Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeil start landelijke bustour in Hilversum

peilbus.jpgIn aanloop naar het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne op 6 april begint GeenPeil aanstaande zaterdag 26 maart in Hilversum met een landelijke bustour. Naast landelijk bereik is het ondersteunen van de ruim 3.000 GeenPeil vrijwilligers een belangrijk doel van deze rondreis. GeenPeil wil zoveel mogelijk mensen direct aanmoedigen om te gaan stemmen op 6 april. Tijdens de stops die de GeenPeil-bus zal maken op iconische locaties in heel het land zullen vaste GeenPeil-gezichten zoals Jan Roos en René van Leeuwen samen met lokale vrijwilligers campagne voeren. Daarvoor zijn inmiddels ruim vier miljoen flyers afgedrukt en een deel hiervan, aangevuld met een scala aan andere campagne-materialen zoals een mobiel stemhokje, wordt door het land verspreid met de GeenPeil-bus. GeenPeil-voorman Jan Roos: "Het referendum van 6 april is een historisch moment voor onze democratie. Het referendum is mogelijk gemaakt dankzij meer dan 430.000 handtekeningen van betrokken burgers en wij gaan in de laatste weken naar 6 april alles op alles zetten om zoveel mogelijk mensen naar de stembus te krijgen." Dit is een origineel persbericht. Voorlopig schema hieronder. We willen natuurlijk zo veel mogelijk GeenPeil-vrijwilligers er bij hebben! Via de campagne-app kun je aanmelden om te komen helpen. Wij zorgen voor koek & zopie! geenpeilschemabustour.png

Reaguursels

Inloggen

Hé Utopia, ik verbaas mij er over dat het nog bestaat.

Toetsiemonster | 26-03-16 | 09:36

@ikzalhandhaven
Kennelijk levert u zich met huid en haar over aan de EU.
Liever dan u te handhaven?

FCDenBosch | 26-03-16 | 07:38

Ach, waarom niet ook bij de elite rond het dorpsplein van .. bijvoorbeeld Wassenaar?

Jan Marijnissen | 25-03-16 | 23:06

1 april Brielle, dat is een tactische!

gentle giant | 25-03-16 | 22:03

tis_wat | 25-03-16 | 15:48

Zeelân wornt ôk overherslaohn ej.

Alexander des Burgus | 25-03-16 | 16:29

Idd want het word een dikke vette NEE
vinzDH 25-03-16 | 15:16
Goeie man. Krijg meteen het gevoel dat je weet waar je op stemt.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 15:51

Ja werkelijk! Boven de rivieren wonen weer eens geen mensen?!?
Komen een keertje om de hoek kijken in Groningen, maar de rest van de vijf noordelijke provincies zijn weer niet aantrekkelijk?
Trekken er wel een hele dag voor uit, want het is o zo ver weg, man in een paar uurtjes ben je er al.

tis_wat | 25-03-16 | 15:48

Oekraïne treedt niet toe tot de EU
ikzalhandhaven | 25-03-16 | 14:04

Idd want het word een dikke vette NEE

vinzDH | 25-03-16 | 15:16

telelezer | 25-03-16 | 14:00
Prima uit de context van het verhaal gehaald.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 14:04

""(..)Tot die tijd is het huidige Europese bestel nog een gevolg van de keuzes van het Europese volk.(..)""
@ ikzalhandhaven | 25-03-16 | 13:07
.
WTF...?! “Keuzes” van het Europese volk..??? Wat een verbijsterende uitspraak. Immers, aan de meerderheid van “Het Europese Volk” is niets gevraagd, wordt niets gevraagd en zal niets gevraagd worden!
En met de uitslagen in de paar rottige landen waar wel iets is gevraagd (Lissabon referenda) hebben de regenten hun democratische achterwerk gewoon lachend afgeveegd met de “Nee” uitslagen; want het is immers “veel te ingewikkeld” voor het plebs; die moeten dus maar hun bek houden.
.
Dus kom nou niet met die idioterie aub.
Maar ik neem aan dat uw verbijsterende betoog een 1 april grap is want een reeel mens verkondigt zo’n uitspraak niet niet.
Tenzij u (zie boven) een trollende “deugfacilitator” bent..?

telelezer | 25-03-16 | 14:00

""Aangezien de dictators in Brussel ons nooit over de EU zelf zullen laten stemmen uit angst voor een afwijzing zullen we toch ergens ons ongenoegen moeten laten horen.
En Oekraine is daar perfect voor omdat het ook gewoon waanzinnig is dat we zo een land bij de EU gaan halen.
Dus slaan we twee vliegen in één klap bij een tegenstem.""
@ sinar2 | 25-03-16 | 11:30
.
+100

telelezer | 25-03-16 | 13:43

Handig... Op 1 April naar Brielle te gaan :)

Jos6424 | 25-03-16 | 13:41

Goed idee. Maar waarom naar 1 bus..? Minstens 10 of meer nodig

telelezer | 25-03-16 | 13:33

Op stad Groningen na... fuck alles boven Oldenzaal!

jaweh zahweh | 25-03-16 | 13:26

Stamp die bus vol met flyers,zal zeker voldoende slim volk op af komen die willen flyeren in hun buurt.
Maggie Sletvana thuis in Ukrain houe.

De Profundus | 25-03-16 | 13:20

Op Paasmaandag in Someren (laatste bastion van Brabant, 'ons kent ons' en meer koeien dan mensen) en Son&Breugel (lintdorp van 20 kilometer) gaan flyeren?
Nobel streven maar ik verwacht dat er weinig volk op straat is. Er is al geen fluit te doen op een normale zondag en nu zit iedereen ook nog eens bij ouders/schoonouders/in bed/te lunchen bij de Ikea.

Draak uit Brabant | 25-03-16 | 13:13

Wordt prachtig weer die week van 6 april.
Dat belooft zowiezo hogere opkomst.

P.s waar blijven mijn flyers,heb al 2 keer aandevraagd.

De Profundus | 25-03-16 | 13:13

Dommelsch | 25-03-16 | 12:22
En zo werkt democratie. Je krijgt niet altijd je zin. Daar moet je je bij neerleggen. Op het moment dat de behoefte aan hervorming groot genoeg is, krijgen eurokritische partijen een meerderheid en op die manier een grotere stem.
Je klinkt nu vooral heel verontwaardigd, omdat jouw stem niet gehoord wordt. Een stem die vooralsnog niet door de meerderheid van de bevolking is uitgesproken. Dat kan wellicht in de komende verkiezingen anders zijn. Tot die tijd is het huidige Europese bestel nog een gevolg van de keuzes van het Europese volk. Ik sta er zelf niet achter, maar wanneer de tijd rijp is, komt daar verandering in. We leven niet in een dictatuur. Wel in een traag functionerende democratie.
Het enige wat echt zorgwekkend is, is de invloed van het bedrijfsleven in de politiek. Dat zijn degenen die geen stem zouden moeten hebben, maar wel heel veel invloed hebben.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 13:07

Wat een ouderwetse manier van campagne voeren. Hoeveel mensen bereik je hiermee? Ik had korte, informatieve filmpjes verwacht. Er zitten duizenden sympatisanten klaar op dit soort info te delen via de social media.
.
Met een bus bereik je in een week 1000 mensen. Met een filmpje van 2 minuten bereik je in een week een paar miljoen mensen.
.
Jullie hebben het referendum afgedwongen door intenet op de goeie manier in te zetten en nu ga je 100 jaar terug in de tijd. Gemiste kans!

LieberLiber | 25-03-16 | 12:57

Chique hoor, die bus... Beetje Trump Force One zonder vleugels. Prima om wat Oekraïense postorderhoeren uit te wonen, dat leer maak je zo weer schoon...

Ad Hominem Tu Quoque | 25-03-16 | 12:34

Dommelsch | 25-03-16 | 12:22
Met SP bedoelde ik PVV uiteraard

Dommelsch | 25-03-16 | 12:24

Alle sentimenten zijn valide om te stemmen. Als je tegen de regering bent, Rutte een lul met vingers vindt en je de EU ruk vindt en je tegen een steeds groter wordende EU bent en mede daarom tegen stemt prima. Lijken me allemaal prima redenen om tegen stemmen. Zeker als Juncker voorspelt dat er een continentale crisis gaat plaatsvinden.. dan weet je dat dit verdrag niet klopt.

denoorman | 25-03-16 | 12:24

Zijn het nu alleen oekrainse wijven die in die bus zitten?

Yzord | 25-03-16 | 12:22

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 11:50
Dat klopt, dus is onze enige democratische invloed een die loopt over de as van het kabinet - de Europese raad. Want dat is het enige orgaan dat buiten de ongekozen Europese commissie iets in de melk te brokkelen heeft. Moet je je voorstellen: er wordt een kabinet gevormd met of SP, PvdD of SP, volgens mij de enige oprecht EU kritische partijen. Dan komt er eerst een regeerakkoord en dus een compromis. Het kritische geluid verstomd dus al vóórdat het ons nationale parlement verlaat. Vervolgens moet dat geluid iets bereiken in een raad waarvan de meerderheid totaal andere belangen heeft dan ons land, want netto ontvanger. Bovendien hebben zij een zwaardere stem want ze vertegenwoordigen meer inwoners. Bijvoorbeeld Polen en Spanje, respectievelijk nummer 1 en 4 netto ontvanger, hebben beiden elk 27 stemmen binnen de raad tegen 13 van Nederland. Mag u raden wat dit betekent als landen als Oekraïne en Turkije ooit toetreden. Neem het mij niet kwalijk als ik niet in uw perspectief geloof.

Dommelsch | 25-03-16 | 12:22

Bij dit referendum kan iedereen stemmen zoals hij wil, motieven doen er niet toe. Als je tegen de EU bent prima, dan gewoon tegen stemmen. Bij 2e kamer verkiezingen leest toch ook niemand het verkiezingsprogramma van de partijen. Zie bv ook de opkomst van groenlinks, die ineens omhoog gaan in de peilingen omdat de mensen Snotneus Klaver een leuk fris ventje vinden in vergelijking met kabouter Pechtold.

denoorman | 25-03-16 | 12:20

Toetsiemonster | 25-03-16 | 12:06
Oekraïne treedt niet toe tot de EU. Er wordt een samenwerkingsverband aangegaan. De intentie tot toetreding is zelfs niet eens uitgesproken. Je weet niet eens waar het verdrag over gaat. Toetreding tot de EU is iets heel anders. Dit gaat over een investering in een land, dat, wanneer het aan de voorwaarden uit het verdrag voldoet,voldoende potentie heeft om in te investeren.
Overige sentimenten horen geen rol te spelen in het beslissingsproces. Dat is nu wel zo.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 12:15

Geen 020 en 030?

hotmint | 25-03-16 | 12:15

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 11:24
Ik kan jouw redenering niet volgen. Een referendum is een volksraadpleging. Wat denkt Nederland, bij monde van de demos, er van dat er een associatie verdrag wordt aangegaan in de vorm welke voorligt met Oekraïne. Dat is geen signaal afgeven dat is een vraag aan het volk. Daar moet het volk eindelijk eens een keer over beslissen. De EU is enorm uitgebreid zonder dat het volk daar een stem in had. Toen het volk mocht stemmen over de grondwet is de stem van het volk in de vorm van de uitslag genegeerd. Het Nederlands politiek bestuur en de volksvertegenwoordiging behoren zich alleen maar te bekommeren om de Nederlandse welvaart en veiligheid. Daarom geven wij hen 1 x in de 4 jaar een mandaat om 4 jaar zo goed mogelijk voor onze welvaart en veiligheid te zorgen. Daar behoren niet de inlijvingen van vreemde mogendheden bij. Het volk stemt niet over een politiek dossier, het volk stemt over het toevoegen aan de EU, waar wij 1 van de grondleggers van zijn, van een land waar een burgeroorlog aan de gang is. Zo werkt een referendum. Beschouw het maar als: De allerhoogste Baas, het Nederlandse volk, maakt een beslissing over toetreding van Oekraïne tot de EU.

Toetsiemonster | 25-03-16 | 12:06

@Stemmenteller | 25-03-16 | 10:13
Dat is zo maar men alvast voorbereid zijn kennelijk.

am*dam | 25-03-16 | 10:39
Ik hoop dat voldoende mensen zullen gaan tekenen. Wel oppassen voor 'referendum-moeheid'. Maar als je democratische inspraak wil doen moet je daar wat voor doen.

Zzzzooooffff | 25-03-16 | 12:05

Te ingewikkeld voor het volk, niet geschikt voor dit onderwerp bladiebla. Dat maak ik zelf wel uit.
Piet Karbiet | 25-03-16 | 11:07
.
Precies. Ik heb mijn eigen overwegingen gemaakt om NEE te gaan stemmen. En dat nee is in beton gegoten.

Lupuslupus | 25-03-16 | 12:05

Goed plan, maar kijk a.j.b. wel uit voor gewapende extreem linkse dierenactivisten die hand- en spandiensten verrichten voor The Establishment (in ruil voor soepsidie), want deze prutsende regering zal het inmiddels wel Spaans benauwd krijgen en is tot alles in staat!

Xirdalan | 25-03-16 | 11:59

Ik denk dat dit referendum alle records gaat breken. En dus ook het moreel van de EU gekkies. Hallo Rutte Pechtold Samson van Baalen etc

Lichtstadfan | 25-03-16 | 11:59

lanexx | 25-03-16 | 11:51
Nederland geeft geen cent extra uit aan Oekraïne, behalve het bedrag wat we uberhaupt al betalen aan Europa. Ook als de samenwerking met Oekraïne wordt beëindigd, betalen we precies evenveel aan Europa.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 11:57

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 11:41
Tuurlijk, met honderden miljarden van de belastingbetalers gaat het wel lukken, over honderd jaar zal het misschien iets beter gaan, Nederland inmiddels van de kaart geveegd, maar goed dan heb je ook wat.
Gooi die roze bril maar af!

lanexx | 25-03-16 | 11:51

Dommelsch | 25-03-16 | 11:39
Dat is echt complete onzin. Die democratische wijze is er wel (zij het bij lange na niet optimaal). In dit land zijn er genoeg partijen die op deze manier niet met Europa willen samenwerken of hervormingen willen doorvoeren. Daar kun je op stemmen. Zodra die partijen genoeg stemmen krijgen, krijgt u uw zin. Het ligt er maar net aan hoe hoog die prioriteit ligt bij de bevolking. Als je kijkt naar de peilingen, zie je dat de behoefte tot een ander Europa steeds groter wordt. Die processen zijn traag, maar ze zijn er wel degelijk. Anti-Europese sentimenten krijgen een steeds grotere rol in de politiek. Dat gaat de huidige bestuurders dwingen tot maatregelen, anders krijgen ze de volgende keer geen stem. Wanneer die maatregelen niet afdoende zijn, komt er een andere bestuurder die het roer omgooit.
Europa functioneert indirect door de gratie van de kiezer. En het duurt echt niet meer lang voor ze dat in Brussel door gaan krijgen. En misschien is het dan al te laat voor ze.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 11:50

sinar2 | 25-03-16 | 11:30
We halen het land helemaal niet bij de EU. Dat is echt een complete misvatting. We gaan samenwerken en investeren. Maar het land wordt geen onderdeel van de EU. Het verdrag heeft ook niet die intentie.
Je investeert in principe in een zeer vruchtbaar land (graanschuur van Europa), dat financieel aan de grond zit. De bevolking heeft in meerderheid laten weten de pro-Russische koers achter zich te willen laten.
Er wordt alleen geld ingestoken als de corruptie in het land wordt bestreden. Het IMF (internationaal monetair fonds, dat de geldstroom beheert) dreigt met het stopzetten van geldstromen, wanneer er geen actie wordt ondernomen. Zolang het corrupt blijft, komt er geen geld. Wanneer de corruptie wel succesvol wordt bestreden en de macht van de oligarchen vermindert, gaat de investering door.
Het is het op een na grootste land van Europa (qua oppervlakte), met 45 miljoen inwoners met een kleine economie.
Op het moment dat de regering vooruitgang laat zien, is er ontzettend veel te winnen in Oekraïne.
Bijvoorbeeld Nederlandse agrarische bedrijven hebben daar veel kansen om massaproductiesystemen op te zetten. Groot land, veel ruimte, vruchtbare grond.
Samenwerking? Graag, maar dan moet Oekraïne laten zien dat ze corruptie willen bestrijden.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 11:41

@ikzalhandhaven | 25-03-16 | 11:24
Een democratische wijze om een hervorming van de EU af te dwingen komt er na het referendum van 2005 niet meer. En het EU parlement heeft voor zoiets ook geen mandaat. Uw Europese stem is dus waardeloos. Dit referendum is daarom een Godsgeschenk en wel degelijk gerechtvaardigd als een stem voor of tegen de EU; u steunt dit instituut en haar beleid, of niet.

Dommelsch | 25-03-16 | 11:39

Mr aarsch | 25-03-16 |

Someren en Son liggen volgens mij toch echt in het zuiden des lands. (Had het alleen beter gevonden als ze iets verder uit elkaar gelegen plaatsen hadden gekozen)

Had dan even naar Tilburg, Breda of 's Hertogenbosch getrokken.

Gregovic | 25-03-16 | 11:34

@ikzalhandhaven | 25-03-16 | 11:24
Aangezien de dictators in Brussel ons nooit over de EU zelf zullen laten stemmen uit angst voor een afwijzing zullen we toch ergens ons ongenoegen moeten laten horen.
En Oekraine is daar perfect voor omdat het ook gewoon waanzinnig is dat we zo een land bij de EU gaan halen.
Dus slaan we twee vliegen in één klap bij een tegenstem.

sinar2 | 25-03-16 | 11:30

Verkeerde redenen? Wat is er mis met "red de democratie, ga stemmen"?
Lupuslupus | 25-03-16 | 11:03

Een referendum dat gaat om de inhoud van een politiek dossier moet gaan om de inhoud van een politiek dossier.
Het moet niet gaan over de verkeerde fundamenten waarop de huidige Europese politiek gebouwd is. De vorm en de inhoud worden nu met elkaar gemengd, terwijl die gescheiden moeten zijn.
Ik ben de eerste die voor een veel democratischer stelsel in Europa is. maar daar mag je het dossier dat gaat om Oekraïne niet in betrekken. Nu komt er een vorm van belangenverstrengeling.
Sommige mensen stemmen nee om 'tegen Europa' te stemmen. Daarbij gaat de kern van de zaak, is het associatieverdrag een goede zaak of niet, verloren.
Ik kon me prima vinden in het referendum, tot Geenpeil ging roepen dat het gaat om een signaal afgeven.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 11:24

@Lupuslupus | 25-03-16 | 11:03
Dat valt onder de categorie "Ik ben voor referenda maar ...". Te ingewikkeld voor het volk, niet geschikt voor dit onderwerp bladiebla. Dat maak ik zelf wel uit.

Piet Karbiet | 25-03-16 | 11:07

Het enige waar ik me aan stoor is Geenpeil. Die zijn voor de verkeerde redenen met deze campagne begonnen.
ikzalhandhaven | 25-03-16 | 10:55
.
Verkeerde redenen? Wat is er mis met "red de democratie, ga stemmen"?

Lupuslupus | 25-03-16 | 11:03

mallekater | 25-03-16 | 10:46
Ik heb echt al bizar veel non-argumenten vanuit het nee-kamp gehoord. Ook vanuit het ja-kamp trouwens. Uiteindelijk komt het neer op vertrouwen in de medemens.
Voor beide kampen valt wat te zeggen. Het enige waar ik me aan stoor is Geenpeil. Die zijn voor de verkeerde redenen met deze campagne begonnen.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 10:55

@ikzalhandhaven | 25-03-16 | 10:46
Vorm, inhoud, blablablabla. Is je naam toevallig S. Teunzender?

Mark_D_NL | 25-03-16 | 10:55

Eerst een foto van de hapjes- en drankjesmeisjes, en dan overweeg ik of ik zal stemmen. Zal 'ja' zijn overigens, zelfs al zou ik daarmee helpen de drempel te bereiken voor een meerderheid van 'nee'-stemmen. Democratie weet je wel.

Zyprexa20mg | 25-03-16 | 10:55

Doe zoals mij: zorg voor twee volmachten.

kwark001 | 25-03-16 | 10:53

@nemoj me jebat | 25-03-16 | 10:50
,
Gezellie. En jij mag gewoon Piet zeggen, heur.
*strippenkaart en heupflacon zoekt*

Piet Karbiet | 25-03-16 | 10:53

@Piet Karbiet | 25-03-16 | 10:23
Ik ga wel mee. Al heet ik dan geen Svetlana, maar gewoon Truus.
*de paden op, de lanen in, vooruit met flinke pas*

nemoj me jebat | 25-03-16 | 10:50

De Bus in Utopia. https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Bus_%28televisieprogramma%29
Komt die agressieve Bosnier Sjekkie ook weer langs?

Piet Karbiet | 25-03-16 | 10:50

Ik stem voor. Maar bedankt voor de moeite. Jammer dat het Geenpeil niet om de inhoud van het referendum gaat, maar vooral over de vorm. Gisteren nog een post op GeenStijl dat het referendum over meer dan het associatieverdrag gaat. Dat is dus juist NIET de bedoeling.

ikzalhandhaven | 25-03-16 | 10:46

Mensen, overdrijf het nu niet.
Op het moment dat reclame gaat irriteren haken mensen af.

Inmiddels stemt al meer dan de helft tegen,
hou het zo.

Wij gaan dit winnen op een beschaafde manier, dat in tegenstelling tot het JA-groepje dat enge nonargumenten hanteert.
Afgesproken?

mallekater | 25-03-16 | 10:46

@Gears | 25-03-16 | 10:41
Dan moet het verdrag nogmaals door de Kamers. En Hongarije, Polen en Tsjechie nemen ook solo beslissingen de laatste weken. En Merkel.

Piet Karbiet | 25-03-16 | 10:46

Weg met de EUropatriciërs.

HeelStijl | 25-03-16 | 10:44

6 april: NEEderland! = EUkraiNEE!

HeelStijl | 25-03-16 | 10:43

Maar als Nederland nee stem, dan moet Europa hier ook mee akkoord gaan, of hoe zit dat? Nederland mag toch geen solo beslissingen maken voor Europa?

Rest In Privacy | 25-03-16 | 10:41

@Zzzzooooffff | 25-03-16 | 10:08 Toppertje. Ja, het is een beetje voorbarig met dit referendum nog gaande maar er is een petitie gestart om een referendum over TTIP af te dwingen. Vooralsnog zal NL het enige land zijn waar een referendum hiertegen kan worden gehouden. Zie ttip-referendum.nl...

am*dam | 25-03-16 | 10:39

@monteur | 25-03-16 | 10:33
Dat kan al 25 jaar en heb je geen verdrag voor nodig.

Piet Karbiet | 25-03-16 | 10:39

Gisteren mijn doos met flyers gekregen... Vanavond maar eens goed aan de wandel...

Jamal | 25-03-16 | 10:36

@Dommelsch | 25-03-16 | 10:30
Het ligt aan jouw. Aan zelfkennis geen gebrek gelukkig.

Mark_D_NL | 25-03-16 | 10:35

Svetlana als dit de zelfde is als de trol op menige
site dan zou ik maar oppassen met je lekker hapjes .
Als dit de zelfde is?die is net zo gek als die in
Parijs en Brussel .
Pas op .

Domie nee | 25-03-16 | 10:35

-weggejorist-

monteur | 25-03-16 | 10:33

sorry echt maar een keer geklikt.. server hickup.

Mr aarsch | 25-03-16 | 10:31

-weggejorist-

Mr aarsch | 25-03-16 | 10:30

-weggejorist-

Mr aarsch | 25-03-16 | 10:30

Het zuiden (wilders gebied) wordt alweer overgeslagen.

Mr aarsch | 25-03-16 | 10:30

Ik blijf deze campagne bedenkelijk vinden. Serieuze thema's landen niet bij mainstream publiek door de puberale wijze waarop het hier vaak wordt verpakt.
Maar het zal wel aan mij liggen.

Dommelsch | 25-03-16 | 10:30

fotootje van de dames graag

klaaaaz | 25-03-16 | 10:30

Vergeet je Strippenkaart niet!

Mark_D_NL | 25-03-16 | 10:26

Mis Utrecht in de lijst.

i-Wonder | 25-03-16 | 10:25

Is er voor den Haag al Sharia-beveiliging geregeld dan?

Cuyahoga | 25-03-16 | 10:24

Succes mannen en dames,
Ik kan helaas niet komen - ben flyeren!

nemoj me jebat | 25-03-16 | 10:23

Amai! Het flyeren is er gisteravond wegens JC en te veel Chouffes even bij ingeschoten. Vanmiddag monter op pad. Gaat Svetlana met mij mee?

Piet Karbiet | 25-03-16 | 10:23

En dan eindigen in Oldenzaal.
Geweldig mensen.

Cuyahoga | 25-03-16 | 10:22

Pak Montferland ook even mee aub. Van 20 naar 13 stemlocaties, en dan ook nog eens belachelijk verdeeld.
XverderNix | 25-03-16 | 10:16
.
Waarom gaat u daar niet flyeren?

Lupuslupus | 25-03-16 | 10:18

Pak Montferland ook even mee aub. Van 20 naar 13 stemlocaties, en dan ook nog eens belachelijk verdeeld.

XverderNix | 25-03-16 | 10:16

@Zzzzooooffff | 25-03-16 | 10:08
Er moet toch eerst een wet worden aangenomen voordat er een referendum over gehouden kan worden?

Stemmenteller | 25-03-16 | 10:13

30% wordt makkelijk gehaald. Misschien ludieke
actie in Oldenzaal met bussen en taxi 's om kiezers naar de weinige stembussen te brengen.

dirty dirk | 25-03-16 | 10:12

Het leeft te weinig in mijn omgeving. Ze hebben geen idee wat nou verstandig is. 30% gaat lastig worden.
Oeloeboeloe | 25-03-16 | 10:11
.
Nederland is groter dan uw omgeving.

Lupuslupus | 25-03-16 | 10:12

Het leeft te weinig in mijn omgeving. Ze hebben geen idee wat nou verstandig is. 30% gaat lastig worden.

Oeloeboeloe | 25-03-16 | 10:11

Goed zo. Ik ga zeker stemmen. Laat de opkomst maar naar de 80% gaan, zodat dit soort referenda niet meer weg te denken zijn. Dan wordt het tijd voor het echte werk: bindende referenda, die ons onze toekomst in handen geven. Uit de EU, uit de Euro, bijvoorbeeld.

De echte Stolwijker | 25-03-16 | 10:10

Ja, het is een beetje voorbarig met dit referendum nog gaande maar er is een petitie gestart om een referendum over TTIP af te dwingen. Vooralsnog zal NL het enige land zijn waar een referendum hiertegen kan worden gehouden. Zie ttip-referendum.nl/

Zzzzooooffff | 25-03-16 | 10:08

Op naar een record aantal NEE stemmen!

Uw Psychiater | 25-03-16 | 10:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken