LIVE! De uitslag van het GeenPeil-referendum
16:00 uur, LIVE vanuit Perscentrum Nieuwspoort in Den Haag: de officiële uitslag van het eerste door Nederlandse burgers afgedwongen raadgevende referendum ooit sinds 1848 (en daarvoor ook). Het woord is aan de Kiesraad. Bier, nootjes en de rest is geschiedenis. *plop* - en we proosten op het Leger des Peils!
KIESRAAD: Heeft de officiële cijfers.
KIESRAAD: Heeft de officiële cijfers.
32% opkomst. 61% TEGEN. Uitslag officieel geldig. #NEEisNEE pic.twitter.com/ytnVukK0dm
— GeenPeil (@GeenPeil) April 12, 2016
Reaguursels
Inloggenkansloze kudtmuziek.
Is er al duidelijkheid over de hoeveelheid van opa en oma geleende stemoproepkaarten?
Volmachtstemmen moet subiet voor de volgende verkiezingen afgeschaft worden.
Wat lijkt die Final Countdown in Cello uitvoering op de Game of Thrones theme.
Huh? Aan het eind zegt-ie "afwijzing van de wet". Moet dat niet zijn "afwijzing van het associatieverdrag?" Of denk ik nou te simpel...
Ik ben trots op mijzelf dat ik tot die 2509395 hoor. Zonder mijn stem was dat 2509394 geweest.
*Eh, precies 38.000 ongeldige stemmen dus.)
Als in Vught nou 54 mensen nee hadden gestemd in plaats van ja... dan hadden we echt een egaal rood plaatje 'onder de rivieren'. Verder wel heel toevallig dat er precies 38.000 blanco stemmen waren. Een kans van 0,1%.
VVD: ja, maar
PvdA: ja, maar
D'66: ja, maar
CDA: ja, maar
CU: ja, maar
GL: ja, maar
Kindertjes in de klas, hebben jullie niet gehoord wat de uitslag is (?);
ja, maar, ja, maar, ja, maar (door elkaar)
-weggejorist-
Ik ga even aan de 4,8%.
Hoor vanmiddag van de Kiesraad dat dat marginaal is.
Raar dat we met zijn allen weer zooooo verbaasd zijn dat ons nee weer aan de laars wordt gelapt.
En daar rekent de politiek ook op, elke nieuwe misstap zijn de burgers weer verbaasd, verwachten ze in het gelijk gesteld te worden, en natuurlijk gebeurt dit niet, maar we gaan gewoon verder naar de volgende misstap???
De ene aanfluiting na de ander vliegt je om de oren, referendum, steeds hogere kosten, meer immigranten, Britse MP die gewoon blijft zitten na panama verhaal, zo ook de oekrainse president, Turkije deal met een mannetje waar de honden geen brood van lusten....
Maar, we hebben internet en kunnen al onze klachten daar kwijt.
@Rommelende Onderbuik | 12-04-16 | 17:00 "Graag een podium voor Van Veen om de verliezers een mooie lachspiegel voor te houden."
.
Ik zou sowieso dat epistel wel eens willen lezen.
@necrosis | 12-04-16 | 17:28
:)
@Graaf van Egmont | 12-04-16 | 17:25
Ipv. "minstens" had ik beter "ongeveer" kunnen schrijven.
.
Dan over dat AD (aanvulling @WtW | 12-04-16 | 17:23) bij het overlijden van die jongen uit Urk en ander AD-nieuws staat wel zo'n poll www.ad.nl/ad/nl/38261/Nieuws/article/d... , het zal wel toeval zijn?!
@Watching the Wheels | 12-04-16 | 17:23
Onderaan je linkje kan ik wel een abo nemen op het AD.
Mijn eerste reactie: moehahaha, nooit!
accijnstoerist | 12-04-16 | 17:13
Volkomen mee eensch. Het werd door Rutte niet voor niks als een handelsverdrag verkocht. Jammer dat iedereen weet dat Rutte alleen maar liegt, dus zijn ze nog eens naar dat "handelsverdrag" gaan kijken.
Intussen is men Kiev pisboos... op Kiev: "This is an assessment to those who think that no one will notice inordinate corruption, thieving and destruction of the economy if the word 'Europe' is squeezed into every sentence and the 'Glory to Ukraine' clarion, into every passage." tass.ru/en/world/867887
Watching the Wheels | 12-04-16 | 17:11
Best wel aannemelijk.
Weet iemand waarom je bij het AD niet "hartverwarmend" of "deprimerend" kunt zeggen bij www.ad.nl/ad/nl/38821/Referendum-Oekra... is dat nu al de invloed van de nieuwe Bilderberg NRC directeur?
@tipo | 12-04-16 | 17:00
Juist! En daar ligt precies de bekende salami op tafel waar de burgers van de lidstaten steeds onpasselijker van worden.De vervlechting,zoals je ook ziet bij de financiële kant van het EU moloch ESEF bijvoorbeeld lijkt dé methode om meer soevereiniteit naar Brussel te trekken,waarbij nationale wetgeving en parlementen het nakijken hebben met betrekking tot bevoegdheden.
@Teen | 12-04-16 | 16:25
Inkleuren van een vierkant?
@Roosx | 12-04-16 | 17:08
Mooi werk!
@accijnstoerist 17:13
Jij snapt het ook.
tipo | 12-04-16 | 17:00
Het opstellen van een gemengd verdrag is niet toevallig. Elke analist zal adviseren om beslisdocumenten op te stellen op basis van bevoegdheden. Tenzij er iets te verbergen valt, en er iets doorgerommeld moet worden. Verwarring is dan juist het doel. Je kan van de eu zeggen dat ze elitair, wereldvreemd, geldverslindend en ondemocratisch zijn. Maar niet dat ze dom zijn. Het bedrog is alleen mislukt. Zonder referendum waren ze er wel gewoon mee weggekomen.
32,3% (32,28% moet niet worden afgerond naar 32,2%) en 27% van de rest geeft "geen vertrouwen in de politiek" als reden om niet op te komen dagen. Dus minstens 50,6% is TEGEN (32,28% + 0,27 x 67,72% = 50,56%) en van de overige 49,44% is ongetwijfeld ook minstens de helft TEGEN.
Je kunt merken dat die man er zin an heeft. Net een soort 'it giet oan'.
PVV dient wet in die associatieverdrag kan blokkeren
www.ad.nl/ad/nl/38821/Referendum-Oekra...
His Lordship | 12-04-16 | 17:04
Ja, ongeldig telt dus ook mee net als blanco. Kennelijk is er in de verwerking dus geen verschil. Het zou juist mooi zijn als ongeldig een extra betekenis krijgt, zoiets als "principieel oneens met het referendum".
Wat een feestweek voor GS! Taart met vlaggetjes! Gefeliciteerd namens 9 welverdiende blanco stemmen (8 machtigingen gekregen uiteindelijk), fijn dat de 30% is behaald!
Heeft Rutte de uitslag al weggelachen?
Dus ook óngeldige stemmen tellen mee voor het opkomstpercentage? Wel wat drukte om (bijna) niks gemaakt dus.
Inferi0r | 12-04-16 | 16:54
Goed idee. Dan kan onze bArAbAts lekker daar reaguren.
Mooi om te horen en wat een geschikte vent om dit uit te spreken. Maar da's verder niet relevant. De uitslag telt keihard.
Inferi0r | 12-04-16 | 16:54
Mee eens. Graag een podium voor Van Veen om de verliezers een mooie lachspiegel voor te houden.
@deraderendraaien 16:52
Meneer van Veen heeft een beetje een punt, dat de suggestie is gewekt dat ook zaken die exclusief onder de EU bevoegdheid vallen konden weggestemd worden bij dit referendum, want ook die zaken zaten in het gemengde verdrag.
Juridisch is dat geen reden om het referendum ongeldig te verklaren, maar wel een politieke reden om geen gemengde verdragen meer op te stellen, maar uitsluitend EU-verdragen of lidstaat-verdragen.
Anders zou de EU via het opstellen van gemengde verdragen de lidstaat-bevoegdheden naar haar eigen exclusieve bevoegdheid kunnen toetrekken, zonder democratische inspraak van landen zelf, wat die sluipende soevereiniteitsoverdracht is, waar het burgercommitee dit alles om begonnen is.
bArAbAts | 12-04-16 | 16:43
We hebben toch met zijn allen toch Oekraine de Poetin gestemd, of niet dan? Tenminste, mij was van tevoren duidelijk verteld dat een tegenstem een stem op Poetin zou zijn, vandaar dat ik dat ook heb gestemd.
bArAbAts | 12-04-16
Dus dan is een Ja een ja tegen uitbreiding van ...?
Nou? Van wat?
Bezwaarmeneer Van Veen nou nog niet viral ?
Joris, kan meneer van Veen op Dumpert? We analyseren nog graag een keer zijn argumentatie structuur in alle rust.
bArAbAts | 12-04-16 | 16:43
Ga je nu niet te ver met je beledigingen?
@Kaas de Vies | 12-04-16 | 16:13 "Ik heb Poetin aangevinkt maar mijn vodka nog niet gekregen. Hoe zit dit geenpiel?"
.
Even Livestro bellen. Lang niet gezien. Zit vast stiekem aan de vodka en kan wel wat opbeurend gezelschap gebruiken :)
@tipo | 12-04-16 | 16:40
De mening van v. Veen moet eerst nog ontvankelijk verklaard worden om een zaak te beginnen.
En als éénling maakt hij daar niet veel kans op.. zelfs niet als Spong hem daarin zou bijstaan.
Dus lijkt het niet erg relevant,al zou Rutte cs hierin misschien nog een kans om te traineren door op de uitkomst van dit bezwaar te wachten,al maakt hij zich dan totaal belachelijk gezien zijn geloofwaardigheid lijkt me.
Opbokken met dat gelul over de niet-stemmers. Het merendeel, 27%, gaf aan niet te stemmen omdat ze geen vertrouwen meer in de politiek hebben. Naar mijn idee zijn dit vnl nee-stemmers. Nee is Nee, punt.
Toch blijft The Final Countdown een schijtnummer.
Wilders kwam al in mei 2014 met duidelijke uitleg over Oekraine
www.rt.com/shows/sophieco/156296-geer...
@El Rico Grande | 12-04-16 | 16:18
"I have to tell you that I'm very emotional." "You are defending European values and European principles and democracy." "Today we've made a decisive step and we've started with sanctions against the regime in Brussels." "Visa ban, freezing of assets and that's only a beginning." www.youtube.com/watch?v=WjCOJoytLNY
dus een nee vorige week is eigenlijk een Ja tegen het uitbreiden van de Russische Federatie!
bArAbAts | 12-04-16 | 16:43
.
Hahaha, dwaas!
En dan nu een zinnige reactie of is dat teveel gevraagd?
bArAbAts | 12-04-16 | 16:43
Ik loop hier nog niet zo lang rond, maar volgens mij is nemoj geen gast, maar een dame..
@bArAbAts | 12-04-16 | 16:43
Meneer van Veen, jij hier?
@Specimen 5101 | 12-04-16 | 16:36 Nee, dat doet Spong niet. Een aantal initiatiefnemers riepen dat het hen om de EU ging en dat Oekraïne ze geen reedt kon schelen. Het associatieverdrag is tussen EU en Oekraïne, beiden zijn partij. Dus ook met hun motieven tegen de EU is dit een geldige referendum. Spong weet dat en brandt zich hier niet aan.
Komt de OVSE nu nog in actie of zijn we al die malversaties alweer vergeten?
-weggejorist-
Nou heb ik het nieuws gemist. lekker dan
Meneer van Veen onmiddellijk toevoegen aan de advoclowns in Wildersproces. Voor de lulz.
Rommelende Onderbuik | 12-04-16 | 16:38
Ik dacht precies hetzelfde!
Foto van Van Veen met Jan Roos.
twitter.com/nosurrender65/status/7198...
Dat zijn mooi meer stemmen dan Rutte kreeg bij TK2012!!!
Dat waten er 2.504.948
www.kiesraad.nl/nieuws/offici%C3%ABle...
1% afgekeurde stemmen was niet echt schokkend veel volgens de Kiesraad. Ohhkay....
Zat Medy ondertussen Pechtold te troosten?
En wat een zielige vertoning van die meneer v. Veen zeg!
Hij zou zomaar familie kunnen zijn van Jeroentje de Kreek.
Ennieweetjes.. iedereen nogmaals gefeliciteerd met ons eerste geslaagde referendum! *proost!*
Kan ik de mijne nog veranderen? :-D
Als Van Veen in beroep gaat, dan is de uitslag nog niet officieel, toch?
bArAbAts | 12-04-16 | 16:35
De rest had zijn stem ook MOGEN geven en heeft ervoor gekozen om het niet te doen. Vrijwillig. Er is niemand in zijn huis vast gebonden, he.
Daarbij is dit een drogredenering. De opkomst bij de Europese verkiezingen zijn meestal nauwelijks hoger dan deze 32%. Er is dan werkelijk NIEMAND in het pro-EU kamp die daar een punt van maakt. Toch?
Nou, voor elke nieuwe reaguurder/troll ligt er nu een prachtige nickname klaar: mijnheer Van Veen
Yeeah! Dit kan meteen de geschiedenisboekjes in. Fenomenaal.
Goh, hoe zou dat nou toch komen?
www.rt.com/news/339284-schulz-warns-i...
"Europe has been on a sliding slope for some time now. Many people's trust in institutions, whether national or European, has gone," Schulz said in an interview with the Frankfurter Allgemeine Zeitung newspaper.
Stelletje stommerds. Weten jullie dan niet dat ambtenaren altijd uiterlijk om 16:00 uur naar huis gaan? Veel sterkte met het wachten tot St. Juttemis.
@Inferi0r | 12-04-16 | 16:32
,
U was me voor, godskolere bijna 4 x zoveel.
Mag lijen dat die verpleegster hem ook een keer 4 x zoveel toe dienst.
Ach, meneer, het is maar marginaal.
Er werden in totaal 4.151.613 stemmen uitgebracht waarvan 4.113.613 geldige stemmen. Dat komt neer op 38.000 ongeldige stemmen (0,92 procent). Bij de vorige Europese parlementsverkiezingen was dat 0,25 procent. De Kiesraad spreekt van "een marginaal verschil".
.
Bijna 4x zoveel vind ik niet echt 'marginaal'.
bArAbAts | 12-04-16 | 16:17
Dom. Dom. Dom.
Wil je koffie? Nee.
Oh, dan wil je dus thee.
Nee, bier!
nemoj me jebat | 12-04-16 | 16:34
U bedoelt: bijna 70% van de bezoekers bestelde geen drankje bij de bar. Verondersteld kan worden dat ze enorme dorst hadden.
@Conan de Rabarber | 12-04-16 | 16:33
Er kan nog een week bezwaar gemaakt worden.En die advocaat Spong wil dat wel geloof ik.
@joris
Doe es youtubeje van gekke meneer van Veen plempen? Heb na de uitslag met een bescheiden fistpumpje de stream afgezet, maar zo te zien heb ik wat gemist :-)
dus 2,5 milj hebben NEE gestemd.... en de rest van de 17miljoen dan? dus die 2,5 miljoen gaan nu voor de rest bepalen wat er moet gebeuren? ;-) (stemplicht zou beter zijn om te zeggen wat het volk nou echt wil!)
Telegraaf vraagt naar onduidelijke lay-out stembiljet en of dat blijkt uit toename ongeldige stemmen. Kiesraad antwoordt: "Van 0,25% naar 0,96%, dus verwaarloosbaar. Maar we zullen er nog wel eens naar kijken." Dat zijn dus zo'n 20.000 ongeldige stemmen extra en dat noemen we verwaarloosbaar?!
@Inferi0r | 12-04-16 | 16:32
De overheid had met het ontwerpen van het stembiljet ingezet op minimaal 20% ongeldige stemmen. Dan is minder als 1% inderdaad marginaal.
telelezer | 12-04-16 | 16:26
Nu even niet ...
"we hebben ongelofelijke haast" ohnee.
bArAbAts | 12-04-16 | 16:17
Dom. Dom. Dom.
Wil je koffie? Nee.
Oh, dan wil je dus thee.
Nee, bier!
Als ik het conversie percentage van mijn website 4x zo klein laat worden kan ik de huur niet meer betalen. Het een marginaal verschil noemen kan ook alleen maar in de ambtenarij.
Het was in ieder geval wel een neutraal verhaal van die voorzitter.
Toch wel jammer, nooit verwacht, maar ik mis van Veen.
Ja, bijna factor 4
ahum 3x zoveel ongeldige stemmen wordt even als "marginaal"afgedaan..
Kan toch niks meer mis gaan??
@Traag | 12-04-16 | 16:04
:) !
Een standbeeld voor meneer van Veen, nu al prachtige bijvangst voor dit toch al zo mooie referendum.
lol... vVeen wil beroep instellen ook nog.
bijna 4 keer zo veel foutief ingevulde biljetten is natuurlijk niet marginaal. Tot dusver deed ie het goed, maar daar laat ie even een steekje vallen.
Voortaan nog maar een kwart van zijn salaris uitkeren, marginaal verschil toch?
0,25% en 0,92% is een marginaal verschil volgens de VZ. Dat is 3,68x zoveel hoor.
Van 0.25% naar 0.92% ongeldige stemmen een marginaal verschil noemen. Je moet het maar durven met die grote aantallen.
Zo snel mogelijk ?
jeeuhh... daar is onze held Van Veen weer
Waar komt die 13 april dan vandaan??
Oh oh... Nee, Verwarde Man van Veen... Niet de Raad van Staten...
Voorspelbaar, meneer van Veen weer.
en nu maar wachten wie er protest aantekent tegen dit proces verbaal.
-weggejorist-
Jah, meneer van Veen!
Haha meneer van Veen wil nog wat vragen.
"Meneer van Veen, kan het kort?" ik ga stuk hier :)
oh god.. beroepszaak... waarom voel ik die al aan komen?
""Weet iemand wat die andere dure mensen daar aan tafel doen?""
@ Inferi0r | 12-04-16 | 16:26
ik vermoed dat die de rest van de 30 miljoen als salaris vangen..?
Quote: "Gezien de zeer lage opkomst is de boodschap dat Nederland geen boodschap aan dit referendum heeft, maar degenen die zich netjes aan de spelregels hielden hebben gewonnen. Dan moeten de verliezers sportieve verliezers zijn"
(van Oeffelen | 12-04-16 | 16:09)
-
Daar gaan we weer: er was VOLDOENDE opkomst. Dát is bepalend. Tijdens EP-verkiezing horen we nooit het argument dat de lage opkomst aantoont dat de burger weinig eraan gelegen is. Bullshit! (En áls er al een politicus wat van zegt dan volgt daar in één adem bij dat 'we de kloof met de burger moeten kleiner maken', nou, ik heb daar de afgelopen decennia geen enkele actie van gemerkt en de kloof alleen maar kilometers groter zien worden!).
Bullshit dus. Allemaal retoriek om dit fantastische GeenPeil-initiatief in diskrediet te brengen. Bah, wat kots ik van dit soort taal!
"Ik ben nu even verliefd op de voorzitter."
@ nemoj me jebat | 12-04-16 | 16:25
heb ik dan geen kans meer Truus..?
Ik ben meep meep en ik doe meep meep na: 'meep meep'
Knap dat de Voorzitter er serieus op ingaat. Weet iemand wat die andere dure mensen daar aan tafel doen?
YESS!!! Eindelijk behoor ik tot de groep winnaars!!!Ik ben nog nooit zo blij geweest met het totaal rood inkleuren van een vierkant!
Hopelijk is dit bezwaar wel kort en bondig.
Ik ben nu even verliefd op de voorzitter.
Nog eentje..!
hoor je dat? ze kenden hem al dus blijkbaar
@barabats, waarom denk jij dat toch, dat het kiezen tegen het ene automatisch voor een niet gerelateerd iets is?
Als ik jou vraag of jij kanker wilt, en jij zegt nee, dan ga ik ook niet zeggen dat jij dus parkinson wilt.
Niet opgelet tijdens de lessen causaliteit?
Mogen wij dan morgen in de Tweede Kamer onze bezwaren even doorgeven vanaf de publieke tribune? Wel zo eerlijk
"20% van de bevolking stemden tegen maar alle niet stemmers zijn positief of neutraal"
Maar het reden van niet stemmen was voor 27% omdat ze het vertrouwen kwijt zijn in de politiek dus dat is bullshit
Die voorzitter is best een toffe vent.
Wel aardig dat ze hem niet volledig als gekkie wegzetten. Toch leuk voor zo'n medereaguurder.
Het is Rutte undercover...
Officieel geldig nu. * Kan niet wachten voor morgen*
Jahoor, die aluhoedjes sprong ineens. Wauw.
Meneer van Veen is vast lid van de gekwetsten bij het Wilders=proces
Zet die micro uit AUB
Wordt hij nog afgekapt voordat hij het over chemtrails gaat hebben?
Zet die micro uit AUB
Dit is mijn boekverslag over de Oekraïne. Jezus, doe es ff normaal man.
Een antisemiet, en hij mag doorpraten als spreekbuis van het voor-kamp?
Een antisemiet, en hij mag doorpraten als spreekbuis van het voor-kamp?
Oh, deze meneer is gestuurd door tegenstanders van de democratie!
Een antisemiet, en hij mag doorpraten als spreekbuis van het voor-kamp?
En bezwaarmeneer gaat maar door. En het verhaal wordt steeds mooier!
Wat een koekwaus
Waar blijven de witte jassen?
Er was vast niks mis met het stembiljet...
breakingnews | 12-04-16 | 16:17
Vooral omdat de keuze ja/nee veel makkelijker is dan het selecteren van 1 van de vele kandidaten van een ruim aantal partijen. *kuch*
Overigens is de daling van het aantal stembureau's ook niet in lijn met de stijging van het aantal kiesgerechtigden in de zelfde periode.
Kan aangenomen dat ze min of meer positief er tegen over staan? Die 80%? Waarom zegt elke poll dan wat anders.
Waar zijn de dwangbuizen als je ze nodig hebt?
Kolere, dat die vent geen wit pak met dichte mouwen aangemeten krijgt!
En dit verhaal moeten ze nog serieus gaan nemen ook.
Kan die debiel met zijn stompzinnig verhaaltje het zwijgen worden opgelegd?
Bezwaarmeneer is in da house, nigga.
Pas op! Een EuWeu!
Waar kijk ik nu naar... Wat een clown.
Typische Jopert
"en dit was mijn spreekbeurt" aldus meneer Van Veen.
Er gaat iets niet goed, er staat een kabouter in beeld.
Plop.
Hij gaat alleen sneller lezen, dat is het wel.
hahahhaa!! wat een figuur joh
-weggejorist-
Genoeg man, van Veen, godverdomme.
Hopen dat er nog meer van die getikte figuren hun moment of fame pakken.
Wat een idioot, hij blijft maar door ratelen
weg jorissen die lijp
Kunnen ze de microfoon van deze gek niet gewoon muten?
Candlelight met Gekkie van Veen.
Is er een psychiatrische kliniek die een patiënt kwijt is toevallig?
meneer. meneer, hahaha, helpt niets.
@Methylfenidaat | 12-04-16 | 16:16
Iets meer dan 2,5 miljoen.
Keek op de week meets Herman Finkers?
Het zou me verbazen als meneer van Veen geen reaguurder blijkt te zijn.
Nog eens nalezen wat 'kort en bondig' betekent.
wauw! dit had ik niet verwacht..
LOL die meneert. Wat een idioot met zijn moment of fame.
Kort en bondig meneer.
Wie is deze gek?
Sorry, toen de zeurkous insprekert ging praten heb ik maar op de Dumpert Klassiekert van de dag geklikt. En daar heb ik geen spijt van.
Leuke vent die Van Veen. Wie/wat is dat en mag dat zomaar los lopen?
Meneer van Veen moet moven
Ongeloofelijk...... @vanveen
Geweldig dit!
Haal die autist weg en bescherm hem tegen hemzelf.
@bezwaarmaker: kort en bondig was de opdracht. You had one job...
Tja, dat is het mooie van democratie. Ook raaskallende gekkies mogen hun bezwaar uiten. Hoort erbij, even grinniken en verder negeren.
Wat probeert die inspreker met zijn ellenlange verhaal nu eigenlijk te vertellen?
Wie is die pisvlek die daar staat te blaten?!?
Goh, als je zelf eens een bezwaar hebt, kun je doodvallen, maar hier mag je gelukkig meteen je hart luchten. Spong al gesignaleerd?
Kan iemand de GGZ even bellen? Zit daar nog iemand?
Nice!
En lol @ bezwaarmeneer.
Loony aan het woord nu
Nu wordt het toch nog leuk. Meneer van Veen leest voor uit eigen werk.
Onderbroken en weer gewoon doorlezen.
ZZzzzzZZzZz....
Wie is die voorlezert? Ik kom er nu pas in.
kort en bondig bezwaar?
Dit is niet kort en bondig meneer van Veen.
Wat heeft die man een kletsverhaal
ga eens deaud!!!
"Bezwaren"?
Hoort dat bij de folklore?
Who is that guy?!
Er is nu een gekkie in beeld, kijkon!
Wilders onderneemt actie:
nieuws.nl/algemeen/20160412/initiatief...
We have won! www.youtube.com/watch?v=WjCOJoytLNY
Yay, we hebben ook een gekkie!
-weggejorist-
maar als jullie allemaal anti-oekraine zijn.... zijn jullie dan PRO-rusland?
Bij laatste EP-verkiezingen hebben 31.250 mensen ongeldig gestemd, bij dit referendum 116.250 ongeldig, bijna 4 keer zoveel ongeldige stemmen dus.
Er was vast niks mis met het stembiljet...
Apeman123 | 12-04-16 | 16:14
Haha! Ik zie nu jouw reactie pas.
hoeveel tegen stemmers? klote stream valt telkens weg
We hebben nog steeds gewonnen. Wekt enig vertrouwen in het systeem. Maar wat nu?
61% tegen. Nederland zegt NEE!
Ik vind die meneer zo leuk.
Zo enthousiast.
Ik word er helemaal blij van.
32,28 % en daarmee..... HOERA, HOERA, HOERA
Die meneer is zo enthousiast.
@Canis Spurcus | 12-04-16 | 16:11
Dhr. Hauwert misschien
geen woord over de frauderende stemmentellers... beetje jammer
Opkomst: 32,28%. YES!
Ik heb Poetin aangevinkt maar mijn vodka nog niet gekregen. Hoe zit dit geenpiel?
Maar wie zou Blokdijk-Hauwert doen?
even refreshen
Ligt aan het mijn pauperlaptop of is de stream stuk?
GeenPeil krijgt op bijna alle punten gelijk van deze man: reductie van stemlokalen, sturende "voorlichting" bij de stempas, onduidelijk stembiljet, etc, moet allemaal beter de volgende keer.
Gezien de zeer lage opkomst is de boodschap dat Nederland geen boodschap aan dit referendum heeft, maar degenen die zich netjes aan de spelregels hielden hebben gewonnen. Dan moeten de verliezers sportieve verliezers zijn.
Komt er nog wat van, Kletsraad?
maw burgemeesters van betrefende gemeenten ontslaan!
uitslag ongeldig want te weinig stemhokjes.
nou deze final countdown duurt nog wel ff
Ogen sluiten en het is net de stem van Herman Finkers, maar het referendum is geen grap!
He! Armand leeft en zit ook in de Kiesraad
Traag | 12-04-16 | 16:04
ben ik te min ..
- s9.postimg.org/gf4j85wrj/live.jpg
Traag | 12-04-16 | 16:04
WHAHAHAHA *scherm schoonmaken doet*
Bla bla ... stemmen zijn geldig.. bla blaa...
Wat interessant is, is of de zogenaamde eerste burger van Nederland zijn volk gaat vertegenwoordigen of dat hij kiest voor het hem beloofde baantje in de EUSSR
He! Armand leeft en zit ook in de Kiesraad
Officieel: Hoera Hoera Hoera
En Nee=nee
Eindelijk duidelijkheid
Steam hapert, het manipuleren gaat gewoon door.
Komt het ook op VHS uit? Dan wil ik er graag 1 bestellen voor de heer L.J. Brinkhorst.
Ik heb zo'n idee dat Rutte met een verrassing komt.
Moet de stemmen eerst nog verbrand worden? 16:00 uur is 16:00 uur!
Het is nu 1 minuut over 16.00 uur en nog geen uitslag. Zie je wel dat ze tijdrekken.
Zou er nog aan 't licht komen dat er meerdere gemeenten gesjoemeld hebben? Of althans per abuis of al dan niet bewust een foutje hebben gemaakt...
Wellicht ineens een heel andere opkomst... Je weet 't niet hé, je weet 't niet.
Zelfs op tijd beginnen is teveel gevraagd...
-weggejorist-
Zo zuur als de Volkskrant zijn ze!
Wij zijn met meer!
61,1% And Not A Single Fuck Was Given That Day...
Zou het geldig zijn? Fingers crossed....
Zou Pechtold weer zuur zijn?
REAGEER OOK