Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iedereen + hoogleraar: 'Derksen heeft gewoon gelijk'

grafiekgoed.jpgHet was weer een mooi relletje, waarvan de uitkomst natuurlijk al vast stond: niemand begrijpt elkaar beter, maar het is toch maar weer even uitgesproken. Derksens centrale these in de sociaalwetenschappelijke grafiek hierboven. En die wordt onderschreven door een hoop mensen. Zelfs mensen zonder snor. Als voorbeeld noemt Derksen het voorheen deftige, heden verpauperde Quick 1888. En volgens niemand minder dan oud-Quick-bestuurder heeft Derksen gewoon "100% gelijk. Wat hij deze week stelde, werd jaren geleden nota bene al beweerd door een Marokkaanse trainer bij onze club. De Marokkaanse leden draaien niet mee met bardiensten, rijden andere spelertjes niet naar uitwedstrijden, omdat ze vaak geen rijbewijs hebben en ze tonen geen of nauwelijks betrokkenheid bij de club." Zelfs PvdA-kroonprins Lolo doet een duit in Johans zakje. "Maar mag hij dan niet benoemen dat er problemen zijn met teams met Nederlands-Marokkaanse spelers? Jawel, dat mag. Korte lontjes, schelden. Opgefokt gedrag. Zo gaat de lol er wel vanaf, van het amateurvoetbal. Het is niet nieuw, het was er al toen ik als sierlijke rechtsbuiten over de Amsterdamse velden dartelde." Er is zelfs een HOOGLERAAR die hem bijvalt, dus dan moet het wel waar zijn. "70 procent van de stilgelegde wedstrijden is nog altijd aan autochtonen te wijten." Achja, wat valt er nog over te kletsen. We zeggen het graag noch vaak, maar soms heeftt Joost Niemöller [promoveert op de schedelomtrek van de Oekraïense straaljagerpiloot die MH17 neerschoot] misschien gewoon gelijk.

Reaguursels

Inloggen

Item uit 1vandaag: Asielzoekers tienerleeftijd. Jongen aan het woord: De aanslag bij het stadion in Frankrijk was een complot om moslims in het slechte daglicht te stellen. Europa haat moslims en Afrikanen.(waarom we ze dan massaal op ons grondgebied toelaten mag joost weten, maargoed, logica is niet aanwezig bij dit soort mensen)
Verder zat de jongen op voetbal en vond het raar dat de autochtone jongens in hun blootje gingen douchen, hij kwam uit Syrie en daar zijn ze dat niet gewend. OPLOSSING?
De autochtone Nederlanders moesten maar aan hem gaan aanpassen en ook met een onderbroek douchen!
En dit is een jongen die nog maar 1 a 2 jaar in Nederland was.
Hier zie je gelijk de islamitische cultuur tevoorschijn komen, men voelt zich het grote slachtoffer,zelfreflectie is er niet, hun eigen cultuur en geloof dat is het allerbelangrijkste en het uiteindelijk komt het altijd op het zelfde liedje neer: men wilt zich niet aanpassen, men voelt zijn eigen normen en waarden superieur dan het ontvangende land en last but not least... wij moeten zich aan hun aanpassen in plaats van andersom.
Flikker toch een eind op als je niet bereid bent om je aan te passen en geen moment van respect of dankbaarheid wilt tonen aan het ontvangende land.. dan ga je maar lekker terug naar je eigen geweldige land, cultuur en geloof idioot!!!

Julia | 15-04-16 | 10:25

En wat ontbrak, platje; zie je het al voor je dat konijnen zeggen zich niet te willen verlagen tot het niveau van de vossen?

We are all Ducks | 15-04-16 | 08:40

Patje2011 | 14-04-16 | 18:18
U bent zo'n arrogante persoon die denkt dat mensen meer zijn dan dieren. NEE dat zijn we niet; we zijn gelijk, het is een keuze tussen eten of gegeten worden. Met mensen als u zijn er straks geen Nederlanders meer. Zo dom als een ezel, zo kwaad als een spin, zo listig als een slang, zo slim als een vos etc.. Haal er niet eens m'n eigen familie bij (overigens uit zelfbescherming, want wij waggelen nog wel eens).

We are all Ducks | 15-04-16 | 08:37

Laten we het de Hugo Borst proef noemen: Marokkaans mannelijk jeugdelftal laten spelen tegen een meisjesteam en dan na afloop de incidentjes optellen. Overigens nog een Hugo Borstje; in mijn regio zijn al 5 voetbalclubs ten onder gegaan nadat de allochtone leden de overhand kregen, door precies alle zaken die Derksen noemt.

batvoca2 | 15-04-16 | 08:30

Douchen doe je natuurlijk met een regenpak aan, dat is logisch, als je een mocro bent.

Jan Dribbel | 15-04-16 | 01:53

die jongens douchen met hun onderbroek aan, om te verhullen
dat ze een kort lontje hebben!

de broeder | 15-04-16 | 01:38

Overal waar moslims in een cultuur zich in proberen te mengen gaat het fout... De politiek probeert het recht te lullen, de inheemse bevolking weet wel beter. 1+1=2 mensen, do the math.

GameOverBro | 15-04-16 | 00:06

Tja de toontjes proberen altijd een toontje hoger te zingen!
Maar wij,de Nederlander wil gewoon dat ze een toontje lager gaan zingen want ze zijn helemaal klaar met dat volk!

••••• | 15-04-16 | 00:03

Die moslims zijn penisfoob en lachen om die kaaskoppen die met hun blote snikkel douchen.

Het ligt gewoon aan onze cultuur

Das Sjaak | 15-04-16 | 00:00

Magnum

Das Sjaak | 14-04-16 | 23:58

dijkbewaker | 14-04-16 | 20:06

Ja Hugo Borst heeft net als Rutte marokaanse vrienden die dat nooit doen en dat zijn zowat 90 procent van de marokanen. Bij rutte zijn er al wat van die vrienden afgevallen die dat nooit doen. Maar dat klopt. Die hebben bommen gekopt in syrie die diezelfde Rutte daar laat neer pleuren. En meestal als je die kopt kom je niet meer terug. Dat weet Rutte dan ook heel goed want hij heeft er zelfs een uitspraak over gedaan. Over dat hij hoopte dat ze zo'n bom kopte zodat ze niet meer terugkeerde. En dan staat Wilders voor een uitspraak minder voor de rechter. Het moet toch niet gekker worden.Tsja als je bij de pvvda zit mag je alles zeggen een wilders of iedere andere burger dient zijn muil te houden. Nou meneer Derksens u bent in mijn ogrn een held want u weet dat u nog heel wat te wachten staat en ben zelfs bang dat beveiliging voor u veen luxe meer zal zijn maar nodig. Want ook de NPO is begonnen met u te demoniseren. Waar ken ik dat ook al weer van. O ja van de man die ons al jaren waarschuwt en waarvan zijn waarschuwingen keer op keer worden weggelachen en weggehoond .,maar waarvan keer op keer die waarschuwingen waarheid worden. Ook die man wordt al jaren gedomoniseerd en leeft onder noodzakelijke beveiliging. Tsja Nederland in 2016. Inplaats van voor uit gaan we achteruit. Met dank aan sukkels als Hugo Borst en de grootste salonsocialist van ons geld ,van nieuwkerk. De man van 570.000 euro per jaar. Betaald door het volk ,om als volk iedere dag te horen dat we rascisties zijn en discrimineren en niet genoeg weg met ons. Weet je wat ik niet begrijp. Dat er geen referendum komt om die vent met zo achterlijk veel van ons geld en zijn flutshow. Om dat van de buis af te krijgen en hem namens het volk te ontslaan. We laten ons als nederlandse burger elke keer weer om 7 uur beledigen door die snotvent van een van nieuwkerk. Daar wil ik niet voor dokken. En dat zouden de meeste niet meer moeten willen. Zal een feest zijn als die kliek eindelijk van de buis is!!! Ik moet zeggen kijk het gelukkig ook zeer wein8g . Maar soms staat het op. En kun je je weer ergeren aan het gehalte weg met ons ,wat er vanaf druipt.

tweetybird | 14-04-16 | 22:59

tweetybird | 14-04-16 | 22:40
Totaal geen fundament ook voor 'de indruk dat Johan vanuit een trauma praat'. Totaal geen argument. Sterker nog, het is geen logisch antwoord op wat Derksen blijkbaar ziet aan beleid bij veel clubs. Dus wacht even, als die clubs zeggen dat ze een Marokkanenprobleem hebben, heeft Johan het verkeerd verstaan ofzo? Als je goed luistert merk je de slechte redeneringen op. Laat staan het totaal onverantwoorde advies om gewoon 'even grote bek terug te geven'. De brutaliteit hiervan naar - en in het bijzonder mensen die zelf slachtoffer zijn geworden - iedereen die elke week in nationale en lokale opsporingsberichten ziet wat een leed deze gasten aanrichten. Onvoorstelbaar gewoon.

Bram van Ojik | 14-04-16 | 22:53

genoegisgenoeg | 14-04-16 | 19:11

Tsja ik heb nu weer het grote voorbeeld gezien van een gutmensch die loopt te bagataliseren met pure onzin. Die lul van een hugo borst zei nog net niet dat derksen dat zegt uit pure haat jegens marokanen en uit rascisme overwegingen. Tsja zo kennen we de wereld draait door weer. Nou ik denk dat meneer derksen tien keer meer verstand heeft van voetbal en ook heel wat meer ervaring. Zelfs geld heeft hij meer. Als het zo erg was geweest had hij wel verhuist hoor. Pure onzin dus. Nee meneer Derksen zegt dit uit pure ervaring en omdat het de echte waarheid is. Niks meer niks minder. En niet uit een rascisme overweging. Als het nederlanders waren geweest had hij het ook zo gezegd. Want zo is hij gewoon. Hij neemt geen blad voor de mond als h8j iets constateerd. Tsja ik begrijp dat het zwaar is voor xe weg met ons show. Iemand die gewoon zijn mening en echte waarheid zegt. Zelf heb ik het hier ook meegemaakt. Het ging toen alleen niet om marokaanse jongeren maar een voetbalploeg van turkse jongeren. Wat constant uit de hand liep. Op een gegeven moment wou geen club meer tegen ze spelen. Uiteindelijk is die groep spelers geroyeerd omdat 90 procent van de andere clubs weigerde nog tegen ze te spelen vanwege geweld en intimidatie.Uiteindelijk leidde het tot einde van die hele club. En dat was maar amateur voetbal. En het vreemde is dat het volgens mij bij turkse jongens toch een stuk minder uit de hand loopt. In het dagelijkse leven heb je ook van die turkse jongeren veel minder last. Maar schijnbaar in groepsverband ging het bij die club toch niet goed. Of het mede aan de leiding heeft gelegen weet ik niet maar ze hadden en kregen ze niet in de hand. Het ging keer op keer toch weer fout. Maar ja de wegkijkers op de tv duiden het wel weer even als een gevalletje discriminatie en pure rascisme. Nou zie het maar als een waarschuwing van meneer Derksen. Of er wat mee gedaan wordt betwijfel ik. Maar over een paar jaar zullen we waarschijnlijk helaas moeten bekennen dat meneer Derksen op alle fronten gelijk had en hij gewaarschuwd had ervoor. Want meneer Derksen spreekt niet uit haat maar met zijn hart. Hij wil niet dat het voetbal kapot gemaakt wordt voor de jeugd. Omdat zijn hart bij dat voetbal ligt.Maar Hugo borst duid jij het maar als rascisme en discriminatie. Dat zijn we allang gewend als nederlandse burgers. We weten het. We moeten weg met ons zijn.

tweetybird | 14-04-16 | 22:40

In de USA houden ze het aantal muslims onder de 5% van de totale bevolking, clever buggers those Yanks.

hovawart | 14-04-16 | 22:34

-weggejorist-

3xminder | 14-04-16 | 22:32

En dan begint die *tuuuut* Kuzu over voetballertjes van een jaar of 7/8. Alsof het daarover gaat; de jankerd.

Maria.1 | 14-04-16 | 22:24

Johan Derksen for President (hi hi)

Medium-Tali-BAN | 14-04-16 | 22:14

het linksche goedvolk blijft tegen beter weten in panisch om zich heen slaan om de multikul droom intact te houden
Droevige stumpers, geeneens de moeite waard om mee in discussie te gaan.

Leefbaar | 14-04-16 | 21:57

Hugo Borst:
- u heeft een trauma
- u intimideert, een Marokkaan met nota bene voorbeeldfunctie natuurlijk niet
- u moet gewoon, zelfs 1 tegen 9, grote bek geven
- het valt allemaal reuze mee
- u moet weten dat Hugo Borst niet geen Opsporing Verzocht kan ontvangen

Bram van Ojik | 14-04-16 | 20:31

Ik wil een grapje maken over Bart van U, dat hij bij de verkeerde Borst heeft aangebeld. Ik doe het toch maar niet want het is niet zo netjes.

ren2782 | 14-04-16 | 20:29

GeFlipt | 14-04-16 | 19:23
Net ook DWDD gezien. Volgens Hugo Borst is Johan Derksen getraumatiseerd in de jaren 80, maar nu is het allemaal anders. Wat een wereldvreemde mafketel is die Borst zeg.
----------
Hugo Borst beweerde een paar keer dat 90% hele brave Marokkaanse jongens zijn om gelijk daarop om een onderzoek te vragen om hoeveel het precies gaat.
Dus wat lult die nou?

Ik dacht aan andere cijfers uit het blote hoofd zoiets als 65% van de Marokkaanse jongens zijn op 20 jarige leeftijd met de politie in aanraking geweest en vandaar extrapoleren is op 40 jarige leeftijd meer dan 100% in aanraking geweest met de politie. Maar het kan ook al met 35 jaar gehaald worden. Daarbij opgeteld de veelplegers, jihadstrijders, Messentrekkers en loverboys en meer van deze vrolijke snuiters die je ook nog eens op een voetbalveld kan tegenkomen. Plus het nergens op gebaseerde eergevoel. Opgevoed als prinsje om later op iets ouder leeftijd als mocro maffia de gaten uit de muur te schieten waar de baby en kindje van 3 en 5 proberen te slapen en de rest van de familie.
Wie is er hier eigenlijk wereldvreemd? Hugo Borst of Johan Derksen?

dijkbewaker | 14-04-16 | 20:06

@Peter Emile | 14-04-16 | 19:04

Dank u voor de duidelijke uitleg, waarom zo goed als alle islamitische landen failed states zijn.

vanhetvarken | 14-04-16 | 20:00

-weggejorist-

goldsammy | 14-04-16 | 19:42

Grenzen helpen en om de zoveel dagen gaan aapjes meppen ook.

vanhetvarken | 14-04-16 | 19:36

@A3an | 14-04-16 | 19:28

Tja, er zijn eigenlijk maar heel weinig allochtonen, maar wel heel veel zandnegers.

vanhetvarken | 14-04-16 | 19:32

GeFlipt | 14-04-16 | 19:23
Omgekeerde wereld inderdaad. Ik mag hopen dat Derksen niet inbindt en ook Borst nog eens even met de grond gelijk maakt. Wat een gore verrader.

Bram van Ojik | 14-04-16 | 19:31

Ze doen aan veelwijverij
Ze vinden pedofilie ok (kindbruidjes)
Ze staan aan de top in iedere misdaad statistiek
Ze blazen onze gebouwen op
Ze treden in vreemde krijgsdienst
etcetera

En nu blijken ze ook nog ons voetbal te verpesten.

Wat doen die lui hier eigenlijk ?

vanhetvarken | 14-04-16 | 19:30

En reken maar dat bij die 70% "autochtonen" het merendeel der herrieschoppers ook allochtone roots heeft !
Immers 1'generatie allochtoon, zoon hier geboren, trouwt met dochter van allochtoon stel die ook hier geboren is en kinderen zijn "Nederlanders" in de "statistieken".
Tel uit hun winst !

A3an | 14-04-16 | 19:28

Net ook DWDD gezien. Volgens Hugo Borst is Johan Derksen getraumatiseerd in de jaren 80, maar nu is het allemaal anders. Wat een wereldvreemde mafketel is die Borst zeg. Hij verweet Derksen een discussie onmogelijk te maken door op de man te spelen... dit laat maar weer eens zien hoe gepolariseerd we inmiddels als zijn! Het feit dat hij dit zo ziet is onwerkelijk. Is alles wat die Azarkan zei hem dan ontgaan? Is Borst werkelijk zo doof voor de werkelijkheid? Het antwoord is volgens mij dat Borst lijdt aan iets wat te vergelijken valt met het Stockholm syndroom. Later we het maar het Rotterdam syndroom noemen.

GeFlipt | 14-04-16 | 19:23

Hoogleraren geven nu ook toe dat Gerard Joling homo is en 1+1 toch echt 2 is.

the haque warrior | 14-04-16 | 19:18

En 2 miljoen kijkers knikken mee met Borst zijn policor kots. Johan dit, Johan dat.. Verbaast me niets, zag 'm laatst nog Rutger zwartmaken.

Bram van Ojik | 14-04-16 | 19:17

Het zijn alleen maar wat incidentjes stelletje racisten
Snappen jullie het nu nog niet zwijg of we doen aangifte
(Als ze wel maar even eerst ingevuld zijn)

Poldergek | 14-04-16 | 19:12

Gelukkig volgens DWDD is het allemaal niet waar.

genoegisgenoeg | 14-04-16 | 19:11

@martymcfly | 14-04-16 | 18:05
Als ik ergens niet inkom omdat ik een vrouw ben is dit vanwege hun "cultuur". Als een allochtoon ergens niet in komt vanwege zijn gedrag op dat moment is dit "discriminatie". Hou toch op!

Maria.1 | 14-04-16 | 19:06

Het is gewoon een feit: Er is iets mis met de mentaliteit van de meeste Marokkanen. Ik ben er ooit geweest, ook in buurland Tunesië, trouwens, dat in weinig verschilt met Marokko. Het was de tijd van 'Marrakesh Express' van Crosby, Stills & Nash, dus ging je er heen. Achteraf vroeg ik me af wat ik er eigenlijk zocht; het is een mooi land, dat wel, en er zijn fraaie Romeinse overblijfselen te bewonderen, maar het is er ook loeiheet en stoffig en het is jammer dat er Marokkanen wonen.

Marokkaanse jongens en jonge mannen zijn standaard opgefokt; het zit in hun genen. Ze zijn bemoeizuchtig, bazig, opdringerig, praten als machinegeweren, hangen (zowel daar als hier) eindeloos rond op straat, ze zijn agressief, hebben korte lontjes en een extreem doorgeschoten en ongezond mannelijkheids-gevoel, dat bovendien buitenproportioneel gevoelig is voor 'belediging'.

Marokkaanse jongens en jonge mannen vragen niet, ze eisen. Ook dát is standaard. Zowel in hun woonomgeving in Marokko als hier, lopen achtjarige opdondertjes al rond met een air alsof ze de hele buurt in eigendom hebben. Ze zijn autoritair naar hun zusjes - al zijn die tien jaar ouder - en naar hun moeders. Ze zijn bovendien leugenachtig; alles is altijd de schuld van een ander. Altijd. En in hun leugenachtigheid zijn ze niet te beroerd om hun beste maatjes de schuld te geven van iets wat ze zélf hebben uitgevroten.

En wat ik opvallend vond: ik heb in de afgelopen decennia heel wat landen bezocht, maar nog nooit was ik in een land waar jongens en jonge mannen zich seksueel zó obsessief gedragen. Ze permitteren het zich om hun leuter, desnoods onder dwang, in elke voorkomende warme opening te stoppen - of die opening nu zit in een hoer, een kerel, een jong jochie, een geit of je vriendin - en tegelijkertijd slaan ze hun zusjes verrot als die ook maar één seconde te lang aandacht tonen voor een leuke jongen. Vooral als die jongen westers is.

Die Noord-Afrikaanse wereld is, kortom, behalve extreem seksueel gefrustreerd, zo schizofreen als een apostel met een kraaiende haan op zijn schouder.

Geen wonder dat in dat soort landen nooit iets fatsoenlijks van de grond komt.

Eenmaal hier naartoe geëmigreerd, wordt aan al die nare eigenschappen nog eens de haat toegevoegd naar de westerse, niet-islamitische wereld, waaraan ze zien dat er veel meer vrijheid, welvaart en openheid is dan in de benauwde mag-niet-cultuur van hun eigen islamitische wereld. Een haat die, naar mijn overtuiging, grotendeels stoelt op afgunst.

Peter Emile | 14-04-16 | 19:04

Dit komt door te weinig kindbruidjes! Opgekropte sexuele agressie, laat ze die kinderen toch uitwonen! Het mag van rutte IX de halalolkindjes partij

NLvoorwat | 14-04-16 | 19:01

martymcfly | 14-04-16 | 18:05 We hebben geen zin in confrontatie en we mogen van elkaar niet voor onszelf opkomen, want elke scheet die een blanke maakt is immers racistisch. Het enige wat niet racistisch is voor jou als blanke Nederlander is je onderwerpen aan landsvreemde culturen.

Ramsesz | 14-04-16 | 18:39

Meer dan 70 procent van de bevolking is autochtoon, dus.

netniet | 14-04-16 | 18:35

Partij van de Achtzetels gaat ons weer de les lezen, sukkel.
Dank aan de moedige heer Derksen!

Gele Beer | 14-04-16 | 18:19

martymcfly | 14-04-16 | 18:05
Dus als je agressie toont dan ben je sterk en als je met een conversatie een probleem wil oplossen dan ben je zwak? Als je alles aan pakt om de discriminatiekaart op tafel te gooien dan ben je sterk en als je boven bepaalde zaken staat dan ben je zwak?

Patje2011 | 14-04-16 | 18:18

Polarisatie komt voort uit de hoek van Marokkanen. Als er een minderheid van Marokkanen is, dan floreert een club, als het een meerderheid heeft, dan gaat zo'n club naar de klote! Dat zegt toch al genoeg?

Gijsnus | 14-04-16 | 18:08

Is de dominantie van de Marokkaanse Nederlander tegelijkertijd niet de zwakte van de blanke hollander? Ik weet dat Russen en Ieren niet met zich laten kloten, maar de hollander blijkbaar wel?

Nederlanders zijn erg zwak, laten zich overal makkelijk wegpesten. Marokkanen zijn sterk, domineren de straten, velden, noem maar op. Het is zwak vs sterk. Zo zie ik het. Dit topic lees je ook weer veel klaagverhalen, maar dat is de frustratie van de interne onmacht. Een projectie van zwakte.

martymcfly | 14-04-16 | 18:05

Road to serfdom | 14-04-16 | 17:31
Ik ben het eens. Ik ben er nog niet uit wat de juiste cijfers dan wel zijn want als je kijkt naar de cijfers van de dubbel gepaspoorten dan zouden er in 2014 1,3 miljoen mensen zijn in Nederland met een dubbel paspoort. Hiervan is 25% Marokkaan. Dat zijn dus 325000 Marokkanen met een dubbel paspoort. Dit is raar omdat er al meer Marokkanen op dat moment in Nederland wonen. Krijgen Marokkanen van de 4e generatie geen Marokkaans paspoort meer? Of is het toch mogelijk om afstand te doen van je Marokkaanse paspoort? Trouwens vanaf 2014 wordt de 2e nationaliteit niet meer geregistreerd: Sinds 6 januari 2014 wordt de 2e of volgende nationaliteit niet meer opgenomen in de bevolkingsregistratie. Heeft u naast de Nederlandse nationaliteit ook een 2e nationaliteit? Dan komt die 2e nationaliteit niet meer in het bevolkingsregister als u zich laat inschrijven.

Patje2011 | 14-04-16 | 17:57

Maar ja gelukkig hebben wij voetbal makelaar peterrrr rrrr de vriesss om het elftal samen te stellen. En na de wedstrijd kan hij dan voor 2500 euro per optreden hoe geweldig het allemaal wel niet was. Voor al die vlaggen!!

tweetybird | 14-04-16 | 17:56

Tsja er komt nog eens een tijd dat het nederlandse elftal aantreed en de nederlandse supporters met de marokaanse vlag in de hand zitten inplaats van het oranje leeuwenpak. De ultieme ascher droom!!!

tweetybird | 14-04-16 | 17:53

Doel op de x-as links van de y-as -2 mocro's per team leidt tot plezier voor 10 in voetbal.

Watching the Wheels | 14-04-16 | 17:44

TheseDays00 | 14-04-16 | 16:32
Thanks grammar-nazi! ;)

Sarcastisch varken | 14-04-16 | 17:42

Wel goed om te zien dat de grafiek ook negatief kan net als de rente.

Watching the Wheels | 14-04-16 | 17:38

@ Patje2011 | 14-04-16 | 16:38

Een heel bekend vertekend beeld. De officiële aantallen van het CBS zijn alleen de aantallen Marokkanen waarvan tenminste één ouder in het buitenland is geboren. Dus migranten en hun kinderen: 1e en 2e generatie. Vanaf de derde generatie gelden zij als Nederlanders, niet langer als Marokkanen. Die zie je dus ook niet meer als zodanig terug in de misdaadstatistieken (maar wel in Opsporing Verzocht). Maar in werkelijkheid voelen zij zich Marokkaans, zien ze er vanzelfsprekend uit als Marokkanen, hebben ze veel moeite met integreren en geven juist zij de meeste overlast. Met de eerste generatie zijn lang niet zoveel problemen geweest, die kwamen pas later.

Hoeveel Marokkanen van eerste, tweede, derde en vierde generatie er in Nederland wonen? Zou eens moeten worden uitgezocht, kon nog wel eens schrikken worden.

Neem als voorbeeld een man van 25 die in 1968 naar Nederland kwam als gastarbeider. Twee jaar later kwam zijn vrouw over. Zij kregen vijf kinderen in de periode '70-77. Die kinderen gelden nog als allochtoon en zijn inmiddels tussen de 38 en 47 jaar oud. Alle vijf kinderen hebben op hun beurt gemiddeld vier kinderen gekregen. Die twintig kinderen zijn nu ergens tussen de 18 en 28 en worden niet meer geteld als allochtoon, maar zijn Nederlanders. De helft van die twintig kinderen hebben zelf ook al weer kinderen (voor het gemak 10), de vierde generatie. Ook zij worden niet meer als allochtonen of Marokkanen in de statistieken opgenomen.

Dus, als het aantal Marokkanen van de eerste en tweede generatie in 2013 bij elkaar 365.000 bedraagt mag je ervan uitgaan dat samen met de derde en vierde generatie het aantal Nederlanders van Marokkaanse afkomst minstens twee keer zo hoog ligt. Immers: de gastarbeider uit het voorbeeld heeft inmiddels in Nederland een familie opgebouwd van 36 Nederlanders van Marokkaanse origine. Slechts 7 van die 36 gelden als allochtoon, de overigen gelden als autochtoon. Of zie ik iets over het hoofd?

Road to serfdom | 14-04-16 | 17:31

Man man. Wat verkondigt die arscher weer een hoop onzin. Ik zal u een verhaal vertellen van een zwembad alhier. Ook daar was de plaag der vervelende marokaanse jongeren. Die meisjes en vrouwen liepen te betasten. De nederlanders bleven weg uit het zwembad. Dit ging het zwembad te ver en ze wilde marokaanse jongeren verbieden. U raad het al. Dit mocht niet. Het liep zo de spuigaten uit dat de leiding van het zwembad het hoog gespeeld heeft en gezegd of tegemoet komen of we sluiten het zwembad want het is niet rendabel meer. Toen is er eindelijk maar voor gekozen dat vervelende marokaanse jongeren de toegang ontzegt kon worden . Nu durven gezinnen weer te komen. Maar het heeft een hoop voeten in de aarde gehad want natuurlijk werd de discriminatie kaart weer getrokken. Terwijl iedereen weet dat ze het overal constant verstieren. Want het is niet het enigste zwembad waar die problemen met die makkers zijn maar in heel Nederland .Of ze nu op voetbal zitten of gaan zwemmen. Zo gauw het in groepsverband is is het hommeless. Ze sporen elkaar constant aan! En dat is de waarheid. Een waarheid die meneer Derksen wel durft te zeggen en zijn nek durft uit te steken voor ons!!!En de heer ascher van de pvda zal meneer derksen wel even afbranden. Op pvda wijze. Door met een kudt knuffel verhaal te komen. Nee, pvda naar nul en dat zijn nog te veel zetels. Zeg maar gerust. Want eigenlijk horen ze voor alle multikul ellende die ze ons aangedaan hebben en nog doen voor het gerecht gesleept te worden. Die multikul is totaal mislukt. Iets wat die achterlijke maar niet willen inzien. Marokanen leven op hun eigen. Turken leven op hun eigen ,nederlanders ook. En die echte multi cultuur gaat never nooit gebeuren. De verschillen zijn gewoon te groot. Iets wat die hoge heren in hun kastelen achter die hoge muren maar niet in willen zien.Maar ons er wel gedwongen mee opschepen.Zij willen in weze niet met ons leven en wij niet met hun. Want dat is in weze de waarheid. Bij hun is het dan ook nog vaak religeus ingegeven. En hun religie is niet verenigbaar met onze westerse waardes. Al willen de hoge heren ons maar anders laten denken. Het werkt voor geen meter en het gaat ook nooit werken. Face it. De verschillen zijn gewoon te groot.Tsja pvda en consorten zachte heelmeesters stinkende wonden. Dat begon al met hun achterlijke zogenaamde positieve discriminatie!! Nou dat hebben ze goed onthouden. Voor al het woord discriminatie!! Dat gebruiken ze nu te pas en te onpas. Want met dat woord krijg je namelijk altijd iets gedaan!! Zo blijkt. Met dank aan die pvda. Zo zijn wij de rascisten geworden en noem maar op. Door PVVda weg met ons beleid!!! We zijn nu zelfs al rascist als we er wat van zeggen als ze aan onze dochters zitten.

tweetybird | 14-04-16 | 17:22

Weg met die racistische wiskunde, data, statistiek en grafieken. O Allah, red ons van de wetenschap.

Thomas333 | 14-04-16 | 17:22

't Is jammer dat ze niet kunnen schaatsen, anders hadden we een ijshockeycompetitie kunnen starten voor deze lieden.
Kleiduiven schieten werkt ook niet want dan moeten ze zonodig met hun eigen uzi komen opdraven.
Zelfs klaverjassen is niet aan ze besteed, want als ze dame in de hand hebben .....

We are all Ducks | 14-04-16 | 17:09

En man uit Kanaleneiland snapt het uiteraard allemaal niet. Je verwacht het niet. Waarom worden ook alleen irritaties als geen club-betrokkenheid en rijbewijs aangehaald; het gaat wel om wat ernstigers. Zeggen dat het klopt en dan alsnog laf reageren. Ook dat zinnetje 'dat moet Derksen accepteren.', alsof Derksen uit is op behoud van 'witte' clubs. Gaat het goed met 60/40, nou mooi dan. Wat een rare en vieze mensen komen aan woord in dit artikel manggggg.

Bram van Ojik | 14-04-16 | 17:06

-weggejorist-

ren2782 | 14-04-16 | 17:04

Er zijn nog steeds mensen die volhouden dat etniciteit en demografie geen enkele rol spelen in de kwaliteit van de samenleving.

Je word meteen als nazi bestempelt als je wilt dat de Nederlandse etnische blanke cultuur behouden blijft. Ja ik ben een xenofoob en ik geloof niet dat diversiteit een update is. Het is niet mijn onderbuik die me dit verteld heeft maar elk wetenschappelijk onderzoek naar dit taboe onderwerp laat zien dat diversiteit geen pre is. Etniciteit, ras, religie en cultuur zijn niet relatief ze spelen een rol en zijn verbonden, akelige waarheid maar wel de waarheid.

De amateurclubs passen in het beeld van de wijken die veranderen in getho's, extreem veel criminaliteit en no-go areas.

Dit komt door armoede word er dan gezegd. Nederland was heel arm na de tweede wereld oorlog maar we hebben nu een hogere criminaliteit en een hogere diversiteit.
Volgende stap is dat ze diversiteit gaan opleggen in bedrijven, nou daar zal de economie van opknappen.

De blanke zelfhaat is absurd, geen een etniciteit of ras denkt zo over zich zelf, wij zijn de uitzondering in de geschiedenis.

Met twee generaties kan een minderheid van 10 % op 40 % zitten, onze kleinkinderen zullen ons dankbaar zijn....

Oh de waarheid doet pijn waar is m'n safe-space met foto's van puppy's en een divers lachend kinderklasje zonder de uitslag van de Cito erbij,

ren2782 | 14-04-16 | 17:04

Lupuslupus | 14-04-16 | 16:56
En zelfs heel soms op het werk ;-)
Er wonen zelfs meer Turken in Nederland dan Marokkanen, moet je nagaan wat die groep Marokkanen betekent voor ons land. Een groep die er zo uitspringt op alle negatieve aspecten is niet normaal en moet harder dan hard aangepakt worden, en het liefst zoveel mogelijk verwijdert worden uit Nederland. Crimineel en een dubbel paspoort, is geen dubbel paspoort meer maar gewoon een Marokkaans paspoort en opzouten naar de zandbak. Niks geen oprotpremie mee, maar een vormpje om zandtaartjes te maken kunnen ze krijgen.

Patje2011 | 14-04-16 | 17:03

Hee, lees ik die grafiek nou goed? Plezier neemt toe bij een negatief aantal Marokkanen?
Vind ik een interessante gedachte. Moet ik even over nadenken.

Stormageddon | 14-04-16 | 16:11
Gingen we dat maar regelen...

Nuchternederland | 14-04-16 | 17:02

@Hermanovic | 14-04-16 | 16:52 "... onzinnige simplistische manieren om allochtonen neer te zetten"
.
Jouw "mindset" tekent heel mooi de irrationele bekrompenheid waarmee problemen onbespreekbaar- en oplossingen onmogelijk gemaakt worden.

ben kokhals | 14-04-16 | 17:02

@Hermanovic | 14-04-16 | 16:52

Waarom zou dit niet mogen? Zelf zou ik ook niet met Marokkanen in een team willen. Voornamelijk omdat je weet dat de kans op een strafblad bij jeugdige spelers 50%(!) is. Is gewoon een feit, geloof je me niet dan sla de cijfers van het CBS er maar op na. Daarnaast voel ik me fijner in de omgeving van mensen waar ik meer gemeen mee heb, dat Marokkanen vast blijven houden aan een cultuur waarvan je kan stellen dat het wel degelijk minder ontwikkeld is in de zin van de normen en waarden die ik zelf belangrijk acht (denk aan associaties van de engeltjes met bijvoorbeeld homo's, joden en anders gelovigen. Verkeerd wordt dit pas wanneer je stelt dat dit gedrag voortkomt uit genetische opmaak, dit is natuurlijk niet zo. Waar het op neer komt is dat iedereen discrimineert op punten die zei belangrijk vinden. Stellen dat dit niet zou mogen is niks anders dan raar.

gewirwar | 14-04-16 | 17:00

Hermanovic | 14-04-16 | 16:52
.
Derksen bedoeld te zeggen dat je salaris moet doorbetalen tijdens de Africa cup en en dan maar hopen dat ze heel terug komen, ik weet niet of je weleens hebt gekeken naar het niveau van de overtredingen die daar gemaakt worden..... slidingen op keelhoogte en 2 gestrekte benen vooruit is meer regel dan uitzondering.
.
Ramadan is natuurlijk fnuikend voor een speler die in topconditie moet zijn, totaal onaanvaardbaar.... en dan nog maar te zwijgen over die pipo's die geen handen met vrouwen weigeren te schudden.
.
Kortom.... Derksen heeft absoluut een punt!

Fatwabuster | 14-04-16 | 16:58

dan zou ik niet verwachten dat er maar 400.000 marokkanen hier wonen, volgens mij klopt er iets niet
Patje2011 | 14-04-16 | 16:38
.
Er zijn minimaal (!) 2,5 miljoen moslims in Nederland maar overal lees je dat het er 1 miljoen zijn. Ja dat zal wel waar zijn geweest, in 1985 of zo.
Kijk gewoon om u heen op straat, in winkels, op de markt.

Lupuslupus | 14-04-16 | 16:56

@daanbrg | 14-04-16 | 16:04 "Moeten de labels van die assen in het grafiekje niet andersom?"
.
Is inderdaad wel duidelijker.
Ook "per team" mag van het ene eraf, en van het andere "in voetbal" vervangen met "voor anderen" :)

ben kokhals | 14-04-16 | 16:54

Nou dan moeten ze allemaal maar op kickboksen, kunnen ze dat gedrag naar de straat verplaatsen... oh wacht.Dacht trouwens dat ze daar al allemaal op zaten, maar blijkbaar niet.

Bari Oomsma | 14-04-16 | 16:54

@Mark_D_NL | 14-04-16 | 16:43

Klopt. Met drie dik (pun intended) zitten die vrouwen over het trottoir te waggelen. Maar aan de kant gaan, ho maar. Totaal onaangepast asociaal volk in alle geledingen.

roze_bril | 14-04-16 | 16:52

Dat Derksen gelijk heeft, betekent niet dat hij dan maar moet oproepen tot systematische discrminatie.

Vooral die opmerking dat hij nooit een Marokkaan in een elftal zou willen omdat hij 'aan de ramadan doet en steeds wordt opgeroepen voor de Africa cup'. Als de ramadan buiten het voetbalseizoen valt, heb je daar weinig last van, en er zijn vele niet-Nederlandse voetballers die ook regelmatig voor
hun nationale elftal worden opgeroepen.

Derksen roept steeds dat hij niets met Wilders te maken wil hebben, maar dit soort onzinnige simplistische manieren om allochtonen neer te zetten, zou hem een ideaal PVV-kamerlid maken.

Hermanovic | 14-04-16 | 16:52

Artikel van 20 jaar geleden :http://www.nrc.nl/handelsblad/1996/03/07/sportclubs-klagen-over-allochtonen-7301916

deministerpresident | 14-04-16 | 16:51

Oja, de grafiek; bij -1 en -2 etc. nog veel meer plezier?

Einde van de Domheid | 14-04-16 | 16:51

De SP vond dit al heel lang geleden. Ik kan het niet terugvinden maar bewonders van de Roodborststraat in Oss vonden dat er teveel buitenlenders woonden en pleitten voor meer spreiding. Dat mocht niet van de linkse kerk dus de ruiten werden ingegooid.
Omgekeerd deed ML King ook zoiets. Om kansen van zwarte jongeren te verbeteren werden ze per bus over andere scholen verdeeld.
Het is een werkbare redelijkheid die niet aangevallen moet worden als discriminatie. Niets om je druk over te maken.

Einde van de Domheid | 14-04-16 | 16:50

Marokkanen zijn k*t. Laat ze het tegendeel zelf maar eens aantonen. Evolutionaire achterstand is een ramp.

Tabernakel | 14-04-16 | 16:49

@Glasgow Argus | 14-04-16 | 16:41
In de biologie heet dat roedeldierengedrag. Komt bij elke menselijke bevolkingsgroep ook voor maar is bij een aantal groepen zeer sterk aanwezig.

sinar2 | 14-04-16 | 16:47

Draai die x- en y-as eens om... Mijn autisme speelt op en deze achterlijkheid is pijnlijk om te zien.

Pieter Gooras | 14-04-16 | 16:45

Dat er nog een discussie ontstaat over dit probleem, wat al heel bekend is. Marokkanen tonen altijd onaangepast gedrag. Zowel mannen, vrouwen als kinderen. Men blijft het maar ontkennen maar het is een feit. Onaangepast volk, egoïstisch en agressief.

Mark_D_NL | 14-04-16 | 16:43

Het valt nogal mee met de richtingcoëfficiënt. Maar een lineaire curve? Stijgt het dan niet als x de waarde 11 benadert? Waarom het plezier groter bij -1 mocro? Vragen, vragen, vragen...

Zyprexa20mg | 14-04-16 | 16:42

@Wutbürger_ | 14-04-16 | 16:39
Ook dit kan ik persoonlijk bevestigen op het verhaal in Marokko zelf na, daar ben ik nog nooit geweest. En ook wat dit betreft: iedereen weet dit, niemand mag het benoemen want discriminatie!

Le Roi | 14-04-16 | 16:42

In de jaren tachtig van de vorige eeuw waren er in de regio Rotterdam ook al diverse clubs die voorzien waren van een oververtegenwoordiging van Marokkanen of Turken die de voetballers van VOC met alle liefde en plezier een paar doodschoppen wilden verkopen. Gegarandeerde ellende. In Gouda, Den Haag, Rotterdam. Altijd dezelfde teams, altijd dezelfde ellende. Clubs die op zaterdag gebruikt werden als kinderopvang, waar een paar bejaarde vrijwilligers moesten proberen zich staande te houden in al dat geweld. Ze schaamden zich rot. Maar op een of andere manier hadden ze zoiets als clubliefde.... clubliefde, hoe kom je erbij. Ik wil niet lid zijn van een club die mensen als ik als lid accepteert - Groucho Marx.
En uit de collectie citaten van Groucho nog een toepasselijke: " politiek is de kunst van het zoeken van problemen, ze overal vinden, een verkeerde diagnose stellen en de onjuiste maatregelen treffen, hoewel er nog discussie is of het wel van hem kwam.
Maar, we dwalen af. Natuurlijk heeft Derksen gelijk. Er is alleen geen lineair verband, wat we nu zien is een exponentieel verloop. Een enkele Marokkaan, geen centje pijn. Drinkt een lekker biertje mee, eet een gehaktstaven of twee. En altijd handel, wat je maar zoekt.
Maar wanneer er twee of drie zijn, dan zie je plotseling het gedrag veranderen. En wanneer je de gedragsverandering merkt is het al te laat. Zo is het en niet anders.

Glasgow Argus | 14-04-16 | 16:41

2e x vrouwen is uiteraard mannen. Tsss

RoBD=Skullfucker | 14-04-16 | 16:40

Asscher heeft niet zo'n moeite met Marokkanen die in hun onderbroek douchen.
Dat vonden ze bij m'n vorige sportclub ook. Is kwestie van geloof en zo, moet kunnen, anders discriminatie. Waarop de heren in boxershort optrokken naar de gemeenschappelijke (verplicht ongekleed) sauna. Waar autochtonen en vrouwen wel in hun nakie (moesten) zitten. Moest volgens het management kunnen. Kwestie van geloof en zo, anders discriminatie.
Binnen een maand +40 Marokkanen lid, binnen 2 maanden 500 vrouwen en paar honderd vrouwen minder lid, na 6 maanden de tent failliet.

Ja hoor, Asscher, het douchen met een boxershort aan in een gemeenschappelijke douche is alleen een praktisch probleem.

RoBD=Skullfucker | 14-04-16 | 16:39

-weggejorist-

Wutbürger_ | 14-04-16 | 16:39

Off topic: ik geloof trouwens ook niet dat er maar 365.000 Marokkanen in 2013 in Nederland wonen. Toch wel knap dat ze dan toch Burgermeester zijn van Rotterdam en tweede kamer voorzitter en er verschillende rondlopen bij de NPO. Ik dacht dat ze geen kansen kregen in Nederland? Of gaat het hier over positieve discriminatie? Maar goed als ik op straat loop of tv kijk dan zou ik niet verwachten dat er maar 400.000 marokkanen hier wonen, volgens mij klopt er iets niet

Patje2011 | 14-04-16 | 16:38

We weten toch dat moslims een tribale samenleving hebben waarin kritiek niet wordt getolereerd? Zelfs het doodschoppen van een grensrechter was niet de schuld van de marokkanen in kwestie maar was domme pech. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/06/...

WimCock | 14-04-16 | 16:38

Om dat te weten heb ik geen grafiek nodig.

swassannuf | 14-04-16 | 16:37

Sterker nog ook teams zonder Marokkanen zijn de dupe van teams met Marokkanen. Met mijn clubje in de polder was niks mis. Maar ja, na een tijdje werden we telkens met clubs uit Rotterdam-zuid in de competitie ingedeeld. Heb het één jaar volgehouden, en toen gestopt.

vindead | 14-04-16 | 16:35

Komt omdat ze altijd hun onderbroek aanhouden.

TangLi | 14-04-16 | 16:33

@Teen | 14-04-16 | 16:21
Gehe, doet me denken aan die aflevering(en) van "How I met your mother" waarin ze grafiekjes komen om hun theorieën bij te zetten.
https://youtu.be/f_J8QU1m0Ng
https://youtu.be/p0quM2txQwg
EN natuurlijk deze: https://youtu.be/Eo0F6mX9JIw
(Sorry voor de kwaliteit, de serie staat ook op Netflix)

Mastermattie | 14-04-16 | 16:33

@ Sarcastisch varken | 14-04-16 | 16:29
Foutloos schrijven.... blijft lastig.

TheseDays00 | 14-04-16 | 16:32

De man die overal verstand van heeft, juist Peterr de Vries, zei anders dit op Twitter: Boeiende clash tussen #JohanDerksen en #FaridAzerkan bij #Pauw over Marokkanen-uitspraken van Derksen... Farid won duidelijk op punten.

inge wijde | 14-04-16 | 16:32

Hmmm wel op de ladder gestegen en dan zijn naam verkeerd schijven. Nou meneer derksen bij deze omhoog en sorry.

tweetybird | 14-04-16 | 16:31

Ik moet zeggen dat die deksens bij mij op de ladder flink is gestegen. Die durft tenminste te zeggen wat andere wel denken maar niet durven te zeggen. En hij weet zich geweldig te verweren. Een man die zich bij zijn mening houd. Ongeacht wat ze van hem denken. Hij is niet bang. Dat blijkt wel. Een echte kerel naar mijn hart!! Hadden we er daar maar meer van op de televisie.

tweetybird | 14-04-16 | 16:30

@Stormageddon | 14-04-16 | 16:15

Bedankt ouwe reus.

Schmutz Geilmacher | 14-04-16 | 16:29

Tsjonge alle cliches komen ook weer over tafel. Racisme, het zijn eigenlijk lieverdjes, ontkennen en hullie doen het ook.

roze_bril | 14-04-16 | 16:29

... wat een verassing! No shit?!

Sarcastisch varken | 14-04-16 | 16:29

Een maximum stellen per team is de oplossing. Oftewel niet meer dan 1 Marokkaan per elftal. Dat valt nog wel te behappen. Bij 2 of meer gaat het mis.
Dat geldt net zo goed voor scholen, woonwijken, discotheken. Zodra er groepjes gevormd kunnen worden gaat het mis.
Maar zo'n quotum is vast weer racistisch. Politieke correctheid en het probleem niet durven benoemen is wat dit land om zeep helpt. Oplossingen zijn er, de wil om deze uit te voeren helaas niet.

Road to serfdom | 14-04-16 | 16:28

GS dat niet weet welke variabele op de X-as, en welke op de Y-as moet? Jullie stellen mij teleur, ik had beter van jullie verwacht. Gut gut weten jullie het even niet meer door al dat Oekraïne gedoe? Het is ook moeilijk he. Het begint naar jullie hoofd te stijgen krijg ik de indruk. Opletten!

T0matenplukker | 14-04-16 | 16:28

Een socioloog die nota bene BMT, beter bekend als FC Turk in Den Haag, aanhaalt om te zeggen dat niet sommige allochtonen maar voetbalclubs zelf een cultuur van vijandigheid en dominantie hebben. Een LOL om te janken. imgur.com/Qx7SMuC

Bram van Ojik | 14-04-16 | 16:28

Plezier in voetbal moet op Y-as en Mocro's in team op X-as. Stagair zal Onderzoek 2 wel niet hebben gehaald.

theteach | 14-04-16 | 16:27

Na mijn eerste wegjoris in een eerder topic van deze strekking hou ik me even verre van de discussie. Wil hier als Zwitsal nog langer mee..

Lucioperca | 14-04-16 | 16:27

Ik heb ooit op Bolkestein gestemd omdat hij heel netjes en voorzichtig durfde te benoemen. Sindsdien geen VVD meer gestemd. Daarna alleen maar Islam- en Euro/Unie kritisch gestemd. Dus al heel lang geen spijt van mijn uitgebrachte stem.

frisenfruitig | 14-04-16 | 16:26

Grafieken zijn de bom

Teen | 14-04-16 | 16:21

@alibababababa | 14-04-16 | 16:17
Ja, het gaat niet om de afkomst maar om de keuzes die men maakt.
Het is wel aantoonbaar dat mensen met bepaalde afkomst sneller neigen naar andere keuzes..

Mastermattie | 14-04-16 | 16:21

De Nederlandse cultuur is de maat in dit land, en wij als Nederlanders moeten dit koesteren en trots op zijn, en als je als Marokkaan of Turk of Algerijn of als Tunesiër etcetera er niet aan mee wilt doen, prima, maar voor de rest hebben ze niks te eisen of te willen in dit land betreft hun eigen cultuur. De tolerantieziekte van de Nederlanders is langzaam aan het genezen.

Patje2011 | 14-04-16 | 16:21

"70 procent van de stilgelegde wedstrijden is nog altijd aan autochtonen te wijten."
Typisch Nederlands verdraaien en op je eigen wijze interpreteren van gegevens en statistieken. Überhaupt is die 30% die wel direct door allochtonen wordt verstoord al veel gezien ze nog steeds een minderheid zijn; maar hoeveel tweede, derde en vierde generatie allochtonen en Marokkanen bevinden zich wel niet in die 70% die nu al de godganse dag overal wordt benadrukt?
.
Hier overigens ook een ervaringsdeskundige die vroeger gevoetbald heeft bij clubs en ook te maken heeft gehad met agressieve tegenstanders van teams die bestonden uit met name Marokkanen. Een paar clubs hier in de regio zijn al zo lang ik me kan heugen berucht om het feit dat ze uit lichtgetinte testosteronbommetjes bestaan.

Le Roi | 14-04-16 | 16:18

Hee, lees ik die grafiek nou goed? Plezier neemt toe bij een negatief aantal Marokkanen?
Vind ik een interessante gedachte. Moet ik even over nadenken.
Stormageddon | 14-04-16 | 16:11
.
Ik had ook al enige moeite het andersom uit te leggen. ^^

Onslaught Reborn | 14-04-16 | 16:18

Francisco van Jole (van extreemlinks joop) vindt jullie allemaal domme, extreemrechtse, blanke, pvv-stemmende haatzaaiende mannen en gaat nu een pilletje onder zijn tong leggen.

TheseDays00 | 14-04-16 | 16:17

Het probleem noemen is een ding, nu nog met een oplossing komen. Het rare is dat ik 3 jaar in een team met 4 a 5 noord afrikanen heb gezeten, hele gezellige jongens en hart voor de club. Waarom ging dat wel goed? Waren wel christelijke jongens, waarschijnlijk m'n eigen vraag al beantwoord.

alibababababa | 14-04-16 | 16:17

Grafiek is verkeerd om. Nu hebben 11 mocro's het meeste lol.

très cool | 14-04-16 | 16:17

@Schmutz Geilmacher | 14-04-16 | 16:12
Je moet het geenstijl deel van de url even weghalen tot het faceboek gedeelte, druk op enter en Bob is je oom.

Stormageddon | 14-04-16 | 16:15

@ daanbrg | 14-04-16 | 16:04
Ik vind XY ook wel bizar en discriminerend voor vrouwen en transgenders.

TheseDays00 | 14-04-16 | 16:14

Wat is, dat is.
Negers kunnen beter dansen.
Dat is ook waar.
Mocro's hebben lange tenen.
Tja.

Carmelita | 14-04-16 | 16:14

70% van de verkeersongelukken worden veroorzaakt door nuchtere mensen, slechts 30% door beschonken chauffeurs. ...... legaliseer dronkenschap?

harry19612 | 14-04-16 | 16:13

Die link naar de reactie van Lolo is dood.

Schmutz Geilmacher | 14-04-16 | 16:12

Kijk over de causaliteit valt natuurlijk niks te zeggen maar ik denk dat elke klapmongool die wel gewoon eerlijk tegen zichzelf is wel weet dat er op zijn minst een sterke correlatie is tussen moslims/Marokkanen en voor ons ongewenst gedrag. Ik vind het belangrijk dat we inderdaad niet iedereen over een kam scheren maar als je het hebt over welwillende moslims of Marokkanen heb je het natuurlijk gewoon over individuen. Om moslims of Marokkanen als GROEP positieve eigenschappen toe te schrijven heb je meer aan emotie, het negeren van de eigenschappen die je niet welgevallig zijn en de angst om mensen te kwetsen. Wanneer je jezelf berust op gedocumenteerde feiten en cijfers blijft deze groep een heel stuk achter op autochtone Nederlanders. Zelfs met personen van Negroïde persuasie hebben we nooit dergelijke problemen gehad en die hebben we in het verleden nog echt onheus bejegent ook, kun je nagaan.

gewirwar | 14-04-16 | 16:12

Hee, lees ik die grafiek nou goed? Plezier neemt toe bij een negatief aantal Marokkanen?
Vind ik een interessante gedachte. Moet ik even over nadenken.

Stormageddon | 14-04-16 | 16:11

wat is zelfkritiek in het marokaans?

ben benieuwd of dat woord bij hun bekend is.

belgie meesteres | 14-04-16 | 16:10

Water is nat.

bixiers | 14-04-16 | 16:10

Dat van die hoogleraar en dode link snap ik dan weer niet.

Simon_GS | 14-04-16 | 16:09

Gisteravond(!) heeft nog een ernstige mishandeling plaatsgevonden tijdens een treffen tussen Juliana 31 uit Malden met Quick 1888. Drie Murken hebben de keeper te grazen genomen. Let wel: dit zijn jeugdteams. Geen krant die 't meldt. Natuurlijk heeft Derksen gewoon gelijk.

Lagonda | 14-04-16 | 16:09

Dat gemekker over "Ja, maar, bij 70% van de stilgelegde wedstrijden ging het om autochtonen, dus het valt best mee met die allochtonen."
Dat gaat alleen op als van alle spelers in Nederland ook 70% autochtoon is. Zodra dat meer is (dus het % allochtonen is minder dan 30%), is er dus in verhouding meer shit door allochtonen.

J. Jarig | 14-04-16 | 16:09

Geld niet alleen voor voetbal maar eigenlijk voor alle sporten. En ook voor werk, vrije tijd enzovoort.
Voor alles eigenlijk dus.

sinar2 | 14-04-16 | 16:09

@daanbrg | 14-04-16 | 16:04
Dat hangt er vanaf om wiens plezier het gaat ;-)

McMarx | 14-04-16 | 16:08

Moeten de labels van die assen in het grafiekje niet andersom?
daanbrg | 14-04-16 | 16:04
Nee, dat mag niet. Dan is het racistisch.

Janloel7282 | 14-04-16 | 16:07

Binnenkort zal er wel een wet ingediend worden welke het voeren van feiten verbiedt.

Mastermattie | 14-04-16 | 16:06

De feiten spreken voor zich.. Jammer dat er maar weinig zijn die het hardop durven te roepen #baas

freakin77 | 14-04-16 | 16:05

Moeten de labels van die assen in het grafiekje niet andersom?

daanbrg | 14-04-16 | 16:04

Wisten wij al een jaar of dertig.

tejootje | 14-04-16 | 16:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken