Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Comite 4 en 5 mei wil dat jij je telefoon uit doet

ezgif-3625688994.gifKijk. De grote telecomboeren hebben een ludieke inhaker verzonnen voor de twee minuten dat wij de miljoenen slachtoffers van gruwelijke oorlogen herdenken. 2BelminutenStilte heet het. Correctheidscommissie 4en5mei is in zee gegaan met de PR-afdeling van KPN, Vodafone en T-mobile voor een marketingstunt rondom de twee minuten stilte op 4 mei: zet je telefoon twee minuten uit. Menen jullie dit, Nationaal Comité 4 en 5 mei? Lekker geforceerd weer allemaal. En belachelijk. Neem deze quote: 'Op 4 mei om 20.00 uur is het stil... Echt stil... Een stilte die spreekt. In die stilte denken we aan de oorlog en aan onvrijheid. Een krachtiger signaal dan het uitzetten van je telefoon kun je niet geven.' Aldus Jan van Kooten van het Comité, en geen typetje van Draadstaal. Deze zin zou echt perfecte satire zijn, maar hij meent het. Er is geen krachtiger signaal om miljoenen dode joden, verzetshelden, soldaten en burgers te herdenken dan door twee minuten een elektronisch toestel uit te zetten. Of wat dacht u van deze van de Telecomboeren: 'De mobiele telefoon is een enorme vanzelfsprekendheid geworden in ons leven. Minder vanzelfsprekend is het besef dat vrijheid iets bijzonders is. Hoe mooi is het dan om het bijzondere van die vrijheid te benadrukken door dat vanzelfsprekende apparaat even uit te zetten?' De ultieme manier om vrijheid benadrukken is collectief als 4 mei-zombies onszelf ontzettend goed te vinden omdat we onze telefoon uit hebben gezet. DOE EENS EVEN ALLEMAAL NORMAAL JONGENS! We zijn ongeveer een jaar verwijderd van de beslissing dat de telecomboeren in samenspraak met het Comité twee minuten lang hun mobiele en vaste netwerken platleggen 'als krachtig signaal om vrijheid te herdenken'. Vraagje aan het Comité van Absolute Waarheden: mag de TV wel aan? Moeten we de CV-ketel misschien ook uitdraaien? Is het misschien een krachtiger signaal als iedereen 2MinutenOgenDicht doet? Kom maar door met de correcte protocollen, jullie schijnen perfect te weten hoe vrijheid gevierd en doden herdacht dienen te worden. Afijn. Het Comité gedraagt zich al jaren alsof het een monopolie heeft op de Enige Correcte Manier van Herdenken en de providers PR'en daar vrolijk op mee, terwijl vrijheid juist is dat iedereen dat op zijn eigen manier mag doen.

Reaguursels

Inloggen

Slechts twee minuten uit respect voor de vele Nederlandse slachtoffers, kan niet moeilijk zijn. Het gaat gewoon om een uitdrukking van Respect voor anderen. Voor je medeburgers.
Ook goed zou zijn, in de NS stiltecoupees diezelfde telefoon uit te zetten. Gewoon om eens rekening te houden met stiltezoekende medereizigers. Kan niet moeilijk zijn.
Beter nog, mobieltjes massaal afschaffen. Zodat men weer eens met elkaar praat in plaats van met een stuk elektronica. Stelletje zwamkousen.

ljcoster | 01-05-16 | 08:49

Slechts twee minuten uit respect voor de vele Nederlandse slachtoffers, kan niet moeilijk zijn. Het gaat gewoon om een uitdrukking van Respect voor anderen. Voor je medeburgers.
Ook goed zou zijn, in de NS stiltecoupees diezelfde telefoon uit te zetten. Gewoon om eens rekening te houden met stiltezoekende medereizigers. Kan niet moeilijk zijn.
Beter nog, mobieltjes massaal afschaffen. Zodat men weer eens met elkaar praat in plaats van met een stuk elektronica. Stelletje zwamkousen.

ljcoster | 01-05-16 | 08:48

2 minuten stilte? Voor wat? Voor de vrijheid die wordt verkwanseld, 2 minuten denken aan anonieme oorlogsslachtoffers die hebben gevochten in een andere tijd tegen facistische, totalitaire regimes. Regimes die nu overal weer de kop opsteken. 2 minuten stilte de absolute non-actie; de ultieme stille tocht. 2 minuutjes stilte als een heilig ritueel om de abstracte onvrijheid buiten te houden.
Alleen het werkt niet getuige de aanslagen door islamofacisten en de de arrestatie bevelen van gevoelige staatshoofden. Daarom moeten we een stapje verder en leggen we de telefoon 2 minuten het zwijgen op. Hét medium dat mensen letterlijk verbind.

ratelaar | 30-04-16 | 08:57

Natuurlijk moeten die telefoons uit tijdens die 2 minuten. Want onze "nieuwe" jeugd geeft geen ene fck om wat er ergens 70 jaar geleden is gebeurd. De Hollandse jongens en meisjes vinden het trouwens ook steeds minder interessant. Is geweest, was erg, nu verder. En ik geef ze ergens wel gelijk.

Admiraal Balthasar | 30-04-16 | 08:28

Ik denk dat de stilte hoe dan ook weer verstoord gaat worden door het rif-apenkoor. Dit jaar bijgestaan door een klikturken-ensemble. En dan mogen we nog dankbaar zijn dat er geen spijkerbommen te horen zullen zijn.

Badnews | 30-04-16 | 03:00

Opdat wij niet vergeten (dat wij moeten zwijgen).

LiefKleinHorzeltje | 30-04-16 | 00:17

Laten we eerst maar is 5 jaar op rij er voor zorgen dat er geen incidenten zijn met prachtparels die voetballen met de kransen en schreeuwen dat alle joden aan het gas moeten als dat lukt ben ik solidair en zet hen gewoon al altijd op stil

Poldergek | 29-04-16 | 21:00

Ik zelf denk best vaak na over de 2e wereldoorlog (Ja ook dan sta ik bij stil), waarom dat op 5 mei moet is mij een compleet raadsel. Wij zijn op 5 mei bevrijd maar de oorlog ging nog gewoon door, op 6 augustus 1945 viel de eerste atoombom in Japan. Gevold door een 2e atoombom op 9 augustus. Duizenden burgers stierven wie geen ene fuck met de oorlog te maken hadden. Mogelijk gemaakt door Amerika onze baas onze bevrijder. De oorlog stopte maar voor welke prijs?

Je kan ook tig redenen bedenken waarom je de 1e wereldoorlog zou moeten herdenken die was kwa vechten veel gruwelijker. Nu ik toch zit na te denken waarom herdenken we niet onze 80jarige oorlog met Spanje? Dat was pas vechten voor vrijheid we kwamen toen in opstand tegen het machtigste land van Europa! En kijk nu we lopen als een klein bang hertje door een groot boos toverbos. Huilend achter de kudde aan te bang om er een eigen mening op na te houden want dan krijg je straf. Tja wie achter de kudde aanloopt moet ook door de stront heen sjouwen.

Overtwar | 29-04-16 | 19:18

COmpleet van de pot gerukt. Wanneer de 3e naoorlogse generatie niet voldoende binding meer voelt met de herdenking van de tweede wereldoorlog, dan is dat niets anders dan de tijd die haar werk doet.

En dan nu de prikkelende stelling van de dag:
Als er iets schadelijk is gebleken voor onze samenleving, is het de constante overtrokken aandacht voor de tweede wereldoorlog, daarom moeten we zodra de laatsten van de oorlogsgeneratie overleden zijn stoppen met herdenken, en de aandacht in ons onderwijs voor dit hoofdstuk in onze geschiedenis drastisch reduceren.

.... eeeen, lullen maar

F#ckingAwesome | 29-04-16 | 18:23

Ik zou liever hebben gezien dat dit uberpolicorrecte schijnheiligencomite eens een echt statement zou hebben gemaakt.
Zoals bijvoorbeeld zeggen dat ONZE vrijheid ook zwaar onder vuur ligt. Door ongericht tappen. Door kiezersbedrog. Democratiehaat. Oligargisme. Lafheid. Machtsmisbruik. Wanbeleid. Wegkijkerij. Demonisering.
Slapjanussen.

pennestront | 29-04-16 | 17:47

Ik snap niet waarom droeftoeters die zoiets bedenken dan ook bedenken dat alle andere mensen hetzelfde moeten doen als zij.
Hier is een voorstel:
1.Krijg dat idee.
2.Zet je telefoon uit op het moment dat u goed dunkt.
3.Zet uw telefoon weer aan als u dat wenst.
.
Tussen punt 1 en punt 2 zit niet: Zeg alle andere mensen dat ze hetzelfde moeten doen.
Zo. Nu weer een kopje thee.

Alteidt Glijck | 29-04-16 | 17:37

-weggejorist en opgerot-

fredmo | 29-04-16 | 17:09

-weggejorist-

fredmo | 29-04-16 | 17:09

Onafhankelijkheidsdag, het moet nog even wennen.

Prince Buster | 29-04-16 | 16:53

En dat samen met de drie grootste Telecomboeren in dit land. Die om de paar jaar een boete krijgen voor het maken van prijsafspraken. Die drie?
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/13762/Boetes-KPN-en-Vodafone-voor-overtreden-regels-netneutraliteit/

http://www.nu.nl/economie/3683369/kpn-krijgt-boete-van-30-miljoen-euro.html
http://webwereld.nl/e-commerce/55115-miljoenenboetes-voor-kpn--vodafone-en-t-mobile

Piet Karbiet | 29-04-16 | 16:52

Onze vrijheid vieren wij in de toekomst op Onafhankelijksdag nadat Nederland zich heeft losgemaakt van de EU.

Prince Buster | 29-04-16 | 16:52

@ ben kokhals | 29-04-16 | 14:38 ... Zie je dat er iets niet in de haak is wanneer men de gevallenen herdenkt terwijl alles waar zij voor streden onder je kont wordt weggesnaaid?
Spijker op de kop Ben!

sickworld | 29-04-16 | 16:44

Weet je wat een nog krachtiger signaal is? Niet meedoen met belminutenstilteschijt. Bam! Dat is pas een goed doel van de vele oorlogsdoden (vooral Chinezen en Russen, maar dat zeggen ze er nooit bij - goed dat scholen naar de Amerikaanse begraafplaatsen gaan, want die hebben net zo goed ellende gekend, maar stop nou eens met het negeren van de rest van de wereld).

Doper | 29-04-16 | 16:09

totaal onzinnige symboliek, daar kickt men nu eenmaal op. En als bedrijf betrokkenheid veinzen bij de maatschappij is ook nooit weg.
Waarmee ik totaal niet wil zeggen dat we niet moeten stilstaan bij de prijs van, en het belang van, vrijheid. Daar is de afgelopen jaren volop reden toe.

noerg | 29-04-16 | 16:04

Mijn telefoon hoeft niet uit: alleen fatsoenlijke mensen/instanties en de overheid hebben mijn nummer.

the sable guy | 29-04-16 | 15:42

Vrijheid vier je niet met stilte, dat vier je met keihard Freeeeedommmm schreeuwen zoals in Braveheart!

Artan83 | 29-04-16 | 15:39

En wanneer u een hartinfarct, beroerte of wat al niet krijgt dan moet u natuurlijk wel zo slim zijn de pin code bij de hand te hebben, dus graag even oefenen van te voren voor het geval dat.

ruud-topper | 29-04-16 | 15:21

@Bumahater | 29-04-16 | 13:24 "dit gaat over de vrijheid waar iedereen de hele tijd over loopt te zeiken. Deze mensen zijn daarvoor gestorven."
.
Welke vrijheid? Die soldaten en verzetsmensen zijn niet gestorven voor de twitterpolitie, of Plasterk en zijn Tapwet, en ook niet voor de multicultuur, de islamisering, de soevereiniteits-uitverkoop, de asiel-invasie, en al helemaal niet voor de Europese Unie (dat was een NSB dingetje). Zie je dat er iets niet in de haak is wanneer men de gevallenen herdenkt terwijl alles waar zij voor streden onder je kont wordt weggesnaaid?

ben kokhals | 29-04-16 | 14:38

Je kunt natuurlijk op 4 en 5 mei de import die zich niet wil aanpassen uitzetten in plaats van je telefoon.

Bijtendehond | 29-04-16 | 14:38

"In die stilte denken we aan de oorlog [die de NAVO aan het opstarten is] en aan onvrijheid [waar dit kabinet zich berucht mee maakt]."
.
Dus niet vlak voor het herdenken van de wederopkomende onvrijheid met z'n allen iets met "#kominverzet" twitteren, want dan komt de VVD-twitterstasi handen en voeten tekort om bij iedereen thuis aan te bellen om de mensen de stuipen op het lijf te jagen.

ben kokhals | 29-04-16 | 14:22

-2 minuten tulpen eten
-2 minuten allah aanbidden
-2 minuten onverdoofd mijn tanden trekken
-2 minuten onder de grond liggen
-2 minuten kokend water drinken
-2 minuten waterboarden
Of 2 minuten je mobiel uit? Meer keuze krijg ik niet van mijn moeder om de vrijheid te vieren.

Zoltan | 29-04-16 | 14:01

Bumahater | 29-04-16 | 13:24

O ja en om het achterlijke ervan te wijzen. Waarvoor enkel de telefoon en niet de televisie. O daar is de dodenherdenking op. Tsja tegenwoordig kun je dat ook op de telefoon volgen toch. Nee laat dat commitee zich maar eens bezighouden om de jeugd wat geschiedenis bij te brengen op scholen. En het hoe en waarom. Doen ze eindelijk eens iets nuttigs. Daarvoor mijn vermoeden doet al weer rijzen. Een soepsidie clubje.

tweetybird | 29-04-16 | 13:37

Bumahater | 29-04-16 | 13:24

Nee u heeft gelijk. Geweldig idee van zo'n commisie die op scholen nog geeneens uitgelegd krijgt wat de holocaust was. Mischien kunnen ze zich daar beter mee bezig houden als die stompzinnige zaken. Want juist zij maken er iets belachelijks van. Want als je op deze manier toch op dodenherdenking moet wijzen is er schijnbaar toch iets mis.

tweetybird | 29-04-16 | 13:32

Prima idee. Wanneer je in een stilstaande tram zit te herdenken heb je geen last van andermans telefoontjes. Kudtstukkie.

Apollo | 29-04-16 | 13:29

Nou ook ik sla effe over. Zolang Merkeltjes prijzen krijgen vanwege de vrije meningsuiting die ze de week ervoor de nek om heeft gedraait heb ik het wel een beetje gehad met die opgelegde ongein van commisies en committees.Ik heb wel wat beters te doen als mijn telefoon uitzetten. Niet omdat ik anders een gesprekje zou missen. Maar meer om dat het weer een onzinnig bedenksel is van een commitee.

tweetybird | 29-04-16 | 13:25

Uitzetten telefoon tijden dodenherdenking is een goed idee.
Iedereen die daar over zeikt is echt niet goed bij z'n hoofd.

Dat je plat bent en nergens respect voor hebt is 1 ding, maar dit gaat over de vrijheid waar iedereen de hele tijd over loopt te zeiken. Deze mensen zijn daarvoor gestorven.

Ik weet zeker dat elke persoon die problemen heeft met uitzetten telefoon tijdens een dodenherdenking nooit zulke offers voor vrijheid zou brengen.

Stelletje sukkels.

Bumahater | 29-04-16 | 13:24

Wat 4 mei aangaat doe ik niet meer mee. Die herdenking is ontaard door oneigenlijke uitbreiding met latere oorlogsslachtoffers, ongepast gebruik van de Marokkaanse vlag en allerhande hypocrisie van pseudo-verzet en would-be heroes.

Voor het overige ben ik van mening dat totalitaire systemen vernietigd dienen te worden, te beginnen met het mohammedanisme.
Thomas333 | 29-04-16 | 13:16

hear hear

(c)ZWITSUL | 29-04-16 | 13:22

Innerlijke beschaving, niet voor iedereen weggelegd.
---
Wat 4 mei aangaat doe ik niet meer mee. Die herdenking is ontaard door oneigenlijke uitbreiding met latere oorlogsslachtoffers, ongepast gebruik van de Marokkaanse vlag en allerhande hypocrisie van pseudo-verzet en would-be heroes.

Voor het overige ben ik van mening dat totalitaire systemen vernietigd dienen te worden, te beginnen met het mohammedanisme.

Thomas333 | 29-04-16 | 13:16

Juliass | 29-04-16 | 12:30

Nou dan wil ik wel 5 minuten mijn telefoon uitzetten en stel voor voortaan 5 minuten te gedenken. Er zullen er maar met grote longen bijzitten. Dat moet je voor zijn.

tweetybird | 29-04-16 | 13:07

Tuurlijk na Merkel sta ik nergens versteld meer van. Dus of u even het apparaat van vrije meningsuiting wil uitzetten. We beginnen dit jaar bij de telefoon en volgend jaar whatsapp ,facebook en youtube ook.

tweetybird | 29-04-16 | 13:03

Laten al die huichelaars in amsterdam eerst eens iets doen aan de huidige discriminatie en het geweld tegen de paar Joden die nog in amsterdam durven te wonen doen.

Olieboer | 29-04-16 | 12:54

Leeg gebaar.... Voel me er geen onderdeel van. Oh, ik ben gewoon thuis en zal niemand storen die er wel aan mee doet. Leven en laten leven. Maar terwijl de vrijheid die we hadden om ons heen gesloopt wordt en ze het geschiedenisonderwijs door de plee trekken wordt ons dit jaarlijkse rituele dansje opgedrongen..... No, thanks. Men weet niets meer van geschiedenis en ondertussen is WO II verworden tot de maat aller dingen en wordt door allerlei clubjes gebruikt als kapstok om hun eigen standpuntjes aan op te hangen . Tja , ik denk elke dag wel aan WOII maar geschiedenis is , zeg maar , mijn ding en dan blijkt dat het slechts een onderdeel is van het hele treurige "field of human conflict" . Ik vind het abject en zelfs pervers om WOII daar uit te lichten uit opportunisme en het zo te gebruiken als we nu doen. Vaak als slechts 'n argumentje in een discussie. Gedenken? OK...... doe het maar op jezelf. Zonder martiale of treurige muziek, klokgelui , monumenten, hotemetoten , medailles en kransen. En waarom alleen op 4 mei om 8 uur ? Ook maar 'n arbitrair tijdstip..... Nee ,bedankt.

drs kwenie | 29-04-16 | 12:53

Volgens mij staan we zo onszelf alvast te herdenken.
Ze hebben geen idee meer wat er aan de hand is.

squadra | 29-04-16 | 12:51

@Lupuslupus | 29-04-16 | 10:35

Hear, hear!

Peter Emile | 29-04-16 | 12:40

Olieboer | 29-04-16 | 11:25
Mijn vader zag dat precies zo. Om amsterdam is nooit gevochten zei hij nog.

Tjemig | 29-04-16 | 12:34

Vertel dat vooral ook aan de in Nederland wonende Turken (Van 'Turkse Nederlanders' weiger ik om moverende redenen ooit nog te spreken) en Marokkanen. Die laatsten hebben nog wel eens de neiging om te denken dat bloemenkransen bedoeld zijn om je voetbalskills te tonen.

En vertel het vooral ook aan alle vmbo'ers, die denken dat Hitler een middeleeuwse koning was (tenminste, voor zover ze ooit van hem hebben gehoord).

En vertel verder het Nationaal Comité 4 en 5 mei dat ze wat mij betreft zichzelf kunnen opheffen en kunnen opzouten, sinds ze de dodenherdenking tot een politiek correct item hebben gedegradeerd en daarmee totaal zijn betekenis hebben ontnomen, door die herdenking ineens te laten gelden voor 'alle' slachtoffers van 'alle' oorlogen enzovoort blablabla.

Overigens ben ik van mening dat de islam verboden moet worden.

Al was het alleen maar om te voorkomen dat we binnenkort iets heel anders moeten gaan herdenken.

Peter Emile | 29-04-16 | 12:33

-weggejorist-

Juliass | 29-04-16 | 12:30

Lupuslupus | 29-04-16 | 10:35
Zo ontzettend mee eens.

dagpauwoog | 29-04-16 | 12:18

momenteel 24/7 aan aangezien ik minstens drie keer per dag gebeld wordt door mijn advocaat en mijn werkgever.
Na het weekend is het hopelijk afgelopen....
necrosis | 29-04-16 | 09:13

hoi Ebru

(c)ZWITSUL | 29-04-16 | 12:12

Kom op GeenStijl, niet zo cynisch. Zie het positief: de telecomboeren zorgen voor extra aandacht voor de dodenherdenking. Prima toch?

En ik vind het wel een mooi stukje etiquette dat ze nu willen otnwikkelen: zet ook je telefoon uit tijdens een plechtigheid als deze.

Govermans | 29-04-16 | 12:11

En dan 2 over 8 het hele netwerk op zijn gat.

Rest In Privacy | 29-04-16 | 12:10

“Het Comité gedraagt zich al jaren alsof het een monopolie heeft op de Enige Correcte Manier van Herdenken en de providers PR'en daar vrolijk op mee, terwijl vrijheid juist is dat iedereen dat op zijn eigen manier mag doen.”

Maar als iedereen het “op zijn eigen manier” doet, betekent dat de facto de afschaffing van de Nationale Dodenherdenking.

Roderick Random | 29-04-16 | 12:07

Twee minuten stilte, en de rest van het jaar een wettelijk aftspverbid, tenzij de rechter het om duidelijke zwaarwichtige redenen van criminele of terroristische aard noodzakelijk acht.
Laat die netwerkboeren daar eens uitspraken over doen en onze vrijheid op het netwerk garanderen.

Leffe Blonde | 29-04-16 | 12:02

Van Kamsteren | 29-04-16 | 11:50
Dat jij je aangemoedigd voelt om je telefoon 2 minuten uit te zetten en zo een feel-good gevoel krijgt over je maatschappelijke betrokkenheid vind ik helemaal prima.
Hypocriet? Ja, dat vind ik het ook, maar ook daarin laat ik je helemaal vrij.
Het gaat mij erom dat je dus niet zo sportief bent dat je een ander ook in zijn waarde laat, dat je eigenlijk vindt dat iedereen dat zou moeten doen en dat het dus te triest voor woorden is dat er een campagne moet worden gevoerd.
Ik vind het ook triest dat er een campagne gevoerd wordt, maar dan meer omdat ik de achterliggende gedachte totaal absurd en hypocriet vind.
Zelf had ik al een internetverbinding en smartphone toen bijna iedereen mij voor gek verklaarde met internet op je telefoon (wat een onzin, je kunt toch thuis internetten?). Diezelfde mensen zitten tegenwoordig zelf heel de tijd te swypen als je een analoog gesprek met ze probeert te voeren.
Maar dat is dan hun beperking, denk ik dan... Vind ik niet eens zo boeiend ;-)

guillaume | 29-04-16 | 12:00

Dan kun je de kansenparels ook beter horen als ze allah hakbar roepen.

Steinway | 29-04-16 | 11:58

Beter zorg je dat Mocro's en Turken ook een beetje respect gaan tonen op deze dag. Want juichend moslimachtig tuig stoort een stuk meer dan een per ongeluk piepende telefoon tijdens de herdenking.

panadol | 29-04-16 | 11:57

In twee woorden, Val dood.

SmegmaSmeer | 29-04-16 | 11:54

"We zijn ongeveer een jaar verwijderd van de beslissing dat de telecomboeren in samenspraak met het Comité twee minuten lang hun mobiele en vaste netwerken platleggen 'als krachtig signaal om vrijheid te herdenken'. "


Plannen ze handig ook effe de reboot-ronde in.

omanders | 29-04-16 | 11:52

Onterecht bashen Quid. Twee minuten de mobiel uit. Dat een campagne moet worden gevoerd om dit voor elkaar te krijgen is inderdaad triest. Nog triester is de daadwerkelijke aanleiding. De wereld ligt iedere minuut van de dag digitaal voor ieders voeten. Een fatsoenlijk en oprecht gesprek wordt echter steeds minder gevoerd. Als ik om mij heen kijk zie ik steeds meer mobiele zombies.

Van Kamsteren | 29-04-16 | 11:50

En dan de week erop weer kamervragen, omdat het netwerk om 20.02:01 instart, want het kan 13miljoen zichzelf registrerende gsm's niet aan.
Altijd wat hier.

xspalm | 29-04-16 | 11:50

Als ik de Last Post als ringtone heb, mag dan het geluid aanblijven?

Vout | 29-04-16 | 11:49

Dat er nog instanties zijn die het woord 'Vrijheid' in de bek durven te nemen! Vrijheid? Met een tapwet, columnisten die opgepakt en geïntimideerd worden, burgers die bezoek krijgen na een ongewenste tweet? Sodepleur een eind op met je vrijheid, welkom in Communistische Europa 2.0!

Eagle_Eye | 29-04-16 | 11:48

Als geschiedenisonderwijs faalt krijg je dit soort inhakers. Wil je echt wat doen voor de samenleving, zet mobiel internet uit voor -18.

Diotima | 29-04-16 | 11:47

Nelis SplitBloes | 29-04-16 | 11:18
Mooi verhaal hoor...
Maar hoe zit het dan met de mensen die als eerste te hulp zouden moeten/kunnen schieten?
En die mogen dus ook niet de hulpdiensten bellen toch?
Stil zijn en vooral stil blijven staan.
De soort van sociale verplichting door drammers opgelegd zint mij gewoon niet.
Vooral ook het hypocriete eraan... Als je je realiseert hoe "onze mannen" hebben huisgehouden in indonesië bijvoorbeeld

guillaume | 29-04-16 | 11:46

Ik hoor de telefoon toch niet vanwege de luid claxonerende turken en marokkanen in de straat op dat tijdstip.

sinar2 | 29-04-16 | 11:41

En wie zijn telefoon niet uit zet, pakken ze met klakkende laarzen op.

Watching the Wheels | 29-04-16 | 11:29

Mijn Vader zaliger die de oorlog zeer bewust heeft meegemaakt was pislink toen de herdenking van de Grebbeberg naar amsterdam verhuisde. Allemaal toneel van mensen met een te hoge eigendunk. (zijn woorden waar ik achter sta) Later was hij blij met de bescheiden viering op de Waalsdorpervlakte. Daar kijk ik dus ook naar en niet naar die poppenkast op de dam.
(amsterdam opzettelijk met een kleine letter in dit geval)

Olieboer | 29-04-16 | 11:25

guillaume | 29-04-16 | 10:03

De hulpdiensten uitgezonderd, zoals te doen gebruikelijk, dus dat lijkt mij te allen tijde vanzelfsprekend en derhalve is het niet nodig om dat verder toe te lichten.

Nelis SplitBloes | 29-04-16 | 11:18

@ Tjemig | 29-04-16 | 10:59
Je begrijpt me denk ik verkeerd: mijn opmerking gaat niet over VVMU, maar dat we (ipv dit collectief opgelegde feel-good momentje) massaal -lees globaal- eens NEE tegen (proxy-)oorlog moeten zeggen.

sickworld | 29-04-16 | 11:18

Als ik een archief zou hebben kwam dit terecht onder het tabje "zaklopen, koekhappen en andere onzin".

Vesta | 29-04-16 | 11:16

Download de App om even 2 minuten stil te zijn. Cool.

Simon_GS | 29-04-16 | 11:15

Het soort figuren dat hierbij vooraan staat is doorgaans ook het eerst in het verraden van het eigen land. Mooi weer praters.

crankshaft | 29-04-16 | 11:14

Als ik zie hoe mijn land verkwanseld wordt door dat snel non-valeurs in den Haag heb ik weinig vrijheid meer te vieren. Het g*dverdommese vierde rijk is er inmiddels al!!!

Vanilla | 29-04-16 | 11:11

zolang ik de Marokkanen die ons hebben bevrijd mede moet herdenken doe ik niet aan 4/5 mei

wlodek | 29-04-16 | 11:06

Foute, niks zeggende column van die Quid. Hij kan niet schrijven.

Stilte is stilte beste man.
Ik was onlangs bij een voetbalwedstrijd in Liverpool, daar werden de slachtoffers herdacht van de Hillsborough ramp in 1989.
Er werd 1 minuut stilte gevraagd. Het publiek in de straten in Liverpool ging stil op straat staan, het openbaar vervoer stopte, in het stadion was er een ongelofelijke stilte,je hoorde alleen de kerkklokken van de kathedraal en geen telefoon die overging, er werd zelfs niet gehoest of gekucht.
Dat is oprecht mensen herdenken.Stil zijn.

Waarom heer Quid kan men dan in Nederland ook zo niet op die wijze die ( een keer per jaar en een minuut) mensen herdenken die hun leven hebben gegeven en ervoor gezorgd hebben, dat U uw nihilistische stukjes kunt schrijven?
Dus zonder telefoon bedoel ik.

joost2 | 29-04-16 | 11:03

lege symboliek. gratis moed. een surrogaat voor echte moed.

Waar is het echte verzet tegen de islamisering van Europa?

DubbelDibbel | 29-04-16 | 11:01

sickworld | 29-04-16 | 10:40
Hoe komt u er bij dat ik voor een ander denk? Ik uit mijn mening. Als iemand waarschuwde voor een wereld waarin je je mening niet mag geven, dan was het Orwell wel. Het gaat overigens niet om respect voor de oorlogmakers maar om de mensen die hun leven daarin verloren. Daar denk ik (niet toevalling) heel vaak aan.

Tjemig | 29-04-16 | 10:59

Ik vind het zelfs een goed idee

PandaBeep | 29-04-16 | 10:56

2 minuten van de 366*24*60 = 527.040 minuten even niet bereikbaar? Moet kunnen. Graag zelfs. Ik doe mee

langzullenweleven | 29-04-16 | 10:51

Ik hoef mijn telefoon niet uit te zetten want ik word toch nooit gebeld.

VanBukkem | 29-04-16 | 10:45

De moslims schijnen de nieuwe joden te zijn. Die gaan vast massaal meedoen.

Rest In Privacy | 29-04-16 | 10:44

Kwit, stel je niet aan man, twee minuten zonder je facebook updates zal je echt wel overleven, sowieso al belachelijk dat zoiets gevraagd moet worden, een normaal mens heeft gewoon al het fatsoen om dat ding niet te gebruiken gedurende die twee minuten.

zwellevertje | 29-04-16 | 10:44

@ Tjemig | 29-04-16 | 10:25 ... Dus twee minuten totaal stil kan geen kwaad.
Met alle respect: War is not meant to be won, it's meant to be continuous (toegeschreven aan George Orwell). Denk voor jezelf.

sickworld | 29-04-16 | 10:40

Doe de grenzen maar even 2 minuten dicht. Dat levert minder gevaar voor onze vrijheden op dan de telefoon uitzetten.

poiuytrewq | 29-04-16 | 10:39

Hoe alles in Nederland massahysterie en (moreel) verplicht wordt.
beerboeloe | 29-04-16 | 10:25
.
Hear hear! +1

Lupuslupus | 29-04-16 | 10:37

Ik gedenk op mijn eigen manier, gewoon thuis en zéker niet en nooit samen met al die huichelende "hoogwaardigheidsbekleders" op de Dam.
Vrijheid IS NIET alleen het ontbreken van oorlog! Onze vrijheid wordt met de dag meer beknot en de VS/EU zijn van plan om ons een oorlog met Rusland in te rommelen.
.
Sinds de herdenking op 4 mei niet alleen meer de slachtoffers van de 2e wereldoorlog betreft, dat werd gewoon even beslist !, en nu dit weer, kan het "comité" zich beter a.s.a.p. opheffen.
.
Geloven ze nou echt dat mensen die niet zijn opgevoed zich ook maar iets van wat dat "comité" zegt, zullen aantrekken? Het maakt alleen maar de mensen MET fatsoen boos, heel erg boos. Met hun stomme betutteling.

Lupuslupus | 29-04-16 | 10:35

Hoe alles in Nederland massahysterie en (moreel) verplicht wordt.

beerboeloe | 29-04-16 | 10:25

@ necrosis | 29-04-16 | 09:13 ... aangezien ik minstens drie keer per dag gebeld wordt door mijn advocaat en mijn werkgever.
Vreemd dat je werkgever je nog belt. Ik zou zeggen: alle correspondentie via de advocaten. Just saying.

sickworld | 29-04-16 | 10:23

LOL, van die site: " Dat kan natuurlijk al door uw smartphone gewoon even twee minuten *uit* te zetten. Niks meer, maar zeker ook niks minder. Zodat we allemaal nóg beter stilstaan bij de Dodenherdenking."

echt?

harry21 | 29-04-16 | 10:21

Hellend vlak. Straks gaat ie ook uit omdat de PR afdeling dat wil tijdens kerst, hemelvaart en elke avond tijdens Ramadan.

Of gaat Essent de stroom afsluiten.

Jammer KPN had meer van jullie verwacht.

harry21 | 29-04-16 | 10:20

Piet Karbiet | 29-04-16 | 10:07

Mijn dank, een collega van me had ook ooit eens eens conflict met zijn werkgever maar die had dan ook tienduizenden Euri's in eigen zak gestoken om zijn meer dan uitbundige levensstijl te kunnen betalen.

eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 10:20

Vooropgesteld moet iedereen dit natuurlijk lekker zelf weten. Ik vind het ook heel erg wat er tijdens WO2 is gebeurd, maar ten eerste was dit (ver) voor mijn tijd en ten tweede kies ik ervoor om naar het heden en/of de toekomst te kijken i.p.v. die afschuwelijke dingen te blijven herinneren. Dus, ga vooral doen wat je zelf wilt. Wil je stil blijven? Prima, maar forceer dit alsjeblieft niet op mij. Ik leef mijn leven zo goed als ik kan en probeer (praten over / denken aan) oorlogen te vermijden. Ik zal niet expres herrie maken danwel stil zijn. Het moment zal hoogstwaarschijnlijk geheel aan mij voorbij gaan zonder ik er erg in heb.

segfault | 29-04-16 | 10:19

Ik heb geen mobiel, en de vaste telefoon zet ik soms halve dagen uit om niet gestoord te worden. Help, ik kan niet meedoen? Misschien moet er iets anders gebeuren wat wel zoden aan de dijk zet. Zoiets als geen tolerantie voor intolerantie. En de islam 2 miljoen jaar uitzetten.
Ik noem maar iets.

dijkbewaker | 29-04-16 | 10:12

@fredmo | 29-04-16 | 09:32 Kan aan mij liggen. Inderdaad, ligt aan u. Ook u mag immers een gebrek aan maatschappijvisie etaleren. Vind uzelf bij de vermeend hoogopgeleiden en slijm mee. Ken uw herschreven geschiedenis en u weet uw toekomst.@Ing. Van der Pik | 29-04-16 | 09:38. Gelukkig is niet iedereen even slim, anders valt er niets of niemand meer af te zeiken. U en ik mogen gedenken, gedachten zijn nog tolvrij, wanneer en of we dat willen. Niet waar want de almachtige overheid met Rutte, Tapsterk enz. speelt het spel dat u betaalt.

gnor | 29-04-16 | 10:10

Om mijn telefoon uit te zetten, moet ik dan die dikke zwarte kabel uit de muur rukken of gewoon de hoorn erlangs leggen (maar dat geeft nog geen stilte)?

stroopa | 29-04-16 | 10:10

Het is wel te merken dat mevrouw Leemhuis daar weg is: Gerdi mag haar vriendjes binnen laten.

bisbisbis | 29-04-16 | 10:09

Misschien is het beter als alle NEEisNEE stemmers onze gevallenen voor de vrijheid gedenken op de plaats waar vroegâh het groene zooitje was.
Dan gedenken we onze slachtoffers uit het verleden met 2 minuten muil dicht,en die uit de toekomst met bellen wie je maar bereiken kunt om aan te sluiten, om de toekomstige vrijheid te bestendigen.

deraderendraaien | 29-04-16 | 10:08

Ik herdenk niet meer.
Op een gegeven moment houdt het op.

Carmelita | 29-04-16 | 10:08

Het zijn volstrekte non valeurs met hun belachelijke ideeën! Straks vragen ze ons om "2minutenwegtekijken", eigenlijk wat de politiek al langer doet. Het is wel een beetje genoeg dat dicterende en belerende gedrag. Ik ben 2 minuten stil, op mijn manier.

Marvin_NL | 29-04-16 | 10:07

@eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:59
.
necro heeft sinds 2 weken een arbeidsconflict maar dat is niet gerelateerd aan zijn werkzaamheden hier, necrofilie of de vrijheid van reaguren.
.
*tooltje weer sluit*

Piet Karbiet | 29-04-16 | 10:07

Twee minuten overdenken dat de Duitse Europeese overheersing alsnog heeft plaatsgevonden. Nu alleen het tegenovergestelde als de opzet in '39-'45.
Haleluja

stroopa | 29-04-16 | 10:06

@BASinnic | 29-04-16 | 09:07
De achterliggende gedachte is dan ook: als iedereen de telefoon uitzet, kunnen dat soort taferelen niet vastgelegd worden met de camera. Dat maakt het wegkijken achteraf weer makkelijker.

GOEM | 29-04-16 | 10:06

Het is niet veplicht hem twee minuten uit te zetten en de wereld zal er niet veel door verbeteren. Maar zelfs al boeit het je geen moer, kan je wel fatsoenlijk proberen te zijn en respect hebben voor mensen die het wel belangrijk vinden. Dat Marokkanen zich niet kunnen gedragen bij de herdenking, wil niet zeggen dat iedereen zich zo moet gaan gedragen. Laten we het "Ja, maar hij doet het ook!" zeggen maar aan de minder begaafden overlaten.

Janloel7282 | 29-04-16 | 10:04

Nelis SplitBloes | 29-04-16 | 09:59
Ambulances die onderweg zijn naar een spoedje die even stil gaan staan ed...
Goed idee man!

guillaume | 29-04-16 | 10:03

Precies. Plasterk is tegen want dan kan hij 2 minuten lang geen onschuldige burgers meer aftappen.

Piet Karbiet | 29-04-16 | 10:01

Ja meneer Quid, het zou inderdaad het mooiste zijn als iedereen DIE SLECHTS ENE KEER PER JAAR simpelweg het fatsoen kan opbrengen om die 2 minuten de exhibitionistische bek dicht te houden, te stoppen met rijden, stil te staan etc.

Nelis SplitBloes | 29-04-16 | 09:59

necrosis | 29-04-16 | 09:49

Ja sorry, kan niet echt alles lezen en in dit soort gevallen manifesteert zich het gemis van de tool zich nog eens extra. Snap wel dat het een kwestie van geld was om zoiets in de lucht te houden maar de reaguurders zijn er toch ook nog om te helpen? En hoe moeten ze in vredesnaam nu bepalen wie "reaguurder van het jaar 2016" zou moeten worden?

eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:59

Zou fraai zijn als de hulpdiensten dan ook 2 minuten niet bereikbaar zijn. Dan breekt vast de pleuris weer uit en vallen mensen die vóór dit soort stompzinnige, hersenloze acties zijn erover.
Stel dat je zelf een hartstilstand krijgt en men op zoek moet gaan naar iemand die z'n telefoon wel aan heeft staan of men eerst het toestel nog aan moet zetten.
Kostbare seconden die verloren gaan dan...
Maar echt een goede actie hoor... pfffff

guillaume | 29-04-16 | 09:58

Zet mijn telefoon wel uit bij de volgende bevrijding.

Simpele Drenth | 29-04-16 | 09:57

Vrijheid wordt in Noord Korea meerdere keren per jaar gevierd toch?
Het staat me een beetje tegen: de boven ons gestelden die ons aan proberen te praten hoe vrij we zijn: Hitler was ook vrij in het Duitse rijk hoor...

frank87 | 29-04-16 | 09:57

De Nederlandse regering heeft ook al een speciaal meldpunt Nationale Stilte Bewaking opgericht waar je mensen kunt opgeven voor een opvoedkundige maatregel als ze hun vrijheid niet op de juiste manier vieren.

TheEgg | 29-04-16 | 09:57

Uitzetten van je mobiel is zinloos. Wie belt er nu op dat tijdstip?

roze_bril | 29-04-16 | 09:56

Volgens een gezamenlijke woordvoerder zullen tijdens en na de herdenking ook TV commercials volgen als: "de nationale dodenherdenking wordt mede mogelijk gemaakt door KPN,Vodafone en T-mobile". Tevens zullen de telecombedrijven een krans leggen voor allen die gevallen zijn voor de vrijheid van telefoongebruik en dataverkeer. In Utrecht zal op 5 mei naast de Marokkaanse vlag een telecom vlag hangen als teken van verbinding.

A.S. Perien | 29-04-16 | 09:56

de alwetende bedillerigheid van de boven-ons-gestelden kent geen grenzen !. Quid, uitstekend verhaal.

krelus | 29-04-16 | 09:55

Ondertussen in het nieuws: 'kabinet zet plannen op grote schaal aftappen internetverkeer door'

'zet uw telefoon uit om te gedenken dat uw vrijheid geen vanzelfsprekendheid is. Uit solidariteit en ter nagedachtenis van de gevallenen zullen wij ook 2 minuten uw internet- en belverkeer niet aftappen'

pili-pili | 29-04-16 | 09:55

Op 5 mei is er op de landtong van IJburg voor het eerst het Vrijland Festival. De toegang naar het 020 stadsstrand is dan compleet geblokkeerd met dubbele hekken en controles, er staat een heuse uitkijkpost van de politie en ook de kustlijn worden zwaar bewaakt tegen bootjes. Ik heb daar zo mijn associaties bij. http://www.blijburg.nl/agenda/2016-5-5-vrijland-festival

Piet Karbiet | 29-04-16 | 09:54

Houd je telefoon aan. Dan kun je daders fotograferen als het nodig is. Daders van welke disrespectvolle actie tijdens de stilte dan ook.

Joris Draaksteker | 29-04-16 | 09:53

Verrek, we zijn al weer bijna zover.
Heb ik de topics over onze Marokkaanse bevrijders gemist of zijn we laat dit jaar?

Rest In Privacy | 29-04-16 | 09:53

Twee minuten applaus en uitbundig schreeuwen om de doden te eren. Breekt er ook geen paniek meer uit als er iemand niest.

BLR | 29-04-16 | 09:50

@eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:23
Ik heb er al uitgebreid over gecomment, ik hoop het vandaag af te kunnen sluiten.
*gaat nieuwe baan zoeken*

necrosis | 29-04-16 | 09:49

Misschien is dat wel een goed idee om een gesubsidieerde 2 minuten stilte comite/vereniging op te zetten.
In de hoop dat ik 8 ton per jaar aan subsidie kan los peuteren.
Als we dan toch over lijken gaan en dode herdenking commercieel tot op het bot uitmelken. Huur een zaaltje de melkweg ofzo zetten we voor eeuwig en altijd de phone uit. Nodigen een paar beroeps leugenaars uit met o.a. rutte voor een onzinnige toespraak laten een oud veteraan een kransje wiggelroede dansje doen. En vieren het daarna groots met wat gratis bandjes bluff en dik en simone.

jitro | 29-04-16 | 09:49

Als er nu één situatie denkbaar is waarbij totaal geen sprake kan zijn van 'een signaal', is het die wel.

Vergeetput | 29-04-16 | 09:48

necrosis | 29-04-16 | 09:42
Op jou ben ik toch nooit boos, gekkie ...
*op zoek gaat naar een schone bloemenvaas- een bloemenvaas*

nemoj me jebat | 29-04-16 | 09:46

Waarom kunnen die twee minuten stilte niet om 05.00 uur in de ochtend? Blijft kolder om exact om 20.00 uur verplicht twee minuten aan doden te denken.

Jos Tiebent | 29-04-16 | 09:46

En Jan van Kooten doet dit allemaal gratis en belangeloos?
Of moet hij zo zijn hipsterburo promoten?

Piet Karbiet | 29-04-16 | 09:45

ik zie liever een campagne dat men weer meer gaat vlaggen. in de hele straat vlag ik samen met nog een handje vol buren.

Kris | 29-04-16 | 09:44

Lulkoek, ik herdenk 6 juni.

compitaal | 29-04-16 | 09:44

Ik bepaap helemaal zelf wat ik 4 en 5 mei doe. Dat is nou vrijheid beste mensen.
Ik vraag me trouwens af of Peter r de doden gaat herdenken en de vrijheid gaat vieren aangezien hij vrijheid haat, dat blijkt uit zijn reacties op charlie hebdo etc. Hypocriet mannetje is het.

pluk-87 | 29-04-16 | 09:43

Ik vind, dat op 6 mei, de dag dat Pim Fortuyn vermoord is , de telefoons 2 minuten uitgezet zouden moeten worden!!

Olympus | 29-04-16 | 09:43

Lijkt me een goed plan. En wie dan toch belt, wordt gekort op alles en het land uitgezet!

Hadena | 29-04-16 | 09:43

De herdenking is een product, alle acties er omheen zijn marketing. Dat doen ze goed!

Maaiveld | 29-04-16 | 09:42

Ik ben nooit stil om 20.00 uur op 4 mei, ik denk er niet aan. Ik vind het namelijk erg hypocriet. De mensheid is altijd in oorlog. Ik vind dat iedere minuut van de dag verschrikkelijk, niet 2 minuutjes per jaar.

Grasgriezel | 29-04-16 | 09:42

@nemoj me jebat | 29-04-16 | 09:25
Ben je nog boos op me?
*bosje bloemen stuurt*
En mensen die tijdens dodenherdenking hun mobiel nog niet uitgezet hebben, moesten ze [Magnie van joris]

necrosis | 29-04-16 | 09:42

@enra | 29-04-16 | 09:32

We hebben helaas een bevolking die deze politieke oorlogsverklaringen niet beantwoord. Totaal apathisch. Zelfs wanneer straks zwart geuniformeerde Eurotroopers door de straten marcheren en die kritische buurman op de stoeprand leggen zal op z'n hoogst een "tsja" klinken.
.
Triest, maar als je het als burger nu nog niet ziet, dan wil je het niet zien. Een actieve bijdrager aan de onderdrukking van de toekomst.

Parel van het Zuiden | 29-04-16 | 09:42

Barry Hay | 29-04-16 | 09:34

En daar ben ik het volledig mee eens, sta ook ieder jaar op 4 mei bij de herdenking der gevallenen, altijd weer een respectvolle happening, ook veel schoolkinderen trouwens die kransen leggen. Opdat wij nooit vergeten!

mad love is coming | 29-04-16 | 09:41

Bij dodenherdenking prima, 5 mei mogen ze afschaffen

Bokito ergo sum | 29-04-16 | 09:41

Dodenherdenking, Bevrijdingsdag: vroeger waren dat betekenisvolle dagen voor me. De laatste jaren is dat gevoel helemaal weg.

balustrade | 29-04-16 | 09:41

Nilfisk | 29-04-16 | 09:31
Jij begrijpt Quid zijn boodschap niet.
Gemakshalve ga ik er dus maar even vanuit dat het Comité voor mensen zoals jij de bewuste boodschap heeft doen laten uitgaan. Erg dat je dat zelf niet kon bedenken.

nemoj me jebat | 29-04-16 | 09:40

Een krachtig signaal van alle moslima's: doe 2 minuten je hoofddoekje af als teken van echte vrijheid.

blikjegrolsch | 29-04-16 | 09:39

Als Maxima weer op de Dam moet vluchten en Willem mensen onderste boven walst, wil ik dat toch van dichtbij kunnen filmen.

Piet Karbiet | 29-04-16 | 09:39

fredmo | 29-04-16 | 09:32
Klopt, je hebt ontzettend veel stom, dom en achterlijk volk. Ik schrok ook toen er werd ingezoomd op het Feyenoord-publiek afgelopen maandag, door de NOS. Die koppen, die hoofden... ik schrok.

Ing. Van der Pik | 29-04-16 | 09:38

@eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:28
Nu je het zo stelt... Vandaar dat al die vermoorde mensen in gestreepte pyjama's die ster droegen die ook op die vlag staat.

Driewerf Hoezee | 29-04-16 | 09:38

Wie mag ik bellen?

edelweiss | 29-04-16 | 09:37

Ben afgehaakt toen de geschiedvervalsing begon van de marrokaanse bevrijders en vlag. Ik bepaal zelf wanneer ik doden herdenk en wil gewoon kunnen bellen.

i-Wonder | 29-04-16 | 09:36

Ik heb er geen probleem mee dat op 4 mei om 8 uur alles 2 minuten op zwart gaat. Schakel maar uit, die mobiele telefoons, die zendmasten, die televisies, die radio's, die elektriciteitscentrales.
Gedenk die mensen die er voor gezorgd hebben dat je hier in vrijheid kunt leven en dat je niet onder het juk van terrorisme of communisme hoeft te leven.

Barry Hay | 29-04-16 | 09:34

Ik heb een tijdje in Rotterdam-Zuid gewoond (in een graftakkenwijk) maar daar werd ook gewoon doorgereden tijdens dodenherdenking. Het leeft dus niet bij iedereen, zo'n herdenking.

Ing. Van der Pik | 29-04-16 | 09:34

Prima plan!

Muskatnuss!!! | 29-04-16 | 09:33

-weggejorist-

fredmo | 29-04-16 | 09:32

Misschien moeten ze bellen/smsen en internetten om 20.00 gewoon 40,45 euro per minuut/sms/mb maken...

ZI | 29-04-16 | 09:32

www.telegraaf.nl/binnenland/25694787/_...

Ergens heeft iemand boter op zijn hoofd, en de registratie van persoonsgegevens die de overheid perfect op orde had in de jaren voor de WWII heeft geleidt tot de hoogste percentage afgevoerde joden in de oorlog van Europa.
Ik ben helemaal niet stil, zit gewoon hardop te janken dat er niks geleerd is en dat de meeste ervan overtuigd zijn dat ze perfect bezig zijn.

Rest In Privacy | 29-04-16 | 09:32

Dan ga jij toch even lekker recalcitrant 4 mei om 8 uur 's avonds luidkeels zitten bellen kwit.

Nilfisk | 29-04-16 | 09:31

Bevrijdingsdag. Pf. Kuch. Wanneer worden we bevrijd van Rutte, Merkel en Erdogan? Dan is het pas bevrijdingsdag!

JohnnyBGood | 29-04-16 | 09:31

Abject | 29-04-16 | 09:24

Ga ik dan binnenkort i.p.v. blankvoorn een witvoorn vangen? En witte vla i.p.v. blanke vla eten als toetje? Maar witte nagellak lijkt me toch totaal iets anders dan blanke nagellak? knettergek!

eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:31

Driewerf Hoezee | 29-04-16 | 09:22

Je snapt er ook helemaal niets van want tijdens de Tweede Wereldoorlog waren Marokkanen een zwaar vervolgde groep en zijn er duizenden per trein naar het oosten vervoerd om nooit meer terug te keren. En verder: hoe zou de slag bij Arnhem zijn afgelopen zónder de Marokkaanse paratroepers die met ware doodsverachting de Duitsers bevochten die de strategisch belangrijke brug ten koste van alles moesten verdedigen? Ik snap die vlaggen wel...

eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:28

Rond een uur of 8 's-avonds ben ik aan het swaffelen. Al jaren. Is dit nu ongepast ofzo?

Taggart | 29-04-16 | 09:28

Misschien ook leuk om alle vibrators 2 minuten stil te zetten als eerbetoon aan iedereen die geen vibrator heeft?

Breinbrouwsels | 29-04-16 | 09:26

Overigens... ze kunnen natuurlijk ook signaalverstoorders plaatsen nabij de herdenking. Kan je je mobiel gewoon aan laten staan.

Abject | 29-04-16 | 09:26

Abject | 29-04-16 | 09:19
Ik ben er groot voorstander van als alle mensen voor wie een initiatief als dit in het leven geroepen moet worden even een uurtje stoppen met ademhalen.
Zo, dat lucht lekker op!

nemoj me jebat | 29-04-16 | 09:25

Ik zet mijn kunsthart wel 2 minuten uit, als eerbetoon, solidariteit en participatiesticker voor en aan al die mensen van wie het hart ermee kapte, dat zal ze leren.

Breinbrouwsels | 29-04-16 | 09:25

Paar selfies bij de kransen op de dam hipster style

Goatboy2014 | 29-04-16 | 09:24

Alsof je een belangrijk bericht verwacht om 8 uur 's avonds. Tijdens herdenkingsdag nog wel. Als je dan opneemt krijg je ongetwijfeld een IQ70 aan de lijn. Relevanter dan een tele-marketeer uit India zal het niet worden.

Tierelantijn | 29-04-16 | 09:24

necrosis | 29-04-16 | 09:13

Uit je comments begrijp ik dat je een conflict met je werkgever hebt. Indien vast contract: poot stijhouden en eruitslepen wat je kunt. Tenminste als je niet de secretaresse van de directeur op zijn bureau hebt zitten uitwonen en toen bent betrapt. In het algemeen zijn ongewenste intimiteit op het werk niet bevorderlijk voor je carrière behalve als je een hoge positie in het politiekorps hebt want dan wordt alles met de mantel der liefde bedekt.

eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:23

Zo lang dit comite uitgenodigde sprekers niet toetst op gedrag inzake vrijheid en leren van WO2 heb ik eigenlijk niets te schaften met hun opinie. Prominente politici en bestuurders van VVD, PvdA, CDA, D66 nog uitnodigen terwijl ze vrijheid aan het vernietigen zijn en oorlog aan het maken zijn is een gotspe, een belediging voor allen die gevallen zijn voor die zaken.

Parel van het Zuiden | 29-04-16 | 09:23

Ik kijk alweer niet uit naar het OphefTopic over het vertonen van de Marokkaanse vlag in -wat was het?- Utrecht.

Ik weet nou nooit of discussies over tradities de traditie vooruit-, of juist om zeep helpen.

Driewerf Hoezee | 29-04-16 | 09:22

Ik zal dit soort opgelegde stilzijn-acties voor de massa nooit verstoren, maar bepaal nog altijd zelf wat ik op 4 mei om 20:00 doe. Net zoals ik dat op 29 april om 9:22 doe.
Vrijheid van tijdsbesteding noemen we zoiets.

Guy Veropzoudten | 29-04-16 | 09:22

De grootste grap is, jullie zìjn helemaal niet vrij!

Don Bomgordello | 29-04-16 | 09:22

Is er ook een wet tegen selfies tijdens de herdenking?

Abject | 29-04-16 | 09:20

De gemiddelde moderne slimfoon doet er twee minuten over om op te starten, dus nee: Wij Driewerf doen niet mee.

Driewerf Hoezee | 29-04-16 | 09:20

Ik ben er een groot voorstander van als iedereen die dag twee minuten stopt met ademen.
Dat ruimt zo lekker op.

Abject | 29-04-16 | 09:19

Welke gek laat zijn telefoon aanstaan tijdens de twee minuten stilte voor de dodenherdenking? Erg suf om iets dat zo vanzelfsprekend is te verplichten. Enfin, er zijn volgens mij ook vele parels die met veel plezier en opzet dwars door die 2 minuten heen schreeuwen, Laten ze die maar gaan betuttelen.

superjan | 29-04-16 | 09:18


Artwido | 29-04-16 | 09:10

Op de Joop vind u de meer evenwichtige topics, zoals: "Marokkaanse jongeren zijn niet criminelen dan Nederlandse jongeren maar gewoon lager opgeleid". En vergeet ook niet: "Het dragen van een hoofddoek is voor islamitische vrouwen een geheel vrije keuze".

eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:18

"Een krachtiger signaal dan het uitzetten van je telefoon kun je niet geven".. Echt waar?

Als je enig historisch besef hebt en daadwerkelijk ene moer geeft om vrijheid en respect hebt voor onze voorvaderen die zijn gesneuveld in de oorlog. Dan is de grenzen dichtgooien en stoppen met pvvda66 stemmen verreweg het krachtigste wat je kunt doen.

trenthopper | 29-04-16 | 09:18

Goed initiatief. 1x per jaar wordt 2 minuten stilte gevraagd uit respect voor de mensen aan wie wij de vrijheid te danken hebben. Daar mag best bij stil gestaan worden, daar mag best aandacht voor gevraagd worden. Dat heeft niets met betutteling te maken.

Mannes | 29-04-16 | 09:17

Quid, als je het nou toch over vrijheid hebt: "Van der Steur onderzoekt strafbaar stellen verblijf in Syrië".

Los van wat ik van jihadgangers vind (afschieten bij terugkomst), wil het kabinet bepalen waar we mogen gaan en staan? Doet mij een béétje aan de DDR denken...

Bubba | 29-04-16 | 09:17

Onze "vrijheid" wordt al jaren geschonden.

meneer Q | 29-04-16 | 09:17

Goed initiatief van die telecomboeren!

Où est Charlie? | 29-04-16 | 09:17

@wimpies | 29-04-16 | 09:14

Ja, wij zijn 1 na laatste geworden in die wedstrijd. Net of dat zo goed is.

roze_bril | 29-04-16 | 09:16

Ik ga mijn ringtones testen als krachtig eerbetoon aan de doden.
De Geus | 29-04-16 | 09:01
Als je dat toch doet moet je natuurlijk wel 'all the way' gaan met je ringtones, suggestie: www.youtube.com/watch?v=f2CGC1ifB0w

Kapitein Stijlvol | 29-04-16 | 09:14

in Duitsland doen ze de telefoon twee minuten aan want die hebben de tweede prijs gehaald in de oorlog

wimpies | 29-04-16 | 09:14

Ik vind het wel een goed idee. Beetje overtrokken reactie.

svg | 29-04-16 | 09:14

Niet zeiken. Is een verzoek waarin je de VRIJHEID hebt om wel of niet te doen. Ik vind het geen raar idee (en dan laat jij hem toch lekker aanstaan, Quid)

Bubba | 29-04-16 | 09:14

En ik al blij zijn als er niet met kransen wordt gevoetbald. We gaan weer de splinter in onze eigen ogen zoeken en laten de balk ongemoeid.

roze_bril | 29-04-16 | 09:13

@eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:04
Ik heb zelf een mobieltje die me een tientje koste, helaas staat dat ding momenteel 24/7 aan aangezien ik minstens drie keer per dag gebeld wordt door mijn advocaat en mijn werkgever.
Na het weekend is het hopelijk afgelopen....

necrosis | 29-04-16 | 09:13

Lijkt mij niet meer dan logisch om je telefoon even uit fatsoen op stil te zetten.

XverderNix | 29-04-16 | 09:13

eerstneukendanpraten 09.04: Ook zo! Ik schijn wel foto's te kunnen nemen enz. maar heb daar geen behoefte aan. Verder erger ik me aan de "ping" die aangeeft dat er weer een overbodige mededeling is als ik uit het buitenland in NL kom. De onnozele boodschap is dan: Welkom in Nederland vanwege KPN". Alsof hun computer dat zou kunnen schelen.

bruin kikkertje | 29-04-16 | 09:12

2 minuten zonder telefoon is erger dan heel die 2e wereldoorlog. Sowieso twijfelachtig of die oorlog heeft plaatsgevonden. Tss.. tis mijn oorlog niet, vriend, weet je, snap je?

RickTheDick | 29-04-16 | 09:12

Ah gewoon het het netwerk voor 2 minuten uitzetten kan ook

miknic | 29-04-16 | 09:12

-weggejorist-

Artwido | 29-04-16 | 09:10

Als je natuurlijk echt een statement wil maken zet je hem de hele dag uit.

van stampij | 29-04-16 | 09:10

Subsidie intrekken van dit comite en we zijn af van dit geneuzel.

Sunabalk | 29-04-16 | 09:09

Nu snel in EU-stijl in 28 talen bordjes, tv- en radio spotjes maken voor onze (hopelijk tijdelijke) nieuwe Medelanders!

FransjeGoedHart | 29-04-16 | 09:09

Ik zal als krachtig eerbetoon twee minuten niet fappen. Het zal een bovenmenselijke zelfbeheersing vergen maar dat heb ik graag over voor al die miljoenen oorlogsslachtoffers.

TheWriter | 29-04-16 | 09:09

Inderdaad @zeertegendradig.
Ook bij de TV spotjes over hoezeer het nodig is om de zwaar bevochten vrijheid door te geven bekruipt mij dezelfde gedachte.
Vrijheid? Mijn r.. t.
De vrijheid wordt al jarenlang weggegeven.

BBmetR | 29-04-16 | 09:08

Het houdt niet op, niet vanzelf

Sjors W. | 29-04-16 | 09:07

En als kansenparels massaal herrie maken en met kransen gaan voetballen dan kijkt men discreet weg

BASinnic | 29-04-16 | 09:07

En op je telefoon de herdenking op de dam bekijken, mag dat wel?
Hoe staat het trouwens met dat The Anne Frank Experience live tv productie festival plannetje van ze?

Harry Turtle | 29-04-16 | 09:07

Had eigenlijk iets over die uitgelekte en compleet gestoorde aftap-wet verwacht, maar ik vertrouw erop dat dit nog wel zal komen.

Overigens, ik hoef mijn telefoon niet uit te zetten want ik word toch nooit gebeld.

Amherst | 29-04-16 | 09:07

Gij zult gedenken. Of je nou wil of niet.

postmodernismisdead | 29-04-16 | 09:07

Als echte recalcitrant herdenk ik het gehele jaar door op diverse momenten de slachtoffers, behalve als het MOET op 4 mei. Stelletje slappe jurken.

John McClane | 29-04-16 | 09:05

Ik heb een mobiele telefoon waarbij je alleen maar kunt bellen, zelfs sms-en kun je er niet mee en slechts mijn eigen familie kent mijn nummer. Heerlijk rustig...

eerstneukendanpraten | 29-04-16 | 09:04

We zijn in nl. zelfs zo vrij dat we mogen stemmen in een referendum. Alleen wordt daar op zijn poetins niets mee gedaan. Gs kunnen we geen klok krijgen op gs met hoeveel dagen er al niks met de uitslag is gedaan.

zeertegendradig | 29-04-16 | 09:01

Ik ga mijn ringtones testen als krachtig eerbetoon aan de doden.

De Geus | 29-04-16 | 09:01

Jan van Kooten? Broer van Sjaakie van Kooten?

Versleten_Paddestoel | 29-04-16 | 08:59

Telefoons zijn een plaag. Ik zie echt de voordelen wel maar vind de bij-effecten best zorgelijk. Het heeft alle kenmerken van een zware verslaving. 2 minuten je adem inhouden is voor veel mensen makkelijker.

Bigi Bana Boy | 29-04-16 | 08:59

Jan van Kooten? Broer van Sjaakie van Kopten?

Versleten_Paddestoel | 29-04-16 | 08:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl