegaan. Weet u nog hoe heel JesseKlaverig-Nederland liep te glibberen toen Obama de eerste keer president werd? De Yes We Can-campagne deed zeer veel progressief liberalen een klein stijfje krijgen. Wat er met Trump als Republikeinse presidentskandidaat zal gebeuren, is het tegenovergestelde. Benieuwd hoe lang het duurt tijdens de komende campagnes voor in Nederland de kreten 'het is 1933 in de USA momenteel' de boventoon gaan voeren. Het alternatief aan Democratische zijde is zeer waarschijnlijk Hillary Clinton, hoewel old school Bernie Sanders vannacht Indiana wel verrassend won. Donald versus Hillary, dat wordt een legendarische presidentsverkiezing en de beste real life soap die we in jaren gehad hebben. Zo'n zin in alle moddersmijtfilmpjes die hieruit voort gaan komen. Maar goed. Het is blijkbaar armoede troef qua politieke spierballen, charisma en visie als dit de twee beste kandidaten zijn die er in heel de United Stupid of America te vinden zijn, de hilariteit zal dat ruimschoots compenseren. Gelukkig is de president allang niet meer de machtigste man op aarde, want als dat zo was had Obama natuurlijk wel gezorgd voor een oorlogsvrije, armoedeloze en op groene energie lopende planeet. Dat is hem zelfs in de USA zelf niet gelukt, want als president kun je het schip dat Amerika heet nu eenmaal nooit in vier jaar tijd drastisch van koers laten wijzigen. Met dank aan Alexander Hamilton, James Madison en co. En dan nu, TRUMP-GIFJES!

Reaguursels

Inloggen

Wel jammer dat het ene ook het andere betekent. Met Trump als presidentskandidaat kun je ervan verzekerd zijn dat de volgende president, na de negroïde halfislamiet Obama, een vrouw zal zijn. Amerika is echt in crisis.

Willibald von Klúúúk | 05-05-16 | 15:20

Trump gifjes van giphy, zo obligaat

beerboeloe | 05-05-16 | 14:55

Mark_D_Nl

Trump zijn bekkie is te klein voor sigaren, zelfs het allerpieligste sjekkie pas er nog niet in.

Als vrouw heb je er ook niets aan.

mallekater | 05-05-16 | 08:20

Poldergek
DT wint niet.
Amerikanen zijn, zoals iedereen weet, zo gek als een paar bossen uien, maar ZO ontsnapt zijn ze nou ook weer niet.
Iedereen met meer dan een gram hersens weet dat Trump de grootste ramp aller tijden zal zijn, hij zal bloksnor posthuum doen verbleken.
Niet alleen voor de Amerikanen, maar voor de wereld(vrede) zullen de meesten slim genoeg zijn om dan in jesisnaam maar op Clinton te stemmen.(Ook niet mijn keuze, maar de keuzemogelijkheden zijn gering).

mallekater | 05-05-16 | 08:18

Hillary wordt dus president.

blandurego | 05-05-16 | 03:19

Tyler Durden de admin/editor van ZeroHedge.com, de zeer populaire and alom door vriend en vijand geraadpleegde website voor finance en beleggings zaken volgt o.a. de tweets van Edward Snowden. Afgelopen Februari werd het volgende getweet : "02/27/2016 - 19:40 - Tyler Durden : Snowden Sums Up The Presidential Campaign With Just One Tweet : https://twitter.com/Snowden/status/703733273504018432 .
Zowel Tyler Durden, ZeroHegde en Edward Snowden ondersteunen zonder dus omhaal Donald J. Trump. Voordat je Trump afserveert als de mogelijke nieuwe Hitler in het Witte Huis, dien je te realiseren dat Donald Trump als enige kandidaat geen geld van WallStreet heeft aangenomen.

rmstock | 04-05-16 | 21:12

Grappig al die arrogante kneusjes uit een verzorgingsstaatje die denken het zo goed te weten. Alle Amerikanen zijn dom... Alles wat die kneuzen nu gebruiken en wat hun leven beter maakt is bedacht en uitgevonden in de VS. Niets daarvan uit Nederland. Het land van middelmatigheid en jankende zure vingertjes wijs mensen.
Nu weet ik dat het altijd mensen zijn die vrijwel nooit buiten de Benelux zijn geweest, laat staan ooit in de VS.
Europa en zeker NL kan nog veel leren van de mentaliteit van de gemiddelde Amerikaan.

Lompe Loel | 04-05-16 | 19:18

Voor het eerst deze morgen toen ik het nieuws las had ik weer een klein sprankje hoop, na 8 jaar doffe ellende

rode peper | 04-05-16 | 19:13

Als DT wint heeft Obama eindelijk ze verkiezingsbelofte waargemaakt van 8 jaar geleden

Poldergek | 04-05-16 | 19:07

Hehe... progressief liberalen, is dat net zoiets als een vegetarische kannibaal of zeau ?

von Strumpfhausen | 04-05-16 | 19:04

Ter aanvulling, ook Kasich stopt ermee!

Mastermattie | 04-05-16 | 18:50

En ook Kasich geeft het op. Dat betekent dat in de rest van de primaries er alleen op Trump gestemd kan worden.

Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 18:21

We hebben iemand als Trump gewoon keihard nodig in de wereld.

MichelDenHaag | 04-05-16 | 18:19

Hoop dat Hillary tijdig ontmaskerd wordt als pathologisch liegbeest in handige youtubelinkjes - zodat Bernie Sanders als enige realistische kandidaat uit beide kampen november in gaat. Kom op, ouwe, die miljardaar kun je hebben.

Prze***walski | 04-05-16 | 16:15

Parel van het Zuiden | 04-05-16 | 14:58
Hillary en Donald hebben beiden niet de gunfactor. Het wordt een negatieve campagne, een moddergevecht.
Hillary zal de multiculturele stemmers krijgen, Donald de boze blanke man. Het zal erom spannen. Toch denk ik en hoop ik ook dat Hillary gaat winnen. Maar je hebt gelijk, de race is nog geenszins gelopen en niemand had verwacht dat Drumpf de eindrace zou halen.

lingo star | 04-05-16 | 15:22

@lingo star | 04-05-16 | 14:52

Bedoelt u de verkiezingen of het strafrechtelijke proces dat tegen Hillary loopt?
.
Overigens lijkt me uw voorspelling wat voorbarig. Eentje in de trand van "Trump overleeft de primaries nooit."
.
Ik denk zelf dat Trump wel degelijk president kan worden. Obama heeft met z'n change-belofte en het niet nakomen daarvan heel erg veel Amerikanen van alle afkomsten diep teleurgesteld. Ook het gedrag van de gevestigde Rep. en Democratische orde in Washington leidt tot een hoop woede en wrevel.

Parel van het Zuiden | 04-05-16 | 14:58

Ik vind het een zeer geruststellende gedachte dat een mens die uitgekotst wordt door gevestigde politiek, hun leibandmedia, hordes politiekcorrecten en social justice warriors daar schijt aan heeft en vervolgens zo'n aanhang op de been weet te brengen.
.
Er is dus nog hoop voor het vrije denken onder de continue aanhoudende pogingen tot indoctrinatie en demonisering van eerdergenoemden.
.
Zo'n Trump is niet ideaal, weet zijn aanhang ook best, maar in weerwil van wat ons voorgehouden wordt is de gevestigde politieke en mediale orde vele, vele malen gevaarlijker voor een burger dan zo'n Trump.

Parel van het Zuiden | 04-05-16 | 14:52

Hillary gaat glansrijk winnen.

lingo star | 04-05-16 | 14:52

'Build that wall! Build that wall! ' Entertainment ten top. Amerikanen zien de mexicanen als de mocro's van de USA. En hij gaat laten zien hoe je uitvretersproblemen aanpakt. Pragmatisch problemen aanpakken, voorbeeldje voor euro-filistische Schaffen Dass gekkies. Hij heeft schijt aan China. Schijt aan Merkel. Schijt aan moslims en Saudi Arabia. En durft Pitbull Putin af te richten. Hij moet gewoon 4j even schoon schip maken en de boel opfukken. Net zoals Geert even aan het stuur moet. Op de lange termijn is het waarschijnlijk niet goed voor een land, maar 4j lang met gestrekt been linkse kolder tackelen is helemaal niet slecht op zijn tijd. De rotzooi afbreken en opruimen, dan pas doorbouwen op stevigere fundamenten.

Koettoerk | 04-05-16 | 14:39

Obama komt enorm goed over, en heeft er best een paar goede acties tussen zitten, maar de grote lijn is uiterst zorgwekkend. Het totale destabiliseren van het hele midden-oosten door relatief stabiele regeringen omver te werpen en islamitische rebellen te steunen en bewapenen (de huidige migrantencrisis is het gevolg van het feit dat Amerika - samen met SA, Qatar en Turkije - die oorlog in Syrië gaande houdt), het alsmaar verdedigen van de islam, het provoceren van Rusland/Poetin door te proberen Oekraïne in de Westerse invloedssfeer te trekken: allemaal zeer kwalijke zaken waar Obama op z'n minst de verantwoordelijke voor is.
Ik vrees dat Hillary dit beleid naadloos gaat doorzetten, dus ik zie nog liever dat Trump het wordt. Het is een gok met die man, maar hij kon op belangrijke punten als midden-oosten-politiek, de betrekkingen met Rusland en de oprukkende islamisering wel eens een veel betere kandidaat zijn. En het zou ook wel eens kunnen zijn dat als hij eenmaal op z'n plek zit, de grofheid ook een heel stuk minder wordt. Om verkiezingen te winnen in Amerika moet je nou eenmaal zaken op de spits drijven.

Dr. Snoepjes | 04-05-16 | 14:08

Cohen/Obama/Jess Klaver/Aboutaleb (gecertificeerde gutmenschen) vs Die-Wilders/Trump ("nazi")
Iedere dag te horen bij alle staatsomroepen.

Kamervraag | 04-05-16 | 13:53

Zijn er ook GIFjes van Hillary the Hun?
wallenberg | 04-05-16 | 13:28

NO i.imgur.com/kbWgiID.gifv

(c)ZWITSUL | 04-05-16 | 13:38

Een voordeel, wie het ook wordt, het is altijd beter dan wat er nu zit. Ik zou Trump graag gekozen zien worden maar het is vrees ik in Amerika niet anders dan hier, het volk weet niet wat goed voor ze is en maakt de verkeerde keuze.

Elessir | 04-05-16 | 13:35

Zijn er ook GIFjes van Hillary the Hun?

wallenberg | 04-05-16 | 13:28

Trump en de Clintonnetjes zijn al jaren beste vrienden. Trump kwam er opeens in vlak nadat Hellary in opspraak raakte met 'emailgate'. Let op: Trump gaat zich nog extremer gedragen en Clinton ( die honderd keer kwaadaardiger is) speelt de wijze moeder en wordt zo president.

Then we are really fucked.

o)+ | 04-05-16 | 13:27

Wat een ontzettende facepalm. Of een volslagen gek, of een boze heks.
Lefgozer | 04-05-16 | 13:09
Noem je Trump nu een boze heks???

Nuchternederland | 04-05-16 | 13:24

@simpelman | 04-05-16 | 13:18
Zelfde laken een pak. Allemaal Linkse Kerk. Jij ook. Wegkijker.

Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 13:20

Hij is sowieso beter dan Hillarisch Clinton. Ik hoop dat de kiezers in de USA dat ook begrijpen.

BlowingBubbles | 04-05-16 | 13:19

@Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 12:57
Zat Wouter Bos in het Nobelcomité?

simpelman | 04-05-16 | 13:18

Wat een ontzettende facepalm. Of een volslagen gek, of een boze heks.
Het enige goeie nieuws qua Amerika is dat de anti-TTIP troemeleboem steeds luider wordt.

Lefgozer | 04-05-16 | 13:09

De afgelopen maanden was het imposant om Trumps volksmobilisatie via het net gade te slaan, nog nooit een fenomeen gezien zoals The Donald.
Hij straalt een enorme energie en positiviteit uit. Wanneer het weer 's een kudtdag is - met dank aan mijn werkgever, straattuig, EU, illegalenzondvloed en de hele islamteringzooi - klik ik een van Trumps bijeenkomsten of interviews aan op de JijTubert. Beste remedie tegen depri.
Trump belichaamt de old school attitude van wat Amerika ooit was: schouders eronder en knokken.
Op naar de volgende veldslagen. Trump 2016!

De Vrijlansier | 04-05-16 | 13:02

tweetybird | 04-05-16 | 12:31
Wat voor "rare dingen" heeft hij dan, Tweety?

Carmelita | 04-05-16 | 12:59

Ik lach me rot.
Het dedain waarmee Trump bij 'onze" media bejegent wordt kan niet mooier eindigen. Hoe is dit mogelijk vragen de domoren zich af.
Nou, gevalletje oorzaak en gevolg misschien??.
De populist Trump??
O... ja jo...? En die Sanders dan die gratis onderwijs, gratis eten en gratis huizen beloofd aan zijn kiezers, die is zeker geen populist.
Verder is die Cruz schrikbarend conservatief.
Daar is Trump een verlicht persoon bij vergeleken.
De mensen zijn het politieke gekonkel zat.
Ook Hillary behoort tot die kliek.
Zij heeft zoveel ervaring werkt nu tegen haar.
De burgers kiezen nu voor iemand die geheel buiten het netwerk zijn eigen broek kan ophouden.
Tuurlijk brult Trump wat af. Maar hij komt er mee weg.
Omdat hij iets heeft wat alle anderen blijkbaar ontberen. Hij spreekt de taal van de straat en weet burgers te mobiliseren die nooit stemden. Net zoals Obama de zwarten wist te mobiliseren. En Trump is meer op de VS gericht, op de eigen economie, op de eigen werkgelegenheid. Meer nationalistisch wat op dit moment juist gevraagd wordt. Daarnaast haat hij Poetin niet. Anti islam.
Dus al met al kan er een frisse wind gaan waaien. Het overal mee bemoeien imperialistische Amerika doet een stapje terug. En daarmee beste mensen win je de verkiezingen mee. Daarmee kan je in Europa ook de verkiezingen winnen. Anti islam, anti immigratie, anti imperialistisch Brussel. Er komt een kentering in de misère. Bevrijding is nabij.... hopelijk.
Vandaag nog hangt de vlag halfstok.
Morgen wappert hij vrolijk in top...

dijkbewaker | 04-05-16 | 12:59

Trump's speech was incoherent en slecht als altijd vannacht. En briljant. Hij wist in korte, afgebroken zinnetjes die niks met elkaar te maken hadden, als een echte president de mensen eenheid en hoop te bieden. Ongelooflijk die gozer. Echt. Die wordt president. Ben ik van overtuigd. Alzheimer for the win.

LibertasSimplex | 04-05-16 | 12:58

@simpelman | 04-05-16 | 12:43
Het had niet met kleur te maken? Vandaar dat Wouter Bos zei:

*Als je een jaar geleden zou hebben gedacht dat er in het Witte Huis straks een zwarte man, een zwarte vrouw en twee zwarte meisjes rond zouden lopen. Dat zou niemand geloofd hebben*.

Ik herhaal: Zwarte man. Zwarte vrouw. Zwarte meisjes. Witte Huis.

En jij ziet geen kleur? Wegkijker.
www.nu.nl/algemeen/1824189/balkenende-...

Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 12:57

Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 12:41

Yeppp vanwege de reden die ik al aan gaf. Liever Trump als een vrouw als president. Dat gaat veel amerikanen nog veel te ver!!! Daar zijn ze nog niet aan toe in dat grote amerika. Zelfs voor veel democraten is dat een stap te ver.

tweetybird | 04-05-16 | 12:57

@tweetybird | 04-05-16 | 12:43
Het gevaar van Iran bestaat dan ook niet zo zeer voor Israël maar voor ons hier in het Westen. Waarom wilde Iran intercontinentale ballistische raketten (ICBM) hebben en waarom heeft Obama toegestaan dat ze die ook mogen hebben? Ze hebben al raketten die met een eventuele atoombom Israël kunnen bereiken. Die ICBM's zijn voor ons. Links blijft desalniettemin door die rose bril kijken, wanneer de Ayatollah's "death to America" schreeuwen, menen ze dat niet echt en moeten wij, de echte agressors hen enkel wat meer tegemoetkomen. In tegenstelling tot Israël zullen wij niet terugschieten wanneer de bom valt.

Oeleflaffel | 04-05-16 | 12:57

Wat natuurlijk wel geweldig is is dat Trump als president gewoon keihard slecht nieuws is voor de EU steel club. Dat dan weer wel. Dat is dan weer wel geweldig. Ttip kunnen ze wel op hun buik schuiven. En zo zijn er nog wat meer zaken die ze gewoon keihard op hun buik kunnen schijven. Dat is dan weer wel leuk!!

tweetybird | 04-05-16 | 12:53

@ Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 12:39
Dat had niet met kleur te maken. De Nobelprijs voor Obama was bedoeld als opgestoken middelvinger naar George W. Bush.

simpelman | 04-05-16 | 12:43

Indoneesje | 04-05-16 | 10:21

Nou om israel maak ik mij geen zorgen. Die vagen iran zo van de kaart. Nog steeds en dat weet iran ook wel. Daar zit geen gevaar. Maar een noord korea kan wel eens gevaarlijk worden met een Trump aan het roer. Want daar zit ook een rare snuiter aan het roer. Dat kan nog wel eens lekker botsen. Veel meer als dat het ooit geweest is. En bij beide schieten de emoties nog al eens door.

tweetybird | 04-05-16 | 12:43

@bisbisbis | 04-05-16 | 12:38
Er zijn nu al veel democraten die op Trump gestemd hebben, na lid geworden te zijn van de republikeinen.

Trump is de favoriete kandidaat van de democraten.

Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 12:41

Trump is vooral een vrucht van acht jaar Soros en consorten. Mensen die Obama financierden en instrueerden en nu hetzelfde met Hillary Clinton proberen. Hetzlfde volk doneert ruim aan NGO's die in ruil daarvoor actievoerders de straat op sturen en trachten via de massamedia de publieke opinie te beinvloeden die minder gevoelig voor geld van Soros zijn.
.
Kennelijk gaat het om een democratische correctie van een opgedrongen ideologie waarvan de doorgeschoven sociale, psychische, juridische en financiele rekeningen vooral bij de kiezer voor verandering belanden. In Nederland, Frankrijk, Duitsland en Groot-Britannie en tegenwoordig ook in Zweden kennen Een soortgelijke democratisch correctiemechanisme van wanbeleid.

Takki Yah | 04-05-16 | 12:41

@hotmint | 04-05-16 | 12:29
Je bent zo'n low information voting usefull idiot die denkt dat er enkel blanke rednecks naar de campagnebijeenkomsten van Trump komen en vervolgens denkt grappig te zijn door daar een KKK-puntmuts op te zetten, en die vervolgens gaat huilen wanneer een Afro-Amerikaanse Trump supporter je vervolgens op je neus timmert. www.youtube.com/watch?v=6vqw5566wnQ
Of is deze Afro-Amerikaanse Trump supporter ook een racist? Maar dit wordt uiteraard weer geframed als Trump die geweld uitlokt met zijn "gewelddadige" retoriek

Bovendien haalt Trump stemmen over het gehele spectrum, jong en oud, arm en rijk, bekijk de laatste uitslag van Indiana maar eens goed. twitter.com/Bencjacobs/status/7276353...
twitter.com/Bencjacobs/status/7276356...

Oeleflaffel | 04-05-16 | 12:40

@Lupuslupus | 04-05-16 | 12:36
Ik kan het nog steeds niet hebben dat die Linkse Gekken Obama een Nobelprijs hebben gegeven, domweg omdat hij een neger was die president werd. De racisten.

Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 12:39

Wij krijgen nu de opmerkelijke stijlfiguur, dat gevestigde leden van de republikeinse partij op.... Hillary zullen stemmen.

bisbisbis | 04-05-16 | 12:38

Bernie Sanders is er ook nog.

Ohja | 04-05-16 | 12:38

R.E.Lee | 04-05-16 | 10:08

Trump valt totaal niet te vergelijken met Wilders. Wilders heeft steeds meer geleerd zijn emoties nu wel te beheersen en is vele malen minder extreem met zaken als Trump. En vele malen stabieler als Trump. Niet te vergelijken dus. Al denken sommige dat wilders raakvlakken met trump hebben zijn die raakvlakken er maar weinig.

tweetybird | 04-05-16 | 12:36

Hallo, Scandinavië. Waar blijft de Nobelprijs voor Trump?
Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 11:55
.
Als ik Trump was zou ik die prijs beslist weigeren want die is al besmet sinds Arafat hem kreeg.

Lupuslupus | 04-05-16 | 12:36

Hup Trump! *boze blanke mannen stemmen Trump*

Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 12:32

Nou als het inderdaad trump tegenover clinton wordt dan wordt Trump president. Ook al zien ook heel veel mensen Trump niet zitten als president. Maar een vrouwelijke president zien ze nog veel minder zitten. Daar zijn ze in amerika nog niet aan toe.Moeten we dan blij zijn met Trump. Zelf denk ik van niet. Ik vind de man toch ook wat rare dingen hebben en hij komt mij soms zeer instabiel over en heeft ook best vaak emoties niet in de hand. Iets wat een gevaarlijke combinatie kan zijn. Maar ja de tijd zal het uitwijzen. Mischien valt het mee. En verandert er echt iets. Hopen dat dat dan wel positief is.

tweetybird | 04-05-16 | 12:31

@mom van avezaath | 04-05-16 | 11:37
En dankzij Hillary en na donaties (van mogelijk $200 miljoen) aan het "slush fund" genaamd de Clinton Foundation heeft Putin nu een aandeel van/in 20% van uraniumvoorraad van de V.S. kunnen krijgen. Zelfs de NY-Times weet het nieuws (na een jaar stilte) niet meer te verbergen. www.nytimes.com/2015/04/24/us/cash-flo...

Oeleflaffel | 04-05-16 | 12:29

Toch zorgelijk en treurig dat een groot deel (het arme, laag opgeleide, witte deel) van de Amerikanen op deze racistische idioot stemt. Los van links of rechts, deze man spoort niet IMHO.
.
Mijn hoop is dan maar op Hillary als compromis, want Bernie zal het helaas niet gaan halen.
.
@Zwitsul over TTIP: Van deze zelfde site: TTIP is ook niet goed voor Amerikaanse arbeiders in laagbetaalde banen. Ze zijn alleen te dom om het te zien:
www.thepeoplesvoice.org/TPV3/Voices.ph...

hotmint | 04-05-16 | 12:29

Kijk eens om je heen en zie wat Obama er een ongelofelijke puinhoop van gemaakt heeft. Slechter kan dus helemaal niet.

Nilfisk | 04-05-16 | 12:19

Yeah.
Trump for President!
Helemaal top.
Links mag in een hoekje huilie huilie gaan doen.
Heerlijk.

Wonderful-Life | 04-05-16 | 12:08

Hallo, Scandinavië. Waar blijft de Nobelprijs voor Trump?

Lewis Lewinsky | 04-05-16 | 11:55

Ook in de VS is de belastingbetalende middenklasse het zat dat ze wel mogen betalen, maar dat de overheid niets voor ze doet.

Brou Is Back | 04-05-16 | 11:53

@Joost Maghetweten | 04-05-16 | 11:46

"Maar laten we hopen op een democratische meerderheid in de senaat over 2 jaar..."
Als je ervan uitgaat dat iedereen hier dit hoopt, zit je toch echt op de verkeerde site.

Leipniz | 04-05-16 | 11:51

Het is een grote soap, maar wel de enige die ik volg.
Het gaat nu steeds smeriger worden. Zowel Trump als Clinton (OK, Bill dan) staan in de rolodex van de veroordeeld pedo met zijn pret-eiland Jeffrey Epstein. Vorige week werd die kaart al even gespeeld, maar vooralsnog zonder gevolgen.
Ik ben geen Trump-fan maar weer vier jaar de criminele Clinton-clan aan het roer is sowieso een voortzetting van de VS-agressie (deels via IS/ISIS/ISIL/Daesh, Al-Qaeda etc. en al die ander proxy-clubjes.)
JFK was de laatste die met zijn broer een beetje orde op zaken wilde stellen, maar dat kostte hem de kop. Sindsdien is het van kwaad tot erger geworden.

Guy Veropzoudten | 04-05-16 | 11:50

Ik denk dat links Nederland zich compleet vergist in Donald Trump.
Trump wist, dat hij alleen iets kon winnen als hij een exorbitante attitude zou aannemen, mensen zou shockeren en vooral zaken zou benoemen waaraan vele Amerikanen zich ook ergeren. Een klein beetje zoals Pim Fortuyn dat ook deed.
Trump heeft alles zelf betaald en niet zoals de schatrijke fam. Clinton in allerlei duistere en onzichtbare fondsen
participeren. De Clintons zijn onbetrouwbaar.

Maar als Trump straks president is, zullen jullie een geheel andere man zien.
Meer pro Amerika , waar de corruptie -armoede - economische blunders onder de democraten welig heeft getierd.
Minder Azië en Afrika en terecht dat de landen die onder de Navo parapluie schuilen ook eens naar behoren gaan meebetalen en niet de Amerikaanse belasting betaler er grotendeels voor op laat draaien.

Nee, vergis je niet in Trump.
Vergis je ook niet in de Amerikaanse mentaliteit.
Trump heeft ook nog een andere kant dan zijn huidig populistische gedrag. Onderschat deze grote zakenman niet.
Maar ja, links zal hem tot in den treuren demoniseren hier, daar zijn ze in Nederland sterk in.
Wie niet links is hier, valt af.
Dat zal nog wel een paar decennia duren voordat we al die linkse graaiers hier kwijt zijn.

joost2 | 04-05-16 | 11:48

Net zo goed als Obama niet zo veel heeft gedaan als gedacht (of gevreesd), net zoals Reagan in toom werd gehouden door zijn adviseurs (en laten we eerlijk zijn: zo erg als Bush jr kan het zeker niet zijn) ofwel; het zal wel loslopen. Maar laten we hopen op een democratische meerderheid in de senaat over 2 jaar...

Joost Maghetweten | 04-05-16 | 11:46

Net zo goed als Obama niet zo veel heeft gedaan als gedacht (of gevreesd), net zoals Reagan in toom werd gehouden door zijn adviseurs (en laten we eerlijk zijn: zo erg als Bush jr kan het zeker niet zijn) ofwel; het zal wel loslopen. Maar laten we hopen op een democratische meerderheid in de senaat over 2 jaar...

Joost Maghetweten | 04-05-16 | 11:46

Blij dat nek Cruz eruit is. En Trump is hoe dan ook te prefereren boven Hussein Obama. Om te beginnen respecteren Putin en Trump elkaar, terwijl Putin Obama minacht.
Zelfde overigens voor Trump en Netanyahu. De wereld kan er alleen maar ontspannender op worden.

En wat oorlogsmisdadiger Hillary betreft: als zij het wordt zal ze de wereld in oorlog storten. Het is dan ook te hopen dat ze, nog voor de caucuses zijn afgerond, wordt aangeklaagd. De FBI heeft al vrij veel naar boven gehaald. Nu maar hopen dat ze haar daadwerkelijk gaan aanklagen.

McPhart | 04-05-16 | 11:42

Twee gedachten over Trump en de Amerikaanse politiek:

1. Vanaf het begin heb ik gedacht dat hij een ringer voor Hillary is. Een kandidaat die de echt gevaarlijke oppositie wegvaagt, en vervolgens ingecalculeerd in zijn eigen voet schiet met een domme uitspraak of handeling, om zo de victorie voor Hillary veilig te stellen. Dat gevoel is nog steeds niet helemaal verdwenen.
Denk aan zijn vriendschappelijke banden met de Clintons in het verleden en zijn kapitale donaties aan de Democraten. Weten de Clintons iets over hem (zijn verleden is er kleurrijk genoeg voor) en chanteren ze hem op deze manier om hun dynastie voort te zetten?
Het zou verklaren waarom de Republikeinse partij vanaf het begin Trump tegengewerkt heeft en momenteel in paniek is, nu hij de enige overgebleven kandidaat is. Als je er tenminste van uitgaat dat deze paniek niet gespeeld is en het presidentiële systeem in Amerika niet gewoon een kwestie van stuivertjes wisselen is, om het volk de illusie te geven dat er iets te kiezen is, terwijl de kandidaat allang door Wall Street, de banken en Big Corp. klaargestoomd is.

2. Maar wat als hij geen ringer is, maar de "real deal"? Zijn onafhankelijkheid van sponsors en lobbyisten is een goed teken: hij lijkt onomkoopbaar. En in zijn veranderlijke opvattingen lijkt hij op de burgemeester van Londen, Boris Johnson, ook zo'n vreemde kostganger die meer op charisma dan op politieke rechtlijnigheid de strijd aangaat, en binnen het bestaande systeem zijn onafhankelijkheid opeist.
Trumps onafhankelijkheid van de traditionele geldstromen die de Amerikaanse politiek vergiftigen kon wel eens een zegen blijken, ongeacht zijn winstkansen. Zijn succes laat toekomstige kandidaten zien dat een presidentscampagne ook zonder de steun van de oude partijkaders te voeren is, resulterend in politici die niet langer spreekpoppen van de financiële elite zijn.
Wishful thinking, wellicht, maar zeker is dat Trump's aanwezigheid een frisse wind doet waaien door de amerikaanse politiek. En dat hij door zijn eigen partij wordt uitgekotst, slecht ligt in de MSM, en door alles wat links en satitrisch is belachelijk wordt gemaakt? Het beste bewijs dat je op het goede pad bent is dat foute mensen je haten.

Leipniz | 04-05-16 | 11:42

watergeus | 04-05-16 | 10:56
Nou, als je als minister van buitenlandse zaken er al niet voor terugdeinst saringas aan de tegenstanders van Assad te leveren, en met succes, want hier zijn al honderden doden door gevallen, vraag ik me af waar je toe in staat bent als je de president van ditzelfde land wordt. Ik denk dat ze aan alle kanten Obomba voorbij gaat, gezien haar fanatieke ideeën.
Voor ons als Europa zal het zeker ook geen positieve uitwerking hebben.

mom van avezaath | 04-05-16 | 11:37

simpelman | 04-05-16 | 11:17
Oliver Cromwell, ja. Ik hoef je de eerste zinnen te geven maar jij wist al van de hoed en de rand:

Have you ever walked the lonesome hills
And heard the curlews cry
Or seen the raven black as night
Upon a windswept sky
To walk the purple heather
And hear the westwind cry
To know that's where the rapparee must die
Since Cromwell pushed us westward
To live our lowly lives (McGowan/Pogues)

chicago river | 04-05-16 | 11:35

-weggejorist-

neuzhaar | 04-05-16 | 11:34

Kan niet wachten op de overwinningsspeech als hij daadwerkelijk president word. 'Mr. President, you're fired!' nu al een klassieker

R.E.Lee | 04-05-16 | 11:33

De mensen die Donald Trump vrezen hebben geen idee wie Hillary Clinton is.
Toen Obama president werd stond heel Nederland te juichen. Waarom? Geen idee. Maar Barry Soetoro heeft er een ongelooflijke rotzooi van gemaakt en zal over een tijdje als iedereen weer nuchter is worden ingedeeld bij de slechtste presidenten ooit.
Als Trump het wordt, heeft hij dit voor een groot deel aan Obama te danken.

squadra | 04-05-16 | 11:31

Niks mis met Trump.

hellothere | 04-05-16 | 11:30

Dat in NL veel mensen Trump verguizen is ook niet zo verwonderlijk. Mensen zijn doorgaans slecht geïnformeerd en horen de media die zij hoog in aanzien hebben (NOS, DWDD) zeggen dat Trump een waardeloze gek is. De media appelleren aan zaken als racisme en uitsluiting wanneer het over Trumps ideeën gaat, en dus denkt een deel van het volk dat het dus wel een heel grote gek moet zijn. De mensen zien om hen heen andere 'fatsoenlijke' mensen, die natuurlijk ook anti-Trump zijn. Het wordt op die wijze voor de mensen wel heel moeilijk om zelf nièt anti-Trump te worden.
We kunnen immers niet allemaal onafhankelijke denkers zijn die een pakket aan normen, waarden en idealen hebben gevormd, en rationeel kijken in hoeverre Trump's visie daarmee overeenkomt. Veel makkelijker is het namelijk om gewoon een kant te kiezen, waarbij de minste weerstand ondervonden wordt.

pluk-87 | 04-05-16 | 11:25

@Doper
Hij is de Fortuyn die ons is afgepakt? Hahaha, in welke dimensie leef jij?

Ongeblustekalk | 04-05-16 | 11:25

Het zijn niet de JesseKlaverigen die in paniek raken wegens Trump, het zijn vooral de conservatieven. Zelfs gefrustreerde leden van de Tea Party dreigen er wegens Trump de brui aan te geven.
Er staat een goed – en ellenlang – stuk van Andrew Sullivan in NYMag over Trump als "extinction-level event", waarin hij opmerkt dat Plato Trump al voorspelde, hij legt uit dat de opstellers van de Amerikaanse Grondwet het Amerikaanse politieke systeem expres hebben ingericht om de opkomst van iemand als Trump zo moeilijk mogelijk te maken (waarschijnlijk met Oliver Cromwell vrij vers in het achterhoofd) en waarin hij toegeeft dat de "elites" – waar hij zichzelf toe rekent – tonnen boter op het hoofd hebben.
nymag.com/daily/intelligencer/2016/04/...

simpelman | 04-05-16 | 11:17

Geweldige kerel die Trump! De normale Mexicaanse Amerikaan is het gewoon met hem eens. Want het is ook hun land dat anders naar de kloten gaat. Hij is de Fortuyn die ons is afgepakt.

Doper | 04-05-16 | 11:16

Eens kijken wat het Pentagon van die clown vindt. Die gaat niets klaar maken.

Ongeblustekalk | 04-05-16 | 11:16

Waarom wordt Trump als een debiel weggezet?
Omdat hij bombastisch praat?
Dat vond ik eerder juist van Obama, met zijn "change", een echte poppenkastspeler en performer.
Ik vind het programma van Trump helder, zakelijk en verstandig.
Trump for president!
En oh ja, op NU wordt hij idd al vergeleken met Hitler.
Zonder argumenten uiteraard.

Carmelita | 04-05-16 | 11:08

Dan hebt u "The Daily Show" nog niet gezien, dat is inmiddels "The Daily Trump Bash Show" geworden.
Mastermattie | 04-05-16 | 10:59

"The Daily Trump Bash Show" dat is toch CNN live ?

(c)ZWITSUL | 04-05-16 | 11:06

Eigenlijk wel bizar als je bedenkt dat Trump de campagne van Bill Clinton gefinancieerd heeft. Trump heeft waarschijnlijk ervaren hoe het bij de democraten ging en er toen voor gekozen zich bij de republikeinen te voegen.
Ook het feit dat hij geen ruzie met Rusland wilt en de NAVO achterhaald vindt en op wil heffen is voor ons helemaal niet zo verkeerd.
Ik denk ook dat het gunstig is dat hij zijn eigen campagne gefinancieerd heeft het enige belanghebbende bedrijf is dus zijn eigen bedrijf.

Mastermattie | 04-05-16 | 11:05

pejoar | 04-05-16 | 10:41
Dan hebt u "The Daily Show" nog niet gezien, dat is inmiddels "The Daily Trump Bash Show" geworden.

Mastermattie | 04-05-16 | 10:59

The sheer illusion dat de USA een democratie betreft. Amerikaanse presidenten worden geselecteerd niet gekozen. De Neocon elite heeft warmonger puppet Clinton nodig om hun NWO agenda uit te blijven rollen. Mocht daar onverhoopt toch een glitch inkomen doordat Trump op eoa. overruled dan valt een JFK-tje te verwachten.
Google ook 'The men behind Obama' voor een kijkje in de keuken van wie echt aan de touwtjes trekken in 'the land of the free'. Met doorwerkende kracht op rest van de wereld overigens.

opbokkennu | 04-05-16 | 10:56

Clinton zal nog even moeten uitleggen waarom ze de nationale veiligheid aan haar laars heeft gelapt met haar emailtjes.
Verder zat ze als minister van Buitenlandse zaken achter het transport van sarin vanuit de bunkers van Ghadaffi naar Isis. Waardoor Isis gifgas kon gebruiken.
Maar erger dan moslimintrigant Obama gaat het niet worden, denk ik. Die heeft het midden oosten toch wel in vuur en vlam gezet, Europa in de problemen gebracht, een wig tussen Rusland en Europa gezet. China in de handen van Rusland gedreven. Iran nukes gegund met een idiote deal. Israël verder geïsoleerd. Alhoewel madame Clinton er niet ver vanaf staat want die zal vrolijk op dezelfde voet verder gaan.

watergeus | 04-05-16 | 10:56

batvoca2 | 04-05-16 | 10:49
Moest lachen. Sterk comment.
Maar vuisten? Van Baalen en Verhofstad vuisten? Vieze vette vette slappe knuistjes waar de alcohol uit de vingernagels komt uitgewalmd.

chicago river | 04-05-16 | 10:53

Liever een opportunist, die doet wat de mensen willen, dan een huichelachtige politicus uit het etablissement.
Na 8 jaar Obama, valt er toch weinig te verkloten op buitenlandbeleid.

Veritas Splendor | 04-05-16 | 10:53

Onvoorstelbaar. Die Trump wint zomaar zonder hulp of toestemming vanuit het Nederlandse parlement en de bijbehorende media. Dat kan toch niet! En zal de EU ingrijpen als Trump het tot president schopt? Ik zie Van Balen en Verhofstadt al met gebalde vuisten op Times Square en Dijsselbloem op het Capitool

batvoca2 | 04-05-16 | 10:49

Goed om te zien hoe indoctrinatie werkt. Toen Trump zijn kandidatuur aankondigde werd dit door onze media lachend, ja: homerisch bulderend terzijde geschoven. Dit konden we niet serieus nemen. Toen het serieuzer bleek zag je de paniek toeslaan en werden de standaard antipopulistische praatjes van stal gehaald. Niet één commentator in onze media waar dan ook die serieus is ingegaan op wat Trump wil. Nee: het is een schoft en hij moet zo ongeveer dood. Dat die tuthola van een Hillary niets kan, niets klaarspeelt en een sokpop voor Wallstreet is interesseert blijkbaar niemand, nee: er moet 'een vrouw' president worden omdat dat kan. Zelfs mijn dochter 'weet' dat Trump een schoft is en dood moet: dat leert ze op school. Het doet me nogal denken aan de paniek die ontstond toen Reagan opkwam: ook dat was een flapdrol, een mislukte acteur en Het Kwaad. Ach ja, linksmensen he?

FustViking | 04-05-16 | 10:47

Trump wordt zeker de volgende President. Hillary is een onbetrouwbare heks en zit achter allerlei nare dingen die o.a. zorgen voor de asieltsunami in Nederland. Hup Trump!

Mark_D_NL | 04-05-16 | 10:47

pejoar | 04-05-16 | 10:41
Eerlijk, ik weet ook weinig van Trump en hij interesseert me ook weinig. Maar dat hij een praktisch non-ideologische koers vaart neemt me juist voor hem in. Ik ben namelijk al jaren helemaal, totaal, klaar met al die levensverbeteraars en ´wereldwijze´ goeddoeners. Goody two shoes. Minder politiek, meer handel. Meer geld. Geen gezeik, iedereen rijk.

chicago river | 04-05-16 | 10:46

Inderdaad. Als dit het beste is waaruit gekozen kan worden, is het treurig gesteld.

HetPhantom | 04-05-16 | 10:41

Bij DWDD,Journaal,VK,NRC en Pauw zullen ze wel boos zijn.
Maanden lang zijn ze bezig geweest Trump belachelijk te maken en nou wordt hij toch de kandidaat.
Je ziet dat bijv. aan de reacties bij Nu.
De meeste weten van niks maar dat Trump slecht is dat moet wel vast staan volgens de "betere mens"

pejoar | 04-05-16 | 10:41

Trump in het witte huis en Clinton in de gevangenis. De meest gewenste situatie.

Mark_Pugner | 04-05-16 | 10:40

Nou dit is wel te winnen door Hillary Clinton. Merkwaardig inderdaad dat de Republikeinen niks beters kunnen leveren.

Simon_GS | 04-05-16 | 10:40

-weggejorist-

Sven Hoek | 04-05-16 | 10:38

Van mij mag Trump het gaan doen! Hij heeft al aangegeven zich meer op het eigen land te gaan focussen, dus klaar met al die war mongery in het M-O. Wereldwijd is men gewoon klaar met de gevestigde orde, die er inderdaad een enorme puinhoop van heeft gemaakt. Kom maar op met Trump, UKIP, FN, PVV/VNL en leiders als Orban cum suis!

Lucioperca | 04-05-16 | 10:38

Ik wacht rustig af op de 1e Southpark aflevering over de uitkomst van dit lousy spektakel. Leer je in krap 30 minuten meer van dan alle politieke commentaren in de kranten uit NL en de USA bij elkaar.

Hillary of Trump maakt in feite geen korte snik uit voor de gemiddelde Amerikaan. Amerika kijkt namelijk amper tot niet naar Amerikanen maar naar een handvol buitenlanden waar ze beter hun handen vanaf konden houden.

Isolationisme, of non-interventie, laat Trump het maar zien. Ik zie het die tuthola Hillary niet doen namelijk. Kansloos.

chicago river | 04-05-16 | 10:37

@Conan de Rabarber | 04-05-16 | 10:31
Het moet iets anders zijn, een writersblock duurt geen heel leven.

pluk-87 | 04-05-16 | 10:32

Donald Trump: 'I think Islam hates us' De man heeft visie.

Neuswiel | 04-05-16 | 10:32

Trump is perfect voor Europa, kunnen die amerikanen ook eindelijk eens opzouten hier met hun soldaten en kernwapens en de EU die het allemaal zo goed weet dat zelf regelen i.p.v. vluchtelingen te nourishen.

Ommie de HaatMoker | 04-05-16 | 10:31

@Petskast | 04-05-16 | 10:27
En Clinton is fatsoenlijk omdat? Om de Irak oorlog? Of vanwege Christopher Stevens?

pluk-87 | 04-05-16 | 10:31

Twee keer "klein stijfje" in twee opvolgende JQtopics Johnny? Writersblockje?

Conan de Rabarber | 04-05-16 | 10:31

Reisbureau NPO-Hilversum zal al wel weer overuren gaan draaien om iedere BN'er en z'n moeder een gratis vakantie naar de VS te geven, zodat ze weer lekker "verschillig" hun "objectieve" adoratie voor Hillary kunnen etaleren, en zodoende aan hun achterban laten zien dat ze toch echt oprechte gutmenschen zijn.

Abject | 04-05-16 | 10:28

Trump is een snoeiharde zakenman, het gaat hem alleen maar om het winnen van deze verkiezingswedstrijd. Mooie bijkomstigheid: winnen van een vrouw.
Hij wordt een onfatsoenlijke president of een hele slechte verliezer.

Petskast | 04-05-16 | 10:27

@tattooboer | 04-05-16 | 10:19
Je hebt het toch niet over Hillary?
*ieks*

necrosis | 04-05-16 | 10:27

Klopt mark. De US winnen nu patenten op zeer rendabele zonnepanelen die met zilver aloi worden geproduceert en dat is de weg die er word ingeslagen.

tattooboer | 04-05-16 | 10:25

Ergens eind jaren 50 is het compleet mis gegaan met mijn tot dan toe goede oom USA. Kort daarna JFK deaud. Brutale Vietnamoorlog. Humor en romantiek ingeruild voor valse.
Bilderbergers? die de macht toen definitief kregen? Oorlogsindustrie belangen...?
In NL ging het spoedig daarna ook fout, ingeluid door Nieuw Links.

ecologiste | 04-05-16 | 10:25

Laat de Trumpenator dat kutwijf maar verbaal slopen.
Dat wordt echt hillarysch

Barbarous_Relic | 04-05-16 | 10:22

@tattooboer | 04-05-16 | 10:18
En ook Zilver kopen, bedank mij ook maar later.

Mark_D_NL | 04-05-16 | 10:21

(c)ZWITSUL | 04-05-16 | 10:12 Een confrontatie met Iran kan vervelende gevolgen hebben voor Israel. Indien Iran bijv. daadwerkelijk al beschikt over nucleaire wapens heeft Israel en haar burgers als eerste een probleem. Zelfde geldt voor Zuid-Korea, een confrontatie zal duizenden levens kosten in Seoul in de eerste uren van een confrontatie. Een conflict met China over o.a. de expansie drift in Zuid-Oost Azië gaat ook gevolgen hebben voor de stabiliteit van een geheel continent. Dan prefereer ik toch liever de zogenaamde nieuwe 'koude oorlog' zonder dat daarbij duizenden burgers als eerste opgeofferd moeten worden.

Indoneesje | 04-05-16 | 10:21

Go Hillary, go!
Geef Trumpy sigaar uit eigen doos!
wezen | 04-05-16 | 10:10

Ben jij wel helemaal lekker Of ben je gewoon verdwaald.

ymerdekolere | 04-05-16 | 10:20

Go Trump. Van Hillary krijg ik rillingen over mijn rug, komt rechtstreeks uit The Invasion of the Body Snatchers. Eng wijf. Trump zou wel net kunnen zijn wat ze daar, en hier, nodig hebben.

Bokito ergo sum | 04-05-16 | 10:20

Toch maar fysiek doen...

tattooboer | 04-05-16 | 10:19

Als trump pappie word gaat goud drie keer over de kop. China brengt een goudgedekte munt uit rusland zal volgen. China wil niet met de US zoals die nu is handelen met die munt. Trump gaat daar verandering in brengen door ons allemaal met feiten te overtuigen niks meer made in china en buurlanden te produceren maar gewoon weer bij ons in de naties. Dan worden producten weer duurder en duurzamer en zal china niet anders kunnen dan hun utopiamunt op de markt te gooien en nog meer goud aan te schaffen om hem dekkend te houden. Kopen dus. Fisiek goud. Bedank me later maar.

tattooboer | 04-05-16 | 10:18

Trump is de beste voor Europa. Hij will TTIP niet en hij wil Putin niet sarren.
Als Putin zich écht opgejaagd voelt is Europa de dupe, dus het standpunt van Trump bevalt me prima.
Laat Trump maar winnen.

Vogelbeest | 04-05-16 | 10:18

Als Trump wint, gaan we zeer interessante tijden tegemoet.

Vloberto | 04-05-16 | 10:18

wezen | 04-05-16 | 10:10

Nooit over sigaren beginnen als je het over de Clintons hebt...

Jon Snow | 04-05-16 | 10:17

@wezen | 04-05-16 | 10:10
Die sigaar zat in de doos van Monica Lewinski.

necrosis | 04-05-16 | 10:16

Toch jammer, ik had me juist zo verheugd op een contested convention...

Jon Snow | 04-05-16 | 10:16

Ik vind Trump een gigantische held. Een voorvechter voor het mooie westen die de uitverkoop en de weg-met-ons-sfeer zal doen keren.

pluk-87 | 04-05-16 | 10:15

@wezen
Lol, Hillary moet Trump pijpen?

compitaal | 04-05-16 | 10:12

Het grootste gevaar bij Trump schuilt voornamelijk wat hij met Iran, Noord-Korea en China gaat doen. Trump zou de wereld zomaar dichter bij de rand van de afgrond kunnen brengen puur omdat het een ongemanierde onbehouwen brulaap is.
Indoneesje | 04-05-16 | 10:09

nog dichterbij dan het huidige tuig dat de koude oorlog nieuw leven aan het inblazen is voor eigen gewin bedoel je ?

(c)ZWITSUL | 04-05-16 | 10:12

"Trump was in zijn hele toespraak opvallend rustig. Hij sprak van een "enorme overwinning" en hij riep op tot eenheid."
www.nu.nl/verkiezingen-vs/4256569/ted-...

Je ziet hem al bijdraaien nu de nominatie min of meer binnen is. Die man is niet voor niets miljardair geworden.

jip_86 | 04-05-16 | 10:12

Mastermattie | 04-05-16 | 09:54

"Gewoon proberen" lijkt me nou niet de meest gegronde onderbouwing voor het kiezen van een president. In het geval van deze volidioot zou dat best wel eens een naar effect kunnen hebben.

jawor36 | 04-05-16 | 10:11

Go Hillary, go!
Geef Trumpy sigaar uit eigen doos!

wezen | 04-05-16 | 10:10

Linksmenschen haten Trump, ik HAAT linksmenschen.

compitaal | 04-05-16 | 10:10

quantumcollider | 04-05-16 | 09:59 De 'Trump' manier van politiek bedrijven en manier hoe hij communiceert etc kan er voor zorgen dat ook hij dit soort fuck-ups snel gaat meemaken als hij president word. Als hij president word ben ik toch heel erg benieuwd of hij eindelijk Saudi-Arabië gaat loosen als betrouwbare partner en bondgenoot. Het grootste gevaar bij Trump schuilt voornamelijk wat hij met Iran, Noord-Korea en China gaat doen. Trump zou de wereld zomaar dichter bij de rand van de afgrond kunnen brengen puur omdat het een ongemanierde onbehouwen brulaap is.

Indoneesje | 04-05-16 | 10:09

die moslim die er nu zit heeft alleen maar ellende gebracht tot nu toe.. heeft NIETS waargemaakt van zijn mooie verkiezings praatjes.
Laat Trump het maar gaan doen.. want die Hillary is een nog veel groter gevaar.

(c)ZWITSUL | 04-05-16 | 10:09

Dit is de Amerikaanse versie van onze Geert. Een populaire populist met een eigen land eerst mentaliteit. Heerlijk!

R.E.Lee | 04-05-16 | 10:08

Overal zie je een draai naar rechts. De bevolking ziet in dat het linkse beleid niet deugt en geeft een signaal door rechts te stemmen: AFD, Front Nationale, PVV, UKIP, etc...

Mastermattie | 04-05-16 | 10:03

Ik heb geen goed gevoel bij Trump. Maar desalniettemin is het toch Clinton die medeverantwoordelijk was voor de fuck-up in Benghazi dat het leven kostte aan de Amerikaanse ambassadeur en ander personeel. Een sterk staaltje 'Failure to Lead'. Om maar niet te spreken over het haar doorslaggevende rol in het beleid om antitankwapens aan 'gematigde Surische rebellen' (lees: alle islamisten behalve ISIS en misschien Al-Qaeda) te leveren waardoor de Syrische burgeroorlog nu al ruim 5 jaar duurt, of het verwijderen van Ghadaffi om vervolgens niets te doen aan de resulterende machtsvacuum en opkomst van de islamisten.
.
Dieptepunten die Trump nog bij lange na niet heeft kunnen evenaren.

Dat dieptepunt heeft Trump niet kunnen evernaren.

quantumcollider | 04-05-16 | 09:59

Wat lijkt hij toch op Van Gaal. In alles, wat bij de één een kunstgebit is, is bij de ander het haarstukje.
Kaltsnautzige | 04-05-16 | 09:53
.
Ja laten we het vooral over het uiterlijk gaan hebben.

Lupuslupus | 04-05-16 | 09:56

Trump gaat dit gewoon nog winnen ook. Bij de democratische partij is Hillary ongekend onpopulair voor een kandidaat, maar bij de republiekeinen is Trump met afstand nummer één. Tel daarbij de zwevende kiezers op die wel weer eens wat anders willen en het feit dat ook de VS onder druk staat door immigratie, moslimgeweld en zwart segregationisme... ja, mijn geld op Trump.

Adversary | 04-05-16 | 09:55

Blij dat alle Amerikaanse commercials eruit gesneden zijn als ik wat series download. Scheelt een hoop bagger.

Geert Linkers | 04-05-16 | 09:54

Donald Trump for president !!

Lupuslupus | 04-05-16 | 09:54

Laat Trump het maar proberen. Ik ben benieuwd of 'ie het waar kan maken.
#HillaryForPrison al is het alleen maar om Wassila Hachichi een schop onder d'r gesubsidieerde hol te verkopen.

Mastermattie | 04-05-16 | 09:54

Je ziet overal in de wereld verschuivingen. Het pamperen gaat velen tegenstaan. zowel hier, dus ook daar. In andere landen buiten de EU of states zie je niets anders.Overal waar "socialisme" bestaat zie je ellende. Tijd voor wat duidelijke lijnen!

Mr_Pikibelly | 04-05-16 | 09:54

Wat lijkt hij toch op Van Gaal. In alles, wat bij de één een kunstgebit is, is bij de ander het haarstukje.

Kaltsnautzige | 04-05-16 | 09:53

@Angel_eyes | 04-05-16 | 09:50
En ja , wat hebben Rutte zijn voorvaderen te maken gehad met Balthasar Gerards. Ook al zo'n vraagteken.

Mark_D_NL | 04-05-16 | 09:53

Mijn stem gaat naar Underwood.

Durotar | 04-05-16 | 09:53

Dit word echt mooi. Kom maar op, de panelen staan klaar voor deze numeratie.

tattooboer | 04-05-16 | 09:52

want als president kun je het schip dat Amerika heet nu eenmaal nooit in vier jaar tijd drastisch van koers laten wijzigen."
.
Zullen we van die vier maar even acht jaar maken? Dank u.

Lupuslupus | 04-05-16 | 09:52

Binnen 24 uur nadat Trump de vader van Cruz ervan beschuldigde betrokken te zijn geweest bij de moord op John F. Kennedy. Hmmm.

Angel_eyes | 04-05-16 | 09:50

Vergeet niet dat Trump het is gelukt een imperium op te bouwen. Hij zal denk ik dan ook de overheid runnen als een bedrijf. Ik denk dat dit ten goede zal komen aan de VS. Daarnaast doen wij wel lacherig over de VS, echter hebben zij wel een grondwet die men respecteert. In NL is dat al lang niet meer zo.

LibertyCity | 04-05-16 | 09:49

In het land der blinden is eenoog koning: Trump ziet in (en heeft publiekelijk duidelijk gemaakt) dat Merkel blunder op blunder stapelt. De rest (uitgezonder de oostbloklanden is te politiek correct om zich af te zetten tegen Merkel.

solcama | 04-05-16 | 09:49

Gelukkig mag ik niet in USA kiezen, ik vind het al knap lastig in Nederland.

Kaas de Vies | 04-05-16 | 09:49

@McMarx | 04-05-16 | 09:45
Nee, maar hij heeft wel een hele doos sigaren.

Mark_D_NL | 04-05-16 | 09:49

Trump is een hersenloze brulaap en Hillary is een volledige nobody en gewoon de hoer van. Qiud zegt het goed de United Stupid of America. Voor eeuwig ben ik ze dankbaar voor de bevrijding van Nazi Duitsland. Maar ik denk dat de meeste GI's zich in hun graf omdraaien bij een Trump als president. Nog schokkender is dat Trump ook hier op veel bijval en steun kan rekenen, terwijl Trump gewoon een opportunist is en vooral een enorme engnek. Met beide kandidaten schiet de VS geen fuck mee op. Veel plezier daar aan de overkant van de oceaan.

Indoneesje | 04-05-16 | 09:48

Gelukkig mag ik niet in USA kiezen, ik vind het al knap lastig in Nederland.

Kaas de Vies | 04-05-16 | 09:48

Maar goed. Het is blijkbaar armoede troef qua politieke spierballen, charisma en visie als dit de twee beste kandidaten zijn die er in heel de United Stupid of America te vinden zijn, de -hilariteit- zal dat ruimschoots compenseren.

Hillaryteit; gemiste kans Quidboy.

DiddyKong | 04-05-16 | 09:46

Maar kan ie ook saxofoon spelen?

Rest In Privacy | 04-05-16 | 09:45

Ik ga er voor zitten. The Donald tegen de ongetemde feeks. Dat kan niet anders dan geweldig worden. Intussen: Cruz elleboogt vrouw: www.reddit.com/r/gifs/comments/4hs5le...

FustViking | 04-05-16 | 09:45

-weggejorist-

Mark_D_NL | 04-05-16 | 09:43

Obama is wel 8 jaar president geweest.

bixiers | 04-05-16 | 09:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken