VideoColumn - Jan Roos kijkt terug op de week
En dan nu de wereldwijd verguisde (*) GeenPeil-matroos Jan Roos met een geëmotioneerde, diepfilosofische, grootmoedige alsook alleszeggende retrospectie op de afgelopen tumultueuze week der weken. Gaat u er even voor zitten. Ghe.
Reaguursels
InloggenHahahaha aanstekelijk :))
Well done.
-weggejorist-
Mijn kindjes vonden het een enge video mijnheer Jan!
Moet de minister president nu huilen papa?
-weggejorist-
-weggejorist-
We mogen vaststellen dat Jan Roos een Groot Aandeel heeft gehad ,bij het succes van het tot stand komen van dit Referendum .
Vervolgens heeft de man,door simpele nuchtere vragen,er mede voor gezorgd dat +60% van de Stemmers NEE stemde.
Jan Roos,en alle andere die zich zo ingezet hebben,Dank U wel !
En ga zo door !
Nu een Referendum erdoor heen jassen,zodat de Overheid NOOIT meer van Bejaarden Pensioenen mag stelen.
Je bent een held Jan! Fijn om je eens vrolijk te zien.
@Mozes Langebroek
Ik weet wat het betekent.
ROFL LOL Jan, GEWELDIG !
En wat een leedvermaakt !
@atheïstisch stemvee Een slaapstoornis.
@Gerard Leeflang | 09-04-16 | 13:57
Insomnia?
@atheïstisch stemvee 13:42
24/7 reaguren is geen hobby, maar dan heb je een psychisch probleem, zeker wanneer er tevens sprake is van insomnia.
Verander uw leven, of zoek hulp.
Ik kan ernaast zitten hoor, maar dit is een goedbedoeld advies. Een fijn weekend verder toegewenst! :)
@the Jackdawn | 09-04-16 | 09:56
"omdat er mensen in de veronderstelling zijn dat ze iets kunnen veranderen."
Iemand die op het juiste moment heel hard kut roept, kan een lawine veroorzaken. Misschien verandert er niets, maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd nietwaar.
" mensen die de politiek nodig hebben voor hun geluk zullen hun geluk nooit vinden."
Ach geluk, ongeluk. Staatsrecht, democratie, politiek en een beetje geschiedenis; het is een uit de hand gelopen hobby. Anderen spelen Candy Crush. Ik reageer hier.
Jan, het was inderdaad een mooie week.
Dank je wel.
Jan, je bent een topper. Bij BNR altijd al groot fan van je columns maar bij GS ben je helemaal fantastisch! Bedankt voor je inzet en voor het terugbrengen van een stukje van de democratie. En de andere kanjers die meegewerkt hebben ook natuurlijk.
@the Jackdawn | 09-04-16 | 07:51
De NOS als objectief nemen, wow.
@necrosis
Als je weet dat er ontslag aan zit te komen direct gaan solliciteren, het UWV is er als de kippen bij om je sancties op te leggen.
Het Ja-kamp en het Nee-kamp moet nu stoppen met zuur zijn.
Hier idem maar ik vraag mij af of er al aan een vervolg-strategie wordt gewerkt? Of is het daarvoor nog te vroeg en moeten we voorlopig maar even genieten van de overwinning?
Lupuslupus | 09-04-16 | 09:20
=
Rutte zelf is in het europees politiek theater niet significant. Hij kreeg van Brussel de simpele opdracht mee om de zaak te rekken: 'Iedere visie, elk commentaar en zelfs de geringste mening omtrent inhoud en vorm kan het onderhandelingsproces schaden'. Dat is de vaste Brusselse riedel, en daarmee zal de kiezer het minstens een half jaar moeten doen. Rutte is allang blij dat hij zijn slanke pianovingers er niet aan vuil hoeft te maken. Het vogelkopje van Plasterk etaleerde bij Pauw alleen maar een toolbox met ideetjes voor het geval D66 Brinkhorst's 'raddraaiers' weer zo'n stunt willen uithalen en hij hield zich verder net als zijn baas Rutte keurig aan het Brussels spreekverbod. Het is niet ondenkbaar dat er met gezwinde spoed zal worden gewerkt aan het volgende referendum, gebruik makend van de stroperigheid van de Brusselse bureaucratie en de welkome omstandigheid dat wetgevend Den Haag standaard achter de feiten aanloopt. Na de verkiezingen kan Rutte sowieso verdwijnen in eternal nothingness. Wilders for President!
necrosis | 09-04-16 | 09:19
"Dat Duitsland en Frankrijk de boel al hadden verdeelt, was me al duidelijk, maar dat jij eraan meewerkt is gewoon stuitend!"
Sommige zaken zul je gewoon moeten accepteren, dat is de tragiek van PVV-adept.
Voldaan en moe. Verdiende rust, punt
atheïstisch stemvee | 09-04-16 | 09:51
Een voorspelling mijn waarde, net als mijn voorspelling dat er niets met het referendum gedaan gaat worden. Ik heb voor het referendum al aangegeven dat het voor mij vermakelijke weken zouden worden omdat er mensen in de veronderstelling zijn dat ze iets kunnen veranderen.
Ken je plaats in de maatschappij en trek je eigen plan, mensen die de politiek nodig hebben voor hun geluk zullen hun geluk nooit vinden.
@Jackdawn
Te dunne, niet inhoudelijke reply met slechts een nieuwe subjectieve stelling. Geen commentaar.
Ik vraag me dan af waar de weeffout zit; bij de bevolking die incidenteel zijn mening geeft d.m.v. een raadgevend referendum? Of bij het landsbestuur?
Eigenlijk zou je dan tevens kunnen concluderen dat we de Tweede Kamerverkiezingen ook wel af kunnen schaffen. Immers: niemand lijkt tevreden, niemand weet wat ze met je stem doen, het verandert geen donder aan het beleid, het kost veel geld en je hebt het risico dat de uitslag een onwerkbare wordt.
Je klassieke links/ rechtsverdeling is al jaren achterhaald en in die zin ook een valse tegenstelling. Links en rechts lopen naadloos in elkaar over en uitersten van beide zijden zijn steeds vaker verenigd in één partij (LPF, PVV, maar ook VVD). Overigens waren GL, PvdA en D66 geen voorstander van dit referendum. Net als VVD en klein christelijk overigens. VNL dan weer wel (rijmt). Links/ rechts.
Ten slotte; je bent tegen elke vorm van verdrag als het gaat om handel. Ik niet. Zie het als een contract. Net als je huurovereenkomst, koopcontract en arbeidsovereenkomst. Het is in de handel goed dat men weet waar men recht op heeft en welke middelen open staan in het geval van geschillen. Men kan prima een handelsverdrag sluiten zonder militaire en politieke complicaties daaraan vast te knopen. Alles wat daarvoor nodig is zijn twee partijen (EU/ UA) en een op de overeenkomst gerichte wil (handel) en een uiting van die wil (verdrag). Meer is het niet.
atheïstisch stemvee | 09-04-16 | 09:29
"Ik snap werkelijk niet dat mensen een wanprestatie van onze overheid -ze leveren immers niet wat ze beloven- als steekhoudend argument zien om dan maar niets te doen (heeft toch geen zin)."
We hebben een kabinet dat beloofd heeft om Nederland door de crisis te leiden zodat we als land er beter uit zouden komen. We kunnen nu al zeggen dat Rutte 2 dit bereikt heeft waardoor Rutte 3 in maart 2017 het karwei kan afmaken dus ik begrijp niet goed over welke wanprestatie je het hebt.
Bij sommige juichaapjes is de kater er nu al.
Jammer dat ingedaald realisme het humeur verpest. Daar win je geen oorlogen mee.
Slappe hap helaas maar niet anders verwacht.
En de rest van de optimisten: vooral zo doorgaan! :)
Mooi!!!
Het zal me benieuwen wanneer de kater komt. Allemaal mooi, maar wanneer er echt verzet komt zal dat worden gebroken. Alles en iedereen is bekend bij de machthebbers dus dat is vrij eenvoudig.
Top actie Jan, ben trots op je!:)
@the Jackdawn | 09-04-16 | 08:56
Ik snap werkelijk niet dat mensen een wanprestatie van onze overheid -ze leveren immers niet wat ze beloven- als steekhoudend argument zien om dan maar niets te doen (heeft toch geen zin). Ik vraag me dan af waar de weeffout zit; bij de bevolking die incidenteel zijn mening geeft d.m.v. een raadgevend referendum? Of bij het landsbestuur?
Eigenlijk zou je dan tevens kunnen concluderen dat we de Tweede Kamerverkiezingen ook wel af kunnen schaffen. Immers: niemand lijkt tevreden, niemand weet wat ze met je stem doen, het verandert geen donder aan het beleid, het kost veel geld en je hebt het risico dat de uitslag een onwerkbare wordt.
Je klassieke links/ rechtsverdeling is al jaren achterhaald en in die zin ook een valse tegenstelling. Links en rechts lopen naadloos in elkaar over en uitersten van beide zijden zijn steeds vaker verenigd in één partij (LPF, PVV, maar ook VVD). Overigens waren GL, PvdA en D66 geen voorstander van dit referendum. Net als VVD en klein christelijk overigens. VNL dan weer wel (rijmt). Links/ rechts.
Ten slotte; je bent tegen elke vorm van verdrag als het gaat om handel. Ik niet. Zie het als een contract. Net als je huurovereenkomst, koopcontract en arbeidsovereenkomst. Het is in de handel goed dat men weet waar men recht op heeft en welke middelen open staan in het geval van geschillen. Men kan prima een handelsverdrag sluiten zonder militaire en politieke complicaties daaraan vast te knopen. Alles wat daarvoor nodig is zijn twee partijen (EU/ UA) en een op de overeenkomst gerichte wil (handel) en een uiting van die wil (verdrag). Meer is het niet.
@nemoj me jebat | 09-04-16 | 09:17
Heb je een muilkorfje geregeld?
Of ben je vergeten dat je hond in elke vent bijt?
Dat melde je zelf.
Inderdaad, wat een week. Ik heb er echt ervan genoten. Bedankt Jan!
isitsoornot | 09-04-16 | 09:15
.
Hier idem maar ik vraag mij af of er al aan een vervolg-strategie wordt gewerkt? Of is het daarvoor nog te vroeg en moeten we voorlopig maar even genieten van de overwinning?
Waarom maakt GEENSTIJL niet hun eigen politieke party, dan hebben ze al ruim genoeg stemmen whaaaagh:)
@the Jackdawn | 09-04-16 | 09:07
Jij laat de boel gewoon implementeren?
Dat Duitsland en Frankrijk de boel al hadden verdeelt, was me al duidelijk, maar dat jij eraan meewerkt is gewoon stuitend!
Net het filmpje nog een keer gekeken. Wat is dat genieten.
Het heeft verdorie bijna iets seksueels.
*slik*
Ik ga de hond maar even uitlaten.
Inderdaad, wat een week. Ik heb er echt ervan genoten. Bedankt Jan!
Patje2011 | 09-04-16 | 08:20
"Daarbij ligt er vanaf nu een grote vergrootglas op wat Rutte gaat doen en wat de vervolgstappen zullen zijn in Europa"
Het bestuderen van de uitkomst zal enige maanden in beslag nemen, tel hierbij het zomerreces en je praat over december 2016. 3 maanden voor de verkiezingen waardoor de beslissing genomen zal worden door het nieuwe kabinet. Duitsland en Frankrijk hebben al laten weten dat het verdrag gewoon doorgaat dus zal dit verdrag net zo als de ander 198 verdragen niet geratificeerd worden maar wel gewoon geïmplementeerd worden.
@the Jackdawn | 09-04-16 | 08:56
Ik ben tegen elke vorm van 'handel' die door je strot gepropt wordt.
En ik ben tegen een handelsverdrag waar 'de baas' (Poroshenko) zijn zakken reeds dik gevuld heeft zoals Eurocraten als Verhofstadt.
Gefeliciteerd Jan, en geenstijl!
atheïstisch stemvee | 09-04-16 | 08:43
"Argumenten uit het voor-kamp, zoals ook jij die nu weer brengt."
Laat ik even duidelijk zijn dat ik tegen elke vorm van verdrag ben als het gaat om handel, de marktwerking moet bepalen of er handel gedreven wordt niet de politiek en ook niet een raadgevend referendum.
Het enige wat de initiatiefnemers hebben bereikt is dat ze aangetoond hebben dat een raadgevend referendum onzin is omdat het geen raad en dus geen oplossingen geeft.
Wat dat betreft is de winst dat er naar alle waarschijnlijkheid een einde gemaakt gaat worden aan de linkse hobby die raadgevend referendum heet. Het is niet voor niets dat alleen de linkse partijen het referendum serieus nemen.
Een belangrijke overwinning op links maar om het nu een prijs te noemen gaat ver want het hele referendum zal niets veranderen aan de Status Quo.
Voor mensen die uit solidariteit Max Havelaar koffie drinken:
www.nu.nl/panama-papers/4244121/nederl...
Dit land moet anders, héél anders!
@meneer Q | 09-04-16 | 08:46
Ik ga in maart 2017 gewoon weer op Fleur stemmen, ongeacht die enge politici met hun eerlijke verhaal (zwaait naar Zwamsom)!
Door alle smerige trucjes die er nu zijn gebruikt ga je je afvragen of verkiezingen komend jaar wel eerlijk zullen verlopen!
meneer Q | 09-04-16 | 08:46
.
De verkiezingsdatum is al bekend dus misschien moet er nu al een aanvraag voor *internationale waarnemers* worden gedaan? Voor dit referendum hadden ze geen tijd maar misschien dàn wel?
@Ci Ty33 | 09-04-16 | 08:17
Wat mij opvalt is hoe graag deze zelfbenoemde elite een groep wil diskwalificeren. Ze proberen continu een valse tegenstelling te creëren. En waarom? Omdat men het waagt anders te denken dan de zelfverklaarde genuanceerden in hun ivoren wauweltoren.
@Patje2011 | 09-04-16 | 08:01
Jan is een absolute baas!
En hopelijk heeft hij er van genoten.
Als ik zie wat er nu al voor vuil over GS/GP wordt uitgestort en welke drogredenen worden gebruikt om de uitkomst van het referendum te bagatelliseren en naar beneden te halen, hou ik mijn hart vast.
Lupuslupus | 09-04-16 | 08:43
=
Door alle smerige trucjes die er nu zijn gebruikt ga je je afvragen of verkiezingen komend jaar wel eerlijk zullen verlopen!
De grootste kanjer van Nederland: Jan Roos.
Het is idd triest hoe die verliezers zich laten kennen. Pech-old : Ik weet ook niet waarom al die ja-stemmers thuisbleven. De reactie van JL Brinkhorst met z'n enorme bekakte stem, duidelijk iemand die nooit in een fabriek heeft gewerkt of een krantenbaantje heeft gedaan. Als ik D66-er Jan Kohnstamm hoor praten, krijg ik helemaal rillingen over m'n rug van dat vreselijke geaffecteerde accent. Kan je weinig aan doen zo'n bekakte achtergrond, maar dan vooral de inhoud van wat die mensen zeggen. Vreselijk wat een regentenmentaliteit. Maar beter dat nog dan het bord voor de kop van de politicus, want daar wordt hij alleen maar slechter van. Zou Jan Roos over 30 jaar ook zo worden als hij de politiek in zou gaan? Ik hoop het niet. Jan Terlouw ging NIET EENS stemmen en liet een kroonjuweel, waarvan 30% was weg gerooft aan diamanten, doodleuk op straat liggen. Bij de reacties van de D66-ers, moest ik steeds denken: Maar goed dat HAFMO van Mierlo, de man die bekend was van z'n voorletters, het allemaal niet meer mee hoeft te maken, want die was er vast van aan de drank geraakt. Gelukkig had Jan Roos hem nog geinterviewd.
GEENPEIL: Jan Roos interviewt Hans van Mierlo (D66)
www.youtube.com/watch?v=fbeqLA1ztf4
Op naar een democratisch Zwitsers systeem met veel referenda en D66 op naar de 0 zetels. DS70 bestaat toch ook niet meer.
Aan jan, thierry, geenpeil;
"Any dead fish can go with the flow.
Yet, it takes a strong fish to swim against the flow. In other words, what seems 'hard' at the time
is usually, over time, right."
@the Jackdawn | 09-04-16 | 07:51
Ik heb nooit de overtuiging gehad dat alles nu beter zou worden, dat dit verdrag niet alsnog door zou gaan. Ook niet dat de hele EU in elkaar zou donderen. Ik claim al helemaal geen victorie, vanwege een iets ruimere horizon dan 48 uur (2005 ben ik nog niet vergeten!).
Wat mij hogelijk verbaast is het non-argument van de voorstemmer: er verandert toch niets, dus was het initiatief onzinnig. Ik denk dat juist dáárom dit initiatief zinnig was en is. Juist dit geeft aan dat er iets goed fout zit in onze unie.
Argumenten uit het voor-kamp, zoals ook jij die nu weer brengt. Dat zijn in mijn ogen mensen die alleen maar langs de kant staan te roepen dat het toch niets wordt, dat het toch niet lukt. En potdorie, dan lukt er iets wel; ja maar uiteindelijk is er toch nog veel mis. Ze luisteren toch niet. Dus niets bereikt. Ad infinitum.
Niet dat ik het feestje wil verstieren, maar Brussel zal over lijken gaan om dat gedrocht in stand te houden.
Merkel (= de EU)heeft al gezegd dat ze zich niets aantrekt van de uitslag van het referendum. (Heb gisteren de link geplaatst).
Ze zullen ook alles uit de kast halen om de stemming in het VK te frustreren - met de smerigste middelen - zodat een Brexit niet wordt gehaald.
Als ik zie wat er nu al voor vuil over GS/GP wordt uitgestort en welke drogredenen worden gebruikt om de uitkomst van het referendum te bagatelliseren en naar beneden te halen, hou ik mijn hart vast.
-weggejorist-
Jan... GEWELDIG!!!
Zag het eerst somber in door alle tegenwerking van verschillende burgemeesters en mee heulende ambtenaren.
Sinds de overwinning heb ik weer eens eindelijk goed kunnen slapen. Op naar het volgend referendum.
@Nivelleermarionet | 09-04-16 | 08:26
Liever had ik het over het zonnetje gehad, maar ik laat een advocaat naar de papieren kijken en wanneer de advocaat zegt dat ik niet zomaar moet tekenen, dan teken ik niet.
Overigens werk ik (op papier) nog steeds voor een miljardenbedrijf.
Met een knip van de vingers hebben ze er weer 10 advocaten bij.
Zie het als een voetbalwedstrijd waarbij vijf spelers van mijn team aan de kant gehouden worden....
Laten we eens zien of er een Brexit komt en die kans schat ik hoog in. Daarna dircetaansturen op een Nexit en momentum houden. Die komt er dan, want de bevolking is de EU meer dan zat. Ga niet de straat op, maar laat het over aan de toetsenbordhelden alhier, die blijken nogal effectief te zijn en zo geef je ordetroepen geen kans, die kunnen lekker in de kantine blijven..;)
Onthoud dat de VS belang heeft bij een uiteenvallende EU, zij zien dit machtsblok als een direct economisch gevaar. De NAVO interesseert het niet, zij hebben hun zaken al voor elkaar.
Dus: vooral doorgaan en sloop die unie! Het gaat lukken!
@Patje2011 | 09-04-16 | 08:20
Er ligt inderdaad een vergrootglas om alles wat Rutte nu gaat doen, en terecht!
Zodra hij wat regels wijzigt in het verdrag met Oekraïne om het er alsnog door te kunnen drukken, bijt ik in zijn enkels!
Hier nog een suggestief stuk van een Nederlandse zuurpruim in een buitenlandse "kwaliteiteskrant". Man... man... man...
www.theguardian.com/commentisfree/2016...
The organisers of the Dutch referendum were highly controversial. The referendum was the initiative of GeenStijl (No Style), an immensely successful blog whose outlook and methods are a mix of Charlie Hebdo, Jackass and Gawker. It was joined by a prominent young philosopher called Thierry Baudet, who recently published a book exploring female masturbation, sexual emancipation, and the crisis of masculinity in modern times.
This motley crew of attention-seekers campaigned alongside the far left Socialist party currently polling better than the Social Democrats. And of course with Wilders, who is currently under investigation for incitement after asking a crowd of supporters whether they wanted more or fewer Moroccans. The answer Fewer! Fewer! Fewer! elicited the promise: Then let us take care of that.
This is one reason why the result is so difficult to interpret. How many sane Eurosceptic voters did abstain in the hope of keeping the turnout low enough for the result to be void, thereby denying the organi​sers​ their victory? How many pro-EU voters did the same? The ardently anti-EU party of Wilders is doing extremely well in the polls, but so is the equally ardently pro-EU liberal party of D66.
Die 40 miljoen is door de overheid besteed binnen NL.
De asielbranche stelt vaak dat geld voor azc's ook goed besteed is want binnen NL.
En dan hoor je diezelfde mensen niet over dat het weggegooid geld zou zijn. Dan is het opeens goed dat het geld lokaal besteed wordt...
Gewoon uit die EU stappen, en lekker handel drijven met iedereen en belasting paradijsje zijn.hoe moeilijk is het?
@INH.30CL | 09-04-16 | 01:18
@necrosis
Gewoon goed kijken wat de UWV-regels van de dag zijn. Zelf een jaar geleden op advies van mijn rechtsbijstand voor akkoord getekend op "ontslag met wederzijds goedvinden". UWV accepteerde dit (toen) en betaalt sindsdien een normale WW-uitkering. Ook geen sanctie voor mijn ontslagvergoeding, die ik gewoon had opgegeven. Totaal geen enkel probleem met UWV gehad. Wel gruwelijk genaaid door de regering, die even tussendoor de AOW-leeftijd verhoogde waardoor ik geen tijd meer had om te sparen voor het plotseling ontstane inkomensgat aan het einde van de WW-uitkering. Ook je ontslagvergoeding "parkeren" mag niet meer, waardoor de Belastingdienst genadeloos toeslaat. Het belangrijkste is om alle regels grondig uit te puzzelen en vooral om je juridisch bij te laten staan tijdens je gevecht met ex-slavendrijver en UWV. Bedenk goed dat de regels juist het laatste jaar sterk in ons nadeel zijn gewijzigd.
the Jackdawn | 09-04-16 | 08:08
Ik weet niet of de tegenstanders ervan uit gaan dat dat verdrag niet door gaat. De tegenstemmers zijn de mensen die de Europese grondwet nog niet zijn vergeten, wat later als het verdrag van Lissabon door onze strot geduwd is. We hebben nu een duidelijk en net signaal afgegeven dat wij deze vorm van Europese democratie en het handelen van Nederland in achterkamertjes niet lusten. Daarbij ligt er vanaf nu een grote vergrootglas op wat Rutte gaat doen en wat de vervolgstappen zullen zijn in Europa, en wat er gaat gebeuren met toekomstige verdragen die afgesloten gaan worden. de onvrede over de EU leeft niet alleen in Nederland, in vele landen voelt het volk dat ze in Brussel toch wel de zaakjes regelen ongeacht wat het volk gestemd heeft. Dit gezegd hebbende lijkt 30 miljoen mij een schijntje.
atheïstisch stemvee | 09-04-16 | 07:24
Hahaha, bij Trouw hadden ze geen idee uit welk interessant nest de geïnterviewde komt, zie b.v. www.banningvereniging.nl/site/wp-conte... v.a. blz 32.
ik kan dit filmpje de hele dag wel kijken !!!!
necrosis | 09-04-16 | 08:00
"Zonder die stembusgang, had Nederland miljarden verbrand in dat kut-Oekraïne."
Dat gaat nu ook gebeuren want het verdrag gaat gewoon door.
Waarom zijn de nee stemmers in de veronderstelling dat ze iets hebben tegengehouden. Er zijn 198 verdragen van de EU in werking zonder dat alle landen het hebben geratificeerd, waarom denk je dat het nu anders zal gaan.
www.ad.nl/ad/nl/38821/Referendum-Oekra...
necrosis | 09-04-16 | 07:50
Ik kan ook wel genieten van al dat zuur, er gebeurt tenminste iets, er is opruiing, ik hoop dat dit leidt tot nog meer "burgerlijke ongehoorzaamheid" tegen het zere been van de verwende zittende elite. En Jan heeft het inderdaad zeer goed gedaan, en groeide ook in de debatten vond ik. Maar ik denk ook wel dat het heel leuk voor hem was.
@the Jackdawn | 09-04-16 | 07:51
Zonder die stembusgang, had Nederland miljarden verbrand in dat kut-Oekraïne.
Moet ik je even helpen herinneren aan de linkjes die ik geplempd heb?
Niet alleen zijn ze zuur, maar ze willen nu ook al het verdrag gaan aanpassen. Democratie is leuk en aardig en moet kunnen volgens Rutte, alleen liever niet in dit land.
atheïstisch stemvee | 09-04-16 | 07:24
"Ze hebben verloren. Dat moet wel aan het niveau van de tegenstemmer liggen."
Er is 40 miljoen belastinggeld verbrand en het heeft geen oplossing maar meer problemen gegeven. Mensen die dit een succes vinden hebben een beperkte kijk op het leven.
Wanneer na het referendum Nederland uit de EU was gestapt wat tot het instorten van de EU had geleid dan had de tegenstemmer gewonnen. Nu claimt men de victory maar wat heeft men gewonnen. Welke prijs valt er de komende dagen op de deurmat.
Het enige wat de nee stemmers hebben bereikt is dat er nu 199 verdragen op een ratificatie wachten, het invoeren van het handelsverdrag gaat gewoon door en Nederland gaat niet uit de EU.
nos.nl/artikel/2097792-ook-zonder-rati...
@Patje2011 | 09-04-16 | 07:40
Een veelzeggend stukje, maar we hebben het maar mooi geflikt!
Het zal een hoop mensen zwaar op de maag liggen, hun taak om te zorgen dat ik er wel mee kan leven wordt er moeilijker door.
Met dank aan Jan die vocht in de frontlinies, terwijl ik nog op mijn werk zat!
Als ik beeldend kunstenaar was, zat ik nu een standbeeld voor Jan te maken....
Hihihi! Wat een originele video. Ja Jan (en het hele GS+ team!): g-e-w-e-l-d-i-g-e prestatie jongens en meisjes! Jullie hebben eigenhandig het hele politieke circus een rotschop verkocht. Jullie hebben zand in de machine geflikkerd. Internationaal Holland op de kaart gezet. Ik vraag me steeds af al die commentaren in de internationale media en pers te horen/lezen hoe al die miljoenen Europeanen zich nu moeten voelen. Die Hollanders mogen zich WEL uitspreken en wij niet?? Wij willen ook zo'n referendum!! Geweldig. Jullie hebben een zaaitje geplant in miljoenen hoofden. Een revolutie is begonnen en jullie hebben de eerste stappen gezet. Nogmaals: fantastisch. EU, here we come!!
Ik ben net wakker en de zon staat midden in mijn gezicht te schijnen, zou het een voorteken zijn?
m.telegraaf.nl/article/25566209/column...
Ik zie voornamelijk een (groeiende) kloof tussen de stukjesschrijvers van de zelfbenoemde elite en de inhoudelijke commentaren van hun veelal hogeropgeleide lezers. www.trouw.nl/tr/nl/38843/Referendum-Oe...
Ze hebben verloren. Dat moet wel aan het niveau van de tegenstemmer liggen. Ik zal en moet verdacht zijn en laag opgeleid. De druiven zijn inderdaad zuur. Heel erg zuur.
De Groenen in de EU willen een verbod op nationale referenda, zij kunnen het bestaan van de EU in gevaar brengen.
iemand nog een Klavertje?
www.krone.at/Nachrichten/EU-Gruene_wol...
Heerlijk! Lang, heel lang geleden was er een jonge man die Tijl Uilenspiegel heette. Ook hij hield het omhooggevallen "establishment" en de zichzelf benoemde "elite" een spiegel voor. Ook toen had je koppen als Peter R. de Vries c.s. die ook zuur, oh zo zuur keken, dat hun gezicht ernaar ging staan! Jan geniet ervan. Wij allen hier genieten met je mee. Nogmaals proficiat.
Als de twitter van poroshenko klopt dan heeft hij gelogen op de persconferentie.
niets nieuws dus, zelfs als hij niets zegt liegt hij dus.
@Sloober | 08-04-16 | 21:13
Waar het stuk maar al te graag aan voorbij gaat is dat de meerderheid van de Europeanen ook tegen zou stemmen als ze maar de kans zouden krijgen op een referendum. Het EU volk is de EU incrowd meer dan moe.
Proost Jan dat hebben we met ze allen toch even mooi geflikt mooi he al die zure verliezers
@kindapaas | 09-04-16 | 04:04
En deswege gaat het los... morgen overmorgen of....? Dit nee op het referendum is een klein begin. Ik voorspel dat de Engelsen voor een Brexit gaan stemmen. Afijn, ik had al eerder voorspeld dat 2016 de ommekeer zal gaan brengen..... heel veel jaren terug! Jammer dat de tool niet meer werkt.
Het argument "de zelfstandige natie-lidstaten die samen een bevolking vertegenwoordigen van > 500 miljoen, waarbij ieder land binnen de EU vertegenwoordigd wordt door de nationale regeringen" gevolgd door "2.4 miljoen nee-stemmers verhouden zich tot 500 miljoen EU burgers... " deugt niet om de volgende eenvoudige reden:
.
Er is een HardwareInterrupt knop geintroduceerd waardoor de wil van Het Volk volslagen genegeerd kan worden als gevolg van de werking van het Verdrag van Lissabon (*)
.
Vooruitlopend op correctieve maatregelen vanuit de EU zorgt anticipatiegedrag van de afzonderlijke nationale regeringen voor zelfaanpassing aan de grotendeels onuitgesproken en grotendeels onbekende wensen van de EU elite.
De EU laat zich immers leiden door impulsen; dit is al duidelijk gemaakt door Robert Schumann tijdens zijn beroemde declaratie uit 1950. Zonder meetbare en haalbare doelstellingen, strategie en visie en bij gebrek aan directe democratische controle door de bevolking (ZONDER tussenkomst van de nationale regeringen) ligt de weg wijd open naar grootschalig machtsmisbruik.
.
(*) Het Costa-arrest, omgezet naar bindende verdragsregel inhoudende dat EU wetgeving voor nationale wetgeving gaat. In verkeerde handen kan dit leiden tot selectieve wetten, noodwetten en regeren per decreet.
@INH.30CL | 09-04-16 | 03:22
Ohw ja, de kroon op het eind lijkt me ook toepasselijk..... toch?!
@necrosis | 09-04-16 | 02:31
Oh, wat hou ik van dit blog en haar (of zijn) reaguurder(s)! Sinds Teun van het tuinpad en vele andere oudgedienden zwerf ik hier al rond als lezer en later als tegelaar. 1x opgerot wegens teveel enthousiasme der joetsjoep in een nacht van ()! Ik zag hem gisteren al eerder voorbijkomen bij een reaguurder en het is echt hoe het voelt! Geen Stijl.... You're the Champion! youtu.be/ZyVXFpD4k_s
necrosis | 09-04-16 | 02:45
-----------
Pas op, niet met aanloop en hoofd eerst in bed duiken, bedden schijnen ondiep te zijn.
*gaat mandje opzoeken*
@INH.30CL | 09-04-16 | 02:22
Iemand die uitgebreid uit de doeken doet dat hij/ zij een ban heeft en onder een andere nick gaat lopen posten, is natuurlijk geen goed idee.
Al had ik niet verwacht dat Joris (op dit tijdstip) nog even snoeihard zou uitdelen....
Maar anders was het oordeel geveld over een uur of vijf .
Ja Markie,daar sta je dan met een mond vol tanden,had die Jan je toch even mooi bij je Pinokkio neus.
mn laatste voor vandaag, gewoon omdat de plaat is blijven hangen. jammer deze heb ik niet op LP
www.youtube.com/watch?v=YH5Arbm47IQ
@ INH.30CL | 09-04-16 | 02:17
---------------------
Daarnaast hebben de banken 25% van de leningen met een rente en aflossing betaling achterstand van 90 dagen of langer. Ter vergelijking, in Nederland is het slechts 2 a 3 procent...
925.nl/archief/2016/03/31/oekraine-gaa...
@INH.30CL | 09-04-16 | 02:17
Polen en Hongarije hebben al flink wat steun gekregen van de EU.
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat ze rondrijden in Euro6 trekkers waar Nederlandse chauffeurs niet aan kunnen voldoen en zelf niet meer op bepaalde bedrijventreinen mogen komen.
Als een Nederlandse vrachtondernemer zijn hand ophoud bij de EU omdat hij Euro6 trekkers moet kopen, kan hij de typhus krijgen.
Zo werkt de EU!
@INH.30CL | 09-04-16 | 02:22
Wat mis ik het tooltje.
@necrosis | 09-04-16 | 02:14
Joris is weer helemaal nuchter;-) Heb het helaas gemist waarom die opgerot enz.
@mysteryposter | 09-04-16 | 02:09
Ergens van weggeplukt:
De economische situatie in Oekraïne is instabiel. Tijdens de Krim-oorlog is de Oekraïense staatsschuld gestegen tot 110 procent van het bruto binnenlands product. In 2015 zal de economie van Oekraïne met 9% krimpen. Ook heeft het land meerdere leningen open staan bij het IMF. In het verdrag staat dat Oekraïne voor EU-steun in aanmerking komt. De bijstand wordt vastgesteld op basis van de behoeften van Oekraïne. Volgens tegenstanders gaat er dan te veel geld naar Oekraïne. Daarbij is een veelgehoord argument dat het geld zou kunnen verdwijnen in de zakken van corrupte zakenlieden (oligarchen).
-
Het associatieverdrag geeft een aanzet tot het afschaffen van visumverplichtingen. Mogelijk kunnen Oekraïeners in de loop van 2016 visumvrij naar de EU reizen. Oekraïne staat bekend als een land waar veel mensenhandel, drugssmokkel en illegale prostitutie voorkomt. Visumvrij reizen kan het makkelijker maken voor criminelen om ongezien naar de Europese Unie te verhuizen.
En nog voor dat ik op welk knopje kon drukken was Joris me vóór...
@GvanAmstelbier | 09-04-16 | 02:05
Nu neem je het risico dat Joris je IP gaat vergelijken met zijn database van 'gebanden'.
En nee, ik heb niet op knopjes gedrukt, erewoord!
@necrosis | 09-04-16 | 01:04
Dat weet ik. Zeg toch 'soort van' ;-)
Politieke deel weggooien, duidelijkheid over de concurrentiepositie tav Nederlandse boeren en zeker geen visumvrij reizen.
INH.30CL | 09-04-16 | 02:02
--------------
Het regeltje dat de EU (lees de netto betalers van de EU, inclusief Nederland) mag bijdragen aan tekorten in Oekraïne (van de overheid en de banken) mag er van mij ook uitgesloopt worden, dat is de taak van het IMF.
@Graaf van Egmont | 09-04-16 | 02:01
Ik weet dat iets meer dan 30% dik minder dan de helft is, desondanks hebben we die 30% gehaald en het merendeel was TEGEN!
Het 'ja' front heeft de boel onderschat met hun 'blijf thuis'.
En nou gaan ze lopen janken.... stelletje Calimero's!
GvanAmstelbier
Logistiek gaat dat niet lukken. De transitoroute van Griekenland naar West Europa is te lang om nog maar te zwijgen over de infrastructuur en Griekse competentie.
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
@Graaf van Egmont | 09-04-16 | 01:53
Ik ben heel goed in wazig lezen, zonder bril weliswaar. Politieke deel weggooien, duidelijkheid over de concurrentiepositie tav Nederlandse boeren en zeker geen visumvrij reizen.
-weggejorist-
@GvanAmstelbier | 09-04-16 | 01:51
Geloof het of niet, het bedrijf heeft geen kantinejuffrouw.
En verder geef ik niets toe zonder bijstand van een advocaat!
GvanAmstelbier | 09-04-16 | 01:57
Als dat script er al is, is het niet nodig voor Rutte om maanden uit te trekken voor zijn "beslissing" die natuurlijk nooit zijn beslissing kan zijn. De echte druk komt van bedrijven zoals shell en Monsanto. Het hoeven niet eens Europese bedrijven te zijn.
GvanAmstelbier | 09-04-16 | 01:32
Dank je voor je reactie. Persoonlijk denk ik dat Rotterdam de voordeur is van het roergebied en dat de duitsers praktisch zullen zijn. Een boycot lijkt me daarom niet voor de hand liggend. Bovendien is de relatie tussen Nederland en Duitsland erg goed. Dus met een beetje onderhandelen kunnen we onafhankelijk worden én een boycot afwenden.
-weggejorist-
@edelweiss | 09-04-16 | 01:39
Jan Roos heeft gedaan wat ik willen doen: het bloed onder de nagels van sommige mensen halen.
Als hij nu bij mij voor de deur stond, zou ik hem een biertje aanbieden!
Wanneer krijgt Jan een standbeeld?
GvanAmstelbier | 09-04-16 | 01:39
Treurig genoeg wel. Ziek is het.
Er zijn zat werknemers die keihard werken voor hun baas en hun priveleven ervoor beperken met overuren en alles. Je bedrijf als familie. Jaja. Als het er op aankomt krijg je gewoon een schop onder je hol de WW in, en alleen de blabla-banen krijgen een oprotpremie mee. Zelfs al is het een gevolg van een beslissing op directienivo. So much voor hoge salarissen omdat verantwoordelijk. Er komt helemaal geen antwoord. Verantwoorlijkheid krijgt meestal een te hoog salaris terwijl de gevolgen van hun fouten uiteindelijk onderin terecht komen en zij met een giga oprotpremie verder hoppen. Moet jij eens proberen als een gewone werknemer. Je zou er SP van gaan stemmen van die shit. Wat dat betreft werken familiebedrijven anders.
Rutte gehoord hebbend, gaat die gladjakker lopen spinnen daar in Europa, zonder die gasten onder druk te zetten. Geef me iets waar ik mee terug kan komen naar de kiezer toe. Dat gaan ze hem niet geven. En vervolgens heeft Rutte niet de ballen om te zeggen: "Dan ratificeer ik niet." Wat hij makkelijk zou kunnen doen. Maar dat durft hij niet. Dus er komt een misschien een andere formulering voor de artikelen die ons tegen de borst stuiten: geld naar UK, militaire samenwerking, garantie van grenzen, plofkippen. Maar dan nog waziger geformuleerd dan dat er nu al in staat. Trap er niet in mensen. Wir sind das Volk!
edelweiss | 09-04-16 | 01:47
was het maar, tis altijd hetzelfde. prachtige tekst
www.youtube.com/watch?v=_kX8lqXAONg
@ Der Paulie | 09-04-16 | 01:50
+1
-weggejorist-
De druiven zijn zuur.
Het doet ze pijn.
Bij die linkschen.
Hè, lekker.
Het ging niet om hen (maar dat snappen ze niet); want 't ging gewoon om 'n referendum als democratisch instrument.
En dan gelden gewoon de spelregels, en of je de finish haalt.
Maar omdat de finish is gehaald door iemand die niet in 't linksche kamp zit, zijn de druiven zuur.
Dat doet ze pijn.
Hè, lekker.
Blijf maar gewoon op de man spelen hoor, verliezers.
Ga maar gewoon zeggen dat z'n matrozenpetje niet 'leuk' is.
Zeg maar dat hij niet jullie vriendje is, en dat hij niet op jullie verjaardagsfeestje mag komen.
En zeg maar 'wat' je allemaal helderziend 'weet' over Jan Roos.
En dat je nog véél méér lelijks over Jan Roos weet te roepen.
En dat je tegen je vrindjes zegt: 'wacht maar'.
Dâg, gefrustreerde pikkies, Ga maar lekker boos kijken: whoé, whoé.
Ik wil wel wéér 'n referendum (?), waar gaan we de volgende keer mee aan de slag. We houden 't wel zakelijk hè; gewoon op de inhoud. De verliezende linkschen vatten 't toch wel als heel persoonlijke belediging op. Há.
@kloopindeslootjijook | 09-04-16 | 01:34
Ik ben destijds niet vrijwillig vertrokken, ik werkte voor een oliemaatschappij.
In 1999 lagen de prijzen voor een vat olie zó laag dat produceren meer koste dan opleverde (olie betaald in Dollars, salarissen betaald in guldens).
En dan gaat de top zo veel mogelijk snoeien in het personeelsbestand.
Iets wat momenteel niet aan de orde is, ze willen me kwijt en niet vanwege zweetvoeten of slechte resultaten.
Meer kan ik helaas niet posten....
Zijn jullie nog steeds zo blij als ik, en genieten jullie ook zo van die zure koppen en uitspraken?
@necrosis | 09-04-16 | 01:31
Heb ooit ook gewerkt bij een "enorm bedrijf"... Imtech. Ken de klappen van de zweep, helaas. Mijn kleine financiële geluk was dat ik nog viel onder de oude kantonrechtersformule. Tegenwoordig heeft ons mooie kabinet ervoor gezorgd dat de vooral oudere werknemer met veel trouwe dienstjaren slechts een jaar recht heeft op WW (Wel afbouwend geloof ik) en een veel sobere ontslagvergoeding (transitie-nu) kan krijgen als voorheen. Tevens heeft men als doel gesteld om die vergoeding te gebruiken voor omscholing e.d., dit was in mijn geval dus niet zo en kon ik het geld bv in een stamrecht bv zetten. Dit kan allemaal niet meer.... kortom zoek het maar uit nu.
Even een t(tip) :https://ttip-referendum.nl/
-weggejorist-
GvanAmstelbier | 09-04-16 | 01:34
voor de liefhebber. ik mis dit nivo, sinds begin 80's is het minder. zelf de LP's vanaf 80/81 zijn minder. hoor de onzin meteen op mn emt 950.
-weggejorist-
Rust nu een beetje uit Jan Roos. Wat een werk heb je verzet. En wat zijn ze boos.....
@GvanAmstelbier | 09-04-16 | 01:26
Voorlopig zijn 'the powers that be' van Brussel niet blij met de uitslag van het Nederlandse referendum.
Ik denk dat Rutte een mooi Europees baantje wel op zijn buik kan schrijven, tenzij hij er een mooie spin aan kan geven.
En dan moet hij ook nog wat doen aan bepaalde hardnekkige geruchten, iets waar ze niet van houden in Oekraïne, je weet wel wat ik bedoel.
-weggejorist-
necrosis | 09-04-16 | 01:24
"Ik hoop snel een andere baan te vinden zodat ik dat hele UWV kan overslaan."
Anders vinden ze wel een interim die voor veel geld jou er 'objectief' uit gaat werken. Zo laf zijn ze dan ook nog wel. Omgekeerd kan dat niet, een interim laten inhuren om een manager boven je eruit te krijgen. Je zou er inderdaad free-lancer van worden.
'en waarom bent u bij uw vorige werkgever vertrokken?'
'het werd tijd voor een nieuwe uitdaging'
:-)
-weggejorist-
afgezien van de muppets en hun daadwerkelijke meesters, de bankiers/de rantiz/rothschilds. deze plaat behoort tot de beste 70's nummers. potver
www.youtube.com/watch?v=2SFt7JHwJeg
@INH.30CL | 09-04-16 | 01:24
Dat linkje sla ik even op aangezien er in die papierwinkel van mij ook iets stond over 'transitievergoeding', ik ga me zo veel mogelijk oriënteren om de strijd aan te gaan met een enorm bedrijf.
Dank!
Waar leven de domste, naieve politici.
In Brussel!
Alsof er niets gebeurd is in Brussel.
De hele buitenlandse pers vraagt aan de Belgische premier waarom Brussel is opgeknipt in 6 politiezone's.
De premier wil dat niet verklaren, iets van taal tegenstellingen.
Nu stelt een Partie-Socialiste Bons voor om Brussel op te spliten in 19 politiezone's.
Dat levert weer baantjes op voor de PS.
www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/artic...
Arm België, arm Brussel.
-weggejorist-
-weggejorist-
Prima werk Jan. Over 100 jaar sta je in brons op de dam.
@INH.30CL | 09-04-16 | 01:18
Ik heb nog niets getekend, ik ben me bewust dat ik na het tekenen in de stront van het UWV kan zakken.
Ik hoop snel een andere baan te vinden zodat ik dat hele UWV kan overslaan.
@necrosis | 09-04-16 | 01:21
En neem dit even door: www.kantonrechtersformule.nl/nieuws/be...
GvanAmstelbier | 09-04-16 | 01:13
Het ligt in de verwachting dat men dit probeert dood te zwijgen aangezien men daar nu al mee bezig is. Daarom zullen onafhankelijke media zoals geenstijl de druk op de ketel moeten houden. Hopelijk is dit het begin van de nexit en kunnen we wat onafhankelijker worden zoals Noorwegen en Zwitserland. Ik zie alleen maar voordelen.
-weggejorist-
de honden blaffen... | 09-04-16 | 01:07
"Niet het nieuwe links alsjeblieft, non conformisme lijkt me een betere omschrijving."
Alleen tegen iets zijn kan nooit het hele verhaal zijn. Als je tegen iets bent, ben je doorgaans derhalve voor (het behoud van) iets anders, soms het tegenovergestelde. Of je bent voor iets, en dan komen daar dingen uit waar je tegen bent. Dat niet iedereen dat snapt zie in de 2e kamer; Greet ziet de Islam niet zitten, omdat ie globaal voor de westerse waarden cq moderniteit (Fortuyn-opmerking) is en daar een bedreiging van ziet.
@GvanAmstelbier | 09-04-16 | 01:13
De VVD van Rutte gaat in 2017 absoluut geen 40 zetels halen.
Overigens zou het me verbazen als Ard van der Steur de zomer overleeft, die vent weet zijn fouten niet te verbergen.
Chapeau!
@necrosis | 09-04-16 | 00:22
*Nooit* en dan ook *Nooit* tekenen voor vrijwillig ontslag!!!!!! Dat gaat het UWV niet leuk vinden!!
@mysteryposter | 09-04-16 | 01:10
De minimale opkomst is gehaald, het merendeel is tegen!
Zelfs mijn bloedeigen moeder heeft tegen gestemd (al roept ze dat niet van de daken).
Wat dat betreft kunnen die hersenloze VMBO jongeren die geen uur zonder hun smartphone kunnen, daar nog wat van leren.
-weggejorist-
@ff serieus nu! | 09-04-16 | 01:08
Ik ben heel benieuwd wat Rutte nu gaat doen.
Tenslotte zei Nederland in 2005 ook NEE tegen de grondwet van Europa, wat uiteindelijk het verdrag van Lissabon zou worden.
En wat gaan we ondertussen doen met het verdrag van Dublin?
Bijna 70% van de kiesgerechtigden koos ervoor om niet gehoord te worden.
ff serieus nu! | 09-04-16 | 01:08
----------------------
Niet stemmen is aangeven dat je de beslissing aan anderen over laat.
@kloopindeslootjijook | 09-04-16 | 00:59
Ik stuur sowieso weer een sollicitatiebrief naar Joris.
*gnehehe*
Bijna 70% van de kiesgerechtigden koos ervoor om niet gehoord te worden. Laten we dat respecteren en ons concentreren op de wettige uitslag van het referendum. Bijna 2 derde van de stemmers zegt duidelijk nee dus ratificeert Nederland niet!
Arnold Layne | 09-04-16 | 00:54
Niet het nieuwe links alsjeblieft, non conformisme lijkt me een betere omschrijving.
-weggejorist-
www.youtube.com/watch?v=QnxpHIl5Ynw
@McMarx | 09-04-16 | 00:46
Ik ben geen ambtenaar!
Arnold Layne | 09-04-16 | 00:54
"Geenstijl is het nieuwe links"
eehhh aai em not sjur det aai understent joe.
Dat wil dus zeggen dat nieuw rechts = oud links? Qua mentality dan he. Progressie, verandering en zo.
-weggejorist-
@Jan Dribbel | 09-04-16 | 00:44
Zolang ze maar niet uit Oekraïne komen!
necrosis | 09-04-16 | 00:39
"Iemand in de top wil me eruit gooien"
Daarom zijn er vakbonden die hele scherpe brieven kunnen schrijven zodat het management niet alleen aan zichzelf denkt. Die vakbonden zijn een beetje ouderwetsch aan het worden nu mensen zelf mondiger zijn. Vroeger was dat zelfs een reden om je niet aan te nemen. Moet het toch wel effect hebben dan.
@GvanAmstelbier | 09-04-16 | 00:42
Ik zou een zekere reaguurderin graag eens bezoeken, maar ze schijnt een hond te hebben die elke vent bijt.
Overigens drink ik op Jan Roos, hij heeft zich als een pitbull vastgebeten in het referendum wat op elke manier mogelijk gedwarsboomd werd door het 'ja' kamp en toch een vette 'NEE' opleverde!
En vette credits voor Van Rossum en GeenPeil/ Geenstijl.
Daarom lees en reaguur ik hier!!!!
Zeg wat je wil het beeld wat ik heb de mens doet druk en maak problemen.
Zou dit liever op basis van argumenten bespreken.
nononse | 09-04-16 | 00:51
verdrag is verantwoording regering dus uitleg ook. Argumenten voor of tegen... ruimte genoeg geweest de afgelopen weken lijkt me
kloopindeslootjijook | 09-04-16 | 00:22
Welzeker. In de jaren 80 was ondergetekende druk bezig met schoppen tegen de gevestigde orde, met oprecht "idejalistiese" bedoelingen. Inmiddels ontnuchterd, gedesillusioneerd, ouder en wijzer, maar sinds 2002 put ik weer energie uit dit onvolprezen blog.
Geenstijl is het nieuwe links
-weggejorist-
necrosis | 09-04-16 | 00:39
"Iemand in de top wil me eruit gooien"
Er zijn gevallen waar juist de persoon in de top het veld moest ruimen, maar in kleine bedrijven lukt dat meestal niet, dan zitten ze veilig hoog in de boom gevolgen van verkeerd gokken (besturen en verantwoordelijk zijn heet dat ook wel) naar beneden te duwen en te blijven cashen. De enige die je dan kunt benaderen zijn aandeelhouders.
Of accepteren dat deze zieke wereld nu eenmaal zo werkt en je laten afkopen.
En nu maar weer wat leuks inderdaad.
Het gaat niet om Jan!
Jan + 10, het kan zijn dat je hem leuk vindt of niet.
In de rol die hij moet zijn +10. en dat is ook zo!
Daar zou heel nederland een voorbeeld aan kunnen nemen!
Zeg wat je wil het beeld wat ik heb de mens doet druk en maak problemen.
Zou dit liever op basis van argumenten bespreken.
Hoi Jan en alle andere GeenPeilRidders, dank jullie wel voor de tijd en de energie. Nogmaals. Laten we door blijven gaan!
balustrade | 09-04-16 | 00:38
---------------
Mee eens! Groot blijven denken, verdiepen in de materie, momentum vasthouden, de fundamentele fouten van de andere partij inzien en tonen, gefocust blijven, oplossingsgericht denken, tegenslagen overkomen, kansen grijpen en creëren, elke dag bijleren, weten wat er speelt en wat te doen, geluk afdwingen, frustratie als een motivator gebruiken, ieder op zijn eigen manier bijdragen, en als belangrijkste .... geef nooit op, nooit!
www.youtube.com/watch?v=ubgu1uOaP18&a...
-weggejorist-
@necrosis | 09-04-16 | 00:11
Dan ben je eigenlijk zoiets als een Griekse ambtenaar geworden,
@sweedminder | 09-04-16 | 00:28
Ik zou willen blijven vanwege mijn werk, mijn kennis en mijn collega's.
Iemand in de top wil me eruit gooien en niet op basis van slecht geleverd werk.
Maar 'blijven' is geen optie, dus wordt het hard tegen hard.
Aanstaande week word cruciaal.
En zullen we het nu eens over wat leukers hebben?
necrosis | 09-04-16 | 00:39
Succes go get them...
ja Jan straalde in de video. Alsof zijn maagdelijkheid op een hele fijne manier is weggenomen...
En zullen we het nu eens over wat leukers hebben?
necrosis | 09-04-16 | 00:39
Over rondborstige Milfen?
@Haloef | 09-04-16 | 00:37
Krijgen hun eigen stemmers nu de schuld?
*hysterische lachbui*
Normaal krijgen Die Wilders en GeenStijl de schuld van alles.
-weggejorist-
@Uilenspiegel | 08-04-16 | 23:48
Lekker originele nickname ook.
-weggejorist-
necrosis | 09-04-16 | 00:31
Geen geld is ook niet alles.
@sweedminder | 09-04-16 | 00:28
Ik zou willen blijven vanwege mijn werk, mijn kennis en mijn collega's.
Iemand in de top wil me eruit gooien en niet op basis van slecht geleverd werk.
Maar 'blijven' is geen optie, dus wordt het hard tegen hard.
Aanstaande week word cruciaal.
En zullen we het nu eens over wat leukers hebben?
Hoi Jan en alle andere GeenPeilRidders, dank jullie wel voor de tijd en de energie. Nogmaals. Laten we door blijven gaan!
Ik zit de herhaling van Pauw te bekijken, maar nu krijgen de ja stemmers de schuld omdat ze geholpen hebben aan de 30+ %
Die links gekkies kunnen het nog steeds geen plaats geven.
you are gonna get the sack, turn up the sun
www.youtube.com/watch?v=UWH3vFQhC1o&a...
De ideale wereld volgens de VVD.
Iedereen een flex contract.
Zonder rechten.
Dat geldt uiteraard niet voor de beter gesitueerden.
necrosis | 09-04-16 | 00:22
"Het is de bedoeling van de werkgever dat ik teken voor vrijwillig ontslag "
Verspeel je dan je WW-recht niet? Laten we wel wezen, daar betaal je premie voor. En shit happens nu eenmaal.
Het filmpje is veeeell te kort.
@nemoj me jebat | 09-04-16 | 00:21
Ik heb al eerder in dat zelfde schuitje gezeten.
Werkgever heeft destijds flink moeten dokken om van me af te komen, maar het was geen fijne tijd.
Maar geloof me, veel geld is ook niet alles....
Roos, wat ben je toch een heerlijk roose olifantje in een porseleinkast. Misschien af en toe kijken wat je omgooit of waar je nu weer op gaat staan, maar desalniettemin, heerlijk.
Het is de bedoeling van de werkgever dat ik teken voor vrijwillig ontslag en daarom moet ik er even goed voor gaan zitten, inderdaad met hulp van een advocaat.
Ik heb er alle vertrouwen in aangezien mijn staat van dienst onberispelijk is.
necrosis | 09-04-16 | 00:22
off topic *sorry Jan*
vrijwillig ontslag??? necro kom op.. aan de andere kant als de vergoeding dusdanig is dat je ongestoord hier kunt gaan rentenieren. verder never nooit... hoe onberispelijk je eigen staat ook mag zijn.
Reken die Gouden hand druk ook belasting technisch ff door... Misschien wil je wel blijven..
@mysteryposter | 09-04-16 | 00:15
@ necrosis | 09-04-16 | 00:11
Volgens mij heet dat "ontslag met wederzijds goedvinden".
Moet dan ook in staan dat beide partijen van alles hebben geprobeerd, maar dat er helaas sprake geen sprake is op verbetering.
Ik ben al een tijdje bij P&O weg. Alles vergeten. Alles kwijt.
-weggejorist-
Het is de bedoeling van de werkgever dat ik teken voor vrijwillig ontslag.
necrosis | 09-04-16 | 00:22
-----------
Veel werkgevers proberen dat, of een freelance contract aanbieden. Dat scheelt ze veel in werkgeversbijdrage voor een eventuele (dan uitgesloten) uitkering later.
Jan, enorm bedankt!
@necrosis | 09-04-16 | 00:22
Nee! Nooit tekenen voor vrijwillig ontslag! Dan krijg je geen WW! Niet doen!
Arnold Layne | 08-04-16 | 23:45
"Mient Jan Faber"
Tis voor mn tijd maar wat ik over lees en zo lijkt het er wel op alsof ze welgemeend idealisties de wereld een betere plek wilde maken, minder ellende, minder oolog en zo. Misschien hopeloos romantisch, maar toch. Maarree... dat was ook schoppen tegen de gevestigde orde, tegen de regering, tegen het leger zelfs, omdat ze niet zouden doen waar de bevolking iets aan heeft maar alleen een elite. Dan komt de vraag; lijkt dat soort oudlinks van toen niet op het Geen Stijl rechts van nu? Of is dat toeval? Of is het meer veschil tussen progressief (rechts of links) en conservatief?
Arnold Layne | 08-04-16 | 23:45
"Mient Jan Faber"
Tis voor mn tijd maar wat ik over lees en zo lijkt het er wel op alsof ze welgemeend idealisties de wereld een betere plek wilde maken, minder ellende, minder oolog en zo. Misschien hopeloos romantisch, maar toch. Maarree... dat was ook schoppen tegen de gevestigde orde, tegen de regering, tegen het leger zelfs, omdat ze niet zouden doen waar de bevolking iets aan heeft maar alleen een elite. Dan komt de vraag; lijkt dat soort oudlinks van toen niet op het Geen Stijl rechts van nu? Of is dat toeval? Of is het meer veschil tussen progressief (rechts of links) en conservatief?
@mysteryposter | 09-04-16 | 00:15
Het is de bedoeling van de werkgever dat ik teken voor vrijwillig ontslag en daarom moet ik er even goed voor gaan zitten, inderdaad met hulp van een advocaat.
Ik heb er alle vertrouwen in aangezien mijn staat van dienst onberispelijk is.
necrosis | 09-04-16 | 00:11
Inderdaad.
Laat er even een kundig* iemand naar kijken. Dat heeft de werkgever immers ook laten doen.
Het ondertekenen van zo'n document kan immers grote gevolgen hebben voor uitkering of hoogte van de afkoopsom.
Been there. Done that.
*Vakbond (*ril*), beroepsvereniging of advocaat gespecialiseerd in arbeidsrecht.
-weggejorist-
Gedachte: links is de gevestigde orde, i.t.t. de jaren '60.
@mysteryposter | 09-04-16 | 00:15
Goed gezegd.
@Lewis Lewinsky | 08-04-16 | 23:59
...
Ik moet voorlopig even studeren op de tekst van hun afkoop-aanbod.
necrosis | 09-04-16 | 00:11
Chapeau dat ze je daar de tijd voor geven.
*linda-modus* Weet je al wat je ermee gaat doen *linda-modus/off*
@ necrosis | 09-04-16 | 00:11
Als je eventuele advocaat kosten hebt, laat hun dan daarvoor betalen, extra regeltje in ontslagregeling is voldoende. Zorg ervoor dat je geen vrijwillig ontslag tekent, altijd het regeltje "verschil van inzicht" ofzo erin, i.v.m. verlies uitkeringsrechten daarna anders.
@@necrosis | 09-04-16 | 00:11
En die afkoopregeling moet je misschien even met je advocaat bespreken?
@Jan Dribbel | 08-04-16 | 23:14
Man man man wat een onzin.. Politici lichten ons natuurlijk nooit verkeerd voor..
@necrosis | 09-04-16 | 00:11
Als je het maar niet vergeet. Je moet je per internet aanmelden. Kost niet veel tijd en levert een WW-uitkering op. Sterkte, jongen.
@Lewis Lewinsky | 08-04-16 | 23:59
Ik heb nog tijd zat, ik ben namelijk niet per direct ontslagen.
Sterker nog, ik ben momenteel nog steeds in loondienst maar 'hoef' niet meer te komen.....
Ik moet voorlopig even studeren op de tekst van hun afkoop-aanbod.
nemoj me jebat | 08-04-16 | 23:52
U2!
@nemoj me jebat | 08-04-16 | 23:55
Ik moet mijn energie een beetje sparen voor die berg afwas bij jou ;)
Er zijn vast veel Chinese wijsheden over dat een klein detail al voldoende is voor grote gevolgen, maar dit referendum is niet eens een klein detail. Dit is een eyeopener voor velen. Dat momentum moeten we vasthouden.
Al moet er inderdaad nog heel veel gebeuren.
Voor Jan... Voor Thiery.. voor Henk... en Astrid.. gewoon voor ons
www.youtube.com/watch?v=IGbalOe9jRg
Adem het maar diep in. Er komt nog veel meer aan.
*plop*
@Nuchternederland | 08-04-16 | 23:54
*NL is nog niet verloren, Wij hebben het voor de rand van de afgrond weggesleept*.
Dat is zo, maar er moet nog veel gebeuren.
Lekker gewerkt pik.
@necrosis | 08-04-16 | 23:58
Niet vergeten WW aan te vragen. Dit niet uitstellen.
Het ene non-argument struikelt over het andere non-argument in het ja-kamp.
@Uilenspiegel | 08-04-16 | 23:48
Ik kom nooit op joop, dus geen zorgen.
Overigens was er destijds 'iemand' op twitter onder de naam necrosis actief.
Ik heb toen even snel een account aangemaakt en de vloer met hem aangeveegd, vraag maar aan @seven
En volgens mij is hij inmiddels van twitter afgegooid, ik ga zo nog even checken, heb toch tijd (en bier) genoeg.
Ik denk dat de meeste Duitsers Merkel ondertussen wel uitkotsen.
necrosis | 08-04-16 | 23:52
.
Het is te hopen maar er wordt nog steeds niet aan de stoelpoten van dat monster gezaagd.
necrosis | 08-04-16 | 23:42
Luie donder!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/...
*ghe, ghe, grinnik*
En op twitter laten ze geen spaan heel van Spaan.
Lewis Lewinsky | 08-04-16 | 23:51
------------------
Spaan plaat verwijderen is vrij lastig, behoorlijk klusje.
www.youtube.com/watch?v=v6KjeVJN6Xw
Gefeliciteerd Jan, dit is echt een "hole in one!"
Jammer dat de internationale pers, in een aantal van de linkjes, met van Bommel aankomt als lichtend baken. Maar dat lijkt me meer framen om te laten zien dat het niet deugt.
Ik ben blij dat er een wij-gevoel is, waarbij onder bezielende leiding van een bekende heren Jan R.,Bart N., René vL Johnny Q en collegae, Thierry B en collegae, en de rest van de gang we hebben laten zien dat NL nog niet de VOC mentaliteit kwijt is. Wij hebben laten zien dat er een vreedzame revolutie mogelijk is. Mede met dank aan de PVV en de SP (schrijf ik dat nu werkelijk, SP????) moeten we ons realiseren dat we nu moeten doorhakken en de Nederlander weer wakker maken.
NL is nog niet verloren, Wij hebben het voor de rand van de afgrond weggesleept.
Proost.
GvanAmstelbier | 08-04-16 | 23:18
*brult hardop van het lachen*
Piet Karbiet | 08-04-16 | 23:29
Toekan!
@Lupuslupus | 08-04-16 | 23:46
Ik denk dat de meeste Duitsers Merkel ondertussen wel uitkotsen.
Bij de buren wel:
www.powned.tv/nieuws/media/2016/04/spa...
En op twitter laten ze geen spaan heel van Spaan.
@ Watching the Wheels | 08-04-16 | 23:30
Eens!
Whahahahahahahaha Jan het was niet alleen "NEE" maar het was heel erg "NEEEEE!!!" zullen we alvast pek en veren klaarzetten?
Excuses, maar een idioot op Joop.nl heeft mijn 'alterego' gejat !
Merkel: "Geen boodschap aan uitslag referendum Nederland"
.
fenixx.org/2016/04/08/merkel-geen-boo...
-weggejorist-
Oh ja, Mient Jan Faber werd in de jaren 80 ook betaald door de Russen. Ga eens met hem praten jongens. Hij is ruim 30 jaar na zijn axies ook met het verhaal gekomen dat hij het allemaal maar een beetje voor de flauwekul gedaan heeft. Lekker trollen en het hele land op stelten zetten. Lachen toch?
www.telegraaf.nl/binnenland/22334024/_...
Is dit al voorbij gekomen?
www.radio1.nl/item/351691
@
... hadden we Willem Oltmans nog maar en zo..
compitaal | 08-04-16 | 23:23
Willem Oltmans is er niet meer. Gerrit Komrij is ook dood. Koot en Bie zijn met pensioen. Wim Kan is iemand uit oude verhalen. Freek is een verzuurde karikatuur van zichzelf geworden.
We leven nu. We hebben Geenstijl. En die doen het goed. Heel goed!!!
@nemoj me jebat | 08-04-16 | 23:25
Zoeken zonder tooltje is geen doen.
Ik heb destijds een plemp van mezelf proberen terug te zoeken (toen het tooltje het nog deed) en ik toen al 65.000 (!) plemps had achtergelaten.
Maar opbeurend is altijd lievv.
jort is een muppet. wat n bullsjit.. neem nog wat spritzz. lang leve de muppets in de krant of op tv. jammer, dat mensen veelal boven de 50, deze muppets geloven. de hedendaagse predikanten.
ff serieus mensen wacht ff.
www.youtube.com/watch?v=ce7CvzgCaJY
@croque monsieur | 08-04-16 | 23:24
Ik denk dat het juist wel goed is om een beetje netjes bij Pauw aan tafel te zitten. Er waren nu al mensen die niet gingen stemmen omdat ze zich niet konden identificeren met GS en JR. Onzin natuurlijk, maar het is juist goed om niet alleen de clown te zijn. Mix was volgens mij goed. Beetje herrie, maar ook inhoud.
@nemoj me jebat | 08-04-16 | 23:25
Alles kan, Theekan, koffiekan, limonadekan...
necrosis | 08-04-16 | 23:15
Die opbeurende. En met de "och, jee".
Bij die rapper, kan dat?
+ veel. Maar Jan, ga a.u.b. niet meer zo strak bij Pauw o.i.d. aan tafel. Je bent dan, terecht, alert, maar je bent dan jezelf niet. Je kracht is schreeuwen/storen.. Juist dan ben je op z'n best. Zoals bij echte Jannen. Fijn weekend.
... hadden we Willem Oltmans nog maar en zo..
Pauw www.npo.nl/live
tipo | 08-04-16 | 23:13
tipo | 08-04-16 | 23:14
Dat verklaart alles. Wat goedkoop van deze mevrouw om dat feit niet duidelijk te vermelden onder haar schoolkrant stukje.
Visionair Plasterk is even de regels aan het veranderen bij Pauw als visionair, maar dat doen hij dan wel aan het eind van de rit als visionair. Dus hij praat er wel over, maar hij praat er niet over. Had maar even een paar weken gewacht.
@Jan Dribbel | 08-04-16 | 23:14
Daarmee kan hij de uitslag niet veranderen!
Ongezien de typhus voor Spong!
geniaal
Mijn god, het citeren van mislukte relnichten als Spong klinkt onleuk koddig.
QuantumHolo | 08-04-16 | 23:14
Lol, ik kijk nooit naar de staats, daarom heb ik ook geen bloeddrukverlagend medicijn!
Ja, prachtig resultaat. En ja, het is kinderachtig om de ineens niet-stemmers mee te tellen. Nooit zijn die belangrijk, alleen dit keer zijn ze ineens wel belangrijk. En dan ook nog een eens de wet willen aanpassen; dat doen kinderen op lagere school ook als ze niet kunnen winnen, dan worden er allerlei rare regeltjes (bij)bedacht.
En wat die kwaaie voicemail-inspreker betreft, volgens mij denkt-ie oprecht dat de Russen nu gaan komen/binnenvallen. Die arme man denkt dat GeenPeil aangestuurd wordt door Poetin. Die arme man zit vermoedelijk sinds woensdagavond in zijn schuilkelder. Maar ja, wat wil je ook als je zo wordt voorgelogen, dat een tegen-het-verdrag-stem een stem is vóór Poetin.
**Plopt een flesje wijn open,proost op Jan en lacht mee!**
Jan......:douze points dan zeg maar
-weggejorist-
@mysteryposter | 08-04-16 | 23:06
Die gozer links achteraan op 1.30 min. hehe :).
@ dribbel
His finest moment.
Hoogmoed komt voor de val. Bam bam;)
Met wat geluk oogsten we nog een kabinetscrisis, over hoe met het nee uiteindelijk is omgesprongen.
@nemoj me jebat | 08-04-16 | 23:10
Welke plemp bedoel je precies, liefste?
Al heb ik dan wat D66 drukwerk aan de ingang van mijn plaatselijke AH verwijderd, ik heb niet verder voor de campagne geflyerd. Wel waagde ik, die van een zware longontsteking herstelt, lijf en leden om de afstand naar de GP campagnebus die vorige week ook ons stadje aandeed, te overbruggen. Ik wilde hoe dan ook Jan Roos persoonlijk voor de inzet die hij met zijn team voor Nederland leverde, bedanken. Gecharmeerd van zoveel talent, heb ik de hand die de zijne trof, dagenlang niet gewassen. Zijn uitlatingen via Geen Stijl volg ik nu sinds enige tijd en langzamerhand groeide het besef, dat deze man dimensie heeft om tij te keren. Een vermoeden, dat met de uitslag woensdag jl., bevestigd werd. Ik voeg me dan ook bij de snel groeiende schare Roos -fans en maak een diepe buiging voor zoveel guts en klasse.
Jan & Geen Stijl / Peil hebben veel losgemaakt. Historisch inderdaad de kramp waarin de establishment tot ver voorbij onze buitengrenzen schiet. Het strategisch, thuiszittende ja-kamp voelt zich zwaar de pineut en vlucht emotioneel naar alle kanten. Want de echte strategen zaten toch bij Geen Stijl / Peil, die hebben niet alleen perfect getimed maar zijn ''op een slof en een ouwe voetbalschoen'' tot op het tandvlees gegaan voor dit fantastische resultaat. De ranzige kliek van coalitie, gedogers en msm slippendragers, staat het huilen nader dan het lachen. Beseft dat politiek niet langer in het parlement, maar daarbuiten wordt bedreven. Na de jarenlange uitverkoop van volk, vaderland en integriteit, gaan ze nu zelf op de schop. Met intellect van dwergen en ballen als bij muggen worden ze collectief afgeserveerd. Heerlijk, wat was de wraak zoet. Jongens (en meisjes), nu doorgaan en heel hartelijk bedankt, het was onvergetelijk ...
@tipo 23.13 was gericht aan @JackRyan 23:03
Zodirect heeft nep-wetenschapper Plasterk bij Pauw een podium om te pleiten tot aan- of (waarschijnlijk) afschaffing van het raadgevend referendum.
Ik ga niet kijken i.v.m. gevaarlijke verhoging bloeddruk.
waar zijn de colombianen. alleen 100%
www.youtube.com/watch?v=HuoHPqTLKNw
Lol.
Joop bericht dat de zoutzuur-zure advocaat Spong een aanklacht gaat indienen tegen de organisatie van het referendum. Wegens valse voorlichting, of zoiets.
www.joop.nl/nieuws/spong-overweegt-rec...
Wat een loser die Spong.
proos(t) op Roos.
Datkanjenietmenen | 08-04-16 | 23:01
Ik stel voor om proost te vervangen door roos.
De schrijfster van dat artikel is getrouwd met Radoslaw Sikorski die de architect van het 'Eastern Partnership' is, waaruit dit associatieverdrag is voortgekomen.
Dit is ook de week van het overlijden van Merle Haggard RIP, tijd voor een vrolijk muziekje youtu.be/0rTPyWUqC1g?t=1
-weggejorist-
Jan bedankt!! In mijn ogen ben je echt voor Nederland opgekomen! Een ware Nederlandse held dus! Veel dank!
Hahaha, inderdaad Jan, wat een week!
En dan komt die Spong nog even zeiken dat 'ie het crimineel vindt dat je gebruikmaakt van het democratisch recht! Wat een afgang als je zo slecht tegen je verlies kan. Die linkse hond wil een rechtszaak beginnen tegen het Burgercomité EU vanwege vermeend misbruik van het referendum, want de bedoeling zou iets anders zijn. Euh.. volgens mij was het stembiljet toch heel duidelijk met daarop héél duidelijk geschreven of je voor of tegen de wet tot goedkeuring van het associatieverdrag met de Oekraïne bent. Dat werd ook weken, zoniet maanden voor het referendum héél duidelijk uit de doeken gedaan. Wie trapt die hond weer zijn hok in?
necrosis | 08-04-16 | 23:06
*plop*
Je heb mijn plemp gister wel meegekregen, toch? Sinds het tooltje er niet meer is missen we namelijk nog weleens wat.
Hoor ik daar het geluid van vallende kroonkurken?
we're going up-up-up-up-up-up-up youtu.be...
Watching the Wheels | 08-04-16 | 22:59
--------------------
Juist! Up like Trump
youtu.be/BikEdAftb_c?t=3
Deze Amerikaanse mevrouw heeft de zure druiven gelaten voor wat het is en heeft zojuist een glaasje zoutzuur naar binnen gekiept. Anne Applebaum, Pullitzer-prijs winnaar, over GeenPeil en bedient zich daarbij van flagrante leugens, demonisering en zwartmakerij: www.slate.com/articles/news_and_politi...
.
Ik heb ze nog nooit zo zuur meegemaakt als nu, schitterend!
Inderdaad, wat een week! Pak een pilsje (of twee, of drie, of vier...) Jan, je hebt het dubbel en dwars verdient!
Wat een week, proos(t) op Roos. www.youtube.com/watch?v=S_52hww6L4s
JackRyan | 08-04-16 | 22:49
Poroshenko, als staatshoofd van een corrupt land en met een verzwegen offshore, blijkt vandaag transparanter dan Mark.
Ik ben hem dankbaar voor deze tweet.
Proost Jan! EUforia, from now on ...
we're going up-up-up-up-up-up-up youtu.be/gZ6e-DBQxvk?t=33
Jan, chapeau,geweldig gedaan en bedankt.
Voor de zuurpruimen, niet stemmen = niet klagen.
N.B.
Heb nog een schuur met boerengereedschap.
Leen dit graag uit als het nodig is.
Wat een week, zeg dat wel! Heerlijk dat lachje ook.
Jan, super bedankt! Relax && geniet ze.
Immigratie, hoe schadelijk ook, zal doorgaan, zie het manifest van jeweeteel, wiens naam niet uitgesproken mag in linksminnende media..
Pure EUforie deze week inderdaad... Heerlijk! :)
Je bent mijn grote held Jan!!Heerlijk om al die zure reacties van die NEP democraten te lezen en te horen.
Ik geniet er enorm van.Hahahaha
Ik loop al de hele dag te grijnzen, laat Rutte maar lekker spartelen, draaien en glibberen.
.
Iedereen kan nu luid en duidelijk zien waar hij voor staat. En dat is dus niet de Nederlandse bevolking. Dank jullie wel!
.
En voor de linkse zure policors: You have earned it, eat it! And there's more where that came from, see you in 2017.....
Guns and roos
www.youtube.com/watch?v=99D2BuA5EyI
De Niet stemmers vinden dat hun mening niet genoeg meetelt.
Wat zijn ze zielig, de tactische thuisblijvers.
In dit geval is leedvermaak op zijn plaats.
*haha*
Geniet ervan Jan!
Ja, opvallend is vooral hoe men er nu op uit is om het referendum om zeep te helpen. Dat mensen blijk geven van vermogen tot zelfstandig denken, dat kunnen we niet hebben natuurlijk, hè Plasterk? Volgens mij gaat het er zodirect in Pauw weer hierover.
@Het Vijfde Wiel | 08-04-16 | 21:32
Ach man f*ck die eierbal! Als ie er nou op had zitten schijten.
Nee dan nog niet.
Het Vijfde Wiel | 08-04-16 | 22:19
Ik ben zo benieuwd wat het gaat worden.
Volgens de laatste berichten wordt het een nek-aan-nek-race. Klopt dat?
Harry Turtle | 08-04-16 | 22:41
Lekker slim ook van die Poroshenko om de inhoud van het telefoongesprek van zojuist met Rutte op Twitter te gooien. Zou hij niet doorhebben dat hij hiermee eigenhandig de EU opblaast? Kans is groot dat dit breed wordt uitgemeten in de Engelse pers.
ik heb nog niemand zo heerlijk zien genieten :) en nog verdient ook!! Topper!!
Botte Hork | 08-04-16 | 22:43
Daar heb je een sterk punt. Ik heb deze week diverse Oekraìners gezien en gehoord, die helemaal geen Europese inmenging willen. ´Levensgevaarlijk´. Zij willen gewoon onafhankelijk blijven.
We mogen best trots zijn dat we de Oekraïnse bevolking hebben weten te beschermen voor het Brusselse nazi-regime. Dat volk heeft al genoeg te lijden.
JackRyan | 08-04-16 | 22:37
Absoluut, dit is openlijk een referendum uitslag negeren en daarmee een groot deel van je volk compleet verloochenen. Compleet tegen de eed in.
Laat Spong zich eens nuttig maken en dat eens onderzoeken.
Nu eerst een Bavaria.
Chapeau Jan, geweldig gedaan heel veel dank held!!!!
nu begint het. de muppets zullen het totaal en compleet wegvagen, pim fortuijn stijl. macht wordt niet gedeeld. lang leve onze bankiers, fam de ranitz,bilderbergers,etc oftewel onze eigen noord-korea. humor, afgeven op putin. wanneer halen we de guillotine uit het museum
Jan, kerel, geniet er even van! De toekomst wordt nog druk zat! #nexit #euxit
JackRyan | 08-04-16 | 22:31
thanks mate. neem een iets langere visie op deze markten. ik tip ook koeienmest, mits goed bewaard.
tipo | 08-04-16 | 22:32
Inlijsten dat Twitter-bericht van Poroshenko van zojuist. Kan zo de geschiedenisboeken in, onder de categorie "landverraad". Historisch dit.
Geweldig, blije Jan. Geniet er van zolang het kan. Maar de politieke elite en hun domme onderhorige stem/klap-vee zullen niet stil zitten. Terwijl er vanuit de EU op ons wordt neergekeken. Nieuw feit: maak ze armer is bewust beleid van de EU-bank (ECB)
www.express.co.uk/news/politics/659481...
www.youtube.com/watch?v=GMLQ3fTRXhc
Heerlijk de wegkijkers hebbuh verloren.ghehehehe whoehoehoehoe whahahahahahahahaha.
@Harry Turtle 22:20
Rutte zwijgt tegen de gehele vaderlandse pers wat hij tijdens onderhandelingen bespreekt, want hij gaat echt zijn best doen in het landsbelang en de eerste die hij opbelt zet gelijk alles op twitter: Dat Rutte alles al weggeeft in het eerste gesprek. En dat Poroshenko zelf doodleuk een EU-lidmaatschap opeist.
Ik vind dat een prachtige stripshow.
Afgelopen zaterdagmiddag op de Grote Markt in Groningen heb ik een poosje met Jan Roos gesproken. Hij was toch enigszins bang dat de opening in De Telegraaf die ochtend, een duidelijk NEE met een geldige opkomst, roet in het eten zou kunnen gooien. Mensen zouden wel eens kunnen thuisblijven met het idee, ach, het zit wel goed.
Maar kijk eens Jan, wat er is gebeurd en wat je allemaal hebt bereikt! Dit is een prestatie van jewelste. GeenPeil en GeenStijl hebben een supertrouwe achterban, die de hardnekkige nek van links heeft gebroken.
Geweldig!!
Glasgow Argus | 08-04-16 | 22:23
Nee, die winst mag jij pakken. Ik heb gisteren een longpositie ingenomen in pek en veren. Daarnaast nog een paar pallets tomaten gekocht, want tegen de tijd dat die een beetje beginnen te rotten zal de vraag ernaar door het dak gaan, verwacht ik zo ;)
JackRyan | 08-04-16 | 22:20
geef het niet te snel op. een longpositie in hooivorken en fakkels misschien?
Cabaretiers over Thierry Baudet= Po+Bidet=zeikerd, Han van der Horst over de fat Thierry Baudet: de druiven zijn zuur voor politiek correct Nederland, dus gaan we demoniseren en afzeiken. Henk Spaan over Jan Roos enz.
Slechte verliezers, laag niveau.
@ hebbuh | 08-04-16 | 22:11
--------------
Best simpel die hip hop/rap liedjes, hier Sye Ten's Hip Hop TUTORIAL:
www.youtube.com/watch?v=pbmP1b1M00A&a...
Goed gedaan Jan!
Het was me het weekje wel.
tipo | 08-04-16 | 22:14
* gaat alvast short op de termijnmarkt voor rotte eieren*
tipo | 08-04-16 | 22:14
Un-fucking believable. Helemaal na die persconferentie zonder antwoorden vanmiddag. Compleet van de pot gerukt.
Hehehe, merci Jan!
Botte Hork | 08-04-16 | 22:10
Nope, dat gebeurd pas na 23 juni, het referendum van het Verenigd Koninkrijk. Wij zijn slechts een schakel, zoals Nigel Farage het ook ziet. Als VK volk uit de EU wil stappen, betekend dat slagaderlijke bloeding. Rest van EU zal nog paar jaar doormodderen, maar daarna valt het dood neer. Het gaat niet leuk worden, maar we kunnen tenminste een betere samenwerking oprichten.
Zelfs NY trilt op zijn grondvesten!
Jan the man!
Hahahahaaaa... wat een week!
Botte Hork | 08-04-16 | 22:10
Bij mij hier in de straat stonden ze vanmiddag te schieten met pijltjes door een pvc pijp. Was volgens mij de EU 63e infanterie divisie.. Sommige soldaten hadden geen pijp en riepen pang pang.
In een telefoongesprek met @ MinPres Mark Rutte de volgende stappen voor de inwerkingtreding van de Associatieovereenkomst besproken. Mark Rutte verzekert de steun van zijn regering om visumvrije regeling voor Oekraïense te bieden. twitter.com/poroshenko
@Botte Hork | 08-04-16 | 22:10
Nee, maar de incontinentale crisis wel.
Het loopt de politici dun door de broek.
De pH van de (wannabe) EU-elite is onder het nulpunt gedaald.
*zonder hem was het niet gelukt denk ik :)
Ik ben benieuwd wat de mensen aan wie jullie schatplichtig zijn in deze: Van Kooten en De Bie hier van vinden. Zij konden ook het hele land op"juinen" door een Tegenpartij op te richten of door zogenaamd 1000 gulden te begraven in het bos.
Net als nu zagen toen juist de mensen die op de hak genomen werden hier niet in dat het om zeer geslaagd satire ging.
De vraag is alleen: Wat nu?? Jullie zijn een machtsfactor van betekenis geworden. Hoe kunnen jullie jezelf nu nog overtreffen? Ergens zal een einde moeten zijn, maar ik hoop nog veel van dit soort stunts mee te mogen maken.
Volgende zal TTIP zijn, en dat wordt een nog dikkere tegen.
Nog complexer dan het Associatieverdrag, maar ik verwacht niet dat dan een bezwaar zal zijn bij die zure jankerds van nu.
Of dat 'de overige 70% ook gehoord moet worden'.
Selectieve verontwaardiging als ware het kleine kinderen.
Het Vijfde Wiel | 08-04-16 | 21:48
Eens! En dat kan hier gewoon gezegd worden. En anderen mogen ons over die mening affikken, pijnlijk maar heerlijk dat dat gewoon kan. Complimenten inderdaad voor Roos, zonder hem (en uiteraard ook veel anderen, maar hij was een van de unieke toevoegingen). Om het ff in perspectief te plaatsen: wat ik minder vind van Roos is van een hele andere orde dan mijn walging van veel msm 'journalisten'.
Dit was de bitch slap voor de elite.
We gaan door voor de dirty Sanchez.
Gefeliciteerd Jan en medereaguurders.
www.youtube.com/watch?v=fhnAiT3wwHo
Is de continentale crisis al uitgebroken eigenlijk?
Hulde aan Jan! Wij zitten met zn allen achter een toetsenbord en achter een rood potlood heldhaftig te doen, maar Jan moest overleven tussen vooral de links vooringenomen pers. Pfff respect hoor want dat zijn doodenge hardliners die de realiteit altijd zullen blijven ontkennen. Goed bezig Jan!
Dr. Frambozenjam | 08-04-16 | 21:58
zo zijn er nog heel veel verdragen waar de staat der nederlanden zich heeft in laten rommelen, die inmiddels gebruikt worden in de vernietiging van onze cultuur. zoals het europees verdrag voor de rechten van de mens en het kinderrechtenverdrag door activistische rechters wordt opgerekt tot het pijn doet.
Heerlijk om nog even terug te kijken:
www.youtube.com/watch?v=B6bZw3j60o8
@TangLi | 08-04-16 | 21:52
Ik ben pas 98 en ik heb er zin in! :-)
Jan Roos, bedankt voor je inzet 'jonge' provo !
www.youtube.com/watch?v=mgWk6bD3hVs
Jan, je bent een baas. Je kan nu uitrusten plak er gelijk een vakantie achteraan is je gegund. Op naar de volgende referendum.
Glasgow Argus | 08-04-16 | 21:42
Net te laat wat betreft ratificatie van dit verdrag getekend door Verhagen:
h. nogmaals het soevereine recht van de staten te bevestigen om een beleid en maatregelen te handhaven, goed te keuren en uit te voeren die zij passend achten voor de bescherming en de bevordering van de diversiteit van cultuuruitingen op hun grondgebied;
zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2...
Wat is volk? Dit is uw overheid.
Volgende week maar verlof (doorbetaald) zou ik zeggen, het is je gegund. De zuurpruimen zullen al hun vuile streken uit de kast gaan trekken. Wees alert.
nemoj me jebat | 08-04-16 | 21:51
Ik geloof je. Ik heb idee ontwikkeld dat zijn hele klootzak-routine een personage is, speciaal voor TV. Ik kan het alleen niet zeker weten, ik ken hem niet persoonlijk tenslotte. Maar het was wel leuk hem laatst in het wild te zien op de Grote Markt in Groningen :-)
Had Ome Jan een dikke joint op ofzeau :-)
Glasgow Argus | 08-04-16 | 21:38
Tja, ongelooflijk hoe de verzetskranten uit WO2 zo fout zijn nu. Schrijvers en koeriers zijn toen voor het vrije woord gemarteld en geëxecuteerd. Nu likt men de hielen van de macht.
je zou een logo moeten maken, met een roos, zo als de pvda maar dan net niet
Met stip de beste videocolumn ooit van Jan Roos!
@nemoj me jebat | 08-04-16 | 21:52
Salut!
Prachtig filmpje, flikker bijna van de bank van het lachen. Thx.
Ik heb me na heel veel jaren weer burger gevoeld, mens gevoeld en mens onder mensen.
Een groot cadeau!
De kans bestaat dat we hier de eerste werkelijke stap hebben gezet naar een menswaardige maatschappij, Jan Roos is een historisch figuur die ik erg dankbaar ben.
Ik ben 60, maar . . the future looks bright hahahaha
Botte Hork | 08-04-16 | 21:48
*meeplopt*
Proost!
Jan nog nooit zo relaxt gezien op een keek op de week filmpje. Of heeft ie net sex gehad? Het is je gegund Jan. Hulde!
@Het Vijfde Wiel | 08-04-16 | 21:32
Hij is soms wat onbeholpen.
Maar geloof me, hij hep een goed hart!
Jan Roos klinkt in dit filmpje 2x als deze olifant xD
www.youtube.com/watch?v=byFsL0u0Ono&a...
@Wutbürger_ 21:40
Er zijn meerdere bronnen: uaposition.com/latest-news/poroshenkos...
feyenoordert1908 | 08-04-16 | 21:46
Blij dat je grijnst.
Ik betrapte me ook op boosheid over zoveel zuurheid. Maar dat is het natuurlijk helemaal niet waard.
*met je mee grijnst*
A rose is a rose is a John Rose.
Eindelijk een mens met gezond verstand aan het woord. Hier kunnen de Pechtholdici en groenlinksdraaiende confabulanten in Den Haag een voorbeeld aan nemen.
Venimus, Vidimus, Vicimus. *plop!*
compitaal | 08-04-16 | 21:35
Ik bevind me hier al vele jaren mijn waarde. Ik ben meer actief op Powned moet ik zeggen, maar uiteindelijk zijn we een pot nat, we hebben zelfs dezelfde voordeur. Ik vraag me nog steeds af waarom GS Powned als news-feed van haar homepage gesmeten heeft. Maar anyho, de beste discussies vinden onder Joris plaats. GS is zelden onbeschoft. Het wordt vaak gezien als onbeschoft, maar dat is omdat de waarheid soms hard is. Ik houd niet van onbeschoftheid. Extreem kritisch, i love it. Maar Jan kan echt zo vreselijk denigrerend zijn, wat niets met journalistiek te maken heeft. Daar stoor ik me soms nogal aan.
Maar zoals ik al zei; VOOR Roos uiteindelijk. Omdat zijn baten de lasten overtreffen.
Geeft niet Jan.. We zijn er. We hebben de drempel overschreden, en we hebben de fuckers in de Haag met hun neus op de feitjes gedrukt. Hele kleine zeurderige feitjes. En vooral feitjes waarvan de 'elite' zei dat de overeenkomst te ingewikkeld was voor de 'normale' mensen, en kiesplekken te reduceren. Next: TTIP! Ook zo'n kansloze Nederland-weggever.. ttip-referendum.nl/
Teken.. Voor je kinders vrijheid.
Die grijns ken ik! Zo loop ik ook al sinds donderdag rond terwijl ik door klasgenoten word gefeliciteerd met " het winnen van dat onzin referendum " love it!
Wat een week. Het is opnieuw pijnlijk duidelijk geworden dat je alles mag vinden in dit land zolang het maar in het linkse politiek correcte straatje past.
Scherp door ogenschijnlijke nonsens. Jan heeft hier een lekkere sigaret verdiend. Op het weekend, vent!
Dr. Frambozenjam | 08-04-16 | 21:39
het vervelende is dat die princeton-alumni inmiddels d66 of de amerikaanse pendant stemmen en nog steeds tegen "volksinitiatief" zijn. het excuus wordt aan de verkeerde gemaakt, want het "volk" staat nog steeds in de kou en moet driester en driester worden om ooit weer gehoord te worden.
Rutte heeft de visumvrije regeling al aan Poroshenko gegarandeerd, volgens Poroshenko: twitter.com/poroshenko/status/7185164...
Nog voordat de visumvrije regeling bestaat.
tipo | 08-04-16 | 21:16
dat ziet er uit als propaganda.
Zijn er trouwens al tekenen van economische malaise en de total breakdown and chaos die Juncker voorspelde?
hehehehe.
Een gestolen citaat: Twintig jaar lang preekte ik tegen de studenten van Princeton dat het referendum en het volksinitiatief nonsens waren. Sindsdien heb ik mij erin verdiept en nu wil ik mijn excuses aanbieden aan deze studenten. Directe democratie is de waakhond van de democratie. Het neemt macht uit de handen van de bazen en geeft het in de handen van de burgers.
DR. Frambozenjam
Toppieee Mwahahoehie Jan Roos voor president!!!
Op naar het volgende referendum :-)
Hulde, Jan, driewerf hulde.
Gefeliciteerd Jan!
dagpauwoog | 08-04-16 | 21:34
en dan die andere " verzetskranten " Trouw en Het Parool. Fout na de oorlog.
LOL... proficiat pik!
Ik vind het satire die raakt!!
40 miljoen, vieze vuile stommerd! En dan ook niet de telefoon opnemen!
@5e wiel
Je verwacht stijl van stijllozen, lieve dromer..
Blijf maar lekker effe een weekendje genieten met een klein drankje en de voetjes ophoog Jantje Roos,want dat heb je verdiend! De rest van de campagneploeg ook btw.
*proost zeggen doet,op een heerlijk weekend! ghe.. ghe*
Ja mense, zo klinkt een overwinningslach
en terecht
het zij hem -en het gehele team- gegund, van harte
Keuzes keuzes. Dan stem ik maar VOOR Jan.
Sloober | 08-04-16 | 21:13
Wat miezerig en dat voor een verzetsblad. VN was toen wel ff anders.
Jan, onze trekpop, goe gedaan jochie, hulde
Ik weet niet wat ik van Jan moet vinden. Ik vind hem enerzijds een totale eikel. Anderzijds is hij wel de reden dat iets tot stand is gekomen wat ik heel belangrijk vind en ik hem daar diep dankbaar voor ben. Maar hij blijft een eikel. Hoe hij in mijn mooie stad Grunn een eierbal proefde, ervan walgde en het terugstopte in betreffende FEBO vakje is maar klein voorbeeld. Maar hij, als leider, heeft maar mooi wel iets gedaan wat Brussel heeft overdonderd. Hij is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor een gevoelige les voor onze "leiders". Ja, wat zijn die zuur. En haar ja-knikkers ook.
En markje wordt een voetnoot in de geschiedenis van de UE.
Plopprtfrplop. Hiztory!
*leesbril zoeken doet+
tipo | 08-04-16 | 21:27
schoothondje rutte zal dan wel gauw in zijn hok gaan.
Gheghe
@Glasgow Argus 21:17
Poroshenko geeft Rutte vandaag maar 1 uitweg: Nederland doet meer niet mee met de associatie. Dat escaleerde snel...
Ja het was een mooie week Jan! Een liedje met de kleinste viool wereldwijd voor degene die nu boos en zuur zijn:
www.youtube.com/watch?v=rAlTOfl9F2w&a...
Klopt, zure, hele zure druiven zijn het. Ik bespeur het overal om me heen. Gefeliciteerd allen!
Jan, bedankt!
Je kan er inderdaad maar het beste gewoon om lachen.
heerlijke week ahwe MatRoos... Knap stukje werk geleverd de afgelopen maanden samen met alle vrijwillegers. Chapeau mensen!!!!!
7 april 2016. De dag dat Nederland Geroosd werd.
Van harte gefeliciteerd iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.
Gefeliciteerd en op naar het volgende referendum Jan! Doe maar over een stop op de massa-immigratie, of op religieus onderwijs.....
Held.
@Sloober | 08-04-16 | 21:13
Krankjorum stuk. De druiven zijn zuur :)
@Sloober | 08-04-16 | 21:13,
zuur en dom, we zijn een soeverein land, net zoals een huishouden zich niet hoeft op te schikken aan de wil van de rest van de straat, hoeven als land dat helemaal niet
Een glunderende Roos op alle voorpaginas, je kan slechter opstaan.
tipo | 08-04-16 | 21:16
dan zal de nederlandse regering, na heroverweging van het wetsbesluit tot ratificatie van het associatieverdrag, daar gewoon mee instemmen.
bedankt Jan... BE PROUD wat ze ook zeggen. Historie geschreven en als zodanig vastgelegd voor latere generatie,
Hierbij wil ik ook het scheerapparaat van Jan hartelijk bedanken. Dank!
Poroshenko wil ondertussen alleen het associatieakkoord wijzigen, als er in komt te staan dat Oekraïne 100% zeker lid wordt van de EU: www.unian.info/politics/1314129-porosh...
Hij zegt het gewoon.
Sloober | 08-04-16 | 21:13
die van rensen, met zijn twitternaam "vrijbriljant". kan beter omzetten naar "bijzonderstupide".
Jan, you won.
Ik betaal met alle liefde een paar euro extra belasting voor referenda!
Wat een week en wat een vreugde afgelopen woensdag!
Wanneer komt het volgende referendum? Dan ga ik vast postzegels zoeken om mijn handtekening voor het inleidende verzoek op te kunnen sturen naar de kiesraad!
Even tekenen mensen: ttip-referendum.nl/neem-actie/
Hier ook een heeeerlijk zuur stukkie: www.vn.nl/we-definitief-nee-derland-g...
En Leve je Kinderen!
Jan je bent een bikkel.
Ik zou wel het busje waarin de formulieren naar den haag zijn gereden maar goed bewaren. Waarschijnlijk is het nog een keer nodig. Reken maar dat er al stappen zijn gezet om de referendumwetgeving aan te passen, zodat het de volgende keer nog moeilijker wordt.
De enig juiste 'keek op de week'!!
Terwijl de zuurpruimen nog steeds over elkaar heen tuimelen, net nog in nota bene het sportprogramma op de radio 'langs de lijn'. Skitterend.
no time for complacency, Jan & Pritt. Nu doorpakken, roer in de beerputten van de eu, mh 17, justitie, immigratie en integratie waar het stinkt.
Op naar de Rijdende Beul.
Proficiat Jan geniet ervan!
Heel veel dank Jan.
Beter dan een WK-finale.
lekker lachje ook
Wat een week, haha!
Geweldig gedaan, Jan! Hulde!
REAGEER OOK