Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Toedeledokie. Einde carriere Alexander Pechtold

peggoldim.jpgWe zullen je missen, Alexander. Na jarenlang tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend je politieke carrière gevolgd te hebben wordt het nu tijd om uit elkaar te gaan. Overmand door de emotie van het afscheid laten we het woord aan professor Muel Kaptein, hoogleraar integriteit, die de nagel aan je politieke doodskist schreef: "Omdat je niet de schijn moet wekken van belangenverstrengeling of machtsmisbruik. Dat heeft Pechtold hier wel gedaan. En dat is ernstig. Het is behoorlijk mis gegaan en daar is geen excuus voor". Troost je in ieder geval met de gedachte dat het tripje nog meedingt in het klassement voor de integriteitsschending van het jaar. Niet de mooiste prijs, maar winnen is winnen. "De kwestie met Pechtold komt ongetwijfeld hoog op de lijst voor 2016. Het gaat om een serieuze zaak, exorbitante bedragen en een politicus van naam met een voorbeeldfunctie, die anderen op dit punt de maat neemt". Pijnlijk, pijnlijk. Ach, gelukkig mag je in goed historisch gezelschap hout gaan hakken in een bos bij Utrecht. Het was fijn je gekend te hebben en veel plezier met flyeren voor Hillary. Update: Excuses. F-site lichtelijk ondergepist. Hiero mirror.

Reaguursels

Inloggen

Daaag Alexander, ik hoop je niet meer terug te zien nu je zo geëxposeerd bent als graaier en leugenaar. Denken deed ik het al, alleen nu is het bevestigd.......

SalomonJan | 18-03-16 | 23:38

Graag per direct opheffen deze landverraders-club uit 1966.

Uw Psychiater | 18-03-16 | 11:46

We zullen Aleksander vast binnenkort terugzien bij Exmar dat ook al Guy Verhofstadt wist te strikken. En anders is er vast nog wel plek bij Suez-Tractebel of Sofina. Of zou er intussen al een plekje voor hem zijn vrijgemaakt bij de Eurobank?
925.nl/archief/2015/07/08/vvd-d66-en-g...

Takki Yah | 18-03-16 | 05:24

Hopelijk gaat die koekenbakker snel weer komkommers veilen. Stuur hem naar lekker naar Bleiswijk, daar kan hij minder schade aanrichten dan in Den Haag.

Admiraal Balthasar | 18-03-16 | 02:47

Typisch: onbetwiste leider -> wordt omringd door steeds meer ja-knikkers -> waant zich onsterfelijk -> wordt laks -> begaat domme fout.
Die rare bemoeienis met de aankoop van die Rembrandts was ook al op het randje.

Bert Konterman | 17-03-16 | 23:58


De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:08

En dat alles had Pechtold gewoon op eigen kosten of die van zijn partij moeten doen: de reis, hotel enz. Door reiskosten, hotel enz aan te nemen kun je je verplicht gaan voelen om iets te doen of laten in je functie als kamerlid. Dat weet iedereen die werkt voor de overheid. En Pechtold zou dat ook moeten weten.

Paljas | 17-03-16 | 22:47

Best wel griezelig... wat heeft Peggie voor bijlen fetish ?
hij zat geloof ik bij koffietijd of Pauw ook al gruizig te doen over het edele houtjes hakken...
ik vraag me af of Wassila Foetsie toevalig niet door zo'n bijl geraakt is i.p.v. gebeten door een hond ?

Berthe | 17-03-16 | 22:34

Ik verlies mijn baan als ik dat soort geschenken aanneem.

Dr. Dr. Bartholdy | 17-03-16 | 22:02

Lachwekkend dit.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:55

U bent lachwekkend...

Toxopeus | 17-03-16 | 21:48

Kortom: uitermate geschikt voor Brussel.

jemagookniksmeer | 17-03-16 | 21:37

Zul je net zien. Wil je de discussie aan met de slet, loopt net z'n werkdag af.

VerenigingVanDieven | 17-03-16 | 21:00

-weggejorist-

nooitmeerpvda | 17-03-16 | 20:55

Volgende maand gaat Pechtold naar Noord-Korea. Laten we hem aanpraten dat hij een vlag meeneemt uit een hotel, krijgt hij 9 jaar dwangarbeid. Iedereen blij.

Mike Gaatjeniksaan | 17-03-16 | 20:50

Hee, waar blijft nu het vervolg van deze smakelijke komedie? (Of tragedie)
Volgens mij is dks weer aan de beurt.

Nuchternederland | 17-03-16 | 20:48

@Stormageddon | 17-03-16 | 20:03
Ik gun hem een fantastisch leven in zijn gewenste groot Europese heilstaat. Lekker concurreren met China, maar wel woonachtig in de Europese variant van Tibet.

Griekenland of Oekraïne, maar dan ook met eigen internet.

Joffri | 17-03-16 | 20:26

We zullen hem missen. Deze kwieke, betweterige veilingmeester.

ljcoster | 17-03-16 | 20:25

Stormageddon | 17-03-16 | 20:03
Ik ben ook out, vanavond een seminar over de politieke geschiedenis van Europa.

bakoenin | 17-03-16 | 20:17

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:07
Over dat eerste verschillen we van mening en dat is prima. Het tweede geeft wel aan waarom je het prima vind dat de politiek en de moderne grootgrondbezitter in een privéjet ellebogenwijven. Je staat kennelijk een soort aristocratie voor.

We weten daarvan dat uiteindelijk het bloed door de starten vloeit, ook heel socialistisch.

En dat allemaal vanwege jouw rabiate Russenhaat.

Doe mij maar (directe) democratie.

Joffri | 17-03-16 | 20:17

Wist je dat zelfs Nederland een unieke unie van volkeren is?
De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:55
Wat een kul om de eeuwenlange geschiedenis van bv de kaninefaten, klokbekervolk, batouwers en valouwers tot natiestaat Nederland te vergelijken met de dwang van de EU om binnen korte tijd natiestaten te vernietigen tot 'een unieke unie van volkeren'.Brrr wat klinkt dat eng.

dagpauwoog | 17-03-16 | 20:17

Of heb ik iets gemist?
De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:08

Yes!

ResSoniya | 17-03-16 | 20:16

Ok, ik hou op. DKS is knettergek. Heeft iemand het telefoonnummer van de GGZ? Iemand moet die zak hooi toch eens ophalen, platspuiten en naakt aan de ketting leggen in een gewatteerd kamertje van een Veluwse villa.

Stormageddon | 17-03-16 | 20:03

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:55
Ah we gaan weer op de bangmakerij toer, de boze Chinezen, Amerikanen en Russen komen. En nu gaan we allemaal verhongeren.
Maar natuurlijk zijn dat unie's van volkeren. En om dat af te dwingen zijn er miljoenen mensen vermoord, en zijn er burgeroorlogen geweest. Hele volkeren zijn zelfs verdwenen en nog steeds wordt het zelfbeschikkingsrecht van volkeren in die landen ontkent.
Dus hou je unie's maar, volgens mij kan Europa best zonder en kan juist de kracht uit haar diversiteit halen.
Het gaat namelijk om kwaliteit beste slet, niet om kwantiteit.

bakoenin | 17-03-16 | 20:03

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:47
De Staten Generaal van het Koninkrijk der Nederlanden is het hoogste bestuursorgaan in dit land. Heb ik niet verzonnen, staat in de grondwet (lees het eens, best interessant).
De Staten Generaal bestaat uit de Eerste en Tweede Kamer en die vormen met de regering (Koning en ministers) het bestuur van het land. Nogmaals, verzin ik niet, staat in de grondwet. Parlementariers zijn dus openbare bestuurders. En nou niet verder lullen. Ga eerst maar eens studeren, je blaat maar wat.
nl.wikisource.org/wiki/Grondwet_voor_...

Stormageddon | 17-03-16 | 20:00

Miezerige man.

Rest In Privacy | 17-03-16 | 19:59

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:58
Misschien is Putin wel megalomaan, maar hij is zeker niet achterlijk. Verlies van de Krim marinebasis is een verliezende zet, geopolitiek gezien. Putin had niet veel keus hierin.

Jij hebt het over Russische agenten in de Donbass. Wel eens gehoord over Amerikaanse agenten op Maidan?

VerenigingVanDieven | 17-03-16 | 19:55

bakoenin | 17-03-16 | 19:40

Precies. Maar veel succes met je overwinning als China, Japan, Rusland en vooral de VS je straks de moeder neukt. Wist je trouwens dat alle bovengenoemde landen unies zijn van volkeren? Wist je dat zelfs Nederland een unieke unie van volkeren is? Lachwekkend dit.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:55

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:43
Alliantie... helemaal niet, iedere aap kan zichzelf een naampje geven, het is gewoon een clubje wat geen enkele ideologische grondslag meer heeft.
En waar je op stemt, wat interesseert mij dat nu?

bakoenin | 17-03-16 | 19:53

Stormageddon | 17-03-16 | 19:44

Ja hallo zeg. Jij zit er feitelijk constant naast of zo ver van de feiten dat het beschamend is. Je noemde net nog het parlement (tweede kamer) het hoogste rechtsorgaan. Je weet letterlijk van toeters noch blazen. Het is triest. Je kan jezelf beter op de eigen schouders kloppen dat ik je enigzins serieus neem.

Ik bedoel werkelijk? Heb jij eigenlijk enige kennis over waar je over blaat?

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:51

Dit zal niet het einde van Pechtolds carriere zijn. Ik moet denken aan der brave Soldat Schwejk die zei: dit soort mensen zijn als vetogen in de soep. Ze komen altijd weer bovendrijven.

dagpauwoog | 17-03-16 | 19:47

Stormageddon | 17-03-16 | 19:38

Zit je er weer volkomen naast. Doe je het met opzet of hoe zit het?

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:47

Nog meer munitie voor Greet. Bye Arrogander.

Banana008 | 17-03-16 | 19:44

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:34
En verder blijf ik graag verschoond van allerlei onzinnige insinuaties en stompzinnig geblaat uwerzijds. Meneer, u weet niet waar u over praat. U heeft geen idee. U bent een paljas en een vreemde malloot die niet kan discussieren, drogredeneert, met argumenten aan komt kakken die nergens op slaan, ad hominems gebruikt en simpele definties van woorden niet kent. Zoals ik al begon: zoek eens de defintie op van corruptie. Zoek eens op wat het openbaar bestuur is, hoe de staatsinrichting in elkaar zit en wie welke rol heeft. U lult uit uw nek. En niet zo'n klein beetje ook.

Stormageddon | 17-03-16 | 19:44

bakoenin | 17-03-16 | 19:35

Nope. Het is een alliantie van links liberalen en rechts liberalen. M.a.w. de kans dat ik ooit D66 stem is significant groter dan dat ik ooit SP, PVV of PvdA stem.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:43

Bij gebrek aan bindend referendum in het partijprogramma dient ook die "D" van D666 verwijderd te worden. Want ze willen meer EU. Dat is teen de wil van de kiezer. Dus ze zijn helemaal niet democratisch

Vogelbeest | 17-03-16 | 19:41

Als er 1 iemand een onbetrouwbare kop heeft dan is het Pechtold wel, dus wil je weten hoe iemand eruit ziet als hij liegt en bedriegt.... kijk maar naar Alexander, duidelijker kan niet.

mmamax | 17-03-16 | 19:41

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:31
Nee mijn beste slet, D66 samen met types als Verhofstadt is een grote voorvechter van een politiek en economisch verenigd Europa. Kortom de staat Europa en offert daar gaarne natiestaten voor op.
En autonomie, zelfbeschikkingsrecht en alle sociale context.
En dat niet voor het welzijn van enige honderden miljoenen mensen, nee voor de economische aanname dat zoiets zeer lucratief is.
Dus u maakt een denkfoutje.

bakoenin | 17-03-16 | 19:40

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:34
Het parlement is het hoogste rechtsorgaan in dit land. Parlementariërs zijn openbare bestuurders, zoals raadsleden deel zijn van het gemeentebestuur. Parlementariërs zijn zowel gekozen volksvertegenwoordigers, als openbare bestuurders. Ist nun mal so. Kan het ook niet helpen.

Stormageddon | 17-03-16 | 19:38

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:11
En mijn beste slet, D66 beschouwt zichzelf helemaal niet als links en binnen ALDE waar ze samen met de VVD in zitten is het stemgedrag identiek.
Eerder lijkt het mij dat we hier met een partij te maken hebben die helemaal geen ideologie heeft. En zeker niet links liberaal. Ik mag u graag wijzen op de historie van de links liberalen in Nederland vanaf 1880 en hun standpunten. Daar is voldoende over te vinden op internet. Wilt u er boeken over lezen van historici dan wil ik u wel wat bronnen doen toekomen.

bakoenin | 17-03-16 | 19:35

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:58
Boeit mij helemaal niks. Als ik voor 70 miljard kan verkopen aan een land X interesseert het mij geen reet wie er daar de baas is. Als een verdrag met land Y in conflict met land X mij40 miljard kost, dan zeg ik tegen land Y: hee lul, hou sop met ruzie met land X, jij kost me 70 miljard. Verder boeit het me geen kut. Helemaal nul.
Het punt is: de voorstanders van verdrag met land Y zeggen dat het goed is voor de handel.
Dat is dus gewoon keihard niet waar en een leugen. Het kost 40 miljard en scheelt nog eens extra 70 miljard door de handelsboycot met land land X. Dan kun je als voorstander of niet rekenen, of je hebt een merkwaardig idee van wat handel is. Ook al wordt die 40 miljard via brievenbussen aan de zuidas doorgesluisd naar Zwitserse bankrekeningen, dat heeft met handel geen flikker te maken.

Stormageddon | 17-03-16 | 19:35

Stormageddon | 17-03-16 | 19:25

Pechtold is helemaal geen openbaar bestuurder. Pechtold is een fractievoorzitter van een oppositiepartij. Dude? Wat drink je en mag ik een slokje? Snap je überhaupt iets van iets. Dit is best beschamend.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:34

bakoenin | 17-03-16 | 19:24

D66 is van mening dat de toekomst van Nederland ligt in internationale verdragen en bondgenootschappen. Daar kan ik ze prima volgen. Het wordt voor mij lastig als ze vluchtelingen willen opvangen. En andere linkse verhaaltjes, waar ik, in alle eerlijkheid soms wel een goed punt zie, maar dat is het.

De ellende die jij voorstelt komt overigens niet uit de koker van liberale partijen maar socialistische partijen. En Christelijke partijen. Dus wederom een denkfoutje van je. Ik ben relatief pro-EU. Maar dit wil dus niet zeggen dat ik graag socialisten de EU zie kapen.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:31

@19:25
Herstel eerste zin: Het maakt NIET uit wat de zaak is.

Stormageddon | 17-03-16 | 19:25

Pechtold een corrupte trekpop?

Je.verwacht.het.niet

Niemand heeft ook maar 1 concreet voordeel voor NL kunnen noemen voor het militaire samenwerkingsverband. Niet 1!

guurderdanguur | 17-03-16 | 19:25

Ik kan niet wachten tot ie op de bek gaat dat enge miezerige mannetje. heel gauw wegwezen met die misgasser

WhaTsHenneping | 17-03-16 | 19:25

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:04
Het maakt uit wat de zaak is. Het maakt geen reet uit waar het over gaat, wat het standpunt is, was of moet worden. Je neemt als openbaar bestuurder geen giften aan en je laat je niet feteren. Het is simpel zat.
Doe je dat wel, dan ben je corrupt. Punt uit. Zo simpel is het. Ook al was je al van plan om te stemmen zoals de gever wil, doet er niet toe. En hoe het bedrijfsleven werkt hoef je mij niet uit te leggen, en ook niet hoe de politiek werkt. Dat bedrijven altijd proberen politici te kopen is volkomen helder, en politici zijn er altijd vatbaar voor, dat is ook helder. En als poltieke tegenstander heb je dan een stok: de stok heet corruptie.
Ongeacht waar het over gaat. Je wilt of kunt het principe niet zien door je Ruslandhaat, Poetinhaat, je eurofilie, je voorliefde voor de EU Of whatever. Los van Oekraïne, los van welke zaak dan ook: in een gekozen politieke, ambtelijke of bestuurlijke functie giften aannemen van bevriende ondernemers is CORRUPTIE.
Ongeacht of de politicus al voor of tegen zou stemmen, ongeacht of er al vriendschap was. Of gaat om een voetbalwedstrijd in Barcelona of Manchester, een reisje naar land X, je doet het niet. Omgekeerd kan prima. Een gemeente kan prima ondernemers uitnodigen voor een potje voetbal. Het gaat om de zuiverheid van de verhoudingen. Elke schijn van omkoping en corruptie moet je vermijden.

Stormageddon | 17-03-16 | 19:25

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:11
Maar mijn beste slet, wat is er liberaal aan als je streeft naar een zo groot mogelijk geconcentreerde macht?
En dat referendum daar is D66 helemaal niet meer zo blij mee

bakoenin | 17-03-16 | 19:24

Ik denk zelf dat hij het niet eens express gedaan heeft. Hij is gewoon een beetje in de warrie, het spoor volledig bijster en 100% pro-EU gehersenspoeld door Juncker en consorten.

Je ziet overigens in reportages en op foto's aan het uiterlijk en zijn uitdrukking dat hij gewoon helemaal uitgeleefd en radeloos is. Kijk maar eens goed als hij door Jan Roos wordt geïnterviewd. Hij lacht fatsoenlijkheidshalve, maar als een boer met kiespijn.

(Plasterk trouwens ook)

'Wie veel verantwoordelijkheid heeft en/of hoog van de toren blaast, zal ook moeten kunnen incasseren'.

Dat is dus nú en komt ze rete-slecht uit......

HypoPseudo | 17-03-16 | 19:24

Dit straalt weer heel erg slecht af op D'66.

Der Paulie | 17-03-16 | 19:24

het lijkt erop dat pechthold in de klassieke val is getrapt als je onder een vergrootglas leeft moet je zorgen dat je uit de zon blijft want dan verbrand je. vele zijn hem voorgegaan en er zullen nog vele volgen.

Umberto die trotzoni | 17-03-16 | 19:23

Die Pechthold gaat echt niet zomaar weg, wat jammer is want hij is zo'n beetje de verpersoonlijking van alles wat slecht is in de politiek.

gast128 | 17-03-16 | 19:15

Als Teeven dealtjes kan en mag maken voor miljoenen met zware criminelen, is dit met Pechtold natuurlijk helemaal niks. Wat een ophef om niks.

Omnitrack | 17-03-16 | 19:14

Joffri | 17-03-16 | 19:00

Elke partij heeft een ideologie. Die van D66 is daar enorm duidelijk over. Links liberaal en voor een groot Europa met associatieverdragen en leden. Niet perse direct die van mij maar ze zijn er helder en transparant over. Jij weigert te begrijpen dat Pechtold simpelweg bezig is met de partij ideologie. Zoals de referenda initiatief wetgeving die klaarblijkelijk heul populair is onder de grootste Pechtold haters. Zooitje hypocriete sukkels. Het is lachwekkend.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:11

Denken jullie nou echt dat pEUchtold zich zo makkelijk uit het pluche laat jagen? Die engnek gaat echt geen kant op.

GOEM | 17-03-16 | 19:10

Joffri | 17-03-16 | 19:02

Geeft niet. Je snapt niet eens dat dit gaat over een associatieverdrag en niet over lidmaatschap. En dan moet 'directe democratie'? Hahahaha doe maar niet. Als ik woest op Pechtold wil zijn dan is het wel dat ze zo vreselijk op referenda zijn. Een zooitje half geïnformeerde paupers laten stemmen over iets dat ze noch positief noch negatief zal raken.

Doe maar mínder.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:07

Stormageddon | 17-03-16 | 18:49

Vrij simpel toch? Ik begrijp je echt niet. Wat doe je in het dagelijks leven? In ieder geval niets met politiek over het internationale zakenleven.

Hoe gaat zoiets?

Zakenman: Hey Pechtold. Jullie zijn voor het verdrag toch?

Pechtold: Ja hoor, helemaal.

Zakenman: Wil je langskomen om te kijken?

Pechtold: Ja waarom niet?

Zakenman: Prima, ik regel alles.

Pechtold: Fantastisch. Gaan we doen. Wanneer?

Dude. Echt. Je wil gewoon spoken zien.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 19:04

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:48
Of bedoel je nou dat een D66 stemmer gemiddeld veel beter af is met een Oekraine in de Europese unie dan een vvd-er...? ik ben je een beetje kwijt, maar dat komt vast door mijn gebrek aan opleiding. De indoctrinatie van de VU is mij inderdaad bespaard gebleven.

Joffri | 17-03-16 | 19:02

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:48
Bedoel je nou alle D66 stemmers of alleen meneer Lafooij?

Joffri | 17-03-16 | 19:00

Stormageddon | 17-03-16 | 18:43

Je draait het weer om. De handelsbelangen werden beschadigd, niet vernietigd, door Poetin zijn onbesuisde acties in Oekraïne. Dit in totaal disrespect voor alle internationale verdragen en verdragen tussen Oekraïne en Rusland. Zodra je oorzaak en gevolg kan onderscheiden zal je de situatie en de gerelateerde problemen beter leren begrijpen.

Poetin heeft namelijk zijn eigen megalomane plannetje te weten de Eurazische unie. Een soort van tegenhanger van de EU. Oekraïne, het volk, wilde dat liever niet - niet vreemd daar Rusland ongeveer net zo corrupt is al Oekraïne, met alle gevolgen van dien - en Poetin pikte dit niet.

De oorzaak, om het simpel te houden, is de megalomanie van Poetin. Het gevolg is alle ellende. De EU annexeerde de Krim niet. Dat deed Poetin. De EU zorgde niet voor onrust en 'burgeroorlog' in Donbas met Russische agenten. Dat deed Poetin.

Poetin is een levensgevaarlijke gek die tot alles bereid is om Rusland weer groot te maken maar dan altijd weer het KGB padje kiest van geweld, manipulatie en leugens. Altijd. Ondertussen wil praktisch niemand zaken doen met Rusland. Staat hun economie onder zware druk. Diversificatie is er niet te vinden (70% olie en gas). En is enige oppositie monddood of doodgemaakt. En dat vind jij cool.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:58

Er gaat niets veranderen. Toen hij wethouder was in Leiden heeft 'ie ook gelogen, gedraaid en bedrogen en kwam er ook mee weg.

Mastermattie | 17-03-16 | 18:52

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zo veel tegelijkertijd gaande dat ik bijna goed van kwaad niet meer kan onderscheiden.

Ook ontwikkel ik waanideeen. Ik dacht ineens bij een nieuwsbericht over de EU-Turkije deal dat ze af en toe wat lekken om te kijken hoe de markt daar op reageert. Politiek als apparaat om Mammom te dienen.

Uifeltje Gnuiffeltje | 17-03-16 | 18:49

@Bensel | 17-03-16 | 18:33
Als het peanuts is, waarom koopt hij dan niet gewoon een ticket? Je moet als bestuurder op je klompen aanvoelen dat deze constructie niet kan. Als je uitgenodigd wordt door een ondernemer doe je dat in comité, met alle fractievoorzitters of fractiespecialisten of helemaal niet. Of omgekeerd: je betaalt uit de fractiekas of eigen zak een ticket voor de ondernemer om je te laten rondleiden en hem als gids te gebruiken en je door hem te laten introduceren bij de contacten van de ondernemer. Is ook volkomen in de haak.

Stormageddon | 17-03-16 | 18:49

Joffri | 17-03-16 | 18:38

Nope. Mijn commentaar op jouw belevingswereld is meer dan terecht. Pechtold werkt niet voor de PVV stemmer of de GroenLinks of SP stemmer maar voor de D66 stemmers. Je zit er simpelweg volkomen naast met je rare betoog. Ik als VVD stemmer ga toch ook niet verwachten dat de PvdA, PVV, SP of andere linkse partijen nationaal or internationaal mijn belangen gaan behartigen? Hoe haal je het in je hoofd? Jouw werkelijkheid strookt niet met DE werkelijkheid. De enige partijen die voor mijn belangen opkomen zijn mijn partij en in mindere mate partijen zoals het CDA en D66. Zo is het gewoon. En terecht.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:48

@Joffri | 17-03-16 | 18:28
En de handelsboycot van Rusland kost de EU jaarlijks 70 miljard. Dat komt er nog eens bij.
We hadden een mooi handelsoverschot met de Russen de afgelopen jaren. En dan durven de D66 usedul idiots ook nog te beweren dat het associatieverdrag goed is voor de handel.
Je moet er een merkwaardige kronkel voor hebben om het argument uit je bek te krijgen.

Stormageddon | 17-03-16 | 18:43

Haha. Die Pechtold is sinds zijn affaire met excuus trutje Wassila helemaal de weg kwijt. Go Arrogander go! Je ondergang tegemoet.

politiekincorrect | 17-03-16 | 18:39

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:27
Het is wederom geklets. Je zou een punt kunnen hebben als dit ging om binnenlandse vraagstukken. Dat is het echter absoluut niet. Het landsbelang dient hier behartigd te worden en daar wordt meneer Pechtold voor betaald.

Blijkbaar wordt hij ook door Lafooij betaald, maar dat is dus niet netjes, dat is het punt.

Verder wel treurig om op de man te gaan spelen, niet verbazingwekkend, maar wel treurig.

Joffri | 17-03-16 | 18:38

Wie is Zentgraaff btw, is dat Spartacus? Ik zie Spartacus namelijk niet meer.. te rechts?

VelParpone | 17-03-16 | 18:34

Dit is peanuts voor een man als pechtold. Dit is miniscuul ten opzichte van alle andere wanstaltigheden van het kabinet en aanverwanten. Hij zal hierdoor echt niet uit de politiek gaan, en er zeker niet voor uitgegooid worden. Glas, plas, was.

Bensel | 17-03-16 | 18:33

Een kat heeft negen levens, maar Nederlandse politici blijken onsterfelijk te zijn, ze komen vaker terug op het pluche dan een acteur/actrice in een goedkope soapserie, of een deskundige in een dagelijkse talkshow.

hovawart | 17-03-16 | 18:30

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 17:29
"Dus die handel met Rusland kan je voorlopig vergeten."

Dit argument kun je wel vergeten. De Oekraine daar moet de eerstkomende jaren alleen maar geld BIJ. nu wordt gesproken over 40.000.000.000 in vier jaar. Gezien de ervaringen met griekenland (veel minder corrupt) wordt dat dus zo maar het 6 tot 8-voudige.

Daarvoor terug krijgen we gekneusde kippen en armzalige koffie. Scheer je weg met je Oekraine.

Joffri | 17-03-16 | 18:28

Joffri | 17-03-16 | 18:21

Een D66 politicus vertegenwoordigt belangen van D66 stemmers. Een PVV politicus die van PVV stemmers. Een PvdA of PvdD politicus die van deze stemmers. Een VVD politicus die van mij. Je moet terug naar school. Het is om te huilen.

Ik snap werkelijk niet wat er in die koppies van jullie omgaat.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:27

Da's alvast 1 neoliberaal naar de kl*ten.
Nu de rest nog.

BSE rundfunk | 17-03-16 | 18:27

Als je ziet waar de rest van het geboefte mee weg komt... geen illusies over voortijdig vertrek van heertje Pechtold.

metzonderzijwieltjes | 17-03-16 | 18:27

@bwest | 17-03-16 | 18:00 "Overdreven gedoe om dat pisbonnetje!"
.
Ja, daar is wel wat voor te zeggen. Zeker als je denkt aan de kennelijk innige samenwerking met maffiabankiers wanneer het zo uitkomt www.burgercomite-eu.nl/vvd-d66-en-guy...

ben kokhals | 17-03-16 | 18:24

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 17:57
De schijn van belangenverstrengeling is genoeg. Want Lavooij en Pechtold kennen elkaar blijkbaar al veel langer. Waarom is hij eigenlijk vóór? Omdat die koffieboer hem dat vorig jaar vroeg? Hij had het verdrag niet gelezen, geeft hij zelf toe. En dan wel voorstemmen in het parlement. Blinde EU liefde is een D66 dingetje, maar zelfs een echte eurofiel zou er best inhoudelijke bezwaren tegen kunnen hebben. Ik ken er een aantal.
Het is niet slordig en een foutje, het is heel dom. Wat mij betreft zit Alexander elke week in Oekraine in een vakantiehuis aan de Zwarte Zee of een leuk appartementje in of mabij Tsjernobyl (staat genoeg leeg daar), om een Oekraiens vriendinnetje suf te neuken. Kan een prima reden zijn om voor het verdrag te zijn. Boeit me niks, als hij het maar zelf betaalt. Niet op kosten van een koffieboer die belangen heeft en zakelijke banden met het corrupte regime.

@18:00
In een verkiezingscampagne is elke stok om te slaan er eentje, hoe groot of klein ook, zelfs als die stok geen stok is maar een twijgje. Heeft niks met wensdenken te maken, is gewoon keiharde realiteit. Kan jij kleinzielig vinden, maar zo werkt dat nu eenmaal. Iedereen ligt bij verkiezingen onder het vergrootglas, met alles. Het onbenuligste kan worden gebruikt. Maar de schijn van corruptie is niet onbenullig. Een openbaar bestuurder moet smetteloos zijn.

Stormageddon | 17-03-16 | 18:23

Nuchternederland | 17-03-16 | 18:10

Man. Hij kondigde aan naar Oekraïne te vliegen in een privéjet. Er is geen nieuws. Alles was al ruim bekend voor en na. Zoals gezegd het enige wat de prutsers hier denken te hebben is hooguit een slordigheidje. Dit is het soort gezeik wat GeenStijl van een leuk blog tot kleinzeurig maakt.

Weet je hoe dit afloopt?

Eén of twee telefoontjes.

*tring tring*

'Hey, heb je dat factuurtje al? Ik moet het registreren.'

'Nee nog niet, ik ga nog eens bellen.'

'Oké, volgende week?'

'Ja, dat denk ik wel'

'Prima'

*tring tring*

'Hoi, ik heb dat factuurtje eindelijk gekregen'

'Alles staat er?'

'Ja hoor.'

'Prima stuur het maar naar de boekhouding'

'Doen we...'

Dat een of andere misfit denkt een scoop te hebben is al lachwekkend dat GeenStijl dit oppikt is 'apart'. Dat tientallen reaguurders juichen van blijdschap is hilarisch.

Er is niets aan het handje.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:22

@Chow | 17-03-16 | 16:17
Een vlucht, een hotelovernachting en eten bij elkaar is fêteren, oftewel uiterst plezierig behandelen.

De persoon die in deze behandelde is iemand met bijzondere belangen bij uitbreiding van de samenwerking met de Oekraine. Als politicus vertegenwoordig je ALLE stemgerechtigden en niet alleen degenen die je fêteren. Het is dus zaak om iedere (schijn van) belangenverstrengeling en vriendjespolitiek te vermijden. Dat betekent dus zeker dat je geen cadeautjes moet aannemen van personen die baat hebben bij jouw politieke koers.

Als belangenverstrengeling of vriendjespolitiek verder gaat dan ogenschijnlijk is er sprake van corruptie. Het bewust verbergen van informatie in het register die op belangenverstrengeling of vriendjespolitiek wijst neigt ook naar corruptie. Het toont in ieder geval aan dat er geen sprake is van integriteit en transparantie.

Corruptie is niet bewezen maar er is op zijn minst sprake van grootheidswaanzin (ik kom hier wel mee weg) of anders ongelofelijke naïviteit (niemand ziet dit).

Dat is allemaal al genoeg reden voor ophef, zeker gezien het heilige-boontjes-image dat Alexander zichzelf heeft aangemeten.

Ik snap overigens prima dat hij dit niet wilde laten opnemen in het register maar ik begrijp echter van geen kanten dat hij op het aanbod is ingegaan. Het is idioot en achterlijk. Terminologie dij hij zelf graag gebruikt om het gedrag van anderen te beschrijven.

Joffri | 17-03-16 | 18:21

Was het maar waar dat hij oplazert. Arrogante, ijdele man en een beroepsopportunist. Op hoge toon iedereen de maat nemen, maar een behoorlijke verklaring over het verdwijnen van die dame naar de VS hebben we nog niet gekregen van mijnheer.

Ruud5 | 17-03-16 | 18:19

Is F-site gewoon brak, of kan het onvolprezen Roze Blog inmiddels ook een "SlashDot" effect veroorzaken?

Hoop overigens van harte dat set vieze kereltje Pechtold héél diep gaat vallen!

McPhart | 17-03-16 | 18:17

Ondanks een beetje corruptie af en toe in D66 www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/... is het wel stoer van D66 dat het een strafhof tegen wereldwijde corruptie wil [Joop 21 april 2012] Dat wordt nog wat met Oekraine. Maar desondanks, valt het reisje soms binnen dit vermeende referendum-strijdplan van Kiev? Waaronder "bribing regional officials? www.youtube.com/watch?v=cN_Yknlki9I&a...

ben kokhals | 17-03-16 | 18:11

Maar goed. Het feit dat men jankt over een vliegreisje van hooguit een paar duizend euro of zelfs een flesje wijn zegt alles over het niveau hier.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 17:09
Je mist het punt volkomen.
Pechtold neemt iedereen de maat over transparantie, maar is dat vervolgens zelf niet.
Terwijl dit register verplicht is.

Nuchternederland | 17-03-16 | 18:10

A firm slap on the wrist !

Handsomeboy | 17-03-16 | 18:09

Typisch om dan toch hier artikelen te lezen, heel typisch....
Nuchternederland | 17-03-16 | 18:03
En men pist hier minstens net zo vaak buiten de pot als erin!

bwest | 17-03-16 | 18:09

Typisch om dan toch hier artikelen te lezen, heel typisch....
Nuchternederland | 17-03-16 | 18:03

En men pist hier minstens net zo vaak naast de pot als erin!

bwest | 17-03-16 | 18:08

Op de schaal van mediageilheid komen academici net na de politici. Dit is een puur administratieve kwestie en heeft weinig met integriteit te maken, tenzij je Roomser dan de paus wilt zijn. Als je trip laat betalen door een Oekraïense mafiabaas is het een andere zaak. Lavooij is een Nederlandse ondernemer, die de weg kent in de Oekraïne. Handelt in koffie en thee, Hollandscher kan het niet. Welbeschouwd, heeft Pechtold heeft de belastingbetaler een ticket bespaard. Glas, plas, etc.

ouwespamhoer | 17-03-16 | 18:07

Ik lees wel meer gal online...

bwest | 17-03-16 | 18:06

Overdreven gedoe om dat pisbonnetje! Typisch politiek om dan weer datgene breed proberen uit te meten. Goedkoop om hier aan werken. Typisch Geenstijl!

bwest | 17-03-16 | 18:00
Typisch om dan toch hier artikelen te lezen, heel typisch....

Nuchternederland | 17-03-16 | 18:03

Hans van Mierlo draait zich om in zijn graf *doet een kuchje met Leidsch dédain...

Sarcastisch varken | 17-03-16 | 18:01

Overdreven gedoe om dat pisbonnetje! Typisch politiek om dan weer datgene breed proberen uit te meten. Goedkoop om hier aan werken. Typisch Geenstijl!

bwest | 17-03-16 | 18:00

Stormageddon | 17-03-16 | 17:54

Wensdenken? Echt? Jezus man. Die bonnetjes staan straks gewoon in het register en over een jaar zijn er enkel wat gefrustreerde reaguurders en aluhoedjes die het hebben over dit soort onzin. Welkom op het internet een nieuw soort café voor dorpsgekken.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 18:00

De man heeft zoveel levens van Nederlanders verziekt met zijn en nu vooruit afbraak beleid.
De flut drs. die tien jaar over een studie heeft gedaan op kosten van de belastingbetaler en afgestudeerd is op zeventiende eeuwse veldslagen in de schilderkunst.
Met die arrogante kop van hem.
Een verbaal sterke nitwit.
Thats it.
En corrupt.

bakoenin | 17-03-16 | 18:00

Stormageddon | 17-03-16 | 17:36

Je gaat er dus voor het gemak vanuit dat Pechtold eerst aankondigde dat hij middels een privéjet van een Nederlandse ondernemer een werkbezoek zou brengen aan Oekraïne en dit later probeerde te verhullen. Man dit gaat nergens over. Ja over rabiate haat naar de persoon Pechtold. Meer is er echt niet. Pechtold was altijd al voor dit verdrag dus het is onzinnig om te denken dat dit enige invloed heeft had of zal hebben op zijn stem moest de goedkeuring van het verdrag weer door de tweede en eerste kamer. Het grootste 'schandaal' wat je kan opperen is letterlijk een slordigheidje of een complicatie. Dat is het.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 17:57

@bft | 17-03-16 | 17:47
Dit gaat hem achtervolgen. Volgend jaar zijn er verkiezingen. Dit soort wapens zijn goud in de handen van andere partijen. Als ik in een campagneteam van een partij zou zitten voor debatten met D66-ers, dan zou dit een terugkerend dingetje worden. Elke keer weer de integriteitskwestie aankaarten. Net zo lang beuken tot de boodschap bij de kiezer overgekomen is: Alexender is niet te vertrouwen en Alexander is corrupt. Dit is goud in een campagne. Alleen daarom al zou ik wel wakker liggen als ik Alexander was.

Stormageddon | 17-03-16 | 17:54

www.partijvoorsoest.nl/links-gedachteg...
Iemand die zoiets flikt is corrupt tot op het bot. Iets dergelijks kan geen incident zijn.
De grondeigenaar is kort na deze vuile streek van Pechthold overleden. Peggold zal daar zeer verheugd om zijn geweest. Helaas had deze grondeigenaar niet de gezondheid en de energie van de heer Poot.

dagpauwoog | 17-03-16 | 17:50

Ik denk niet dat Pechtold er een minuut minder door zal slapen.

bft | 17-03-16 | 17:47

@ben kokhals | 17-03-16 | 16:52 Zeker niet. Maar die acties hebben geen (politiek) effect voor degene die taarten etc. mag ontvangen anders dan een vies pak. Iemands integriteit aanvallen wel.. Nederlandse 'Swiftboating'.

1oog | 17-03-16 | 17:45

Het lijkt wel of ik terug ben in de jaren '50. Riep Guustje ter Horst niet dat de journalist, die een link legde tussen de rare ononderbouwde bonus van de Commissaris van Politie en het verscheuren van belastende bonnetjes, zelf maar moest bewijzen dat er een link was? En dat zijn suggestie abject was? Onze generatie politici zijn die schaamte allang voorbij. "Verstrengeling van belangen? Bewijs het maar" is het motto.

Sans Comique | 17-03-16 | 17:41

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 17:09 en 17:19
We hebben het hier niet over een private firma, maar over openbaar bestuur. Daar gelden andere integriteitsregels. Hoe dat in jouw toko is geregeld boeit niet. Het gaat om het aanemen van giften met de kennelijke of mogelijke bedoeling een politiek besluit te verkrijgen. Wat het dan ook is. Of het nu om een fles wijn gaat of een serre aan het huis. Ofeen snoepreisje naar land X. Het aanemen van giften is niet erg als het wordt opgegeven. Dat heeft meneer Pechtold niet gedaan. Pas weken later, als er opeens ophef ontstaat wordt er een lulsmoesje bedacht dat het nog berekend moet worden. Ja, doei...
Wat Pechtold doet, het aannemen van giften voor een politiek doel van de gever: dat is zo'n beetje de definitie van corruptie. En dan roept die zakkenwasser dat het verdrag gaat om corruptiebestrijding.... Dat is ironisch, maar ook ultiem hypocriet.
Is het strafbaar? Wat mij betreft niet, maar politiek wel onhoudbaar. Alles wat Alexand0r nu nog zegt over Oekraine, corruptiebestrijding of dat verdrag is volkomen ongeloofwaardig. Als hij zelf niet opstapt zou fractie en of bestuur van D66 hem weg moeten trappen. Dat, en niks anders is het punt.

Stormageddon | 17-03-16 | 17:36

necrosis | 17-03-16 | 17:05

Ja. Dat is het enige valide argument. Maar het is wel zo dat Poetin de Krim tegen alle internationale afspraken en de afspraken met Oekraïne annexeerde en daardoor vette sancties aan zijn broek heeft en heel kinderachtig weer sancties oplegde aan o.a. de EU.

Dus die handel met Rusland kan je voorlopig vergeten. De enige oplossing daarvoor is dat Poetin en Oekraïne eruit komen m.b.t. de Krim en Donbas. Pas dan zal normale handel weer mogelijk zijn. Oekraïne zegt terecht dat het Boedapest memorandum (soevereiniteit en veiligheid in ruil voor atoomwapens) is overschreden en Poetin fout zit. Poetin zegt dat hij dan geen Europese groenten en kaas meer wil.

Dus trek je conclusies. Eerdaags zal Europa meer of zelfs volledig onafhankelijk worden van Russisch gas en dan hebben we ze niet meer nodig. Zij hebben geen geld meer, en dus kunnen wij niets aan ze verdienen.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 17:29

Heeft hij al met Teeven en Opstelten gebeld? Die hebben toch een redelijke ervaring met het kwijtraken en weer vinden van bonnetjes. Maar ja, de veilingmeester weet uit ervaring dat de hoogste bieder wint, zelfs als het om omkoping gaat. En wie betaald, bepaald.

Tikkie Terug | 17-03-16 | 17:22

Dit soort flapdrollen passen prima in het Kim-Jong Un bestuur, wellicht kan hij solliciteren in Noord Korea, de natte droom van Pechtold. De macht kan nooit genoeg zijn..

Sweetlakecity | 17-03-16 | 17:20

Stormageddon | 17-03-16 | 17:05

Maar het wordt toch gewoon opgegeven? Wat is het probleem? Ik moet ook elke zakelijke uitgave z.s.m. declareren bij de accountants. Soms duurt dat wat langer. So what? Denk je echt dat ik ontslagen word als ik het factuur van het hotel vergeet of de bonnetjes van de bar misplaatst heb? Nee hoor. Ik word ontslagen als ik met een privéjet op kosten van de concurrent naar een all-in plezierreisje word gevlogen om daar all expenses paid veertien dagen te feesten en bedrijfsgeheimen naar de concurrent overleg.

Niet als ik op een bijeenkomst wat drankjes op kosten van de concurrent drink en wat praat over onze business. In zowel zaken als politiek draait alles om relaties. Loodgieter Piet wordt niet eens bekeken als hij een kopje koffie van tante Truus accepteert en dus besluit om ook eventjes de radiator te controleren in zijn eigen tijd of zelfs de baas zijn tijd. Kom op. Dit is kinderachtig janken om te janken. Get a life!

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 17:19

Ook heel Hollands.

LibertasSimplex | 17-03-16 | 17:12

Heeft Pechtold eigenlijk wel betaald voor het taxi-ritje met die anecdote-genieke chauffeur?

simpelman | 17-03-16 | 17:12

Chow | 17-03-16 | 16:26
"Heel Hollands zeg maar."
De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:32
"Belangenverstrengeling? Hoezo?"

Even komend op GW. Ik bedoel niet Geert Wilders:
Hoofdstuk 3. De Staten-Generaal
Artikel 67
3. De leden stemmen zonder last.

LibertasSimplex | 17-03-16 | 17:11

Stormageddon | 17-03-16 | 17:00

Van mij niet hoor. Ik zie een etentje of een flesje wijn niet als corruptie. Ook een werkbezoek niet. Dat zijn peanuts bedragen. Het wordt anders als een wethouder stiekem 30% van de aandelen bezit van een bevriend 'bedrijf' en jaarlijks tonnen, miljoenen of zelfs miljarden verdiend door nepotisme en corruptie. Een flesje wijn lijkt me niet iets van corruptie of nepotisme, hooguit een kleine geste om iemand te paaien.

Binnen mijn firma hebben we ook regels. We mogen best met klanten en toekomstige klanten gaan eten en/of wat drinken of zelfs een gift geven om ons verhaal te vertellen enz. Maar daar zit wel een limiet op. Boven een bepaald bedrag moet de directie dit goedkeuren.

Maar goed. Het feit dat men jankt over een vliegreisje van hooguit een paar duizend euro of zelfs een flesje wijn zegt alles over het niveau hier.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 17:09

Hachichi op de vlucht
Arrogander de verkeerde vlucht

Straks vlucht hij naar Europa, hij solliciteert al zoooooo lang

Islamofiel | 17-03-16 | 17:06

"Als dit om Geert Wilders ging en een werkbezoek aan Israël op kosten van een Nederlandse zakenman had er hier geen kip naar gekraaid."
@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:57

Als Wilders dat niet opgeeft, dan heeft hij wel degelijk een probleem. Juist hij. En reken maar dat er in bepaalde kringen met een vergrootglas wordt gelet op alles wat Wilders doet en ontvangt. Dat wordt onmiddellijk een rel van jewelste, en ook dan: helemaal terecht.

Stormageddon | 17-03-16 | 17:05

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:50
Ben je vergeten waar je mij gelijk gaf wat betreft het rendement van Oekraïne?
Fuck Oekraïne, ik wil handel met Rusland!

necrosis | 17-03-16 | 17:05

Mainstream media pikt het nog niet echt op hè...

MiGi | 17-03-16 | 17:04

Pechtold is sowieso uitgerangeerd, dit kabinet heeft hem niet meer nodig. Hij was een nuttige idioot voor Rutte. Het domme goedvolk stapt nu moeiteloos over naar snotneus Jesse Klaver die dezelfde kunstjes beheerst en het ook allemaal mooi kan vertellen..

denoorman | 17-03-16 | 17:02

Mark_D_NL | 17-03-16 | 16:53

Ik stem VVD dombo. D66 is me net iets te links.

Maar het is je vergeven. Met jou nog zo'n 30-40 andere 'vaste' reaguurders die dag in dag uit er vaak volkomen naast zitten als het om feiten gaat. Dat kan gebeuren. Maar wat wel een kwalijke zaak blijft is dat als je deze gehersenspoelde reaguurders op hun foute aannames/aantijgingen en andere feitloos geblaat wijst gaan ze het volgende topic net zo hard verder.

Het enige wat het wel duidt is dat reaguurders in hun eigen waanwereld leven vol met kleurrijke fantasie en verdraaiingen van de werkelijkheid.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 17:01

De man is al jaren voor zichzelf bezig zou me niks verbazen als hij al jaren steekpenningen van de EU ontvangt.

Gaaaap | 17-03-16 | 17:00

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:32
Dus wat jou betreft hoeft een wethouder ook nooit meer een bonnetje te overleggen voor een diner met een ondernemer die een bestemmingsplan gewijzigd wil hebben? Raadsleden mogen flesjes wijn van slijters kado krijgen als de winkelier een vergunning voor een proeverij in de avonduren wil van de raad. Allemaal niks aan de hand. Doen ze in Limburg al eeuwen zo in het openbaar bestuur immers. Als je groter wilt wonen, dan zorg je dat je wethouder RO wordt, kun je nog eens een dealtje sluiten met een aanemer.
Moet allemaal gewoon kunnen. Wordt niemand slechter van.
Het punt is dit: meneer Pechtold slaat op de trom vóór het verdrag mede omdat het de corruptie gaat bestrijden in Oekraine. Dat is een belangrijk argument van de voorstanders uit D66 hoek. En wat doet Pechtold: hij laat zich feteren met een snoepreisje naar precies dat land, door een ondernemer die belangen heeft met het corrupte regime aldaar.
De hypocrisie en de corruptie van Alexander schreeuwt iedereen toe, maar jij ziet het niet... Als iemand in je bek schijt, herken je die bruine brij dan wel als poep?

Stormageddon | 17-03-16 | 17:00

@Mark_D_NL | 17-03-16 | 16:53
Hij heeft zelf enorme belangen in Oekraine en vind het geen probleem dat anderen dan voor de kosten moeten opdraaien zolang hij maar zijn voordeeltje heeft.
En dat het land vergeven is van het antisemitisme, corruptie en onderling geweld neemt hij ook op de koop toe. Eigen belang gaat sommigen gewoon boven alles.

sinar2 | 17-03-16 | 16:59

Bokito ergo sum | 17-03-16 | 16:39

Ik lieg niet. Dat doen jullie weer zoals altijd. Als Pechtold plots terugkwam met een horloge t.w.v. drie keer zijn jaarsalaris zoals recentelijk de woordvoerder van Poetin is betrapt met een horloge van 600,000 euro dan kan je wel zeggen dat er iets stinkt. Hier is gewoon helemaal niets aan de hand. Niets.

Als dit om Geert Wilders ging en een werkbezoek aan Israël op kosten van een Nederlandse zakenman had er hier geen kip naar gekraaid.

Dit gaat puur om haat jegens Pechtold en door rabiate door Russische agitprop geïndoctrineerde reaguurders. Dat is het enige 'nieuws' hier.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:57

Dan vraag ik me af of ter plaatse ook dames zich liepen te verpozen.
Ik geloof tegenwoordig alles. Sta nergens meer van te kijken.

Mantisomantis | 17-03-16 | 16:56

Mooi he, wanneer de D66 in de fout gaat komen de slaven van pechtold in actie... He slet... ;-)

Mark_D_NL | 17-03-16 | 16:53

@1oog | 17-03-16 | 16:39 "Een beschadiging actie dus die niet zou misstaan in de Amerikaanse politiek.."
.
Waarom Amerika? Heb je het taarten van Bolkestein in zijn hoogtijdagen gemist, het gespuug van D66 met de opkomst van Fortuyn, Pechtold's gesmeer tegen Wilders? www.youtube.com/watch?v=MqSx8k2GaZM

ben kokhals | 17-03-16 | 16:52

KlunsJohannus | 17-03-16 | 16:30

Wat een onzin. D66 is altijd heel duidelijk w.b.t. hun standpunten over Europa en de toekomst van Nederland binnen de EU. Dit ruikt in de verste verte niet naar belangenverstrengeling, nepotisme, corruptie.

Kan je me uitleggen waarom een fractievoorzitter niet op kosten van een Nederlandse investeerder mag kijken waar ze voor VOOR stemmen? Dit is echt belachelijk.

Er wordt groots aangekondigd dat Pechtold naar Oekraïne gaat op werkbezoek en dat dit mede mogelijk is gemaakt door een Nederlandse zakenman. Dan gaat één of andere trieste hyena op de loer liggen om te kijken of dit wel allemaal rap wordt opgegeven, wat ik overigens ook onzin vind, maar goed, en word er een heel drama gecreëerd om werkelijk niets.

Weet je hoeveel en hoe vaak politici op bezoeken gaan naar handelspartners met Nederlandse zakenlui? Weet je hoeveel handel en geld dit oplevert waar de boze blanke burger zijn uitkeringen van krijgt betaalt?

D66 is voor een, uiteindelijke, volledige integratie van o.a. Oekraïne in de EU markt. Dan mogen ze best even kijken hoe het daar werkt en gaat. Als een zakenman dat betaalt is het dubbel winst. Het kost de belastingbetaler niets dit in tegenstelling tot het geintje van D66 om raadgevende referenda mogelijk te maken voor en door 'verongelijkte' boze burgers. Die teller staat inmiddels al op 20-30 miljoen euro. Daar kan je behoorlijk wat oudere billen mee wassen.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:50

Moet altijd aan van Kooten en de Bie's "Enge buren" denken als ik Pechtold zie. Hij heeft enge, gluiperige, kruiperige oogjes.

UPI | 17-03-16 | 16:50

helaas eerst zien dan geloven

Max_D | 17-03-16 | 16:50

Even aan de koffie, om het harde schuften vol te houden. Wat nu? GoedverdeGodver... F.site stuk?

Hoop dat het weer goed komt, want eerdere stukken over Pechtold-vogel waren brilliant volgestopt met ironie, satire en feiten, waaraan geen VARA-humor kon of kan tippen.

Ton F. van Dijk verdient de vetleren medaille van de maand voor fraai schrijf-bewijs-analyseerwerk. Maar goed webstek komt er wel weer boven op.

Maatnemert Pechvol, mag langs af. De sukkel, dacht er mee weg te komen. Misschien komen die bonnetjes nog boven tafel, dus we geven hem nog mini-kans anders wordt-ie afgehamerd, afgevlagd, uitgefloten, geroodkaart, uit veld gestuurd, Kamerdeur achter hem dicht.

Levert trouwens een geheel nieuw tv-format op. Politici die gecorruptureerd hebben krijgen hun eigen roast. Pechtold mag de spits afbijten. Kan ook een soort Corruption Diner zijn te organiseren door twan Huys. Hé meneeer Huys, krijg ik wel procenten van vanwege idee, als zijnde arme sloeber, toch?
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-03-16 | 16:50

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:32
Ik ben niet geïnteresseerd in 'Geert'. Waar heb je het over man.

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:49

@Bokito ergo sum | 17-03-16 | 16:27
Die laatste zin tekent Mannetje P. Er is niets echt aan die vent. Toen Els Borst dood ging vond ik het ongemakkelijk dat Pechtold even een soort van droevig voor de camera kwam. Lijkt wel of hij geen oprecht gevoel heeft.

pluk-87 | 17-03-16 | 16:43

Eerst klagen dat er geen partijen campagne willen voeren voor het referendum en dan alles uit de kast halen als partijen het wel doen en dan een andere mening hebben. Het reisje in het kader van het referendum was nog geen drie weken geleden. Niemand is het ontgaan dat hij er heen ging. Meestal laten mensen zich liever in het geheim omkopen nietwaar? Een beschadiging actie dus die niet zou misstaan in de Amerikaanse politiek..

1oog | 17-03-16 | 16:39

@Koreaanse Slet, als het kinderachtig mierengeneuk is dan hoef je ook niet te liegen. En ja ik heb een ontzettende hekel aan dat zuigertje met zijn dooie poppenogen, geef het toe.

Bokito ergo sum | 17-03-16 | 16:39

het is nergens anders op een 'nieuws' website nieuws in ieder geval

Royk | 17-03-16 | 16:39

Mark_D_NL | 17-03-16 | 16:35

Dan doe je toch aangifte man. Zit niet zo te zaniken. De rest er al overheen. Dat jij een hekel aan die man hebt moet je zelf weten. Maar doe er niet zo krampachtig over.

Chow | 17-03-16 | 16:38

@telelezer | 17-03-16 | 16:28 "maar als hij gejorist wordt op wie moeten we nu dan gaan kankeren..?"
.
Ze hebben een heel reservoir aan intellectuele draaideuren, dus dat komt wel goed:)

ben kokhals | 17-03-16 | 16:37

dit is ernstig maar ja daar moet je ook voor de D66 zijn deze partij is nu eenmaal een waardeloze achterbakse partij ook deze horen op 0 zetels te staan anti democraten zijn het .

rukkieduck | 17-03-16 | 16:37

Misschien zijn er in Leiden nog veilingmeesters nodig..?

telelezer | 17-03-16 | 16:36

@Chow | 17-03-16 | 16:26
Je bagatelliseert een ernstig vergrijp. Een politics moet altijd de schijn van belangenverstrengeling vermijden. En wanneer je als politics dat niet eens begrijpt zit je dus al fout. Pechtold is niet meer geloofwaardig.

Mark_D_NL | 17-03-16 | 16:35

KlunsJohannus | 17-03-16 | 16:30

Pechtold is altijd helder geweest over zijn positie ten aanzien van de Oekraïne hoor.

En verder wat Koreaanse Slet zegt. Pechtold is de pispaal van de meeste reaguurders dus zodoende dit kinderachtige topic.

Chow | 17-03-16 | 16:34

Waarom krijg ik nu visioenen over een foto op Twitter van een brief dat aan de voorzitter is gericht?

kweethetooknietbeter | 17-03-16 | 16:34

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:23

Belangenverstrengeling? Hoezo? Als Geert op bezoek om Israël te steunen gaat bij Netanyahu is dat toch ook geen belangenverstrengeling? Ook niet als een Nederlandse zakenman zijn reis en verblijfkosten vergoed. Ik snap de ophef echt niet.

Geert is open en transparant over zijn ideeën en Pechtold is dat ook.

De enige reden dat reaguurders dit interessant vinden is omdat het over Pechtold gaat en ze de man diep en intens haten. In werkelijkheid is het een storm in een glas water. Het is kinderachtig mierenneuken en het gaat gewoon nergens over.

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:32

Het hele ja-kamp stikt van de mensen die alleen maar aan hun eigenbelang denken. Zo ook de welbekende ja-stemmende reaguurders hier die zakelijk en/of privé vuistdiep in Kiev zitten. Die voor hun eigen kleine winstje best wel vinden dat anderen daar flink voor mogen betalen.

sinar2 | 17-03-16 | 16:32

@Carmelita | 17-03-16 | 16:24
Niets is gratis. Zeker niet wanneer een ondernemer een politicus uitnodigt.

Mark_D_NL | 17-03-16 | 16:32

Geloof mij. Prchtold gaat helemasl nergens heen. Integriteit is voor anderen.

Yohean | 17-03-16 | 16:31

Chow | 17-03-16 | 16:26
Dat heb je mis. Hij is de fractievoorzitter van D66. Die partij is 'VOOR' het associatieverdrag met Oekraïne. Dat mag, maar nu wekt Pechtold wel de indruk dat hij zakelijke belangen heeft in Oekraïne. Is de voor-stem van D66 soms afgekocht door zakenmensen als Lafooij? Het heeft er inmiddels alle schijn van.

KlunsJohannus | 17-03-16 | 16:30

@Outsider-Inside | 17-03-16 | 16:16 "Er is wel degelijk nog iets van ethisch besef aanwezig bij de achterban van D66."
.
Je kan kwalijk tegelijk eurofiel zijn en nog iets van ethisch besef hebben www.youtube.com/watch?v=oRw39Ju4xFw .

ben kokhals | 17-03-16 | 16:30

Zelf op onderzoek gaan in de Oekraïne houdt natuurlijk wel in dat je je aanpast aan 's lands zeden en gewoonten. Een kwestie van respect voor het gastland.

Aldus Du Flaperon | 17-03-16 | 16:30

Update 15.04: Woorvoerder Roy Kramer van D66 laat Quote weten dat de vlucht nog niet in het register staat, omdat de kosten nog berekend moeten worden. Dat dit rekenen nu al weken duurt, komt volgens Kramer omdat er meerdere mensen met de jet vlogen, en de bonnen nog naast elkaar gelegd moeten worden. ‘Daarna zal dit ook in het register worden opgenomen, zoals alles.’

www.quotenet.nl/Nieuws/O-la-la!-Heeft-...

Vagitanus | 17-03-16 | 16:29

-weggejorist-

Kwikkie2426 | 17-03-16 | 16:28

Ach, iets met een glas en een plas....

darkyellowmorningpis | 17-03-16 | 16:28

Arrogander komt/kwam(?) goed van pas om lekker kwaad op te worden en ons af te reageren; maar als hij gejorist wordt op wie moeten we nu dan gaan kankeren..?

telelezer | 17-03-16 | 16:28

@Carmelita | 17-03-16 | 16:24
Zo is dat! Als ik bij vrienden ga eten dan kost dat ook niets. Dat die vriend dan wel verwacht dat ik hem help met het behangen van de babykamer doet daar niets aan af. Is gratis eten, nietwaar...

Giften in natura (dat is dit) moeten óók worden opgegeven. Hep m'neer Pechtold nie gedaan nie.

Stormageddon | 17-03-16 | 16:28

De Koreaanse slet snapt de opgestelde integriteitsregels niet. Hij had dit pronto (binnen een week) moeten melden. Dat heeft Arrogander niet gedaan, terwijl hij weet dat dit de regels zijn. Dan heb je buitengewoon laakbaar gehandeld. Hij gaat het nu alsnog doen naar aanleiding van de ontstane ophef. Min mannetje ben je dan. Normaal zou je als ambtenaar je ontslag krijgen, maar op het pluche werkt dit helaas anders. Arrogander blijft gewoon zitten. Goed voorbeeld doet goed volgen. Stem volgens keer maar weet fijn d66, Koreaanse slet.

pibasso | 17-03-16 | 16:27

Pechtold is alleen bezig om een EU baantje te krijgen heur.

potverdrie | 17-03-16 | 16:27

Wat je hebt gemist hebt De Koreaanse Slet is een duidelijke contradictie, want mee mogen vliegen op een privé-jet maar toch naar een bonnetje moeten zoeken gaat wat lastig samen. Dus Pechtold liegt gewoon. Was niet nodig geweest want was best uit te leggen, gratis lift ja doemaar toch. Maar het lukt hem niet om niet te liegen.

Bokito ergo sum | 17-03-16 | 16:27

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:23

En ik denk dat het uiteindelijk niks voorstelt. De verklaring is dat er een grote groep meevloog en dat iedereen z'n bonnetjes moest regelen om zodoende het bedrag van de vlucht te delen. Heel Hollands zeg maar. En toen was zijn secretaresse (want ik ga er niet vanuit dat Peggold dat zelf doet) te laat met de aantekening. Jammer. Maar geen halszaak.

Chow | 17-03-16 | 16:26

'Eh, ik heb hier wel voor 50.00EU wc papier, is dat ook goed?'

Einde van de Domheid | 17-03-16 | 16:25

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:08
De definities van "corruptie", "oligarchie" en "nepotisme" kun je gewoon opzoeken in het woordenboek. Evenals die van "integriteit" en "belangenverstrengeling".

Stormageddon | 17-03-16 | 16:24

Hij vloog toch gratis mee?
Hoezo, bonnetje?

Carmelita | 17-03-16 | 16:24

Chow | 17-03-16 | 16:20
Dit gaat niet om opblazen. Dit gaat om dat -ie betrapt is op waarschijnlijke belangenverstrengeling.

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:23

Ook daarom heb ik me vanmiddag de blaren onder m'n poten gelopen met mijn "NEE" flyers.

todos | 17-03-16 | 16:23

Met boeven vang je boeven. En notabene juist bij het meest corrupte land van Europa liet je je verleiden door de verlokkingen van het grootkapitaal. Je had beter moeten weten. Ja, Bilderberg maakt het slechtste in je los, je hebt dan mogen meekeuvelen met de echte oligarchen van de wereld, dan ben je iemand. Maar helaas, je bent in je eigen dolk gelopen. De dolk van je leugen en je nog grotere ijdelheid. Zelfs je lange neus zal je niet meer kunnen redden.

ad melkert | 17-03-16 | 16:22

Het is een gift in natura. Het bedrag is wel hoog. Maar Pechtold z'n partij wint er niet zoveel mee. De waarde kan niet worden ingezet voor campagne. De waarde vertegenwoordigd niet meer dan een normaal ticket naar Oekraïne.

Iemand al een idee wie de PVV met cash financiert?

flame_me | 17-03-16 | 16:22

In het artikel is sprake van een bedrag van 20.000 tot 50.000 gulden, dat moet dan een gouden vliegtuig geweest zijn. afhankelijk van het soort jet (small, mid-size, large) kom je bij volle bezetting op een bedrag rond de 2000 Euro p.p. van Rotterdam naar Kiev v.v. laten we aannemen dat het een 8 persoons jet is kun je met 16.000 Euro p.p heen en weer vliegen, charterprijs.

Met dit soort slechte research doet Kaptein zichzelf geen plezier.

Laat onverlet dat ik Pechtold met zijn visseoogjes graag zie hangen (in overdrachtelijke zin natuurlijk, mensen nemen tegenwoordig alles letterlijk)

bergsbeklimmer | 17-03-16 | 16:22

Na de recente karaktermoord op onze burgemeester is het een grote opsteker om te lezen dat 's Renkums aartsrivaal wordt aangepakt.

Renkum0317 | 17-03-16 | 16:21

Nou Peggold, hoop dat de champagne smaakte in het privéjet.
Eenmaal, andermaal... verkocht! En toedels.

paridae | 17-03-16 | 16:21

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:18

Ja zo kun je alles opblazen tot enorme proporties. Verder de verklaring niet gelezen waarom de aantekening er nog niet stond? Nee natuurlijk niet. Dat is toch maar een leugen.

Chow | 17-03-16 | 16:20

@william7055 | 17-03-16 | 16:06
Precies. Het gaat niet om wat je misdoet, maar wat de rioolmedia er van vinden. En dat hangt weer af van welke partij je bent en die zijn verdeeld in twee klassen: de goeden (allemaal minus 1) en de slechte (die ene dus).

ben kokhals | 17-03-16 | 16:19

Ach al verschijnen er foto's waarop Alexander op 10000 voet de coke van de blote reet van Hachchi snuift, dan nog blijft deze fop-o-craat zitten.

Harry Turtle | 17-03-16 | 16:19

Chow | 17-03-16 | 16:17
Precies. Het niet opgeven dat -ie betaald werd door deze partij. Meer is het niet.

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:18

@De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:08
Omdat wij het hier niet acceptabel vinden dat politici omgekocht worden, ik snap dat het wel zo gaat in Bulgarije, maar hier vinden we het niet zo fijn als politici omgekocht worden om besluiten te maken die meestal niet in het voordeel van de bevolking zijn.

Zoon van Boer | 17-03-16 | 16:18

Dat wordt weer achter de kassa van de kringloopwinkel in Wageningen.

brutus68 | 17-03-16 | 16:18

Zelden me zolang bezig gehouden-en ingelezen met een topic als deze,maar het was het méér dan waard.
Prachtig dat die vreselijke Pechtold op deze manier onweerlegbaar ontmaskerd wordt als onbetrouwbare weggooier,waarvoor hulde.

R.B.Scott | 17-03-16 | 16:18

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:15

Nou nee hoor. Het enige waar dit om gaat is een aantekening in een register dat ie de vlucht kado heeft gehad. Meer is het niet.

Chow | 17-03-16 | 16:17

Mark_D_NL | 17-03-16 | 16:13

Wat ik wil zeggen is dat het niveau van de topics af en toe tenenkrommend slecht is. Beetje open deuren intrappen. Maar als jij er verder gelukkig mee bent. Have fun.

Chow | 17-03-16 | 16:16

Oei... Deze affaire gaat D66 een serieus aantal zetels kosten. D66-stemmers mogen dan vaak elitaire hooghartige betweters zijn, maar het is zeker geen VVD waar het nepotisme hoogtij viert en alles maar gewoon moet kunnen. Er is wel degelijk nog iets van ethisch besef aanwezig bij de achterban van D66. Deze praktijken zullen zwaar electoraal afgestraft worden. Tijd voor wisseling van de wacht. Dit soort gladde carrière-politici, die ons land steeds sneller naar de afgrond navigeren, moeten nu maar eens worden vervangen door mensen die wel uit het juiste hout gesneden zijn.

Outsider-Inside | 17-03-16 | 16:16

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:12
En dat was ook geen geheim.
Chow | 17-03-16 | 16:13

Kennelijk wel, anders had Pechtold wel opgegeven dat dat degene was die hem betaalde he.

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:15

Het zou pas echt leuk zijn als blijkt dat hij ook nog een bonnetje had ingediend voor de vliegreis. Maar zolang deze reis de belastingbetaler geen geld heeft gekost, vind ik het best.

Janloel7282 | 17-03-16 | 16:15

Maar nu ben ik toch benieuwd waarom het Marokkaanse kamerlid als een dief in de nacht en met de staart tussen haar benen de kamer verliet om een Rehwinkeltje te doen in de USA? Iemand...

eerstneukendanpraten | 17-03-16 | 16:15

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:08
---
Hij had de kosten binnen een week moeten melden aan de Tweede Kamer, door deze ontdekking/ophef heeft ie de zenuwen gekregen en doet het morgen alsnog.

Doe mij maar twee ! | 17-03-16 | 16:14

@Chow | 17-03-16 | 16:11
Ja, dat is het business model. Stukjes tikken, mensen die het lezen en een advertentie verkopen. Dus wat wil je eigenlijk zeggen. Of wil je gewoon een beetje tegendraads doen voor wat goedkope aandacht.

Mark_D_NL | 17-03-16 | 16:13

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:12

En dat was ook geen geheim.

Chow | 17-03-16 | 16:13

Als je denkt dat zo iemand moet vertrekken in deze dictatuur heb je echt de laatste 2 jaar onder een steen gezeten
ze schijten je gewoon in je bek en dan gebeurt er nog niks

zwetser2014 | 17-03-16 | 16:12

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:08
"Of heb ik iets gemist?"

Dat de betaler zakenpartner en koffieboer van Poroshenko is. Dat heb je gemist.

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:12

En nu vooruit!

Normpje | 17-03-16 | 16:12

alsof de huidige staat van de NL politiek het klimaat is waarin iemand hierom weg zou gaan... dream on.
Ook de partij zelf zal er geen probleem in zien, en dat was het dan weer dames en heren.

Nuchternederland | 17-03-16 | 16:11

Een rotte appel in een mand vol rotte appels valt niet op!

TonyD | 17-03-16 | 16:11

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:08

Er is ook niets aan de hand. Maar je moet toch ergens een topic over tikken.

Chow | 17-03-16 | 16:11

Al vind ik andere Hoogleraren integriteit en ethiek met zeer grote prevalentie omhooggevallen zeikstralen die snel geneigd zijn te gaan huilen maar deze keer komt het wel lekker uit. Nu ook weer, is natuurlijk niet bijzonder netjes maar zodra hij er persoonlijk niet veel beter van wordt moet je wel een beetje overdrijven om dat corrupt en chantabel te noemen. Hoe dan ook, lekker voor je Kerel. Een smet op je blazoen.

gewirwar | 17-03-16 | 16:10

Of heb ik iets gemist?
De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:08
Jij bent de Koreaanse slet. Alexander is de slet van Oekraïne. Capiche?

Kapitein Stijlvol | 17-03-16 | 16:10

Insya'Allah

HMCuiteraard | 17-03-16 | 16:10

-weggejorist-

Toetsiemonster | 17-03-16 | 16:09

EefjeWentelteefje | 17-03-16 | 15:59
Dat is het enige goede dat hij gedaan heeft, en dat is nog altijd zeer minimaal.

Als we geen bindend referendum in Nederland invoeren, zullen we altijd onherroepelijk genaaid worden door politici. Met een bindend referendum worden we nog steeds genaaid, maar kunnen we het tenminste weer ongedaan maken. Hebben wel snel een onherroepelijke grondwet nodig waarin anti-democratische bewegingen verboden worden zich met wetgeving te bemoeien, anders wordt er binnen 15 jaar voor de invoering van de sharia en/of communisme gestemd. Maar dat is te regelen.

Doper | 17-03-16 | 16:09

Prachtig. je weet dat het zo is en je ziet het aankomen. Maar dan toch ben je verbaasd over zoveel domheid, naïviteit en kortzichtigheid. Die pechtold... wat een faal.

Mark_D_NL | 17-03-16 | 16:08

Kan iemand mij uitleggen wat meneer Pechtold heeft fout gedaan?

Je kan er van alles van vinden maar ik snap de ophef niet. De man vloog met een privéjet naar Oekraïne op een 'werkbezoek' deze werd hem aangeboden door een Nederlandse zakenman. Nou en? Pechtold en D66 zijn nogal transparant over hun visie op Nederland en Europa.

Je kan en mag het op bepaalde of alle punten niet eens zijn met Pechtold maar er is geen woord gelogen of weggemoffeld in deze.

Het was vanaf dag één duidelijk dat ze gingen kijken naar o.a. Nederlandse investeringen en dat dit is mede mogelijk gemaakt en gefinancierd door rijke zakenlui.

Als je kan aantonen dat Pechtold is omgekocht door Oekraïense oligarchen om voor te stemmen heb je een valide punt dit is gewoon zeiken om te zeiken.

Of heb ik iets gemist?

De Koreaanse Slet | 17-03-16 | 16:08

Heb liever dat hij blijft, hij is zo'n ongelovelijk misselijk mannetje, zijn we van de rest ook af.

Bokito ergo sum | 17-03-16 | 16:08

MRF2739 | 17-03-16 | 15:58

oh Wauw, dit heb ij nooit geweten... wat een kolere streek was dat! Jezus... Die man moet ASAP uit de regering!

Extra.Paracetamol | 17-03-16 | 16:07

De professor: "Pechtold moet van goede huize komen om duidelijk te maken dat hij nog schone handen heeft"
Wat een pech voor Pechtold dat hij van D66 is.

ben kokhals | 17-03-16 | 16:07

Met "handel" bedoelt hij dus de handel van zijn lobbyvriend en de daarbij behorende vette bankrekening? Waarom verbaasd mij dit niet?

doskabouter | 17-03-16 | 16:07

niemand specifiek | 17-03-16 | 16:02
zeefert | 17-03-16 | 16:04
Knap om overal Wilders bij te halen. Weet je wie er ook altijd gratis naar de Oekraine vloog?

TheseDays00 | 17-03-16 | 16:06

Ach, die Alexander draai(kon)t zichzelf op de één af andere manier wel weer uit deze spagaat. Oftewel, 50 jaar Pechtold in één zin samengevat.

Kapitein Stijlvol | 17-03-16 | 16:06

Daar draait manneke Pechtold zich vast en zeker uit voor D66ers gelden andere maatstaven namelijk geen, iemand nog een flyertje?

william7055 | 17-03-16 | 16:06

Geestig ik noemde Alexander van de week nog beroeps anderen-de-maat-nemer. Het is goed om te zien dat de windbuil Pechtold eindelijk lek geprikt gaat worden. Zijn pro Oekraine standpunt is ook meteen door de hoeven van de geloofwaardigheid gezakt. Zijn ware gezicht is dus: Nederland zsm verkopen aan de EU en zelf een vettig baantje scoren daar of ergens anders. Hoe ver kun je het achter je ellebogen hebben als je moedwillig poogt een heel land te besodemieteren met je mooie praatjes. Alexander Pechtold. De man groeit nog eens krom van het zichzelf pijpen. Afvoeren.

Dutchbeaurouge | 17-03-16 | 16:05

Ja D66, gewoon helemaal in de fout!!!Nu is hij zeer ongeloof waardig. Nu Wilders, eens goed terug gaan meppen.

vanrechteren | 17-03-16 | 16:05

Wilders zal het wel weer gedaan hebben.

zeefert | 17-03-16 | 16:04

Hoe dom kunnen politici zijn.

onnosel | 17-03-16 | 16:04

sorry voor de dubbele post..

meneer Q | 17-03-16 | 16:04

-weggejorist-

meneer Q | 17-03-16 | 16:02

Den veilingmeester heeft naast het potje gepist...
(hij dacht eerst dat hij een vreemd geurtje rook in het trappenhuis)
dat moeten we niet willen met z'n allen.

meneer Q | 17-03-16 | 16:02

"De privejet bleek gisteren betaald door een Rotterdamse zakenman en niet als gift gemeld aan de Tweede Kamer zoals voorgeschreven. “Dit schaadt de integriteit van de politicus Pechtold, het is immers geen schoolreisje”, aldus Kaptein, vooraanstaand hoogleraar integriteit aan de Erasmus universiteit in Rotterdam."

Maar daadwerkelijke vervolging of enige consequenties zullen natuurlijk nooit komen, iedereen heeft er een mening over maar degene met macht om dit af te straffen zullen hun ogen dichthouden en de vingers in de horen stoppen.

Het is Wilders immers niet.

niemand specifiek | 17-03-16 | 16:02

Vergeet niet, dat de Nederlandse partij D66 geheel op een federaal Europa is gericht. Als je dan bedenkt dat D66 in het Europees Parlement, in dezelfde fractie zit als onze regeringspartij VVD, zal het duidelijk zijn dat D66 de Nederlandse parlementaire democratie bespeelt voor de nu zittende macht in Europa.
Rutte is de facto ook maar gewoon Rijkscommissaris https://nl.wikipedia.org/wiki/Reichskommissar Rutte, en Pechtold doet dan de 'oppositie'.

LibertasSimplex | 17-03-16 | 16:01

Ik zal hem net zoveel missen als die steenpuist die op mijn reet zit.

cor2353 | 17-03-16 | 16:00

fleurtje | 17-03-16 | 15:56

Duiding?

bixiers | 17-03-16 | 15:59

En nog bedankt voor het mogelijk maken van het referendum! Toedeledokie!

EefjeWentelteefje | 17-03-16 | 15:59

Hij is op zoek naar de bonnetjes! Lees: hij zoekt een pispaaltje binnen de D66 die hij kan beschuldigen van het kwijtmaken van zijn bonnetjes, want die waren er natuurlijk heus egwel.

FrankVeer | 17-03-16 | 15:59

Minus Minstens Min zes zetels voor D66... en zooo heurt het.

meneer Q | 17-03-16 | 15:59

Minus Minstens Min zes zetels voor D66... en zooo heurt het.

meneer Q | 17-03-16 | 15:59

mooi.. wordt maar burgemeester ergens, je hebt NIETS bereikt, je hebt de nalatenschap van Hans van Mierlo te grabel gegooid en tenslotte heb je de belangen van het Nederlandse volk verraden met je EU standpunten.
Verder denk ik ook dat je een smerige corrupte zak ben maar dat kan ik niet bewijzen.

(c)ZWITSUL | 17-03-16 | 15:59

De loyaliteit van Mannetje Pechtold is al jaren aan de EU verbonden. Hij heeft zeker niet het belang van Nederland op het oog.

Ceauceausneaut | 17-03-16 | 15:58

Heeft iemand hem nog gezien de laatste week eigenlijk?

Ofzo2 | 17-03-16 | 15:58

Toen Pechtold wethouder was in Leiden heeft hij een lage en smerige streek geleverd door onder valse voorwendselen aan landje pik te doen! Wat hij deed daar lusten de honden geen brood van. Tegen een eigenaar van een stuk grond werd gezegd dat zijn grond zwaar verontreinigd was, hetgeen natuurlijk niet zo was, en dat deze dan de grond op zijn kosten moest reinigen. Daarbij werden vervalste offertes en saneringverslagen gebruikt door Pechtold c.s. Hierop deed de eigenaar zijn grond voor een prikkie van de hand. Toen de eigenaar later erachter kwam dat er bedrog in het spel was, kreeg deze direct van emotie een hart stilstand. Wat een schoft ben je dan van binnen. En deze Pechtold wilt baas van Nederland en Europa worden!

Lees en huiver hoe rat Pechtold in elkaar steekt: http://joostniemoller.nl/2015/01/wat-is-er-eigenlijk-mis-met-alexander-pechtold/

MRF2739 | 17-03-16 | 15:58

Hoef ik dan nooit meer "sterph Pechtold, sterph!" te plempen?

eerstneukendanpraten | 17-03-16 | 15:58

Wat hij vroeger in Leiden geflikt heeft ,alleen al om dat,had hij nooit in de regering mogen zitten, maar ja ,daar zit zoveel crapuul, die houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd .

fleurtje | 17-03-16 | 15:56

Eigenlijk is het een hele lieve man. Als je hem maar genoeg betaalt.

LibertasSimplex | 17-03-16 | 15:56

@Drs. Lampelul | 17-03-16 | 15:45

Nieuw begrip, kruising van een een plofkip met een scharrelkip.

larie | 17-03-16 | 15:56

Bewijst eens te meer hoe ver Pechtold van de gewone mensen staat. Hij is ongetwijfeld in de veronderstelling, dat hij niets fout heeft gedaan. En vergeet ook zijn adjudant Verhoeven niet.

double punch | 17-03-16 | 15:55

Wir haben das nicht gewusst.

HotPotato | 17-03-16 | 15:55

Ja maar Zentgraaff, die vorige houthakker nam 59 wagonladingen huisraad, schilderijen en andere kunst uit zijn paleizen mee. Moeten we nu niet willen met zijn allen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_II_van_Duitsland

Piet Karbiet | 17-03-16 | 15:55

Nou is er een bedrijf wat van het ene schandaal naar het andere schandaal rolt, en wat grote problemen heeft met zijn eigen ethiek, en waar verschillende mensen om die reden hebben op moeten stappen. Dat is KPMG en raad eens wie daar partner is, diezelfde Muel Kaptein. Toch een ernstig geval van de pot die de ketel iets verwijt.

wiza | 17-03-16 | 15:54

glas plas was.
Wedden?

deluiegriek | 17-03-16 | 15:54

Wat denk je zelf? Dat hij gaat? Zoals James Lastig zegt: glas, plas... en ik zal hem dan maar afmaken: was

MiGi | 17-03-16 | 15:53

Welnee niks aan de hand. Gewoon glas, plas ......

James Lastig | 17-03-16 | 15:53

Troost je Alexander, je 3 voorgangers waren niet beter!

Einde van de Domheid | 17-03-16 | 15:53

Ik zeg Hachichi als nieuwe lijsttrekker.

sneakysnake | 17-03-16 | 15:51

Ben wel benieuwd. Ff link goedzetten aub.

Doper | 17-03-16 | 15:51

link is kaput en links moet kaput

kippetand | 17-03-16 | 15:50

Linkje nu al kapotstuq?

Stormageddon | 17-03-16 | 15:50

Effe mirror doen graag

koeberg | 17-03-16 | 15:49

Link kaput.

Piet Karbiet | 17-03-16 | 15:49

Wie zo het erfgoed van zijn partij te grabbel gooit verdient niet beter. HAFMO draait zich nog eens om.

Godsammekraken | 17-03-16 | 15:49

Ach, een paar dagen fladderen met een privé vliegtuig kost maar enkele tienduizenden euro's, zo'n gift mag geen naam hebben.

Zou hij dat associatieverdrag al gelezen hebben?

neemjemoederindemali | 17-03-16 | 15:48

Kan hij mooi samenwerken met zijn scharrel

Drs. Lampelul | 17-03-16 | 15:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken