Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vluchteling is geirriteerd en het wachten zat

mooiejongens12342.jpgHet zal je maar gebeuren. Als vluchteling in Nederland terecht komen. Onze chocopasta ruikt naar hout. Onze vrouwen zijn hoeren, allemaal. Onze mannen homofiele alcoholisten, allemaal. En al he-le-maal in Amsterdam. Het Sodom en Gomorra waar alles en iedereen van donderdag tot zaterdag rond 02:30 de Arabische cultuur approprieert in smoezelige dönertentjes met vloeren waar je veters aan blijven plakken. Daar word je als ontheemdiër dus even mooi gëirriteerd van. Nee, maar even zonder geintjes, het gaat niet zo lekker met 020's vluchtelingen. "Protesten, moedeloosheid, depressiviteit, irritaties, opstootjes, verveling en overmatig alcoholgebruik, blijkt uit een recent verslag van burgemeester Eberhard van der Laan. Tussen half februari en half maart waren er vijftien incidenten waarbij de politie is ingeschakeld." En zoals dat voor alles geldt met Amsterdam, is de stad gewoon eigenlijk een soort gechargeerde versie van heel Nederland. "De stad moet dit jaar 2400 statushouders aan een huis helpen, tweeënhalf keer zoveel als in 2015, toen de gemeente er al niet in slaagde 1345 erkende vluchtelingen te huisvesten. Statushouders komen in aanmerking voor een sociale huurwoning, waarvoor de wachtlijsten inmiddels ellenlang zijn. Gemeenten proberen op een andere manier huizen voor vluchtelingen te regelen, bijvoorbeeld door kantoren om te bouwen of door nieuwe complexen aan te leggen, zoals in Riekerhaven. Maar dat neemt tijd in beslag." En dat allemaal terwijl we er in 2015 maar liefst 800.000.000 euro tegenaan gejankt hebben. Zin in de toekomst. Gelukkig is het in Jordanië nog erger.

Reaguursels

Inloggen

Gaat wel goed hoor met de inburgering zaterdag ochtend 2 stomdronken gelukzoeker bij de pont aan het wachten kijken je meteen vies aan als je plaats neemt naast hun vervolgens zonder verlichting op de fiets over de provinciale weg rijden jammer genoeg was het nog wat te vroeg voor vrachtverkeer

Poldergek | 14-04-16 | 20:09

Hoe lang duurt het nog voor elk vertrouwen in niet alleen deze regering vol onbenullen is verdwenen maar ook in het vertrouwen in de politiek in het algemeen?
waarna de totale anarchie zijn kans krijgt.

mallekater | 14-04-16 | 15:31

We kunnen Bono voor goed de bek snoeren als we niet zijn cd's, dvd's kopen en niet zijn concerten bezoeken want laten we eerlijk zijn, zijn publiek is de linkse mislukte, snuifende en rokende menigte. Een verstandig mens zou wel 10x nadenken om naar een concert te gaan van deze zakkenvuller.

sportingact | 14-04-16 | 15:02

als Bono nou vaker gaat zingen in vluchtdingenkampen keren ze allemaal meteen terug naar land van herkomst

Petroselinum crispum | 14-04-16 | 10:42

Bono, nog zo'n hypocriet met zijn stichting ONE.
Daarvan is bekend dat 90% van de giften aan de strijkstok blijven plakken.
Zo'n wereldverbeteraar maar wel eerst zijn eigen Ierland ontvluchten vanwege te hoge belastingen.
Volgens mij heeft hij ooit een nominatie voor de Nobelprijs voor de vrede gekregen ook. net als Merkel.
De wereld op z'n kop.

observer59 | 14-04-16 | 10:34

Je vraagt je af waarom ze niet gewoon terug gaan.
Het is in islamistan toch allemaal véél beter?

mallekater | 14-04-16 | 09:08

Je snapt het niet.
Nederland is het Sodom en Gomorra voor elke moslim.... je snapt niet waarom ze dan met zijn allen hierheen komen.

mallekater | 14-04-16 | 09:07

Kan me voorstellen als in het beloofde land aankomt,en binnen een week geen huis,geen ov kaart en geen strippen kaart voor de wallen.

snoek3483 | 14-04-16 | 08:04

Ik weet niet wie die man is, maar zingen kan hij niet!

nononse | 13-04-16 | 23:33

Vandaag in het Parool interview met gedesillusioneerde maar zwaargelovige asielzoeker Abdullah die het niet ziet zitten dat nu nog onduidelijk is wanneer hij zijn vrouw en kinderen naar een huurwoning in Nederland kan laten overkomen op staatskosten.
Zijn neef kon dit namelijk al na drie maanden in Duitsland.

Waarom denken mensen nog steeds dat dit normaal is? Wanneer gaan onze ogen echt open en bevrijden bevrijden we ons van het politieke correcte denken?
Het is namelijk niet normaal dat een man die onze westerse cultuur compleet afwijst (hij schudt vrouwen geen handen) hier met ons belastinggeld verder zijn gezin gaat uitbreiden.

Ben echt benieuwd of er een omslag in ons denken kan komen.

von Trier | 13-04-16 | 23:12

Die Bono heet eigenlijk Paul David Hewson. Waarom in the name of love Bono en geen Bokito. God mag het weten of Allah zo u wilt. Een soort Paul van Vliet maar dan nog effe kapitalistischer; lekker alles dat heel ver weg is zielig vinden vanuit de ivoren toren en de kommer en kwel van de eigen roedel bagatelliseren. Gelukkig voor hen staan ze daarin niet alleen want ze worden beconcurreerd door de zieligheidsindustrie en zingende bruine ogen belustigde welkomstmeisjes in Europa, weliswaar op een wat bescheidener Panama-niveau, maar toch.

Nelis SplitBloes | 13-04-16 | 22:51

Het zou voor die schreeuwende, eisende, onbehouwen, zoekers, eens oorlog moeten worden, ja dat was er eentje van mijn opa, als je je bordje niet wilde leegeten

broervandenhollander | 13-04-16 | 22:23

En Bono draagt geen belasting af en draagt dus niet bij aan het dragen van die lasten/lastige mensen.

Maar Southpark weet ook het nodige over Bono, de little shite/big turd

Hemmenaar7 | 13-04-16 | 20:57

Tsja. Volgende Europese en 2e kamer verkiezingen maar eens van die luie hangreten af en op een partij stemmen die niet zomaar, om toch vooral als Gutpartei gezien te worden, alles weggeeft (uit andermans' zak uiteraard) en niet denken dat alles vanzelf wel goed komt.

EnNouJijWeer | 13-04-16 | 20:33

Per maand moet de gemeente 200 sociale huurwoningen weggeven aan statushouders.
Dit is het aanbod voor "normale" Amsterdammers www.woningnetregioamsterdam.nl/Zoeken...
Jawel, 44 gewone woningen en 12 loting woningen.
Wachttijd 8 jaar voor een woning van 31 vierkante meter en oplopend als je meer eisen stelt.

Osdorpertje | 13-04-16 | 20:23

"De stad moet dit jaar 2400 statushouders aan een huis helpen, tweeënhalf keer zoveel als in 2015, toen de gemeente er al niet in slaagde 1345 erkende vluchtelingen te huisvesten. Statushouders komen in aanmerking voor een sociale huurwoning, waarvoor de wachtlijsten inmiddels ellenlang zijn."

En 10+ jaar wachtende burgers kunnen de tiefus krijgen.

Sleutelplanktovenaar | 13-04-16 | 20:16

Masterbe | 13-04-16 | 18:19: nou ja, een goede gitarist hoeft natuurlijk ook niet een solo gitarist te zijn he. Ik hoor bij klassiek gitaar ook geen solo's maar toch zijn die erg bedreven op hun instrument. Verder heb je wel gelijk, u2 is kudt met peren.

sufkut | 13-04-16 | 19:41

Als je het artikel in Parool leest, wordt het duidelijk dat Nederland vol is. De enige manier om nog mensen op te nemen is om ze voorrang te geven op de huizenmarkt. Dat is natuurlijk geen doen! Daarom denk ik niet dat het verstandig is nog meer mensen op te nemen.

teevee | 13-04-16 | 19:34

Bono heeft altijd al over de ruggen van de zwakkeren zijn kapitaal vergaard, niet waar?
Hoeveel heeft hij uit eigen zak gedoneerd? Nada!Que bueno!

robstijlloos | 13-04-16 | 19:25

-weggejorist-

NLvoorwat | 13-04-16 | 18:57

omdat Balkende(CDA..!) c.s. onze soevereiniteit (met gratis bonus erbij: ons geld) hebben verkwanseld en verraden aan de Brusselse bezettingsmacht.
telelezer | 13-04-16 | 17:30
=
Brusselse bezettingsmacht...
duidelijker kun je het niet zeggen.

meneer Q | 13-04-16 | 18:46

Nederland is een onveilig land, kom niet naar Nederland!

lingo star | 13-04-16 | 18:33

Gatver Bono ! Ik heb U2 altijd al een overgewaardeerde kutband gevonden met dat gejengel. Die gitarist vindt ik ook een prutser. Heb hem nog nooit een solo horen spelen. Ach ja... een kwestie van smaak..

Masterbe | 13-04-16 | 18:19

"Protesten, moedeloosheid, depressiviteit, irritaties, opstootjes, verveling en overmatig alcoholgebruik..."
Dat klinkt als de Hollandse jeugd in 'onze' zuipkeet. En dat groepje kunnen we maar net aan in goede banen leiden. Laten we alsjeblieft niet nog meer van die lui importeren, zeker gezien hun mede'reizigers' er bijzonder weinig aan doen.

De Nederlandse grenzen staan dan wel open, maar gelukkig staat in het Schengenverdrag dat de buitengrenzen van het gebied bewaakt worden. Dus we schaffen het.

Doper | 13-04-16 | 18:18

Oh jeetje en onze bloedeigen Surinamers kreeg vlak voor hun onafhankelijkheid te horen van een geitewollensokkenman met een linnen tasje dat Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht VOL zaten en dat ze maar elders moesten aarden. Dat filmpje is ook elke 20 minuten te zien in het Museum voor Volkenkunde in Leiden. Is Amsterdam sowieso niet vol, zeker qua toeristen ook?

GormSuil | 13-04-16 | 18:08

Da's toevallig, ik ben hen ook zat.

pluk-87 | 13-04-16 | 18:02

"Maar door de ellenlange wachttijden krijgen mensen steeds minder zin om iets te doen." Ik zou daar juist meer zin in krijgen. Het probleem is dat ze verwachtten binnen drie weken een doorzonwoning en twee middenklassertjes op de oprit te krijgen. Nu dat tegenvalt beginnen ze maar te janken, het enige waar ze wél goed in zijn. Typisch verwende Arabische prinsjes. Altijd een grote bek, maar zelf iets ondernemen ho maar.

His Lordship | 13-04-16 | 17:58

telelezer | 13-04-16 | 17:30

Ja, dat weet ik wel. Maar wie schiet daar uiteindelijk nou iets mee op? Ik ben er vast te dom voor. Wint uiteindelijk de smerigste EU parlementariër? Een Amerikaan? Of de meest gewelddadige moslim? En wat heeft die dan precies gewonnen?

Poesmobiel | 13-04-16 | 17:55

En hoe kunnen ze dit betalen terwijl overal de prijzen alleen maar stijgen?

Mertom | 13-04-16 | 17:55

Als je ziek bent, kun je de symptomen bestrijden maar iedereen weet dat je de oorzaak moet aanpakken.

Als de gelukszoekers hiereen komen, kun je je woede op hen afreageren of achter de mensen aangaan die het mogelijk maken.

Hoe lang moet het nog duren voordat we in de gaten hebben dat het beleid is dat ze hierheen komen en chaos veroorzaken?

Geenstijl zou hier ook een veel betere rol in kunnen vervullen om achter de mensen aan te gaan die het organiseren en plannen.

OudeNederlander | 13-04-16 | 17:53

Ah, pejoar | 13-04-16 | 17:48 was mij net voor.

Dr. Dr. Bartholdy | 13-04-16 | 17:49

Uit artikel: "En dat allemaal terwijl we er in 2015 maar liefst 800.000.000 euro tegenaan gejankt hebben."

Volgens mij gaat het dan alleen om de kosten van bed, bad en brood - en dat is maar een deel van de geaggregeerde netto kosten (= te betalen belastingen en premies minus kosten van onderwijs, justitie, gesubsidieerde woning, gezondheidszorg, uitkeringen) van deze mensen. Let wel: Het aanbieden van politiek asiel mag wat mijn betreft netto wat kosten - maar dan moet het wel degelijk om politiek asiel zijn (en niet willekeurige emmigratie) en de kosten transparant voogeschilderd worden aan de kiezers.

Dr. Dr. Bartholdy | 13-04-16 | 17:48

die 800 miljoen is alleen het bedrag dat de COA geconsumeerd heeft.
als je politie,overheidskosten en gemeentekosten erbij telt is dat veel meer.
straks nog de woningen ,uitkeringen en zorgkosten.
en de vraag is natuurlijk,moet dat?
nee,alleen vrouwen en kinderen toelaten op tijdelijke basis.

pejoar | 13-04-16 | 17:48

""(..)qua huisvesting: zet ze lekker allemaal bij elkaar in één buurt, dat is namelijk goed voor de integratie, jeweettoch.""
@ bisbisbis | 13-04-16 | 17:24
.
Gebeurt immers allang: in de grote steden heb je steeds grotere ghetto's waar geen NLer meer durft te komen; voorbeelden: Den Haag: Schilderswijk, Amsterdam: Kolenkit-buurt, Bijlmer enz; Utrecht: Kanalen-eiland enz enz enz(x1000)

telelezer | 13-04-16 | 17:34

David Brent

Masturwasbeert | 13-04-16 | 17:33

Ook ik ben het spuugzat.

Thomas333 | 13-04-16 | 17:32

@ Poesmobiel | 13-04-16 | 17:03
Op al uw "waarom" vragen is het antwoord: Omdat het Brusselse Kremlin (lees: de USA) dat wil, en wijzelf geen moer meer te zeggen hebben over ons eigen land en hoe wij mogen leven en hoe we mogen denken, omdat Balkende(CDA..!) c.s. onze soevereiniteit (met gratis bonus erbij: ons geld) hebben verkwanseld en verraden aan de Brusselse bezettingsmacht.

telelezer | 13-04-16 | 17:30

Ik heb een goed idee, qua huisvesting: zet ze lekker allemaal bij elkaar in één buurt, dat is namelijk goed voor de integratie, jeweettoch.

bisbisbis | 13-04-16 | 17:24

"Vluchteling is geirriteerd en het wachten zat"
Mocht er door de overheid actie ondernomen worden, dan alvast voor de overheid in dezelfde toon:
Ik ben het werken en belasting betalen zat, GEEF NU GELD OF ANDERS....

Uitvindert | 13-04-16 | 17:15

@Poesmobiel | 13-04-16 | 15:28
Er zijn er natuurlijk bij die genieten van de misère die u net beschrijft.

Slogra | 13-04-16 | 17:14

KayakFun | 13-04-16 | 15:44
Nadat ze het van de Hindus in India hadden geleerd gedurende de tid van de "Great Islamic Conquests" en als dank een genocide van kosmische proporties op hun leermeesters hebben losgelaten. Vraag een moslim maar eens waarom het Arabische schrift van rechts naar links is maar hun getalnotatie andersom. Grote kans dat de imam dat gemakshalve nooit heeft toegelicht.

kindapaas | 13-04-16 | 17:09

Kudtkip | 13-04-16 | 16:10

Ja, natuurlijk moet er een oplossing komen. Maar dat is wel lastig als de uitgangspositie zo raar is. Met raar bedoel ik:
- waarom worden mensen als vluchteling geaccepteerd die geen asiel hebben aangevraagd in het eerste land van aankomst?
- waarom worden mensen geaccepteerd die geen of valse papieren hebben?
- waarom wordt ervan uitgegaan dat deze mensen hier blijven?
- waarom moet dat eigenlijk?
- waarom wordt het normaal gevonden dat deze mensen in heel veel gevallen niet weggestuurd kunnen worden, ook al zijn ze hier totaal onterecht?
- waarom wordt er nooit over overbevolking gesproken? Als er geen huizen, banen meer zijn en geen geld en ruimte meer is, zou het dan niet eens tijd worden om te constateren dat Nederland ook zo z'n beperkingen heeft?

Voor tijdelijke opvang van christenen, homo's, vrouwen en kinderen uit een oorlogsgebied hoeft geen oplossing te komen, vind ik. Voor de mensen die nu hun gekregen meubels over het balkon smijten en boos zijn dat ze zich zitten te vervelen, heb ik geen nette oplossing. Sorry.

Poesmobiel | 13-04-16 | 17:03

@Graaf van Egmont | 13-04-16 | 16:31 "Maar of dit [tegeltjes-motieven] echt een uitvinding is weet ik niet."
.
Byzantijse tegeltjes? Alles is gekopieerd. Van het bidden in de richting van een heiligdom tot en met besnijdenis, halalhapjes en de koepeltjes. Alleen de minaretjes zijn een eigen vondst.

ben kokhals | 13-04-16 | 16:44

Europa is binnen 20 jaar een derde wereldland.

Mr. Kendall Mintcake | 13-04-16 | 16:42

-weggejorist-

grapo | 13-04-16 | 16:39

Ik denk dat Bono al zo'n 20 jaar overgewaardeerd wordt. Je zakken vullen met de opbrengsten van kutmuziek om daarna de wereld ook nog eens te verbeteren met onze centen, is iets teveel van het goede.

Graaf van Egmont | 13-04-16 | 16:34

Rot toch op. Mag je hier als gewone Nederlander nog een paar jaar extra wachten omdat moslims weer eens voor mogen piepen.
Piet van het Padje | 13-04-16 | 15:28
=
Daarom zei Rutte ook:
“Graag wens ik de miljoen moslims in Nederland een fijne ramadan toe. Ramadan kareem."

meneer Q | 13-04-16 | 16:33

gewoon de PvdA oplossing.. ' MEER belastinggeld' er tegenaan donderen.
Bied ze een vb weekje thuisland aan.. geheel verzorgd, beetje bijkomen van de stress van het vluchtelingenbestaan en eindelijk weer is gewoon vreten.

(c)ZWITSUL | 13-04-16 | 16:31

Aristotalloss | 13-04-16 | 16:26
Ik vind die tegeltjesmotieven in de moskeeën en badhuizen wel aardig gevonden. Maar of dit echt een uitvinding is weet ik niet. Je wordt er wel stapelgek van als je er twee minuten naar kijkt.

Graaf van Egmont | 13-04-16 | 16:31

KayakFun | 13-04-16 | 15:44 |
Dat iets in de islamitische wereld is uitgevonden of ontdekt wil nog niet zeggen dat de islamieten dat dan hebben uitgevonden of ontdekt; de islam steunde toen ook al veel op Griekse en Romeinse kennis. En de intelligentsia bestond veelal uit Joden, Christenen, Zoroasten (of hoe dat ook mag heten).
Maar feit is natuurlijk dat vergeleken met wat het Westen heeft voortgebracht de islamitische wereld v-o-l-l-e-d-i-g in het niet valt. Probeer maar eens op een rijtje te zetten wat het Westen allemaal heeft uitgevonden en ontdekt; dat is door de zeer grote hoeveelheid van zaken niet te doen.

Aristotalloss | 13-04-16 | 16:26

"Statushouders" wachten op sociale huurwoningen???
Vorig jaar hebben ze nog 5000 huurders uit hun sociale huurwoningen geflikkerd omdat ze de huur niet meer konden opbrengen.
Uiteraard betaald het COA voor deze "Statushouders" wèl de huur.

meneer Q | 13-04-16 | 16:25

Bono wil heel graag heilig verklaard worden.

van heinde en verre | 13-04-16 | 16:25

Bono kreunt linkse idealen op onder gitaargeneuzel van Edge vanachter een hemelsblauwe zonnebril. Wie hem nog serieus neemt had in de jaren tachtig een zonsondergang moeten opzoeken en zwijmelend de zee moeten omarmen.

Jos Tiebent | 13-04-16 | 16:19

Die lieve Bono zingt de hele wereld vredig bij elkaar. Daarna stuurt hij je ongevraagd zijn laatste CD via I-tunes toe. #Bonobo

Fratello | 13-04-16 | 16:17

Bono gadverdamme ouwe kerel

Nifelheim | 13-04-16 | 16:16

Een eenvoudige boodschap aan den vluchteling: Ga lekker terug naar je eigen land! Wij hebben honderden jaren gewerkt om onze samenleving op te bouwen tot wat hij is. We hebben nog problemen genoeg, waaronder het oplossen van de woningnood. We gaan niet al het resultaat van ons bloed, zweet en tranen opofferen omdat je zelf niet de wil hebt om orde in je eigen land te bewaren. Als je dat daar niet kunt, dan kun je het hier ook niet. Amen.

van heinde en verre | 13-04-16 | 16:15

Bono..... zucht.

isotope 465 | 13-04-16 | 16:15

Eindelijk de oplossing gevonden. Hoeveel kost het om Bono in te huren om hier te komen zingen?

Aldus Du Flaperon | 13-04-16 | 16:14

Iemand de bijdrage van Fritsma gezien? Die sloeg weer spijkers met koppen. Hij is - als oud-IND-er - perfect op de hoogte van de "vluchtelingen" problematiek. Prachtig hoe hij reageerde op de leugens van de VVD.
.

Lupuslupus | 13-04-16 | 16:10

Poesmobiel | 13-04-16 | 15:53
Ik lees mee en voel hetzelfde.
Het is zeer triest hoe de mensen van dit vrije land worden genegeerd ten behoeve van de invasie aan zielige andere mensen.

Zeg je daar wat over, krijg je een extra dreun.

Waar ik serieus benieuwd naar ben, is hoe tot oplossingen te komen. Mopperen is een ding, en een heel goed recht, doch beter om niet meer te hoeven mopperen.
Hoe, wat en hoe snel?

Kudtkip | 13-04-16 | 16:10

Gewoon stoppen met die knettergekke asiel-hysterie. De poen is op, en van het geduld is ook steeds minder over.

ben kokhals | 13-04-16 | 15:59

-weggejorist-

Poitiers732 | 13-04-16 | 15:56

@ Einde van de Domheid | 13-04-16 | 15:42
Goed gebaar, helemaal omdat het over een homo (vooral doen, niks mis mee) gaat die zijn vader vertelt hiv te hebben. De betekenis die ik ken.

TheseDays00 | 13-04-16 | 15:54

I just close my eyes and make it go away.

Watching the Wheels | 13-04-16 | 15:53

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:33

Misschien zou het nog draaglijk zijn als migranten blij zouden zijn en zouden beseffen hoe ongelooflijk de vrijgevigheid is die ze hier zijn tegengekomen. Hoe prettig het is om in een vrij land te zijn waar de mensen zo hard werken dat ze zomaar een groot deel van hun inkomsten aan je afstaan. Ze kunnen zich vast wel indenken hoe de situatie voor ons zou zijn geweest als we hun kant op hadden moeten vluchten. Maar nee.

Dat kutkind op de Ceintuurbaan was ook weer gewoon aan het piepen dat ze te weinig meubels had.
Het maakt me zeer triest, Piet, net als jou.
Oja, en ik verlies ook mijn geduld en fatsoen. Allebei helemaal verdampt.

Poesmobiel | 13-04-16 | 15:53

Dit gaat dus ten koste van sociale huurwoningen van Amsterdammers zelf, waar ó wonder, een enorme tekort aan is. Hoezo krijgen die vluchtelingen daar voorrang op? Hoezo moeten die vluchtelingen naar Amsterdam, terwijl Nederland genoeg krimpgemeentes heeft? Waarom gaat dit ten koste van onze woonruimte, recht en geld? Hebben die gasten uberhaupt een paspoort of is dat een vervelende vraag? sorry, sorry, sorry...

van heinde en verre | 13-04-16 | 15:52

"A heartwarming moment as #Bono sings for @Refugees"
.
En dan te bedenken dat zo'n Dubliner zijn poet via Nederland om de taxman heen sluist. Die draagt alvast niet bij aan de stapels geld die de arbeiders moeten ophoesten voor de bevrediging van de "bleeding hearts" en ego's van dergelijke goedmensjes.

ben kokhals | 13-04-16 | 15:52

zeeman73 | 13-04-16 | 15:35
Ja, dat is de grootste wens van met name de politieke piepels.
Die zelf niks hoeven doen aan de praktijk van inburgeren.

Het COA voorop regelt behoorlijk wat voor vluchtelingen, met daaromheen tig stichtingen (gratis medewerkers) en clubs die ook allemaal 'goed' willen doen.

Hoe gaat inburgering?
Onder de mensen komen, mensen.
De directe burgerij en bij ondernemers in hun winkels.
Van hen gaat men automatisch uit dat zij alles omarmen en aankunnen om taalproblemen en andere gewoonten te overbruggen.

Lukt dat niet? Of vind je het lastig?
Besef wel even goed dat de vluchtelingen het alsnog kudt hebben, ja? Wachten op uitkomst asielaanvraag, bijeen gepropt, niet MOGEN werken (wel hoor, 24 weken per jaar, en daar staat ook support voor klaar), ... Kortom: verveling met zinloos tijd doden is de grote boosdoener. En dát is ook nog de schuld van opvangende gemeenschappen!

Hoe staat dit in perspectief, balans met het allergewoonste en humane bestaan van deze gemeenschappen die de veilige gelegenheid bieden aan vluchtelingen?
Nou?

Kudtkip | 13-04-16 | 15:50

Mark_D_NL | 13-04-16 | 15:49
Lol.

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:50

@KayakFun | 13-04-16 | 15:44
Incorrect. Hebben de arabieren overgenomen van andere volken waaronder de Babyloniers, de oude Grieken en de Perzen; en.wikipedia.org/wiki/Algebra#Early_h...

Ga maar lekker kayakken de rest van de dag

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:50

@Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:46
Ik dacht eerst dat het een uitzending was over geestelijk gestoorde Turken.

Mark_D_NL | 13-04-16 | 15:49

13,5k, ik weet niet hoe ze daarbij komen maar ik vermoed dat er omwille van de eventuele maatschappelijke onrust flink geschaafd hebben aan dit bedrag. Daar zitten vast allerlei kosten niet in verwerkt.
.
Overigens betekent die bedrag, 13,5k, wel dat er dus ergens een ondernemer minimaal 27k ex btw extra omzet voor draait zo niet meer, om dit mogelijk te maken.

Dus als je uitgaat van een netto bedrag van 800 miljoen dan kost het dus al snel minimaal 1,6 miljard brutto.
En dat levert nul komma nul niets op. Die extra banen waar men overlult zijn allemaal Melkert banen die volledig voorbij gaan aan onze grondbeginselen van ruilhandel.

General McAuliffe | 13-04-16 | 15:48

#Schiphol #testcase

Einde van de Domheid | 13-04-16 | 15:47

Wist je dat ik gisteravond eerst dacht dat die vent bij Pauw Khalid Boulahrouz was?
Echt.

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:46

@ Aristotalloss | 13-04-16 | 15:10

De arabieren hebben de Algebra uitgevonden. Heel lang geleden.

KayakFun | 13-04-16 | 15:44

Hebben Iran, Saoedi-Arabië, Koeweit, Qatar, de Emiraten, Bahrain, Oman, Pakistan, Maleisië, Indonesië al eens wat geloofsgenoten opgenomen? En waarom niet?

Roderick Random | 13-04-16 | 15:44

Ik begin me soms echt af te vragen wat voor paradijs ze door mensensmokkelaars is voorgespiegeld. Denken ze dat iedereen hier alles voor niks krijgt en op de koop toe een geldboom op z'n landgoed heeft staan? Ik ben echt benieuwd. Ze zijn me in ieder geval veel te ondankbaar en brutaal.

Akiron | 13-04-16 | 15:44

Wow, die Bono zal zich een partij schamen als hij de film van zijn leven afdraait. Wat een Ubergutmensch.
roze_bril | 13-04-16 | 15:01
Ih het recente Parijsconcert reclaimde Bono de beweging van 1 vinger in de lucht (die de Hebdo shooters deden en wat voor hun betekent, Er is maar een God en dat is Allah) Bono gebruikt dat gebaar lagduring bij het nummer; One love.
Ik zie het Nick en Simon nog niet doen!

Einde van de Domheid | 13-04-16 | 15:42

niet om te vervelen en het ontbreekt mij geenzins aan inlevingsvermogens en medeleven. maarrre wat deden ze voor dagaktiviteiten in Aleppo en de rest van Afrika dan de godganse dag? Wachten toch.. of hadden ze daar een ingericht huis, miele, werk, auto en goed werkende WIFI en dat allemaal graties. Laten we nogmaals het gewoon hebben over migranten. Vluchtelingen zitten in Turkije in de vluchtelingenkampen.

fikkieblijf! | 13-04-16 | 15:42

Feynman | 13-04-16 | 15:03

Met name je laatste zin was onderdeel van de voordracht van de wijkraad bij de commissievergadering van de gemeente. In die inspreekbeurt ging het nog net niet zo ver om het oorlogsgebied te noemen.

Wel dat er in de wijk tegenover het duurzame AZC (... www.bndestem.nl/regio/breda/boete-als-... ) prima begrip is voor echte oorlogsvluchtelingen. Niemand wil in die ellende leven.
Dit was de quote van gedachten over de nieuwe wijk:
"Samengesteld uit mensen die uit werelddelen en culturen komen die nooit dezelfde zijn zoals je gewend bent. Heel simpel: dan zou je zelf namelijk in
een oorlogsgebied wonen".

Er zijn zoveel vragen en zorgen. En alles wat de basisbevolking daarover uit, wordt weggewimpeld met "onbekend maakt onbemind".
De grootste fout du moment op sociaal vlak.

Kudtkip | 13-04-16 | 15:37

Als ze even op AirBnB kijken hebben ze die 2400 huizen zo gevonden. Dat zijn vaak ook nog sociale huurwoningen, dus dan vang je 2 vliegen in 1 klap.

Verder zou ik in Amsterdam ook gedeprimeerd raken, maar dat komt omdat ik nu in het mooie Limburg woon.

KayakFun | 13-04-16 | 15:36

De stellingname in dit artikel kan als volgt verwoord worden: we nemen je op als vluchteling, dan moet je dankbaar zijn, niet zeiken en je bek houden.
Even los van de politieke voorkeur: maandanlang in een asielzoekescentrum zitten, nauwelijks privacy hebben, niets kunnen en mogen doen, en onzeker zijn over je familie en je toekomst, is ook psychisch zeer belastend en lijdt zeker tot allerlei psychische klachten. Dit is onwenselijk.
Als je die mensen dan toch toelaat, doe het dan goed. zorg dat ze wat kunnen doen of zelfs bijdragen aan de maatschappij, laat ze inburgeren, etc.

zeeman73 | 13-04-16 | 15:35

@Poesmobiel | 13-04-16 | 15:28
Kan slecht tegen dit soort verhalen over het voortrekken van asielzoekers. Ken een homostel uit Iran, die wonen mooi in de Jordaan. Ze gaan op vakantie vaak naar... Iran.

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:33

Wat de neuk? Riekerhaven, waren vroeger voetbalvelden (iets van 10 jaar terug) maar wij (KBV) moesten noodgedwongen weg vanwege de verlenging van de Zuid-as.

Apollo | 13-04-16 | 15:32

Gek is dat toch, die verschillen. Las laatst in de papieren Parool dat een Syrisch meisje van 28 sinds oktober 2015 in Nederland was. Kwam bij een gastgezin in Amsterdam in november en heeft sinds januari van dit jaar een eigen etage op de Ceintuurbaan. Lijkt me redelijk rap en riant allemaal.

Zeker als je het vergelijkt met mijn zoon die nu meer dan tien jaar ingeschreven staat en illegaal in een omgebouwd washok woont met vriendin en een tweeling van 2 maanden.

Mijn moeder van 88 doet het nog steeds met de meubels die ze samen met mijn vader heeft gekocht. Waarschijnlijk is het nieuwste uit 1972. Maar de asielzoekers in haar dorp hebben vorige week hun meubels over het balkon gegooid omdat ze ze niet mooi vonden. Alles was stuk gevallen en toen kwam er twee dagen later een vrachtwagentje van de gemeente een nieuwe inrichting brengen.
Mijn moeder moest een beetje huilen.

Poesmobiel | 13-04-16 | 15:28

@knier | 13-04-16 | 14:46
Als Bono gaat zingen, zing ik terug!
Ga de oordopjes maar vast tevoorschijn halen...

necrosis | 13-04-16 | 15:28

Ja, dat blijf ik leuk vinden, hoor. Jarenlang vertikken die kutregenten het om nieuwe woningen te bouwen, desondanks het feit dat het merendeel zo'n "power to the people" links smaakje heeft. En dan komen er allemaal van die uitvreters langs, en DAN moet het opeens allemaal gebeuren? Rot toch op. Mag je hier als gewone Nederlander nog een paar jaar extra wachten omdat moslims weer eens voor mogen piepen.

Piet van het Padje | 13-04-16 | 15:28

davidka | 13-04-16 | 14:51
Het steekt dat de autochtoon jarenlang moet wachten, het steekt dat statushouders blijkbaar een streepje voor hebben en mogen voorpiepen op de lijst,het steekt idd dat studenten hun huis uit moesten om plaats te maken voor statushouders, het steekt dat men de handen in het hoofd heeft zitten en in de problemen zit omdat men niet genoeg woningen heeft voor de statushouders en daar wel een groot probleem van maakt en naar oplossingen probeert te zoeken naar bv kantoren ombouwen.... Terwijl de autochtoon zelf al jaren op de lijst staat en daar is totaal geen commotie over.... neej daar maken we geen heisa over en al helemaal niet een oplossing daarvoor zoeken...

Julia | 13-04-16 | 15:26

@dommehollander | 13-04-16 | 15:14
Bono: zum kotzen. Mede-oprichter van de zieligheidsindustrie (én bedplassersmuziekband) van de jaren 80. Deze quote leert echter dat z'n gezonde verstand misschien nog te redden is: 'The refugee crisis places an existential threat on European unity'
www.breitbart.com/video/2016/04/12/bon...

Slogra | 13-04-16 | 15:26

E 800.000.000 aan gesubsidieerde gratis arbeid op kosten van de belastingbetaler en het volk vindt het goed, uitgezonderd de PVV stemmers maar dat zijn er niet veel (of beter: niet genoeg).

ProAsfalt | 13-04-16 | 15:26

Ach, wacht maar tot de buit binnen is, gaan ze de rest van hun leven in een parkje zitten blowen&drinken. Werken is voor de khuffar. En de gutmensch zag dat het goed was.
www.bndestem.nl/regio/breda/hartjebred...

Abject | 13-04-16 | 15:25

Aaargh ! Boner!
*zoekt ook naar alcohol*

knutsel | 13-04-16 | 15:25

@Tête de veau | 13-04-16 | 15:16
.
Precies. Focking parlementsverkiezingen in Syrie vandaag. Het Westen had het liever niet. Nee, democratie, dat moeten we niet willen met z'n allen.

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:25

@Graaf van Egmont | 13-04-16 | 15:15
Ha, bij mijn ouders thuis kon je kiezen tussen de suikerzakjes uit alle steden en dorpen langs de volledige Moezelroute. En terug.

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:23

Dat heb ik me ook al meerdere keren afgevraagd, als je daadwerkelijk in zo'n onveilig een oorlogsgebied zit, laat je dan vrouw en kinderen achter ?

B.Lazerd | 13-04-16 | 15:22

Kunnen we niet gewoon eerlijk uitleggen dat we het eigenlijk niet aan kunnen en ze gewoon daar opvangen en geld geven ?

Bono is toch die zanger die het opnam voor de armoe in Ierland en nu een postbus constructie in Nederland heeft om maar geen cent belasting aan Ierland te hoeven betalen in plaats van tientallen miljoenen en hier in het bananen koninkrijk voor een paar knaken klaar is ?

Castor12 | 13-04-16 | 15:21

@Bram van Ojik | 13-04-16 | 15:11
Je vergeet nog:
Gratis inboedel
Gratis zorg
Gratis verzekeringen
Gratis openbaar vervoer
Gratis zwemmen
Gratis schaatsen
Wier sjaffen das....

Schietmijmaarlek | 13-04-16 | 15:21

Toch knap hoe heel "bekend" Nederland en Buitenland net altijd dat ene gevluchte gezin met vrouw en kind weten te vinden als ze de goede Samaritaan uithangen. Het liefst uiteraard met veel draaiende camera's en toevallig passerende journalisten om zich heen... Je ziet ze nooit tussen (en hoort ze nooit over) de tienduizenden gezonde jonge mannen die, simpelweg op zoek naar gratis geld, net alweer de 6de landsgrens van veilig naar veilig oversteken.

Ook nog nooit een kritische journalist de vraag horen stellen aan zo'n, met zijn dure iphone selfies makende, jongere; "zeg ben jij niet een beetje laf om vrouw en kinderen achter te laten, of bestaan die helemaal niet?!" of "moet jij niet vechten om ook te kunnen leven in vrijheid in je eigen land?!?"

Niet bij DE NOS, Nieuwsuur, VARA, Kranten, Opinie Bladen... nergens...

ox | 13-04-16 | 15:19

De grootste fout is gewoon dat we pas gaan kijken wat voor vlees we in de kuip hebben als ze hier binnen zijn.
Op deze manier kost het klauwen vol met geld en krijgen we nog extra problemen omdat ze zich vervelen. Filteren doe je aan de voorkant van de pijplijn niet aan het einde ! Wakker worden Den Hagistan !

B.Lazerd | 13-04-16 | 15:19

Heijmans maakt huisjes voor 70K (Kopieer dat concept als een werkproject) Gooi daar een paar weilanden in randgebieden mee vol en controleer goed wie we in huis halen. Geen nationaal stemrecht, ever, en terug als de situatie weer stabiel is.
Hoe moeilijk kan het zijn??????

Einde van de Domheid | 13-04-16 | 15:17

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:11
Verrek, dat meenemen van de suikerklontjes en melkcupjes doe ik ook. Vroeger voor op de camping, maar het is er in gesleten en we doen het nu nog. Nu voor het bezoek, dat wel koffie met melk en suiker drinkt.

Graaf van Egmont | 13-04-16 | 15:15

Niet verzonnen, echt waar.

Eind dit jaar komt op 70 meter afstand, vanuit m'n geopende voordeur te zien op links, het duurzame AZC in m'n stad - 450 man/vrouw van 7 verschillende nationaliteiten komend van rond of beneden de evenaar.

Vorige week heb ik rechts van m'n voordeur, twee deurtjes verder kennis gemaakt met de eerste statushouders. Niet dat ik daarop uit was, het overkwam me. Stond een praatje te maken met m'n vertrouwde buurman, bood aan per machtiging te referendum-stemmen.

Prompt word ik door een vlotte jongeman met frivole dreadlocks mee gedirigeerd naar een jonge meid verderop.
Handje geven. Slappe vis van beiden, maar goed, het was vriendelijk.
Taal?
We verstonden elkaar negenoeg niet.
Door een halfbakken gebarentaal ben ik iets wijzer geworden.

Waar komen jullie vandaan?
Afrika.
Ja, da's nogal groot (ruime armbeweging).
I-trea!
Hm, het nieuwste product van Apple? (maar dat vraag je niet).
Hun namen?

Nog nooit had ik iemands naam niet na kunnen zeggen, nu wel. Het waren klanken, heel snel, en ik bakte er niks van.
Al wat me, met in de ogen kijken en zo, restte, was: welkom. Da's een gevoel, en meende het nog ook. We zijn nu eenmaal buren en moeten het samen rooien hier.

Op mijn vraag richting gemeente of er tolken aan te vragen zijn, was het antwoord: niet nodig. Stichting Vluchteling, COA en al die clubs zijn verantwoordelijk voor taallessen.
Maar wel heel fijn dat deze bewoner (ik dus) graag contact maakt met hen. Da's hartstikke goed voor de integrasie...

Waarlijk, als niemand beseft dat je als gewone burger van de basis-bevolking geen drol kunt bijdragen aan integratie omdat er een mega taalgat is, wat kun je dan verwachten?

Zegt u het maar. Of beeld het uit.

Kudtkip | 13-04-16 | 15:14

Ah Bono, gutmensch in het kwadraat, vriend van wereldleiders en wijlen terrorist mandela. Die door zijn mede-bandleden al jaren wordt uitgekotst door zijn messiah drang.
Trouwens vandaar de anti-toerisme campagne van vd Laan, hij ziet 020 liever volstromen met kansloze handophouders dan geld in het laatje brengende toeristen. Duidelijk.

dommehollander | 13-04-16 | 15:14

Het wordt tijd dat we de vluchtelingenverdragen opzeggen. Ze zoeken misschien wel vrede, maar ze brengen oorlog. Onder elkaar, en zometeen onder ons. Islamieten gaan hun heil maar zoeken in islamostanië, pleur fijn op met je rechten en eisen.

marcoplarco | 13-04-16 | 15:14

GS oorlogsvluchtelingen = (als in is gelijk aan) antidemocratische islamisten.
Slow clap start! Wat een heldere anlyse, wat een briljant inzicht wat mooi is de wereld toch in de lente!

Einde van de Domheid | 13-04-16 | 15:14

laat Bono maar huisjes bouwen in zn achtertuin, sukkel
mmkk | 13-04-16 | 15:00
Toen over Salman Rusdie een vloek was uitgesproken (ze noemen het anders) mocht hij niet in het tuinhuisje, maar in het huis van Bono zelf.
Zou jij dat ook doen?

Einde van de Domheid | 13-04-16 | 15:12

Als ik in het vooruitzicht zou hebben: een woning, huurtoeslag, zorgtoeslag, bijstandsuitkering, kinderbijslag dan zou ik:
a. mijn grote islamitische halalbek maar houden en wat dankbaarder zijn
b. even wat geduld hebben want je krijgt alles gratis en voor niks van vadertje staat (van ons dus eigenlijk, de blanke westerse ongelovige onderdrukkers)

leo de pejo | 13-04-16 | 15:12

Gratis voor vluchteling:
- Huur
- Huur voor (herenigde) partner
- 2x uitkeringen 4 life
- 3 a 4x kinderbijslag
- Extra geld naar onderwijs voor 3 a 4x taalachterstanden, wat toch niet helpt.
.
Resultaat: Nemen zonder geven, met als dank vrouwenzwemavonden-gezinde, cartoonhatende democratie ondermijnders als volgende, uitdijende generaties.

Bram van Ojik | 13-04-16 | 15:11

Bono is vooral rijk geworden door onroerend goed, hij kan toch wel een paar pandjes inzetten voor de Vloegtelingen?

Nuchternederland | 13-04-16 | 15:11

Hoezo eigenlijk moeten er sociale huurwoningen beschikbaar gesteld worden? Staat dat ook in de diverse international verdragen? De opvang moet m.i. sober en op terugkeer gericht zijn. Maar ja, wie ben ik....

BlowingBubbles | 13-04-16 | 15:11

@Feynman | 13-04-16 | 15:03
.
Mijn moeder gebruikte geen suiker in haar koffie of thee. Bij de spaarzame bezoekjes in de horeca nam ze wel altijd de suikerzakjes of klontjes mee voor thuis. Overblijfsel van de hongerwinter. Zelfs voor draadjes wol op straat zou ze nog bukken, want je wist maar nooit waar het later goed voor was.

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:11

Weet iemand of er al een land in Afrika compleet leeg is? Kunnen we Nederland opnieuw beginnen, lekker warm, grondstoffen, geen pvda, geen Francisco van Jole... waarom niet?

TheseDays00 | 13-04-16 | 15:10

Overigens moeten de belastingbetalers(ja de mensen die opdraaien voor deze gutmensch-hobby) wel iets langer wachten op een huis dan deze crimigranten

pietpaardenlul | 13-04-16 | 15:10

de gemiddelde wachttijd is jaren, ik zou het niet meer dan normaal vinden als migranten net zo eerlijk als migranten met een niet islamitische achtergrond behandeld werden (die mogen er jaren bij optellen vanwege de procedures om uberhaupt te kunnen migreren ook nog!). Dan was je overigens denk ik ook meteen van het hele probleem af, maar goed ik wil het feestje niet bederven. Dit geldt natuurlijk niet voor oorlogsslachtoffers maar kom op zeg, als er meer dan 60% dat niet is moet je niet gaan miepen maar je eigen regels eens gaan volgen als overheid. Of ze voor niemand laten gelden natuurlijk, dat kan ook. Ik vind 't nu maar discriminatie.

sufkut | 13-04-16 | 15:10

Weet je wat ook een mooi land is... Saudi Arabië!
Vijf keer per dag bidden richting Mekkââh en met de reet naar het Westen gekeerd maar als puntje bij paaltje komt willen ze allemaal naar het 'vrije' Westen. Maar wat doen ze als ze hier zijn? Dan zeggen ze dat zìj gelijk hebben en dat dussss hier islamitische regels moeten komen. Regels uit de godvergeten middeleeuwen!!!
Wat heeft de islamitische wereld bijgedragen aan de moderne beschaving? Of hebben zij de magnetron/het vliegtuig/de computer/antibiotica/viagra/etc./etc./etc./etc. uitgevonden? De islamitische wereld heeft nog NOOIT iets van enige betekenis ontdekt dan wel uitgevonden!
#gotosaudiarabiamodderfokkers
#islamisthegoddamnproblem!!!

Aristotalloss | 13-04-16 | 15:10

is dit uitgerekend door een syrische academicus? 1345x2,5=2400?

pietpaardenlul | 13-04-16 | 15:09

@ Trekhaas | 13-04-16 | 15:00
Gemiddeld voor een half jaar dus als ze gelijkmatig zijn binnengekomen.

TheseDays00 | 13-04-16 | 15:08

Bonio is de grootste hypocriet van de 20e en de 21e eeuw.

Mark_Pugner | 13-04-16 | 15:06

Moet Bono niet naar de Zuid As? Om zijn maandelijkse tax evasion te bespreken met de specialisten van PWC en Houthoff Buruma?

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:05

@Piet Karbiet ik heb gehoord dat er in Amsterdam best veel ruimte is, achter de kast weliswaar.

Opco Engering. | 13-04-16 | 15:05

Ik had als student getekend voor een celletje in het huis van bewaring, top met een centrale keuken, sportfaciliteiten, gigantische gezamelijke recreatiewoonkamer (Ik ben er wel eens geweest voor mijn werk), parkeren gratis binnen het hek!
Nu ik er over nadenk... zou het nu ook prima vinden als pied a terre. Wordt ten minste niet ingebroken.

BLI | 13-04-16 | 15:05

15 incidenten op 1 maand de tijd. Dat is dus elke twee dagen een incident waarbij de politie nodig was. Eigenlijk dus volcontinu stront aan de knikker. We glijden langzaam af naar een politiestaat: militairen op straat, politie die voortdurend af en aan mag rijden en je eigen doen en laten dat overal gecontroleerd wordt - owee als je op internet iets durft te posten dat niet overeenstemt met de officiële partijlijn. En dat allemaal om nog een beetje controle te houden over de samenleving waar momenteel 10 a 15% islamimport is. Kun je nagaan hoe het zal zijn als we de 25% benaderen?

nog-eenbelg | 13-04-16 | 15:04

@ Kapitein Stijlvol | 13-04-16 | 14:49
Ik denk dat je het voor minder kan doen.
Mits je het in een keer gewoon goed doet.

Super Grover | 13-04-16 | 15:04

Hoe gaat Amsterdam eruit zien als het kalifaat definitief gestalte heeft gekregen?

McMarx | 13-04-16 | 15:04

Heb net boek uit van n asielzoeker. Hij heeft 4 jaar in een azc moeten wachten op de eerste beschikking. Uiteindelijk na 9 jaar pas een verblijfsvergunning. Deze mensen hebben dus nog wel even te gaan.

Weerduivel | 13-04-16 | 15:03

@ davidka | 13-04-16 | 14:51

Poeh poeh nou.. bij mij krijg je de handen echt op elkaar voor de Via Dolorosa waartoe het leven van een Amsterdamse student is verworden. Ik ga direct pinda's rijgen. Min of meer meest bereikbare stad van het land met twee voornamelijk op taal & social studies gefocuste universiteiten. (Heb er zelf aan 1 gestudeerd, overigens). Zelfs studies als epidemiologie hebben er een sterk idealistische insteek - consequenties frisdrank op kindjes, schoollunches, bv. Zoek twee a drie huisgenoten en betaal te veel voor de huur van een appartement. Betaal te veel voor een vrije sector kamer. Ga in Diemen, Almere of Leiden wonen. Dat hele gesubsidieerde wonen voor studenten slaat in mijn ogen nergens op. Goedkoop wonen? Ga maar ergens aan de rand wonen, waar de huur lager is. Dat hele 'maar ik moet goedkoop op een mooie plek wonen' is voorbij, die huizen zijn al bezet door onze studentikoze idealistische voorgangers uit de 60's en 70's.

Sjors W. | 13-04-16 | 15:03

Some 4.8 million Syrians have been forced to flee across borders by five years of war, while another 6.6 million are internally displaced. While talks are underway to find lasting peace, the UN chief said more countries need to step up and provide solutions for Syrian refugees.

"The best way to offer hope to Syrians is by ENDING THE CONFLICT," the Secretary General said.

It followed February's London Conference on Syria at which donors pledged US$12 billion to help those in need in Syria and in the surrounding region along with the needs of communities in host countries.

"Now these pledges must be honoured," the Secretary General said. www.unhcr.org/56fb98dc3.html

De UNHCR besteed dus hooguit 12 miljard op 12 miljoen personen. Dat is duizend euro per neus. Enkele euro`s per persoon per dag. Migranten die doorreizen krijgen dertig keer zo veel & weten nog te klagen. We belonen gelukzoekers en vergeten de vluchtelingen daar.

Dat alleen al is voor het bewijs dat deze gelukzoekers geen vluchtelingen zijn. Als je honger gekend hebt, dank je voor iedere boterham. Als je maanden dakloos in de kou buiten hebt gelegen, dank je voor ieder onderkomen. Als je tijden opgejaagd & onveilig bent geweest dank je voor iedere vredige plek op aarde.

Het doet mij denken aan mijn oma`s. Die gooide een halve eeuw na de oorlog nog geen kliekjes weg. Al stond er hoogpolig tapijt op. Hadden liever een gevulde bijkeuken met conserven dan een gevulde bankrekening. Zo veel respect voor eten veroorzaakt door de hongerwinter. Ze hadden vluchtelingen kunnen zijn, maar ze hebben de hele rit met familie gewoon uitgezeten.

Deze gelukzoekers zouden eens moeten weten naar welk oorlogsgebied ze gevlucht zijn.

Feynman | 13-04-16 | 15:03

Wow, die Bono zal zich een partij schamen als hij de film van zijn leven afdraait. Wat een Ubergutmensch.

roze_bril | 13-04-16 | 15:01

14k per vluchteling? Dat valt me nog mee, om eerlijk te zijn.

Trekhaas | 13-04-16 | 15:00

De juf van mijn dochtertje woont in Amsterdam West, in een veredelde kast, zonder douche. Tieft allemaal lekker op. De juf heeft overigens Tegen gestemd.

Piet Karbiet | 13-04-16 | 15:00

laat Bono maar huisjes bouwen in zn achtertuin, sukkel

mmkk | 13-04-16 | 15:00

Heel Afrika komt hier wonen. En links denkt dat dat zomaar kan. Nogmaals, het grote probleem van links is dat ze denken dat als ze de vossen gewoon het kippenhok binnenlaten en zorgen dat er genoeg kippenvoer in het hok ligt, ze de volgende ochtend wel zullen zien dat de vossen ook kippen zijn geworden. De werkelijkheid, weet ieder rationeel mens, is echter anders.

Adversary | 13-04-16 | 14:59

Ik ben ook geïrriteerd en het wachten zat, schop dat tuig toch het land uit. Dadelijk nog 10 jaar wachten op een huurwoning ook als dit zo door gaat, kanker toch op man. Ik werk, draag bij aan de samenleving, studeer en betaal me helemaal de tyfus. Dat allemaal voor een groep bestaande uit een hoog percentage criminelen en het residu uit figuren die het voor eerstgenoemde groep opneemt omdat ik racistisch ben ofzo.

gewirwar | 13-04-16 | 14:59

Aha,
Dus de schuld ligt (weer) bij ons?
Wanneer gaat de politiek nu eindelijk eens inzien dat er een groot verschil is tussen "vluchteling" en "gelukszoeker".
De gelukszoeker wil meer dan alleen maar de oorlog ontvluchten. En dus gaan ze janken als blijkt dat dit niet zo makkelijk is als men dacht.
Bovendien nemen deze zeikerds de plaats in van echte vluchtelingen. Niet te geloven dat er anno 2016 nog steeds mensen en politici zijn die dit niet snappen.

datzouzomaarkunnen | 13-04-16 | 14:56

Ja, nu het warm wordt blijven ze ineens buiten slapen. En van de winter zeker "uit protest" weer binnen.

John McClane | 13-04-16 | 14:54

@davidka | 13-04-16 | 14:51
Tja... en die studenten maar D66 stemmen want status he...

Mastermattie | 13-04-16 | 14:54

Ga dat dan eerst maar eens uitleggen naar je eigen ingezetenen die ook soms al jaren op een wachtrij staan, om hun nood te verlichten kwamen niet allemaal noodprogramma's van de grond en is geen kantoor omgebouwd. 800 miljoen per jaar hadden we gewoon niet voor hoeven bezorgen op het hoger onderwijs.

supah | 13-04-16 | 14:54

@Kapitein Stijlvol | 13-04-16 | 14:49
Dat hangt van het type bom en type vliegtuig af wat je gebruikt.
Als je een F-35 (JSF) wilt gebruikt kost dat hééél veel en gebeurt er nog niets... vergelijkbaar met de Turkije deal, kost een berg maar dan heb je ook niets.

Mastermattie | 13-04-16 | 14:53

Bono zit toch ook in 020?

gentle giant | 13-04-16 | 14:51

Voor studenten (en andere Nederlanders) is er in de randstad een enorm huizentekort maar voor statushouders wordt opeens alles uit de kast gehaald. Er zijn zelfs gevallen in Amsterdam dat studenten eruit moeten ten gunste van de 'vluchtelingen'.

davidka | 13-04-16 | 14:51

@ Mastermattie | 13-04-16 | 14:47

De echte originele Nederlandse paupers en uitvreters weten de weg naar de subsidies en uitkeringen ook wel te vinden hoor. Het vergt bepaalde vaardigheden of toegang tot een PvdA-ambtenaar die je zielig vindt.

Dat zo'n Bono zich daartoe geroepen voelt en nog niet doorheeft dat er echt helemaal niemand meer op hem zit te wachten. Die man heeft te weinig goede vrienden; een vriend had hem gezegd 'doe nou niet joh'.

Sjors W. | 13-04-16 | 14:51

Volgens Harald Doornbos komen al die Albaniërs hier heen omdat ze hier 200 euro per week krijgen terwijl ze in Albanië 100 euro per maand verdienen.

Schmutz Geilmacher | 13-04-16 | 14:50

800 miljoen, hoe vaak zou je Mekka kunnen carpet bomben voor dat bedrag?

Kapitein Stijlvol | 13-04-16 | 14:49

Ze krijgen alles... en maar klagen... ja wat dat betreft zijn ze aardig ingeburgerd.
Het verschil is echter dat "wij" niet alles krijgen.

Mastermattie | 13-04-16 | 14:47

Gratis huis, uitkering en Miele moet natuurlijk wel binnen een week te realiseren zijn.

kapotte_stofzuiger | 13-04-16 | 14:47

Bono voor je zingen. Ik zou ook vluchten.

knier | 13-04-16 | 14:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken