Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgeroorlog! Margrietlezeres valt kopvod aan

Is dit nou de burgeroorlog waar Arnold Karskens het steeds over heeft? Dan begint-ie in hele onverwachte hoek: bij middelbare Margrietlezeressen! In bovenstaande VVS-dus-waargebeurd-video lijkt het erop dat een ogenschijnlijk doorsnee fietstasmevrouw een meisje met een hoofddoek aanvalt. Wat precies de aanleiding is, zien we niet op de video maar de mevrouw in kwestie schampert vóór het handgemeen iets over islam & aanslagen, en sputtert na het opstootje iets over hoofddoeken. Bepaald zorgelijk, als mensen met andere mensen in een handgemeen verzeilen om een stukkie stof. Toch zijn we wel benieuwd naar de aanleiding. Filmpje komt van Maroc Media en wordt gepusht door Nourdeen Schuldvanhetwestenman, dus we willen eerst precies weten hoe het zit voor we schuldvingers gaan wijzen. Die moslims zijn niet vies van een bizar complottheorietje meer of minder namelijk, dus ze krijgen géén voordeel van de twijfel. Ennieways, dit wordt weer 100x groter alsdan die hoofddoek in Brussel die de Israëlische vlag weghaalde en verruilde voor een Pali-exemplaar. We kennen onze Nadia Slachtofferolli's inmiddels een beetje.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

brughslurph | 29-03-16 | 13:22

@ristretto | 28-03-16 | 17:09
Hier heb je je context:
.....
.
Overigens ben ik nu wel klaar met deze, inmiddels, droevige discussie. Blijf lekker cognitief dissonant. Als je niet objectief naar beelden kunt kijken, dan moet je het zelf maar weten. Fijne feestdagen toegewenst.
- edit jij snapt. Bannelingen kunnen mailen -
ikzalhandhaven | 27-03-16 | 11:03 | | Reageer+ | 0

McMarx | 29-03-16 | 12:51

Dit filmpje wordt door iedereen en zijn moeder gebruikt voor eigen doeleinden.
Begrijpelijk omdat er geen context te vinden is. Net zoals er weinig context schijnt te zijn bij al het gejoris hier.

ristretto | 28-03-16 | 17:09

-weggejorist-

Stijlkoning | 28-03-16 | 12:37

-weggejorist-

chique ouwe nicht | 28-03-16 | 11:05

-weggejorist-

chique ouwe nicht | 28-03-16 | 11:05

-weggejorist-

ristretto | 28-03-16 | 10:31

Op Joop is het ook een topic. Vele commenters vragen zich oprecht af wat eraan vooraf ging. Wij ook...

eerstneukendanpraten | 28-03-16 | 10:10

-weggerot en opgejorist-


Sorry, geintje...

eerstneukendanpraten | 28-03-16 | 09:36

-weggejorist-

Batavi Magistralis | 28-03-16 | 05:26

-weggejorist-

Slogra | 28-03-16 | 02:00

-weggejorist-

edjekaddetje | 28-03-16 | 00:22

@Nelis SplitBloes | 28-03-16 | 00:02
Heb je het tegen mij? Kan het me niet voorstellen. Indien toch, gelieve je woordkeuze beter te overwegen.

Bicycle_Repairman | 28-03-16 | 00:12

Bicycle_Repairman | 27-03-16 | 21:37

Waarom toch die infantiele argeloosheid ten aanzien van die gewelddadige mensenlevens eisende doctrine?

Nelis SplitBloes | 28-03-16 | 00:02

Ik ben een jaar of wat geleden ook eens een moslima letterlijk tegen het lijf gelopen. Echter geen volwassen doctrien maar een moslimaatje van een jaar of 12 dat weigerde ook maar één stap opzij te zetten om mijn vrouw en mij vrije doorgang te verlenen op het trottoir hetgeen resulteerde in een zijdelingse aanvaring.
Ons werd na enige seconden en op voor deze trottoir-jihadiste veilige afstand nageroepen 'Wacht maar tot wij hier de baas zijn' hetgeen mij terstond duidelijk maakte waarom de islamitische invasie in NL plaatsvindt en waartoe deze uiteindelijk zal gaan leiden.

Nelis SplitBloes | 27-03-16 | 23:58

-weggejorist en opgerot-

Beowulf Brabantia | 27-03-16 | 23:07

-weggejorist en opgerot-

koos7299 | 27-03-16 | 23:03

So mutch for McMarx.
Waarom toch al dieboosheid?
@K1100 ik verschil met je van mening over 'the good old days' . In 2005 hadden we discussies over van alles en nog wat en we hadden het stamcafe.
Maar we hadden zeker niet zoveel rechtsdraaiende haat.
We hadden Botte Hond. Maar die onderbouwde zijn ondemocratische boosheid tot op filosofisch niveau.

Bicycle_Repairman | 27-03-16 | 21:37

Het lijkt hier goddomme wel Verdun.

eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 21:31

-weggejorist-

McMarx | 27-03-16 | 21:13

-weggejorist en opgerot-

McMarx | 27-03-16 | 21:12

@eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 20:51
Valt wel mee, hij was er vanavond nog.
En is niet -weggejorist en opgerot-.

necrosis | 26-03-16 | 19:50

K1100 | 27-03-16 | 20:57

RickTheDick | 27-03-16 | 20:36

necro is al dagen ondergedoken. Ik maak me oprecht zorgen...

eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 20:51

Ah Joh McMarx waarom doe je dat
nou man? Beetje zelfcontrole.Als de verliefdheid over is moet je niet gaan stalken. De werkelijkheid heeft soms maling aan uw dwang om op post te duwen. Niks ja maar de waarheid,rechtvaardigheid, mijn moeder dit dat zus en zo.
Ook dat constante gebruik van die naam Joris van iedereen. Fucking sektegedrag. Fuckers, zelfs necrocis heeft zich weten te beheersen.

RickTheDick | 27-03-16 | 20:36

@McMarx | 27-03-16 | 20:20
Bedankt voor je moeite, laten we hopen dat Joris clementie heeft deze Paasdagen en grootmoedig een Generaal Pardon afkondigt.
*Please Joris*

K1100 | 27-03-16 | 20:31

-weggejorist-

McMarx | 27-03-16 | 20:20

Joris, heb erbarmen met de opgerotten!

eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 20:04

@McMarx | 27-03-16 | 19:57
Is ook niet zo gek. De eerste keer dat een topic verandert in een slagveld waarbij veel door mij gewaardeerde reaguurders het veld hebben moeten ruimen.
Diep triest dit.

K1100 | 27-03-16 | 20:01

Dit topic houdt het nu al meer dan 24 uur uit. Da's ook bijzonder.

McMarx | 27-03-16 | 19:57

@dogg525 | 27-03-16 | 18:21
Geloof ik niks van. Eerder die nieuwe Muts met 'r glamorama topics.

McMarx | 27-03-16 | 19:54

-weggejorist-

tipo | 27-03-16 | 19:34

-weggejorist en opgerot-

nostredame | 27-03-16 | 19:29

Bijzonder
Beetje provocerend tekstje en heel dubbelrechtsdraaiend GS loopt tegen een permaban op. En dat omdat een geestelijk wat beperkte dame bij een Zutphense bushalte besluit om naar de stemmetjes in haar hoofd te luisteren.
Hoofddoekje deed niets, wordt aangesproken, aangevallen vanwege hoofddoekje. Is het discriminatie? Mijn inschatting is van niet. De kortsluiting van de Margriet-lezeres is denk ik te groot.

Bicycle_Repairman | 27-03-16 | 18:56

Lijkt wel oorlog hier. Krijgen we nog uitleg?

*warzone modus aan*
Filmpje is zo onduidelijk, daar kan ik geen mening over vormen.
*warzone modus uit*

Als ik er wel een mening over had..., plop, ik ga bier drinken en kijken hoe dit afloopt.

Jan-1986 | 27-03-16 | 18:40

Ik denk dat quid nu de joris is.

dogg525 | 27-03-16 | 18:21

@Stijlkoning | 27-03-16 | 16:46
Prachtig verslag!
+3

McMarx | 27-03-16 | 18:03

-weggejorist en opgerot-

Sinister135 | 27-03-16 | 17:25

Maria.1 | 27-03-16 | 15:01

Waarvan akte.

De Vrijlansier | 27-03-16 | 17:21

Als dit geen ' genocide ' is, wat dan wel ?
Joris voor het Internationaal strafhof slepen doet !

brughslurph | 27-03-16 | 17:12

Moslimmoe vs moslima!

klinkklaar | 27-03-16 | 16:52

-weggejorist-

Stijlkoning | 27-03-16 | 16:46

-weggejorist-

Nappa | 27-03-16 | 16:10

Met die laatste regel zit jij aardig in de gevarenzone...
Maria.1 | 27-03-16 | 15:01
Inderdaad weggejorist. Je mag niet veel meer he?

hurenisvoorpaupers | 27-03-16 | 15:43

-weggejorist-

Professor Kluns | 27-03-16 | 15:22

@Dennis6642 | 27-03-16 | 15:08
"Jij vast graag wel...". Slaat weer nergens op! Ik hoop dat we het verhaal van de vrouw nog te horen krijgen.

Maria.1 | 27-03-16 | 15:11

Maria.1 | 27-03-16 | 15:07
Telefoon valt na slaande beweging, kan er niets anders van maken. Jij vast graag wel...

Dennis6642 | 27-03-16 | 15:08

@Dennis6642 | 27-03-16 | 15:07
Waar zie je haar slaan voordat ze grijpt?

Maria.1 | 27-03-16 | 15:08

Maria.1 | 27-03-16 | 15:04
Snap je niet. Slaande beweging, telefoon valt.

Dennis6642 | 27-03-16 | 15:07

^ Ze grijpt naar beneden.

Maria.1 | 27-03-16 | 15:07

@Dennis6642 | 27-03-16 | 15:01
Het lijkt eerder dat de "aanvallende" vrouw iets weg wil halen wat voor de voeten van de hoofddoekmevrouw ligt.

Maria.1 | 27-03-16 | 15:04

@De Vrijlansier | 27-03-16 | 14:55
Met die laatste regel zit jij aardig in de gevarenzone...

Maria.1 | 27-03-16 | 15:01

sportingact | 27-03-16 | 14:19
Meen je dit nou werkelijk. Ze zegt niet alleen iets van de hoofddoek, ze valt de vrouw ook aan. Dus als een hoofddeksel iemand niet bevalt mag je daarvoor een persoon aanvallen, dat is vrijheid van meningsuiting? Ga zo boodschappen doen, zal ik dan ook even iemand in elkaar timmeren omdat zijn broek lelijk is?

Dennis6642 | 27-03-16 | 15:01

-weggejorist-

De Vrijlansier | 27-03-16 | 14:55

@telelezer | 27-03-16 | 14:17

WitteGrunneger is ook al foetsie. Lijkt wel op een grote schoonmaak.

kruimelzuiger | 27-03-16 | 14:55

@eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 14:42
Ik was al bang dat bier er iets mee te maken zou hebben :s

SyntaxError | 27-03-16 | 14:51

Wij katholieken hebben ons ook rot moeten vechten om ons katholieke geloof te mogen belijden in dit Nederlandje. Want ik weet niet of iemand het nog weet, maar al vanaf tijdens de Tachtigjarige Oorlog mochten wij katholieken geen openbare kerkelijke diensten houden, dat moest allemaal in schuilkerken. We mochten dus wel katholiek zijn, maar elke vorm van uitoefenen van ons geloof mocht niet zichtbaar zijn vanaf de openbare ruimte. De katholieken hebben zelfs al hun kerken moeten afstaan aan de protestanten. Dus bijvoorbeeld de kerk op de Markt in Delft waar alle Oranjes in liggen begraven vanaf die Vader des Vaderlands Willem, was in oorsprong een katholiele kerk. Pas in 1806 heeft onze eerste Koning van Nederland (dat was geen Oranje Nassauer!) Lodewijk Napoleon, de broer van die keizer Napoleon, dat weer teruggedraaid, 142 jaar later pas dus! Vanaf toen moesten de protestanten de kerken weer teruggeven ana de katholieken.
.
Dit allemaal terwijl de joden vanaf 1675 in AMsterdam wel twee synagoges mochten bouwen. En in de Nederlandse kolonie Suriname mochten de joden vanaf 1685 de eerste synagoge in de Nieuwe Wereld bouwen. Vrijheid van godsdienst is altijd een heel hoog goed geweest in Nederland, maar voor de katholieken was dat dus pas vanaf 1806.
.
Wat ik hier allemaal mee wil zeggen is dat de islamieten in Nederland ook oprecht hun vrijheid van godsdienst mogen hebben, maar dan met die aanpassing dat ze alle overige godsdiensten met eveneveel respect behandelen en nooit gaan roepen dat die wegmoeten. En ook hetzelfde respect voor de niet-heterogene mensen. De islamieten mogen hun vrijheid van godsdienst dus eerst ook eens verdienen hier net als de katholieken dat 142 jaar lang hebben moeten doen. En al dat kaboem gedoe met bommen in het publiek is absoluut uit den boze.

Brabant hier | 27-03-16 | 14:46

SyntaxError | 27-03-16 | 14:36

Het is de bierkaai versus de reaguurders en de bierkaai wint altijd.

eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 14:42

"Burgeroorlog!"
Het lijkt hier in de panelen iig een slagveld.

SyntaxError | 27-03-16 | 14:36

"jij bent deze keer nog gespaard. Necro is bang geworden, denk ik. Hij wil zijn record behouden. Dat zal niet lukken als hij ook op moet rotten.
Even diep ademhalen en tot tien tellen voordat er weer geschreven wordt."
@ onnosel | 27-03-16 | 11:21
Allereerst in het algemeen, maar juist ook gezien het verbijsterende aantal "gejorisden" bij dit artikel, zou het interessant zijn maar ook eigenlijk nodig, dat Joris er voortaan bij gaat vermelden waarom een reaguursel erafgegooid wordt.
Immers: velen (waaronder ikzelf)| hebben meestal geen flauw idee voor de redenen waarom.
.
Dus wie weet, geachte Joris als je dit leest, is het een ideetje voor de toekomst?
.
P.s. gooi dit er plzz niet af want het is bedoeld als positieve ondersteunende opbouwende kritiek.
(dat heb ik nou dan toch wel even goed geslijmd, (toch..?)

telelezer | 27-03-16 | 14:29

Een zwarte kip advocaat naar binnen lepelend de gevallenen van dit topic herdenkt, en een bede richt aan koning Joris de eerste om een genereus mea culpa op deze feestelijke dagen om de onderlinge verbondenheid en samenzijn weer te herstellen.

trivius | 27-03-16 | 14:23

@ Dennis6642... lijkjt mij duidelijk geen gevalletje van discriminatie. Dat is nu eenmaal haar mening dat een hoofddoek dragen niet nodig is. Dat is haar vrijheid van meningsuiting en dat staat bij mij toch echt veel hoger in het vaandel dan het dragen van welk hoofddeksel of gezichtsbedekkende kleding dan ook ipv alles maar op discriminatie te gooien.

sportingact | 27-03-16 | 14:19

"(..) het ziet er naar uit dat Joris gehackt is door de 5e colonne.(..)"
WitteGrunneger | 27-03-16 | 13:55
.
+1

telelezer | 27-03-16 | 14:17

Marco media moet behoorlijk ingrijpen bij de reacties op fb. Mijn hemel die vrouw zou niet meer mogen lopen. Moest eigenlijk dood zijn. Überhaupt een irritante vrouw. Ik zal meer eerder druk maken over de toekomst. Verhouding Koerden en Turken op scherp in nl. Daar zou ik me maar eens druk overmaken. En maar zeiken over het westen wordt effe 6 miljard euro in Turkije gepompt voor vluchtelinge probleem. De meeste bomleggers komen uit het vrije westen hier op school
gezeten, gewerkt en een leven opgebouwd en dan zo'n hekel aan het westen. Het is een cirkel en men komt er niet meer uit. Stop met elke de rascime kaart spelen. En hoe meer bomleggers hoe moeilijker moslims het gaan krijgen. Wat is godsdienst toch mooi uhm

franck7020 | 27-03-16 | 14:15

@ Schoorsteenveger .... inderdaad. Nog een paar wat het hoofddoeken gilde uitkraamt... hoer... flikker... ga je moeder neuken.... etc etc etc.

sportingact | 27-03-16 | 14:15

De burka is ook maar een stukje stof... en wat daaronder schuil gaat stelt niet zo veel voor.

sportingact | 27-03-16 | 14:12

Daarom dusz, treinstellen UITSLUITEND voor vrouwen bij onze Oosterburen.
Nu alleen de Duitse Herdershond aan boord laten voor de kaartjescontroles en we zijn snel klaar.

LinkseWreker | 27-03-16 | 14:06

Als kopvod juffrouw daar rustig met haar telefoontje zit en tokkie teef zonder reden schuimbekkend in de aanval gaat dan is dat natuurlijk niet te verdedigen maar met de ellende die we steeds meer vanuit de islamitische te verduren krijgen en het eeuwige met de liefde toedekken en goedpraten van hun dhimmies gaat de grens bij sommigen een keer in beeld komen .
Zal me ook niet verbazen als uiteindelijk blijkt dat er meer aan vooraf is gegaan maar dat is gissen, Geertruda Haverkamp staat er voorlopig niet goed op .

Castor12 | 27-03-16 | 13:56

-weggejorist en opgerot-

WitteGrunneger | 27-03-16 | 13:55

Hans Janssen draait zich om in zijn graf.

tipo | 27-03-16 | 13:46

Je suis Jorís!

DeBouselaere | 27-03-16 | 13:42

-weggejorist-

hurenisvoorpaupers | 27-03-16 | 13:27

-weggejorist en opgerot-

sad | 27-03-16 | 13:23

-weggejorist-

tipo | 27-03-16 | 13:22

-weggejorist en opgerot-

sad | 27-03-16 | 13:18

@Piet Karbiet | 27-03-16 | 12:55
Als je dat doet, dan heb je ook 3x zoveel kans de kerkers in gesmeten te worden.

McMarx | 27-03-16 | 13:00

En dat waren er weer twee!
eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 12:57
Is Geen Stijl stiekum verkocht aan de Arabieren?

hurenisvoorpaupers | 27-03-16 | 12:58

En dat waren er weer twee!

eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 12:57

De vraag blijft: Moet ik nu 3 x zo veel gaan reaguren?

Piet Karbiet | 27-03-16 | 12:55

Aangiften doen heeft nu geen zin meer, want jij maakt je nu ook schuldig aan mishandeling door die vrouw met fiets en al omver te meppen...

Soldaat loodgieter | 27-03-16 | 12:52

Waarom upload je zoiets? Een vrouw van 70 op de grond gooien met fiets en al?

ikdenkwat | 27-03-16 | 12:44

sad | 27-03-16 | 12:31
Daarom moeten ook gewoon de grenzen zo snel mogelijk dicht en moeten we uit de EU. Hier wordt iedereen beter van en samenwerking op gebied van handel, e.d. ging al decennia uitstekend in EEG-verband. Daar was helemaal niks mis mee.

Maar we moeten onmiddellijk stoppen met het alles en iedereen ongecontroleerd toelaten in ons kleine postzegellandje. Genoeg is genoeg en op die haatreligie zit niemand hier in het westen te wachten. Tja en trots zijn op je geloof van geweld en wreedheid? Je moet het lef maar hebben.

Verder geen mening over het filmpje, te onduidelijk allemaal.

Ikdachthetniet | 27-03-16 | 12:40

-weggejorist en opgerot-

JajaTouré | 27-03-16 | 12:34

-weggejorist-

sad | 27-03-16 | 12:31

-weggejorist en opgerot-

caralho | 27-03-16 | 12:31

-weggejorist-

sad | 27-03-16 | 12:31

onnosel | 27-03-16 | 11:42
Of hij heeft eindelijk de ware liefde ontdekt...
eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 11:46
Of hij is verstopeitjes aan het zoeken. Of hij speelt nu met z'n eieren..

WitteGrunneger | 27-03-16 | 12:27

Wat hier ook gebeurd is, het lijkt erop dat GS heel erg voorzichtig is met dit onderwerp. Voor het minste of geringste wordt er gejorisd. Hierover heb ik ideeen:
1. Nieuwe Joris
2. De NL overheid maakt echt werk van het EU/Merkel-decreet om "discriminatie op internet" aan te pakken
3. Degene die dit filmpje plugt, heeft een hele grote zak met geld gekregen uit koeweit om alles en iedereen aan te klagen die "het geloof" beledigt.

Wie het weet mag het zeggen.

Pierrepoint | 27-03-16 | 12:25

Naast terrorisme mogen we er ook aan gaan wennen dat mensen iets terug gaan doen. Of dat op de juiste manier gebeurt is de vraag maar actie is reactie.
Daarbij is dit geen volledig filmpje en geef ik de fietsmevrouw het voordeel van de twijfel ten opzichte van een vertegenwoordiger van de haat die per definitie niet onschuldig is.

Antitheïst | 27-03-16 | 12:25

Maar het meisje is dus Turks en haar verhaal is dat ze gewoon in de bushalte zit als die vrouw aan komt rijden en begint te schelden over Moslims en hoofddoeken en hun geloof. Als het meisje dan zegt: 'ik ben trots op mijn geloof', roept de vormeloze vrouw 'Dat zal wel met IS' en daar begint het filmpje mee. En dit, dames en heren, is niet ongewoon in Nederland.

Dikke ouwe rechtse trol. Ik kan me levendig voorstellen dat het meisje haar wat doet. Ik zou het zelf ook willen doen.

-weggejorist-

Wiknie | 27-03-16 | 12:03

eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 11:46
Dan heeft hij de echte eerste prijs gewonnen.

onnosel | 27-03-16 | 11:50

onnosel | 27-03-16 | 11:42

Of hij heeft eindelijk de ware liefde ontdekt...

eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 11:46

onnosel | 27-03-16 | 11:21
necro heeft al één keer een ban gehad.
eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 11:22
-
Een generaal pardon voor alle opgerotte reaguurders van gisteren zou op zo'n feestelijke dag als Pasen tot de mogelijkheden moeten behoren.
Ik ben trouwens in deze draad geen ban van necro tegengekomen. Hij is vast iets gaan vieren en is daardoor niet hier aanwezig.

onnosel | 27-03-16 | 11:42

Bontkraagje doet overval?

harstef | 27-03-16 | 11:38

Och, zolang de godsdienst van de liefde geen -op z'n minst verbaal- afstand neemt van zelfploffende zusters en broeders, kun je dit verwachten.
Verschillende meningen/godsdiensten/voorkeuren moeten kunnen, maar middeleeuws reli- en cultigedram lekker oprodten daarmee. Neuq je balkongeyt in vrede, achter je gesoepsiedieeerde huisdeur. Aanbidt je hoofd-pedo in stilte en blijf van onze kids af. Gebruik deo en val minder op in de tram. Ga er van uit dat je te gast bent, door je gedrag en je kleding NOOIT een NL-er zal worden en gedraag je daarnaar. Voedt je kinderen op met de kinderbijslag die je krijgt en jihadiseer ze niet door je achterlijkheid en frustratie.
Echt, in het ultieme geval (waarvan we allen moeten hopen dat dit zich nooit voordoet.....) schoppen we jullie eruit of sluiten we jullie op.
Om onszelf en de vrijheid waarin we willen leven te beschermen.
Fijne Paasdagen!

pennestront | 27-03-16 | 11:36

onnosel | 27-03-16 | 11:21

necro heeft al één keer een ban gehad.

eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 11:22

Ik geloof dat ik er nog ben maar het scheelde een haartje. Maar necro heeft toch geen ban gekregen?
eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 10:12
-
Jij bent deze keer nog gespaard. Necro is bang geworden, denk ik. Hij wil zijn record behouden. Dat zal niet lukken als hij ook op moet rotten.
Even diep ademhalen en tot tien tellen voordat er weer geschreven wordt.

onnosel | 27-03-16 | 11:21

Driehonderd en nog wat reacties op dit onderwerp, op de BUS 57????

lanexx | 27-03-16 | 11:12

@ikzalhandhaven | 27-03-16 | 11:03
Sorry dat ik niet kan geloven dat een vrouw "zomaar" van de fiets stapt om een vrouw met een hoofddoekje lastig te vallen. Ik zou graag de aanleiding zien om een oordeel te kunnen vellen. Overigens ben ik van mening dat je van elkaar af moet blijven.
Fijne Paasdagen.

Maria.1 | 27-03-16 | 11:10

Maria.1 | 27-03-16 | 10:52
Denk je dat ik een moslimknuffelaar ben ofzo? Ik probeer gewoon objectief naar deze situatie te kijken. En daarin vallen mij een aantal dingen op. De behoefte van veel reaguurders (ik zal het maar duidelijk inperken, voor jij of roze bril weer gaan mierenneuken) om mevrouw te beschermen, terwijl het bewijs overduidelijk tegen mevrouw spreekt. Eerder in de panelen kun je een uitgebreide analyse van mij vinden van de beelden en hetgeen gezegd is.
Daarbij ontstaat bij mij de indruk dat die bescherming geboden wordt omdat de persoon die zij aanviel een hoofddoekje draagt, waarbij door verschillende reaguurders vooroordelen worden geuit naar mensen die hoofddoekjes dragen en zij zou waarschijnlijk wel geprovoceerd hebben. Terwijl er in het filmpje maar 1 iemand is die duidelijk provoceert.
Als je een beetje je best doet, vind je een hoop filmpjes met agressieve jonge marokkaanse mannen, die mensen in elkaar slaan. In deze filmpjes zul je zien dat, ondanks dat de aanleiding niet altijd bekend is, maar zeer weinig mensen behoefte hebben om context te leren. Omdat het nogal duidelijk is bij wie de schuld ligt. Net zoals in dit filmpje.
.
Overigens ben ik nu wel klaar met deze, inmiddels, droevige discussie. Blijf lekker cognitief dissonant. Als je niet objectief naar beelden kunt kijken, dan moet je het zelf maar weten. Fijne feestdagen toegewenst.

- edit jij snapt. Bannelingen kunnen mailen -

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 11:03

andersom ook. Hoe vaak wordt een hoofddoek aangevallen hoe vaak vallen moslimgroepen mensen aan buiten hun groep. Alles wel in perspectief. Het ziet er dan niet goed uit.

roze_bril | 27-03-16 | 10:56

@ikzalhandhaven, ja ik heb problemen met intolerante mensen. Ik ga niet zoals jij wachten totdat het zich uit in gedrag. Ik stel een risicoanalyse op. Ik bestudeer wat voor levenbeschouwing deze mensen hebben, de geschiedenis en andere landen waar dit geloof gevestigd is. Jij niet, jij wacht rustig af. Je goed recht overigens. Ik heb het niet over dat je zomaar mensen moet aanvallen. Laat ik duidelijk zijn. Maar dat betekent Anderson ook

roze_bril | 27-03-16 | 10:54

@ikzalhandhaven Ik heb er moeite mee voetstoots achteraf aan te moeten nemen dat het allemaal "racistische comments" waren zeker gezien de namen van sommige reaguurders. Dat is namelijk het directe gevolg van censuur. Ik zeg niet dat ze dat niet waren, ik weet het immers niet. Wel valt het hoge aantal éxtra op. En verder heb ik de huisregels gelezen.

HiddenAgenda | 27-03-16 | 10:52

@ikzalhandhaven 10:24, ja geef eens een vb en dan vooral dat "niemand". Daarbij kunnen dat heel goed andere mensen zijn geweest. Waarom zou het van mij dan hypocriet zijn. Je generaliseert dus. Iets wat je niet van een moslim verwacht uit Hendrik Ido Ambacht wil je wel hier toegepast zien. Gelukkig is dat niet hypocriet.

roze_bril | 27-03-16 | 10:49

roze_bril | 27-03-16 | 10:41
Wat andere landen doen maakt helemaal niets uit. We zijn hier in Nederland. En in Nederland wordt je niet om je geloof geslagen.
.
Jij hebt problemen met moslims. Ik heb problemen met mensen die geweld gebruiken en mij in mijn vrijheid beperken. Daar zitten zeker moslims tussen. Maar de meesten laten me lekker met rust. En dat moeten we omgekeerd ook doen. Anders zijn we niks beter dan intolerante moslimlanden.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 10:47

HiddenAgenda | 27-03-16 | 10:28

Daarvoor zijn het huisregels. Als GS racistische comments laat staan, is het in principe ook schuldig aan het verspreiden van racistische teksten. Daarnaast is het jou taak helemaal niet om te oordelen of iets wel of niet door de beugel kan. Daar is Joris voor. Lees de huisregels nog even door. Zodra je hier reaguurt ga je akkoord met die regels. moet je niet achteraf klagen.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 10:43

-weggejorist-

roze_bril | 27-03-16 | 10:41

Dat is makkelijk roepen. Voorbeelden graag.
Maria.1 27-03-16 | 10:30

Als je voorbeelden nodig hebt, dan twijfel ik serieus aan je verstand. Zoek een willekeurig filmpje van een fin die ruzie zoekt met een blanke op Dumpert en kijk hoeveel mensen vragen wat er van tevoren gebeurd is en welke context het filmpje heeft.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 10:41

Nouja zeg, ik ben gejorist? Was ik niet stijlloos genoeg?

Yeah73 | 27-03-16 | 10:35

@ikzalhandhaven | 27-03-16 | 10:24
Dat is makkelijk roepen. Voorbeelden graag.

Maria.1 | 27-03-16 | 10:30

@ikzalhandhaven Het is per definitie censuur want er de oorspronkelijke tekst is niet meer te lezen. En censuur door joris is (onvermijdelijk) subjectief ondanks objectieve criteria. Wat ik haat aan censuur is dat ik mijn eigen oordeel niet meer mag vormen over plempsels maar dat iemand anders dat al voor mij gedaan heeft. Ik wil graag zélf bepalen. Overigens snap ik uiteraard dat dit niet altijd kán en dat er regels moeten zijn, neemt dus niet weg dat ik een grote hekel heb aan censuur en dat het in mijn ogen maar zeer zelden toegepast zou mogen worden.

HiddenAgenda | 27-03-16 | 10:28

Dennis6642 | 27-03-16 | 00:36
Het het geen hoax, het is ordinair framen, nog niet bewezen. Maar, mark my words, dit is vooropgezet, het filmpje is precies goed voor "aangevallene" die wegens "religie" dat moet dragen, alles in gereedheid voor de "aanvallende" scene?
Hoofddoek dragers zijn pure provocateurs, en niet anders!
Is dit gezegd hebbende racistisch, ik dacht het niet.

lanexx | 27-03-16 | 10:26

-weggejorist en opgerot-

politiekincorrect | 27-03-16 | 10:26

Maria.1 | 27-03-16 | 10:22
Genoeg filmpjes gezien die minder duidelijk waren en waar niemand om context vroeg. Hypocrisie

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 10:24

@ikzalhandhaven | 27-03-16 | 01:55
Jij geeft ook je eigen invulling aan het gebeuren. We weten niet waarom de vrouw met de fiets stopte en wat de aanleiding was. Op basis van dit filmpje kun je geen oordeel vellen.

Maria.1 | 27-03-16 | 10:22

Zelfreinigend vermogen van GeenStijl? Nog even door gaan en je kan jezelf opheffen. Goed bezig joris.

Mr_Pikibelly | 27-03-16 | 10:20

onnosel | 27-03-16 | 08:41

Ik geloof dat ik er nog ben maar het scheelde een haartje. Maar necro heeft toch geen ban gekregen?

eerstneukendanpraten | 27-03-16 | 10:12

HiddenAgenda | 27-03-16 | 10:09

Hoe weet je nou of het censuur is? Genoeg reacties gezien die niet aan de regels van vriend Joris voldeden. Of je dan Cuyahoga bent of niet, maakt niet uit.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 10:11

Wat is hier aan de hand?
Ik tel maar liefst 40 opgerotte reaguurders.

Lentehaas | 27-03-16 | 10:10

Ik val pas net dit topic binnen maar treurig dat hier zóveel is -weggejorist en opgerot- . Jammer van al die censuur.

HiddenAgenda | 27-03-16 | 10:09

-weggejorist-

Murk Ratte | 27-03-16 | 09:57

-weggejorist-

Von Mutzenbacher | 27-03-16 | 09:51

Paljas | 27-03-16 | 09:41
Denk nou niet dat de IS de illusie heeft dat ze de westerse wereld overnemen. Dat is nog een paar eeuwen niet aan de orde. Ze hebben niet zo'n grote bron gekkies waar ze uit kunnen putten. Hoe extremer de wereld, hoe meer gekkies zich bij de IS aanmelden. Dus daarom vallen ze Europese hoofdsteden aan. Wat gebeurt er vervolgens?
Moslims uit Hedrik Ido Ambacht moeten zich gaan verantwoorden voor zelfmoordaanslagen, alsof ze er zelf verantwoordelijk voor zijn.
Moslims worden met de nek aangekeken.
En nu gaat fietsmevrouw zover dat ze een willekeurig meisje met een hoofddoek in een bushokje aanvalt. Want fietsmevrouw is bang gemaakt. Door media, door de IS.
.
Maarrr aan de andere kant denken moslims: die IS, dat moet een complot zijn. Waarom zouden medegelovigen onze religie zo besmeuren. Amerika en Israel zijn al jaren onze vijand. Amerika heeft Osama Bin Laden, het Iraanse bewind en Hoessein in het Midden Oosten geïnstalleerd, dus zullen ze hier ook wel weer achter zitten.
Dat klopt natuurlijk niet, maar zo ontstaat er wel een dikke vette tegenstelling die enorm averechts werkt en als splijtzwam fungeert.
Nederlanders geven moslims de schuld. Moslims geven het westen en Israel de schuld. Maar iedereen heeft het fout en de IS gaat er als lachende derde mee heen.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 09:49

De IS heeft als doel bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Dat is het doel van terrorisme. Zo ontstaat er een gespleten bevolking, een samenleving van angst. Dat is een broeinest voor nieuwe terroristen. De IS is alleen voor zichzelf bezig. Niet voor de moslimgemeenschap.
ikzalhandhaven | 27-03-16 | 03:04

Het primaire doel van IS is om een wereldwijd kalifaat te vestigen en alle ongelovigen aan de Islam te onderwerpen. Terrorisme is een manier om de instituten van de westerse ongelovige wereld in te ontregelen en daarmee de westerse samenleving te verzwakken. De westerse samenleving moet dusdanig verzwakt worden dat het kan worden gevoegd bij het kalifaat. Dat bevolingsgroepen elkaar in dit proces gaan bestrijden is een neveneffect maar niet het doel.

Paljas | 27-03-16 | 09:41

@ikzalhandhaven | 27-03-16 | 03:04
"De acties van IS hebben juist een nadelig effect voor moslims. Ze worden nu afgezonderd van de samenleving."
Alsof veel moslims zichzelf niet afzonderen van de samenleving. Al jaren. Niet de schuld weer bij ons leggen.

Maria.1 | 27-03-16 | 09:40

Het ziet ernaar uit dat xenofoob hooliganisme zich uitbreidt naar andere doelgroepen dan alleen Feynoordsupporters. Geert W. en verwante/sympathiserende media krijgen waarschijnlijk een brok in de keel bij het zien van deze beelden; de Babyboomers zijn aan boord! Dat krijg je met taalgebruik als "Het Verzet" en "Patriotten", en het consequent op één lijn zetten van "hoofddoekjes=IS".

Donkersloot | 27-03-16 | 08:43

Als onnozele vraag ik me af:
weggejorist kan ik begrijpen, maar waarom ook gelijk opgerot? Het wordt zo leeg hier zonder al die reaguurders waaraan ik gewend ben.

onnosel | 27-03-16 | 08:41

Nourdeen Schuldvanhetwesten doet er goed aan in gestrekte galop naar die Heimat te remigreren... dort ist Alles viel besser.

mallekater | 27-03-16 | 08:23

@RickH | 27-03-16 | 04:52
Ach, maak je niet dik. Starks weer fris op met herboren krachten.

McMarx | 27-03-16 | 04:56

-weggejorist en opgerot-

RickH | 27-03-16 | 04:52

-weggejorist-

McMarx | 27-03-16 | 04:45

-weggejorist-

RickH | 27-03-16 | 04:37

@RickH | 27-03-16 | 04:17
reaguurer necrosis heeft liefdesverdriet en zit dootgedraaid op het NSB-knopje te rammen.

McMarx | 27-03-16 | 04:25

-weggejorist-

RickH | 27-03-16 | 04:17

-weggejorist-

McMarx | 27-03-16 | 04:13

Versta er geen drol van, hoor alleen een hysterische kudt oprotten roepen.
Geen idee waar het over gaat.
Onduidelijk, gaarne ondertitelen of dove tolk inschakelen.

mag ik ook nog ff | 27-03-16 | 04:11

Ik zie morgen wel of ik nog kan reaguren.
Out.

K1100 | 27-03-16 | 04:10

-weggejorist en opgerot-
Neem nou Cuyahoga, een gevatte reaguurder.Waarom?!
Het tooltje is weggejorist dus nalezen kan niet meer.
En cuya was niet de enige. Velen zijn hem gevolgd. Waarom?!
Mijn favoriete Blog gaat ten onder.

K1100 | 27-03-16 | 04:04

Die oude mevrouw lijkt me niet helemaal helemaal in orde. Rare aktie. Die meneer neemt het ook niet voor die oudere vrouw op, van provocatie lijkt dus geen sprake. Hoewel reaguurders het vast een provocatie vinden dat ze met een hoofddoek loopt. Dan nog moet je je handen thuis houden, en dat deed die mevrouw niet.

Janloel7282 | 27-03-16 | 03:57

-weggejorist-

K1100 | 27-03-16 | 03:50

Wat een raar filmpje. Ben erg nieuwsgierig wat hier aan vooraf is gegaan. Misschien dat fietsmevrouw familie verloren heeft door de recentelijke aanslagen en dat ze daar erg overspannen van is. Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat ze dit allebei wel overleven. Er komt nog geen AK-47 aan te pas. Ik wou niet reaguren maar ik test even of ik mag blijven staan van Joris. Hoi Joris, alles goed vriend. Tot ziens Joris. Hoop reaguurders tussen die opgerot zijn die ik erg kon waarderen. Jammer.

WitteGrunneger | 27-03-16 | 03:50

Ik loop hier al sinds 2005 mee maar wat hier vanavond gebeurt is ongehoord. Ik hoop dat het een 1 april grap is en dat iedereen die opgerot is weer terug komt. Dit beleid slaat helemaal nergens meer op.
GeenStijl waar zijn jullie mee bezig?
Powned heeft te maken met vreselijk teruglopende cijfers en hier wordt iedereen die er een beetje toe doet -opgerot-.
Ik wil mijn GeenStijl terug en om zeker te zijn van een Joris: GSSC.

K1100 | 27-03-16 | 03:40

-weggejorist en opgerot-

12brie | 27-03-16 | 03:25

-weggejorist-

RickH | 27-03-16 | 03:20

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 03:12
Dan legt ze hem niet weg maar laat ze hem vallen dunkt me. Exact op het moment dat mevrouw uithaalt. Jij dacht aan toeval?

Dennis6642 | 27-03-16 | 03:16

-weggejorist en opgerot-

tistezeggen | 27-03-16 | 03:15

Tja. Ik weet het ook niet. Als Fatima de telefoon een beetje ruw weglegt, kan hij ook rondjes draaien.
Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 03:12
Behalve dat ie eerst rondjes draait en pas geluid maakt als hij stil begint te liggen. Dat duidt erop dat die rondjes in de lucht werden gemaakt = vallende telefoon.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 03:14

-weggejorist-

RickH | 27-03-16 | 03:14

@Dennis6642 | 27-03-16 | 03:10
Tja. Ik weet het ook niet. Als Fatima de telefoon een beetje ruw weglegt, kan hij ook rondjes draaien.

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 03:12

Barani517 | 27-03-16 | 01:59
De SS was een gevechtseenheid. Die hadden 1 doel. Dat was erg duidelijk.
De islam beslaat meer dan een miljard mensen, en vele stromingen. Een hoofddoek heeft in die zin niet dezelfde betekenis als een SS-pet. Die vergelijking loopt echt mank.
Ik snap wel dat mevrouw bang is, maar daar mag je geen onschuldige mensen voor aanspreken.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 03:11

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 03:08
Dat lijkt me duidelijk van niet, de telefoon draait immers rondjes voordat hij stilligt.

Dennis6642 | 27-03-16 | 03:10

-weggejorist-

RickH | 27-03-16 | 03:08

@ikzalhandhaven | 27-03-16 | 01:55
*De mobiele telefoon van hoofddoekmevrouw valt op het bankje. Aangezien zij er zelf niet mee zal werpen*.

Kan best zijn dat Fatima het telefoontje zelf weglegt. Zodat ze haar handen vrij had om op de Nederlandse dame in te meppen.

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 03:08

Mark_D_NL | 27-03-16 | 01:43
Markie jongen. ga lekker slapen. Je raaskalt.
De acties van IS hebben juist een nadelig effect voor moslims. Ze worden nu afgezonderd van de samenleving, er heerst massaal wantrouwen tegen ze. Welk voordeel levert dat in godsnaam voor ze op? De moslimgemeenschap staat eerder ernstig onder druk door de IS, dan dat ze zich sterker voelen.
De IS heeft als doel bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Dat is het doel van terrorisme. Zo ontstaat er een gespleten bevolking, een samenleving van angst. Dat is een broeinest voor nieuwe terroristen. De IS is alleen voor zichzelf bezig. Niet voor de moslimgemeenschap.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 03:04

-weggejorist-

GeorgKeßler | 27-03-16 | 03:02

Barani517 | 27-03-16 | 01:59
Waarschijnlijk wel...

Dennis6642 | 27-03-16 | 03:02

-weggejorist en opgerot-

Barani517 | 27-03-16 | 01:59

Haar telefoon, bedoelde ik.

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 01:59

@Mark_D_NL | 27-03-16 | 01:43
Maak je eens niet zo dik over rearguurders met een volgnummer.
Neem een trapist!

McMarx | 27-03-16 | 01:56

@ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:12
@koter | 27-03-16 | 00:12
Thanx! Nou zie ik het! Margrietmevrouw probeert het mobieltje uit de handen van Fatima te trekken, wat bij de tweede poging lukt.

Zeg dat dan meteen, sukkels. Margrietmevrouw heeft Fatima helemaal niet aangevallen, maar wel heer telefoon.

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 01:56

Onvolledig publiceren is altijd een Rode Vlag. Waarschijnlijk is dit filmpje een Hoax.
Mark_D_NL | 27-03-16 | 00:33

He mark. Is dit soms een aanname? De pot verwijt de ketel.

Gelet op het volgende: Fietsmevrouw is de eerste die haar lichaam richting het lichaam van hoofddoekmevrouw manoeuvreert en derhalve het fysieke contact initieert.
De mobiele telefoon van hoofddoekmevrouw valt op het bankje. Aangezien zij er zelf niet mee zal werpen, lijkt het aannemelijk dat de benadering van seconde 5 in het filmpje een klap is die de mobiel uit de handen van hoofddoekmevrouw slaat.
Heldmeneer zegt: niet vechten.
Fietsmevrouw reageert in de trant van: zij hoeft geen hoofddoek te dragen. Een defensieve reactie op de opmerking van heldmeneer.
Daarmee impliceert mevrouw dat het vechten voortvloeide uit het feit dat hoofddoekmevrouw een hoofddoek draagt.
.
Hoofddoekmevrouw reageert defensief: rot op, rot op. Dat klinkt niet als iemand die graag wil vechten.
.
Nadat fietsmevrouw zichzelf opraapt van de straat, benadert zij hoofddoekmevrouw wederom en wil weer een worsteling beginnen.
.
Hoofddoekmevrouw geeft aan naar de politie te gaan en het op film te hebben. Fietsmevrouw luistert dit aan, zonder aan te geven dat zij niet heeft gevochten, maar zelf werd aangevallen.
.
Conclusie: fietsmevrouw initieert twee keer fysiek contact. Daarmee is zij sowieso fout. Zij geeft direct toe te hebben gevochten wegens het dragen van een hoofddoek van hoofddoekmevrouw.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 01:55

Mark_D_NL | 27-03-16 | 01:35
Je quote hem verkeerd maar dat weet je zelf ook wel. Je vergelijkt me met van der Laan omdat het een wegkijker is, waar kijk ik voor weg? Ik heb het over het filmpje.

"De scheldende moslima", zo zie jij het filmpje volgens mij meer. Ik zie een gestoorde vrouw, waarom hebben we het in godsnaam over IS?

Dennis6642 | 27-03-16 | 01:46

-weggejorist en opgerot-

Mark_D_NL | 27-03-16 | 01:43

Het is een schande!
Wat weet niet maar toch is het een schande.
lekker puh.

McMarx | 27-03-16 | 01:42

het is Pasen, dat is een christelijk feest en daar hoort geen doek bij. Dat zal misschien de inzet van deze vrouw zijn geweest.

Bill Cosby | 27-03-16 | 01:41

-weggejorist-

Mark_D_NL | 27-03-16 | 01:35

-weggejorist-

Yeah73 | 27-03-16 | 01:25

Mark_D_NL | 27-03-16 | 00:49
Ik ken jou niet, en kan dus niet voor je spreken. Maar ik krijg het idee dat als het een moslima was die een vrouw bij het bushokje had aangevallen in een vergelijkbaar filmpje dat dit soort vragen niet zo vaak gesteld zouden worden hier. Technisch gezien heb je geen ongelijk maar ik vind het er erg slecht uitzien voor de autochtone vrouw.

Dennis6642 | 27-03-16 | 01:25

@Zoon van Boer | 26-03-16 | 20:39
Moet je eens proberen naakt door een peuterspeelzaal heen te gaan lopen, kijken hoe snel ze je bepaalde kledingvoorschriften gaan op gaan dringen. Context is alles. Maar het opdringen van kledingvoorschriften is niet iets geks.

peterdh | 27-03-16 | 01:23

memyzelfandai | 27-03-16 | 00:44
Lekker bezig jij, ik buig voor moslims? Snap echt niks van die reactie. Volgens mij heb je iemand anders in je hoofd ofzo...

Dennis6642 | 27-03-16 | 01:22

Wat een gekkie joh!

Grrrrbachov | 27-03-16 | 01:19

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:42
De woorden "op welke grond dan ook" zijn door de communist Marcus Bakker aan Artikel Een toegevoegd.
En luiden de ondergang van Nederland in.

de honden blaffen... | 27-03-16 | 01:17

@Peter_K | 26-03-16 | 19:54
"Ja, de moslima legt even haar camera neer, en vervolgens ligt die mevrouw met haar fiets op de grond. En wie gebruikt er dan geweld?"

Aangezien je een reactie plaatste op George, zal ik je dat vertellen. Wie gebruikte er geweld? Die aanslagpleger in Frankrijk die met een AK47 een hele hoop mensen door hun harses heeft geschoten, die heeft geweld gebruikt.

En die heeft vervolgens nog maanden kunnen rondwandelen in de straten van Belgie. Zonder herkent te worden op filmpjes die viral gingen op interet.

peterdh | 27-03-16 | 01:08

Wel leuk die woorden, maar daden worden langs effectiviteit gelegd om realiteit te duiden.
Wat doet u om de realiteit te vormen?

Gerard Leeflang | 27-03-16 | 01:00

-weggejorist-

Maria.1 | 27-03-16 | 00:55



@Dennis6642 | 27-03-16 | 00:36
Waar zie jij dat gelijk? De Film is incompleet. Het start midden in een gesprek. Voor de scheldende Moslima is het een goede scene. Ik ben benieuwd naar Scene 1.

Mark_D_NL | 27-03-16 | 00:49

eigen eeuw eerst | 27-03-16 | 00:35
Klopt helemaal.
Een Nederlander wiens voorouders hier al eeuwen bijdragen aan de ontginning en ontwikkeling van dit land, is duidelijk geen gelijk geval met iemand uit het middenoosten die hier bescherming, of gratis onderdak en inkomen zoekt.
Maar probeer dat de Linkse Kerk maar eens aan het verstand te brengen.

de honden blaffen... | 27-03-16 | 00:48

-weggejorist en opgerot-

memyzelfandai | 27-03-16 | 00:44

eigen eeuw eerst | 27-03-16 | 00:35
Je interpretatie van gelijke gevallen is compleet verkeerd.
gelijke gevallen slaat op dezelfde situatie.
Als Jantje gediscrimineerd wordt op basis van zijn sproeten door een leraar en de leraar daarvoor gestraft wordt. Dan moet de leraar van Pietje, ook gestraft worden als hij discrimineert om Pietjes sproeten.
Voor de wet is iedereen gelijk, ongeacht afkomst, geloof etc.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:42

Dop in Osaka | 27-03-16 | 00:30
Gesignaleerd.

de honden blaffen... | 27-03-16 | 00:40

Dit is een 'hoax' omdat mensen hier blijkbaar niet kunnen verkroppen dat hier een moslim gelijk heeft. Iets met oogkleppen...

Dennis6642 | 27-03-16 | 00:36

-weggejorist-

eigen eeuw eerst | 27-03-16 | 00:35

@Jan Dribbel | 27-03-16 | 00:19
Onvolledig publiceren is altijd een Rode Vlag. Waarschijnlijk is dit filmpje een Hoax.

Mark_D_NL | 27-03-16 | 00:33

@de honden blaffen... | 27-03-16 | 00:25

Gelukkig wordt dat gecompenseert met Geen Stijl....

Dop in Osaka | 27-03-16 | 00:30

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:04
Fraai politiek correct antwoord, de praktijk echter is een totaal andere werkelijkheid dan de uwe. De wetshandhavers geven niet thuis, want "kinderspelletje, moet u niet zo zwaar aan tillen, tja kinderen onder mekaar" enz.
Geen enkele diender wil dit zien als "discriminatie of racisme". Die termen komen pas om de hoek kijken wanneer er geklaagd wordt door de volgers van de religie van de wrede.
.
Bestaat er ook een meldpunt "autochtonendiscriminatie en racisme"?

appelvink | 27-03-16 | 00:28

Mark_D_NL | 27-03-16 | 00:16
Exakt, waarom de vrouw in kwestie in discussie gaat blijft onduidelijk, maar staat intussen wel pontificaal met haar gezicht op marocmedia, een niet te benijden positie.

de honden blaffen... | 27-03-16 | 00:25

-weggejorist-

denoorman | 27-03-16 | 00:22

Het moet wel zwaar zijn voor een aantal vrienden van de late avond om iets te zien wat niet in je wereldbeeld past. Wat hebben jullie een hoop context nodig zeg. Dat ben ik niet gewend.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:22

Toevallig(?) staat er een filmert klaar om dit te filmen en ook nog onvolledig publiceren.
Uitlokking(?).

Jan Dribbel | 27-03-16 | 00:19

@koter | 27-03-16 | 00:12
Je kan niet beoordelen waarom deze dappere Nederlandse Dame zich moest verdedigen. De film is incompleet. En voordat een nuchter mens deze stap noemt moet er heel wat zijn voor gevallen.

Mark_D_NL | 27-03-16 | 00:16

-weggejorist-

denoorman | 27-03-16 | 00:15

Gerard Leeflang | 27-03-16 | 00:12
Het verenigt zich precies met wat ik beweer. Het lijkt niet in uw straatje te vallen, maar dat is een ander verhaal.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:15

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:07
Wat triest is dat u zich deze nick heeft aangemeten, deze sluit niet echt aan op hetgeen u beweert.
Nepzooi.

Gerard Leeflang | 27-03-16 | 00:12

Wijs maar aan in het fimpje. Welke seconde, wat doet ze?
Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 00:00

Rond de 5de seconde. Mevrouw maakt een plotselinge slaande beweging naar de degene die filmt. Gezien de aard van het gesprek dat vooraf is gegaan kan dit als bedreigend worden ervaren. De stap van verbaal naar fysiek wordt overduidelijk door de oude dame gemaakt.

koter | 27-03-16 | 00:12

-weggejorist en opgerot-

Erkend Potloodventer | 27-03-16 | 00:12

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 00:09
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de waarneming van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag.
Ik wens u een bijzonder fijne avond toe. En als je nou denkt: hoe komt het dat dat mobieltje op het bankje flikkert. Ik gok niet dat mevrouw hoofddoek hem zelf weggooit. Neerleggen ziet er anders uit.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:12

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:52
Jij wilt verdacht graag de Nederlandse Dame aan de hoogste boom hangen. Er mist een groot deel van het verhaal. Wat is jouw belang hier?

Mark_D_NL | 27-03-16 | 00:11

-weggejorist en opgerot-

denoorman | 27-03-16 | 00:10

@ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:07
Ik zie wel mensen die zeggen dat Margrietmevrouw Fatima Vaatdoek aanvalt. Maar ik zie in het fimpje die aanval niet. Wijs maar aan, als jij het wel ziet.

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 00:09

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 00:02
Zo Lewis, dan maar in de ontkenningsmodus? Het wordt nou wel een beetje triest. Ga maar eens goed nadenken over hoe je had gereageerd als de rollen omgedraaid waren. Maar dit zal je ook wel weer negeren.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:07

Ik zag de laatste paar weken dat van leeuwen de mensen van dumpert filmpjes opzocht voor het verhaal achter het filmpje. Ben eigenlijk wel benieuwd of dat met dit filmpje ook gaat lukken. graag hoor ik van beide partijen dan een stukje uitleg en duiding.
Of zou dat van de directie van Geenstijl niet mogen omdat ze dan eventueel zelf door Joris de laan uit gejorist worden?

memyzelfandai | 27-03-16 | 00:06

appelvink | 26-03-16 | 23:57
Uiteraars. Liever vandaag dan morgen. Ik heb het niet zo met mensen die anderen in hun vrijheid beperken. Wat je met jezelf doet mag je zelf weten. Maar je blijft van de rechten van anderen af.

ikzalhandhaven | 27-03-16 | 00:04

@memyzelfandai | 26-03-16 | 23:54
Ja. Klopt. Margrietmevrouw krijgt klappen van vaatdoekmevrouw.

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 00:02

@koter | 26-03-16 | 23:59
Wijs maar aan in het fimpje. Welke seconde, wat doet ze?

Lewis Lewinsky | 27-03-16 | 00:00

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:52
Ik zie die aanval niet. Wat bedoel je, piratenpartijstemmert?

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:59

Jawel, maar Margrietmevrouw verliest niet haar zelfbeheersing. Ze bukt en wil iets pakken of aanraken. Dan wordt ze weggemept door Fatima.
Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:39

Grapjas, ze opent overduidelijk de aanval.

koter | 26-03-16 | 23:59

Reken maar dat dit filmpje de komende 10 jaar nog uitgemolken gaat worden om maar aan te tonen hoe vreselijk de lijdensweg is van hier woonachtige hoofddoek draagsters

Berthe | 26-03-16 | 23:57

Door het failliet van de V&D hebben hordes vrouwen geen reet te doen. Als je dan ook nog eens psychische niet helemaal in orde bent krijg je situaties zoals in het filmpje. Levens gevaarlijk.
#bringbackV&D

koter | 26-03-16 | 23:57

-weggejorist en opgerot-

appelvink | 26-03-16 | 23:57

Graaf van Egmont | 26-03-16 | 23:51
Nee hoor. Dat verzin je er nu zelf bij. Ik zeg ook niet dat dit bestraft moet worden. Maar grote vriend Lewis Lewinsky vroeg of ik drie voorbeelden kon geven van discriminatie in deze commentthread. Vervolgens heeft ie alles geprobeerd om aan te tonen dat het geen discriminatie is. Zoals: dit artikel komt van de linkse kerk (Waarmee hij impliceert dat het artikel bevestigt wat ik als discriminatie betitelde), niet reageren op mijn wedervragen en een prachtig drogargument.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:55

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:57
Bedankt voor dit filmpje van Johan Cruyff . Eerlijk gezegd een van de weinige filmpjes van Johan Cruyff die ik nog niet voorbij heb zien komen de laatste paar dagen. En dat waren er toch heel veel.
Wat maar weer aangeeft dat ook Johan een eerlijke en nuchtere blik had op wat er hier in Nederland gaande is.
O.T. ik durf niet zoveel meer te zeggen over het filmpje van de dames i.v.m. het enorm aantal weg gejoristen hier , maar het valt niet te ontkennen dat de dame zonder hoofddoek klappen krijgt buiten het zicht van de camera. Ze ligt op de grond met een rode wang wat er op zou kunnen duiden dat de hoofdoek dame losse handjes had.

memyzelfandai | 26-03-16 | 23:54

Jawel, maar Margrietmevrouw verliest niet haar zelfbeheersing. Ze bukt en wil iets pakken of aanraken. Dan wordt ze weggemept door Fatima.
Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:39

Jij bent wel de koning van het wegkijken. Hoe je hier met goed fatsoen nog zo'n draai aan kan geven is ergens wel knap, maar vooral een beetje triest. Ze valt de moslima aan. Lomp en onhandig, maar overduidelijk.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:52

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:32
Er wordt elke seconde van de dag wel iemand gediscrimineerd. De laatst gekozene bij het potje voetbal, de Marokkaan met een strafblad die niet in het team past, de Schoevers tuthola die mindef wordt. Het gaat er voornamelijk om dat de overheid niet discrimineert, daar is het grondwetartikel voor bedoeld. En strafrecht heeft het fijntjes opgerekt. Nou geldt het ineens voor jan en alleman. Dus gaat discriminatie ondergronds.

Graaf van Egmont | 26-03-16 | 23:51

Valt daaronder ook het onderscheid maken tussen gelovigen en ongelovigen?
de honden ... | 26-03-16 | 23:41
Als je naar artikel 1 uit de grondwet kijkt, wordt het antwoord gelijk duidelijk.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:47

-weggejorist en opgerot-

Graaf van Egmont | 26-03-16 | 23:46

Dat is geen link naar het Wetboek van Strafrecht, maar naar de Linkse Kerk. *zucht*
Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:37

www.wetboek-online.nl/wet/Sr/90quater....
Toch niet
*zucht*

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:44

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:32
Valt daaronder ook het onderscheid maken tussen gelovigen en ongelovigen?

de honden blaffen... | 26-03-16 | 23:41

-weggejorist en opgerot-

guurderdanguur | 26-03-16 | 23:41

@appelvink | 26-03-16 | 23:30
Jawel, maar Margrietmevrouw verliest niet haar zelfbeheersing. Ze bukt en wil iets pakken of aanraken. Dan wordt ze weggemept door Fatima.

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:39

Traditionelen geven altijd troep.

Tabernakel | 26-03-16 | 23:38

@ikzalhandhaven maarkannietlezen | 26-03-16 | 23:32
Dat is geen link naar het Wetboek van Strafrecht, maar naar de Linkse Kerk. *zucht*

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:37

Joris is actief, hebben we een nieuwe Joris?

Crematorium-de-Asbak | 26-03-16 | 23:33

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:26
.
Je kunt ook kritisch zijn, maar een oog openhouden voor redelijkheid.
.
Mijn redelijkheid verdwijnt als sneeuw voor de zon. Het wordt tijd voor handhaven

www.dailymail.co.uk/news/article-35093...

BudWijzer | 26-03-16 | 23:33

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:28
Ga je zelf ook nog reageren? Of laat je de rest maar links liggen
.
Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan: elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan of aangetast.
www.art1middennederland.nl/over-discri...
xxx

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:32

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:48
Mevrouw stapte van haar fiets en sprak het "trots op haar geloof" zijnde kopvod aan op haar kopvod.
Deze mevrouw had het kopvod beter kunnen negeren en met haar neus in de lucht het kopvod voorbij kunnen fietsen.
Deze mevrouw riskeert op zeker een dagvaarding en een boete. Ook u kent inmiddels het OM?
Ik bespaar mijzelf galstenen en een maagzweer en te hoge bloeddruk, dus ik mijd een kopvod als de pest en wacht geduldig op betere tijden...

appelvink | 26-03-16 | 23:30

@Graaf van Egmont | 26-03-16 | 23:11
Yep.

Mark_D_NL | 26-03-16 | 23:30

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:26
Doe dan eens een link naar de door jou gebruikte artikelen uit het Wetboek van Strafrecht.

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:28

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:18
Ai, doe je weer een foute aanname. Ik heb overigens mijn informatie letterlijk uit het wetboek voor strafrecht gehaald. Dus in hoeverre dat oprekken is, betwijfel ik.
De laatste keer heb ik op de piraten gestemd. Arrr
Ik kan niet tegen dit soort hypocrisie. En als deze commentthread iets bewijst is het de hypocrisie van een behoorlijk aantal reaguurders. Ik heb nog nooit zo'n massale roep om context en nuance gezien als in dit topic. Maar zodra er een verdacht filmpje van een mocro opduikt, staan reaguurders vooraan om hem te veroordelen. Het regent ook aannames tegen alle moslims.
Je kunt ook kritisch zijn, maar een oog openhouden voor redelijkheid. Stel je voor dat jij nou links georiënteerd bent. Dan is het toch oneerlijk als ik jou in één adem noem met de vegan streaker en Volkert van der G?

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:26

Maco3key | 26-03-16 | 23:13
Is ook nog niet in het journaal geweest.
Klopt niet met het beeld dat men wil implanteren.

de honden blaffen... | 26-03-16 | 23:20

Al die schooljongetjes hoor je roepen dat het oneerlijk is dat we wel aandacht besteden aan aanslagen in Parijs en Brussel en nauwelijks aan aanslagen in Syrie of in Pakistan of in Lybie. Lijkt me nogal logisch dat aanslagen in buurlanden meer aandacht krijgen.. dat snappen ze toch ook wel. Ik heb die jongeren en snorturk en kuzturk ook nog nooit een minuut stilte horen vragen voor een aanslag in Indonesie of in Israel.. Onzin dus en ze versterken daarmee het wij/zij denken.. Maar goed het is pasen. Vrede op Aarde!!

denoorman | 26-03-16 | 23:19

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:08
Je komt over als iemand die geen enkel benul heeft van strafrecht.

Het begrip discriminatie zoals jij het omschrijft is zo enorm opgerekt dat het hele heelal erin past en dan nog lichtjaren kan uitdijen.

Je bent zeker lid van de Linkse Kerk?

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:18

@Graaf van Egmont | 26-03-16 | 23:11
*hand opsteekt*

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 23:16

De allochtoon roept weer eens dat de autochtoon op moet rotten. Neen, het is andersom!

Hibiscus | 26-03-16 | 23:15

-weggejorist en opgerot-

Maco3key | 26-03-16 | 23:13

Dan blijf ik maar een 'domme' lul in al uw ogen.

TussenReggeDinkel | 26-03-16 | 23:13

Ik geef deze mevrouw gelijk!

Hibiscus | 26-03-16 | 23:12

But when I take my vacation in Heaven
What a wonderful time that will be
Hearing concerts by the Heavenly chorus
And the face of my Saviour I'll see

Sitting down on the banks of the river
'Neath the shade of the evergreen tree
There I'll rest from my burdens forever
Won't you take your vacation with me

denoorman | 26-03-16 | 23:12

Zo, ik weer terug achter mijn treurbord. Even scrollen en zie dat Joris een slagveld heeft aangericht. Is er nog een Islam criticus over?

Graaf van Egmont | 26-03-16 | 23:11

-weggejorist-

eigen eeuw eerst | 26-03-16 | 23:09

Komt natuurlijk door dat paas vasten

Dop in Osaka | 26-03-16 | 23:08

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:57
Lekker goedkoop om Cruijff te gebruiken, maar enfin. Ik neem aan dat je doelt op: wij worden altijd achtergesteld. Daarin doet hij zelf een verwijt van discriminatie naar de overheid. Hij discrimineert zelf niet. Dus nee, dat noem ik geen discriminatie.
.
ja hoor. kan het best rijmen met het wetboek. Een vorm van onderscheid, die ten gevolge kan hebben dat het genot van de vrijheid op geloof wordt aangetast. Het zijn drie maal verwijten naar een gehele groep, op basis van een demografisch aspect (religie). Met andere woorden: alle moslims doen ... fout. Lijkt me vrij duidelijk.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 23:08

Islam is vrede, moslims zijn liev. All you need is love!
Love, love, love.
Love, love, love.
Love, love, love.
All you need is love.
All you need is love.
All you need is love, love.
Love is all you need.
Love, love, love.
Love, love, love.
Love, love, love.

denoorman | 26-03-16 | 23:06

Mja, als je in Rabat wordt aangevallen omdat je je te Westers kleedt, ligt niemand daar wakker van. Sterker nog, links/islamitisch Nederland zal krakelen dat het je eigen schuld is.

Piet van het Padje | 26-03-16 | 23:06

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 22:54
Discriminatie van ongelovigen is in islam een van de basisprincipes.

de honden blaffen... | 26-03-16 | 23:05

-weggejorist en opgerot-

eigen eeuw eerst | 26-03-16 | 23:03

Imagine:
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
No religion too
Imagine all the people
Living live in peace...

denoorman | 26-03-16 | 23:02

Sterker nog: Iemand met een hoofddoek geeft aan: Valt die andere vrouwen maar lastig, maar mij niet want ik behoor al toe aan een moslimman.

Joris is gewoon even aan het radicaliseren.
tipo | 26-03-16 | 22:37

Nou, zij is dus bezet. :) Mag ik vragen of jij enige overtuiging hebt omtrent geloof?

TussenReggeDinkel | 26-03-16 | 23:02

Make Love not War: Een boodschap aan alle geweld dadige moslims en niet moslims:
All we are saying is give peace a chance
All we are saying is give peace a chance
Het is pasen verdorie!!

denoorman | 26-03-16 | 23:00

@Botte Hork | 26-03-16 | 22:55
.

Stond er ook van te kijken en helaas zijn er slachtoffers gevallen die normaal gesproken een hoop toevoegen aan de discussies hier, erg jammer in elk geval.

BudWijzer | 26-03-16 | 22:59

-weggejorist en opgerot-

Korneel Kafka | 26-03-16 | 22:58

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 22:54
Welnee. Daar is niets discriminerends aan, aan die drie reaguursels. En kijk je definitie van discriminatie nog eens na in het Wetboek van Strafrecht.

Hier. Wat Johan Cruyff ervan vond. Zeker ook discriminatie?
www.youtube.com/watch?v=6Kid-R1yEWE

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:57

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 22:54
Lijken me prima voorbeelden. En dan weten we nog niet eens wat er allemaal weggejorist is...

Dennis6642 | 26-03-16 | 22:56

@Piet Karbiet | 26-03-16 | 20:24
Ik kom net aan. Wat is hier voor slagveld aan de gang?!

Botte Hork | 26-03-16 | 22:55

-weggejorist-

denoorman | 26-03-16 | 22:55

-weggejorist-

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 22:54

-weggejorist en opgerot-

geertje4g63 | 26-03-16 | 22:51

ikzalhandhaven.
Vrolijk Pasen en Gelukkig Nieuwjaar. Vrede zij met u en met alle mensen van goede wil. Hosanna.

Hosanna
Hey Sanna Sanna Sanna Hosanna
Hey Sanna Hosanna
Hey JC, JC you're alright by me
Sanna Hosanna
Hey Superstar

denoorman | 26-03-16 | 22:51

@appelvink | 26-03-16 | 22:45
Ik zie in de film niet dat de Margrietmevrouw haar zelfbeheersing verliest.

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:48

Vrouwtje uitdagen, filmen en voor paal zetten op het internet..

Wasbakplasser | 26-03-16 | 22:47

Frappant dat er altijd iemand bij staat om het te filmen, als die moslims zich benadeeld voelen. Dat heb je nooit als ze een oud vrouwtje beroven en/of mishandelen.

gescheurdrubber | 26-03-16 | 22:47

-weggejorist-

eigen eeuw eerst | 26-03-16 | 22:47

@telelezer | 26-03-16 | 20:16
Je hebt gelijk man. Gelukkig weten wij hier hoe de vork in de steel zit.

pluk-87 | 26-03-16 | 22:46

-weggejorist-

appelvink | 26-03-16 | 22:45

@TussenReggeDinkel | 26-03-16 | 22:21
Een godsdienst met aanhangers die aanslagen en moorden plegen uit naam van die godsdienst, moet niet raar opkijken als er stemmen opgaan om die godsdienst te verbieden.
twitter.com/geertwilderspvv/status/71...

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:39

-weggejorist-

tipo | 26-03-16 | 22:37

Joris is met vakantie?

Wasbakplasser | 26-03-16 | 22:36

wat een kudt topic weer, zonde dat joris veel reaguurders heeft laten oprotten die vaak heel goeie dingen plempen in deze panelen. Hoop niet dat GS onder curatele staat...... En, dat joris sommige nog een kans geeft.

BudWijzer | 26-03-16 | 22:36

Krijgt Joris vanavond een bonus voor iedere weggejoriste?
Of is er meer aan de hand?
Vragen...

Jan Dribbel | 26-03-16 | 22:35

@ikzalhandhaven | 26-03-16 | 22:31
Ik zie geen discriminerende reaguursels. Wijs er eens drie aan.

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:34

@TussenReggeDinkel
Wat een natte krant verhaal. Echt.
Er zijn mensen die niet opgeven , en als ik win verliest u. Big time.

Ongeblustekalk | 26-03-16 | 22:34

Iemand heeft hier een heel slecht humeur.

doskabouter | 26-03-16 | 22:32

.. Hebben we vandaag een inval-joris of heeft de sharia politie de joris knop gehackt?? Vragen vragen vragen..
denoorman | 26-03-16 | 22:26

Je hebt wel door dat een groot deel van de reaguursels gewoon discriminerend zijn toch? De beschaving is er bij veel reaguurders wel af.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 22:31

De hypocrisie straalt er vanaf. Wanneer het een Moslima was die vond dat een Nederlandse vrouw haar benen niet bloot mocht hebben had iedereen hier hele dikke schijt aan 'de context'. De context is in dit geval een laffe smoes om weg te kijken van het feit dat Nederlanders net zo hard in staat zijn om geweld te gebruiken.
Maar deze vrouw is A. in de war *uche* en B. we hebben het hele filmpje niet gezien.

ikzalhandhaven | 26-03-16 | 22:30

@denoorman | 26-03-16 | 22:26
Wat er aan de hand is weet ik niet maar 10% is
-weggejorist en opgerot-. Dat is volgens mij niet eerder voorgekomen. En ook niet de minsten.

K1100 | 26-03-16 | 22:30

Ga dan maar Jesus Christ Superstar opzetten.. het is pasen tenslotte. Vrolijk Pasen en Bedankt voor Die Bloemen.

denoorman | 26-03-16 | 22:28

Je wil er iets van zeggen maar doet het niet..
Elmer Fudd | 26-03-16 | 22:25

Waarom? Als jij met een vriend/vriendin staat in de Walmart ergens in de USA praat jij ook geen Amerikaans Engels ofwel? lul.

TussenReggeDinkel | 26-03-16 | 22:28

-weggejorist-

denoorman | 26-03-16 | 22:26

Zag vanmiddag bij de AH twee waggelende pinguins die onverstaanbaar tegen elkaar brabbelden. Je wil er iets van zeggen maar doet het niet..

Elmer Fudd | 26-03-16 | 22:25

Zoals CoJoNes gisteren al zei, een duidelijke doelgroepverschuiving bij GS.
Cuyahoga en koolteer geband terwijl de herhalio´s en vervelio´s vrij spel hebben. Wat volgt? Reclame voor Stivaro?
spanarchist | 26-03-16 | 21:07

Ook GS wordt ouder en wijzer. Misschien zijn ook de Jorissen bedoeld als zelfbescherming, voor hunzelf en evenals ons.

Ik hoor teveel mensen die terug willen gaan in een tijd die niet meer bestaat. Die tijd is niet meer terug te roepen. Mensen van vreemde landen zijn nu onze buurtgenoten. Iemand die Islam aandraagt als religie is voor mij hetzelfde als de jood, de katholiek, de gerenoveerde..

Het is voor mij 1-pot-nat.
Ik ben er voor iedereen, ik wens dat ook iedereen voor mij is. Met geloofsspelletjes doe ik niet mee. Maar als een leven in gevaar komt, hoop ik dat ik iets voor u kan betekenen.

TussenReggeDinkel | 26-03-16 | 22:21

bij wijze van uitzondering klopt de titel van een stukje uit Trouw. Alles wat uit naam van Allah gebeurt is het werk van de duivel.

watergeus | 26-03-16 | 22:21

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:18
Succes daarmee zou ik zeggen. Ik laat mensen gewoon met rust op straat.

Dennis6642 | 26-03-16 | 22:20

@Dennis6642 | 26-03-16 | 22:16
En waarom zou je niet iets mogen zeggen van de hoofddeksels van je medemensen?

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:18

Hun hebben dit videootje met complotverzinsel. Deze mensen die zo hard naar westersemensen wijzen hebben zekker geen televee waar we dagelijks getuige zijn van criminaliteit overvallen geweldsmisdrijven intimidaties van deze wijzende lieden.

jitro | 26-03-16 | 22:17

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:14
Volgens mij zie jij alleen maar wat je wilt zien. Maargoed, toch een fijn weekend ;)_

Dennis6642 | 26-03-16 | 22:16

@Dennis6642 | 26-03-16 | 22:12
Ik zie geen discriminatie. Jij wel, maar je kan het niet uitleggen.

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:14

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:11
Dat is niet hoe het ging, kom op zeg. Daarnaast waar bemoeit ze zich mee?

Dennis6642 | 26-03-16 | 22:12

@Dennis6642 | 26-03-16 | 22:08
Dus als je tegen een moslimvrouw op straat zegt: *die hoofddoek hoef je niet te dragen*, dan is dat volgens jou discriminatie?

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:11

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:06
Was jij soms dat wijf dat dat arme meisje duidelijk bepotelt onder het toebijten van commando's dat zij haar eigen hoofddoekje moet afdoen?

LibertasSimplex | 26-03-16 | 22:09

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:06
Als je een moslima vanwege IS en aanslagen (zoiets zei ze toch) aanvalt op straat. Mwoah, volgens mij ben je er dan toch? Of je moet me de definitie ff beter uitleggen, heb hem niet opgezocht idd.

Dennis6642 | 26-03-16 | 22:08

-weggejorist-

denoorman | 26-03-16 | 22:07

@Dennis6642 | 26-03-16 | 22:05
Waar zit die discriminatie die jij meende te ontwaren?

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:06

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:03
Ben je nu kwijt, die hoofddoek hoeft van mij niet nee. Dus?

Dennis6642 | 26-03-16 | 22:05

-weggejorist en opgerot-

suvois | 26-03-16 | 22:03

@Dennis6642 | 26-03-16 | 21:58
Dus die hoofddoek hoef ook volgens jou niet. Wat lul je dan over discriminisme?

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 22:03

aangifte. Is dat Turks voor bakkie thee?

LibertasSimplex | 26-03-16 | 22:01

Die moslims gebruiken ook altijd geweld.bah bah bah, zomaar een vrouw van middelbare leeftijd aanvallen. Typies..

denoorman | 26-03-16 | 22:00

-weggejorist en opgerot-

OmeLenin | 26-03-16 | 21:59

-weggejorist-

Dennis6642 | 26-03-16 | 21:58

@Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 21:57
Grappig joh, dus alles wat niet hoeft spreek jij mensen op aan?

Dennis6642 | 26-03-16 | 21:58

@Dennis6642 | 26-03-16 | 20:01
Die moslimvrouw hoeft toch ook helemaal geen hoofddoek op te doen. Is gewoon een feit. Wat begrijp jij daar niet aan?

Lewis Lewinsky | 26-03-16 | 21:57

-weggejorist en opgerot-

Kantana | 26-03-16 | 21:55

Mark_D_NL | 26-03-16 | 21:45
Een dame is een vrouw van onbesproken gedrag, dat lijkt me nu niet meer aan de orde.

Gerard Leeflang | 26-03-16 | 21:49

We zijn nogal wat reaguurders het paashaasje

lingo star | 26-03-16 | 21:49

@beerboeloe | 26-03-16 | 21:46
De gemiddelde Moslima weet niet eens waarom ze een hoofddoek draagt. Een groot deel van de molsima's worden als slaven opgevoed. En worden volgestopt met ouderwetse Man-Vrouw verhoudingen.

Mark_D_NL | 26-03-16 | 21:49

Niks mis met een hoofddoek, bij een koude zuidwesten wind dan. Anders is het gewoon flauwekul en 'zie mij nou eens moslima wezen.'

beerboeloe | 26-03-16 | 21:46

Er is een, onterechte, heksenjacht gaande op de Nederlandse dame die uit haar slof schoot. Ze spreekt uit wat veel mensen denken. Had ze beter niet kunnen doen tegen een Moslim Dame. Daar bereik je niets mee. Maar soms moet je stoom afblazen.

Mark_D_NL | 26-03-16 | 21:45

Robertski | 26-03-16 | 20:25
Ook al vond ze dat vervelend, vind jij de reactie terecht? En dat immigreren is me onduidelijk, volgens mij moet ze opgenomen worden. Maar volgens mij kunnen we het erover eens zijn dat we allebei niet zeker weten wat hieraan vooraf ging. Wat ik zie is een gekke mevrouw die zich raar gedraagt.

Dennis6642 | 26-03-16 | 21:41

Ik kan er geen chocola van maken.

Aangifte volgt blijkbaar.

Daar vermeend racisme/discriminatie de hoogste prioriteit heeft zal het halve politiekorps er wel mee bezig gaan.

De inbrekers, (woning)overvallers, noem maar op kunnen gerust hun gang gaan.

ProAsfalt | 26-03-16 | 21:36

Waarom loopt die bolle Willem in een shariawijk beveiligd door sharia figuren terwijl er drie landgenoten aan stukken gescheurd zijn door jihadisten die hoogstwaarschijnlijk in dezelfde shariawijk zonder een centje pijn kunnen onderduiken?
Dat was waarschijnlijk niet de aanleiding voor deze fittie maar ik wil de vraag toch graag even kwijt.

Eppo | 26-03-16 | 21:36

Het waren twee leuke dagen.

Piet Karbiet | 26-03-16 | 21:35

D'r is vanavond in de moderator-room duidelijk te veel hele sterke cappuccino gedronken.
*snel onder de radar duikt*

Aristotalloss | 26-03-16 | 21:35

- weggejorist en koffie gaan drinken -

RonnieKray | 26-03-16 | 21:35

-weggejorist-

said_fred | 26-03-16 | 21:34

-weggejorist en opgerot-

Grutty Peen | 26-03-16 | 21:34

-weggejorist-

eigen eeuw eerst | 26-03-16 | 21:33

Wat zegt ze nou???? " Ik ga de Politie erbij halen"??? Mijn God, nou wordt ie helemaal mooi. Nu is onze Politie ineens hun beste vriend? Haha wat een mensen zijn het toch

the haque warrior | 26-03-16 | 21:33

-weggejorist en opgerot-

waragainstclimate | 26-03-16 | 21:32

Joris neemt het "rot op" van de dame met camera wel erg letterlijk.

de honden blaffen... | 26-03-16 | 21:31

-weggejorist en opgerot-

Groetenvankoolteer | 26-03-16 | 21:31

-weggejorist-

telelezer | 26-03-16 | 21:28

roze_bril | 26-03-16 | 21:17
Blijkbaar probeert GS nieuwe stijl de wet van Lucas naar 95% te brengen. Jammer, maar het zij zo.

spanarchist | 26-03-16 | 21:27

Lupuslupus | 26-03-16 | 21:09
U geeft zelf al de uitleg van mijn opmerking.

Gerard Leeflang | 26-03-16 | 21:25

@Road to serfdom | 26-03-16 | 21:10
.
Neem eens een kijkje in de bedrijfskantine van De Telegraaf.
Daar zit ook niemand boven de 40 meer.
Zelfs Paradijsvogel is daar al weg.

Piet Karbiet | 26-03-16 | 21:25

-weggejorist-

waragainstclimate | 26-03-16 | 21:20

Slogra | 26-03-16 | 21:13

Sites die Disqus gebruiken, bij voorkeur.
Tooltje en plus en min-systeem werken toch al niet meer...

Desmoulins | 26-03-16 | 21:17

@spanarchist, ja ze weten dezelfde mensen wel weer te vinden als ze weer nodig zijn. Voor een referendum of een andere actie. Maar laten ze vervolgens weer net zo hard vallen. Terugkerend fenomeen, begin met botte.

roze_bril | 26-03-16 | 21:17

@Feynman | 26-03-16 | 21:13. Doe es snel een neutraal topic online zetten. Anders blijft er hier niemand meer over...

knutsel | 26-03-16 | 21:15

telelezer | 26-03-16 | 21:12
En ik dacht dat ik offtopic was....

Gerard Leeflang | 26-03-16 | 21:15

@Peter_K | 26-03-16 | 19:41
Simpel antwoord, Ja

Tostiman | 26-03-16 | 21:14

Misschien is dit wel nodig. Schil de zogenaamde mooie buitenkant maar eens. Dan zie je de kwaadaardige binnenkant.

ristretto | 26-03-16 | 21:14

Desmoulins | 26-03-16 | 21:13

Lidwoord. Lul.

Desmoulins | 26-03-16 | 21:14

Dertien reaguurders hebben het "rot op" vrij letterlijk genomen. Een slachting. Spijtig.

Feynman | 26-03-16 | 21:13

Geen Cuyahoga meer in deze bizarre tijden...
Voor een ietwat verzuurde populist, wat ik nou eenmaal ben geworden, is dat toch een gemis...

Ik opper voor generaal Paas pardon.

Desmoulins | 26-03-16 | 21:13

Verfrissend doekje naar Joris werpt.
* en wegduiken doet *

brughslurph | 26-03-16 | 21:13

@tipo | 26-03-16 | 21:04
Sites zat waar je dit soort overgevoelige onzin niet hebt.

Slogra | 26-03-16 | 21:13

Vannacht krijgen we toch een uurtje erbij, of is het eraf, ik moet dat echt wel weten in verband met mijn medicatie.
Dus als ik na 3 uur raar ga doen, weten jullie waarom. Of was het 2 uur, whatever.

Sorry voor de offtopic joris

OT/wat een rare dame, maar wel een mooie zonnebril.

Gerard Leeflang | 26-03-16 | 21:12

-weggejorist-

telelezer | 26-03-16 | 21:12

Ik zeg maar even niets, gezien het Jorissen.
Er zijn hier al meer slachtoffers gevallen als op Zaventem:(

K1100 | 26-03-16 | 21:11

Ben wel benieuwd waarom die old school reaguurders achter elkaar eruit geknikkerd worden. Wat hebben ze na al die jaren in uitgerekend dit topic verkeerd gezegd?

Road to serfdom | 26-03-16 | 21:10

Hou toch je mond. :)
Gerard Leeflang | 26-03-16 | 21:07
.
Waarom moet hij zijn mond houden? Ik vind het een mooie wens maar helaas met die vrede wordt het niets. En dat er zomaar geschreven kan worden "Zalig Pasen" is binnenkort ook afgelopen. U weet wel waarom.

Lupuslupus | 26-03-16 | 21:09

Misschien kennen ze elkaar van de V&D stormloop van gister?

lady blabla | 26-03-16 | 21:08

@George van den Bergh | 26-03-16 | 20:56
Amen

Ter aanvulling, het schijnt bewezen te zijn dat sterk religieuze mensen minder goed zijn in logisch redeneren maar wel meer empathisch. Helaas alleen richting eigen soort en als je weet dat zoiets gebeurd, waarom niet daar iets aan doen? Dit verklaard redelijk goed waarom moslims altijd razend worden zodra er iets gebeurt met een van hun eigen maar het hun verder een worst zal wezen wat er met andere gebeurd, zij zien alles wat niet hun eigen soort is als een bedreiging. Ik ben een bedreiging omdat ik de ware aard van het beestje zie, ik heb nog nooit PVV gestemd en ik stem piratenpartij omdat ik vindt dat er minimaal 1 persoon in de 2e kamer moet zitten die digitale privacy een beetje serieus neemt. Maar ook ik wordt zo moe van het eindeloze gedram, maar als ik er iets van zeg ben ik gelijk extreem rechts/PVVer.

Zoon van Boer | 26-03-16 | 21:07

Zoals CoJoNes gisteren al zei, een duidelijke doelgroepverschuiving bij GS.
Cuyahoga en koolteer geband terwijl de herhalio´s en vervelio´s vrij spel hebben. Wat volgt? Reclame voor Stivaro?

spanarchist | 26-03-16 | 21:07

@Ommezwaai | 26-03-16 | 20:59
.
En niet de minsten, maar ik dwaal af.

Waar kan ik heen. Is er leven op Pluto. Belgie?

Piet Karbiet | 26-03-16 | 21:07

lingo star | 26-03-16 | 21:02
Hou toch je mond. :)

Gerard Leeflang | 26-03-16 | 21:07

*begrijpt plots wat er met burgeroorlog bedoeld wordt*
De GS burgers vallen bij bosjes...

knutsel | 26-03-16 | 21:06

Dat krijg je als in Hadiths staat dat woorden meer pijn doen dan fysiek geweld (psychologische littekens versus vleeslijke)

"Wie leest er dan ook "Margriet". Ik adviseer Viva....."
necrosis | 26-03-16 | 19:50

Ik adviseer Al Banaat Bidun Hejab

Is een geheim underground blaadje in het kalifaat waar de doodstraf op staat. Wordt verspreid door taxichauffeurs op memorycards voor in de telefoon. Soft porn

waragainstclimate | 26-03-16 | 21:06

Mensen moeten eens normaal doen. Dat geldt voor iedereen. Ik heb ook Turkse, Georgische, Poolse, Friese, Tukkers, Grunningers, Drentenaren en Westlanders over de werkvloer. Wij zijn mensen. Wen er maar aan!

TussenReggeDinkel | 26-03-16 | 21:06

Ga het filmpje niet kijken, maar een hoofddoek is niet zomaar een 'stukje stof'. Het is een segregatielap, waarmee moslimas al op jonge leeftijd te kennen geven dat ze bevooroordeeld en actief discrimineren tegen iedereen die niet moslim is. In iedere andere context zou zo'n kledingstuk hartstikke strafbaar zijn.

très cool | 26-03-16 | 21:05

Is een soort Russisch roulette hier. Elke 5e commenter wordt verbannen naar de Goelag van internet.
*Fingers crossed*

tipo | 26-03-16 | 21:04

@tipo | 26-03-16 | 20:49
.
Een dikke twee weken in de kerker en dan volgt zijn Wederopstanding!
The Second Coming.

Piet Karbiet | 26-03-16 | 21:03

Zalig pasen vrede voor iedereen

lingo star | 26-03-16 | 21:02

Dit soort domme wijven (en heren) geven ons Nederlanders een slechte naam.

beerboeloe | 26-03-16 | 21:02

Poeh! Joris is weer niet te benijden heden avond. Maar wel uiterst actief. Een hoop bannetjes weer...

Ommezwaai | 26-03-16 | 20:59

ik hoop dat die heks maar goed veel aandacht krijgt, laat haar maar eens een tijdje nagewezen worden op straat

frozenhenk | 26-03-16 | 20:59

-weggejorist-

Lupuslupus | 26-03-16 | 20:58

Die aanslagen, daar raak je snel door afgestompt. Maar dit hier went nooit. Verschrikkelijk. Verschrikkelijk.

Aldus Du Flaperon | 26-03-16 | 20:57

Ik durft niet meer te reaguren, Joris heeft een AA12 Bangun met een 36 patroon cilindermagazijn en hij is niet bang om hem te gebruiken.

Zoon van Boer | 26-03-16 | 20:56

-weggejorist en opgerot-

George van den Bergh | 26-03-16 | 20:56

et lijkt me eerder een ex- Vroom & Dreesmanniaaanse te zijn. We zijn het rijkste land van West-Europa, maar een winkel als de V&D gaat failliet.

rmstock | 26-03-16 | 20:55

eerstneukendanpraten | 26-03-16 | 20:52

Ik rem niet voor joris!!:-) *zeggen doet*

Dr. Frambozenjam | 26-03-16 | 20:55

Lijkt me eerder een Libelle lezer. Anywayz... dom wijf.

beerboeloe | 26-03-16 | 20:55

-weggejorist en opgerot-

The real McCoy | 26-03-16 | 20:54

@tipo | 26-03-16 | 20:49. Mee eens, op reaguurders met echt gevoel voor humor moet je zuinig zijn.

knutsel | 26-03-16 | 20:54

Waar is dezelfde verontwaardiging als er in Parijs of Brussel bommen afgaan of mensen neergeschoten worden met ak47s

Nee, dan is het de schuld van Amerika of een joods complot. Altijd maar de rassiesj en discrimminaasie kaart.

Montu | 26-03-16 | 20:53

@hebbuh | 26-03-16 | 20:44
Cuyahoga en appeltjesgroeneweide waren wel prima. Oneens met criteria voor IP-bans.

Slogra | 26-03-16 | 20:52

Dr. Frambozenjam | 26-03-16 | 20:50

Ik werd als eerste weggejorist, na mij kwam de zondvloed...

eerstneukendanpraten | 26-03-16 | 20:52

Nu de Europese marxisten een immigranten-luchtbrug in het leven hebben geroepen waar de landen van de Visegràd-groep de Balkan-route potdicht hadden gekregen gaat die burgeroorlog van Karskens er zeker komen.
•
De islam c.q. de koran dehumaniseert ongelovigen.
•
De autochtone Europeanen zijn de nieuwe joden... Alleen komen deze 'joden' wel degelijk in verzet.

Aristotalloss | 26-03-16 | 20:52

Mevrouw heeft gegarandeerd gelijk. Hoef ik ervoor, ertussen en erna niet voor te zien.
We moeten van dit volk af. Zodra de groep groot genoeg is worden wij gedood. Overal zo. Ook hier.

hevriptem | 26-03-16 | 20:52

@hebbuh | 26-03-16 | 20:44
Nescio.
Hij was wel in de race voor de Koddigste reaguurder van het Jaar.
En necro is opvallend stil. Of tipsy.

Piet Karbiet | 26-03-16 | 20:50

Help Feynman.. Snel je saturday topic on air doen.

*spaans benauwd krijgt van joris*

Dr. Frambozenjam | 26-03-16 | 20:50

Wat erg zeg.
(Joris-proof reactie, hoop ik)
Free Cuya!

tipo | 26-03-16 | 20:49

Uiteraard moeten we dit micro probleem even onder een vergrootglas leggen.. Laten we vooral niet praten over onbelangrijke zaken als Oekranië of TTIP.

Cunning Stunt | 26-03-16 | 20:48

Vergeet de bloedige aanslagen, verkrachtingen, vergeet dat een bejaard echtpaar haast is doodgeslagen met antisemitisch motief, vergeet alle islamitische criminaliteit .
Hier is een moslima vermoedelijk oneerlijk bejegend , dit gaat heel groot worden in de pers en vooral op Joop .

Castor12 | 26-03-16 | 20:48

You won't believe what happened next

Handsomeboy | 26-03-16 | 20:48

Necrosis zou haar doen.
-hoofdletter n

Gerard Leeflang | 26-03-16 | 20:47

Piet Karbiet | 26-03-16 | 20:38 | | Reageer+ | 0

Wat heeft @cuya gedoet?
Of is jorris vervangen door 1 of andere linkse loetje.

hebbuh | 26-03-16 | 20:44

Hmm is de voorjaarsschoonmaak begonnen?

knutsel | 26-03-16 | 20:44

"ik ben trots op mijn geloof".. En ik heb het liever niet hier..

Wie was er eerder?

trenthopper | 26-03-16 | 20:42

Heeft DENK al kamervragen gesteld?

Ikhebeenvraag | 26-03-16 | 20:40

@Geenzuiverkoffie | 26-03-16 | 20:17
Mensen snappen niet hoe ontzettend dom dat argument is. Iedereen wordt gedwongen zich te kleden en bepaalde soorten kledingstukken maken je verdacht. Als ik met gezichtsbedekkende kleding rond loop springt de politie zo bovenop mij, dan komt het religieuze argument waarom je stelt dat iedereen hier in Nederland gelijk is, dus als een moslima het mag, mag ik het ook.

Zoon van Boer | 26-03-16 | 20:39

Niets aan de hand mensen. Doorlopen.

postmodernismisdead | 26-03-16 | 20:39

Godskolere. Zeau houden we geen reaguurders meer over.

Piet Karbiet | 26-03-16 | 20:38

Eerst het HELE VERHAAL (!) dan pas oordelen. Nu vertekenend beeld!

Muskatnuss!!! | 26-03-16 | 20:38

-weggejorist-

Slogra | 26-03-16 | 20:35

Tja, ze rollen we tegenwoordig. Trots zijn op je moslim geloof: Ow, wat mooi en lief! Trots zijn op Nederland: Xenofoob en racist!

Robertski | 26-03-16 | 20:35

komkommertijd?

Wutbürger_ | 26-03-16 | 20:33

-weggejorist en opgerot-

appeltjesgroeneweide | 26-03-16 | 20:32

Tsja.... moeten we hier nu weer van vinden? Geweld is nooit en goed idee, maar die Margriet mevrouw is duidelijk erg in de war.

BlowingBubbles | 26-03-16 | 20:32

-weggejorist-

Driewerf Hoezee | 26-03-16 | 20:30

Wil ze nou dat die vrouw moet oprotten?

Dinand | 26-03-16 | 20:29

Triestheid in een notendop.

Nacho_Vidal | 26-03-16 | 20:29

Ik hoop verder dat dit enorm uitvergroot gaat worden. Nederlanders buig! Dit land verdient gewoon de overheersing van de Islam.

roze_bril | 26-03-16 | 20:29

-weggejorist en opgerot-

kutman | 26-03-16 | 20:28

Een hoofddoekje die zegt oprotten. Aangifte doen!!!

Toetsiemonster | 26-03-16 | 20:28

"Ennieways, dit wordt weer 100x groter alsdan die hoofddoek in Brussel die de Israëlische vlag weghaalde en verruilde voor een Pali-exemplaar. We kennen onze Nadia Slachtofferolli's inmiddels een beetje."
@Van Rossem | 26-03-16 | 19:33

Dan moet je er vooral ook nog meer aandacht aan geven... Lijkt me niet handig. Hoe dan ook: Ik vind het ook een vaag filmpje. En inderdaad, toen ik op FB een vraag stelde over het ontbreken van de aanleiding en kritisch opmerkte dat er niks te zien is van een kopvod en al helemaal niets wat er gebeurt terwijl de foon op de grond ligt was ik natuurlijk de racistische PVV-er. Zoals dat tegenwoordig gaat op de internets.

Stormageddon | 26-03-16 | 20:28

Mefvrau van Amsberg krijgt het nog druk morgen met al haar bezoeken.

Piet Karbiet | 26-03-16 | 20:27

Je weet dat je gaat winnen.
Je gaat filmen.
Je laat niet de context zien.
Je speelT het slachtoffer.
Aan de filmer,wees maar trots op jezelf*kuch.
Ik hoop dat je geen relie regeltjes heb overtreden.
Zomaar die joodse uitvindingen gebruiken tijdens het filmen,en het dan ook nog plaatsen op het internet.
Of ehhhhh doen we niet aan hypocriet zijn.

hebbuh | 26-03-16 | 20:26

Dit straalt vooral heel slecht af op tijdschriftenlezers. #nietmijnmaandblad

Doper | 26-03-16 | 20:25

Dennis6642 | 26-03-16 | 20:14

Het is maar net wat je wil zien. Volgens mij was de witte mevrouw niet zo blij dat ze gefilmd werd en wilde ze dat stoppen. Begrijpelijk dat ze dat wilde stoppen, je ziet nu wat er van komt. Ze moet waarschijnlijk immigreren nu.

Robertski | 26-03-16 | 20:25

Is het Bijltjesdag ofzeau?

Piet Karbiet | 26-03-16 | 20:24

Ik weet niet waar het over gaat, maar ik ben voor de magriet-lezeres op voorwaarde dat ze een autochtoon is.

|skander | 26-03-16 | 20:22

Deze fietsende mevrouw heeft gewoon gelijk, no matter what.

Cfour | 26-03-16 | 20:21

Dit gaat zo uitgemolken worden door Links, gutmenschen, ploflims etc. Dat het allemaal onze schuld is en weet il veel.

EmilioEsteves | 26-03-16 | 20:19

Tja, en zo gaat dat heen en weer, de propaganda oorlog woedt in alle hevigheid.
Wat mij wel opviel was een reactie van iemand die stelde dat het belachelijk is om voor een ander te bepalen hoe men gekleed mag zijn. Euhmm tja.. wel eens in Caïro geweest? Nederlandse dames op de fiets met hun zomerse kleding werden met stenen bekogeld. Dat voorval deed zich voor tijdens een reis zo'n 15 jaar geleden. Maar dat zal wel provoceren zijn geweest!
Meten met twee maten noemt men dat, helaas in het nadeel van de autochtoon....

Geenzuiverkoffie | 26-03-16 | 20:17

""Een vriend van me kreeg een keer een klap van een Marokkaan met een boksbeugel. Was dat nieuws? Nee want Marokkanen kunnen niet discrimineren, ofzoiets...""
@ pluk-87 | 26-03-16 | 19:57
Zij mogen doen wat ze willen, maar alles wat wij doen of zeggen is "racisme"
https://pbs.twimg.com/media/CbgIW8mUUAA9CJF.jpg

telelezer | 26-03-16 | 20:16

Dat de context niet duidelijk is, is anders toch ook nooit een probleem? Waarom precies nu wel? Ik snap dat je overal over wilt kunnen praten en ben in dat opzicht ook voor discriminatie onzin die onzin is ook als onzin behandelen, maar dit slaat gewoon nergens op. Je gaat niet random lui op straat lastig vallen. Maakt niet uit van welke kant. Altijd -1.

Ohja | 26-03-16 | 20:15

Linkse richtingaangevert bleek vanmiddag op de fiets rechtdoor willende Turk te zijn. Hij begon met schelden maar ik won qua puur racisme.

verbanden | 26-03-16 | 20:15

Robertski | 26-03-16 | 20:11

Ze valt toch zelf aan? Had jij je niet verdedigd?

Dennis6642 | 26-03-16 | 20:14

ow, ik denk dat ik al een mogelijke reden weet waarom dat kopvod zo nodig af moet, en waarom pas later het filmpje start (toen bleek dat mevrouw het niet zomaar liet gaan). Waarschijnlijk is mevrouw bestolen, en heeft moslima dit in haar kopvod gestopt

Bensel | 26-03-16 | 20:13

Had het stuk in Trouw al gelezen. Blijft uiteindelijk toch wel triest om te zien dat men echt niet verder komt dan enkel de slachtofferrol. Alles is de schuld van een ander en uiteindelijk... hier komt het... zij zullen ook onder de gasdouches worden gezet net zoals de Joden. (Wel typisch om te zien dat ze dan zich wel willen identificeren met Joden terwijl ze in wezen niets van Joden moeten hebben)
Men vergeet voor het gemak eventjes de diversen moordaanslagen op Joden,ongelovigen, critcasters en bespotters van de islam gepleegd door islamitische zonen.

Julia | 26-03-16 | 20:13

De ouderen weten wat verzet is. Dat zie je hier.

Anoguurder | 26-03-16 | 20:12

Dennis6642 | 26-03-16 | 20:01

Discriminatie?! Nee, ze heeft gewoon gelijk.
En verder heeft de witte mevrouw (zo noemen ze dat tegenwoordig toch?) een behoorlijk rood gezicht op het eind, alsof ze een flinke klap heeft mogen incasseren.

Robertski | 26-03-16 | 20:11

Hmm, ziet er wel heel erg uit als een set-up. Zou me weinig verwonderen als mevrouw in het complot zit om een bepaalde stroming in het politiek bestel in een kwaad daglicht te stellen. Het lijkt me wel enigszins een geitenwollensok type. Mocht dat niet zo zijn, alvast excuses, maar dan is mevrouw gewoon gek.

Bensel | 26-03-16 | 20:10

Alle vierkante en korte woorden komen toch echt vanuit de hoofddoekenkant. Een normale discussie voeren is niet mogelijk blijkt wederom uit dit korte filmpje. Zou mij niets verbazen als de "dialoog" zo begonnen is en na wat knip & plakwerk komt er een getergde Nederlandse in verzet en gaat verhaal halen . Dat gaat dan in volle glorie online zonder context.

ja,diedus! | 26-03-16 | 20:09

-weggejorist en opgerot-

koolteer | 26-03-16 | 20:09

Dus toch waar! Vrouwen hebben meer ballen en beginnen de tegenstrijd.

HMCuiteraard | 26-03-16 | 20:08

Hoppa, 4 joris en opgerot. Schiet lekker op met zo'n topic.
Joris, denk er wel aan dat jouw boterhammen mensen jorissen is,dus als je te enthousiast bent sterf je een hongerdood :)
Het feit daarbuiten gelaten dat je al dood bent.
Skål venner!

Tuborg øl | 26-03-16 | 20:08

De context is onduidelijk * links modus off *

roze_bril | 26-03-16 | 20:07

-weggejorist en opgerot-

Boer in 020 | 26-03-16 | 20:07

-weggejorist en opgerot-

Kale von Doom5748 | 26-03-16 | 20:07

-weggejorist en opgerot-

Anon7674 | 26-03-16 | 20:06

Ik wil eerst weten wat er zich voor dit filmpje heeft afgespeeld. Hebben ze die mevrouw al ergens weten op te duikelen voor hoor- en wederhoor?

nemoj me jebat | 26-03-16 | 20:05

Interessant.

Elspeth | 26-03-16 | 20:02

Jammer dat de koning van marokko niet langs kwam..

Opco Engering. | 26-03-16 | 20:02

Trots op je geloof?
Ik vroeg me juist laatst af of ze zich nou niet een beetje zouden schamen als er mensen zijn die zulke ontwrichtende dingen doen uit naam van je geloof.
Maar ik geloof het niet. Althans, ik heb ze er nog niet op kunnen betrappen.

nemoj me jebat | 26-03-16 | 20:02

Dame hoofddoek mag soera 8 wel eens goed tot zich nemen. Bij het verdelen van de jihadistisch verworven oorlogsbuit komt er geen moslima aan te pas.

Thomas333 | 26-03-16 | 20:01

Elke confrontatie met mocro's en de islam levert weer iemand op die wakker is geschud. Prima toch?

funkyd | 26-03-16 | 20:01

Die verwarde vrouw krijgt flinke beuken. Reaguurder voorkomt vervolgens ziekenhuisvervoer per helikopter van verwarde zombie attacker. Ze gaan dit voorval toch niet opblazen?

RickTheDick | 26-03-16 | 20:01

Een vrouw naar mijn hart (als ik dit mag zeggen), zou ze nog alleen zijn?

Crematorium-de-Asbak | 26-03-16 | 20:01

Lijkt me toch glashelder dat die vrouw niet goed bij haar hoofd is. Ze zegt 'ik zeg alleen dat ze toch geen hoofddoek hoeft te dragen'. Lijkt me gewoon duidelijk gevalletje discriminatie, al dat goed gepraat hier snap ik niet...

Dennis6642 | 26-03-16 | 20:01

Die vrouw heeft volgens mij wat psychische problemen..

henkdekanarie | 26-03-16 | 20:00

@Professor Superhirn | 26-03-16 | 19:51
Humor :)

Watching the Wheels | 26-03-16 | 19:59

Hé! Aan de stem te horen is dat een van die drie Meiden van Halal. Of het nou om Jihad, Candidae of Latrinella gaat kan ik zo niet zeggen.

Conan de Rabarber | 26-03-16 | 19:59

Die vrouw is boos. Eerlijk boos. We horen het nog wel.

Normpje | 26-03-16 | 19:58

Die mevrouw is bang, ze vindt die hoofddoekjes in haar leefomgeving bedreigend en kiest een representant die ze aan kan om paal en perk te stellen. Onzin natuurlijk om bang te zijn van een hoofddoek, maar het lijkt een reactie op de gebeurtenissen van de afgelopen weken als je luistert naar de wartaal die eruit komt. Waarschijnlijk in de kern angst en de wens om iets te doen om het weer de goede kant op te kantelen. Triest voor beide kanten en allemaal omdat de politiek nagelaten heeft om grenzen te bewaken (ook figuurlijk).

Watching the Wheels | 26-03-16 | 19:57

Wat erg zeg..
Een vriend van me kreeg een keer een klap van een Marokkaan met een boksbeugel. Was dat nieuws? Nee want Marokkanen kunnen niet discrimineren, ofzoiets...

pluk-87 | 26-03-16 | 19:57

-weggejorist en opgerot-

Islamofiel | 26-03-16 | 19:56

Ze hebben tante Greet ook weer vrijgelaten zie ik...

VanBukkem | 26-03-16 | 19:56

-weggejorist-

Professor Superhirn | 26-03-16 | 19:55

@George van den Bergh | 26-03-16 | 19:42
Ja, de moslima legt even haar camera neer, en vervolgens ligt die mevrouw met haar fiets op de grond. En wie gebruikt er dan geweld?
Dit doet mij denken aan de meiden van Halal, die werden zogenaamd in een trein door een vrouw aangevallen die hun hoofddoek af wou trekken. De meiden van halal zeiden zich kranig verweerd te hebben. Later bleek dat zij bij die mevrouw beide polsen gebroken te hebben.
Je ziet het telkens weer: tomeloos geweld naar buiten toe geeft niets, maar o wee als er eens iets terugkomt, dan is het ach en wee.
Als je die lui gelooft zijn islamieten altijd het slachtoffer. Kijk je naar de feiten, dan zijn het voornamelijk daders.

Peter_K | 26-03-16 | 19:54

Ik hoor scooter en denk, die zal ook wel in het complot zitten. Hij is zo stellig over die hoofddoek. Wellicht is dit een gevalletje "even zien wat Nederlanders zoal vinden van de islam na Zavetem" En treft ze er één met een echte mening.

Graaf van Egmont | 26-03-16 | 19:53

-weggejorist-

telelezer | 26-03-16 | 19:53

Ik zie de ontstemde blik van Pauw al, wars van het feit dat hij en de rest van de mainstream media in het bijzonder de 55+er - die geen GeenStijl oid heeft om zijn gal te spuien - tot waanzin drijven met hun omheengelullerij elke dag.

Bram van Ojik | 26-03-16 | 19:52

@Graaf van Egmont | 26-03-16 | 19:47
Helaas zal de dienstdoende agent een voorafingevuldformulier overhandigen aan de kopvodmevrouw. Het woord aangifte staat ze voor in de bek. Addergebroed is het.

poisonivy | 26-03-16 | 19:52

Grote kans dat de Margrietmevrouw gewoon haar mobieltje terugwilde.

Professor Superhirn | 26-03-16 | 19:51

Wie leest er dan ook "Margriet".
Ik adviseer Viva.....

necrosis | 26-03-16 | 19:50

@Van Rossem | 26-03-16 | 19:33
Alleen aan dit fragment heb je i.d.d. geen hol, als het om een realistische beeldvorming gaat.
Het kan (nog) van alles zijn, inclusief een toneelstukje ...

SyntaxError | 26-03-16 | 19:50

-weggejorist-

The real McCoy | 26-03-16 | 19:50

Ze gaat gelijk aangifte doen; dat is ook 1 van hun vaste kenmerken.
Maar WAT is voorafgegaan aan deze uit zijn context getrokken video? Heeft de de hoofddoekdame die fietsdame als eerste beledigd of ongekeerd..?
Maar ja, dat krijgen we (natuurlijk) niet te zien; want "Barbertje (=fietsdame) moet hangen".
En wat erg "Toevallig" dat dit op "het juiste moment" gefilmd wordt.
Is het opzet??
Wat ging eraan vooraf..?

telelezer | 26-03-16 | 19:48

Ik kan mij best voorstellen dat iemands handen gaan jeuken. Dat doen ze bij mij ook regelmatig wanneer ik mijn honden uitlaat en weer eens zo'n hautain figuur met de islamitische vlag op haar kop tegen kom die je aankijkt alsof je een hoop stront bent.
Maar goed, ik ben niet zo van het handtastelijke dus hou me in.
Misschien leest de fietsmevrouw wel mee dus daarom: goed gedaan!

Lupuslupus | 26-03-16 | 19:48

-weggejorist en opgerot-

Cuyahoga | 26-03-16 | 19:48

Je ziet niets. Dit is moedwillig geknipt en geframed.

nieuwsflits | 26-03-16 | 19:47

Ik heb het filmpje vier keer bekeken en kan er geen chocolade van maken. De vraag is, wat deed de Margrietvrouw halt houden? Het moet iets geweest zijn, de druppel die de bekende emmer deed overlopen. Het is goed dat deze zuster aangifte gaat doen met deze filmbeelden. De dienstdoende agent zal zich vertwijfeld afvragen wat hij er mee moet.

Graaf van Egmont | 26-03-16 | 19:47

De burka is ook maar een stukje stof...

Desmoulins | 26-03-16 | 19:46

-weggejorist en opgerot-

A.de Knaller | 26-03-16 | 19:46

Geweld gebruiken altijd -1. Tenzij ze iemand vermoord heeft, maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

rekennietmachine | 26-03-16 | 19:46

waar zijn de opnames van de eerste 5 minuten?
Overduidelijk is er wat weg gelaten... want de vrouw was er al om haar verhaal te halen.
selectieve nieuwsgaring veroorzaakt oorlog.
#NOS

kapitein_iglo | 26-03-16 | 19:44

Zoals ik al op dumpert zei, dit ruikt naar framing. Context bewust onduidelijk gelaten en zowel het begin als het einde van de video is geknipt.

XaleX_2 | 26-03-16 | 19:44

mental K | 26-03-16 | 19:38

Misschien een lesbischse en heeft ze haar vingers in de duisternis geduwd bij menschen die daar niet positief tegenover stonden?

Tuborg øl | 26-03-16 | 19:43

-weggejorist en opgerot-

David000000007 | 26-03-16 | 19:43

Grappig, de terrorist van de Parijse aanslagen kan maanden vrij rondlopen in Moslim wijk Molenbeek, geen video of actie van Moslims, maar hier duiken ze op als leeuwen. Geeft hun loyaliteit aan. Eigen groep beschermen, ook als het terroristen zijn maar als een Moslima beeld instart nadat er duidelijk iets is gebeurd, dan vrouw ongevraagd filmt en bij blokkeren camera haar van fiets slaat, dan sharen ze de video alsof hun leven ervan afhangt en presenteren het als aanval op Moslima. Dit volk is schaamteloos en zijn loyaal naar hun eigen groep alleen, niet naar ons.

George van den Bergh | 26-03-16 | 19:42

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 26-03-16 | 19:42

Ik ben vanmiddag op mijn fiets in Rotterdam bijna overreden door een hoofdoek achter het stuur van een auto. Zou dat óók racisme zijn?

Peter_K | 26-03-16 | 19:41

Oh oh, een verwarde vrouw.

MarcS | 26-03-16 | 19:41

Wat ging er aan vooraf? Vragen enzo.

horsteknots | 26-03-16 | 19:40

Rustaaaagh

Bram van Ojik | 26-03-16 | 19:40

Dat repeterende "rot op" zegt mij genoeg. Dat is zo ongeveer wat elke hoofddoek, in opdracht van De Verhevene, uitstraalt.

Schoorsteenveger | 26-03-16 | 19:39

Grote vraag is waarom? Heeft het kopvod weer een Belgische vlag van de boom getrokken? Wilde ze bij de kassa geen bacon aanraken? Wilde ze aparte gymlessen? of apart zwemmen 'met zusters'? Vragen vragen.

mental K | 26-03-16 | 19:38

Hebben de wegkijkers dan toch gelijk dat er in NL ook rechts-extremistische terroristen actief zijn? :-)

Prof. D.A.H. Vintik | 26-03-16 | 19:37

Dat is geen Margrietlezeres maar een Radiacale Libelleïaanse.

pontius | 26-03-16 | 19:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken