Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Halfdood is ook dood

doooood Beestjesfundamentalist Marianne Thieme heeft weer een boomtak gevonden om mee te slaan. Mevrouw opent de jacht op sympathieke boswachters die aangereden wild langs de kant van de weg uit hun lijden verlossen. Jazeker, de damherten die over de motorkap van uw SUV zeilen overleven dit spelletje ook wel eens wel. Daarom bestaan er jagers die zo'n trillende bambihertje uit pure mededogen een nekschot verkopen. Goed voor de slager en het levert Faunabeheer nog vijf tientjes op ook. En dat is tegen het zere been van Marianne. Die halve meier is namelijk bedoeld voor PvdD stemmers die het tot Brinta gereden beestje zelf een spuitje willen geven. Mocht het zwaar gestresste beest de dollemansrit met de dierenambulance uberhaupt overleven. Zes keer met een stervend dier zeulen en de hertontwijkende TomTom is binnen. Gelukkig adviseert 3VO automobilisten al sinds jaar en dag vooral NIET uit te wijken voor overstekende kudtbeesten. Veiligheid boven alles!

Reaguursels

Inloggen

stelletje onvoorstelbare stumperTzzzz
leve Thieme!

bejaarde op brommer | 03-04-07 | 20:17

Aangereden wild naar de dierenarts brengen??? Het zijn geen huisdieren, overbehandeling heet dat.
Laat de partij van de dieren zich maar bezighouden met huiskatten en het voorverpakte vlees in de supermarkt; de stad komen ze toch niet uit.

van Heutsz | 03-04-07 | 10:06

Niet zo moeilijk doen. Gewoon de nek omdraaien. Ik heb het uiteraard over die muts van de PvdD.

tripel | 03-04-07 | 09:39

Hoe zit dat nou? Volgens mij mag je een aangereden hert zelf houden! Je wordt dus berooft van jee reeruggetjes waar je bij staat, en de staat wordt er ook nog beter van.
Lichtpuntje: omdat de staat toegeeft eigenaar te zijn kun je alsnog proberen de schade aan de auto te verhalen.

noorderling | 03-04-07 | 08:26

Brenda Steunbeer 02-04-07 @ 23:09

Je had ze aan moeten klagen vanwege het ontvoeren van je katten!!Goed gezegd!

miko | 03-04-07 | 01:09

Z W E E F T E E F !

kokanjemast | 02-04-07 | 23:27

Met het schaamrood op de kaken, geef ik toe dat ik net ff gekekn heb naar vier in het land, of hoe dat k*tprogramma ook mag heten, met dieze topic als reportage. En ik ben het eens met de hier rereds gebezigde steloing dat de dierenambulance vreest voor haar inkomsten, en bang is de bij haar in dienst zijnde megaulen te betalen. Broodroof dus. De in de reportage geinterviewde mannelijke ambulance broeder? (heet dat in die kringen ook zo?) ken ik nog van vroeger. Die debiel ving onze katten weg net buiten de grens van ons erf en vervolgens konden we die gaan ophalen in het asiel, na het voldoen van een raison van 30 harde guldens voor de inzet van de ambulance en 7,50 per dag per kat voor het asiel. Saillant detail, die katten nam ik over van datzelfde asiel omdat ze half verwilderd waren en nergens anders geplaatst konden worden dan bij mensen die zoals ik buitenaf woonden. De mijnheer in kwestie zette zijn valletjes precies achter de erfgrens en zo kon ik bijna elke week naar het asiel klepperen. Tot ik dat zo spuugzat was dat ik ze onder den neus heb gewreven dat ze wat mij betreft in den str*nt konden zakken. Voor de beeldvorming: In een straal van 300 meter rond mijn huis woont er helegaar niemand. Alleen maar koeien, koeien en nog eens koeien. Kortom HYPOCRIETE BENDE daar bij die dierenambulance. En dan dat wijf met haar verhaal over de beesjes die nog te redden zijn na een aanrijding, die gaan eraan als het aan de jagers ligt, ja -ik richt me even tot haar persoonlijk- stomme K*T als dat beest nog enigzins kan lopen, strompelen, whatever, dan blijft het echt niet op de plek van de aanrijding hangen om z'n gegevens effe te overleggen voor de verzekering ofzo!! Nee trut, die is meteen weg en omdat je niet weet hoe zo'n dier eraan toe is, heb je specialisten nodig die dat dier kunnen vinden en stomme koe, dat ben jij dus niet, want dat mag jij helemaal niet doen. Nee ga jij je lekker om de goudvis met watervrees van tante Annie bekommeren, dan doen degene met verstand van zaken wel het echte werk, Okee???

Brenda Steunbeer | 02-04-07 | 23:09

Voor ieder nieuwsbericht waarin de PvdD voorkomt neem ik weer lekker een extra hamburgertje... Vooral met dit BBQ-weer ben ik weer volledig pro-Thieme

nota | 02-04-07 | 22:55

Koeienvangers en een vloeistofdichte bak achter in de auto zijn voortreffelijk

Wt | 02-04-07 | 22:50

ja, vliegen zijn er erg snel dit jaar, hoe zou dat komen....
trusten van een niet sporende ontspoorde...

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 22:29

@knutsel 02-04-07 @ 21:43:
Het zijn en blijven dezelfde personen. Lat ze zich eerst maar eens verantwoorden voor hun wandaden uit het verleden. Je wordt niet opeens geloofwaardig als je een geldschieter vindt die een politieke partij wil financieren. De CPN is niet opeens democratisch geworden omdat ze meededen aan de verkiezingen.
Ik heb het geloof van Marianne en haar lidmaatschap van een enge sekte niet genoemd, daar kom jij mee. Overigens mocht blijken dat de partij ook nauwe banden onderhoudt met die sekte, zoals jij nu veronderstelt, wordt alleen maar zaak die club nog meer te wantrouwen.
Sjoerd van der Wouw terroriseert dus het is een terrorist. Dat kan niemand me verbieden. Laat maar komen die rechtszaak. Al er iemand van gaat genieten dan zal ik dat wel zijn. Het probleem dat ik met dierknuffelaars heb als ideaal heb ik al voldoende uitgelegd. Van mij mag het allemaal, maar ik vind ze zwaar gestoord en de mensen die erop stemmen sporen m.i. niet helemaal.
*Slaat vlieg dood*

koerbagh | 02-04-07 | 22:07

@Koerbagh. Ten eerste is de politiek hetgeen waarom het gaat. Verschillende mensen uit de belangenorganisaties die jij samen met de extremere activisten op een hoop gooit en ze voor het gemak allemaal maar onder de terroristenclubjes schaart, besloten de juiste weg te kiezen en door middel van de democratie te trachten een verandering teweeg te brengen. Er hoeven dus geen kooien te worden opengebroken, mensen te worden verwond of bezittingen te worden vernield. Kies je de weg van jet licht ben je nog steeds een terrorist, belachelijk. Ten tweede doel ik niet op het 'geloof in dieren' maar op de zevendedagadventisten en volgens mij hebben we vooralsnog geen zevendedagadventistenpartij en al helemaal geen Marianne die lijsttrekker is van de zevendedagadventistenpartij. Ten derde vind ik het onverstandig om herhaaldelijk iemand een terrorist te noemen als die persoon recentelijk een rechtzaak heeft gewonnen over dezelfde kwestie. Wat wil je hiermee bewijzen? Ik denk dat er smakelijk om je gelachen zal worden als het nieuws GS bereikt dat er een reaguurder zo slim was om het gewoon 'zelf te proberen'. Ten vierde vraag ik me sterk af wat het probleem is als iemand zijn idealen aan de man probeert te brengen ook al ben jij het er niet mee eens. Vervang PvDD door DD en je begrijpt wel wat ik bedoel.

knutsel | 02-04-07 | 21:43

@20:24 Ik ben er al achter gekomen.

net even anders | 02-04-07 | 20:53

koerbagh 02-04-07 @ 20:06

Precies!!Nog even en we krijgen Engelse toestanden, waar in onze dierenbevrijders lijken op graven om die dan bij de nabestaanden neer te pleuren.Wil je vegetarier zijn?Prima maar probeer mij niet met harde hand of wetten daar toe te dwingen.Ruim eerst al die honden op in de binnenstad die veroorzaken toch alleen maar mensen leed.en zeg nou zelf M.Thieme een hond is een verfokte wolf die hoort toch gewoon over de vlaktes te rennen en niet achter jouw dikke kont aan?

miko | 02-04-07 | 20:26

knutsel heeft goed gelezen, maar jij niet.
sorry, professor, maar ik ga het toch echt niet uitleggen, mijn caps doet het niet.

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 20:24

Halalvlees wordt ook niet meer verkocht, immers Albert Heijn is overstag gegaan! ( politiek correcte aanval )

HP de Tijd lezer! | 02-04-07 | 20:17

knutsel 02-04-07 @ 19:39

Niet liggen te trollen.Jij hebt helemaal niet op ze gestemd.En als je dat wel hebt gedaan dan krab je jezelf nu ook achter de oren of niet?Thieme is gek en die partij heeft helemaal geen bestaansrecht.ooit Black adder gezien ?Die aflevering met die verkiezingen ??marrianne is degene die achteraan staat en idioot is.Het enige verschil is dat in black adder die partij geen stemmen kreeg.zo absurd durfde zelfs de auteurs het niet te bedenken!Deze mensen weten helemaal niet hoe het er in de natuur aan toe gaat.hun sympathie voor dieren moet hun gebrek aan contact met de natuur goed maken.

miko | 02-04-07 | 20:09

marianne, die geeft geen kik in bed.
komt vast door mij,
"niet indrukwekkend genoeg"
pahhh!

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 20:07

@knutsel 02-04-07 @ 19:39:
Als je je ook maar iets verdiept in de geschiedenis van dat clubje en de personen erachter dan krijg je vanzelf een nare smaak in de mond. Ik noem bijvoorbeeld het dierenbevrijdingsfront, de bont voor dieren, milieuoffensief, clubjes die het niet zo nauw nemen met privé-bezit en respect voor mensen als het om hun "idealen" gaat. Vandaar dat de vergelijking SinnFein/IRA niet geheel mank gaat. Je moet de boel niet omdraaien dat ik zeg dat iedereen die op die club heeft gestemd omdat Marianne van die mooie zdvrgnd ogen heeft daarmee een terrorist is. Dat is natuurlijk flauwekul, dat beweer ik helemaal nergens. de enige die ik terrorist heb genoemd is Sjoerd van der Wouw. Ik zeg ook dat ik het clubje niet vertrouw en iedereen die "dierenwelzijn" boven mensenwelzijn plaatst en daarvoor bereid is anderen te terroriseren zwaar gestoord is. En ik zeg er ook mar eventjes bij dat mensen die erop stemmen niet helemaal sporen.
Het punt is namelijk dat je die idealen niet thuis belijdt door lief te zijn voor je eigen hond, poes, hamster, goudvis of kip, maar je stemt het de tweede kamer in. Dat is al niet meer binnenshuis. Maar goed, lezen is en blijft een hele kunst blijkt maar weer.

koerbagh | 02-04-07 | 20:06

@bejaarde op brommer, wie of wat bedoel je met "de rustige " ??

net even anders | 02-04-07 | 20:01

knutsel@
tjee, een goed verstaander.
*schorre keel hij spoelt*

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 19:49

Wat een gelul van 'de rustige'. Ik heb me nu wel weer lang genoeg ingehouden dus... als ik het goed begrijp ben je een terrorist als je je aan de democratische rechtsorde houdt, een politieke partij opricht en braaf in het parlement probeert te komen. Laat me eens raden, je mag natuurlijk geen principes hebben of voor iets willen strijden, dat maakt je ook vast een terrorist. Of ben je soms een terrorist als je binnenshuis je eigen godsdienst belijdt, daar verder niemand mee lastig valt en dus op dit vlak het goede voorbeeld geeft? Jaja, allemaal hele gevaarlijke gekken en ik heb op ze gestemd. Ben ik ook vast een terrorist.

knutsel | 02-04-07 | 19:39

Marianne,Zou je ook kunnen zorgen voor stervensbegeleiding van die arme stervende dieren?Bij katholieke dieren graag een pastoor,bij atheistische dieren iemand van het humanistisch verbond en bij islamitische dieren graag een imam,wil je dat doen Marianne? Want dan slaap ik wat beter.

de honden blaffen... | 02-04-07 | 19:25

is er dan niemand die het opneemt voor die arme Dodge Ram?

dodgepowert | 02-04-07 | 18:53

En nu maar hopen dat het besef van @koerbach , nu ook tot de rest van Nederland doordringt !

net even anders | 02-04-07 | 18:50

Koerbagh 18.40
Heb je 100% gelijk in, daar staat niets in om tegen te spreken.
Zwaar gestoord spreek ik wel tegen, maar ik lig er niet wakker van.
Brommen doe ik alleen (graag) voor smadelijke godslastering en haatzaaien, de rest vind ik de moeite niet waard. (;-x

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 18:47

@bejaarde op brommer 02-04-07 @ 17:15:
Ehm... zoals botte hierboven al heeft opgemerkt: ik kan in de PvdD niet veel meer zien dan de politieke arm van Milieu-offensief en dat soort clubjes, zoals Sinn Fein dat van de IRA is. Binnenskamers zullen ze het soort ideeën van Sjoerd en Volkert niet eens heel gek vinden.
Ze vinden het ook helemaal niet gek om op de Veluwe nertsen te "bevrijden" uit fokkerijen zonder stil te staan dat de Veluwe helemaal geen natuurlijke habitat voor die beestjes is en zonder te beseffen dat nertsen never nooit niet genoeg voedsel kunnen vinden. Gevolg: alle nertsen toch dood maar geen bontjas.
Snappen ze best, bij de PvdD. 't Is zwaar gestoord volk en dat mag best gezegd worden.

koerbagh | 02-04-07 | 18:40

@ botte
Niet alleen dat, ik heb de indruk dat ik jullie ook uit 7 sloten moet houden.
Fluit jij de rustige is terug, liefst per meel. Niet dat ik heel erg ongerust ben, maar zomaar, gewoon tot hier.

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 18:24

net even teveel eigenlijk, die ene!

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 18:04

Krijgt zo'n ...... partijtje met slechts 6390 leden (incl. jeugdleden) hier nu niet veel te veel aandacht ?
1 oude bromnozem is toch meer dan genoeg !

net even anders | 02-04-07 | 17:55

Marianne T moet duidelijk aan de worst. Is er niemand die haar ff daaraan kan helpen?

HenkY | 02-04-07 | 17:31

Daarom moet je ook altijd een grote hamer in je auto leggen. Laten lijden is zielig.

knutsel | 02-04-07 | 17:25

De Rustige@ in hemelsnaam, en dan praat ik nu niet als Thieme vrindje maar als een jou bewonderende zwarte kip, don't!

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 17:15

Muts Thieme wordt met de dag irritanter.
Een schoolvoorbeeld van iemand met socialistisch aangetaste genen.

Bunt | 02-04-07 | 17:08

Lieve Marianne,
Als dat allemaal niet werkt en de stoute jagers en boswachters luisteren niet naar je dan heeft je adviseur (je weet wel: Sjoerd van der Wouw, beroeps-terrorist) vast nog wel iets. Gewoon afknallen die stoute jagers. Dat hebben Sjoerd en Volkert ook met Chris van der Werken gedaan en daar zijn ze niet voor bestraft. Dus dat MAG gewoon! Die jagers en boswachters doen een beestje "au" dan mag jij hun afschieten hoor! Vraag maar aan Sjoerd. Die heeft er ervaring mee.
Succes!

koerbagh | 02-04-07 | 16:59

Een spuitje voor marianne tiefus?

zeveroare | 02-04-07 | 16:49

Zoveel gedoe om een aangereden stuk wild. Waar gaat dit allemaal over?
Terwijl wij hierop reageren zijn er vijftien baby's geaborteerd.

tafkaFM | 02-04-07 | 16:46

Lijkt me overigens briljant om te filmen hoe de dierenambulance een mooi groot maar vooral levend wildzwijn(grote keiler ofzo) achter in de ambulance duwt. dan hebben ze die subsidie wel nodig voor een nieuwe auto........

weidmannsheil

vulpus | 02-04-07 | 16:35

@ Socialisten Vreter ,@ 16.00

Schitterend !!!

net even anders | 02-04-07 | 16:29

Hiermee is gelijk de dierenambulance overbodig geworden. Laat diezelfde jager hen ook maar een nekschot geven.

Wel_Stijl | 02-04-07 | 16:14

Wat een Bullshit, mensen wij leven in 2007, voedselbanken veel armoede oorlog in Irak, afghanistan, Midden ooste, half Arika, hongerende kindertjes op de halve wereld, hang Marokkanen fanatieke moslims, Holleerders, mosko's, en veel hardwerkende mensen om alles draaiende te houden..........

mevroue van de P.v.d.Dieren...... get a life

loopse jantje | 02-04-07 | 16:10

botte
Daar kwam cjn al eerder mee aanzetten, volgende keer naaktfoto's of faaktnoto's, maar dan niet die ene uit het circus want dat vergeef ik je nooit.
Ook goedendag trouwens, GBJ.
Wel lekker zo, zonnen en tussendoor af en toe een beetje reaguren, het werk kan wachten.
btw weet jij nog op welk topic wij besloten hebben dat sévèke door een medekrakerT is omgelegd? Iets van maanden geleden des nachts, dat wel.

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 16:09

bejaarde op brommer 02-04-07 @ 15:51

Hehehehe... ik wist dat je aan zou slaan op mijn post. Goedendag, senior. Hier: speciaal veur jou:

www.vg.no/bilder/edrum/1117601159462_4...

bottehond | 02-04-07 | 16:01

Lieve Marianne, hierbij wil ik graag reageren op jouw oproep om een man te ontmoeten. Ik ben Fred de Jager en 45 jaar jong. Van beroep ben ik ondernemer, ik ben in het bezit van de grootste legbatterij voor kippen van Europa. In mijn vrije tijd ga ik het liefst vissen of in de winter naar Canada om zeehondjes dood te knuppelen. Ik ben financieel onafhankelijk en beschik dan ook over meerdere huizen en meerdere auto's waaronder de allernieuwste BMW X5 (zelf geimporteerd) en een Bentley GT Continental en natuurlijk een Porsche 911 Turbo! Ook heb ik een huis in Nederland, Oostenrijk en Italië. Net als jij heb ik een hekel aan Homo's en vind ik het een ziekte en geen voorkeur. Ik hoop dat we een keer lekker kunnen gaan eten met elkaar, ik weet een perfect restaurant waar ze voortreffelijk wild serveren. Nou, ik hoor graag van je Marianne!

Socialisten Vreter | 02-04-07 | 16:00

@botte
Laat het geen obsessie worden.
Of moet ik bij La Thieme een goed woordje voor je doen soms?

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 15:51

Heb nog een voortreffelijk recept voor reerug met port cranberry saus. Flesje Gigondas erbij en het feest kan beginnen!

Cloodtvieaul | 02-04-07 | 15:51

Kan dikbil Thieme zich niet met boeiende onderwerpen bezig houden. Die dierenterroristenpartij is niets meer dan Sinn Féin is voor de ira. Anders doen sjoerd van der wouw en die andere terroristen niet mee. Obsuur zooitje daar.

bottehond | 02-04-07 | 15:48

De StoorZenDer 02-04-07 @ 15:40

Dan kom je niet hard genoeg aanrijden :)

Fockel und Suckel | 02-04-07 | 15:47

Als ik Marianne zie lopen, zet ik alvast de ruitenwissers an.

De StoorZenDer | 02-04-07 | 15:40

Die der nu al op wacht dat ie vrijkomt

fokkenmast | 02-04-07 | 15:33

Die is inmiddesl aardig op weg om een groen-linkse terroriste te worden. Was Volkert net zo? Krijg steeds meer begrip voor zijn killer..

fokkenmast | 02-04-07 | 15:32

Punt te veel... en te!, te weinig.. Als je het mij vraagt.
Marianne Die halve temeier..

Zuigert | 02-04-07 | 15:27

Blij om te zien dat de meeste mensen er nu eindelijk achter zijn dat dit soort ideeen en partijen niets toevoegen aan onze democratie.

[-InFiDeLz!-] | 02-04-07 | 15:11

Sjaak@
Je komt meestal scherp en leuk uit de hoek, maar dit doet allemaal nogal geforceerd aan. Volgens mij heeft niemand er echt lol in vandaag.
Dit is dan ook wel een onzin-topic.
Boeie.

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 15:01

misschien kunnen ze Thieme dwingen tot het zelf op diervriendelijke manier afmaken van tot brinta gereden beesten.
Zou haar misschien weer met haar beide benen op deze aardkloot zetten misschien dar er dan weer iets rationeels uit komt.

tjezus PvdD go F**** urself

Turfie | 02-04-07 | 14:56

Die Thieme met heur PvdD leek even grappig en misschien noodzakelijk, maar dit begint wat genant te worden

Tobi | 02-04-07 | 14:55

Een hert ontwijkende Tom-Tom, bestaan die echt ? Ja, de techniek verandert zo snel, ik raak de draad soms een beetje kwijt.

OpaWizzkid | 02-04-07 | 14:51

Kan iemand die trut met haar dikke reet, sappoekoeh ogen en haar hele kliek (en dat zijn er goedverdoeme wat) eens voorgoed de mond snoeren?
Een aangereden hert verlos je meteen uit z'n lijden; we hebben hier geen roofvogels, dus is een kogel het meest humaan.

wopper | 02-04-07 | 14:50

@Herman Flipsen 02-04-07 @ 14:38

Hmm, eigenlijk zou dat ook veel humaner zijn voor verkeersslachtoffers in het algemeen.

Rince | 02-04-07 | 14:49

@ Thieme

Weet je wel wat voor een zooi het geeft wanneer zo'n damhert met 220 km/h door de voorruit komt zetten?
www.pbnation.com/showthread.php?s=&... (NSFW)

Derrek Wilder | 02-04-07 | 14:48

@Dutch_Holland 02-04-07 @ 14:18

U heeft gelijk!

War zijn we in NL mee bezig.... een partij voor de dieren.....

FreshClash | 02-04-07 | 14:45

Het heeft ondertussen nog weinig met de belangen van dieren te maken. Dit mens focust zich volledig op de verkeerde onderwerpen. Is de bio-industrie bijvoorbeeld niet een veel belangrijker thema dan aangereden hertjes?

Dus het lijkt erop dat ruk-eend volledig gelijk heeft: de PVDD heft zichzelf gewoon op door deze flauwekul. Je kunt niet zo doorgaan tot de volgende verkiezingen, dan heeft iedereen de buik vol van deze mediageile tuthola.
Snap ook nog steeds niet dat men dit een lekker wijf vindt, maar dat terzijde.

Kleines Arschloch | 02-04-07 | 14:45

Er ligt hier om de paar kilometer wel een dooie kangaroe of wombat op de weg.Als ie nog beweegt moet je er nog eens overheen.Ze hebben niet voor nix de bullbar uitgevonden. Werkt ook voor schijnheilige dierbeschermers.We nemen alleen roadkill niet mee naar huis.Dat dan weer niet.

down-under | 02-04-07 | 14:43

@Teen 02-04-07 @ 14:33
Check dumpert. Volgende week gaan we een semiprofessionele shoot doen op de Veluwe: honden, steadycam, lichtbakken op de pickup, de hele rataplan. Als er nog meer natuurliefhebbers op GS geinteresseerd zijn om het dierenleed in 0031 wat te verlichten hoor ik het wel.

sjaakdeslinksesul | 02-04-07 | 14:42

Het is inderdaad een stuk diervriendelijker, om een zwaar gewond dier -dat ligt te creperen van de pijn-, met de grootst mogelijke moeite achterin een dierenambulance te proppen. Vervolgens 36 verkeersdrempels te nemen, zodat de gebroken botjes van het dier nog wat beter heen en weer schuiven (altijd goed voor de nodige pijnscheuten), om het tenslotte bij de dierenarts in te laten slapen....
.
Wat die TomTom betreft, volgens mij zijn daar al verkeerborden voor, dus waarom melden in de TomTom, dat mag bij flitspalen toch ook niet?

Herman Flipsen | 02-04-07 | 14:38

@vulpus 02-04-07 @ 14:30 En zo is het maar net, alleen omdat 99% van die dierenactivistenporno gebracht wordt door lieden die nog geen koe van een konijn kunnen onderscheiden, die bovendien niet worden gehinderd door enige kennis van zaken, krijg je het soort beeldvorming als wat de PVDD ons voorschoteld.

ruk-eend | 02-04-07 | 14:38

Die carrière-wijven hebben allemaal te weinig seks, met als gevolg een hoop bullshit.

Dutch_Holland | 02-04-07 | 14:35

Als die - toch helemaalniet wereldvreemde- ferme jongens en frisse meisjes van de PVDD met zulk nieuws in de media blijven verschijnen, dan lost het probleem zichzelf over een jaartje of wat op. Dan kotst iedereen op de PVDD en kunnen we dat hoofdstuk afsluiten. Mevrouw Thieme.......... Bedankt, ga zo door!

ruk-eend | 02-04-07 | 14:34

@ sjaakdeslinksesul 02-04-07 @ 14:28
filmpje?

Teen | 02-04-07 | 14:33

Wel een idee voor mensen die hardcore jachtliefhebbers zijn... Langs provinciale wegen speuren naar aangereden wild.

Haaimans | 02-04-07 | 14:32

wat een ongeloofelijk gezeik van marianne thieme weer.

1. jagers, boa's , en boswachters hebben de kennis van het terrein en de dieren om ze op te speuren met honden. dierenambulance personeel niet.
2. kennis van de dierenambulances is bedroefend slecht (mijn eigen ervaring is dat ze nog geen postduif van een houtduif kunnen onderscheiden)
3. grofwild dat word aangereden is dood / te zwaar gewond om op te knappen of het is weggevlucht in het bos en zal daar zelf dood gaan. een stuk grofwild dat een ongeluk kan overleven zal niet wachten op een dierenambulance. geen van de situaties kan de dierenambulance meer dan een jager of boa.
4. 5 tientjes voor een aangereden stuk wild is pure onzin.
5. Dit is geen nieuwe situatie maar word al jaren gehanteerd.

ga is ff met je hoefjes op de grond staan thieme

vulpus | 02-04-07 | 14:30

Niets mooiers als groot dierenvriend dan met het kartelmesje van je zwitsers zakmes de keel van een aangereden en reeds in shock verkerend hert door te snijden. Je ziet gewoon de dankbaarheid in die grote bruine ogen voordat ze hard en glazig worden, heerlijk!

sjaakdeslinksesul | 02-04-07 | 14:28

Heeft ze niet iets beters te doen? * neemt nog een hapje reerug met een stampotje van spruitjes met aardappelpuree en wildjus en een slokje Petrus.

Fockel und Suckel | 02-04-07 | 14:27

Hertje is liev diertje

Marrianne is liev voor hertjes

Herttje is lekker diertje

Marrianne moet ik van kotsen

pietprezies | 02-04-07 | 14:20

ik zie SUV klopjachten in het bos aankomen :D

Maar goed ik vind het onzin dat voor een wild dier, de ziekenautotjes uit moeten rukken. Weet jij wat dat kost..

darkhammer | 02-04-07 | 14:19

Geplukt van het dierenambulanceforum :

" Faunabeheer: gewond wild is niet te redden
door Jenny Polman

VORDEN - Een bij een aanrijding gewonde ree is niet op te lappen. Daarom is het humaner zo'n dier, stressgevoelig als het is, direct te doden in plaats van het naar een dierenarts te slepen, die er vaak ook niets meer mee kan. Bovendien is het vlees in het eerste geval nog geschikt voor consumptie.

Faunabeheerder Theo Berentsen, voorzitter van de Commissie Reewildbeheer IJssel-Oost en Steenderen, schudt zijn hoofd als hij hoort dat de Stichting Dierenambulance Achterhoek vindt dat jagers en politie dierenbeschermers buitenspel hebben gezet.

De politie in de districten IJsselstreek en Achterhoek waarschuwt dierenambulances niet meer in geval van een aanrijding met wild, maar neemt voortaan rechtstreeks contact op met door haar zelf aangewezen bijzondere verlofhouders (meestal buitengewone opsporings ambtenaren, boa's). Alleen zij zijn bevoegd een gewond wild dier te doden of het, als het zich ondanks zijn verwondingen toch nog weet te verplaatsen, met speciaal getrainde (zweet)honden na te speuren.

Personeel van de dierenambulances mag geen van beide. Het dode dier wordt vervolgens afgevoerd naar een poelier, de opbrengst gaat naar de Fauna Beheer Eenheid FBE. Niks vijftig euro voor de jager, zegt Berentsen, hetgeen de Partij voor de Dieren beweert in vragen aan de minister.

Collega-faunabeheerder Jan Brinkman vult aan: ,,De Dierenambulances kregen zelf altijd 50 euro per uitrit van de wegbeheerder. Het lijkt pure broodnijd.'' Gewond wild is niet op te knappen, zeggen beiden. ,,Een ree is heel stressgevoelig, dus wat doe je zo'n beest aan door er mee te gaan slepen? Zeg nou zelf: heeft de dierenambulance ooit één opgelapte ree teruggebracht naar het bos?''

hhmariavanempel | 02-04-07 | 14:19

De stemmers op de Partij voor de Dieren wonen voor 90% in de steden, dat zijn dezelfde mensen die denken dat een melk in de fabriek gemaakt wordt en 'dat de slager de biefstuk maakt!

lijp volk.

Dutch_Holland | 02-04-07 | 14:18

Wie heeft er ooit... ooit op dit wicht kunnen stemmen. Nederland zinkt weg...

Ennuh.. Wordt ze überhaupt serieus genomen daar in DH?

Joepert | 02-04-07 | 14:16

Kan Tomtom ook een functie inbouwen die je real time laat zien waar Thieme zich bevindt?

OS X | 02-04-07 | 14:15

Kortom; we kunnen weer jagen, als je na afloop maar even met de SUV over de buit rijdt. De volgorde is toch niet vast te stellen..

hekkesluiter | 02-04-07 | 14:14

lol

uchman | 02-04-07 | 14:11

Hahaha, een wild-ontwijkende TomTom. Hoe verzinnen ze het?

Dada_ | 02-04-07 | 14:10

/me Braad een lekker stukje ree

Agamemnon_NL | 02-04-07 | 14:10

Beestjes- fundamentalisten zijn leuk, maar ze draven wel eens door.
En alvast bedankt voor dat genadeschot, Bateman.
Thieme ROELT!

bejaarde op brommer | 02-04-07 | 14:08

In navolging van een eerder bericht bij GS :
De oproep voor vrijgezelle GS-lezers heeft enige beperking gekregen.
M.Thieme wil beslist geen relatie aangaan, met iemand met de achternaam : de Jager !!

net even anders | 02-04-07 | 14:06

Ho ho, nekschot mag niet volgens de huisregels.

Jellert | 02-04-07 | 14:06

mensen zullen keihard op de rem trappen, wanneer er "pas op! overstekend wild" uit je tomtom komt glijden

dAap^iT_ | 02-04-07 | 14:01

Voor Marianne Thieme moet je trouwens ook niet uitwijken! Waar blijven trouwens de stickers "ik rem voor dieren maar niet voor Marianne Thieme!"

Socialisten Vreter | 02-04-07 | 14:00

Die auto ken ik...

css.... | 02-04-07 | 14:00

Dankzij de PvdD neem ik tegenwoordig overal een plakje ham bij.

Teen | 02-04-07 | 14:00

'Behandelen' die boswachters ook bejaarden die niet opletten bij het oversteken?

Patrick Bateman | 02-04-07 | 13:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken